Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deefje85
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 05-10-2024
Ik heb gisteren mijn iphone 4s geupgrade naar IOS7.

zit met 2 kleine probleempjes nog:
1ste:
Nu wil ik aan app downloaden via de app store en vraagt die mij eerst om een de algemene voorwaarden te accepteren. Als ik helemaal naar beneden scroll zie ik nergens die knop van accepteren.Enkel een knop verzenden via email , maar die kan ik niet selecteren. Iemand een oplossing hier voor?

2 de probleem: Als ik 2 keer op mijn knop druk krijg ik van onderen een overzicht te zien van alle apps die nog draaien.
normaal als je een paar seconde op die app klik beginnen ze allemaal te wiebelen en kan je ze normaal afsluiten. Ik kan dat dus niet doen. De app wiebelen niet en kan ze daar door niet afsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

1: nee.

2: de apps omhoog schuivem

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deefje85
bij het 2de probleem gebeurd er niks ook niet omhoog schuiven kan ze alleen van links naar rechts en omgekeerd doen bewegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05:48
Niet de app omhoog schuiven maar de schermpjes die erboven staan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deefje85
normaal moet er zo een rond cirkeltje met een wit streepje komen. Bij mij gebeurd er niks sinds die upgrade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
Deefje85 schreef op zondag 22 september 2013 @ 15:19:
normaal moet er zo een rond cirkeltje met een wit streepje komen. Bij mij gebeurd er niks sinds die upgrade
Omhoog schuiven dus ... Naar boven :)

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20-05 14:45

Tourniquet

Hiya, fellas!

Deefje85 schreef op zondag 22 september 2013 @ 15:19:

[ Voor 6% gewijzigd door Tourniquet op 22-09-2013 15:31 ]

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJH
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-03 09:14

DJH

OMG, wat zijn die icons voeilelijk zeg! Vooral die van Instellingen. M'n iPhone voelt gewoon minderwaardig aan nu. Welke stagiair heeft die shit ontworpen. Ben dit niet gewend van Apple.

[ Voor 8% gewijzigd door DJH op 22-09-2013 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deefje85
Beetje een kleurboek xd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deefje85
Dank je wel. ik zat met de icoontjes te spelen eigenlijk :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

192479

Phuncz schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 20:20:
Het lijkt dat je een buggy install hebt, tijd om het eens met een Option+Restore te doen en een backup van je instellingen terugzet van iCloud. Mijn iPad 3de generatie is trager dan de 4de generatie en die problemen heb ik allemaal niet.
Vreemd.

iPad iOS 6.1.3 > DFU Mode > iOS 7 GM
iPad iOS 7 GM > DFU Mode > iOS 7

In beide gevallen dezelfde bugs.

iPhone iOS 6.1.3 > DFU Mode > iOS 7 GM (batterij 2.5u gebruik, 6u stand-by; 1%)
iPhone iOS 7 GM > DFU Mode > iOS 6.1.3 (batterij 8,5u gebruik, 24u stand-by; 1%)

Gebruik is uiteraard hetzelfde, instellingen zijn ook gelijk aan elkaar (en waar mogelijk batterij besparend). Chat, rss, en wat document reader apps is wat ik dagelijks gebruik op de uni. Na een week met een lege telefoon gezeten te hebben halverwege de dag heb ik iOS 7 maar opgegeven.

Niks geen back-ups terug gezet (aangezien dat in 95% van de gevallen juist voor problemen kan zorgen). Schonere installaties dan dit zijn niet mogelijk. Alleen de iPhone draait nu als een zonnetje. iOS 7 is in vergelijking nog te buggy - m.a.w. niet geschikt in een productie-omgeving. Overigens zijn al mijn aangekaarte problemen met Google te verifiëren. De iPad wordt alleen voor entertainment gebruikt, dus een probleem is het niet. De instabiliteit ben ik alleen totaal niet gewend van Apple. Natuurlijk zijn een gedeelte van de apps die ik draai niet specifiek geüpdatet voor iOS 7, dat zou een factor kunnen zijn.

Even afwachten en fora in de gaten blijven houden. Gelukkig kan ik nu nog van iOS 6 blijven genieten op mijn phone ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50145

iOS7 werkt op zich best op mijn iphone 5, enige echt irritante, afgezien van de kleuterschool icons,
is dat de stuurwielbediening van mijn auto niet meer werkt, (Opel Movano 2012)
Als ik een nummer verder wil, staat er op mijn scherm in de auto;
telefoon: onbekend commando

Met iOS6 nooit problemen gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Planet
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19-05 22:24
Nou ook maar iOS7 erop gezet tegelijk met de carrier update van Vodafone, ik mis gewoon mijn 3G switch nu waardoor mijn batterij veels te snel leeg gaat. Enige wat er nu staat is 4g switch. Verder geen echte klachten

You and I have memories longer than the road ahead

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-05 07:00
@Zerthis, das inderdaad echt raar ja. Weird, super clean install en dan zo'n hoog batterijverbruik. Het moet haast wel een bepaalde app zijn die dit veroorzaakt omdat hij icm iOS 7 niet lekker werkt. De vraag is natuurlijk welke... :-|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deefje85
Ik merk nu wel dat sinds de update bepaalde apps niet goed meer werken. Mijn app van MNM voor de radio werk niet meer en mijn mobile app van telenet doet het ook niet meer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-05 19:12
Deefje85 schreef op zondag 22 september 2013 @ 19:02:
Ik merk nu wel dat sinds de update bepaalde apps niet goed meer werken. Mijn app van MNM voor de radio werk niet meer en mijn mobile app van telenet doet het ook niet meer..
http://klantenservice.tel...tm_campaign=mobileappios7
De TelenetMobile-app werkt nog niet op iOS7

We werken aan een snelle oplossing! In de loop van de komende dagen vind je de update in de App Store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 00:02
Mijn apps werken eigenlijk allemaal nog goed. Ik heb de iPad2 en iPhone 4 geupdate.
Bij de ipad loopt alles nog redelijk soepel, maar ik vind het op de iPhone 4 niet heel vloeiend lopen. Eens kijken of het met een reset beter loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-05 15:26

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Vandaag tegen het probleem aangelopen dat mijn iPhone 4 een zwart beeld geeft bij het afspelen van een filmpje (die opgenomen is in iOS 6.1.3). Opnieuw opstarten van app Foto's en was klaar. Iemand die dit herkent?

Ook ik ben eigenlijk niet te spreken over de performance van iOS 7. Het lijkt het allemaal eigenlijk net niet aan te kunnen, waar je bij 6.1.3 dat alleen had als er teveel op de achtergrond draaide. Op dit moment kost iOS 7 alles meer moeite, het openen van foto's, agenda, apps, zichzelf en de belapp zelfs.

Daarnaast hebben we het foeilelijke design (en ja ik probeer er nu al een week aan te wennen). Ik snap niet waarom ze mensen niet meer laten customizen op dit punt. Ik zou al dat wit, gelijk veranderen in een mildere kleuren. De grijze achterkant van appgroepen is natuurlijk helemaal van het zotte. Echt waar is de QA in dit verhaal geweest zeg, in mijn optiek alleen op een paar functionele zaken... maar technisch, gebruiksvriendelijkheid en een gebruikersacceptatie-test zijn na mijn idee flink minder aanwezig geweest.

Ik mis hier toch de hand van Steve Jobs in. In mijn ogen was hij altijd de laatste QA-check in de molen en had op dat punt nog het lef om het terug te gooien naar de tekentafel. Die kracht mis ik in de Apple molen op dit moment.
iOS is in mijn ogen gewoon nog steeds flink beta... het doet mij denken aan wat wij hier op Tweakers.net hebben meegemaakt met de nieuwe layout en plotseling missende functies. Nou maar hopen dat het commentaar serieus genomen wordt en ook zo snel wordt opgepakt als hier ;)

Het is dat ik veel gebruik maak van de icloud functionaliteiten op meerdere devices, maar als dit niet snel allemaal verbetert neig ik naar een ander OS.

