Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Dawn schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 18:07:
[...]

Ik zou um gewoon in de winkel halen dan?
De verkoopstop geld alleen voor de digitale kopieën (in dezen alleen van de SE webshop) ;)

[...]

Voor nu zit ik nog alleen op de Lodestone.
sommige pagina's kunnen ook in de OP gevonden worden btw.
Ik kijk ook veel op xivdb.com voor wat betreft items... zo weet ik wanneer ik weer eens wat moet gaan craften ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nightcrowy
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 10-10-2024
Ik heb het gevoel dat niemand nog de moeite neemt om pagina 1 eens te bekijken haha, doen hoor daar staan alle links voor je klaar en dus zo'n beetje alle info at hand!!

In de ochtenden en begin middag kun je gemakkelijk een char aanmaken op Moogle, in de avond is het piek dus meestal nog dicht helaas, dus neem even de moeite om het in de ochtend te doen is mijn advies. ;)

[ Voor 38% gewijzigd door Nightcrowy op 28-08-2013 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Nightcrowy schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 20:06:
Ik heb het gevoel dat niemand nog de moeite neemt om pagina 1 eens te bekijken haha, doen hoor daar staan alle links voor je klaar en dus zo'n beetje alle info at hand!!

In de ochtenden en begin middag kun je gemakkelijk een char aanmaken op Moogle, in de avond is het piek dus meestal nog dicht helaas, dus neem even de moeite om het in de ochtend te doen is mijn advies. ;)
Die zien we pas weer bij een nieuw topic :).

AMD 7900XTX | Intel 13700 | 32GB | xTool S1 20W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detheavn
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 29-04 11:21
Vreemd genoeg ga ik af en toe nog terug naar het start topic. Merk zelfs dat het zo nu en dan (zonder melding) gewoon verandert. Is natuurlijk geen wiki, maar het is wel behoorlijk informatiever geworden. Petje af voor de heren die 'm bijhouden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavat
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18-05 15:48
Ik heb hem ook digitaal aangeschaft.
Echter ik krijg er ook een 2de code bij met 4 vakjes.

Wat is dat voor code?
En waar moet ik die invullen?

PSN: McMillan0984

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

de 3-6-3-6 code? Die was voor early access.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavat
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18-05 15:48
Ooh dus die 6-3-6-3 code heb ik niet meer nodig?

PSN: McMillan0984

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elcappucino
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 31-07-2024
Om de Free company te joinen moet je dan een invite krijgen? Want ik kan niet op het icoontje drukken >.<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:05
FC is op invite inderdaad, net als een linkshell

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elcappucino
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 31-07-2024
Kan iemand mij uitnodigen dan ^^
Shuhei Hisagi (Moogle)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brummetje
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

Nog andere mensen op Phoenix die een linkshell zoeken / free company (over 3 levels :)) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smashnl
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-06-2023
Goedendag,

Ik probeer het spel te installeren (orgineel uit winkel) maar na install en opstarten krijgen we script error.
Nu staat er op diverse sites dat je FFXIV_BOOT.cfg moet aan passen maar dat werk ook niet.

heeft iemand nog andere opties om spel te kunnen spelen?
Windows 7 pc alle update aan wezig. alles orgineel.

yep it's me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
smashnl schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 22:07:
Goedendag,

Ik probeer het spel te installeren (orgineel uit winkel) maar na install en opstarten krijgen we script error.
Nu staat er op diverse sites dat je FFXIV_BOOT.cfg moet aan passen maar dat werk ook niet.

Firewall die iets tegenhoud misschien?

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

smashnl schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 22:07:
Goedendag,

Tip, download het gewoon van de site, duurt minder dan een uur. Anders moet je wellicht gaan lopen editten en na installatie alsnog alle updates downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoeY
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 03-02-2023
Is er een manier om als armorer meer dan 1 bronze ingot tegelijkertijd te synthesizen? 1 voor 1 duurt wel erg lang en wordt behoorlijk langdradig. Misschien mis ik de knop ergens?

Op level 10 krijg je de optie "quick synthesize". Dit zorgt ervoor dat je kunt kiezen hoeveel van een bepaald item je wilt maken en dit gebeurt dan ook automatisch.

[ Voor 32% gewijzigd door YoeY op 28-08-2013 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detheavn
Ik heb ook maar een altje aan op Poenix aangemaakt aangezien het lijkt dat Moogle me buiten houdt ;)
Kan ik swappen wanneer het me uit komt :p
Elcappucino schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 20:53:
Om de Free company te joinen moet je dan een invite krijgen? Want ik kan niet op het icoontje drukken >.<
ja in het start topic staat wie jou kunnen inviten.
ben alleen nu niet meer veel in de middag online. Pas savonds

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:34
Anoniem: 403231 schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 12:59:
[...]

