Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:17
Inderdaad door Xios zelf gebouwd, die linux versie.
Wil evt ics ook wel proberen, maar omdat deze versie nu stabieler schijnt eerst maar ff snel resultaat :)

Was in de VS op vakantie, dus bij hotel latem afleveren via amazon.
Als je pivos mailt willen ze m ook wel opsturen naar je.

Of evt. via gamesforcanada.com laten doen, zon soort buy-service die het voor weinig voor je regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Downstar2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 04-07 00:08
Mijn review, eigelijk bedoeld voor het FOK forum, toch wil ik hem hier ook even posten.

Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/mwy79d.jpg

Hierbij mijn review van de MK802, ik denk 1 van de bekendste, zoniet de bekendste android mini PC 4.0
Hij komt van www.lightake.com af en kost +-65$ voor de 1 GB versie.. Ik heb het product via DHL laten verzenden en had het pakketje binnen 2 dagen binnen! DHL shipping is dus wel stukje duurder, maar is dus een stuk sneller binnen dan via chinese airmail..

Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/2vd4dxl.jpg

Specificaties (bron: ibood):
Merk: Rikomagic
Type: MK802+
Android 4.0 Mini PC op USB-stick formaat!
Maakt van elk HDMI-scherm een échte SmartTV
Kleinste draagbare PC ooit
Besturingssysteem: Android 4.0 ICS
Allwinner A10 processor met 1,5 GHz
1GB DDR3 werkgeheugen
4GB interne opslag
Grafische processor: 2D/ 3D/ OpenGL ES2.0(AMD Z430)/ OpenVG1.1(AMD Z160) 27M Tri/sec
Ingebouwde WiFi b/g/n
microSD kaartslot voor geheugenuitbreiding (tot 32GB)
Poorten: Mini 5pin USB/ USB2.0/ HDMI
HDMI uitvoer: 1080p & 2160p
Audio: AAC, AAC+, eAAC+, AMR-NB, AMR-WB, QCP, MP3, WMA, WAV, MIDI, M4A
Video: WMV/ASF/MP4/3GP/3G2M4V/AVI/MJPEG/RV10/DivX/VC-1/MPEG-2/ MPEG-4/H.263/H.264/1280×720P HD 30 fps, 1080P/720×480 D1 30fps
Apps en games installeren van Google Play
Voorgeïnstalleerde apps: Youku,Tudou,QQ,Youtube,Twitter,AngryBird,Office,Gmail,Browser,Skype
Kleur: Zwart
Afmetingen: 89 x 35 x 13.5 mm
Gewicht: 28g
Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/119nlg8.jpg
1. Enorm KLEINE mini pc, maar met GROTE mogelijkheden

Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/207nvw8.jpg
2. Mini pc, met usb adapter voor externe NTFS schijf, en de receiver voor draadloze muis en toetsenbord.

De Mk802 heeft inmiddels verschillende types, en broertjes/zusjes gekregen...

zo zijn er op dit moment 3 verschillende modellen MK802, met daarin elk 2 soorten, in 2 kleuren [ buiten de special edition cases om] en een aantal GB als opslag (4/8/16/32 GB)

MK802: beschikbaar in zowel zwart en wit (512mb & 1 GB variant) en is de eerste versie van de MK802. komt met een Singlecore 1 Ghz processor en een Mali 400 GPU. Volgens de kenners is er alleen een 512MB versie beschikbaar, en is de 1GB versie een MK802+..

Mk802(+): De Plus editie (die op vele websites gewoon word aangeduid als MK802) is vrijwel identiek aan de MK802 versie, alleen heeft deze meer luchtgaten om oververhitting ( wat bij de eerste MK802 versie nog wel eens voorkwam) te voorkomen. Ook deze is er dus in een zwart/wit variant van 512 MB/ 1 GB variant. Lightake zegt de MK802 te leveren, maar levert dus naar mijn weten de + variant.

MK802 II: Deze stick heeft de zelfde specificaties als zijn voorgangers, maar beschikt over een andere case, waarbij de HDMI poort al in de stick zelf is gemonteerd.. Tevens heeft deze MK802 II beschikking over softwarematige power off.

Hier een overzichtje:

Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/2yltk7p.jpg

De de MK802/Mk802(+) en de MK802II, verschillen elkaar in prijs nog z'n 10+15$.. namelijk +-60-65$ en de 2de versie is 70-75$.

De soft power aan/off is naar mijn weten ook mogelijk met de MK802(+) versie, doormiddel van updates ( inmiddels zijn er al 2 uitgebracht).. voor de meeste is dus de MK802(+) versie op dit moment de beste keus qua prijs>kwaliteit verhouding.

Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/1z1bfv7.jpg

Features, oftewel de functies/mogelijkheden van de MK802 zijn enorm..
android is een heel open platform met enorm aanbod aan apps met verschillende mogelijkheden,
Dat hoef ik jullie natuurlijk niet te melden!

Wat mogelijkheden om een aanschaf te overwegen van deze mini PC kunnen onder andere de volgende dingen zijn;

• Hem gebruiken als simpele PC voor bijvoorbeeld klein(e) kinderen. Om bijvoorbeeld spelletjes mee te doen.

• Te gebruiken als huiswerk pctje voor een simpele scholieren, zo zijn er zat alternatieven voor het officepakket beschikbaar etc.

• Tegen woordig is een mediaspeler bijna niet weg te denken uit een moderne huiskamer, met deze MK802 stick en de juiste apps is dit zeergoed mogelijk!

• Deze stick is tevens zeer zuinig, en is dus ook geschikt als simpel NAS servertje of webserver..

Hier wat foto's met enkele apps:

Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/28vg0et.jpg
1. De XMBC applicatie op de android stick

Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/ve34y.jpg
2. Wat apps uit de market, om bijvoorbeeld een eigen NAS server te maken.

Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/knabs.jpg
3. Webbrowsing

Doormiddel van het aansluiten van een draadloze toetsenbord en muis, is de mini pc handig te bedienen, mocht je geen toetsenbord en muis beschikbaar hebben, maar je hebt wel een ander android apparaat? kijk dan eens naar de app; Droidmote. Deze app maakt van elk ander android device met wifi een remote voor je MK802!

De receiver neemt natuurlijk 1 usb poort in beslag, en dan zou je in theorie dus nog maar 1 mini USB poort (eventueel Full USB met adaptertje) over hebben. Maar niet getreurd, een simpel usb hubje is de oplossing en werkt prima!

