Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-08 16:37
melk0r schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 13:52:
[...]

De prijs van die MK808 op aliexpress is $225 en die GV-20 op gadgetgreats.com kost $68 .. wel ff een verschil!!
Dat zijn 3 stuks 225/3= 75 dollar, maar ze zijn goedkoper te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daanoz
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07-09 19:29
dangerousp schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 11:19:
Ik zie dat er bij gadgetgreats ook een UG802+ (nog 3 kwartier in de aanbieding) is.
Geen idee wat het verschil met de normale UG802 is.
Kwam toevallig dit overzichtje tegen: http://i01.i.aliimg.com/img/pb/229/833/498/498833229_928.jpg lijkt erop dat hier dubbele ram in zit.

nvm, schijnbaar last van een vrijdagmiddag-dipje, gelukkig is TWeaKLeGeND hieronder wat wakkerder...

[ Voor 12% gewijzigd door Daanoz op 21-09-2012 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-08 05:29
daanoz schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 13:59:
[...]

Kwam toevallig dit overzichtje tegen: http://i01.i.aliimg.com/img/pb/229/833/498/498833229_928.jpg lijkt erop dat hier dubbele ram in zit.
Dat is de MK802

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acoster
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22-08 12:35
Ik zie geen verschil tussen de UG802 en de UG802+ op gadgetgreats. Is enkel een andere leverancier en misschien dat er een iets andere rom op staat.
Wel erg scherpe prijs trouwens, 61 dollar, kom je onder de 50 euro uit:
http://www.gadgetgreats.c...ghz-stick-ug802-plus.html

Een review is trouwens hier te vinden:
http://www.apad.tv/apadforum/content.php

Toch nog iets..niet onbelangrijks.... gevonden:
"Lastly, the iBex UG802+ will has a stronger WIFI signal than other generic dongles."
http://dealsprime.com/ibe...ifi-tv-stick---ug802.aspx
Maar of het waar is.....

[ Voor 37% gewijzigd door acoster op 21-09-2012 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
Haha

Lastly, the Primal GV-20+ will has a stronger WIFI signal than other generic dongles. Primal ensures the quality of each dongle stick as iBex stringently tests each unit before shipping. In addition, there will be a custom Primal GV-20 compatible ROM released shortly. Later firmware uprades will be free to Primal customers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoboy1479
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 00:13
Ik heb nog een antieke tv met enkel RCA, is het mogelijk om daar ook een android stick mee te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-09 13:16
Een Mele A1000 heeft een RCA aansluiting en zo zijn er vast nog wel een paar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VerrekteZakStro
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10-09 13:38
Ik ben van plan ook zo'n stickie aan te schaffen om aan te sluiten op mijn "domme" TV (die langs mijn WIFI router staat), maar zie door de wildgroei aan boomsoorten (MK802 (II), MK808, UG802 etc.) het bos niet helemaal meer.
Wie kan mij helpen?

De volgende functionaliteiten vind ik in meer of mindere mate belangrijk:

- Mediaplayer: Ik wil mijn 2.5" ext. HDD er op aan sluiten om HD films vanaf te spelen. Kunnen al die sticks genoeg vermogen leveren aan mijn HDD? En pikken ze allemaal een HDD als externe databron of verschilt dit weer per type
- Uitzendinggemist/RTLgemist etc. via de WIFI: Heeft dat dan dezelfde resolutie als wanneer je deze via de PC zou bekijken?
- Beetje snel internetten is leuk op de TV, maar absoluut geen must
- Ik wil mijn smartphone (android v2.3.5) gebruiken voor de bediening ervan.
- Stroomvoorziening voor de stick kan vanaf de usb-poort van de TV naar de stick toe neem ik aan?

Zitten hier onmogelijkheden tussen?
Welke CPU heb ik nodig om bovenstaande vloeiend te laten verlopen? Dualcore overbodig?
Welk voordeel biedt de RK3066 t.o.v. de andere chips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
VerrekteZakStro schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 14:55:
Ik ben van plan ook zo'n stickie aan te schaffen om aan te sluiten op mijn "domme" TV (die langs mijn WIFI router staat), maar zie door de wildgroei aan boomsoorten (MK802 (II), MK808, UG802 etc.) het bos niet helemaal meer.
Wie kan mij helpen?

De volgende functionaliteiten vind ik in meer of mindere mate belangrijk:

- Mediaplayer: Ik wil mijn 2.5" ext. HDD er op aan sluiten om HD films vanaf te spelen. Kunnen al die sticks genoeg vermogen leveren aan mijn HDD? En pikken ze allemaal een HDD als externe databron of verschilt dit weer per type
- Uitzendinggemist/RTLgemist etc. via de WIFI: Heeft dat dan dezelfde resolutie als wanneer je deze via de PC zou bekijken?
- Beetje snel internetten is leuk op de TV, maar absoluut geen must
- Ik wil mijn smartphone (android v2.3.5) gebruiken voor de bediening ervan.
- Stroomvoorziening voor de stick kan vanaf de usb-poort van de TV naar de stick toe neem ik aan?

Zitten hier onmogelijkheden tussen?
Welke CPU heb ik nodig om bovenstaande vloeiend te laten verlopen? Dualcore overbodig?
Welk voordeel biedt de RK3066 t.o.v. de andere chips?
Zoals ik het nu zie lijkt de MK808 het beste te zijn op dit moment, gevolgd door de UG802 (verschil 8gb ipv 4gb en android 4.1 vs 4.0). Dit zijn dual core RK3066 chips die erg goeie prestaties hebben door o.a. de quadcore Mali400 GPU (gebruikt samsung ook). De allwinner A10 chips zijn niet veel goedkoper en dus eigenlijk niet meer de moeite waard mijns inziens.

- MK808 heeft USB OTG dus zou het moeten kunnen.
- Android past resolutie automatisch aan, uitzendinggemist en dergelijke zullen geen probleem zijn en (op RK3066 tablet in ieder geval) rete snel zijn.
- Snelheid hangt met name van invoermethode af, laden van websites etc. zal snel genoeg zijn. Maar waarmee je het typt en scrollt is vaak de beperkende factor.
- Nog niet gehoord dat dit kan. Als je een HTC One X hebt, heb je wel draadloze media apparaten.
- Ja, als de tv genoeg power op die poort heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VerrekteZakStro
dangerousp schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 15:07:
[...]

Zoals ik het nu zie lijkt de MK808 het beste te zijn op dit moment, gevolgd door de UG802 (verschil 8gb ipv 4gb en android 4.1 vs 4.0). Dit zijn dual core RK3066 chips die erg goeie prestaties hebben door o.a. de quadcore Mali400 GPU (gebruikt samsung ook). De allwinner A10 chips zijn niet veel goedkoper en dus eigenlijk niet meer de moeite waard mijns inziens.

- MK808 heeft USB OTG dus zou het moeten kunnen.
- Android past resolutie automatisch aan, uitzendinggemist en dergelijke zullen geen probleem zijn en (op RK3066 tablet in ieder geval) rete snel zijn.
- Snelheid hangt met name van invoermethode af, laden van websites etc. zal snel genoeg zijn. Maar waarmee je het typt en scrollt is vaak de beperkende factor.
- Nog niet gehoord dat dit kan. Als je een HTC One X hebt, heb je wel draadloze media apparaten.
- Ja, als de tv genoeg power op die poort heeft.
Ok, alvast super bedankt voor je support. Ik las ergens dat met DroidMote het mogelijk zou moeten zijn om je Android smartphone te gebruiken als bedieningsdevice wanneer beide apparaten op hetzelfde WIFI netwerk zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jup, ik zit op MK808 treintje. Alleen nog een juiste kastje vinden.

