Hoofdcategorieën
Topicacties

How 2 become an LJ.....?

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 32 33 34 35 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 21 juni 2000

quote:
Op dinsdag 08 januari 2002 13:20 schreef Vaagharses het volgende:

[..]

Tja het zijn gewoon zero88 tafels met wapperlamp functie enne hun dimmerracks zijn ook bestwel ruk> Die beo-racken zijn mooi :9~ . Die avo tafels zijn niet lekker voor intelligent licht en voor theater zijn ze ook niet ideaal. Voor een beetje rocken met parren is een avo tafel natuurlijk wel leuk, maar een Hog met wing is net zo makkelijk.

uuuuh, zero vergelijken met avo?? ;) Wezenlijk verschil (niet alleen de prijs :) )
Avo is opzich te vergelijken in de lichtwereld als crest in de geluids wereld (mixers that is). Flying pig dan weer met midas :) tering duur en ook erg goed, maar zoals midas de vele lampjes heeft heeft pig dan weer die lcd's. Zero is meer iets als de goedkope soundcraft of a&h tafels (dat neemt niet weg dat het slecht is maar de goedkope series bv spirit ofzow zijn gewoon gammel). MA is dan meer de duurder a&h en soundcraft versie's (zoals de soundcraft vienna).

Dat avo's niet fijn zijn voor koppen ed. vin ik helemaal neit waar. Zoals bij de pearl, kiezen welke kop je wilt rechts een hele rij met functie's en draaien maar. Dat is heel wat makkelijker als bij lightcommander 24/6 ofzow met schuifjes de gobo's / kleuren enzow af moet gaan.
Het 1nigste irritante is dat je je lam draait aan die scroll wielen op de avo.

Kheb ff snel met de webcam foto's gemaakt van de fijnste tafel voor rock&roll. Super roadprove (en bier! >:)) werkt ongelooflijk makkelijk (overal goed zicht op, goede layout ed). En ook belangrijk niet zo duur als avo's of vliegende varkens.
Ze zijn dan niet zo stoer/groot als avo's ed maar goed zijn ze zeker :P (pics).

edit
server = down
/edit

Muerte
Reg. datum: 08 april 2000

Beetje korte faders op die scancommander....

*Dwergpop rulez!!

Muerte

En Zero88 maakt echt wel mooi spul hoor... Je moet alleen niet al te lang naar hun scan computers kijken... Je moet het gewoon bij n mooie sirius houden ofzo...

*Dwergpop rulez!!

Anti-1337

zero88 ?? links??

stiekum toch een beetje 1337 ;) | bezoek ook eens www.mrwazoo.nl

Mooooooose !!
Reg. datum: 20 augustus 2001

Nou, DJ-Jumbo.

Als je een beetje handig bent met de soldeerbout, dan stond afgelopen jaar in de elektuur (Ik dacht oktober en november)een tweetal handige apparaatjes. Ten eerste een MIDI-DMX converter, waardoor je met een PC met Geluidskaart met MIDI uitgang DMX512 aan kunt sturen. Met een sequence-programma als Cubase kun je dan je lichtshow programmeren.. Intelligent Lighting zoals scans, Moving Heads, etc. kun je dan direct aansturen, en in de tweede electuur stond een 4 kanaals DMX2analoog (0-10V) box, waarmee je dimmerpacks, rookmachines, stroboscopen en alle andere zooi aan kunt sturen.

Succes.

Athlon64_3200+ / 1024MB-PC3200 / Shuttle SN85G4 / 160GB_Maxtor 2*SATA + 1* PATA/ Radeon9800Pro / Iiyama ProLite 431S-S / ToUCam Pro / NEC2500 8x DVD+-R/RW / Yamaha AX590 @ 2*320W

Prefers Audiotrak
Reg. datum: 27 september 2000

quote:
Op woensdag 09 januari 2002 15:57 schreef TMoose het volgende:
Nou, DJ-Jumbo.

Als je een beetje handig bent met de soldeerbout, dan stond afgelopen jaar in de elektuur (Ik dacht oktober en november)een tweetal handige apparaatjes. Ten eerste een MIDI-DMX converter, waardoor je met een PC met Geluidskaart met MIDI uitgang DMX512 aan kunt sturen. Met een sequence-programma als Cubase kun je dan je lichtshow programmeren.. Intelligent Lighting zoals scans, Moving Heads, etc. kun je dan direct aansturen, en in de tweede electuur stond een 4 kanaals DMX2analoog (0-10V) box, waarmee je dimmerpacks, rookmachines, stroboscopen en alle andere zooi aan kunt sturen.

Succes.

