Reg. datum: 07 september 2010
[Google Galaxy Nexus] Custom roms en Firmware
Gerelateerde producten
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 last
Reageer Nieuw TopicReg. datum: 07 september 2010
Reg. datum: 13 oktober 2005
Welke ROM draai je? Ik heb dit woordenboek probleem namelijk ook met die Kango Maguro! Op ARHD niet en met Manhattan ook niet.quote:XeNeRgY schreef op maandag 30 januari 2012 @ 22:27:
Die heb ik gedownload en geinstalleerd, maar om de een of andere reden kan ik die nergens selecteren lijkt het. Ook de input languages bij spellingscorrectie geven dan nog steeds geen Dutch weer. Het zal wel ergens geactiveerd moeten worden, want na de install werkt het in elk geval niet automatisch.
Misschien ben ik een zeikerd, maar ik vond het Gingerbread Keyboard niet super fijn en toevallig het ICS keyboard wel. Daarom wil ik ook graag op dit keyboard de spelling hebben.
Reg. datum: 24 juli 2006
ik kan eventueel wel mijn backup van Android ICS toetsenbord 4.0.2. online zetten, kun je terug flashen met Titanium Backup. Reboot, download woordenboek en je hebt NLse woordenboek.quote:stijnos1991 schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 23:52:
[...]
Welke ROM draai je? Ik heb dit woordenboek probleem namelijk ook met die Kango Maguro! Op ARHD niet en met Manhattan ook niet.
Eigenlijk natuurlijk heel krom. Je stuurt je telefoon op omdat ie kapot is, maar krijgt em unlocked terug. Zou bizar zijn als je garantie vervalt doordat hij gerepareerd isquote:mbroeders schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 16:20:
[...]
Locken betekent inderdaad dat je andere firmware erop kunt flashen (en dus kunt rooten). Het heeft geen nadelige gevolgen om je telefoon unlocked te laten. Sterker nog, als je straks toch besluit te gaan rooten, is het wel prettig dat je hem nu al unlocked hebt.
Alleen, als hij weer terug moet voor reparatie en je wilt een beroep doen op de garantie, dan moet hij in principe wel locked zijn (de vraag is hoe strikt ze hier op zijn, het is notabene een developers-telefoon). Het nadeel als je dat op een later moment doet, is dat alles wordt verwijderd. Het is dus om het even wat je besluit.
If you want to be the best, you need to work with the best :)
Dat zou geweldig zijn yok!quote:yok schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 23:57:
[...]
ik kan eventueel wel mijn backup van Android ICS toetsenbord 4.0.2. online zetten, kun je terug flashen met Titanium Backup. Reboot, download woordenboek en je hebt NLse woordenboek.
stijnos1991 wijzigde dit bericht 03-02-2012 00:05 (96%)
Ik stel dan altijd twee talen in ENG+NL. Download (soms meerdere keren) het NLse toetsenbord. Als ik ga typen, wissel ik de eerste keer even van taal. Engels' toetsenbord pakt 'ie meteen, Nederlands daarna ook als het goed is. Anders nog even weer een keer het woordenboek downloaden.
Reg. datum: 06 juli 2010
Dan moet je het niet doen ;-) Voor iedereen werkt weer andere dingen fijner, want 350Mhz minimum is weer goed als je kleine taken op de achtergrond houdt zoals muziek luisteren. Ik gebruik mijn telefoon ongeveer hetzelfde als Franco (standaard apps, hoge brightness, geen heftige games/gekke widgets etc/vrij stock) en ik merk op zijn aanraden van 700-1000Mhz echt veel beter batterijverbruik. Daarnaast UV ik ook flink, merk dat dit positief effect heeft op batterijduur.quote:Maardiweb schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 10:50:
yok, ik heb op 'aanbeveling' van jou mijn minimale cpu snelheid van 350 MHz naar 750 gezet, maar heb nu het idee dat mijn batterij echt veeeeel sneller leegloopt dan voorheen..Heb gewoon bij de instellingen van AOKP de snelheid veranderd. Verder draai ik er nog steeds de lean kernel bij.
Wat gaat die batterij toch belachelijk lang mee als ik dat vergelijk met mijn "oude" HTC Desire.
Archlinux - Rode gronddingetjes zijn lekker
Denk dat ik eerst Facebook maar eens uninstall om te kijken of het verschil maakt en anders ga ik over naar een andere kernel.
