.
[ Voor 132% gewijzigd door Cocytus op 26-06-2016 10:35 ]
[ Voor 132% gewijzigd door Cocytus op 26-06-2016 10:35 ]
Tsja, ik ben blij dat jij weet wat ik voor informatie heb en hoe goed ik sommige mensen ken.Cocytus schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 21:22:
[...]
Leuk verhaal maar simpelweg niet waar, zoals schuldhulpverleners je zullen vertellen. Als je echt alle informatie over dit soort gevallen bekijkt zul je zien dat de waarheid altijd toch net iets anders blijkt te liggen.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato
[ Voor 105% gewijzigd door Cocytus op 26-06-2016 10:35 ]
Jij leest echt niet he? Die scooter hadden ze toen er nog geen schulden waren. Ik gaf je de informatie om je inzicht te verschaffen. Die scooter is er inmiddels niet meer, die was van een van de zonen. En nu is er dus bij haar één fiets en bij hem weet ik het niet, ik heb met hem minder contact.Cocytus schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 21:52:
Vroeger fietsten mensen gewoon een uur van en naar school of werk. Waar is die scooter voor nodig? Om meteen maar bij de allereerste kostenpost die je noemt te beginnen.
Dat is helemaal leuk...Jij zegt dat ik geen informatie heb? Die heb ik juist wel en jij niet. Ik geef je de informatie en dan zeg je dat het niet waar is wat ik weet? Kan je gedachten lezen?Maar ik heb geen zin om over individuele gevallen te discussieren, omdat, zoals ik al zei, je geen volledige informatie hebt en het dus onvermijdelijk een welles / nietes discussie wordt. Vandaar dat ik het stuk dat jij quote al had weggehaald.
[ Voor 99% gewijzigd door Cocytus op 26-06-2016 10:35 ]
Als je naar de voedselbank moet dan ben je gewoon arm. In afrika zijn ze ook arm en daar moeten sommigen ook aan de voedselhulpverlening. Voedselbank = armoede.Cocytus schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 21:22:
Wat is echte armoede? Er is een dak, er komt drinkwater uit de kraan en er is genoeg te eten (al dan niet via de voedselbank). De zorg is gratis en het onderwijs voor de kinderen ook. Echte armoede bestaat in Nederland niet meer. Is het leuk? Nee, vast niet, maar op het moment dat je alleenstaande bijstandsmoeder bent met vier (!) kinderen én in de schuldsanering zit heb je ook zelf iets fout gedaan.
Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.
[ Voor 100% gewijzigd door Cocytus op 26-06-2016 10:35 ]
Nee, echte armoede niet maar in die definitie is iedereen die te vreten heeft niet echt arm.Cocytus schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 23:00:
Arm? Wellicht. 'Leven in echte armoede'? Nee.
Ik zit niet in de bijstand maar in een arbeidsongeschiktheidsuitkering, die is volgens mij flink hoger dan de bijstand (circa 940 e per maand of zo), dus dit kun je niet zomaar vergelijken.Ik vind het heel vervelend voor je dat je vroeger maar één keer per week kon douchen en ik vind dat ook echt onacceptabel, maar ik denk dat dat soort situaties niet of (in absolute aantallen) vrijwel niet (meer) voorkomt. Zoals je zelf al zei kun je van jouw uitkering een kleine ééngezinswoning bewonen en lekker eten en wat niet al. Bijstand wordt hoger als er kinderen zijn en de kinderbijslag wordt elk kind hoger per kind.
Nee, maar de vraag is of de moeder wel kan rondkomen als ze op een fatsoenlijke manier met geld omgaat.En als de moeder al haar geld oprookt, moeten we dan ook maar gewoon doorgaan met betalen? Ergens houdt het op. Kom je op het punt dat moeder niet voor haar kinderen zorgt, dan is er jeugdzorg, hoewel ik besef dat dat ook geen lolletje is. Maar gewoon maar meer geld is uiteindelijk ook geen oplossing. Wie niet met geld om kan gaan, heeft altijd te weinig.
Wat noem je aanzienlijke absolute aantallen? 10 gezinnen in Nederland? 100? 10.000?Cocytus schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 23:00:
Ik vind het heel vervelend voor je dat je vroeger maar één keer per week kon douchen en ik vind dat ook echt onacceptabel, maar ik denk dat dat soort situaties niet of (in absolute aantallen) vrijwel niet (meer) voorkomt. Zoals je zelf al zei kun je van jouw uitkering een kleine ééngezinswoning bewonen en lekker eten en wat niet al. Bijstand wordt hoger als er kinderen zijn en de kinderbijslag wordt elk kind hoger per kind.
Ik ben blij dat we in Nederland werken met de beslagvrije voet c.q. het Vrij Te Laten Bedrag. De schuldenaar mag hiermee doen en laten wat hij wil, zolang hij maar geen nieuwe schulden maakt. Dat voorkomt gezeur over wat wel en niet nodig is... De een vind roken noodzakelijk (omdat er sprake van verslaving is, of omdat iemand moet kunnen ontspannen), de ander 'n auto (omdat ze toch met 't kind naar 't ziekenhuis moeten kunnen en ze in 'n gat wonen), de derde vind tv/internet noodzakelijk (zal tweakers niet verwonderen), de 4e 'n telefoon. De 5e vind biologisch eten noodzakelijk, en de 6e duurzame kleding en energie. Gelukkig mogen mensen (ook als ze in de schuldbemiddeling zitten!) zelf kiezen, zolang ze maar binnen hun budget blijven.En als de moeder al haar geld oprookt, moeten we dan ook maar gewoon doorgaan met betalen? Ergens houdt het op. Kom je op het punt dat moeder niet voor haar kinderen zorgt, dan is er jeugdzorg, hoewel ik besef dat dat ook geen lolletje is. Maar gewoon maar meer geld is uiteindelijk ook geen oplossing. Wie niet met geld om kan gaan, heeft altijd te weinig.
Verbied conversiepraktijken tegen LHBTQIA+-mensen, teken de petitie!
Gelukkig val ik daar niet onder. Bezuinigen betekend minder uitgeven, te beginnen met luxe die je niet nodig hebt.André schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 23:22:
Ik las dit bericht:
http://www.telegraaf.nl/o...mt_met_moeite_rond__.html
En moet direct even aan dit topic denken.
Toch is het moeilijk oordelen, zijn we nou van die luxe varkens die gewoon niet weten wat 'de broekriem aanhalen' betekent en we bij blijven lenen, of is het noodzakelijk om toch weer even vooruit te kunnen tot betere tijden...moeilijk. Feit is dat 1 op de 2 Nederlanders dus meer dan €2000 schuld heeft (buiten hypotheek om).
Als jij voedsel wilt krijgen van de voedsel bank, moet je kunnen aantonen dat je geen geld hebt om eten te kopen en dan ben je dus gewoon arm. Het is dus echt niet zo dat je daar zomaar kunt aankloppen voor eten.geen vinger schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 22:34:
[...]
Als je naar de voedselbank moet dan ben je gewoon arm.
Tja internet verbinding is wel heel erg handig tegenwoordig, maar er zijn hele volksstammen die probleemloos op hun werk komen zonder auto. Voor sommige banen zal het nodig zijn, maar het lijkt mij toch vreemd dat het een werkgever ook maar ene zak uitmaakt hoe jij op je werk komt, tenzij je voor je werkgever ook nog regelmatig moet reizen en die wil dat je dat met je eigen auto doet. Maar dat zal voor de meeste banen niet het geval zijn, en dan is het ook nog dat als jij met de fiets op je werk kan komen, je dus relatief dichtbij woont en dat scheelt de werkgever in reiskostenvergoeding.Er word gezegt dat een auto of je internet verbinding luxe is, maar tegenwoordig ben je zonder een auto of een internet verbinding nauwelijks nog in staat om werk te vinden.
Ik woon in zuid limburg, en werk ligt hier niet voor het oprapen, dus ik moet wel gaan reizen. Als je de vacatures er eens op na slaat, zul je snel genoeg zien dat eigen vervoer toch wel erg vaak bij de eisen staan. Een werkgever zal dit niet voor niks eisen.furby-killer schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 09:51:
[...]
Tja internet verbinding is wel heel erg handig tegenwoordig, maar er zijn hele volksstammen die probleemloos op hun werk komen zonder auto. Voor sommige banen zal het nodig zijn, maar het lijkt mij toch vreemd dat het een werkgever ook maar ene zak uitmaakt hoe jij op je werk komt, tenzij je voor je werkgever ook nog regelmatig moet reizen en die wil dat je dat met je eigen auto doet. Maar dat zal voor de meeste banen niet het geval zijn, en dan is het ook nog dat als jij met de fiets op je werk kan komen, je dus relatief dichtbij woont en dat scheelt de werkgever in reiskostenvergoeding.
En hoewel ik het er dus mee eens ben dat internet verbinding bijzonder nuttig is, klopt je verhaal toch echt niet helemaal. Bij het UWV staan computers met internet zodat jij daar alles kan doen waarvoor je een computer nodig hebt om werk te krijgen.
Dat klopt helemaal...maar zelfs de regering gaat er min of meer van uit dat je internet hebt. Want ze gaan vrolijk twee derde van de werkpleinen sluiten. Er blijven er iets van 30 over voor heel Nederland. 2-3 per provincie dus.furby-killer schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 09:51:
En hoewel ik het er dus mee eens ben dat internet verbinding bijzonder nuttig is, klopt je verhaal toch echt niet helemaal. Bij het UWV staan computers met internet zodat jij daar alles kan doen waarvoor je een computer nodig hebt om werk te krijgen.
Op een school heb je alle faciliteiten die je nodig hebt voor de betreffende opleiding, als je informatie nodig hebt voor een examen de volgende dag tja ....Ortep schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 10:30:
[...]
En als je kinderen hebt zit je met het probleem dat voor een groot deel van het schoolwerk internet haast een must is. Voor het opzoeken van geghevens of het benaderen van bv een Black Board systeem waarop alle informatie van de studie worden uitgewisseld. Je kan dat op school ook, maar daar heb je weinig aan als je thuis zit en wat moet weten over je tentamen morgen.
[ Voor 3% gewijzigd door Bossie op 02-06-2012 10:54 ]
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Wanneer heb jij voor het laatste echt een volledige opdeiding gevolgd? Een systeem als BlackBoard wordt gebruikt om te communiceren met de studenten. Daar staat bv op dat het tentamen van morgen niet in ruimte A1234 is, maar in B5678. Studenten worden geacht dat zelf in de gaten te houden en er ook op te reageren als er bv vragen gesteld worden. Zo van: Morgen vervalt fysiologie, maar we kunnen een vervangende docent regelen voor anesthesie. We willen dat jullie allemaal 1-2 vragen voor hem hebben dan kan hij ze voorbereiden.Bospa01 schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 10:51:
[...]
Op een school heb je alle faciliteiten die je nodig hebt voor de betreffende opleiding, als je informatie nodig hebt voor een examen de volgende dag tja ....
[ Voor 6% gewijzigd door Ortep op 02-06-2012 11:08 ]
[ Voor 121% gewijzigd door Cocytus op 26-06-2016 10:35 ]
[ Voor 6% gewijzigd door EvaluationCopy op 02-06-2012 11:09 ]
3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super
Volgens mij zijn er nauwelijks opleidingen meer waar je aan de slag kunt zonder laptop en/of internet. En binnenkort gaan veel middelbare scholen ze ook verplicht stellen. Beetje hetzelfde als 20 jaar terug tegen iemand zeggen 'ja hoor die opleiding kan prima zonder schoolboeken'. Dat kan dus niet.Ortep schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 11:05:
[...]
Wanneer heb jij voor het laatste echt een volledige opdeiding gevolgd? Een systeem als BlackBoard wordt gebruikt om te communiceren met de studenten. Daar staat bv op dat het tentamen van morgen niet in ruimte A1234 is, maar in B5678. Studenten worden geacht dat zelf in de gaten te houden en er ook op te reageren als er bv vragen gesteld worden. Zo van: Morgen vervalt fysiologie, maar we kunnen een vervangende docent regelen voor anesthesie. We willen dat jullie allemaal 1-2 vragen voor hem hebben dan kan hij ze voorbereiden.
Zonder computer/laptop zijn vele opleidingen niet te doen en zonder internet kan je nauwelijks communiceren. En dat lukt nog redelijk als de studenten elkaar dagelijks zien. Maar er zijn heel wat opleidingen waarbij de studenten maar een paar dagen per week bij het instituut zijn en dan niet eens allemaal op dezelfde tijd, afhankelijk van de studie richting en indeling in soms meerdere groepen.
3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super
Dus alles waar je niet dood aan gaat is geen eerste levensbehoefte.. In de afgelopen keuringsdienst van waren kwam naar voren dat kippenvoer van 1 euro de kilo zelfs voor mensen goed is met wat aanvulling van vitamine C.EvaluationCopy schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 11:08:
Grappig dat sommige mensen vinden dat iets als een kapper een eerste levensbehoefte is. Pardon? Ga je dood als je niet naar de kapper gaat?
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Tot Januari 2011, bij informatica was bijvoorbeeld een laptop nice to have maar het kon ook prima zonder door de faciliteiten van de school.Ortep schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 11:05:
[...]
Wanneer heb jij voor het laatste echt een volledige opdeiding gevolgd? Een systeem als BlackBoard wordt gebruikt om te communiceren met de studenten. Daar staat bv op dat het tentamen van morgen niet in ruimte A1234 is, maar in B5678. Studenten worden geacht dat zelf in de gaten te houden en er ook op te reageren als er bv vragen gesteld worden. Zo van: Morgen vervalt fysiologie, maar we kunnen een vervangende docent regelen voor anesthesie. We willen dat jullie allemaal 1-2 vragen voor hem hebben dan kan hij ze voorbereiden.
Zonder computer/laptop zijn vele opleidingen niet te doen en zonder internet kan je nauwelijks communiceren. En dat lukt nog redelijk als de studenten elkaar dagelijks zien. Maar er zijn heel wat opleidingen waarbij de studenten maar een paar dagen per week bij het instituut zijn en dan niet eens allemaal op dezelfde tijd, afhankelijk van de studie richting en indeling in soms meerdere groepen.
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Grijns...je hebt ongeveer hetzelfde gedaan als ik. Ik moest een keer ikets ingewikkelds laten doen bij een notaris. Een forse rekening, maar wel terrecht hij had er echt voor gewerkt. En per minuut gespecificeerd. Toen ik zag dat per minuut gerekend mijn kapper duurder was dan de notaris heb ik inderdaad een tondeuse gekocht. De tondeuse was een luxe model, maar niet duurder dan 3 bezoekjes aan de kapper. Winst over de laatste pakweg 10-12 jaar? Een dikke anderhalf duizend euro.EvaluationCopy schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 11:08:
Grappig dat sommige mensen vinden dat iets als een kapper een eerste levensbehoefte is. Pardon? Ga je dood als je niet naar de kapper gaat? Natuurlijk is het prettig om er een beetje verzorgd uit te zien. Als je toch graag een kort koppie hebt, koop een tondeuse van 2 tientjes en je hoeft 10 jaar geen geld aan kappers uit te geven. Ondanks 3x modaal inkomen ben ik sinds 1999 niet meer naar de kapper geweest, heb m'n vrouw een keer een kappersschaar gegeven, beetje oefenen en voila.
Lekkere vergelijking, wel of niet eten en in de vrieskou slapen of een mooi kapsel hebbenCyberpope schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 11:12:
[...]
Dus alles waar je niet dood aan gaat is geen eerste levensbehoefte.. In de afgelopen keuringsdienst van waren kwam naar voren dat kippenvoer van 1 euro de kilo zelfs voor mensen goed is met wat aanvulling van vitamine C.
Dus alleen kippenvoer met een potje vitamine C is voldoende? Kun je blijven leven... En er is ook nog wel ergens een schuur voor als het echt koud is...
Er zijn bijstandsnormen voor alleenstaanden, alleenstaande ouders en gezinnen (lees: gehuwden). De hoogte van de bijstand is wel degelijk afhankelijk van de gezinssituatie. Mocht je bedoelen dat er bij 1 of 10 kinderen geen verschil zit in de hoogte van de bijstandsuitkering, dat klopt.Ardana schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 01:53:
[...]
Bijstand wordt niet hoger als er kinderen zijn, niet als er een partner is. De kinderbijslag is niet voldoende om de kosten van 't kind te dekken.
[...]
Precies. Ik ben overigens van de andere optie, nl. gewoon laten groeien en af en toe puntjes bijknippenOrtep schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 11:15:
[...]
Grijns...je hebt ongeveer hetzelfde gedaan als ik. Ik moest een keer ikets ingewikkelds laten doen bij een notaris. Een forse rekening, maar wel terrecht hij had er echt voor gewerkt. En per minuut gespecificeerd. Toen ik zag dat per minuut gerekend mijn kapper duurder was dan de notaris heb ik inderdaad een tondeuse gekocht. De tondeuse was een luxe model, maar niet duurder dan 3 bezoekjes aan de kapper. Winst over de laatste pakweg 10-12 jaar? Een dikke anderhalf duizend euro.
Daar kan je luxe van op vakantie naar een of ander tropisch land.
[ Voor 8% gewijzigd door EvaluationCopy op 02-06-2012 11:20 ]
Ik geloof je, maar ik vind het wel grappig dat het bij Informatica niet nodig is en bij opleidingen in de zorg en logistiek (Twee die ik van nabij meemaak) dus zonder laptop/internet niet te doen is. Hoe wil jij uitgebreide studies schrijven als je bv een paar hele dagen een opleiding volgt en als praktijk ook nog een paar dagen ergens 8 uur per dag werkt. Je zal dat verslag 's avonds of in het weekend moeten schrijven. Daar zal je onderzoek voor moeten doen, dingen moeten opzoeken. Tijdens de dagen dat je werkt kan je dat niet op je werk doen. En als je een voledige dag met studie hebt heb je ook weinig tijd om research te doen. Bovendien wordt er vaak in groepen gewerkt. Dus heel veel communicatie over het gezamelijke project. Ook in de avond uren en in het weekend.Bospa01 schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 11:13:
[...]
