[MOD] Het grote Glow Pad topic

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 1.607 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 09 januari 2002 21:27 schreef 01V het volgende:

[..]

OK, flame jij maar lekker, mag je voortaan zelf solderen >:)
En, ReseTTim, als ik jou was zou ik dan ook maar heel vlug zelf gaan sparen voor een digicam, want dan mag je voortaan je eigen foto's maken >:)

Je kan dus lekker je glowpad niet als muismat gebruiken, want je muis is optisch.... :P :P
pakt ie een oude muis problem solved

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wow, paar prachtige glowpad's hiero. :9~
Ik ga er ook 1tja maken, maar dan onder me pc B-) (desktop modelletje)

weet er trouwens iemand waar ik gekleurd plexiglas ofzow kan vinden? of gekleurde folie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juanp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-07 21:38
met dat gelaserde erin ziet er zeer strak uit complimenten :) heb hier ook een optische muis en dat gaat dus niet werken nee. wat ik wel las was dat als je er van dat boeken kaft folie overheen deed zou het wel moeten werken maar dat betwijfel ik :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarschijnlijk zal je echt de bovenkant op moeten schuren om het te laten werken met een optische muis ... maar ook met een gewone muis kan je niet nomaal muizen op een stuk perspex hoor veel te stroef ... alleen als je het schuurt gaat het een beetje goed maar een normale muismat blijft het lekkerst :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, maar daar hadden Dissection en ReseTTim ff niet aan gedacht.
(ReseTTim heeft in ieder geval een optische muis)
foutje, bedankt...
Ik heb lekker een Boomslang 2000 !! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juanp
Op woensdag 09 januari 2002 22:11 schreef MoSc2001 het volgende:
Waarschijnlijk zal je echt de bovenkant op moeten schuren om het te laten werken met een optische muis ... maar ook met een gewone muis kan je niet nomaal muizen op een stuk perspex hoor veel te stroef ... alleen als je het schuurt gaat het een beetje goed maar een normale muismat blijft het lekkerst :P
als je de bovenkant gaat schuren krijg je hetzelfde effect daar als je randen dat gaat dan licht geven en ik ben bang dat je muis dan helemaal in de war gaat raken als hij ineens alles rood ziet (bijv.) :)

dus dat is niet echt een optie (je moet het zien als diegene die dat logo erin hebben maar dan helemaal (omdat als het goed is dat logo licht gaat geven)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juanp
hoe verlopen jullie glowpads inmiddels. vooral die gelaserde glowpads. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben opnieuw begonnen. Had de bovenkant eveneens geschuurd maar dat gaf echt ni goe.
De randen waren veel minder verlicht dan daarvoor daar het geschuurde oppervlak te veel licht opslorpte.
Ben dus opnieuw begonnen en ben nu bezig een logo er in te graveren. Maar kan het niet langer dan 20 min volhouden om met zo'n nagel te krassen (verkrampte vingers:() dus zal nog wel een dag of twee duren :)

Zal zeker pics posten
Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 01 januari 2002 20:43 schreef ZWR het volgende:
Nu nog een nightrider-usb-mousepad, das helemaal een kermisatractie :P
heb thuis nog een printje met 10 ledjes ligge (12v oplopend gaan na elkaar aan dus soort oplopend effect)
10 blauwe ledjes halen (ping ping) in plexiglas bouwe (pa werkt bij bouwbedrijf dus die zorgt wel voor een restje voor mij) en dan muize manne!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit nog steeds te w8en op me leds :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maku
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-06 14:47

Maku

Derp

Dit gaat echt te wreed worden man ( jammer dat maku zijn poen op is )

Eerst muisie modden dan kassie dan glowpad :9~

Me ouders zullen wel denken :D :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juanp
ik zou in die van mij ook best een logo willen hebben alleen er licht toch een mat over dus nu moet ik nog ff die glowpad voor onder mn keyboard afmaken even de randen netjes schuren en een gedeltje van het oppervlak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maku

Maku

Derp

je kunt zoiets natuurlijk ook op de zijkant doen van je pad ( richting jezelf zeg maar )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juanp
Op zondag 13 januari 2002 22:37 schreef 001Michael het volgende:
je kunt zoiets natuurlijk ook op de zijkant doen van je pad ( richting jezelf zeg maar )
je bedoeld waar mn glowpad uisteekt onder mn muismat vandaan?

ja dat is wel een idee, heb ik ook wel aan gedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3. heb je een opti muisje? schuur je opp met waterbestendig schuurpapier. maak de opp nat. lichtjes schuren. en volla je opti muis doet het ook op mat plexiglas

bedank voor die tip vriend... want nu zit ik nog op me glowpad met me mousemat te kutten |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juanp
Op zondag 13 januari 2002 22:48 schreef Lantaarnpaal het volgende:
3. heb je een opti muisje? schuur je opp met waterbestendig schuurpapier. maak de opp nat. lichtjes schuren. en volla je opti muis doet het ook op mat plexiglas

bedank voor die tip vriend... want nu zit ik nog op me glowpad met me mousemat te kutten |:(
dus het werkt niet?
ik ga er eigenlijk niet vanuit dat dat kan gaan werken je zult er toch echt een muismat onder moeten houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:03
Op zondag 13 januari 2002 22:50 schreef juanp het volgende:

[..]

dus het werkt niet?
ik ga er eigenlijk niet vanuit dat dat kan gaan werken je zult er toch echt een muismat onder moeten houden
Ik denk dat hij die "vriend" gewoon bedankt, niet? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juanp
ik las het eigenlijk zo als van: bedankt voor niets want het is mislukt nu zit ik alsnog met een muismat te kutten en dan die hoofdbeukende ( |:( ) smiley omdat diegene het fout had.

maar het zal dan wel dat ik dat verkeerd heb opgevat :) foutje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maku

Maku

Derp

Op zondag 13 januari 2002 22:44 schreef juanp het volgende:

[..]

je bedoeld waar mn glowpad uisteekt onder mn muismat vandaan?

ja dat is wel een idee, heb ik ook wel aan gedacht.
ja das ook wel phat maar ik bedoelde dus dat nu iedereen de kantjes schuurt zodat de zijkanten helemaal mat zijn maar als je 1 kant niet schuurt maar bewerkt zoals resetim heeft gedaan :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJT
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-07 22:17
Ideetje:

Als je het plexi/perspex/etc. aan de voorkant nou heel langzaam laat aflopen.
Zo dus:
code:
1
2
3
|-----\
|   \
|-------\

Maar dan minder stijl. Dan heb je een vet groot verlicht vlak onder je pols (lijk me wel :9~ )

En als je dan bijvoorbeeld groene leds constant laat branden en dan bijvoorbeeld een rooie aansluiten op het ledje van je HD. Dan heb je wel een heel cool effect !

Zelf heb ik helaas niet het geduld/de tijd om dit zelf te maken, maar misschien is het een ideetje voor een echte modder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 14 januari 2002 15:49 schreef mrjoint het volgende:
Ideetje:

Als je het plexi/perspex/etc. aan de voorkant nou heel langzaam laat aflopen.
Zo dus:
code:
1
2
3
|-----\
|   \
|-------\

Maar dan minder stijl. Dan heb je een vet groot verlicht vlak onder je pols (lijk me wel :9~ )

En als je dan bijvoorbeeld groene leds constant laat branden en dan bijvoorbeeld een rooie aansluiten op het ledje van je HD. Dan heb je wel een heel cool effect !

Zelf heb ik helaas niet het geduld/de tijd om dit zelf te maken, maar misschien is het een ideetje voor een echte modder.
Precies mijn idee :P ... pic's van m'n afgeschuinde randen staan trouwens al op pagina 8 van dit topic .. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juanp
als je veel groen ledjes erin zet en 1 rood ledje dan merk je weinig.

mocht weinig groene ledje gebruken zodat je het rode ziet word je volgens mij gek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga er 3 led's in zetten .. 1 blauw die constant brand ... een groene voor m'n netwerk kaart en een rode voor m'n hd ... als het allemaal lukt dan tenminste :) ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet er iemand nog een vet logo voor in mijn glowpad

ik d8 eraan om er 3 te maken 1 voor om me monitor

--------------------
| ________________ |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
| |______________| |
|____________________| en dan alle randen oplichtend

1 voor onder me muismat

en 1 in de vorm van een soort schilderijtje voor aan de muur
met een logo erin nou weet ik nog neit wat voor logo zou een van jullie nog iets hebbe?? maybe kan iemadn voor me op een of andere manier een vet letteridee met het woord PLACER kunnen maken (like timdinges)

of kan anders die gast met da zwart met groene UNREAL logo mij een grote versie van dit logo op kunnen sturen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 14 januari 2002 19:21 schreef PlaceR het volgende:
weet er iemand nog een vet logo voor in mijn glowpad

ik d8 eraan om er 3 te maken 1 voor om me monitor

--------------------
| ________________ |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
| |______________| |
|____________________| en dan alle randen oplichtend

1 voor onder me muismat

en 1 in de vorm van een soort schilderijtje voor aan de muur
met een logo erin nou weet ik nog neit wat voor logo zou een van jullie nog iets hebbe?? maybe kan iemadn voor me op een of andere manier een vet letteridee met het woord PLACER kunnen maken (like timdinges)

of kan anders die gast met da zwart met groene UNREAL logo mij een grote versie van dit logo op kunnen sturen??
Kiek hier gewoon ff ... logo's zat ook die van unreal http://213.46.29.188/biohaz/ :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voila, hier de pics van m'n glowpad!
Zelfde model als m'n vorige glowpad (cfr pics op voorgaande blz) eveneens afgewerkt met chrome molding en aangesloten op de USB-poort. Heb deze keer wel echte plexi gebruikt!