Ook hoor ik veel mensen klagen over het feit dat er geen Ethernet poort op zit, ook dit werkt prima ( zelf niet getest), maar zie : [YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=QrJ_X82bRoA]
hierin het bewijs dat een ethernet verbinding tot stand kan worden gebracht met een simpel USB to Ethernet adaptertje.

Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/2iw0nq1.jpg

Omdat ik natuurlijk niet alles kan bespreken, heb ik nog een video review gemaakt..
want dat zegt uiteraard meer dan wat tekst en plaatjes..
deze video kun je hier bekijken (+- 20 minuten over inhoud doos, de specificaties, wat enkele mogelijkheden met de stick)

Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/dwqbt4.jpg

Hierbij dus de eindconclusie..

wil je een leuke gadget, waarmee je bijvoorbeeld je (woon/slaap)kamer tv wil omzetten naar een echte smart tv, dan is dit zeker wat voor jou! voor een prijs van +-50 euro haal je een redelijk snelle stick in huis, met oneindig veel mogelijkheden.. oftewel voor ieder wat wils!

Voordelen: Enorm klein, Goedkoop, 1 GB ram werkt snel, Full HD mogelijk, en hopelijk in de toekomst een leuke XBMC speler. Wifi chip lijkt goed te werken.

Nadelen: Word warm (al geeft dit geen problemen), 2 usb poorten maar ( de rest moet aangevuld worden door hubje, maargoed veel poorten, haalt weer het voordeel weg dat hij nu erg klein is!)

Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/396q.jpg

Zoals ik heb gezegd, zou ik kijken of ik eventueel nog wat kon regelen met de prijzen van de MK802 sticks.. Een speciale korting voor FOK members .. Ik heb mijn best gedaan om een zo hoog mogelijke korting te krijgen... Dit is echter 'maar' 5% off geworden,heb nog gevraagd of het wat meer korting kon zijn, echter werd mij medegedeeld dat Lightake al 1 van de goedkoopste is ( en dat is waar zie hier), en daar gaat dus nog eens 5% af..
dus voor +-61$ + freeshipping

gebruik hiervoor coupon; FOKMINIPCLT..

zwarte versie MK802 1GB

Mochten er nog vragen zijn, stel ze gerust.. (jammer dat er nog geen officieel topic is voor deze mini sticks,kastjes, behalve het topic op tweakers dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BpeterB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-05-2022
Knip ..mooie review..knip

Zoals ik heb gezegd, zou ik kijken of ik eventueel nog wat kon regelen met de prijzen van de MK802 sticks.. Een speciale korting voor FOK members .. Ik heb mijn best gedaan om een zo hoog mogelijke korting te krijgen... Dit is echter 'maar' 5% off geworden,heb nog gevraagd of het wat meer korting kon zijn, echter werd mij medegedeeld dat Lightake al 1 van de goedkoopste is ( en dat is waar zie hier), en daar gaat dus nog eens 5% af..

Mooie actie..Ik ben geen fok member maar geldt deze actie ook voor got leden? En hoe gaat betaling etc in zijn werk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

BpeterB schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 21:43:
Knip ..mooie review..knip

Mooie actie..Ik ben geen fok member maar geldt deze actie ook voor got leden? En hoe gaat betaling etc in zijn werk?
Even getest en het werkt gewoon, kwestie van boven genoemde couponcode invullen tijdens bestelling. Geeft je direct een korting van $3.24. Betalen kan bijvoorbeeld via Paypal, ook dat kun je tijdens bestellen gewoon aanklikken.

Leuk speelgoed, wanneer hardware acceleratie voor elkaar is bestel ik er direct eentje :)

[ Voor 4% gewijzigd door JBS op 21-08-2012 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BpeterB
  • Laatst online: 29-05-2022
JBS schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 21:46:
[...]
Even getest en het werkt gewoon, kwestie van boven genoemde couponcode invullen tijdens bestelling. Geeft je direct een korting van $3.24. Betalen kan bijvoorbeeld via Paypal, ook dat kun je tijdens bestellen gewoon aanklikken.

Leuk speelgoed, wanneer hardware acceleratie voor elkaar is bestel ik er direct eentje :)
Dank voor de snelle reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:10
Mooie review. Kan niet wachten tot mijn MK802 binnen is.

TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Downstar2
aangezien ik me het meest bevind op fok in het chinese webshop topic, heb ik de korting voor hun geregeld..
uiteraard geef ik natuurlijk ook jullie toestemming om deze coupon te gebruiken...

je kunt hem dus gewoon invullen op het moment je wil betalen( checkout scherm) en geeft je 5% korting op de mini pc MK802, 1 GB versie.. zowel wit als zwart.

bedankt voor de complimenten!
@hugo, begrijp ik.. gelukkig hoefde ik maar 2 dagen te wachten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Correctie, revisie 3 van de MK802 firmware is verkrijgbaar. Verder complimenten voor de review, als je het goed vind plaats ik een linkje in de OP van dit topic.

[ Voor 46% gewijzigd door W00fer op 22-08-2012 00:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2010ed
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 29-06 22:55
Bedankt leuke review . Heb jij toevalig xbmc ook getest met icefilms, navi-x en channel1 en of zou je dat willen doen , op mijn tablet loopt dat soepel .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
  • Laatst online: 25-06 06:51
Weet iemand al iets over de daadwerkelijke snelheid van de wifi adapter? Er staat wel leuk wifi-N maar kan je ook gewoon FullHD over die verbinding kijken? Ik heb een 5Ghz netwerk thuis en hoop dat ik gewoon zonder rare kopieer acties van mijn NAS af kan kijken.

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01-07 09:27
FireDrunk schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 10:26:
Weet iemand al iets over de daadwerkelijke snelheid van de wifi adapter? Er staat wel leuk wifi-N maar kan je ook gewoon FullHD over die verbinding kijken? Ik heb een 5Ghz netwerk thuis en hoop dat ik gewoon zonder rare kopieer acties van mijn NAS af kan kijken.
Dat is hier ook wel zorg nummer 1 eigenlijk ja :) Ik wil hier vanaf mijn hoofd-media-pc met alle films/series/etc. gewoon streamen naar stickjes. De router komt wel goed (tenminste, dat hoop ik, er lijkt nog niet zoiets te zijn als een ultieme DD-WRT router met dual band, vette proc/veel geheugen en externe, verwisselbare antenne's, maar dat is een andere zoektocht :X ), maar de clients moeten het wel kunnen ontvangen natuurlijk.