Momenteel heb ik deze gevonden http://www.geniatech.com/pa/atv1600.asp
Alleen nog nergens in een webshop gevonden :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acoster
Ik zie de relatie tussen de MK808 en het juiste kastje vinden niet.... of heb ik iets gemist ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lol, idd je hebt niks gemist. Ik heb besloten om MK808 treintje te verlaten (ja het kan snel gaan :D)

Echt teveel producten om van uit te kiezen! Ik laat het hele stick gedoe achter wegen en ga voor een kastje.

Afbeeldingslocatie: http://www.geniatech.com/images/atv1600-1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
Verwijderd schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 15:49:
lol, idd je hebt niks gemist. Ik heb besloten om MK808 treintje te verlaten (ja het kan snel gaan :D)

Echt teveel producten om van uit te kiezen! Ik laat het hele stick gedoe achter wegen en ga voor een kastje.

[afbeelding]
Heb je ook een prijs? Voordeel ethernet, nadeel AM-Logic chip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VerrekteZakStro
De enige MK808 stick die ik heb kunnen vinden is die op lightake voor $75,-.

Een box i.p.v. een stick is voor mij ook prima overigens.. maar daarvan is er geen te vinden met de RK3066 chip?

[ Voor 4% gewijzigd door VerrekteZakStro op 21-09-2012 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acoster
VerrekteZakStro schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 16:30:
De enige MK808 stick die ik heb kunnen vinden is die op lightake voor $75,-.

Een box i.p.v. een stick is voor mij ook prima overigens.. maar daarvan is er geen te vinden met de RK3066 chip?
Heb je het topic niet goed doorgenomen:
http://www.gadgetgreats.c...id-4-0-mini-pc-gv-20.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenzie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-08 02:14

Koenzie

Never leave, just go

weertenaar schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 10:33:
Ik zie net dit topic pas :( Gisteren de GV-20 besteld met Android 4.1. via Gadgetgreats.com voor $67.99

Volgens mij was deze nog niet bekend in dit topic, spec:

OS version : 4.1
CPU: Dual core ARM Cortex-A9
GPU: Mali-400MP4 Quad-core GPU
Processor Speed (max): DUAL CORE 1.6 ghz Max
RAM: 1 GB
Flash memory: internal 8Gb / external 16GB Max
WIFI: 802.11 b/g/n
Micro SD card slots: max 16gb
HDMI
Micro USB
USB

Iemand hier al ervaring mee?
Deze heb ik ook maar even besteld :)

Life is like a box of chocolates you never know what ya gonna get

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-09 16:15
afgelopen maandag heb ik de mk802 II gekiocht (besteld) via ebay (incl usb-hub)... 47,26 EUR
en tevens een remote met I/R (iPazzport KP-810-16) , ook via ebay.... 22,06 EUR

ik was in eerste instantie op zoek naar een box met de specs van de mk802 II, maar kon deze niet vinden. Omdat er op de rikomagic forum een grote groep mensen bezig zijn met modding en dergelijke, wilde ik niet een onbekende kopen, omdat ik nu eenmaal niet zelf aanpassingen kan maken, maar het van andere moet hebben (:-D) ... ik ben van plan om "zelf" een box te maken. ga er nog bij kopen: usb to lan, usb-hub, heat sink (of fan)... denk dat ik hier max 10 dollar aan kwijt ben via DX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VerrekteZakStro
Ik had die wel gezien, maar niet door dat dat een 808 was, thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wazzup!
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-09 16:14
Gisteren UG802 besteld. Alleen nu zie ik dat je alleen via micro usb stroom kan geven.
Bij de MK802 heb je een aparte stroomvoorziening en kan je die micro usb dus gebruiken als 2e usb poort.

Nu heb ik dus 2 usb ingangen nodig. (toetsenbord muis/hdd)
Gaat een usb hub werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
HDD vergt wat extra stroom, dus goede voeding (1 ampere) is wss vereist, tenzij je hdd zelf al power heeft, of je hub powered is.

[ Voor 87% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 21-09-2012 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wazzup!
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-09 16:14
De HDD heeft een eigen voeding. Dus een hub zonder voeding zou wel moeten werken dan? Anders zit ik straks met 3 adapters ook weer niet handig.

Verwijderd

Daarom heb ik voor een groter kasje gekozen. Het word zo een lelijk kerstboom ding wat aan je TV hangt.

• quazar
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 08-09 22:12
Mijn AmLogic tv box is helaas al een week in Miami... Heeft iemand al hands-on ervaring? Is hij bijvoorbeeld al te rooten? Doet de optische poort het (de reden voor mij om voor een box i.p.v. stick te gaan)? Er is nog erg weinig info beschikbaar!

• TWeaKLeGeND
De extra AV aansluitingen op een box kunnen in veel gevallen ook wel fijn zijn ja

Inhoudelijker: Ik kan het me niet voorstellen dat hij niet geroot is.

• dangerousp
Ik heb de MK808 toch maar gekocht inclusief RC11 Remote, voor 90 dollar. Betaald met credit card omdat Moneybookers raar doet (dan kun je met iDeal betalen op aliexpress), maar weet dus niet precies wat het in euro's is, maar gok 70 euro.

• mno
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:27

mno

Ik zag toevallig deze U200 Android TV Box with Remote Control Android 4.0 Amlogic 8726-M 1GB HDMI TF RJ45 4GB voor $76.99 bij Pandawill.

Lijkt qua specs heel erg op de Oval Elephant / Refee box, alleen is onduidelijk of het nou om een Amlogic 8726-M1 of M3 gaat. Er staat ook niets bij over de GPU. Maar volgens deze Wiki duidt de kloksnelheid van 1Ghz en de 1 GB RAM op de M3.

Dat maakt het een interessant alternatief voor de Oval Elephant / Refee box gezien de prijs en het gratis verzenden.

Afbeeldingslocatie: http://www.pandawill.com/media/catalog/product/cache/1/image/309d7dc39e373b178fdbbfcc3c9523fd/s/k/sku38034_4.jpg

Gewoon rösti

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-07 11:06

seninha

god's right foot

Pff.Gister mijn ATV 2 verkocht en gelijk deze topic nogmaals doorgenomen.

Nou wil ik het liefste een zelfde soort kast als de ATV, dus klein en met de mogelijkheid om ethernet kabel aan te sluiten.
Eigenlijk zoals het kastje hierboven (U200).
Het enige wat ik nou niet echt begrijp ,is welke type CPU/GPU nou hardwarematig met XBMC werkt.

Bedoeling is namelijk om dit puur en alleen als XBMC bak te laten werken.Rest interesseert me eigenlijk niet (Angry birds enz)

[ Voor 6% gewijzigd door seninha op 22-09-2012 13:38 ]

iRacing Profile Flickr

Verwijderd

seninha schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 13:37:
Het enige wat ik nou niet echt begrijp ,is welke type CPU/GPU nou hardwarematig met XBMC werkt.
Officieel alleen de Cortex A9 800Mhz (8726-m1 om precies te zijn, die zit in de Pivos) maar ik vind het ook lastig te bepalen. De A8 (Allwinner A10/MK802) en A5 (TCC892x) zijn niet gek veel anders dus imho zou dat ook moeten werken. De A5 iig met MXplayer.
Daarnaast maken verkopers en fabrikanten echt een puinzooi van hun info dus er is lastig uit te komen wat je nou precies koopt. :X
Vanuit XBMC kan ik zo snel geen recente info vinden dus er zullen ongetwijfeld nog flink haken en ogen aan zitten...