Als ik op www.derkernel.com kijk dan hebben alle (Nexus Prime??) 4.0.3 Kernels Facebook Sync disabled. Dit, terwijl AOKP ROM deze optie wel biedt. Overruled de kernel dit dan?
XeNeRgY wijzigde dit bericht 04-02-2012 17:05 (14%)
Surely you can't be serious. -I am serious. And don't call me Shirley.
Hartstikke bedankt! Deze heeft een permanent plekje in mijn Dropbox gekregen.quote:yok schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 08:44:
Even uitpakken, in de map van TB zetten, restoren (app+data). Als het goed is blijft 'ie dan hangen. Wacht een minuutje en doe dan een reboot. Na de reboot staat hij erbij, schakel oude toetsenbord via TB uit.
Ik stel dan altijd twee talen in ENG+NL. Download (soms meerdere keren) het NLse toetsenbord. Als ik ga typen, wissel ik de eerste keer even van taal. Engels' toetsenbord pakt 'ie meteen, Nederlands daarna ook als het goed is. Anders nog even weer een keer het woordenboek downloaden.
Reg. datum: 19 november 2011
Zit op de zelfde kernel en FW als jij en ik zit nu op 1 dag en 22 uur met 3 uur scherm aan verbruik.quote:XeNeRgY schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 17:00:
Ik ben totaal niet tevreden over het batterijgebruik van AOKP M3/Franco 15.2. Waar ik zoveel positieve verhalen hoor over de Turle Governor zit ik na 30 minuten scherm en 9 uur standby tiijd op 65 procent. Wat me erg opvalt is dat Facebook sinds deze updates ineens zo'n 35% van de batterij verbruikt. Dit is al 2 dagen op rij en was voorheen niet zo, anders was het me wel opgevallen.
Denk dat ik eerst Facebook maar eens uninstall om te kijken of het verschil maakt en anders ga ik over naar een andere kernel.
Als ik op www.derkernel.com kijk dan hebben alle (Nexus Prime??) 4.0.3 Kernels Facebook Sync disabled. Dit, terwijl AOKP ROM deze optie wel biedt. Overruled de kernel dit dan?
Heb wel de kernel op minimum 350 en max 700 gezet voor mijn mail en whatsapp en internetten heb je niet meer nodig
Wel gelijk even een Titanium Backup key gekocht, want dat stuk voor stuk restoren in de gratis versie is wel heul veul werk.
Reg. datum: 09 januari 2012
changelog:
- Noticeably Faster
- Android OS bug fixed (in battery stats)
- Long-pressing on a blank spot on the last page of app tray bug is gone
- New Radios. 3G/4G switching MUCH better. Don't even notice it changing.
- Improved signal strength
- New Power Menu. New from 4.0.2, familiar to those who have used a stock 4.0.3 rom. Screenshot here
- PRIMELA03 Bootloader
- Faster boot up time
- Auto-brightness Functionality changed. Smooth transition
- Holding down camera button now refocuses again
- Multitouch issue seems resolved. Screenshot here
- Autorotate is faster
- Browser performance noticeably improved
- Recent apps list opens faster
- Miscellaneous camera UI changes
- Increased volume
- Keyboard fixes
- Updated News & Weather app UI
Kan niet wachten op de eerste 4.0.4 custom rom
---
Ik heb trouwens een nieuwe radio geflashed, de SC04DOMKKD
Oorspronkelijk voor het Japanse netwerk.Kan er nog weinig over zeggen... voor sommige een behoorlijke verbetering, voor sommigen een achteruitgang.
Morgen onderweg de "test" - kom dan vaak op plekken waar de ontvangst een stuk minder is - hoop dat dit verbetert. Is ook beter voor de batterij
Laat het nog weten!
-Ti2
Ga toch weer terug naar Franco 13.1 , daar haalde ik bijna 3 dagen mee met 2 uur schermtijd. Blijven lekker bezig zo
Je hebt hiervoor wel een kernel nodig die dit ondersteunt. Wat heel belangrijk is, is dat je NOOIT het vinkje 'apply voltages on boot' aan zet terwijl je aan het testen bent. Mocht je telefoon instabiel worden en rebooten dan start hij mogelijk niet goed op met de instabiele voltages. Een reboot zonder dat vinkje neemt altijd de standaard voltages. Zodra je tests positief zijn met voltage X kun je uiteraard wel apply on boot doen.
