Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• BTU_Natas
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 25-11 23:17

BTU_Natas

Superior dutchie

* BTU_Natas kijkt naar zijn Batchett, met gold ammo en gold consumables.. Nope, geen pay 2 win :D

• psychoclown
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 24-11 13:27

psychoclown

Admin Softe Goederen

technische geneeskunde

De goldammo zet je erop met credits en die gold consumables heb je toch niet nodig dus dat geldt ook niet :)

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream | Modcompilation

• wsLy
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 20:16
Zo... lekkere dag gedraaid vandaag. 40 battles gespeeld en 31 gewonnen :)

Damage done: 80.193 (avg 2004,83)
XP: 42.807 (avg 1070,18)
Kills: 67 (avg 1,68)
Hitratio: 78,22%

Stichting Hobbyserver | WoT ColdZero | Noobmeter

• ShockWave
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 18:13

ShockWave

Lost it somewhere

quote:
psychoclown schreef op maandag 28 januari 2013 @ 16:46:
@ Postius - Dan heb jij zeker spelers gezien die met de tanks om kunnen gaan. Zet eens een goede speler tegenover een goede speler in respectievelijk een premium en non-premium van dezelfde tier en type. De goede speler in de non-premium tank zal wel winnen.
Ik moet toegeven dat ik ook regelmatig met Premium tanks in lage tier aan het trollen ben.
Vaak in platoon met een T2 light en vandaag met de t1E6.
Je kan dan inderdaad even je lusten botvieren op iedereen die maar in de buurt komt, tank zelf is niet OP maar eerder de speler die er in zit, helemaal als je in platoon zit.
Kom regelmatig betere spelers tegen die ook weten wat ze doen en dan is het gewoon lastiger om een kill te krijgen of je overleefd het gewoon niet in je premium.
Andere tank die ik gister in platoon heb gespeeld is de T1 gewoon met een tier 1 lekker trollen dan kan je ook zeggen dat die OP is omdat we ook hele teams oprolden....

"When you're alone with multiple enemies....you're not outnumbered....just see it as a target rich environment"

• BTU_Natas
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 25-11 23:17

BTU_Natas

Superior dutchie

quote:
psychoclown schreef op maandag 28 januari 2013 @ 17:08:
De goldammo zet je erop met credits en die gold consumables heb je toch niet nodig dus dat geldt ook niet :)
Zucht.. sarcasme ken je de term? |:(

• TRX
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 25-08 19:33
server down :?

• ShockWave

ShockWave

Lost it somewhere

Yup, zeer waarschijnlijk "unscheduled maintenance" ....2e keer in korte tijd voor mij...wil premiumcompensatie..of gooi de3x daily's er nog weer even op voor nu...

ShockWave wijzigde deze reactie 28-01-2013 19:09 (63%)

"When you're alone with multiple enemies....you're not outnumbered....just see it as a target rich environment"

• TRX
lol

unscheduled crash :P

3x zit er nog op ;)

TRX wijzigde deze reactie 28-01-2013 19:06 (30%)

• ShockWave

ShockWave

Lost it somewhere

quote:
TRX schreef op maandag 28 januari 2013 @ 19:05:
lol

unscheduled crash :P

3x zit er nog op ;)
Had vandaag al een paar x3tjes gedaan, die mogen ze wel weer even terugzetten.. >:)

• Temoss
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 31-10-2013
quote:
BTU_Natas schreef op maandag 28 januari 2013 @ 18:46:
[...]

Zucht.. sarcasme ken je de term? |:(
Ik kon uit jouw eerdere opmerking ook geen sarcasme halen hoor. Volgens mij ligt het dus niet aan Kyozu, maar meer aan jou (en je interpretatie over sarcasme).

• TRX
quote:
ShockWave schreef op maandag 28 januari 2013 @ 19:08:
[...]

Had vandaag al een paar x3tjes gedaan, die mogen ze wel weer even terugzetten.. >:)
resetten naar 5x

al die xp die dan wordt omgezet naar free xp levert ze genoeg geld op, kunnen ze daar weer nieuwe servers van kopen :+

TRX wijzigde deze reactie 28-01-2013 19:14 (7%)

• Whuzz
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 08:18

Whuzz

Dodgeball!

omg, gisteren begonnen met WoT, wil ik lekker verder farmen voor mijn Tier-4 tank, server plat.
Roept WoW memories op... :(

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

• TRX
quote:
Whuzz schreef op maandag 28 januari 2013 @ 19:14:
omg, gisteren begonnen met WoT, wil ik lekker verder farmen voor mijn Tier-4 tank, server plat.
Roept WoW memories op... :(
ja, tweakers heeft een item geplaatst en nu zijn er opeens teveel beginners :P

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

quote:
TRX schreef op maandag 28 januari 2013 @ 19:15:
[...]

ja, tweakers heeft een item geplaatst en nu zijn er opeens teveel beginners :P
Sorry dat ik jullie server stuk gemaakt heb ;w
:P

• 2crashandburn
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 15-11 10:27

2crashandburn

DPC team Loli Squad (WCG)

Leuk, WG doet dus ook niet meer met intentionele teamkillers:
quote:
Hello Tank Commander,
Not so long ago, we introduced an automated tracking system that detects and adds up how much team damage a player does to his own team-mates and where he hits.
This sum goes from game to game and once a certain threshold is reached… Bam! The player is banned.
This means our department does not take care of these punishments manually anymore.
The best solution is to just ignore them, as they've got it coming. Unless they turn blue, then they are free game ^^
Also, beware of those players who might try to trick you into 'defending yourself' if you shoot back you will get the same treatment from the automatic tool, as it does not discern between aggression and self-defense.
Don't hesitate to contact us in the future if you have any further issues, we like to hear from you, and it helps us keep the game a fair and fun place.
Kind regards,

Javier Jones
Wargaming CS EU

Noobmeter

• ShockWave

ShockWave

Lost it somewhere

Lol het is nu veranderd naar "Scheduled maintenance"....whahahaha

• Postius
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 04-11 22:39
Wait wat, blue's zijn gratis te killen?

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

quote:
2crashandburn schreef op maandag 28 januari 2013 @ 19:17:

[...]
"unless they are blue, then they are free game"

Ah, vroeg me al af wat die blauwe naampjes waren. Betekent dat dat je geen penalty krijgt als je die raakt?

Werd gister per ongeluk geraakt door een teammember, volgens mij ook een beginner. Had hem meteen in mijn chat: "omg I'm sorry man, I didn't mean to hit you, I messed up!" :P

• ShockWave

ShockWave

Lost it somewhere

Yup, blauwe kan je zonder penalty killen alleen ben je dan wel 2 teammembers kwijt ipv 1, dus bekijk het goed gaat het per ongeluk dan is het zonde om de blauwe ook te teamkillen.

ShockWave wijzigde deze reactie 28-01-2013 19:20 (96%)

• Hatsjoe
  • Laatst online: 19-11 17:39

Hatsjoe

Kingpin

quote:
Postius schreef op maandag 28 januari 2013 @ 19:18:
Volgens mij niet, had net een lutser die 3x op mij schoot, expres. Hij werd blauw en ik schoot hem kapot om zelf niet kapot te gaan, en ik kreeg er mooi een team kill bij.

Edit: Mocht ook mooi betalen voor zijn repairs.