Wie weet hoe het precies zit? 8)7

• Snippo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-09 13:16
Officieel is inderdaad alleen de Pivos ondersteund (en dat zit nog in de ontwikkelfase dus geen garantie dat het werkt). Het belangrijke verschil is de VPU op de chip. Iedere fabrikant gebruikt zijn eigen VPU (dat ding speelt dus de media hardware-matig af) en AMLogic (gebruikt in de Pivos) is de enige die door XBMC wordt ondersteund op dit moment.

• TFDev
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-09 19:23
Gisteren voor mijn vader em mezelf 2x de mk808 inc 2x RC11 remote gekocht voor 176 dollar inc verzenden. Betaalt met paypal. Ben echt heel benieuwd hoe android op deze manier aanvoelt op de tv, en hoe de chipset zich houdt met verschillende apps! Mocht het zover komen dat XBMC daar ook goed op te zetten is ga ik nieteens de moeite nemen om een HTPC te bouwens, en gaat de PCHA200 mooi de deur uit!

Verwijderd

Snippo schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 14:15:
Officieel is inderdaad alleen de Pivos ondersteund (en dat zit nog in de ontwikkelfase dus geen garantie dat het werkt). Het belangrijke verschil is de VPU op de chip. Iedere fabrikant gebruikt zijn eigen VPU (dat ding speelt dus de media hardware-matig af) en AMLogic (gebruikt in de Pivos) is de enige die door XBMC wordt ondersteund op dit moment.
Ah nu is het helder. Ben er gisteren pas echt ingedoken maar de betitelingen van die chinezen werken ook niet echt mee om het helder te krijgen. 8)7
Beste gok op dit moment lijkt me dan ook de 8726-MX chipset maar daar zijn nog geen spelers mee uitgerust, enkel tablets wat ik zo zie.

• dangerousp
Killed-1 schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 15:38:
Gisteren voor mijn vader em mezelf 2x de mk808 inc 2x RC11 remote gekocht voor 176 dollar inc verzenden. Betaalt met paypal. Ben echt heel benieuwd hoe android op deze manier aanvoelt op de tv, en hoe de chipset zich houdt met verschillende apps! Mocht het zover komen dat XBMC daar ook goed op te zetten is ga ik nieteens de moeite nemen om een HTPC te bouwens, en gaat de PCHA200 mooi de deur uit!
Ik ben niet origineel bezig blijkbaar:) lijkt me goede combi en ben benieuwd hoe het werkt!

• Obiter dictum
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Hoe gaat het streamen van 1080p over Wifi naar zulke apparaatjes? Als dat goed gaat, ga ik denk ik ook voor de 808+RC11 combi

Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douwe.nl
  • Laatst online: 11-09 12:06
Hallo,

Ik heb net het topic even doorgespit, het was al vrij snel duidelijk dat er veel mensen tegen de zelfde zaken aan lopen als ik de laatste tijd.

Ik ben een redelijke noob op htpc/android pc enz gebied.

Enige tijd geleden besloot ik voor een android tv box te gaan en daar later dan XBMC op te zetten met als doel hd films te kunnen kijken in de huiskamer.

Zoals velen zag ik door de bomen het bos niet meer en heb ik eigenlijk als schot in het donker iets gekocht wat volgens de specs capabel zou moeten zijn (imo) :P

Het is deze box geworden:

Afbeeldingslocatie: http://i00.i.aliimg.com/wsphoto/v1/582562404_1/T3-Android-4-0-TV-Set-Top-Box-Allwinner-A10-1-2GHZ-Mail400-GPU-1GB-RAM.jpg

Met de volgende specs:

-Processor: Allwinner A10 1Ghz
-1GB DDR3 werkgeheugen
-Memory: 4GB flash
-Grafische processor: Embedded GPU met 2D/3D acceleratie
-WIFI: 802.11b/n/g & Ethernet 10/100M
-Interface: DC IN, RJ45, 2 x USB, HDMI, TF card slot (mini-SD)
-HDMI 1.3 version
-IR remote controller
-Installation CD, Travel Charger, Remote Controller, HDMI Cable
-Google Play Store (Android Marketplace)
-Audio: AAC, AAC+, eAAC+, AMR-NB, AMR-WB, QCP, MP3, WMA, WAV, MIDI, M4A
-Video: MPEG-1, MPEG-2, MPEG-4, DIVX-5/4, motion JPEG, Xvid, AVI, MOV, MP4, VOB, DAT, MPEG, ---MPG, RM, RMVB, MKV
-Language: English, French, German, Italian, Russian, Spanish, Portuguese, Turkish, Korean, Japanese, --Simple Chinese, Traditional Chinese
-Afmeting: 11.0 cm x 9.4 cm x 1.8 cm

Ik heb XBMC er nu op draaien maar als ik mijn gedeelde folders toe wil voegen kan ik de letters niet aanklikken/selecteren om username en password in te voeren.

Dit staat ook op Miniand tech:

Known issues
-App can take a minute to load on initial launch.
-Mouse clicking doesn't seem to work.
-Direct keyboard alpha numeric entry doesn't seem to work, but arrow navigation works.
-Hardware decoding only available on some devices. No hardware decoding on Mali400 devices such as the -MK802 and Mini X.

Ik heb wel een hd film gekeken door met ES file explorer hem op te zoeken en met BSplayer hem af te spelen, ondertitels werkten ook. Dit ging van tijd tot tijd niet heel soepel helaas en er waren af en toe witte spikkels (soort van ruis) te zien...

Eigenlijk is mijn vraag vrij basic, zou ik wel of niet HD films moeten kunnen streamen met deze box ? En is er al een oplossing voor de problemen met XBMC (geen invoer mogelijkheden)

Ik las iets over de hardware decoder van de chip en dat allwinner die vrij moet geven of iets dergelijks ? Dat gaat mijn kennis te boven dus wat word daar mee bedoeld ?

Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-07 09:51

j1nx

Geek - Enjoying life

douwe.nl schreef op zondag 23 september 2012 @ 08:53:

Ik las iets over de hardware decoder van de chip en dat allwinner die vrij moet geven of iets dergelijks ? Dat gaat mijn kennis te boven dus wat word daar mee bedoeld ?

Alvast bedankt :)
Als je HD wilt kijken, dan zul je gebruik moeten maken wat een gepatchde versie te samen met MXPlayer.
http://www.j1nx.nl/allwin...d-with-external-mxplayer/

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douwe.nl
Thx voor je reactie!

Maar ik begrijp 'm niet helemaal :P

Wat houd dit in jip en janneke taal in ? Xbmc draait wel maar ik kan niks invoeren door de aangegeven problemen dus is het nu eigenlijk nog nutteloos.

Ik moet een andere app downloaden die de tekortkomingen van de gpu oplossen oid ?

Ik hoef niet perse Android er op te hebben draaien btw, iets anders waar XBMC gewoon op draait en ik kan browsen is ruim voldoende, maar dan is nog altijd de vraag of de box uberhaubt capabel genoeg is om 1080 te streamen...

[ Voor 31% gewijzigd door douwe.nl op 23-09-2012 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ik ga het je kunnen vertellen over een week ofzo. Net voor net geen €25,- inclusief verzenden een MK802 met 1GB aangeschaft om eens te proberen. Kon hem niet laten liggen, op termijn komt er dan nog wel eentje op basis van AML8726-MX of sneller maar die zijn nu nog minstens 3 keer zo duur.

