Fourstack geeft aan dat FttH beschikbaar is op mijn adres. Echter in de meterkast zit niks. KPN Netwerk geeft aan dat ze deze week komen aansluiten. Iemand enig idee hoe ver van te voren zon afspraak gemaakt wordt?
Je had in de afgelopen paar weken een brief moeten krijgen met een afspraakdatum...DaydreamBelieve schreef op maandag 11 november 2019 @ 09:55:
Fourstack geeft aan dat FttH beschikbaar is op mijn adres. Echter in de meterkast zit niks. KPN Netwerk geeft aan dat ze deze week komen aansluiten. Iemand enig idee hoe ver van te voren zon afspraak gemaakt wordt?
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Tip: als je op Fourstack alleen de postcode invoert, zonder huisnummer, dan wordt het alternatieve netwerk adressen drop-down menu actief. Daar kan je dan alle huisnummers zien die beschikbaar zijn voor die postcodeRichub schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 13:46:
[...]
Even op fourstack gekeken voor nummer 165, maar die herkent het adres niet...
Van de andere kant, als ik wist of KPN binnen een jaar met glasvezel bij mij komt was ik nu geen voorbereidingen aan het treffen om na 20 jaar trouw klant te zijn weg te gaan bij KPNBarre73 schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 17:01:
[...]
Ik zou het kunnen weten maar in alle eerlijkheid: ik kan ook alleen maar zeggen dat je af moet wachten. Het geheim houden van nieuwe gebieden is best belangrijk gezien de grote concurrentie van Ziggo. Arnhem is wel een plaats waar KPN Netwerk volop bezig is dus misschien komt die wijk later..
9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74
Ik weet het... Dat is ook het grote dilemma. Maar los daarvan zijn er ook nog wettelijke verplichtingen vanuit de ACM. Als KPN Netwerk NL een gebied gaat aanleggen moeten zij dat in 1 keer naar alle marktpartijen publiceren. Dat moet volgens bepaalde regels en normen. Dat kunnen zij pas als er voldoende bekend is over de kosten (want huurprijzen voor de lijnen en de Pop's zijn gekoppeld aan aanlegkosten) . Daarvoor is dus engineering nodig en dergelijke. Men kan dus niet al een jaar van te voren roepen dat ze iets gaan aanleggen want dan krijg je de ACM op je dak.Kuusj schreef op maandag 11 november 2019 @ 10:42:
[...]
Van de andere kant, als ik wist of KPN binnen een jaar met glasvezel bij mij komt was ik nu geen voorbereidingen aan het treffen om na 20 jaar trouw klant te zijn weg te gaan bij KPNDat geheimhouden werkt dus twee kanten op.
Begrijpelijk. Weet jij of dezelfde regels gelden voor het upgraden van de straatkasten? Dat is niet zo'n ingrijpende verandering maar zou mij wel als klant tevreden kunnen houden.. Pair bonded 200mbit/s is voorlopig meer dan genoeg namelijk.Barre73 schreef op maandag 11 november 2019 @ 11:37:
[...]
Ik weet het... Dat is ook het grote dilemma. Maar los daarvan zijn er ook nog wettelijke verplichtingen vanuit de ACM. Als KPN Netwerk NL een gebied gaat aanleggen moeten zij dat in 1 keer naar alle marktpartijen publiceren. Dat moet volgens bepaalde regels en normen. Dat kunnen zij pas als er voldoende bekend is over de kosten (want huurprijzen voor de lijnen en de Pop's zijn gekoppeld aan aanlegkosten) . Daarvoor is dus engineering nodig en dergelijke. Men kan dus niet al een jaar van te voren roepen dat ze iets gaan aanleggen want dan krijg je de ACM op je dak.
Via de chat krijg ik op de vraag wanneer een straatkast wordt geupgrade zodat 100mbit/s per aderpaar mogelijk is alleen "Ik kan hier geen informatie over vinden". Tja, daar ben je vet mee
[ Voor 9% gewijzigd door Kuusj op 11-11-2019 11:51 ]
Op zich zijn het wel dezelfde regels maar met een stuk kortere termijn. Maar dat zal hier niet gebeuren. De laatste kasten worden dit jaar afgemaakt en daar zit dit gebied niet bij.Kuusj schreef op maandag 11 november 2019 @ 11:45:
[...]
Begrijpelijk. Weet jij of dezelfde regels gelden voor het upgraden van de straatkasten? Dat is niet zo'n ingrijpende verandering maar zou mij wel als klant tevreden kunnen houden.. Pair bonded 200mbit/s is voorlopig meer dan genoeg namelijk.
Er worden geen VDSL kasten meer in 2020 geplaatst omdat KPN heeft aangekondigd 1 miljoen FttH aansluitingen te willen maken van 2019 tot en met 2021.
Met andere woorden, wachten tot ik een ons weegBarre73 schreef op maandag 11 november 2019 @ 11:50:
[...]
Op zich zijn het wel dezelfde regels maar met een stuk kortere termijn. Maar dat zal hier niet gebeuren. De laatste kasten worden dit jaar afgemaakt en daar zit dit gebied niet bij.
Er worden geen VDSL kasten meer in 2020 geplaatst omdat KPN heeft aangekondigd 1 miljoen FttH aansluitingen te willen maken van 2019 tot en met 2021.
[ Voor 8% gewijzigd door Kuusj op 11-11-2019 12:04 ]
Lekker dan,Barre73 schreef op maandag 11 november 2019 @ 10:23:
[...]
Je had in de afgelopen paar weken een brief moeten krijgen met een afspraakdatum...
Nieuwbouw woning of bestaande woning?DaydreamBelieve schreef op maandag 11 november 2019 @ 19:57:
[...]
Lekker dan,van de helpdesk wordt je ook niks wijzer. Daar zeggen ze ja dat ligt bij uitvoering en daar moet je het maar mee doen. Misschien dan toch maar Ziggo nemen die zit wel al in de meterkast.
Nieuwbouw, maar ik zal morgen maar weer eens bellen hoe ver het is. De wijk is opgeleverd met de mantelbuis in de woning, echter de glasvezel zelf niet.
Dan trek ik mijn vorige bericht in. Bij nieuwbouw behoort de aannemer van KPN Netwerk NL voor sleuteloverdracht de aansluiting klaar te hebben. Daar zou je als bewoner geen last van moeten hebben. Dat gaat meestal goed maar helaas vaak ook niet.DaydreamBelieve schreef op maandag 11 november 2019 @ 21:17:
[...]
Nieuwbouw, maar ik zal morgen maar weer eens bellen hoe ver het is. De wijk is opgeleverd met de mantelbuis in de woning, echter de glasvezel zelf niet.
Als je je adres in een DM stuurt kan ik wellicht even informeren bij de goede projectleider.
Ik heb nu KPN 100/100, maar geupgrade naar 200/200. Nu komt de monteur een nieuw modem installeren.
Kan ik dat wellicht zelf? En is de downtime dan alleen die dag?
Yo.
Mogelijk ben je nu nog gepatcht op een EoF (max 100Mbit) poort en heb je een verouderde NTU die maximaal maar 100Mbit aan kan.VonFoX schreef op woensdag 13 november 2019 @ 15:22:
Ik heb nu KPN 100/100, maar geupgrade naar 200/200. Nu komt de monteur een nieuw modem installeren.
De monteur komt dan een nieuwe NTU plaatsen en patcht je om naar een GoF (Gigabit) poort in de POP.
De downtime zou dan maar enkele minuten moeten zijn
De 21e weet ik hetDennis-L schreef op woensdag 13 november 2019 @ 16:54:
[...]
De downtime zou dan maar enkele minuten moeten zijn
Yo.
Hoera! Eindelijk. Binnen nu en twee weken komt KPN Glasvezel bij ons aansluiten. Toch nog voor de kerst! :-))
@Barre73 is het al mogelijk om hier iets meer over te vertellen? Ze zijn namelijk bij mij in de straat aan het graven. Het lijkt erop alsof ze vanaf de straatkast met een hoofdkabel naar een soort splitsingspunt toewerken. Vanaf dit punt gaan ze verder met dunnere kabels, 1 voor iedere woning, zoiets dus:Barre73 schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 20:56:
[...]