Heee, dat lijkt me ook wel leuk om te maken. Weet je misschien een url, of heb je er een scannetje van wellicht?

Waarom moet het trouwens met een geluidskaart zijn. Die eis zie ik niet in...

Muerte

http://www.zero88.com

Of bedoelde je links in t plaatje??? Das namelijk een MA...

*Dwergpop rulez!!

Mooooooose !!

Hoeft inderdaad niet met een geluidskaart, als je maar een bruikbare midi source hebt. Het voordeel is dat zo ongeveer iedere (ook goedkope) geluidskaart tegenwoordig midi-uit heeft(via de joystick connector) , en je geen super-PC nodig hebt om midi aan te sturen. Je hebt dus verder geen dedicated hardware nodig die het voor de huis-tuin-en keuken-LJ nog wat duurder maken...

Is misschien wat voor mensen die op zolder nog een oude ATARI ST hebben liggen??

[ook nog:] URL?? Probeer www.elektuur.nl eens [/ook nog:]

Athlon64_3200+ / 1024MB-PC3200 / Shuttle SN85G4 / 160GB_Maxtor 2*SATA + 1* PATA/ Radeon9800Pro / Iiyama ProLite 431S-S / ToUCam Pro / NEC2500 8x DVD+-R/RW / Yamaha AX590 @ 2*320W

Reg. datum: 21 juni 2000

quote:
Beetje korte faders op die scancommander....
uhm een scancommander heeft gewoon even lange faders als de 24/6 en ook als de zero's dus...normale lengte...
quote:
Op dinsdag 08 januari 2002 23:08 schreef Techieguy het volgende:
En Zero88 maakt echt wel mooi spul hoor... Je moet alleen niet al te lang naar hun scan computers kijken... Je moet het gewoon bij n mooie sirius houden ofzo...
Zero maakt goede produkten voor de prijs ja, maar voor het tourwerk zijn ze niet geschikt. Veels te gammel en gauw problemen mee na wat klussen....

Anti-1337

ik ga binnenkort aan die DMX apparaatjes beginnen uit de elektuur, ik wil namelijk de verlichting in mijn kamer via DMX kunnen sturen en dimmen etc..

DMX is dan misschien een beetje overkill, maar ik kan op deze manier wel netjes leren hoe het allemaal inmekaar steekt..

+1 Overgewaardeerd
Reg. datum: 14 september 1999

holy shit! Ik snap zelf weinig van al die apparatuur, maar de plaatjes ervan.... :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~
Ik heb een keer een half uurtje met zo'n lichttafel gespeeld, en kwam tot de conclusie dat dat ding meer kon dan ik...
nogmaals: vette pics!

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Reg. datum: 06 januari 2001

LJ vind ik doe je op je gevoel doe het al aardig lang (niet te grote feesten maar als hulp bij wat drive-inn shows als ik niet hoef te draaien, of als mn collega staat te draaien :)

ps. dat plaatje van die DLC dat ding heb ik hier ook nog ergens staan in een hoekje of mn broertje moet hem in gebruik hebben. had er ook stopcontacten op gemaakt enz. had alleen een veel uitgebreidere :)

Reg. datum: 27 januari 2000

quote:
Op woensdag 09 januari 2002 18:14 schreef MR_WAZOO het volgende:
ik ga binnenkort aan die DMX apparaatjes beginnen uit de elektuur, ik wil namelijk de verlichting in mijn kamer via DMX kunnen sturen en dimmen etc..

DMX is dan misschien een beetje overkill, maar ik kan op deze manier wel netjes leren hoe het allemaal inmekaar steekt..
Je realiseert je neem ik aan wel dat je dan wel dimmers nodig hebt die naar DMX luisteren he :)?

Mooooooose !!

De apparaatjes waarop gedoelt wordt zijn een DMX-MIDI converter, en een 8 channel DMX demultiplexer. Deze heeft 8 analoge uitgangen van 0 tot 10 volt, en is dus zeer goed geschikt om dimmerpacks aan te sturen. Een DMX-dimpack is natuurlijk leuker, maar ook prijziger...

Prefers Audiotrak
Reg. datum: 27 september 2000

quote:
Op woensdag 09 januari 2002 18:38 schreef Jag het volgende:

[..]

Je realiseert je neem ik aan wel dat je dan wel dimmers nodig hebt die naar DMX luisteren he :)?
Niet als je met scans gaat klooien lijkt me zo... :)

Anti-1337

quote:
Op woensdag 09 januari 2002 18:38 schreef Jag het volgende:

[..]

JAG kent elektuur????

projectje 1 = DMX coder zegmaar
project 2 = DMX <> 0-10V kastje, en daar kan je mooi dimmers mee sturen..., moet er nog wel ff 1 ontwikkelen voor 12 V die met 0-10V gestuurd word..