Eerst even terug naar 6.1.3 voor nu en wachtend op een reactie vanuit Apple. Het kan niet zo zijn dat Apple dit commentaar naast zich neerlegt.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deefje85
had het ondertussen ook al gevonden. Bedankt voor je informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
  • Laatst online: 21-05 21:04
Falcon schreef op zondag 22 september 2013 @ 20:02:
De grijze achterkant van appgroepen is natuurlijk helemaal van het zotte.
Het is niet grijs, het is 'frosted glass'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:45
vind iOS7 wel tof, hoop leuke designgeintjes zoals dat frosted wat her en der terugkomt. Icoontjes vind ik ook niet echt lelijk, alleen anders. Als ik nu weer iemand met een <iOS7 device zie ziet dat er gelijk heel gedateerd uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

PinokkioTV schreef op zondag 22 september 2013 @ 15:30:
[...]

Omhoog schuiven dus ... Naar boven :)
En dat kan nu ook met twee vingers d:)b

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 27-04 14:25
BtM909 schreef op zondag 22 september 2013 @ 21:30:
[...]

En dat kan nu ook met twee vingers d:)b
zelfs met 3 8)

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazylegs
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-05 17:55
Afgelopen woensdag m'n iPad mini en iPhone 5 geüpdate naar iOS7, kan niet wachten tot 7.0.1 voor de 5 uit komt.. Accu is in no time leeg. Verder wel erg tevreden, WAUW! Maar die accu.. echt niet te doen..

https://www.facebook.com/hbbsebas2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MenN
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20-05 11:52
iOS 7 op mun 4S gezet, en ben best tevreden. Ook de batterij presteert niet veel slechter. Dit is de eerste iOS versie waarvoor ik niet wacht met updaten voordat de jailbreak uit is. Tegenwoordig zijn de meeste tweaks ingebouwd in het OS. Er zijn op SwipeSelection na voor mij niet echt meer redenen om te jailbreaken.

Dus algehele indruk ios 7 is prima maar een ding dat naar mij mening echt totaal verkeerd heeft uitgepakt is de kalender. Dit nieuwe ontwerp maakt de kalender echt waardeloos. Je kan niet echt snel meer zien wat er op een bepaalde dag te doen is. En ik mis list view, die was ook echt geweldig.

Dus was zijn de beste kalenders die mij kunnen redden van het gedrocht van een kalender dat Apple hier in elkaar geflanst heeft.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• repsaj
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23-04 16:03
Mijn helderheid wordt steeds aangepast. Ook al heb ik dat uitgevinkt. Irritant. Meer mensen last van?

[ Voor 18% gewijzigd door repsaj op 23-09-2013 00:29 ]

x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08:37
Ja, ik zie het scherm geregeld voor m'n neus een tintje lichter of donkerder springen (4S). Beetje storend.

^ Wat hij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsmelly
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 05:29
Hier hebben opeens veel spellen geen geluid meer na de update naar iOS7 op mijn iPad.

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Laatst online: 27-04 14:25
MenN schreef op maandag 23 september 2013 @ 00:18:
iOS 7 op mun 4S gezet, en ben best tevreden. Ook de batterij presteert niet veel slechter. Dit is de eerste iOS versie waarvoor ik niet wacht met updaten voordat de jailbreak uit is. Tegenwoordig zijn de meeste tweaks ingebouwd in het OS. Er zijn op SwipeSelection na voor mij niet echt meer redenen om te jailbreaken.

Dus algehele indruk ios 7 is prima maar een ding dat naar mij mening echt totaal verkeerd heeft uitgepakt is de kalender. Dit nieuwe ontwerp maakt de kalender echt waardeloos. Je kan niet echt snel meer zien wat er op een bepaalde dag te doen is. En ik mis list view, die was ook echt geweldig.

Dus was zijn de beste kalenders die mij kunnen redden van het gedrocht van een kalender dat Apple hier in elkaar geflanst heeft.
Als je in de nieuwe Calendar app van ios7 op het vergrootglas klikt krijg je de list view.

Ik gebruik zelf al een lange tijd: WeekCal. Erg goede agenda app met veel verschillende views. (Dag , week, maand, jaar)

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87302

oldsmelly schreef op maandag 23 september 2013 @ 06:23:
Hier hebben opeens veel spellen geen geluid meer na de update naar iOS7 op mijn iPad.
Ja, de update naar iOS7 op de iPad is a mess. Helaas te laat voor vele mensen om nu terug te zetten (6.1.3 wordt niet meer gesigned) en moet je wachten op de nieuwe updates van Apple. Ik hoop dat ze een bedankje sturen voor het betatesten van hun software.Welk woord nam Tim Cook onlangs ook alweer in zijn mond toen het over hardware van Android ging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
Anoniem: 87302 schreef op maandag 23 september 2013 @ 07:15:
[...]

Ja, de update naar iOS7 op de iPad is a mess. Helaas te laat voor vele mensen om nu terug te zetten (6.1.3 wordt niet meer gesigned) en moet je wachten op de nieuwe updates van Apple. Ik hoop dat ze een bedankje sturen voor het betatesten van hun software.Welk woord nam Tim Cook onlangs ook alweer in zijn mond toen het over hardware van Android ging?
Kap eens met dat aanhalen van je negatieve mening over IOS7. Nogmaals, je punt is duidelijk...

[ Voor 6% gewijzigd door deBennie op 23-09-2013 08:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Nare bug in iTunes match. Vanmorgen thuis via Wifi wat albums lokaal proberen te zetten. Helaas niet gelukt op tijd om alles binnen te halen. Ik heb ingesteld dat hij muziek alleen via Wifi mag binnenhalen. Wat blijkt hij is vrolijk door blijven downloaden. Gevolg batterij half leeg en mijn databundel is op.

Vervolgens uitgelogd in de store en iTunes Match uitgeschakeld op het toestel en ik blijf meldingen krijgen dat hij nummers niet kan downloaden en dat ik in moet loggen in de store. Toestel blijft warm en het gebruik blijft gelijk oplopen met de standbytijd.

Zo maar even fabrieksresetten en vanavond een iCloud backup terugzetten :(

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Laatst online: 23:41

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

BeQuietAndDrive schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 14:50:
Bedankt voor de agenda tip (zoekknop), dat is al beter.

Nog 1 vraag, mijn herinneringen (in de default app) kan ik niet meer door de lijst scrollen. Herinneringen die buiten beeld staan, zijn hierdoor onleesbaar. Hij bounced terug zeg maar, alsof er niet meer te zien is, maar dat is er zeker wel. Heeft iemand anders dit probleem ook?
Iemand hier misschien ervaring mee? Ik zou hier graag mee verder werken, anders een appje zoeken die de originele herinneringen kan importeren of zo...?

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 524053

Na wat posts te hebben gelezen over Android die na verloop van tijd traag wordt;
Dit was met versies t/m Android 4.2.2 inderdaad zo, het systeem van Android raakte vervuild.

Echter sinds Android 4.3 is dit hele systeem aangepakt, opgeschoond en verbeterd.
Deze reviewer legt 't heel duidelijk uit; Linkje (vanaf 3:66)

Gegeven is dat iOS tot voorheen inderdaad stukken soepeler was dan Android.
Daar was ik als Android gebruiker toch wel jaloers op.
Alleen nu met die update in versie 4.3 zou dit verleden tijd moeten zijn.

