Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-07 22:01

Smarron

The bend

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 231755

Na een tijdje wachten op een beschikbare mirror eindelijk de RUU gedownload op Filefactory;

HTC Europe 3.33.401.6 ( incl de laatste 60mb update )

Ik had zelf problemen met die rode driehoek en hij weigerde dus te updaten, dus zodoende maar de hele telefoon geflasht :p

Je moet na flashen wel ff de app "add locate and laguage" oid downloaden in de play store om nederlands op je phone te krijgen maar deze kan je erna weer verwijderen :)

2 dingen vielen me gelijk op:

1. Irritante apps worden bijgewekt bij het opstarten van de telefoon is weg
2. Ik zat opeens op duits netwerk :S

Komende dagen maar eens bekijken wat de verschillen zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-07 10:58
Bas. schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 21:38:
Heb een probleem met m'n HTC Sensation. De phone gaat continu in dockmodus, het scherm gaat continu aan en het scherm blijft in landschap modus, en wilt niet meer in portrait. Auto rotate heb ik uit staan en heb ook al een paar keer een factory reset gedaan, alle data gewiped en verschillende roms geprobeerd. Het lijkt mij dus een hardware kwestie. Wat te doen?
In de usb ingang zitten een paar contactjes die bestemt zijn voor alleen de carkit.

Wellicht maakt hij sluiting door bepaalde stofjes.. je zou eens kunnen blazen in de usb poort of met een zacht iets schoon maken. Anders opsturen voor garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas.
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16-07 15:50
Ik heb het al schoongemaakt, maar dat heeft niet geholpen. Telefoon opsturen dan maar. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 411339

Mijn friendstream facebook gaat telkens automatisch uitloggen. Dan ben ik onbekend via friendstream en moet ik weer opnieuw inloggen. En ook MX player geeft geen geluid. Ik moet telkens mijn HTC opnieuw opstarten.

Dit zijn problemen na de nieuwe update. Herkent iemand dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Zo, voor iedereen die het wil weten gisteren 2X anker accu + bij behorende lader besteld à 30 euro.
Maar eens kijken wat dat brengt, wel nog ff wachten het komt overzees. USA.

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
Supertip schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 00:51:
Zo, voor iedereen die het wil weten gisteren 2X anker accu + bij behorende lader besteld à 30 euro.
Maar eens kijken wat dat brengt, wel nog ff wachten het komt overzees. USA.
Ik gebruik ze ook, nu zo'n half jaar. Zeer tevreden en het kraken van mijn cover is ook gestopt omdat hij iets dikker is.

Nu na meer dan een jaar (zo'n 14 maanden) nog geen ander probleem met deze telefoon ondervonden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Niet online
dangerousp schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 11:58:
[...]

Ik gebruik ze ook, nu zo'n half jaar. Zeer tevreden en het kraken van mijn cover is ook gestopt omdat hij iets dikker is.

Nu na meer dan een jaar (zo'n 14 maanden) nog geen ander probleem met deze telefoon ondervonden!
Ik hoor over de anker accu's alleen maar goede dingen, dus dat zit wel goed denk ik.
Softwarematig heb ik soms wel wat problemen, maar over de hardware heb ik ook geen klachten, behalve dat hij soms wel erg heet wordt.
Ik heb de tel. Nu vanaf oktober unbranded, én hij is geproduceerd in juli 2011.

Ik vind het wel jammer dat de posters hier met hardware problemen er nooit de productie datum bij zetten, zo zou je een mooi overzichtje kunnen maken in de opening.

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

damn, mijn toestel is nu twee keer weggeweest ter reparatie.

1x stof onder scherm (maart 2012)
1x wifi werkte niet, stof onder scherm en krakende behuizing (juni 2012)

Nu, weer stof onder het scherm....

edit: sorry voor de klaagzang, maar ben/was er ff klaar me. Zow...nu weer lachen :)

[ Voor 17% gewijzigd door albino71 op 12-08-2012 00:00 ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Niet online
Gisteren stond de pakketdienst voor de deur met mijn 2X anker batt.+ lader, onvoorstelbaar vlug uit USA.
net ging hij na stevig gebruik naar de 10% nu aan de lader.
Ik ben tot nu toe zeer tevreden, over het uithoudingsvermogen het kan na een paar keer leeg&laden alleen maar beter worden.

De anker batt. ff gewogen 34 gr. mijn vervangende China weegt 27 gr.
De htc weegt 31gr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-07 23:49

RvL

Vanmorgen om 5.00 grote ruzie met m'n Sensation gehad om de wekker uit te zetten, vrouw wakker (ochtendhumeur van heb ik jou daar). Geen enkele reactie van het toestel whatsoever. Uiteindelijk de batterij er maar uitgetrokken.

Wat blijkt, het touchscreen reageert compleet niet meer. Beetje jammer voor een toestel van nog geen 4 maanden oud. Zojuist maar ingeleverd bij het Business Center van KPN voor reparatie. Onderdeel natuurlijk niet op voorraad, dus dat wordt even wachten.

Tot die tot maar even terug in de tijd met m'n SonyEricsson W850i. Beetje jammer dat m'n carkit er niet mee overweg kan...

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:06
RvL schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 17:29:
Vanmorgen om 5.00 grote ruzie met m'n Sensation gehad om de wekker uit te zetten, vrouw wakker (ochtendhumeur van heb ik jou daar). Geen enkele reactie van het toestel whatsoever. Uiteindelijk de batterij er maar uitgetrokken.

Wat blijkt, het touchscreen reageert compleet niet meer. Beetje jammer voor een toestel van nog geen 4 maanden oud. Zojuist maar ingeleverd bij het Business Center van KPN voor reparatie. Onderdeel natuurlijk niet op voorraad, dus dat wordt even wachten.

Tot die tot maar even terug in de tijd met m'n SonyEricsson W850i. Beetje jammer dat m'n carkit er niet mee overweg kan...
Was bij die van mij enkele weken geleden ook het geval :). Allemaal gerepareerd, lag bij niet aan de touch screen maar aan het bovenboard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-07 23:49

RvL

Nou ja, waar het aan ligt maakt me eigenlijk niet zo heel veel uit. Sta er alleen een beetje van te kijken dat het gebeurd bij een toestel van 4 maanden oud, terwijl ik erg zuinig ben op het beestje: nooit gevallen, nooit opzettelijk in vochtige ruimtes en ga zo maar door. Als het even kan zit hij zelfs niet in mijn broekzak en anders ook alleen maar de telefoon in die broekzak.

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cavemania
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-11-2024
Sinds een tijdje heb ik problemen met mobiel internet op mijn Sensation. Mijn provider is Telfort. De eerste keer dat de problemen optraden ben ik naar de Telfort winkel gegaan. Ze waren niet op de hoogte met de problemen. Ze hebben op dat moment opnieuw internet geactiveerd wat niet hielp. Vervolgens hebben ze met mijn simkaart in een andere telefoon verbinding proberen te maken wat werkte. Vervolgens simkaart weer teruggeplaatst en ik had weer mobiel internet. Klaar dacht ik. Niet dus. Nu heb ik soms 1 keer in de maand dit probleem maar soms ook 3 of 4 keer per week. Mijn oplossing is dan de simkaart in een andere telefoon zetten (in mijn geval een Nokia 6300), verbinding maken met mobiel internet en simkaart weer terug plaatsen in de Sensation. Na deze actie heb ik weer mobiel internet. Als ik de telefoon opnieuw opstart heeft dit geen effect. Ook uitzetten en aanzetten heeft geen effect. Verbinding is weg en blijft weg.

Wie herkent dit probleem of heeft een oplossing voor dit probleem.

Android 4.0.3 Sense 3.6 en softwarenummer 3.33.401.6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tornado61
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-07 13:31

tornado61

jupiter deus est

Maar eens even contact opgenomen met de HTC-chat vanwege het standaard krakende backcover probleem en omdat de telefoon steeds uitvalt, nu krijg ik te horen van de (in dit geval vrij onvriendelijke) medewerkster, (ben ik niet gewend van HTC) dat ik maar 1 jaar garantie heb op de backcover, nou is dat opzich voor mij geen probleem want ik heb hem in december aangeschaft, maar wettelijk gezien heb je toch 2 jaar garantie op een product?

┏(-_-)┛┗(-_- )┓┗(-_-)┛┏(-_-)┓

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulklooster
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-06 22:57
tornado61 schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 14:55:
Maar eens even contact opgenomen met de HTC-chat vanwege het standaard krakende backcover probleem en omdat de telefoon steeds uitvalt, nu krijg ik te horen van de (in dit geval vrij onvriendelijke) medewerkster, (ben ik niet gewend van HTC) dat ik maar 1 jaar garantie heb op de backcover, nou is dat opzich voor mij geen probleem want ik heb hem in december aangeschaft, maar wettelijk gezien heb je toch 2 jaar garantie op een product?
Ik vind dit noga een vreemde reactie.. Toen ik zei dat ik last had van de cover kreeg ik zonder vragen een nieuwe opgestuurd. Overigens heb ik laatst een vriend van mij die last had van uitvallen mijn originele accu gegeven (ik heb zelf een anker) en sindsdien valt ie niet meer uit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:57
Sense 4.0 draait rom nog lekker hier, heb performance kernel(sebastian, ondemand governor) en nog haal ik deze batterystats;

Afbeeldingslocatie: http://www.abload.de/thumb/screenshot_2012-08-14t9rwy.png
Afbeeldingslocatie: http://www.abload.de/thumb/screenshot_2012-08-14ruqdv.png

Als je ViperS gebruikt kan je het beste HTC SmartSync onder Viper tweaks uitvinken want dat zorgde juist dat mijn batterij niet lang mee ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKS-Skyline
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-07 11:54

HKS-Skyline

Vroooom ?

Ik heb sinds een paar weken het probleem dat mijn touchscreen soms niet goed reageerd. Met name wanneer het alarm gaat, dan kan ik mijn scherm niet unlocken. De normale ring verslepen gaat wel, maar zodra ik een patroon moet maken voor de unlock dan werkt het niet. Het lijkt software matig te zijn, maar ik kan er niet achter komen. De telefoon is niet al te lang geleden nog helemaal naar fabrieksinstellingen gereset, en ik draai de originele rom.

Een ander issue is dat als ik mijn scherm aan zet, de backlight een paar seconden nodig heeft om aan te gaan. Ik zie het beeld al wel, maar zonder backlight, dit had ik voor de reset ook al, en nu weer. Iemand enig idee hoe ik dit oplos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Niet online
Cavemania schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 13:02:
Sinds een tijdje heb ik problemen met mobiel internet op mijn Sensation. Mijn provider is Telfort. De eerste keer dat de problemen optraden ben ik naar de Telfort winkel gegaan. Ze waren niet op de hoogte met de problemen. Ze hebben op dat moment opnieuw internet geactiveerd wat niet hielp. Vervolgens hebben ze met mijn simkaart in een andere telefoon verbinding proberen te maken wat werkte. Vervolgens simkaart weer teruggeplaatst en ik had weer mobiel internet. Klaar dacht ik. Niet dus. Nu heb ik soms 1 keer in de maand dit probleem maar soms ook 3 of 4 keer per week. Mijn oplossing is dan de simkaart in een andere telefoon zetten (in mijn geval een Nokia 6300), verbinding maken met mobiel internet en simkaart weer terug plaatsen in de Sensation. Na deze actie heb ik weer mobiel internet. Als ik de telefoon opnieuw opstart heeft dit geen effect. Ook uitzetten en aanzetten heeft geen effect. Verbinding is weg en blijft weg.

Wie herkent dit probleem of heeft een oplossing voor dit probleem.

Android 4.0.3 Sense 3.6 en softwarenummer 3.33.401.6
Het vinkje bij dataroming aan staan? En geen melding laten geven bij dataroming.

Dan moet het probleem over zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
HKS-Skyline schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 07:59:
Ik heb sinds een paar weken het probleem dat mijn touchscreen soms niet goed reageerd. Met name wanneer het alarm gaat, dan kan ik mijn scherm niet unlocken. De normale ring verslepen gaat wel, maar zodra ik een patroon moet maken voor de unlock dan werkt het niet. Het lijkt software matig te zijn, maar ik kan er niet achter komen. De telefoon is niet al te lang geleden nog helemaal naar fabrieksinstellingen gereset, en ik draai de originele rom.

Een ander issue is dat als ik mijn scherm aan zet, de backlight een paar seconden nodig heeft om aan te gaan. Ik zie het beeld al wel, maar zonder backlight, dit had ik voor de reset ook al, en nu weer. Iemand enig idee hoe ik dit oplos?
Zit hij aan de oplader? Is het de originele oplader? Probeer eens met de hand de hele achterkant van de telefoon vast te houden. Komt soms voor dat (met name bij onoriginele) opladers de behuizing onder spanning staat en dat het scherm dan minder goed reageerd.

Over punt 2, heb je veel widgets die geladen moeten worden? Volgens mij komt dit meestal doordat hij dan gelijk wat moet laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cavemania
Supertip schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 08:39:
[...]

Het vinkje bij dataroming aan staan? En geen melding laten geven bij dataroming.

Dan moet het probleem over zijn.
Was het probleem maar zo eenvoudig, dit heb was het eerste wat ik heb gecontroleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
  • Laatst online: 12:37
Cavemania schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 15:18:
[...]

Was het probleem maar zo eenvoudig, dit heb was het eerste wat ik heb gecontroleerd.
Nieuwe simkaart aanvragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
Minaaj schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 15:34:
Sense 4.0 draait rom nog lekker hier, heb performance kernel(sebastian, ondemand governor) en nog haal ik deze batterystats;

[afbeelding]
[afbeelding]

Als je ViperS gebruikt kan je het beste HTC SmartSync onder Viper tweaks uitvinken want dat zorgde juist dat mijn batterij niet lang mee ging.
Ik gebruik dezelfde ROM met een Anker batterij, inmiddels 1 dag en 9 uur met nog 47% batterij!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wieltje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13:06
HKS-Skyline schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 07:59:
Ik heb hetzelfde probleem: vaak duurt het na het indrukken van de unlock-knop enkele seconden duurt voordat de backlight aan gaat, terwijl je in fel licht kunt zien dat het unlockscherm al wel geladen is. Voor zover ik me kan herinneren had ik dit niet voor de update naar ICS.

Het lijkt me niet dat het komt door widgets die geladen moeten worden, want ik heb alleen een simpele klok als widget en dat zou geen seconden moeten duren. Daarnaast lijkt het me dat het een foute keuze zou zijn om de backlight pas aan te zetten zodra alle widgets geladen zijn.

Zijn er meer mensen met dit probleem en heeft iemand wellicht al een oplossing hiervoor?