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1011035789
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1011036460

Het chinees teken staat voor 'DROOM'.
Laat maar iets weten wat jullie ervan vinden :)
Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Op maandag 14 januari 2002 20:42 schreef Freeofproblems het volgende:
Voila, hier de pics van m'n glowpad!
Zelfde model als m'n vorige glowpad (cfr pics op voorgaande blz) eveneens afgewerkt met chrome molding en aangesloten op de USB-poort. Heb deze keer wel echte plexi gebruikt!

[afbeelding]
[afbeelding]

Het chinees teken staat voor 'DROOM'.
Laat maar iets weten wat jullie ervan vinden :)
Groetjes
:9~ zeer mooi! :9~

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zwaar kwl :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juanp
die is gaaf :9~ alleen hoe heb je die er zo strak in gekregen.

en hoe is dat met dat laseren eigenlijk gedaan want zo'n schilderij achtig iets heb ik ook al aan zitten denken alleen het lijke me moeilijk om een teken erin te maken :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb eerst het teken ingescand en dan overgebracht op karton. Daarna de vorm uitgesneden (zodat je tegen de randen van het karton kan aanleunen om de vorm te behouden). Immiddels 2 dagen bezig geweest met een zeer puntige nagel en beetje per beetje de vorm er uitgekrast.
Voila dat is het, maar zit wel met enorme krampen in m'n hand door die nagel vast te houden ;(

Wat het laseren betreft, heb daar geen enkel idee over, weet alleen dat 'k mij dat ni kon betalen! *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe steken jullie die leds in dat plexyglas?
met wat hollen jullie je plexyglas uit??????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juanp
Op maandag 14 januari 2002 21:10 schreef pierre het volgende:
Hoe steken jullie die leds in dat plexyglas?
met wat hollen jullie je plexyglas uit??????
met een soort van boortje die bij mn dremel zit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe groot zijn je Leds dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juanp
ben nu voor je aan het meten :)

edit: het dikste gedeelte is 5mm mn plexiglas ook ongeveer (misschien zelfs kleiner) maar ik heb er geen problemen mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lol, thx m8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dit zijn dus de gelaserde glowpadz :) :)

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1011044507

ReseTTim met me bekende peertje :D :D

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1011044669

tja je moest de foto in een bepaalde hoek nemen anderz reflecteerd het :D :D , btw er zit nog achter de letterz bescherm fotoz...

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1011044542

nick van een vriend van me R :) :) g

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1011044741

het lichtje wat je ziet is allen van de optical muis *D *D

SORRY, ik kan nix regelen, voor niemand niet, dus je hoeft geen contact met me op te nemen en er naar vragen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juanp
ik wil alleen weten wat voor een machine dat doet of welk apparaat of hoe jullie dat hebben gedaan zag maar misschien dat ik dan zlef wel wat kan regelen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-07 13:16

ReseTTim

Chocolate addicted

Dit had dus onder mijn naam moeten staan :D

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hierro de beginner van tha topic~!
hoe ist hierrro, ben een tijdje offline geweest door mijn brakke asdl lijn maar goed
mijn glowpad nadert de finisch en zo ook mijn casemod

Ik heb mijn tijd trouwens even anders ingestoken
Ik heb nu mijn asus tusl2-c binnen en heb mijn celly 1000 naar 1340 getrokken met 1.81 volts >:) dussss straks mobo voltage mod doen en de 1500 halen misschien!

maar goed
jullie horen nog van me! en zeker over de pics!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zou er nog een andere manier zijn van logo's erin maken like resettim ik dacht aan van da spul om glas te etsen (bij de hobby shop te koop) maar da rip ik wel van me zus want das zon deuzige knutselfreak

(en nee ze hoeft geen vriend ook al ziet ze er godvers lekker uit)

mar zou da ets spul werken

anders meot ik volgens mij een spulletje moeten zoeke dat plexiglas aantast

(weet een of andere scheikunde freak hiero nog van welk spul plexiglas mat word??)

(en ja ik maak lange zinnen maar ik ben dyslexties en hoogbegaafd (iq-tje van 137 B-) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juanp
post eerst maar eens een foto van je zus ;)

misschien dat er daarna een scheikunde freak is die zich heeft bedenkt en na je belediging (en foto van je zus) wel wat wil posten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

da foto's posten heb ik al vaak getryed mar lukt gewoon niet relaxt

weet iemand nog een simpele site waar je je zooi kwijtkan
??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juanp
die van jou wil ik dan ook wel op mn webspace zetten dus mail maar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juanp
sorry. het spijt me echt. ik wil hem hier hebben :)

MIJN 1000ste POST :) (sorry moest er HIER even uit).

edit: nog typo's ook :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Op dinsdag 15 januari 2002 22:01 schreef juanp het volgende:

// offtopic
// je moet je ondertitel nog aanpassen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 15 januari 2002 22:01 schreef juanp het volgende:

gefeliciteerd!