* Henk droomt nog steeds van een situatie met in elke TV een android stick en XBMC erop :P

Maar goed, eerst maar eens wachten op de eerste stabiele, HW-accelerated XBMC-builds voor android, en welke hardware je daar dan precies voor nodig hebt :)

[ Voor 8% gewijzigd door Henk op 22-08-2012 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
Oh? Ik dacht dat deze al hardware acceleratie onder XBMC hadden? Blijkbaar niet dus... Dan nog maar even niet bestellen...

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rizn
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20-06 15:24
Ik heb een mk802 1Gb en de wifi is gewoon dramatisch. Verbinding valt steeds weg. Ik ga maar een usb to ethernet eraan hangen.

Ik draai CM9 (4.0.4) met bluetooth support (dinovo mini toetsenbordje).

Edit:

@ FireDrunk hieronder:

CM9 heeft bluetooth support (wel na een fix, zie rikomagic forum) en loopt wat soepeler imho. Ook heeft cm9 1080p output (was bij originele fw 720p)

Router is een Cisco EPC3925 (Ziggo)
Afstand 5m
Type verbinding weet ik niet (bij instellingen zie ik soms 150Mbps, soms 72Mbps)

[ Voor 44% gewijzigd door Rizn op 22-08-2012 13:41 ]

PSN: riznind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
Heeft CM voordelen ten opzichte van de originele ROM?
Wat misschien handig is om te vermelden, is type router / verbinding en afstand...

[ Voor 44% gewijzigd door FireDrunk op 22-08-2012 13:18 ]

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
XBMC mét hardware decoding :D

http://www.cnx-software.c...echips-tcc8925-processor/

Even die speciale APK pakken, met de XML patch, Diceplayer installeren en gaan met die banaan!

• utreg88
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-04 19:07
@ Downstar2:

Door je mooie review ook maar een bestelling gedaan.
Wilde nog even wachten, maar in het "ergste" geval een hele leuke aanvulling op de slaapkamer TV ...

Bedankt !!! _/-\o_

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 00:09
W00fer schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 18:56:

Even die speciale APK pakken, met de XML patch, Diceplayer installeren en gaan met die banaan!
Er wordt daar toch "gewoon" een externe player opgestart met HW-decoding i.p.v. dat XBMC dat zelf heeft?

Nickname does not reflect reality

• Sentry23
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-06 09:29
Downstar2 schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 19:34:
Mijn review, eigelijk bedoeld voor het FOK forum, toch wil ik hem hier ook even posten.
.......
Mooie review.
Ik zou alleen even willen aanvullen dat de 802II buffered HDMI heeft (om je TV te beschermen), een betere WiFi configuratie lijkt te hebben, een power regulator die op de anderen ontbreekt en 3 usb poorten heeft.
Het verschil is dus wel meer dan alleen software en behuizing.

Gotsent: single click MKV to PS3 compatible MP4 conversion:http://sentry23.googlepages.com . PSN Sentry-23

• W00fer
  • Niet online
Brad Pitt schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 11:31:
[...]

Er wordt daar toch "gewoon" een externe player opgestart met HW-decoding i.p.v. dat XBMC dat zelf heeft?
Ehh ja, en dus? Het is niet zo dat XBMC heel veel meer formaten kan afspelen dan een goede externe player. Of het moeten de exoten zijn, alhoewel 10bit video nog niet kan, vanwege hardware beperkingen.

Anoniem: 318025

Deal extreme verkoopt die mini android pc ook.

http://www.dealextreme.co...-white-4gb-137012?item=28

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 00:09
Dan heeft XBMC toch helemaal geen hardware-decoding.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soullancer
  • Registratie: November 2005

Wat is het nadeel hier van dan? Omdat ze bij Xbmc zo moeilijk doen, als dit gewoon probleem loos en even goed werkt ?schaf ik alsnog zo'n mk802 aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
StormingSoul schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 11:38:
[...]

Wat is het nadeel hier van dan? Omdat ze bij Xbmc zo moeilijk doen, als dit gewoon probleem loos en even goed werkt ?schaf ik alsnog zo'n mk802 aan
Ik heb deze versie gisteren geprobeert te installeren, maar hij wilde niet op mijn MK802II werken.
(kan ik me ook wel voorstellen als deze voor een compleet ander platform bedoelt is)

Bij iemand anders wel?

Gotsent: single click MKV to PS3 compatible MP4 conversion:http://sentry23.googlepages.com . PSN Sentry-23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Downstar2
W00fer schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 00:43:
Correctie, revisie 3 van de MK802 firmware is verkrijgbaar. Verder complimenten voor de review, als je het goed vind plaats ik een linkje in de OP van dit topic.
Prima! waar haal ik die rev 3 fw vandaan?
2010ed schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 07:27:
Bedankt leuke review . Heb jij toevalig xbmc ook getest met icefilms, navi-x en channel1 en of zou je dat willen doen , op mijn tablet loopt dat soepel .
Pm me even, neem aan dat het addons voor XMBC zijn?

werkt die ook op de allwinner a10 chips?
utreg88 schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 11:18:
@ Downstar2:

Door je mooie review ook maar een bestelling gedaan.
Wilde nog even wachten, maar in het "ergste" geval een hele leuke aanvulling op de slaapkamer TV ...

Bedankt !!! _/-\o_
Dankje voor je complimenten, zeker geen miskoop, al zeg ik het zelf :)!

[ Voor 38% gewijzigd door Downstar2 op 24-08-2012 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
StormingSoul schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 11:38:
[...]

Persoonlijk denk ik dat je nog tot sint juttemis kan wachten voordat XBMC de A10's ondersteund. En daarom vet tevreden mag zijn met XBMC Alpha met externe player + HW decoder. Of er moet iemand alles reverse engineeren en het bakken, maar dat zie ik nog niet 1,2,3 gebeuren. Zeker niet gezien er nu al nieuwere chips in aantocht zijn, en de drang om de mini pc's goedkoper te maken (met Cortex A5's enz) groot is, zal de A10 support afvlakken.

@Downstar: de Rev3 firmware zoek je op datum.

[ Voor 14% gewijzigd door W00fer op 24-08-2012 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tboheeren
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-06 16:02
Weet iemand welke de beste android sticks/boxjes van het moment zijn waar een ethernet cable mogelijk is? Ik wil namelijk geen wifi want dan streamen men hd films niet voldoende.

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timorad
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:33
tboheeren schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 16:18:
Weet iemand welke de beste android sticks/boxjes van het moment zijn waar een ethernet cable mogelijk is? Ik wil namelijk geen wifi want dan streamen men hd films niet voldoende.
Mele A1000 (Android 4.0), wellicht ook iets om in de TS te zetten. Zelfde hardware als de MK802, alleen met wat extra aansluitingen en een afstandsbediening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tboheeren
Timorad schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 17:00:
[...]

