[MOD] Het grote Glow Pad topic

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 1.605 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juanp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-07 21:38
Op woensdag 06 februari 2002 14:14 schreef Bramseltje het volgende:
Yo!

[schandaligereclamemodus]
check ff dit topic uit, for all ya toekomstige glowpadders...
maar wel netjes. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juanp
heeft iemand die fire-wheel ding ook al gedaan i.s.m. een glowpad??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 06 februari 2002 14:14 schreef Bramseltje het volgende:
Yo!

[schandaligereclamemodus]
check ff dit topic uit, for all ya toekomstige glowpadders...
thanks

• juanp
iemand nog nieuwe mooie foto's??

• TDLofCC
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-02-2024
ja ... maar niet zo HEEEEL duidelijk.

Afbeeldingslocatie: http://www.sandernooy.nl/Keesmods/DSC01217.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.sandernooy.nl/Keesmods/DSC01218.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.sandernooy.nl/Keesmods/DSC01239.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.sandernooy.nl/Keesmods/DSC01241.jpg

Hell hath no fury like a freshly circumcised sleep deprived grizzly bear on amphetamines, being assaulted(aurally and otherwise) by George Bush dressed as a clown and singing vile covers of crap songs and wielding an electric cattle prod.

• juanp
nice :)
(houdt het topic een beetje levend :) ).

• Mauzer
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:22

Mauzer

Wololoo

Op donderdag 14 februari 2002 13:49 schreef TheDarkLord666 het volgende:
ja ... maar niet zo HEEEEL duidelijk.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
waarmee heb je dat kabeltje weggewerkt, ik wil het ook doen, maar ik zat nog een beetje in de klit over hoe ik dat (USB)-kabeltje weg ga werken... is dat gewoon tape ofzo?

Wololoo

• juanp
vind dat kabeltje ook heel mooi weg gewerkt :)

Verwijderd

Op donderdag 14 februari 2002 13:55 schreef Mauzer-BtB het volgende:

[..]

waarmee heb je dat kabeltje weggewerkt, ik wil het ook doen, maar ik zat nog een beetje in de klit over hoe ik dat (USB)-kabeltje weg ga werken... is dat gewoon tape ofzo?
dit kan je ook goed met een u profiel doen

deze schuit je over de kabel en glowpad zelf heen
beetje lijm ertussen en klaar

• TDLofCC
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-02-2024
had nog een stukje PVC buis over ... helft weg gedremeld en over me leds gelegd. Toen tape erover, zit de kabel lekker weg gewerkt en veilig tegen stoten enzo.

Hell hath no fury like a freshly circumcised sleep deprived grizzly bear on amphetamines, being assaulted(aurally and otherwise) by George Bush dressed as a clown and singing vile covers of crap songs and wielding an electric cattle prod.

Verwijderd

Op donderdag 14 februari 2002 16:56 schreef uncleworm het volgende:

[..]

dit kan je ook goed met een u profiel doen

deze schuit je over de kabel en glowpad zelf heen
beetje lijm ertussen en klaar
Ik heb het ook met een u-profieltje gedaan, zit super. Hierdoor kun je niet meer van bovenaf op de leds kijken, dus je ziet helemaal niet dat er leds inzitten. Ook zijn de draadjes mooi weggewerkt.

Verwijderd

eeej,

vroeger hingik hier latijd rond in het casemodding forum maar ben er een tijdje niet geweest duz dacht ik, laat ik maar weer eens kijken :). maar ff ontopic:

is het niet een id om de kabels weg te werken in spiral wrap want dat tape is nie zo mooi...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt natuurlijk ook gewoon een usb kabeltje nemen, dan zitten de kabels al weggewerkt in een plastic omhulsel >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Ik heb een idee :)

Een radiateur maken van je mouse-pad.
Ik heb altijd zo gigantisch last van een koude muishand, dus ik dacht als je er nou een kanaal in bakt, laat je er warm water doorheen vloeien :) Moet lukken toch?

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou wel moeten lukken die verwarming >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-07 13:16

ReseTTim

Chocolate addicted

Op zondag 10 februari 2002 12:16 schreef juanp het volgende:
heeft iemand die fire-wheel ding ook al gedaan i.s.m. een glowpad??
Spanky heeft dit gedaan heb het gezien op DRoME9 :) :) was wel geinig, maar usefull is 2, hij vond het zelf ook niet echt geweldig..

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

He, ik wil ik zo'n glowpad gaan maken...
'k Heb al veel doorgelezen hoe jullie het gedaan hebben enzo.
Nu had ik nog een leuk stukje plexiglas in m'n garage staan, alleen het is 2 mm dik.

Nou heb ik mensen gehoord die een aantal laagjes(3) over elkaar wilden plakken...ERVARINGEN? WELKE LIJM?

