stiekum toch een beetje 1337 ;) | bezoek ook eens www.mrwazoo.nl
Ok, ik zal het wel eens vragen. Had ik al gezegd dat er op het laatst elke week wel een dimmer problemen gaf (het grote aantal dimmers (300) is daar natuurlijk ook mede verantwoordelijk voor)?quote:Op donderdag 10 januari 2002 17:59 schreef MR_WAZOO het volgende:
dimmers zijn altijd leuk:)
en een backplane is te vervangen door draadjes, knutselen deluxe dus
quote:Op vrijdag 11 januari 2002 02:46 schreef Jag het volgende:
[..]
Ok, ik zal het wel eens vragen. Had ik al gezegd dat er op het laatst elke week wel een dimmer problemen gaf (het grote aantal dimmers (300) is daar natuurlijk ook mede verantwoordelijk voor)?
problemen???
UITDAGINGEN
wat ik gedaan heb is de electrische installatie afbreken om in het olympisch stadion te amsterdam het amsterdam winter event van stroom te voorzien
alles zat onder t ijs, maar t kon me echt allemaal geen hol schelen hehe
quote:Op woensdag 09 januari 2002 21:49 schreef Driveinshow het volgende:
Ow ja nog ff iets, plaats aub geen pics als je dr geen verstand van heb
Ik neem aan dat je op mij doelt, ik heb er inderdaad niet veel verstand van (ik weet nog net wat DMX is en kan af en toe met de schuifjes en 'jog-dials' spelen als er wordt geprogrammeerd (voor de lol dus))..
Maar waarom geen pics plaatsen?
Ik zie de logica niet helemaal.
quote:Op zaterdag 12 januari 2002 11:42 schreef Obi het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je op mij doelt, ik heb er inderdaad niet veel verstand van (ik weet nog net wat DMX is en kan af en toe met de schuifjes en 'jog-dials' spelen als er wordt geprogrammeerd (voor de lol dus))..
Maar waarom geen pics plaatsen?
Ik zie de logica niet helemaal.
ach, gewoon een wannabe lichtvent die gefrustreerd was omdat hij overal ontslagen word ghehehe
maare obi > al bekend wat die storing bij marcoV nou was?
ik ben zelf ook lichttechnicus (op kleine schaal
ik heb een paar pics van een schoolvoorstelling

Die gast met die bril ben ik, achter de sirius lichttafel.. het jaar daarvoor hadden we door bezuinigingen geen tafel met standjes maar 1tje waarmee je met 2 banken moest werken.. echt irritant...