Overigens is undervolten per kernel erg verschillend. Waar ik met Trinity tot 350mhz = 675 (lager nog niet getest, dus mogelijk kan het nog lager) kan gaan, knalt mijn GN helemaal vast als ik bij Franco 350mhz = 800 doe.
XeNeRgY wijzigde dit bericht 06-02-2012 13:44 (12%)
Goede uitleg! Bovenstaande heb ik precies hetzelfde, ligt dus ook aan de kernel.quote:XeNeRgY schreef op maandag 06 februari 2012 @ 12:56:
Overigens is undervolten per kernel erg verschillend. Waar ik met Trinity tot 350mhz = 675 (lager nog niet getest, dus mogelijk kan het nog lager) kan gaan, knalt mijn GN helemaal vast als ik bij Franco 350mhz = 800 doe.
Changelog:
* CFQ completely pushed to 3.1
* Changed back to Fast No HZ RCU. jRCU and hotplugging isn't a good combination
* Stock voltages. This will rule out any possible issues coming from bad voltages on my side
* Bye bye the rest of the debug shit. This will give a little performance boost
* Added Dynamic Hotplug: Dynamic hotplug for francoTurtle is a simple check: if currentfrequency is equal to minimum frequency and the number of online cpus is equal to 2, cpu1 offlines; if current frequency is bigger than the minimum and the number of online cpus is 1 cpu1 onlines. This check runs every 2 seconds. If none of the conditions are met it keeps polling every 2 seconds until one of the conditions are met. This is an attempt to provide extra battery power during screen on. More information on how to enable/disable in the feature list above, or just use my app
* Some other minor tweaks and optimizations
Zelf probeer ik nu Gummy 0.76 + Franco 13.1 maar heeft naar mijn mening wat minder feature zoals AOKP.
Mis toch het 2G switch een beetje
Nee, bij mij is hij toch echt helemaal zwartquote:yok schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 11:09:
Hebben jullie met custom roms ook last van de nieuwe update van Whatsapp: de notificatiebalk is wit ipv zwart.
wetsteijnp wijzigde dit bericht 07-02-2012 11:10 (12%)
Reden: Antwoordje
(let op!! het weer locken van je phone wist alle gegevens van je Galaxy Nexus, ook die van je "sd-kaart"!!)
Dat is niet juist. Het command "fastboot oem lock" wist helemaal niets van je toestel en al helemaal niet van het shared geheugen (sd-card ???). Dat was bij de Nexus S ook al zo. Ik heb het net nog zelf gedaan.
Vreemd. Bij mij welquote:Planet X schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 09:20:
4. B: stock ICS, locked
(let op!! het weer locken van je phone wist alle gegevens van je Galaxy Nexus, ook die van je "sd-kaart"!!)
Dat is niet juist. Het command "fastboot oem lock" wist helemaal niets van je toestel en al helemaal niet van het shared geheugen (sd-card ???). Dat was bij de Nexus S ook al zo. Ik heb het net nog zelf gedaan.
-Ti2
Okee... na een paar dagen de volgende conclusie: ietsjes beter als de XXKL1 die ik hiervoor had, maar om nou te zeggen WOWquote:Ti2 schreef op zondag 05 februari 2012 @ 12:49:
Ik heb trouwens een nieuwe radio geflashed, de SC04DOMKKD
Oorspronkelijk voor het Japanse netwerk.Kan er nog weinig over zeggen... voor sommige een behoorlijke verbetering, voor sommigen een achteruitgang.
Morgen onderweg de "test" - kom dan vaak op plekken waar de ontvangst een stuk minder is - hoop dat dit verbetert. Is ook beter voor de batterij
Laat het nog weten!
-Ti2
Paar dagen op de GlaDOS kernel gedraaid. Ging erg lekker, 10-12u waarvan >4u screen on. Niet zo "snappy" maar goed werkbaar.
Zometeen AOKP 22 maar eens flashen, met franco.Kernel 13.1 waar iedereen zo lyisch over is
-Ti2
AOKP 22 heeft problemen, niet doen, anders is je nexus in een bootloop.quote:Ti2 schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 12:45:
[...]