Daar zou ik inderdaad alles over kunnen uitleggen maar dat doe ik nu nog maar niet. Ik weet niet wat er op dit moment wel of niet nog vertrouwelijk is....
Sorry!

Waar is hier (ik sta nog in de planning voor Q2 20), maar begreep van de KPN dat ze wat voor liggen op schema (geen idee of dat gaat om de aansluiting in huis of het trekken van glas in de straat).Dennisweb schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 16:50:
Hoera! Eindelijk. Binnen nu en twee weken komt KPN Glasvezel bij ons aansluiten. Toch nog voor de kerst! :-))
Hier is overigens 3608 (Maarssen)
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Dat is gewoon de algemene manier van glasvezel aanleggen, dat heeft niet zozeer met de xPON te maken.Xiqum schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 22:34:
[...]
@Barre73 is het al mogelijk om hier iets meer over te vertellen? Ze zijn namelijk bij mij in de straat aan het graven. Het lijkt erop alsof ze vanaf de straatkast met een hoofdkabel naar een soort splitsingspunt toewerken. Vanaf dit punt gaan ze verder met dunnere kabels, 1 voor iedere woning, zoiets dus:
[Afbeelding]
Ook bij AON wordt glasvezel op de manier gelegd.
Vanaf de POP gaan er dikke kabels, waar 96 vezels in zitten, naar distriebutiepunten in de wijken en vanuit daar naar de woningen.
Maar deze dikkere kabel komt van de straatkast naar onze straat toe. Dus vanaf zo'n kast:Dennis-L schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 10:07:
[...]
Dat is gewoon de algemene manier van glasvezel aanleggen, dat heeft niet zozeer met de xPON te maken.
Ook bij AON wordt glasvezel op de manier gelegd.
Vanaf de POP gaan er dikke kabels, waar 96 vezels in zitten, naar distriebutiepunten in de wijken en vanuit daar naar de woningen.

En gaat dan dus over in dunne kabels per huis. Ben benieuwd hoe het werkt
Edit: het gaat trouwens over Zwolle Ittersum, ik weet niet of dat al GPON is?
[ Voor 5% gewijzigd door Xiqum op 16-11-2019 12:38 ]
In mijn geval is ‘hier’ Hoogezand-Sappemeer. Aanleg was al voor de zomer begonnen.MeNTaL_TO schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 08:34:
[...]
Waar is hier (ik sta nog in de planning voor Q2 20), maar begreep van de KPN dat ze wat voor liggen op schema (geen idee of dat gaat om de aansluiting in huis of het trekken van glas in de straat).
Hier is overigens 3608 (Maarssen)
Ui
Nee. Ittersum is nog gewoon AON. Maar de kast die je in de foto laat zien lijkt me niet degene die je bedoelt? Is het niet een wat grotere kast met een extra klein deurtje links? Dus drie deuren bij elkaar?Xiqum schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 12:24:
[...]
Maar deze dikkere kabel komt van de straatkast naar onze straat toe. Dus vanaf zo'n kast:[Afbeelding]
En gaat dan dus over in dunne kabels per huis. Ben benieuwd hoe het werkt
Edit: het gaat trouwens over Zwolle Ittersum, ik weet niet of dat al GPON is?
Klopt. Ik had even geen zin om op mijn telefoon dat op te zoeken en in het bericht te plakken :-)
Dat kan niet voor de verglazing van bestaande woningen zijn. Dat moet dan voor een klein nieuwbouw project zijn want daarvoor wordt tegenwoordig ook een bestaande VDSL kast gebruikt waarin dan maximaal één 96voudige lade wordt gehangen en enkele glaskaarten in de Dslam die er toch al ging voor VDSL aansluitingen.Xiqum schreef op zondag 17 november 2019 @ 17:13:
[...]
Nope het is echt een kast met 2 deuren. Streetview plaatje: [Afbeelding]
Waar in Ittersum is dit dan? Dan zal ik eens kijken hoe en wat.
Net glasvezel besteld, volgens mij gaat KPN een deze dagen met iets nieuws komen

Hahaha.....!!!!ikbenjoeri schreef op zondag 17 november 2019 @ 20:39:
Net glasvezel besteld, volgens mij gaat KPN een deze dagen met iets nieuws komen![]()
![]()
[Afbeelding]
dit jaar weer leuke black friday aanbiedingen hoop ik....afgelopen jaar 9 maanden flinke korting gehad....
Is dit via een GPON aansluiting in Zeeland?ikbenjoeri schreef op zondag 17 november 2019 @ 20:39:
Net glasvezel besteld, volgens mij gaat KPN een deze dagen met iets nieuws komen![]()
![]()
[Afbeelding]
nieuws: KPN start met 1Gbit/s-glasvezel bij aanleg 50.000 huishoudens in Zeeland
Ik hoop het ook. Wij hoeven niet weg bij KPN, maar vooralsnog zijn ze flink duurder dan de concurrentie. Hopelijk komen ze volgende week met iets leuks, anders wordt het overstappen in december en zit ik met twee KPN boxen waar ik niets mee kanjoey82 schreef op maandag 18 november 2019 @ 11:47:
dit jaar weer leuke black friday aanbiedingen hoop ik....afgelopen jaar 9 maanden flinke korting gehad....
flink duurder?AequitasII schreef op woensdag 20 november 2019 @ 20:40:
[...]
Ik hoop het ook. Wij hoeven niet weg bij KPN, maar vooralsnog zijn ze flink duurder dan de concurrentie. Hopelijk komen ze volgende week met iets leuks, anders wordt het overstappen in december en zit ik met twee KPN boxen waar ik niets mee kan
ziggo is vooralsnog echt een stuk duurder dan kpn....
Inderdaad was de verbinding 5 minuten weg, daarna ineens 200/200
Monteur kwam nog ff om te kijken of de TV het deed (wij kijken eigenlijk nooit TV), en dat was het.
Alleen omprikken centrale, hier niks gedaan.
Yo.
Ziggo levert hier niet geloof ik. T Mobile en Caiway wel.joey82 schreef op donderdag 21 november 2019 @ 12:20:
[...]
flink duurder?
ziggo is vooralsnog echt een stuk duurder dan kpn....
Ja. Dat staat volgens mij ook letterlijk in het bericht..misteriks schreef op woensdag 20 november 2019 @ 16:32:
[...]
Is dit via een GPON aansluiting in Zeeland?
nieuws: KPN start met 1Gbit/s-glasvezel bij aanleg 50.000 huishoudens in Zeeland
Pfff net zo irritant, wil ik gister even een opname gaan bekijken, is het hele iTV menu weg. Staat er alleen nog een bericht dat ik het nieuwe modem in gebruik moet nemen, terwijl ik geen KPN modem gebruik en wil gebruiken.
Nu moet ik dus overstappen van bridged IPTV naar routed IPTV en de kans is dik aanwezig dat ik wéér nieuwe hardware kan gaan aanschaffen
Nu moet ik dus overstappen van bridged IPTV naar routed IPTV en de kans is dik aanwezig dat ik wéér nieuwe hardware kan gaan aanschaffen

Ik doelde op de aansluiting van @ikbenjoeri of deze in Zeeland was via GponBarre73 schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 08:57:
[...]
Ja. Dat staat volgens mij ook letterlijk in het bericht..
ikbenjoeri in "[KPN Glasvezel] Ervaringen & Discussie - Deel 2"
Als dat niet het geval is, gaat KPN op korte termijn gigabit aanbieden in heel het land?
Ik kreeg gisteren exact dezelfde melding. Heb de tv-ontvangers nog geüpdatet via de experia-box door deze rechtstreeks aan te sluiten op de NTU. Na de update alles weer aangesloten zoals het in de bridged opstelling zat. Werkt de TV niet meer. Foutcode 846plofkip schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 09:07:
Pfff net zo irritant, wil ik gister even een opname gaan bekijken, is het hele iTV menu weg. Staat er alleen nog een bericht dat ik het nieuwe modem in gebruik moet nemen, terwijl ik geen KPN modem gebruik en wil gebruiken.