Hatsjoe wijzigde deze reactie 28-01-2013 19:20 (7%)

• 2crashandburn
  • Laatst online: 15-11 10:27

2crashandburn

DPC team Loli Squad (WCG)

quote:
Postius schreef op maandag 28 januari 2013 @ 19:18:
Ja, maar dat heeft geen nut. Want a) je weet niet of hij met opzet of per ongeluk blauw is geworden (rijd geregeld een noob voor me langs als ik schiet) en b) je bent een teammate kwijt die als jouw persoonlijk schild kan dienen ;)

Noobmeter

• Hatsjoe

Hatsjoe

Kingpin

Servers lijken weer up trouwens, zit nu in een queue om er in te komen.

• ShockWave

ShockWave

Lost it somewhere

quote:
Hatsjoe schreef op maandag 28 januari 2013 @ 19:19:
[...]

Volgens mij niet, had net een lutser die 3x op mij schoot, expres. Hij werd blauw en ik schoot hem kapot om zelf niet kapot te gaan, en ik kreeg er mooi een team kill bij.

Edit: Mocht ook mooi betalen voor zijn repairs.
Tuurlijk krijg je een teamkill erbij en het kost je credtis maar je krijgt geen teamdamge penalty...soms is het nodig om te doen als er echt iemand je team loopt te mollen.
quote:
Hatsjoe schreef op maandag 28 januari 2013 @ 19:21:
Servers lijken weer up trouwens, zit nu in een queue om er in te komen.
Dat kan vaak wel even durem omdat er 100K tegelijk willen joinen.
quote:
KiDoNL schreef op maandag 28 januari 2013 @ 19:22:
Ik heb nog geen last gehad van teamkillers gelukkig, ben dan ook maar sinds gister bezig maargoed. Leuk spelletje, begin het een beetje door te krijgen maar je ziet wel degelijk verschil per potje tegen wie je speelt, sommige mensen zijn echt stééngoed!

Waar zien jullie trouwens die berichten over de maintenance? Bij mij is zelfs de .eu website onbereikbaar..
Als je in de game wilt inloggen geeft hij aan dat de server onbereikbaar is ivm maintenance....

ShockWave wijzigde deze reactie 28-01-2013 19:24 (44%)

• KiDoNL
  • Laatst online: 03-10 01:11
Ik heb nog geen last gehad van teamkillers gelukkig, ben dan ook maar sinds gister bezig maargoed. Leuk spelletje, begin het een beetje door te krijgen maar je ziet wel degelijk verschil per potje tegen wie je speelt, sommige mensen zijn echt stééngoed!

Waar zien jullie trouwens die berichten over de maintenance? Bij mij is zelfs de .eu website onbereikbaar..

• Hatsjoe

Hatsjoe

Kingpin

quote:
ShockWave schreef op maandag 28 januari 2013 @ 19:22:
[...]

Tuurlijk krijg je een teamkill erbij en het kost je credtis maar je krijgt geen teamdamge penalty...soms is het nodig om te doen als er echt iemand je team loopt te mollen.
Dan zou ik graag zien dat er totaal geen penalties zijn zodra iemand blauw wordt. Dus geen team kill er bij en geen "boete".

• Postius
quote:
KiDoNL schreef op maandag 28 januari 2013 @ 19:22:

Als je het spel probeerde op te starten. Maar nu lijkt alles algeheel down te zijn EU kant.

• ShockWave

ShockWave

Lost it somewhere

"Sorry server W.o.T is busy".... ;w

@Kiddo als je opnieuw inlogt zie je het....

ShockWave wijzigde deze reactie 28-01-2013 19:26 (40%)

• KiDoNL
quote:
Postius schreef op maandag 28 januari 2013 @ 19:24:
[...]

Als je het spel probeerde op te starten. Maar nu lijkt alles algeheel down te zijn EU kant.
Ohh, ik werd eruit geknikkerd en zag vanaf dat moment niets meer, dus denk dat ik daar al te laat voor was dan haha :O

• Kleissen88
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 20:58
Sorry server W.o.T. is vol :/

• KiDoNL
Ja en die queue is ook niet bepaald kort zo te merken..

• thijsco19
  • Registratie: mei 2011
  • Nu online
quote:
Had ik ook eerst, wou het hier melden zit ik er al weer in :) . Duurde nog geen eens 2 seconden :+ .

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

• TRX
quote:
Whuzz schreef op maandag 28 januari 2013 @ 19:16:
[...]

Sorry dat ik jullie server stuk gemaakt heb ;w
:P
:+

russisch spul he.... ff aanschoppen en we kunnen weer

• Kleissen88
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 20:58
Ook weer aan het spelen :)

• Nemean
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 15-11 04:12

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

Op Reddit lees ik dat chatspam een oorzaak is van het crashen lol;

http://imgur.com/a/SNPVm#14

i7 4770K @ 3.9Ghz - Asus Maximus VI Hero - 16GB DDR3 1866 Corsair Dominator Platinum - 2x Asus GTX 770 (SLI) - Samsung 830 SSD - Corsair Obsidian 800D - 2x Samsung Syncmaster P2450H

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

quote:
Nemean schreef op maandag 28 januari 2013 @ 19:48:
Op Reddit lees ik dat chatspam een oorzaak is van het crashen lol;

http://imgur.com/a/SNPVm#14
omg lame. Zowel het gedrag als het feit dat het servers kan crashen |:(

• Nemean

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

quote:
Whuzz schreef op maandag 28 januari 2013 @ 20:13:
[...]

omg lame. Zowel het gedrag als het feit dat het servers kan crashen |:(
Mja ik las dat de vorige keer dat de server crashte er ook een flinke chat spam aan de gang was. Aan de andere kant, hoe kan chatspam een server crashen.. :F

i7 4770K @ 3.9Ghz - Asus Maximus VI Hero - 16GB DDR3 1866 Corsair Dominator Platinum - 2x Asus GTX 770 (SLI) - Samsung 830 SSD - Corsair Obsidian 800D - 2x Samsung Syncmaster P2450H

• Knowuse
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 15:42
Van de russische communication manager:

- a special tank game is being developed for the pads

Klinkt leuk.

Shuttle st20g5

• wsLy
quote:
Nemean schreef op maandag 28 januari 2013 @ 20:19:
[...]

Mja ik las dat de vorige keer dat de server crashte er ook een flinke chat spam aan de gang was. Aan de andere kant, hoe kan chatspam een server crashen.. :F
Hoe dat kan vraag ik me ook af.... vorige keer was het ook met chat spam... en toen zei WG dat het 'maintenance' was :'). Sure WG, maintenance...

http://cdn.memegenerator.net/instances/400x/30432832.jpg

• JohnLarue
  • Registratie: december 2007
  • Nu online
Nieuwe PC, nu 64 bit. Joepie, lekker snel allemaal.
Heb WoT opnieuw geinstalleerd. Maar wat blijkt? De launcher doet het wel, maar als ik dan op play druk gebeurt er niks. Ik kan het spel niet spelen. Ramp natuurlijk... ;)
Doe ik iets verkeerd? Heeft iemand een idee? We gaan het toch niet beleven he?