Okee... na een paar dagen de volgende conclusie: ietsjes beter als de XXKL1 die ik hiervoor had, maar om nou te zeggen WOWnee... maar ben te lui om de KL1 terug te flashen hehehe
Paar dagen op de GlaDOS kernel gedraaid. Ging erg lekker, 10-12u waarvan >4u screen on. Niet zo "snappy" maar goed werkbaar.
Zometeen AOKP 22 maar eens flashen, met franco.Kernel 13.1 waar iedereen zo lyisch over is![]()
-Ti2
Thx yok
Ik ben ook tevreden met AOKP 20, maar de optie om de opaciteit van de nav bar te verhogen leek me leuk (of zit dat ook in M3?)
-Ti2
Zit niet in M3. RomanBB werkt aan een fix, komt morgen of zo uit als ik het goed heb.quote:Ti2 schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 13:00:
Ik hoor net dat ik AOKP 22 niet ga flashen![]()
Thx yok![]()
Ik ben ook tevreden met AOKP 20, maar de optie om de opaciteit van de nav bar te verhogen leek me leuk (of zit dat ook in M3?)
-Ti2
Dan moet het ook in M3 zitten. Wat bedoel je precies met de capaciteit?quote:Ti2 schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 13:28:
Jammer. Zit wel in 21 zie ik.
Ja, dat kan in M3: de knoppen van de navigatie-balk (de drie knoppen zeg maar) feller of doffer maken.quote:Ti2 schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 13:36:
Opaciteitik heb de nav buttons in ICS blauw, maar ze zijn "dof". Dat kun je dan transparanter maken
Heb je dat zelf ondervonden want op de site vind ik daar geen melding van.quote:yok schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 12:48:
[...]
AOKP 22 heeft problemen, niet doen, anders is je nexus in een bootloop.
Ik kom trouwens van AOKP21, is wipen dan noodzakelijk? Heb net alles goed ingesteld.
And0id 4.0.4 AOKP
Dat wordt aangegeven op fora en door RomanBB zelf, de maker van AOKP. Wipen is noodzakelijk bij 22, vanaf elke versie.quote:Bogey Dope schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 14:37:
[...]
Heb je dat zelf ondervonden want op de site vind ik daar geen melding van.
Ik kom trouwens van AOKP21, is wipen dan noodzakelijk? Heb net alles goed ingesteld.
Ok, raar dat hij dat dan niet vermeld op de downloadpagina. En voor het wipen was ik al bang ja.quote:yok schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 14:42:
[...]
Dat wordt aangegeven op fora en door RomanBB zelf, de maker van AOKP. Wipen is noodzakelijk bij 22, vanaf elke versie.
And0id 4.0.4 AOKP
Ik heb overigens ook sinds de Whatsapp update een witte notificatie!
OAKP22 kan je ondertussen wel weer installeren.quote:yok schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 14:42:
[...]
Dat wordt aangegeven op fora en door RomanBB zelf, de maker van AOKP. Wipen is noodzakelijk bij 22, vanaf elke versie.
Ik krijg echter een probleem met het aanmelden bij mijn Google account, die optie mis ik waardoor ik geen enkele Gapps kan gebruiken. En ja, ik heb de bijbehorende Gapps geflashed.
Edit: nog een keer eroverheen geflashed, nu doet die het wel.
Build 22 is dus gewoon te installeren
Bogey Dope wijzigde dit bericht 10-02-2012 11:19 (40%)
And0id 4.0.4 AOKP
Yes, milestone 3 op mijn hd2 heeft hier ook last van. (GN net besteld, kan niet wachten om aokp ook daarop te zetten)quote:wetsteijnp schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 08:31:
Hebben jullie ook met de M3 dat je klok af en toe vastloopt en na een reboot hij weer gewoon werkt?
Vanmorgen de laatste Franco-kernel geflasht, ja hoor .. 'n Bootloop. Al 'n keer eerder gehad, toen opgelost door de laatste AOKP-build te flashen met GAPPS en ik kon weer verder. Nu werkt 't dus niet, ook Franco 13.1 geflasht maar hij blijft bootloopen.
Dalvick cache en partition cache gewiped en ook dat wil allemaal niet. Op zich geen ramp, ware 't niet dat ik geen backup heb (ja, van 13-1 en sindsdien is er genoeg veranderd). Stom stom!
