Mijn eerste post in dit topic. Heb het topic doorgezocht, maar er lijkt niemand te zijn die het probleem dat ik nu heb met mijn (volgende week 1 jaar oude) S3 ook heeft.
Normaal valt het niet tot nauwelijks op omdat ik donkere achtergronden heb, maar het scherm is ingebrand!

De (oude) UI van WhatsApp en de Android notificatiebar zijn te zien wanneer je een lichte achtergrond hebt. Rechts bovenin een smilie en onderin de letters van het toetsenbord. Alles in grijs/zwart en duidelijk herkenbaar. (Het valt bij mij goed op bij de App SketsbookX die het hele scherm wit kleurt.)
Lijkt mij een gevalletje garantie, dus op naar de lokale Vodafone-winkel. Daar werd mij verteld dat ze er niet zeker van waren of dit wel onder garantie valt, maar ze boden aan de telefoon naar Samsung op te sturen voor een software reset/upgrade die het probleem zeker zou verhelpen...

Nadat ik duidelijk had gemaakt dat ik mijn telefoon niet 2-3 weken kwijt wil zijn om hem dan met hetzelfde probleem terug te krijgen kreeg ik het advies om direct naar een Samsung servicepunt te gaan dat hier ook in de stad zit. Daar zouden ze me direct kunnen vertellen of het garantie is en het indien nodig repareren. Dan zou ik hem maar 1 a 2 dagen kwijt zijn en ook geen 36 euro onderzoekskosten hoeven te betalen als het niet onder garantie valt. Klonk als een prima optie.
Net bij dat servicebedrijf geweest. Daar hadden ze zoiets 1x eerder gezien en die reparatie was toen niet door Samsung vergoed. Ze wilden hem dus niet voor me repareren, maar wel opsturen naar Samsung. Of het een garantiekwestie is blijft dus even een open vraag...
Het lijkt me dat het scherm toch gewoon onder garantie vervangen moet worden door Samsung??? Het toestel is nu bijna exact een jaar oud en wie weet wordt dit nog erger.
Als extra argument kan ik nog aandragen dat ik ook het scheurtje heb vlak naast de USB-connector zoals eerder in dit topic gepost. Daar wordt bij
vermeld dat het scherm onder garantie vervangen is, omdat het 1 geheel is met de rand.
© Farmerwood. Niets uit deze post mag gereproduceerd worden zonder uitdrukkelijke schriftelijke toestemming van de auteur. Aan dit bericht kan geen enkel recht worden ontleend. Typ- en Zetvouten voorbehouden...