Wel zonde dat Apple iOS 7 niet zo vloeiend heeft kunnen maken als voorgaande versies.
Dat was toch wel het mooie aan de Apple toestellen vond ik, het draaide als een trein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
Overigens; de kleur van de app groepen past zich aan aan je wallpaper ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
Ferret schreef op maandag 23 september 2013 @ 09:27:
Overigens; de kleur van de app groepen past zich aan aan je wallpaper ;)
Alsin het is -net als bv de control center- 'frosted glass' :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voxxel
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-05 19:52
Leuke bug op mijn ipad mini. Ik heb een van de bewegende achtergrond ingesteld. Als ik in een app zit en de ipad op standby zet en vervolgens een paar uur later de ipad aanzet dan wordt de achtergrond extreem versneld afgespeeld lijkt het. De enige manier om hier uit te komen is een beetje wisselen tussen homescreens en standby.

Zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:14
MenN schreef op maandag 23 september 2013 @ 00:18:

Klik op de zoeknnop in de agenda! Dan heb je de list view :) . Alsnog vond ik de oude versie van de agenda-app wel overzichtelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urkiskicken
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14-05 15:54
Hej in IOS 7 voor Iphone 5 kan ik met de tweakers app niet inloggen krijg een wit schermpje te zien.
Ik kan dan niets invoeren, is dit bekent bij jullie. Ik had dezelfde fout ook al bij marktplaats app, daar lukt het niet om een prijs in te geven. Weet even niet of dat de fout nou in IOS 7 zit of toch in de app.

Had hier overigens ook al last van in de Beta's.
Wat betreft de melding over de helderheid die zichzelf aanpast had ik alleen last van in Beta 5 voor Iphone 5.

[ Voor 27% gewijzigd door urkiskicken op 23-09-2013 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floorish
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14-05 13:28
BeQuietAndDrive schreef op maandag 23 september 2013 @ 09:18:
[...]

Iemand hier misschien ervaring mee? Ik zou hier graag mee verder werken, anders een appje zoeken die de originele herinneringen kan importeren of zo...?
Volgens mij tap je niet op de lijst? Beetje slechte interactie beslissing wat mij betreft, maar je moet eerst op een lijst tappen om hem te selecteren, dan kun je pas scrollen. Je kunt ook geen herinneringen afvinken in de lijst-overview.

Ben overigens erg tevreden met iOS7, was eerst ook sceptisch, maar als ik het nu vergelijk met 6 voelt dat erg gedateerd aan. App Store is een hele verbetering (echte app, ipv webview), Muziek app vind ik echt een pareltje, heerlijk scrollen door je muziek. Overall gewoon heel strak. (Ook heel soepel op de iPhone 5)
Er zitten nog wel wat kleine annoyances in: na unlocken kun je tijdens de animatie van de app icoontjes niet scrollen, irriteert me mateloos. De foto's app vind ik er ook niet duidelijker op geworden.

Batterij is niet heel goed, maar zit er dan ook de hele dag mee te spelen eigenlijk, wordt waarschijnlijk vanzelf beter.

Als Apple 6.1.3/4 nog zou signen, zou ik tegen de achterblijvers willen zeggen: probeer het. Maar dat is nu natuurlijk een beetje lastig. De icoontjes en het design went zeker in ieder geval!

[ Voor 44% gewijzigd door floorish op 23-09-2013 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 323221

Anoniem: 524053 schreef op maandag 23 september 2013 @ 09:19:
[...]
Wel zonde dat Apple iOS 7 niet zo vloeiend heeft kunnen maken als voorgaande versies.
Dat was toch wel het mooie aan de Apple toestellen vond ik, het draaide als een trein.
Ik zit zelf nog op iOS6 dus ik kan het niet bevestigen/ontkennen, maar ik hoor in dit forum ook berichten dat het juist wel soepel draait en mensen geen verschil met iOS6 merken. Lijkt nogal veel verschil in mening hierover te zijn dus. (Tijd voor een poll? :)

Mijn vader (met gemiddelde computerkennis) belde laatst op om te vertellen dat hij een nieuwe update had geïnstalleerd, "iets met het besturingssysteem". Maar hij vond de nieuwe icoontjes "helder en fris" en hij had zelf al wat nieuwe opties ontdekt inc. het nieuwe multitask venster wat hij erg prettig vond. Hij was in ieder geval tevreden, dus ik denk dat het ook maar ligt aan welke doelgroep je het vraagt. Sowieso toch al knap van Apple dat ze het updaten zo makkelijk maken dat zelfs mijn vader het zonder problemen kan installeren, dat heb ik hem met zijn Android telefoon nog niet zien doen. Daarnaast merk ik trouwens ook dat m'n vader meer moeite heeft met zijn Android telefoon dan de iPad. De iPad is voor hem gewoon simpel: een scherm met icoontjes als programma's en that's it. Bijvoorbeeld het verwijderen van apps; in Android kun je het icoontje op het startscherm wel weghalen, maar dan blijft het programma gewoon geïnstalleerd. Terwijl hij op z'n Apple gewoon het icoontje verwijderd en weg is het programma. Dat is voor hem begrijpelijk. Ik snap wel dat het voor ons overkomt alsof mensen dom zijn, maar ik heb het inmiddels al (bijna) geaccepteerd: de gemiddelde mens snapt gewoon zeer weinig van pc's en techniek.

offtopic:
Zelfs in de nieuwe generatie valt het bedroevend tegen. Er is hier wel iets waar ik mijn twijfels over heb: je merkt dat door de eenvoudige besturingssystemen (iOS en ook toch Android) mensen niet meer echte kennis over de achterliggende techniek ontwikkelen. Mijn ouders zijn beide leraar en zelfs die schrikken ervan hoe weinig nieuwe kinderen op de middelbare school echt van techniek weten. Ze gebruiken het natuurlijk veel, maar meer nieuwe appjes installeren en spelletjes spelen. Ze weten soms niet eens hoe ze Word op de computer moeten installeren, omdat ze opgegroeid zijn met App Stores!

Hier op Tweakers wordt elke milliseconde hapering vaak als een wereldramp gezien, terwijl de gemiddelde gebruiker het niet eens opvalt. En ik zie hier ook veel berichten in de trend van "ja iOS7 is echt een ramp, echt verschrikkelijk, wat een blunder van Apple en het zit vól met bugs en Android is veel beter" zonder echt een overtuigend argument te horen. Natuurlijk zijn er bugs, het is een grote vernieuwing en die bevatten altijd veel bugs die opgelost gaan worden in de toekomst. Wat mij van Apple meer zorgen baart is niet zozeer of een icoontje een ander kleurtje heeft, maar meer dat Apple een te grote vinger in de pap heeft bij het bepalen van de inhoud van Apps (censuur). Android is veel meer open.

Je kunt natuurlijk switchen naar Android, maar dat heeft ook bugs en het design is misschien anders, maar niet persé beter. En dan koop je een Windows 8 PC, zit ook vol met design flaws, zoals een irritant schermvullend startmenu en slechte apps. Stap je over op linux, word je hardware niet ondersteund met drivers en zit je dagen achter je pc om ze zelf te compilen. Etc. etc.
Punt wat ik wil maken: geen enkel OS is perfect, of om SJ te citeren: programmeurs zijn ook maar mensen, en mensen zijn niet perfect dus verwacht geen perfect besturingssysteem.

Verder blijf ik gewoon mijn iPhone 4 gebruiken totdat hij uit elkaar valt of er nou iOS6 of iOS7 op staat.

Verder moet je ook maar bedenken: is het nou echt zo erg dat je een halve seconde extra moet wachten totdat je app opent? Open je je apps niet gewoon te vaak? Is het nu echt nodig om elk half uur op je telefoon te kijken dat Pietje gepost heeft dat hij z'n planten aan het water geven is? Al die mensen die zenuwachtig elke minuut hun telefoon uit hun broekzak halen om maar 'in contact met de rest van de wereld' te blijven, verschrikkelijk :/ tip: kijk gewoon 3 of 4x per dag of je een nieuw bericht hebt, dan maakt die halve seconde laadtijd van iOS7 echt niet meer uit. En gratis extra voordeel: je batterij gaat ineens ook 3x langer mee!

[ Voor 0% gewijzigd door Anoniem: 323221 op 23-09-2013 10:59 . Reden: typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20-05 21:36
Voor wie van het luisteren naar audio boeken houdt, nog even niet updaten. iOS7 sloopt de hoofdstukken er uit (je kan wel nog met de dubbele pijlen vooruit of achteruit naar een volgend of vorig hoofdstuk, maar je kan niet meer binnen 1 hoofdstuk scrollen).

Erg klunsig om in een boek als een groot volume te moeten scrollen, je kan niet eens meer even lekker in slaap vallen bij een boek om de volgende dag even terug te scrollen naar waar je was... 8)

Het probleem is inmiddels wel bekend bij Apple en ze schijnen dit te gaan oplossen, maar kan best nog een poosje duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06:25
Ik twijfel even: volgens mij kan je tegenwoordig niet meer vanuit het lockscreen aangeven of je een muzieknummer wat je afspeelt wilt herhalen. Ik herinner mij dat dit in IOS6 wel kon. Je kon ook aangeven of je shuffle aan of uit wilde zetten.

Kan iemand dit bevestigen?

@aventijn: het is dat je op het forum geen punten kan geven, maar wat mij betreft scoor je een +3 :)

[ Voor 16% gewijzigd door PdeBie op 23-09-2013 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 06:51
Jammer dat er nogsteeds geen build-in codeslot voor apps is.

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjipmanz
  • Laatst online: 09-05 15:10

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

Anoniem: 323221 schreef op maandag 23 september 2013 @ 10:38:
[...]

Hier op Tweakers wordt elke milliseconde hapering vaak als een wereldramp gezien, terwijl de gemiddelde gebruiker het niet eens opvalt. En ik zie hier ook veel berichten in de trend van "ja iOS7 is echt een ramp, echt verschrikkelijk, wat een blunder van Apple en het zit vól met bugs en Android is veel beter" zonder echt een overtuigend argument te horen. Natuurlijk zijn er bugs, het is een grote vernieuwing en die bevatten altijd veel bugs die opgelost gaan worden in de toekomst. Wat mij van Apple meer zorgen baart is niet zozeer of een icoontje een ander kleurtje heeft, maar meer dat Apple een te grote vinger in de pap heeft bij het bepalen van de inhoud van Apps (censuur). Android is veel meer open.
Ik had zelf tot een jaar geleden eigenlijk geen ervaring met producten van Apple, heb sinds 2010 enkele Android-telefoons gehad. Maar bij mijn leaseauto kreeg ik vorig jaar tot mijn verrassing een gratis iPad 3, waardoor ik voor het eerst zelf kon ervaren waarom Apple zoveel 'fans' heeft.

IOS was weliswaar even wennen, maar ik was onder de indruk van de soepelheid, elegantie en snelheid waarmee e.e.a. werkte. Ik snap nu waarom veel mensen bereid zijn wat extra te betalen voor de kwaliteit die je kan verwachten van Apple (al zal ik niet zo snel een iphone aanschaffen), je betaalt voor premium kwaliteit.

Juist daarom was ik zo teleurgesteld na installatie van IOS 7 op mn iPad. Kleine haperingen en lags, enkele issues met het wijzigen van achtergronden en toetsenborden, het gaat gewoon ten koste van de algemene gebruikerservaring, en zeker wanneer je (zoals de gemiddelde Applegebruiker) gewend bent aan een hoge standaard. Weliswaar zeg jij dat het "de gemiddelde gebruiker het niet eens opvalt" en impliceert dat je de kritiek eigenlijk maar wat gezeur vindt. Ik vind het slordig van Apple, en ik snap best dat mensen die die meer dan 400 euro voor een telefoon of table hebben betaald, hier 'not amused' over zijn. Enkele van dit soort issues had zeker voorkomen kunnen worden door beter te testen.

There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Mja, 't is de 1e versie van een OS met een enorme UI-wijziging. Enige haperingen e.d. zijn daarin imo nog wel te verwachten. Ik denk dat over de eerstkomende paar 7.0.x releases (afgezien van 7.0.1 wat een hardware bugfix is voor 5s/5c) dat soort dingen wel weggestreken worden, zover mogelijk.

Ik merk op de iPhone 4 waarop ik de beta's gehad heb ook al een enórm verschil tussen b1 en release. b1 was ontzettend traag, zelfs met zo ongeveer alle grafische zaakjes disabled (wat nu blurry is was toen grijs bijvoorbeeld) maar nu met de release loopt 't redelijk soepel. Dat werd met elke beta release beter.

[ Voor 35% gewijzigd door CyBeR op 23-09-2013 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
CyBeR schreef op maandag 23 september 2013 @ 11:36:
Mja, 't is de 1e versie van een OS met een enorme UI-wijziging. Enige haperingen e.d. zijn daarin imo nog wel te verwachten. Ik denk dat over de eerstkomende paar 7.0.x releases (afgezien van 7.0.1 wat een hardware bugfix is voor 5s/5c) dat soort dingen wel weggestreken worden, zover mogelijk.
Klopt inderdaad. Zal met kleine releases weggewerkt worden en met 7.1 zullen de meeste dingen wel gefixt zijn.

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gardocki
  • Niet online
Waarom hebben ze in godesnaam "search on web" weggehaald uit spotlight search...
Zal toch niet de enige zijn die dit veel gebruikte?

They made me do it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
Gardocki schreef op maandag 23 september 2013 @ 11:39:
Waarom hebben ze in godesnaam "search on web" weggehaald uit spotlight search...
Zal toch niet de enige zijn die dit veel gebruikte?
Denk dat er nog veel meer users zijn die spotlight helemaal niet gebruikte.

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
I confess! :)

Nooit gebruikt ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gardocki
  • Niet online
bardi-1 schreef op maandag 23 september 2013 @ 11:40:
[...]

Ik gebruikte het alleen voor deze feature. Als je nu iets wil zoeken met Google met je 2 stappen extra doen. Jammer :)

They made me do it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
Gardocki schreef op maandag 23 september 2013 @ 11:42:
[...]

Ik gebruikte het alleen voor deze feature. Als je nu iets wil zoeken met Google met je 2 stappen extra doen. Jammer :)
Dat is wel jammer inderdaad dan. Had je ook indexering uitgezet? Dit bespaard veel batterij (bij mij).