Iemand nog 'n idee wat ik kan proberen?
En nu heb ik wel 'n probleem, 'n md5-mismatch
Eric_Cantona wijzigde dit bericht 10-02-2012 11:44 (16%)
Reg. datum: 28 februari 2007
Met ADB en het push-commandquote:Eric_Cantona schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 11:23:
[...]
En nu heb ik wel 'n probleem, 'n md5-mismatchDus m'n backup kan ik niet terugzetten. Ik heb wel 'n fix daarvoor, maar hoe kom ik op 't "sd-gedeelte" van m'n GN als ik 'm niet krijg opgestart?
HTC-Touch P3452: Protocol:4.1.13.51. HTC-Diamond P3700: rom: Swiftblade WWE v7.5full 12mb pp Radio: 1.09.25.23: Unsigned Hspl Olinex v1.40. HTC-Hero-rooted. Modaco 3.2-core, Apps2sd; HTC-Desire-Rooted, Apps2sd; Galaxy Tab 16GB rooted RotoJMIv1.0
Verdomme, waarom ben ik ook zo laks geweest.
Kun je ook die commands via de toolkit invoeren? Want die optie zie ik nergens.
Ik zou toch even wat ADB-tutorials op XDA gaan doorlezen, mocht je je telefoongegevens/backups niet helemaal willen kwijtraken. MD5-mismatch: heb je toevallig je backups hernoemd met spaties erin?quote:Eric_Cantona schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 12:31:
Ik kom er niet aan uit, ik ben niet bekend met de ADB. Nooit mee gewerkt (ook nooit nodig gehad), nu heb ik die Nexus toolkit wel. Maar daar kan ik die push-commands wel mee doen. Maar nu werkt die fix weer niet
Verdomme, waarom ben ik ook zo laks geweest.
Kun je ook die commands via de toolkit invoeren? Want die optie zie ik nergens.
Laat dit 'n les voor me (en evt. anderen) zijn!
Niet dus, hij blijft maar bootloopen. Ik word gek hier.
Eric_Cantona wijzigde dit bericht 10-02-2012 13:13 (8%)
full wipe gedaan voor je restore?quote:Eric_Cantona schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 13:12:
Nope, maar ik heb inmiddels de mismatch opgelost hoop ik. M'n laatste redmiddel en ik heb 't met ADB aan 't werk gekregen. M'n Nexus is nu de laatste backup (van begin januari) aan 't restoren, dus hopelijk is 't opgelost en ga ik voortaan elke keer 'n backup maken voor ik iets flash.
Laat dit 'n les voor me (en evt. anderen) zijn!
Niet dus, hij blijft maar bootloopen. Ik word gek hier.
Prulleman wijzigde dit bericht 10-02-2012 13:21 (93%)
Ik heb 'm nu maar relocked en weer unlocked, etc. Hij gaat nu in ieder geval door naar de bootanimation. Daarna kijk ik wel verder wat de schade is.
XeNeRgY wijzigde dit bericht 10-02-2012 16:07 (0%)
Reden: typo
Ik kan nu wel helemaal vanaf begin alles goedzetten. Meteen daarna 'n goeie backup en we're good to go.
Overigens valt het me op dat Franco steeds vaker een #.2 uitbrengt van zijn kernels. Dit, terwijl ik in de veronderstelling ben dat nieuwe features altijd een verhoging van het eerst getal zijn, oftewel 14,15,16. Aangezien ik op 13.1 zit en niet tevreden was over 15.1 en 15.2 vraag ik me nu wel af of er meer bugs in zijn kernel gekomen zijn en dat de #.1 en #.2 bugfixes zijn?
Net eens de laatste Leankernel geflasht. Ben benieuwd hoe die bevalt.
XeNeRgY wijzigde dit bericht 10-02-2012 19:44 (72%)
HTC-Touch P3452: Protocol:4.1.13.51. HTC-Diamond P3700: rom: Swiftblade WWE v7.5full 12mb pp Radio: 1.09.25.23: Unsigned Hspl Olinex v1.40. HTC-Hero-rooted. Modaco 3.2-core, Apps2sd; HTC-Desire-Rooted, Apps2sd; Galaxy Tab 16GB rooted RotoJMIv1.0
Ben nu alles wat ik aan backups (van apps, etc) kan maken ook online aan 't opslaan. Als ik eenmaal 'n app heb ingesteld, dan blijft dat ook voor lange tijd zo. Bijna klaar nu, alleen tasker nog opnieuw instellen want die profielen krijg ik niet terug in de app

If you don't want to know the answer, don't ask the f###ing question!
gelijk AOKP erop gezet met laatste radio en lean kernel. Erg blij mee zover!
even een vraagje, ik heb een kernel/ROM van Paul o'Brian gezien met usb host support, is dit iets wat alleen bij die kernel / rom combinatie beschikbaar is? of is dit ook op een andere manier mogelijk binnen mijn setup?
USB-otg werkt ook prima met de leankernel. Download ook even stickmountquote:Prulleman schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 22:50:
[..]
even een vraagje, ik heb een kernel/ROM van Paul o'Brian gezien met usb host support, is dit iets wat alleen bij die kernel / rom combinatie beschikbaar is? of is dit ook op een andere manier mogelijk binnen mijn setup?
Soortgelijk resultaten zie ik hier ook. Vooral in deepsleep is het verbruik echt minimaal. Zit nu met 38% left op 64 uur bij redelijk gematigd gebruik. Thuis wel altijd op Wifi, dat scheelt echt enorm in vergelijking met 3Gquote:XeNeRgY schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 17:10:
Ik weet het, schermtijd is maar 15 minuten, maar dit is toch wel erg lekker vind ik zelf. Krijg erg veel whatsapps binnen en 2 mailboxen worden om de 15 minuten gesynchroniseerd. Zie hier mijn eerste screen met Leankernel Experimental:
[..]
Heppieboeddah wijzigde dit bericht 12-02-2012 06:00 (44%)
En daarom zweert iemand als Paul O'brian ook bij die kernel. Dat hij hem aanraadt geeft me al 100% vertrouwen.quote:Heppieboeddah schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 05:43:
Vanaf 13.1 is Franco één grote bug..:-)
Hattrick! SC Oud-Beijerland (1359602), XBL: TheN0ze
Als ik Franco zijn replys zie met: Oh forgot this, forgot that...blah blah, dan wordt ik niet vrolijk. Hij is vanaf 13.1 dus gewoon aan het prutsen..

iemand tips waar dit door kan komen?
Mijn GN zit nu op 50% batterij met 35 min schermtijd en 40 uur standby. Gebruik mijn GN niet zo veel als ik mijn laptop in de buurt heb dus bij meer gebruik zal het uiteraard wat korter worden. Overigens is los van de batterijstats de Leankernel in mijn ogen meer snappy dan Franco. Dat is toch ook wel heel lekker.
Franco heeft volgens mij zelf geen GN (of was dat Roman?), mogelijk dat hij daarom veel bugs heeft omdat hij zelf niet kan testen.
Ik ondervond bij AOKP21 ook nog best wel vaak wat lag als ik mn telefoon wakker maak en/of als ik door de apps en widgets heen scroll trouwens, hoop dat dat nu voorbij is
-Ti2
Reg. datum: 24 januari 2012
Geen bereik, is hier ook hetzelfde...wil eigenlijk een andere rom proberen iemand nog een goede rom?quote:Maardiweb schreef op zondag 12 februari 2012 @ 15:37:
Hmm sinds ik geflashed heb naar M3 en leankernel is opeens mijn balkje met bereik niet meer blauw maar blijft deze grijs. Internet doet het echter wel gewoon? Weet iemand wat dat betekent?
Prulleman wijzigde dit bericht 12-02-2012 18:09 (3%)
-Ti2
http://rootzwiki.com/topi...__pid__326173#entry326173quote:idrive schreef op zondag 12 februari 2012 @ 19:03:
ff een vraagje heeft iemand hier een linkje naar die lean kernel??
bedankt was al wezen zoeken maar kwam er geen wijs uit...quote:
Prulleman, gebruik je ook lean 10.1?
Je hebt dus wel gewoon verbindingen?! Zou het een optie zijn in Rom-Control?quote:Maardiweb schreef op zondag 12 februari 2012 @ 23:30:
Hmm dat lijkt me dus niet goed als ik dan geen blauwe balkjes meer krijg. OP XDA wordt nog gezegd dat het te maken heeft met of je accounts gesynct zijn?
Heppieboeddah wijzigde dit bericht 13-02-2012 11:19 (13%)
Ik gebruik de laatste (van dit moment): v1.10.0quote:Maardiweb schreef op zondag 12 februari 2012 @ 23:30:
Hmm dat lijkt me dus niet goed als ik dan geen blauwe balkjes meer krijg. OP XDA wordt nog gezegd dat het te maken heeft met of je accounts gesynct zijn?
Prulleman, gebruik je ook lean 10.1?
Ik heb op mobile data en wifi thuis altijd blauwe balkjes en wifi op kantoor altijd grijs, met de verbinding is verder niks mis en alles werkt, maar wellicht dat een paar poorten dicht staan
Heb het ook alleen op werk, maar pas na een tijdje (uur of 3) als ik de Nexus niet gebruik. Ligt aan het kanaal of de beveiliging, weet niet precies.quote:Prulleman schreef op maandag 13 februari 2012 @ 11:22:
[...]
Ik gebruik de laatste (van dit moment): v1.10.0
Ik heb op mobile data en wifi thuis altijd blauwe balkjes en wifi op kantoor altijd grijs, met de verbinding is verder niks mis en alles werkt, maar wellicht dat een paar poorten dicht staan
Misschien handig om te vermelden in de OP?quote:
And0id 4.0.4 AOKP
XeNeRgY wijzigde dit bericht 13-02-2012 12:39 (12%)
Edit: Ik denk het probleem gevonden is. Las op androidforums dat het te maken heeft met het terugzetten van je backup. Als je alle systemdata terugzet gaat er iets mis, waardoor je balkjes niet meer blauw zijn. Heb nu een wipe gedaan, opnieuw geflasht en alleen de apps+appdata en wat selectieve systemdata teruggezet en ik heb weer blauwe balkjes
Jammer dat nu mn widgets weer weg zijn en ik al mijn geluiden etc weer opnieuw moet instellen, maar we zullen er gaandeweg achter komen wat het probleem veroorzaakt ;-)
BTW: Waarom zijn sommige apps/data bij TB groen en sommige rood? En is het ook mogelijk om te restoren zonder dat je voor elke app afzonderlijk toestemming moet geven? Of is dit alleen in de full version?
thnx!
Maardiweb wijzigde dit bericht 13-02-2012 18:56 (66%)
Je moet ook nóóit systemdata terugzetten, gegarandeerd dat het bugs veroorzaakt. Alleen zelf gedownloade apps + data, meer niet :-)quote:Maardiweb schreef op maandag 13 februari 2012 @ 17:27:
Vaag. Heb overal grijze icoontjes. Heb al een keer mn Google account opnieuw aangemeld maar helaas zonder succes. Hoop dat ze op xda wat weten want het lijkt me niet helemaal de bedoeling
Edit: Ik denk het probleem gevonden is. Las op androidforums dat het te maken heeft met het terugzetten van je backup. Als je alle systemdata terugzet gaat er iets mis, waardoor je balkjes niet meer blauw zijn. Heb nu een wipe gedaan, opnieuw geflasht en alleen de apps+appdata en wat selectieve systemdata teruggezet en ik heb weer blauwe balkjes
Jammer dat nu mn widgets weer weg zijn en ik al mijn geluiden etc weer opnieuw moet instellen, maar we zullen er gaandeweg achter komen wat het probleem veroorzaakt ;-)
BTW: Waarom zijn sommige apps/data bij TB groen en sommige rood? En is het ook mogelijk om te restoren zonder dat je voor elke app afzonderlijk toestemming moet geven? Of is dit alleen in de full version?
thnx!
