quote:
Op zaterdag 05 januari 2002 16:42 schreef MR_WAZOO het volgende:
[..]
jag werkt zelf ook in deze business??
over het algemeen is de ontwerper van een lichtshow ook de gebruiker ofwel lichtjockey op een groot feest...
in een theater is t allemaal weer anders, en daar is de lichttechnicus toch veelal degene die het licht ook bedient aangezien 2 mensen huren veelte duur is zegmaar..
Ik werk in de stadsschouwburg van Utrecht, maar ik ben van meer van het geluid hoor

. Maar ik kijk ook wel eens over de schouders mee van mijn collega's als ze weer eens aan het kloten zijn en het zaallicht (8 dimmers) in een chaser zetten

. Maar wat ik zelf met licht doe is vooral inhangen, prikken en stellen.
En wat betreft de scheiding tussen ontwerper en bediener: een gezelschap (de grotere iig) huren gewoon een lichtontwerper in, en die maakt ik overleg met de eerste belichter het ontwerp. En die laatste drukt dan de standen door tijdens de voorstellingen en is natuurlijk ook bij de bouw.
quote:
maar je houdt wel het mooie licht van een source4 of het halogeen licht> HMI/MSR licht zuigt IMHO> niet mooi
Nee echt verschrikkelijk lelijk is het idd, net TL licht. En halogeen is zo mooi

.
quote:
Op zaterdag 05 januari 2002 22:31 schreef Vaagharses het volgende:
Ik ben geen LJ ...
Ik ben gewoon een lichttechnicus

LJ zijn stomme knipperaars die niet eens kunnen patchen en dronken achter de knoppen staan en bij problemen meteen gaan bellen, terwijl op de knop CLEAR rammen genoeg is... Helaas lopen er heel veel van dat soort mensen rond die zich verhuren als technicus
Neemt niet weg dat er wel een paar goeie rondlopen. Maar soms denk je echt....

, vandaar dat je moet oppassen om iemand achter een lichttafel LJ te noemen, zeer negatieve bijklank in het vak, net als DJ en VJ> maarja dat zijn kunstenaars
Volgens mij weet een LJ net zoveel van lichttechniek als een DJ van geluidstechniek. Wat je die gasten soms voor onzin hoort uitkramen

.
quote:
die ronde potjes zijn DATAFLASHES denk ik, weet je hoe gaaf die zijn...
Die dingen zijn idd leuk

.
quote:
wat is er mis met HMI/MSR licht...
Voor wappers is het heel handig dat het er is. Maar als je een MSR lamp open wit naast een normale spot ziet (gewoon 1 kW'er ofzo) dan weet je wel wat er bedoeld wordt

.
quote:
Op zaterdag 05 januari 2002 23:12 postte Obi een heleboel mooie plaatjes
Als we mooie plaatjes gaan posten doe ik ook even mee (ik heb nog een van deze plaatjes in mijn review gebruikt trouwens

). Hier zijn wat foto's van het afgelopen kertsircus, een eigen productie van de stadsschouwburg:
Voor deze productie zijn een stuk of 20 Studio colours, ongeveer evenveel cyberlights en de nieuwe X-spot. Verder nog wat studio spots, en natuurlijk de 200 kW aan conventioneel licht die er altijd hangt (vooral Niethammer en ETC). En dat alles op een Wholehog 2 tafel en lichtontwerp door Uri Rappeport.
En nog een foto van de kleine zaal met de achterkant open (zeer zeldzaam) waarbij je Utrecht in kijkt: