[PC/MAC/Mobile] Hearthstone: Heroes of Warcraft (F2P) Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 49 ... 133 Laatste
Acties:
  • 326.389 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Wanneer komt het spel uit?

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-07 10:28
ergens tussen nu en de release van Half-life 3 ;)
Het blijft blizzard

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-02 08:32

OkkE

CSS influencer :+

RocketKoen schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 08:08:
[...]

ergens tussen nu en de release van Half-life 3 ;)
Het blijft blizzard
Uit hun reacties op o.a. BlizzCon werd duidelijk dat de Open Beta vrij snel (denk dit jaar) zal starten.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lau1187
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 17-07 14:12
OkkE schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 08:25:
[...]

Uit hun reacties op o.a. BlizzCon werd duidelijk dat de Open Beta vrij snel (denk dit jaar) zal starten.
Er werd inderdaad gezegd dat open beta volgende maand van start gaat, maar meteen daarna dat 'volgende maand' bij Blizzard ook januari kon betekenen.

Steam ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-06 16:12
<overdrijfmodus>
Lau1187 schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 08:49:
[...]

Er werd inderdaad gezegd dat open beta volgende maand van start gaat, maar meteen daarna dat 'volgende maand' bij Blizzard ook januari 2015 kon betekenen.
:+

</Overdrijfmodus>

Maar met Blizzard weet je nooit O-)

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lau1187
Haha we zullen zien :P

Ik hoop dat als de open beta van start gaat, ook de ranks gereset worden. Ik kom op het moment gewoon niet verder en heb al zoveel verloren in ranked dat het praktisch onmogelijk wordt om nog te klimmen..

Steam ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-06 11:09

zwik

randomized

Lau1187 schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 09:35:
Haha we zullen zien :P

Ik hoop dat als de open beta van start gaat, ook de ranks gereset worden. Ik kom op het moment gewoon niet verder en heb al zoveel verloren in ranked dat het praktisch onmogelijk wordt om nog te klimmen..
Dat idee heb ik ook inderdaad, het zou fijn zijn als ze de ladders resetten op z'n minst :) .

Proficiat trouwens ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimDB
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 01-06-2023
DarthDavy schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 09:30:
:+

</Overdrijfmodus>

Maar met Blizzard weet je nooit O-)
Er werd al lange tijd gespeculeerd dat de Open Beta eraan zat te komen, dus ik verwacht 'm dan ook wel "volgende maand" (of dat nu December, al dan niet Januari is). Voor de echte game daarentegen zal het nog wel (lange) tijd wachten zijn vrees ik. Blizzard staat nu eenmaal bekend voor z'n ellenlange Beta's, al is Hearthstone nu wel al lange tijd in Closed Beta, dus verschillende bugs zijn er reeds uitgehaald. We zien wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lau1187
zwik schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 09:43:
[...]

Dat idee heb ik ook inderdaad, het zou fijn zijn als ze de ladders resetten op z'n minst :) .

Proficiat trouwens ook!
Dank :) Vanmiddag maar weer eens een arena proberen, hopelijk brengt m'n verjaardag geluk..

Net een paar potjes unranked met hunter voor een daily, 3x achter elkaar verloren van een paladin. Bah :-(

Steam ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beunhaas
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-10-2024
Woohoo net naar Master 1 gegaan met mijn hunter deck :) Voor wie m wilt zien: http://www.hearthhead.com...ap-control-%28detailed%29

T heeft heel veel control en kan zowel sterk early als late zijn. Starving Buzzard + Snake Trap is een hele leuke combo. Ik denk dat de nerf van Buzzard naar 2/1 de combo alleen maar makkelijker maakt om getriggerd te worden, alleen tegen Mages zal die niet meer werken.

Turn 1: Coin + Snake Trap
Turn 2: Buzzard

Een Rogue/Druid zal snel geneigd zijn z'n hero power te doen en mijn buzzard te doden, wat mij 3 kaarten en 3 1/1 geeft :)

De UTH combo is echt toe aan een nerf. Ben benieuwd wat ze ermee gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE

OkkE

Beunhaas schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 12:55:
De UTH combo is echt toe aan een nerf. Ben benieuwd wat ze ermee gaan doen.
In een van de komende patches gaan ze Buzzard en UtH aanpassen, hoewel ze nog niet hebben aangegeven hoe ze UtH gaan fixen.

Misschien alleen Charge? Of juist alleen +1 Attack? Of misschien de kosten omhoog? Ben erg benieuwd.
.
- Starving Buzzard’s Health is changing to 1, down from 2. Hunters were very strong against Druid, Mage, and Rogue in Copper through Platinum leagues, and this change should help those match-ups.

- Unleash the Hounds can blow you out in a single turn, without any minions on the table. We’re going to take a look at this card to see if there are some changes we’d like to make for the next patch. We haven’t decided on a direction yet.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shavealot
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14-07-2020
Snap niet echt nut van 'Sylvanas Windrunner' in decks, zijn toch wel betere legends met betere effecten? hele random stuk en deathrattle deel maken het niet mijn pick ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beunhaas
Shavealot schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 13:17:
Snap niet echt nut van 'Sylvanas Windrunner' in decks, zijn toch wel betere legends met betere effecten? hele random stuk en deathrattle deel maken het niet mijn pick ....
Ik vind het een van de beste legendaries. Vaak geeft het je een 2-voor-1 trade, als de tegenstander een minon + spell ervoor gebruikt.
Ook kun je de deathrattle meteen triggeren in een hunter deck door hem te spelen, en Kill Command erop te gebruiken (als je een beast op het bord hebt).
Misschien alleen Charge? Of juist alleen +1 Attack? Of misschien de kosten omhoog? Ben erg benieuwd.
Alleen de cost omhoog zal wel niet helpen (of het moet echt naar 4 of 5 gaan). De charge weghalen lost een hele boel op, dan is het hele OTK effect weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Euphanasia
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 27-12-2023
Ik heb nog een beta key over.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Veel plezier!

Welcome to the League of Draven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zingo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10:14
Euphanasia schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 13:46:
Ik heb nog een beta key over.

Members only:

Veel plezier!
Helaas, iemand was me voor |:( Bedankt voor het aanbieden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shavealot
Beunhaas schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 13:34:
[...]

Ik vind het een van de beste legendaries. Vaak geeft het je een 2-voor-1 trade, als de tegenstander een minon + spell ervoor gebruikt.
Ook kun je de deathrattle meteen triggeren in een hunter deck door hem te spelen, en Kill Command erop te gebruiken (als je een beast op het bord hebt).
hhmm ok dat zou kunnen, zal je deck eens proberen, even in elkaar gooien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beunhaas
Shavealot schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 14:11:
[...]

hhmm ok dat zou kunnen, zal je deck eens proberen, even in elkaar gooien ;)
Laat maar weten wat je ervan vindt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An1mA
  • Laatst online: 25-05 11:27
Beunhaas schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 14:18:
[...]

