Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-05 19:21

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Vandaag ook mijn RPi in gebruik genomen. Ik draai nu met OpenELEC versie r12350.
Blij dat m'n TP-Link TL-WN725n wifi dongle zo goed als in 1 keer draaide, verder gebruik ik een draadloze Logitech muis voor de bediening. Ik heb nog 2 vage dingen, die ik nog even uit moet zoeken:
1. Bij m'n series heb ik bij elke aflevering een SRT file voor de ondertiteling, nu m'n RPi nog zover krijgen dat ie ze ook weer geeft.
2. Het beeld wat m'n RPi geeft is wat te groot voor m'n TV, er valt mee te leven, maar mooi is anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 03-05 17:01

Perkouw

Moderator General Chat
Coenen schreef op maandag 05 november 2012 @ 20:10:
Vandaag ook mijn RPi in gebruik genomen. Ik draai nu met OpenELEC versie r12350.
Blij dat m'n TP-Link TL-WN725n wifi dongle zo goed als in 1 keer draaide, verder gebruik ik een draadloze Logitech muis voor de bediening. Ik heb nog 2 vage dingen, die ik nog even uit moet zoeken:
1. Bij m'n series heb ik bij elke aflevering een SRT file voor de ondertiteling, nu m'n RPi nog zover krijgen dat ie ze ook weer geeft.
2. Het beeld wat m'n RPi geeft is wat te groot voor m'n TV, er valt mee te leven, maar mooi is anders.
Wellicht dat je tv op een bepaalde modus staat als 4:3 of 16:9 waardoor het beeld anders is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:48
Perkouw schreef op maandag 05 november 2012 @ 20:11:
[...]

Wellicht dat je tv op een bepaalde modus staat als 4:3 of 16:9 waardoor het beeld anders is ?
Ergens in de opties kan je je beeld instellen. Ik heb jou probleempje ook altijd bij een nieuwe install.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Ik moet er morgen nog even goed naar kijken, vandaag even te veel in 1 keer om te ontdekken.
M'n TV leek (opeens) maar op 1 instelling gezet te kunnen worden. De opties moet ik nog eens rustig bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ryatzu schreef op maandag 05 november 2012 @ 19:11:
Is een alpha en dus verstanding om nog niet te gebruiken :)
Hij draait hier prima :)

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:14
Heb m'n pi via hdmi aan een full hd samsung tv. Xbmc toont bij mij ook te groot. heb in de settings van xbmc +4% zoom ingesteld. Werkt goed :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kraades schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 15:24:
[...]

Met de "Official XBMC Remote for iOS v1.1.7". En ik heb een Flirc IR USB besteld zodat ik de Harmony One kan gebruiken (let op: kan ook anders/goedkoper).
Flirc binnen en werkt.

Afbeeldingslocatie: http://img210.imageshack.us/img210/1606/flirc.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door technorabilia op 06-11-2012 12:12 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieuwe15
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
Raspbmc wil hier niet lekker draaien. Telkens bij het laden van mijn tv-shows slaat hij vast (alsof de fan-art hem gewoon volledig nekt).
Hij blijft wel reageren via SSH, maar op het toetsenbord enz reageert hij totaal niet..

Ik draai nu met deze overclock settings:
arm_freq=900
core_freq=333
sdram_freq=450
over_voltage=2
force_turbo=0

Maar hij deed het ook al met de standaard raspbmc settings..
Iedere keer als ik raspbmc probeer valt er iets groots tegen, zoals deze hangups zijn gewoon niet werkbaar.. Begin toch weer sterk te twijfelen om weer terug te gaan naar openelec..

[ Voor 44% gewijzigd door Lieuwe15 op 05-11-2012 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Zo heb van die van mij van het weekend ook binnen gekregen, werkt erg leuk!

heb er nu openelec op staan dus xbmc met de plexbmc addon, dat werkt allemaal prima merk alleen dat voor full hd het huidge sd card te langzaam is (is class 2), als ik bij cache kijk (met de info knop) dan zie je dat hij moeite heeft met het wegschrijven, bij 720p en lager is er inks aan de hand, maar goed sinterklaas komt er weer aan dus op het verlanglijstje :)

Heb hem tevens met een usb kabel van tv naar rasp aangesloten zodat ie stroom krijgt dat werkt prima en me samsung afstandbediening werkt ook er op, dat was wel een leuke verrasing :)

Verder echt een leuk ding, heb de 512versie en een case er bij gekocht :), ben er zo te vreden over dat ik voor mijn ouders en vriendin ook 1 besteld heb :D

Zal van de week ook even Raspbmc proberen om te testen :) maar goed het werkt briljant goed verder

[ Voor 19% gewijzigd door WeAreLegion op 06-11-2012 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mno
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-05 23:33

mno

Heeft er iemand ervaring met het besturen van je RPi-XBMC met een Fly/Air Mouse zoals deze?
Afbeeldingslocatie: http://www.accessbuy.com/ebay/products/D/B1499-14.jpg
Ik gebruik nu mijn Android maar het lijkt me ook handig om een dedicated afstandbediening te hebben.

Gewoon rösti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Even een vraagje

Ze raden een Class 10 kaartje aan, ik heb nu een Class 2 en merk wel dat dat niet super werkt met full HD wat logisch is, maar moet het perse een SD zijn of mag het ook een Micro zijn? Mediamarkt heeft op moment een aanbieding 16GB micro met adapter class 10 voor 13 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 04-04 11:25

RoRoo

Certified Prutser

hmm gister mijn TV getracht te updaten.. geen nieuwere firmware :( recentste is 1 jaar oud..
Dus dat zal het flikkeren niet op kunnen lossen..

Heb nu als test de "Adjust display refresh rate to match video" aangezet.. een aflevering van BSG2003 gestart. en het flikkeren bleef weg..
Vanavond eens met een andere file proberen..

Toch apart dat het met OpenElec en RaspBMC niet gebeurde..