Ook kwam ik opmerkingen tegen: 'Kun je er mooi een afbeelding tussen plakken?
Ik: wordt dan bedoeld dat je dan in het middelste laagje een logo freezt????? En in de andere niet?

Lampjes en afwerking lukt dan verder wel. Maar kunnen jullie mij even op weg helpen met een paar tips op bovenstaande vragen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juanp
dat van dat logo ertussen leggen begrijp ik ook niet helemaal misschien een uitgeknipt figuur ofzo erin?

verder post je ook foto's als die van jou klaar is?

ik kan je wel als advies geven dat het mooier is als je een stuk plexiglas of lexan gebruikt niet meerdere op elkaar geplakt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Positron
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-07 15:06

Positron

Immer positief! +1,6*10^-19 C

Okeej dan, ik heb nog wat plexiglas gevonden! was 50*20*6 cm.. dus ietwat klein eigenlijk.. Ik heb er twee plankjes van gemaakt van 25*20cm cm, wat eigenlijk gewone muismat size is.

Het is 6mm dik en in beide plankjes 3 gaatjes van 5mm geboord 8-)
Nu alleen nog ff ledjes kopen, heb wel al ledjes geprobeerd die ik hier thuis had liggen, maar dat werkte voor geen meter want die waren niet fel genoeg, zag er dus helemaal nix van.
Er gaan denk ik wel rode ledjes in want ik heb ook nog een lavalamp (zo'n ding van de starwars actie, ik vind 'm echt mooi!) die geeft ook rood licht, dus dat worden felle rode ledjes en geen blauwe.. anders wordt het weer zo'n kermis hier.. dan maar een hoerentent ;)

Hoe ik de achterrand ga afwerken weet ik nog niet (draad en aansluitingen wegwerken dus), maar als ie af is komen er een aantal pics, heb een goeie digicam.

owja moet de randen nog ff polijsten.

Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook een glowpad gemaakt, maar niet voor mezelf. Voor Blackwater, want die was jarig.

Zijn vader werkt bij compaq, en je voelt het al aankomen: ik heb een compaq glowpad gemaakt. >:) Wordt waarschijnlijk niet in productie genomen.

Er waren twee stukjes plexiglas van 20 X 25 X 0.5 cm voor nodig. Ik heb een rode en een groene led gebruikt en als spanningsbron vier batterijen.

Het logo had ik van de compaq site gehaald en in spiegelbeeld uitgeprint. Toen heb ik in het plexiglas de randen uitgekrast en de binnenkant gedremeld. Het lukte goed, vooral omdat ik bij de rand van een letter wat dieper dremelde. Het is erg leuk om "compaq" in hun eigen lettertype (met die vreemde q) te zien als glowpad. :)

Ik heb voor het vastmaken van de twee stukjes plexi vier druppels lijm gebruikt (op de hoeken) en dat een nachtje tussen lijmklemmen. Ziet er mooi uit. Ik heb helaas geen pics, ik namelijk ook geen digitale camera of webcam oid.

Mijn tip voor het vastmaken van de twee stukjes plexiglas een beetje lijm en lijmklemmen. Er is maar weinig lijm nodig en je ziet het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou mijne is ook eindeljk af (no fear logo RECLAME)
marja is nou eenmaal mijn favorite wear!

kan iemand ff die pics voor mij posten want mij lukt dat dus niet zo PRHEAK maybe??

mail er ff over
robpelkmans@hotmail.com of beter msn (same addres)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

hebbe ze trouwens biju de gamma,karwei, praxis ofzo plexiglas, ik ben op zoek naar stuk wat genoeg is voor 2 window kits en 2 muismatten(dus iets van 0,5x1m) dat rubbere strip ken ik dnk toch wel klrijgen via me vaders werk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 19 februari 2002 19:50 schreef muaddib het volgende:
Ik heb ook een glowpad gemaakt, maar niet voor mezelf. Voor Blackwater, want die was jarig.

Zijn vader werkt bij compaq, en je voelt het al aankomen: ik heb een compaq glowpad gemaakt. >:) Wordt waarschijnlijk niet in productie genomen.

Er waren twee stukjes plexiglas van 20 X 25 X 0.5 cm voor nodig. Ik heb een rode en een groene led gebruikt en als spanningsbron vier batterijen.

Het logo had ik van de compaq site gehaald en in spiegelbeeld uitgeprint. Toen heb ik in het plexiglas de randen uitgekrast en de binnenkant gedremeld. Het lukte goed, vooral omdat ik bij de rand van een letter wat dieper dremelde. Het is erg leuk om "compaq" in hun eigen lettertype (met die vreemde q) te zien als glowpad. :)

Ik heb voor het vastmaken van de twee stukjes plexi vier druppels lijm gebruikt (op de hoeken) en dat een nachtje tussen lijmklemmen. Ziet er mooi uit. Ik heb helaas geen pics, ik namelijk ook geen digitale camera of webcam oid.