jammer dat de pic bewogen is en dat er een ladder ligt

in het bos

er zaten een paar gaatjes in mijn front

De nacht... met 2 muzikanten in mijn profielspot
niet echt geweldig, maar zoveel middelen had ik daar niet.. Dit jaar is mijn laatste jaar en nu ga ik er echt een vet feest van maken
De voorstelling is trouwens Midzomernachtsdroom van Schudspier
voor de n00bs:
http://www.sale.nl/support/tech-docs/index.asp
><((((º> :. Yorinf .:. The Order of the Stick .: <º))))><
voorderest > was de hele installatie DMX gestuurd?
quote:Op zaterdag 12 januari 2002 12:40 schreef MR_WAZOO het volgende:
niet alleen had je gaten in je front maar je had je profielspot ook wat kleiner mogen maken imho,
voorderest > was de hele installatie DMX gestuurd?
die profielspot was 10 jaar oud ofzo.. officieel en 2kw bak, maar er kwam nauwelijks een halve kw uit
instellen van dat ding wilde ook niet meer echt goed lukken.. 't was een beetje roeien met de riemen die ik had..
de installatie was wel DMX gestuurd. We hebben orgineel dimmers in de zaal op de trussen (hoe schrijf je dat?), en die dingen maken een pokkeherrie, vooral als je tientallen micro's boven het podium hebt hangen.. die pikken allemaal die tikken van die triacs op..
We hadden dus vlakbij een flightcase met 2x12 dimmers neergezet... Gelukkig hadden we al krachtstroomaansluitingen...
Het tegenlicht werd trouwens geregeld door 3 4-barren met par-36 lampjes (500watt) met ingebouwde dimmers...
Al met al wel lollig, maar niet hoogstaand...
quote:Op zaterdag 12 januari 2002 13:27 schreef bluppy2 het volgende:
[..]
die profielspot was 10 jaar oud ofzo.. officieel en 2kw bak, maar er kwam nauwelijks een halve kw uit
instellen van dat ding wilde ook niet meer echt goed lukken.. 't was een beetje roeien met de riemen die ik had..
de installatie was wel DMX gestuurd. We hebben orgineel dimmers in de zaal op de trussen (hoe schrijf je dat?), en die dingen maken een pokkeherrie, vooral als je tientallen micro's boven het podium hebt hangen.. die pikken allemaal die tikken van die triacs op..
We hadden dus vlakbij een flightcase met 2x12 dimmers neergezet... Gelukkig hadden we al krachtstroomaansluitingen...
Het tegenlicht werd trouwens geregeld door 3 4-barren met par-36 lampjes (500watt) met ingebouwde dimmers...
Al met al wel lollig, maar niet hoogstaand...
par 36?? 500 Watt?? doet me eerder denken aan Par 56
watbetreft die dimmers > kun je ze ook weghalen, die antieke gevallen dus..
quote:Op zaterdag 12 januari 2002 13:33 schreef MR_WAZOO het volgende:
[..]
par 36?? 500 Watt?? doet me eerder denken aan Par 56
watbetreft die dimmers > kun je ze ook weghalen, die antieke gevallen dus..
ach ja.. foutje.. ik bedoel idd 56
(al heb je par 36jes tot 650 watt)
we hadden ook 4 par 36jes voor op het podium staan... puntspotjes
heb nu 1 tas vol snoer en me lichtcontrolers enzo
quote:Op zondag 06 januari 2002 04:54 schreef Jag het volgende:
[..]
Ik werk in de stadsschouwburg van Utrecht, maar ik ben van meer van het geluid hoor. Maar ik kijk ook wel eens over de schouders mee van mijn collega's als ze weer eens aan het kloten zijn en het zaallicht (8 dimmers) in een chaser zetten
. Maar wat ik zelf met licht doe is vooral inhangen, prikken en stellen.
En wat betreft de scheiding tussen ontwerper en bediener: een gezelschap (de grotere iig) huren gewoon een lichtontwerper in, en die maakt ik overleg met de eerste belichter het ontwerp. En die laatste drukt dan de standen door tijdens de voorstellingen en is natuurlijk ook bij de bouw.
Jag, ken je Vladimir toevallig, die werkte eerst bij ons en zou geloof ik ook bij de stadsschouwburg gaan werken...
Zo ja, kan je hem dan de groeten van me doen.. (en van heel Theater de Fransche School
en ik ga ook even op zoek naar een 0-10V dimmer die inducties kan dimmen
wil namelijk het licht op me kamer DMX512 stuurbaar maken whehehe
quote:Op zondag 13 januari 2002 11:17 schreef MR_WAZOO het volgende:
ik ga morgen eens in de stad kijken hoeveel dat DMX gebeuren van de electuur mij gaat kosten
en ik ga ook even op zoek naar een 0-10V dimmer die inducties kan dimmen
wil namelijk het licht op me kamer DMX512 stuurbaar maken whehehe
kuch*schop*kuch
het licht op je kamer met DMX aansturen???? gaat dat niet wat ver? wordt duur grapje.. heb je gelijk ook die pokkeherrie van die dimmers op je kamer..
nah jah.. 't staat iig wel stoer
(als we opschieten kunnen we het DJ-topic nog wel inhalen
in de elektuur staan een paar schakelingetjes waarvan de een een DMX sturing is, en de ander een 8 voudige DMX - analoog converter, als ik die aan een 0-10V dimmer ken hangen die inducties kan dimmen dan kan ik via me Soundblaster live platinum 5.1 mijn licht op mijn kamer bedienenquote:Op zondag 13 januari 2002 21:00 schreef bluppy2 het volgende:
het licht op je kamer met DMX aansturen???? gaat dat niet wat ver? wordt duur grapje.. heb je gelijk ook die pokkeherrie van die dimmers op je kamer..
nah jah.. 't staat iig wel stoer
(als we opschieten kunnen we het DJ-topic nog wel inhalen![]()
)
DMX controller(computter?) >
dimmerpack >
lampen....
dat heb je dus nodig
en wat moet ik me voorstellen bij een analoge controller
Chill... neem een biertje ofzo
quote:Op zondag 13 januari 2002 22:04 schreef DJ-Jumbo het volgende:
maar ff tussendoor:
dimmerpack >
lampen....
dat heb je dus nodig
wat ik wil doen
Midi van PC - MIDI-DMXconverter uit electuur - DMX-0-10V analoogconverter - 0-10Vdimmerpack
dit kan doormiddel van een aantal zelfbouwprojecten uit de elektuur
en de aankoop van een paar helaas dure apparaten
dit zijn mijn speeltjes:quote:Op zondag 13 januari 2002 22:04 schreef DJ-Jumbo het volgende:
maar ff tussendoor:
dimmerpack >
lampen....
dat heb je dus nodig

en 2x deze :

en een analoge controller is een 'normaal' schuivenpanleetje, met vaak 2 presets, die 0-10 v uitstuurt naar analoge dimmerpacks...
w00t die speeltjes wil ik ook wel
Chill... neem een biertje ofzo
quote:Op zondag 13 januari 2002 11:17 schreef bluppy2 het volgende:
[..]
Jag, ken je Vladimir toevallig, die werkte eerst bij ons en zou geloof ik ook bij de stadsschouwburg gaan werken...
Zo ja, kan je hem dan de groeten van me doen.. (en van heel Theater de Fransche School)
Ja Vladimir ken ik wel
Note to self: vergeet niet om ff van die dimmers te vragen
Reg. datum: 17 september 2001
Ow ja en sorry jongens van die opmerking over het plaatsen van foto's. Was toen in niet zown goeie bui
Verder is dit een 100 keer beter topic als die van how to become a DJ .....?
quote:Op maandag 14 januari 2002 16:36 schreef Driveinshow het volgende:
MM leuks zown MA 24/6 & die MA dimmers.
Ow ja en sorry jongens van die opmerking over het plaatsen van foto's. Was toen in niet zown goeie bui
Verder is dit een net zo goed topic als die van how to become a DJ .....?
we gaan niet me andere hobby afkraken he
zeg uhm dinges, heb je nog van die dimmers gevraagd?
Hier dinges, nee er was ff niemand die het wist. Morgen weer een kans (vandaag eindelijk eens vrijquote:Op maandag 14 januari 2002 18:01 schreef MR_WAZOO het volgende:
[..]
we gaan niet me andere hobby afkraken he
zeg uhm dinges, heb je nog van die dimmers gevraagd?
quote:Op dinsdag 15 januari 2002 15:40 schreef Jag het volgende:
[..]
Hier dinges, nee er was ff niemand die het wist. Morgen weer een kans (vandaag eindelijk eens vrij).
hehe sorry jag, was aan t tikken en had geen zin om nog weer te zoeken naar wie ik nou moest tikken, vandaar dat dinges....
maare, jammer
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 32 33 34 35 last