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zandpaddo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02 21:46

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Gisteren XOT-UZG (uitzendinggemist) geinstalleerd via zip file (op Xbian 0.83). De plugin leek automatisch enabled te zijn, maar wilde eerst niet werken. Daarna uninstall gedaan van de enabled componenten en opnieuw geinstalleerd en werkt nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-04 11:13

--MeAngry--

aka Qonstrukt

WeAreLegion schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 08:59:
Even een vraagje

Ze raden een Class 10 kaartje aan, ik heb nu een Class 2 en merk wel dat dat niet super werkt met full HD wat logisch is, maar moet het perse een SD zijn of mag het ook een Micro zijn? Mediamarkt heeft op moment een aanbieding 16GB micro met adapter class 10 voor 13 euro.
Dat maakt niet uit. MicroSDHC en SDHC zijn verder technisch hetzelfde.

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
--MeAngry-- schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 09:37:
[...]

Dat maakt niet uit. MicroSDHC en SDHC zijn verder technisch hetzelfde.
Ja dacht ik dus ook, maar las ergens dat ze dat dus afraden, maar goed maakt dus niet uit wat ik zelf ook al dacht :) dan maar even bestellen das wel lekker cheap :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieuwe15
  • Nu online
MicroSDHC wil heel soms nog wel eens wat problemen kunnen geven. Ik zou zelf voor een gewone SDHC prefereren omdat ik toch altijd het idee heb dat een SDHC kaartje eigenlijk altijd iets sneller is dan MicroSDHC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
ik loop zo wel even langs de saturn en ga wel kijken, ik vind die class 10 kaartjes wel echt prijzig, maar goed nu een class 2 mekr ik dat bij full hd het streamen via plexbmc neit goed gaat (cache staat rond 15 dan) hij kan het wegschrijven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:48
Voor sinterklaas doen we aan cadeautjes, gewoon kleinigheidje voor max €15. Nu wil ik een snelle sd kaart voor de Pi, aangezien sd kaartjes vrijwel niets meer kosten wil ik een snelle sd kaart hebben.

http://tweakers.net/pricewatch/310604/sandisk-ultra-16gb-sdhc-uhs-i-30mb-s.html
Zal dit een goede zijn? Ben zelf altijd wel beetje 'fan'v van Sandisk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Dacuuu schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 10:11:
Voor sinterklaas doen we aan cadeautjes, gewoon kleinigheidje voor max €15. Nu wil ik een snelle sd kaart voor de Pi, aangezien sd kaartjes vrijwel niets meer kosten wil ik een snelle sd kaart hebben.

http://tweakers.net/pricewatch/310604/sandisk-ultra-16gb-sdhc-uhs-i-30mb-s.html
Zal dit een goede zijn? Ben zelf altijd wel beetje 'fan'v van Sandisk.
Dat zijn prima kaartjes hoor en vind prijs nog wel meevallen inderdaad, bij staturn was 8GB class 10 gewoon 18 euro ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zandpaddo

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

WeAreLegion schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 10:12:
[...]

Dat zijn prima kaartjes hoor en vind prijs nog wel meevallen inderdaad, bij staturn was 8GB class 10 gewoon 18 euro ofzo.
Ik heb de adata 32 gb van informatique class 10. 2 weken geleden was deze nog 22 euro + 2,50 verzenden (nu helaas 27+2.50 euro). Werkt prima en haal in de praktijk zo'n 16 MB/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Het beeld van m'n RPi (openELEC) past inmiddels goed op m'n TV, na wat zoeken de zoom functie gevonden. Deze heb ik op -8% gezet en de refresh rate op 60Hz om het beeld weer gecentreerd te krijgen.

Streamen via Wi-Fi gaat niet altijd perfect, sommige series (720p) haperen soms net wat te veel om het lekker te kunnen kijken. Ik heb files met X264 en H264, ik heb het idee dat de RPi de ene net wat lekkerder vind dan de ander.

Verder nog even opzoek hoe ik de SRT ondertitel files afgespeeld krijg. Ik gebruikt Serviio als DLNA server. Zou een andere DLNA server beter werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Zoom?? Je kan je beeldinstellingen zelf aanpassen zodat het standaard past..

srt moet gewoon afspelen als de filenames gelijkzijn.. film.mkv en film.srt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomic
  • Laatst online: 04-05 22:21

tomic

Smexylittlebabe!

Bedankt voor de image van Xbain 1.0 alpha Curlymo, ik heb zelf onvoldoende tijd/kennis om te compilen maar na een backup van 0.8.3, die goed werkt (behalve voor- of achteruitspeoelen in Uitzendinggemist) ga ik die even proberen.

[ Voor 15% gewijzigd door tomic op 06-11-2012 12:53 ]

Toch maar een weblog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Alle fixes voor problemen met een (bevestigde oplossing) in XBian 1.0 Alpha 1:
https://github.com/Koenkk/xbian/blob/master/Docs/Bugfixes.md

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alicanto
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-05 12:32
@curlyMo
thx voor die link met bugfixes!
bij mij werkt idd het toetsenbord niet (ook niet met powerd usb hub)
ik start nu op mijn computer putty.exe op, ssh verbinding met 192.168.2.11
login as: root
password: raspberry
krijg dan de melding: access denied

suggesties??

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Op de voorpagina van onze Github:
NOTE: If you are connecting via SSH use user:xbian pass:raspberry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alicanto
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-05 12:32
ah, bedankt!
Ik was nog niet echt bekend met Github...
Het is nu gelukt en het toetsenbord werkt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134289

Goeie vraag zeg, ben ook benieuwd of dit werkt..Wie o wie kan hier antwoord op geven??
mno schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 07:34:
Heeft er iemand ervaring met het besturen van je RPi-XBMC met een Fly/Air Mouse zoals deze?
[afbeelding]
Ik gebruik nu mijn Android maar het lijkt me ook handig om een dedicated afstandbediening te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat heb je zelf al geprobeerd? Ik bedoel dan zoals het zoeken op internet e.d.

