XMS Glasvezel ervaring - XV Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 13 ... 27 Laatste
Acties:
  • 119.285 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:42
Ik heb iig reeds een mooie nieuwe router gekocht. Kan ik dus van de week eindelijk ook genieten van een snellere internet dan 42 Mb/s down en 35 Mb/s up ^^ Kan ik mooi kijken of die 100/100 echt wat toevoegd of dat ik net zo goed kan downgraden naar 50/50.

[ Voor 24% gewijzigd door Caelorum op 03-06-2012 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 174828

Hier de apk voor de ghm app (android): http://ge.tt/4XaQ8bI/v/0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:12
Jeroenneman schreef op zondag 03 juni 2012 @ 20:45:
Zou de snelheid trouwens niet deze maand een keer omhooggaan naar 100mb/s voor 50mb/s abbonees? Heb er tot nu toe weinig van gemerkt...
Er is niet voor niks een zoek functie op dit forum ;) * hint hint*

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14:14

Fiber

Beaches are for storming.

Waarom allemaal zo onaardig en niet even Jeroenneman helpen met wat echte info, en als je niks te melden hebt zeg dan niks.

Hier staat de planning van de snelheidsupgrade, die dus op een paar plaatsen na compleet zou moeten zijn: http://xmsnet.nl/nieuws/planning-snelheidsupgrade

Je kunt zelf checken op https://mijn.xmsnet.nl of de upgrade bij jou ook is doorgevoerd. Als dat niet zo is dan kun je het beste even bellen met de helpdesk.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 225757

Anoniem: 174828 schreef op zondag 03 juni 2012 @ 22:01:
Hier de apk voor de ghm app (android)
Zeer bedankt!

Helaas, op m'n Galaxy Note (1280 x 800, Android 4) werkt 'ie niet (app start wel maar ik krijg de start knop niet te zien).

Ondanks
Anoniem: 422018 schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 10:09:
Glashart Media lanceert TV App voor Android Tablets

Glashart Media lanceert vandaag de Glashart Media TV App voor Android Tablets, de App is beschikbaar in de PlayStore voor Tablets met minimaal Android 3.0 en een (minimaal) schermformaat:

1024x768
1280x768
1280x800

[...]
en
Lijbrandt_Desk schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 10:02:
Glashart Media lanceert TV App voor Android Tablets

Glashart Media lanceert vandaag de Glashart Media TV App voor Android Tablets.

[...]

De TV App voor Android is beschikbaar in de PlayStore voor Tablets met minimaal Android 3.0 en een (minimaal) schermformaat 1024x768/1280x768/1280x800

[...]
Jammer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Ook na de zeer recente update die is uit gebracht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oh, dan moet ik die even downloaden.. moment..

Deze dan: http://ge.tt/4uiJEcI/v/0 (hoewel ik nog steeds geen 'verder' zie, maar ik kom 80 pixels te kort)

[ Voor 54% gewijzigd door Anoniem: 174828 op 04-06-2012 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 174828 schreef op maandag 04 juni 2012 @ 10:13:
Oh, dan moet ik die even downloaden.. moment..

Deze dan:
Die krijg ik niet gedownload van ge.tt ... klikken op 'Download' (zowel in het midden als aan de linkerkant) leidt tot niets (ook niet tot een foutmelding).
Geprobeerd op de pc in FF en IE.

/edit: ook vanaf een andere pc met FF geen succes. de download counter wordt wel verhoogd maar de file wordt niet geserveerd ;-)

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 225757 op 04-06-2012 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 422018

Vast IP adres

Gezien de reacties van onze klanten, heeft XMS besloten om de migratie van het vast IP adres voorlopig uit te stellen. Zodra er meer informatie bekend is, zal dit worden gecommuniceerd. -Sophie

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 422018 op 04-06-2012 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20-05 15:51

Thasaidon

If nothing goes right, go left

Anoniem: 422018 schreef op maandag 04 juni 2012 @ 11:29:
Vast IP adres

Gezien de reacties van onze klanten, heeft XMS besloten om de migratie van het vast IP adres voorlopig uit te stellen. Zodra er meer informatie bekend is, zal dit worden gecommuniceerd. -Sophie
Lijkt me handig als ze dit iig ook NA de vakantie periodes doen ;)

"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Anoniem: 225757 schreef op maandag 04 juni 2012 @ 10:59:
[...]

Die krijg ik niet gedownload van ge.tt ... klikken op 'Download' (zowel in het midden als aan de linkerkant) leidt tot niets (ook niet tot een foutmelding).

/edit: ook vanaf een andere pc met FF geen succes. de download counter wordt wel verhoogd maar de file wordt niet geserveerd ;-)
Ik krijg een 404 als ik deze link probeer. De URL lijkt dus niet te kloppen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 423201

Vast IP adres

Als van uitstel afstel komt lijkt het me helemaal geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piebas
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-05 16:26
Anoniem: 423201 schreef op maandag 04 juni 2012 @ 11:47:
[...]

+1 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Vast IP adres
LOL. Wordt dan de overstap naar de ISP fabriek ook uitgesteld? Zal Denan leuk vinden... ;) Ach ja, die is toch op vakantie geloof ik.

Dit is op zich een goede zaak, maar de reden vind ik minder. Het is nu alsof je een stel jengelende kinderen hun zin geeft, dat moet je dus nooit doen, want nu weten we dus één ding zeker: Een hoop herrie en stennis maken werkt blijkbaar. :'(

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 403364

Fiber schreef op maandag 04 juni 2012 @ 12:02:
[...]

LOL. Wordt dan de overstap naar de ISP fabriek ook uitgesteld? Zal Denan leuk vinden... ;) Ach ja, die is toch op vakantie geloof ik.

Dit is op zich een goede zaak, maar de reden vind ik minder. Het is nu alsof je een stel jengelende kinderen hun zin geeft, dat moet je dus nooit doen, want nu weten we dus één ding zeker: Een hoop herrie en stennis maken werkt blijkbaar. :'(
Het is ook niet snel goed he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 225757 schreef op maandag 04 juni 2012 @ 10:59:
[...]

deze dan? http://ge.tt/7uxAYcI/v/0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vast IP adres

Fijn-dank-u. Ik hoop dat er nog even goed over nagedacht wordt in de tussen tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 364769

[...]