Je mist niks.
Pure godslastering dat SE durft te verwachten dat je tijd en energie in craften steekt.. |:(

Craften is toch al een stuk makkelijker gemaakt omdat je nu letterlijk dood gegooid wordt met shards.
Craften 1-20 is echt peanuts, als dat al te veel gevraagd is zou ik als ik jou was meer eens serieus nadenken of het wel jou ding is.
Kijk, jij vindt craften misschien leuk, ik over het algemeen niet. Ik dacht dat m'n "backburner zoals bij andere MMOs" comment in m'n vorige reply daar vrij helder in was. In 1.0 vond ik craften zowaar wel leuk, de enige MMO waar ik dat bij had, wat wellicht meer zegt over de stront die de rest van het spel was dan het craften op zich. Doordat ik niet eerst 4 mats hoef te synthen waar ik geen of nauwelijks exp op krijg en meteen kan beginnen aan de echte opdracht, kon je gewoon lekker een uurtje kloten zonder dat ik m'n inventory er voor moet ordenen, materials van m'n retainer moet halen, materials moet gatheren, materials moet opzoeken waar ik het moet kopen, zorgen voor inkomsten om deze materials te kopen. Gewoon een hoop kleine dingetjes die ik stront irritant vind en jij waarschijnlijk muggenziften vindt. In 1.0 kon ik gewoon lekker drive-by craften: leve oppakken en gaan, net als normaal exp-en van een melee of mage. Mensen die niet genoeg hadden aan leves en wilde powerlevelen konden de manier ernaast nog doen die ik hier boven beschreef. Het 1 had het andere niet hoeven uitsluiten en dat is nu wel gebeurd. Dat vind ik jammer, maar goed.
Weet 1 van jullie of je als je meerdere characters hebt of je dan naar jezelf dingen kan sturen? want je kan niet zomaar een naam typen. maar wat als ze bijvoorbeeld wel in dezelde FC zitten? of moet hij echt in je friendlist staan?

• jaydenjarno
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 26-10-2024
ik ben level 1p geworden en wilde woodworker worden. kreeg daar een melding dat ik mn class quest eerst af moest ronden. is dat die quest die je krijg bij de archer guild? ( ben archer). dat je van alles neer moet gaan schieten met vervolgen of is dat een andere?

• detheavn
Ja, je level 10 archer class chain moet je even doorlopen. Daarna zeggen ze ook iets dat ze het goedkeuren dat je andere guilds joined en zo. Dan kun je ook de woodworking guild joinen

• Poekie McPurrr
jaydenjarno schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 09:27:
ik ben level 1p geworden en wilde woodworker worden. kreeg daar een melding dat ik mn class quest eerst af moest ronden. is dat die quest die je krijg bij de archer guild? ( ben archer). dat je van alles neer moet gaan schieten met vervolgen of is dat een andere?
Voor je andere class kan unlocken moet je inderdaad eerst je lvl 10 class quest doen.

Le Meow

jaydenjarno schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 09:27:
de reacties hierboven zijn juist.

De classquests kun je altijd aannemen bij de guild van jou class.
ook zijn ze in je journal met een ander icoontje aangegeven. bijvoorbeeld een kleine boog

Anoniem: 536566

sorry had geen zin om alle posts door te lezen maar is er hier iemand die misschien een nederlandse linkshell heeft op een server ?
Ik zit zelf op hyperion op moment en mn vrouwtje wil het spel toch ook wel proberen nou is haar engels kwa praten niet zo heel goed dus vandaar dat ik op zoek ben naar een nederlandse linkshell zodat ze nog meer plezier aan het spel ken beleven hopelijk.
Anoniem: 536566 schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 10:16:
sorry had geen zin om alle posts door te lezen maar is er hier iemand die misschien een nederlandse linkshell heeft op een server ?
Ik zit zelf op hyperion op moment en mn vrouwtje wil het spel toch ook wel proberen nou is haar engels kwa praten niet zo heel goed dus vandaar dat ik op zoek ben naar een nederlandse linkshell zodat ze nog meer plezier aan het spel ken beleven hopelijk.
Wijzelf hebben nu een best grote Free company / linkshell op Moogle. We zijn opzich afgestapt van het idee voor internationaal momenteel omdat we veel groter zijn dan gedacht. we zijn al level 5 met de FC en best actief met alle tweakers en overige nederlanders die erin zitten =p we kijken eerst aan hoeveel mensen blijven spelen naar mate de tijd verstrekt. tot dan blijven we nederlands en de voertaal in de FC chat is ook nederlands.

ok thxs zal is ff kijken of we daar dan wat aan kunnen gaan maken sasuke uchiha is je ingame naam he nou dat komt wel goed dan bedankt voor de info en hopelijk tot snel dan :)
Anoniem: 536566 schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 10:23:
ok thxs zal is ff kijken of we daar dan wat aan kunnen gaan maken sasuke uchiha is je ingame naam he nou dat komt wel goed dan bedankt voor de info en hopelijk tot snel dan :)
no problemo. In de opening post kan je ook zien wie je kan contacten in game om een invite te krijgen .aangezien ik nu overdag veel offline ben en pas savonds online ben

ok is goed thxs :)

Anoniem: 386414

Eindelijk begonnen met de game nu lvl 10 pugilist. Vindt de game erg leuk maar ook in gevechten best wel onoverzichtelijk (tijdens zo'n faith spamt iedereen ze zooi en kan ik de vijanden niet meer zien, teveel magic effecten :P).

Is het trouwens mogelijk om de kleuren van je gear aan te passen? Ik heb nu iets roze met groen en dat staat nie zo mooi :).

Zag trouwens wel een aantal guild oproepen staan die PS3 spelers verbieden (speel zelf op pc) waarom is dat?