Heerlijke tool, de paar ¤¤ meer dan waard voor mij
-Ti2
---------------------------
Kan iemand mij vertellen waar ik meer info over MoDaCo's Kitchen kan vinden? Zou op zich zijn 4.0.4 ROM wel willen proberen, maar wil eerst weten wat ik "erbij kan bakken" aan features. Ik kan alleen vinden dat je de Kitchen in kunt als je gaat betalen. Dat wil ik op zich ook nog wel, maar niet om erachter te komen dat ik het niet zo wat vind
MoDaCo 4.0.4 Keuken
Lang niet zoveel customizations als M3, jammer
Had eigenlijk al wel meer 4.0.4 roms verwacht
-Ti2
Ti2 wijzigde dit bericht 14-02-2012 10:48 (22%)
Source is nog niet gereleased toch? Daarom dus.quote:Ti2 schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 10:04:
Omdat TB altijd foutloos heeft gewerkt bij mij, en My Backup Root niet. En met TB Pro kan ik ook apps "freezen". Meer uit gewoonte zo gekomen dus
Kan iemand mij vertellen waar ik meer info over MoDaCo's Kitchen kan vinden? Zou op zich zijn 4.0.4 ROM wel willen proberen, maar wil eerst weten wat ik "erbij kan bakken" aan features. Ik kan alleen vinden dat je de Kitchen in kunt als je gaat betalen. Dat wil ik op zich ook nog wel, maar niet om erachter te komen dat ik het niet zo wat vind
MoDaCo 4.0.4 Keuken
Lang niet zoveel customizations als M3, jammer![]()
Had eigenlijk al wel meer 4.0.4 roms verwacht![]()
-Ti2
Hattrick! SC Oud-Beijerland (1359602), XBL: TheN0ze
Weer wat geleerdquote:yok schreef op maandag 13 februari 2012 @ 20:07:
[...]
Je moet ook nóóit systemdata terugzetten, gegarandeerd dat het bugs veroorzaakt. Alleen zelf gedownloade apps + data, meer niet :-)
Dus na een flash moet iedereen nog altijd zn ringtones etc terugzetten en homescreena weer opnieuw vullen?
Ringtones e.d. wel, homescreens niet als je 3d party launcher gebruikt (nova gebruik ik).quote:Maardiweb schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 11:32:
[...]
Weer wat geleerd![]()
Dus na een flash moet iedereen nog altijd zn ringtones etc terugzetten en homescreena weer opnieuw vullen?
Dat weet ik eigenlijk ook wel, maar Paul O'Brien redt het ookquote:-TheNose- schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 11:27:
[...]
Source is nog niet gereleased toch? Daarom dus.
For laughs & giggles de speedtest.net app eens gedownload, om te kijken hoe snel mn 3G (Vodafone) verbinding nu eigenlijk is.
Met de SC04DOMKKD radio haalde ik maar 1.8Mbps (gemiddledover 3x)? Toen de XXKL1 teruggeflashed als "referentie", en weer 1.8Mbps?
Zijn dat normale snelheden die jullie ook halen? Ik las op XDA dat mensen met die SC04DOMKKD 5.5+Mbps haalden
(en ik ga van Leankernel toch weer terug naar GlaDOS kernel; toch het beste batterijverbruik als-ie veel aan staat
-Ti2
Connection Type: Hspa
Server: Rotterdam
Download: 3921 kbps
Upload: 768 kbps
Ping: 116 ms
Let op Vodafone (en waarschijnlijk de andere providers ook) levert niet op alle data bundels de volle snelheid. Ook kan je locatie de beperkende factor zijn.
Server: utrecht
Down: 630 kbps
Up: 855 kbps
????????????????? Wat de hel echt?
M3, Lean 1.10, XXKL1 .. Hi messaging met snelste internet .. Hoe de HEL kan upload dan hoger zijn dan download???
And0id 4.0.4 AOKP
Zo heb ik in de kop van NH het beste bereik met de SC04DOMKKD baseband - niet heel veel sneller als de I9250XXKL1, maar wel méér en constanter bereik. Wat ook nog eens beter is voor het verbuik.
Vandaar dat ik benieuwd ben naar de snelheden van anderen
-Ti2
Ik draai de laatste Milestone van team Kang, laatste Leankernel en verder heb ik geen powersave opties aangezet. Ik gebruik wel Juice Defender (gebalanceerd, waar 't standaard op staat als je 'm installeert). Sinds ik de Leankernel gebruik, heb ik 't probleem dat mijn regendetector en plume widgets niet meer kan verversen. Of in ieder geval, ze worden niet meer ververst. De widgets lijken vastgelopen. Als ik de widgets verwijder en opnieuw op m'n homescherm zet, dan gaat 't een tijdje goed maar daarna weer dezelfde problemen. Vooral als ik niet op wifi zit overigens, via wifi loopt 't meestal wel goed.
't Lijkt de kernel te zijn, omdat 't sindsdien gebeurt. Maar is 't een instelling misschien? Zo ja, wat kan ik evt veranderen? Ik heb dit bij de Franco-kernels nooit ervaren.
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 last