Mele A1000 (Android 4.0), wellicht ook iets om in de TS te zetten. Zelfde hardware als de MK802, alleen met wat extra aansluitingen en een afstandsbediening.
Idd leuk design en nice hardware. Wat staat daar rechtop in de box? Is dat die 2,5 HDD case?
Maar het blijft toch nog wel wat vroeg om zo iets aan te schaffen als je het enkel voor XBMC zal gebruiken. Ik begrijp ook niet zo goed in welke mate die ports gemaakt worden / nodig zijn per hardware voor XBMC.

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
tboheeren schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 16:18:
Op de MK802 kan je zo een Wii USB-Ethernet adapter aansluiten. Die zijn erg makkelijk te vinden (en niet beperkt tot USB1.1 snelheden)

• tboheeren
Sentry23 schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 21:03:
[...]

Op de MK802 kan je zo een Wii USB-Ethernet adapter aansluiten. Die zijn erg makkelijk te vinden (en niet beperkt tot USB1.1 snelheden)
Inderdaad maar dan ben ik met verzendkosten toch altijd weer bijna 20-30 euro kwijt. Dan is het misschien beter om iets te vinden waar het al inzit. anders heb je weer extra kastjes/kabeltjes achter de tv hangen.

Inventaris

• tboheeren
@TopicStarter : Het zou leuk zijn moest je een overzicht toevoegen per android box/stick of hardware acceleration voor xbmc mogelijk is. Ik denk namelijk dat veel mensen graag xbmc willen draaien op deze dingetjes maar HWA moet mogelijk zijn voor HD. Momenteel is enkel de Pivos bevestigd.

Inventaris

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-03 18:53

j1nx

Geek - Enjoying life

Ik heb zojuist goed nieuws geplaatst;
AMLogic 8726-M3 XBMC Android Box

Feitelijk een alternatief voor de Pivos XIOS, maar dan goedkoper. Speelt dus met de AMPlayer versie van de XBMC android port 1080p af via de hardware decoding chip.

Staat ook een videootje online met wat Big Bunny bewijs.

Als ik hem binnen heb, maak ik ook gelijk een reviewtje.

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

• acoster
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 27-06 16:12
Nieuwe Dual-core in de maak, is wel al te bestellen, maar wordt nog niet geleverd (pre-order).

http://www.ovalelephant.c...t/product&product_id=2077

Staat bekend onder UG802.

• microler
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 29-03-2021
j1nx schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 11:17:

Feitelijk een alternatief voor de Pivos XIOS, maar dan goedkoper. Speelt dus met de AMPlayer versie van de XBMC android port 1080p af via de hardware decoding chip.

Staat ook een videootje online met wat Big Bunny bewijs.

Is dit niet dezelfde? Vanuit de USA zit je altijd met invoerrechten en BTW vanuit Hong Kong meestal niet. :)

De Pivos Xios bevalt tot nu toe prima met de github van 2708.

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

microler schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 13:31:
[...]

Is dit niet dezelfde? Vanuit de USA zit je altijd met invoerrechten en BTW vanuit Hong Kong meestal niet. :)
Het lijkt er wel op, maar is niet met zekerheid te zeggen. Die chinesen maken er een potje van als het gaat om de specs. Deze zegt een M6 te zijn wat dus de dual core versie zou moeten zijn.

Echter heeft de dual core een 800Mhz en zal de op de chinese manier een dualcore 1.6 Ghz genoemd worden. De M1 is 800 Mhz de M3 een 1.0 Ghz. Deze is echter een 1.2 Ghz.

De chinesen geven niet echt antwoord als je er naar vraagt, dus de enige manier om het echt zeker te weten is hem te bestellen en uit te proberen.

En dat laat ik liever door andere doen ;)

Die van OvalElephant komt dan wel via de states, maar is in ieder geval; getest en werkend. Hij stuurt met USPS en de OvalElephant stick en MK802 die ik vorige keer op de mat vond zat ook geen btw briefje bij.

Duurd 10 dagen, dus we zullen zien. Met ~30-35 euries belasting kom ik ook op hetzelfde uit. In ieder geval heb ik hem dan nog dit jaar :D Is bij DX wel eens anders _/-\o_
microler schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 13:31:
[...]
De Pivos Xios bevalt tot nu toe prima met de github van 2708.
Android of Linux? In het geval van Android kan ik dan een linkje krijgen naar de APK?

[ Voor 11% gewijzigd door j1nx op 30-08-2012 15:58 ]

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Via mcbub.com / hun Ebay winkeltje is nu de UG802 Android Stick te koop met Rockchip RK3066 chipset, dualcore en quadcore Mali400.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32279

Kan je daarmee ook video_ts mappen en bluray menu's afspelen? Daar ben ik wel benieuwd naar.

Zelf een tijd dit topic in de gaten gehouden omdat ik wat apps op mijn tv wil. Uiteindelijk 2 tablets gekocht voor 60 euro per stuk (Yavik TAB250) en hierop draai ik apps beneden en boven (naast de tv). Spotify en TVshowfavs en dat soort dingen.

Uiteindelijk doel is een mediaspeler die alles kan, maar ik heb nu naast de tablets overal WD TV Live najaar 2011 versies en in combi met die tablets ben ik iets goedkoper uit dan de huidige mini android oplossingen.

Maar ben beniewd of deze speler in tegensteling tot vele andere wel die video_ts en bluray dingen aankan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23

Ik heb hem ook in bestelling.
Hopelijk gaat dit beter voor mij dan m'n MK802II. Ik had hier te veel problemen mee (apps die om onduidelijke redenen niet installeren, HDMI audio die alleen maar 2.0 lijkt te kunnen, bandbreedte (liggend naast de router) die krap 720p h264 trekt, en nog wat zaken.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Laatst online: 00:17
Waarom dan niet gewoon de Xios besteld?
Aangezien xbmc die gebruikt om voor te ontwikkelen op Android?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:39
Prijsverschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjors81
  • Laatst online: 22-06 10:02
Ben inmiddels ook zeer geinteresseerd in een google stick, alleen een paar vraagjes:

- ik wil de stick gebruiken in een tv waar ik geen tv-aansluiting kan realiseren. Nu weet ik dat upc binnenkort met het horizon-project naar buiten komt waarmee het dus ook mogelijk wordt op op je laptop of tablet tv kunt kijken (zelfde als nu al bij ziggo en kpn mogelijk is). Dit moet toch gewoon lukken of zie ik iets over het hoofd?