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 323221

Tsjipmanz schreef op maandag 23 september 2013 @ 11:33:
[...]
IOS was weliswaar even wennen, maar ik was onder de indruk van de soepelheid, elegantie en snelheid waarmee e.e.a. werkte. Ik snap nu waarom veel mensen bereid zijn wat extra te betalen voor de kwaliteit die je kan verwachten van Apple (al zal ik niet zo snel een iphone aanschaffen), je betaalt voor premium kwaliteit.
[...]
Ja, dat ben ik met je eens! Kwam misschien niet helemaal in mijn post naar voren. Ik heb ook veel met Android telefoons gespeeld en merkte altijd op dat de reactietijd en gevoeligheid van mijn (vaak oudere) iPhone 4 toch altijd net iets beter was dan van Android toestellen. Maar je laatste zin ben ik het niet helemaal mee eens: kijk maar eens naar de prijzen van de vlaggenschip Android toestellen van Samsung, Sony, LG etc. Daar betaal je (bijna) evenveel voor als een iPhone en ook op die toestellen miste ik nét die 'responsiveness' van de iPhone. Ik heb er dus geen ervaring mee, maar dat zou jammer zijn als je die mist in iOS7. Maar je betaalt dus niet altijd voor premium kwaliteit (maar dan meer ten nadele van Android toestellen -tot nu toe-)
[...]
Weliswaar zeg jij dat het "de gemiddelde gebruiker het niet eens opvalt" en impliceert dat je de kritiek eigenlijk maar wat gezeur vindt. Ik vind het slordig van Apple, en ik snap best dat mensen die die meer dan 400 euro voor een telefoon of table hebben betaald, hier 'not amused' over zijn. Enkele van dit soort issues had zeker voorkomen kunnen worden door beter te testen.
Ik weet niet of ik het gezeur vind, maar Apple is natuurlijk wel een makkelijker doelwit: bij Apple kun je je kritiek namelijk concentreren op 1 groep programmeurs, die van Apple. Terwijl bij Android is dit veel vager: richt je je kritiek op Samsung, LG, Huawei of ligt het aan Google... of aan de community die custom ROM's maakt?

Verder, wat CyBeR ook al zegt: dit is versie 7.0.0, geef de programmeurs de tijd om te optimaliseren. En daarnaast, niet iedereen klaagt over 'lag' zoals ik al zei, ik lees dus ook vaak (in dit topic) dat mensen geen enkel verschil ervaren, vandaar dat een poll wel aardig zou zijn om te kijken hoe groot het percentage mensen is die dit ervaart (meestal laten alleen de ontevreden mensen namelijk iets van zich horen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Laatst online: 23:41

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

floorish schreef op maandag 23 september 2013 @ 10:31:
[...]

Volgens mij tap je niet op de lijst? Beetje slechte interactie beslissing wat mij betreft, maar je moet eerst op een lijst tappen om hem te selecteren, dan kun je pas scrollen. Je kunt ook geen herinneringen afvinken in de lijst-overview.

Ben overigens erg tevreden met iOS7, was eerst ook sceptisch, maar als ik het nu vergelijk met 6 voelt dat erg gedateerd aan. App Store is een hele verbetering (echte app, ipv webview), Muziek app vind ik echt een pareltje, heerlijk scrollen door je muziek. Overall gewoon heel strak. (Ook heel soepel op de iPhone 5)
Er zitten nog wel wat kleine annoyances in: na unlocken kun je tijdens de animatie van de app icoontjes niet scrollen, irriteert me mateloos. De foto's app vind ik er ook niet duidelijker op geworden.

Batterij is niet heel goed, maar zit er dan ook de hele dag mee te spelen eigenlijk, wordt waarschijnlijk vanzelf beter.

Als Apple 6.1.3/4 nog zou signen, zou ik tegen de achterblijvers willen zeggen: probeer het. Maar dat is nu natuurlijk een beetje lastig. De icoontjes en het design went zeker in ieder geval!
Dank, dat was het! Jeetje, had ik niet verzonnen... maar wel logisch aan de andere kant, je kunt immers meerdere lijsten maken.

Verder ben ik het wel met je eens, ik ben nu gewend aan IOS7 en het bevalt me wel. Zelfs accuduur valt me niet tegen, lijkt een beetje exemplarisch te zijn misschien. Ik lees nog wel veel mindere ervaringen over IOS7 op ipads, dus die laat ik nog even voor wat het is.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xAnarchyBaS
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20-05 16:04

xAnarchyBaS

Urist

Ik ook niet, vond het vooral irritant als ik wou multitasken en ik iets te langzaam drukte hij vaak naar spotlight ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Gardocki schreef op maandag 23 september 2013 @ 11:42:
[...]

2 stappen?

IOS 6:
- spotlight openen, zoekopdracht typen

IOS 7:
- safari openen, zoekopdracht typen

Ik zie geen verschil qua aantal stappen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjipmanz

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

Anoniem: 323221 schreef op maandag 23 september 2013 @ 11:51:
[...]

Ik weet niet of ik het gezeur vind, maar Apple is natuurlijk wel een makkelijker doelwit: bij Apple kun je je kritiek namelijk concentreren op 1 groep programmeurs, die van Apple. Terwijl bij Android is dit veel vager: richt je je kritiek op Samsung, LG, Huawei of ligt het aan Google... of aan de community die custom ROM's maakt?

Verder, wat CyBeR ook al zegt: dit is versie 7.0.0, geef de programmeurs de tijd om te optimaliseren. En daarnaast, niet iedereen klaagt over 'lag' zoals ik al zei, ik lees dus ook vaak (in dit topic) dat mensen geen enkel verschil ervaren, vandaar dat een poll wel aardig zou zijn om te kijken hoe groot het percentage mensen is die dit ervaart (meestal laten alleen de ontevreden mensen namelijk iets van zich horen).
Ik zeg ook niet dat het niet voorkomt bij Android, ik had het alleen bij een merk als Apple niet verwacht, zeker als je ziet hoe perfectionistisch Steve Jobs was. Ik heb zijn biografie gelezen, en dat was niet het type die zei: "ach, 95% is goed genoeg om een nieuwe major release van ons IOS uit te brengen, de laatste 5% fixen we wel in toekomstige updates". Die had het óf goed gedaan, óf helemaal niet. In mijn ogen was dit één van de belangrijkste 'selling points' van Apple, waarmee ze zich van de concurrentie onderscheiden. Dat voordeel beginnen ze nu wel kwijt te raken, ook door dat drama met Apple Maps (maar goed, dat is ook maar mijn perceptie).

- Soulseek rulez -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Tsjipmanz schreef op maandag 23 september 2013 @ 12:18:
[...]

Ik zeg ook niet dat het niet voorkomt bij Android, ik had het alleen bij een merk als Apple niet verwacht, zeker als je ziet hoe perfectionistisch Steve Jobs was. Ik heb zijn biografie gelezen, en dat was niet het type die zei: "ach, 95% is goed genoeg om een nieuwe major release van ons IOS uit te brengen, de laatste 5% fixen we wel in toekomstige updates". Die had het óf goed gedaan, óf helemaal niet. In mijn ogen was dit één van de belangrijkste 'selling points' van Apple, waarmee ze zich van de concurrentie onderscheiden. Dat voordeel beginnen ze nu wel kwijt te raken, ook door dat drama met Apple Maps (maar goed, dat is ook maar mijn perceptie).
Wat een onzin. Onder Steve ging er ook genoeg fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gardocki
  • Niet online
pdebie schreef op maandag 23 september 2013 @ 12:00:
[...]

2 stappen?

IOS 6:
- spotlight openen, zoekopdracht typen

IOS 7:
- safari openen, zoekopdracht typen

Ik zie geen verschil qua aantal stappen :)
Navigeren naar het scherm waar Safari staat, op de address balk drukken, op de "x" drukken, zoekterm invullen, en dan pas "Ga". Zo'n functie moet gewoon makkelijker zijn.

They made me do it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjipmanz

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

MarcoC schreef op maandag 23 september 2013 @ 12:20:
[...]

Wat een onzin. Onder Steve ging er ook genoeg fout.
Ik ben nog niet lang Apple-gebruiker, zoals je in mijn eerdere post had kunnen lezen. Maar kwaliteit, dat was één van de steekwoorden die in me opkwam als ik aan Apple dacht, en wat tot voor kort ook bevestigd werd. Maar jij beweert dus dat bij elke eerdere release al dit soort slordigheden zaten?

- Soulseek rulez -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
ik heb safari in de balk onderin staan, dus dat scheelt al 1 stap :+

Maar ik snap je punt. Het lijkt me een groot gemis als je het gewend ben inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Tsjipmanz schreef op maandag 23 september 2013 @ 13:03:
[...]

