quote:
Nu wordt de indeling wat lastiger, omdat we nu bij de echte applicaties aankomen. In eerste instantie wil ik echt de basisdingen doen.
• Een stukje over webbrowsers (de keuze daaruit). Het gebruik ervan. De mogelijkheden qua plugins etc.
• mailclients niet te vergeten
• Een stukje over chatsoftware. Hierbij denk ik dus aan zoveel mogelijk IM's. (irc lijkt me iets voor een net iets later stadium).
• Audiosoftware (voornamelijk XMMS), maar ook uitleg bijvoorbeeld over Ogg Vorbis etc
• Videosoftware (Divx), de verschillende players en plugins. Daarnaast is er ook ruimte voor TV op de desktop natuurlijk
• CD recording (cdrecord uiteraarden de verschillende frontends daarbij)
• Office omgeving (no need to say more)
• Wat bestandsbeheer en algemene huishoudelijke dingetjes.
• Randapparatuur. (Scanners (sane) en Printers (cups is vooral wat dat betreft een enorme aanrader))
• Emulatie (Wine (ja ik weet wat je nu wil gaan zeggen) en VMWare), plus iets over het aankunnen van Windows partities etc
• Spelletjes
Vrijspel (ofwel daarna kunnen de wat geavanceerdere reviews komen, waarbij een bepaalde volgorde ook niet echt meer van belang is
Chat, Video, Audio, Cd-software, Spelletjes en Emulatie zijn voor de gemiddelde desktop van de tiepmiep niet noodzakelijk, die wil typen foto's van de kinderen inladen en leuk geretoucheerd naar oma sturen via de mail. En eventueel een boodschappen lijstje inrammen met als hoogtepunt een dagboek, met de voortgang van de baby. En dat zijn dus de meest voorkomende tiepmiepen die ik ken.
En vooral printen en scannen dat is echt het einde voor de miepen die ik persoonlijk ken (en dat zijn er toch wel wat).
Maar ook dit is maar een simpel uitgangspunt wat voor de meeste al moeilijk zat is.
Ik hou van fractals, mijn AMD XP2600 niet want die moet er hard voor werken.