die chinese glowpad is trouwens :9~ :9~ :9~ :9~ :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-07 13:31

Epsilon

zie er netjes uit dat chinese teken!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Laatst online: 24-07 16:03

Demo

Probleemschietende Tovenaar

ReseTTim, wat kost het nou om zo'n ding te laten maken? Volgens mij kan je best wat geld verdienen als je een stel van die dingen laat maken met 'standaard' logo's er op (biohazard, unreal, tweakers)

Ik wacht trouwens op de variaties die hier op gaan komen... hdd-led controlled (Winamp controlled? >:))

EDIT: is het niet mogelijk om matglas folie op het plexi te plakken, zodat het logo wel zichtbaar is, en je toch optische muizen kan gebruiken?

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heey voor iedereen die een dremel heeft .... zo'n logo eruit frezen is een piece of cake ! ... ik ben bezig geweest met deze (zie pic) .. voor m'n volgende mod die waarschijnlijk volgende week online staat ... ben er misschien een uurtje of 2 mee bezig geweest .. >:) hier staat trouwens een ccfl aan de zijkant dus het licht effect is dan natuurlijk wat groter als met een paar led's Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1011131579

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 15 januari 2002 22:54 schreef MoSc2001 het volgende:
Heey voor iedereen die een dremel heeft .... zo'n logo eruit frezen is een piece of cake ! ... ik ben bezig geweest met deze (zie pic) .. voor m'n volgende mod die waarschijnlijk volgende week online staat ... ben er misschien een uurtje of 2 mee bezig geweest .. >:) hier staat trouwens een ccfl aan de zijkant dus het licht effect is dan natuurlijk wat groter als met een paar led's [afbeelding]
Dat ziet er feestelijk uit!! Maar ik vroeg me af of het een beetje licht opbrengst heeft... Ik wil namelijk ook zo'n plaat maken, maar dan een voor gewoon aan de muur... Heeft dat effect of zie je er overdag dan geen ruk van???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heey voor iedereen die een dremel heeft .... zo'n logo eruit frezen is een piece of cake ! ... ik ben bezig geweest met deze (zie pic) .. voor m'n volgende mod die waarschijnlijk volgende week online staat ... ben er misschien een uurtje of 2 mee bezig geweest .. >:) hier staat trouwens een ccfl aan de zijkant dus het licht effect is dan natuurlijk wat groter als met een paar led's [afbeelding]
OMG!!!!!!!
DIE IS VET!!!!
(ben niet zo fan van ferrari maar toch erg cool)
:)
is dat met een dremel goed te doen?
wat voor opzet stuk gebruik je dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bennierex
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21-07 11:45

bennierex

Pilot_Z

Op maandag 14 januari 2002 22:54 schreef -Dissection- het volgende:
dit zijn dus de gelaserde glowpadz :) :)

[afbeelding]

ReseTTim met me bekende peertje :D :D

[afbeelding]

tja je moest de foto in een bepaalde hoek nemen anderz reflecteerd het :D :D , btw er zit nog achter de letterz bescherm fotoz...

[afbeelding]

nick van een vriend van me R :) :) g

[afbeelding]

het lichtje wat je ziet is allen van de optical muis *D *D

SORRY, ik kan nix regelen, voor niemand niet, dus je hoeft geen contact met me op te nemen en er naar vragen!!
Hoe doet die Logitech muis het op die glowpad :? Heb namelijk dezelfde muis en ben van plan zo'n pad te gaan maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juanp
Heey voor iedereen die een dremel heeft ....
{ect. ect. ect.]
dat ziet er heel gaaf uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Op dinsdag 15 januari 2002 23:40 schreef bennierex het volgende:

[..]

Hoe doet die Logitech muis het op die glowpad :? Heb namelijk dezelfde muis en ben van plan zo'n pad te gaan maken...
tot nu toe licht de glowpad alleen maar op :D kortom muis werkt nog niet... ik zat te denken om een matte of een relief plaatje erover heen te plakken..

je hoort wel als het mij gelukt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 15 januari 2002 23:10 schreef TheReaper het volgende:

[..]

Dat ziet er feestelijk uit!! Maar ik vroeg me af of het een beetje licht opbrengst heeft... Ik wil namelijk ook zo'n plaat maken, maar dan een voor gewoon aan de muur... Heeft dat effect of zie je er overdag dan geen ruk van???
Je ziet het overdag ook best goed alleen niet als je er alleen maar een paar flauwe led's in zet denk ik ..
Op dinsdag 15 januari 2002 23:21 schreef NightHawk506 het volgende:

[..]

OMG!!!!!!!
DIE IS VET!!!!
(ben niet zo fan van ferrari maar toch erg cool)
:)
is dat met een dremel goed te doen?
wat voor opzet stuk gebruik je dan?
Gewoon het aller kleinste freesje wat je er bij krijgt ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eindelijk de LEDs binnen, alvast één aangesloten op een 9V batterijtje, en zo gaat t eruit zien;

[ img]http://rag.5u.com/images/mousepad_mod_6.jpg[ /img]

Logotje heb ik ook nog wel ergens liggen, bedankt iedereen voor de ideeen en keep modding !