Ik ben nog niet lang Apple-gebruiker, zoals je in mijn eerdere post had kunnen lezen. Maar kwaliteit, dat was één van de steekwoorden die in me opkwam als ik aan Apple dacht, en wat tot voor kort ook bevestigd werd. Maar jij beweert dus dat bij elke eerdere release al dit soort slordigheden zaten?
Alle grote releases van nieuwe dingen hebben kleine foutjes. Daar is niet onderuit te komen en dat geldt bij Apple niet minder. Producten gaan bij Apple niet de deur uit met (bekende) grote fouten, maar wel soms met bekende kleine foutjes. Als je dat anders doet, ga je of tijd besteden aan kleine, onbelangrijke zaken ten koste van belangrijke zaken, of je gaat je releasedate keer op keer uit moeten stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-05 20:24

vhal

ಠ_ಠ

[...]

Ik wist tot voor kort (lees: dit weekend) niet eens wat spotlight was... :X Je zou kunnen zeggen dat ik het niet mis...

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Msi92
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21-05-2024
IOS 7 is gerusht, dat kun je niet ontkennen (nog aardig wat buggs)
Man o man wat is het laggy op een iPhone 4, godzijdank heb ik de 5 :p

[ Voor 9% gewijzigd door Msi92 op 23-09-2013 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjipmanz

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

CyBeR schreef op maandag 23 september 2013 @ 13:13:
[...]

Alle grote releases van nieuwe dingen hebben kleine foutjes. Daar is niet onderuit te komen en dat geldt bij Apple niet minder. Producten gaan bij Apple niet de deur uit met (bekende) grote fouten, maar wel soms met bekende kleine foutjes. Als je dat anders doet, ga je of tijd besteden aan kleine, onbelangrijke zaken ten koste van belangrijke zaken, of je gaat je releasedate keer op keer uit moeten stellen.
Focus op kwaliteit en grondig testen vooraf is "gewoon" een keuze, maar kost extra geld en/of tijd. Ik had bij Apple altijd het idee dat ze duurder en beter waren vanwege het feit dat ze kwalitatief hoogstaande producten belangrijk vinden, maar kennelijk vinden ze dit toch iets minder dan ik had verwacht. Het is verder ook geen kritiek hoor, eerder een mismatch tussen mijn verwachting en de werkelijkheid. Persoonlijk vind ik een soepel lopend device (en dat was het) net iets belangrijker dan een 'parallax background' of een paar instagram-achtige filters op de camera.

- Soulseek rulez -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Msi92 schreef op maandag 23 september 2013 @ 14:02:
Man o man wat is het laggy op een iPhone 4, godzijdank heb ik de 5 :p
Ik heb daar totaal geen problemen mee op mijn 4. Loopt soepel. Ok, niet zo vlot als IOS 6, maar nog steeds boven verwachting. En daar zit het hem in. Het is maar net wat je ervan verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Tsjipmanz schreef op maandag 23 september 2013 @ 14:27:
[...]

Focus op kwaliteit en grondig testen vooraf is "gewoon" een keuze, maar kost extra geld en/of tijd. Ik had bij Apple altijd het idee dat ze duurder en beter waren vanwege het feit dat ze kwalitatief hoogstaande producten belangrijk vinden, maar kennelijk vinden ze dit toch iets minder dan ik had verwacht.
Dat klopt, maar op een gegeven moment moet je zeggen "ok, dit is wat we de wereld in sturen", en dat kan op het moment dat je geen show-stopper bugs meer hebt. Show-stopper bugs zijn bugs die serieus van aard zijn: die dataverlies tot gevolg hebben, die zorgen dat het product niet (fatsoenlijk) werkt, etc. Een hapering in een UI-animatie valt daar typisch gezien niet onder, tenzij die hapering maakt dat het product onbruikbaar word.

Dit alles niet alleen om de kosten en tijd binnen de perken te houden overigens, maar ook omdat je nooit achter alle problemen gaat komen tot je je product aan het grote publiek vrijgeeft. Dat heeft niets met een "focus op kwaliteit" te maken, dat is namelijk iets wat al veel eerder in het proces belangrijk is.
Het is verder ook geen kritiek hoor, eerder een mismatch tussen mijn verwachting en de werkelijkheid.
Dat moge duidelijk zijn :P
Persoonlijk vind ik een soepel lopend device (en dat was het) net iets belangrijker dan een 'parallax background' of een paar instagram-achtige filters op de camera.
Dat is persoonlijk natuurlijk, en gegeven het success van apps als instagram denk ik dat jouw idee daarmee mischien niet overeen komt met de rest van de wereld.

[ Voor 3% gewijzigd door CyBeR op 23-09-2013 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Heb het nu draaiend gezien op een 4, 4S en een aantal 5's. Loopt overal goed en soepel.
Hoor eigenlijk buiten tweakers in dit topic nergens iemand klagen. Toch sterk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97369

Vanavond toch maar eens iOS 7 op mijn iPhone 5 zetten.

Wat ik mij afvraag: een update doen is niet zo moeilijk, maar ik wil eigenlijk een schone installatie doen. Ik heb een iPhone 5, maar de backup gaat terug naar een iPhone 3G.

Heeft het zin om gewoon lekker overnieuw te beginnen? Ook gezein de accuduur? Het enige jammer vind ik dat ik mijn iMessages kwijt ben en wat gegevens van bepaalde apps als RunKeeper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-05 11:31

janklp

FortyTwo Capital

Ik zou hem schoon installeren en restoren vanuit iCloud. Dat heeft bij mij altijd prima gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:55
iCloud restore is het handigst inderdaad :)

Vind iOS7 perfect werken op een iPhone 5. Enige irritante vind ik de kalender: onbegrijpelijk dat ze de dagweergave onder maandweergave eruit hebben gesloopt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Anoniem: 97369 schreef op maandag 23 september 2013 @ 15:08:
Vanavond toch maar eens iOS 7 op mijn iPhone 5 zetten.

Wat ik mij afvraag: een update doen is niet zo moeilijk, maar ik wil eigenlijk een schone installatie doen. Ik heb een iPhone 5, maar de backup gaat terug naar een iPhone 3G.

Heeft het zin om gewoon lekker overnieuw te beginnen? Ook gezein de accuduur? Het enige jammer vind ik dat ik mijn iMessages kwijt ben en wat gegevens van bepaalde apps als RunKeeper.
Als je schoon wil, zet hem in DFU mode, option+restore, kies iOS 7 (ff vantevoren downloaden). Daarna kies je setup as a new phone. Maar restore uit iCloud werkt ook goed inderdaad, is alleen iets minder schoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01-2023

Darkstar

BSOFH

UltraSub schreef op maandag 23 september 2013 @ 15:39:
[...]

Als je schoon wil, zet hem in DFU mode, option+restore, kies iOS 7 (ff vantevoren downloaden). Daarna kies je setup as a new phone. Maar restore uit iCloud werkt ook goed inderdaad, is alleen iets minder schoon.
Na een volledige restore toch nog een iCloud backup terugzetten zou toch weinig verschil mogen maken, of niet? Ik ben dit ook aan het overwegen met m'n 4S, maar ik heb geen zin om met een lege telefoon te beginnen. Alleen al m'n iMessage historiek wil ik liever niet kwijt zijn.

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gardocki
  • Niet online
Enge feature dat Frequent Locations trouwens. Gelijk maar even uitgezet. Zal ook wel batterij schelen.

Wel mooie feature om vreemdgangers mee te pakken ;)

They made me do it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Nu online
Meer mensen die last hebben van de app store app dat die bijv 2 updates aangeeft en als je dan wil kijken welke 2 apps dit zijn, hij opeens aangeeft dat er geen updates beschikbaar zijn? Is me opgevallen dat dit probleem zich voordoet sinds introductie van iOS 7.