• Nemean

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

quote:
  • There will be more events of the type the Chinese have now ("top 100 experience"), in the future there will be XP tables too
  • no additional info on the historical battles, ATM the devs are working on CW's
  • the closest new mode is the garage battle, needs a lot of re-balancing (Storm adds:
  • this year, the Global Wargaming League tournament is coming, it will be a mass event, it will run in seasons and the prizes will be in gold
  • 10 new maps planned for 2013, part of them will be "Asian-style", part will be "city-style" á la Himmelsdorf, Stalingrad is possible (Storm adds: 11, not 10)
  • there might eventually be special maps for CWs only
  • 30vs30 battles are really badly playable, especially in random battles
  • a system is being prepared where everyone will be able to deselect 1 map (and that's still considered according to Storm)
  • Komarin won't return in 0.8.4
  • Serene Coast winrate for bases is unbalanced, one has 58 percent winrate, the other 42
  • Westfield assault will be remade (perhaps even removed)
  • T-50-2 will be replaced in 0.8.6 (not totally 100 percent), according to Evily, first comes British TDs, then German meds, then British arty, it is confirmed the devs don't to put out too many tanks at once
  • the new German med branch will start with VK3002DB (SS: as planned previously)
  • T57 nerf will be discussed after 0.8.4
  • tier 10 arties will come until the end of summer
  • one more medium branch for the US confirmed
  • French medium and heavy 2nd line not planned for 2013
  • Japanese tanks don't have priority atm, so that's until the end of the year
  • Japanese hightier tanks are "rolling coastal defense fortresses", they had tanks planned with 150mm, 200mm, 280mm guns
  • regarding the FV215b TD: confirmed ("a 180mm gun based on the FV215b vehicle"), but the HT FV215b stays, after the TD comes, the devs will see, they have a good replacement tank drawings. Devs are not happy with the FV215b performance.
  • there will be hightier premium meds for all nations
  • premium WZ-111 heavy tank will be on the EU server a bit later
  • T23 will most likely become a tier 6-7 premium tank
  • SU-100Y will cost as much as other tier 6 TDs
  • the platoon-infested battles are not regarded as a problem
  • WG will buy rights for some mods and implement them in game
  • voice chat in random: no
  • gold shells for credits will not be removed, the experiment was a success
  • the possibility to "freeze" premium accounts won't be implemented as the premium isn't that expensive
  • in order for a ban to be considered, the player has to collect 5 report tickets
  • a special tank game is being developed for the pads
  • national voiceovers are planned
http://ftr-wot.blogspot.cz/2013/01/2812013-special.html

• Geckoo
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 17:53

Geckoo

Good news everyone

Nou las ik al wat de minimale sys specs zijn, maar even ter controle;
AMD Phenom II N620 dual core 2,8ghz met 4gig ram en een ATI mobility Radeon HD4250 (volgens mij shared met het ram)
is dit de moeite of gewoon maar ver vandaan blijven?

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

• Jadiela
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 18-11 22:19
Volle load bijna van WoT gaat over de GPU en zijn koeling, een extreem gedeelte van de algoritmes gaan in tegenstelling tot "normale" spellen, over de grafische kaart. De rest maakt niet zoveel uit.

@Nemean: je weet hoe servers, en "het internet" werken toch ? Ping ping ping.
Tot je de server zover hebt dattie niet meet PONG doet. De manier maakt niet uit. Elk packet is er 1 waarop de server zal reageren.

Victory!
Battle: Sand River maandag 28 januari 2013 21:37:16
Vehicle: AMX AC Mle. 1948
Experience received: 3.447 (x3 for the first victory each day)
Credits received: 32.562
Battle Achievements: Steel Wall, Cool-Headed:

Bijzonder voor een dergelijke: 103 hits in.

@babs, hmmm, heb al mijn tier V scouts op 50k+,ben benieuwd waar die tier 8 duitse LT vandaan gaat ontspruiten.

En ben benieuwd of de FV215 de dubbel grap gaat krijgen. Ziet eruit van niet dus.

• Nemean

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

quote:
Jadiela schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 00:04:
Tot je de server zover hebt dattie niet meet PONG doet. De manier maakt niet uit. Elk packet is er 1 waarop de server zal reageren.
En jij vindt het dus normaal dat een server over de zeik gaat van 10 spammers die om de zoveel seconde een berichtje versturen in de chat. Zit geen logica achter.

• Jadiela
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 18-11 22:19
Compleet normaal idd, magoed, ik ben op meerdere scholen afgestudeerd, en heb bv voor mijn Masters in Portsmouth mijn scriptie exact daarover geschreven. Laaang gelee.

Ik wil het wel uitleggen, maar misschien moet je zelf eens iets opzoeken hoe servers werken.

"het kan". Jip en Janneke taal: In praktijk schrijf je dan een scriptje die non stop 1 poort bombardeert met packets. Als je dat met 10 computertjes en verbinding kan: knap.

• BolleBeer
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 25-11 21:01
sorry, maar ik vind dit gewoon niet kunnen op servers waar meer dan 100.000 mensen een spelletje op spelen.

WoT name: Onarf

• Ircghost
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 19:53

Ircghost

FP ProMod

Honeybadger doesn't care!

Hoe is de connectie nu?

GameRig Specs || Steam Profiel

• Frenzy_LS
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 12:21
Devnotes: the possibility to "freeze" premium accounts won't be implemented as the premium isn't that expensive

WTF is dat nu voor :X reply, "isnt that expensive". Het is gewoon lucratiever om het zo te laten als het is (working as intended :)). Zoals ook eerder aangegeven, dit spel kan toch echt flink in de papieren lopen wil je een redelijke collectie hebben en niet afschuwelijk veel tijd er in kwijt zijn.

Ideaal zou zijn als je premium account gelinkt is aan "actual played hours", maargoed dat zou ik ook niet doen als ik in hun schoenen stond.

Ben benieuwd wat de verhouding is tussen de servers en inkomsten per player. Can me voorstellen dat de EU server veel meer geld p/p neergektikt wordt in vergelijking met RU.
Zouden ze echt geen cent uitgeven op de RU server? zo lijkt het iig.

• Bean77
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 24-11 20:56
quote:
wsLy schreef op maandag 28 januari 2013 @ 22:22:
[...]

Hoe dat kan vraag ik me ook af.... vorige keer was het ook met chat spam... en toen zei WG dat het 'maintenance' was :'). Sure WG, maintenance...

[afbeelding]
was geen maintenance. Ik had juist voor de crash een 263 gekocht en deze helemaal ingericht met crew, consumables etc. Minuut later was er die crash. Na de crash had ik geen 263 meer in mijn garage. Denk dat ze het hebben hersteld naar een eerder (minuutje ozo) moment.

Gisteren voor het eerst een rondje als FC gedaan in mijn clan. Met 40% winkans volgens XVM toch overweldigend gewonnen. Mijn focus was meer op de map dan op mijn eigen tank lol.
Blijft toch een vak apart en ik hou me maar bij mijn tank :P

Sony A7R / Carl Zeiss 21mm f/2.8 distagon / 55mm f/1.4 OTUS / 85mm f/1.4 Planar & 135mm f/2.0 APO / Sigma 35mm f/1.4 / Sony EF 55mm 1.8 / Canon 40mm STM f/2.8 / F-Stop Guru / Gitzo GT2531 / Lee filters 105 CPL/Bigstopper/GND Soft + Hard

• wsLy
quote:
Bean77 schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 07:51:
[...]

was geen maintenance. Ik had juist voor de crash een 263 gekocht en deze helemaal ingericht met crew, consumables etc. Minuut later was er die crash. Na de crash had ik geen 263 meer in mijn garage. Denk dat ze het hebben hersteld naar een eerder (minuutje ozo) moment.

Gisteren voor het eerst een rondje als FC gedaan in mijn clan. Met 40% winkans volgens XVM toch overweldigend gewonnen. Mijn focus was meer op de map dan op mijn eigen tank lol.
Blijft toch een vak apart en ik hou me maar bij mijn tank :P
Lees het bericht nog eens :P WG zei vorige keer dat het maintenance was (als ik me niet vergis), maar toen was het ook chat spam.. dat stond ook op reddit en hier.

• Ashrah
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 12:00
quote:
Volle load bijna van WoT gaat over de GPU en zijn koeling, een extreem gedeelte van de algoritmes gaan in tegenstelling tot "normale" spellen, over de grafische kaart. De rest maakt niet zoveel uit.
GPU intensive inderdaad en Crossfire zit niet ingebouwd (gromt wat in zichzelf, ga je dan met 2x 7850OC in Xfire)

Ashrah#2930 || Star Citizen, Pirates [PTS]

• Bean77
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 24-11 20:56
quote:
wsLy schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 08:56:
[...]

Lees het bericht nog eens :P WG zei vorige keer dat het maintenance was (als ik me niet vergis), maar toen was het ook chat spam.. dat stond ook op reddit en hier.
bevestig juist jouw verhaal dat het geen maintenance was met een voorbeeld ;)

Sony A7R / Carl Zeiss 21mm f/2.8 distagon / 55mm f/1.4 OTUS / 85mm f/1.4 Planar & 135mm f/2.0 APO / Sigma 35mm f/1.4 / Sony EF 55mm 1.8 / Canon 40mm STM f/2.8 / F-Stop Guru / Gitzo GT2531 / Lee filters 105 CPL/Bigstopper/GND Soft + Hard

• wsLy
quote:
Bean77 schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 09:20:
[...]

bevestig juist jouw verhaal dat het geen maintenance was met een voorbeeld ;)
Ik was nog niet goed wakker, laten we het daar op houden... 8)7 Tijd voor nog wat koffie.

• Knowuse
Gisteren door gegaan met de Conqueror, maar de tweede gun werkt vaak toch net niet. Een tier 10 raken voor 150 damage maakt niet echt indruk. Een groot deel van de avond nodig gehad om 18K bij elkaar te schrapen, waarbij mijn winrate gezakt was naar 48%. Uiteindelijk 40K free xp uitgegeven aan de top gun voor de Conqueror en wat een verschil maakt dat ook in dit geval weer. Uiteindelijk een win spree zodat de avond eindigde met een win rate van 60% :)

Ben ook begonnen om iets vaker terug te gaan naar onze eigen flag als die gecap gaat worden. Is een goede manier om te zorgen dat het potje wordt gewonnen en gaf me gisteren een effiency van 2110.

Ik hoop trouwens dat clan war snel terug komt, er zijn zo veel platoons die er echt niks van snappen. Heb het een paar keer gehad dat een paar platoons met z'n allen naar een uithoek rijden voor flank acties en dan aan alle kanten omsingeld worden omdat ze een flank vergaten te beschermen. Ook drie keer in een team gezeten waar er alleen maar 3 randoms waren oO

Shuttle st20g5

• Gleighton
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 20:26

Gleighton

And you will feel awesome!

quote:
Jadiela schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 01:20:
Compleet normaal idd, magoed, ik ben op meerdere scholen afgestudeerd, en heb bv voor mijn Masters in Portsmouth mijn scriptie exact daarover geschreven. Laaang gelee.

Ik wil het wel uitleggen, maar misschien moet je zelf eens iets opzoeken hoe servers werken.

"het kan". Jip en Janneke taal: In praktijk schrijf je dan een scriptje die non stop 1 poort bombardeert met packets. Als je dat met 10 computertjes en verbinding kan: knap.
Het lijkt me niet dat een of meerdere servers in een cluster omvallen vanwege een (D)DOS op het chatsysteem. Een chatsysteem is precies iets wat goed verticaal schaalbaar is en de gameserver(s) zelf zouden hier geen last van moeten ondervinden.

Laat staan dat dit gedrag clientside begrensd kan worden, dus het is gewoon knullig te noemen dat hierdoor het EU cluster uit de lucht is.

C is for Cookie

• psychoclown

psychoclown

Admin Softe Goederen

technische geneeskunde

quote:
2crashandburn schreef op maandag 28 januari 2013 @ 19:17:

[...]
Hoezo? Het automatische systeem zit er nog steeds gewoon in hoor en dat werkt prima :)
quote:
Hatsjoe schreef op maandag 28 januari 2013 @ 19:24:
[...]

Dan zou ik graag zien dat er totaal geen penalties zijn zodra iemand blauw wordt. Dus geen team kill er bij en geen "boete".
Dan denkt geen hond meer na over de mogelijk consequenties. Zoals het nu is werkt het prima.
quote:
Nemean schreef op maandag 28 januari 2013 @ 20:19:
[...]

Als je die spam had gezien dan zou je wel versteld staan, iets zeggen en je zag het een bericht of duizend erboven terug.

• TRX
quote:
garage battles :?

map komarin heb ik al tijden niet meer gezien...

•Westfield assault will be remade (perhaps even removed)
goeie zaak... toch na vele randoms is ie wel te doen. meestal wordt het spel verkloot door de verkeerde campers of lemmings.

•tier 10 arties will come until the end of summer
leuk.... 6x6 tier 10 arty 8)7

•national voiceovers are planned
ben benieuwd....

• wsLy
quote:
TRX schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 09:55:
[...]

garage battles :?

map komarin heb ik al tijden niet meer gezien...

•Westfield assault will be remade (perhaps even removed)
goeie zaak... toch na vele randoms is ie wel te doen. meestal wordt het spel verkloot door de verkeerde campers of lemmings.

•national voiceovers are planned
ben benieuwd....
Tier 10 arty = tier 8 arty.

• psychoclown

psychoclown

Admin Softe Goederen

technische geneeskunde

quote:
TRX schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 09:55:
[...]

Sowieso ligt de max op 5x5 :+
Daarnaast gaan de tier 10 arty de karakteristieken van tier 8 arty krijgen. Het wordt dus alleen maar gunstiger vooroa. de MM.

• Dolbyadt
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 14-03-2013
Gister avond heerlijk samen met 2 andere Tweakers in platoon gespeeld was erg gezellig. Helaas veel verloren doordat het team waar we inzaten niet goed speelde.

Ga vanavond eindelijk mijn trier 6 uitproberen namelijk de Churchil 2. Ben de Churchil 1 nu even moe.
Duurt ook zo lang voordat je de punten bij elkaar hebt om een andere trier tank vrij te spelen. Heb namelijk een standaard account en geen premium.

• dynosu
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 13:16

dynosu

Orly ?

Dat zal je soms zien in randoms helaas. Al maakt een goed platoon wel een enorm verschil hoor. Je weet dan dat je tenminste nog andere mensen met werkende hersenen bij je hebt :)

Soms heb je ook winstreaks waardoor je je godlike voelt :)

Gisteren helaas niet veel aan t-34-85 grinden toegekomen. TC en daarna beetje moe :)

Mijn Replays

• Ramasha
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 20:23
Gisteren heerlijk DERP met de KV-1. Vanavond rond 7 uur KV-1 Platoon net als gisteren :)

Wat een fantastisch gevoel; aimen; aimen; fire; b00000m

• dynosu

dynosu

Orly ?

hehe, ik wil vanavond tier6 medium platoon doen. Moet nog iets van 30k tot volgende tier :)

Mijn Replays

• dion_b
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 18:39

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Gisteravond geweldige match gehad met m'n Lorraine 155/50 in Fjords. Begonnen met een Caernarvon te oneshotten, daarna nog drie andere >T8 uitgeschakeld en vier andere lekker toegetakeld. Het loonde iig dubbel en dwars om midden boven te zitten ipv rond de base te hangen. Ook goede team, incl een medium (Lorr 40t) die alles bij mij uit de buurt hield :)

Soittakaa Paranoid!

• Sneezzer
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 12:05
Gisteren een super einde bij een slechte battle met mijn hummel op sand river.