Waarom moet KPN het zijn klanten zo moeilijk maken?

Volgens mij ga je het via bridged mode niet meer voor elkaar krijgen, ze zijn het aan het uitfaseren.
Welke router/modem gebruik je nu? Je zou over kunnen stappen op een Fritz!box (7590 bijvoorbeeld). Heb je geen last van de eb en de instellingen van KPN staan standaard al in de Fritz!box tegenwoordig. Plug&Play dus.plofkip schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 09:07:
Heb nu een TP-Link TL-SG108E voor het opsplitsen van VLANs en een Netgear Nighthawk R7000 als router. WiFi gaat via TP-Link EAP225.Edje040 schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 09:35:
[...]
Welke router/modem gebruik je nu? Je zou over kunnen stappen op een Fritz!box (7590 bijvoorbeeld). Heb je geen last van de eb en de instellingen van KPN staan standaard al in de Fritz!box tegenwoordig. Plug&Play dus.
Die opstelling had ik ook (ongeveer) toe ik nog bij KPN zat. Nu, bij XS4all, gebruik ik alleen de Frtitz!box 7590 en 2 x TP-link EAP245. Werkt perfect en daardoor zie ik het u van een eigen router niet meer zo.plofkip schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 09:47:
[...]
Heb nu een TP-Link TL-SG108E voor het opsplitsen van VLANs en een Netgear Nighthawk R7000 als router. WiFi gaat via TP-Link EAP225.
Voor minder dan €200 kan ik er wel voor zorgen dat routed IPTV gaat werken, dus nee ik pas ;-)
Als je hem zelf aan moet schaffen snap ik dat ja. Eigenlijk was dat een van de redenen voor mij om over te stappen naar XS4all. Als het volgend jaar opgaat in KPN mag ik mijn Fritzbox blijven gebruiken. En anders kan ik altijd naar Freedom (als die gaan leveren wat ze beloven en wat ik wil).plofkip schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 09:52:
Voor minder dan €200 kan ik er wel voor zorgen dat routed IPTV gaat werken, dus nee ik pas ;-)
Dat kan ook voor €0, als je je Experiabox aansluit.plofkip schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 09:52:
Sometimes you need to plan for coincidence
Ik denk nog steeds dat dat een database fout was. KPN kan dat namelijk niet aanbieden als het niet in het portfolio van KPN WBA zit, aangezien dat de operator is die de mogelijke snelheden bepaalt.misteriks schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 09:33:
[...]
Ik doelde op de aansluiting van @ikbenjoeri of deze in Zeeland was via Gpon
Als dat niet het geval is, gaat KPN op korte termijn gigabit aanbieden in heel het land?
En de documenten van KPN WBA zijn (deels) openbaar.
Als je nu op hun website kijkt hebben ze net een paar weken geleden de nieuwe tarieven en documenten, geldig vanaf 01-01-2020, geplaatst,. Daarin staat nog steeds 500/500 als maximum.
Een nieuw profiel met 1000 Mbit snelheid moet ook vanuit de ACM verplicht een aantal maanden vooraf (2 maanden geloof ik) bekend gemaakt worden en die zie je dus niet.
Bron
Nee hoor, dan wordt deze voorwaarde namelijk niet voldaan; "terwijl ik geen KPN modem gebruik en wil gebruiken."Hmmbob schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 10:12:
[...]
Dat kan ook voor €0, als je je Experiabox aansluit.
Dit is in Amersfoort in het ODF gebied.misteriks schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 09:33:
[...]
Ik doelde op de aansluiting van @ikbenjoeri of deze in Zeeland was via Gpon
Alleen voor nieuwe klanten, voor de de vaste klanten: Noppes. 
Ik had wel mijn abbo willen vernieuwen voor een mooie TV...

Want?Richub schreef op maandag 25 november 2019 @ 10:46:
Opzeggen en nieuwe klant worden
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
ja jammer van die tv....
niet voor huidige klanten,
maarja....
ik hoef niet perse voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten....
maarja....
[ Voor 78% gewijzigd door joey82 op 25-11-2019 11:18 ]
Heb je wel eerst de postcode check gedaan? Dan worden de snelheden aangepast.joey82 schreef op maandag 25 november 2019 @ 11:17:
ja jammer van die tv....
maarja....
Uhh was toch echt een ander bericht waar ik op quote drukte...

[ Voor 10% gewijzigd door Playmaster op 25-11-2019 11:27 ]
ja sorry ik had mij bedacht maar had al geklikt....Playmaster schreef op maandag 25 november 2019 @ 11:19:
[...]
Heb je wel eerst de postcode check gedaan? Dan worden de snelheden aangepast.
Uhh was toch echt een ander bericht waar ik op quote drukte...
vandaar....
Heeft er iemand ervaring met het aanvragen van een glasvezelverbinding in een nieuwbouwwoning? In mijn woning, die 4 november is opgeleverd, ligt alleen een losse glasvezelkabel zonder aansluitpunt of wat dan ook. Volgens KPN moet ik wachten tot KPN NetwerkNL (voormalig Reggefiber) contact met mij opneemt voor het maken van een afspraak, maar als ik KPN NetwerkNL bel hebben ze geen flauw idee wanneer ze mijn aansluiting kunnen realiseren. Wat kan ik nu verder verwachten? Het lijkt er niet op dat de verbinding opgeleverd gaat worden voor mijn geplande verhuisdatum, en het erge is dat ik eigenlijk geen idee heb waar ik nou op aan het wachten ben.
Ik had gehoopt dat dit soort dingen in de laatste 8 jaren inmiddels verbeterd waren. Niet dus. Vanwege thuiswerk destijds letterlijk tientallen telefoontjes gepleegd en al maanden voor de verhuisdatum begonnen. Uiteindelijk werd het ook wijzen na elkaar en niemand voelde zich verantwoordelijk. Heb uiteindelijk 2 weken NA mijn verhuisdatum pas internet gekregen.MarcoC schreef op maandag 25 november 2019 @ 11:48:
Heeft er iemand ervaring met het aanvragen van een glasvezelverbinding in een nieuwbouwwoning? In mijn woning, die 4 november is opgeleverd, ligt alleen een losse glasvezelkabel zonder aansluitpunt of wat dan ook. Volgens KPN moet ik wachten tot KPN NetwerkNL (voormalig Reggefiber) contact met mij opneemt voor het maken van een afspraak, maar als ik KPN NetwerkNL bel hebben ze geen flauw idee wanneer ze mijn aansluiting kunnen realiseren. Wat kan ik nu verder verwachten? Het lijkt er niet op dat de verbinding opgeleverd gaat worden voor mijn geplande verhuisdatum, en het erge is dat ik eigenlijk geen idee heb waar ik nou op aan het wachten ben.
Tip: Blijf stalken, doorvragen, krijg de mensen aan de lijn die mandaat hebben enz. En laat monteurs niet vertrekken voor je weet wat er nog moet gebeuren en wie er verantwoordelijk is. Sterkte!
Voorlopig probeer ik eerst in de positie te komen om een afspraak te mogen maken voor een monteur. Ik ben benieuwd hoe dit zich gaat ontvouwen.coelho schreef op maandag 25 november 2019 @ 11:57:
[...]
Ik had gehoopt dat dit soort dingen in de laatste 8 jaren inmiddels verbeterd waren. Niet dus. Vanwege thuiswerk destijds letterlijk tientallen telefoontjes gepleegd en al maanden voor de verhuisdatum begonnen. Uiteindelijk werd het ook wijzen na elkaar en niemand voelde zich verantwoordelijk. Heb uiteindelijk 2 weken NA mijn verhuisdatum pas internet gekregen.
Tip: Blijf stalken, doorvragen, krijg de mensen aan de lijn die mandaat hebben enz. En laat monteurs niet vertrekken voor je weet wat er nog moet gebeuren en wie er verantwoordelijk is. Sterkte!