:-)

Frenkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Op donderdag 17 januari 2002 00:11 schreef Spanky het volgende:
Eindelijk de LEDs binnen, alvast één aangesloten op een 9V batterijtje, en zo gaat t eruit zien;

[ img]http://rag.5u.com/images/mousepad_mod_6.jpg[ /img]

Logotje heb ik ook nog wel ergens liggen, bedankt iedereen voor de ideeen en keep modding !

:-)

Frenkie
Afbeeldingslocatie: http://rag.5u.com/images/mousepad_mod_6.jpg

uhm je had die spaties niet moeten plaatsen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar kan ik van die gelazerde kopen???

wan dan wil ik mn window wel lazeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyravex
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-03-2023

pyravex

wa jij bob,stoel moet er staan

jahh idd! dat wou ik ook wel laten doen,heb toch net een financiele meevaller gehad!! :D

maar ik heb ook nog een andere vraag, krast het niet erg die muis die je er overheen beweegt?
want het lijkt me dat je al op moet passen voor de window in je kast! dat plexie is toch erg zacht?

|we live in the history of a mad man Mr. G |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juanp
Op donderdag 17 januari 2002 10:52 schreef pyravex het volgende:
jahh idd! dat wou ik ook wel laten doen,heb toch net een financiele meevaller gehad!! :D

maar ik heb ook nog een andere vraag, krast het niet erg die muis die je er overheen beweegt?
want het lijkt me dat je al op moet passen voor de window in je kast! dat plexie is toch erg zacht?
valt wel mee ik heb hem onder mn muismat liggen en die wil ik nog wel eens voordurend schuiven en de krassen vallen best mee (zie ze toch niet dus maakt me weinig uit). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ik ben me glowpas een beetje zat eigenlijk :) .. wilde het eerst zo gaan makan dat m'n hd led en me netwrerk led erin verstopt zaten maar dat werd zoveel werk en nu ik eindelijk me led's binnen heb is me rode net overleden :( dus hier het einde resultaat >:) ..

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1011285711
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1011285781
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1011285723
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1011285748
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1011285772

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juanp
dat ziet er zeer goed uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 17 januari 2002 18:14 schreef juanp het volgende:
dat ziet er zeer goed uit :)
Hoe staat het nou met jou matje :? :? daar heb ik nog geen pic's van gezien geloof ik ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe sluiten jullie die glowpads aan?
Kheb ff op het net gekeken, maar daar hadden ze gewoon zo'n hdd-stroomkabeltje en gebruikten alleen het 5v draadje. Dit had ik zelf ook kunnen bedenken, maar waar sluit je het dan op aan?
Als je het helemaal naar je kast moet verbinden staat lelijk. Het handigst lijkt mij een usb-poort te gebruiken van je hub/keyboard, maar hoe moet je dat dan aansluiten?
Wie weet het of heeft ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juanp
ik geloof dat er hier ergens een uitleg staat van de usb, maar ik heb gewoon een kabel van mn +5V naar mn weerstand die weer naar mn led en van mn led af naar de 0 (das de zwarte draad) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bennierex
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21-07 11:45

bennierex

Pilot_Z

Op woensdag 16 januari 2002 12:26 schreef ReseTTim het volgende:

[..]

tot nu toe licht de glowpad alleen maar op :D kortom muis werkt nog niet... ik zat te denken om een matte of een relief plaatje erover heen te plakken..

je hoort wel als het mij gelukt is.
OK, bedankt alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BELANGRIJKE TIP

als je leuke vormen in je plexiglas wilt figuurzagen:

1. jat ergens een decoupeerzaag met dubbelgetand blaadje vandaan
2. smeer spiritus op je te zagen lijntje (lekker veul)

HET PLAKT NIET MEER ACHTER JE ZAAGJE AAN ELKAAR!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C.44
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-08-2020

C.44

TurboCharged Supra Driver

Kheb net bij de gamma ook maar es ff een stukkie lexaan gehaald: 300x300x5mm voor €10. En kben even bij de lokale electronicaboer geweest voor de sterkste ledjes die hij had liggen + bijbehorende weerstandjes voor 5 volt :).

Alleen vraag ik me nu even grandioos af wat plus en min is van die dingen. Ik ben zelf niet zo'n electronica gast, maar kan na veel oefening toch een beetje solderen nu dus heb ook deze uitdaging maar aangenomen :+

Iemand die mij kan vertellen wat plus en min is aan led en weerstand en hoe ik die handel moet solderen (weerstand aan welk pootje van de led) ?

