Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-06 09:39
panomi schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 10:04:
[...]

De pivos xios.

Wat ook wel een interessante box is is de Android TV box van oval elephant.
http://www.ovalelephant.c...ic-m3-1gb-ram--Xbmc-1080p

Gebaseerd op de Pivos hardware en dus compatibel met de firmware en hw acceleration.
Nice die Oval Elephant box. Voor 70 euro heb je volgens mij een hele mooie box en de verzendkosten naar NL vallen ook mee. Als ik alles zo op een rijtje zet heb ik nog geen beter alternatief kunnen vinden:
- Compatible met de Pivos Xios dus sowieso XBMC compatible, wat bij allwinner nog maar de vraag zal worden.
- 1GB ram
- Optischen audio uitgang (met hopelijk dts en dd passtrough)

Alleen de GPU heb ik nog geen idee van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-07 09:51

j1nx

Geek - Enjoying life

justin_ti schreef op maandag 10 september 2012 @ 14:21:
[...]

Nice die Oval Elephant box. Voor 70 euro heb je volgens mij een hele mooie box en de verzendkosten naar NL vallen ook mee. Als ik alles zo op een rijtje zet heb ik nog geen beter alternatief kunnen vinden:
- Compatible met de Pivos Xios dus sowieso XBMC compatible, wat bij allwinner nog maar de vraag zal worden.
- 1GB ram
- Optischen audio uitgang (met hopelijk dts en dd passtrough)

Alleen de GPU heb ik nog geen idee van.
GPU is ook de Mali400 (single core) net als de Pivos.

Heb zojuist het eerste gedeelte van de review online gezet.
http://www.j1nx.nl/smart-tv-box-unboxing-and-review-part-1/

Voor de Nederlanders zoals we zijn. OvalElephant helpt je een beetje mee door je een "USB Video adaptor" van $7,- als kadootje op te sturen ;)

Ga vanavond maar weer eens lekker verder spelen met de XBMC build van 9 sept. voor part 2

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:45
Heel interessant, en dus bedankt! :) Zie graag uit naar deel 2 en wellicht nog verdere delen d:)b

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
Brad Pitt schreef op maandag 10 september 2012 @ 17:02:
[...]

Heel interessant, en dus bedankt! :) Zie graag uit naar deel 2 en wellicht nog verdere delen d:)b
Ik heb er zo veel vertrouwen in dat ik m heb besteld! Leuk om vast een deel van je review te lezen. Wat moet ik me voorstellen bij een USB video adapter? Heb gelijk de mele flying mouse er bij besteld. Betaal je een vermogen voor een afstandsbediening, maar tis wel de mooiste die ik ooit heb gezien (zonder dat ik hem vast heb gehouden). Hoewel, vermogen... 27 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 31-07 12:36
j1nx schreef op maandag 10 september 2012 @ 16:55:
[...]

GPU is ook de Mali400 (single core) net als de Pivos.

Heb zojuist het eerste gedeelte van de review online gezet.
http://www.j1nx.nl/smart-tv-box-unboxing-and-review-part-1/
Goeie review.
Kan je in de volgende wat zeggen over audio ? (AC3/DTS pass-trough, of eigen 5.1 decoding)

En heb je hem eerder opgestuurd gekregen, of is deze in de eerste grote batch verstuurd?

Gotsent: single click MKV to PS3 compatible MP4 conversion:http://sentry23.googlepages.com . PSN Sentry-23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheIbex
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-09 11:30
j1nx schreef op maandag 10 september 2012 @ 16:55:
[...]
Ga vanavond maar weer eens lekker verder spelen met de XBMC build van 9 sept. voor part 2
De android versie of de linuxversie? Ik zie een beetje op tegen die android tussenlaag.

Interpolis, glashelder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjors81
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:14
justin_ti schreef op maandag 10 september 2012 @ 17:14:
[...]

Ik heb er zo veel vertrouwen in dat ik m heb besteld! Leuk om vast een deel van je review te lezen. Wat moet ik me voorstellen bij een USB video adapter? Heb gelijk de mele flying mouse er bij besteld. Betaal je een vermogen voor een afstandsbediening, maar tis wel de mooiste die ik ooit heb gezien (zonder dat ik hem vast heb gehouden). Hoewel, vermogen... 27 euro.
Waar heb je de fly mouse besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

justin_ti schreef op maandag 10 september 2012 @ 17:14:
[...]
Ik heb er zo veel vertrouwen in dat ik m heb besteld! Leuk om vast een deel van je review te lezen. Wat moet ik me voorstellen bij een USB video adapter?
Niets gewoon het boxje, echter zal hij niet door de douane onderschept worden aangezien het onder de 35,- blijft ;)
Sentry23 schreef op maandag 10 september 2012 @ 17:33:
[...]

Goeie review.
Kan je in de volgende wat zeggen over audio ? (AC3/DTS pass-trough, of eigen 5.1 decoding)

En heb je hem eerder opgestuurd gekregen, of is deze in de eerste grote batch verstuurd?
Heb al even gekeken naar de audio. Zowel in Android als in XBMC (android versie) kun je hem op Optisch danwel HDMI als zijnde raw zetten, echter zegt hij bij mij natuurlijk dat er geen compatible versterker aangesloten is.

En ik heb inderdaad een sample opgestuurd gekregen voor de review en xbmc development
TheIbex schreef op maandag 10 september 2012 @ 18:18:
[...]
De android versie of de linuxversie? Ik zie een beetje op tegen die android tussenlaag.
Nu dus nog even de Android versie. Daarna gaan we de UART erop solderen en aan de slag met linux ;)
Sjors81 schreef op maandag 10 september 2012 @ 20:31:
[...]
Vast ook bij OvalElephant.

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
Sjors81 schreef op maandag 10 september 2012 @ 20:31:
[...]

Inderdaad in de webshop van Oval Elephant, is namelijk goedkoop in verhouding. Dealextreme verkoopt m ook!