Betaald door de oude en nieuwe klantenrobcoenen schreef op maandag 25 november 2019 @ 08:30:
Leuke Black-Friday deal dit jaar![]()
[Black Friday] [Gratis TV] bij jaar abo KPN internet
Powered by KPN | Experia Box V10 + TP-link switch LS1005G + 2 Superwifi
Dat je hun apparatuur niet wilt gebruiken is je eigen keuze en de consequentie is dus dat je soms je eigen hardware moet tweaken/nieuwe hardware moet kopen om mee te gaan met de richting van KPN. Zelf ook problemen gehad met Ubiquiti USG maar dankzij community ondersteuning en wat eigen onderzoek draait t als n tierelierplofkip schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 10:13:
[...]
Nee hoor, dan wordt deze voorwaarde namelijk niet voldaan; "terwijl ik geen KPN modem gebruik en wil gebruiken."
Dat snap ik ook, maar het gemak waarmee het uitgefaseerd wordt stoort me, in combinatie met de laconieke houding van KPN.Cartman! schreef op maandag 25 november 2019 @ 13:16:
[...]
Dat je hun apparatuur niet wilt gebruiken is je eigen keuze en de consequentie is dus dat je soms je eigen hardware moet tweaken/nieuwe hardware moet kopen om mee te gaan met de richting van KPN. Zelf ook problemen gehad met Ubiquiti USG maar dankzij community ondersteuning en wat eigen onderzoek draait t als n tierelier
Dit weekend een EdgeRouter lite 3 binnen gekregen en heb de boel weer up and running met routed IPTV.
Enige wat nog niet werkt is port forwarding, maar moet ik even induiken. Zal vast geen rocket science zijn om dat te fixen.
Wat voor laconieke houding bedoel je?plofkip schreef op maandag 25 november 2019 @ 13:41:
[...]
Dat snap ik ook, maar het gemak waarmee het uitgefaseerd wordt stoort me, in combinatie met de laconieke houding van KPN.
MooiDit weekend een EdgeRouter lite 3 binnen gekregen en heb de boel weer up and running met routed IPTV.
Enige wat nog niet werkt is port forwarding, maar moet ik even induiken. Zal vast geen rocket science zijn om dat te fixen.
De reactie die ik kreeg op twitter. In de trant van; zoek het maar uit op ons forum. Geen enkel woord over het waarom bijvoorbeeld. Ik vind het jammer dat ik niet wist dat ze dit op dit moment gingen doorvoeren.Cartman! schreef op maandag 25 november 2019 @ 13:42:
[...]
Wat voor laconieke houding bedoel je?
[...]
Bij XS4ALL kun je dit misschien nog verwachten maar KPN maakt er geen geheim van dat ze alleen hun Experiabox ondersteunen. De site die je link zegt t zelf ook:plofkip schreef op maandag 25 november 2019 @ 13:46:
[...]
De reactie die ik kreeg op twitter. In de trant van; zoek het maar uit op ons forum. Geen enkel woord over het waarom bijvoorbeeld. Ik vind het jammer dat ik niet wist dat ze dit op dit moment gingen doorvoeren.
dus het is niet alsof je het niet al een jaar of 4 had kunnen wetenSinds 2015 stappen KPN en XS4ALL over op "routed IPTV" waarbij de IPTV decoders wel een onderdeel vormen van het thuis netwerk, daarom ook een IP adres krijgen van de router in dezelfde range als alle andere apparaten en waarbij de routering naar het IPTV netwerk ook door de router gedaan wordt.
[ Voor 3% gewijzigd door Cartman! op 25-11-2019 13:49 ]
Ik ben het hier ook mee eens, ik had zaterdag nog even contact gehad over de blokkade die KPN op ITV en opnemen heeft gezet, om mij aan te sporen hun router te gebruiken. De reactie was; 'tja we ondersteunen het niet meer en nee we kunnen die blokkade niet uitzetten, succes ermee'. Nu maar even de tijd nemen om hun modem aan te sluiten en daarna mijn eigen Synology router correct in te stellen.plofkip schreef op maandag 25 november 2019 @ 13:41:
[...]
Dat snap ik ook, maar het gemak waarmee het uitgefaseerd wordt stoort me, in combinatie met de laconieke houding van KPN.
What's in the case?
?? Is pas 4 jaar bekend ofzo. En topic staat er ook vol mee.plofkip schreef op maandag 25 november 2019 @ 13:41:
[...]
Dit weekend een EdgeRouter lite 3 binnen gekregen en heb de boel weer up and running met routed IPTV.
Ik heb KPN even opgebeld en dan kan je gewoon een mooie deal scoren hor (maar niet de TV), zie: royduin in "Black Friday / Cyber Monday 2019 (29 november & 2 december)"Richub schreef op maandag 25 november 2019 @ 10:46:
royduin schreef op maandag 25 november 2019 @ 18:25:
[...]
Ik heb KPN even opgebeld en dan kan je gewoon een mooie deal scoren hor (maar niet de TV), zie: royduin in "Black Friday / Cyber Monday 2019 (29 november & 2 december)"
Ik heb een paar weken geleden nog 6 maanden €27,50 korting kunnen krijgen :-) En toen was Hussel er nog niet, dus blijft m'n dubbele data e.d. ook gewoon geldig.voor bestaande klanten ook 9 maanden 15 euro korting beschikbaar
Net gebeld. Ik kon 9 maanden korting krijgen in totaal na verschillende personen gesproken te hebben.
Ik gebruik momenteel Spotify Premium maar heb ook gevraagd naar een optie voor Spotify Family i.v.m. een zus.
Kortom, bellen loont!
Ik gebruik momenteel Spotify Premium maar heb ook gevraagd naar een optie voor Spotify Family i.v.m. een zus.
Kortom, bellen loont!

Vanwege het uitfaseren van bridged IPTV heb ik de Edgerouter Lite 3 aangeschaft.
Deze heb ik geprobeerd in te stellen met de bestanden uit de ZIP file in de openingspost van dit topic. De firmware zat op v2.0.6 (meest recente).
Daar begonnen de problemen al; het hele pppoe 0 deel onder vif 6 was niet aanwezig. Handmatig een pppoe met id 0 toevoegen lukte niet. Het moest een unieke waarde zijn. Heel vreemd…
Meerdere resets naar default gedaan en zonder ook maar iets te wijzigen, als eerst geprobeerd een vif 6 en een pppoe 0 daaronder aan te maken, maar weer dezelfde melding.
Na veel uitproberen heb ik besloten om de andere firmware eens te proberen, v1.10.10 dus. Daarmee lukte het dus wel! Hebben jullie ook problemen met v2.0.6?
Alles heb ik up and running; port forwarding, self-signed certificate voor het dashboard, DDNS, noem het maar op. Echt zit ik nog met één issue
Als ik de tv ontvanger 's ochtends aan zet (of op elk ander moment waarbij de ontvanger een tijd heeft uit gestaan), krijg ik geen signaal. Het beeld blijft zwart en ik krijg de melding om naar een andere zender te zappen. Vanmorgen een netwerktest gedaan in het menu van de ontvanger, alles was oké. Daarna kreeg ik ook ineens weer beeld.
Als het dan werkt, werkt het ook prima. Het lijkt wel dat de router het in het begin niet kan verwerken ofzo?
Toen ik het net werkend had, liep het tv beeld ook te haperen en stotteren. Toen herinnerde ik mij dat ik ergens had gelezen om het command set protocols igmp-proxy disable-quickleave uit te voeren. Dit gaf direct verbetering. Maar het lijkt er op dat dit dus niet de oorzaak is.
In dit topic (Mikrotik CCR als KPN IPTV IGMP router plots freeze) lees ik trouwens het volgende:
Lang verhaal, maar hopelijk kan iemand mij helpen dit probleem uit de wereld te helpen. Ik heb de configuratie (config.boot) op git gezet: https://gist.github.com/k...e598b8d928d56299b71496416
Deze heb ik geprobeerd in te stellen met de bestanden uit de ZIP file in de openingspost van dit topic. De firmware zat op v2.0.6 (meest recente).
Daar begonnen de problemen al; het hele pppoe 0 deel onder vif 6 was niet aanwezig. Handmatig een pppoe met id 0 toevoegen lukte niet. Het moest een unieke waarde zijn. Heel vreemd…
Meerdere resets naar default gedaan en zonder ook maar iets te wijzigen, als eerst geprobeerd een vif 6 en een pppoe 0 daaronder aan te maken, maar weer dezelfde melding.