Denk dat de migratie van Dynamische klanten wel gewoon doorgaat, Kan gewoon naast elkaar, static op de oude IP-scopes en dynamisch op nieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Yep, die kan ik downloaden. Dank.

Zometeen even testen op de Note.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Anoniem: 403364 schreef op maandag 04 juni 2012 @ 12:04:
[...]
Het is ook niet snel goed he ;)
Inderdaad! :) Ik had liever een inhoudelijke, technische reden gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 225757 schreef op maandag 04 juni 2012 @ 12:09:
[...]

Zometeen even testen op de Note.
Wederom helaas, na installatie en opstarten krijg ik (tegen de groenige GHM 'bubble' achtergrond) de melding Unable to register application try again later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre1971
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 06-09-2020
Op de Galaxy s2 kan ik hem wel installeren, start ook op maar krijg geen startbutton te zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [FrEEzEr]
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:56
Vast IP adres

Top! Nu nog het idee volledig in de prullenbak

iMac i7, 8GB | MacMini (2,0-GHz/4GB) | Playstation3 | Wii | Panasonic 42pz85

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Anoniem: 423201 schreef op maandag 04 juni 2012 @ 11:47:
[...]

+1 voor dit! Voor mij zijn het statische IP-adres en onversleutelde IPTV-streams de belanglijkste reden om voor XMS te (blijven) kiezen. Mocht één van die twee komen te vervallen dan ben ik genoodzaakt om een andere provider te kiezen.

Het probleem is dat het XMS niet boeit omdat het KPN niet boeit. Bijna alle providers zijn dochters van KPN dus of je nu bij XMS of Xs4all zit maakt KPN niet uit... Je lijkt keuze te hebben, maar in praktijk valt het erg tegen.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzzlightyear
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:44

buzzlightyear

To infinity and beyond...

Goed nieuws, heb 5 maanden geleden gekozen voor XMS omdat er een fixed IP afgenomen kan worden. Overigens is de informatievoorziening voor verbetering vatbaar; heb het 'nieuws' hier moeten vernemen. Heb nooit een brief of email hierover ontvangen en op de XMS website is er ook niet over terug te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-03 18:53

j1nx

Geek - Enjoying life

Vast IP adres

SUPER!

Bedankt

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-05 20:52
Kijk dit is goed nieuws :)

Bedankt voor de informatie webcare!

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meultje
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09-06-2015
@Webcare

Super. Ik zou net vandaag een aangetekende brief op de bus doen... wacht ik nog maar mee tot er meer duidelijk wordt. Hopelijk komen jullie met een definitieve oplossing of anders hoop ik e.e.a. ruimschoots van te voren te vernemen.

Kan ik me nu weer op m'n werk concentreren :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 319721

[...]

Je kan het ook uitleggen dat ze naar de klanten luisteren _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToniW
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22-05 11:20
Vast IP adres
Fijn om te merken dat er toch wel degelijk naar de klanten wordt geluisterd, zelfs al is het maar een klein groepje.

Dan kan ik nu ook even de zoektocht naar een andere provider in de koelkast zetten. Was zelfs al naar een VPS-oplossing aan het kijken, om dan maar eens en voor altijd van dit issue af te zijn, maar ja, dat wordt toch wel wat prijzig allemaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venga AB
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-02 21:37
Anoniem: 422018 schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 10:36:
[...]

Op 6 juni zullen alleen de klanten die een brief hebben gehad worden omgezet, dit om het proces voor de migratie goed te kunnen monitoren. Hierna zal de migratie dus in 3 stappen worden uitgevoerd, in de eerste patch zit 'overige delen van het WGDO netwerk' en dit houd dus ook alle genexis gebruikers in.

Op dit moment hebben we een aangepaste planning doorgekregen:

27 juni: 1e batch Zeewolde, Soest, Portaal – (A’foorten+Nijmegen), Hilversum, WSN, Dudok, overige delen van het WGDO netwerk.

4 juli: 2e batch Nijmegen (portaal + glazenkamp), Wijchen, Leusden

11 juli: 3e batch Amersfoort (incl Hoogland en Hooglanderveen)

Voor Venga AB zal dit inhouden dat hij op 27 juni een nieuw semi vast IP adres toegewezen zal krijgen. Na de toewijzing zal dit IP adres alleen wijzigen bij:

- grootschalig onderhoud aan het netwerk
- een herstart van de DHCP server
- Een glasvezelmodem dat voor langere tijd (ongeveer 24 uur) stroomloos is geweest. -Tim
Vast IP adres

Anoniem: 364769 schreef op maandag 04 juni 2012 @ 12:08:
[...]

Denk dat de migratie van Dynamische klanten wel gewoon doorgaat, Kan gewoon naast elkaar, static op de oude IP-scopes en dynamisch op nieuw.
@Webcare, kunnen jullie dat bevestigen of ontkennen? Krijgen de gebieden met Genexis modems, zoals mij, nu nog steeds een ander ip-adres?

Is er net een beetje duidelijkheid, maar onvrede, wordt de boel weer opgeschort en is er weer onduidelijkheid. Als jullie dan een bericht plaatsen hier, wees dan gewoon volledig en duidelijk! Nu weet ik weer niet wat ik kan verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Waarschijnlijk weet WebCare zelf ook niet meer, dus die duidelijkheid kunnen ze gewoon (nog) niet geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 364769 schreef op maandag 04 juni 2012 @ 12:08:
[...]

Dit is inderdaad juist. De klanten met een dynamisch IP adres zullen alsnog verhuizen zoals in de originele planning aangegeven. -Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
ari3 schreef op maandag 04 juni 2012 @ 12:53:
[...]
+1 voor dit! Voor mij zijn het statische IP-adres en onversleutelde IPTV-streams de belanglijkste reden om voor XMS te (blijven) kiezen. Mocht één van die twee komen te vervallen dan ben ik genoodzaakt om een andere provider te kiezen.

Het probleem is dat het XMS niet boeit omdat het KPN niet boeit. Bijna alle providers zijn dochters van KPN dus of je nu bij XMS of Xs4all zit maakt KPN niet uit... Je lijkt keuze te hebben, maar in praktijk valt het erg tegen.
Mooi verhaal :P alleen is xms niet van kpn. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Venga AB schreef op maandag 04 juni 2012 @ 13:34:
[...]

[...]

[...]

@Webcare, kunnen jullie dat bevestigen of ontkennen? Krijgen de gebieden met Genexis modems, zoals mij, nu nog steeds een ander ip-adres?

Is er net een beetje duidelijkheid, maar onvrede, wordt de boel weer opgeschort en is er weer onduidelijkheid. Als jullie dan een bericht plaatsen hier, wees dan gewoon volledig en duidelijk! Nu weet ik weer niet wat ik kan verwachten.
Er staat toch dik gedrukt: vast ip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Anoniem: 422018 schreef op maandag 04 juni 2012 @ 13:56:
[...]
Dit is inderdaad juist. De klanten met een dynamisch IP adres zullen alsnog verhuizen zoals in de originele planning aangegeven. -Tim
Kan ik dan nu nog gauw even een vast ip aanvragen? Niet dat ik het nu nodig heb, maar ik heb wel vage plannen voor een webservertje in mijn achterhoofd... O-) Of is dat hetzelfde als 25 Euro in het water gooien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venga AB
Rekenblok schreef op maandag 04 juni 2012 @ 17:08:
[...]

Er staat toch dik gedrukt: vast ip?
Ja, dat staat er. Maar men spreekt in mijn geval van een semi vast-ip. Als het dan gaat om het uitstellen van migratie, dan snap je ook wel dat dit onderduidelijk schept. Better save than sorry.

Maar inmiddels heeft Webcare duidelijkheid verschaft, waarvoor mijn dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Klopt, al moet ik toe geven dat het bij mij ook pas bij de derde keer lezen duidelijk werd. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:11
Ik ben toch wel blij dat het is uitgesteld, ik hoop dat XMS met een passende oplossing gaat komen.

Ik denk dat XMS niet had gerekend op zoveel weerstand.

En stiekem hoop ik dat dat ze begrijpen dat je niet zomaar even een vast IP kan afnemen, het is niet even iets kleins, voor sommige waaronder ik heeft het grote gevolgen, even geen gelul over zakelijk gebruik.

XMS heeft geadverteerd met een vast IP en wat je er allemaal mee kan doen zoals een webserver draaien.
Dit heb ik ook gedaan, maar niet alleen dat VPN/Web/FTP/TeamSpeak/SIP etc.

Dan kan je als ISP niet even zeggen van, ja over een paar weken zoek je maar uit hoe je het oplost, maar good luck.

Ik had al een serieuse constructie verzonnen en stond op het punt om Ziggo te gaan aanvragen, en mijn ESXI bak in een DC te gaan hangen. (en veel data verstook ik ook niet)

De enige reden dat ik nog bij XMS zit is vanwege de upload en lage ping, want IPTV is nog steeds een zorgkindje.

Ik hoop in te toekomst dat IP TV wat meer universteel gaat worden, en dan met name de PVRs

Toch vindt ik het van XMS netjes dat ze de operatie voor Static IP gebruikers nog even afblazen, ik hoop dat ze dit moment pakken om de volgende keer veel eerder en beter te communiceren.

[ Voor 3% gewijzigd door boswandeling op 04-06-2012 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Jack126
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 02:03
Anoniem: 422018 schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 16:08:
Zijn er meer klanten die problemen ervaren met IPTV?
Wij onderzoeken een probleem waarbij de Amino aangeeft dat hij geen netwerkverbinding kan maken. De exacte melding is eerst recovery images en daarna netwerkprobleem. Als je dit probleem ook hebt, wil je dan je adresgegevens via DM of e-mail naar ons sturen? Wij hopen zo, op een snelle manier, de oorzaak van het probleem te vinden en te verhelpen. - Sophie
@webcare

Al enig zicht wanneer bovenstaande opgelost zou moeten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• penacho
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 29-01 12:47
Vast IP adres

d:)b Dat is een goed begin! Hopelijk wordt het afgesteld, of komt er een andere oplossing waarbij de vaste IP adressen behouden blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Nu online

GerkeP

Vragen mag altijd........

penacho schreef op maandag 04 juni 2012 @ 19:50:
[...]

d:)b Dat is een goed begin! Hopelijk wordt het afgesteld, of komt er een andere oplossing waarbij de vaste IP adressen behouden blijven.
Vast ip mag best gewijzigd worden, mits het maar duidelijk en op tijd gecommuniceerd wordt inclusief het nieuwe adres. Iedereen snapt wel dat de ip adressen van internl/tele2 terug moeten ;)

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Niet online
Even een scan gedaan, nieuwe IPTV zenders nog niet in de officiele zenderlijst:
- TV Oost HD
- CCTV News (engelse variant)

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• penacho
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 29-01 12:47
Loveparade schreef op maandag 04 juni 2012 @ 19:54:
[...]

Vast ip mag best gewijzigd worden, mits het maar duidelijk en op tijd gecommuniceerd wordt inclusief het nieuwe adres. Iedereen snapt wel dat de ip adressen van internl/tele2 terug moeten ;)
Uiteraard. Ik bedoelde "een" vast IP-adres, niet persé hetzelfde als nu.
Communiewattes? Da's alleen maar lastig, gaan die klanten maar weer zeuren. Kun je beter niet doen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjenB64
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 28-04 13:13
Vast IP adres
Mooi!
Voor Webcare, omdat die waarschijnlijk "de reacties van onze klanten" hebben doorgegeven aan (de beslissers bij) XMS: bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malthus
  • Laatst online: 23-04 15:30
Vast IP adres

Fijn dat XMS de migratie van het vaste ip-adres nog even uitstelt. En fijn dat jullie hier over communiceren.

Ik hoop dat ik gewoon een vast ip-adres kan blijven houden (dat mag best een ander ip-adres zijn, als het maar vast is), en ik hoop vooral ook dat wijzigingen voortaan iets eerder aangekondigd kunnen worden.

Misschien is het een idee voor XMS om hun Webcare-team gewoon tijdig te informeren, want jullie weten wel wat communiceren is! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacques1971
  • Laatst online: 14:29
Ik wil mij hier helemaal bij aansluiten.
Gelukkig luistert XMS toch alsnog naar de serieuze gebruikers... wat per slot van rekening mensen zijn die een vast IP aanvragen...

Bedankt XMS!
Malthus schreef op maandag 04 juni 2012 @ 21:37:
[...]

Fijn dat XMS de migratie van het vaste ip-adres nog even uitstelt. En fijn dat jullie hier over communiceren.