Mijn tip voor het vastmaken van de twee stukjes plexiglas een beetje lijm en lijmklemmen. Er is maar weinig lijm nodig en je ziet het niet.
Je hebt dus 2 laagjes plexiglas op elkaar gelijmd. Maar hoe heb je dan het logo gedaan. In 1 laagje of in beiden? Bovenste? Onderste?

Tell me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

He, ik ben nu ook bezig geweest maar nou vroeg ik me af of jullie gewone leds gebruiken of extra felle leds.

Bij mij valt de licht opbrengst van de leds nogal tegen namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 19 februari 2002 21:45 schreef Timon_TB het volgende:

[..]

Je hebt dus 2 laagjes plexiglas op elkaar gelijmd. Maar hoe heb je dan het logo gedaan. In 1 laagje of in beiden? Bovenste? Onderste?

Tell me
Ik heb het logo in een laagje gedaan, en wel het bovenste. Maar natuurlijk wel aan de onderkant van het bovenste stuk plexi. Daarom moest het ook in spiegelbeeld erin.

Ik denk dat als je het in de onderste doet het ook werkt, je krijgt alleen een ander effect. Misschien iets waziger. Het in alletwee uitdremelen kan wel, maar krijg je nooit netjes. Ik raad je aan het in het bovenste laagje a/d onderkant te doen, in spiegelbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 22 februari 2002 16:33 schreef Agony het volgende:
He, ik ben nu ook bezig geweest maar nou vroeg ik me af of jullie gewone leds gebruiken of extra felle leds.

Bij mij valt de licht opbrengst van de leds nogal tegen namelijk.
ik had ledjes gekocht en 1 daarvan was feller dan de andere. Deze geeft mooi licht alleen de zaak waar ik ze heb gekocht weet niet of ze ze nog kunnen krijgen. Ik ben van plan om de blauwe ledjes bij conrad te kopen (link). Ik bedoel het 5 mm ledje helder. Deze moet ongeveer 7-14 MCD zijn en dat lijkt me wel helder.

Het probleem is dat ze maar €2,02 kosten en ik hoef er maar twee. Bij conrad moet je echter voor minimaal €17,- bestellen :( Iemand interesse?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb opeens een cool idee!!!! vertel nog nix, wacht maar af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juanp
Op vrijdag 22 februari 2002 20:00 schreef KingOfDos het volgende:
ik heb opeens een cool idee!!!! vertel nog nix, wacht maar af.
als je maar foto's post ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Positron

Positron

Zeker heldere ledjes gebruiken, ik heb ook gewone geprobeerd maar daar zie je helemaal nix van. Mijn leds [topic=419738/1] kostten nog geen halve euro bij Kok in leiden (plaatselijke electroprutseldingetjesboer).
Blauwe zijn 3x zo duur :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben even aan het experimenteren geweest om een mooi plaatje op het plexiglas te krijgen. Met een dremel vind ik het niet echt mooi worden. Nu dacht ik het op een andere manier te doen nl:
- Figuur op (doorzichtige) zelfklevende folie tekenen.
- Zelfklevende folie op plexiglas plakken.
- Delen die dof moeten worden uitsnijden en verwijderen.
- Doekje drenken in thinner en over het plexiglas vegen.
- Rest folie verwijderen (anders lost de lijm op door de thinner).
- De thinner verdampt en tast het plexiglas aan (wordt zacht) waardoor de bestreken plaatsen dof worden.
- Wel even wachten tot aangetaste plexiglas weer hard is.

Nu kon ik niet testen of de doffe vlakken nu ook oplichten omdat ik geen ledjes heb. Dus als iemand dit even uitprobeert en de resultaten hier post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier mijn pics:

Afbeeldingslocatie: http://www.heavenlyquality.nl/tools/glowpad_1.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.heavenlyquality.nl/tools/glowpad_2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.heavenlyquality.nl/tools/glowpad_3.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.heavenlyquality.nl/tools/glowpad_4.jpg

Ik heb 4500 mcd blauwe leds gebruikt. Heb ze met een weerstandje op de 12V connector van PC aangesloten (met schakelaartje).

Verbeteringen: Ik heb 'afvalplexiglas' gebruikt. Nu worden alle krassen e.d. ook verlicht=niet mooi.

Tip: Ik heb een zacht rubberen geval op de onderkant van m'n glowpad bevestigd. Hierdoor zie je de lampjes niet en kun je heel lekker muis(z)en en krijg je waarschijnlijk minder snel RSI...

Nadeel: blauwe leds stinkend duur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok, ik snap niets van die weerstand zooi

ik heb dus 3 blauwe leds (ultrablue ofzowiets)
ik heb een paar koperdraadjes, en een stekkertje

nu gaan die draadjes (met isolatie jah) in dat stekkertje, de uiteindes maak ik vast aan de ledjes, maar moeten daar nog weerstandjes tussen??

zo jah, welke?