- zijn alle sticks ook gewoon via de usb poort van de tv te 'voeden'?

Bedankt voor de reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
matthijst schreef op zondag 02 september 2012 @ 13:26:
Waarom dan niet gewoon de Xios besteld?
Aangezien xbmc die gebruikt om voor te ontwikkelen op Android?
Dubbele geheugen, iets sneller chipset maar compatible met de Xios, en normaal te bestellen in Nederland. (Pivos kan via hun site zelf via email, maar daar zijn ze blijkbaar mijn aanvraag kwijt geraakt want ik heb nooit meer iets vernomen na een paar mail met de vraag wanneer de quote kwam).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parody
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Sjors81 schreef op zondag 02 september 2012 @ 13:47:
- zijn alle sticks ook gewoon via de usb poort van de tv te 'voeden'?
Als je TV voldoende puf kan leveren wel, maar ga daar maar niet vanuit. Je kunt officieel maximaal 5V/0,5A uit een USB-poort trekken, en een MK802 zit daar al boven. Een losse voeding kom je dus waarschijnlijk niet onder uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Parody schreef op maandag 03 september 2012 @ 08:01:
[...]

Als je TV voldoende puf kan leveren wel, maar ga daar maar niet vanuit. Je kunt officieel maximaal 5V/0,5A uit een USB-poort trekken, en een MK802 zit daar al boven. Een losse voeding kom je dus waarschijnlijk niet onder uit.
De mijne doet het prima vanaf de tv. Mijn ziggo kastje heeft ook een usb, dat heb ik nog niet geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• microler
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 29-03-2021
Android of Linux? In het geval van Android kan ik dan een linkje krijgen naar de APK?
Ik heb de linux versie zelf gecompileerd die op github staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parody
  • Niet online
dragon2 schreef op maandag 03 september 2012 @ 09:12:
[...]

De mijne doet het prima vanaf de tv. Mijn ziggo kastje heeft ook een usb, dat heb ik nog niet geprobeerd.
2A die voor een MK802 als voeding gespecificeerd is ligt ruim buiten de USB-spec van 0.5A, maar da's geen garantie dat het niet werkt. Niets verbied een apparaat om meer te leveren dan 0.5A. Verder zal die 2A voor een MK802 overgespecificeerd zijn. Het hangt af van hoe tolerant je TV is, of je nog meer op je MK802 aangesloten hebt, en hoe voorzichtig de makers van de MK802 zijn.

Kortom: wat voor TV heb je en wat hangt er allemaal nog aan je MK802?:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
Parody schreef op maandag 03 september 2012 @ 11:32:
[...]

Kortom: wat voor TV heb je en wat hangt er allemaal nog aan je MK802?:)
Volgens mij heb ik een Samsung LE40B530, en er hangt alleen een flymouse usb dingetje aan de MK802.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parody
  • Niet online
Als het goed is komt mijn MK802 komende zaterdag binnen. Ik zal ook even proberen of mijn Panasonic voldoende puf levert om 'm aan de praat te houden. Kan iemand meten hoeveel ampere zo'n MK802 trekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
Parody schreef op maandag 03 september 2012 @ 12:01:
Als het goed is komt mijn MK802 komende zaterdag binnen. Ik zal ook even proberen of mijn Panasonic voldoende puf levert om 'm aan de praat te houden. Kan iemand meten hoeveel ampere zo'n MK802 trekt?
Ik heb hem zonder problemen aan mijn Panasonic plasma gehad. (met muis en toetsenbord). Het rare is dat ik juist op mijn telefoonlader (die veel meer zou moeten kunnen leveren) niet stabiel kon werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 471267

ik heb het topic even snel doorgeeleest. dus als ik het goed begrijp,stop je die stick in je usb van e tv en je hebt internet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
De usb van je tv heeft niks met internet te maken :P
Die dient enkel om stroom te leveren. Internet krijg je via wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32279

Fire69 schreef op maandag 03 september 2012 @ 19:02:
dat is mijn schoonzus niet helemaal duidelijk, kom ik daar om het eens te bekijken en zit ze op het onbeveiligde netwerk van de buren te internetten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Beter zo dan omgekeerd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Voor de mensen die een Allwinner device hebben gekocht. Ik heb zojuist geblogged over de ge-patchte build die het mogelijk maakt MXPlayer als externe player te gebruiken.

http://www.j1nx.nl/allwin...d-with-external-mxplayer/

Werkt eigenlijk best lekker 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Fire69 schreef op maandag 03 september 2012 @ 19:02:
dus je moet ook wifi op je tv hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:51
Anoniem: 471267 schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 10:10:
[...]

dus je moet ook wifi op je tv hebben?
Nee de Android stick zelf heeft wifi aan boord ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mediacj schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 10:12:
[...]

Nee de Android stick zelf heeft wifi aan boord ;)
maar als een tv geen wifi heeft, hoe wil je dan verbinding maken met internet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloth
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Via een wireless AP? |:(

[ Voor 14% gewijzigd door sloth op 04-09-2012 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Anoniem: 471267 schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 13:08:
[...]

maar als een tv geen wifi heeft, hoe wil je dan verbinding maken met internet?
Ik denk dat je het principe van die Android-stick niet goed snapt. :+

Die stick moet je zien als een gewone computer,alleen is het kastje heeel klein.
De video-uitgang van een computer gaat meestal via een kabel naar een scherm.
Nu is dat niet nodig, de stekker op de stick is zogezegd de kabel die naar je tv gaat.

Dus je hebt een computer (stick) die je op een scherm (tv) aansluit.
Voor je internet moet je dus zoals op bvb. een laptop verbinden met de wifi van je provider.

Snap je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Fire69 schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 13:36:
[...]

Ik denk dat je het principe van die Android-stick niet goed snapt. :+

Die stick moet je zien als een gewone computer,alleen is het kastje heeel klein.
De video-uitgang van een computer gaat meestal via een kabel naar een scherm.
Nu is dat niet nodig, de stekker op de stick is zogezegd de kabel die naar je tv gaat.

Dus je hebt een computer (stick) die je op een scherm (tv) aansluit.
Voor je internet moet je dus zoals op bvb. een laptop verbinden met de wifi van je provider.