Na veel uitproberen heb ik besloten om de andere firmware eens te proberen, v1.10.10 dus. Daarmee lukte het dus wel! Hebben jullie ook problemen met v2.0.6?
Alles heb ik up and running; port forwarding, self-signed certificate voor het dashboard, DDNS, noem het maar op. Echt zit ik nog met één issue
Als ik de tv ontvanger 's ochtends aan zet (of op elk ander moment waarbij de ontvanger een tijd heeft uit gestaan), krijg ik geen signaal. Het beeld blijft zwart en ik krijg de melding om naar een andere zender te zappen. Vanmorgen een netwerktest gedaan in het menu van de ontvanger, alles was oké. Daarna kreeg ik ook ineens weer beeld.
Als het dan werkt, werkt het ook prima. Het lijkt wel dat de router het in het begin niet kan verwerken ofzo?
Toen ik het net werkend had, liep het tv beeld ook te haperen en stotteren. Toen herinnerde ik mij dat ik ergens had gelezen om het command set protocols igmp-proxy disable-quickleave uit te voeren. Dit gaf direct verbetering. Maar het lijkt er op dat dit dus niet de oorzaak is.
In dit topic (Mikrotik CCR als KPN IPTV IGMP router plots freeze) lees ik trouwens het volgende:
Is dit inmiddels verouderd? De symptomen zijn hetzelfde namelijk.Oplossing is om de nieuwe IP reeks (217.166.0.0/16) toe te voegen aan IGMPProxy configuratie
Lang verhaal, maar hopelijk kan iemand mij helpen dit probleem uit de wereld te helpen. Ik heb de configuratie (config.boot) op git gezet: https://gist.github.com/k...e598b8d928d56299b71496416
Een beetje off topic omdat ik zelf TV niet meer gebruik maar @plofkip: Er zijn aardig wat mensen met problemen met 2.0.6. Ik heb zelf de Edgerouter X sinds een weekje of 2 draaien en daar eea voor zitten googlen. Er zijn meer mensen met problemen met bijvoobeeld ook VLANs en DHCP in combinatie met hardware offloading.
Bij mij werkt het momenteel prima, maar de 1.10 reeks lijkt over de hele linie wat stabieler te zijn qua werkende functies.
Edit: Trouwens nog een vraagje aangezien ik ook heb zitten twijfelen over de Lite. Waarom heb jij precies de Lite gekocht en niet de X ? De X is nieuwer en ook sneller voor zover ik weet en bevat daarnaast een switch chip die de Lite niet heeft volgens mij.
Bij mij werkt het momenteel prima, maar de 1.10 reeks lijkt over de hele linie wat stabieler te zijn qua werkende functies.
Edit: Trouwens nog een vraagje aangezien ik ook heb zitten twijfelen over de Lite. Waarom heb jij precies de Lite gekocht en niet de X ? De X is nieuwer en ook sneller voor zover ik weet en bevat daarnaast een switch chip die de Lite niet heeft volgens mij.
[ Voor 22% gewijzigd door Korvaag op 27-11-2019 13:31 ]
UNOX: The worst operating system
Hmhm, echter gebruik ik nu 1.10.10 en helaas toch met problemen. Maar goed om te weten, dan blijf ik in ieder geval bij v1 :-)
Nouja, bij mij werkt het dus zonder problemen, maar ik wilde er meer mee zeggen dat het een beetje afhankelijk is wat je gebruikt of je tegen problemen aan kan lopen. Even googlen voor je use case kan je wat hints geven over het gebruik van v1 of v2plofkip schreef op woensdag 27 november 2019 @ 13:30:
Hmhm, echter gebruik ik nu 1.10.10 en helaas toch met problemen. Maar goed om te weten, dan blijf ik in ieder geval bij v1 :-)
UNOX: The worst operating system
-- deze mag verwijderd worden, ging wat mis --
[ Voor 96% gewijzigd door plofkip op 27-11-2019 16:02 ]
Ik heb sinds een kleine 2 weken glasvezel van KPN. Alles is netjes ingesteld en ik haal zonder problemen de 200mbit die in mijn pakket zit.
Nu is het zo dat (zoals vaker in dit topic naar voren gekomen is) er problemen zijn op voornamelijk mijn mobiele apparaten (Android 10, Oneplus 6 en Android 9, Oneplus 6T) dat applicaties zoals bijvoorbeeld de bankieren app niet geladen wordt, afbeeldingen op websites of complete websites. Nu heb ik hiervoor Ziggo gehad en had ik ditzelfde probleem.
Toen heeft Ziggo IPv6 uitgezet en was het probleem weg.
Ik heb contact gehad met de KPN helpdesk en aangegeven deze problemen te ervaren en dat de eventuele oplossing is om IPv6 uit te zetten.
Zoals in dit topic al benoemd is, lijkt dit bij heel veel mensen de oplossing te zijn. KPN geeft echter aan dat IPv6 niet uit te zetten is op de V10a die ik gebruik en dit op korte termijn wel toegevoegd zal worden. Zij kunnen alleen geen uitspraak doen wanneer dit precies zal zijn, wat betekent dat ik voor een onbekende termijn met instabiel internet opgescheept zit.
Ik heb gevraagd of zij dan een v10 op kunnen sturen waar dit uit te zetten is, maar de helpdesk gaf aan dat dit niet mogelijk is.
Wat kan ik hier nog eventueel aan doen?
Nu is het zo dat (zoals vaker in dit topic naar voren gekomen is) er problemen zijn op voornamelijk mijn mobiele apparaten (Android 10, Oneplus 6 en Android 9, Oneplus 6T) dat applicaties zoals bijvoorbeeld de bankieren app niet geladen wordt, afbeeldingen op websites of complete websites. Nu heb ik hiervoor Ziggo gehad en had ik ditzelfde probleem.
Toen heeft Ziggo IPv6 uitgezet en was het probleem weg.
Ik heb contact gehad met de KPN helpdesk en aangegeven deze problemen te ervaren en dat de eventuele oplossing is om IPv6 uit te zetten.
Zoals in dit topic al benoemd is, lijkt dit bij heel veel mensen de oplossing te zijn. KPN geeft echter aan dat IPv6 niet uit te zetten is op de V10a die ik gebruik en dit op korte termijn wel toegevoegd zal worden. Zij kunnen alleen geen uitspraak doen wanneer dit precies zal zijn, wat betekent dat ik voor een onbekende termijn met instabiel internet opgescheept zit.
Ik heb gevraagd of zij dan een v10 op kunnen sturen waar dit uit te zetten is, maar de helpdesk gaf aan dat dit niet mogelijk is.
Wat kan ik hier nog eventueel aan doen?
League of legends, PSN, CSGO : rSNNN
Opzich zou dat neit moeten uitmaken. IGMP snooping zorgt ervoor dat de multicast streams niet over elke poort van de switch gestuurt worden maar alleen naar de poort waar het device aanhangt welke het nodig heeft.plofkip schreef op woensdag 27 november 2019 @ 16:02:
[...]
Op het KPN forum kwam iemand aanzetten met het feit dat eventuele switches ook IGMP snooping moeten ondersteunen. Dat doet die van mij niet, dus ga er een switch tussen zetten die dat wel kan. Hopelijk lost dat het op :-)
Beste is om een script te maken met restart igmp-proxy welke je elke nacht laat lopen.
Neemt niet weg dat je wel het beste igmp snooping supported switches kan hebben hoor
Heb er net een switch tussen gezet waar de ITV ontvangers op zitten die wel snooping ondersteunt. Eens kijken hoe dat loopt :-)
Is er met KPN dit jaar wederom een korting te regelen vanwege black Friday? Tips?
Daar is zelfs een heel topic over: KPN Black Friday 2019 aanbieding topiccoelho schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 16:50:
Is er met KPN dit jaar wederom een korting te regelen vanwege black Friday? Tips?
Volledig gemist, sorry!Flitzer schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 17:32:
[...]