Toyota Supra 3.0i Turbo Targa in Panther Black Mica - 300D || 30D || 10-20 || 50mm 1.8 mk1 || 18-55 || 17-85 || 75-300 || Giottos || Manfrotto || Cullmann || Kenko || Hoya

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 17 januari 2002 22:26 schreef C44 het volgende:
[...]

Iemand die mij kan vertellen wat plus en min is aan led en weerstand en hoe ik die handel moet solderen (weerstand aan welk pootje van de led) ?
Er zitten 2 pootjes aan je ledje (duh... ) ;) 1 lange en 1 korte. De lange is de + en de korte is de -.

Aan welk pootje je de weerstand doet en hoe om je de weerstand doet maakt niet uit. :)

SUC6 *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heey voor iedereen die een dremel heeft .... zo'n logo eruit frezen is een piece of cake ! ... ik ben bezig geweest met deze (zie pic) .. voor m'n volgende mod die waarschijnlijk volgende week online staat ... ben er misschien een uurtje of 2 mee bezig geweest .. >:) hier staat trouwens een ccfl aan de zijkant dus het licht effect is dan natuurlijk wat groter als met een paar led's Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1011131579
ok ok, ik heb nu een appart raampje boven in m'n kast gebouwd met daarin 1 blauw ledje en een UT logo erin.

Alleen lukte het me niet om met de dremel super netjes af te werken zo als jij dat hebt gedaan. Ik heb het namelijk eerst afgeplakt. toen heb ik hetgeschuurt met nat schuurpapier. Toen heb ik het afplaktape verwijderd. Dit zag er gelikt uit, maar ik wilde de contouren van het figuur verduidelijken. Dus ik pak de slijptol van de dremel en begin voorzichtig te dremelen. Dit lukte al voor geen ene meter :( , dus ik pak een freesje voor de dremel, maar nu is ie nog lelijker geworden. :( :(

Met welke tool en hoe hebbie dat gedaan, want mijn UT logo ziet er niet uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juanp
Op donderdag 17 januari 2002 22:34 schreef 01V het volgende:

[..]

Er zitten 2 pootjes aan je ledje (duh... ) ;) 1 lange en 1 korte. De lange is de + en de korte is de -.

Aan welk pootje je de weerstand doet en hoe om je de weerstand doet maakt niet uit. :)

SUC6 *D
volgens mij makt het wel uit je + moet op de +5V en de min naar de 0V

bij mij deden ze het niet als ik ze omdraaide :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C.44

C.44

Neej dat de plus van de led op de plus moet dat klopt, anders doen ze het niet. Maar ik wilde voor de zekerheid even weten of het ook nog uitmaakte aan welk pootje ik de weerstand plaatste ;)

Toyota Supra 3.0i Turbo Targa in Panther Black Mica - 300D || 30D || 10-20 || 50mm 1.8 mk1 || 18-55 || 17-85 || 75-300 || Giottos || Manfrotto || Cullmann || Kenko || Hoya

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Nu online
he, bij jou ook al niet >:)

btw, electro rekenen is niet mn sterkste punt (alleen Frans lulle is zwakker eik :P), maar mn multimetertje gaf aan dat er 4mA op mn LED's staat bij 3V. Dus in serie op de 5V van je mobo moe'k toch een 500 Ohm (2/0.004)weerstand gebruike? Of zit ik nu weer helemaal fout :)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oops sorry

zo ziet mijn everglide er beter uit!

Afbeeldingslocatie: http://rag.5u.com/images/mousepad_mod_6.jpg

(btw, mijne lopen even over een 9V batterijtje met een 100 ohm weerstandje.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juanp
Op donderdag 17 januari 2002 23:44 schreef FragFrog het volgende:
he, bij jou ook al niet >:)

btw, electro rekenen is niet mn sterkste punt (alleen Frans lulle is zwakker eik :P), maar mn multimetertje gaf aan dat er 4mA op mn LED's staat bij 3V. Dus in serie op de 5V van je mobo moe'k toch een 500 Ohm (2/0.004)weerstand gebruike? Of zit ik nu weer helemaal fout :)
ja dat maakt ook nog uit omdat je anders volgens mij je ledje opblaasd als je je weerstand tussen de + van de led en de +5V doet dan moet het goed gaan werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDLofCC
  • Laatst online: 02-02-2024
[Happy Mode]
WhooHoo ...
Ik heb me plexi/acryl glas binne :)

40*80 6mm dik ... schoonvaders zijn best wel fijn.
Kost me alleen een paar biertjes ...

Wel blij dattie het kon regelen, dit stuk wat ik nu heb kost eigenlijk iets van 65 ...

Nou nog wachten op Conrad :(
[/Happy Mode]

Nu weer ff ontopic ... naja.
Kan je ook andere figuren maken ... ?

ik wil nl het volgende doen, het figuur dat hieronder staat uitzagen:
Afbeeldingslocatie: http://www.cosmicchaos.com/ccmain/cc-pic_h.jpg

Maar hoe zit het dan met de leds ... moeten die wederom alleen aan de bovenkant ... of ook op andere plekken om het juiste glow effect te krijgen ?