(/me is noob)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en hoe zou ik zoiets er het best in krijgen?

dremelen? of zou een of andere vijl al goed zijn?

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~h.bergmans1/got/dragon.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

Op maandag 25 februari 2002 14:18 schreef oki_doki het volgende:
Ik ben even aan het experimenteren geweest om een mooi plaatje op het plexiglas te krijgen. Met een dremel vind ik het niet echt mooi worden. Nu dacht ik het op een andere manier te doen nl:
- De thinner verdampt en tast het plexiglas aan (wordt zacht) waardoor de bestreken plaatsen dof worden.

Nu kon ik niet testen of de doffe vlakken nu ook oplichten omdat ik geen ledjes heb. Dus als iemand dit even uitprobeert en de resultaten hier post.
maar ziet het er zonder ledjes wel goed uit? Om te testen kun je ook een lampje tegen de zijkant zetten en licht uitdoen. Werkt best om te kijken of het werkt.

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 22 februari 2002 19:57 schreef InfraC het volgende:

[..]

ik had ledjes gekocht en 1 daarvan was feller dan de andere. Deze geeft mooi licht alleen de zaak waar ik ze heb gekocht weet niet of ze ze nog kunnen krijgen. Ik ben van plan om de blauwe ledjes bij conrad te kopen (link). Ik bedoel het 5 mm ledje helder. Deze moet ongeveer 7-14 MCD zijn en dat lijkt me wel helder.

Het probleem is dat ze maar €2,02 kosten en ik hoef er maar twee. Bij conrad moet je echter voor minimaal €17,- bestellen :( Iemand interesse?
IK mischien....
je moet hierover een topic beginnen ECHT WAAR een inkoop topic van blue leds tot nu toe waren al die topics alleen maar over 3 mm en vele willen 5 mm...
dus Help DIE mensen jezelf en mij uit de brand en open een topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-07 18:25
Op maandag 25 februari 2002 16:30 schreef Timon_TB het volgende:
Hier mijn pics:

[afbeelding][afbeelding]
[afbeelding][afbeelding]

Ik heb 4500 mcd blauwe leds gebruikt. Heb ze met een weerstandje op de 12V connector van PC aangesloten (met schakelaartje).

Verbeteringen: Ik heb 'afvalplexiglas' gebruikt. Nu worden alle krassen e.d. ook verlicht=niet mooi.

Tip: Ik heb een zacht rubberen geval op de onderkant van m'n glowpad bevestigd. Hierdoor zie je de lampjes niet en kun je heel lekker muis(z)en en krijg je waarschijnlijk minder snel RSI...

Nadeel: blauwe leds stinkend duur...
heel netjes hoor! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajampaniki
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 25-07 19:00
Hoe kan ik nou het best zo'n ding maken van bv 2 of 3 plaatjes van 2 mm?

Zo'n ding kan je natuurlijk ook gewoon gebruiken als decoratie. Als je er een mooi logootje in kan dremeluh.

• lvh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-11-2022

lvh

Op maandag 25 februari 2002 17:33 schreef Type het volgende:
en hoe zou ik zoiets er het best in krijgen?

dremelen? of zou een of andere vijl al goed zijn?

[afbeelding]
Hmm, eerst een silhouette van maken (alles zwart) en dan dremelen idd :)

Verwijderd

Op maandag 25 februari 2002 20:27 schreef Blue_Tweaker het volgende:

[..]

IK mischien....
je moet hierover een topic beginnen ECHT WAAR een inkoop topic van blue leds tot nu toe waren al die topics alleen maar over 3 mm en vele willen 5 mm...
dus Help DIE mensen jezelf en mij uit de brand en open een topic :)
Ik hoop echt dat er genoeg interesse is ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramseltje
  • Laatst online: 14-07 11:42
Yo luitjes,

Voor diegenen die het de eerste keer gemist heeft, er loopt een bestel topic voor plexiglas en lexan. Als er interesse is loop ff het topic door, en meel me.

De prijzen die er gegeven zijn kloppen niet, maar als ik vanavond thuis ben zal ik de goede prijzen posten.

Ik hoor het wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-07 18:25
Op vrijdag 01 maart 2002 10:23 schreef Bramseltje het volgende:
Yo luitjes,

Voor diegenen die het de eerste keer gemist heeft, er loopt een bestel topic voor plexiglas en lexan. Als er interesse is loop ff het topic door, en meel me.

De prijzen die er gegeven zijn kloppen niet, maar als ik vanavond thuis ben zal ik de goede prijzen posten.