Ga langzaam aan verder met de game omdat ik op dit moment helaas niet zoveel tijd heb.

• Asator
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-02-2024
Anoniem: 386414 schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 10:25:
Eindelijk begonnen met de game nu lvl 10 pugilist. Vindt de game erg leuk maar ook in gevechten best wel onoverzichtelijk (tijdens zo'n faith spamt iedereen ze zooi en kan ik de vijanden niet meer zien, teveel magic effecten :P).

Is het trouwens mogelijk om de kleuren van je gear aan te passen? Ik heb nu iets roze met groen en dat staat nie zo mooi :).

Zag trouwens wel een aantal guild oproepen staan die PS3 spelers verbieden (speel zelf op pc) waarom is dat?

Ga langzaam aan verder met de game omdat ik op dit moment helaas niet zoveel tijd heb.
Spelers op de PS3 hebben over het algemeen wat meer tijd nodig om mobs te targetten en ik hoor ook dat ze meer latency problemen hebben. Dit is vooral lastig als de tank op een PS3 speelt en hierdoor niet snel genoeg kan schakelen tussen de mobs om aggro te houden.

Mij boeit het zelf niet zo veel, ik speel gewoon voor de plezier. Paar keer dood gaan is niet zo erg.

De kleur van je gear kan je aanpassen als je ergens rond level 15 een quest doet in Western Thanalan (weet niet of deze ook in andere gebieden te doen is). Koop alvast een orange juice ergens, dat bespaard je weer veel lopen :P

• Poekie McPurrr
Ook Swords and Roses (nl/be linkshell) is weer actief bezig, begonnen met destijds met FFxi (US launch) en daarop volgend FF14 1.0. Legacy op Ragnarok maar gros speelt op /Moogle :)

Le Meow

• Potame
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-03 19:25
Ik heb me ook maar even aangemeld via de website van CoT :) M'n CNJ is al 23 maar ga toch maar m'n ACN naar 30 levelen eerst om scholar te kunnen worden. Zat eerst te kijken naar White Mage, maar denk dat scholar me toch beter gaat liggen.

Ryzen 3700X, RX5700, 16gb ram

• jaydenjarno
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 26-10-2024
weet iemand of er een leuke nederlandse free company is op de server Phoenix?

• Brummetje
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

jaydenjarno schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 11:12:
weet iemand of er een leuke nederlandse free company is op de server Phoenix?
Niet compleet Nederlands (wel veel Nederlands).... Over een half level kan ik hem aanmaken (gaat vandaag gebeuren)... Kan je al wel vast in de linkshell inviten ?

/tell me maar als je intresse hebt op "Sir Ginkeltjes"

• Nightcrowy
Ricmaniac schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 08:13:
Weet 1 van jullie of je als je meerdere characters hebt of je dan naar jezelf dingen kan sturen? want je kan niet zomaar een naam typen. maar wat als ze bijvoorbeeld wel in dezelfde FC zitten? of moet hij echt in je friendlist staan?
Ja dat laatste dus en volgens mij houdt het daar ook direct op met de mogelijkheden.
Ze hebben in de liveletter gemeld dat je geen spulletjes naar andere chars van jezelf kunt mailen, dit vanwege misbruik tegengaan geloof ik... :?
Anoniem: 386414 schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 10:25:

.
volgens mij is er een level 20 quest in vesper bay die je kan doen om de dye skill te leren en je krijgt 9 dyes als reward. zodra je die skill heb geleerd kan je ook gewoon dyes kopen bij de dyemonger en die gebruiken om je gear te kleuren. Wapens en schilden kunnen niet gekleurd worden
Nightcrowy schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 11:28:
[...]

Ja dat laatste dus en volgens mij houdt het daar ook direct op met de mogelijkheden.
Ze hebben in de liveletter gemeld dat je geen spulletjes naar andere chars van jezelf kunt mailen, dit vanwege misbruik tegengaan geloof ik... :?
oke das mooi kut dan.. voor niks een 2e character al naar level 20 gelevelt dus =p ik dacht ik maak een archer / leatherworking only character gewoon omdat ik dat ras daarvoor cool vind.

Ik snap het dan opzich wel. maakt het veel moeilijker voor goldsellers.

[ Voor 37% gewijzigd door Ricmaniac op 29-08-2013 11:30 ]

• Nightcrowy
Ricmaniac schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 11:28:
[...]

volgens mij is er een level 20 quest in vesper bay die je kan doen om de dye skill te leren en je krijgt 9 dyes als reward. zodra je die skill heb geleerd kan je ook gewoon dyes kopen bij de dyemonger en die gebruiken om je gear te kleuren. Wapens en schilden kunnen niet gekleurd worden

[...]

oke das mooi kut dan.. voor niks een 2e character al naar level 20 gelevelt dus =p ik dacht ik maak een archer / leatherworking only character gewoon omdat ik dat ras daarvoor cool vind.

Ik snap het dan opzich wel. maakt het veel moeilijker voor goldsellers.
http://eorzeareborn.com/c...he-dye-quest-in-ffxivarr/
Level 15 moet dit zijn en de link hierboven geeft je alle informatie hieromtrent ;)

Ik heb me er nooit in verdiept hoe ze dat voor elkaar krijgen met bots e.d. moet ik toch maar eens oppakken ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Nightcrowy op 29-08-2013 11:33 ]

• Brummetje
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

Ricmaniac schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 11:28:
[...]