(Ik draai de standaard ROM)

[ Voor 6% gewijzigd door Wieltje op 15-08-2012 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
@Wieltje: Ik had dat unlock probleem ook al voordat ICS er op stond.

Anoniem: 465185

Wieltje schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 22:59:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem: vaak duurt het na het indrukken van de unlock-knop enkele seconden duurt voordat de backlight aan gaat, terwijl je in fel licht kunt zien dat het unlockscherm al wel geladen is. Voor zover ik me kan herinneren had ik dit niet voor de update naar ICS.

Het lijkt me niet dat het komt door widgets die geladen moeten worden, want ik heb alleen een simpele klok als widget en dat zou geen seconden moeten duren. Daarnaast lijkt het me dat het een foute keuze zou zijn om de backlight pas aan te zetten zodra alle widgets geladen zijn.

Zijn er meer mensen met dit probleem en heeft iemand wellicht al een oplossing hiervoor?

(Ik draai de standaard ROM)
Ook ik heb dat probleem. Vind het niet zo erg, ik hou er rekening mee.

Vandaag weer een aantal keer mijn telefoon uitgevallen. Sinds de laatste update heb ik het probleem dat als je de telefoon opnieuw opstart elke keer de navigatie wordt gestart. Ten eerste duurt het dus langer voordat je de telefoon kan gebruiken, maar je moet ook eerst gps activeren om het goed af te sluiten.

Hebben meer mensen hier last van? Weet iemand hoe en waar ik het kan uitzetten dat hij automatisch navigatie start?

Alvast bedankt.

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Anoniem: 465185 schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 20:23:
Sinds de laatste update heb ik het probleem dat als je de telefoon opnieuw opstart elke keer de navigatie wordt gestart. Ten eerste duurt het dus langer voordat je de telefoon kan gebruiken, maar je moet ook eerst gps activeren om het goed af te sluiten.

Hebben meer mensen hier last van? Weet iemand hoe en waar ik het kan uitzetten dat hij automatisch navigatie start?

Alvast bedankt.
Car mode? Want dan kan het je misschien je micro USB ingang zijn die kapot of vervuild is.

[ Voor 10% gewijzigd door albino71 op 16-08-2012 21:00 ]

Te koop....

• Wieltje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13:06
Gisteren toch maar even de klok widget van mijn unlock-scherm gehaald en tot mijn verbazing lijkt het vertraagd inschakelen van de backlight daarmee opgelost te zijn. Het unlockscherm ziet er wel wat leeg uit zo maar dat is in ieder geval beter dan een vertraging van een paar seconden bij het unlocken.

Naar mijn mening is dit toch een serieuze bug of op zijn minst een slechte keuze van de programmeur.

albino71 schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 21:00:
[...]

Car mode? Want dan kan het je misschien je micro USB ingang zijn die kapot of vervuild is.
Ik zal de usb ingang schoonmaken. Maar kan ik de car mode ook uitzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ja hoor, nu is de telefoon dood! hij start niet meer op. Soms krijg ik alleen het htc logo, soms een soort dosmenu. Daar heb ik dus gekozen voor recovery en een keer fabrieksinstelling. Niks helpt meer.

ga maar even contact opnemen met htc

update:
Contact gehad middels de chat. Conclusie is dat het een hardware fout moet zijn.

Ze komen hem woensdag ophalen ter reparatie. Ben benieuwd of ik een nieuwe krijg. Afwachten maar.

Nu weer even wennen aan mijn oude telefoon htc Touch Diamond 2 met windows 6.1.... :)

[ Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 465185 op 17-08-2012 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keith_007
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 02-09-2022
Hallo allemaal,
Sinds vandaag opeens het fenomeen dat mijn htc niet meer wil doorstarten na ingeven van pincode. Hij start dan weer van vooraf aan. Na pincode weer een restart. Heb de simkaart eruit gehaald en dan start hij wel door. Maar lijkt mij erg raar, haal nooit verders de simkaart ertuit. Wie heeft hier ervaring mee en nog sterker, wie heeft de oplossing.

Thanks,
Keith

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 119978

Als het 1 keer gebeurt zou ik mij er niet druk over maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Niet online
Och ik heb ook wel eens gehad dat hij door starte, en niet om een pincode vroeg.
Maar ik had toen ook geen verbinding, dat kan een keer gebeuren.
Overigens hoef je eigenlijk maar zelden helemáál opnieuw op te starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cavemania
ChiMan schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 15:33:
[...]

Nieuwe simkaart aanvragen?
Sorry voor de late reactie, nieuwe simkaart is onderweg als het goed is. Hopen dat het probleem dan is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Anoniem: 465185 schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 22:12:
[...]

Ik zal de usb ingang schoonmaken. Maar kan ik de car mode ook uitzetten?
Ja, dat is mij uiteindelijk wel gelukt. Hij start de car mode op via de "locations" app.

Als je die uitschakelt bij apps in settings dan voorkomt het dat locations uberhaupt nog op kan starten. Dus je schakelt niet de trigger uit, maar de app die start. Maar goed, ik gebruik locations verder toch nooit, ik gok jij ook niet :)

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

Voor diegenen die net als ik last hebben van crashende/rebootende Sensation XE na installeren van de update van Google Maps (6.10), hier de stappen om een versie terug te gaan zodat je Maps weer kan gebruiken totdat een fix beschikbaar is (schijnt een conflict met Sense te zijn).

- verwijder alle updates van google maps via de play store of Instellingen>Apps
- reboot
- download de apk van versie 6.9.2 ergens (google op "google maps 6.9.2 apk download" en dan derde hit, staat ergens beneden een "Link2"naar depositfiles) en zet hem op de SD kaart.
- Zet in Instellingen>Beveiliging het toestaan van apps van onbekende bronnen aan
- installeer de APK via bijvoorbeeld Total Commander of een andere file browser app
- reboot
- stel indien gewenst de veiligheid weer in door het vinkje bij Instellingen>Beveiliging> Onbekende bronnen te verwijderen

Weet niet of de reboots nodig waren, maar op deze manier werkt het in ieder geval (bij mij).
Officiële HTC rom, Android 4.0.3, Sense 3.6

Als dit allemaal heel vanzelfsprekend is voor iedereen mag je deze post als niet gepost beschouwen :9

[ Voor 8% gewijzigd door JanPedaal op 22-08-2012 16:40 . Reden: omschrijving downloadlink toegevoegd ]

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xurk
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 24-04-2024

Xurk

Burnside

Bedankt voor de fix :) Ik ben dan wel te lui om het uit te voeren (ik gebruik Google Maps regelmatig, maar niet genoeg om niet op een officiële fix in de vorm van een update te wachten), maar het is fijn om te lezen dat ik niet de enige ben die hier last van heeft.

Ontzettend storend is deze bug, vooral doordat het (bij mij) niet meteen optreedt maar als ik een half minuut later totaal iets anders aan het doen ben op de telefoon. En je raakt er data door kwijt; ik maakte in Google Maps bijvoorbeeld een screenshot van een route die ik getrokken had met de meetlint. Deze wilde ik vervolgens in WhatsApp naar iemand sturen, maar voordat het me lukte om de afbeelding te selecteren binnen WhatsApp rebootte de telefoon. Na de crash / reboot had ik de screenshot niet meer.

Mitsubishi Trium Galaxy - Nokia 3330 - Nokia 3510 - Motorola V525 - Samsung E730 - HTC Touch - HTC Touch HD - HTC Desire - HTC Sensation - HTC One X+ - LG Nexus 5 - LG Nexus 5X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LameDog
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-02 15:57
Ik zag deze week een nieuwsbericht dat Samsung de GSII een update gaat geven naar Jelly Bean. Is er al iets bekend of HTC de Sensation en Sensation XE een update gaat geven? Die toestellen zijn tenslotte van dezelfde generatie als de SGSII...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyUtd4Life
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16-07 22:52
Zou mooi zijn als Sensation, als één van de populairste HTC toestellen, upgrade krijgt naar Jelly Bean & Sense 4.0, anders toch maar overwegen om te rooten, wat ik tot op heden niet gedaan heb (terwijl ik de telefoon al sinds april in bezit heb).

FIFA Benelux Administrator

• Tiroz
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 24-06 21:36
Xurk schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 16:42:
Bedankt voor de fix :) Ik ben dan wel te lui om het uit te voeren (ik gebruik Google Maps regelmatig, maar niet genoeg om niet op een officiële fix in de vorm van een update te wachten), maar het is fijn om te lezen dat ik niet de enige ben die hier last van heeft.

Ontzettend storend is deze bug, vooral doordat het (bij mij) niet meteen optreedt maar als ik een half minuut later totaal iets anders aan het doen ben op de telefoon. En je raakt er data door kwijt; ik maakte in Google Maps bijvoorbeeld een screenshot van een route die ik getrokken had met de meetlint. Deze wilde ik vervolgens in WhatsApp naar iemand sturen, maar voordat het me lukte om de afbeelding te selecteren binnen WhatsApp rebootte de telefoon. Na de crash / reboot had ik de screenshot niet meer.
+1! Ben dus ook idd niet de enige, dacht al dat het aan maps lag! Wel fijn, want had ook de angst dat het wat anders was, al was de reboot wel duidelijk software gerelateerd, maar weet nu ook de booadoner: prettig! . Even update afwachten dan maar, zo vaak gebeurt het gelukkig ook niet. :)

Hooglander1 schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 13:53:
[...]

Ja, dat is mij uiteindelijk wel gelukt. Hij start de car mode op via de "locations" app.

Als je die uitschakelt bij apps in settings dan voorkomt het dat locations uberhaupt nog op kan starten. Dus je schakelt niet de trigger uit, maar de app die start. Maar goed, ik gebruik locations verder toch nooit, ik gok jij ook niet :)
Nee, ik gebruik locations ook verder niet. Een keertje gekeken, maar verder niets. Maar ik kan nu niets meer, hij wordt morgen opgehaald. Ik zal dit stukje bewaren, misschien heb ik er straks nog wat aan. Bedankt voor deze info.

• Mr_Big
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Recent overgestapt van TouchDown naar de ingebouwde Exchange sync van Android/de Sensation. Wat mij nu al een tijdje irriteert, is dat ik 's avonds (ik weet de precieze tijd niet) geen notificaties krijg van afspraken in mijn kalender. In touchdown was daar een installing voor, maar ik kan die voor de standaard sync niet vinden.
Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
Jullie mening omtrent de bijgeleverde USB kabel voor de Sensation.

Heb mijn toestel iets langer dan een jaar en kabel omhulsing is gescheurd

Afbeeldingslocatie: http://thumbnails81.imagebam.com/20745/81f7b4207448824.jpg

Is dit een gebruikersschade of fabrieksfout (slechte kwaliteit)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

ChiMan schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 11:00:
Jullie mening omtrent de bijgeleverde USB kabel voor de Sensation.

Heb mijn toestel iets langer dan een jaar en kabel omhulsing is gescheurd

[afbeelding]

Is dit een gebruikersschade of fabrieksfout (slechte kwaliteit)?
Gebruikersschade, de kwaliteit van de HCT kabeltjes is dik in orde.

Ik heb nu meerdere van dat soort kabeltjes gehad en ze zien/zagen er allemaal nog als nieuw uit.
Ik moet wel zeggen...ik rol ze nooit strak op, want dat moet je met geen enkele kabel doen. En eigenlijk nooit op dezelfde manier oprollen, maar goed.

Als je een vervangend kabeltje wil, dan zijn ze voor een appel en een ei te vinden.
http://www.ebay.nl/itm/OE...ories&hash=item3cbec27185

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmert26
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12:34
heb precies hetzelfde probleem met dat kabeltje gehad. Valt niet onder garantie. Ik zou wel uitkijken met die kabeltjes, je kunt er wel data mee overzetten maar opladen gaat veel langzamer. na een hele nacht opladen was die mij nog niet vol :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Dat kan idd, heb ik ook met sommige habbie babbie draadjes. De één supersnel, de andere nauwelijks.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
timmert26 schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 17:06:
heb precies hetzelfde probleem met dat kabeltje gehad. Valt niet onder garantie. Ik zou wel uitkijken met die kabeltjes, je kunt er wel data mee overzetten maar opladen gaat veel langzamer. na een hele nacht opladen was die mij nog niet vol :(
Ik ben van mening dat HTC gewoon goedkope USB kabel meelevert!
Heb meerdere kabels hier liggen meer nooit zo'n geval gehad zoals nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Whow... dat is snel.
Mijn Sensation is weer op de terugweg. Afgelopen vrijdag opgehaald en nu al weer gerepareerd. Wat ze hebben gerepareerd weet ik nog niet. Even afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Singular1ty
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16-07 15:48

Singular1ty

EV Evangelist

Verse tweedehands Sensation binnen. Na goeie ervaringen met een op Android draaiende HD2 besloten verder te spelen met HTC. Skinnetje erop, fijn hoesje gekocht, 32GB SD kaart erin en een 1900mAh batterij should get me started. Nu ben ik vastbesloten Cyanogenmod X erop te knallen maar de HD2 die ik had werd met Android geleverd, nu mag ik dat rooten zelf uitzoeken. Ik kom er niet helemaal uit.

Is het unlocken van de bootloader met de HTC dev kit voldoende om Cyanogenmod erop te zetten of moet ik de device ook met alle geweld rooten? Dat laatste blijkt namelijk een klus van veel stappen te zijn die erg ingewikkeld lijkt, hoofdzakelijk omdat ik het jargon dat in alle tutorials word gebruikt niet goed begrijp. For fucks sake, ik dacht dat ik tweaker was :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

Singular1ty schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 23:27:
Verse tweedehands Sensation binnen. Na goeie ervaringen met een op Android draaiende HD2 besloten verder te spelen met HTC. Skinnetje erop, fijn hoesje gekocht, 32GB SD kaart erin en een 1900mAh batterij should get me started. Nu ben ik vastbesloten Cyanogenmod X erop te knallen maar de HD2 die ik had werd met Android geleverd, nu mag ik dat rooten zelf uitzoeken. Ik kom er niet helemaal uit.

Is het unlocken van de bootloader met de HTC dev kit voldoende om Cyanogenmod erop te zetten of moet ik de device ook met alle geweld rooten? Dat laatste blijkt namelijk een klus van veel stappen te zijn die erg ingewikkeld lijkt, hoofdzakelijk omdat ik het jargon dat in alle tutorials word gebruikt niet goed begrijp. For fucks sake, ik dacht dat ik tweaker was :F
Daar is een apart topic voor ;)
HTC Sensation Rooten en Custom ROMs

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FCH
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19-05-2021

FCH

Ik heb het topic vluchtig doorgeskipt, maar mijn probleem kon ik niet vinden. Sinds een maand of 3 heb ik last van een uitvallende HTC Sensation. Dan praat ik niet over na een uur of 8 uitvallen, maar vaak na 1 tot 2 minuten. Soms zelfs al bij het opstarten. De contactpunten van de HTC zijn vervangen, want één contactpunt was helemaal verbogen en zat zo goed als los. Ze hebben geprobeerd met een originele batterij om te kijken of het verholpen, maar nog steeds niet. Bij het opladen krijg ik de rood/groene lichtjes (afwisselend). Nu wil ik een 1700 of 1900mAh batterij gaan proberen om te kijken of het met deze wel gaat werken. Is dat raadzaam? Tevens adviezen waar ik deze aan kan schaffen? Alvast dank :)

Deze bijvoorbeeld? http://bit.ly/PrkZEH

[ Voor 11% gewijzigd door FCH op 29-08-2012 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logitech1
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 03-04 01:59
Foutje

[ Voor 99% gewijzigd door Logitech1 op 29-08-2012 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logitech1
FCH schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 16:42:
Ik heb het topic vluchtig doorgeskipt, maar mijn probleem kon ik niet vinden. Sinds een maand of 3 heb ik last van een uitvallende HTC Sensation. Dan praat ik niet over na een uur of 8 uitvallen, maar vaak na 1 tot 2 minuten. Soms zelfs al bij het opstarten. De contactpunten van de HTC zijn vervangen, want één contactpunt was helemaal verbogen en zat zo goed als los. Ze hebben geprobeerd met een originele batterij om te kijken of het verholpen, maar nog steeds niet. Bij het opladen krijg ik de rood/groene lichtjes (afwisselend). Nu wil ik een 1700 of 1900mAh batterij gaan proberen om te kijken of het met deze wel gaat werken. Is dat raadzaam? Tevens adviezen waar ik deze aan kan schaffen? Alvast dank :)

Dit hebben meer mensen, Ook ik heb hier last van, Na een maand of 3 valt het toestel elke keer uit. Ik heb zelf een hard reset geprobeert maar door htc werdt er toch een reparatie van de hardware aangeboden omdat dit een bekend probleem was.

Ik heb zelf ook 2 accu's geprobeert. hielp niks. dus gewoon opsturen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logitech1
tiguan schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 23:49:
@Wieltje: Ik had dat unlock probleem ook al voordat ICS er op stond.
ook dit heb ik, ik heb zelfs helemaal een stock rom, stock thema. gewoon vanaf de factory reset zit er een vertraging in erg vervelend! Soms druk ik hem 2 maal in omdat ik denk dat ik hem niet goed genoeg in gedrukt hebt en vliegt ie weer opslot. Zeer vervelend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felixious
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 29-01 14:57
Ff een vraagje.
Als ik de ViperS rom wil flashen, moet ik dan S-Off zijn? Ik neem aan van wel, maar als het niet zo is zou ik heel blij zijn. Want juopunutbear is meerdere keren mislukt. Ik heb als een SD-kaart onbruikbaar gemaakt+bestanden kwijt. En ik heb een bootloop gecreërd(inmiddels gefixed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiroz
Nieuwe update van Google Maps (gisteren?) fixt de reboots!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-07 23:54

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Tiroz schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 16:34:
Nieuwe update van Google Maps (gisteren?) fixt de reboots!
Ik heb de update wel binnengehaald maar het nog niet getest. Ik had schoon genoeg van maps met al die crashes. Goed te horen dat het dus opgelost is, ik zag bij de patch notes van maps niks staan over 'instability fix' of iets anders wat daar op lijkt...

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiroz
Volgens nieuwsbericht op Androidworld was het hierin gefixt ;) ze zetten dat misschien ook niet zo snel in de Play Store oid, negatieve publiciteit (?). Maar goed, bij mij geen crashes meer so far!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

Tiroz schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 21:44:
Volgens nieuwsbericht op Androidworld was het hierin gefixt ;) ze zetten dat misschien ook niet zo snel in de Play Store oid, negatieve publiciteit (?). Maar goed, bij mij geen crashes meer so far!
Bij mij doet Maps het ook weer na de update van 29 aug. *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:10

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Ik heb sinds kort een probleem met mijn camera, hij wil niet meer starten en ik krijg de melding "starten camera mislukt"
Dit is gebeurd na een flash van Insertcoin 2.3, waarna ik terug ben gegaan naar een backup van Viper 1.1.0 (althans hierna merkte ik het)
Zowel de front als de reguliere camera werkt niet.
De dingen die ik geprobeerd heb zijn:
-Volledige wipe en reflash
-Andere rom
-Verschillende camera's (Stock als HQ)
-Stock Rom met RUU.

Niks schijnt te werken en begin bang te worden dat het iets hardwarematigs is, heeft iemand ideeën die nog kunnen helpen?

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 403573

hoi tweakers, sinds 3 dagen geleden staat op mijn telefoon (sensation xe) de tekstvoorspelling weer aan. ik had hem altijd uitstaan maar is door onbekende reden weer ingeschakeld. Ik kan hem nu niet meer uitschakelen omdat de touch input greyed out dus onklikbaar is, dit is ook het geval met de woordvoorspelling. ik erger me hier mateloos aan en hoop dat iemand mij hiermee kan helpen. het liefst zo, dat ik niet terug hoef naar de fabrieksintellingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micheldenhaag
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01-07 17:38
Anoniem: 403573 schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 17:12:
hoi tweakers, sinds 3 dagen geleden staat op mijn telefoon (sensation xe) de tekstvoorspelling weer aan. ik had hem altijd uitstaan maar is door onbekende reden weer ingeschakeld. Ik kan hem nu niet meer uitschakelen omdat de touch input greyed out dus onklikbaar is, dit is ook het geval met de woordvoorspelling. ik erger me hier mateloos aan en hoop dat iemand mij hiermee kan helpen. het liefst zo, dat ik niet terug hoef naar de fabrieksintellingen
Misschien helpt een ander keyboard installeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boogiman
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-07 09:15
Ik heb een tijdje geleden via een RUU (pyramyd) een default Rom geinstalleerd op een KPN HTC Sensation. Heb tevens de S-Off verwijderd en is nu volledig S-ON.

Ik kreeg daarna wat problemen met auto-updates dat tijdens de update een foutmelding verschijnt, zwart scherm met rode uitroepingsteken. Heeft dit te maken met de CID? Deze staat namelijk nog op 111111 en niet op de CID van KPN. Heeft dit er mee te maken dat de updates niet lukken? En wat is de CID van KPN, deze ben ik namelijk kwijt en kan ik niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazmanian79
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07-06 15:26
Sinds ik de update heb naar ICS (al vanaf dat hij beschikbaar was) heb ik weer last van een dataverbinding die uitvalt na X tijd (enkele dagen tot een week). Enkel een reboot 'lost het probleem' op.

Had hier ook in GB last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 403573

micheldenhaag schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 18:34:
[...]

Misschien helpt een ander keyboard installeren...
ik zal t eens proberen. t vage is no ook dat ik nu ook ineens swype heb, terwijl dat v.m geen standaard functie is. hoe kunnen deze dingen gebeuren zonder dat ik zelf iets doe of toestemming geef...zou het miss. met een hack te maken kunnen hebben ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Nu online
Tazmanian79 schreef op woensdag 05 september 2012 @ 09:51:
Sinds ik de update heb naar ICS (al vanaf dat hij beschikbaar was) heb ik weer last van een dataverbinding die uitvalt na X tijd (enkele dagen tot een week). Enkel een reboot 'lost het probleem' op.

Had hier ook in GB last van.
Heb je Vodafone, volgens mij ligt het namelijk eerder aan Vodafone dan aan de telefoon zelf. Ik had hiervoor Hi/KPN en nooit dat soort fratsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazmanian79
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07-06 15:26
Nee, geen Vodafone, Proximus (belgie).

Had de telefoon ook zo ingesteld dat hij geen dataverbinding meer maakte wanneer ik mijn maandlimiet had bereikt. Heb dit echter nog nooit niet bereikt maar toch even uitgeschakeld en ga nu even afwachten of ik het nog heb. Misschien dat er daar een bug inzit ofzo ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Krijg nu ineens de melding dat ik Facebook toegang moet geven terwijl het altijd heeft gewerkt.Waar moet ik kijken?Want als ik de melding krijg dat ik toegang moet geven gaat hij naar Facebook en die geeft een foutmelding waar ik niks mee kan.

Edit: Denken dat je niks hebt veranderd en dan nog is alle instellingen nalopen en kom je erachter dat je zelf het e.e.a. hebt veranderd 8)7 .

[ Voor 23% gewijzigd door Ventrigo op 11-09-2012 21:43 ]

Self reflection is the school of wisdom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dualdude
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-07 22:09
Smarron schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 23:59:
Bij deze de beloofde foto's van de witte HTC Sense cover:

Ik heb hem net pas uitgepakt en vervangen. Ik kan er enkel nog kort over zijn, maar de pasvorm is erg goed, de behuizing voelt steviger aan dan de XE behuizing, ook stroever en het kraken lijkt wat minder. Ik heb het idee dat het echt van hoge kwaliteit is. Verder vind ik het dus gewoon een mooie behuizing, maar anders had ik hem sowieso niet gekocht :)

White HTC Sense Battery Cover
HTC Sensation XE
[afbeelding][afbeelding][afbeelding]
[afbeelding][afbeelding][afbeelding]
[afbeelding][afbeelding]
Ik heb hem inmiddels ook binnen. Kwaliteit is erg goed inderdaad. Past prima en als ik hem naast de originele leg zijn er maar weinig verschillen. Alleen het HTC logo achterop is groter dan bij m'n originele zwarte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-06 16:51

-36-

Trust me. I'm an amateur

ik ben hier aan het proberen een kapotte digitizer te vervangen, en moet deze nu weer vastplakken aan de display. Weet iemand wat voor een ik hier het beste voor kan gebruiken? (en waar dat te krijgen is) De guide zegt 3m adhesive maar dat is nog al een ruim begrip.

[ Voor 5% gewijzigd door -36- op 14-09-2012 22:36 ]

• mark_139
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 24-06 20:06
Ik heb van de week ook een kapot scherm vervangen en heb daarvoor de aanbevolen 3m adhesive gebruikt. De digitizer blijft prima plakken. Je hebt de volgende nodig:

3M 300LSE dubbelzijdig tape

Ik heb een stripje van 14cm besteld bij gsmpunt. (Dit is ruim genoeg om je sensation rondon van lijm te voorzien en levering binnen één dag).

succes met het vervolg van je reparatie

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-06 16:51

-36-

Trust me. I'm an amateur

@mark, top en bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuFFIN 007
  • Laatst online: 14-07 22:11
Naast de bekende Sensation problemen als toestel uitval (wat bij mij tegenwoordig meevalt, terwijl ik er niets aan veranderd heb, er wordt ook gezegd dat het aan de Vodafone sim kan liggen) heb ik iets nieuws, maar wel heel vervelend.

De frontcamera werkt namelijk niet meer. Ik denk dat probleem ongeveer ontstaan is rond de tijd dat ik naar ICS ge-update heb. Vroeger was het ook wel eens zo dat het beeld erg slecht was, maar dat kwam gewoon doordat er stof voorzat. Als ik nu in de camera app naar frontcamera switch, blijft de camerainterface staan maar het scherm is gewoon zwart. Ook lijkt het erg veel te eisen van de CPU, want als ik dan omdat het niet werkt dmv de home toets terug ga, reageert alles voor ca. anderhalve minuut heel traag. Lijkt me geen hardware probleem, het lensje is niet stuk oid. Sinds het probleem er is heeft 'ie het nooit meer gedaan, was van het ene op het andere moment. Heb inmiddels al alle apps die ik niet gebruikte / vertrouwde eraf gegooid, maar maakte niets uit. Als je op t probleem googlet is vaak te lezen dat een factory reset zelfs niet helpt (dus dat ga ik ook maar niet doen).
Eigenlijk is mijn telefoon gewoon een functie armer, en dat vind ik onacceptabel. Heeft er iemand een oplossing, of kan hij beter naar de reparateur? En dan HTC of Vodafone?

Gegevens:
- HTC Sensation
- Android 4.0.3 ICS
- Vodafone branded
- gekocht 08/2011 (dus iets langer dan 1 jaar in bezit)
- geen Custom ROMs
- HTC Sense 3.6

Hoop dat jullie er iets op weten! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjike
  • Laatst online: 01:15
@MuFFIN 007 : link tussen SIM en front camera ? Lijkt me toch raar... Evt te checken/disabelen door in vliegtuigmodus te werken (of evt zonder sim-kaart erin).

Heb je bij de update naar ICS indertijd een full factory reset gedaan ? Werd wel aangeraden toen. Als je dat toen niet gedaan hebt, zou ik mogelijk dat ook nog eerst es proberen.

Als ie niet geroot/andere rom op staat zou ik gewoon al es contact opnemen met HTC via de chat.
Denkelijk gaan ze ook de factory reset voorstellen.

• Phyrro
  • Laatst online: 25-11-2024
Nou het is weer zover..

Na een half jaar geleden het toestel opgestuurd te hebben wegens constant uitvallen begon hij vorige week weer met dezelfde kuren. Ik heb alle standaard stappen ondernomen; eerst de laatst geinstalleerde apps verwijderd, toen alle onnodige apps, toen een factory reset en nog steeds de uitvallers. Ik heb een nieuwe SIM, en mijn batterij lijkt ook gewoon te werken.

Vervolgens toch maar weer naar de VF-winkel om hem op te laten sturen... Volgens de vriendelijke medewerker ben ik hem 2 tot 3 (!) weken kwijt, feest! De vorige keer hebben ze (geloof ik) het moederbord vervangen, dus ik ben heel benieuwd hoe ze hem nu gaan 'repareren'.

Zijn er mede-tweakers met gelijksoortige problemen?

EDIT:

VF-branded
ICS laatste softwareupdate
Niet rooted
S-ON
Geen custom roms

[ Voor 5% gewijzigd door Phyrro op 19-09-2012 11:56 ]

• tiguan
  • Nu online
Ik had gisteren ook iets raars. Ik had de telefoon aan de oplader liggen en tijdens een telefoongesprek haalde ik 'm er af. Daarna ging ie zomaar rebooten. De onderkant werd daarna heel heet, in de buurt van de simkaart en de SD-kaart. Hij rebootte nog een keer, toen heb ik de SD-kaart er maar even uitgehaald voor de zekerheid. Na een tijdje deed ie weer normaal en heb ik de SD-kaart terug geplaatst. Echt vaag.

• Xevoo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-07 16:23
Sinds gisteren via de normale mobiele verbinding geen / amper internet meer, reboot, reboot + batterij eruit, naar fabrieksinstellingen... heeft allemaal geen zin..

Laatst viel hij ook ineens spontaan weer uit, kreeg ik meldingen dat de SD-kaart was ontkoppeld en dat ik Facebook moest verifiëren...

Ik baal er een beetje van, heb echt al veel problemen gehad met deze telefoon (of provider?) hij heeft het ook een aantal maanden goed gedaan maar of ik het nog een jaar volhoud met deze...?

• MuFFIN 007
  • Laatst online: 14-07 22:11
Phyrro schreef op woensdag 19 september 2012 @ 11:55:
Nou het is weer zover..

Na een half jaar geleden het toestel opgestuurd te hebben wegens constant uitvallen begon hij vorige week weer met dezelfde kuren. Ik heb alle standaard stappen ondernomen; eerst de laatst geinstalleerde apps verwijderd, toen alle onnodige apps, toen een factory reset en nog steeds de uitvallers. Ik heb een nieuwe SIM, en mijn batterij lijkt ook gewoon te werken.

Vervolgens toch maar weer naar de VF-winkel om hem op te laten sturen... Volgens de vriendelijke medewerker ben ik hem 2 tot 3 (!) weken kwijt, feest! De vorige keer hebben ze (geloof ik) het moederbord vervangen, dus ik ben heel benieuwd hoe ze hem nu gaan 'repareren'.

Zijn er mede-tweakers met gelijksoortige problemen?

EDIT:

VF-branded
ICS laatste softwareupdate
Niet rooted
S-ON
Geen custom roms
Heb ik ook eens in de zoveel tijd, maar iedereen schijnt er last van te hebben > bekende kwaal bij deze telefoon. Geloof niet dat nieuwe hardware iets verandert, het blijft er gewoon in zitten. Zolang het niet te erg wordt leef ik er maar gewoon mee, het is niet anders.
Benjike schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 08:10:
@MuFFIN 007 : link tussen SIM en front camera ? Lijkt me toch raar... Evt te checken/disabelen door in vliegtuigmodus te werken (of evt zonder sim-kaart erin).

Heb je bij de update naar ICS indertijd een full factory reset gedaan ? Werd wel aangeraden toen. Als je dat toen niet gedaan hebt, zou ik mogelijk dat ook nog eerst es proberen.

Als ie niet geroot/andere rom op staat zou ik gewoon al es contact opnemen met HTC via de chat.
Denkelijk gaan ze ook de factory reset voorstellen.
Heb contact opgenomen met HTC via de chat (Vodafone er buiten gelaten). Adviseerden mij een aantal stappen, starten in safe mode, zachte reset, en harde factory reset. Wat ik al vreesde blijkt waar, dat maakt allemaal geen moer uit, het probleem blijft er in zitten. Laatste mogelijkheid van hen was opsturen voor reparatie, dus dat gaan we maar doen dan. Helaas op dit moment geen vervangende telefoon, weet iemand nog een leuke goedkope in V&A misschien? Mag basis zijn, maar moet er wel mee kunnen mailen / basic browsen. Hoorde van iemand die omdat het toen nog niet opgelost was een One S gekregen had als definitieve vervanger, dat wil ik op zich ook wel :o

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Xevoo schreef op woensdag 19 september 2012 @ 13:39:
Sinds gisteren via de normale mobiele verbinding geen / amper internet meer, reboot, reboot + batterij eruit, naar fabrieksinstellingen... heeft allemaal geen zin..

Laatst viel hij ook ineens spontaan weer uit, kreeg ik meldingen dat de SD-kaart was ontkoppeld en dat ik Facebook moest verifiëren...

Ik baal er een beetje van, heb echt al veel problemen gehad met deze telefoon (of provider?) hij heeft het ook een aantal maanden goed gedaan maar of ik het nog een jaar volhoud met deze...?
Heb je gecontroleerd of de contactpunten tussen je telefoon en je case schoon zijn?

• FCH
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19-05-2021

FCH

FCH schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 16:42:

Ik heb een 1700mAh batterij besteld en binnen gekregen. De HTC Sensation werkte weer op deze batterij, maar nu is hij opgeladen moet worden heb ik weer hetzelfde probleem. Ik heb bij een telefoonwinkel in de buurt de telefoon al eens laten repareren (scherm vervangen en nieuwe pinnetjes batterij) + hij is geroot. Ik denk dus dat mijn garantie er aan is. Ik zou hem dus wel ter reparatie aan willen bieden, maar ben bang dat dit een dure grap wordt. Is het geen idee om een losse batterijoplader te kopen? Ik heb 2 batterijen, dus dat is wel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• More-Is
  • Laatst online: 05-07 11:24
Hebben jullie ook wel eens last gehad dat je phone gaat hangen als je een gesprek op wilt nemen? De laatste tijd meestal 1x per week, dan wil ik opnemen, gaat het scherm hangen, blijft de telefoon rinkelen en kan ik alleen de batterij er nog maar uithalen.

Ook komt het wel eens voor dat als ik op wil nemen, dit niet direct werkt. Ik moet dan eerst de code intypen, ben dan natuurlijk te laat voor het gesprek en krijg dan een info scherm dat "htc" is gestopt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zephaniah
  • Laatst online: 31-03 21:41
Ik heb een HTC Sensation, sinds april 2011. Sinds enige tijd valt deze spontaan uit en moet ik hem zelf weer aan zetten. Ik heb zelf al andere roms geprobeerd, terug naar originele software(ruu), accu met een papiertje tegen eventuele speling, zonder sd kaart. Eerst viel de telefoon af en toe uit, maar nu is het steeds vaker. Wat me sinds enkele dagen ook opvalt is dat accu niet meer helemaal vol is te laden. Na een nacht(min 6 uren) opladen via stopcontact is deze nog niet vol. Ik heb dus nu het idee dat het de accu is die rot is?
Ik heb een aantal keren gechat met HTC en daar hebben ze het over soft reset, fabrieksinstellingen, zonder sd en sim kaart proberen en anders ter reparatie aanbieden. Ter reparatie aanbieden moet zonder accu, dus als dat het probleem is dan gaat het me geld kosten want ze kunnen niks vinden? Garantie op een accus is 1 jaar?

Zijn er mensen met dezelfde klachten? Waarbij ook de accu niet meer vol is te laden? (dit heb ik nog niet eerder gelezen). Wat denken jullie? Accu? Of toch een ander probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjike
  • Laatst online: 01:15
Iemand anders die 3.33.401.53 (6 Mb) update heeft ontvangen ?
(mmh, zal vermoedelijk die 'maps-update' zijn waarvan eerder sprake.)

Volgens update-omschrijving zou dit oa om een fix voor google maps gaan en wat bugfixen (stabiliteitsverbeteringen)

[ Voor 16% gewijzigd door Benjike op 02-10-2012 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zephaniah
  • Laatst online: 31-03 21:41
Benjike schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 12:51:
Iemand anders die 3.33.401.53 (6 Mb) update heeft ontvangen ?
(mmh, zal vermoedelijk die 'maps-update' zijn waarvan eerder sprake.)

Volgens update-omschrijving zou dit oa om een fix voor google maps gaan en wat bugfixen (stabiliteitsverbeteringen)
Ik heb hem ook, gelijk proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Niet online
Zephaniah schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 13:50:
[...]

Ik heb hem ook, gelijk proberen.
Ze werken er dus wel aan bij HTC, beter een late goede fix als een vroege brakke zullen we maar denken.

Ik moet zeggen dat ik nog zeer tevreden ben over mijn foon, geen storingen tot nu toe , build juli 2011 unbranded. :9

Edit. Wel een nieuwe anker 1900mah er in gezet, de oude was te heet geworden.