Snap je?
dus eerst die stick in je laptop en verbinden met je ap via wifi, en dan in de usb van je lcd en je kan internetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gh0stw4lk3r
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:49
nee.

je moet de stick zien als een telefoon met wifi, alleen zonder scherm.. je tv wordt het scherm.
Je stopt je telefoon ook niet eerst in je laptop om je wifi in te stellen ;)

dus stick in het scherm prikken, je krijgt beeld op de tv en vanaf je beeld op de tv stel je de wifi op de stick in, zodat deze een connectie maakt met je wifi modem/router

[ Voor 32% gewijzigd door Gh0stw4lk3r op 04-09-2012 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Blijkbaar toch moeilijker te snappen dan ik dacht :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gh0stw4lk3r schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 13:55:
nee.

je moet de stick zien als een telefoon met wifi, alleen zonder scherm.. je tv wordt het scherm.
Je stopt je telefoon ook niet eerst in je laptop om je wifi in te stellen ;)

dus stick in het scherm prikken, je krijgt beeld op de tv en vanaf je beeld op de tv stel je de wifi op de stick in, zodat deze een connectie maakt met je wifi modem/router
oo, nu snap ik het
maar even 2 vraagjes,
de stick kan toch gewoon in je usb? (lcd van 19 inch)
de lcd moet toch dan over een wifi mogelijkheid beschikken of hoeft dat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Vermoeiend.....

De USB-stick heeft zélf een internetaansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
Anoniem: 471267 schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 14:09:
[...]
oo, nu snap ik het
maar even 2 vraagjes,
de stick kan toch gewoon in je usb? (lcd van 19 inch)
de lcd moet toch dan over een wifi mogelijkheid beschikken of hoeft dat niet?
Ik zal ook eens een poging wagen:

1) zorg dat je een wifi netwerk in de lucht hebt thuis (jeweetwel, met een draadloze router enzo).
2) steek de stick in een HDMI poort op je TV.
3) steek de meegeleverde usb kabel in een vrije usb poort op je TV of in een telefoonlader of whatever, zodat de stick stroom heeft.
4) zet je TV aan, met als input de hdmi poort waarop je stickje geprikt zit.
5) stel de wifi in op je stickje
6) veel plezier met android op je TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-06 11:29

seninha

god's right foot

Nog makkelijker:

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

oke...
ik snap het denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tboheeren
Je moet begrijpen dat ze het hier soms USB stick noemen, maar de effectieve aansluiting met je tv is wel degelijk via HDMI.

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
De bestelde stick van iBood heeft nu al vertraging van 2 weken opgelopen. Dus nu via ebay maar even de opvolger (mk802 II) plus keybordje besteld voor nog minder dan die actie van iBood :)

Maar ook een vraagje, ik zie regelmatig deze stick omschreven worden als 'google tv' dat klopt toch niet? Voor zover ik zie is de aansluiting gewoon direct in een vrije HDMI en kun je niet de HDMI van de digitale ontvanger in de stick kwijt, wat toch een voorwaarde van google tv zou moeten zijn als ik het goed begrijp.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parody
  • Niet online
Ik zat me ook al te bezinnen... Nou ja, heb ik vanavond wat te doen! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nexhil
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-07 07:05

nexhil

BAM!

Wybo schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 15:35:
De bestelde stick van iBood heeft nu al vertraging van 2 weken opgelopen. Dus nu via ebay maar even de opvolger (mk802 II) plus keybordje besteld voor nog minder dan die actie van iBood :)

Maar ook een vraagje, ik zie regelmatig deze stick omschreven worden als 'google tv' dat klopt toch niet? Voor zover ik zie is de aansluiting gewoon direct in een vrije HDMI en kun je niet de HDMI van de digitale ontvanger in de stick kwijt, wat toch een voorwaarde van google tv zou moeten zijn als ik het goed begrijp.
Ik heb mijn bestelling bij ibood ook geannuleerd vanwege de lange levertijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Het enige dat de tv en de stick met elkaar te maken hebben, is dat het beeld van de stick op de tv komt. :)
Die usb van je tv is voor de stroom van de stick. Je mag die stroom evengoed van ergens anders halen (telefoonlader of zo)
Is dat duidelijker? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jab65
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20-06 14:04
Je kunt ook een topicreport indienen als je iets gecorrigeerd wil zien ;)

[ Voor 86% gewijzigd door Grrrrrene op 04-09-2012 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Fire69 schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 16:27:
[...]

Het enige dat de tv en de stick met elkaar te maken hebben, is dat het beeld van de stick op de tv komt. :)
Die usb van je tv is voor de stroom van de stick. Je mag die stroom evengoed van ergens anders halen (telefoonlader of zo)
Is dat duidelijker? :)
ja,dat snap ik, maar ik ga denk ik toch maar via hdmi kabel doen.
lijkt me een goedkopere oplossing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:21
LOL briljante gast in de video!

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Anoniem: 471267 schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 17:46:
[...]

ja,dat snap ik, maar ik ga denk ik toch maar via hdmi kabel doen.
lijkt me een goedkopere oplossing...
wat via hdmi-kabel doen dan? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

van laptop naar tv via hdmi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Tja, als je al een apparaat hebt om aan je tv te hangen, is het natuurlijk goedkoper als je die stick niet moet kopen :P
Maar dan heb je wel geen Android op je tv natuurlijk! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuluman
  • Laatst online: 01-07 19:49

Zuluman

German -Zulu -Russian -Dutch

Op de dag van de ibood actie heb ik meteen via ebay de mk802+ besteld voor 55,-. had m letterlijk binnen een week in huis via hong kong. vrijdag besteld, vrijdag erop in huis.

Nu bestel ik wel wat af via ebay, en vooral uit hong kong. Alles onder 100 euro. de grens voor belastingvrije invoer ligt op 150 euro voor het product + de verzendkosten. ik heb trouwens een paar dagen later dezelfde gekocht voor een vriend bij de zelfde verkoper maar dan objectlokatie in de UK, duurde ook een week trouwens en was 62 euro.

De eerste indruk van de Allwinner MK802+ is wel positief. ik bedoel voor 55 euro krijg je een speleding. ik heb via ES file file explorer en MX Player wat MKV bestanden kunnen afspelen. Sommigen liepen vloeiend en sommigen haperden maar dat lag aan wifi-n verbinding. Internetten via de browser is wat traag en youtube vindt ik helemaal waardeloos omdat je dus niet kan kiezen of je 720p of 1080p wil afspelen. en dan ziet het er allemaal wat korrelig uit. op zich wel leuk om een keer angry birds te speen full screen maar dat kan ik op mijn ps3 ook. voorlopig hou ik het op mijn laptop aangesloten op de tv met een draadloos toetsenbordje. leuk speleding maar ik doe m weg. zal straks even een ad aanmaken in vraag en aanbod.