Ik hoop dat ik gewoon een vast ip-adres kan blijven houden (dat mag best een ander ip-adres zijn, als het maar vast is), en ik hoop vooral ook dat wijzigingen voortaan iets eerder aangekondigd kunnen worden.

Misschien is het een idee voor XMS om hun Webcare-team gewoon tijdig te informeren, want jullie weten wel wat communiceren is! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-05 13:42
De beleidmakers van XMS moeten snappen dat het aanbieden van een vast IP voor veel van hun klanten een belangrijke reden was om klant bij ze te worden.. Er zullen daardoor veel meer highend gebruikers in hun klantenbestand zitten dan bij de gemiddelde kabel/ADSL ISP.. Je biedt een snelle verbinding aan met lage latency en hoge upload en met mogelijkheid tot vast IP, dan kan je er dus vanuit gaan dat daar veel highend gebruikers op afkomen die daarvan gebruik willen maken door o.a. servers te draaien.. Dan kan je het niet maken om op een gegeven moment het vaste IP af te pakken met alle gevolgens van die voor al die klanten.. Alle reacties in dit forum waren dan ook niet meer dan normaal en te verwachten.. Hier zitten sowieso veel van de meer aktieve internetgebruikers zoals hierboven genoemd..

Als die hele vast IP weg ongein zou doorgaan dan kan ik zelf b.v. ook wel stoppen met een aantal servers te hosten etc.. Die draaien hier al jaren (sinds 2006!).. Leuk voor de grote groep mensen die er gebruik van maakt.. Zij en ik zitten niet op die ongein te wachten.. Gewoon de prullenbak in dus met dat plan en gewoon iedereen met een vast IP dat laten behouden!

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

The Jack126 schreef op maandag 04 juni 2012 @ 18:20:
[...]

@webcare

Al enig zicht wanneer bovenstaande opgelost zou moeten zijn?
Nee, helaas is daar nog geen duidelijkheid over. Wanneer er meer bekend is, laten wij van ons horen. -Sophie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCP cloud
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11:49

MCP cloud

Op het web sinds 1998

Inflatable schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 09:20:
De beleidmakers van XMS moeten snappen dat het aanbieden van een vast IP voor veel van hun klanten een belangrijke reden was om klant bij ze te worden.. Er zullen daardoor veel meer highend gebruikers in hun klantenbestand zitten dan bij de gemiddelde kabel/ADSL ISP.. Je biedt een snelle verbinding aan met lage latency en hoge upload en met mogelijkheid tot vast IP, dan kan je er dus vanuit gaan dat daar veel highend gebruikers op afkomen die daarvan gebruik willen maken door o.a. servers te draaien.. Dan kan je het niet maken om op een gegeven moment het vaste IP af te pakken met alle gevolgens van die voor al die klanten.. Alle reacties in dit forum waren dan ook niet meer dan normaal en te verwachten.. Hier zitten sowieso veel van de meer aktieve internetgebruikers zoals hierboven genoemd..

Als die hele vast IP weg ongein zou doorgaan dan kan ik zelf b.v. ook wel stoppen met een aantal servers te hosten etc.. Die draaien hier al jaren (sinds 2006!).. Leuk voor de grote groep mensen die er gebruik van maakt.. Zij en ik zitten niet op die ongein te wachten.. Gewoon de prullenbak in dus met dat plan en gewoon iedereen met een vast IP dat laten behouden!

Bedankt!
Wat is het nut eigenlijk van een dynamisch ip-adres ?

Minder traffic beleid ? of meer inkomsten (betalen) voor een vast ip-adres ?

Powered by KPN | Experia Box V10 + TP-link switch LS1005G + 2 Superwifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
fiberdordrecht schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 10:36:
[...]

Wat is het nut eigenlijk van een dynamisch ip-adres ?

Minder traffic beleid ? of meer inkomsten (betalen) voor een vast ip-adres ?
Minder administratie, daarom moesten de mensen ook een éénmalige administratieve vergoeding van € 24,95 betalen voor een vast IP.

€ 24,95 is toch best wel veel geld voor 5 minuten werk, KPN doet dit standaard.
Maar goed je zal het maar een vast IP nodig hebben, dan is het dat bedrag wel waard.

Nieuwe IP range XMS
http://bgp.he.net/ip/188.142.0.0
http://bgp.he.net/AS49562

[ Voor 22% gewijzigd door fast-server op 05-06-2012 10:55 . Reden: add ]

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Ik dacht altijd dat dynamische ip's er waren om met minder ip adressen toe te kunnen omdat ze gedeeld kunnen worden. Soort overboeking zeg maar. Stel je hebt 100.000 klanten. Bij vaste ip's heb je dan ook minimaal 100.000 ip adressen nodig. Als maximaal 50 procent van je klanten tegelijk online is zou je met de helft toekunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funkylicious
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20:26
Zijn er plannen om de nieuwsgroep snelheid van XMS evenredig te verhogen met de snelheidsverhogen van het internet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Fiber schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 11:28:
Ik dacht altijd dat dynamische ip's er waren om met minder ip adressen toe te kunnen omdat ze gedeeld kunnen worden. Soort overboeking zeg maar. Stel je hebt 100.000 klanten. Bij vaste ip's heb je dan ook minimaal 100.000 ip adressen nodig. Als maximaal 50 procent van je klanten tegelijk online is zou je met de helft toekunnen.
Dat was vroeger misschien zo, tegenwoordig heeft iedereen een router/server welke altijd aanstaat. (deze krijgt het IP)
Of deze gebruikers nou hun PC aanhebben of niet het IP is toch uitgegeven,Je bespaart er dus niets mee.

Ben er zelf een voorstander van om het IP aan de lijn of poort te hangen (zoals bijvoorbeeld in genexis gebieden nu al een beetje gebeurd)

Bij KPN kreeg ik altijd het zelfde IP ongeacht de router/server of het mac adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

fast-server schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 12:11:
[...]
Dat was vroeger misschien zo, tegenwoordig heeft iedereen een router/server welke altijd aanstaat...
Logisch. Ja dan is dat voordeel er dus ook niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Het is daarnaast ook zo dat niet alleen de klant (indien servers) de provider ook baat heeft bij echte static IP's die uitgegeven worden.

Een hoop mensen krijgen onbewust een virus waardoor ze spammer worden of ze hebben een open relay mail server.
Er zijn ook mensen die hack intenties hebben en poortscans etc. uitvoeren.
Je kunt dit verkeer flaggen op je netwerk en dan automatisch een mail vanuit abuse@provider sturen met een waarschuwing.

KPN en XS4all etc.doen dit al jaren!

Er zijn ook mensen die bewust de boel oplichten of zich met allerlei andere duistere praktijken bezig houden.
Als zo'n melding binnenkomt dan kan een provider direct zien om wie het gaat.

Lijkt me toch dat een beetje provider wel zo wil werken.

Providers die via DHCP IP's uitgeven zijn vaak kwetsbaarder voor dit soort klanten aangezien de dhcp logs niet op orde zijn of het is heel lastig uit te zoeken.

Een klant kan immers zo zijn mac adres veranderen en krijgt een nieuw IP. (kleine pakkans)

NOTE!
Het bovenstaande is verboden! dit mag je dus niet doen!

De mailserver van XMS staat ook steeds op de blacklist (lees de topics maar eens terug) vraag me af of de veroorzakers hiervan ooit wel eens een abuse mail hebben gehad.
heb er hier nog nooit wat over terug gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Ik was vroeger ook een beetje paranoia, en daarom heb ik toen bewust voor een dyn. ip gekozen. Maar later heb ik begrepen dat je ook met een dyn. ip toch wel vindbaar bent als dat nodig is, omdat het dyn. ip adres toch met een tijdcode aan je huisadres wordt gekoppeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

fast-server schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 13:06:
Het is daarnaast ook zo dat niet alleen de klant (indien servers) de provider ook baat heeft bij echte static IP's die uitgegeven worden.

Een hoop mensen krijgen onbewust een virus waardoor ze spammer worden of ze hebben een open relay mail server.
Er zijn ook mensen die hack intenties hebben en poortscans etc. uitvoeren.
Je kunt dit verkeer flaggen op je netwerk en dan automatisch een mail vanuit abuse@provider sturen met een waarschuwing.

KPN en XS4all etc.doen dit al jaren!

Er zijn ook mensen die bewust de boel oplichten of zich met allerlei andere duistere praktijken bezig houden.
Als zo'n melding binnenkomt dan kan een provider direct zien om wie het gaat.

Lijkt me toch dat een beetje provider wel zo wil werken.

Providers die via DHCP IP's uitgeven zijn vaak kwetsbaarder voor dit soort klanten aangezien de dhcp logs niet op orde zijn of het is heel lastig uit te zoeken.

Een klant kan immers zo zijn mac adres veranderen en krijgt een nieuw IP. (kleine pakkans)

NOTE!
Het bovenstaande is verboden! dit mag je dus niet doen!

De mailserver van XMS staat ook steeds op de blacklist (lees de topics maar eens terug) vraag me af of de veroorzakers hiervan ooit wel eens een abuse mail hebben gehad.
heb er hier nog nooit wat over terug gehoord.
Het gebeurd wel. Klanten die worden opgemerkt omdat zij spam hebben verstuurd ontvangen een e-mail van de abuse afdeling. Het e-mailadres van de klant wordt geblokkeerd en er wordt een melding gemaakt in het systeem. De klant wordt gewaarschuwd voor phisingberichten, dient eerst alles schoon te krijgen en krijgt daarna een nieuw wachtwoord. - Sophie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluesparkle
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-05 23:29
tav webcare
Ik heb dit probleem al per e-mail gemeld bij support.

Ik heb een Amino M532 en elke dag als ik het apparaat opstart, lijkt deze niet door te starten (powerled blijft blauw)
Na weer in en uit standby te gaan krijg ik wel beeld op de TV.

Het tweede issue is het probleem dat de gidsinformatie regelmatig blijft hangen.
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/79354969/2012-06-04%2018.05.00.jpg

Deze boodschap blijft dan in beeld staan ook bij zappen naar andere zenders.
Ook hier is in en uit standby van de Amino een workaround.

Kunnen jullie dit probleem oppakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Met de Amino 110 hadden we dat probleem tot een half jaar geleden ook regelmatig. Het probleem werd veroorzaakt doordat de processor van de A110 te langzaam was geworden voor alle nieuwe functies. Voor de A110 hebben ze het uiteindelijk opgelost door compleet nieuwe software te schrijven die een stuk lichter is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-05 16:04
@webcare
Ik ben mij momenteel nog steeds aan het orienteren aangezien Reggefiber toch nog bezig is met de aanleg van glasvezel in mijn dorp en ben redelijk tevreden ben met Ziggo. Daarom wacht ik af of er misschien nog een aanbieding gaat komen met een PVR of een leuke kostenbesparing zodat ik niet al te veel extra kosten moet gaan maken bij mijn overstap. Wanneer ik nu over zou stappen en ik wil naar een soortgelijke configuratie als ik nu heb zal ik de PVR aan moeten schaffen en daarnaast nog een goede router, aangezien ik nu een Ziggo modem/router in bruikleen heb.

Maar mocht er op korte termijn een leuke aanbieding komen en ik besluit over te stappen, dan wil ik graag mijn telefoonnummer meenemen, zeggen jullie dan Ziggo voor mij op of moet ik dat zelf doen? Als ik dat dan zelf doe, krijg ik dan van jullie ruim op tijd te horen wanneer ik aangesloten zal gaan worden? Ik heb bij Ziggo namelijk een maand opzegtermijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Phoolie schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 13:57:
@webcare
Ik ben mij momenteel nog steeds aan het orienteren aangezien Reggefiber toch nog bezig is met de aanleg van glasvezel in mijn dorp en ben redelijk tevreden ben met Ziggo. Daarom wacht ik af of er misschien nog een aanbieding gaat komen met een PVR of een leuke kostenbesparing zodat ik niet al te veel extra kosten moet gaan maken bij mijn overstap. Wanneer ik nu over zou stappen en ik wil naar een soortgelijke configuratie als ik nu heb zal ik de PVR aan moeten schaffen en daarnaast nog een goede router, aangezien ik nu een Ziggo modem/router in bruikleen heb.

Maar mocht er op korte termijn een leuke aanbieding komen en ik besluit over te stappen, dan wil ik graag mijn telefoonnummer meenemen, zeggen jullie dan Ziggo voor mij op of moet ik dat zelf doen? Als ik dat dan zelf doe, krijg ik dan van jullie ruim op tijd te horen wanneer ik aangesloten zal gaan worden? Ik heb bij Ziggo namelijk een maand opzegtermijn.
Wij kunnen de oude aanbieder voor u opzeggen, op het tv gedeelte na. Dit kunnen wij helaas niet voor je doen. Wanneer het netwerk gereed is, belt de aannemer je op om een afspraak te maken. Omdat de aanleg met veel verschillende partijen gebeurd is het niet mogelijk om je ruim op tijd te informeren wanneer je wordt aangesloten. Je hebt bij ons wel de mogelijkheid om zelf te bepalen wanneer jouw abonnement start.

Na jouw inschrijving ontvang je van ons een bevestigingsbrief. Hierin staan de inlogcodes voor Mijn XMS. In Mijn XMS kun je aangeven op welke datum je het abonnement wilt laten starten. De aannemer neemt nog steeds contact met je op zodra het netwerk gereed is. Hij kan het glasvezelmodem bij jou thuis komen opleveren en daarna is het glasvezelmodem gereed om de diensten door te geven. Doordat je de startdatum wijzigt in Mijn XMS start het abonnement pas op de door jou gekozen datum. Alles is gereed en je weet zeker wanneer je van onze diensten gebruik gaat maken. - Sophie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
Anoniem: 422018 schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 14:12:
[...]

Wij kunnen de oude aanbieder voor u opzeggen, op het tv gedeelte na. Dit kunnen wij helaas niet voor je doen. Wanneer het netwerk gereed is, belt de aannemer je op om een afspraak te maken. Omdat de aanleg met veel verschillende partijen gebeurd is het niet mogelijk om je ruim op tijd te informeren wanneer je wordt aangesloten. Je hebt bij ons wel de mogelijkheid om zelf te bepalen wanneer jouw abonnement start.

Na jouw inschrijving ontvang je van ons een bevestigingsbrief. Hierin staan de inlogcodes voor Mijn XMS. In Mijn XMS kun je aangeven op welke datum je het abonnement wilt laten starten. De aannemer neemt nog steeds contact met je op zodra het netwerk gereed is. Hij kan het glasvezelmodem bij jou thuis komen opleveren en daarna is het glasvezelmodem gereed om de diensten door te geven. Doordat je de startdatum wijzigt in Mijn XMS start het abonnement pas op de door jou gekozen datum. Alles is gereed en je weet zeker wanneer je van onze diensten gebruik gaat maken. - Sophie
Ok, duidelijk. Dan is het nu nog wachten op een interresante aanbieding en jullie hebben er een nieuwe klant bij. Mits een andere glasvezelprovider jullie niet voor is geweest met een leuke aanbieding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Huidige prijzen zijn al aanbiedingen ^^

Eerst koste de HD ontvanger iets van 50 euro en de PVR iets van 150 euro extra.
Je kan je ziggo decoder toch gewoon op DVB-C gebruiken?

Persoonlijk zou ik ziggo voor TV houden en internet en bellen via glas, dan heb je het beste van beide :) (indien je ook extra zenders wil kunnen bekijken)

[ Voor 7% gewijzigd door fast-server op 05-06-2012 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
Ja & op 30 & 31 Maart was er een actie dat de PVR gratis was. De acties zoals ze er nu zijn vindt ik niet interresant genoeg om over te stappen.

De Ziggo PVR & overige decoders kan ik inderdaad wel gebruiken. Maar op DVB-C zitten niet alle zenders die ik wil. Dus zal ik alsnog een Amino PVR aan moeten schaffen.

Een combinatie van Ziggo en XMS ben ik nog duurder uit en daarnaast is Internet en bellen alleen in de 100 Mbit variant beschikbaar en 50 is voldoende voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
XMS alles in 1 50Mbps = 45,00
+ IPTV = € 5
+ plus pakket = € 10

Totaal € 60 afgerond per maand + kosten amino's en netwerkkabels

Concepts Alles in 1 100Mbps = € 53,50
IPTV eerste jaar gratis
+ pakket € 10,00

Totaal € 63,50 per maand (gratis PVR!)

Als je dan na een jaar downgrade naar 50Mbps heb je € 58 voordeel gehad t.o.v. XMS (als je de PVR zou kopen)
Na een jaar zou je ook kunnen overstappen naar XMS en daar een gratis HD ontvanger krijgen, dan heb je een HD PVR en een HD ontvanger. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
Klinkt leuk, maar volgens mij vergeet je dat XMS de eerste 2 maanden gratis is en IPTV de eerste 6 maanden ;)

Daarnaast kan ik kiezen uit KPN, XS4all, XMS & KickXL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Dan gaat die vlieger niet op helaas.

En die XMS aanbieding die is er volgend jaar ook nog wel, volgens mij loopt die al jaren.

Zoals ik het lees wil je het KPN aanbod (router, 2 IPTV boxen etc) maar dan voor de XMS prijs.
De reden waarom KPN duurder is omdat je ook voor die producten betaald.

[ Voor 95% gewijzigd door fast-server op 05-06-2012 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venga AB
En toen lagen even alle diensten eruit, zowel internet alsmede IPTV.

Anyone?

Postcode 7437

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Even of nog steeds? Wellicht een snelheidsverhoging? Nog wel analoog en/of DVB-C?

[ Voor 48% gewijzigd door Fiber op 05-06-2012 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venga AB
Fiber schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 16:24:
Even of nog steeds? Wellicht een snelheidsverhoging? Nog wel analoog en/of DVB-C?
Een minuut of vijf en toen waren de diensten er weer. Analoog/DVB-C maak ik momenteel geen gebruik van.

De snelheidsverhoging had ik 1 mei al ;)

Waarom ik hier toch even melding maak, is omdat dit zelden voorkomt. Volgens mij was dit de derde keer in de afgelopen jaren dat de dienst volledig weg viel.

Ohja, ook geen vervroegde ip-migratie, haha.

[ Voor 4% gewijzigd door Venga AB op 05-06-2012 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elwinvangestel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-05-2022
ari3 schreef op maandag 04 juni 2012 @ 20:10:
Even een scan gedaan, nieuwe IPTV zenders nog niet in de officiele zenderlijst:
- TV Oost HD
- CCTV News (engelse variant)
TV Oost HD hadden we al. Hoe scan je de zenders van iptv? Dat netwerk is toch hartstikke gesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

elwinvangestel schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 16:50:
[...]
Hoe scan je de zenders van iptv? Dat netwerk is toch hartstikke gesloten?
Begin eens hier...: IPTV op je HTPC :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!
KPN gaat ADSL en Glasvezelstreams scheiden.
http://www.totaaltv.nl/ni...eit_KPN_op_glasvezel.html

"Het verschil tussen KPN en andere tv-aanbieders op glasvezelnetwerken die door Reggefiber worden beheerd, was hierdoor – vooral bij HD-kanalen – duidelijk zichtbaar. Daar is echter verandering in gekomen. KPN is begonnen op glasvezelnetwerken de bandbreedte – en dus de beeldkwaliteit – van tv-kanalen te vergroten."

"KPN eigenaar van Glashart Media
Televisieaanbieders op glasvezelnetwerken van Reggefiber maken gebruik van de tv- en radiodiensten van dienstenverlener Glashart Media. Dit bedrijf is sinds kort in handen van KPN. In de toekomst krijgt KPN ook een meerderheidsbelang in glasvezelexploitant Reggefiber. Hiervoor heeft het telecombedrijf al afspraken met meerderheidsaandeelhouder Reggeborgh gemaakt. "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Op zich goed nieuws. Dingen die beter worden zijn altijd goed nieuws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:18
Zomaar een wilde gedachte over de veranderingen in administratie. Het viel mij op dat de eerste batch op 6 juni gepland staat. 6 juni is IPv6 Day en als ik mij niet vergis liep er al een IPv6 pilot.... misschien ook een uitrol van IPv6? :9 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:39
Lijkt me onverstandig om dergelijk gerelateerde veranderingen tegelijk uit te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-04 21:30
[...]

Dat maakt Denan niet veel uit :) Persoonlijk vind ik het een goede zaak als ze naar de klanten luisteren en geen dingen doen waar hun eindgebruikers het niet mee eens zijn. Dat vind ik belangrijker dan dat ze het IP verkeer linksom routeren ipv rechtsom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:11
Mag ik even om opheldering vragen.

Ik kijk net op de "werkzaamheden" pagina van XMSnet http://xmsnet.nl/werkzaamheden/internet-te-arnhem-noord-en-almere

En hier wordt aangekondigd het volgende.
Internet te Arnhem Noord en Almere

06 Juni 2012
Woensdag 6 juni wordt er tussen 06.00 en 07.00 uur onderhoud uitgevoerd in Arnhem Noord en Almere. Hierdoor krijgt u een nieuw IP-adres voor uw internetverbinding.

Hierdoor kan uw internetverbinding in deze periode wegvallen. U kunt uw router en/of computer resetten om de verbinding te herstellen. Na enige tijd zal dit vanzelf gebeuren.

Indien u uw IP-adres vast heeft ingesteld in uw apparatuur, dient u dit weer in te stellen op dynamisch IP-adres ofwel DHCP. Zie hiervoor de handleiding Installeren Internet.

Als u nu in Arnhem Noord een vast IP-adres afneemt, zal dit niet veranderen. Dit is anders dan vermeld in de brief d.d. 26 mei. In dit geval hoeft u uw instellingen niet te wijzigen.

Onze excuses voor de overlast.

06 Juni 2012 - Internetdienst te Bunschoten-Spakenburg
Nu snap ik het even niet.... dat dikgedrukte..... komt over alsof klanten die geen vast IP hadden hun dynamische IP vast hebben ingesteld.

Daaronder staat weer dat als je een vast IP afneemt (die je dus vast instelt) je niets hoeft te veranderen....

Dus ik snap even niet wat hier nu mee bedoeld wordt. Dynamisch en DHCP dus niet vast. en Statisch is dus wel vast.

Ik dacht dat alleen Packetfront gebieden over gingen, en dat alle Packetfront CPE hetzelfde systeem hanteerde.

[ Voor 20% gewijzigd door boswandeling op 05-06-2012 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

boekee schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 23:30:
Mag ik even om opheldering vragen.

Nu snap ik het even niet.... dat dikgedrukte..... komt over alsof klanten die geen vast IP hadden hun dynamische IP vast hebben ingesteld.

Daaronder staat weer dat als je een vast IP afneemt (die je dus vast instelt) je niets hoeft te veranderen....

Dus ik snap even niet wat hier nu mee bedoeld wordt. Dynamisch en DHCP dus niet vast. en Statisch is dus wel vast.

Ik dacht dat alleen Packetfront gebieden over gingen, en dat alle Packetfront CPE hetzelfde systeem hanteerde.
Ik denk dat degenen die een semi-vast IP hebben en dat als vast [omdat het niet veranderde] in hun router hebben staan dit terug moeten zetten naar dynamisch.

Degenen die een echt statisch IP adres hebben, hoeven niks te doen.

Volgens mij was de bedoeling dat iedereen overging en de semi-vaste min of meer eenmalig een nieuw IP konden verwachten en degenen met een vast IP, sowieso een nieuw IP adres toegewezen kregen en geen vast IP meer bezaten. Die laatste maatregel is opgeschort, de rest gaat gewoon volgens schema door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:30

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Gadvr, morgen dus m'n dyndns aanpassen en alle andere shit :/
De communicatie is beroerd van Xms, stond Almere in die planninglijst of niet?

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Speedy-Andre schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 23:56:
Gadvr, morgen dus m'n dyndns aanpassen en alle andere shit :/
De communicatie is beroerd van Xms, stond Almere in die planninglijst of niet?
Als je in de pilot zit, zou je eigenlijk een brief gekregen moeten hebben.
Lees een paar pagina's terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Ik heb geen vast ip en zit niet in een pilot (van wat?).
De ip-change komt toch wel een keer maar ik had het niet nu al verwacht.
Voor dit soort veranderingen zou Xms best een nieuwsbrief kunnen sturen, dat is gratis en klinkt als 'service'.

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Speedy-Andre schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 00:05:
Voor dit soort veranderingen zou Xms best een nieuwsbrief kunnen sturen, dat is gratis en klinkt als 'service'.
Probeer eerst eens wat te lezen op dit topic; is de laatste week ongeveer het enige waarover geschreven werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Laatst online: 17:18
Speedy-Andre schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 00:05:
Ik heb even de planning voor je opgezocht:
Anoniem: 422018 schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 10:36:

Op 6 juni zullen alleen de klanten die een brief hebben gehad worden omgezet, dit om het proces voor de migratie goed te kunnen monitoren. Hierna zal de migratie dus in 3 stappen worden uitgevoerd, in de eerste patch zit 'overige delen van het WGDO netwerk' en dit houd dus ook alle genexis gebruikers in.