Zo worden ze gemaakt: http://youtu.be/rkR6_7cw4p8 8)7

En het gaat om deze dus:

Afbeeldingslocatie: http://i.ebayimg.com/t/NEW-4GB-Android-4-0-Mini-PC-Wireless-Google-TV-player-BOX-1GHz-Cortex-A8-HDMI-/00/s/NDAwWDQwMA==/$(KGrHqZHJFEE+VNhYoGJBQ(glnsHlg~~60_12.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douwe.nl
Prima prijsje, mijn box heeft wel iets andere specs heh dus weet niet of het te vergelijken is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

douwe.nl schreef op zondag 23 september 2012 @ 15:37:
Prima prijsje, mijn box heeft wel iets andere specs heh dus weet niet of het te vergelijken is...
Chipset in beide gevallen is de Allwinner A10 dus het gaat om dezelfde soort apparaten. ;)
Verder zie ik het wel, voor dit geld verwacht ik niks eigenlijk en als het wel redelijk werkt gaat hij in een monitor voor op de logeerkamer zodra ik een snellere heb.
Usb naar ethernet heb ik nog liggen van de Wii en er slingert ook nog ergens een Logitech K400 voor de bediening en een mediacenter afstandsbediening. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douwe.nl
Ok, dacht dat jou GPU anders was... Ga jij android draaien of een ubuntu/linux achtige ?

In hoeverre is het verschil in cpu van belang bij streamen van 1080p ? (1Ghz vs 1.5 Ghz van jou)

[ Voor 36% gewijzigd door douwe.nl op 23-09-2012 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tenzij iemand anders zegt geloof ik dat alle Allwinner's A10 dezelfde CPU, GPU, VPU etc. hebben.
Ik heb hem voornamelijk omdat ik android weleens wil zien op een 42 inch plasma (op de slaapkamer) en mijn huidige mediaspeler (Traxdata MMS) tekort vind schieten. Mooiste zou zijn om XBMC te draaien maar dat zet ik voorlopig nog maar even uit mijn hoofd, ik ga Android icm Mxplayer proberen om full hd content af te (proberen te) spelen. ;)

Er is geen verschil in snelheid trouwens, ze tellen gewoon de Mhz'en allemaal bij elkaar op. :X
Wat bedoel je met streamen eigenlijk? Naar deze doosjes via wifi kun je shaken, dat is niet snel genoeg maar dat heeft niks met deze doosjes te maken. Van deze doosjes naar elders lijkt me niet logisch maar zal met externe schijf en bedraad netwerk ook niet heel moeilijk zijn.
Wifi schiet gewoon echt tekort buiten dat je signaal wel heel optimaal moet zijn en laat dat nou net een makke zijn in deze hardware. Er zijn zelfs verkopers die het afraden en er 'gratis' een usb naar ethernet kabeltje bij doen. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douwe.nl
Hij zit aan de lan kabel dus daar ligt het niet aan, XBMC heb ik er al op staan maar kan ik niks mee omdat ik geen wachtwoord/username kan invoeren. muis/afstandsbediening kan ik nis mee selecteren.

Met mx players hapert hij af en toe en krijg witte ruis achtige spikkels in beeld...

Edit:

Google vertelde me dit:

The Allwinner A10 CPU has been developed in, and is sold in, the People's Republic of China. Its mass-volume price is around $7, yet it is a 400-pin highly feature-rich 1.2ghz ARM Cortex A8 with a MALI400 GPU

Dat zou betekenen dat die van mij dus ook een mali gpu heeft :P

[ Voor 35% gewijzigd door douwe.nl op 23-09-2012 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat klopt, XBMC werkt ook niet goed (nog). Heb je die tip van j1nx al geprobeerd? Je zou Mizuu ook eens kunnen proberen.
Het is voor mij trouwens geen must XBMC zelf aan de praat te krijgen, als ik maar een beetje makkelijk filmpjes kan starten en wat browsen + een spelletje ben ik al tevreden. Deze apparaatjes zijn volgens mij een voorbode voor een hausse aan die dingen. Wat er nu uit is is meer testmateriaal in mijn beleving. Er is nog geen box waarover ik lees dat deze feilloos werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douwe.nl
Dit gaat veel groter worden daar ben ik het zeker mee eens.

Ik snapte de tip niet, ben eigenlijk een behoorlijke noob op dit gebied, pas een paar weken aan het mee lezen her en der omdat het wel m'n interesse gewekt heeft maar het is allemaal nog een beetje abracadabra :P

Mijn doel is hem gebruiken als media streamer met (xbmc dan) en browser/youtube dat soort ongein meer niet.

Nieuw probleem is trouwens mn geluid, de tv stuurt enkel 2.0 door en mn versterker (marantz uit 2004) heeft nog geen HDMI ingangen dus ff kijken hoe ik surround voor elkaar ga krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zal eens kijken of ik een overzicht kan fabrieken want hoewel ik pas 2 dagen meekijk kon ik ook geen wijs uit de verschillende CPU's, GPU's, SOC's etc. Ik haalde eea ook nogal door elkaar maar volgens mij snap ik het nu. :P

Euhm je wil gewoon naar dat ding streamen bedoel je? Dat moet mogelijk zijn. Kijk nog even naar de tip van j1nx en klik in dat bericht even door naar het forum, daar staat wat je precies moet veranderen om het werkend te krijgen.

Heeft je tv optisch/coaxiaal uit? Dan zijn daar wel convertors voor te krijgen maar echt lekker werken doet het niet. Persoonlijk zou ik eens gaan nadenken over een nieuwe versterker/receiver met hdmi. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mee eens we hebben even een overzicht nodig, waaruit we de verschillende CPU's, GPU's, SOC's kunnen halen.

En misschien verschillende MK802's - UG802's overzicht maken met foto's erbij. Ik hebt iets van 4 modellen onderhand gezien denk ik :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douwe.nl
M'n tv heeft SPDIF uit, waar ik eigenlijk aan dacht was een HDMI -> HDMI/SPDIF splitter, stuk goedkoper dan een nieuwe versterker :P

Wil idd met de android box vanaf mn netwerk (nu nog mn pc maar later een NAS) films streamen zodat ik niet op de pc hoef te kijken.

Die tip zal ik nog eens naar kijken, nu ff geen tijd voor, gezellige verplichtingen thuis :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damocles.NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-07 15:23
Verwijderd schreef op zondag 23 september 2012 @ 15:17:
Nou ik ga het je kunnen vertellen over een week ofzo. Net voor net geen €25,- inclusief verzenden een MK802 met 1GB aangeschaft om eens te proberen. Kon hem niet laten liggen, op termijn komt er dan nog wel eentje op basis van AML8726-MX of sneller maar die zijn nu nog minstens 3 keer zo duur.

Zo worden ze gemaakt: http://youtu.be/rkR6_7cw4p8 8)7

En het gaat om deze dus:

[afbeelding]
Waar heb jij hem voor die prijs op de kop weten te tikken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimako_
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18:50

dimako_

Vogel

Ik denk dat het deze is: http://www.ebay.com/itm/N...amers&hash=item3ccae92cd4

Daar ga ik um in ieder geval bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Juistem! Dat is hem idd. Ik kon het echt niet laten voor dat geld...
Ook nog eens met 1GB ipv de helft.