@j1nx, bedankt voor de handige info. Ik had m nou juist net gekocht vanwege de optische uitgang omdat mijn tv geen raw passtrough doorlaat als je een apparaat met HDMI erin stopt en met optisch eruit lust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• panomi
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-09 14:18
Ik ben zeer benieuwd met name naar de Linux build. Als dit voldoende functioneel is bestel ik er waarschijnlijk ook 1 :)

• panomi
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-09 14:18
Henk schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 11:31:
[...]
Ga even bij internationaal verzenden kijken. In NL is hij dus niet te koop.
[...]
Je kan direct bij Pivos terecht.

http://www.pivosforums.com/viewtopic.php?f=25&t=943
You probably know that Pivos is working with several international distributors to take Pivos products where it has never been before.

Meanwhile if you want a Pivos product for which you have no local buying options, feel free to drop support an email (inquiry@pivosgroup.com) for an international order quote. Pivos will charge you the US retail rate + shipping costs, payment to be done via paypal, depending on your location this might end up being cheaper for you than local alternatives. Needless to say, all units carry Pivos standard warranty

• Rincewind
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:36

Rincewind

Take me in your arms tonight

Ook DX heeft nu de UG802 in de verkoop voor maar €67,50. Ziet er wel interessant uit..

Ondertussen kwam ik ook deze tegen. Niet echt mini meer en geen ICS maar qua prijs/uitvoering wel heel interessant.. Heeft wel iets weg van een WDTV-live :)

[ Voor 40% gewijzigd door Rincewind op 12-09-2012 14:42 ]

Fan van Bokkiewokkie and the Three Degrees

• Parody
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Rincewind schreef op woensdag 12 september 2012 @ 14:35:
Ook DX heeft nu de UG802 in de verkoop voor maar €67,50. Ziet er wel interessant uit..

Ondertussen kwam ik ook deze tegen. Niet echt mini meer en geen ICS maar qua prijs/uitvoering wel heel interessant.. Heeft wel iets weg van een WDTV-live :)
Da's een hele mooie als iBood weer z'n verzending verzet... :)

• acoster
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22-08 12:35
€54,28 .....
http://www.in4dealz.com/d...G-ROM-IPTV-TV-Box-600195/

Al kon ik nergens iets vinden over verzendkosten en ken ik de site verder ook niet. Dus hoe betrouwbaar het is, weet ik niet, vind het wel een hele mooi prijs....

Zie net de verzendkosten, via registered airmail, 0 euro.

[ Voor 8% gewijzigd door acoster op 12-09-2012 16:27 ]

• Rincewind

Rincewind

Nog leuker :-) Die aanbieding van in4dealz geldt nog 2 weken dus met een beetje mazzel is-ie volgende week nog beschikbaar als ik een beslissing neem welke ik ga kopen.

• justin_ti
Die stickjes zijn ook wel erg leuk en retesnel zeg!

Ben benieuwd. Ik ben zelf voor een kastje gegaan omdat ik de tv aan de muur heb hangen en omdat ik nog nooit een spdif aansluiting heb kunnen aantreffen in een stickje.

• mno
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:27

mno

Heeft iemand ervaring met die UG802? Hoe is deze ten opzichte van de Android TV Box AMLogic-M3 van Oval Elephant en de Pivos Xios?

Ik wil hem vooral gebruiken om films te streamen vanaf een NAS en voor internet en Youtube. Een handige afstandbediening is hierbij wel een pre.

Gewoon rösti

• raro007
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-11-2024
wat voor afstandbediening, of beter gezegd toetsenbord kan je bij gebruiken sinds die geen bleuthooth heeft?
op die UG802 heb ik gewacht kan je tenminste fatsoenlijk full hd browsen zonder gestotter.
alleen jammer van de android 4.0 en geen 4.1

[ Voor 38% gewijzigd door raro007 op 12-09-2012 21:55 ]

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 13:35
Eender welk toetsenbord dat via een usb-dongle werkt? :?

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
UG802 voor 51 euro bij Pandawill (met coupon Panda4fok).

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

mno schreef op woensdag 12 september 2012 @ 20:48:
Heeft iemand ervaring met die UG802? Hoe is deze ten opzichte van de Android TV Box AMLogic-M3 van Oval Elephant en de Pivos Xios?

Ik wil hem vooral gebruiken om films te streamen vanaf een NAS en voor internet en Youtube. Een handige afstandbediening is hierbij wel een pre.
Ik heb hem liggen, maar nog geen tijd gehad hem uit het doosje te halen. Zal proberen dit weekend een review te doen.

Echter voor jouw doeleinde voldoen een hoop sticks zolang je maar de android native schil gebruikt. Al de Allwinner sticks hebben ook geen probleem met 1080p

De wifi daarin in tegen in deze sticks is nou niet echt fantastische. Vrijwel alle sticks trekken een full HD film niet over de wifi.

Wil je stabiel(er) streamen over de wifi, dan kom je toch snel uit op de STB actige oplossingen.

Wil je echter XBMC met hardware decoding, dan kom je uit op Pivos / Sumvision / OE Smart TV

• Soullancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:17
http://www.dealextreme.co...-ram-4gb-rom-black-152637

ST-04 met Amlogic-M3, 1.5GHz Cortex-A9 ....... ook een xbmc hardware geschikte toch?

Maar welk merk deze stick is kan ik niet zo thuis brengen, lijkt op de mk802 en ug802 :o

• mno

mno

j1nx schreef op donderdag 13 september 2012 @ 09:14:
[...]
Ik heb hem liggen, maar nog geen tijd gehad hem uit het doosje te halen. Zal proberen dit weekend een review te doen.

Echter voor jouw doeleinde voldoen een hoop sticks zolang je maar de android native schil gebruikt. Al de Allwinner sticks hebben ook geen probleem met 1080p

De wifi daarin in tegen in deze sticks is nou niet echt fantastische. Vrijwel alle sticks trekken een full HD film niet over de wifi.

Wil je stabiel(er) streamen over de wifi, dan kom je toch snel uit op de STB actige oplossingen.

Wil je echter XBMC met hardware decoding, dan kom je uit op Pivos / Sumvision / OE Smart TV
Bedankt voor je antwoord. Ik kan heel gemakkelijk een netwerkkabel naar mijn TV leggen dus WiFi is zeker geen must voor mij. Die smart TV box lijkt me inderdaad een goede optie dan. In plaats van achter in mijn TV (zoals bij een stick) kan ik deze dan onder mijn TV 'hangen' zodat ook de IR-afstandbediening meteen te gebruiken is.