Ik hoor het wel!
we want prijzen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:08
moet je hier ff loere :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Positron

Positron

Op maandag 25 februari 2002 16:40 schreef Type het volgende:
ok, ik snap niets van die weerstand zooi

ik heb dus 3 blauwe leds (ultrablue ofzowiets)
ik heb een paar koperdraadjes, en een stekkertje

nu gaan die draadjes (met isolatie jah) in dat stekkertje, de uiteindes maak ik vast aan de ledjes, maar moeten daar nog weerstandjes tussen??

zo jah, welke?

(/me is noob)
Als je het op 5V aansluit heb je geen weerstand nodig, wel ff je spanningsbron controleren met multimeter of het wel 5 volt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 04 maart 2002 20:49 schreef DenniZ-X het volgende:

[..]

Als je het op 5V aansluit heb je geen weerstand nodig, wel ff je spanningsbron controleren met multimeter of het wel 5 volt is.
:*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die foto's zien er erg gaaf uit hoor :)
ik ga het binnenkort oko doen als ik plexiglas heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus als ik het goed begrijp zit er in de usb kabel een 3 volt. Want ik wil dit nl ook binnenkort gaan doen :z
Dus die gaatjes in de usb kabel moet ik hem daar in stoppen of toch aan de onderkant van de usb :?
Kon het nl niet goed zien op de foto's en is ook al lang geleden dat ik ze heb gezien :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 07 maart 2002 08:57 schreef bopitje het volgende:
Dus als ik het goed begrijp zit er in de usb kabel een 3 volt. Want ik wil dit nl ook binnenkort gaan doen :z
Dus die gaatjes in de usb kabel moet ik hem daar in stoppen of toch aan de onderkant van de usb :?
Kon het nl niet goed zien op de foto's en is ook al lang geleden dat ik ze heb gezien :9
Gaatjes, onderkant :? Je moet gewoon de usb kabel doorknippen en dan is het rode draadje de 5+ en de zwarte de ground. Die andere twee zijn voor de data en het omhulsel is voor afscherming van de kabel.
USB = 5 Volt, en er moet een weerstand voor, dit is al vaak genoeg verteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gh0stw4lk3r
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:34
Op maandag 25 februari 2002 14:18 schreef oki_doki het volgende:

Weet iemand al of dit werkt? ik zit zelf met me dremel , maar krijg het er niet mooi uit |:( zal wel aan mij liggen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Positron

Positron

Heb de nu een glowpad voor onder m'n monitor, voeding van de usb, er zitten 2 heldere rode leds in, opzich een aardig effect en ik heb het nog niet eerder gezien.

Het leuke van de usb als voeding is dat je glowpad ook uitgaat als je je computer uitzet en.. (verrassing) ook weer aangaat zodra je je pc opstart.

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/van.wissen/denniz/fotos/glowpad/m1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/van.wissen/denniz/fotos/glowpad/m2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/van.wissen/denniz/fotos/glowpad/m3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/van.wissen/denniz/fotos/glowpad/m4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/van.wissen/denniz/fotos/glowpad/m5.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/van.wissen/denniz/fotos/glowpad/m6.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/van.wissen/denniz/fotos/glowpad/m7.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juanp
die monitor voet is kicke gedaan alleen.....

KingOfDos

waar blijft je coole idee? ik ben wel benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-04 14:07
ik heeft een vraagje,

ik wil een volledige glowpad maken, incl LCD schermpje, HDD ledjes (denk aan 8 ofzo, 2blauw, 4 groen, 2 rood, en er moet een cpu load metertje mbv van ledjes op komen, (schematjes van dit beide zwerft over GOT) zodat ik dus alle info op me muis mad heb (lcd schermpje moet dmv een scharniertje schuin omhoog komen te staan) die lcd scherm wou ik op me LPT1, en die hdd meter, en cpu meter op elk 1 com-poort,

nou mijn vraag is, nou wil ik alle het stroom voor alle ledjes, ook die voor het lichteffect zorgen dus in die glowpad, van de LPT aftrekken (is 5volt heb ik me laten vertellen) kan ie dat aan? ik weet niet zo veel van ledjes enzo, en amperes en dat soort dingen, dus hoop ik in dit algemene topic wat info te winnen,

het is wel een gaaf idee niet? solderen enzo is geen probleem het maken enzo ook niet, alleen de juiste draaden op de juiste plek enzo word wat stoeien, maarja dat is de challenge right :)

ow als klap op de vuurpijl moet een er, ivm met meerdere hdd's, een switch op komen zodat ik de load van meerdere hdd's kan zien dmv van 1 rij ledjes (steeds omschakelen), eventueel als de software dat toelaat ook van de cdrom :)

dit alles is een behoorlijk klus, maar als het gaat werken en lukken, heb ik wel de multifunctioneelse muismat te wereld, tenzij iemand me al voor is uiteraard :)

maar eh, ik hoor het wel van jullie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
daar ben ik weer naar een lange tijd.