Correct, deze staat op het pleintje.

• Dawn
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13:43

Dawn

..Sworn to the Dark..

Brummetje schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 11:24:
[...]

Niet compleet Nederlands (wel veel Nederlands).... Over een half level kan ik hem aanmaken (gaat vandaag gebeuren)... Kan je al wel vast in de linkshell inviten ?

/tell me maar als je intresse hebt op "Sir Ginkeltjes"
Maar de Company wordt niet Nederlands Chris, de LS tot zo ver wel... :p

Rig: Intel Core i7 14700KF, ROG Z790 Hero EVA-02, ROG RTX4080 OC powered || Phone: Apple iPhone 15 Pro Max BT 512GB || Ride: Volvo V60 Polestar MY2017 at 120k km

• Brummetje
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

Dawn schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 11:32:
[...]

Maar de Company wordt niet Nederlands Chris, de LS tot zo ver wel... :p
Ja daarom zeg ik ook niet compleet Nederlands :P heb je al een mooie naam kunnen bedenken ?

• xThystro
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 24-11-2022
Kom er zojuist achter dat er weer een character op Moogle aangemaakt kan worden.

Zou iemand mij kunnen inviten tot de Linkshell of Free company

Thystro Strife
xThystro schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 11:44:
Kom er zojuist achter dat er weer een character op Moogle aangemaakt kan worden.

Zou iemand mij kunnen inviten tot de Linkshell of Free company

Thystro Strife
Nog een Strife XD zijn er pas 7000 van op moogle

• Brummetje
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

Ik zag net in mijn character scherm dat ik mijn companion (mount dus) kan levelen? En dat deze ook skills enzo krijgt.... Iemand enig idee hoe dit werkt ?

Edit: nvm... Al gevonden, je moet dus eerst level 30 zijn en een quest doen.

http://www.justpushstart....y-xiv-use-chocobo-battle/

[ Voor 34% gewijzigd door Brummetje op 29-08-2013 12:10 ]

• xThystro
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 24-11-2022
Ricmaniac schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 11:57:
[...]

Nog een Strife XD zijn er pas 7000 van op moogle
Haha Strife of Leonhart

• detheavn
Tja, ik zie ze tegenwoordig maar als de nieuwe Janssen of de Vries achternamen.
Stark kom ik ook belachelijk veel tegen :p
detheavn schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 12:22:
Tja, ik zie ze tegenwoordig maar als de nieuwe Janssen of de Vries achternamen.
Stark kom ik ook belachelijk veel tegen :p
klopt ja haha ook heel vaak voorbij zien komen. en paar keer ook lannister. maarja zulke dingen krijg je als je een voor en achternaam moet verzinnen

FYI - De informatie onder classes in OP kloppen niet qua welke classes er nodig zijn voor een job. ze hebben op het laatste moment veranderingen aangebracht, ik zal die zo even wijzigen.

[ Voor 19% gewijzigd door Ricmaniac op 29-08-2013 12:32 ]

• detheavn
Tja, op WoW was ik ook niet bijster creatief. Het waren vele Tinkle variaties (zie sig; m'n warlock Tinklestein staat daar nog niet tussen :p) en zooi die op Yuriel/Yuri leek :)

Achternamen vind ik vaak wat lastiger, maar een goede blik in je huis bied vaak oplossingen :) (zo had ik ooit een pala genaamd Nescafé)

• Snappie88
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-05 21:41

Snappie88

Mr. Hollywood

Ricmaniac schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 12:23:
[...]

klopt ja haha ook heel vaak voorbij zien komen. en paar keer ook lannister. maarja zulke dingen krijg je als je een voor en achternaam moet verzinnen
Ik kwam een 'Lannister Stark' tegen. /Confussed...

Ik heb mijn char overigens Nymeria genoemd, wel gelukkig mijn 'eigen' achternaam (een variatie erop dan). Wel weer jammer dat er een Myneria (oid) in de guild ook zit...

Surfin' paradise!

Snappie88 schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 12:31:
[...]

Ik heb mijn char overigens Nymeria genoemd, wel gelukkig mijn 'eigen' achternaam (een variatie erop dan). Wel weer jammer dat er een Myneria (oid) in de guild ook zit...
die zit bij ons in de Free Company XD

• Asator
[...]

Haha, die heb ik ook gezien. Toch wel grappig dat je dat soort namen dan onthoud :P
Net als een paladind ie Emma Watson heet.

• detheavn
Asator schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 12:32:
Net als een paladind ie Emma Watson heet.
Die heb ik ook zien rondlopen :p

Maar goed, dat heb ik dan wel 10 keer liever dan zoiets:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/5sz2v7i.png

• Dawn
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13:43

Dawn

..Sworn to the Dark..

Leipe Boy.... seriously!?
:/

waarom zou je zo'n naam al kiezen....

Rig: Intel Core i7 14700KF, ROG Z790 Hero EVA-02, ROG RTX4080 OC powered || Phone: Apple iPhone 15 Pro Max BT 512GB || Ride: Volvo V60 Polestar MY2017 at 120k km

detheavn schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 12:55:
[...]