Edit: Is deze Amlogic 8726 M3 1.2GHz DDR3 1GB WIFI HDMI Android 4.0 TV Box 1080p HD Media van €46 (eBay, incl. verzenden) nou hetzelfde als de OE Smart TV / AMLogic 8726-M3 – XBMC Android Box uit de review van j1nx? Of zou XMBC daar niet op werken?

[ Voor 16% gewijzigd door mno op 13-09-2012 21:52 ]

Gewoon rösti

• masvma
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01-05-2022
Voor wie nog interesse heeft in een MK802 II, ik heb nog een nieuwe liggen voor een scherpe prijs, zie;
V&A aangeboden: Android 4.0 media player, Rikomagic MK802 II, nieuw

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-08 15:56
Iemand al eens geprobeerd zo'n stick aan een touchscreen te hangen? Zou een leuke jukebox zijn voor in de woonkamer. Zullen wel geen drivers voor Android voor zijn... :(

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parody
  • Niet online
Drivers is misschien zoeken, maar wel te doen. Android draait ook met touchscreen op verschillende hardware. Kwestie van vantevoren goed informeren dus.

Edit: wat ik er zo gauw van lees is dat je de Linux kernel-drivers voor je touchscreen moet hebben. Ik neem aan dat Android gewoon tslib gebruikt (niet nagezocht), en dan is de kernel-driver de belangrijkste voorwaarde voor een werkend touchscreen.

[ Voor 45% gewijzigd door Parody op 14-09-2012 07:44 . Reden: Kernel en tslib ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• androidlover
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 29-07 09:44
de mk802 is voor 70 euro te koop via marktplaats. http://aanbieding.marktpl...andelijk&utm_medium=email

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acoster
Dan neem ik liever de gok en bestel ik een UG802 voor rond de 55 euro in China.
Tot nu toe nog alles ontvangen wat ik in China heb gekocht. (klop klop... ff afkloppen natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parody
  • Niet online
Wat dat betreft blijft het leuk experimenteren voor deze bedragen. Heb ook al zitten denken om er een Phidget op aan te sluiten en wat aan home-automation te gaan doen. Als-ie m'n lamellen en verlichting bedient zou dat al heel leuk zijn! En misschien kan-ie ook m'n garagedeur wel automatisch openen als ik er aan kom. Niet dat de auto in de garage past op dit moment, maar da's een andere kwestie... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Luitjes, deel twee van de Smart TV Box review staat online;

http://www.j1nx.nl/smart-tv-box-review-part-2-xbmc/

Echt een super gaaf boxje ! Ben er echt zeer tevreden mee. Nu op naar de XBMC linux variant _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanThijs
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-08 15:54
j1nx schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 14:00:

Echt een super gaaf boxje ! Ben er echt zeer tevreden mee. Nu op naar de XBMC linux variant _/-\o_
Interessante review, fijn om te lezen dat "alles" vlot afspeelt! Kunnen we zo'n review ook verwachten van een RK3066 device, UG802 bijvoorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-09 03:57
j1nx schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 14:00:

Gers! dit ding doet zo'n beetje alles wat ik wil... wat ik in je review alleen mis is hoe je het ding hebt aangesloten op je netwerk. Presteert hij via WIFI goed genoeg om 1080p MKV's te streamen, of moet je hem eigenlijk wel aan een ethernet kabeltje hangen omdat het ingebouwde adaptertje voor wifi niet goed genoeg presteert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

vanThijs schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 14:09:
[...]

Interessante review, fijn om te lezen dat "alles" vlot afspeelt! Kunnen we zo'n review ook verwachten van een RK3066 device, UG802 bijvoorbeeld?
Next on the list ;)
Henk schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 14:28:
[...]

Gers! dit ding doet zo'n beetje alles wat ik wil... wat ik in je review alleen mis is hoe je het ding hebt aangesloten op je netwerk. Presteert hij via WIFI goed genoeg om 1080p MKV's te streamen, of moet je hem eigenlijk wel aan een ethernet kabeltje hangen omdat het ingebouwde adaptertje voor wifi niet goed genoeg presteert?
Hmm, klopt. Hij hangt natuurlijk aan de CAT stekker.

Zal kijken of ik vanavond nog even een filmpje over de Wifi kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
j1nx schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 15:37:
[...]

Next on the list ;)

[...]

Hmm, klopt. Hij hangt natuurlijk aan de CAT stekker.

Zal kijken of ik vanavond nog even een filmpje over de Wifi kan doen.
Zou super zijn... ik ben erg benieuwd of (1080p) streamen over wifi mogelijk is, anders moet ik weer iets gaan verzinnen met bridges, en dat haalt de compactheid wel een beetje uit dit apparaatje :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Henk schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 15:47:
[...]

Zou super zijn... ik ben erg benieuwd of (1080p) streamen over wifi mogelijk is, anders moet ik weer iets gaan verzinnen met bridges, en dat haalt de compactheid wel een beetje uit dit apparaatje :+
Ik heb helemaal nog niet zo veel HD materiaal :D

Heb dus zojuist even Avatar full wack extended 1080p versie blabla op de download cue gezet.

Nog tips over welke films / fragmenten het maximale vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
j1nx schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 15:49:
[...]

Heb dus zojuist even Avatar full wack extended 1080p versie blabla op de download cue gezet.

Als ik mijn streams wil testen, pak ik altijd de Disney film 'African Cats'. Mijn ervaring is dat als de eerste minuut van die film je HTPC/stream niet laat stokken, alles wel zo'n beetje werkt :+

Maar dat komt ook omdat ik Avatar niet in 2D heb, en 3D materiaal direct stream met mijn TV :P Ik zou gewoon een scene zoeken met veel ontploffingen, om de een of andere reden is ook dat lastig te comprimeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanThijs
[...]
Vaak zie je de "Birds scene" uit Animal Planet (BBC) voorbij komen als video benchmark. Als je zoekt op "killa sample x264" :X moet je er wel komen.

Of dit een goede benchmark is om de prestaties van een mediaplayer te bepalen, laat ik in het midden, aangezien niet alles voldoet aan de h264 standaard!

[ Voor 5% gewijzigd door vanThijs op 14-09-2012 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-09 16:15
prachtige topic... ben super blij dit gevonden te hebben en dat er meer mensen zijn die ervaring hierin hebben en dit delen...

Ik wil zelf al een tijdje (sinds februari, ben echt een twijfellaar zoals jullie zien) een mini-pc. Ik denk aan het volgende:
- MK802 II (deze heb ik gevonden)
- Remote iPazzport + IR (deze)
Ik vermeld er meteen bij, ik heb geen ervaring met de verkoper, wellicht dat ik het ook ergens anders bestel.. beetje lui om iets met alleen product informatie te vinden en te linken :-)

Wat ik er mee wil:
- Games (NEs emulators icm USB controller of Wii controller met bluetooth... of met de remote als dat kan)
- XBMC (1channel, icefilms streamen)
- Youtube (aparte APP is prima, HD kwaliteit)
- TV kijken (IP zenders, al moet ik zeggen dat het aanbod weining is, maar dat vind ik niet erg.. ben meer van de play on demand)
- and more

heeft iemand al ervaring met NES emulators op de MK802 II of andere mini pc?
ik wil dit met de airmouse afstandsbediening gebruiken (iPazzport KP-810-16) of een USB controller. Ondersteund de MK802 II bluetooth, om een wii controller erop aan te sluiten?

Is er al wat vooruitgang in XBMC icm MK802 II ... werkt het naar behoren, ook met streamen van 1channel, en werkt het met subtitles?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
[...]

Ik hoop de mijne ook z.s.m. binnen te krijgen (1st batch) en ik zal dan direct wat HDMI audio tests doen. (ik zag dat je zelf geen HDMI versterker had). Ik zal de resultaten hier posten, en misschien kan ik je testen zo op audio gebied aanvullen door dezelfde clips te nemen (als je intresse hebt daarin).

<edit> ik heb in het verleden veel getest met IMAX 1080p releases (mpeg2) voor netwerk speed, en saving private ryan 1080p (dts hd) is een leuke om AVC bitrates te testen. Verder hebben 3D releases ook vaak een hele hoge bitrate, en een sample file van Titanic 3D zal ook prima testen<edit>

[ Voor 18% gewijzigd door Sentry23 op 14-09-2012 16:37 ]

Gotsent: single click MKV to PS3 compatible MP4 conversion:http://sentry23.googlepages.com . PSN Sentry-23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damocles.NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-07 15:23
Zodra ik de juiste stick heb met hardware versnelling voor XBMC dan gaat de HD Mini 2 de kast in. Met XBMC via Android kan ik dan ook via het netwerk al mijn series en films streamen.

• mno

mno

mno schreef op donderdag 13 september 2012 @ 20:37:
Is deze Amlogic 8726 M3 1.2GHz DDR3 1GB WIFI HDMI Android 4.0 TV Box 1080p HD Media van €46 (eBay, incl. verzenden) nou hetzelfde als de OE Smart TV / AMLogic 8726-M3 – XBMC Android Box uit de review van j1nx? Of zou XMBC daar niet op werken?
Iemand? Het gaat dus om dit kastje. Qua specs lijkt deze hetzelfde als die van jinx. Als deze ook dezelfde software kan draaien dan is het een voordelig alternatief.

Afbeeldingslocatie: http://i1031.photobucket.com/albums/y374/wormhole_global/HSP%20Product/TVBOX--S1/TVBOX-S1_A.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i1031.photobucket.com/albums/y374/wormhole_global/HSP%20Product/TVBOX--S1/TVBOX-S1_C.jpg

Gewoon rösti

• Henk
CPU is hetzelfde, ding heeft maar 512MB ram tov de oval elephant van J1nx, opslag is ook de helft (2GB tov 4GB), en ik zie in de post niets over de GPU, al vermoed ik dat dat luiigheid/onwetendheid van de verkoper is, want lijkt me dat het eigenlijk dezelfde SoC is (Amlogic 8726M3) met dus dezelfde GPU...

Edit: handig topic, dat dit onderschrijft: http://www.slatedroid.com...s-can-someone-fill-me-in/

Nu is het wachten op stickjes met deze chip...:)

[ Voor 36% gewijzigd door Henk op 15-09-2012 10:11 ]

• mno

mno

Henk schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 09:50:
CPU is hetzelfde, ding heeft maar 512MB ram tov de oval elephant van J1nx, opslag is ook de helft (2GB tov 4GB), en ik zie in de post niets over de GPU, al vermoed ik dat dat luiigheid/onwetendheid van de verkoper is, want lijkt me dat het eigenlijk dezelfde SoC is (Amlogic 8726M3) met dus dezelfde GPU...

Edit: handig topic, dat dit onderschrijft: http://www.slatedroid.com...s-can-someone-fill-me-in/
Nu je het zegt, de hoeveelheid RAM is onduidelijk. De in de productnaam staat DDR 1GB maar in de beschrijving staat 512 MB. Ik heb de verkoper een berichtje gestuurd om dit op te helderen. Opslag maakt me niet veel uit, 2GB lijkt me voldoende voor de belangrijkste apps. Mediabestanden staan op mijn NAS.

Vreemd trouwens dat de CPU-snelheden van de AmLogic 8726-M3 verschillend wordt aangegeven. Die van Oval Elephant is 1Ghz en de eBay versie zou 1,2Ghz zijn. Elders op internet kwam ik ook al AmLogic 8726-M3 met 1,4Ghz tegen. Volgens mij wordt soms de snelheid van de GPU bij die van de CPU opgeteld maar dan nog is het vreemd om 3 verschillende waarden te vinden.

[ Voor 0% gewijzigd door mno op 15-09-2012 13:10 . Reden: typo ]

Gewoon rösti

• Soullancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:17
Wel net kastje, lijkt van alluminium? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mno

mno

StormingSoul schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 14:55:
Wel net kastje, lijkt van alluminium? :D
Zo lijkt het wel, maar volgens de beschrijving is de box van plastic.