Daar is zelfs een heel topic over: KPN Black Friday 2019 aanbieding topic
Zo! Woensdag was het dan eindelijk zover. Tussen 14:00 en 16:00 zou de monteur komen. Om 15:45 nog geen monteur gezien. Toen werd ik gebeld door een andere monteur. De monteur voor mijn afspraak had een uitloper. Daarop heef KPN een andere monteur aangestuurd die eigenlijk vrij was, maar in mijn woonplaats woonde. Hij had de onderdelen toch al.
Dus toch een monteur over de vloer gehad. NTU monteren was zo gepiept. ExperiaBox erop, ja hoor, 500 Mbps synchroon!
Kreeg alleen van de monteur al te horen dat de ExperiaBox V10A een onding is. Hij was dan ook super enthousiast toen hij zag dat ik een Ubiquiti EdgeRouter 4 klaar had liggen. Heb met dank aan @xbeam eindelijk internet én IPTV werkend op een van de twee verschillende netwerken. Ik heb ook nog andere Multicast zaken lopen op het andere netwerk. IGMP Role op disabled gezet voor het andere netwerk en klaar.
Na drie dagen klooien heb ik dan eindelijk stabiel beeld en internet. En netjes 500/500 zoals beloofd. Ik ben enorm blij! Ik kwam van 300/50 van Ziggo Zakelijk.
De klantenservice van KPN is veelal lang wachten en zo’n typische medewerker aan de lijn die een script afdraait. Met mijn EdgeRouter 4 verwacht ik weinig storingen en heb ik de klantenservice hopelijk niet vaak nodig.
Ik hoor nu dus bij de club.
Dus toch een monteur over de vloer gehad. NTU monteren was zo gepiept. ExperiaBox erop, ja hoor, 500 Mbps synchroon!
Kreeg alleen van de monteur al te horen dat de ExperiaBox V10A een onding is. Hij was dan ook super enthousiast toen hij zag dat ik een Ubiquiti EdgeRouter 4 klaar had liggen. Heb met dank aan @xbeam eindelijk internet én IPTV werkend op een van de twee verschillende netwerken. Ik heb ook nog andere Multicast zaken lopen op het andere netwerk. IGMP Role op disabled gezet voor het andere netwerk en klaar.
Na drie dagen klooien heb ik dan eindelijk stabiel beeld en internet. En netjes 500/500 zoals beloofd. Ik ben enorm blij! Ik kwam van 300/50 van Ziggo Zakelijk.
De klantenservice van KPN is veelal lang wachten en zo’n typische medewerker aan de lijn die een script afdraait. Met mijn EdgeRouter 4 verwacht ik weinig storingen en heb ik de klantenservice hopelijk niet vaak nodig.
Ik hoor nu dus bij de club.
Ik had ook zo'n 10A... Zelfs een eenvoudige port forwarden was al teveel gevraagd voor dat ding.... 
Gelukkig lag er op een gegeven moment een V10 op het werk die uit een afgestoten locatie kwam.
Nadat ik deze had aangesloten was ik in een keer van alle trubbels af.
Ook 500/500 glas met ITV, btw.

Gelukkig lag er op een gegeven moment een V10 op het werk die uit een afgestoten locatie kwam.
Nadat ik deze had aangesloten was ik in een keer van alle trubbels af.
Ook 500/500 glas met ITV, btw.
Ik meld me hier, sinds gisteren aangesloten. Glasvezel.
Ben via korte slechte ervaring via Telfort en T-mobile nu maar bij kpn gegaan.
Aansluiting netjes op de dag/tijdstip en monteur heeft als eerste modem en dergelijke netjes bevestigd in meterkast.(en dus niet los op de grond).
Hij meldde nog dat KPN komend jaar ook nog overgaat naar een glas Mediaconverter, zoals T-mobile al doet.
Aansluiting netjes op de dag/tijdstip en monteur heeft als eerste modem en dergelijke netjes bevestigd in meterkast.(en dus niet los op de grond).
Hij meldde nog dat KPN komend jaar ook nog overgaat naar een glas Mediaconverter, zoals T-mobile al doet.
Euh... Je bedoelt een losse mediaconverter? Want KPN gebruikt al sinds het begin een mediaconverter maar dan eentje die op de FTU wordt geklikt.Get!em schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 21:17:
Ik meld me hier, sinds gisteren aangesloten. Glasvezel.
Iets vergelijkbaars als T-mobile had hij het over. En wees naar de zwarte media converter.
En gezien hij instructeur-monteur (hij was mensen aan het opleiden) is, zal hij alvast de nieuwste technieken vooraf kennen.
En gezien hij instructeur-monteur (hij was mensen aan het opleiden) is, zal hij alvast de nieuwste technieken vooraf kennen.
Pfff. En dan wordt wel eens over Ziggo gezegd dat het een drama is, maar KPN kan er blijkbaar ook wat van.
Afgelopen mei werd bekend dat er glasvezel zou komen bij ons in het dorp, moet volgens KPN (en fourstack) een opleverdatum in augustus. In de loop van juli een pre-order geplaatst via via eindelijkglasvezel.nl. En toen begon het wachten.
Dat de originele datum niet gehaald ging worden werd vrij snel duidelijk omdat ze pas in augustus een straat verderop begonnen met graven en pas in september bij ons in de straat. Begin oktober werd de glasvezel bij ons in huis gemonteerd. En elke maand zag je op fourstack de datum verder doorschuiven.
Afgelopen week valt er een kaartje binnen van KPN NetwerkNL waarmee ze aangeven klaar te zijn met alle werkzaamheden en aangeven dat mijn glasvezelverbinding klaar is.
Ik dus toch maar eens bellen naar het telefoonnummer op het kaartje. Geven ze aan dat inderdaad sinds 13-10 de verbinding zou moeten werken maar dat ik naar KPN zelf zou moeten bellen voor het abonnement.
Ik dus naar KPN zelf bellen... Moet je eerst inspreken waar je voor belt, dus ik geef aan: de oplevering van mijn glasvezelverbinding. Krijg je als antwoord dat ze een SMS sturen met een link waar je dit kan opvragen. Ik hang op, klik op de link... Maar daar kan je alleen inloggen met een KPN account. Maar ja, ik heb nog geen abonnement, dus ook geen KPN account. Kan je dus helemaal niets mee. Dus... opnieuw bellen. Na 3 medewerkers gesproken te hebben krijg ik de horen dat de huidige streefdatum om 22-01 ligt (5 maanden na de eerste datum) en raden ze mij aan dit IK naar KPN NetwerkNL bel om te vragen of ze de juiste gegevens aan KPN willen doorgeven omtrent de status van de glasvezel hier in de straat. Een beetje de omgekeerde wereld.
Daarnaast had ik vorige maand al gebeld dat ze bij de werkzaamheden bij mij in de tuin een siertegel vernield hadden (niet gemeld door de medewerkers). Hier zou ik een formulier voor toegestuurd krijgen. Hier vandaag ook nog maar eens naar gevraagd. Blijkbaar had de medewerker een foutje in mijn e-mail adres gemaakt. Dus na een paar dagen geen response (en waarschijnlijk wel een gebouncede mail) de case maar weer gesloten. Klantenservice heet dat.
Nee... Als dit het moet worden bij KPN...
Ik zit er serieus aan te denken om de aanvraag te annuleren.
Afgelopen mei werd bekend dat er glasvezel zou komen bij ons in het dorp, moet volgens KPN (en fourstack) een opleverdatum in augustus. In de loop van juli een pre-order geplaatst via via eindelijkglasvezel.nl. En toen begon het wachten.
Dat de originele datum niet gehaald ging worden werd vrij snel duidelijk omdat ze pas in augustus een straat verderop begonnen met graven en pas in september bij ons in de straat. Begin oktober werd de glasvezel bij ons in huis gemonteerd. En elke maand zag je op fourstack de datum verder doorschuiven.
Afgelopen week valt er een kaartje binnen van KPN NetwerkNL waarmee ze aangeven klaar te zijn met alle werkzaamheden en aangeven dat mijn glasvezelverbinding klaar is.
Ik dus toch maar eens bellen naar het telefoonnummer op het kaartje. Geven ze aan dat inderdaad sinds 13-10 de verbinding zou moeten werken maar dat ik naar KPN zelf zou moeten bellen voor het abonnement.