Hell hath no fury like a freshly circumcised sleep deprived grizzly bear on amphetamines, being assaulted(aurally and otherwise) by George Bush dressed as a clown and singing vile covers of crap songs and wielding an electric cattle prod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aha, ik heb net het hele topic doorgelezen en weet nu hoe ik een glowpad aan de USB moet aansluiten (aangenomen dat er 5V uit komt) Ik neem aan dat wanneer je meerdere leds in je pad doet dat je dan de draad in serie/parallel moet verbinden ivm het gebruik van de USB-poorten.
En je moet dus plexiglas van zo'n 5mm gebruiken en leds van 3 mm (en daar dus gaatjes voor boren in de pad)
Dan dus aansluiten aan een lege USB-poort en hij zou het moeten doen.
Correct me if I'm wrong.

BTW: wanneer je dus de leds in serie vebind, waar laat je dan die draden (vastgeplakt met tape aan de pad?), want om die dingen over het bureau te zien is niet echt mooi/stoer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDLofCC
  • Laatst online: 02-02-2024
je hebt het helemaal door ... :)

Maarja, als je die draden nix vindt ... tja.

Mischien een 9v battery ?

Hell hath no fury like a freshly circumcised sleep deprived grizzly bear on amphetamines, being assaulted(aurally and otherwise) by George Bush dressed as a clown and singing vile covers of crap songs and wielding an electric cattle prod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn Glowpad ook maar ff showen !!

Afbeeldingslocatie: http://dogbits.com/pics/uploads/DSCF3032c.JPG
Afbeeldingslocatie: http://dogbits.com/pics/uploads/DSCF3034b.JPG
Afbeeldingslocatie: http://dogbits.com/pics/uploads/DSCF3033b.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeonM
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-04 16:51
Hey Dissection, dat ziet er echt goed uit!

[edit]
oh ja, MoSc2001 welk kopje heb jij gebruikt om dat figuur te dremelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sweet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 18 januari 2002 12:54 schreef LeonM het volgende:
Hey Dissection, dat ziet er echt goed uit!
ThX man !! :P :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh ja was ik nog vergeten:
Hoe wordt het dan uitgezaagd, want dat kon ik hier niet echt in de topic vinden.
Met een decoupeerzaag of een dremel of zo? En hoe zit het met de afwerking, want plexiglas wordt geloof ik behoorlijk lelijk wanneer je het gaat schuren toch?
Sorry voor die vervelende vragen tussendoor hoor, maar ik vind sommige hiero zo mooi dat ik ook zo'n ding thuis wil hebben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 17 januari 2002 23:17 schreef d_v_pelt het volgende:

[..]

ok ok, ik heb nu een appart raampje boven in m'n kast gebouwd met daarin 1 blauw ledje en een UT logo erin.

Alleen lukte het me niet om met de dremel super netjes af te werken zo als jij dat hebt gedaan. Ik heb het namelijk eerst afgeplakt. toen heb ik hetgeschuurt met nat schuurpapier. Toen heb ik het afplaktape verwijderd. Dit zag er gelikt uit, maar ik wilde de contouren van het figuur verduidelijken. Dus ik pak de slijptol van de dremel en begin voorzichtig te dremelen. Dit lukte al voor geen ene meter :( , dus ik pak een freesje voor de dremel, maar nu is ie nog lelijker geworden. :( :(

Met welke tool en hoe hebbie dat gedaan, want mijn UT logo ziet er niet uit
Ik heb het logo met een watervaste stift afgetekend en toen met het kleinste freesje wat je bij je dremel krijgt het zwarte lijntje weg gefreest .... no problem .. :P Unreal logo heb ik trouwens ook al gedaan ... als eerste gewoon om ff te kijken of het mooi werd ... zal kijken of ik de pic's nog ergens kan vinden .. hebben hier al ergens gestaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linchpin
  • Laatst online: 22:46
Moet je diep frezen in het plexiglas? Ik zat er namelijk aan te denken om een logo te zandstralen in het plexiglas, maar dat gaat natuurlijk niet al te diep. Ik vraag me af of zandstralen genoeg is voor een mooi oplichtend effect?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juanp
even antwoord op een paar vragen:

1. het zagen van plexiglas bedoel je?? met een decoupeerzaag (pas wel op dat het niet gaat barsten. gebeurt vooral als je te langzaam toerental gebruikt). :) het schuren met een dremel of een schijfschuurmachine.

2. ik zou niet te diep freze ander zal het wel lelijk worden 1 tot 1,5 mm zal vast wel genoeg zijn.

3. volgens mij is deze er niet meer...... (mocht deze er wel zijn vraag maar raak).

en -Dissection-
Dat ziet er heel gaaf uit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b]Op vrijdag 18 januari 2002 17:52 schreef juanp
-Dissection-
Dat ziet er heel gaaf uit. :)
Thx

Just trying yo be the best tweaker i can be !!:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C.44

C.44

Goddammit, heb ik heel mooi alles zitten uitdremelen, ook nog in spiegelbeeld op de onderkant, blijkt dat ik hem ook nog op de kop heb staan |:( Magoe, morgen even lijstje halen en dan heb ik wat leuks voor aan de muur :z

En dan ook maar direct weer een nieuw stukkie lexaan meenemen, want nu heb ik nog steeds geen glowpad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xhale
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:12
Wat is de beste manier om de draden achter een beetje weg te werken. Iemand advies ?

Make a program idiotproof and someone will make a better idiot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chrome molding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1011436077
Voila zo heb'k het gedaan. Draden tegen de wand bevestigen en dan chrome molding eroverheen. Heb dus gewoon mijn usb kabeltje die naar de pc vertrekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22:06

Chakotay

Lick here to continue

(jarig!)
Kheb ook ff wat in elkaar geprut, is nog best leuk geworden IMO :)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~asz00205/glowpad2.jpg

Plexiglas en LEDs had ik nog op zolder liggen, lekker makkelijk dus... Er zitten er 3 parralel op 3V in zonder weerstand erbij, maar eentje bleek dood te zijn toen ik alles vastgesoldeerd had dus er branden er maar 2 :) Ik kon geen losse USB kabel vinden, dus heb ik er maar gewoon 2 1.5V batterijen aan gehangen... Van de week ga ik em een wat normaler formaat geven en er een USB kabel aanplakken.

edit:
Hm het 3e ledje doet het toch gewoon, draadje maakte niet helemaal lekker contact :)

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickv
  • Laatst online: 03-07 14:16
Op zaterdag 19 januari 2002 21:06 schreef Chakotay het volgende:
Kheb ook ff wat in elkaar geprut, is nog best leuk geworden IMO :)

[afbeelding]

[veel text :D ].
Any way, waarom heb je nog een muis mat?
Maak hem gewoon mat aan de bovenkant dat ziet er denk ik nog leuker uit ook wel gaaf trouwens :9~

Leef in het heden en nooit in het verleden. Carpa diem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

(jarig!)
Optical + plexiglas -> no worko

Ohw mat maken :)

Kweenie moet nog ff kijken, kwou er zowieso iets in etsen ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 19 januari 2002 11:30 schreef Freeofproblems het volgende:
Voila zo heb'k het gedaan. Draden tegen de wand bevestigen en dan chrome molding eroverheen. Heb dus gewoon mijn usb kabeltje die naar de pc vertrekt.
Wat is in hemelsnaam chrome molding, want uit het plaatje kan ik het ook niet echt halen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

(jarig!)
Kheb ff een tutorial gebouwed op PC-Gamers :)

Let niet op de brakke layout, daar moet nog wat mee gebeuren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het is erg leuk, jammer dat m`n buro altijd zo vol tyvus zooi ligt dat je toch niets meer ziet ervan :)

iemand had het erover om het in je window van je kast te doen, hier kan ik me niets bij voor stellen aangezien je alleen licht krijgt aan de randen en dus niet over heel je window, dus wat moet ik me hierbij voorstellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

da window was dus mijn idee ff uitleg

je bouwd een stuk plexiglas zo als de voorkant van je kast (net als die groene ruiten van pakkerd bell) en laat daar licht door schijne zodat je aan buitenkant en aan rand scherm licht krijgt

(vond wel stoer idee)

mijn eigen glowpad is trouwens af (is te vet geworden voor me muis hang hem aan muur denk ik)

dinsdag krijg ik digicam van school mee dus dan post ik wel wa plaatjes

(phreak kan jij dit doen want ik heb het al tevaak getryed om foto's te posten mar lukt gewoon niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 20 januari 2002 17:08 schreef tva_goku het volgende:
het is erg leuk, jammer dat m`n buro altijd zo vol tyvus zooi ligt dat je toch niets meer ziet ervan :)

iemand had het erover om het in je window van je kast te doen, hier kan ik me niets bij voor stellen aangezien je alleen licht krijgt aan de randen en dus niet over heel je window, dus wat moet ik me hierbij voorstellen?
Nou ik heb het dus gedaan in de window van een case ( niet me eigen ) en daar het logo uit gefreest en als je dan licht maakt aan de zijkant in mijn geval een ccfl dan licht het uitgefreesde op .... pic's staan trouwens als van verschillende mensen hier in dit topic hoor ... die van mij in pagina 10 onderaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Glowpad werkt met optical mouse :) :)

ik heb nu van een insteekhoesje op me glowpad geplakt (je weet wel die gelaserde) en het werkt nu :) :) . op het werk hadden ze die insteekhoesjes gelamineerd zodat het werkt als een stikker. en met dat relief gaat het perfect, je hebt ook meteen een bescherm folie en het optical ligt ook nog op bij de muismad :D :D

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Dit topic is gesloten.