Die heb ik ook zien rondlopen :p

Maar goed, dat heb ik dan wel 10 keer liever dan zoiets:
[afbeelding]
haha ja die heb ik ook een paar keer voorbij zien komen.. wat ik ook leuk vind is dat ik een paar keer iemand nu ben tegen gekomen en steeds in het zelfde gebied als mij rond hetzelfde level weet je wel =p terwijl ik hem ook als level 2 tegenkwam toen ik ook 2 was in de open beta.

best geinig dat je dan mensen herkent enzo

ben meer onder de indruk van kroket speciaal dan leipe boy XD

[ Voor 5% gewijzigd door Ricmaniac op 29-08-2013 12:59 ]

• Audione0
  • Laatst online: 07:22

Audione0

Strijdt der titanen

Dawn schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 12:57:
Leipe Boy.... seriously!?
:/

waarom zou je zo'n naam al kiezen....
omdat ie waarschijnlijk echt leip is :F

[ Voor 71% gewijzigd door Audione0 op 29-08-2013 12:58 ]

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

• Snappie88

Snappie88

Mr. Hollywood

Is er niet een roleplay server ergens beschikbaar? Ik ben bij LotRO expres naar een RPG heavy server gegaan om dat soort mensen te vermijden. Sowieso lijkt de gemiddelde leeftijd van FFXIV een stukje lager dan bijvoorbeeld LotRO...

Overigens, ik ben nu level 15 maar heb blijkbaar mijn level 10 class quest nog niet afgerond (daar ik geen jobs kan wisselen). Enig idee hoe lang deze quest ongeveer duurt?

Surfin' paradise!

• Frond0r
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
[...]

Dat ben ik dus :9 . Ik moest ook even goed kijken, omdat ik dacht dat er een tweede Myneria was, maar dat bleek jij dus te zijn met Nymeria

Be careful what you wish for; You just might get it!

• Steef
  • Laatst online: 19-05 21:00

Steef

GoT's Most Eaten

De midgame content is toch echt wel geniaal hoor :9

De eerste dungeons en instances zijn vrij meh, maar zo rond lvl 28 begint het leuk te worden. Haukke Mannor is ietwat uitdagender dan de eerdere dungeons en introduceert wat raid-style mechanics die het merendeel van de oude mmo-ers wel zal kennen. Ook Thousand Maws of Toto-Rak is best grappig bij de laatste boss.

Het is allemaal nog niet te vergelijken met classic raid content, maar er zit zeker een stijgende lijn in!

Ik kan niet wachten op de endgame content, als het zo door gaat zal ik mij daar prima mee vermaken.

Chocobo kan ook mee vechten en heeft warempel 3 semi-volledige skill trees:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/3QijpV4.png

De mobs worden ook gestaag aan groter en groter: (shitty quality screenshot, damn you imgur compression)
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/flT50wR.jpg

* Steef zit op Odin - Grand Theft Chocobo company

[ Voor 23% gewijzigd door Steef op 29-08-2013 13:39 ]

Sony A7III | Sony 24 - 105 G | Sigma 100 - 400

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03:36

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Snappie88 schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 13:01:
Is er niet een roleplay server ergens beschikbaar? Ik ben bij LotRO expres naar een RPG heavy server gegaan om dat soort mensen te vermijden. Sowieso lijkt de gemiddelde leeftijd van FFXIV een stukje lager dan bijvoorbeeld LotRO...

Overigens, ik ben nu level 15 maar heb blijkbaar mijn level 10 class quest nog niet afgerond (daar ik geen jobs kan wisselen). Enig idee hoe lang deze quest ongeveer duurt?
Niet zo lang. doe gemiddeld ongeveer 10 minuten over een class quest :)

Mijn Miqo'te is nu level 20 Conjurer / 10 Arcanist :) Gaat mooi zo. Nou eens zien hoe ik een mount krijg :D

He who controls the Spice, controls the Universe.

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
SandsOfArrakis schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 13:41:
[...]

Mijn Miqo'te is nu level 20 Conjurer / 10 Arcanist :) Gaat mooi zo. Nou eens zien hoe ik een mount krijg :D
Mount is niet alleen lvl gebonden, je moet ook ver genoeg zijn met je main quest.

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

• Steef

Steef

GoT's Most Eaten

SandsOfArrakis schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 13:41:
[...]

Mount unlocked na het joinen van een Great Company, die worden beschikbaar zo rond lvl 20 main storyline quests. Na het joinen van 1 van de 3 great companies zul je nog wat great company punten moeten verdienen om je mount te betalen. :)

Oh, en mocht je voor white mage gaan - je krijgt een extra mount quest na het afronden van je white mage quest. Die start in de conjurer guild.

*edit* - kan ook zijn dat je die al kunt doen na je lvl 30 conjurer class quest. not sure.

Hint: aaaalllways I want to beee with you :9

[ Voor 5% gewijzigd door Steef op 29-08-2013 13:52 ]

ThaRabbit schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 13:34:

De eerste dungeons en instances zijn vrij meh, maar zo rond lvl 28 begint het leuk te worden. Haukke Mannor is ietwat uitdagender dan de eerdere dungeons en introduceert wat raid-style mechanics die het merendeel van de oude mmo-ers wel zal kennen. Ook Thousand Maws of Toto-Rak is best grappig bij de laatste boss.