Sylvannas geeft ook heel veel dreiging als de persoon geen silence heeft, maar je kunt ook gewoon om haar heen werken. Vind haar persoonlijk ook niet super goed.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/An1mA-1336/hero/65094263

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lau1187
Van de vorige 11 potjes er 10 verloren... ik word hier niet echt blij van :(

Steam ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE

OkkE

Volgens mij zijn dit allemaal fan made kaarten, maar wilde ze toch ook met jullie delen :)

Source: http://imgur.com/a/vD7Uh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muncher
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-07 22:07
DC? Betekent dat disconnect?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renquin
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17-09-2024
OkkE schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 14:45:
Volgens mij zijn dit allemaal fan made kaarten, maar wilde ze toch ook met jullie delen :)

Zitten wel juweeltjes tussen hoor!

Want a cookie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hafermaut
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23-07 22:50
Ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimDB

Zijn het niet gewoon kaarten die gepland waren om in de game te komen, maar het uiteindelijk niet gehaald hebben? Althans dat versta ik hier toch uit: "Supposed to be a Priest spell, didn't show up."

Zou wel een coole card zijn die Forced Bargain, misschien wel wat duur, 5 mana, maar toch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michielodc
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09-04 11:06
Voor de eerste keer geëindigd met 9 wins bij arena. Score was uiteindelijke 9-2 met Shaman. Mijn record was 7-3 met Priest ofzo. Shaman had ik nog amper gespeeld(nog maar lvl 8 aan het begin van arena)

Rewards waren 175g, pakje en 2 gouden kaarten. Een rare en een common ofzo :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE

OkkE

JimDB schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 15:35:
[...]

Zijn het niet gewoon kaarten die gepland waren om in de game te komen, maar het uiteindelijk niet gehaald hebben? Althans dat versta ik hier toch uit: "Supposed to be a Priest spell, didn't show up."

Zou wel een coole card zijn die Forced Bargain, misschien wel wat duur, 5 mana maar toch :)
Dat zou ook kunnen. Dit laatste comment over Priest spell had ik niet gelezen. Kwam het linkje tegen op Reddit en kon daar verder niet uit opmaken waar deze kaarten vandaan kwamen, dus ging er eigenlijk van uit dat het zelf bedacht was, omdat ik ze dacht ik mij nog niet eerder voorbij heb zien komen.

Misschien dat ze via data-mining ontdekt zijn, of misschien zelf bedacht, of misschien ideeën voor een expansion vanuit Blizzard? Who knows. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaria
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 06-07 03:21

Xaria

Boventitel

Best leuke kaarten. Paar dingen;

- Reflection lijkt mij te sterk. Voor een 3 mana kaart kan je potentieel in dezelfde beurt dat ie gespeeld is al 4 dmg to all doen.
- Eradicate is echt te OP ook al pakt het random minions en zouden het je eigen minions zijn dan nog kan je met een lege board aan jouw kant zijn 3 minions voor maar 2 mana totaal wegvagen.. ! :X (gezien de gfx zal het een druid spell zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online

Auredium

Informaticus Chaoticus

Ik ben zelf nog bezig om alle characters naar level 10 te brengen. :P
Ik heb nu de helft. Dus ik ben aardig op weg. Ik denk dat ik ze maar even ga powerlevelen vanavond/morgen. Toh wel belangrijk om ze snel hoog te krijgen.

Daarna komt het echte werk in de arena. Zelf speel ik alweer een jaartje of 15/20 Magic dus ik ben geen nieuweling in kaartspellen. :P

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shavealot
Beunhaas schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 14:18:
[...]

hhmm twijfel of het echt iets voor mij is, merkte dat je tegen charge/board whipes het wel snel moeilijk krijgt, zit niet veel echt "vlees" in het deck, KingKong al vervangen door King Krush, die help me wel aan finisher ......denk dat 2/3 lekker gaat maar 1/3 van games als je verkeerd pakt, komt niet snel goed :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shavealot schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 17:27:
[...]

denk dat 2/3 lekker gaat maar 1/3 van games als je verkeerd pakt, komt niet snel goed :'(
Daar komt de manacurve van je deck om de hoek kijken, zodat je de kans vergroot dat je altijd kaarten in je hand hebt die je kunt uitspelen.

Verder moet je goed je openingskaarten kiezen. Deel je kaarten in in openers, mid-game en finishers en zorg dat je in je openingdraw zoveel mogelijk openers in je hand hebt.

Opening is beurt 1-3, bij een druid deck bijvoorbeeld wrath, faerie dragon, shattered sun cleric, hiermee kun je de eerste paar beurten het hele spel al winnen door druk te zetten zodat je tegenstander alleen nog maar reactief kan spelen en gedwongen wordt meerdere kaarten te gebruiken om van 1 minion af te komen.

Mid-game zijn 4-6 mana kaarten die je board control uitbreiden, bijv. dark iron dwarf, argent commander.

Finishers zijn dure kaarten die je het spel laten winnen als je tegenstander er niets tegen doet, bijv. Boulderfist Ogre, Ragnaros, enz.

Let op. Een northshire cleric is weliswaar 1 mana, maar is geen opener, maar een mid-game en leidt in beurt 1 alleen maar tot het uitlokken van een removal in beurt 2.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2013 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torgo
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-07 22:13
Super chill Paladin deck gemaakt in Arena... 3x Truesilver champion + 2x holy light en nog 3x hammer of wrath. Vooral een hoop priests neer gemept, zelfs met meerdere mindcontrols. Die Aldor Peacekeeper is trouwens ook wel heel erg goed zeg.

9:1 gewonnen :)

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/14851260/winning%20arena.jpg

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/14851260/reward.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildy
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Ik heb ook nog 2 keys over:

Members only:

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
  • Laatst online: 14-07 23:12
Ik heb de onderste geclaimt, bedankt! _/-\o_ Leek me eerst niks dit spel, maar na het toernooi met Artosis gezien te hebben lijkt het me toch wel erg gaaf.

[ Voor 10% gewijzigd door Goron op 12-11-2013 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-01-2024

kaluro2

Kaluro.650

Verwijderd schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 19:47:

Let op. Een northshire cleric is weliswaar 1 mana, maar is geen opener, maar een mid-game en leidt in beurt 1 alleen maar tot het uitlokken van een removal in beurt 2.
Northshire clerics kunnen handig zijn in beurt 1, wanneer er bijvoorbeeld een 2/1 gespeeld wordt.
Ik ken trouwens niet direct een 3 damage of removal card die maar 2 mana cost?

Op shadow word: Pain na, maar die willen priests niet op een 1/3 gebruiken. En zo wel is het een win situatie voor jou.

En als ze coinen voor een 3 crystal removal is het een win situatie voor jou.

