Ik zit zelf nog op iOS6 dus ik kan het niet bevestigen/ontkennen, maar ik hoor in dit forum ook berichten dat het juist wel soepel draait en mensen geen verschil met iOS6 merken. Lijkt nogal veel verschil in mening hierover te zijn dus. (Tijd voor een poll?
Mijn vader (met gemiddelde computerkennis) belde laatst op om te vertellen dat hij een nieuwe update had geïnstalleerd, "iets met het besturingssysteem". Maar hij vond de nieuwe icoontjes "helder en fris" en hij had zelf al wat nieuwe opties ontdekt inc. het nieuwe multitask venster wat hij erg prettig vond. Hij was in ieder geval tevreden, dus ik denk dat het ook maar ligt aan welke doelgroep je het vraagt. Sowieso toch al knap van Apple dat ze het updaten zo makkelijk maken dat zelfs mijn vader het zonder problemen kan installeren, dat heb ik hem met zijn Android telefoon nog niet zien doen. Daarnaast merk ik trouwens ook dat m'n vader meer moeite heeft met zijn Android telefoon dan de iPad. De iPad is voor hem gewoon simpel: een scherm met icoontjes als programma's en that's it. Bijvoorbeeld het verwijderen van apps; in Android kun je het icoontje op het startscherm wel weghalen, maar dan blijft het programma gewoon geïnstalleerd. Terwijl hij op z'n Apple gewoon het icoontje verwijderd en weg is het programma. Dat is voor hem begrijpelijk. Ik snap wel dat het voor ons overkomt alsof mensen dom zijn, maar ik heb het inmiddels al (bijna) geaccepteerd: de gemiddelde mens snapt gewoon zeer weinig van pc's en techniek.
offtopic:
Zelfs in de nieuwe generatie valt het bedroevend tegen. Er is hier wel iets waar ik mijn twijfels over heb: je merkt dat door de eenvoudige besturingssystemen (iOS en ook toch Android) mensen niet meer echte kennis over de achterliggende techniek ontwikkelen. Mijn ouders zijn beide leraar en zelfs die schrikken ervan hoe weinig nieuwe kinderen op de middelbare school echt van techniek weten. Ze gebruiken het natuurlijk veel, maar meer nieuwe appjes installeren en spelletjes spelen. Ze weten soms niet eens hoe ze Word op de computer moeten installeren, omdat ze opgegroeid zijn met App Stores!
Hier op Tweakers wordt elke milliseconde hapering vaak als een wereldramp gezien, terwijl de gemiddelde gebruiker het niet eens opvalt. En ik zie hier ook veel berichten in de trend van "ja iOS7 is echt een ramp, echt verschrikkelijk, wat een blunder van Apple en het zit vól met bugs en Android is veel beter" zonder echt een overtuigend argument te horen. Natuurlijk zijn er bugs, het is een grote vernieuwing en die bevatten altijd veel bugs die opgelost gaan worden in de toekomst. Wat mij van Apple meer zorgen baart is niet zozeer of een icoontje een ander kleurtje heeft, maar meer dat Apple een te grote vinger in de pap heeft bij het bepalen van de inhoud van Apps (censuur). Android is veel meer open.
Je kunt natuurlijk switchen naar Android, maar dat heeft ook bugs en het design is misschien anders, maar niet persé beter. En dan koop je een Windows 8 PC, zit ook vol met design flaws, zoals een irritant schermvullend startmenu en slechte apps. Stap je over op linux, word je hardware niet ondersteund met drivers en zit je dagen achter je pc om ze zelf te compilen. Etc. etc.
Punt wat ik wil maken: geen enkel OS is perfect, of om SJ te citeren: programmeurs zijn ook maar mensen, en mensen zijn niet perfect dus verwacht geen perfect besturingssysteem.
Verder blijf ik gewoon mijn iPhone 4 gebruiken totdat hij uit elkaar valt of er nou iOS6 of iOS7 op staat.
Verder moet je ook maar bedenken: is het nou echt zo erg dat je een halve seconde extra moet wachten totdat je app opent? Open je je apps niet gewoon te vaak? Is het nu echt nodig om elk half uur op je telefoon te kijken dat Pietje gepost heeft dat hij z'n planten aan het water geven is? Al die mensen die zenuwachtig elke minuut hun telefoon uit hun broekzak halen om maar 'in contact met de rest van de wereld' te blijven, verschrikkelijk

tip: kijk gewoon 3 of 4x per dag of je een nieuw bericht hebt, dan maakt die halve seconde laadtijd van iOS7 echt niet meer uit. En gratis extra voordeel: je batterij gaat ineens ook 3x langer mee!
[
Voor 0% gewijzigd door
Anoniem: 323221 op 23-09-2013 10:59
. Reden: typo's ]