6 kills,
Mijn laatste 3 schoten waren alle drie one-shots.
Mijn laatste schot was mijn laatste shell.
Mijn laatste schot was tevens de laatste enemy.

Result: win en 46k credits in de plus

Amiga 500, eos 350d, HTPC, GamePC

• Jip99
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 12-03 11:29
Sinds een week of 2 begonnen met WoT(door het artikel hier op tweakers).. ik ben altijd fan geweest van tank battles en ik vind het spel echt heel leuk!

Alleen is het echt frustrerend om met de PzKpfw 38 nA tier 4 tegen tier 5/6/7 te spelen.. ik maak geen schijn van kans als ik een tank tegen me krijg met maar een beetje armor.. god wat is deze tank slecht..

ik heb deze lijn gekozen omdat ik graag de panzer IV wil hebben.. en daarna richting de Tiger.. maar wat een lijdens weg..

de 50mm op de pzk 38 is niet veel waard.. wel accuraat maar als een tank redelijk armor heeft kom ik er niet doorheen.. en goed manouvreerbaar is de pzk 38 na ook niet.. dus ik weet niet zo goed welke rol ik moet nemen met dit ding.. ik heb amper armor dus spotten doe ik 3 sec en daarna ben ik kapot geschoten.. en snipen gaat beter maar ik sla nog geen deuk in een pakkie boter op tanks met goede armor.

dus ik grind en grind om de panzer IV te halen! :)

• dynosu

dynosu

Orly ?

quote:
Jip99 schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 11:34:
Sinds een week of 2 begonnen met WoT(door het artikel hier op tweakers).. ik ben altijd fan geweest van tank battles en ik vind het spel echt heel leuk!

Alleen is het echt frustrerend om met de PzKpfw 38 nA tier 4 tegen tier 5/6/7 te spelen.. ik maak geen schijn van kans als ik een tank tegen me krijg met maar een beetje armor.. god wat is deze tank slecht..

ik heb deze lijn gekozen omdat ik graag de panzer IV wil hebben.. en daarna richting de Tiger.. maar wat een lijdens weg..

de 50mm op de pzk 38 is niet veel waard.. wel accuraat maar als een tank redelijk armor heeft kom ik er niet doorheen.. en goed manouvreerbaar is de pzk 38 na ook niet.. dus ik weet niet zo goed welke rol ik moet nemen met dit ding.. ik heb amper armor dus spotten doe ik 3 sec en daarna ben ik kapot geschoten.. en snipen gaat beter maar ik sla nog geen deuk in een pakkie boter op tanks met goede armor.

Het is inderdaad zwaar op de pz 38. echter de tanks erna zijn het echt waard. Probeer met de pz38 beetje te scouten en eventueel met de heavies/meds meerijden en flanken. Ga NIET voorop rijden. Ga NIET schoten vangen.

En scouten/spotten kan lastig zijn, is ook een kunst om dat goed te doen. Scouten is neit keihard naar voren rushen, maar de juiste momenten kiezen om een spot te halen en daarna weer weg te wezen. Neem geen onnodige risico's. En ga niet als een malle naar voren crossen, dat zijn suicide scouts en heb je niet veel aan.

Ook kan filmpjes op youtube kijken nut hebben, zoals: YouTube: World of Tanks Light Tank Series - Scout Tutorial part 1

Mijn Replays

• Roadburn
  • Laatst online: 17-02-2013
quote:

Victory!
Battle: Sand River maandag 28 januari 2013 21:37:16
Vehicle: AMX AC Mle. 1948
Experience received: 3.447 (x3 for the first victory each day)
Credits received: 32.562
Battle Achievements: Steel Wall, Cool-Headed:

Bijzonder voor een dergelijke: 103 hits in.

@babs, hmmm, heb al mijn tier V scouts op 50k+,ben benieuwd waar die tier 8 duitse LT vandaan gaat ontspruiten.

En ben benieuwd of de FV215 de dubbel grap gaat krijgen. Ziet eruit van niet dus.
"Jadiela schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 00:04
Volle load bijna van WoT gaat over de GPU en zijn koeling, een extreem gedeelte van de algoritmes gaan in tegenstelling tot "normale" spellen, over de grafische kaart. De rest maakt niet zoveel uit."

Zeker weten? Volgens mij is rauwe CPU snelheid HET belangrijkste voor de performance van WoT.
Is het vanaf het begin geweest (1e uitnodiging van de closed beta meegemaakt).
Heb inmiddels 3 CPU's en 3 videokaarten gehad sinds ik ben begonnen.

De graphische kaart houdt zich in dit spel alleen bezig met graphics.

Pro tip: WoT gebruikt Flash.
Als je een website open hebt, met Flash, dan gaat de performance drastisch omlaag (zelfs al draait die webpagina in de achtergrond)

• Jip99
quote:
dynosu schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 11:37:
[...]

Het is inderdaad zwaar op de pz 38. echter de tanks erna zijn het echt waard. Probeer met de pz38 beetje te scouten en eventueel met de heavies/meds meerijden en flanken. Ga NIET voorop rijden. Ga NIET schoten vangen.

En scouten/spotten kan lastig zijn, is ook een kunst om dat goed te doen. Scouten is neit keihard naar voren rushen, maar de juiste momenten kiezen om een spot te halen en daarna weer weg te wezen. Neem geen onnodige risico's. En ga niet als een malle naar voren crossen, dat zijn suicide scouts en heb je niet veel aan.

Ook kan filmpjes op youtube kijken nut hebben, zoals: YouTube: World of Tanks Light Tank Series - Scout Tutorial part 1
Tnx voor het filmpje.. maar hij rijdt met een BT-7 ofzo.. die zijn sneller en beter manouvreerbaar dan de pz 38 NA.. de traverse speed is vooral slecht van dat ding.. en op dat filmpje word die helemaal verrot geschoten! hahaha.. ik denk dat ik maar je advies ga proberen op te volgen en hoger tier tanks te volgen als een brave puppy en ze te helpen.. hij vangt de shells en ik rijd dan rond naar de kont en probeer daar doorheen te komen.. maar snipen en beetje goed verstoppen vind ik het leukste...

haha wat er nu vaak gebeurt is dat ik zie dat het potje gewoon verloren is omdat het dan 6-12 staat ofzo, en de tegenstanders hebben nog een paar tier 7/8 tanks.. dan vlucht ik gewoon ik naar een klein hoekje om te voorkomen dat ik niet kapot geschoten word en weer reparatie kosten moet lappen... 8)7

• kowlier
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 15:28
eens begonnen aan de chinese tree. moet zeggen, dat zijn verdorie geen slechte tanks. zit nu in de chi ha, aant het sparen voor de m5. in die tier is die tank echt enorm goed. goeie damage, redelijk mobile. maar goed, tier 3 is kinderspel uiteindelijk :p

moet wel zeggen dat de hogere tiers (mijn hoogste atm is een t29) mij niet zo smaken. het is me wat te traag :/

PSN - ps4 : sir_kowlier

• Sneezzer
quote:
Jip99 schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 11:34:

De 38 is een tank waar je even doorheen moet bijten (gewoon niet upgraden en credits/exp sparen voor de volgende tank).
PZ4 is al erg leuk, en daarna gewoon op de VK3601H doorgaan (staat in mijn top 3 van leukste tanks!)