Anti-1337

quote:
Op woensdag 09 januari 2002 18:30 schreef Boss het volgende:
holy shit! Ik snap zelf weinig van al die apparatuur, maar de plaatjes ervan.... :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~
Ik heb een keer een half uurtje met zo'n lichttafel gespeeld, en kwam tot de conclusie dat dat ding meer kon dan ik...
nogmaals: vette pics!

duh ;)

totdat je je verdiept in dat ding en merkt dattie niet alles kan wat jij wel wil lol....

Reg. datum: 11 maart 2001

quote:
Op woensdag 09 januari 2002 19:56 schreef MR_WAZOO het volgende:

[..]

duh ;)

totdat je je verdiept in dat ding en merkt dattie niet alles kan wat jij wel wil lol....

haha inderdaad :p

Zelfs de Hog heeft zijn gebreken> de ultieme LX tafel bestaat gewoon stomweg niet...

Anti Geluidsmuur Front Amstelveen telt 17.800 lantaarnpalen; hoeveel heeft jouw gemeente?

You fool of a Took!

Ik zou zeggen maak ff een ontwerpje! :+

Marantz SR4300 / Pioneer DV-360 K / Magnat Project 4 / Quadral QLX Base II / KLipsch Quintet II / Sennheiser RS 20 / Monitor D.A.S. Correct / Pioneer PD-Z81M / JVC AV-21BF10S

Ach misschien ooit> maar heb nu geen zin en wil er geen tijd voor maken ;)

Anti Geluidsmuur Front Amstelveen telt 17.800 lantaarnpalen; hoeveel heeft jouw gemeente?

Hiero nog een LJ. :D

Kep al een aantal goeie tafels zien langskomen hiero. zoals de Ma 24/6 & 48/6 en de Grand MA. Ook de tafels van Avolites zijn goeie dingen. En dan als laatse de geweldige Flying Pig tafels zoals de WholeHog 2 en de WholeHog 3.

Om te beginnen is een tafeltju van Botex prima's. met of zonder ingebouwde dimmer.

Je heb natuurlijk ook nog diverse computersystemen zoals Martin LightJockey & showdesainer. Van Flying Pig heb je ook een Hog PC versie. hiervan is een demo te downen op de site van Highend. www.highend.com.

Ow ja nog ff iets, plaats aub geen pics als je dr geen verstand van heb

Ken ik jou?

quote:
Op woensdag 09 januari 2002 21:49 schreef Driveinshow het volgende:

Ow ja nog ff iets, plaats aub geen pics als je dr geen verstand van heb

wrom niet :?
pics zijn altijd leuk om naar te kijken...
pppfff.....

we hebben je Jean van de LJ's in tha house |:(

Chill... neem een biertje ofzo

quote:
Op woensdag 09 januari 2002 19:54 schreef MR_WAZOO het volgende:

[..]

JAG kent elektuur????

projectje 1 = DMX coder zegmaar
project 2 = DMX <> 0-10V kastje, en daar kan je mooi dimmers mee sturen..., moet er nog wel ff 1 ontwikkelen voor 12 V die met 0-10V gestuurd word..

Ja ok, als je die erbij doet niet. Maar dan heb je nog steeds dimmers nodig. En om nou dimmers te gaan kopen die geen DMX snappen lijkt me een beetje loos, volgens mij is de meerprijs voor dimmers die DMX wel snappen echt niet hoog.
Overigens liggen er in de SSU nog wel een paar honderd analoge Reich & Vogel dimmers :).

Anti-1337

quote:
Op woensdag 09 januari 2002 22:30 schreef Jag het volgende:

Overigens liggen er in de SSU nog wel een paar honderd analoge Reich & Vogel dimmers :).

SSU?

nou eeh in iedergeval > worden die dingen verkocht etc en wat zijn de specificaties?

en het belangrijkste, kunnen ze inducties dimmen

quote:
Op donderdag 10 januari 2002 04:31 schreef MR_WAZOO het volgende:

[..]

SSU?

nou eeh in iedergeval > worden die dingen verkocht etc en wat zijn de specificaties?

en het belangrijkste, kunnen ze inducties dimmen

De ssu is de stadsschouwburg van Utrecht. Geen idee of ze inducties kunnen dimmen, maar ze zijn er niet voor gemaakt iig.
Bedenk wel dat het gewoon insteekkaarten zijn, en de kast waar ze in zaten gaat niet in jouw kamer passen :). Maar ik kan wel eens vragen of ze er een paar willen weggeven/verkopen ofzo als je interesse hebt.

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 32 33 34 35 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: