Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

j1nx schreef op maandag 24 september 2012 @ 23:28:
[...]

LOL, dit is dus het meest typische voorbeeld met die Chinese rook gordijnen die ze optrekken.

Die SoC is nog nooit met de AMD GPU gemaakt (de A15 overigens ook niet)
En de wifi van de Allwinner A10 is de Realtek 8192 en dat zit er al helemaal geen RJ45 stekkertje bij _/-\o_

Ik zeg niet dat het niet de A8 is hoor. Alleen dat je het pas zeker weet als je hem in je hand hebt.
Joh ik lees die 'specs' sowieso met een korrel zout, het gaat al mis bij de 1+0.5Ghz=1.5Ghz logica. 8)7
Maar wat maakt het uit? Dan is het een A5 en dan? Of zijn er nog andere opties wat het zou kunnen zijn? :?
Zodra het binnen is trek ik hem wel voor je uit elkaar om te zien wat het is. ;)

Het staat allemaal nog in de kinderschoenen en we zitten gewoon vroeg op die boot, hoort dit er allemaal bij. Voor nog geen €25,- vind ik het wel prima, zelfs als het maar half werkt. Mocht het bevallen dan schaf ik wel een wat sjiekere aan met dual core e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincewind
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-09 15:36

Rincewind

Take me in your arms tonight

Verwijderd schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 11:31:
[...]

Veolo:

[Mediaplayer] AC Ryan Veolo

Voor video niet heel ideaal. Ik zou zelf een stick nemen ipv dit ding.
Ik zal verder gaan in dat topic. Ik heb trouwens ook een stickje besteld dus binnenkort kan ik allebei vergelijken :)

Fan van Bokkiewokkie and the Three Degrees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aangezien veel mensen niet weten of 802 stick's wel of niet 1080p kunnen afspelen, heb ik mijn MK802 wat filmpjes laten afspelen in 1080p en 720p.

Momenteel heb ik 2 video players (MX Player en TvdVideo) gevonden die deze heel soepel afspelen.

Paar aantekeningen: audio komt uit me headset, dus het geluid klinkt best (leeg). Het beeld is in het echt scherper en wat voller van kleur.

Afbeeldingslocatie: https://h1s9pg.bay.livefilestore.com/y1pselPFT8ZrAcu056H2HM-t1aOJ-sKAeWUABz0njV8RrF-dXwHiGhaQ8S99fTFrPEU1-rtb2Tqis1L2iYPTCR2Oos4Bzdy8NQh/MK802%20HD%20test.png?psid=1
<klikbaar foto>

Probeer XBMC nog goed werkend te krijgen. Maar heb zeer weinig ervaring ermee :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-08 05:29
http://www.ebay.com/sch/d...nc&_trksid=p2047675.l2562

Zo.. als ik die prijzen zie, denk ik dat we zijn opgelicht met die stick van 32 dollar (25 EUR)... die beamer bijvoorbeeld is elders op zijn goedkoopst 190 dollar, en bij hem 72.. incl verzendkosten..

feedback is 50% private en 50% 'aluminium wallet' en de laatste sales zijn van juni praktisch gezien.

[ Voor 14% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 25-09-2012 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-09 14:44

Gutteguttegut

CEO of TFD

TWeaKLeGeND schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 14:52:

Zo.. als ik die prijzen zie, denk ik dat we zijn opgelicht met die stick van 32 dollar (25 EUR)... die beamer bijvoorbeeld is elders op zijn goedkoopst 190 dollar, en bij hem 72.. incl verzendkosten..
Ik vind 72 dollar voor een 640x480 beamer erg veel geld ;)

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
Gutteguttegut schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 14:59:
[...]
Ik vind 72 dollar voor een 640x480 beamer erg veel geld ;)
72 dollar is inclusief verzendkosten, 4,5 kilo verzenden vanuit china kost minstens 50 dollar, HEEL waarschijnlijk meer dan 72. Ebay en paypal pakken ook wat af van die 72 dollar, waarschijnlijk minder dan de 15% die ze van ons in het westen des werelds innen, maar toch nog wel enkele procenten. Punt is dus dat de prijzen niet kloppen helaas. Of die verkoper heeft geld teveel.

[ Voor 30% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 25-09-2012 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincewind
  • Laatst online: 11-09 15:36

Rincewind

Take me in your arms tonight

TWeaKLeGeND schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 14:52:Zo.. als ik die prijzen zie, denk ik dat we zijn opgelicht met die stick van 32 dollar (25 EUR)...
Dan wordt het de 1e keer dat ik de PayPal bescherming moet aanspreken :) Ik had voordat ik de stick kocht ook die waarderingen gezien en toch de gok gewaagd. Voorlopig wacht ik nog rustig af.

Fan van Bokkiewokkie and the Three Degrees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-09 16:52

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Het jammere van de MK 802 sticks vind ik dat ik nog geen mogelijkheid heb gevonden om dat audio via passthrough te laten wandelen, alles wordt gedownmixed naar stereo...

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acoster
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22-08 12:35
Heeft iemand ervaring met Plex ism zo'n android-stick?

Ik kwam er zojuist achter dat de Plex-server tegenwoordig ook op mijn Synology-nas draait en er is een Android-app beschikbaar. Plex is afgeleid van XBMC en is dus al werkend op Android.
http://plexapp.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-06 09:39
The PyroPath schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 15:24:
Het jammere van de MK 802 sticks vind ik dat ik nog geen mogelijkheid heb gevonden om dat audio via passthrough te laten wandelen, alles wordt gedownmixed naar stereo...
Er zit fysiek volgens mij ook alleen een analoge aansluiting op alle stickjes toch? Voor mij was dit de reden om voor een klein boxje te gaan, wat in mijn ogen trouwens precies hetzelfde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Painore
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 25-12-2020
The PyroPath schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 15:24:
http://www.techknow.t0xic.nl/forum/index.php?topic=3504.0

EDIT:
Of bedoel je dat je de stick op je TV hebt aangesloten en deze vervolgens alles downmixed welke het stereo signaal doorgeeft aan je speakers?

[ Voor 17% gewijzigd door Painore op 25-09-2012 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-09 16:15
@NiscoRacing: welke firmware heb je erop draaien?
nice video, thanx

[ Voor 16% gewijzigd door SolarOrbiter op 25-09-2012 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 13:35
Verwijderd schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 14:52:
Aangezien veel mensen niet weten of 802 stick's wel of niet 1080p kunnen afspelen, heb ik mijn MK802 wat filmpjes laten afspelen in 1080p en 720p.

Momenteel heb ik 2 video players (MX Player en TvdVideo) gevonden die deze heel soepel afspelen.

Paar aantekeningen: audio komt uit me headset, dus het geluid klinkt best (leeg). Het beeld is in het echt scherper en wat voller van kleur.

[afbeelding]
<klikbaar foto>

Probeer XBMC nog goed werkend te krijgen. Maar heb zeer weinig ervaring ermee :P
En hoe zit het als je probeert te streamen via wifi? Als ik het juist gezien heb, komt het in je filmpje vanaf usb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor eigen risico, zag zojuist weer een verkoper op Ebay die het stickje voor $32,- verkoopt naast nog wat boxjes voor weinig:

$40,-

Afbeeldingslocatie: http://pic.yupoo.com/xk5198813/Ceqdx86a/CmvrW.jpg

$46,-

Afbeeldingslocatie: http://thmb.inkfrog.com/thumbn/ecbid/sQbnMC7u.jpg=450

$58,-

Afbeeldingslocatie: http://i.ebayimg.com/t/Smart-Mini-A10-Android-4-0-ROM-4GB-Google-TV-Box-Companion-Logitech-Keyboard-/00/s/NTUyWDc0Nw==/$(KGrHqF,!rkFBCwu(Yl4BQYJrFpyg!~~60_3.JPG

$69,- (met Cortex A9 schijnbaar)

Afbeeldingslocatie: http://hz00.i.aliimg.com/img/pb/726/782/488/488782726_411.jpg

Gaat om deze verkoper: Klik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
Ook allemaal private listings in zijn eerdere feedback.. tjah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Painore schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 16:29:
[...]

http://www.techknow.t0xic.nl/forum/index.php?topic=3504.0

EDIT:
Of bedoel je dat je de stick op je TV hebt aangesloten en deze vervolgens alles downmixed welke het stereo signaal doorgeeft aan je speakers?
Die patch staat standaard op de stick, de stick hangt in mijn reciever maar geeft alleen een gedownmixed stereo signaal door aan de reciever. En als reactie op hierboven, het geluid gaat over HDMI gewoon digitaal.

Heb het btw inderdaad over de MK802 1GB

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TWeaKLeGeND schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 17:45:
Ook allemaal private listings in zijn eerdere feedback.. tjah
Daarom ook de voor eigen risico waarmee ik mijn post begon. :P

Ik zie het wel, via CC aan PP gelinkt betaald dus dat zit wel goed. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

http://www.gadgetgreats.c...2ghz-wifi-hdmi-ug802.html

Die is onderweg, mooi. Ik zal mijn bevindingen hier neerplempen als hij binnen is. Ik heb er nog geen remote bij gekocht, leek me verstandig om eerst eens aan te zien hoe het apparaatje bevalt :). Iemand goede tips om mijn One X als remote te gebruiken?

Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TWeaKLeGeND schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 15:12:
4,5 kilo verzenden vanuit china kost minstens 50 dollar, HEEL waarschijnlijk meer dan 72.
Nee joh, post verzenden kost niks vanuit China. Blijft wel staan dat het inderdaad wel een oplichter lijkt te zijn gezien de prijzen van de producten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

adullah11 schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 16:36:
@NiscoRacing: welke firmware heb je erop draaien?
nice video, thanx
Rond 09:36 kan je zien dat het Android 4.0.4 is
Fire69 schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 16:57:
[...]

En hoe zit het als je probeert te streamen via wifi? Als ik het juist gezien heb, komt het in je filmpje vanaf usb?
Wifi streamen heb ik nog niks mee gedaan, omdat ik alles via USB HDD ga doen. Maar wat heb ik allemaal ervoor nodig omdat te doen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat streamen staat toch al best vaak in dit topic? Full hd is een no go via wifi, niet omdat het niet kan maar omdat de hardware te brak is een stabiele goede verbinding te hebben/houden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douwe.nl
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09:29
Bij nisco draaid het allemaal 10x soepeler en met een stuk beter beeld dan bij mij zeg maar, kan mijn lan verbinding de bottleneck zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Via lan zou voldoende baadbreedte moeten geven dus het lijkt me sterk maar prop een filmpje op een stick en speel hem vanaf daar af? :?
Anders toch nog eens naar die tip van j1nx kijken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Painore
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 25-12-2020
Verwijderd schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 17:21:
Voor eigen risico, zag zojuist weer een verkoper op Ebay die het stickje voor $32,- verkoopt naast nog wat boxjes voor weinig:

...
Gaat om deze verkoper: Klik!
Mwah prijs is niet heel gek. Op TaoBao gaan ze voor $38, en ook daar maken ze er nog winst op.
Wel is het vrij opvallen dat de andere prijzen zoveel hoger zijn, het blijft een risico. Ik heb een MK802 besteld, als er niet geleverd wordt mag PayPal het oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Ik heb net even met een Linaro image lopen klooien op een sd kaartje en als ik daar audio op passthrough zet bij de systeem instellingen en een film afspeel met DTS, werkt het geluid zoals bedoeld. Hij decodeert niets zelf maar stuurt het door naar de versterker die vrolijk in de DTS stand klikt/schakelt/vliegt. Het lijkt dus een android probleem te zijn. Maar hoe kunnen ze dan doosjes verkopen met passthrough functie als het verder nergens te vinden is in ROM's/Software etc?

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douwe.nl
Painore schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 19:51:
[...]

Mwah prijs is niet heel gek. Op TaoBao gaan ze voor $38, en ook daar maken ze er nog winst op.
Wel is het vrij opvallen dat de andere prijzen zoveel hoger zijn, het blijft een risico. Ik heb een MK802 besteld, als er niet geleverd wordt mag PayPal het oplossen.
Druk wel ff een film op mn telefoon, geen usb stick voor handen.

Tip van jonx hiel eigenlijk in dat DXplayer als externe player gebruikt zou worden voor XBMC toch ? Ik gebruik DXplayer nu ook, komt dan toch op hetzelfde neer ?

-edit-

Als ik een film naar mn tel over wil zetten loopt verkenner vast... WTF, het is me niet gegund geloof ik

[ Voor 8% gewijzigd door douwe.nl op 25-09-2012 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

douwe.nl schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 20:21:
WTF, het is me niet gegund geloof ik
Dat hebben we allemaal weleens. B)

My bad trouwens, haalde dingen door elkaar. Wat ik trouwens vreemd vind zijn die witte spikkels van je, zit dat niet gewoon in de release? Als hardware het niet trekt zou je toch eerder frame drops moeten krijgen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douwe.nl
IK probeer straks wel ff een andere hdmi kabel, kijken wat dat doet..

Ook nog een keer proberen een film op mn tel te zetten, moet gewoon kunnen natuurlijik, ik krijg alles er op behalve een film van 9 Gig...

Framedrop heb ik wl tijdens film kijken(of is dat bufferen ofzo ?) ene moment speeld hij netjes daarna weer paar seconden stil/schokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

douwe.nl schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 21:08:
Ook nog een keer proberen een film op mn tel te zetten, moet gewoon kunnen natuurlijik, ik krijg alles er op behalve een film van 9 Gig...
Niet toevallig een fat32 SDkaart of vergelijkbaar met bestandsgrote limieten?

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douwe.nl
geen id wat dat inhoud :p

WItte spikkels zijn weg, andere hdmi kabel deed de truc.

DxPlayer staat nU standaard op Hw, wat is HW+?

the avengers heeft hjj nog aardig moeite mee hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Framedrop zorgt voor haperend beeld, niet direct voor bufferen. Die spikkels snap ik nog steeds niet, dat is een analoog probleem bij slecht signaal.
En moeite als in vaak bufferen oid? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douwe.nl
Spikkels zijn dus weg nu heh ;)

hij draaid het ene moment vloeiend en dan ineens begint hij te haperen..

Als ik een film in hd op youtube kijk, trailer van the avengers bijvoorbeeld draaid hij vlekkeloos en overall veel soepeler dan als ik de film zelf kijk. youtube zal dan ook wel niet echt hd zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Youtube is wel HD in die zin dat de resolutie wel 1920x1080 zal zijn, maar de bitrate is volgens mij veeeel lager dan een 'echte' film. En dat maakt net het verschil natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douwe.nl
Ah ok, net ff 2 trailers met mizuu zitten kijken en dat gaat gewoon vloeiend, frustrerend dat het niet gewoon werkt met een gewone film dan :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kleinere films binnentrekken. ;)
Er zijn van die film ook wat versies van tussen de 2~3GB. Is niet de oplossing hoor en volgens mij moet het echt wel gewoon kunnen maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douwe.nl
Geen optie :P

Telefoon wil gewoon geen films hebben op een of andere duistere reden...

Dan maar ff potje bf3 tegen de frustratie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 31-07 12:36
Vraagje over de Oval Elephant TV box.
Iemand ervaring met de HDMI audio ?
Ik heb zo'n beetje elke port op de versterker en TV geprobeerd (+2 andere HDMI kabels), en ik krijg soms een beetje geluid (in het begin van een audio stream) maar voor de rest niets. (getest met youtube, en music player) (met XMBC krijg ik helemaal niets)

Iemand enig idee wat nog te doen?
<edit: als ik audio op analoog zet in XBMC en het volume helemaal op +60 krijg ik hetzelfde: paar seconden audio, knipperend 2.0 logo op versterker, en daarna weer stilte en geen audio kanaal indikatie)?

[ Voor 36% gewijzigd door Sentry23 op 26-09-2012 10:53 ]

Gotsent: single click MKV to PS3 compatible MP4 conversion:http://sentry23.googlepages.com . PSN Sentry-23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-08 22:28
TWeaKLeGeND schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 14:52:

feedback is 50% private en 50% 'aluminium wallet' en de laatste sales zijn van juni praktisch gezien.
Ik vind het ook vreemd. Ik heb 2 dagen geleden een vraag gesteld en geen enkel antwoord op gekregen,
Mijn stick stond de dag erna wel als verzonden, maar dat is maar een druk op de knop volgens mij.

Indien het een oplichter is mag hij voor mij de hoogste boom in. Zo'n kerels maken paypal, de concurrentie en ebay kapot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbttr
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 04-05-2022
Hoi!

Ik wil ook asap zo'n ding aanschaffen, gezien de verzendtijden uit China/HongKong en een verjaardag die nadert wil ik morgen beslissen :)
Ik twijfel een beetje tussen de MK808 en de iBex UG802+. De eerste wordt hier (http://www.geekbuying.com...Mini-PC-stick-307415.html) met 1.2GHz dualcore vermeld, op andere pagina's met 1.6GHz (http://www.in4dealz.com/d...Radiator-USB-Host-600268/). Wat is het nu eigenlijk, kan het verschillen van winkel tot winkel? Chip is hetzelfde.. Is het verschil tussen Android 4.1 en 4.0.4 zo groot? Also, die GadgetGreats.com, iemand daar al daadwerkelijk iets van in huis gekregen? Ik lees enkel verhalen van mensen die nooit hun ding hebben gekregen..

Thanks!

• TWeaKLeGeND
Zijn beide hetzelfde, met in4dealz heb ik prima ervaring, maar er zijn er nog meer te vinden voor 60-65 usd van betrouwbare dealers.

• Buddyjoe
  • Laatst online: 11-09 07:16
Heb jij enig idee van de levertijd van in4dealz?
Ik heb via hun vorige week woensdag ook zo`n UG802 besteld

• weertenaar
  • Laatst online: 11-09 12:10
mbttr schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 23:00:
Hoi!

Also, die GadgetGreats.com, iemand daar al daadwerkelijk iets van in huis gekregen? Ik lees enkel verhalen van mensen die nooit hun ding hebben gekregen..

Thanks!
Nog niet in huis, maar ik kreeg gisteren een mail dat hij verstuurd is. Nu maar wachten dus...

• Jarrean
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-08 07:38
Ik heb de MK808 bij geekbuying.com besteld, het smart tv gedeelte van mijn philips tv laat te wensen over, (en dit spul ziet er wel erg interessant uit). Ben benieuwd!

• lutj
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09:32
W00fer schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 16:36:
De MiniX is binnen :D

-Wordt bloedheet (raar want telefoons die op 1GHZ draaien worden dat niet).
-Composite A/V out heb ik nog niet werkend
-Draait Android 4.0.4 (Mele build van 15 juni)
-Wifi is zeer stabiel
-Browser flash is niet heel goed, Youtube stottert en 720P/1080P is niet te doen
-Device heeft een root patch
-CPU frequency 1008 mhz
-AnTuTu benchmark 2900
-Geen rubber voetjes eronder
-Afstandsbediening is vrij waardeloos, range is erg kort.
-Draadloos muisje eraan werkt heel goed
-Output in FullHD 1080p60

Later meer (N64 emulator, usb hdd, enzovoorts).
heb je inmiddels de composite werkend? Misschien anderen die het wel werkend hebben? Dan ben ik benieuwd met welke. Voorlopig zal ik het namelijk moeten doen met composite (en vervolgens op een scart...)

• mbttr
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 04-05-2022
hmk, ik had hem nu al ergens anders besteld waar ik hem voor 66 vond en wel de 1.6GHz werd vermeld. Nu zie ik wel bij GeekBuying de 5V 2A adapter vermeld staan, is het waar dat er met 1A zoveel problemen zijn? Dan moet ik er zo namelijk ook nog 1 kopen..

• dangerousp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-08 16:37
mbttr schreef op woensdag 26 september 2012 @ 09:26:
hmk, ik had hem nu al ergens anders besteld waar ik hem voor 66 vond en wel de 1.6GHz werd vermeld. Nu zie ik wel bij GeekBuying de 5V 2A adapter vermeld staan, is het waar dat er met 1A zoveel problemen zijn? Dan moet ik er zo namelijk ook nog 1 kopen..
Theoretisch kan de RK3066 op 1,6 Ghz werken. Al die apparaten zijn hetzelfde en om warmte issues is hij teruggeschroefd naar 1,2 Ghz. Je zult dit in de praktijk niet heel erg gaan merken omdat hij toch al aardig snel is. Het maakt niet echt uit waar je hem besteld, ook niet van welk merk.. het is allemaal 1 pot nat.

De MK808 is de opvolger van de UG802. Hij zou 2 WiFi antennes hebben en daardoor wellicht wel via WiFi kunnen afspelen. Ik heb hem via een gerenomeerde Aliexpress seller gekocht, daar kun je vaak nog een beetje mee onderhandelen. Succes!

• TFDev
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-09 19:23
Ik heb gister ook mijn 2 mk808's en rc11's ontvangen. Voeding kan mooi via de usb aansluiting van de tv. Scheelt weer een kabel. Ik vond de kleuren alleen heel overdreven overkomen op mijn tv (samsung ue55c6000) maar dat kan ook nog aan de instellingen liggen. Ik heb eerlijk gezegd nog niet verder gekeken dan dat, aangezien ik geen batterijen voor de rc11 had. Hopelijk vanavond tijd om er even mee te klooien!

• dangerousp
Killed-1 schreef op woensdag 26 september 2012 @ 10:03:
Ik heb gister ook mijn 2 mk808's en rc11's ontvangen. Voeding kan mooi via de usb aansluiting van de tv. Scheelt weer een kabel. Ik vond de kleuren alleen heel overdreven overkomen op mijn tv (samsung ue55c6000) maar dat kan ook nog aan de instellingen liggen. Ik heb eerlijk gezegd nog niet verder gekeken dan dat, aangezien ik geen batterijen voor de rc11 had. Hopelijk vanavond tijd om er even mee te klooien!
Dat is snel! Wanneer heb je hem bestel en hoe verstuurd? Bij mij doet de track trace het nog niet eens..

Graag hoor ik je ervaringen! Ben erg beniewd.

Edit: wel frustrerend dat al die dingen binnen een paar dagen weer dollars goedkoper worden! Hopelijk stagneerd de prijs een beetje, anders voel ik me in de aap gelogeerd.

[ Voor 11% gewijzigd door dangerousp op 26-09-2012 10:20 ]

• TFDev
Afgelopen vrijdagavond betaald via paypal. Ik heb ze via alibaba. Verzonden met dhl. Enige nadeel is dat ik 28.5 aan btw moest betalen voor t pakketje. Terwijl er een waarde van 65 dollar opgezet was. Of werkt het gift-trucje nogsteeds? Weet ik dat voor de volgende bestelling...

• dangerousp
DHL geeft altijd aan dat je moet betalen, via China air mail bijna nooit! Gift werkt tot bepaald bedrag.. bij mijn tablet zelfs over de 200 dollar totaal!

DHL snel en altijd BTW (en inklaringskosten)
China Air mail traag, maar vaak geen bijkomende kosten.

• Sentry23
Buiten de problemen die ik heb met geluid wil ik toch even wat korte eerste ervaringen noemen over de Oval Elephant XBMC box:

Er zat bij mij een US adapter bij, maar de adapter is 110V-240V dus een verloopstekkertje voor het stekkerformaat was voldoende (al heb ik wel de adapter eerste even los ingeplugd en aan de voltmeter gehangen.. je kan niet weten).

Met de bijgeleverde HDMI kabel de box op de versterker (Yamaha rx-v 6 serie) aangesloten. Opstarten ging redelijk snel, ongeveer even snel als een MK802. Al snel verscheen een droid desktop met een klein aantal preinstalled apps, bedoelt voor het spelen van films en muziek van lokale storage.

De bijgeleverde remote snel aan de kant gelegd en een wireless USB muis gepakt. (het bereik van de remote is echt beroerd, en hij voelt enorm goedkoop aan).
Ik ben nog aan het uitzoeken wat de remote codes zijn om een universele remote te gebruiken, om te kijken of dat beter werkt.

Als eerste uiteraard XBMC geinstalleerd om te testen. (veel tijd verloren aan HDMI settings, en nog steeds geen goed HDMI geluid, dus dat laat ik even uit de test).
De nightly builds zijn nog lang niet zo stabiel als de eerste Pivos release, en hopelijk komt hier ook snel weer een update van, want de nightlys zijn een stuk beter en sneller in veel functies. Eigenlijk speelt het al mijn video's die ik probeerde (ik heb vooral Xvid, Divx voor SD, en M2TS, MKV en MP4 voor HD).
Subs zagen er ook prima uit, en bandbreedte en performance was bijna altijd voldoende, met als uitzondering een aantal 3D films (1080p/SBS). Ik moet deze nog op nieuwere builds testen om te kijken of ze daar wel soepel draaiien.
Helaas is dit ook geen echt probleem, omdat de Oval Elephant niet geroot is, zodat de system bar van Android niet te verbergen is (onderin het beeld), en side by side 3D op het ogenblik dus geen optie is; als je de TV op Side by Side 3D zet (getest op een Pana plasma) zie je dus een enorm knipperende menu balk onder het beeld staan, wat het kijken echt onmogelijk maakt.
Die balk vind ik toch wel een enorm nadeel, ook omdat bij gebruik van XBMC (imho) het er niet uit ziet.

Qua performance lijkt de box ondanks mijn verwachtingen van het tegenovergstelde toch iets soepeler te lopen dan de MK802 stick, en had ik persoonlijk minder problemen met bepaalde apps (Synology DS Audio wilde op mijn MK802 niet installen maar op deze zonder probleem).

Dan blijft natuurlijk het HDMI audio probleem bestaan. Ik zal vanavond kijken wat er gebeurt als ik hem met glas aansluit via de S/PDIF op de versterker. Het is niet ideaal, en het maakt gebruik van HD codecs onmogelijk, maar we zullen zien of dat beter gaat.

Het is een leuke box, maar ik had toch op minder problemen gerekend. Zeker zoals hij wordt aangeboden, had ik autohide van de taskbar wel verwacht, of in ieder geval een geroot systeem. (Of je biedt het aan als werkende oplossing, of je laat mensen aan de doos knutselen).
Er is zeker nog wat knutselwerk nodig voordat dit voor mij 100% werkt.

Gotsent: single click MKV to PS3 compatible MP4 conversion:http://sentry23.googlepages.com . PSN Sentry-23

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
lutj schreef op woensdag 26 september 2012 @ 09:00:
[...]

heb je inmiddels de composite werkend? Misschien anderen die het wel werkend hebben? Dan ben ik benieuwd met welke. Voorlopig zal ik het namelijk moeten doen met composite (en vervolgens op een scart...)
Uiteraard. Michael van Miniand.com verkoopt factory made composite out cables.
Werkt prima. Check m'n blog voor (veel) meer info over dit apparaatje:

http://minixandroid.wordpress.com

Verwijderd

Ik heb de 24e ook een android sticky gekocht bij deze verkoper. Vandaag is de status aangepast naar verzonden. Ben benieuwd!
Luke-san schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 22:53:
[...]

Ik vind het ook vreemd. Ik heb 2 dagen geleden een vraag gesteld en geen enkel antwoord op gekregen,
Mijn stick stond de dag erna wel als verzonden, maar dat is maar een druk op de knop volgens mij.

Indien het een oplichter is mag hij voor mij de hoogste boom in. Zo'n kerels maken paypal, de concurrentie en ebay kapot.

• justin_ti
@Sentry23, tnx voor de review. Mijne is gisteren binnengekomen! Ik heb nog niet heel veel tijd gehad om de box te testen, maar ik zal eens kijken of hij te rooten is met zo'n usb <> usb kabel en superoneclick.

Ik heb eigenlijk nog twee specifieke vragen, of jij dit ook hebt.
- Ik krijg geen fatsoenlijke netwerksnelheid. WiFi is sneller dan LAN, maar ik had juist gerekend op LAN, ik speel alles af via mijn thuisservertje. Via speedtest.net haal ik 6mbit op de LAN poort en 12 Mbit met WiFi. Met vaste PC haal ik 28Mbit op de LAN poort. Eerst dacht ik dat de kabels niet lekker meer waren, maar direct aan de router kom ik nog steeds niet boven de 6mbit. Video's zijn via file sharing niet te kijken via ES-File explorer en mxplayer.

Verder vind ik ook dat de launcher helemaal niet vloeiend scrollt door de verschillende homescreens. Ik had een soort van 'butter smooth' effect verwacht, maar dit is denk ik 15 frames per seconde. Nou heb ik er dus ook een andere adapter in gestopt, misschien is ie niet sterk genoeg. Hij levert 1500mah @ 12V terwijl 2000mah is voorgeschreven. Toch ben ik heel benieuwd naar hoe jij dit ervaart.

De laatste XBMC nightly van j1nx.nl heb ik er nu op staan. Nog niet veel aan kunnen testen!

Mijn overige indrukken zijn:
- Voelt en doet goedkoop aan, geen knoppen en besmettelijk zwart
- Afstandsbediening... weg dr mee! (heb zelf de Mele Flying mouse erbij genomen, veel beter maar kan de box er niet mee aan en uit zetten)
- ROM lijkt nog niet helemaal af, beetje crappy. Alsof de hardwareversnelling niet werkt. Chrome doet het bijvoorbeeld helemaal niet.

Klinkt heel negatief, maar dat komt misschien ook wel omdat ik nu het gevoel heb dat dit exemplaar (nog) niet helemaal goed is.

[ Voor 25% gewijzigd door justin_ti op 26-09-2012 14:37 ]

Verwijderd

Oval Elephant ook sinds gisteren binnen.

Alle media staat op mijn NAS. 720p en 1080p met MXplayer met HW decoding aan zijn toch nog choppy.
Ik krijg geen fatsoenlijke netwerksnelheid. WiFi is sneller dan LAN, maar ik had juist gerekend op LAN, ik speel alles af via mijn thuisservertje. Via speedtest.net haal ik 6mbit op de LAN poort en 12 Mbit met WiFi.
Niet gecheckt, maar dit zou mogelijk de reden van de "choppyness" kunnen zijn.

XBMC build van 9/9 is de enige die een film vanop de NAS kan starten, bij de recentere builds crasht XBMC.

Zelfde issues met choppyness voor 720 en 1080p materiaal.

Standaard resolutie stuff functioneert perfect.

Mbt de nightlies: die kan ik blijkbaar niet 1:1 overnemen, ze moeten gecompileerd worden met “–enable-player amlplayer” optie??... Kan iemand me hierin wat op weg zetten?

Iemand reeds de Pivos build (.apk) geprobeerd op deze Oval Elephant?

Voorts ben ik er helemaal gerust in dat het helemaal in orde komt met dit boxje!!

Hier ook Mele Flymouse ipv standaard IR. Box staat 24/7 aan, dus geen issue om 'm af te zetten.

• justin_ti
Die mening deel ik ook! Het is vooral softwarematig, maar ik heb m dan ook als probeersel in alpha stadium aangeschaft. De Pivos apk's moeten volgens mij werken. Hoe je zelf moet compilen weet ik ook niet! Voor mijn telefoon rom's gebruikte ik altijd Self-KANG's, dat zijn automatisch gecompileerde ROM's, waarvan er elke dag een nieuwe wordt geupload. Misschien is er zoiets ook al wel, dat scheelt nogal wat werk volgens mij.

Ik heb de app speedtest gedraaid voor het meten van de snelheid. Een LAN test zou beter zijn. Nu een 12v 3.0A voeding, die zou sowieso genoeg stroom moeten leveren, vanavond even proberen. Ik bedenk me nu ineens dat het vrij nutteloos is om de box uit te zetten, hij is toch heel zuinig en wordt immers dagelijks gebruikt. Ik gebruik geen synology maar een win7 AMD servertje. Werk je met samba sharing of wat anders?

Met root acces is het ook mogelijk om die balk weg te halen als xbmc draait.

[EDIT]

Ik lees dat de pivos build NIET compatible is omdat de box geen 1:1 clone is met de M3 box.
Zie ook http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=136037&page=44

Moet me duidelijk nog even goed inlezen :P

[ Voor 14% gewijzigd door justin_ti op 26-09-2012 15:41 ]

Verwijderd

justin_ti schreef op woensdag 26 september 2012 @ 15:35:

Met root acces is het ook mogelijk om die balk weg te halen als xbmc draait.
De android app Hide Bar zou dit ook moeten doen... niet getest, werkt wel volgens "de fora"...

Verwijderd

justin_ti schreef op woensdag 26 september 2012 @ 15:35:

Ik lees dat de pivos build NIET compatible is omdat de box geen 1:1 clone is met de M3 box.
Zie ook http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=136037&page=44

Moet me duidelijk nog even goed inlezen :P
Niet compatibel met de Pivos Linux XBMC build... wel met de Pivos Android XBMC apk build vgs mij.

Dit weekend mss als de tijd het toelaat...

• TWeaKLeGeND
Waarom komen de sources van RK3066 niet vrij? Wat kan er voor negatiefs gebeuren? (Heb hier geen verstand van). Enige dat ik zie is dat er letterlijk miljoenen mensen klaar staan om sticks etc met die chip te kopen omdat deze gewoon veel sneller is dan de 10 dollar goedkopere concurrentie maar zonder de sources zal ontwikkelen van linux distro's xmbc's android roms en apps etc allemaal zoveel moeilijker gaan.

• justin_ti
Verwijderd schreef op woensdag 26 september 2012 @ 15:45:
[...]

Niet compatibel met de Pivos Linux XBMC build... wel met de Pivos Android XBMC apk build vgs mij.

Dit weekend mss als de tijd het toelaat...
Aah perfect! Tnx voor de info. Misschien ben ik je voor want ik ben morgenavond thuis hehe. Enig idee of hij geroot kan worden met super one click? Ik heb namelijk wel zo'n kabel liggen dus ik kan het altijd proberen.

• justin_ti
Ik heb nu trouwens een build van j1nx.nl van 23 september. Ik weet alleen niet precies waar deze vandaan komt en of dat de beste is? Als ik een Pivos APK build zoek kom ik niet nieuwer dan 30 juni uit. Deze is ook 'maar' 39 MB ipv 50. Zou hij ze zelf hebben gecompileerd voor de AMLogic chips?

Hier staat nogal wat info:
http://www.pivosforums.com/viewforum.php?f=24

[ Voor 3% gewijzigd door justin_ti op 26-09-2012 16:21 ]

• justin_ti
Bedankt! Hier staat ook die van 30 juli als nieuwste voor de Pivos: xbmc-XIOS-073012.apk, dus eigenlijk wel een mooie bevestiging. Die andere zijn voor Neon of Non-neon devices. De AMLogic is natuurlijk sowieso een van die twee, maar ik geloof dat alleen de specifieke amlogic builds (en dat is volgens mij weer de Pivos build) volledige hardware acceleration ondersteunen. Maar ik raak door de bomen het bos een beetje kwijt. 8)7

Verwijderd

Dan moet je hier even kijken: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1813089
Staat een lijst in wat wat is. ;)

• justin_ti
En die verwijst dus weer hier heen:

Originally Posted by elmerohueso
I will not build AMLPlayer builds, If you have a Pivos device, there is a link to their forum with builds in the OP

Pivos already have a build using amlplayer for Pivos on the Pivos forums at http://www.pivosforums.com/viewtopic.php?f=24&t=811

Toch deze dus xbmc-XIOS-073012.apk :)

Verwijderd

Dan ben je er nu dus uit. :+

• Sentry23
justin_ti schreef op woensdag 26 september 2012 @ 14:32:
Ik heb eigenlijk nog twee specifieke vragen, of jij dit ook hebt.
- Ik krijg geen fatsoenlijke netwerksnelheid. WiFi is sneller dan LAN, maar ik had juist gerekend op LAN, ik speel alles af via mijn thuisservertje. Via speedtest.net haal ik 6mbit op de LAN poort en 12 Mbit met WiFi. Met vaste PC haal ik 28Mbit op de LAN poort. Eerst dacht ik dat de kabels niet lekker meer waren, maar direct aan de router kom ik nog steeds niet boven de 6mbit. Video's zijn via file sharing niet te kijken via ES-File explorer en mxplayer.
OH!.. Je hebt helemaal gelijk. Dit heb ik ook (ook 6Mbps met speedtest wired, 50 Mbps met de PC wireless). Ik heb even met wat andere high bitrate rips gekeken, en ik moet wat samples lokaal zetten om te zien of het aan het netwerk of de decoder ligt, maar high bitrate 720p en 1080p average bitrate lijken niet goed over het net te komen.
Ter info, ik hang hier aan een 1Gbit router, en ik zal nog wat port-settings na lopen of er niet iets in half duplex hangt, maar dit kan niet goed zijn.
<edit>en het lijkt alsof de video 1080p upscale is van native 720p. Morgen verder testen</edit>

[ Voor 4% gewijzigd door Sentry23 op 26-09-2012 23:51 ]

• justin_ti
Oke ik ben benieuwd! Dit kan idd niet goed zijn! Erg jammer maar misschien vanuit de router wel op te lossen!

Ben eigenlijk wel een beetje blij dat jij het ook hebt. Jij waarschijnlijk niet:p Maar ik neem toch aan dat dit softwarematig is. Snapt iemand de CPU usage meter trouwens? Die kun je aan zetten in de opties van Android bij debugging ergens.

Ik vind m sowieso wel erg stroperig in de launcher, terwijl ik dacht dat android 4.0 volledig hardware accelerated zou moeten zijn voor sommige apps, waaronder de launcher.

• dangerousp
Killed-1 schreef op woensdag 26 september 2012 @ 10:03:
Nog mee kunnen spelen? Ik ben erg benieuwd.

• Jarrean
dangerousp schreef op donderdag 27 september 2012 @ 08:21:
[...]

Hier nog iemand O-)

Grmpf, al spijt van dat ik niet met DHL heb besteld.. zal nog wel even duren voor mijn MK808 er is.
Hoe bedienen jullie de stick eigenlijk? Of wat zijn jullie van plan? Ik zat eerst voor dat lenovo toetsenbordje/trackbal te kijken maar de droidmote app ziet er eigenlijk wel heel goed uit, denk dat ik het eerst zo probeer.

[ Voor 27% gewijzigd door Jarrean op 27-09-2012 08:26 ]

• justin_ti
Jarrean schreef op donderdag 27 september 2012 @ 08:25:
[...]

Hier nog iemand O-)

Grmpf, al spijt van dat ik niet met DHL heb besteld.. zal nog wel even duren voor mijn MK808 er is.
Hoe bedienen jullie de stick eigenlijk? Of wat zijn jullie van plan? Ik zat eerst voor dat lenovo toetsenbordje/trackbal te kijken maar de droidmote app ziet er eigenlijk wel heel goed uit, denk dat ik het eerst zo probeer.
Ik heb de MeLe F10 fly mouse erbij gekocht vanwege het feit dat deze:
- Kan pointeren met een gyroscoop, lijkt op de Wii remote alleen er is geen sensorbalk nodig
- Functioneert als normale afstandsbediening
- Achterop een qwerty toetsenbord heeft

Het pointeren werkt goed! Beter dan ik had verwacht. Hij kalibreert zichzelf continue zodra je m even stil houdt. Zo hoef je niet persee op de TV te richten maar wordt de plek waar je hem even stil houdt gewoon het midden van het scherm.

De afstandsbediening werkt ook goed, behalve dat ik een play en stop knop mis, beetje jammer.

Het qwerty toetsenbord werkt aardig maar ik ben er geen grote fan van, ik had liever klikkende toetsjes zoals het qwerty toetsenbord op mijn xbox 360 controller (een add-on). Dit zijn softe redelijk zware toetsen om in te drukken. Ook is de indeling heel krom. Op een normaal toetsenbord zitten de m, k en o schuin boven elkaar in 1 lijn. Op de Mele zitten de m, k en i schuin op 1 lijn. Blind typen zal m dus niet worden.

Het gaat desondanks vele malen beter dan met een afstandsbediening een onscreen keyboard besturen, maar ik denk dat die Lenovo helemaal geen slechte keus zal zijn. De Fly Mouse is een heel mooi concept en werkt aardig maar heel intuïtief is hij niet. Wat wel prettig is, is dat de dongle met radio frequentie werkt en dus niet in het zicht hoeft te zijn. Het bereik is perfect!

Nog een heel apart en best klein nadeel is dat als je te ver onderuit gezakt ligt, het toetsenbord niet werkt _/-\o_ Het toetsenbord wordt pas ingeschakeld zodra de afstandsbediening op zn kop gekeerd wordt, maar als je ligt, keer je hem juist al op zn kop. Als je hem dan dus omdraait om te typen denkt hij datie weer rechtop zit. Hij moet dus vrij duidelijk horizontaal liggen om te typen :)

• Jarrean
Ziet er een stuk beter uit dan die lenovo of Rii eerlijk gezegd, voor dit soort apparaten lijkt de touch interface bijna gemaakt ;)

• dangerousp
Ik heb een RC11 erbij besteld.. geen idee hoe dat werkt :)

• j1nx
  • Laatst online: 21-07 09:51

j1nx

Geek - Enjoying life

justin_ti schreef op woensdag 26 september 2012 @ 16:21:
Ik heb nu trouwens een build van j1nx.nl van 23 september. Ik weet alleen niet precies waar deze vandaan komt en of dat de beste is? Als ik een Pivos APK build zoek kom ik niet nieuwer dan 30 juni uit. Deze is ook 'maar' 39 MB ipv 50. Zou hij ze zelf hebben gecompileerd voor de AMLogic chips?

Hier staat nogal wat info:
http://www.pivosforums.com/viewforum.php?f=24
Ik haal de builds op van een nightly build server van 1 van de developers. Deze build server compiled alle drie de versies; NEON, non-NEON en Amlplayer

Ik hoop dat de laatste van de maand uiteindelijk het stabielste is. Overigens speel ik wel gewoon video af met de laatste van de 23ste.

Zal zo eens kijken of er nog een nieuwere beschikbaar is op de buildserver en die dan uploaden naar de site.

Ik ben overigens op zoek naar kundige Android custom ROM mensen. Ik heb de meeste tools alwel beschikbaar, maar ben echt een Linux man.

Een goede Android custom rom bakker, kan er wel root en hide taskbar, goede youtube etc etc. inbakken.

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

• TFDev
dangerousp schreef op donderdag 27 september 2012 @ 08:21:
[...]

Ik ben er helaas niet aan toegekomen. Was pas om kwart over 12 vannacht thuis van t werk, en eergister had ik visite. Hoop dat ik er vanavond aan toe kom!

• justin_ti
j1nx schreef op donderdag 27 september 2012 @ 11:28:
[...]

Ik haal de builds op van een nightly build server van 1 van de developers. Deze build server compiled alle drie de versies; NEON, non-NEON en Amlplayer

Ik hoop dat de laatste van de maand uiteindelijk het stabielste is. Overigens speel ik wel gewoon video af met de laatste van de 23ste.

Zal zo eens kijken of er nog een nieuwere beschikbaar is op de buildserver en die dan uploaden naar de site.

Ik ben overigens op zoek naar kundige Android custom ROM mensen. Ik heb de meeste tools alwel beschikbaar, maar ben echt een Linux man.

Een goede Android custom rom bakker, kan er wel root en hide taskbar, goede youtube etc etc. inbakken.
Aah wat mooi! Vandaar dat die build 10MB groter is. Ik had de 23 september build in eerste instantie maar deze knalde er echt heel vaak uit. Ik zit nu op de 30-07 versie maar eigenlijk heb ik nog steeds niks aan XBMC zolang het netwerk niet in orde is. Heb jij dat al kunnen merken? Ik kan dus geen enkele film fatsoenlijk over het LAN streamen vanaf mijn homeserver. Met speedtest kom ik niet boven de 200 a 300KB/s down. Uploaden gaat gekgenoeg nog sneller, terwijl geeneen ander aparaat in huis hier last van heeft.

Overigens, als ik het goed begrijp heeft dit kastje een f16ref board toch? Ik had gelezen op XDA dat CM9 geport zou kunnen worden met wat kleine aanpassingen. Een volledig werkende AMLogic versie is er namelijk al voor verschillende tablets. Zelf ben ik nog niet eens zo ver dat ik root acces heb, laat staan recovery o.i.d.

Het zou mooi zijn om root + recovery te hebben, volgens mij kunnen er nogal wat system apps af. Ik zie dat het CPU gebruik vrij hoog is, al doe ik niks. Misschien is dat de oorzaak van de enorm lage netwerksnelheid wel?

[ Voor 17% gewijzigd door justin_ti op 27-09-2012 12:22 ]

• lexi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 09:51
Ter info voor de mensen die bij OvalElephant iets willen bestellen: Ik heb navraag gedaan over hun voorraad indicatie omdat ik die wat vaag vond. Ik vertelde ze dat ik een TV-Box wilde met een RII of Logitech K700. Daarop kreeg ik het antwoord dat de TV-Box en RII op voorraad waren en de Logitech vanaf vrijdag weer. Ze maakten de opmerking dat de RII niet helemaal goed werkt met de TV-Box en dat ze die niet meer leveren zodra deze uitverkocht is.

Verwijderd

Flymouse all the way voor mij. Werkt wel prettig IMHO.

Ga natuurlijk geen hele romans typen op mijn Smart TV.

Kan iemand testen op OE Smart TV of een MKV met 1080p materiaal (of een deel ervan) dat lokaal staat met bijv MXplayer of XBMC effectief vloeiend speelt en dan vergelijkt met zelfde materiaal maar dan gestreamd vanaf NAS / Server ...

Ik zou dit zelf testen, maar ben tijdje niet thuis.

Indien wel, bottleneck langs netwerk kant te zoeken?

Op Pivos forums lees ik dat streamen over netwerk 100% ok zou gaan?

• justin_ti
Verwijderd schreef op donderdag 27 september 2012 @ 13:58:
Flymouse all the way voor mij. Werkt wel prettig IMHO.

Ga natuurlijk geen hele romans typen op mijn Smart TV.

Kan iemand testen op OE Smart TV of een MKV met 1080p materiaal (of een deel ervan) dat lokaal staat met bijv MXplayer of XBMC effectief vloeiend speelt en dan vergelijkt met zelfde materiaal maar dan gestreamd vanaf NAS / Server ...

Ik zou dit zelf testen, maar ben tijdje niet thuis.

Indien wel, bottleneck langs netwerk kant te zoeken?

Op Pivos forums lees ik dat streamen over netwerk 100% ok zou gaan?
Bij mij gaat het allebei niet zonder slag of stoot. Via het netwerk niet te doen :'( Via de externe hdd stroopt hij zo nu en dan. Getest met MXplayer. Nog niet lokaal getest met xbmc. Ik vermoed dat de CPU overbeladen is en dat daarom (ondanks de hardware acceleration) nogal eens een hapering plaatsvindt en daarom het netwerk niet doorstroomt. Ik gebruik LAN. Met WLan gaat het stukken beter, maar de antenne heeft niet zoveel reikwijdte, ik heb m dus getest in de buurt van de router, maar waar hij normaal staat werkt het niet voldoende (laptop en telefoon hebben nog wel genoeg signaal voor streaming).

• j1nx
  • Laatst online: 21-07 09:51

j1nx

Geek - Enjoying life

justin_ti schreef op donderdag 27 september 2012 @ 12:18:
Aah wat mooi! Vandaar dat die build 10MB groter is. Ik had de 23 september build in eerste instantie maar deze knalde er echt heel vaak uit. Ik zit nu op de 30-07 versie maar eigenlijk heb ik nog steeds niks aan XBMC zolang het netwerk niet in orde is. Heb jij dat al kunnen merken? Ik kan dus geen enkele film fatsoenlijk over het LAN streamen vanaf mijn homeserver. Met speedtest kom ik niet boven de 200 a 300KB/s down. Uploaden gaat gekgenoeg nog sneller, terwijl geeneen ander aparaat in huis hier last van heeft.
Ik heb hier geen last van LAN traagheid.Wifi is goed, maar net niet genoeg voor 1080p, LAN speelt alles verder wel af

Moet alleen zeggen dat ik de LAN wel op statisch heb gezet, anders krijg is gedoe. (misschien dat wifi EN lan niet beide op DHCP kunnen ???)
justin_ti schreef op donderdag 27 september 2012 @ 12:18:
Overigens, als ik het goed begrijp heeft dit kastje een f16ref board toch? Ik had gelezen op XDA dat CM9 geport zou kunnen worden met wat kleine aanpassingen. Een volledig werkende AMLogic versie is er namelijk al voor verschillende tablets. Zelf ben ik nog niet eens zo ver dat ik root acces heb, laat staan recovery o.i.d.

Het zou mooi zijn om root + recovery te hebben, volgens mij kunnen er nogal wat system apps af. Ik zie dat het CPU gebruik vrij hoog is, al doe ik niks. Misschien is dat de oorzaak van de enorm lage netwerksnelheid wel?
Ja het is een f16ref board, maar je kan niet zomaar andere ref16 roms erop flashen. Tenminste dat wil zeggen, MIJ lukt het niet ;)

Zoek me eigen nog steeds te pletter naar de "def_config" file voor dat board voor U-Boot. Als we die hebben dan kunnen we die zonder al te veel zorgen inplementeren in de Pivos Linux build en dat zou het moeten werken. (M1 en M3 linux kernel lijken hetzelfde voor het grootste gedeelte)

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

• justin_ti
Kijk... dat is echt super tof als dat zou lukken! Android is al een aardige belasting voor het systeem dus mooi als er een linuxbuild voor uit zou komen. Ik kan helaas niet helpen met ontwikkelen (omdat ik er de kennis niet voor heb)

Er kunnen idd niet zomaar ref16 roms op, maar ze kunnen wel aardig makkelijk geport worden voor zover ik dacht. Wat ik heb gelezen is dat het verschil tussen al die kastjes vaak zit in de partitionering van het rom geheugen, en natuurlijk ook wat drivers van apparaten die niet perse op het board vast zitten. Ik weet alleen niet in hoeverre dit waar is.

Wat vreemd dat jij dat probleem niet hebt, ik ben niet de enige hier die het heeft. Ik zal eens een statisch IP adres invoeren. Misschien hebben we een andere batch, met misschien wel andere softwareversie. Als ik thuis ben zal ik eens kijken welke kernel en eventueel andere software er bij mij op staat.

• Sentry23
j1nx schreef op donderdag 27 september 2012 @ 15:10:
[...]
Ik heb hier geen last van LAN traagheid.Wifi is goed, maar net niet genoeg voor 1080p, LAN speelt alles verder wel af

Moet alleen zeggen dat ik de LAN wel op statisch heb gezet, anders krijg is gedoe. (misschien dat wifi EN lan niet beide op DHCP kunnen ???)
Ik denk niet dat het dat is. Ik heb ook een fixed IP er op staan (makkelijker voor XBMC remote) en WiFi disabled, maar toch problemen. Ik zal iig ook mijn software versie checken om te zien of er verschil tussen zit.

• justin_ti
Ik kan in mijn router niet zien of ie op half of full duplex werkt. Heb een Linksys E2000. Is het trouwens normaal dat het boxje niet pingbaar is? Ik krijg 100% packetloss. Zal m ook eens mee nemen naar mijn werk morgen, dan kan ik daar eens een testje draaien. Misschien dat het aan bepaalde combo's ligt mbt router / android box.

Ik ga thuis met OS monitor eens kijken hoe het met cpu usage zit. Die ingebouwde android cpu usage begrijp ik niet goed.

Deze zou perfect moeten zijn en ziet er in elk geval veelbelovend uit op mn telefoon.
Google Play: OS Monitor (for Tablet )#?t=W251bGwsMSwxLDEsImNvbS5lb2x3cmFsLm9zbW9uaXRvci50YWJsZXQiXQ..

[ Voor 67% gewijzigd door justin_ti op 27-09-2012 16:09 ]

• SolarOrbiter
als ik zo de ontwikkelingen op gebied van xbmc zie met de rockchip amlogic, baal ik wel dat ik de allwinner heb besteld :-S

• justin_ti
Ach het zijn allemaal eerste generatie kastjes! Voor je het weet zijn de huidige AMLogic's ook al weer verouderd en willen we allemaal wat nieuws! Maar idd allwinner A10 is niet echt iets om vrolijk van te worden :'( Bij de kruidvat tablet ook ingetrapt.

[ Voor 27% gewijzigd door justin_ti op 27-09-2012 16:40 ]

Verwijderd

Zo zie ik dat ook hoor, het zijn allemaal net niet kastjes dus over een jaar hebben we weer wat anders in de hdmi poort hangen. :D
Maakt het niet minder leuk er even mee te spelen. ;)

• douwe.nl
Ik word er ook niet vrolijk van :P

Maar het probleem is me niet helemaal duidelijk eigenlijk...

Is het nou de beperkte ondersteuning van de grafische chip op de allwinner A10 door programma's ?

Is het het gebrek aan kracht van de CPU/GPU ?

Moet ik gewoon geduld hebben tot de chip fatsoenlijk ondersteund word ?

Is het kansloos ?

Moet ik de problemen van het niet constant vloeiend afspelen van 1080P films ergens anders zoeken ?

Moet ik eens proberen of het met Lubuntu ofzo beter gaat ?

Opties opties... :P

• SolarOrbiter
:-D nou, ff afwachten tot ik m ontvang, en dan zullen we zien of het echt wat is ;-)
by the way, ik kwam deze tegen http://androidtvbox.us/ deze "gast" levert de box met xbmc pre-installed en zegt dat het hardware accelerated hd filmpjes afspeelt.. ik heb al een paar video's op youtube gezien.. box is vergel;ijkbaar met de pivos xios

Verwijderd

justin_ti schreef op donderdag 27 september 2012 @ 16:05:
Ik kan in mijn router niet zien of ie op half of full duplex werkt. Heb een Linksys E2000. Is het trouwens normaal dat het boxje niet pingbaar is? Ik krijg 100% packetloss. Zal m ook eens mee nemen naar mijn werk morgen, dan kan ik daar eens een testje draaien. Misschien dat het aan bepaalde combo's ligt mbt router / android box.
1080p MKV's (10 GB ong) draaien perfect via USB lokaal. Het zit toch richting netwerk.

Welke led brandt er als je je LAN kabel in je OE hebt steken? Bij mij enkel de gele. Bij het booten komt de groene wel op, maar zodra gestart, enkel de gele.

• Sentry23
Verwijderd schreef op donderdag 27 september 2012 @ 20:12:
[...]

1080p MKV's (10 GB ong) draaien perfect via USB lokaal. Het zit toch richting netwerk.

Welke led brandt er als je je LAN kabel in je OE hebt steken? Bij mij enkel de gele. Bij het booten komt de groene wel op, maar zodra gestart, enkel de gele.
Ik zit hier ook met enkel een gele led, maar dus ook met dat netwerk probleem. WiFi is vele malen sneller (soms tot 40 Mbps) maar niet consistent genoeg voor streamen van 1080p spul.
Dit is de software revisie die er bij mij op staat:

ICS.MBX.20120827

kernel 2.6.34 wsyt123@ubuntuwyst123#5
Mon Aug27 13:24:51 CST 2012

router: Netgear wndr3700v2

Verwijderd

Jullie maken gebruik van onboard ethernet toch? Hoe gaat het als je een usb to ethernet kabeltje gebruikt? :?

• mno
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:44

mno

adullah11 schreef op donderdag 27 september 2012 @ 16:50:
:-D nou, ff afwachten tot ik m ontvang, en dan zullen we zien of het echt wat is ;-)
by the way, ik kwam deze tegen http://androidtvbox.us/ deze "gast" levert de box met xbmc pre-installed en zegt dat het hardware accelerated hd filmpjes afspeelt.. ik heb al een paar video's op youtube gezien.. box is vergel;ijkbaar met de pivos xios
Die G-Box Midnight heb ik ook gezien, ziet er goed uit. De hardware lijkt gelijk aan die van de Oval Elephantbox maar volgens de eigen beschrijving werken XBMC en Youtube er goed op.

Hij ziet er ook nog netjes afgewerkt uit en dat voor $93. Alleen jammer van die extreem hoge verzendkosten vanuit de US naar NL.

Gewoon rösti

• Fire69
If you’re looking for a high performance box that won’t let you down then the Midnight is for you. It’s high performance AML Cortex A9 Neon CPU will get things taken care of. Teamed with our personal favorite GPU, the Mali400, you can count on compatibility with your favorite 3D games and many other 3D apps out there designed for Android.
Die NEON vind ik een beetje raar. Op XDA heb je de nighly builds voor NEON en non-NEON devices. Maar die builds werken niet op de XIOS voor zover ik weet.
Volgens mij is de XIOS dus nog iets anders dan een NEON-device en zei zeggen dat je gewoon de build van XIOS kan installeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douwe.nl
Ik heb net ff the avengers via externe HD geprobeerd, dat gaat prima...

Probleem zit m dus iig niet in de capaciteiten van de allwinner A10.

Maar waar dan wel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
Verwijderd schreef op donderdag 27 september 2012 @ 20:12:
[...]

Dat weet ik niet! Wel denk ik dat ik er uit ben. Als ik een CPU monitor programma installeer, dan zie ik dat de CPU continue met 90 tot 100% belast wordt door een app genaamd MediaCenter. Helaas is deze app met geen mogelijkheid af te sluiten. Via taskkillers komt hij meteen weer op de achtergrond terug en uninstallen zal alleen gaan met root rechten omdat het een 'systeem app' betreft.

Ik denk niet dat de netwerk interface zijn eigen cpu heeft maar gebruik moet maken van dat kleine beetje CPU dat er nog over is. Ik vind m sowieso ontzettend traag om op te werken, maar nou weet ik dus hoe dat komt.

Alleen de volgende stap, hoe krijgen we root toegang :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
Hij ziet er ook nog netjes afgewerkt uit en dat voor $93. Alleen jammer van die extreem hoge verzendkosten vanuit de US naar NL.
ik heb vop menig fora gelezen dat je sowieso voor pakketjes uit de VS btw moet betalen .. dus zal dus ook niet bij de 93 dollar blijven. ik denk dat we binnenkort ook wel klonen kunnen verwachten van de g-box op aliexpress en die zullen vast goedkoper zijn. maar idd, ziet er wel mooi uit jah :-)

[ Voor 4% gewijzigd door SolarOrbiter op 28-09-2012 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
Ik heb voor de smart tv box een apart topic geopend! Lijkt me handig voor het overzicht, gezien er steeds meer mensen hier over dit kastje beginnen kunnen we misschien onze ervaringen bundelen:

justin_ti in "[MediaPlayer] Refee M6 Amlogic-8726 M3 Android 4.0 box"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blijkbaar in de netwerkinterface? Ik zou zeggen als via lan niet gaat, via wifi te traag is maar via usb wel dat een usb naar ethernet kabeltje de oplossing zou kunnen zijn? :?
Niet de meest sjieke oplossing maag hey? Als het werkt? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-09 03:57
Verwijderd schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 10:37:
[...]

Blijkbaar in de netwerkinterface? Ik zou zeggen als via lan niet gaat, via wifi te traag is maar via usb wel dat een usb naar ethernet kabeltje de oplossing zou kunnen zijn? :?
Niet de meest sjieke oplossing maag hey? Als het werkt? ;)
Lol, helemaal leuk voor mensen die geen kabels kunnen trekken. Die moeten dan dus aan die usb-to-ethernet-adapter weer een wireless bridge knopen, zoals een apple airport of een DD-WRT-compatible router :')

Zijn er geen goed werkende USB-Wifi adaptertjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Henk schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 10:40:
Lol, helemaal leuk voor mensen die geen kabels kunnen trekken. Die moeten dan dus aan die usb-to-ethernet-adapter weer een wireless bridge knopen, zoals een apple airport of een DD-WRT-compatible router :')

Zijn er geen goed werkende USB-Wifi adaptertjes?
Nou ja full hd via wifi is lastig, zover waren we al. ;)
Wil je dat zul je toch kabel moeten trekken. Blijkbaar is de netwerkinterface ook brak maar werkt de usb aansluiting(en) wel naar behoren. Ik probeer ook alleen maar mee te denken in oplossingen he? 8)
Pagina: 1 ... 6 ... 93 Laatste

Let op:
Dit topic is niet voor de mediaspelers van Google: die hebben namelijk hun eigen plekje: Google Mediaspelers Discussietopic -Chromecast/TV/Streamer