• Knowuse
Speel nu de M5, vind hem net zo erg als de amirikaanse variant. Doe dus ook alleen maar dubbels.
quote:
kowlier schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 12:00:
eens begonnen aan de chinese tree. moet zeggen, dat zijn verdorie geen slechte tanks. zit nu in de chi ha, aant het sparen voor de m5. in die tier is die tank echt enorm goed. goeie damage, redelijk mobile. maar goed, tier 3 is kinderspel uiteindelijk :p

moet wel zeggen dat de hogere tiers (mijn hoogste atm is een t29) mij niet zo smaken. het is me wat te traag :/

Shuttle st20g5

• Sneezzer
quote:

Lol, ik vind de chinese tree eihenlijk maar een zooitje, de eerste 5 levels.
Chi Ha was bleh, de M5 is snel maar veel te hoog.... ben blij dat ik nu de T34 heb.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

quote:
Roadburn schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 11:39:
[...]

"Jadiela schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 00:04
Volle load bijna van WoT gaat over de GPU en zijn koeling, een extreem gedeelte van de algoritmes gaan in tegenstelling tot "normale" spellen, over de grafische kaart. De rest maakt niet zoveel uit."

Zeker weten? Volgens mij is rauwe CPU snelheid HET belangrijkste voor de performance van WoT.
Niet eens rauwe CPU-kracht, rauwe single core, single threadperformance.

In WoT heb je niks aan een Octacore, niks aan een quadcore, niks aan hyperthreading. IMHO erg ranzig dat zo'n physics-heavy game single-threaded is, want dan heb je met een high-end CPU nks aan 75% van je CPU-power :(

Verklaart gelijk ook waarom het beter draait op Intel dan AMD, aangezien Intel CPUs bijna altijd betere single-thread performance hebben voor hun prijspeil.
quote:
Klopt, maar dat bepaalt wel of je alles op high of alles op low kunt draaien. Ik loop iig hard tegen m'n HD5770 aan met de nieuwe graphics. Ik kan kiezen tussen alles op high met oude graphics of alles op low/medium met de nieuwe. Een GPU upgrade zou mij iig helpen. Maar goed, eerst moet de motor een beurt krijgen, moet ik de reis naar m'n dochter voor haar verjaardag betalen en nog wat meer van die nare verantwoordelijkheden die je op gegeven moment krijgt en je andere prios geven dan alleen hardware kopen ;)
quote:
Als je een website open hebt, met Flash, dan gaat de performance drastisch omlaag (zelfs al draait die webpagina in de achtergrond)
Goede reden om een flashkiller te gebruiken, aangezien een paar websites open hebben wel degelijk nuttig kan zijn. Of dat ook mijn brakke performance als Windows Media Player 12 aan staat verklaart weet ik niet, maar dat is dus ook eentje om te vermijden.
quote:
dynosu schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 11:37:
[...]

Toevoeging:

Een van je belangrijkste taken als scout is om arty uit te schakelen. Dat kan door zelf te schieten, maar doe dat pas als je *achter* hem staat, want een >T4 arty oneshot je eenvoudigweg als je ervoor staat te pielen. Als dat niet gaat, gewoon beschut in de buurt staan/rondrijden zodat hij op radar zichtbaar blijft voor jouw arty of TD/mediums met lange bereik. Niet alleen buitengewoon nuttig voor je team maar je krijgt zelf ook XP voor vijanden die uitgeschakeld worden dankzij jouw gescout.

Ook hier geldt: niet naar voren rushen, dan ga je dood. Wacht tot ergens een gat verschijnt en maak daar gebruik van.
quote:

Er zijn meer T7 tanks dan alleen de T29. Kijk eens in de FR tree naar de AMX 13 75 voor exacte tegenovergestelde van de T29. Of trouwens de UK mediums, de Comet is niet m'n favoriete tank, maar veel sneller en wendbaarder dan de T29. Eigenlijk vrij simpel: als je de T29 niet leuk vindt, moet je gewoon geen heavies spelen maar mediums of lights :z

dion_b wijzigde deze reactie 29-01-2013 13:01 (35%)

Soittakaa Paranoid!

• filipy23
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 23-11 10:22
quote:
Sneezzer schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 12:09:
[...]

De 38 is een tank waar je even doorheen moet bijten (gewoon niet upgraden en credits/exp sparen voor de volgende tank).
Doorbijten inderdaad. De Tier 4's lights zijn door hun matchmaking de allerstomste tanks in het spel om te spelen. ik ken niemand die daar plezier aan heeft. Zodra je Tier 5 bent wordt het weer leuk!

Babs out!

• Jip99
quote:
filipy23 schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 12:57:
[...]

Doorbijten inderdaad. De Tier 4's lights zijn door hun matchmaking de allerstomste tanks in het spel om te spelen. ik ken niemand die daar plezier aan heeft. Zodra je Tier 5 bent wordt het weer leuk!

Babs out!
Gelukkig maar! want ik voel me echt heel vaak een piep klein muisje tussen allemaal reuzen.. zodra een snelle tier 5/6 me ziet vliegen ze op me af omdat ze weten dat ik niks kan maken tegen hun armor.. en dan is het bots en boem dood. ;w

ik moet nog 5500 XP en 150K aan credits pff ben blij als ik deze tank kan dumpen zeg..

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Clou is natuurlijk om niet gezien te worden ;)

Je houdt als light je camouflage bonus als je beweegt, dus je kunt tussen dekking doorwurmen. Ik vond destijds m'n Pz38na ook niks, maar het begint te jeuken om hem nog een keer te spelen nu ik wat meer ervaring heb, ook met andere scouts (heb o.a. Leopard, VK2602, ELC AMX, AMX 12t en T21 gedaan).

Sterker nog, achteraf denk ik dat de Luchs misschien nog de ultieme scout was :P

Soittakaa Paranoid!

• Jip99
quote:
dion_b schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 13:05:
Clou is natuurlijk om niet gezien te worden ;)

Je houdt als light je camouflage bonus als je beweegt, dus je kunt tussen dekking doorwurmen. Ik vond destijds m'n Pz38na ook niks, maar het begint te jeuken om hem nog een keer te spelen nu ik wat meer ervaring heb, ook met andere scouts (heb o.a. Leopard, VK2602, ELC AMX, AMX 12t en T21 gedaan).

Sterker nog, achteraf denk ik dat de Luchs misschien nog de ultieme scout was :P
wat? een scout houd zijn bonus als die blijft rijden?.. (welke bonus precies?) en ik vind de pz38na niet echt een goede scout trouwens.. hij kan alleen soort van snel rechtdoor.. maar doorgewinterde gunners knallen me met 1 schot in puin.. omdat deze tank slechte side armor heeft..

ik probeer altijd maar een beetje te jagen/snipen op tier 3/4 tanks als die er zijn.. en anders support voor de hogere tier tanks.

maar hoe ik nu scout met dit ding ben ik meer voer dan nuttig :)

• wsLy
tiger P: 'what are you doing shit motherfuckers?'
Ik: we use our brain and i did 1000 damage to that e-75, so be quiet.

Einde van de battle wij met ons platoon meer dan 8k damage :P

• kowlier
quote:
dion_b schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 12:55:
Er zijn meer T7 tanks dan alleen de T29. Kijk eens in de FR tree naar de AMX 13 75 voor exacte tegenovergestelde van de T29. Of trouwens de UK mediums, de Comet is niet m'n favoriete tank, maar veel sneller en wendbaarder dan de T29. Eigenlijk vrij simpel: als je de T29 niet leuk vindt, moet je gewoon geen heavies spelen maar mediums of lights :z
idd, maar de t29 was de eerste T7 die ik kon kopen :p ben ook nog bezig met de US med line (zit daar in de m4) en de russian med line (T-34). het flanken vind ik wel leuk, maar daarvoor ben ik soms te impulsief (lees: niet wachten op het spotten en de eerste engagements, maar direct een gaatje zoeken :p).

mss ook eens met de britse med line beginnen

• psychoclown

psychoclown

Admin Softe Goederen

technische geneeskunde

quote:
[...]