Tot Januari 2011, bij informatica was bijvoorbeeld een laptop nice to have maar het kon ook prima zonder door de faciliteiten van de school.
In NL hoeft niemand het te doen met VN voedseldroppingen nee maar we leven in een land waarvan ik toch telkens het idee heb dat we mensen een stap verder moeten kunnen helpen. Echter als je in NL van de trein afvalt en in de financiele problemen zit dan kom je er niet zomaar weer op. De stille armoede zit 'm zoals in dit topic meermalen aangehaald in de on-ontsnapbaarheid (is dat een woord?) van de situatie waar men in zit en de stress dat het met zich meebrengt. Ook als je aan de voedselbank moet dan ben je heus wel arm ook in NL. De mensen die ik ken die arm zijn zijn idd van die types die bij de wehkamp kopen en afbetalen. Dat gaat idd mis op een gegeven moment.Cocytus schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 23:00:
[...]
Arm? Wellicht. 'Leven in echte armoede'? Nee.
And it goes BRAAAAAPP!
Heb je ook gelezen wat daar geschreven wordt mbt de uitvaartverzekering en dan nog eens naar de titel van dit topic gekeken?EvaluationCopy schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 11:08:
http://www.nu.nl/geldzake...rzekeringen-besparen.html
Beetje laat in de discussie maar hier staat mooi uitgelegd hoe stom het is om bepaalde zaken te verzekeren. De uitvaartverzekering is wel de allerstompzinnigste van allemaal. Je verzekert je tegen onheil dat KAN gebeuren. Van overlijden WEET je dat het gebeurt. Met 100 mensen verzeker je je tegen brand in huis en bij eentje gebeurt het, mooi. Bij overlijden verzeker je je met 100 mensen en die 100 mensen komen allemaal te overlijden. Marge van de verzekeraar er overheen en hoppa.... zelf betalen is goedkoper, dat snapt toch iedereen.
Als je er waarde aan hecht om op een in jouw ogen fatsoenlijke manier afscheid te nemen van iemand maar het niet zo breed hebt dat je zomaar even 7 a 8.000 euro kunt missen als iemand overlijdt dan is een uitvaartverzekering helemaal niet zo stompzinnig als jij het hier doet voorkomen.De belangrijkste is de uitvaartverzekering. Dat is vooral een verzekering van vroeger, toen mensen bang waren begraven te moeten worden ‘van de armen.’
Maar ondanks dat huishoudens inmiddels gemiddeld 40 000 euro op hun spaarrekening hebben staan, betalen nog steeds 5 miljoen mensen jaar in jaar uit voor een dergelijke polis.
[ Voor 9% gewijzigd door ninjazx9r98 op 02-06-2012 11:36 ]
[ Voor 99% gewijzigd door Cocytus op 26-06-2016 10:36 ]
26779
Eén van de meest rake uitspraken in deze discussie.* je kunt nog kijken en wat opschrijven? Dan ben je niet zielig en kun je wel werken. Als je dat werkelijk vind, waarom geef je zo iemand dan geen baantje? Nee, dat moet iemand anders dan weer doen.
Sorry maar dat is echt onzin, er blijft een vorm van risicospreiding. Als iemand van 20 overlijdt dan is er waarschijnlijk helemaal geen pot spaargeld van 40k. Twee jaartjes premie levert dan een mooi bedragje voor een uitvaart op. Word je onverhoopt 95 en heb je jaren lang gedokt, ja, dan heb je pech gehad. Het is dus eerder een vorm van een loterij.EvaluationCopy schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 11:08:
Beetje laat in de discussie maar hier staat mooi uitgelegd hoe stom het is om bepaalde zaken te verzekeren. De uitvaartverzekering is wel de allerstompzinnigste van allemaal. Je verzekert je tegen onheil dat KAN gebeuren. Van overlijden WEET je dat het gebeurt. Met 100 mensen verzeker je je tegen brand in huis en bij eentje gebeurt het, mooi. Bij overlijden verzeker je je met 100 mensen en die 100 mensen komen allemaal te overlijden. Marge van de verzekeraar er overheen en hoppa.... zelf betalen is goedkoper, dat snapt toch iedereen.
Het hoort hier wel degelijk thuis. Mensen zijn oververzekerd, daar valt (juist voor armen) procentueel een hoop winst op te behalen.ninjazx9r98 schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 11:35:
[...]
Heb je ook gelezen wat daar geschreven wordt mbt de uitvaartverzekering en dan nog eens naar de titel van dit topic gekeken?
Het gaat hier over anonieme armoede en de crisis in Nederland en dan kom jij aan met een link waar ze als argument voor het overbodig zijn van een uitvaartverzekering aanvoeren dat een gemiddeld huishouden 40.000 euro aan spaargeld heeft
[ Voor 106% gewijzigd door Cocytus op 26-06-2016 10:36 ]
'alle deelnemers' bestaan niet, alleen individuen. En die kunnen er dus best baat bij hebben.EvaluationCopy schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 11:47:
[...]
Als je na 2 jaar verzekering overlijdt, joehoeee voor bijna niks een begrafenis gescoord. Maar dat betekent dat iemand anders via z'n premie het dubbele heeft lopen betalen. Dit is geen loterij, grosso modo is het winst voor alle deelnemers als ze het NIET doen. (Winstmarge/kosten verzekeraar, assurantiënbelasting etc...)
Dat zijn geen bochten, dit is de praktijk. Het zijn de studie omstandigheden van iemand die een opleiding tot Operatie Assistent of Anesthesie Assistent volgt aan het LUMC. De meeste wonen niet in Leiden, maar gaan voor die dagen dat ze daar moeten zijn heen en weer. Die mensen zijn dus maar een paar dagen in de week in Leiden en voor de rest hebben ze verplicht een full time baan in een ziekenhuis De meeste in de Randstad maar sommigen ook daar buiten tot in Zeeland toe. Leuke reistijden om 'even' op je gemak in de bibliotheek te zitten. Hoe lang die ook open is.Cocytus schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 11:40:
[...]
Je moet je wel echt in steeds meer bochten wringen, niet? En uitgebreid onderzoek moeten doen, en een paar volle dagen college volgen, en een paar volle dagen werken, en ver van de Universiteit wonen. Ga toch weg met je zieligdoenerij. Dit zijn trouwens de reguliere openingstijden van de
Raak is ie wel, maar terecht niet. Die uitspraak is gewoon een dove een knal verkopen, en zeggen "wie niet horen wil, moet maar voelen".26779 schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 11:42:
[...]
Eén van de meest rake uitspraken in deze discussie.
[ Voor 166% gewijzigd door Cocytus op 26-06-2016 10:36 ]
Er zijn ook individuen die baat hebben bij een loterij. Dat maakt het puur wiskundig nog niet minder stom om er aan mee te doen.Brunniepoo schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 11:51:
[...]
'alle deelnemers' bestaan niet, alleen individuen. En die kunnen er dus best baat bij hebben.
Ik ben al een paar decenniea klaar met een opleiding en niemand, zeker ik niet, klaagt er over dat het zwaar is. De hele discussie draait er om of een internet aansluiting belangrijk is en of het bij een studie hoort ja of nee. Dat zou je weten als je goed gelezen had.Cocytus schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 11:54:
[...]
Nee, het heeft te maken met jouw Calimero-syndroom. Grow some balls. Wie een medische opleiding gaat volgen heeft niet het recht vervolgens te klagen dat het zo zwaar is, zeker niet met de reden 'de reistijden zijn zo lang'
[ Voor 24% gewijzigd door Ortep op 02-06-2012 12:03 ]
[ Voor 147% gewijzigd door Cocytus op 26-06-2016 10:36 ]
Mwah, bij een loterij ben je in principe verliezer tot je wint. Bij een uitvaartverzekering ben je winnaar het moment dat je betaalde premie groter is dan de uitkering die er tegenover staat. En ook als je uiteindelijk 'verliest' dan heb je dus lang gewonnen. Bij een loterij is dat niet zo. Ik weet dus niet of het echt te vergelijken is.EvaluationCopy schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 11:54:
[...]
Er zijn ook individuen die baat hebben bij een loterij. Dat maakt het puur wiskundig nog niet minder stom om er aan mee te doen.
Het argument dat gebruikt wordt om aan te tonen dat mensen oververzekerd zijn maakt dat het wat mij betreft hier niet thuis hoort.EvaluationCopy schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 11:47:
[...]
Het hoort hier wel degelijk thuis. Mensen zijn oververzekerd, daar valt (juist voor armen) procentueel een hoop winst op te behalen.
Als je na 2 jaar verzekering overlijdt, joehoeee voor bijna niks een begrafenis gescoord. Maar dat betekent dat iemand anders via z'n premie het dubbele heeft lopen betalen. Dit is geen loterij, grosso modo is het winst voor alle deelnemers als ze het NIET doen. (Winstmarge/kosten verzekeraar, assurantiënbelasting etc...)
26779
Ik weet niet hoe jij de quote leest, maar ik lees hem als een constatering. Een constatering het niet mee eens is, maar wel een realiteit is. En daar sluit ik me dan ook bij aan. Zodra je een beperking hebt, en er wordt een rekensommetje gemaakt dat je _in principe_ functie x,y en z nog zou moeten kunnen uitvoeren en daarbij minder dan 35% inkomens verlies hebt, je als werkbekwaam wordt beschouwd. Het is werkelijk ongelofelijk dat op basis van _theoretisch_ inkomensverlies je arbeidsongeschiktheids percentage wordt bepaald.RaZ schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 11:53:
[...]
Raak is ie wel, maar terecht niet. Die uitspraak is gewoon een dove een knal verkopen, en zeggen "wie niet horen wil, moet maar voelen".
Het zegt meer over de persoon die zo'n uitspraak doet, kortzichtig, en totaal niet weten waar die het over heeft.
Een fysieke beperking heeft blijkbaar niemand moeite mee dat zo'n persoon niet kan werken. Maar zodra iemand niet in een rolstoel zit, of een arm in het gips heeft, zegt niets over de geestelijke gesteldheid van iemand.
Iemand die zwakbegaafd is, is fysiek in staat om te kunnen werken. De vraag is of ie het werk uberhaupt aan kan is een totaal ander iets. Want als je compleet gaat flippen omdat je een paniekaanval krijgt, is dat niet een kwaliteit waar werkgevers op zitten te wachten.
Kijk voor de grap maar eens in het ADD-topic, waar mensen gewoon al vrij snel zeggen: Ik had liever in een rostoel gezeten, dan zien mensen dat er iets niet zit zoals het hoort te zijn. Bij een mentale handicap/beperking zie je dat niet direct. Mensen die dan wel oordelen op basis van vooroordelen vind ik nog veel triester volk.
Het is vervelend als cynicus steeds gelijk te krijgen.
Dan heb je een hoop basisbehoeften afgedekt. En de rest? Als je jouw betoog doortrekt dan zou je dus kennelijk de verantwoordelijkheden over moeten nemen en dus de 'domme dingen' moeten verbieden als overheid? Of begrijp ik je dan verkeerd?peter00 schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 12:15:
Wat ik ook proef is dat 'domheid' (het maken van verkeerde keuzes) hard moet worden afgestraft. Roken? De Lul! Telefoon? De Lul! Flatscreen? De Lul! Kinderen krijgen? De Lul! Ik vind dat niet (helemaal) terecht. Dat moet gerelativeerd worden.
Het Libertarische/Liberale idee dat iedereen verantwoordelijk is voor het maken van zn eigen keuzes, is voor velen veel te veel gevraagd. Heel veel mensen hebben begeleiding nodig. Soms zelfs meer dan vrijblijvend advies. Veel volwassenen hebben meer begeleiding nodig dan sommige kinderen.
Een aantal zaken kun je ondervangen door zaken gewoon goed te regelen voor deze mensen: pensioenFONDS (niks beleggingsverzekering), ziekenfonds(wie kent t nog?), standaard gratis basis- en middelbaar onderwijs, nuts voorzieningen met standaardtarieven .f*ck de marktwerking.Er zijn steeds meer sectoren waar t niet blijkt te werken, behalve voor de bestuurders .
Het heeft niet zoveel te maken met afstraffen, maar verantwoordelijkheid nemen.peter00 schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 12:15:
Wat ik ook proef is dat 'domheid' (het maken van verkeerde keuzes) hard moet worden afgestraft. Roken? De Lul! Telefoon? De Lul! Flatscreen? De Lul! Kinderen krijgen? De Lul! Ik vind dat niet (helemaal) terecht. Dat moet gerelativeerd worden.
Ik las hem alsof je het er direct mee eens bent, zonder de achterliggende beperkingen te kennen.26779 schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 12:12:
[...]
Ik weet niet hoe jij de quote leest, maar ik lees hem als een constatering. Een constatering het niet mee eens is, maar wel een realiteit is. En daar sluit ik me dan ook bij aan.
Ja, die logica snap ik ook eigenlijk niet. Maar in een kapitalistische samenleving klopt die redenatie weer wel. Immers, alles draait enkel en alleen nog maar om geld.Zodra je een beperking hebt, en er wordt een rekensommetje gemaakt dat je _in principe_ functie x,y en z nog zou moeten kunnen uitvoeren en daarbij minder dan 35% inkomens verlies hebt, je als werkbekwaam wordt beschouwd. Het is werkelijk ongelofelijk dat op basis van _theoretisch_ inkomensverlies je arbeidsongeschiktheids percentage wordt bepaald.
[ Voor 4% gewijzigd door RaZ op 02-06-2012 12:42 ]
verbieden kun en mag je niet. Dat levert inderdaad een dilemma op met lieden die geen hulp kunnen of willen aanvaarden.Ze kunnen altijd nog verkeerde keuzes blijven maken. Oplossing zou kunnen zijn om verantwoordelijkheid voor basisvoorzieningen over te nemen beneden een bepaald inkomens nivo, zoals het aloude ziekenfonds, of sociale woningbouw waarbij de vaste lasten direct worden ingehouden. Dat geeft iedereen een vangnet. Het zet de piketpaaltjes voor de minder begaafden in de moderne keuzejungle.Brunniepoo schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 12:24:
[...]
Dan heb je een hoop basisbehoeften afgedekt. En de rest? Als je jouw betoog doortrekt dan zou je dus kennelijk de verantwoordelijkheden over moeten nemen en dus de 'domme dingen' moeten verbieden als overheid? Of begrijp ik je dan verkeerd?
Je generaliseert op deze wijze door mensen met een laag inkomen gelijk te stellen aan mensen die minder begaafd zijn. Dat gaat namelijk zeker niet altijd op. En wat als mensen net boven die inkomensgrens komen, dan laten we ze ineens los? Dat gaat net zo goed problemen geven voor mensen (ongeacht hun inkomen) die het zelf niet zo goed kunnen regelen allemaal.peter00 schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 12:43:
[...]
Ze kunnen altijd nog verkeerde keuzes blijven maken. Oplossing zou kunnen zijn om verantwoordelijkheid voor basisvoorzieningen over te nemen beneden een bepaald inkomens nivo, zoals het aloude ziekenfonds, of sociale woningbouw waarbij de vaste lasten direct worden ingehouden. Dat geeft iedereen een vangnet. Het zet de piketpaaltjes voor de minder begaafden in de moderne keuzejungle.
Ik lees hier trouwens een behoorlijke motivatie voor meer belastingen, meer ambtenaren en meer regelzucht. Is dat ook onderdeel van jouw idee?Mijn idee is dat in ieder geval vanuit de overheid coaching (met perspectief, situatie-afhankelijk) moet worden aangeboden voor zwakke groepen. Daar mag wel wat didactische dwang bijzitten: "als je deze baan accepteert, gaan wij aan de slag met de schuldeiser en regelen we goedkope kinderopvang."
Kinderen laat je ook stukje bij beetje meer beslissen over hun uitgaves. Zakgeld, kleedgeld, kostgeld, dat dump je ook niet in een keer op hun bord.
Ik kan die vraag net zo goed omdraaien...Cocytus schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 11:49:
[...]
Er kan een hoop beter in de Nederlandse sociale zekerheid, inderdaad vooral op het gebied van de armoedeval en het bieden van kansen. Dat dingen beter kunnen betekent niet dat er naar hedendaagse maatstaven 'echte armoede' is.
Ik weet niet of je ooit in een echt arm land bent geweest. Als ik dit zo lees denk ik van niet
[ Voor 22% gewijzigd door ROFLASTC op 02-06-2012 13:01 ]
And it goes BRAAAAAPP!
Nou ja, dat én je geeft ze mogelijkheden niet om het financieel erg te verkloten. Nu is dat met het internet al lastiger dan vroeger, maar toen kon je ook gewoon niet meer uitgeven dan je had.peter00 schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 12:43:
[...]
Kinderen laat je ook stukje bij beetje meer beslissen over hun uitgaves. Zakgeld, kleedgeld, kostgeld, dat dump je ook niet in een keer op hun bord.
Niet dus. Dat is het vrijblijvende karakter van de aanbieding van coaching. Je kunt t aktief aanbieden als iemand dreigt af te glijden, maar ook passief, als dat een gepasseerd station is. Bij groepen die de grens omhoog passeren kan dat simpel afgebouwd worden. Geleidelijk loslaten doe je ook met kinderen die op zichzelf gaan wonen. Die flikker je ook niet in het diepe.SmartDoDo schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 12:52:
[...]
Je generaliseert op deze wijze door mensen met een laag inkomen gelijk te stellen aan mensen die minder begaafd zijn. Dat gaat namelijk zeker niet altijd op. En wat als mensen net boven die inkomensgrens komen, dan laten we ze ineens los? Dat gaat net zo goed problemen geven voor mensen (ongeacht hun inkomen) die het zelf niet zo goed kunnen regelen allemaal.
Belasting? ja, ik ben blij dat ik belasting kan en mag betalen. Geen probleem mee, zolang ik weet dat er ook voor me gezorgd wordt als ik t zelf wat minder krijg. Noem t maar een verzekering. Coaching? verdient zichzelf terug in vermindering # en vooral duur uitkeringen. De kern van mijn verhaal is dat veel mensen hulp nodig hebben om uit de sores te komen, en dat het een sociale plicht van de overheid (lees: ons) is ze te helpen er weer uit te komen. Opleiding cq opvoeden is daar de basis onder. Dat mag wat mij betreft geld kosten.SmartDoDo schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 12:52:
[...]
Ik lees hier trouwens een behoorlijke motivatie voor meer belastingen, meer ambtenaren en meer regelzucht. Is dat ook onderdeel van jouw idee?
[ Voor 0% gewijzigd door peter00 op 02-06-2012 13:09 . Reden: formatting ]
[ Voor 119% gewijzigd door Cocytus op 26-06-2016 10:36 ]
Ik ben in Brazillie geweest en ga er deze Juli weer heen. Ga maar mee dan leer je dat soort sites wel negeren. Bovendien: het gaat mij om wat armoede is en of groepen NL-ers dan arm zijn adhv die norm. De stad Rio sloopt vooralsnog scholen en woonwijken voor een voetbalstadium en stuurt de mensen met 2 maandsalarissen (als ze het geld uberhaupt krijgen) het riet in naar plekken waar veel zwaardere sloppenwijken zijn met alle gevolgen van dien voor de veiligheid. Jij krijgt het via internet niet voorelkaar te zien dat er in wijk van Rio nu nog kinderen (gehandicapt,mismaakt en verslaafd aan de crack) gebruikt worden voor (noem maar wat). Het geld dat verdient wordt gaat naar de bovenste 10% van het land. De mensen die daar een brak leven hebben, hebben weinig tot geen kans op een baan maar zoals ik al zei kunnen ze van alles samen met elkaar. Geen hollander echter die met hen zou ruilen want; oe eng nare wijk of drop om in te wonen.Cocytus schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 13:34:
Als jij Brazilië onder 'de armste landen' schaart ben je niet helemaal goed. Het BBP per hoofd van de bevolking is er $12.788; daarmee staat Brazilië 53e uit ca. 200 landen. De HDI (Human Development Index) van Brazilië is 0.718 en dat is hoog. De regio Goias heeft zelfs een HDI van 0.800 en Mato Grosso van 0.801; dat is zeer hoog (vergelijkbaar met bijvoorbeeld Portugal, dat 0.809 scoort). De Palestijnse Gebieden staan met een HDI van 0.647 in de middenmoot. Je kunt er gewoon naar de
Starbucks![]()
Brazilië is dus nauwelijks een arm land te noemen en het is zeker niet één van de armste landen ter wereld. Ik heb weinig behoefte om hier te pochen welke arme landjes ik allemaal wel niet bezocht heb en wat ik daar gezien en gehoord heb, maar ik kan je verzekeren dat Brazilië er een oase bij is. En wanneer je stelt dat:
there there rustig maar. jij wist zo zeker dat ik nergens was geweest.Heb je een beetje last van grootheidswaanzin. Japan? Zuid Korea? Nieuw Zeeland? Om de VS en Canada nog maar niet te noemen.
[ Voor 5% gewijzigd door ROFLASTC op 02-06-2012 15:24 ]
And it goes BRAAAAAPP!
Dit is natuurlijk onzin want voor data-typiste moet je veel meer kunnen dan lezen en schrijven. Je moet bijv. ook met andere mensen kunnen omgaan, je enigermate kunnen concentreren en binnen een bepaalde periode een voldoende prestatie kunnen neerzetten.RaZ schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 12:38:
Want je quote wel het stuk dat als je kan lezen en typen, je in iedergeval in staat bent om data-typist(e) te kunnen zijn.
Men vergeet ook dat het helemaal niet gaat om of iemand het werk kan doen. De problemen zitten hem juist in de omgang met collega's, met de baas, het langdurig volhouden van het werk, en dergelijke. Oftewel: of iemand binnen een werksituatie in staat is om voldoende te presteren. Of iemand werkzaamheden kan verrichten maakt geen zak uit: waar het om gaat is of iemand voldoende kan presteren binnen een werksituatie, iets waar blijkbaar volledig aan voorbij wordt gegaan.Lezen kan die prima, schrijven gaat hem ook wel goed af. Maar als ie elke dag een toetsenbord door het scherm heen slaat, is dat niet een kwaliteit waar een werkgever op zit te wachten.
Dan ben je inderdaad een lul want je maakt mensen voor uitvreter uit die misschien wel bijv. jarenlang seksueel misbruikt zijn en daarom een uitkering vangen. Het is behoorlijk misselijkmakend om zomaar een keihard moreel oordeel te geven over iemand op basis van onvoldoende informatie.EvaluationCopy schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 11:08:En ja, ik ben ook zo'n lul die vind dat je prima kan werken als je een meer dan gemiddeld goed stuk Nederlands kan schrijven hier. Hopelijk een mooi bijkomstigheidje van de crisis dat uitkeringen voor uitvreters niet meer te betalen zijn straks.
De beperkingen die iemand heeft volgen o.a. uit statistieken: als iemand met een bepaalde diagnose beperkingen heeft op het gebied van werk dan zul je zien dat mensen met dezelfde diagnose vaker in een uitkering zitten dan anderen. Hetzelfde geldt voor het meedoen aan een reïntegratietraject: als een bepaalde aandoening een flinke beperking met zich meebrengt op het gebied van werk dan zullen mensen met die diagnose het reïntegratietraject niet succesvol afronden.RaZ schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 11:53:
Een fysieke beperking heeft blijkbaar niemand moeite mee dat zo'n persoon niet kan werken. Maar zodra iemand niet in een rolstoel zit, of een arm in het gips heeft, zegt niets over de geestelijke gesteldheid van iemand.
Iemand die zwakbegaafd is, is fysiek in staat om te kunnen werken. De vraag is of ie het werk uberhaupt aan kan is een totaal ander iets. Want als je compleet gaat flippen omdat je een paniekaanval krijgt, is dat niet een kwaliteit waar werkgevers op zitten te wachten.
Kijk voor de grap maar eens in het ADD-topic, waar mensen gewoon al vrij snel zeggen: Ik had liever in een rostoel gezeten, dan zien mensen dat er iets niet zit zoals het hoort te zijn. Bij een mentale handicap/beperking zie je dat niet direct. Mensen die dan wel oordelen op basis van vooroordelen vind ik nog veel triester volk.
Het komt ook wel eens voor dat iemand bijv dakloos is omdat diegene een wietplantage had en daarom het huis uitgeknikkerd is. Dan heb je het aan jezelf te wijten maar dit soort mensen komen wel in de daklozenopvang en in een uitkering terecht.SmartDoDo schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 12:29:
Het heeft niet zoveel te maken met afstraffen, maar verantwoordelijkheid nemen.
Ik deel je mening dat er mensen zijn die hulp nodig hebben omdat ze zelf hun financiën en keuzes niet kunnen overzien. Er is daarentegen ook een groot deel dat gewoon géén eigen verantwoordelijkheid neemt. Dat zie je meer en meer in de huidige maatschappij terug. Hele volksstammen die klagen over bekeuringen voor te hard rijden maar ze kiezen er in 99% van de gevallen zelf voor om te hard te rijden. Dan ben je dus gewoon dom of eigenwijs. Dit soort gedrag zie ik soms ook terug bij mensen die op een minimuminkomen zitten. Voor die mensen ben ik van mening dat ze maar fijn op de blaren moeten gaan zitten. Als je (ik zeg het even cru) te dom bent om je eigen geld te beheren kun je daar hulp voor krijgen, maar als je daar niet te dom voor bent en je maakt toch domme keuzes, ga dan maar op de blaren zitten en ga er vooral niet om janken. Armoede is ook wat je er zelf van maakt. Nee, het is niet leuk maar het hoeft niet het einde van de wereld te betekenen.
Wat een onzin. Juist zulk soort dingen als een kapper kosten gewoon een hoop geld als je bijvoorbeeld in de bijstand zit als gezinnetje/moeder, en kunnen prima heel veel goedkoper, door het zelf te doen, of als je echt het niet kan, de buurvrouw het laten doen en doe je wat anders voor de buurvrouw.Verder is er nog wat geleuter over de kapper. De grap is natuurlijk dat de kapper zo weinig kost dat je toch wel een complete armoedzaaier moet zijn om de kapper niet te kunnen betalen. Daarnaast is voor schoolgaande kinderen het ook relevant dat je niet gepest wordt omdat je er onverzorgd uitziet.
Tbh ik zie niet waarom iemand in een rolstoel niet zou kunnen werken. Oké het gebouw moet geschikt zijn voor een rolstoel, en ik geloof absoluut dat veel werkgevers onnodig moeilijk erover doen. Maar laten we wel wezen, voor het merendeel van de banen in Nederland heb je echt geen benen nodig.Een fysieke beperking heeft blijkbaar niemand moeite mee dat zo'n persoon niet kan werken. Maar zodra iemand niet in een rolstoel zit, of een arm in het gips heeft, zegt niets over de geestelijke gesteldheid van iemand.
Als je een tijdje in armoede leeft, ga je kijken naar alternatieven, De dure kapper is vervangen door een meisje die zwart erbij knipt voor een paar euro en zo gaat mijn oude auto niet naar de garage, maar maakt ik het zelf. Tv of wasmachine kapot, op marktplaats staan er genoeg, even op prijs selecteren en je kunt goedkoop een lcd tv uithalen en dat geldt ook voor andere artikelen, als je die nodig zou moeten hebben. Of vraag eens in de familie en vrienden rond, misschien hebben zij nog wel iets in de hoek staan. Een internet/tv verbinding kun je delen en zo kan ik nog wel even doorgaan. Je zult creatief moeten worden met geld en het is ook verstandig om eens op te schrijven wat je echt nodig hebt en een soort boekhouding bij houden om te zien waar het geld uitgegeven word.furby-killer schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 23:12:
[...]
Wat een onzin. Juist zulk soort dingen als een kapper kosten gewoon een hoop geld als je bijvoorbeeld in de bijstand zit als gezinnetje/moeder, en kunnen prima heel veel goedkoper, door het zelf te doen, of als je echt het niet kan, de buurvrouw het laten doen en doe je wat anders voor de buurvrouw.
Er is ook absoluut geen reden dat je er onverzorgd zou uitzien als je door je ouders geknipt wordt. Nee je zal geen hele bijzondere hippe kapsels hebben, maar een basismodelletje ongeveer knippen is niet bepaald moeilijk. Vooral niet bij jongens, want dan gooi je gewoon tondeuse erop (en dat betekend niet dat het direct een militair kapsel wordt).
[...]
Tbh ik zie niet waarom iemand in een rolstoel niet zou kunnen werken. Oké het gebouw moet geschikt zijn voor een rolstoel, en ik geloof absoluut dat veel werkgevers onnodig moeilijk erover doen. Maar laten we wel wezen, voor het merendeel van de banen in Nederland heb je echt geen benen nodig.
Anoniem: 318025
Het knippen van een basismodelletje is dusdanig simpel dat m'n nichtje met zeer grote regelmaat van jong tot oud mag troosten in de kapsalon om vervolgens te kijken of er nog iets te redden valt zodat eea weer een beetje toonbaar wordtfurby-killer schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 23:12:
[...]
Wat een onzin. Juist zulk soort dingen als een kapper kosten gewoon een hoop geld als je bijvoorbeeld in de bijstand zit als gezinnetje/moeder, en kunnen prima heel veel goedkoper, door het zelf te doen, of als je echt het niet kan, de buurvrouw het laten doen en doe je wat anders voor de buurvrouw.
Er is ook absoluut geen reden dat je er onverzorgd zou uitzien als je door je ouders geknipt wordt. Nee je zal geen hele bijzondere hippe kapsels hebben, maar een basismodelletje ongeveer knippen is niet bepaald moeilijk. Vooral niet bij jongens, want dan gooi je gewoon tondeuse erop (en dat betekend niet dat het direct een militair kapsel wordt).
Tja, hoever wil je dit doortrekken?geen vinger schreef op zondag 03 juni 2012 @ 21:12:
De kapper is dus geen eerste levensbehoefte maar een kind dat een moeder heeft die niet kan knippen loopt er wel voor gek bij en dit is dus toch een gevolg van een gebrek aan geld.
Flauwekul, niemand liep er voor gek bij als die geen nikes had.Gomez12 schreef op zondag 03 juni 2012 @ 21:20:
Vroeger liep je er voor gek bij als je geen nikes had etc. etc.
Gefeliciteerd, bijstandmoeder met twee kinderen is nu 270 euro per jaar extra kwijt. Daar kan je een hoop leuke dingen mee doen...geen vinger schreef op zondag 03 juni 2012 @ 21:12:
Kapper kost niet veel, 1 keer per 2 maanden naar de kapper, 15 euro => 90 euro per jaar. Ik ga zelf overigens nooit naar de kapper maar doe het gewoon zelf met een tondeuse en een schaar, echter heeft dit niets met armoede te maken maar met het feit dat ik een hekel aan de kapper heb.
Moah.. Op deze stellingname valt nogal het nodige af te dwingen, wat tegenwoordig ook bij meer filosofische stromingen naar voren komt. Er zijn zo veel gevallen in het verleden en heden van zorg die gegeven wordt die niet met het bovenstaande model te verklaren zijn, dat we ons toch echt moeten afvragen of het bovenstaande empirisch juist is. Het gaat sterk uit van de ideeen van de verlichting, waar toch onderhand de nodige kritiek op begint te komen.Henk007 schreef op zondag 03 juni 2012 @ 22:48:
De mens is van nature en evolutionair gezien egoïstisch. Schijnbaar altruïsme is altijd op een lager niveau te vertalen naar één of andere vorm van eigenbelang. Dit impliceert dat een claim vanuit een tegenpartij slechts dan duurzaam kan zijn als de ontvanger en de bijdrager aan het sociale vangnet beiden de perceptie hebben dat de deal naar allebei de contractpartijen van voordeel is. Dus een claim van uitkeringsontvangers op een permanent altruïsme in de rest van de samenleving is een valse claim, die ethisch niet te onderbouwen is.
Wikipedia: Ethical egoism
Onjuist... er begint steeds meer bewijs (theologisch, sociologisch, psychologisch, zelf bio-neurologisch) dat het zien van het lijden van een ander zeker effect op ons heeft.geen vinger schreef op zondag 03 juni 2012 @ 23:25:
In het algemeen heeft een mens geen interesse in hoe het met een ander mens gaat, dus het maakt de mens niet uit of het goed of slecht gaat met iemand anders.
[ Voor 15% gewijzigd door Cyberpope op 03-06-2012 23:38 ]
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Ik vind het toch maar weer verbazend hoezeer marketing vooruit kan lopen op wetenschappelijk onderzoek...Cyberpope schreef op zondag 03 juni 2012 @ 23:36:
[...]
Onjuist... er begint steeds meer bewijs (theologisch, sociologisch, psychologisch, zelf bio-neurologisch) dat het zien van het lijden van een ander zeker effect op ons heeft.
Dat is dan maar zeer oppervlakkig en effect op korte termijn.Cyberpope schreef op zondag 03 juni 2012 @ 23:36:
Onjuist... er begint steeds meer bewijs (theologisch, sociologisch, psychologisch, zelf bio-neurologisch) dat het zien van het lijden van een ander zeker effect op ons heeft.
Weer incorrect.geen vinger schreef op maandag 04 juni 2012 @ 00:12:
Dat is dan maar zeer oppervlakkig en effect op korte termijn.
Natuurlijk kan dat.. Het kan zelfs zijn dat je er werk werkt en daarom doneert omdat je dan zekerder bent van je baan.. Maar dat hoeft niet. Het is weldegelijk het lijden van de ander dat een moreel appel op ons doet (of vanuit de meer neurologische hoek, onze spiegelneuronen activeert)Bovendien kan de daad van altruisme (bijv. geven aan giro 555) ook voortkomen vanuit interesse in een bepaalde ideologie en niet vanuit interesse in personen. (een ideologie waarin altruisme als moreel goed wordt beschouwd bijv).
Want?Cyberpope schreef op maandag 04 juni 2012 @ 00:22:
Weer incorrect.
Ik bedoel dat de mens geen interesse heeft op het persoonlijke vlak in iemand anders. Een mens kan dus wel van mening zijn dat mensen niet moeten lijden maar is niet geïnteresseerd in de persoon zelf. Een mens hangt dus de ideologie aan "mensen moeten niet lijden" en doneert daarom geld aan 555, maar de mens heeft desondanks geen interesse in de personen die hij/zij helpt. Oftewel: een mens geeft geld vanuit de ideologie "mensen moeten niet lijden", maar niet vanuit het feit dat het lijden van de persoon hem wat kan schelen.Natuurlijk kan dat.. Het kan zelfs zijn dat je er werk werkt en daarom doneert omdat je dan zekerder bent van je baan.. Maar dat hoeft niet. Het is weldegelijk het lijden van de ander dat een moreel appel op ons doet (of vanuit de meer neurologische hoek, onze spiegelneuronen activeert)
Dit is naar mijn mening volkomen goed gezegd en dit geldt voor alle rangen in Nederland. Van laag tot hoog opgeleiden wordt er maar met geld gesmeten zonder na te denken over de gevolgen op de lange termijn. Ik verbaas me er steeds meer en meer over hoe mensen bijv. zomaar een goed werkende televisie vervangen omdat de nieuwe weer beter, groter etc is. Als je je dit kunt permitteren geen probleem maar ga niet janken als je geen geld hebt als je in een keer werkeloos bent. Uiteraard is langdurige werkeloosheid iets wat uiteindelijk niemand kan permitteren.junk01 schreef op zondag 03 juni 2012 @ 14:03:
[...]
Veel mensen hebben totaal geen overzicht in wat ze allemaal kopen en wat dat kost en hoeveel ze daadwerkelijk aan geld zelf binnen krijgen. De jeugd word niet geleerd hoe ze met geld moeten omgaan, tel daarbij de nodige reclame erbij waar ze producten moeten kopen om er bij te horen en je ziet, dan kom je snel in de problemen en dan zet je eigelijk al de eerste stap naar armoede. Ja, je hoort erbij want je hebt een hoop spullen, maar betalen kun je het eigenlijk niet. Raak je dan ook nog eens je werk kwijt is het financiële drama compleet is word armoede opeens een feit. Dit is wat veel mensen overkomt. Ook hoog opgeleiden.