Het is allemaal nog niet te vergelijken met classic raid content, maar er zit zeker een stijgende lijn in!

Ik kan niet wachten op de endgame content, als het zo door gaat zal ik mij daar prima mee vermaken.

[afbeelding]

De mobs worden ook gestaag aan groter en groter: (shitty quality screenshot, damn you imgur compression)
[afbeelding]

* Ricmaniac zit op Odin - Grand Theft Chocobo company
Helemaal met je eens. hoe verder ik kom hoe vetter ik het vind. ook gisteren die dungeon sunken temple gedaan. is ook best ziek man. Moeilijke bossfighs als mensen tactics niet snappen terwijl je het uitgelegd hebt =p ook dat titan gefecht erg vaak gevaalt doordat de healer te ver eraf liep of te laat weg liep ;p wordt maar beter en beter.

• JoSoFijn
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-04 17:19
Zoveelste lvl 50 alweer. Zeker alleen maar Fate grinden? Ik wordt teveel afgeleid met het lvlen van de andere classes en de zoektocht naar de toch vrij weinige quests.
Wat ik wel erg jammer vind is dat SQ zelf niet Paypal of ideal ondersteunt. Nu moet dat via crysta en Ultimatepay :s
Ohja ik had mezelf niet in dat lijstje gezet
http://eu.finalfantasyxiv.com/lodestone/character/1551514/

Is het nu binnenste buiten, of buitenste binnen?

• Perfectshot
  • Laatst online: 20-05 22:28
wacht maar op garuda :)

• Steef

Steef

GoT's Most Eaten

Ik heb toch aardig wat tijd in de game gestoken, hoe ben jij nu alweer aan je zoveelste lvl50 toe :o

414524

Spel wordt idd steeds beter, maar het navigeren vind ik nogal klote!

• JoSoFijn
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-04 17:19
ThaRabbit schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 14:08:
[...]

Ik heb toch aardig wat tijd in de game gestoken, hoe ben jij nu alweer aan je zoveelste lvl50 toe :o
hmm stukje weggevallen/teveel weggehaald, en ik zie dat ik zat te reageren op iets van woensdag :D
Daar was iemand net lvl 50 geworden

Is het nu binnenste buiten, of buitenste binnen?

• Audione0
  • Laatst online: 07:22

Audione0

Strijdt der titanen

ThaRabbit schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 13:34:

[afbeelding]

[afbeelding]

* Audione0 zit op Odin - Grand Theft Chocobo company
Hey, ik zie dat je bij jou choke 9 summon hebt staan. Kun je hiermee een special ability oproepen waardoor je chocobo helemaal insane word en de gekste fratsen laat zien?
Ik ben helemaal gek van die summons ability's nl :9~

En wat bedoel je met endgame content? Je gaat toch niet zeggen dat je al op het eind van je main guests bent?

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

• Steef

Steef

GoT's Most Eaten

Audione0 schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 15:06:
[...]

Hey, ik zie dat je bij jou choke 9 summon hebt staan. Kun je hiermee een special ability oproepen waardoor je chocobo helemaal insane word en de gekste fratsen laat zien?
Ik ben helemaal gek van die summons ability's nl :9~

En wat bedoel je met endgame content? Je gaat toch niet zeggen dat je al op het eind van je main guests bent?
9 summon is helaas niet zo badass als dat. Het betekent gewoon dat ik genoeg items heb om mijn Chocobo 9 maal een gevecht in te summonen. Dit kost items.

En ik zit in midgame content, ik zei dat ik niet kon wachten op de endgame content :P

Overigens kom ik al geregeld lvl 50 lui tegen, god weet hoe die zo snel door de storyline heen zijn gekomen. Badass mounts hebeen die lui!

• Asator
ThaRabbit schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 15:51:
[...]

9 summon is helaas niet zo badass als dat. Het betekent gewoon dat ik genoeg items heb om mijn Chocobo 9 maal een gevecht in te summonen. Dit kost items.

En ik zit in midgame content, ik zei dat ik niet kon wachten op de endgame content :P

Overigens kom ik al geregeld lvl 50 lui tegen, god weet hoe die zo snel door de storyline heen zijn gekomen. Badass mounts hebeen die lui!
Niet. Ik zit met mijn story quests nu ongeveer pas op level 42 en was dinsdag al level 50.
Gehad op me werk. wil naar huis man! levelen voor het vaderland :D had me vannochtend voor ik naar me werk ging gewoon al ingelogd haha. zag de bui al hangen als ik thuis kwam

• Phoenix_the_II
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-12-2020
Heeft er iemand hier ook zoveel problemen om de acolyte's robe gedropped te krijgen van de level 15-17 instances?

Ik heb serieus al 30+ keer deze instances gedaan, maar helemaal geen enkele drop meer gezien :(

414524

Goede grand company comparison (wellicht handig voor openingspost, zie er niks over?)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/IOJJFHI.png
Phoenix_the_II schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 16:11:
Heeft er iemand hier ook zoveel problemen om de acolyte's robe gedropped te krijgen van de level 15-17 instances?