Dit inderaad, een upgrade van de gpu zal ook minder voor de algemene performance doen dan een upgrade van de cpu. Daarnaast wordt er geen gebruik gemaakt van meerdere cores.
quote:
Goede tip, ga ik eens bekijken want dat kan zeker handig zijn :)
quote:
Sneezzer schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 12:41:
[...]

Lol, ik vind de chinese tree eihenlijk maar een zooitje, de eerste 5 levels.
Chi Ha was bleh, de M5 is snel maar veel te hoog.... ben blij dat ik nu de T34 heb.
De type T-34 vond ik maar erg zwak, komt ook deels door de grote aantallen goldderpers in tier 5 de laatste tijd.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

quote:
Jip99 schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 13:09:
[...]

wat? een scout houd zijn bonus als die blijft rijden?.. (welke bonus precies?) en ik vind de pz38na niet echt een goede scout trouwens.. hij kan alleen soort van snel rechtdoor.. maar doorgewinterde gunners knallen me met 1 schot in puin.. omdat deze tank slechte side armor heeft..

ik probeer altijd maar een beetje te jagen/snipen op tier 3/4 tanks als die er zijn.. en anders support voor de hogere tier tanks.

maar hoe ik nu scout met dit ding ben ik meer voer dan nuttig :)
Als je ook maar iets met je armour doet ben je niet goed aan het scouten. In een high-tier battle moet je ervan uitgaan dat gezien=geraakt=gelijk dood.

Wat je vooral moet doen is ongezien blijven, kort opduiken om dingen te zien (als er geen dekking is) of gewoon in de bosjes blijven, evt stilstaand zolang niemand je ziet.

Pas als je een gat ziet (en liefst eentje met dekking all the way) moet je tot achterin de vijandelijke basis gaan om die arties te vinden. Je bent goed bezig als je een paar keer Pasucci's Medal krijgt ;)
quote:
kowlier schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 13:12:
[...]

idd, maar de t29 was de eerste T7 die ik kon kopen :p ben ook nog bezig met de US med line (zit daar in de m4) en de russian med line (T-34). het flanken vind ik wel leuk, maar daarvoor ben ik soms te impulsief (lees: niet wachten op het spotten en de eerste engagements, maar direct een gaatje zoeken :p).

mss ook eens met de britse med line beginnen
Tja, als je niet wilt flanken (laat staan snipen) moet je toch richting heavies kijken. Allicht is de Russische lijn meer wat voor je, vanaf de KV-1S is het voor heavy begrippen goed wendbaar en toch lomp. Daar kun je vanaf de T-34 terechtkomen via T-35-85 en KV-13.

Soittakaa Paranoid!

• hopiconjo
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 15:37
Mijn manier van scouten; in begin probeer ik zo dicht mogelijk basis te benaderen dan trek mij terug. Als ik een mooie spot (in de buurt van basis) vind achter struiken blijf ik daar stil zodat ik de vijand blijf detecteren. Soms trek ik mij helemaal terug en wacht mijn kans af wanneer ik denk dat ik snel naar hun basis kan rushen en daar de arty kan pakken

• Roadburn
  • Laatst online: 17-02-2013
http://forum.worldoftanks...1-tank-camouflage-tables/

Mooi topic op de WoT forums over camouflage (met ratings van individuele tanks) 0.8.1 <---meest recente tabellen.

Pz 38NA heeft dezelfde camouflage ratings als een A-20/T-50/T-50-2/Valentine/Chaffee etc.
Pz 38NA is qua camo ratings de beste Duitse LT/Scout (volgens deze tabellen, uitvoerig getest in de "trainingroom")

Tip: voor de meeste LT's geldt: negeer de "loadscreen tip" die zegt dat LT's/scouts als belangrijkste taak het vernietigen van SPG's hebben.
Doe dit pas, zoals dion_b zegt, als je zeker bent dat er een gat oftewel een veilige route is.
"Rushen" =/= "Scouten"

• Jip99
quote:
Roadburn schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 13:49:
http://forum.worldoftanks...1-tank-camouflage-tables/

Mooi topic op de WoT forums over camouflage (met ratings van individuele tanks) 0.8.1 <---meest recente tabellen.

Pz 38NA heeft dezelfde camouflage ratings als een A-20/T-50/T-50-2/Valentine/Chaffee etc.
Pz 38NA is qua camo ratings de beste Duitse LT/Scout (volgens deze tabellen, uitvoerig getest in de "trainingroom")

Tip: voor de meeste LT's geldt: negeer de "loadscreen tip" die zegt dat LT's/scouts als belangrijkste taak het vernietigen van SPG's hebben.
Doe dit pas, zoals dion_b zegt, als je zeker bent dat er een gat oftewel een veilige route is.
"Rushen" =/= "Scouten"
dus stilstaan en rijden heeft dezelfde camo.. goed om te weten :) en dan nog in de bosjes en met camo net ... dan zien mensen me pas een stuk later en word ik niet meteen verrot geschoten.. top d:)b

• hopiconjo
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 15:37
niet in de bosjes net achter de bosjes

• Jip99
quote:
hopiconjo schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 14:25:
niet in de bosjes net achter de bosjes
oh oeps, zit daar ook nog verschil in? :) ben ook maar net begonnen... :$

• Kwikbal
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 12:51
quote:
Dat heb ik inderdaad ook ervaren... In de achtergrond Chrome open, om zo af en toe even een check op een profiel te doen oid, waarna de performance van WoT langzaam terug loopt..

Ik gooi in ieder geval in het vervolg ff mijn browsertje weer dicht.

WoT: panzerjur

• BNRG
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 16-03-2013
quote:
Jip99 schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 14:31:
[...]

Ja als je in het bosje staat en je schiet of beweegt, valt de camo rating die het bosje geeft weg. Als je er iets achter staat blijf je de camo rating van het bosje houden.

Als je bv in een bosje staat en je kan erdoorheen kijken (bosje word doorzichtig) ga dan een beetje achteruit tot je niet meer doorheen het bosje kan kijken, dan valt de camorating van het bosje namelijk niet weg.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

quote:
Jip99 schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 14:23:
[...]

dus stilstaan en rijden heeft dezelfde camo.. goed om te weten :) en dan nog in de bosjes en met camo net ... dan zien mensen me pas een stuk later en word ik niet meteen verrot geschoten.. top d:)b
Camo net werkt wel alleen als je >3 sec stil staat. Met camo net is het mogelijk om met een tank met hoge camo rating (zoals de na) vanuit dekking te schieten en nog steeds niet gezien te worden. Maar als je tussen de T8 tanks komt heeft dat toch weinig zin, tenzij je exact op een zwakke plek op achterkant of bovenkant mikt kom je er toch niet doorheen, en risico dat je toch gezien wordt is te hoog.

Eigenlijk twee opties:
1) actief scouten. Blijf in beweging en zoveel mogelijk onder dekking. Duik hier en daar op om vijanden te highlighten die anders niet gezien zouden worden, maar duik even snel omlaag voor ze kunnen schieten op je. Vergt stuurmanskunsten en erg goede bewustzijn van landschap en dekking.
2) passief scouten. Race snel naar voren maar stop voordat iemand je kan zien. Vind een plek waar je stil kunt staan en kunt zien zonder gezien te worden. Blijf daar volstrekt stil staan terwijl vijanden om je heen bewegen. Terwijl ze om je heen staan kunnen je teamgenoten hen raken zonder dat zij kunnen zien waar het vuur vandaan komt. Als het front voorbij is kun je vaak ongezien een sprint trekken naar achteren en arty vinden. Vergt camo net, goede kennis van dekking en ballen van staal om stil te blijven terwijl meerdere tanks die je in een enkele schot kunnen doden voorbij rijden.
quote:
[...]