Op dit moment hebben we een aangepaste planning doorgekregen:

27 juni: 1e batch Zeewolde, Soest, Portaal – (A’foorten+Nijmegen), Hilversum, WSN, Dudok, overige delen van het WGDO netwerk.

4 juli: 2e batch Nijmegen (portaal + glazenkamp), Wijchen, Leusden

11 juli: 3e batch Amersfoort (incl Hoogland en Hooglanderveen)

Voor Venga AB zal dit inhouden dat hij op 27 juni een nieuw semi vast IP adres toegewezen zal krijgen. Na de toewijzing zal dit IP adres alleen wijzigen bij:

- grootschalig onderhoud aan het netwerk
- een herstart van de DHCP server
- Een glasvezelmodem dat voor langere tijd (ongeveer 24 uur) stroomloos is geweest. -Tim
Dit geldt voor alle gebruiker maar na protest niet voor mensen die een vast IP hebben. Voor die laatste groep wordt een oplossing gezocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

In de tekst van Webcare stond nou niet echt duidelijk dat Almere bij de batch van 6 juni hoort, uitgezonderd de vaste ip's.
Bij de werkzaamheden op de Xms website staat het wat duidelijker maar ik ben wel benieuwd sinds wanneer diat bericht daar staat.
Het moet nu maar zo, ik ben toch niet bij bewustzijn tijdens de werkzaamheden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zxspectrum
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-10-2023
Hier Almere, vanochtend 6:30 geen verbinding, na herstart router nieuw ip adres

sent from zxspectrum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
Weet iemand hier of het gaat werken als ik de Ziggo interactieve ontvanger aansluit op de DVB-C van XMS? Dan bedoel ik uiteraard alleen het DVB-C en PVR deel en niet het interactieve Ziggo deel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Ziggo ontvangers zouden gewoon moeten werken op DVB-C

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Phoolie schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 10:33:
Weet iemand hier of het gaat werken als ik de Ziggo interactieve ontvanger aansluit op de DVB-C van XMS? Dan bedoel ik uiteraard alleen het DVB-C en PVR deel en niet het interactieve Ziggo deel.
Werkt gewoon,uiteraard inderdaad niet het interactieve deel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pabbus
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23-04-2018
@webcare

Klopt het dat er een DVB-C storing is? In Leusden ligt deze eruit.

Groet,
Pabbus

EDIT: Analoog werkt wel, echter zeer zwak en veel ruis. Het lijkt erop dat er werkzaamheden zijn aan het signaal?

[ Voor 41% gewijzigd door Pabbus op 06-06-2012 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drukkert
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13:23
klopt, heb net de helpdesk gesproken, is officieel.
leusden, amersfoort, nijmegen en nog wat plaatsen...
vreemd dat het nog niet op de site staat...

als het zaterdag maar opgelost is om 18.00 uur, voetbal via de beamer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venga AB
Venga AB schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 16:06:
En toen lagen even alle diensten eruit, zowel internet alsmede IPTV.

Anyone?

Postcode 7437
Oorzaak bekend; stroomstoring in de regio gistermiddag. Vandaag al meerdere storingen moeten oplossen. Het dipje was echter zo kort dat bij mij thuis niets merkbaar is uitgevallen. Wellicht het glasvezelmodem wel of een glasvezel pop (al zal die laatste normaliter wel een UPS hebben).

Hoe dan ook, blame it on Enexis en niet on XMS :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Phoolie schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 10:33:
De ontvanger kan je gebruiken als DVB-C decoder. Het PVR en interactieve gedeelte zal je niet kunnen gebruiken. -Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkAboutIt
  • Laatst online: 19:00
Up and running!
Monteur is vanmorgen langs geweest om het modem aan te sluiten, ik heb nu al verbinding!
47 Mbit down en 57 Mbit up. Ping 16 ms. (via WiFi)
Nu hopen dat de HD-recorder snel binnenkomt.
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
Anoniem: 422018 schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 11:52:
[...]

De ontvanger kan je gebruiken als DVB-C decoder. Het PVR en interactieve gedeelte zal je niet kunnen gebruiken. -Tim
Als het PVR deel niet werkt dan heb ik er niet zoveel aan. Ik zat er over te denken om genoegen te nemen met de Amino HD ontvanger en dan de Ziggo PVR te gebruiken. Maar raak ik dus de PVR functionaliteit kwijt, denk niet dat ik dat thuis kan verkopen.

Dan dus toch nog maar even afwachten op een leuke aanbieding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le-xxx-ie
  • Laatst online: 31-01 18:56
Phoolie schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 12:09:
[...]
Als het PVR deel niet werkt dan heb ik er niet zoveel aan. Ik zat er over te denken om genoegen te nemen met de Amino HD ontvanger en dan de Ziggo PVR te gebruiken. Maar raak ik dus de PVR functionaliteit kwijt, denk niet dat ik dat thuis kan verkopen.

Dan dus toch nog maar even afwachten op een leuke aanbieding.
Ik gebruik zelf de Samsung SMT-C7140A (ook van ziggo) en daar kan ik gewoon de PVR en de EPG gebruiken, werkt perfect.

Weet niet over welke ontvanger jij het hebt, maar het lijkt me dat alle ontvangers gewoon met PVR kunnen werken, je neemt per slot van rekening het ontvangen beeld op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
Volgens mij is het de Cisco 8485. Deze bevat software die specifiek voor Ziggo gemaakt is, dus dat zal wel de reden zijn waarom het PVR deel niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Phoolie schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 12:23:
Volgens mij is het de Cisco 8485. Deze bevat software die specifiek voor Ziggo gemaakt is, dus dat zal wel de reden zijn waarom het PVR deel niet werkt.
Zou dat met de encryptie van het signaal bij ziggo te maken hebben? De PVR verwacht denk ik dat hij het opgeslagen spul moet decrypten bij het afspelen van het opgenomen signaal...
Of werkt dat anders?

Pagina: 1 ... 13 ... 27 Laatste

Dit topic is gesloten.