Pro streaming - www.twitch.tv/kaluroo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beunhaas
Shavealot schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 17:27:
[...]

hhmm twijfel of het echt iets voor mij is, merkte dat je tegen charge/board whipes het wel snel moeilijk krijgt, zit niet veel echt "vlees" in het deck, KingKong al vervangen door King Krush, die help me wel aan finisher ......denk dat 2/3 lekker gaat maar 1/3 van games als je verkeerd pakt, komt niet snel goed :'(
King Mukla heb ik erin omdat ik hem in een pakje kreeg. Ik vind hem alleen superieur als ik hem kan coinen op turn 2. Zodra ik Krush heb gaat ie eruit :)

Er zitten inderdaad niet veel echte killers in het deck. Met de secrets en de bow krijg je snel een card advantage, dat steeds verder uitgebouwd kan worden tot de overwinning.
Ik heb vaak weinig minions op het board liggen, tenzij met een UTH combo. De hero power is vaak net zo goed als een random beast spelen.
De traps, en het wapen geven veel control early. Ik mulligan altijd alles behalve buzzard, snake/explosive trap en de bow.

[ Voor 14% gewijzigd door Beunhaas op 12-11-2013 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kaluro2 schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 20:49:
[...]

Northshire clerics kunnen handig zijn in beurt 1, wanneer er bijvoorbeeld een 2/1 gespeeld wordt.
Ik ken trouwens niet direct een 3 damage of removal card die maar 2 mana cost?

Op shadow word: Pain na, maar die willen priests niet op een 1/3 gebruiken. En zo wel is het een win situatie voor jou.

En als ze coinen voor een 3 crystal removal is het een win situatie voor jou.
Niemand speelt een 2/1 of 1/1 als er een cleric ligt.
En voor removal bijv. wrath, fiery war axe, soulfire, lightning bolt, frostbolt, shadow word pain, cold blood, rockbiter weapon

En als je tegenstander niets heeft liggen, kun je de ability van je cleric niet gebruiken en is het enkel wachten op een removal, in mid-game kun je de ability vaak meteen gebruiken

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2013 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An1mA
Verwijderd schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 21:22:
[...]

Niemand speelt een 2/1 of 1/1 als er een cleric ligt.
En voor removal bijv. wrath, fiery war axe, soulfire, lightning bolt, frostbolt, shadow word pain, cold blood, rockbiter weapon

En als je tegenstander niets heeft liggen, kun je de ability van je cleric niet gebruiken en is het enkel wachten op een removal, in mid-game kun je de ability vaak meteen gebruiken
Mooi verwoord, je wilt vaak bij een kaart onmiddelijk zn effect gebruiken. Vooral bij een cleric is dat belangrijk, omdat dat voornamelijk de draw is van een priest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hafermaut
Interessante discussie om verder van te kunnen leren:

Wat ik merk als ik Priest speel is dat het mij vaak wel lukt om direct van de cleric gebruik te kunnen maken; dan misschien niet elke turn maar wel de meeste early game turns. Zou het kunnen dat me dit vooral is opgevallen tegen heroes met een damage ability? Of zijn dat tegenstanders geweest die beter hadden moeten weten?

Een keer twee clerics tegelijk neergelegd als test, daardoor vier kaarten verloren doordat ik telkens boven de tien kaarten uitkwam. Erg zonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HowlingWolve
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-01 13:02
Goedenavond Tweakers,

Zo net een Youtube video gezien. Ik moet zeggen Hearthstone ziet er echt enorm goed uit. Ik vind de artwork van de kaarten erg mooi en de sfeer van het spel is goed. Nu is mijn vraag hoe houd dit spel stand naast spellen zoals Magic the Gathering. Ik vind het namelijk niet erg dat het spel wat simpeler is maar ik ben bang dat ze het een beetje te simplistisch is. Op het eerste gezicht lijkt het spel namelijk niet heel veel diepgang te hebben. Helaas heb ik nog geen toegang tot de beta en kan ik het zelf nog niet spelen maar misschien kunnen jullie hier wat meer over vertellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hafermaut schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 22:20:
Interessante discussie om verder van te kunnen leren:

Wat ik merk als ik Priest speel is dat het mij vaak wel lukt om direct van de cleric gebruik te kunnen maken; dan misschien niet elke turn maar wel de meeste early game turns. Zou het kunnen dat me dit vooral is opgevallen tegen heroes met een damage ability? Of zijn dat tegenstanders geweest die beter hadden moeten weten?
Een cleric in beurt 1 kan werken, maar dan meestal als je tegenstander niet slim speelt of gewoon pech heeft met z'n draw. Zeker met coin en shield kan ie het een paar beurten volhouden, maar het nadeel is dan dat je dan 3 kaarten in 1 minion stopt die met 1 kaart kan worden verwijderd.

Als je ranked speelt, is er een hele grote kans dat je hem direct kwijt bent en dan sta je toch op een achterstand, want het is 1 van de belangrijkste kaarten in een priest deck.

Als ik een kaart speel, wil ik zeker zijn dat ik er direct profijt van heb of er card advantage uit kan halen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2013 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
Goron schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 20:37:
[...]

Ik heb de onderste geclaimt, bedankt! _/-\o_ Leek me eerst niks dit spel, maar na het toernooi met Artosis gezien te hebben lijkt het me toch wel erg gaaf.
Eventjes gespeeld, geinig spel dit. Net de warrior vrijgespeeld, veel leuker dan mage :). Ik merk wel dat ik richting het einde van een potje geen kaarten meer heb. Als de tegenstander dan nog 4 kaarten in zijn hand heeft kan je wel voorstaan, maar dan toch in een keer verliezen.

Het is wel een beetje jammer dat alle kaarten zo generiek zijn. Ze voelen niet echt heel speciaal omdat ze maar 1 ability hebben die niet uniek is per monster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icegodd
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-03 20:55
Wildy schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 20:32:
Ik heb ook nog 2 keys over:

Members only:

Members only:
:( beide telaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shavealot
Verwijderd schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 23:18:
[...]

Een cleric in beurt 1 kan werken, maar dan meestal als je tegenstander niet slim speelt of gewoon pech heeft met z'n draw. Zeker met coin en shield kan ie het een paar beurten volhouden, maar het nadeel is dan dat je dan 3 kaarten in 1 minion stopt die met 1 kaart kan worden verwijderd.

Als je ranked speelt, is er een hele grote kans dat je hem direct kwijt bent en dan sta je toch op een achterstand, want het is 1 van de belangrijkste kaarten in een priest deck.

