ik heeft een vraagje,
ik wil een volledige glowpad maken, incl LCD schermpje, HDD ledjes (denk aan 8 ofzo, 2blauw, 4 groen, 2 rood, en er moet een cpu load metertje mbv van ledjes op komen, (schematjes van dit beide zwerft over GOT) zodat ik dus alle info op me muis mad heb (lcd schermpje moet dmv een scharniertje schuin omhoog komen te staan) die lcd scherm wou ik op me LPT1, en die hdd meter, en cpu meter op elk 1 com-poort,
nou mijn vraag is, nou wil ik alle het stroom voor alle ledjes, ook die voor het lichteffect zorgen dus in die glowpad, van de LPT aftrekken (is 5volt heb ik me laten vertellen) kan ie dat aan? ik weet niet zo veel van ledjes enzo, en amperes en dat soort dingen, dus hoop ik in dit algemene topic wat info te winnen,
het is wel een gaaf idee niet? solderen enzo is geen probleem het maken enzo ook niet, alleen de juiste draaden op de juiste plek enzo word wat stoeien, maarja dat is de challenge right
ow als klap op de vuurpijl moet een er, ivm met meerdere hdd's, een switch op komen zodat ik de load van meerdere hdd's kan zien dmv van 1 rij ledjes (steeds omschakelen), eventueel als de software dat toelaat ook van de cdrom
dit alles is een behoorlijk klus, maar als het gaat werken en lukken, heb ik wel de multifunctioneelse muismat te wereld, tenzij iemand me al voor is uiteraard
maar eh, ik hoor het wel van jullie!