Ik ben bezig met een overzichtje van de verschillende SOC's die in omloop zijn, hoe krijg ik dat een beetje handig gepost? Moet ik dan die tabeloptie kiezen oid? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimako_
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18:50

dimako_

Vogel

Verwijderd schreef op zondag 23 september 2012 @ 17:41:
Juistem! Dat is hem idd. Ik kon het echt niet laten voor dat geld...
Ook nog eens met 1GB ipv de helft.

Ik ben bezig met een overzichtje van de verschillende SOC's die in omloop zijn, hoe krijg ik dat een beetje handig gepost? Moet ik dan die tabeloptie kiezen oid? :?
Ik heb deze dus net besteld.
Jij hebt dus al praktijk ervaring met deze stick?

Gaat de boel allemaal vloeiend? Qua menu en apps gebruiken etc?
Ik ben erg benieuwd, maar inderdaad voor dat geld inclusief verzending :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 09:51
douwe.nl schreef op zondag 23 september 2012 @ 16:27:
Dit gaat veel groter worden daar ben ik het zeker mee eens.

Ik snapte de tip niet, ben eigenlijk een behoorlijke noob op dit gebied, pas een paar weken aan het mee lezen her en der omdat het wel m'n interesse gewekt heeft maar het is allemaal nog een beetje abracadabra :P

Mijn doel is hem gebruiken als media streamer met (xbmc dan) en browser/youtube dat soort ongein meer niet.

Nieuw probleem is trouwens mn geluid, de tv stuurt enkel 2.0 door en mn versterker (marantz uit 2004) heeft nog geen HDMI ingangen dus ff kijken hoe ik surround voor elkaar ga krijgen.
Ik zit met exact hetzelfde probleem, geen hdmi op mijn avr-3805. Ik zit dus te wachten op een dual core player als de atv1200 van geniatech bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dimako_ schreef op zondag 23 september 2012 @ 17:54:
[...]

Ik heb deze dus net besteld.
Jij hebt dus al praktijk ervaring met deze stick?

Gaat de boel allemaal vloeiend? Qua menu en apps gebruiken etc?
Ik ben erg benieuwd, maar inderdaad voor dat geld inclusief verzending :)
Nee joh! Net pas besteld. :D
Voor ervaringen moet je even kijken naar MK802, dat is hetzelfde stickje.

Voor zover ik filmpjes heb gezien gaat alles redelijk soepel hoor, niet supersnappy maar prima werkbaar. Ik verwacht met deze niet zo gek lang te doen want als het meevalt wil ik eigenlijk een snellere dual core en dat mag ook best wat meer kosten. ;)

Edit: vrolijke vrienden zonder hdmi op de versterker, is het een heel dom idee om je analoge signaal gewoon van je hoofdtelefoon uitgang te pakken? Dat is dan wel maar stereo maar die oudere versterkers kunnen er meestal wel iets surrounderigs van bakken.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2012 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 13:35
Damn, voor dat geld heb ik me ook maar eentje besteld :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
  • Laatst online: 07-08 22:28
Fire69 schreef op zondag 23 september 2012 @ 18:19:
Jullie zijn echt slecht. Ik nu ook.

Indien het multimedia gedeelte wat faalt kan hij als mini pc dienen voor het zoontje. Ik neem aan dat office toepassingen met polaris ook wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 13:35
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar dit is puur zodat mijn kinderen Angry Birds op de tv kunnen spelen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincewind
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-09 15:36

Rincewind

Take me in your arms tonight

Fire69 schreef op zondag 23 september 2012 @ 18:19:
+1.. Volgens die prijs kon ik het ook niet laten ligen 8)

Fan van Bokkiewokkie and the Three Degrees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga die verkoper maar eens even mailen dat ik mee wil delen in de opbrengst. :D

Oh als het ding ruk is is het niet mijn schuld he? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douwe.nl
Tip gaat om het extern spelen van bestanden die ik in XBMC zie begrijp ik ? XBMC moet ik dan wel eerst werkend hebben toch...

@ idhollander: Surround van stereo maken is natuurlijk gewoon no go :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

douwe.nl schreef op zondag 23 september 2012 @ 20:47:
Tip gaat om het extern spelen van bestanden die ik in XBMC zie begrijp ik ? XBMC moet ik dan wel eerst werkend hebben toch...

@ idhollander: Surround van stereo maken is natuurlijk gewoon no go :P
Ja en nee, je moet natuurlijk bestanden kunnen zien en dat gaat nu bij jou niet omdat je niet kunt aanmelden in je netwerk als ik je goed snap. Verder klopt het, je kiest bestand aan in XBMC en dat wordt dan door een externe speler afgespeeld.
Verder kom ik er nog wel op terug, zal vast ergens een file te editten zijn zodat je aangemeldt wordt op het netwerk, moet wel want dat wil ik dus ook. :+

Wat wil je dan? Converter à €150,- ertussen om van hdmi naar analoog te gaan en dat te voeden aan een best wel oude versterker? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douwe.nl
je snapt me goed idd, de box an sich zit gewoon op het netwerk maar in xbmc gaat het niet omdat ik niks kan invoeren, volgens mij heb jij er veel meer verstand van dus laat ik dat lekker aan jou over :P

Ik blijf zo lang wel op 2.0 hangen dan, financieel nu ff andere prioriteiten :)

Of na verloop van tijd een andere android box kopen zoals lexi aangaf waar ook een optische uitgang op zit.

Wat ik her en der zo lees is de A10 dus wel capabel genoeg om 1080 te streamen, vraag ik me nog af hoe het komt dat ik af toch af en toe "lagg" had in de playback en witte pixels...

[ Voor 11% gewijzigd door douwe.nl op 23-09-2012 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah stom, hdmi naar spdif is goedkoper te regelen idd maar alsnog een draak van een oplossing vind ik.

Dat streamen moet je even anders noemen denk ik, ik raak er iig van in de war. In mijn beleving stream je vanuit een server naar een boxje of stickje als deze. :D
Boxje of stickje speelt alleen af en streamt niks.
Omdat er geen hardware ondersteuning is onder XBMC, die is er dus wel voor Mxplayer vandaar de tip van j1nx.

Voor mij is dit overigens ook nieuw, heb me razendsnel ingelezen maar praktijkervaring heb ik nog niet. Zal vast goedkomen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douwe.nl
Ok, dan stream ik vanaf mn Pc en kijk op de box :P

Eigenlijk zo lang XBMC niet werkt kan ik net zo goed Mxplayer blijven gebruiken dus :)

Ik ben niet alleen nieuw in android land, ik ben nieuw in computer land... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat let je trouwens om Mizuu eens te proberen? Geen idee of dat uitmaakt hoor, zal vast niet maar ik ben wel benieuwd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douwe.nl
Niks eigenlijk, maar eens naar kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 23 september 2012 @ 21:14:
Ah stom, hdmi naar spdif is goedkoper te regelen idd maar alsnog een draak van een oplossing vind ik.
Hoe dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotografie999
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Verdomme verdomme! Ik ben dus weer eens te laat, gister kon ik niet betalen en nu is hij weg. Nog iemand anders die hem 25euro verkoopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

fotografie999 schreef op maandag 24 september 2012 @ 08:56:
Verdomme verdomme! Ik ben dus weer eens te laat, gister kon ik niet betalen en nu is hij weg. Nog iemand anders die hem 25euro verkoopt?
Ach troost je. Grote kans dat het deze is ipv de A8
http://www.cnx-software.c...sed-on-telechips-tcc8920/