Tja mooi idee :) maar als je ff in psp een tekeningtje maakt hoe je het wil maken (altijd ff zelf proberen he leer je het meeste van, maar ik weet wel hoe je het ongeveer wilt maken) of hoe het er uit moet zien.
helpen we je wel weer verder en over de stroom kwestie het ligt er aan wat voor LEDS en LCd gebruikt. Ze kunnen meestal wel veel vragen die lcdtjes maar verder zou het niet echt voor problemen zorgen. wat wel verstandiger is om gewoon een 12v en een ground te maken van een molex connnector en wat weerstandjes (ff een mooi draaitje maken) en die gebruiken. Weet je zeker dat werkt, maar als het gewone 1.5v leds zijn kan je wel proberen.

suc6, en post pic met ontwikkelingen want het is wel een gaaf idee >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
ik heb wel een tekening maar die kan ik niet posten nu, zit op me werk :)

zal vanavond een mooiere tekening maken (layout enzo)

eerst zo even info zoeken over een "molex connector" :)

voor de rest heb ik al schematjes verzameld voor ledjes op de LPT poort, maar heb nix gevonden over ledjesop de COM poort,

schema's voor LCD schermpjes kan ik denk wel overal vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ooo molex connnector is niet moeilijk dat is het stekkertje dat je harddisk en cd-rom van stroom voorziet. Geel is 12 volt en zwart ground en rood is 5 volt.
weet je dat ook weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
oh dat wist ik al! alleen niet dat het molex heette :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 24 maart 2002 18:43 schreef Mister_X het volgende:
oh dat wist ik al! alleen niet dat het molex heette :)
en jij bent een systeembeheerder :o

haha :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firecow
  • Laatst online: 16-01-2023

Firecow

worldofnature.nl

ik heb ook 4 groene ledjes van school mee genomen...
Maar moet er een weerstand tussen of is het aansluiten op de 5v draad genoeg ??

Canon EOS 80D En wat glaswerk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
als je een lekker bakgeur wilt hebben moetje gewoon 5 volt op gooi
wil je ze laten branden gooi dan ff een weertandje er tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firecow
  • Laatst online: 16-01-2023

Firecow

worldofnature.nl

ARg daar ging me voeding gisteren |:(
weer 45 naar de TY*ES
ik had dus draadje verkeerd om aangesloten ofzo
+ op + en - ook op de +
toen zei hij pof... en een vonk
dus dat was me voedig :D

Canon EOS 80D En wat glaswerk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
balen!!! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skimmer
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-07 14:24

Skimmer

Inter Arma Enim Silent Leges

niet zo snugger ook... :D

Ik had ook iets vaags...

Vande week had ik een fanbusje gemaakt m.b.v. UTP draad |:(

blijkbaar kan die draad het vermogen niet aan wat ik er doorheen trok, me fans starten gewoon maar na een tijdje begon me draad te roken en ging me machine uit :(

Ik dus die hele zooi uitschakelen, stroom van me bak af, ff wachten en weer opstarten, gelukkig gewoon draaien...

maar iederekeer als ik dan weer strom op me fans zette |:( ging gewoon me machine uit...

Nu heb ik die hele contructie van telefoon draad gebouwd, en het draait nu al een paar dagen zonder problemen... :Y)

In times of war the law falls silent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik snap het weer niet.
Als ik 3 ledje op de 5 volt gooi van een usb kabel.
Gaat die dan fikken wat je hoefte er toch geen weerstand tusen gooien.
Maar wat is nou het best om te doen.
Wil gewoon 3 ledjes in me glowpad hebben.
En die op de usb kabel gooien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithrandir
  • Laatst online: 08:47
Woei,

* Mithrandir heeft een liev idee:

Ik was gister bij de dokter, en die gaf me een röntgenfoto van mijn hoofd! :D

Dus, mijn idee was om een glowpad te maken: mooi opscheuren, daar de foto op, dan nog een plaatje plexi, om de foto te beschermen en lichtjes erachter die naar verschillende kleuren faden! (voor die fading-lichtjes: metku.net)...

* Mithrandir gaat verder denken :D

[edit]
Ik weet het, een oud topic, maar het is wel het GROTE glowpad topic. Dus :). Wildgroei topics is ook niet goed ;)

Verbouwing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 22 mei 2002 21:27 schreef DinoRaptor het volgende:
Woei,

/me heeft een liev idee:

Ik was gister bij de dokter, en die gaf me een röntgenfoto van mijn hoofd! :D

Dus, mijn idee was om een glowpad te maken: mooi opscheuren, daar de foto op, dan nog een plaatje plexi, om de foto te beschermen en lichtjes erachter die naar verschillende kleuren faden! (voor die fading-lichtjes: metku.net)...