Ik heb serieus al 30+ keer deze instances gedaan, maar helemaal geen enkele drop meer gezien :(
haha hoe dan dat je die zo vaak doet XD na 3 keer ben je die dungeon toch al outlevelt .. of wil je hem farmen voor je subjobs? ik heb hem elke run van tam-tara zien droppen XD 3 keer gedaan ofzo 3 keer gedropt

[ Voor 8% gewijzigd door Ricmaniac op 29-08-2013 16:15 ]

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Ricmaniac schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 16:09:
Gehad op me werk. wil naar huis man! levelen voor het vaderland :D had me vannochtend voor ik naar me werk ging gewoon al ingelogd haha. zag de bui al hangen als ik thuis kwam
Net ook via remote desktop alvast ingelogd :P Er was gewoon al een queue :X

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

414524 schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 16:11:
Goede grand company comparison (wellicht handig voor openingspost, zie er niks over?)

[afbeelding]
ooh goeie info inderdaad. zullen we even meenemn denk ik. heb voor de goeie company gekozen toevallig dus zie ik als tank ;p maarja dat is alleen als je gebruik gaat maken van die GC gear.. en dat vraag ik me af haha

• Phoenix_the_II
Ricmaniac schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 16:15:
[...]
haha hoe dan dat je die zo vaak doet XD na 3 keer ben je die dungeon toch al outlevelt .. of wil je hem farmen voor je subjobs? ik heb hem elke run van tam-tara zien droppen XD 3 keer gedaan ofzo 3 keer gedropt
http://na.finalfantasyxiv.com/lodestone/character/1682445/ :+

• Steef

Steef

GoT's Most Eaten

414524 schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 16:11:

[afbeelding]
Crap, verkeerde company gekozen.

White Mage -> Twin Adders.

414524

ThaRabbit schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 16:50:
[...]

Crap, verkeerde company gekozen.

White Mage -> Twin Adders.
wel handig, aangezien je trainer ook in gridania zit :P
Dat character searching op de lodestone is wel nice. wist niet dat dat er was haha http://na.finalfantasyxiv.com/lodestone/character/1584429/ :) cool al die informatie die je ziet

lol kom ik na dus 10 uur ingelogd te zijn thuis.. werkt alles en zat nog ingelogd ik praat wat in FC mensen praten terug.. ik zet 1 stap disconnect >_<

[ Voor 30% gewijzigd door Ricmaniac op 29-08-2013 17:12 ]

• Snappie88

Snappie88

Mr. Hollywood

Ricmaniac schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 17:09:
Dat character searching op de lodestone is wel nice. wist niet dat dat er was haha http://na.finalfantasyxiv.com/lodestone/character/1584429/ :) cool al die informatie die je ziet
Toen dat voor het eerst bij WoW kon liep de hele wereld te piepen over schending van van alles en nog wat :+

Surfin' paradise!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Hoe level je netjes een 2e class? ik ben nu met conjurer bezig, maar ik raak al snel door mijn quests heen.
Weet dus ook even niet waar ik precies heen moet, nu heb ik natuurlijk geen main storyline, omdat ik die op mijn main class doe.

• Brummetje
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

Snappie88 schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 17:12:
[...]

Toen dat voor het eerst bij WoW kon liep de hele wereld te piepen over schending van van alles en nog wat :+
Uh ja dit kwam omdat je precies kon zien hoeveel gold iemand had.... Wel een andere verhaal dus ;)

• Steef

Steef

GoT's Most Eaten

RonnieB82 schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 17:52:
Hoe level je netjes een 2e class? ik ben nu met conjurer bezig, maar ik raak al snel door mijn quests heen.
Weet dus ook even niet waar ik precies heen moet, nu heb ik natuurlijk geen main storyline, omdat ik die op mijn main class doe.
De bedoeling is dat je de extra events gebruikt :)

- leves (NPC zoeken)
- guildleves (NPC zoeken)
- hunter logs (under personal logs in je menu bar)
- dungeons, trials etc (U)
- fates

Zat te doen om exp te vangen :)

• CristianSchriev
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-02 14:07
ThaRabbit schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 19:21:
[...]

De bedoeling is dat je de extra events gebruikt :)

- leves (NPC zoeken)
- guildleves (NPC zoeken)
- hunter logs (under personal logs in je menu bar)
- dungeons, trials etc (U)
- fates

Zat te doen om exp te vangen :)
Juist, alleen gaat dit wel meer het ouderwetse grind gevoel hebben.. Vind ik dan :P

• Steef

Steef

GoT's Most Eaten

NPC was blij mij te zien:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Ro8nDIk.png

• Chefbierrr
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20-05 13:54
OK na 3 dagen geleden het spel gekocht te hebben dacht ik dat ik vandaag wel eens weer kon proberen om een character te maken op een server.... Dus niet... Ik kan nog steeds op geen enkele server een nieuw character maken omdat ze allemaal locked zijn. Heel sporadisch is er een spot op een NA server waarna ik vervolgens standaard de melding 1017 krijg. Waar de fuck slaat dit op? Ik koop een spel en kan het met geen mogelijkheid spelen. Wat een stel prutsers daar bij SE..

• Phoenix_the_II
35 runs later (level 16 CNJ -> 27 CNJ):

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/3828392/ffxiv/robes.png

Me robes! ;3

• Brummetje
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

Phoenix_the_II schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 20:11:

[afbeelding]

Me robes! ;3
Gratz! :) Ziet er goed uit.