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-06 09:39
Ik val weer eens in de herhaling, maar waarom kopen mensen met een versterker zonder HDMI niet een boxje met een optische uitgang met spdif passtrough? Het is dan wel geen stickje, maar weliswaar een heel klein ding. Dan heb ik het vooral over de Pivos Xios (het kastje waar XBMC for android officieel voor is ontworpen) of lookalikes met dezelfde chipset, waar XBMC ook perfect op draait:
http://www.ovalelephant.c...ic-m3-1gb-ram--Xbmc-1080p

Mijne is onderweg maar als ik de review van j1nx moet geloven is het geen verkeerde aankoop. (en die review geloof ik:p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En dan? De Cortex A5 is goedkoper dan de A8 maar in (statische) benchmarks wel sneller. :+
Ik zou het niet eens zo erg vinden eigenlijk. :P

Ik heb overigens even contact opgenomen met de verkoper dus als meer mensen deze stick willen kopen? Hij heeft naar eigen zeggen voorraad. Op de vraag of hij nog andere sticks gaat verkopen krijg ik dan weer geen antwoord. Kutchinezen. :X

Edit: weer te snel gelezen. Voor €40,- oid kun je een kastje fixen wat de geluidsstroom uit hdmi haalt. Je zal dan het signaal wel moeten splitten. Ik ben niet echt voorstander van dit soort oplossingen. Even maandje of wat sparen en een nieuwe versterker halen lijkt me handiger maar dat ben ik. Je blijft anders maar tobben met halve oplossingen of je bent beperkt in de apparatuur die je kunt aanschaffen/aansluiten.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2012 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincewind

Rincewind

Verwijderd schreef op zondag 23 september 2012 @ 15:17:
Nou ik ga het je kunnen vertellen over een week ofzo. Net voor net geen €25,- inclusief verzenden een MK802 met 1GB aangeschaft om eens te proberen.
Ik kreeg net bericht dat de mijne is verstuurd ! Met een beetje mazzel kan ik volgende week al aan de slag met mijn 1e stickje _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
  • Laatst online: 07-08 22:28
In de omschrijving stond duidelijk Cortex-A8 dus indien het niet is een klacht bij paypal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincewind

Rincewind

Luke-san schreef op maandag 24 september 2012 @ 11:21:
[...]

In de omschrijving stond duidelijk Cortex-A8 dus indien het niet is een klacht bij paypal.
Even voor alle duidelijkheid de specs zoals ze in de ebay-aanbieding stonden:
  • Model No: AK-212MiniPC
  • CPU: Cortex-A8 1.5G Hz (CPU 1.0G Hz+GPU 500Hz)
  • GPU: 2D/ 3D/ OpenGL ES2.0(AMD Z430)/ OpenVG1.1(AMD Z160)@27M Tri/sec
  • Operating System: Android 4.0
  • DDR RAM: 1GB/DDR3
  • Nand Flash: 4GB
  • Network device: Wireless 802.11b/g, WAPI(Ralink8188)(Option RJ45)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nogmaals, als het een A5 is vind ik het ook best. Die schijnt nog een stukje sneller te zijn.
Ik baseer mijn info hier maar op: http://thecoolgadgets.com...d-pc-from-shenzhen-china/

Ik zou ook niet goed weten waarom het niet een A8 zou kunnen zijn? :?
Het is heel goedkoop ja maar kijk eens hoe ze die dingen maken? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
Tjah, er stond gisteren toen ik keek netjes 56 sold 10 available, nu staat er 66 sold en sold out ;-) Twijfelde nog om er twee mee te pakken, eentje voor android de andere als webservertje ofzo i.p.v. een raspi, gezien de prijs bijna gewoon een dumpprijs of een foutje leek en ik ook wel aan zag komen dat na die laatste 10 het weg zou zijn.

Het zal gewoon een alwinner a10 zijn, a5 sticks hebben vrijwel altijd 512MB geheugen ook en zien er anders uit, deze specifieke shell is echt een a10 shell.

[ Voor 41% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 24-09-2012 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Via via dfine kwam ik aan deze link.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1813089

hier proberen ze de xbmc versie voor android te fiksen.

Voor mijn UG802 de (NEON) versie uit geprobeerd, hij werkt wel maar CPU is altijd 100% ( menu,video's)
hier is een lijst met al hun releases http://code.google.com/p/xbmc-android/downloads/list

Dus hardware matig (gpu) worden video's nog niet afgespeeld. Of ik zie iets over het hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 31-07 12:36
Verwijderd schreef op maandag 24 september 2012 @ 13:00:
....
Dus hardware matig (gpu) worden video's nog niet afgespeeld. Of ik zie iets over het hoofd.
Inderdaad: dit is de main Android dev thread, niet de aanpassing daar weer van.
Als je deze thread bekijkt dan wordt daar uitgelegd hoe je dus XBMC in combinatie met een andere mediaplayer (met hardware decoding) kan gebruiken:

http://forum.xbmc.org/sho...64&pid=1182372#pid1182372

Gotsent: single click MKV to PS3 compatible MP4 conversion:http://sentry23.googlepages.com . PSN Sentry-23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 09:51
justin_ti schreef op maandag 24 september 2012 @ 10:09:
Ik val weer eens in de herhaling, maar waarom kopen mensen met een versterker zonder HDMI niet een boxje met een optische uitgang met spdif passtrough? Het is dan wel geen stickje, maar weliswaar een heel klein ding. Dan heb ik het vooral over de Pivos Xios (het kastje waar XBMC for android officieel voor is ontworpen) of lookalikes met dezelfde chipset, waar XBMC ook perfect op draait:
http://www.ovalelephant.c...ic-m3-1gb-ram--Xbmc-1080p

Mijne is onderweg maar als ik de review van j1nx moet geloven is het geen verkeerde aankoop. (en die review geloof ik:p)
Is precies mijn bedoeling, maar nu de dualcore kastjes bijna op de markt komen wacht ik nog even! ik weet niet hoeveel performance winst je in de dagelijkse praktijk merkt, maar ik heb liever dat ik geen spijt krijg van een singlecore apparaatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Painore
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 25-12-2020
Ik zie door de bomen echt het bos niet meer, er zijn er ondertussen zoveel en iedere week worden er weer nieuwe uitgebracht.
Ik heb even enkele pagina's doorgelezen, klopt het dat er is nog steeds niemand is die met zekerheid kan zeggen dat XBMC met 1080p films werkt op deze stickjes?
Hoe zit het met MXPlayer met zowel 720p als 1080p? Mijn tablet (Samsung Galaxy Tab 8.9) kan bijvoorbeeld geen 720p aan, dat vind ik voor zo een stickje toch wel een must.

Het plan is om direct films te downloaden op de stick in minimaal 720p, het liefst in 1080p, en 5.1 surround sound. De stick wordt via HDMI aangesloten op mijn receiver, welke het geluid naar de surround opstelling (5.1) doorgeeft en het beeld naar de beamer.
Zou een MK802 al aan mijn eisen kunnen voldoen of moet ik eerder kijken naar de 2x zo veel kostende UG802 en MK808?