[ Voor 17% gewijzigd door Untouchablezz20 op 23-09-2013 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-05 11:43

LoneWolf

Just a Byte

Ja dat heb ik soms ook, maar ik twijfel of dat een upc probleem is, want via upc heb ik mmenteel veel dns problemen.

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Ik heb het ook. Zowel op Ziggo als via 3G (KPN) dus lijkt me geen providerprobleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Untouchablezz20 schreef op maandag 23 september 2013 @ 16:59:
Meer mensen die last hebben van de app store app dat die bijv 2 updates aangeeft en als je dan wil kijken welke 2 apps dit zijn, hij opeens aangeeft dat er geen updates beschikbaar zijn? Is me opgevallen dat dit probleem zich voordoet sinds introductie van iOS 7.
Ik had dat ook al bij iOS 5 en bij 6 en juist nog geen 1 keer met iOS7.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-05 17:51

jasjenl

Liab A Tymo

Op mijn iPhone 5, waar ik nog ios 6 op heb staan, heb ik dat nu juist, omdat er een app is die een update heeft die ios 7 vereist: blijkbaar komt de app store daar steeds pas weer achter als ik die daadwerkelijk open, waardoor er dus regelmatig ten onrechte een rood icoontje bij de app store staat...

<edit>
Hm, nu had ik het ook op mijn ipad3 met ios7: app store icoon heeft een rood icoon met het getal 4 erin staan, open ik de app store, is er geen update. Ik heb automatische updates overigens uit staan.

[ Voor 26% gewijzigd door jasjenl op 23-09-2013 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87302

Dit is natuurlijk niet de bedoeling en een logisch gevolg van het doorlopend trollen.

[ Voor 124% gewijzigd door Hoedje op 23-09-2013 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:47
Graag een TR aanmaken en hier ontopic houden :).

[ Voor 85% gewijzigd door Hoedje op 23-09-2013 20:48 ]

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Inmiddels iOS 7 op mijn iPhone 5. Wat ik al dacht: ik vind het vreselijk. Het is in mijn ogen geen Apple-waardig systeem. Buiten het feit dat ik alles enorm druk vind (daarom koos ik o.a. voor Apple in plaats van Android), is het traag door de animaties en onduidelijk.

Ik probeerde terug te gaan naar iOS 6, door middel van DFU en het juiste firmware-bestand. Lukt helaas niet. iTunes geeft aan dat het bestand niet geschikt is... het is wel het juiste .IPSW-bestand.

Iemand nog een gouden tip?

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Nu online
Een oudere iTunes versie proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 428891

THE_BASE schreef op maandag 23 september 2013 @ 20:54:
Inmiddels iOS 7 op mijn iPhone 5. Wat ik al dacht: ik vind het vreselijk. Het is in mijn ogen geen Apple-waardig systeem. Buiten het feit dat ik alles enorm druk vind (daarom koos ik o.a. voor Apple in plaats van Android), is het traag door de animaties en onduidelijk.

Ik probeerde terug te gaan naar iOS 6, door middel van DFU en het juiste firmware-bestand. Lukt helaas niet. iTunes geeft aan dat het bestand niet geschikt is... het is wel het juiste .IPSW-bestand.

Iemand nog een gouden tip?
Onduidelijk?in wat voor zin,het is niet super veel anders als ik in IOS 6 in ieder geval niet op de ipad dan.Is de versie voor de IPhone zoveel anders dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Wat is het nut/reden van die vierkante foto's eigenlijk? Waarom is dat zo specifiek in iOS gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:27
Ik mis het zoeken op een pagina in Safari. Ligt dat aan mij, of hebben meer mensen het? Ik zou niet weten waar ik het terug kan vinden.
readytoflow schreef op maandag 23 september 2013 @ 21:24:
Wat is het nut/reden van die vierkante foto's eigenlijk? Waarom is dat zo specifiek in iOS gezet?
Daar zat ik ook naar te kijken, snapte het ook niet. M'n vriendin dacht aan Instragram achtige shit, omdat je nu ook foto's kunt bewerken op de iPad.

[ Voor 57% gewijzigd door ThinkPad op 23-09-2013 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paragon93
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
readytoflow schreef op maandag 23 september 2013 @ 21:24:
Voor o.a. profielfotos van linked in / facebook

Trust me, I'm an engineer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 542529

Eerst wat over mezelf..

Ik ben Oussama Laaraj. Ik woon in Den Haag en ik ben 16 jaar. Ik zit momenteel nog op school in de 5e klas op het VWO.

En dan nu m'n bericht, haha!

-

Hallo!!

Ik wilde graag een aantal dingen doorgeven over iOS 7, vooral gebaseerd op ervaringen op de iPad, maar een aantal dingen zeker ook op de iPhone.

Allereerst een grammaticale fout in de AppStore. Als je meerdere updates hebt kun je natuurlijk meteen alle apps updaten of zoals het nu wordt genoemd, bijwerken.
Nou, wat je dan vervolgens ziet staan, om meerdere Apps bij te werken, "werk alle bij". Dit is helaas FOUT! Het moet zijn "werk alles bij" of "werk alle (< bijvoeglijk naamwoord) Apps bij". Je zou misschien denken "werk allen bij" kan dan toch ook? Nee, "allen" gebruik je in verband met mensen of dieren.

Ten tweede, iets positiefs, eigenlijk wel leuk.. Misschien ben je er zelf wel achtergekomen, maar als je dus een App wil afsluiten kun je 2, zelfs 3 Apps tegelijkertijd afsluiten! Door gewoon 2 of 3 vingers te gebruiken en omhoog te vegen.

Ten derde, iets minder leuks.. Als je een App wilt afsluiten, kom je dus bij dat "menu", maar als je bijvoorbeeld je iPad dan wilt draaien van verticaal naar horizontaal, of juist omgekeerd, gaat het beeld niet mee en blijft het staan zoals je het had. Dit is best irritant! Maar ook als je het Berichtencentrum of bedieningspaneel lukt het meedraaien niet en is je iPad dus gefreezed. Trouwens freezen is al een tijdje een officieel woord in het Nederlands, de autocorrectie heeft daar nog geen kennis van genomen aangezien het als fout wordt gezien. En zo nog een aantal woorden..

Verder vallen een aantal dingen op.
De lettertype bij Notities kun je niet meer veranderen. Begrijpelijk, maar jammer! Bij Berichten kun je nu ook een video sturen en als je bijvoorbeeld een lange tekst stuurt, wordt dat gecomprimeerd een klein stuk, waarbij je een pijl ziet waarop je kunt klikken en waardoor er dan een soort notitie vel opent waar de hele tekst staat. Best handig eigenlijk! Hiervoor wordt trouwens geen nieuwe App geopend of iets.
Verder ook bij de camera app is me wat opgevallen.. Hartstikke irritant!! Als je je vinger op de fotoknop drukt om een foto te nemen, maar nog niet loslaat, wordt er toch meteen een foto genomen en blijvend, totdat je je vinger er af haalt. In iOS 6 kon je je vinger er gewoon opzetten tot het moment dat je je vinger losliet en dan pas werd er een foto genomen.
Ook bij de foto app zitten er een paar dingen niet goed in elkaar. Als je een foto vanuit daar als achtergrond wilt hebben en je drukt op selecteer en je drukt op een foto en vervolgens op het knopje linksboven en dan op "Gebruik als achtergrond" klikt, opent de foto en staat er "annuleer, toegangsscherm, beginscherm en beide", maar als je dan op bijv. beide klikt, gebeurt er NIETS! Maar daarentegen wel als je de foto zelf opent en dan instelt als achtergrond of via instellingen.