6.000Wp > Oost/West 4800Wp + Zuid 1200Wp / Enphase M250x13+M215x7 / 12xLG Bifacial 300Wp +8x Longi 300Wp PVOutput

• vishal_d
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-07 14:13
Zuluman schreef op woensdag 05 september 2012 @ 13:40:
Internetten via de browser is wat traag en youtube vindt ik helemaal waardeloos omdat je dus niet kan kiezen of je 720p of 1080p wil afspelen. en dan ziet het er allemaal wat korrelig uit.
Zoek en gij zult vinden. Youtube *versie* HD+WIFI.apk
Dus een aangepaste APK voor het afspelen van 720P indien beschikbaar 1080P via WIFI.

Draait vloeiend op mijn HTC one X.

• justin_ti
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-06 09:39
Ik vind het principe van de sticks leuk omdat ze zo klein zijn en je beeldscherm meteen veranderen in een (nog beter dan) smart-tv.

Aangezien ik altijd van de gadgets ben geweest wil ik ook ziets, maar ik zit toch te denken aan een aparaatje zoals de Mele a1000. Hardware is ongeveer gelijk aan de MK802+ maar LAN en SPdiff vind ik toch wel een vereiste. Het lijkt vrij moeilijk te vinden of er nou wel of niet heel veel toekomst zit in die allwinner chip. Heb ook al meerdere cortex A9 dual core kastjes gevonden (maar voornamelijk op alibaba). Zou dat echt de moeite zijn of zou je net zo goed nu een mele a1000 kunnen kopen en over een paar jaar een toch wel weer veel betere?

Ik bedoel, ik wil wel graag een leuke gadget... maar hij moet ook echt mijn squeezebox en AC Ryan Playon HD kunnen vervangen. (ik ben niet zo veeleisend want gebruik ze beide zo nu en dan eens een keertje).

• Damocles.NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-06 23:22
Zuluman schreef op woensdag 05 september 2012 @ 13:40:
Op de dag van de ibood actie heb ik meteen via ebay de mk802+ besteld voor 55,-. had m letterlijk binnen een week in huis via hong kong. vrijdag besteld, vrijdag erop in huis.

Nu bestel ik wel wat af via ebay, en vooral uit hong kong. Alles onder 100 euro. de grens voor belastingvrije invoer ligt op 150 euro voor het product + de verzendkosten. ik heb trouwens een paar dagen later dezelfde gekocht voor een vriend bij de zelfde verkoper maar dan objectlokatie in de UK, duurde ook een week trouwens en was 62 euro.
Ik weet niet waar je die informatie vandaan hebt. Je moet bij alles boven de 22 euro gewoon belasting betalen. Tot 150 euro betaal je geen douanerecht. Alles daarboven is douanerecht EN belasting.

• Damocles.NL
Is er al een Android stick met hardware acceleration voor XBMC uit?

• Zuluman
  • Laatst online: 01-07 19:49

Zuluman

German -Zulu -Russian -Dutch

Damocles.NL schreef op donderdag 06 september 2012 @ 21:35:
[...]

Ik weet niet waar je die informatie vandaan hebt. Je moet bij alles boven de 22 euro gewoon belasting betalen. Tot 150 euro betaal je geen douanerecht. Alles daarboven is douanerecht EN belasting.
dat klopt maar ik heb de afgelopen 3 jaar echt veel gekocht maar niet 1x btw hoeven te betalen. of t nou uit de usa, hong kong of china kwam. allemaal electronica. tablets 2x van 148 dollar, hdmi matrix 2x a 60 euro, rgd ledstrips 10m a 25 euro, mini pc 2x , cpu 85 dollar, et,etc. of ze snappen t bij postnl niet of ze geven een ander bedrag op bij verzenden.

6.000Wp > Oost/West 4800Wp + Zuid 1200Wp / Enphase M250x13+M215x7 / 12xLG Bifacial 300Wp +8x Longi 300Wp PVOutput

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:21
Zuluman schreef op donderdag 06 september 2012 @ 23:03:
[...]

dat klopt maar ik heb de afgelopen 3 jaar echt veel gekocht maar niet 1x btw hoeven te betalen. of t nou uit de usa, hong kong of china kwam. allemaal electronica. tablets 2x van 148 dollar, hdmi matrix 2x a 60 euro, rgd ledstrips 10m a 25 euro, mini pc 2x , cpu 85 dollar, et,etc. of ze snappen t bij postnl niet of ze geven een ander bedrag op bij verzenden.
Dit noemen ze gewoon dikke vette mazzel.

33999

Kan iemand voor mij misschien de google tv app Airtight op zo'n stick voor me testen met een Macbook en/of iPhone? Dit zou een werkend alternatief moeten zijn voor Airplay op non-apple tv, ben zeer benieuwd ivm deze stick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• panomi
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 30-06 11:51
Damocles.NL schreef op donderdag 06 september 2012 @ 21:36:
Is er al een Android stick met hardware acceleration voor XBMC uit?
De pivos xios.

Wat ook wel een interessante box is is de Android TV box van oval elephant.
http://www.ovalelephant.c...ic-m3-1gb-ram--Xbmc-1080p

Gebaseerd op de Pivos hardware en dus compatibel met de firmware en hw acceleration.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
panomi schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 10:04:
[...]

De pivos xios.

Wat ook wel een interessante box is is de Android TV box van oval elephant.
http://www.ovalelephant.c...ic-m3-1gb-ram--Xbmc-1080p

Gebaseerd op de Pivos hardware en dus compatibel met de firmware en hw acceleration.
Wel jammer dat je het doosje met het benodigde printplaatje bij een andere leverancier moet bestellen, ik had graag Pivos gesteund voor het supporten van XBMC...

Sowieso wacht ik de wervelwind die XBMC for Android is op dit moment nog even af, er zijn nog net wat teveel haken en ogen, maar ben er wel belachelijk enthousiast over. Zeker als er een HDMI-stick komt met een beetje fatsoenlijke 802.11N of zelfs 5GHZ support, die XBMC lekker kan draaien, scoor ik er gelijk een paar, elke TV in huis zo'n stick.

De voorbereidingen op XBMC met mySQL database om alles te syncen ga ik binnenkort iig alvast treffen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• panomi
Ik begrijp je niet. De Pivos is gewoon te koop. Hiermee steun je dus XBMC:
http://www.newegg.com/Pro...aspx?Item=N82E16815645003

De andere link is een box gebaseerd op dezelfde hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damocles.NL
Henk schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 10:26:
[...]