Als ik een kaart speel, wil ik zeker zijn dat ik er direct profijt van heb of er card advantage uit kan halen.
Overall klopt het maar het is natuurlijk situationeel wat je in je hand hebt, moet nog verder met me priest arena run, maar zitten 3x clerics in, daarmee durf ik prima turn 1 een cleric neer te leggen als ik mag beginnen. Ligt gewoon aan wat je nog meer vast hebt, als je mooie curve hebt zitten of tegen wie je speelt, een pallie zal dan niet snel ze hero power gebruiken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE

OkkE

De reward kaart voor BlizzCon virtual ticket komt binnenkort met een patch:
.
The Golden Elite Tauren Chieftain card from BlizzCon/Virtual Ticket will be added in an upcoming patch. The card should automatically be added to your collection once he is added to the game in said upcoming patch if you have added the code to your account.
Bron: http://us.battle.net/hear...forum/topic/10490549708#2

Misschien in de toekomst de mogelijkheid om je Arena-deck achteraf nog te bekijken:
.
Jon Chan ‏@JonChan8
@CM_Zeriyah @cataclyst78 is it possible to have the deck still visible after you finish an arena run? Sometime I want to screenshot

Yong Woo ‏@cataclyst78
@JonChan8 @CM_Zeriyah @bdbrode That's something Brode is really excited to do. We'll figure out the right timing to get that in.

Bron: https://twitter.com/cataclyst78/status/400028954045603840

En dan nu nog wat Hearthstone fun/onzin _O-
.
The Greetings + Threaten combo.

The commentators got it right when they said Artosis was a strategic genius. This strategy was so strong he used it in all 3 decks. For some reason it's been underrated though and no one's seemed to mention it. No one knew how to reply to this.

Trump tried just greetings but that couldn't counter both which ultimately spelled out a loss for him.

Now Kripp definitely showed why he was a finalist in this case. He tried varied approaches to this play, using greetings one game but trying to return a threaten the next. Unfortunately, he couldn't react quick enough which also resulted in a loss for him.

The 2 emote combo was very strong from Artosis this tourney. It gave him the early game advantage he needed without sacrificing any card advantage or mana. He was one ahead the whole game. I think Artosis knew this which is precisely why it was in his all of his decks. This is the genius strategy that wins hearthstone tourneys.

tl;dr Greetings + Threaten very strong is this meta.

[ Voor 73% gewijzigd door OkkE op 13-11-2013 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An1mA
Wat een radiostilte vandaag in het HS forum, iedereen gestopt? :P Anyway, inmiddels master 3 star door wat aanpassing in mijn mage en rogue deck ^^ Rogue lijkt op de managrind winnaar van 2 weken terug -> http://www.hearthpwn.com/decks/12566-rogue-card-draw-minions
Alleen met wat aanpassing ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
Na alle classes vrijgespeeld te hebben arena gedaan. 3 wins 3 losses. Had nog verder kunnen komen als een priest niet mijn stormwind champion stal en vervolgens kopieerde 8)7 Maar de loot was mooi :P :

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/js8nMQc.png

[ Voor 26% gewijzigd door Goron op 13-11-2013 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cisco202
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22-07 00:48
Weet er iemand een leuke rogue of warrior deck? totaal niet mijn classes maar wil toch de quest volbrengen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aekaz
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 14-07 19:33
HowlingWolve schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 23:17:
Goedenavond Tweakers,

Zo net een Youtube video gezien. Ik moet zeggen Hearthstone ziet er echt enorm goed uit. Ik vind de artwork van de kaarten erg mooi en de sfeer van het spel is goed. Nu is mijn vraag hoe houd dit spel stand naast spellen zoals Magic the Gathering. Ik vind het namelijk niet erg dat het spel wat simpeler is maar ik ben bang dat ze het een beetje te simplistisch is. Op het eerste gezicht lijkt het spel namelijk niet heel veel diepgang te hebben. Helaas heb ik nog geen toegang tot de beta en kan ik het zelf nog niet spelen maar misschien kunnen jullie hier wat meer over vertellen?
Het spel heeft redelijk wat diepgang maar het staat nog in zijn kinderschoenen, vergelijk het met de Alpha set van Magic. Wat wel erg irritant is, is dat er (te) veel instant game-changers zijn zoals mind control.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaria
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 06-07 03:21

Xaria

Boventitel

An1mA schreef op woensdag 13 november 2013 @ 21:29:
Wat een radiostilte vandaag in het HS forum, iedereen gestopt? :P Anyway, inmiddels master 3 star door wat aanpassing in mijn mage en rogue deck ^^ Rogue lijkt op de managrind winnaar van 2 weken terug -> http://www.hearthpwn.com/decks/12566-rogue-card-draw-minions
Alleen met wat aanpassing ;)
Gefeli!
Ik vind je rogue deck ook zeker geen pretje om tegen te spelen, had volgens mij alleen met mn niet murloc warlock deck ervan gewonnen. Dus zeker nog van mijn kant genoeg te oefenen :+

• Hafermaut
Ik zat net de trailer te kijken voor Heroes of the Storm, bedacht me toen dat het toevoegen van de Diablo en Starcraft universa geen onlogische uitbreidingen voor HS zouden zijn (Hearthstone: Heroes of Starcraft...), zeker als dit spel nog jaren mee moet. Heeft iemand ooit geruchten die kant op gelezen? Eerst maar eens uit de beta natuurlijk...

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05:13

SkyStreaker

Move on up!

Ik heb vandaag geen nieuwe quest gekregen. Iemand anders ook niet?

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 11:48
SkyStreaker schreef op donderdag 14 november 2013 @ 09:46:
Al een play mode game gedaan?

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Dennism schreef op donderdag 14 november 2013 @ 09:50:
[...]

Al een play mode game gedaan?
Aye.

Opnieuw het spel opgestart. Fixed. Raar.

[ Voor 11% gewijzigd door SkyStreaker op 14-11-2013 09:51 ]

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

• Darkangle
  • Laatst online: 22-09-2023
SkyStreaker schreef op donderdag 14 november 2013 @ 09:50:
[...]

Aye.

Opnieuw het spel opgestart. Fixed. Raar.
Al even HS gesloten en weer opgestart?

edit: te laat :), is wel de juiste oplossing :D

[ Voor 10% gewijzigd door Darkangle op 14-11-2013 09:52 ]

• CorVus
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-03 14:15

CorVus

Aka Thumbass

Gebeurd vaker dan moet je eerst een ronde spelen, en dan heb je hem ineens wel..

Wat vinden jullie trouwens van de Druid, hij bevalt mij erg goed, vanwege high kost taunts maar ik heb de laatste tijd wel veel problemen tegen Priest (daar voor moet ik nog iets meer met early game 4 attack kaarten) en Hunter UTK decks.
Sowieso gaat het mij de laatste tijd wat slecht af in constructed, lijkt wel of ik ineens aan mijn max zit en nog kaarten mis voor het perfecte deck of gewoon verkeer opbouw..

En met welke hero's gaat het bij jullie het beste af in Arena?
Ik haal met de meest 2-max 5 wins en met Shaman kom ik daar vaak een stuk beter uit, daar heb ik al 8 en 9 wins mee, dus wanneer ik die kans krijg kies ik die altijd wel in Arena..

I'm making a note here: "HUGE SUCCESS!!"

• Darkangle
  • Laatst online: 22-09-2023
CorVus schreef op donderdag 14 november 2013 @ 09:52:
Gebeurd vaker dan moet je eerst een ronde spelen, en dan heb je hem ineens wel..

Wat vinden jullie trouwens van de Druid, hij bevalt mij erg goed, vanwege high kost taunts maar ik heb de laatste tijd wel veel problemen tegen Priest (daar voor moet ik nog iets meer met early game 4 attack kaarten) en Hunter UTK decks.
Sowieso gaat het mij de laatste tijd wat slecht af in constructed, lijkt wel of ik ineens aan mijn max zit en nog kaarten mis voor het perfecte deck of gewoon verkeer opbouw..

En met welke hero's gaat het bij jullie het beste af in Arena?
Ik haal met de meest 2-max 5 wins en met Shaman kom ik daar vaak een stuk beter uit, daar heb ik al 8 en 9 wins mee, dus wanneer ik die kans krijg kies ik die altijd wel in Arena..
Druid zonder al te veel boosters gehad te hebben is niet echt geweldig.

Makkelijk af: Rogue, priest (duh :)), shaman en mage.

• Shavealot
Vindt Druid lastig, constructed al wat beter enkel in Arena is het verleiding om de spells te nemen omdat je erg flexibel ben, kan ten koste van minions gaan (of removal). De optie van 'choose' is voor mij een vakkuil die ik liever vermijd, in Arena ga ik meestal Priest, Pallie, Mage of Shammie (in die volg orde van keuze;))

• CorVus
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-03 14:15

CorVus

Aka Thumbass

Rogue gaat mij echt onzettend slecht af, zowel in constructed als in Arena, ik weet niet wat het precies is maar ik denk dat die speelstijl mij gewoon niet past, en Warrior gaat mij al helemaal slecht af, mep me zelf meestal alleen maar dood :) al hoewel de laatste paar potjes al een stuk beter gingen met charge en dergelijk.

En mage bevalt mij (net als in alle andere card games) totaal niet, behalve natuurlijk de hero power, omdat ik persoonlijk vind dat het voornamelijk om speelbare creatures gaat, en dat de tegenpartij minstens een kans krijgt om te reageren (en dus zelf ook altijd kansen krijg).
Altijd wanneer ik tegen een mage speel, weet ik precies van, nu komt een flamestrike, nu komt een firebolt, nu komt polymorph, en nu komt een frostbolt, en ondanks dat kan ik met geen enkel deck er op reageren behalve met Priest omdat je dan zelf ook minimaal creatures speelt.

Paladin beviel me in het begin heel erg goed, maar heb daar in boosters nog amper kaarten voor gekregen dus daar kom ik nu niet meer verder mee.

I'm making a note here: "HUGE SUCCESS!!"

• JimDB
Battle.Net Desktop App Beta Testers - Hearthstone Beta Keys
If you tested the Battle.Net Desktop App during beta, you will be receiving a Hearthstone beta key in your email shortly! This is the special gift promised to beta testers.
Voor de mensen die nog geen key hadden: Als je de Battle.net App al wel had in Beta krijg je binnenkort (waarschijnlijk vandaag nog) je Hearthstone Beta Key.

• OkkE

OkkE

Stats van november: http://www.hearthstats.net/nov

Niks officieel, maar toch interessant om te zien, vind ik.

• Mistymo
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-03-2022
SkyStreaker schreef op donderdag 14 november 2013 @ 09:46:
Die heb ik van je gestolen gisteravond >:)

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Mistymo schreef op donderdag 14 november 2013 @ 11:17:
[...]

Die heb ik van je gestolen gisteravond >:)
:/ ...... ;( Wil 'm terug }:|

• Shavealot
ik moest ook 4x inloggen in HS voordat ik me daily Q vindt ....toch raar iets, je zou toch denken dat je ergens een timestamp heb staan wanneer laatste Q was gegeven en wanneer je laatste keer inlogt ....

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online

Auredium

Informaticus Chaoticus

Ik ben mijn druid aan het levelen en ik zat op level 6. Moest tegen een Warrior. Ik geloof dat ik wel 10 turns minder dan 10 levens had maar hij kon mij niet finishen. Bord control gedaan en uiteindelijk de overwinning weten binnen te halen. Op 1 punt had de warrior 23 life en 10 armor en ik iets vna 10 life. Maar door een gebrek aan (goede) wapens en creatures wist hijd e overwinning niet rond te krijgen. Was wel geluk moet ik zeggen, uitputtings gevecht. Maar goed dat ik niet heb geconceed. :P

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Anoniem: 377816

Auredium schreef op donderdag 14 november 2013 @ 12:29:
Ik ben mijn druid aan het levelen en ik zat op level 6. Moest tegen een Warrior. Ik geloof dat ik wel 10 turns minder dan 10 levens had maar hij kon mij niet finishen. Bord control gedaan en uiteindelijk de overwinning weten binnen te halen. Op 1 punt had de warrior 23 life en 10 armor en ik iets vna 10 life. Maar door een gebrek aan (goede) wapens en creatures wist hijd e overwinning niet rond te krijgen. Was wel geluk moet ik zeggen, uitputtings gevecht. Maar goed dat ik niet heb geconceed. :P
Ik conceed eigenlijk nooit. Al een aantal keer games nog gewonnen terwijl ik al n tijdje op 1-3 HP stond :p

• Grotman
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Ik concede soms wel. Er zijn soms van die potjes dat je al snel aan ziet komen dat het niks wordt :P
Voornamelijk bij giga card advantage van de tegenstander en als je zelf de verkeerde draws krijgt. Dan weet je gewoon adhv het bord dat je het niet gaat redden. Voornamelijk bij daily's heb ik dit, als je toch al met je minst favoriete decks moet spelen en je tegenstander altijd de perfecte counterkaart kan spelen en zijn dominance kan behouden en constante carddraw heeft.

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Grotman schreef op donderdag 14 november 2013 @ 12:57:
Ik concede soms wel. Er zijn soms van die potjes dat je al snel aan ziet komen dat het niks wordt :P
Voornamelijk bij giga card advantage van de tegenstander en als je zelf de verkeerde draws krijgt. Dan weet je gewoon adhv het bord dat je het niet gaat redden. Voornamelijk bij daily's heb ik dit, als je toch al met je minst favoriete decks moet spelen en je tegenstander altijd de perfecte counterkaart kan spelen en zijn dominance kan behouden en constante carddraw heeft.
Nogal, vanochtend nog met een Deck die Aekaz voor mij heeft gemaakt (en ik inmiddels lichtjes getweaked heb a.d.h.v. waar ik merkte toch wat te missen) heb ik 2 warriors gehad die nogal zaten te rushen met weapons en charges. Rustig gewacht, beetje uitlokken of voor een patstelling laten staan. Op een gegeven moment kwam ik op lekker op gang en meneer had geen kaarten meer, in zijn hand.

Het mooiste moment: warrior had weap. op 4, 6 armor, 23HP en ik zat nog op 9 HP en hij concede ^^ :D

En je merkt ook echt, zoals ik gisteren bij Mistymo merkte, dat een spel ook vaak gewoon "luck of the draw" is. Had hem eindelijk op zijn knietjes met 3 HP en lege handen (ik had iets richting de 20, ja hoor... Krijgt'ie een taunt, ik kon niet veel meer. Daarna meteen Ysera en dit en dat... Doei Sky ^^. Onbetwistbaar, luck of the draw.

[ Voor 12% gewijzigd door SkyStreaker op 14-11-2013 13:08 ]

• Xtzlove
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16-04 12:58
Gister in een arena potje kreeg ik een Ysera tegen mij gespeeld. Ik stond er al niet goed voor in dat potje maar toen die kaart op tafel kwam was het al helemaal gedaan met me. De tegenstander speelde in totaal 2 legendarys dat potje terwijl ik niet eens 1 legendary in mijn deck had zitten.

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Xtzlove schreef op donderdag 14 november 2013 @ 13:14:
Gister in een arena potje kreeg ik een Ysera tegen mij gespeeld. Ik stond er al niet goed voor in dat potje maar toen die kaart op tafel kwam was het al helemaal gedaan met me. De tegenstander speelde in totaal 2 legendarys dat potje terwijl ik niet eens 1 legendary in mijn deck had zitten.
Da's het rotte met die complete willekeur. Constant hoor ik het "je moet kunnen draften", "draften is king" en vervolgens hoor je van die lui die zo op dat draften hameren dat ze met 2-3 of 4-3 of zelfs 1-3 verliezen omdat "die lucky fucker" die kaarten heeft en dit en dat en lucky hier en daar :) Het komt er gewoon op neer: kennis, ervaring en met een dosis luck of the draw. Punt.

En van mij mag een potje Arena best wel even naar de 99ct. ofzo Vindt ik wel wat schappelijker als je een gooi wil doen naar Arena en niet zo heel geweldig bent :)

[ Voor 9% gewijzigd door SkyStreaker op 14-11-2013 14:04 ]

• murphsy
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-07 14:32

murphsy

Product Monkey

SkyStreaker schreef op donderdag 14 november 2013 @ 14:03:
[...]

Da's het rotte met die complete willekeur. Constant hoor ik het "je moet kunnen draften", "draften is king" en vervolgens hoor je van die lui die zo op dat draften hameren dat ze met 2-3 of 4-3 of zelfs 1-3 verliezen omdat "die lucky fucker" die kaarten heeft en dit en dat en lucky hier en daar :) Het komt er gewoon op neer: kennis, ervaring en met een dosis luck of the draw. Punt.

En van mij mag een potje Arena best wel even naar de 99ct. ofzo Vindt ik wel wat schappelijker als je een gooi wil doen naar Arena en niet zo heel geweldig bent :)
Met de daily quests en een beetje redelijke scores hoef je toch eigenlijk nooit te betalen voor Arena? :s

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

murphsy schreef op donderdag 14 november 2013 @ 14:35:
[...]

Met de daily quests en een beetje redelijke scores hoef je toch eigenlijk nooit te betalen voor Arena? :s
Ik ben het met je eens, maar dan nog vindt ik het persoonlijk net te duur. Maar dat is mijn mening he? Dat is het geweldige d'r van :P

• murphsy

murphsy

Product Monkey

Owh ik wou ook helemaal niet je aanvallen op je mening. Ik denk dat € 0,99 een mooie prijs zou zijn. Maar met de huidige kleine cardpool zouden mensen dan wel snel 'klaar' zijn vrees ik.

• Grotman
  • Niet online
Tja de ene keer ben je zo oppermachtig en de andere keer verlies je kansloos. Ik win weleens in turn 5 al met bepaalde decks, en soms controleer je vanaf turn 1 zowat.

Maar andere keren... Ik snap er soms niks van, dan loop ik vanaf turn 3 al achter de feiten aan. Geen idee wat skill er dan mee te maken heeft, want soms kun je gewoon niks dan reageren en schade beperken. Vooral omdat je nooit weet tegen welke hero je moet, ben je met sommige configuraties machteloos in potjes.
Het is vooral het er mee leren leven, maar frustratie komt snel om de hoek kijken als je zo die daily niet haalt :P

[ Voor 10% gewijzigd door Grotman op 14-11-2013 15:10 ]

• Goron
LOL net tegen een hunter. Doet 6 beurten niks, behalve 2 multishots om precies al mijn minions te doden. Daarna opeens starving buzzard waardoor hij bij elk beest een extra kaart trekt. Binnen 2 beurten ligt opeens het bord vol met beasts met charge door die neushoorn. Allemaal weer met synergies. En in zijn hand nog 7 kaarten ofzo

[ Voor 5% gewijzigd door Goron op 14-11-2013 15:17 ]

• murphsy

murphsy

Product Monkey

Constructed is helaas wel erg rare / legendary afhankelijk. Maar juist daarom vind ik arena ook leuker. Meer 'even playing field'. Natuurlijk speelt geluk in de draft een grote rol, maar geluk kan iedereen hebben. Ik merk in ranked-play dat ik kapot gemaakt wordt door strikt betere kaarten. Gelukkig kan ik aardig aan 1 stuk door arena-en...

• OkkE

OkkE

SkyStreaker schreef op donderdag 14 november 2013 @ 14:03:
[...] Constant hoor ik het "je moet kunnen draften", "draften is king" en vervolgens hoor je van die lui die zo op dat draften hameren dat ze met 2-3 of 4-3 of zelfs 1-3 verliezen omdat "die lucky fucker" die kaarten heeft en dit en dat en lucky hier en daar :)
Als je kijkt naar de echt goede spelers (bijv. Trump; er zijn er veel meer), die halen vrijwel altijd 7+ wins in Arena. Dat ligt echt niet aan luck, die is gewoon goed.

De mensen die hier klagen over luck omdat ze vaak niet meer dan 3 à 4 wins halen, willen gewoon niet toegeven dat ze niet zo goed zijn (in Arena). :)

• Rem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online

Rem

OkkE schreef op donderdag 14 november 2013 @ 15:25:
[...]

Als je kijkt naar de echt goede spelers (bijv. Trump; er zijn er veel meer), die halen vrijwel altijd 7+ wins in Arena. Dat ligt echt niet aan luck, die is gewoon goed.

De mensen die hier klagen over luck omdat ze vaak niet meer dan 3 à 4 wins halen, willen gewoon niet toegeven dat ze niet zo goed zijn (in Arena). :)
Heb eindelijk ook mijn key binnen. Ik heb net 1x arena gedaan: 3 losses - 1 win. In play mode heb ik nu 7 wins 1 loss volgens mij. Ik heb trump/kripp/artosis zien spelen en die halen inderdaad een stuk hogere winrates in Arena. Ik heb vooral erg veel moeite met het samenstellen. Het spelen is niet zo'n probleem, maar een sterk deck samenstellen valt nog niet mee.