/me gaat verder denken :D
/me gaat eens kijken naar datums van posts en niet zomaar replyen nadat hij de search heeft gebruikt.

leuk idee btw :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Rick
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-06 16:52

E-Rick

I love it :7

Ik ben nog een beetje verder gaan knutselen met een stukkie plexi en wat uv-ledjes.
Rechthoekje uitgezaagd, logootje uitgedremeld, gaten geboord, ledjes er in, wit papiertje erachter voor het effect, en in mijn kast gebouwd.

kijk:

Afbeeldingslocatie: http://www.student.io.tudelft.nl/io709063/img/tweakers/mod/1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.student.io.tudelft.nl/io709063/img/tweakers/mod/2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.student.io.tudelft.nl/io709063/img/tweakers/mod/3.jpg

ja, ik heb nog steeds een brakke webcam, in t echt is t wat paarser

Choose life - Shapeways shop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sow damn dies kewl! Ik ga binnenkort beginnen met mn glowraam en mn glowmuismat. Ik wil ze alle 2 kunnen schakelen van rood/uit/blauw, en op alle 2 komt het quake3 logo. Als ik klaar ben post ik de resultaten wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wipe-out
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-08-2024

wipe-out

oud icon, geen zin in nieuwe:)

damn, dat ziet er echt netjes + vet uit :9~ :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-07 10:57
23 maart 1 juli dat is april mei juni veel dagen bijna 100 en die KINGOFDOS nog steeds nix was zeker een id dat niet te verwezelijken was ofzo :D

maar dat AMD logo-tje is zeker wel vet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb niet echt zin om al die 19 pagina's door te zoeken :Z
Kan iemand me vertellen hoe je een glowpadje etst? want met me dremel ziet het er nie uit! (uitschietertjes en zo)

Verwijderd

ff een vraag:
Ik heb hier thuis nu een plexi muismat ge-etst, maar met 2 blauwe ledjes licht het quake logo niet erg op. Lukt dit wel met een ccfl?
En als ik een glowwindow maak, kan ik dan gewoon de ccfl in mn kast hangen, en dat het ge-etste deel dan toch nog op licht? Ik wil namelijk bij de inkoopactie bij space promotion 2ccfl's kopen voor mn window ets, maar mn window is 8mm dik, en die ccfl's alle 2 1cm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

klein schopje :)
ik wil namelijk bij die IA van space promotion bestellen, maar dan moet ik het wel op tijd weten O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uuh denk niet dat iemand dat weet, je zal het wel gewoon uit moeten proberen LaswA

Veel succes iig misschien weet iemand anders het wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
post hier eens wat pic van die dingen en wat meer info.
je weet dat er strenge regels zijn over inkoopactie dus weet waar je aan begint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik bedoel dus deze inkoopactie. Ik wil er dus geen 1 zelf beginnen, maar ik wil juist bij die inkoopactie bestellen voor mn glowwindow. Ik moet dan wel weten of het werkt, anders is het zonde van mn geld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie hier allemaal dat jullie ledjes gebruiken. Zou het niet een leuk idee zijn om ipv ledjes een ccfl te gebruiken :D Liefst multicolor dan natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Multicolor werkt niet denk ik. Als je meerdere kleuren ledjes gebruikt, krijg je ook een mengsel van die kleuren. (bjiv, 2 rode en 1 blauwe wordt paars, hier een x gezien). Een ccfl is dus een goed id, als het maar 1 kleur is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizitras
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
DenniZ-X schreef op 13 maart 2002 @ 16:24:
Heb de nu een glowpad voor onder m'n monitor, voeding van de usb, er zitten 2 heldere rode leds in, opzich een aardig effect en ik heb het nog niet eerder gezien.

Het leuke van de usb als voeding is dat je glowpad ook uitgaat als je je computer uitzet en.. (verrassing) ook weer aangaat zodra je je pc opstart.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Dat is wel ff knap. Nu heb hier zitten browsen door deze topic.
Gewoon simpel vraagje, eigenlijk is dit gewoon een paar LEDS met kop naar beneden of boven plaatsen in het midden (gaatje boren desnoods) van een plexiplaatje met (voor deze monitor) desnoods een muismatje ofzo erop plakken?
alé ja, zo één LED'je in het idden ervan, dat zal het licht zo ver doorgeven als te zien op de foto?