Ik dus naar KPN zelf bellen... Moet je eerst inspreken waar je voor belt, dus ik geef aan: de oplevering van mijn glasvezelverbinding. Krijg je als antwoord dat ze een SMS sturen met een link waar je dit kan opvragen. Ik hang op, klik op de link... Maar daar kan je alleen inloggen met een KPN account. Maar ja, ik heb nog geen abonnement, dus ook geen KPN account. Kan je dus helemaal niets mee. Dus... opnieuw bellen. Na 3 medewerkers gesproken te hebben krijg ik de horen dat de huidige streefdatum om 22-01 ligt (5 maanden na de eerste datum) en raden ze mij aan dit IK naar KPN NetwerkNL bel om te vragen of ze de juiste gegevens aan KPN willen doorgeven omtrent de status van de glasvezel hier in de straat. Een beetje de omgekeerde wereld.
Daarnaast had ik vorige maand al gebeld dat ze bij de werkzaamheden bij mij in de tuin een siertegel vernield hadden (niet gemeld door de medewerkers). Hier zou ik een formulier voor toegestuurd krijgen. Hier vandaag ook nog maar eens naar gevraagd. Blijkbaar had de medewerker een foutje in mijn e-mail adres gemaakt. Dus na een paar dagen geen response (en waarschijnlijk wel een gebouncede mail) de case maar weer gesloten. Klantenservice heet dat.
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Ik stap over van Telfort naar KPN (met de black friday deal). In de mail staat nu dat er een monteur nodig is om het aansluitpunt aan te passen. Heb voor Telfort ook al KPN gehad, en die overstap kon eenvoudig zonder aanpassing het van aansluitpunt. Maakt het wel lastiger als het aansluitpunt daadwerkelijk aangepast moet worden, want er staat een groot aquarium voor

Als je nu al een experiabox had van Telfort dan is er zeker geen aanpassing nodig. Die monteur is nodig om de NT er af te klikken en een nieuwe op te hangen. Dat zou bij jou dan niet nodig zijn.krietjur schreef op maandag 2 december 2019 @ 13:02:
Ik stap over van Telfort naar KPN (met de black friday deal). In de mail staat nu dat er een monteur nodig is om het aansluitpunt aan te passen. Heb voor Telfort ook al KPN gehad, en die overstap kon eenvoudig zonder aanpassing het van aansluitpunt. Maakt het wel lastiger als het aansluitpunt daadwerkelijk aangepast moet worden, want er staat een groot aquarium voor
Tip: als je nu via Telfort een Experiabox V10 hebt, probeer die te houden!! Stuur desnoods de V10a die je van KPN krijgt terug naar Telfort...
Die V10 is zoveel beter dan de V10a...
[ Voor 11% gewijzigd door Barre73 op 02-12-2019 13:50 ]
Dat zou wel heel fijn zijn, scheelt me een hele bak werk om het aquarium leeg te maken en verplaatsenBarre73 schreef op maandag 2 december 2019 @ 13:49:
[...]
Als je nu al een experiabox had van Telfort dan is er zeker geen aanpassing nodig. Die monteur is nodig om de NT er af te klikken en een nieuwe op te hangen. Dat zou bij jou dan niet nodig zijn.
Tip: als je nu via Telfort een Experiabox V10 hebt, probeer die te houden!! Stuur desnoods de V10a die je van KPN krijgt terug naar Telfort...
Die V10 is zoveel beter dan de V10a...
Maar hierboven las ik dat KPN komend jaar over zou gaan naar een losse mediaconverter.. hoop niet dat het geval is..
Edit: thanks voor de tip m.b.t de experiabox!
[ Voor 3% gewijzigd door krietjur op 02-12-2019 13:54 ]
Dat lees ik inderdaad op meerdere plekken, maar waar zit em nou specifiek het probleem in met die V10a? Dan kan ik (onderbouwd) tegen mijn monteur zeggen "laat die V10 die ik nu heb van NLEx maar hangen, want ..."?
Bij mij was het port forwarding wat niet wilde werken met die V10A...
Dit was mijn eerste post hierover, pas toen ik met wat geluk aan een V10 kwam was het probleem voorbij.
Dit was mijn eerste post hierover, pas toen ik met wat geluk aan een V10 kwam was het probleem voorbij.
Ik zou zeggen: https://forum.kpn.com/search?q=V10APNJvG schreef op maandag 2 december 2019 @ 14:23:
[...]
Dat lees ik inderdaad op meerdere plekken, maar waar zit em nou specifiek het probleem in met die V10a? Dan kan ik (onderbouwd) tegen mijn monteur zeggen "laat die V10 die ik nu heb van NLEx maar hangen, want ..."?
Lees rustig door. Wifi, Portforwarding, VPN verbindingen, etc..
Ik weet dat de V10A is uitgebracht omdat de V10 van ZTE is. ZTE lag toen flink onder vuur van Amerika en KPN leek het verstandig om een andere leverancier te vragen met spoed een Experiabox te laten maken,. Dat is Arcadyn geworden, die ook al de V8 maakten. Wellicht met iets teveel spoed...
Dat andere verhaal met die losse mediaconverter zal nog niet zo snel spelen verwacht ik.
Dank je wel, ik ga mij eens goed inlezenBarre73 schreef op maandag 2 december 2019 @ 15:37:
[...]
Ik zou zeggen: https://forum.kpn.com/search?q=V10A
Lees rustig door. Wifi, Portforwarding, VPN verbindingen, etc..
Ik weet dat de V10A is uitgebracht omdat de V10 van ZTE is. ZTE lag toen flink onder vuur van Amerika en KPN leek het verstandig om een andere leverancier te vragen met spoed een Experiabox te laten maken,. Dat is Arcadyn geworden, die ook al de V8 maakten. Wellicht met iets teveel spoed...
Dat andere verhaal met die losse mediaconverter zal nog niet zo snel spelen verwacht ik.
V10A krijgt vanaf vandaag t/m komende twee weken automatisch een firmware update, met daarin VPN, portforwarding en IPv6 updates.
Je kunt hem sinds vandaag al forceren door een fabrieksreset te doen.
Tevens kun je via de KPN website (configuratietool) je WIFI op twee SSID's zetten om 2.4 en 5Ghz uit elkaar te trekken. (dit kan bij de 10A niet via de Admin interface).
Ik ben benieuwd of die alles oplost (oa het IPv6 probleem is zeer irritant: alle websites die met IPv6 verbinden, krijgen een 10seconden delay door de IPv6 stack implementatie op de xperia10a, welke pas later omschakeld naar IPv4 )
https://forum.kpn.com/int...-v5-00-31-build420-485099
Je kunt hem sinds vandaag al forceren door een fabrieksreset te doen.
Tevens kun je via de KPN website (configuratietool) je WIFI op twee SSID's zetten om 2.4 en 5Ghz uit elkaar te trekken. (dit kan bij de 10A niet via de Admin interface).
Ik ben benieuwd of die alles oplost (oa het IPv6 probleem is zeer irritant: alle websites die met IPv6 verbinden, krijgen een 10seconden delay door de IPv6 stack implementatie op de xperia10a, welke pas later omschakeld naar IPv4 )
https://forum.kpn.com/int...-v5-00-31-build420-485099
[ Voor 10% gewijzigd door Get!em op 02-12-2019 15:50 ]
Inmiddels besloten mijn pre-order maar te annuleren. Inmiddels 2 keer iemand gesproken en inmiddels 30+ minuten in de wacht. Hoe moeilijk kan het zijn...TFHfony schreef op maandag 2 december 2019 @ 12:00:
Pfff. En dan wordt wel eens over Ziggo gezegd dat het een drama is, maar KPN kan er blijkbaar ook wat van.
Afgelopen mei werd bekend dat er glasvezel zou komen bij ons in het dorp, met volgens KPN (en fourstack) een opleverdatum in augustus. In de loop van juli een pre-order geplaatst via eindelijkglasvezel.nl. En toen begon het wachten.
Ik dus naar KPN zelf bellen... Moet je eerst inspreken waar je voor belt, dus ik geef aan: de oplevering van mijn glasvezelverbinding. Krijg je als antwoord dat ze een SMS sturen met een link waar je dit kan opvragen. Ik hang op, klik op de link... Maar daar kan je alleen inloggen met een KPN account. Maar ja, ik heb nog geen abonnement, dus ook geen KPN account. Kan je dus helemaal niets mee. Dus... opnieuw bellen. Na 3 medewerkers gesproken te hebben krijg ik de horen dat de huidige streefdatum op 22-01 ligt (5 maanden na de eerste datum) en raden ze mij aan dat IK naar KPN NetwerkNL bel om te vragen of ze de juiste gegevens aan KPN willen doorgeven omtrent de status van de glasvezel hier in de straat. Een beetje de omgekeerde wereld.
Daarnaast had ik vorige maand al gebeld dat ze bij de werkzaamheden bij mij in de tuin een siertegel vernield hadden (niet gemeld door de medewerkers). Hier zou ik een formulier voor toegestuurd krijgen. Hier vandaag ook nog maar eens naar gevraagd. Blijkbaar had de medewerker een foutje in mijn e-mail adres gemaakt. Dus na een paar dagen geen respons (en waarschijnlijk wel een gebouncede mail) de case maar weer gesloten. Klantenservice heet dat.
En de mail welke ik naar KPN NetwerkNL moest sturen ivm de schade kan momenteel niet bezorgd worden en "Door de server wordt geprobeerd dit bericht de komende 1 dagen, 7 uur en 38 minuten te bezorgen. U ontvangt een bericht als het bericht na die tijd niet kon worden bezorgd.".
Echt... Dat een club als KPN zijn zaakjes zo slecht op orde heeft...
Maar goed, we blijven nog maar even in de wacht staan. Uiteindelijk moet het lukken.
/edit 14:51/
Na 45 minuten dezelfde dame aan de lijn die aangeeft dat ze momenteel de pre-order misschien niet kunnen annuleren en dat ze met KPN Netwerk NL moet overleggen.... Of ik dus nog even wil wachten.
Het kan mij eigenlijk niet eens interesseren hoe ze e.e.a. intern afhandelen. Ze hebben mijn pre-order gewoon te annuleren. Maar helaas wachtte ze niet op een antwoord en zit ik WEER naar muziek te luisteren.
/edit 14:58/
Uiteindelijk dezelfde dame weer terug aan de telefoon. De conclusie na bijna een uur wachten aan de telefoon: Ze kan de order niet annuleren. Iemand van KPN NetwerkNL gaat binnen een paar dagen contact met mij opnemen om hier over te praten en om te kijken of annulering nog mogelijk is.
Volgens min Aanvraagbevestiging:
Maar blijkbaar dus niet... Want na een uur bij 0800-0402 aan het lijntje gehouden te zijn dus nog niets wijzer.Wanneer gaat mijn contract in?
Wij nemen contact met u op over het moment dat wij uw abonnement gaan activeren. U ontvangt dan gelijk een contractbevestiging. Zodra u uw contractbevestiging heeft ontvangen heeft u 14 kalenderdagen bedenktijd, waarbinnen u het abonnement zonder reden kunt annuleren. Dit doet u door contact op te nemen met KPN via 0800-0402.
*zucht*
[ Voor 17% gewijzigd door TFHfony op 03-12-2019 16:35 ]
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Off-topic
Wellicht binnenkort eens tijd voor een nieuwe topicstart / deel 3? De huidige stamt uit 2015 en de titel bevat glasvezel terwijl in de topicstart staat dat DSL ook is toegestaan, terwijl in de quickreply weer benoemd staat dat DSL een apart topic is. Daarnaast is er natuurlijk in 4 jaar tijd veel veranderd, inclusief de komst van Hussel.
On-topic
Gister een zeer positieve ervaring gehad met het realiseren van een aansluiting. Een tijdje terug wilde ik een DSL verbinding aanvragen bij een willekeurige provider op het adres van mijn vriendin maar alle providers behalve Ziggo (kabel) gaven aan dat dit niet mogelijk was. Na wat gedoe kon KPN opeens komen afsluiten (hele verhaal hier).
Fast forward. Gister is er een monteur gekomen die de verbinding van de straatkast naar de meterkast gerealiseerd heeft (deze was nog niet actief), de administratie heeft bijgewerkt (onjuist type ISRA punt en locatie in de administratie), bekabeling van de meterkast naar het appartement heeft gerealiseerd, het aansluitpunt in de woning heeft vervangen en vervolgens nog een kabel getrokken heeft naar de woonkamer voor het modem.
Zeer tevreden over de kundigheid en de totale werkzaamheden die deze behulpzame monteur heeft uitgevoerd. De enige kosten die gemaakt zijn waren de €15,- voor de UTP kabel.

Voor en na, deze aansluiting komt aan de andere kant uit als UTP stekker op de Experriabox V10a.
Ik neem overigens aan dat als ze in de toekomst ooit van provider wil switchen (op het DSL netwerk) dat het dan een kwestie is van de UTP stekker uit de Experiabox halen en de UTP stekker in het modem van de andere provider steken?
Wellicht binnenkort eens tijd voor een nieuwe topicstart / deel 3? De huidige stamt uit 2015 en de titel bevat glasvezel terwijl in de topicstart staat dat DSL ook is toegestaan, terwijl in de quickreply weer benoemd staat dat DSL een apart topic is. Daarnaast is er natuurlijk in 4 jaar tijd veel veranderd, inclusief de komst van Hussel.
On-topic
Gister een zeer positieve ervaring gehad met het realiseren van een aansluiting. Een tijdje terug wilde ik een DSL verbinding aanvragen bij een willekeurige provider op het adres van mijn vriendin maar alle providers behalve Ziggo (kabel) gaven aan dat dit niet mogelijk was. Na wat gedoe kon KPN opeens komen afsluiten (hele verhaal hier).
Fast forward. Gister is er een monteur gekomen die de verbinding van de straatkast naar de meterkast gerealiseerd heeft (deze was nog niet actief), de administratie heeft bijgewerkt (onjuist type ISRA punt en locatie in de administratie), bekabeling van de meterkast naar het appartement heeft gerealiseerd, het aansluitpunt in de woning heeft vervangen en vervolgens nog een kabel getrokken heeft naar de woonkamer voor het modem.
Zeer tevreden over de kundigheid en de totale werkzaamheden die deze behulpzame monteur heeft uitgevoerd. De enige kosten die gemaakt zijn waren de €15,- voor de UTP kabel.

Voor en na, deze aansluiting komt aan de andere kant uit als UTP stekker op de Experriabox V10a.
Ik neem overigens aan dat als ze in de toekomst ooit van provider wil switchen (op het DSL netwerk) dat het dan een kwestie is van de UTP stekker uit de Experiabox halen en de UTP stekker in het modem van de andere provider steken?
Klopt, in de DSL poort van de modem.robcoenen schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 16:59:
Aangezien we bijna weer op het aantal pagina's zitten waar we overgingen op deel 2 lijkt het mij ook een goed idee om met deel 3 te starten.
Ik wil best wel moeite nemen om de topic start weer even een update te geven en het nieuwe deel op te zetten.
Het nieuwe deel staat inmiddels hier klaar!
Ik wil best wel moeite nemen om de topic start weer even een update te geven en het nieuwe deel op te zetten.
Het nieuwe deel staat inmiddels hier klaar!
[ Voor 19% gewijzigd door chickpoint op 03-12-2019 21:39 ]
Ik heb echt geen 9 tot 5 mentaliteit! Eerder 10 tot 3...
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van KPN Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- KPN DSL: [KPN xDSL] Ervaringen & Discussie
- KPN Mobiel: [KPN Mobiel] Ervaringen & Discussie - Deel 2
- KPN Buitengebied: [KPN 4G (+xDSL) Buitengebied] Ervaringen & Discussie
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van KPN Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- KPN DSL: [KPN xDSL] Ervaringen & Discussie
- KPN Mobiel: [KPN Mobiel] Ervaringen & Discussie - Deel 2
- KPN Buitengebied: [KPN 4G (+xDSL) Buitengebied] Ervaringen & Discussie