Gewoon rösti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Chinezen hebben idd de neiging om de GPU speed bij de CPU op te tellen. Maakt het er absoluut niet duidelijker op allemaal :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Ik wil nog steeds zo'n ding maar heb geen idee wat ik er mee ga doen. :p

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Negakinu schreef op maandag 17 september 2012 @ 11:20:
Ik wil nog steeds zo'n ding maar heb geen idee wat ik er mee ga doen. :p
XBMC boxje en goedkoop emulator doosje? Samen met een NAS die nieuwsgroepen/torrents aankan een mooi en goedkoop htpc-setupje :)

Ik zit stiekem nog steeds te wachten op de wifi-stream resultaten van j1nx :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Henk schreef op maandag 17 september 2012 @ 11:46:
[...]

XBMC boxje en goedkoop emulator doosje? Samen met een NAS die nieuwsgroepen/torrents aankan een mooi en goedkoop htpc-setupje :)

Ik zit stiekem nog steeds te wachten op de wifi-stream resultaten van j1nx :+
Werkt XBMC nu dan 100%? Of kun je alleen in XBMC navigeren en moet je dan in MX Player afspelen? Ik gebruik nu de IceFilms app op mijn tablet en dan hdmi out naar mijn tv. Werkt de XBMC Icefilms plugin beter op zo'n stick?

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mno

mno

mno schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 13:09:
[...]

Nu je het zegt, de hoeveelheid RAM is onduidelijk. De in de productnaam staat DDR 1GB maar in de beschrijving staat 512 MB. Ik heb de verkoper een berichtje gestuurd om dit op te helderen.
Helaas, de leverancier bevestigt dat er inderdaad 512 MB RAM in zit en heeft de advertentie inmiddels aangepast. Dan laat ik deze eBay box aan me voorbij gaan.

Edit: Ik ben er nu toch wel van overtuigd dat een AMLogic-M3 box (met de Cortex A9 processor en 1GB RAM) de beste keuze voor mij is vanwege de hardware decodering in XMBC en het feit dat ik hier gewoon een LAN-kabel in kan stoppen. Die bij Oval Elephant wordt zo te zien gemaakt door refeedigital.com.

Bij Oval Elephant kost die incl. €15 verzendkosten zo'n €85 en moet je wachten tot er weer voorraad is. Heeft iemand nog een andere leverancier (wellicht wat dichter bij huis) kunnen vinden?

[ Voor 37% gewijzigd door mno op 17-09-2012 22:18 ]

Gewoon rösti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
Hij is weer op voorraad, voor zover ik kan zien. Kijk maar op de site. Mijn order is nu 'captured' in plaats van pending. Dichter bij huis zul je ze vermoedelijk nog niet vinden. Misschien binnenkort, maar op dit moment lijken het vooral de sticks die hier een rage aan het worden zijn.

Is het trouwens technisch onmogelijk om zo'n stick te voeden via HDMI?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Hehe, heb eindelijk de review van de RK3066 stick online weten te krijgen;
http://www.j1nx.nl/rk3066-minipc-unboxing-and-review/

Mooi ding. Echt heel jammer dat er zo weinig sources beschikbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
j1nx schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 15:50:

Mooi ding. Echt heel jammer dat er zo weinig sources beschikbaar zijn.
Dit is hem toch ook? http://www.ebay.nl/itm/St...27caca2e94#ht_9615wt_1271

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Lijkt erop. Zeker weet je het echter nooit met die jongens _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mno

mno

justin_ti schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 13:26:
Hij is weer op voorraad, voor zover ik kan zien. Kijk maar op de site. Mijn order is nu 'captured' in plaats van pending.
Hmm, op dit moment zie ik alleen nog maar dat hij niet op voorraad is. Geen verwachte leverdatums etc. :(

Gewoon rösti

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Waarom koop je geen UG802 bij Pandawill.com? 52 euro met kortingscode Panda4fok.

• mno

mno

W00fer schreef op woensdag 19 september 2012 @ 04:06:
Waarom koop je geen UG802 bij Pandawill.com? 52 euro met kortingscode Panda4fok.
Dat is ook een mooi ding maar hij is niet rechtstreeks aan te sluiten op een bedraad netwerk. En er zit ook geen Amlogic M3 in, dus geen hardware decoding in XBMC.

Gewoon rösti

Verwijderd

acoster schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 08:36:
Dan neem ik liever de gok en bestel ik een UG802 voor rond de 55 euro in China.
Tot nu toe nog alles ontvangen wat ik in China heb gekocht. (klop klop... ff afkloppen natuurlijk)
Ik heb deze gok ook gedaan, en wacht nu al bijna 3 weken :?
En hun site was ook aantal dagen offline... eerste en laaste keer bij deze gasten.
Lightake.com- verzending via DHL-

Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/15cdmo5.png

• redfoxert
  • Niet online
Op 1DayFly is nu de MK802 II te koop voor 60 euro excl verzending.

Werkt XBMC nu goed op dit ding en is het verstandig om een los draadloos toetsenbord met geintegreerde IR remote bij te bestellen voor 30 euro of zijn er alternatieven?

Klopt het dat dit ding ook een MicroSD slot heeft? Ik zie een MicroSDX1 aansluiting dus ik ga ervan uit dat gewoon MicroSD gewoon werkt :)

https://discord.com/invite/tweakers

• justin_ti
Die zou ik zeker niet nemen! Het is een Allwinner A10 stick. XBMC werkt niet goed hier mee en gaat het waarschijnlijk ook niet beter doen aangezien de fabrikant van Allwinner niet of nauwelijks reageert op support. De allwinner chips zijn ook redelijk langzaam. Het is een 1GHz cortex A8 processor. Beter is om te kijken naar een 1GHz of meer cortex A9 processor. Zoals de MLogic of de nieuwe Rockchip.

• dfine
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15-11-2022
@NiscoRacing, hmmm, ik heb ook een aantal dagen geleden deze UG802 bij Lightake besteld. Hopelijk komt ie wel binnen.