[ Voor 44% gewijzigd door CurlyMo op 06-11-2012 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

@RoRoo, waar of hoe kan ik de beeldinstellingen aanpassen, via de config.txt file in /boot?
Mijn probleem is vergelijkbaar met deze: http://www.raspberrypi.or...topic.php?t=8525&p=102565
Ik heb ook een Sony TV die maar max 1080i doet.

M'n SRT files hebben dezelfde naam als m'n MKV files, vroeger met m'n LG Blu-Ray speler werkte dit ook gewoon. Vreemd, nog even zoeken dus.

Nog even wat anders, m'n CPU usage is constant 95%, ook idle, als ik bv System Info kijk. Lijkt me niet helemaal goed niet. De temperatuur van m'n CPU is 59°C lijkt me ook wat aan de hoge kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Coenen schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 14:23:
Nog even wat anders, m'n CPU usage is constant 95%, ook idle, als ik bv System Info kijk. Lijkt me niet helemaal goed niet. De temperatuur van m'n CPU is 59°C lijkt me ook wat aan de hoge kant.
De temp. limit is 85C, waarna je (mits je dat uitgezet hebt) RPi automatisch weer op stock gaat draaien. Valt dus nog wel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online

Compizfox

Bait for wenchmarks

Coenen schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 12:32:
Het beeld van m'n RPi (openELEC) past inmiddels goed op m'n TV, na wat zoeken de zoom functie gevonden. Deze heb ik op -8% gezet en de refresh rate op 60Hz om het beeld weer gecentreerd te krijgen.

Streamen via Wi-Fi gaat niet altijd perfect, sommige series (720p) haperen soms net wat te veel om het lekker te kunnen kijken. Ik heb files met X264 en H264, ik heb het idee dat de RPi de ene net wat lekkerder vind dan de ander.
Dat is hetzelfde ;) (Of ja, de uploader bedoelt er hetzelfde mee)

H.264 (ook wel AVC genoemd) is de codec. x264 is een veelgebruikte open-source encoder voor H.264.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Coenen schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 14:23:
@RoRoo, waar of hoe kan ik de beeldinstellingen aanpassen, via de config.txt file in /boot?
Mijn probleem is vergelijkbaar met deze: http://www.raspberrypi.or...topic.php?t=8525&p=102565
Ik heb ook een Sony TV die maar max 1080i doet.

M'n SRT files hebben dezelfde naam als m'n MKV files, vroeger met m'n LG Blu-Ray speler werkte dit ook gewoon. Vreemd, nog even zoeken dus.

“system” > “system” > “video output” > “video calibration”.

Heel vreemd, want bij mij werkt het zonder problemen op welke versie of release dan ook :?

CPU Usage moet je niet in system info kijken. het opbouwen van dat scherm vergt al dusdanig veel van je cpu dat ie omhoog gaat..

SSH in je Pi en check met het commando top je cpu usage voor een duidelijker beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Nevermind heb het al denk ik :)

[ Voor 87% gewijzigd door WeAreLegion op 06-11-2012 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B.V
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 05-04 12:04

B.V

Sinds dit weekend ook trotse eigenaar van een Raspberry Pi, de 512MB variant. Draait nu Raspbmc op.
Voor het eerst aan het spelen nu met XBMC, hiervoor de Popcorn Hour gewend. Moet zeggen dat het kastje leuke power in huis heeft.

Wel hier en daar wat hickups (lees wegvallend beeld) met afspelen van content (MKV's) via SMB. Na wat lezen is dat waarschijnlijk de oorzaak. Te hoge bitrate over protocol met teveel overhead. Via de Raspberry site de 2 codecs (MPEG-2 en VC-1) besteld voor weinig (imho). Kijken of dit iets helpt bij afspelen van content met DTS, wat nu echt niet af te spelen is.

In combinatie met Android tablet en Yatsé Remote is het apparaat prima te besturen. Iemand een nog beter werkende android remote app gevonden?
RoRoo schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 15:41:
[...]
CPU Usage moet je niet in system info kijken. het opbouwen van dat scherm vergt al dusdanig veel van je cpu dat ie omhoog gaat..

SSH in je Pi en check met het commando top je cpu usage voor een duidelijker beeld.
Was me ook al opgevallen. System info scherm laad op de achtergrond allerlei gegevens, wat voor de hoge CPU load zorgt (top: 80% info scherm: 90%). Zodra je uit dit scherm bent komt de CPU weer tot rust (top: 20%)

[ Voor 5% gewijzigd door B.V op 06-11-2012 22:25 . Reden: Remote info added ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Ik heb nu een netgear adapater die werkt, maar wifi signaal in mijn huis is echt te slecht, hij kan 720p niet aan, nou had ik nog een powerline adapter liggen en die werkt wel prima :) Dus heb hem nu in slaapkamer staan, volgende week even raspbmc proberen, ena ls alles bevalt bestel ik er nog 3, 1 voor mij, voor me vriendin en voor mijn pa 1 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zandpaddo

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Gister mijn wifi nano dongle RTL8188CUS binnen gekregen. In Xbian heb ik wifi configuratie @ next boot geselecteerd (Mr Engman's script). Bij de stap dat de dongle geplaatst, en ik dat dus doe, wordt t scherm zwart en reboot mijn RPi. Vervolgens werkt niks meer op USB.

Gelukkig een backup image gemaakt en na het restoren werkt alles weer, maar bovenstaand fenomeen herhaald zich.

- Is dit een usb power issue? Geheel boot wel als ik de dongle (zonder installatie) erin stop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
zandpaddo schreef op woensdag 07 november 2012 @ 08:48:
Gister mijn wifi nano dongle RTL8188CUS binnen gekregen. In Xbian heb ik wifi configuratie @ next boot geselecteerd (Mr Engman's script). Bij de stap dat de dongle geplaatst, en ik dat dus doe, wordt t scherm zwart en reboot mijn RPi. Vervolgens werkt niks meer op USB.

Gelukkig een backup image gemaakt en na het restoren werkt alles weer, maar bovenstaand fenomeen herhaald zich.

- Is dit een usb power issue? Geheel boot wel als ik de dongle (zonder installatie) erin stop.
Dat zou maar zo kunnen inderdaad, al moe tik zeggen dat ik met mijn netgear evaw111 nergens last van had, die deed het gewoon ook via stroom van tv, alleen is signaal bij mij thuis heel slecht dus heb hem nu maar weer bekabeld aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zandpaddo

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

WeAreLegion schreef op woensdag 07 november 2012 @ 09:20:
[...]

Dat zou maar zo kunnen inderdaad, al moe tik zeggen dat ik met mijn netgear evaw111 nergens last van had, die deed het gewoon ook via stroom van tv, alleen is signaal bij mij thuis heel slecht dus heb hem nu maar weer bekabeld aangesloten.
Heb tijdelijk een powered usb hub kunnen regelen, vanavond maar weer eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Ik gebruik een TP-Link TL-WN725N nano Wi-Fi dongle, zonder powered USB hub, dit werkt goed.
Wel eerst the RPi (met OpenELEC) bedraad opgestart, via SSH gechecked of de Wi-Fi dongle er was.
Daarna de instelling voor m'n Wi-Fi netwerk gedaan, daarna werkte het eigenlijk goed.

720p materiaal speelt ie goed af, maar soms ook niet, dan hapert ie, nog geen idee precies waarom.
Tijdens het kijken zie ik wel dat m'n CPU soms naar de 100% gaat. Ik heb m'n RPi al wat overgeclocked naar 800MHz, dit leek wat te helpen. Maar ik denk dat ie nog wat hoger moet, de combinatie wireless en subs heeft meer processing power nodig.

Wat werkt eigenlijk het beste? Ik gebruik nu een Serviio DLNA server op m'n NAS/Server, de RPi gebruik ik om via UPNP dingen af te spelen, de verbinding is draadloos.
Zou direct via SMB (of FTP) beter werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Het beste werkt volgens mij NFS als je dat soort protocolen wil gaan gebruiken SMB heeft veel overhead, en FTP is niet bedoelt eigenlijk om te streamen.

Ik heb zelf bij mijn ouders een server staan, daar draait plex media server en ik stream het naar mijn huis toe met behulp van de plexbmc addon dat werkt echt super goed. Maar goed 1080 heeft ie problemen mee, maar dat heeft echt met het lezen/schrijven van SDcard te maken, die is gewoon niet zo snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomic
  • Laatst online: 04-05 22:21

tomic

Smexylittlebabe!

zandpaddo schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 09:34:
Gisteren XOT-UZG (uitzendinggemist) geinstalleerd via zip file (op Xbian 0.83). De plugin leek automatisch enabled te zijn, maar wilde eerst niet werken. Daarna uninstall gedaan van de enabled componenten en opnieuw geinstalleerd en werkt nu.
Heb je ook dat de 1e 2 seconden van een uitzendinggemist filmpje hij geen geluid geeft en hapert? Waarna hij wel gewoon goed afspeelt, tenzij je voor- of achteruit skipt?

Meer mensen hier last van?
Xbain 0.8.3 - overclocked 1ghz.

Toch maar een weblog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
heb gister avond even zitten kijken welke skins ik nou beste vond, maar dat zijn er maar weinig eigenlijk de standaard werkt prima, maar zou het fijn vinden als ik menu wat makkelijker in kan stellen (ik maak namelijk alleen gebruik van addon plex) en moet nu dus vrij veel handelingen doen om daar te komen met andere skins, waar het wel bij kan die izjn weer redelijk zwaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwa
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:50

mwa

Problemen met Xbian:

Heb gisteren MPEG license key gekocht, en heb in de Xbian config (binnen XBMC) aangegeven dat ik tijdens de volgende boot deze key wil invoeren. Na de reboot word ik verwelkomt met een "enter key now (y/n)" melding. Heel fijn, maar ik heb geen USB keyboard.

Na meerdere reboots blijft Xbian op deze melding terugkomen (logisch), maar dit zorgt ervoor dat ik dus niks anders kan doen dan Xbian in z'n geheel te installeren en alles opnieuw in te stellen (incl. 500+ films inscannen...).
Iemand een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Even het betreffende *.sh bestandje verwijderen in /etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwa

mwa

CurlyMo schreef op woensdag 07 november 2012 @ 12:03:
Even het betreffende *.sh bestandje verwijderen in /etc
Thanks! Ik ssh'de de raspberry in en kon gelijk de keys toevoegen. Dit is opgelost!

Nu ik toch bezig ben, gisteren heb ik tijdelijk een andere skin uitgeprobeerd (Aeon nogiets), maar deze beviel niet. Ben nu terug geswitched naar de standaard skin, maar nu onbreekt het achtergrond plaatje (met de cirkels). Heb de opties doorgenomen onder skin settings, maar dit staat allemaal goed zover ik kan zien.

Iemand enig idee?

Ik heb alweer geswitched tussen skins, maar maar het achtergrond plaatje blijft verdwenen onder Confluence.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee, weet ik niet. Vragen vanaf Xbian1.0 Alpha 1 kunnen bij mij terecht (of van die onbenullige foutjes zoals met de licenses e.d.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zandpaddo

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

tomic schreef op woensdag 07 november 2012 @ 11:38:
[...]

Heb je ook dat de 1e 2 seconden van een uitzendinggemist filmpje hij geen geluid geeft en hapert? Waarna hij wel gewoon goed afspeelt, tenzij je voor- of achteruit skipt?

Meer mensen hier last van?
Xbain 0.8.3 - overclocked 1ghz.
Ik kan me het niet herinneren dat ie dat deed, maar ik heb nog maar zeer beperkt getest op het niveau van beeld check....geluid check....werkt.Eerst mijn wifi dongle aan de praat krijgen en dan ga ik m actief gebruiken denk ik. Hou je op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-04 23:40
ik vind het zo jammer dat er geen spdif out op zit. ik wil gewoon kunnen genieten van DD en DTS. ( IK hebben Hdmi amp dus). Iemand een oplossing voor spdif op de PI?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gtoniser
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16:27
Animal schreef op woensdag 07 november 2012 @ 13:52:
ik vind het zo jammer dat er geen spdif out op zit. ik wil gewoon kunnen genieten van DD en DTS. ( IK hebben Hdmi amp dus). Iemand een oplossing voor spdif op de PI?
Ik gebruik hiervoor een HDMI switch die ook een SPDIF uitgang heeft (en het geluid dus van de hdmi stream kopieert en via spdif naar me versterker stuurt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal
Waar kan ik die vinden? Er is geen coax spdif out mogelijk vanuit de Jack out?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gtoniser
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16:27
Ik heb zelf deze:
http://dx.com/p/1080p-4-p...nverter-100-240v-ac-16553

Het helpt trouwens niet als je in 3 topics tegelijk dezelfde reactie plaatst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwa

mwa

CurlyMo schreef op woensdag 07 november 2012 @ 12:41:
Nee, weet ik niet. Vragen vanaf Xbian1.0 Alpha 1 kunnen bij mij terecht (of van die onbenullige foutjes zoals met de licenses e.d.).
Enig idee waar ik met een vraag als deze terecht kan? Xbian forum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-05 09:07

Firesphere

Yoshis before Hoshis

dialmformark schreef op woensdag 07 november 2012 @ 15:34:
[...]

Enig idee waar ik met een vraag als deze terecht kan? Xbian forum?
Zodra de stagiair de netwerkkabel weer inplugt, bijvoorbeeld ja :)

Je zou ook de skin opnieuw kunnen installeren misschien?

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-05 16:24
Weet iemand hoe je een netwerk schijf kan laten scannen voor informatie over films etc?
Het werkt niet automatisch bij mij en heb nog niet kunnen vinden hoe je dit zelf handmatig kan laten uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Ryatzu schreef op woensdag 07 november 2012 @ 15:39:
Weet iemand hoe je een netwerk schijf kan laten scannen voor informatie over films etc?
Het werkt niet automatisch bij mij en heb nog niet kunnen vinden hoe je dit zelf handmatig kan laten uitvoeren.
Automated Scan aanzetten als je de library aanmaakt? dat werkt bij mij namelijk wel (met gewone XBMC op pc) via een VPN verbinding met server bij mijn ouders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Kleine update voor mijn "flicker / knipper" probleem..

Resolutie op 1080P/24hz gezet en het knipperen blijft weg..

Vreemd genoeg had ik dit huppel niet met andere distro's. Iemand nog ideetjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Nu online

Compizfox

Bait for wenchmarks

Animal schreef op woensdag 07 november 2012 @ 14:07:
Er is geen coax spdif out mogelijk vanuit de Jack out?
Beetje logisch nadenken ;)

Jack out is analoog (stereo). S/PDIF is digitaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 461211

RoRoo schreef op woensdag 07 november 2012 @ 16:58:
Kleine update voor mijn "flicker / knipper" probleem..

Resolutie op 1080P/24hz gezet en het knipperen blijft weg..

Vreemd genoeg had ik dit huppel niet met andere distro's. Iemand nog ideetjes?
Je zult ook zien dat als je de resolutie op 1080p en 24 hz zet de 1080 mkv + DTS veel makkelijker afspeelt, althans bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17:28
CurlyMo schreef op zondag 04 november 2012 @ 14:13:
In Xbian1.0 wordt de default governor vrijwel zeker "performance", zodat je een lekker responsieve XBMC hebt.

We zijn nu even een test aan het draaien om zeker te weten dat het je garantie niet verkloot als je draait op >= medium overclock.

Bron: http://www.raspberrypi.org/archives/2008#comment-33321 (tweede pagina)

Edit. Na mijn RPi meer dan een 15m gestressed te hebben op een statische turbo modus, is mijn max. temp 44.4C
Als ik van GitHub deze laatste versie wil testen, hoe kan ik dat dan het beste doen? Normaal gesproken is het een image die je naar een SD Kaart wegschrijft. Maar nu download ik (op windows) een zip file. Enige uitleg zou makkelijk zijn voor mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Toch gewoon de image downloaden :)
http://xbian.org/downloads/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-05 09:07

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Hey, server is weer up! *O*

Hmmm, wel op een oude 100MBit switch :(

Ah well, beter dan down natuurlijk.

[ Voor 60% gewijzigd door Firesphere op 07-11-2012 20:04 ]

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
En deze is dan gelijk te trekken met de github versie? :) normaal gesproken doe ik bij een applicatie zoals sickbeard daarna een git pull om hem up-to-date te maken met de GIT werkt dat hier ook bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Anoniem: 461211 schreef op woensdag 07 november 2012 @ 18:01:
[...]

Je zult ook zien dat als je de resolutie op 1080p en 24 hz zet de 1080 mkv + DTS veel makkelijker afspeelt, althans bij mij.
Nog niet getest, maar op zich liep dat wel.
Vind het alleen irritant dat ik nu het scherm zie knipperen. Vooral als het donker is (nachtscenes).

Morgen een extra SD scoren om op te testen. Is nu de primaire media player in de woonkamer. Dus zodra ik naar het werk ga moet de vrouw met een werkend apparaat achterblijven :) anders gaan de kids muiten :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwa

mwa

Waarschijnlijk een hele stomme vraag (ja die bestaan wel :)

Als ik nu de alpha 1.0 image op m'n SD kaart gooi, moet ik dan weer helemaal opnieuw m'n film collectie inscannen? Of is er een manier om vanuit 0.8.3 te updaten met behoud van de installingen/collectie. Ik denk van niet, maar vraag het voor de zekerheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-05 16:39
dialmformark schreef op woensdag 07 november 2012 @ 23:00:
Waarschijnlijk een hele stomme vraag (ja die bestaan wel :)

Als ik nu de alpha 1.0 image op m'n SD kaart gooi, moet ik dan weer helemaal opnieuw m'n film collectie inscannen? Of is er een manier om vanuit 0.8.3 te updaten met behoud van de installingen/collectie. Ik denk van niet, maar vraag het voor de zekerheid.
Misschien met de backup addon?
http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=129499c

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Backup je /root/.xbmc directory en restore hem in /home/xbian/.xbmc

Ps. zorg dat de user rechten in Alpha 1 wel goed staan:
code:
1
chown -R xbian:xbian /home/xbian/.xbmc

[ Voor 46% gewijzigd door CurlyMo op 07-11-2012 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Nu online

Compizfox

Bait for wenchmarks

Er is geen manier om simpelweg te upgraden zeker?

Maar ff een lijstje maken van wat ik moet backuppen dan...

iig:
/boot/config.txt
/root/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee, en dat komt omdat we nu van scratch zijn begonnen. Daarom komen er ook een paar bugs weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squixx
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 02-05 15:43
Weet iemand hier of er een maximum naam lengte is voor open elec?

heb namelijk het probleem dat al mn 1080p films prima afspelen, maar op al mn series crashed de raspberry.

Het enige verschil wat ik me kan indenken, is dat er bij series ipv /movies/moviename/moviename.mkv

/tvshows/showname/season/episodenames01e01.mkv staat..

edit: dit alles loopt via NFS trouwens, via uPnP wil het wel werken, en met SMB heb ik zelf het probleem dat mn video's niet willen verschijnen >.< (maar dat ligt puur aan de server kant)

[ Voor 22% gewijzigd door Squixx op 08-11-2012 00:48 ]

android since G1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb dezelfde (Sick Beard) indeling en geen problemen (OpenELEC r12080 via NFS).

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--

--MeAngry--

aka Qonstrukt

@CurlyMo:

Ik ben pogingen aan het ondernemen om mijn USB geluidskaart met SPDIF aan de praat te krijgen onder XBMC op de RPi en zag dat er voor Raspbmc een speciale XBMC build is met ondersteuning voor de nieuwe AudioEngine waarmee dit mogelijk is.
Nu bevalt XBian me echter qua opzet veel beter dan Raspbmc, onder andere door de overzichtelijkere opzet, dus wil ik eigenlijk XBMC gaan compilen met AudioEngine ondersteuning voor XBian.

Mijn vraag is dan ook, hoe hebben jullie de bijgesloten build gecompiled? Gewoon op de RPi zelf, of met een ARM build-omgeving op een snellere PC? Ik kan me namelijk voorstellen dat het compilen op een RPi zelf behoorlijk lang duurt, en aangezien ik nogal wat verschillende configuraties uit wil gaan proberen...
Ik had in ieder geval in de Docs map al een build-script zien staan, dus daar zal ik eens wat mee gaan spelen.

[edit]
Ik denk dat ik mijn antwoord al heb:
code:
1
2
3
[...]

make # (THIS WILL TAKE LOOOONG! +- 14 hours)

:+

@da_flux: blijkbaar niet dus.

Ik ga zelf in ieder geval eens uitzoeken wat ik nodig heb om dat wel te doen. Heb nog een quadcore server draaien die uit z'n neus staat te vreten, dus daar kan ik wel een Debian virtual op aanzwengelen.

[edit 2]
Is er eigenlijk een speciale reden waarom XBMC voor de RPi sowieso zonder ALSA wordt gecompileerd bij elke distributie die ik gezien heb? (XBian, Raspbmc, OpenELEC)
Want ALSA lijkt bij mij alle audio apparaten prima te herkennen onder XBian. (Onder Raspbmc zie ik alleen mijn USB geluidskaart.)

[ Voor 27% gewijzigd door --MeAngry-- op 08-11-2012 12:47 ]

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 257265

Ze doen dit gewoon op een desktop pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!
--MeAngry-- schreef op donderdag 08 november 2012 @ 12:38:
Is er eigenlijk een speciale reden waarom XBMC voor de RPi sowieso zonder ALSA wordt gecompileerd bij elke distributie die ik gezien heb? (XBian, Raspbmc, OpenELEC)
Want ALSA lijkt bij mij alle audio apparaten prima te herkennen onder XBian. (Onder Raspbmc zie ik alleen mijn USB geluidskaart.)
Omdat ALSA op de RPi niet door XBMC zelf wordt ongesteund. Ze zetten het op verschillende manieren uit tijdens het configureren en compileren. Er zijn dus een aantal hacks nodig om dat te omzeilen. Je zult dat vanzelf merken nadat je ./configure met alle opties hebt uitgevoerd. ALSA aan of uitzetten geeft daarin namelijk geen verschil.

Ik doe dit ook gewoon op mijn RPi aangezien ik alleen een FreeBSD ZFS server hebt staan waarop cross compilatie niet wordt ondersteunt. Daarnaast compileert die gewoon s' nachts en is hij de volgende ochtend klaar :)

[ Voor 12% gewijzigd door CurlyMo op 08-11-2012 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--

--MeAngry--

aka Qonstrukt

CurlyMo schreef op donderdag 08 november 2012 @ 12:55:
[...]

Omdat ALSA op de RPi niet door XBMC zelf wordt ongesteund. Ze zetten het op verschillende manieren uit tijdens het configureren en compileren. Er zijn dus een aantal hacks nodig om dat te omzeilen. Je zult dat vanzelf merken nadat je ./configure met alle opties hebt uitgevoerd. ALSA aan of uitzetten geeft daarin namelijk geen verschil.

Ik doe dit ook gewoon op mijn RPi aangezien ik alleen een FreeBSD ZFS server hebt staan waarop cross compilatie niet wordt ondersteunt. Daarnaast compileert die gewoon s' nachts en is hij de volgende ochtend klaar :)
Is dat een driverissue? Ik vind het erg apart namelijk omdat ik juist zou zeggen dat je door ALSA een RPi hetzelfde kunt aansturen als elke andere Linux computer/distro.
Dan zal ik maar eens met PulseAudio gaan knoeien, daarmee hebben ze het onder Raspbmc ook aan de praat gekregen.

Ik zou de Raspbmc build ook op XBian kunnen installeren overigens, maar die specifieke (PulseAudio) build dateert alweer van Augustus en is behoorlijk buggy.

Welke build hebben jullie precies gebruikt om issue #23 op te lossen? Ik pak graag dezelfde omdat ik gisteren de laatste nightly gebruikte onder Raspbmc om tot de ontdekking te komen dat m'n scherm nog maar voor een kwart zichtbaar was. :P

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je de xbmc.log opent dan zie je de build als tweede regel:
code:
1
01:00:20 T:3042078720  NOTICE: Starting XBMC (12.0-ALPHA7 Git:20121106-f3945b4), Platform: Linux (wheezy/sid, 3.2.27 armv6l). Built on Nov  7 2012

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 04-04 14:35
Hoi Jongens!

Na het lezen van heel deze topic heb ik besloten om gewoon de nieuwe raspberry pi aan te schaffen en daar XBMC op te installeren. Dit is lekker goedkoop!

Wat ik me nog afvroeg: Ik het nodig om extra koeling voor de pi aan te schaffen als ik ontzettend veel films in 1080p op ga kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Ik heb XBian op het moment niet draaien, dus ik kon het niet controleren, bedankt! :)

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nipje schreef op donderdag 08 november 2012 @ 13:16:
Hoi damen/heren :p

Na het lezen van heel deze topic heb ik besloten om gewoon de nieuwe raspberry pi aan te schaffen en daar XBMC op te installeren. Dit is lekker goedkoop!

Wat ik me nog afvroeg: Ik het nodig om extra koeling voor de pi aan te schaffen als ik ontzettend veel films in 1080p op ga kijken?
Ik heb mijn RPi op constante turbo modus niet boven de +/- 50C gekregen. De RPi gaat vanzelf op zijn standaard clock draaien als hij de 85C bereikt. Ik zou dus zeggen, probeer het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 04-04 14:35
CurlyMo schreef op donderdag 08 november 2012 @ 13:18:
[...]

Ik heb mijn RPi op constante turbo modus niet boven de +/- 50C gekregen. De RPi gaat vanzelf op zijn standaard clock draaien als hij de 85C bereikt. Ik zou dus zeggen, probeer het.
Dus als ik gewoon regelmatig een filmpje kijk moet dit met standaard hardware gewoon goed gaan? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zandpaddo

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Mijn dongle werkt, het zij met powered usb. Welke chipset heeft die WN725N? Ook de RTL8188CU?

Wordt die ook ondersteund door Xbian wifi script? Zo niet, kun je in stappen uitleggen hoe je m geinstalleerd hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bijna alle wifi chips worden in Xbian1.0 Alpha 1 out of the box ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Hoe zet je eigenlijk die turbo mode aan ? Ik heb de 512 versie maar geen idee eigenlijk of dat standaard aanstaat of niet :) ik draai openelec 1350 versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
via raspi-config (als dat wordt ondersteund) of deze settings in je /boot/config:
code:
1
2
3
4
arm_freq=1000
core_freq=500
sdram_freq=500
over_voltage=6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Okay

Thanks, zal er vannavond na het werk eens naar kijken :) maar goed ding werkt nu eigenlijk al wel goed maar iets sneller zou wel moooi zijn : D

Wat is beetje goed omt e doen? 900mhz? en geheugen enzo of gewoon beetje bij beetje omhoog doen?

[ Voor 24% gewijzigd door WeAreLegion op 08-11-2012 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Let wel of dat turbo modus je FS kan corrumperen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
trial and error.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal
Compizfox schreef op woensdag 07 november 2012 @ 17:18:
[...]

Beetje logisch nadenken ;)

Jack out is analoog (stereo). S/PDIF is digitaal.
Coax SPDIF is toch ook gewoon in Jack uitvoering beschikbaar? Herriner je de oude soundblasters nog? Daar kon je gewoon kiezen groene output plus analoog of spdif out. Het is tenslotte gewoon een coax verbinding.

Beetje logisch nadenken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartOtten
  • Laatst online: 03-05 12:56
CurlyMo schreef op donderdag 08 november 2012 @ 13:31:
Let wel of dat turbo modus je FS kan corrumperen.
Werkt prima met Raspbmc (of Xbian) vanaf USB-schijf. Heb overigens zelf wel extra beveiliging ingebouwd door een 'rebootnice' script,want vooral mijn JFS-partitie wil nog wel eens een tikje krijgen van de Raspberry. Ext4 is stabiel though

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BartOtten schreef op donderdag 08 november 2012 @ 14:50:
[...]

Werkt prima met Raspbmc (of Xbian) vanaf USB-schijf. Heb overigens zelf wel extra beveiliging ingebouwd door een 'rebootnice' script,want vooral mijn JFS-partitie wil nog wel eens een tikje krijgen van de Raspberry. Ext4 is stabiel though
Er zijn een aantal gebruikers van XBian die hebben bevestigd dat het hun FS corrumpeert. Zelf heb ik er ook nooit last van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartOtten
  • Laatst online: 03-05 12:56
CurlyMo schreef op donderdag 08 november 2012 @ 14:52:
[...]

Er zijn een aantal gebruikers van XBian die hebben bevestigd dat het hun FS corrumpeert. Zelf heb ik er ook nooit last van gehad.
Ook met externe harde schijf?

De grootste kans is dat bestanden niet goed weggeschreven worden en dat is op te lossen door het commando sync te geven voor een reboot. Gewoon de stroom eraf trekken is echt een nogo, dan draait bij mij ook alles in de soep :P. Misschien kunnen jullie in Xbian de poweroff (of halt) aanpassen zodat die net voor unmounten nog synct. Het zou fijn zijn als er ook een makkelijke manier is om eigen scripts te kunnen draaien voor opstart xbmc en bij afsluiten xbmc. Mijn hevig gemodificeerde Raspbmc (zucht..upstart...zucht) controleert nu voor XBMC start of de media-partitie goed gemount is, en mocht dat niet zo zijn dan doet het dat eerst. Daarna kopieeert die fanart naar het (snelle) interne geheugen en dan pas start XBMC. Maakt de opstart van XBMC wat langzamer, geheugengebruik 80mb groter maar daarna is XBMC wel razendsnel zelfs met fanart-themes. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je zelf scripts wilt starten voordat XBMC start, dan voeg je die simpelweg toe aan /etc/rc.local
XBian1.0 Alpha is nu trouwens ook razendsnel met Turbo Modus. Scrollt zonder delay door de fan-art heen.

Sync kan je toevoegen aan het stop commando van /etc/init.d/bootlocal, vanaf nu ook standaard ondersteund in Xbian1.0 :)

[ Voor 40% gewijzigd door CurlyMo op 08-11-2012 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Ik zal er vannavond eens mee gaan kloten, ik gebruik zelf alleen plexbmc, dus geen hdd's of wat dan ook dus zal er in dat opzich niet zo heel veel last van hebben dan. Maar merk wel dat fanart themes stuk langzamer zijn. Nou heeft plexbmc volgens mij de neiging om fanart steeds weer opnieuw op te halen. Maar buiten dat om werkt het verder alelmaal prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--

--MeAngry--

aka Qonstrukt

CurlyMo schreef op donderdag 08 november 2012 @ 15:07:
Als je zelf scripts wilt starten voordat XBMC start, dan voeg je die simpelweg toe aan /etc/rc.local
XBian1.0 Alpha is nu trouwens ook razendsnel met Turbo Modus. Scrollt zonder delay door de fan-art heen.

Sync kan je toevoegen aan het stop commando van /etc/init.d/bootlocal, vanaf nu ook standaard ondersteund in Xbian1.0 :)
Dat vind ik fijn aan XBian, het werkt veel meer als een 'normaal' Debian systeem dan Raspbmc. En inderdaad, in de turbo modus draait echt alles turbo, heb zelf in 2 dagen tijd intensief gebruik en testen in ieder geval geen problemen ondervonden, en alles werkt lekker snel. :)

Erg fijn opgezette distro, kudos!

Wat ik overigens wel gedaan heb is de RAM split op m'n 512MB RPi op 256/256 gezet. Ik merk dan namelijk dat XBMC meer afbeeldingen etc. in cache bewaart en dat je nog sneller kunt browsen. Daarnaast zie ik het nut van zoveel GPU geheugen ook niet echt. Ik betwijfel of er uberhaupt zoveel gebruikt wordt tijdens het decoden van H264. Misschien dat het voor PVR (encoden) nuttiger is.

[ Voor 20% gewijzigd door --MeAngry-- op 08-11-2012 15:36 ]

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Nu online

Compizfox

Bait for wenchmarks

Animal schreef op donderdag 08 november 2012 @ 14:12:
[...]
Coax SPDIF is toch ook gewoon in Jack uitvoering beschikbaar? Herriner je de oude soundblasters nog? Daar kon je gewoon kiezen groene output plus analoog of spdif out. Het is tenslotte gewoon een coax verbinding.
Beetje logisch nadenken
Ja, maar waar zit die jack aansluiting op de RPi aan vast? Precies, aan een DAC. Er komt nou eenmaal een analoog signaal uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
--MeAngry-- schreef op donderdag 08 november 2012 @ 15:34:
[...]

Dat vind ik fijn aan XBian, het werkt veel meer als een 'normaal' Debian systeem dan Raspbmc. En inderdaad, in de turbo modus draait echt alles turbo, heb zelf in 2 dagen tijd intensief gebruik en testen in ieder geval geen problemen ondervonden, en alles werkt lekker snel. :)

Erg fijn opgezette distro, kudos!

Wat ik overigens wel gedaan heb is de RAM split op m'n 512MB RPi op 256/256 gezet. Ik merk dan namelijk dat XBMC meer afbeeldingen etc. in cache bewaart en dat je nog sneller kunt browsen. Daarnaast zie ik het nut van zoveel GPU geheugen ook niet echt. Ik betwijfel of er uberhaupt zoveel gebruikt wordt tijdens het decoden van H264. Misschien dat het voor PVR (encoden) nuttiger is.
Hmm lovende kritieken voor XBian, de oude versies waren al goed, maar hadden wel hun quirks.... van het weekend maar eens met alpha 1.0 gaan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• capsoft
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05-03 23:34
--MeAngry-- schreef op donderdag 08 november 2012 @ 15:34:
[...]

Dat vind ik fijn aan XBian, het werkt veel meer als een 'normaal' Debian systeem dan Raspbmc.
Volgens mij zijn ze beiden gebaseerd op Raspbian en Raspbian is weer gebaseerd op Debian. Openelec is niet (indirect) gebaseerd op Debian.

Als Xbian uit alpha (en beta) komt ga ik ook de 1.0 proberen. Al draait Raspbmc RC5 nu prima. Loopt op Xbian 1.0 ook de boel vast als je een grote directory met grote foto's opent?

edit sinds rc4 is raspbmc gebaseerd op raspbian. bron: http://www.raspbmc.com/2012/08/release-candidate-4/

[ Voor 9% gewijzigd door capsoft op 08-11-2012 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Niet getest...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-04 11:34
CurlyMo schreef op donderdag 08 november 2012 @ 15:07:

Hebben jullie de corruptie-issue opgelost met Turbo-modus als je van SD kaart runt? (EDIT: kan een stomme vraag zijn, ben er een tijdje uit).

[ Voor 5% gewijzigd door DexterBelgium op 08-11-2012 17:44 ]

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Pagina: 1 ... 14 ... 113 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op!!

Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.

Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.