Als laatst gaat mijn enorme negativiteit naar een deel van de besturing. Als je een App opent en je gaat die vervolgens sluiten dan is het effect duidelijk NIET helemaal goed. Je ziet waarschijnlijk alleen de hapering en dan gewoon het beginscherm, maar als je beter kijkt, zie je dat 2 Apps gewoon al vast aan het beginscherm zitten en de andere apps van een uitzoom naar normaal gaan. Om dit gemakkelijker te zien.. sluit de app langzaam door je vingers langzaam naar elkaar toe te brengen over het scherm. Je zult zien dat 2 Apps allang dan de anderen op het beginscherm zijn en ook nog is een hapering.
Dit allemaal als je het met je vingers doet, daarentegen gaat het met de menuknop wel allemaal goed en krijg je nog is eens een mooi eindeffect.

Voor de rest lijkt iOS 7 best goed in elkaar te zitten, op dat bericht van de mogelijkheid om een map in een map te stoppen, na..

Greets,
Oussama Laaraj

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21-05 14:09
Tippie van mij, zou niet je 06 posten op een openbaar forum

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 542529

Haha, I know but i don't really care, maar toch bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-05 17:51

jasjenl

Liab A Tymo

ThinkPadd schreef op maandag 23 september 2013 @ 21:25:
Ik mis het zoeken op een pagina in Safari. Ligt dat aan mij, of hebben meer mensen het? Ik zou niet weten waar ik het terug kan vinden.
Je moet op de adresbalk iets typen, dan verschijnt er ergens onder de adresbalk de optie 'zoeken op deze pagina'. Heel onduidelijk vind ik, met name omdat in eerste instantie de hele pagina verdwijnt zodra je iets op de adresbalk gaat typen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
iPod-app frustratie in iOS 7:

Voorheen had ik een aantal artiesten ondergebracht in een album Verzameling. In Artiesten stonden ze dan allemaal los van elkaar, met hun nummers erbij.

Nu ineens staan alle artiesten wel los van elkaar, maar wanneer ik op een artiest klik zie ik de nummers van alle artiesten uit het album Verzameling.

Hoe zou ik dit kunnen oplossen?

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:27
jasjenl schreef op maandag 23 september 2013 @ 22:00:
[...]

Je moet op de adresbalk iets typen, dan verschijnt er ergens onder de adresbalk de optie 'zoeken op deze pagina'. Heel onduidelijk vind ik, met name omdat in eerste instantie de hele pagina verdwijnt zodra je iets op de adresbalk gaat typen...
Gevonden, dank! Wel goed weggestopt inderdaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 451726

Nog een mooie verbetering in iOS7 is Siri. Helaas nog niet in het Nederlands maar verstaat mij prima als ik in het Engels praat.
Bijzonder is dat het nu ook vervolgvragen snapt. Wat is de "aandelenwaarde van Apple" en daarna de vraag "vergelijk dit met Samsung" gaat nu prima. Leuke is dat je nu ook allerlei random vragen kunt stellen, wie was de derde man op de maan, en bingo.

Afspraken maken, verzetten en emails schrijven gebruik ik nu vaak.
Zijn er hier meer mensen die dagelijks gebruik maken van Siri?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selmer
  • Laatst online: 22:25
Het valt mij op dat iOS 7 ook nog behoorlijk buggy is bij de officiële release, vind m eigenlijk zelfs instabieler dan iOS 7 GM. Af en toe doet de muziek setting het niet in het control center op mijn iPhone 5. Ik had trouwens gehoopt dat je op mobiel netwerk (3g enz.) aan/uit kon zetten in control center, nu moet ik alsnog in het settings-menu duiken zodra ik de deur uit ga.

*Mogelijk on-topic hieronder
Verder nog een puntje, op mijn iPhone 5 reageert de aan-uit knop bijzonder slecht. Volgens mij was dit op iOS 6 (6.1.4.) nog niet zo. Voor zover ik mij herinner was het ook niet zo bij iOS 7 bèta's (heb ze allemaal gedraaid). Kan het zijn dat mijn aan/uit knop stervende is? Meende dat ik dat wel eens ergens op het forum had gelezen dat meer mensen hier last van hadden.

Heb 'm bij een Phone House gekocht, daar zullen ze vast moeilijk gaan doen met 'oh dan heb je 'm vast laten vallen' of zoiets. Zeker omdat er op de randen krasjes zitten van een hardcase hoesje dat ik had gebruikt... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Anoniem: 542529 schreef op maandag 23 september 2013 @ 21:36:
Allereerst een grammaticale fout in de AppStore. Als je meerdere updates hebt kun je natuurlijk meteen alle apps updaten of zoals het nu wordt genoemd, bijwerken.
Nou, wat je dan vervolgens ziet staan, om meerdere Apps bij te werken, "werk alle bij". Dit is helaas FOUT! Het moet zijn "werk alles bij" of "werk alle (< bijvoeglijk naamwoord) Apps bij". Je zou misschien denken "werk allen bij" kan dan toch ook? Nee, "allen" gebruik je in verband met mensen of dieren.
Nice try, maar 'werk alle bij' is prima correct hoor. Het is een verkorting van, inderdaad, 'werk alle apps bij'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
Ik heb onder Instellingen -> iTunes en App Store bij Automatische Downloads de Updates uitgeschakeld zodat apps e.d. niet automatisch worden geupdate.

Gisteren had ik twee updates die ik dus handmatig moest opstarten. Voorheen zag je dan in het icoon van de app zo'n voortgangsbalkje zodat je kon zien dat hij bezig is en hoelang het ging duren.

Nu verschijnt er een dun cirkeltje met een vierkante punt erin en de rand van die cirkel wordt dan steeds dikker naarmate de dowload en install vordert.

Niet echt duidelijk als ik eerlijk ben en in mijn ogen ook zeker geen verbetering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrawara
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-05 06:34
Weet iemand hoe het komt dat de standaard achtergronden verdwijnen? Op mijn iphone 5 zijn alle stilstaande verdwenen en op de iphone 5 van mijn vriendin zijn alle dynamische verdwenen. Ook iemand een idee hoe die terug kunnen komen, met uitzondering van resetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
bartpostma schreef op maandag 23 september 2013 @ 23:24:
Het valt mij op dat iOS 7 ook nog behoorlijk buggy is bij de officiële release, vind m eigenlijk zelfs instabieler dan iOS 7 GM.
Leuk verhaal, maar de GM is identiek aan de final release :P . Onmogelijk dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97369

Nu een dag de GM op mijn iPhone staan. Ik kan er niet goed aan wennen. Ik zie veel schoonheidsfoutjes en bugs, waarvan ik het niet vind kunnen dat een bedrijf als Apple dat lanceert.

Ik stoor me er bijvoorbeeld aan dat het lettertype in het berichtencentrum veel te groot is waardoor er te weinig meldingen van bv. WhatsApp in kunnen staan in één duidelijk overzicht. Het zou fijn zijn als dat aan te passen was.

Ook de melding die boven in je scherm verschijnt is een te groot vlak, en te donker vlak. Ik kan niet én de balk laten verschijnen en bv. terug drukken.

De iPod werkt niet goed, bij mijn artiesten klik ik op James Morrisson en zie de muziek van Bruno Mars. Hoe vreemd is dat. Opnieuw syncen hielp niet.

Daarnaast stoor ik me aan de trage animaties. Nota bene op een iPhone 5. het vergrendelen/ontgrendelen gaat met een animatie. Waarom?! Kost alleen maar tijd. Ook de animatie bij het verlaten van een app gaat mijn inzien veel te sloom.

Ik denk dat het wachten is op iOS 7.1 voor dit soort vreemde bugs verholpen zijn.
Pagina: 1 ... 29 ... 44 Laatste