• cisco202
OkkE schreef op donderdag 14 november 2013 @ 15:25:
[...]

Jij hebt het over de echte goede spelers, de absolute top en dat kan maar de meerderheid is net zo goed als de kaarten die hij krijgt. Maar natuurlijk als jij niet de mogelijkheid heb gekregen om een legendary te draften of zelfs een epic en de tegenstander gooit even een legendary op het bord dan ligt het aan ons zelf?

Ik heb nu totaal 4 arena runs erop zitten met de scores; 1-3, 5-3, 1-3 en 1-3 en met name de laatste 2 runs was de draft van kaarten een grote factor helaas. Ik zie mijzelf niet als een professional en van de 12 verloren matches waren er zeker 8 terecht en was de tegenstander gewoon beter.

• DarthDavy
  • Laatst online: 06-06 16:12
Dat is idd zo. Bij mij is hetzelfde. Ik heb nu ook al vier arena's gedaan: 1-3, 7-3 (Gruul legendary in m'n deck), 3-3, 1-3.

Het is altijd zo bij card games: combinatie van kennis, skill en luck. Aan luck kan je niet veel veranderen, aan kennis en skill wel, maar als je tegen mensen speelt die 24/7 spelen dan boet je daar als speler ook tegen in als je maar een paar uurtjes per week speelt.

Ik heb ook nog niet de meest fantastische card pool (en geld uitgeven aan een beta game doe ik al helemaal niet: ik ben toch niet gek :) ), maar in constructed win ik toch nog altijd vrij makkelijk en regelmatig. Ik zit ook nog maar in de first star gold medal rank. Misschien heeft dat er iets mee te maken?

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

• Sahje
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12-02-2021
DarthDavy schreef op donderdag 14 november 2013 @ 18:48:
Dat is idd zo. Bij mij is hetzelfde. Ik heb nu ook al vier arena's gedaan: 1-3, 7-3 (Gruul legendary in m'n deck), 3-3, 1-3.

Het is altijd zo bij card games: combinatie van kennis, skill en luck. Aan luck kan je niet veel veranderen, aan kennis en skill wel, maar als je tegen mensen speelt die 24/7 spelen dan boet je daar als speler ook tegen in als je maar een paar uurtjes per week speelt.

Ik heb ook nog niet de meest fantastische card pool (en geld uitgeven aan een beta game doe ik al helemaal niet: ik ben toch niet gek :) ), maar in constructed win ik toch nog altijd vrij makkelijk en regelmatig. Ik zit ook nog maar in de first star gold medal rank. Misschien heeft dat er iets mee te maken?
Voordat je arena in duikt kan het uit om eerst ervaren te zijn met alle kaarten en classes. 1* Gold betekent waarschijnlijk dat je nog niet zo lang speelt en je minder bekent bent met wat precies alle kaarten doen, welke kaarten efficiënt zijn, wat interacties zijn tussen kaarten etc.

Gemiddeld 7+ wins gaan in arena is geen geluk, het is een geval van weten wat goede kaarten zijn voor hun mana cost, een goede mana curve op kunnen stellen en in iedere situatie zoveel mogelijk uit je kaarten en mana weten te halen.

Ook Trump, Ekop en Hafu gaan weleens 1,2 of 3 wins. Dit middelen ze echter uit met meer runs waar ze 7,8 of 9 gaan. De mensen die hier roepen: je moet goed draften en dan alsnog maar 3-3 oid gaan zijn misschien minder goed in het gebruik van hun kaarten. De juiste kaarten kiezen betekent niet ze juist gebruiken. Of misschien zijn ze niet zo goed in draften. Ik ben 3* Masters maar ben niet bijzonder goed in arena. Wil het nu weer gaan oefenen maar het is een heel ander type spel. Ik kan mijn eigen samengestelde decks perfect spelen maar een gedraft deck is heel anders.

Wat ik nu ga doen in Arena is een screenshot van mijn deck ernaast houden. Zo weet ik ten alle tijde welke kaarten ik kan verwachten.
murphsy schreef op donderdag 14 november 2013 @ 15:21:
Constructed is helaas wel erg rare / legendary afhankelijk. Maar juist daarom vind ik arena ook leuker. Meer 'even playing field'. Natuurlijk speelt geluk in de draft een grote rol, maar geluk kan iedereen hebben. Ik merk in ranked-play dat ik kapot gemaakt wordt door strikt betere kaarten. Gelukkig kan ik aardig aan 1 stuk door arena-en...
Constructed is niet per definitie meer rare/legendary afhankelijk. Ik hoor hier heel vaak mensen klagen dat legendaries zo extreem goed zijn, de meeste zijn maar matig. In constructed bestaan de meeste van mijn decks voor 80% uit commons/free cards. Neem mijn Druid deck. Daar zitten 4 rares in. Toch win ik daar op 3* Masters ~70% van de potjes mee. Ja een paar rares/epics zijn fijn om te hebben. Maar je kan een eind komen zonder.

[ Voor 18% gewijzigd door Sahje op 14-11-2013 19:51 ]

• Mauz1978
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:33

Mauz1978

Console War Veteran

Het spel doet mij eigenlijk denken aan Games Workshop spellen. Ik heb jarenlang bloodbowl gespeeld (ook in rl, toernooien etc)en dat is net als dit spel een combinatie van goed strategisch inzicht en geluk.

Met Bloodbowl had ik er ook potjes tussen zitten dat ik van een aap nog verloren had, wanneer ik alleen maar slecht gooide (in Hearthstone net de verkeerde kaarten op het verkeerde moment), en de tegenstander alleen maar goede... tja, dan won de aap toch (hoe goed je ook probeerde de schade te beperken)....

Maar goed, over het algemeen is een spel als dit 80% inzicht/strategy en 20% geluk... en daarom houden we ervan, maar kunnen we het soms ook enorm haten :)...

Something under the bed is drooling

• cisco202
Ik heb nu net paar van die card draft filmpjes van Trump bekeken en hoe hij redeneert is vrij logisch en niet moeilijk. Simpele formule pak de beste kaart van de 3 en kijk eerst naar de mana kosten versus de att/def stats en op de 2e plaats pas de ability

• Grotman
  • Niet online
TotalBuiscuit heeft wel leuke filmpjes. Er zijn nu 29 episodes van Lord of the Arena, leuk commentaar op Arena games die hij speelt. Hij is niet de beste speler, maar wel beter dan de meeste andere mensen op Youtube en zijn stem is goed te verdragen.

De eerste episodes zijn al wat ouder, dus je ziet daar nog oude card stats verschijnen bij sommige kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An1mA
cisco202 schreef op donderdag 14 november 2013 @ 22:54:
Ik heb nu net paar van die card draft filmpjes van Trump bekeken en hoe hij redeneert is vrij logisch en niet moeilijk. Simpele formule pak de beste kaart van de 3 en kijk eerst naar de mana kosten versus de att/def stats en op de 2e plaats pas de ability
Het is niet altijd de beste van de 3, maar ook de kaart die het beste op dat moment voor je deck past. Klein detail (mierenneuk-mode). Maar ik had ook genoten van valuetown van vandaag, met kripp ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cisco202
An1mA schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 01:19:
[...]