Zou wel cool zijn, ga ik ook eens wat mee spelen deze week dan :)

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -JB-
  • Laatst online: 28-07 16:06
mm, dit topic wordt echt telkends weer omhoog gekickt....

naja,

iig, als je dus een plexi plaatje hebt waarvan je de randen, of een geschuurde/gefreeste afbeelding wil laten oplichten, dan moet je een gaatje met de zelfde diameter als je led in de ZIJKANT van het plexi boren, dan stop je je ledje in dat gaatje, en dan licht het plexi idd heel erg mooi op...,

suc6 :P

Gasloos sinds september 2024 - Itho Amber 65 - 7830Wp APSystems DS3L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet er iemand waar ik dikke pleziglas in omgeving Eindhoven kan vinden? Praxis/Gamma enz zjin echt HEEL erg duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -JB-
  • Laatst online: 28-07 16:06
anders kick jij het topic ff...... :X

ok, boeie

mm kijk eens op:

http://www.telefoongids.nl

Gasloos sinds september 2024 - Itho Amber 65 - 7830Wp APSystems DS3L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat is dik? ik heb voor dit stuk 4 mm 30 x 30 cm 3 euro betaald
gezaagt en al vraag eens bij de lokale fixet :)

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/j.pluigers/glowpad2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeze-o
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-12-2022

Freeze-o

Een D00D Avatar

voor de lasermuizen
ipv te schuren, gebruik doorzichtig kaftpapier (van die zelfklevende)
gouden tip :)

Dell Precision Rack 7910

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Plank -> 4mm plexi, 3mm leds dan, maar hoe heb je die er netjes erin gekregen ???
(misschien moet ik is ff proberen om wat langzamer te boren 8)7 , ben niet zo geduldig :X )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dit is mijn glowpad
Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~ahmvn/glowpad.jpg
vond em zelf nog wel aardig gelukt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 November 2002 @ 15:00:
dit is mijn glowpad
[afbeelding]
aardig?
ik vind em errug aardig :)
hoe heb je die voor elkaar gekregen, zoooo netjes. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
OMG leef dit topic nog :P
Gow wordt tijds om mijn eigen te laten zien zeg...euuh niet zo dames...
me glowpad natuurlijk :)

BTW zeer strak gemaakt die glowpag boven me!
puik werk mede tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 24-07 16:03

Demo

Probleemschietende Tovenaar

dit is mijn glowpad
[afbeelding]
Dit is echt 1 van de strakste die ik gezien heb :9

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Cyber_
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-06-2021
dit is mijn glowpad
[afbeelding]
Hoe heb je dat logo er zo mooi in gekregen?? Dremel? of een echte frees apparaat?

Voor de rest KLASSE....

-=System Specs=- | Shit does not happen, it's made by an asshole.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 november 2002 @ 15:00:
dit is mijn glowpad
[afbeelding]
Vind m wel kik maar ik zie dat Bio Hazard logo echt te veel :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tis eigenlijk heel simpel. Je plakt je glowpad af met afplaktape. Je tekent een logo. je snijd het logo uit met een mesje. Daarna al het tape eraftrekken op de plaats van het logo. En dan schuren met wat staalwol. SIM-PEL
succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon Heavy
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-07 21:39
Goed gisteren dan toch begonnen met mijn glowpad, wat ik me eigenlijk afvroeg hoe je je logo erin zo mooi egaal krijgt. Ik heb het opgescheurd maar dat werkt niet echt super vind ik en het ziet er niet mooi uit. Ook de randen krijg ik niet mooi dik IDEEEN?
Verder moet ik hem nog aanpassen voor mijn optische muis.... Vandaag maar weer verder gaan, meer ledjes kopen (totaal 5) en maar doorgaan met opscheuren denk ik.
Oja, hebben jullie enig idee hoe je de randen mooi gelijk schuin kunt afwerken? Ik had al zitten denken maar kwam er niet echt uit..... 8)7
Als het klaar is zet ik hier wel een foto neer :)

Ik heb het TOOL logo ervoor gebruikt trouwens >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragFrog
  • Laatst online: 11:13
Frank Jansen schreef op 08 July 2003 @ 09:07:
Goed gisteren dan toch begonnen met mijn glowpad, wat ik me eigenlijk afvroeg hoe je je logo erin zo mooi egaal krijgt. Ik heb het opgescheurd maar dat werkt niet echt super vind ik en het ziet er niet mooi uit. Ook de randen krijg ik niet mooi dik IDEEEN?
Verder moet ik hem nog aanpassen voor mijn optische muis.... Vandaag maar weer verder gaan, meer ledjes kopen (totaal 5) en maar doorgaan met opscheuren denk ik.
Oja, hebben jullie enig idee hoe je de randen mooi gelijk schuin kunt afwerken? Ik had al zitten denken maar kwam er niet echt uit..... 8)7
Als het klaar is zet ik hier wel een foto neer :)

Ik heb het TOOL logo ervoor gebruikt trouwens >:)
Denk niet dat veel mensen dit topic nog weten, maargoed ;)

Randen kun je mooi afwerken met een (hout)schaaf, prachig rechte zijkanten. Logo erin maken wil goed met een dremel + juiste schuur / slijpschijfjes :)

Over aanpassen voor optische muis: enige werkende aanpassing is iets ondoorzichtigs, of in ieder geval mat erop leggen. Een beetje optische muis word helemaal gek als'ie allemaal rare lichtstralen ontvangt :/

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Oud topic....
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Dit topic is gesloten.