• dangerousp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-08 16:37
Zit er ook aan te denken om de UG802 te halen via Aliexpress http://www.aliexpress.com...ni-PC-iptv/634490831.html voor $64,80 -> +/- € 51 euro (pandawill is under construction)
Ik heb al een tablet met de RK3066 en echt een super chip voor de prijs!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
justin_ti schreef op woensdag 19 september 2012 @ 14:07:
Die zou ik zeker niet nemen! Het is een Allwinner A10 stick. XBMC werkt niet goed hier mee en gaat het waarschijnlijk ook niet beter doen aangezien de fabrikant van Allwinner niet of nauwelijks reageert op support. De allwinner chips zijn ook redelijk langzaam. Het is een 1GHz cortex A8 processor. Beter is om te kijken naar een 1GHz of meer cortex A9 processor. Zoals de MLogic of de nieuwe Rockchip.
Bedankt voor de tip, ik had er bijna een besteld voor mijn vader, tot ik een Youtube-video zag en me opviel hoe ontzettend traag XBMC erop draaide, plus dat video's slecht draaiden (vertraagd en schokkerig). Nee, dit is het net niet. Leuk om Angrybird te draaien, maar als mediacenter te traag.

Eigenlijk zou iemand zo'n kastje met een Tegra3 moeten uitrusten o.i.d., gewoon voor de compatibiliteit in de toekomst :)

[ Voor 7% gewijzigd door Grrrrrene op 19-09-2012 15:35 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• justin_ti
Ja idd! Die komen ook zeker snel, maar het voordeel van de MLogic is op dit moment dat de Pivos Xios er ook op draait. En dat is nou net het 'officiele' XBMC ontwikkelingskastje.

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20:33
foutje..

[ Voor 98% gewijzigd door gebruikershaes op 19-09-2012 22:41 ]

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
justin_ti schreef op woensdag 19 september 2012 @ 16:14:
Ja idd! Die komen ook zeker snel, maar het voordeel van de MLogic is op dit moment dat de Pivos Xios er ook op draait. En dat is nou net het 'officiele' XBMC ontwikkelingskastje.
Is daar wat van aangekondigd dan? Ik kan er met Google niks over vinden namelijk. Vind ik het wachten nog wel waard. Ik hoef niet per se te gamen met zo'n stick, maar ik vind het wel een erg nette oplossing voor o.a. mijn ouders die nu geen smart-TV hebben en wel graag videootjes willen afspelen (met ondersteuning voor vrijwel alle formats). De huidige sticks komen niet erg vlot over, vandaar mijn hoop dat er snellere hardware komt :) Mag best wat meer kosten...

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Rincewind

Rincewind

Grrrrrene schreef op donderdag 20 september 2012 @ 11:49:
[...]

Is daar wat van aangekondigd dan? Ik kan er met Google niks over vinden namelijk. Vind ik het wachten nog wel waard. Ik hoef niet per se te gamen met zo'n stick, maar ik vind het wel een erg nette oplossing voor o.a. mijn ouders die nu geen smart-TV hebben en wel graag videootjes willen afspelen (met ondersteuning voor vrijwel alle formats). De huidige sticks komen niet erg vlot over, vandaar mijn hoop dat er snellere hardware komt :) Mag best wat meer kosten...
De Ouya. Specs:
  • Tegra 3 -- Quad-core processor
  • 1 GB LPDDR2 RAM
  • 8 GB on-board flash
  • HDMI connection to the TV at 1080p HD
  • WiFi 802.11bgn
  • Bluetooth LE 4.0
  • Enclosure opens with standard screws
  • Ethernet
Wel iets groter dan zo'n stickie maar wel compleet met controller. Preorder voor $120. Meer details en discussie hierrr.

(XBMC is ook al aangekondigd voor dit apparaat)

Verwijderd

Inderdaad mooi apparaatje, maar dat ding komt pas in 2013 uit. En nog geen real life demo gezien.

• excellerate
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 08-09 22:38
Kan iemand mij uitleggen hoe zo'n stickie etc aan te sluiten als je een HT receiver hebt?

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
excellerate schreef op donderdag 20 september 2012 @ 15:13:
Kan iemand mij uitleggen hoe zo'n stickie etc aan te sluiten als je een HT receiver hebt?
Niet...

Mijn stickie zit met de hdmi aan m'n tv, en geeft hierop ook geluid door, dus moet het geluid van mijn tv boxen gebruiken ipv mijn 5.1 setje :/

• vanThijs
Ik vermoed dat zowat elke recente televisie HDMI passtrough ondersteunt(HDMI-out)? Omdat mijn receiver geen HDMI-in heeft, heb ik gewoon een optisch kabeltje van TV naar de receiver getrokken. Hierover komt dan het (surround) geluid.

• Deakers
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 03-09 17:34
mno schreef op maandag 17 september 2012 @ 12:04:
[...]

Helaas, de leverancier bevestigt dat er inderdaad 512 MB RAM in zit en heeft de advertentie inmiddels aangepast. Dan laat ik deze eBay box aan me voorbij gaan.

Edit: Ik ben er nu toch wel van overtuigd dat een AMLogic-M3 box (met de Cortex A9 processor en 1GB RAM) de beste keuze voor mij is vanwege de hardware decodering in XMBC en het feit dat ik hier gewoon een LAN-kabel in kan stoppen. Die bij Oval Elephant wordt zo te zien gemaakt door refeedigital.com.

Bij Oval Elephant kost die incl. €15 verzendkosten zo'n €85 en moet je wachten tot er weer voorraad is. Heeft iemand nog een andere leverancier (wellicht wat dichter bij huis) kunnen vinden?
volgens http://wiki.xbmc.org/index.php?title=Android_hardware en http://wiki.xbmc.org/inde...ogic_devices#Bluetimes_M3

de bluetimesM3 (wat grooter beestje) is ook nog niet leverbaar bij futeko in uk

ik neem aan dat de meeste beschikbare chips voor tablets gebruikt worden ivm betere winstmarge :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Dan zal je toch eerst wat meer info over je receiver moeten geven ;)
dragon2 schreef op donderdag 20 september 2012 @ 15:16:
[...]

Niet...

Mijn stickie zit met de hdmi aan m'n tv, en geeft hierop ook geluid door, dus moet het geluid van mijn tv boxen gebruiken ipv mijn 5.1 setje :/
En wat nou als zijn receiver HDMI-ingangen heeft? Dan kan hij de stick daar gewoon inpluggen en de juiste source kiezen.
Dan komt zijn beeld mooi op de tv en het geluid langs de receiver ;)
vanThijs schreef op donderdag 20 september 2012 @ 15:20:
[...]