Het is niet altijd de beste van de 3, maar ook de kaart die het beste op dat moment voor je deck past. Klein detail (mierenneuk-mode). Maar ik had ook genoten van valuetown van vandaag, met kripp ;)
Ja, inderdaad vergeten erbij te melden, wilde mijn post nog editen :) Klinkt allemaal logisch maar je moet er wel zin in hebben.

Ik ben vaak in 30 seconden klaar met kaarten kiezen. Speel nu Arena en heb ditmaal eens rustig de deck samengesteld en ook al geen keuze uit epics of legendaries, Ik sta nu op 2-1 en ga morgen verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roxors
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-07 12:10
In Arena wil het bij mij ook nog niet vlotten, maar dat is meer een combinatie van heroes krijgen die ik nog helemaal niet goed ken, bijna ieder potje toch wel een fout maken en dan soms ook nog een cruciale waardoor ik verlies, en de kaartabilities om 1 of andere reden soms niet goed lees. O ja, en draften natuurlijk.

Zo was ik gister in de arena met een warlock. Had de klasse nog nooit gespeeld en wou op deze manier bekend raken met de hero. Uiteindelijk 1-3 geworden. Kreeg redelijk wat epics en rares. Zo ook een Pit Lord waarvan ik las dat die 5 schade aan de tegenstander toebrengt. Dan sta je raar te kijken als je em speelt en je verliest daardoor :)

Daarna de arena ingegaan met een rogue waar ik op dit moment 2-1 mee sta. Volgens mij heb ik wel redelijk goede draft nu. Voor het eerst een Ysera in de draft, en ook een faceless manipulator. En vanish welke alle minions terugstuurt naar de hand van de eigenaar. Ik had dit natuurlijk weer gelezen alsof alleen de tegenstanders minions teruggestuurd zouden worden...

Met deze rogue speelde ik mijn laatste arena potje tegen een warrior die flink armor aan het stacken was. Ik stond op een gegeven moment nog op 16 health, en hij op 30 met 11 armor. Hij wist telkens mijn minions van het bord te vegen, en had 2 armorsmiths. Pas bij beurt 10 ofzo had ik de mogelijkheid om deze van het bord te krijgen. Beide geen minions op het veld. Geen cards in handen, alleen hij had nog Gorehowl equipped. Ik dacht al dat ik had verloren als ik geen taunt ofzo zou krijgen. Krijg ik Ysera de volgende beurt. Ik speel em en hij kon em alleen met gorehowl raken en kreeg em niet neer. Volgende beurt kreeg ik een faceless manipulator. Toen had ik dus 2 yseras :). Daarna had ik snel gewonnen. Soms heb ik dus ook weleens geluk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hafermaut
In het begin speelde ik Arena's ook iets losser, maar met die instelling haalde ik de 7 wins niet en duurde het telkens weer een paar dagen voordat ik genoeg goud had om weer mee te doen. Ik speel dus vooral constructed om van classes te leren en in Arena speel ik op safe: gewoon de class die ik het beste ken!

(Overigens ook toen geen 7 wins behaald, maar in ieder geval wel meer dan 3...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE

OkkE

Nog een leuke website voor de vrijdag / het weekend. Zelf eenvoudig nieuwe HS kaarten ontwerpen:

Afbeeldingslocatie: https://s3.amazonaws.com/cardgenhs/t/vPh9ixdy.png

Bron: http://achievementgen.com/hearthstone/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahje
OkkE schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 11:10:
Nog een leuke website voor de vrijdag / het weekend. Zelf eenvoudig nieuwe HS kaarten ontwerpen:

[afbeelding]

Bron: http://achievementgen.com/hearthstone/
En jezelf niet eens legendary maken... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE

OkkE

Sahje schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 11:13:
En jezelf niet eens legendary maken... ;)
“I am but a humble man.”

:Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahje
OkkE schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 11:14:
[...]

“I am but a humble man.”

:Y)
Ik iets minder ;)

Afbeeldingslocatie: https://s3.amazonaws.com/cardgenhs/t/oUYjyxrp.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hafermaut
Jammer dat ze de Sack of Oatmeal niet als plaatje hebben, maar toch grappig om te doen :)

Afbeeldingslocatie: https://s3.amazonaws.com/cardgenhs/t/gQoepPke.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahje
Hafermaut schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 11:29:
Jammer dat ze de Sack of Oatmeal niet als plaatje hebben, maar toch grappig om te doen :)

[afbeelding]
Je kan custom afbeelding gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hafermaut
Ah, thanks! Ik weet alleen niet of het design er erg sterk op voor uit is gegaan...

Ik krijg zowaar weer zin om WoW te gaan spelen als ik dit soort plaatjes aan het zoeken ben.

Afbeeldingslocatie: https://s3.amazonaws.com/cardgenhs/t/2C0UXV60.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-07 20:12
Haha, cool :P

Afbeeldingslocatie: https://s3.amazonaws.com/cardgenhs/t/t80tgV9d.png

[ Voor 18% gewijzigd door Zeror op 15-11-2013 12:28 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahje
Dit is wel een leuk idee voor een expansion:

http://i.imgur.com/9aHgmgW.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23-07 13:04

Osxy

Holy crap on a cracker

Zwaar OP kaarten zitten daarbij hoor...

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimDB
Hafermaut schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 12:03:
Ah, thanks! Ik weet alleen niet of het design er erg sterk op voor uit is gegaan...

Ik krijg zowaar weer zin om WoW te gaan spelen als ik dit soort plaatjes aan het zoeken ben.

[afbeelding]
Haha, geweldig die kaart 8)7
De mijne:
Afbeeldingslocatie: https://s3.amazonaws.com/cardgenhs/t/N2GGNu6x.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Afbeeldingslocatie: https://s3.amazonaws.com/cardgenhs/t/nO9pCtD2.png

Ik heb hem niet al te OP geprobeerd te maken XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahje
SkyStreaker schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 13:59:
[afbeelding]

Ik heb hem niet al te OP geprobeerd te maken XD
Zo zonder attack/defense is dat aardig gelukt.
Pagina: 1 ... 49 ... 133 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Registreren op de tweakers battle.net lijst kan <a href=https://sites.google.com/site/tnetbtagdb/welkom>hier</a>

Plaatjes aub resizen (het liefst naar een breedte van 570 pixels of minder) zodat ook mobiele gebruikers van dit topic kunnen genieten.

Voorkom slowchat in dit topic! Ga naar de Tweakers.net IRC Hearthstone chat:
<strong><a href="http://irc.tweakers.net/hearthstone" target="_blank">webbased</a></strong> of <strong>#hearthstone</strong> op <strong>irc.tweakers.net</strong>~~~[/html]