Als men echt in de problemen zit maakt het veel mensen ook inderdaad niet uit wat op die bankrekening staat, of dit nu 100 euro in de min is of 100.000 euro. Het verhaal is dat als je dat al niet weet of interesseerd, je nooit uit de problemen zal komen of van je fouten zult leren. Ja, je kunt je handje op houden, maar als de schuldeisers achter je aan lopen, blijft ook van die uitkering niet veel meer over en mag je van een paar tientjes per maand gaan leven, ook al zit je in de schuldsanering. Op het moment dat de schuld sanering over is, word er in de meeste gevallen weer lustig op los gekocht en het hele verhaal begint opnieuw. Het probleem is dat het systeem ze blijft steunen zodat mensen hun verantwoordelijkheid naast zich neerleggen.Blankinho schreef op maandag 04 juni 2012 @ 11:07:
[...]
Dit is naar mijn mening volkomen goed gezegd en dit geldt voor alle rangen in Nederland. Van laag tot hoog opgeleiden wordt er maar met geld gesmeten zonder na te denken over de gevolgen op de lange termijn. Ik verbaas me er steeds meer en meer over hoe mensen bijv. zomaar een goed werkende televisie vervangen omdat de nieuwe weer beter, groter etc is. Als je je dit kunt permitteren geen probleem maar ga niet janken als je geen geld hebt als je in een keer werkeloos bent. Uiteraard is langdurige werkeloosheid iets wat uiteindelijk niemand kan permitteren.
Nederland is voor veel mensen gewoon echt een te goede zorgverlener waardoor men maar niet aan het werk wil omdat het geen verschil maakt in hetgeen wat op de bankrekening terecht komt... Hoe dit gedrag precies op te lossen? Dit is een erg lastig vraagstuk maar ik ben voorstander van een harde hand en dat is bijv. dat iemand die afgekeurd is en toch zwart bij klust direct weer wordt goedgekeurd en op bijstandsniveau mag gaan leven. Ben ik nu egoïstisch? Ik vind deze persoon die zwart bij klust juist egoïstisch omdat hij het geld wat bedoeld is voor echt afgekeurde mensen afpakt.
De mensen die ik ken die in de schuldsanering terecht gekomen zijn zijn dat omdat ze niet zelf zo koopziek waren maar hun partner. En dan nog wat pech erbovenop met dalende huizenprijzen enzo. Natuurlijk hadden ze dan hun partner moeten aanpakken, maarja, dan moet je het wel weten en durven je relatie of huwelijk op t spel te zetten.junk01 schreef op maandag 04 juni 2012 @ 21:02:
[...]
Als men echt in de problemen zit maakt het veel mensen ook inderdaad niet uit wat op die bankrekening staat, of dit nu 100 euro in de min is of 100.000 euro. Het verhaal is dat als je dat al niet weet of interesseerd, je nooit uit de problemen zal komen of van je fouten zult leren. Ja, je kunt je handje op houden, maar als de schuldeisers achter je aan lopen, blijft ook van die uitkering niet veel meer over en mag je van een paar tientjes per maand gaan leven, ook al zit je in de schuldsanering. Op het moment dat de schuld sanering over is, word er in de meeste gevallen weer lustig op los gekocht en het hele verhaal begint opnieuw. Het probleem is dat het systeem ze blijft steunen zodat mensen hun verantwoordelijkheid naast zich neerleggen.
Ik ga niet zeuren over iemand die een paar tientjes in de maand erbij klust, een bijstands uitkering is nu eenmaal geen vetpot. Ik ben het wel met je eens dat iemand die een uitkering heeft en flink bij klust en daarmee meer verdient dan zijn/haar uitkering, dat je die inderdaad hard moet aanpakken. Dit zelfde geldt ook voor mensen die een zwaar beroep hadden, zeg maar iets, bouwvakker, afgekeurd worden voor 100% wegens rugklachten, maar vervolgens, naast de uitkering, wel huizen staan te bouwen voor vrienden en bekenden. Ze kunnen schijnbaar meer verdienen dan de uitkering, dan heb je de uitkering ook niet nodig. Mensen die niet willen werken en alleen maar thuis willen blijven zitten en hun handje ophouden, het zelfde verhaal, keihard aanpakken.
Mensen die willen werken, dit ook aantonen, maar niet aan de bak kunnen komen, dat zijn de mensen die je moet helpen. Uitkeringen moeten er zijn voor de mensen die niet anders kunnen.
[ Voor 4% gewijzigd door zomertje op 05-06-2012 06:35 ]
het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun
Ik ga zeggen loop eens door de "Vogelaar" / Schilderswijken of hoe ze ook allemaal heten. Ik vind het altijd typisch in dat soort wijken dat op doordeweekse dagen een groot percentage inwoners structureel tot in de late uurtjes van allerlei activiteiten doet i.p.v. te rusten voor een nieuwe werkdag. Overdag / s'ochtends liggen dit soort mensen te stinken in bed...zomertje schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 06:34:
[...]
Ik ben trouwens benieuwd naar de cijfers van het percentage van de zogenaamde 'werkonwilligen' Ik ken er geen... is het niet gewoon een excuus om maar weer eens flink te bezuinigen?
Hoeveel mensen?Blankinho schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 11:15:
... En zoals ik al eerder zei er zijn ook heel veel mensen die 5 / 10jaar geleden zijn afgekeurd en nu weer bijklussen om nog meer geld te hebben terwijl ze een redelijk bedrag in de maand gratis binnenharken.
Weet je hoe arbeidsongeschiktheidsbepalingen werken? Zijn die klussen die die (fictieve?) mensen waar je het over hebt (erbij) doen wel beschikbaar als formeel werk (rn dan ook nog eens voor die personen)? Hier in het topic kwam ook al herhaaldelijk langs dat mensen maar (moeten) gaan zwartwerken als ze bijvoorbeeld in de bijstand zitten.Je bent of afgekeurd en je kunt niet meer werken en dus afhankelijk of je kunt je eigen boontjes doppen en niet van 2 walletjes eten naar mijn idee.
Anoniem: 395522
Kijk, dit soort posts vind ik persoonlijk altijd weer heel erg jammer. Zo onderdoordacht en kort door de bocht. Gewoon compleet er aan voorbijgaan dat er voor vele een reden is waarom ze in deze wijken moeten wonen, dat er redenen zijn waarom sommige mensen niet kunnen werken etc. Natuurlijk heb je klaplopers, maar die heb je overal hoor, ook in Wassenaar. Maar ik als ik nu met mijn laptop in de hand naar buiten loop (Schilderswijk fyi), dan zie ik mensen hard aan het werk in de garage hier, mensen aan het werk in de verschillende winkeltjes hier, zie ik momenteel geen hangroepjongeren (die zijn er in de avond), zie ik drie scholen waar kinderen aan het spelen zijn en leraren aan het werk, zie ik moeders met kinderen over straat lopen en zie ik de wijkagent.Blankinho schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 11:15:
[...]
Ik ga zeggen loop eens door de "Vogelaar" / Schilderswijken of hoe ze ook allemaal heten. Ik vind het altijd typisch in dat soort wijken dat op doordeweekse dagen een groot percentage inwoners structureel tot in de late uurtjes van allerlei activiteiten doet i.p.v. te rusten voor een nieuwe werkdag. Overdag / s'ochtends liggen dit soort mensen te stinken in bed...
Ik ben inderdaad ook weleens benieuwd naar de percentages want ik denk dat we ons HEEL erg schrikken. En zoals ik al eerder zei er zijn ook heel veel mensen die 5 / 10jaar geleden zijn afgekeurd en nu weer bijklussen om nog meer geld te hebben terwijl ze een redelijk bedrag in de maand gratis binnenharken. Je bent of afgekeurd en je kunt niet meer werken en dus afhankelijk of je kunt je eigen boontjes doppen en niet van 2 walletjes eten naar mijn idee.
Wendy,Anoniem: 395522 schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 12:38:
[...]
Kijk, dit soort posts vind ik persoonlijk altijd weer heel erg jammer. Zo onderdoordacht en kort door de bocht. Gewoon compleet er aan voorbijgaan dat er voor vele een reden is waarom ze in deze wijken moeten wonen, dat er redenen zijn waarom sommige mensen niet kunnen werken etc. Natuurlijk heb je klaplopers, maar die heb je overal hoor, ook in Wassenaar. Maar ik als ik nu met mijn laptop in de hand naar buiten loop (Schilderswijk fyi), dan zie ik mensen hard aan het werk in de garage hier, mensen aan het werk in de verschillende winkeltjes hier, zie ik momenteel geen hangroepjongeren (die zijn er in de avond), zie ik drie scholen waar kinderen aan het spelen zijn en leraren aan het werk, zie ik moeders met kinderen over straat lopen en zie ik de wijkagent.
Diep treurig dat de groep werklozen in deze wijk meteen worden gestereotyped als "ze willen niet", "ze liggen in hun bed te stinken"...
Je laatste alinea is overigens ook stuitend in z'n kortzichtigheid.