Ik vermoed dat zowat elke recente televisie HDMI passtrough ondersteunt(HDMI-out)? Omdat mijn receiver geen HDMI-in heeft, heb ik gewoon een optisch kabeltje van TV naar de receiver getrokken. Hierover komt dan het (surround) geluid.
Juist, maar 99% van de tv's doet geen DTS via pass-through, of enkel in 2.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
Fire69 schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 00:42:
[...]
Als het dan om een MK802 gaat maakt dat niet echt uit, want die heb ik ook nooit iets hogers dan 2.0 kunnen laten leveren over HDMI. (en die zat inderdaad netjes aan een HDMI input op de versterker).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Hm, dan zijn die MK802's sowieso niet interessant als HTPC, dan is het dus ook niet zo erg dat XBMC er niet op draait :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weertenaar
  • Laatst online: 11-09 12:10
Ik zie net dit topic pas :( Gisteren de GV-20 besteld met Android 4.1. via Gadgetgreats.com voor $67.99

Volgens mij was deze nog niet bekend in dit topic, spec:

OS version : 4.1
CPU: Dual core ARM Cortex-A9
GPU: Mali-400MP4 Quad-core GPU
Processor Speed (max): DUAL CORE 1.6 ghz Max
RAM: 1 GB
Flash memory: internal 8Gb / external 16GB Max
WIFI: 802.11 b/g/n
Micro SD card slots: max 16gb
HDMI
Micro USB
USB

Iemand hier al ervaring mee?

[ Voor 64% gewijzigd door weertenaar op 21-09-2012 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acoster
Interessant, die GV-20. Deze is ook bekend onder MK808, misschien vind je daar nog iets meer over.

Behalve dan dat deze stick op 4.1 draait, schijnt het ook een reset-button te hebben, wat wel handig blijkt te zijn. Als je heb binnen hebt, hoor ik graag hoe deze bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
weertenaar schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 10:33:
Ik zie net dit topic pas :( Gisteren de GV-20 besteld met Android 4.1. via Gadgetgreats.com voor $67.99

Volgens mij was deze nog niet bekend in dit topic, spec:

OS version : 4.1
CPU: Dual core ARM Cortex-A9
GPU: Mali-400MP4 Quad-core GPU
Processor Speed (max): DUAL CORE 1.6 ghz Max
RAM: 1 GB
Flash memory: internal 8Gb / external 16GB Max
WIFI: 802.11 b/g/n
Micro SD card slots: max 16gb
HDMI
Micro USB
USB

Iemand hier al ervaring mee?
Lijkt heel erg op de UG802 qua specs! Volgens mij is GV-20 = MK808 ??

@acoster.. nu lijkt mijn post wel heel overbodig;)

[ Voor 8% gewijzigd door dangerousp op 21-09-2012 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acoster
Meet info en foto's van/over de GV-20/MK808:

http://www.aliexpress.com...hor-full-item-description

[ Voor 13% gewijzigd door acoster op 21-09-2012 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
Ik had hem al gevonden. Prijzen zijn allemaal ongeveer gelijk (tussen 65 en 70 dollar).
Voordeel GV-20/MK808 is dat er Jelly Bean al op zit en 8gb geheugen ipv 4gb.

Geen idee waarom ik nog voor de UG802 zou kiezen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acoster
Nou...als ik de foto bekijk, lijkt het erop dat je de 'stick' niet zo in de TV kan stoppen, maar er een kabel tussen moet.
http://cdn3.r.worldssl.ne...-41-1gb-ram-wifi-hdmi.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weertenaar
dangerousp schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 11:10:
[...]

Ik had hem al gevonden. Prijzen zijn allemaal ongeveer gelijk (tussen 65 en 70 dollar).
Voordeel GV-20/MK808 is dat er Jelly Bean al op zit en 8gb geheugen ipv 4gb.

Geen idee waarom ik nog voor de UG802 zou kiezen..
Ik was ook bezig met de UG802 bestellen..tot ik deze zag :) Ongeveer zelfde prijs, maar dan 8GB en 4.1 wel maar ondersteuning voor 16GB SD kaart.

Op aliexpress staat dat hij ondersteuning heeft voor 2.4G muis of toetsenbord, geen idee of dat voor mijn versie ook geldt; ik heb er een los toetsenbord met trackpad bij besteld met dongle.

@acoster, deze versie heeft idd weer een kabel ipv een connector om hem direct in de tv de duwen. Ik vind dat persoonlijk fijner, aangezien hij toch groot genoeg is om andere HDMI connectoren in de weg te zitten. Ik tape hem wel aan de achterkant van de TV :)

[ Voor 16% gewijzigd door weertenaar op 21-09-2012 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
Ik zie dat er bij gadgetgreats ook een UG802+ (nog 3 kwartier in de aanbieding) is.
Geen idee wat het verschil met de normale UG802 is.

[ Voor 24% gewijzigd door dangerousp op 21-09-2012 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-08 05:29
Vind het heel jammer dat er geen ethernet aansluiting op deze dingen zit, had de UG dan inmiddels al wel besteld, misschien als ik mijn UPC horizon box heb dan.. (dan zitten deze stick en de AP maar een meter van elkaar af en moet het optimaal zijn

De RK3066 zelf heeft absoluut geen moeite met bijv big buck bunny zoals via wifi bij j1nx wel het geval was bij zijn UG802 dus afspelen kan de chip van alles uitstekend, alleen is wifi niet altijd even mooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weertenaar
dangerousp schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 11:19:
Ik zie dat er bij gadgetgreats ook een UG802+ (nog 3 kwartier in de aanbieding) is.
Geen idee wat het verschil met de normale UG802 is.
Gisteren was hij ook tot 12:00 in de aanbieding...ik weet niet of dat elke dag is :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weertenaar
TWeaKLeGeND schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 11:28:
Vind het heel jammer dat er geen ethernet aansluiting op deze dingen zit, had de UG dan inmiddels al wel besteld, misschien als ik mijn UPC horizon box heb dan.. (dan zitten deze stick en de AP maar een meter van elkaar af en moet het optimaal zijn

De RK3066 zelf heeft absoluut geen moeite met bijv big buck bunny zoals via wifi bij j1nx wel het geval was bij zijn UG802 dus afspelen kan de chip van alles uitstekend, alleen is wifi niet altijd even mooi
die MK808 heeft blijkbaar ethernet via de USB poort, op de foto's staat ook een kabeltje erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• excellerate
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 08-09 22:38
Fire69 schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 00:42:
[...]

Dan zal je toch eerst wat meer info over je receiver moeten geven ;)

[...]

En wat nou als zijn receiver HDMI-ingangen heeft? Dan kan hij de stick daar gewoon inpluggen en de juiste source kiezen.
Dan komt zijn beeld mooi op de tv en het geluid langs de receiver ;)

[...]

Specs van mijn Yammie:
http://nl.yamaha.com/nl/p...mps/rx-v671_g/?mode=model

HDMI in: 6
HDMI out: 1

Kan het wel dan op een receiver aansluiten?
Zal voor mij en ik denk voor velen met mij wel erg fijn zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
weertenaar schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 11:29:
[...]

Gisteren was hij ook tot 12:00 in de aanbieding...ik weet niet of dat elke dag is :o
Vast Chinese marketing ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
[...]

die MK808 heeft blijkbaar ethernet via de USB poort, op de foto's staat ook een kabeltje erbij.
Niet kunnen vinden, maar mocht dat zo zijn, weet iemand dan misschien uit ervaring wat zoiets vreet aan cpu power en of de performance (van de verbinding) dan nog ruim voldoende is voor een goede TS? (bluray bestandje, transport stream)

EDIT: Ik denk dat je USB OTG kabeltje ziet:

USB On-The-Go, often abbreviated USB OTG, is a specification that allows USB devices such as digital audio players or mobile phones to act as a host, allowing other USB devices like a USB flash drive, mouse, or keyboard to be attached to them. Unlike conventional USB systems, USB OTG systems can drop the hosting role and act as normal USB devices when attached to another host. This can be used to allow a mobile phone to host for a flash drive and read its contents, downloading music for instance, but then act as a flash drive when plugged into a host computer and allow the host to read off the new content.

[ Voor 43% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 21-09-2012 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acoster
Maar waarom zou je dan een stick nemen en niet gewoon een 'normale' set top box ?
Zoiets:
http://www.asiapads.com/p...5bffafcf20ebb8adbda6ef137

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
Prijs portability performance, maar vind een gewone box met RK3066 INCL ethernet ook prima voor een paar dollar meer eventueel. Kan beter gekoeld worden en gewoon netjes op 1.6ghz draaien ipv 1.2 als bonus.

Heb ook een RK3066 tablet, maar vind het zonde van mijn geld voor een apparaat dat ik eigenlijk pas lekker zou gebruiken als ik em op mijn tv zou aansluiten, en een tablet hele tijd aan je tv laten hangen... tjah

[ Voor 109% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 21-09-2012 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
acoster schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 11:44:
Maar waarom zou je dan een stick nemen en niet gewoon een 'normale' set top box ?
Zoiets:
http://www.asiapads.com/p...5bffafcf20ebb8adbda6ef137
50 dollar duurder, 'maar' een AM-Logic processor en Android 4.0 ipv 4.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acoster
Was een voorbeeld... heb me niet verdiept in die set top boxen... maar die zijn er vast ook met betere specs..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
acoster schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 11:48:
Was een voorbeeld... heb me niet verdiept in die set top boxen... maar die zijn er vast ook met betere specs..
Heb er nog geen gezien met de RK3066. Als specs hetzelfde zijn en prijs ook, dan hangt het van de software af. In welke verpakking het dan zit, maakt mij niet veel uit.

Edit: @TWeaKLeGeND my words! Ethernet zou ideaal zijn en de RK3066 heb ik ook in mijn Pipo M1 en is echt een super chip!

[ Voor 13% gewijzigd door dangerousp op 21-09-2012 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acoster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weertenaar
TWeaKLeGeND schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 11:40:
[...]

Niet kunnen vinden, maar mocht dat zo zijn, weet iemand dan misschien uit ervaring wat zoiets vreet aan cpu power en of de performance (van de verbinding) dan nog ruim voldoende is voor een goede TS? (bluray bestandje, transport stream)

EDIT: Ik denk dat je USB OTG kabeltje ziet:

USB On-The-Go, often abbreviated USB OTG, is a specification that allows USB devices such as digital audio players or mobile phones to act as a host, allowing other USB devices like a USB flash drive, mouse, or keyboard to be attached to them. Unlike conventional USB systems, USB OTG systems can drop the hosting role and act as normal USB devices when attached to another host. This can be used to allow a mobile phone to host for a flash drive and read its contents, downloading music for instance, but then act as a flash drive when plugged into a host computer and allow the host to read off the new content.
achter op de doos staat: "support OTG/HOST (USB port RJ45) "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
Ben benieuwd :-)

Ethernet is het enige dat ik echt mis, en dat is puur en alleen omdat wifi niet altijd even betrouwbaar is, ik zocht net even of er een topic was voor 'non mini' android tv apparaten om te kijken of ze daar 'lullen' over rk3066 players voor 10-15 dollar meer dan deze sticks, maar kon geen topic vinden :(

Verder kan ik dus niet genoeg benadrukken dat de chip zelf voor de prijs absoluut geweldig is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arg, stond voor bijna niks een Diyomate A6 kloon op Ebay met cortex A5 1GB maar ja dan denk ik er te lang over na en nu zijn ze weg. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melk0r
  • Laatst online: 05-09 14:50
De prijs van die MK808 op aliexpress is $225 en die GV-20 op gadgetgreats.com kost $68 .. wel ff een verschil!!

Laat maar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melk0r
  • Laatst online: 05-09 14:50
[...]

Hoeveel bedraagt het prijsverschil?

Laat maar..

Pagina: 1 ... 4 ... 93 Laatste

Let op:
Dit topic is niet voor de mediaspelers van Google: die hebben namelijk hun eigen plekje: Google Mediaspelers Discussietopic -Chromecast/TV/Streamer