Alvast bedankt voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
Sowieso zou ik de MK802 stick vermijden, 720p en 1080p maakt in principe niet zoveel uit aangezien de CPU het toch niet aan kan, moet er altijd sprake zijn van hardware rendering. De meeste chips hebben dan gelijk ondersteuning voor 1080P ingebouwd. De allwinner chips werken met mxplayer redelijk maar geven veel problemen dacht ik (formaat niet herkend etc). Ik heb zelf een Tegra2 telefoon, LG Optimus 2x. Sneller dan de MLogic die ik besteld heb, die is 'maar' single core. Als ik zie hoeveel formaten mijn telefoon niet lekker afspeelt en hoeveel formaten de langzamere Mlogic cortex A9 wel vlekkeloos afspeelt ben ik toch maar daarvoor gegaan. Ik denk zelf namelijk dat de ontwikkeling en support van drivers belangrijker is momenteel dan een snellere chip.

Dual Core kastjes zullen uiteraard sneller zijn. Ik wilde er eerst ook op wachten, maar heb besloten dat ik eerst deze ga proberen, aangezien het snel zat is. Over een of twee jaar koop ik wel weer een nieuwe, dan is er waarschijnlijk wel een prachtige hexa of octo-core op de markt. Toch denk ik dat de nieuwe Rockchip dual cores zeker potentiële top-stickjes zijn.

@Painore, wat je niet moet vergeten is dat de stick niet door HDMI gevoed wordt he, dus erin pluggen is niet voldoende, er komen nog allerlei kabeltjes aan. Dat vind ik zelf heel jammer, dat maakt voor mij namelijk het verschil tussen een stick of een boxje verwaarloosbaar.

[ Voor 12% gewijzigd door justin_ti op 24-09-2012 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Painore
justin_ti schreef op maandag 24 september 2012 @ 15:09:
Sowieso zou ik de MK802 stick vermijden, 720p en 1080p maakt in principe niet zoveel uit aangezien de CPU het toch niet aan kan, moet er altijd sprake zijn van hardware rendering. De meeste chips hebben dan gelijk ondersteuning voor 1080P ingebouwd. De allwinner chips werken met mxplayer redelijk maar geven veel problemen dacht ik (formaat niet herkend etc). Ik heb zelf een Tegra2 telefoon, LG Optimus 2x. Sneller dan de MLogic die ik besteld heb, die is 'maar' single core. Als ik zie hoeveel formaten mijn telefoon niet lekker afspeelt en hoeveel formaten de langzamere Mlogic cortex A9 wel vlekkeloos afspeelt ben ik toch maar daarvoor gegaan. Ik denk zelf namelijk dat de ontwikkeling en support van drivers belangrijker is momenteel dan een snellere chip.

Dual Core kastjes zullen uiteraard sneller zijn. Ik wilde er eerst ook op wachten, maar heb besloten dat ik eerst deze ga proberen, aangezien het snel zat is. Over een of twee jaar koop ik wel weer een nieuwe, dan is er waarschijnlijk wel een prachtige hexa of octo-core op de markt. Toch denk ik dat de nieuwe Rockchip dual cores zeker potentiële top-stickjes zijn.

@Painore, wat je niet moet vergeten is dat de stick niet door HDMI gevoed wordt he, dus erin pluggen is niet voldoende, er komen nog allerlei kabeltjes aan. Dat vind ik zelf heel jammer, dat maakt voor mij namelijk het verschil tussen een stick of een boxje verwaarloosbaar.
Bedankt voor de hulp.
Voeding is geen probleem, het maakt mij ook niet uit of het een kastje of een stick is. Zijn er al kastjes beschikbaar die wel aan mijn eisen voldoen? Als ik me niet vergis heeft de MK808 een Rockchip dual core, kan deze wel 1080p vlekkeloos afspelen?
Ik zeul nu constant met mijn laptop, welke ook iedere keer opnieuw opgestart moet worden voordat hij het externe scherm herkent, niet echt optimaal dus..

In mijn tablet zit ook een Tegra 2 chip, groot nadeel vind ik toch echt dat hij geen 720p aan kan.

[ Voor 5% gewijzigd door Painore op 24-09-2012 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
Ik heb zelf de box van Oval Elephant besteld, maar op Dealextreme kun je ook heel veel boxjes en sticks vinden.

Volgens mij is het momenteel aan te raden om een Cortex A9 CPU + Mali 400 GPU te kiezen. Downloaden etc is niet een probleem. Ook zou ik voor minimaal 1GB ram + android 4 gaan.

Dit is het ultime voorbeeld: http://www.pivosgroup.com/xios.html

Deze kloon (intern gezien dan) heb ik besteld bij ovalelephant.com: http://www.j1nx.nl/smart-tv-box-unboxing-and-review-part-1/

Of de RockChip het wel af kan spelen? Hier een testje:
http://www.j1nx.nl/

Wel meer problemen dan de MLogic chip! Maar op 720p geen problemen. De Rockchip is wel veel krachtiger maar het zal nog wel even duren voor de kernels en drivers optimaal zijn.

[ Voor 22% gewijzigd door justin_ti op 24-09-2012 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douwe.nl
Waarom krijg ik steeds meer het id dat ik een knakending gekocht heb ?:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

douwe.nl schreef op maandag 24 september 2012 @ 17:49:
Waarom krijg ik steeds meer het id dat ik een knakending gekocht heb ?:P
Waarom? Full hd afspelen kan alleen niet vanuit XBMC maar verder is het toch ook een leuk dinkie? :?

Heb je Mizuu al geprobeerd? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douwe.nl
Als het hoofddoel full hd spelen is en dat nog niet gelukt is zonder hickups (stotteren/witte spikkels in beeld) is het doel niet gehaald toch ? :P

Mizuu wel ff naar gekeken, daar kan je toch geen bestanden vanaf je netwerk mee spelen, althans dat kon ik zo snel niet vinden...?

M'n vriendin zit nu uiteraard gtst te kijken dus moet nog ff wachten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Full hd afspelen native vanuit XBMC niet maar met Mxplayer wel? ;)

Heb dat niet meer zo gevolgd maar hij was er wel druk mee. Kan het alleen niet voor je testen, telefoon heeft absoluut geen ruimte meer over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douwe.nl
Mxplayer er wel op staan geloof ik, heb gewoon een hele zwik players geprobeerd :P

Ff voor de duidelijkheid voor mij...

Niet alle spelers gebruiken hardware (GPU ? Mali-400 in dit gaval ?) om video te decoden ?

Dat hardware acceleratie beter is begrijp ik :P

Edit:

Met MXplayer gaat het wel, hardware decoding aan moeten zetten maar dan nog hapert hij te vaak en nog heb ik witte spikkels in beeld.

Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/rb0j2f.jpg

[ Voor 27% gewijzigd door douwe.nl op 24-09-2012 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Rincewind schreef op maandag 24 september 2012 @ 11:42:
[...]
Even voor alle duidelijkheid de specs zoals ze in de ebay-aanbieding stonden:
  • Model No: AK-212MiniPC
  • CPU: Cortex-A8 1.5G Hz (CPU 1.0G Hz+GPU 500Hz)
  • GPU: 2D/ 3D/ OpenGL ES2.0(AMD Z430)/ OpenVG1.1(AMD Z160)@27M Tri/sec
  • Operating System: Android 4.0
  • DDR RAM: 1GB/DDR3
  • Nand Flash: 4GB
  • Network device: Wireless 802.11b/g, WAPI(Ralink8188)(Option RJ45)
LOL, dit is dus het meest typische voorbeeld met die Chinese rook gordijnen die ze optrekken.

Die SoC is nog nooit met de AMD GPU gemaakt (de A15 overigens ook niet)
En de wifi van de Allwinner A10 is de Realtek 8192 en dat zit er al helemaal geen RJ45 stekkertje bij _/-\o_

Ik zeg niet dat het niet de A8 is hoor. Alleen dat je het pas zeker weet als je hem in je hand hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincewind

Rincewind

j1nx schreef op maandag 24 september 2012 @ 23:28:
[...]

LOL, dit is dus het meest typische voorbeeld met die Chinese rook gordijnen die ze optrekken.

Die SoC is nog nooit met de AMD GPU gemaakt (de A15 overigens ook niet)
En de wifi van de Allwinner A10 is de Realtek 8192 en dat zit er al helemaal geen RJ45 stekkertje bij _/-\o_

Ik zeg niet dat het niet de A8 is hoor. Alleen dat je het pas zeker weet als je hem in je hand hebt.
Ik laat me wel verrassen. Voor €25 is het zeker de moeite waard als leuk speelgoed voor aan/achter de TV. Het gaat me niet om HD afspelen: daar heb ik m'n mediaspelers wel voor. En wie weet zit er wel een RJ45 <-> USB verloopplugje bij.. Binnenkort meer in dit theater :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Painore
Kom zojuist de AC Ryan Veolo tegen in de aanbieding bij Click2buy. Geen MK802, maar zou dit een betere optie dan een stick zijn? Groot voordeel van de AC Ryan is dat er al een mooi toetsenbordje bij zit.
http://www.clicktobuy.nl/...o-multimedia-player-tv-pc

Heb ondertussen gelezen dat de MK802 II wel 1080p en 720p aankan met MXPlayer, alleen niet met XBMC. Kan iemand dit bevestigen? Heb hem gevonden voor $38, lijkt me op dit moment de beste deal.

Hoe zit het met de snelheid en overal performance van de MK802 II? Doet het veel onder van mijn Samsung Galaxy Tab 8.9? Heb een total AnTuTu Benchmark score van 4632. CPU: 2559, GPU: 880, RAM: 717 en I/O: 476.
Ik zie voor de stick scores van over de 5000 langskomen, maar ook scores van net boven de 2000. Hoe zit het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3x AnTuTu Benchmark gedaan, met een gemiddelde van 2578 score

Afbeeldingslocatie: https://h1s9pg.bay.livefilestore.com/y1ppLnQF1YlO7-Wm9BXQDr7bJ8fY-_8JXMgRVrH8v05bTXeKgS9foOTMfuSQj0OSMmHp5FewlKg_rhI7Wf8xqD8xmR89VC8iI6g/test%203.png?psid=1
Afbeeldingslocatie: https://h1s9pg.bay.livefilestore.com/y1pjnTLSkgaTmCjttHAnXPccDmGpOg_vQvh1L6vog93chxq0rcLxmMa1R66ZS_xj8uIU2XTsFr1ITXACo8JnDzsW9BmnelhpgSA/test%201%20.png?psid=1
Afbeeldingslocatie: https://h1s9pg.bay.livefilestore.com/y1pfnce7rVp4-QsQGFPsS_iz5vpmNOT-WY6ou1zrP_uwdgtm6XxqnldOHs1Zg8T-Fz6_VG41VxXAv-TVtE0wM0LZ4JPOVA7-pEk/test%202.png?psid=1

MK802

OS- Android 4.0
CPU- A10/ 1.5GHz Cortex-A8
RAM- 1G DDR3
ROM- 4GB NandFlash
GPU- 2D/ 3D/ OpenGL ES2.0(AMD Z430)/
OpenVG1.1(AMD Z160) 27M Tri/sec

website:lightake.com MK802

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-09 11:02

D2k

Ik zit ook te kijken naar zo'n stick, maar ik wil um voor een specifiek doel gebruiken: ik kijk vrij veel Flash sport streams via wat minder legale sites. Ik wil niet steeds mijn laptop aan mijn TV hangen.

Welke apparaat zou dit aankunnen en zou ik ICS kunnen draaien of moeten reflashen naar Linux zodat ik een betere browser kan gebruiken?

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
D2k schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 10:04:
Ik zit ook te kijken naar zo'n stick, maar ik wil um voor een specifiek doel gebruiken: ik kijk vrij veel Flash sport streams via wat minder legale sites. Ik wil niet steeds mijn laptop aan mijn TV hangen.

Welke apparaat zou dit aankunnen en zou ik ICS kunnen draaien of moeten reflashen naar Linux zodat ik een betere browser kan gebruiken?
Op mijn RK3066 Tablet met Jelly Bean draait flash als een zonnetje. Los dat er volgens mij officieel geen flash meer in Jelly Bean zit, zal dit wel gaan denk ik. Vooral voor flash is een goede processor een must!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkanon
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

mkanon

www.kanonweb.nl

Kan geen enkele android (stick) full HD aan op 1080p icm xbmc?
Ik mis een beetje overzicht in dit topic..

[ Voor 5% gewijzigd door mkanon op 25-09-2012 10:18 ]

I reject your reality and substitute my own!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb niet zo'n apparaatje maar volgens mij kunnen die wel 1080p aan, het is alleen verwarrend voor sommige omdat hier veel over XMBC gesproken word en dat kan niet zoveel formaten aan en geloof ik geen 1080p.

Volgens specificaties van dit ding kan het gewoon 1080p aan en daar twijfel ik ook niet echt aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkanon
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

mkanon

www.kanonweb.nl

Ik zoek niks kleins... Ik zoek goedkoop! En dan minimaal:

Ethernet
Hdmi
Xmbc (hardware acc)
1080p playback

Waar kom ik dan het voordeligst op uit?

I reject your reality and substitute my own!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-09 11:02

D2k

dangerousp schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 10:16:
[...]

Op mijn RK3066 Tablet met Jelly Bean draait flash als een zonnetje. Los dat er volgens mij officieel geen flash meer in Jelly Bean zit, zal dit wel gaan denk ik. Vooral voor flash is een goede processor een must!
Ja daar zit ik ook mee, dat flash support gaat verdwijnen. Maakt het niet makkelijker, maar als de stick ook geflasht kan worden naar linux op een later moment ondervang ik dat natuurlijk.

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincewind

Rincewind

Painore schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 00:58:
Kom zojuist de AC Ryan Veolo tegen in de aanbieding bij Click2buy. Geen MK802, maar zou dit een betere optie dan een stick zijn? Groot voordeel van de AC Ryan is dat er al een mooi toetsenbordje bij zit.
http://www.clicktobuy.nl/...o-multimedia-player-tv-pc
Dit topic gaat over de android-sticks dus is dit wel slightly off-topic. Maar die Veolo is ook een android-speler dus raakt de discussie wel. Ik heb er via die actie ook eentje gekocht om te kijken of het wat is. Qua specs is het een leuke mediaspeler maar qua support/ondersteuning is het wat minder rooskleurig. Volgens de berichten komt er in de toekomst een ICS-upgrade. Maar dan nog: het is een Android spelert dus kan XBMC erop of welke andere android mediasoftware :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rincewind schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 11:26:
[...]
Dit topic gaat over de android-sticks dus is dit wel slightly off-topic. Maar die Veolo is ook een android-speler dus raakt de discussie wel. Ik heb er via die actie ook eentje gekocht om te kijken of het wat is.
Veolo:

[Mediaplayer] AC Ryan Veolo

Voor video niet heel ideaal. Ik zou zelf een stick nemen ipv dit ding.

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2012 11:55 ]

Pagina: 1 ... 5 ... 93 Laatste

Let op:
Dit topic is niet voor de mediaspelers van Google: die hebben namelijk hun eigen plekje: Google Mediaspelers Discussietopic -Chromecast/TV/Streamer