In de bosjes kun je er doorheen kijken, maar ook zelf makkelijker gezien worden. Achter de bosjes kun je zeker niet gezien worden, maar zie je zelf ook minder.

Idealiter staan je TD's ergens achter bosjes en zien ze zelf de vijand niet, maar krijgen ze locatie van een scout doorgegeven. De vijand kan hen niet zien en raken, zij kunnen wel hard de vijand raken. Let dus op als scout waar dingen met lang bereik staan (StugIII, (Jagd)Panther, in mindere mate SU-85, M8A1, en andere consorten met driehoekjes) en zorg dat jij daar gaat kijken waar zij op kunnen schieten.

Soittakaa Paranoid!

• Altijdgriep
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 11:12
Misschien is het niet helemaal duidelijk dat je ook experience krijgt als jij wat spot en een andere tank damage doet op wat jij gespot hebt.

Op deze manier kun je heel veel experience krijgen zonder ook maar een schot gelost te hebben! Sterker nog, met de 38na kun je beter niet schieten omdat je dan zelf ook gespot wordt.

Wellicht is het waard om te investeren in binoculars om te spotten, voordeel hiervan is dat je geen gold nodig hebt om hem te verwijderen en je hem op een andere tank kan gebruiken.

• Postius
Op die lage tiers zijn binocs etc totaal niet de moeite als nieuwe speler. Veel en veels te duur. Iig als je nog een nieuwe tank wilt. Je kan het denk ik doen als je weer terug gaat naar die tier om er mee te spelen, maar anders is die equipment erg erg prijzig voor lagere levels. En k heb liever een nieuwe tank dan equipment.

• theWulfen
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 29-01-2013
Tier 4 kan soms extreem frustrerend zijn als je tussen tier 8 tanks rijd. Maar met spotten kun je erg veel punten halen, en later in de battle is het lachen als ze allemaal beschadigd en langzaam zijn.

Ben nu druk bezig met m'n Tier 6 VK3001H (die echt geen armour heeft), maar ik leer nu wel veel hide & seek, en hoe snel een Tier 4 je te pakken kan nemen. :F

Als je schiet hef je trouwens al de cover binnen 15 meter op, dus als je in een bosje staat dan moet je zorgen dat er 15+ meter voor je nog een bosje staat, en ze hebben geen idee waar het vandaan kwam.
Stond een keer bijna hele battle op zo'n 100m van paar Tier 8 vijanden en duurde erg lang voordat ze me gevonden hadden. Eentje had het door maar die kon niet vaak bewegen aangezien ik z'n tracks beschoot :)
Zo leuk om te zien dat hij zijn loop naar me heeft en niet kan schieten omdat ik niet gespot ben, terwijl ik hem wel kon schieten :) Toen hij wel kon bewegen was ik natuurlijk wel snel dood..

psn: jrbunnik

• Knowuse
Als je de creds heb is bino en/of cammo net een goede investering, je kan ze gratis dismounten en mee nemen naar je volgende tank.

Shuttle st20g5

• kowlier
quote:
dion_b schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 13:20:
[...]
Tja, als je niet wilt flanken (laat staan snipen) moet je toch richting heavies kijken. Allicht is de Russische lijn meer wat voor je, vanaf de KV-1S is het voor heavy begrippen goed wendbaar en toch lomp. Daar kun je vanaf de T-34 terechtkomen via T-35-85 en KV-13.
ik flank graag, das geen probleem. niets gezelliger dan een heavy die gebunkerd staat vanachter aanvallen om de frontline de kans te geven op te rukken.

de kv-1s heb ik ook al. volledig geresearched en bezig om de IS te grinden. dat is idd een leuke tank, maar die speel ik toch its te veel terughoudend aangezien die gun een immense reload heeft :p

• Joindry
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 18:41

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

De pz38na was ook mijn eerste tree die ik volgde, toen ging die nog naar de Pz III/IV en de vk3001P...
En na enkele trees gedaan te hebben blijft dit de meest nutteloze tank die er is. Het is een scout, niet zo een slechte. Maar het probleem met die tank is dat niemand em houdt tot je crew 100% is. En die tank heeft dat nodig. Ik vond het ook een stuk verdriet en was bijna gestopt met het spel. Gelukkig legde iemand mij hier uit dat je niet hoeft te wachten op het einde van battle en eigenlijk met een tweede tank van start kan. Ik begon toen aan de duitse TD lijn gelijktijdig.

Als je premium speelt en je hebt silver zijn bino's ongeveer het beste wat je kan steken op dat stuk ongeluk gekend als de pz 38 na. Scoot naar voor, plant jezelf in een struik en schiet NIET. (open je zak patatje joppie en wacht 1-15 minuten) ik verkies bino's omdat de mobiliteit zonder 10% crew toch **** is.
optics kan je mounten indien je tank full ops is. Maar bij de 38 en 38NA is het nutteloos volgens mij.

Als je weet dat je werd gespot probeer terug te trekken, indien fail, exit battle. Anders kan je op een andere flank proberen een artyrun te doen.
Cammonetjes ben ik volledig van afgestapt, gezien dat ding toch niet werkt wanneer je rijdt, wanneer je schiet en drie seconden erna... das zowat altijd... Bino's blijven wel werken na een schot en geven op lage levels verbazingwekkend veel spotting XP, dit door de lage spottingranges van de andere tanks.

Joindry wijzigde deze reactie 29-01-2013 15:19 (8%)

• Postius
Mischien niet helemaal het goede topic maar zit er iemand al in de World of Airplanes beta? Stiekem ook wel nieuwsgierig.

• Ashrah
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 12:00
World of Planes is de moeite niet waard, kan je beter naar War Thunder gaan kijken.

Ashrah#2930 || Star Citizen, Pirates [PTS]

• jantje 2
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 14-10 14:18
Ik zelf heb toegang tot de beta van World of Warplanes. Heb denk ik 5 potjes gespeeld en was er toen wel klaar mee. Ik vond het persoonlijk veel minder leuk en onhandig ( speelde dan wel zonder joystick ed. kan ook de rede zijn )

Misschien zit daar nog wel een hardere leercurve in als WoT ik weet het niet:P binnekort nog maar eens proberen.

• Gleighton
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 20:26

Gleighton

And you will feel awesome!

quote:
Ashrah schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 15:35:
World of Planes is de moeite niet waard, kan je beter naar War Thunder gaan kijken.
Mee eens. Is een stuk beter uitgewerkt en de besturing is een stuk prettiger.

C is for Cookie

• psychoclown

psychoclown

Admin Softe Goederen

technische geneeskunde

quote:
[...]

Als je in het bosje zit of je gun steekt tot de rand van het bosje zal je 'muzzle flash' nog buiten het bosje vallen. Als je erachter staat komt de 'muzzle flash' in het bosje terecht en zal de camo van het bosje niet droppen :)

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Populair:Apple iPhone 6Samsung Galaxy Note 4Apple iPad Air 2FIFA 15Motorola Nexus 6Call of Duty: Advanced WarfareApple WatchWorld of Warcraft: Warlords of Draenor, PC (Windows)Microsoft Xbox One 500GBTablets

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013