Edit: Iemand een mooie website waar ik de levels van alle zones kan zien ? Wil m`n 2e class levelen maar is wel handig om te weten welke zone ik heen kan/moet..

[ Voor 21% gewijzigd door Brummetje op 29-08-2013 20:34 ]

414524

jij had je puddingpistool zeker al in de aanslag? :+

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Phoenix_the_II schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 20:11:

[afbeelding]

Me robes! ;3
Je hebt mijn Miqo'te jaloers gemaakt :O Ziet er goed uit :D

• Aegean
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
Als iemand nog op zoek is naar een key wil ik het wel voor een leuk prijsje weg doen.. Ik had op reddit een 1.0 key gewonnen, maar kon het toch niet laten om een dag voor de early access te bestellen. De code heb ik pas na een dag van de release gekregen. De early access code heb ik wel gebruikt, dus ik heb nog een code liggen waar ik niks aan heb. DM me mocht je geïnteresseerd zijn.

Edit: Hij is weg.

• AppieNL
  • Laatst online: 12:34
Brummetje schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 20:21:
[...]

Gratz! :) Ziet er goed uit.

Edit: Iemand een mooie website waar ik de levels van alle zones kan zien ? Wil m`n 2e class levelen maar is wel handig om te weten welke zone ik heen kan/moet..
Misschien al voorbij gekomen, maar
alle drie de nation zones klikbaar, wellicht ook handig in de OP.

Anoniem: 452768

Speel nu paar daagjes via de early acces.
Wilde net mn gamekey invoeren, maar geen idee waar dat moet.

Ben bij mooglestation, maar is verschrikkelijk onoverzichtelijk.....
Ik lees her en der wat waarschuwingen over mensen die iets fout doen, dus voor de zekerheid mijn vraag hoe ik het moet doen...????

Ben iig op het scherm met account service, optional service etc etc

• Brummetje
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

• OllyNL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22-12-2024
Pff net terug van vakantie dus denk kan eindelijk beginnen maar nee hoor.. Me internet ligt eruit (ziggo)
Komen op zn vroegst 5 september om het te reparen, waarschijnlijk is de modem verrot.
Dus nu via hotspot van me telefoon de update aan het downloaden en misschien zo spelen als dat lukt maar nu al een berichtje van kpn dat ik op 50% van me data zit haha.
Fuck my life :( 8)7 :F

• Brummetje
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

Stoneyfrog schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 23:05:
Pff net terug van vakantie dus denk kan eindelijk beginnen maar nee hoor.. Me internet ligt eruit (ziggo)
Komen op zn vroegst 5 september om het te reparen, waarschijnlijk is de modem verrot.
Dus nu via hotspot van me telefoon de update aan het downloaden en misschien zo spelen als dat lukt maar nu al een berichtje van kpn dat ik op 50% van me data zit haha.
Fuck my life :( 8)7 :F
Weet niet hoe groot je data bundel is maar 8GB binnen halen bij KPN wordt hem niet denk ik :P Dan kun je beter T-Mobile hebben die hebben niet een hard limiet.. alleen als je er over zit dat je internet wel verder gaat maar traag.... Dus let erop dat je niet straks een rekening van way to much hebt :P

• OllyNL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22-12-2024
Brummetje schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 23:09:
[...]

Weet niet hoe groot je data bundel is maar 8GB binnen halen bij KPN wordt hem niet denk ik :P Dan kun je beter T-Mobile hebben die hebben niet een hard limiet.. alleen als je er over zit dat je internet wel verder gaat maar traag.... Dus let erop dat je niet straks een rekening van way to much hebt :P
Haha ja idd. Heb 5 GB geloof ik. Net weer een smsje binnen, 75% verbruikt en zit op 685 vd 1000 mb voor de update.. :o Word close, maar spelen kost natuurlijk ook weer mb's dus ga me buren morgen maar lastig vallen of ik ff op hun internet mag inloggen :P
Nu maar een beetje info opzoeken etc.. :-(

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Stoneyfrog schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 23:19:
[...]

Haha ja idd. Heb 5 GB geloof ik. Net weer een smsje binnen, 75% verbruikt en zit op 685 vd 1000 mb voor de update.. :o Word close, maar spelen kost natuurlijk ook weer mb's dus ga me buren morgen maar lastig vallen of ik ff op hun internet mag inloggen :P
Nu maar een beetje info opzoeken etc.. :-(
Heb je geen toegang tot wifispots van Ziggo?

Anoniem: 403231

Ging best aardig met de eerste drie dungeon runs vanavond.
Enige probleem was een MRD tank met tunnelvisie tijdens de tweede dungeon. Ook nog wat buit binnen gehaald:

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/2sblh01.jpg

(head,body,feet, en primary weapon)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vortexmerc
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:23
Een vraagje, ben ook juist gestart met dit spel, leuk :) zeker het klasse systeem dat je ze allemaal kan doen maar je kan maar op 1 manier je attributen verhogen. bij mij INT maar dit laat toch niet toe om ooit een andere klasse goed te kunnen spelen die niet op INT gebaseerd is of zie ik iets over het hoofd?
Pagina: 1 ... 22 ... 85 Laatste

Let op:
Offtopic en slowchat wordt nergens op tweakers gewaardeerd, hier dus ook niet