Wel jammer dat je het doosje met het benodigde printplaatje bij een andere leverancier moet bestellen, ik had graag Pivos gesteund voor het supporten van XBMC...

Sowieso wacht ik de wervelwind die XBMC for Android is op dit moment nog even af, er zijn nog net wat teveel haken en ogen, maar ben er wel belachelijk enthousiast over. Zeker als er een HDMI-stick komt met een beetje fatsoenlijke 802.11N of zelfs 5GHZ support, die XBMC lekker kan draaien, scoor ik er gelijk een paar, elke TV in huis zo'n stick.

De voorbereidingen op XBMC met mySQL database om alles te syncen ga ik binnenkort iig alvast treffen :P
Kan je heel kort uitleggen wat het voordeel is of het nut van een mySQL database met XBMC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• panomi
Zodat je met meerdere xbmc spelers dezelfde library gebruikt. Stel je kijkt in woonkamer film, deze pauzeer je. Je gaat naar je slaapkamer en gaat verder waar je gebleven was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
panomi schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 11:03:
Ik begrijp je niet. De Pivos is gewoon te koop. Hiermee steun je dus XBMC:
http://www.newegg.com/Pro...aspx?Item=N82E16815645003

De andere link is een box gebaseerd op dezelfde hardware.
Ga even bij internationaal verzenden kijken. In NL is hij dus niet te koop.
Damocles.NL schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 11:23:
[...]

Kan je heel kort uitleggen wat het voordeel is of het nut van een mySQL database met XBMC?
Je kunt je XBMC database delen. In mijn geval staat alle media op mijn htpc, en die deelt het nu via SMB over het netwerk. Andere devices met XBMC kunnen daar in, maar maken hun eigen bibliotheek aan voor die mediafiles.

Deel je je library via MySQL, dan wordt dat je centrale bibliotheek. Alle devices hebben dezelfde bibliotheek, en dat geeft leuke voordelen. Voorbeeldje:

Ik ben s'avonds aan het werk achter mijn werkstation, heb een film opstaan die ik half volg. Na 21min stop ik de film, want hij is toch wel goed, sluit ik werkstation af, hobbel ik naar beneden en zet ik mijn htpc aan. Daar selecteer ik de film, en verrek! XBMC weet dat ik op 21min gestopt ben, en vraagt of ik daar verder moet gaan. Weer 40 minuten verder ben ik moe, stop, naar boven, waar een Android stick met XBMC in de TV zit, en die vraagt of ik verder moet gaan op 61 min... ;)

En dan heb je ook nog het voordeel natuurlijk dat als je een film gekeken hebt, dat op alle locaties te zien is, niet alleen op de locatie waar je de film gekeken hebt. Ik verwacht ook dat artwork etc. gedeeld wordt, maar dat weet ik niet heel zeker, dat moet ik even testen :)

[ Voor 14% gewijzigd door Henk op 07-09-2012 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 04-06 17:02
Henk schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 11:31:
[...]

Ga even bij internationaal verzenden kijken. In NL is hij dus niet te koop.

[...]

Ik ben s'avonds aan het werk achter mijn werkstation, heb een film opstaan die ik half volg. Na 21min stop ik de film, want hij is toch wel goed, sluit ik werkstation af, hobbel ik naar beneden en zet ik mijn htpc aan. Daar selecteer ik de film, en verrek! XBMC weet dat ik op 21min gestopt ben, en vraagt of ik daar verder moet gaan. Weer 40 minuten verder ben ik moe, stop, naar boven, waar een Android stick met XBMC in de TV zit, en die vraagt of ik verder moet gaan op 61 min... ;)
Dit vind ik wel een leuk stukje om te lezen. Misschien dat meer mensen kunnen posten hoe ze hun Android stick gebruiken? Ik vind het tot nu toe een leuke gadget maar zie er nog niet echt de toegevoegde waarde van in.

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Negakinu schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 13:03:
[...]

Dit vind ik wel een leuk stukje om te lezen. Misschien dat meer mensen kunnen posten hoe ze hun Android stick gebruiken? Ik vind het tot nu toe een leuke gadget maar zie er nog niet echt de toegevoegde waarde van in.
Als die sticks er eenmaal zijn, wordt dit het enige doel ;) Voor de dagelijkse spielerij heb ik mijn telefoon en tablet, maar als goedkope, volwaardige XBMC die via wireless kan streamen, is het een fantastische oplossing.

Ik heb net mijn XBMC config gelijk omgegooid trouwens, werkt als een trein nu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parody
  • Niet online
Mijn stickje gaat (als-ie eindelijk binnen is...) ook de rol van zuinige NAS vervullen. Voordeel is dat ik 'm gewoon uit kan zetten als-ie niet gebruikt wordt. Had hiervoor altijd een hele oude Pentium 100 staan, dus het zal een hele vooruitgang zijn! ;) Een 2TB USB harddisk heb ik al, dus dat gaat verder goed komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjors81
  • Laatst online: 22-06 10:02
In mijn geval gebruik ik hen om tv te kunnen kijken in de slaapkamer. Het is bij mij bijna onmogelijk daar een coax kabel heen te krijgen. Gezien de huidige ontwikkelingen als tv kijken op je tablet of pc is dit een uitkomst!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronka
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-04 14:01
mensen ik ben op zoek naar een motion remote voor android PC stikcy (MK802). weet iemand waar ik die kan halen ? liefst ook een MOTION remote met een ingebouwd mini keyboard erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
ronka schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 18:10:
mensen ik ben op zoek naar een motion remote voor android PC stikcy (MK802). weet iemand waar ik die kan halen ? liefst ook een MOTION remote met een ingebouwd mini keyboard erop.
Is al een paar keer voorbij gekomen in dit topic, zoek ff naar Flymouse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mno
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:16

mno

Leuk topic, zo'n mini player lijkt me erg handig voor de slaapkamer TV. Vooral als draadloos streamen vanaf mijn Synology NAS goed werkt. Heeft zo'n stick een beetje goed draadloos bereik?

Gewoon rösti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Veel mensen zijn er niet spectaculair tevreden over. Extern dongletje eraan werkt beter (wel eerst Cyanogen mod erop)
Pagina: 1 ... 3 ... 93 Laatste

Let op:
Dit topic is niet voor de mediaspelers van Google: die hebben namelijk hun eigen plekje: Google Mediaspelers Discussietopic -Chromecast/TV/Streamer