[ Voor 9% gewijzigd door Supertip op 03-10-2012 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMV
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:26

TMV

Ik installeer die update ook maar even. De telefoon gaat alleen binnenkort wel voor reparatie.. Wifi en bluetooth zijn dood :X , en ik verwacht niet dat een software update iets gaat helpen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Niet online
TMV schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 17:18:
Ik installeer die update ook maar even. De telefoon gaat alleen binnenkort wel voor reparatie.. Wifi en bluetooth zijn dood :X , en ik verwacht niet dat een software update iets gaat helpen..
You never now. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:55
More-Is schreef op zondag 30 september 2012 @ 02:08:
Hebben jullie ook wel eens last gehad dat je phone gaat hangen als je een gesprek op wilt nemen? De laatste tijd meestal 1x per week, dan wil ik opnemen, gaat het scherm hangen, blijft de telefoon rinkelen en kan ik alleen de batterij er nog maar uithalen.

Ook komt het wel eens voor dat als ik op wil nemen, dit niet direct werkt. Ik moet dan eerst de code intypen, ben dan natuurlijk te laat voor het gesprek en krijg dan een info scherm dat "htc" is gestopt...
Een vriend van me heeft nog een Desire HD en die heeft wel heel veel last hiervan. Telkens als ie wilt opnemen blijft z'n telefoon vasthangen (lijkt wel bij bepaalde contactpersonen te zijn).

Ik had voor de zomer het probleem dat m'n sensation meerdere malen per dag uit viel. Heb toen een plasticje tussen de behuizing geplaatst zodat er beter contact wordt gemaakt met de batterij. Sindsdien nooit meer last van gehad, tot gisteren ineens m'n telefoon uit viel. Ik hou m'n hart vast :/ De Sensation is in principe alles wat ik wens in een telefoon. Zowel qua Sense als qua afmetingen en uiterlijk. Zou het erg jammer vinden als ik 'm moet vervangen door zo'n stom probleem. Heb sowieso nog een jaar m'n huidige contract, maar heb toch ook weinig zin om 'm meerdere keren op te moeten sturen. Ik ga er tenminste van uit dat het opsturen meerdere keren zal moeten aangezien ze vast eerst firmware vervangen etc. wat het probleem vast niet oplost.

[ Voor 9% gewijzigd door Southern Sun op 04-10-2012 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
Southern Sun schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 10:22:
[...]

Een vriend van me heeft nog een Desire HD en die heeft wel heel veel last hiervan. Telkens als ie wilt opnemen blijft z'n telefoon vasthangen (lijkt wel bij bepaalde contactpersonen te zijn).

Ik had voor de zomer het probleem dat m'n sensation meerdere malen per dag uit viel. Heb toen een plasticje tussen de behuizing geplaatst zodat er beter contact wordt gemaakt met de batterij. Sindsdien nooit meer last van gehad, tot gisteren ineens m'n telefoon uit viel. Ik hou m'n hart vast :/ De Sensation is in principe alles wat ik wens in een telefoon. Zowel qua Sense als qua afmetingen en uiterlijk. Zou het erg jammer vinden als ik 'm moet vervangen door zo'n stom probleem. Heb sowieso nog een jaar m'n huidige contract, maar heb toch ook weinig zin om 'm meerdere keren op te moeten sturen. Ik ga er tenminste van uit dat het opsturen meerdere keren zal moeten aangezien ze vast eerst firmware vervangen etc. wat het probleem vast niet oplost.
Je kunt altijd langs een KPN service center gaan.. die hebben een stuk minder kennis, maar sluiten alle gemakkelijke zaken wel uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• More-Is
Southern Sun schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 10:22:
[...]
Dat zou wat zijn... >:) contactpersonen... Nee, phone valt niet uit, maar blijft lekker rinkelen. Doet het altijd goed tijdens vergaderingen... :o

Probleem is natuurlijk dat het spontaan gebeurt, ik heb er nog geen lijn in kunnen ontdekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Big
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Da laatste update (deze week uitgekomen, zie aantal posts eerder) zou ook problemen met de telefoonfunctie oplossen. Misschien dat dat ook deze problemen betreft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:55
Hmm m'n Sensation deed vanochtend vreemd (helaas om 6u :') ). Werd ineens wakker omdat het licht aan ging. Bleek dat ie steeds aan het wisselen was tussen de dock mode en m'n normale achtergrond, waarbij telkens opnieuw het scherm dus aan gaat. Kreeg na 10min pas een kruisje te zien waarmee ik de dock mode kon verlaten en toen was het weer over. Nog nooit eerder gehad :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordeeeh
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:58
Volgens mij heeft de laatste update bij mij het probleem verholpen met de delay die er in de backlight zat na het unlocken van de telefoon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-07 23:54

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Ik kreeg deze week steeds vaker "random" gps aan icoontje. Kon het eigenlijk nergens op terugvoeren, toen maar eens gekeken naar batterijverbruik en daar stond vrij veel maps in (terwijl ik die deze week niet gebruikt had). Dus gister maar eens de update doorvoeren, ik ben nog in afwachting of het wat verholpen heeft.

Verder had ik eigenlijk geen problemen

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• More-Is
jordeeeh schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 12:33:
Volgens mij heeft de laatste update bij mij het probleem verholpen met de delay die er in de backlight zat na het unlocken van de telefoon :)
Nou, die ben ik na de update nog wel een keer tegen gekomen. Power button, zwart scherm, op gevoel niet-zichtbare ring omhoog schuiven en hij doet het toch... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gnermo
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 29-06 00:26

Gnermo

All about that bass!

Ik heb net een nieuwe Sensation en ik heb een vraag:

Bij mail stel ik als standaard email Gmail in.
Nu heb ik al een gmail account (en ingelogd ook via de Gmail app), maar hij vraagt nog steeds of ik een nieuw account wil aanmaken.

Gewoon doen met hetzelfde email adres en dan mijn oude naam als accountnaam gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Niet online
Gnermo schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 19:37:
Ik heb net een nieuwe Sensation en ik heb een vraag:

Bij mail stel ik als standaard email Gmail in.
Nu heb ik al een gmail account (en ingelogd ook via de Gmail app), maar hij vraagt nog steeds of ik een nieuw account wil aanmaken.

Gewoon doen met hetzelfde email adres en dan mijn oude naam als accountnaam gebruiken?
Ik heb ook beide de gmail app en de Androidmail, ik kan ze beide gebruiken al gaat mijn voorkeur uit naar de standaard androidmail.
Al staat bij sync. Uit, ik heb gewoon beide aangemeld met hetzelfde account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordeeeh
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:58
More-Is schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 23:42:
[...]

Nou, die ben ik na de update nog wel een keer tegen gekomen. Power button, zwart scherm, op gevoel niet-zichtbare ring omhoog schuiven en hij doet het toch... 8)7
Je hebt gelijk, hier toch wel weer terug gekomen :-(

Heb soms t vermoeden dat het met WhatsApp te maken heeft.. Lijkt wel of het vaker gebeurd als ik een notificatie van een wa-bericht heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
Komt Jelly Bean ook voor de Sensation?
Heb nergens iets gelezen en vraag me echt af wat HTC's strategie is tegenwoordig mbt update van toestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Niet online
Hoe ouder je toestel, hoe later de update komt.
Ouderwets achteraan sluiten.

Pagina: 1 ... 14 ... 17 Laatste

Let op:
Heb je hulp nodig met een toestelkeuze of wil je persoonlijk verkoopadvies? Maak dan gebruik van het Mobile Aankoopadviesforum.