Laat jij je in de armoede helpen door een koopzieke partner? Als je partner geen kritiek kan verdragen op dit punt of je partner ook niet zuiniger wilt gaan leven, dan zul je toch de relatie eens moeten overdenken, want tot ruzie's leidt het geheidt, zeker als jij verantwoordelijk word gehouden voor de schulden van je partner.zomertje schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 06:34:
[...]
De mensen die ik ken die in de schuldsanering terecht gekomen zijn zijn dat omdat ze niet zelf zo koopziek waren maar hun partner. En dan nog wat pech erbovenop met dalende huizenprijzen enzo. Natuurlijk hadden ze dan hun partner moeten aanpakken, maarja, dan moet je het wel weten en durven je relatie of huwelijk op t spel te zetten.
Ik ben trouwens benieuwd naar de cijfers van het percentage van de zogenaamde 'werkonwilligen' Ik ken er geen... is het niet gewoon een excuus om maar weer eens flink te bezuinigen?
Koopziek is vaak ook echt een ziekte. De enige manier om je niet de armoede in te laten helpen is scheiden. Volgende stap: het huis moet met verlies verkocht worden. En als je bezuinigd hebt op je rechtsbijstandverzekering mag je vervolgens uit eigen zak je advocaat betalen. Want een koopzieke partner zal er alles aan doen om geld binnen te slepen om de koopziekte te onderhouden. Als vrienden uit elkaar gaan is er dan meestal niet bij.junk01 schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 15:17:
Laat jij je in de armoede helpen door een koopzieke partner? Als je partner geen kritiek kan verdragen op dit punt of je partner ook niet zuiniger wilt gaan leven, dan zul je toch de relatie eens moeten overdenken, want tot ruzie's leidt het geheidt, zeker als jij verantwoordelijk word gehouden voor de schulden van je partner.
Dalende huizenprijzen enzo voorts zijn dingen die je vooruit kunt zien en voor dalende huizen prijzen is voor de crissis ook vaak genoeg gewaarschuwt. What goes up, must come down. Maar volgens de overheid en de huizen verkopers viel dat allemaal wel mee en een huis was de beste investering in je leven. Ook waren er genoeg kopers beschermingen.
Voor veel mensen was dit genoeg om maximaal te lenen. Sky is the limit. Nu stort de huizen markt in en zit je met een hypotheek die toren hoog is en een huis die iedere maand in waarde zakt. Verlies je ook nog je baan of een scheiding en dan is de ramp compleet.
http://serve.infoteur.nl
90 Miljard besteedt de overheid aan sociale zaken, noem het maar 'geen geld'.junk01 schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 15:17:
We hebben meer dan één miljoen Nederlanders die leven in armoede, waarvan 380.000 kinderen. Elke dag hebben naar schatting enkele honderdduizenden Nederlanders te weinig te eten en het aantal loopt snel op. De nederlandse overheid ontkent dit en maakt ook geen geld vrij voor de noodlijdende burgers. Maar speelt wel het beste jongetje uit de klas door miljarden aan hulp naar het buitenland te sturen. Hun eigen burgers willen ze niet helpen. Het zou je toch aan het denken zetten.
[ Voor 21% gewijzigd door Salvatron op 06-06-2012 02:36 ]
Dat is de theorie maar de praktijk is wat genuanceerder.Anoniem: 318025 schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 15:31:
Dat komt bekend voor koopziekte partners, maar die schuld die opgebouwd is door je koopziekte partner is 50% voor de niet koopziekte partners voor als je gaat scheiden.
Sommige mannen of vrouwen durven gewoon niet te scheiden, want ja als ze scheiden dan leven ze beide echt in armoede want die leningen moet gewoon afbetaald worden, 50% voor de koopziekte partner en 50% voor de niet koopziekte partner.
Volgens mij toch alleen de schulden die binnen het huwelijk zijn afgesloten. De extra "schade" is inderdaad zuur en de kans dat ie iets terugkrijgt is nihil maar de man zou er juist een streep onder moeten zetten en vooruit kijken in zijn leven.ninjazx9r98 schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 19:16:
[...]
Dat is de theorie maar de praktijk is wat genuanceerder.
De schuld wordt inderdaad verdeeld maar als een van de partners niet aan de betalingsverplichtingen kan voldoen hebben schuldeisers het recht om bij de andere partner aan te kloppen voor het volledige bedrag.
De partner die uiteindelijk voor de schuld opdraait kan dan weer aankloppen bij zijn/haar ex partner.
Gaat inderdaad om schulden tijdens het huwelijk maar het blijft vervelend als je daar plots in je eentje voor op moet draaien.EnerQi schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 19:39:
[...]
Volgens mij toch alleen de schulden die binnen het huwelijk zijn afgesloten. De extra "schade" is inderdaad zuur en de kans dat ie iets terugkrijgt is nihil maar de man zou er juist een streep onder moeten zetten en vooruit kijken in zijn leven.
Dit gezeg is natuurlijk makkelijker dan gedaan....
69.9 miljard werd er uitgeven aan ons sociaal stelsel en ons sociaal stelsel kent veel meer facetten dan uitkeringen alleen.EvaluationCopy schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 15:37:
[...]
90 Miljard besteedt de overheid aan sociale zaken, noem het maar 'geen geld'.
Ik was inderdaad iets te zwart/wit. Mijn excusses.geen vinger schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 17:29:
Er zullen gerust veel werkonwilligen zijn, dus mensen die te lui zijn om een vinger uit te steken, maar het is ook zo dat mensen vaak voor werkonwillig worden aangezien terwijl de oorzaak van niet werken veel dieper ligt.
[ Voor 21% gewijzigd door junk01 op 05-06-2012 21:17 ]
Voor het gemak vergeet je even dat een groot deel van de begroting van VWS ook naar het sociale stelsel gaat (AWBZ, zorgverzekeringswet, toeslagen, compensatieregelingen) evenals een gedeelte van het gemeentefonds (sociaal beleid gemeentes). Zit je alweer tientallen miljarden hoger dan die kleine 70 miljard. En zouden we 25 miljard bezuinigen, dus minder uitgeven aan het sociale stelsel, dan is er inderdaad nog steeds geen ruimte om premies terug te geven of belastingen te verlagen. We geven immers al jarenlang tientallen miljarden euro's meer uit dan er binnenkomt en dat tekort loopt volgend jaar op tot 28 miljard zonder ingrijpen. En dan zijn er partijen die voorstellen dat het allemaal nog wel een beetje rianter kan... het besef ontbreekt echt...junk01 schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 21:04:
[...]
69.9 miljard werd er uitgeven aan ons sociaal stelsel en ons sociaal stelsel kent veel meer facetten dan uitkeringen alleen.
(...)
Een vraag, wij betalen via belastingen en premies, zelf voor het sociaal stelsel. De overheid wil daar flink op bezuinigen bv, door lagere uitkeringen, hogere eigen bijdrages en hogere pensioen leeftijd.
Een logische conclusie zou zijn dat als er minder uitgegeven word aan het sociaal stelsel, de overheid daar minder geld voor nodig heeft. Denk jij dat de belastingen en premies die wij nu betalen voor het sociaal stelsel, minder worden???
Nee, sterker, wij zullen geconfronteerd worden met nog hogere premies, belastingen en eigen bijdrages. Eigenlijk zijn die bezuinigingen op het sociaal stelsel, een verkapte belasting inkomsten voor de staat.
Ook even de specificaties huur- en zorgtoeslag erbij pakken, daarmee wordt de ingehouden belasting op bijstand ruimschoots gecompenseerd. Wat het verder ook uitmaakt, van "meebetalen" is natuurlijk per saldo nooit sprake, als je in de bijstand zit ben je netto-ontvanger.En voor het geval je zou willen vertellen dat de uitkerings gerechtigden die belastingen niet betalen, vraag eens aan iemand die in de bijstand zit, eens om de jaar opgave. Je zult dan zien dat ondanks dat je een uitkering hebt, je toch mee betaald aan het sociale stelsel.
De uitkering word netto uitbetaald en staat ook netto op de maand opgave, maar op de jaar opgave staat ook het brutto deel.Wat het verder ook uitmaakt, van "meebetalen" is natuurlijk per saldo nooit sprake, als je in de bijstand zit ben je netto-ontvanger
Hier heb je gelijk in, het moet niet rianter, maar er moet slimmer omgegaan worden met geld in het sociaal stelsel.En dan zijn er partijen die voorstellen dat het allemaal nog wel een beetje rianter kan... het besef ontbreekt echt...
Te koop: Agfa clack; DM voor details.
sociale participatie? lees dit eens, het liefst alle 5 de delen en vertel me dan eens waar die sociale participatie is.qadn schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 09:16:
Verspilt geld? Wat dacht je van sociale participatie?
Dat is ook wat waard.
Eric Krebbers liegt.junk01 schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 10:56:
[...]
sociale participatie? lees dit eens, het liefst alle 5 de delen en vertel me dan eens waar die sociale participatie is.
Dit bedrijf staat niet op zich zelf, het komt in ieder werk bedrijf voor en is ook gedocumenteerd.
And it goes BRAAAAAPP!
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq