Ode aan specs.tweak.to! | OLD BIG CASE | LAN CASE
Wat dit spel naar mijn mening mist is de "Fun" factor. Kijk bijvoobeeld naar JK2, een van de gigantisch toffe dingen in dit spel was de "kracht" die je had. De enorme force-jumps in combinatie met de lightsaber gevechten... Gewoon super. Of bijvoorbeeld zoals prototype, het gevoel van macht en vrijheid.
Voor mensen die Star Wars: the Force Unleashed hebben gespeeld: Ik denk dat iedereen zich wel het begin van deze game herinnerd. Je speelt als Darth Vader een level waarbij je "op je gemak" door een wereld heen walst en alles op je weg verwoest. Dit geeft gewoon zo'n kick en geeft daarnaast ook het idee dat je "superB" bent.
Ik begrijp dat dit gevoel niet altijd aanwezig kan zijn om dat dit wellicht snel verveelt, maar een game als prototype weet dit toch erg goed te combineren. Het gevoel van macht, maar dan wel beperkt.
Als ik in SWTOR kijk, als je de campaign doorloopt en je continue ongeveer op level bent van waar je hoort , dan wordt en continue tegen je verteld hoeveel potentie je wel niet hebt en ga maar door, maar als je een keer te veel agro trekt en per ongeluk 2 groepen van 4-5 enemies op je af komen dan krijgen jij en je comp het vaak nog niet eens voor elkaar om die om te brengen... (alvast reactie op flame: ja de super goeie onder ons natuurlijk wel.....).
Ik vind het naar mijn mening daarnaast ook gewoon al zo gigantisch r*k dat je als je springt nog niet boven 1 meter uitkomt... Ik begrijp dat dit met open werelden lastig is i.v.m. level design maar kom op... Dit is gewoon een behoorlijk onderdeel van Star Wars naar mijn mening wat deze game gewoon mist.
Het voelt gewoon naar mijn mening heel veel naar een kopie van bijv. WoW allen dan in een Star Wars jasje (en nog niet 100% af). Iets wat ik heel jammer vind, ze hadden veel meer af moeten kijken naar de succes stories uit het verleden en vooral deze elementen moeten in bouwen.
Oftewel TODO:
- Komende zaken path 1.3 en daaropvolgend
- Force Jump!
- Enorme battles tegen veel enemies (veel zwakke enemies die samen sterk zijn)
- De momenten dat je je als een echte sterke Jedi/Sith voelt. Als zou het pas zijn als je level 50 bent, ik miste gewoon vrijwel voortdurent de "Coole" momenten als in The Force Unleashed.
- Meer awsome force powers. (Heroic Moment heeft naar mijn mening zoveel potentie als ze er meer mee doen, nu is het gewoon een useless iets naar mijn mening).
Feit is dat ik het spel tot maart dagelijk speelde, maar sindsdien nauwelijks nog ingelogd heb.
Van de week 's avonds nog even ingelogd. Maar op de Republic Space Station liepen er maar 3 rond. En ik was de enige op Corellia met mijn level 48 Sage. Op Empire kant was het al niet veel beter.
Spel is OK, maar haalt het imo niet met bijvoorbeeld LOTRO. Ik zit er dan ook sterk over te denken om mijn sub te annuleren. Jammer maar helaas, ben al een Star Wars fan sinds eind lagere school. Maar dit spel kan me niet langer boeien.
He who controls the Spice, controls the Universe.
ik zou zeggen wacht even op de transfers, want zo te zien is jou probleem (die van iedereen op een low population server) het lage aantal mensen op de serversSandsOfArrakis schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 15:48:
Tja. Ik kocht het spel net voor het officieel uitkwam. Sub van 6 maanden genomen en onlangs een maand gratis erbij gekregen omdat ik zo'n "valued customer" of iets dergelijks ben.
Feit is dat ik het spel tot maart dagelijk speelde, maar sindsdien nauwelijks nog ingelogd heb.
Van de week 's avonds nog even ingelogd. Maar op de Republic Space Station liepen er maar 3 rond. En ik was de enige op Corellia met mijn level 48 Sage. Op Empire kant was het al niet veel beter.
Spel is OK, maar haalt het imo niet met bijvoorbeeld LOTRO. Ik zit er dan ook sterk over te denken om mijn sub te annuleren. Jammer maar helaas, ben al een Star Wars fan sinds eind lagere school. Maar dit spel kan me niet langer boeien.
Anoniem: 363533
Dat is hetgene wat een community maakt of breekt. De mensen met wie ik speel zijn dan ook allemaal redelijk gecommitteerd aan TOR.
Anyway, tijd voor een nieuw topic deel lijkt mij? De topicstart werkt niet helemaal lekker meer.
EDIT: Ik lees net dit. Zeer goede zet. http://massively.joystiq....evs-hint-at-mega-servers/
[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 363533 op 24-05-2012 19:03 ]
Een van de weinige al dan niet de enige.
[ Voor 32% gewijzigd door Daisai op 24-05-2012 19:31 ]
We weten dat de engine net zoveel instances van een planeet kan maken als nodig is. En met 800 mensen op fleet gaat het zelfs gezellig worden op de leveling planeten. Instant pvp queue's. Instant groep vinden met de group finder.
Het kan me niet snel genoeg gebeuren, want op het moment bloed de game dood.
Vorige week en van de week de PC geupdate ,SWTOR opnieuw geinstalleerd ... kom niet verder meer dan het inlogscherm
Zodra ik de inlogcode invoer in het inlogscreen ,word het inlogscreen stukken donkerder ,vervolgens geeft hij de melding dat hij nog een patch aan het downloaden is (in de log gegevens staat dat alle patches zijn geinstalleerd) en bij het indrukken van play is het meteen

[edit]
Ze hebben het in het customer service gedeelte van het SWTOR forum de hele tijd over een fixlaucher.exe die in je installdirectory moet staan ... schiet mij maar af ,maar d'r staat echt geen fixlaucher.exe in heel die directory niet

Fixed

[ Voor 22% gewijzigd door dierkx36 op 25-05-2012 20:54 ]
Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.
Dat was dus een fout van mij, de fps in de warzones is nog steeds bagger en pvp als melee is daarom nog steeds waardeloos.
uhm.. Ik denk dat je toch een kritisch naar je PC moet kijken...Daisai schreef op zondag 27 mei 2012 @ 00:21:
Paar dagen terug weer mijn account eens renewed, dacht laat ik ze de voordeel van de twijfel geven.
Dat was dus een fout van mij, de fps in de warzones is nog steeds bagger en pvp als melee is daarom nog steeds waardeloos.
Ik heb al maanden niemand in mn guild meer horen klagen over lag ofzo in pvp.
Heeft wss niks met z'n pc te maken. SWTOR is en blijft vreselijk geoptimaliseerd. Mijn systeem zou een spel zonder physics hi-res textures of veel particle effects en zelfs polygonen moeten verorberen, maar ook bij mij dropt de fps van 90+ naar 25 of minder in pvp. Settings maken niet uit, resolutie ook niet. Zijn heel veel mensen die dat nog altijd hebben, ook met veel stevigere pcs dan de mijne.RocketKoen schreef op zondag 27 mei 2012 @ 00:54:
[...]
uhm.. Ik denk dat je toch een kritisch naar je PC moet kijken...
En lag =/ fps
Heb ik al gedaan heb alles bekeken en alles geprobeerd niks heeft geholpen.RocketKoen schreef op zondag 27 mei 2012 @ 00:54:
[...]
uhm.. Ik denk dat je toch een kritisch naar je PC moet kijken...
Als ik aan het wachten ben in bijvoorbeeld alderaan heb ik iets van 100-110 fps , zodra je in combat zit heb ik rond de 20-30fps af en toe daarboven.
Dat is gewoon veel te laag om een pvp spel serieus te spelen.
[ Voor 23% gewijzigd door Daisai op 27-05-2012 12:28 ]
Agreed. Het is niet zozeer dat de game dood bloedt echter als je het mij vraagt, het leven is er simpelweg nog nooit geweest.RocketKoen schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 14:07:
Massive servers klinkt al stukken beter dan character transfers en cross server gedoe.
We weten dat de engine net zoveel instances van een planeet kan maken als nodig is. En met 800 mensen op fleet gaat het zelfs gezellig worden op de leveling planeten. Instant pvp queue's. Instant groep vinden met de group finder.
Zelfs op high pop servers als men in de eerste weken de world pops bij elkaar optelde was dat ruwweg 6k voor beide factions combined. Verdeel dat over alle werelden, inclusief flashpoints, operations en pvp gezien en het is nooit anders dan een dooie boel geweest.
10-15 jaar geleden, toen MMO werelden ruwweg 100x zo klein waren, was het streven iets van 3000 ~ 4000 spelers per wereld. Toen de werelden begonnen te groeien, is het aantal spelers eigenlijk ruimschoots hetzelfde gebleven per server. Gevolg, voor mijn 'MMO' experience speel ik momenteel D3 en om zo nu en dan wat singleplayer story RPG ervaring te ondergaan speel ik SWTOR. Ergens klopt daar simpelweg iets niet.
Tijd voor 'mega servers', en ik hoop dat het toch zeker in de orde van 50k accounts per server gaat worden.
Mijn laptop van 5 jaar oud haalt ook 100 FPS als ik naar het bureaublad kijk in windows. Wil nog niet zeggen dat ik er games op kan spelen.Daisai schreef op zondag 27 mei 2012 @ 12:27:
[...]
Heb ik al gedaan heb alles bekeken en alles geprobeerd niks heeft geholpen.
Als ik aan het wachten ben in bijvoorbeeld alderaan heb ik iets van 100-110 fps , zodra je in combat zit heb ik rond de 20-30fps af en toe daarboven.
Dat is gewoon veel te laag om een pvp spel serieus te spelen.
Tijdens de launch zaten er wat irritante bugs in het spel, die voor enorme delays zorgden als er meer dan 3-4 mensen op je scherm kwamen.
Maakt niet uit wat voor PC je hebt, het was bijna onspeelbaar in pvp.
Maar al die bugs zijn weg. Als je nu dus nog niet tevreden bent is de enige oplossing om een snellere PC te regelen.
Phenom x6 1090T @ 3.6ghzRocketKoen schreef op zondag 27 mei 2012 @ 15:46:
[...]
Mijn laptop van 5 jaar oud haalt ook 100 FPS als ik naar het bureaublad kijk in windows. Wil nog niet zeggen dat ik er games op kan spelen.
Tijdens de launch zaten er wat irritante bugs in het spel, die voor enorme delays zorgden als er meer dan 3-4 mensen op je scherm kwamen.
Maakt niet uit wat voor PC je hebt, het was bijna onspeelbaar in pvp.
Maar al die bugs zijn weg. Als je nu dus nog niet tevreden bent is de enige oplossing om een snellere PC te regelen.
8gb 1333mhz ddr3
GTX 560gti
Installed it on a SSD Samsung 830 series 128GB
870A Fuzion Power Edition
Maar dit is natuurlijk veel trager dan je 5 jaar oude laptop of niet?
[ Voor 19% gewijzigd door Daisai op 27-05-2012 19:19 ]
Aantal fps: gamesetting met x chars in beeld non-pvp
Aantal fps: gameSetting met x chars in beeld pvp
Niet echt done om meteen de hardware van iemand aan te wijzen als
1) meer mensen er last van hebben en dit ook op diverse fora als issue wordt aangehaald
2) je onvoldoende info hebt over iemands hardware
3) je onvoldoende info hebt over de wijze waarop mmo de hardware benut (in pve en pvp)
4) je de uitkomst van bovenstaande vergelijking niet kent
apart dat het niet draait.
Is ook bij EVE-Online zo, Lord of the Rings Online, ...
[ Voor 15% gewijzigd door Hurtebise op 27-05-2012 20:43 ]
Denk je echt dat ik zoiets niet heb gedaan?...Hurtebise schreef op zondag 27 mei 2012 @ 20:42:
Drivers updaten. Firmware updaten. Dat zou zeker voldoende moeten zijn. Verschil tussen pve en pvp lijkt me dé reden te zijn. Aparte modellen laden, gear, wapens, ...
Is ook bij EVE-Online zo, Lord of the Rings Online, ...
probleem dat ik zie is dat de engine het al moeilijk genoeg heeft met een paar honderd man op de fleet , laat staan al ze 'mega servers' gaan neer zetten met een paar duizend (zo zie ik mega servers ieg) man.RocketKoen schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 14:07:
Massive servers klinkt al stukken beter dan character transfers en cross server gedoe.
.Quod me nutrit me destruit.
De engine instanced op het moment vanaf 200 man. 1000 man is net zo zwaar als 200.dontcare schreef op maandag 28 mei 2012 @ 10:10:
[...]
probleem dat ik zie is dat de engine het al moeilijk genoeg heeft met een paar honderd man op de fleet , laat staan al ze 'mega servers' gaan neer zetten met een paar duizend (zo zie ik mega servers ieg) man.
Sowieso maakt het niet echt uit alsof je 5FPS hebt @ fleet. Het is een peace zone met NPC's.
Overigens verwacht ik dat fleet een stuk minder belangrijk wordt.
Met de group finder hoef je namelijk niet meer allemaal op 1 locatie te zijn om een groep te vinden. Je hoeft ook niet naar de ingang van instances @ fleet (je krijgt een gratis teleport).
[ Voor 20% gewijzigd door RocketKoen op 28-05-2012 10:57 ]
Maar fijn is het niet, en met mass servers zal Ilum ook wel weer gespeeld worden dus zal de fps problemen daar ook wel toenemen.RocketKoen schreef op maandag 28 mei 2012 @ 10:55:
[...]
De engine instanced op het moment vanaf 200 man. 1000 man is net zo zwaar als 200.
Sowieso maakt het niet echt uit alsof je 5FPS hebt @ fleet. Het is een peace zone met NPC's.
Met de group finder hoef je namelijk niet meer allemaal op 1 locatie te zijn om een groep te vinden. Je hoeft ook niet naar de ingang van instances @ fleet (je krijgt een gratis teleport).
Grappig. Krijg je straks weer dat er enorm volle servers zijn en bijna niemand op de fleet omdat iedereen op de planeten loopt (Wat de bedoeling is van een MMO!): 'Lolz, this game is dieing, why u fail Bioware?!?!'.RocketKoen schreef op maandag 28 mei 2012 @ 10:55:
[...]
De engine instanced op het moment vanaf 200 man. 1000 man is net zo zwaar als 200.
Terwijl veel van dat soort 'kinderen' juist weer bij Blizzard aan het zeiken zijn van: 'Game world has no value, everyone is in Stormwind. Why u fail Blizzard?!?'
Het is ook nooit goed. *zucht*

Ondertussen vermaakt ik me nog prima, en is mijn server nog springlevend. Gisteren met de guild en enkele lui van de community channels een Operation gevormd om alle World Bosses neer te halen. Helaas was het al wat laat toen we bij Belsavis aankwamen waardoor we deze maar tot een andere keer hebben doorgeschoven. Echt heel leuk gedaan, we hadden een klein leger op Hoth.
En niemand in de Operation groep (16 man) had last van FPS problemen
Ilum quests zijn weg. Dus daar is niks te doen op het moment.Daisai schreef op maandag 28 mei 2012 @ 10:58:
[...]
Maar fijn is het niet, en met mass servers zal Ilum ook wel weer gespeeld worden dus zal de fps problemen daar ook wel toenemen.
Zolang iedereen makkelijk groepen kan vinden zal er weinig geklaagd worden.Anoniem: 363533 schreef op maandag 28 mei 2012 @ 11:28:
[...]
Grappig. Krijg je straks weer dat er enorm volle servers zijn en bijna niemand op de fleet omdat iedereen op de planeten loopt (Wat de bedoeling is van een MMO!): 'Lolz, this game is dieing, why u fail Bioware?!?!'.
Terwijl veel van dat soort 'kinderen' juist weer bij Blizzard aan het zeiken zijn van: 'Game world has no value, everyone is in Stormwind. Why u fail Blizzard?!?'
Het is ook nooit goed. *zucht*![]()
Ondertussen vermaakt ik me nog prima, en is mijn server nog springlevend. Gisteren met de guild en enkele lui van de community channels een Operation gevormd om alle World Bosses neer te halen. Helaas was het al wat laat toen we bij Belsavis aankwamen waardoor we deze maar tot een andere keer hebben doorgeschoven. Echt heel leuk gedaan, we hadden een klein leger op Hoth.
En niemand in de Operation groep (16 man) had last van FPS problemen
Eerder dat het te druk is als er 200 man in black hole zitten oid
niet naar mijn ervaring tbh , er is/was duidelijk een verschil te merken als er meer players en dus instances zijn dus de totale server populatie heeft duidelijk een invloed ondanks de instance thingie , en naar mijn ervaring bij de prelaunch/launch leek het juist slechter te draaien naar mate er meer instances bij kwamen, wat nu lastig om te checken ofc gezien de lage populatie op de meeste servers.RocketKoen schreef op maandag 28 mei 2012 @ 10:55:
[...]
.Quod me nutrit me destruit.
Anoniem: 57942
Ik zelf heb ook eensgelijke configuratie en het draaid hier ook bagger. Het maakt niet uit of de settings op high of ultra low staan het gaat nooit over de 24 a 30 fps.. ongeacht lokatie (Fleet/ random world met of zonder spelers) Het gekke is dat ik BF3 met alles op high zonder een greintje moeite speel.RocketKoen schreef op zondag 27 mei 2012 @ 19:45:
Dat is inderdaad zelfs betere hardware als mijn game pc.....
apart dat het niet draait.
Ik heb alles geprobeerd, videokaart overclocken, cpu overclocken, laatste drivers etc.
Volgens mij draaid swtor een stuk beter op ati hardware.
heb je al geprobeerd om Shadows uit te zetten? ik heb ook een goeie game pc, maar zodra ik Shadows op Low of High zet gaat alles een stuk trager...Anoniem: 57942 schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 07:31:
[...]
Ik zelf heb ook eensgelijke configuratie en het draaid hier ook bagger. Het maakt niet uit of de settings op high of ultra low staan het gaat nooit over de 24 a 30 fps.. ongeacht lokatie (Fleet/ random world met of zonder spelers) Het gekke is dat ik BF3 met alles op high zonder een greintje moeite speel.
Ik heb alles geprobeerd, videokaart overclocken, cpu overclocken, laatste drivers etc.
i7 2720QM @ 2.2 GHz
16GB @ 1333MHz
ATI FirePro M8900 2GB GDDR5
Ik zie dat je een laptop hebt met een lage CPU core clock. Tsja. MMO's zijn nu eenmaal erg CPU intensive.Schnoop schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 09:30:
Ik ervaar het zelfde. De game draait perfect zolang ik de Shadows op low heb staan. Als ik deze op hoog zet trekt hij het inderdaad vooral niet in PVP warzones. Ik vermoed dat er dan te veel shadows van alle players gerendered moeten worden. Voornamelijk omdat bij PVP in 80% van de tijd +/- 10 players op je scherm staan (en vooral niet stil staan). Iets wat bijv op de fleet niet gebeurt omdat er vaak muren of andere objecten tussen staan.
i7 2720QM @ 2.2 GHz
16GB @ 1333MHz
ATI FirePro M8900 2GB GDDR5
Nee. Heb zelf een 560-Ti. Ben wel met je eens dat de FPS heel erg kan fluctureren maar over het algemeen draai ik rond de 40-60 FPS. Als er veel spelers in beeld zijn, 30-ish.Anoniem: 57942 schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 07:31:
[...]
[ Voor 67% gewijzigd door Anoniem: 363533 op 29-05-2012 18:53 ]
Erg jammer, want ik snap niet waarom bf3 wel zo goed draaid met alle settings op high
Anyway geen probleem, ben net een jedi begonnen en het voelt goed om goed te zijn!
Hopelijk komend weekend tijd om uit te proberen!
Ik zal DM even aanzetten.
edit: volgens swtor.com al mijn maximale invites gebruikt. Heeft misschien te maken met de problemen die ze hebben. Ik probeer het later nog eens
[ Voor 29% gewijzigd door mat.hi.as op 30-05-2012 15:52 ]

http://www.swtor.com/community/showthread.php?t=114264
Daarnaast ,scheelt het redelijk wat als je bv Anti-Aliasing , anisotropische filtering etc etc etc forceerd via je videokaart programma (lees bv Catalyst) en niet laat beheren via SWTOR
Heb er een paar dagen mee zitten spelen en haal nou tussen de 45 en 75 FPS op Ultra high met resolutie 1920*1080
Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.
Ik ben net begonnen met SWToR en... erm.. ik mis nogal wat andere mensen op de server.
Frost nogiets server, ben nu levl 16 assasin en dacht laat ik is wat items gluren in de auctionhouse crafting mats e.d. maar... ik kreeg 0 hits ? ook op armor / wapens e.d.
Niet op een specifiek item, maar op alles... doe ik iets fout?
dan had je eerst research moeten doen naar een goeie server.3xNix schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 10:42:
Is het trouwens normaal dat de auction house echt compleet leeg is?
Ik ben net begonnen met SWToR en... erm.. ik mis nogal wat andere mensen op de server.
Frost nogiets server, ben nu levl 16 assasin en dacht laat ik is wat items gluren in de auctionhouse crafting mats e.d. maar... ik kreeg 0 hits ? ook op armor / wapens e.d.
The Red Eclipse is een goeie PVE server
The Fatman (als ik het goed heb, ik doe zelf geen pvp) is een goeie pvp server (is geen EU server lees ik hieronder)
Asus maximus IV extreme-----Intel Core I7 2600k----- Asus GTX580 SLI
Mja spel gekocht na zien bij m'n broertje... die zat op de server waar ik nu speel... alleen speelt hij nu D3roeltjow schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 10:52:
[...]
dan had je eerst research moeten doen naar een goeie server.
The Red Eclipse is een goeie PVE server
The Fatman (als ik het goed heb, ik doe zelf geen pvp) is een goeie pvp server (is geen EU server lees ik hieronder)

Ik speel ook wel D3... maar gisteren door de bekende Error 37 maar weer eens SWToR opgestart.
En het is nu nog dooderderderder dan ik me kan herinneren voor D3 uitkwam...
dat zeg ik, dan had je de goeie server moeten kiezen, iedereen gaat daar heen3xNix schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 11:54:
[...]
Mja spel gekocht na zien bij m'n broertje... die zat op de server waar ik nu speel... alleen speelt hij nu D3![]()
Ik speel ook wel D3... maar gisteren door de bekende Error 37 maar weer eens SWToR opgestart.
En het is nu nog dooderderderder dan ik me kan herinneren voor D3 uitkwam...
Anoniem: 366845
Wat ook wel eens wil helpen is de Rarity filter aanpassen naar cheap. Klinkt gek maar sinds 1.2 is er een bug met het GTN filter en ik heb opgemerkt dat je het beste cheap kan kiezen i.p.v. standard en dan krijg je wel resultaten.3xNix schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 10:42:
Is het trouwens normaal dat de auction house echt compleet leeg is?
Sinds ik nog 2 maanden sub heb Red Eclipse eens bekeken. Kreeg bijna een hartverzakking toen ik de aantallen spelers overal zag.
Overnieuw begonnen met een Sentinel die net level 20 is geworden. Kleine Engelse guild gejoined. Lekker casual, beetje ouwehoeren op TS. Erg leuk
Sentinel is wel fijn na jaren in MMO's vrijwel uitsluitend healer classes te hebben gespeeld. Alleen lopen we in de guild nu tegen het feit dat we nog geen healer hebben. Genoeg DPS en tanks lol. Hopelijk dat server transfer een keer toegestaan wordt. Dan breng ik mijn 49 Sage over.
Healer zou wel handig zijn. We deden gisteravond de HMs op Taris. We zijn allemaal rond de level 20. Twee tanks en twee DPS. Geen healer. Tanks probeerden om de beurt aggro te grijpen om het zo lang mogelijk tegen bosses uit te houden. Gevolg beide tanks dood. En toen mocht ik met mijn Sentinel gaan tanken. Medpack en CD's gebruikt en met 85 health over boss neer gekregen
Leuk maar wel peentjes zweten
Ze openen nieuwe servers, met een veel grotere capaciteit. En iedereen kan dan gratis naar die servers transferen.
Je zou dus met je hele guild naar zo'n server kunnen, en je sage vanaf de andere server meenemen.
Server transfers naar bestaande servers komen pas later, en waarschijnlijk niet gratis.
Bron? Er is nog helemaal niks bekend gemaakt hoe de transfers gaan werken.RocketKoen schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 12:46:
Server transfer gaat iets anders werken.
Ze openen nieuwe servers, met een veel grotere capaciteit. En iedereen kan dan gratis naar die servers transferen.
Je zou dus met je hele guild naar zo'n server kunnen, en je sage vanaf de andere server meenemen.
Server transfers naar bestaande servers komen pas later, en waarschijnlijk niet gratis.
Sterker nog: Er zijn al transfersAnoniem: 363533 schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 16:49:
[...]
Bron? Er is nog helemaal niks bekend gemaakt hoe de transfers gaan werken.
http://www.pcgamer.com/20...finder-and-adaptive-gear/PC Gamer: Will they be cross-server at launch? Is that planned for the future?
Daniel Erickson: They will not be cross-server as we are coming up on a huge move to servers with massively higher population caps than we have today.
[ Voor 44% gewijzigd door RocketKoen op 01-06-2012 17:02 ]
1. Er zijn nog geen transfers. Waar haal je dit vandaan? Okee, toen de Asia-Pacific servers werden geopend, maar dit waren handmatige transfers.RocketKoen schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 17:00:
[...]
Sterker nog: Er zijn al transfers
[...]
http://www.pcgamer.com/20...finder-and-adaptive-gear/
2. In een ander interview, welke recenter is, wordt dit weer tegengesproken. Ten tweede kunnen die woorden op meerdere manieren geïnterpreteerd worden.
Voor dit recentere interview: Zie de volgende video: http://nl.twitch.tv/gamespot/b/319398572
Ten slotte: Als er ECHT informatie over de transfers naar buiten zou zijn gekomen zou dat met koeienletters op de Community site staan.
mijn guild deed em regelmatig. Maar een paar spelers uit dat team kwijt nu.jim[beam] schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 02:05:
Zijn er enige guilds hier die Denova op HM hebben uitgespeeld?
Ook ik ben momenteel aan het rerollen op de Red Eclipse. Mijn oude server had niet meer dan 13 man op een gegeven moment op de fleet tijdens piek uren. En ben van class veranderd, van Sentinel naar Sage DPS.
Misschien zie ik jullie wel op de Red Eclipse
EDIT: Invites lijken weer te werken zo lang het geen e-mailadressen zijn met Origin/EA accounts. PM me maar als je geïnteresseerd bent!
[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 363533 op 03-06-2012 22:26 ]
Tot nu toe had ik alleen de story lines van de sith gespeeld.
Maar omdat ik echter van de kleurtjes en vrolijkheid ben voel ik mij absoluut veel meer op mijn gemak aan de alliance kant, ben inmiddels level 17 geraakt door alleen te questen.
Ik zit er tevens aan te denken om dit spel te draaien vanaf een budget SSD (+-100 Euro) plus 8GB Ram geheugen ivm mijn huidige 4GB.
Ik zag dat SWTOR voor mij ongeveer 1.5 GB aan RAM alloceer aan het spel.
Voor de gene die meer dan 4 GB ram gebruikt hoeveel neemt SWTOR in beslag? als dit altijd rond de 1.5 GB ligt dan heeft deze investering voor mij namelijk niet zoveel zin.
de SSD moet voornamelijk de drempel verleggen voor mij om werelden te gaan verkennen, dat doe ik nu simpel niet omdat ik geen 3 minuten naar laadschermen wil kijken.
Hoewel je gedachte van SSD te gebruiken om laadtijden naar beneden te brengen normaal gesproken op gaan, is dit bij SWTOR bijna niet het geval. Ik heb een SSD en heb nog steeds lange laadtijden, dit is een probleem wat mensen met zelfs de high-end systemen tegenkomen en dus een probleem van het spel zelf is. 4GB is net even te weinig als je ook wil kunnen alt-tabben, je kunt dan zo goed als niets extra open hebben, dus die investering is nuttiger in mijn ervaring.Anoniem: 57942 schreef op maandag 04 juni 2012 @ 02:25:
Weer mijn liefde voor het spel hervonden, dit maal ben ik een sentinel dual bladed jedi.
Tot nu toe had ik alleen de story lines van de sith gespeeld.
Maar omdat ik echter van de kleurtjes en vrolijkheid ben voel ik mij absoluut veel meer op mijn gemak aan de alliance kant, ben inmiddels level 17 geraakt door alleen te questen.
Ik zit er tevens aan te denken om dit spel te draaien vanaf een budget SSD (+-100 Euro) plus 8GB Ram geheugen ivm mijn huidige 4GB.
Ik zag dat SWTOR voor mij ongeveer 1.5 GB aan RAM alloceer aan het spel.
Voor de gene die meer dan 4 GB ram gebruikt hoeveel neemt SWTOR in beslag? als dit altijd rond de 1.5 GB ligt dan heeft deze investering voor mij namelijk niet zoveel zin.
de SSD moet voornamelijk de drempel verleggen voor mij om werelden te gaan verkennen, dat doe ik nu simpel niet omdat ik geen 3 minuten naar laadschermen wil kijken.
SSD is buiten SWTOR om wel een HEEEEEL erg goede upgrade, alleen voor SWTOR hoef je het dus niet te doen. Beste upgrade die ik gedaan heb sinds Intel met de Core2 structuur uit kwam.
i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm
SSD helpt wel hoor.theforce81 schreef op maandag 04 juni 2012 @ 11:54:
[...]
Hoewel je gedachte van SSD te gebruiken om laadtijden naar beneden te brengen normaal gesproken op gaan, is dit bij SWTOR bijna niet het geval. Ik heb een SSD en heb nog steeds lange laadtijden, dit is een probleem wat mensen met zelfs de high-end systemen tegenkomen en dus een probleem van het spel zelf is. 4GB is net even te weinig als je ook wil kunnen alt-tabben, je kunt dan zo goed als niets extra open hebben, dus die investering is nuttiger in mijn ervaring.
SSD is buiten SWTOR om wel een HEEEEEL erg goede upgrade, alleen voor SWTOR hoef je het dus niet te doen. Beste upgrade die ik gedaan heb sinds Intel met de Core2 structuur uit kwam.
Ik merk het bij raids, als we whipen. De spelers met een SSD zijn zoveel sneller terug in de instance, dat de andere helft tegenwoordig blijft liggen en wacht op een res.
Ook conversations laden veel sneller.
Waar je niks aan kan doen is het punt tijdens het laden, waar je balk op 20-25% >30 sec blijft hangen bij sommige planeten. Op dat punt wacht de client op iets van de server wat om een of andere reden traag gaat.
Meer RAM heb ik in principe niet nodig als het alleen nuttig zal zijn voor multitasken, ik hoopte dat SWTOR wat meer RAM zou gaan verbruiken om meer zooi in te laden ipv de HDD.
Ik kan mischien anders de laadtijden nog maar een tijdje voorlief nemen, aangezien mijn uitgangs doel is om planeten etc veel sneller in te laden dat het nu doet en zou daarom niet tevreden zijn na de investering van rond de 100 euro enkel voor dit spel.
We will be right back with Manny_Moare !
dat is inderdaad een hele leuke server, ik speel er zelf ook op heb nu 1 char van level 30 en nog 2 van level 20+-.. en nog wat lage level alts.chieldtm schreef op maandag 04 juni 2012 @ 12:21:
Gister een reroll gedaan op the red eclips. ik ben mijn onderkaak nog steeds kwijt... alleen al 45 players op tython.. had ik nog nooit gezien, hoop dat ik nu wat meer van het social aspect mee kan krijgen. The force is strong on the red eclips..
zat eerst op Pegasus Mining Facility maar die server is ook dood.
je hebt op de red eclipse (ik wel tenminste) zowiezo op het begin genoeg mensen om alle heroics mee samen te doen, en zeker als je een social guild joined
ik verheug me nu ook weer op een avondje swtor'ren. dat is wel even anders geweest.roeltjow schreef op maandag 04 juni 2012 @ 12:25:
[...]
dat is inderdaad een hele leuke server, ik speel er zelf ook op heb nu 1 char van level 30 en nog 2 van level 20+-.. en nog wat lage level alts.
zat eerst op Pegasus Mining Facility maar die server is ook dood.
je hebt op de red eclipse (ik wel tenminste) zowiezo op het begin genoeg mensen om alle heroics mee samen te doen, en zeker als je een social guild joined
Scheelt ook een hoop frustratie in combinatie met combat loggers
Voor de mensen met 2 schermen... alt+enter.. dit 2x doen. weer geen laadscherm meerRocketKoen schreef op maandag 04 juni 2012 @ 12:45:
Als je wilt alt-tabben is het trouwens handig om in de opties "full screen windowed mode" aan te zetten. Dan krijg je niet dat irritante laadscherm elke keer als je alt-tabbed.
Scheelt ook een hoop frustratie in combinatie met combat loggers
Free to play to level 15 (starting in July)
New warzone: Ancient Hypergates (This year)
Level cap increase and new combat abilities (This year)
New companion: HK-51 Droid (This Year)
New playable species: Cathar (This Year)
Nightmare mode (This Year)
New Operation: Terror from Beyond (This Year)
New World to Explore: Makeb (This Year)
New space mission: Space Station Assault (This Year)
Aankondiging: YouTube: STAR WARS: The Old Republic | E3 2012 Trailer
[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 363533 op 04-06-2012 23:28 ]
Sommige servers zijn zo dood dat elke vorm van content niet veel nut gaat hebben voor de spelers daar.
Ook erg happy op Red Eclipse. Speel op Republic.chieldtm schreef op maandag 04 juni 2012 @ 12:21:
Gister een reroll gedaan op the red eclips. ik ben mijn onderkaak nog steeds kwijt... alleen al 45 players op tython.. had ik nog nooit gezien, hoop dat ik nu wat meer van het social aspect mee kan krijgen. The force is strong on the red eclips..
Heb nu een 32 Sentinel (Elysaine) en een 8 Trooper (Muireann).
Net vandaag mijn Legacy gescoord. Heb nu de dezelfde naam als destijds op Eye of Ashlanae. Vond het nogal verbazingwekkend dat Irulan nog niet geclaimed was. Bij deze dus wel
Mocht je ook Republic spelen. Drop me maar een whisper. Kunnen we misschien samen iets gaan doen. Ben van plan om mijn Trooper te gaan specialiseren als een Commando healer.
Klink idd allemaal erg veel belovend al zal mss toch wat meer spelers terug lokken naar de game. Vermoed dat level cap 55 zal worden en er 5 levels op Makeb geleveld zullen worden + hopelijk de HK droid factory! Vond die HK in KOTOR echt altijd super zijn commentaren waren één van de beste ingame ever!Anoniem: 363533 schreef op maandag 04 juni 2012 @ 23:16:
Nieuwe trailer en content update info. Lijkt eerlijk gezegd op een Expansion maar zo ver ik weet hoort het gewoon bij de content updates dus gratis. Nice.
Anoniem: 386414
Ik hoop wel dat ze ECHT wat gaan doen aan de low pop servers mensen vertrekken hierdoor gewoon.. dan kunnen ze nog 10.000 updates maken en het spel van de eeuw ontwikkelen als er niemand is om het samen mee te spelen maakt het weinig uit. Op mijn server(weet ff de naam niet) zitten op dit moment op piekuren 35-45 mensen op de imperial fleet en dat is gewoon niet zoveel.
Ikzelf heb geluk dat ik met een aantal mensen tegelijk in deze game ben begonnen dus ik kan altijd groepen vinden maar voor de spelers die dat niet hebben kan ik snappen dat ze kappen met de game. Ik zou zeggen dat bioware hier de prioriteit in moet steken en nieuwe operations/fp om de al spelende bezig te houden. de rest moeten ze later maar toevoegen naar mijn mening
Ik ben gestopt met inloggen toen ik om 20:00 online kwam, en er 2 man op republic fleet waren...Anoniem: 386414 schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 14:52:
Ik vind al die nieuwe dingen die ze toevoegen echt wel tof en zelf heb ik nog een hoop plezier met deze game omdat ik nogal langzaam speel (veel gezeur in FP dat ik de gesprekken niet doorskip.. maar dat is mijn keuze)
Ik hoop wel dat ze ECHT wat gaan doen aan de low pop servers mensen vertrekken hierdoor gewoon.. dan kunnen ze nog 10.000 updates maken en het spel van de eeuw ontwikkelen als er niemand is om het samen mee te spelen maakt het weinig uit. Op mijn server(weet ff de naam niet) zitten op dit moment op piekuren 35-45 mensen op de imperial fleet en dat is gewoon niet zoveel.
Ikzelf heb geluk dat ik met een aantal mensen tegelijk in deze game ben begonnen dus ik kan altijd groepen vinden maar voor de spelers die dat niet hebben kan ik snappen dat ze kappen met de game. Ik zou zeggen dat bioware hier de prioriteit in moet steken en nieuwe operations/fp om de al spelende bezig te houden. de rest moeten ze later maar toevoegen naar mijn mening
Kom nu alleen online als er een raid is aangekondigd.
Verder klinken de plannen wel erg goed van Bioware. New abilities en level cap increase. Hoop wel dat er een extra Quickbar bij komt dan. De mijne zitten overvol met de legacy abilities erbij. Of een aparte Legacy quickbar zou anders ook wel een idee zijn. Kan je die lekker aan / uitzetten bij raids / flashpoints / pvp.
Eerder ga ik helaas niet terug komen ingame.
Free to play? Te verwachten, dat doen veel MMO'sAnoniem: 363533 schreef op maandag 04 juni 2012 @ 23:16:
Nieuwe trailer en content update info. Lijkt eerlijk gezegd op een Expansion maar zo ver ik weet hoort het gewoon bij de content updates dus gratis. Nice.
New warzone? Cool!
Level Cap Increase? Moeten ze wel doen om nog een beetje aandacht te trekken, levelling content nu is gewoon erg kort
New companion? Dat wist iedereen al
New species? Same
Nightmare mode? Laten we hopen dat hier wel een uitdaging in zit
New Operation: Terror from Beyond? Cool, ben nieuwsgierig
New World to Explore: Makeb? yay! ook nodig, te weinig planeten echt om te verkennen
New space mission: Space Station Assault? Waarom 1? Ze zijn al kort genoeg
Dit is MIJN mening! niet die van de rest, een persoonlijke mening! (voordat de fanboys gelijk beginnen). Ik vind dit een cpt obvious uitbreidings plan. Erg jammer
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
^Daisai schreef op maandag 04 juni 2012 @ 23:50:
Het belangrijkste voor swtor op de korte termijn is het oplossen van de server populatie problemen.
Sommige servers zijn zo dood dat elke vorm van content niet veel nut gaat hebben voor de spelers daar.
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
er zijn gewoon simpelweg teveel servers, als je de serverlijst zou halveren zou elke server minimaal Standaard zijn
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
-Geen grote battles op Ilum (vlak voor release volledig gestript en nog was het een slide show).
-Warefronts werkten slecht (goede ideen maar vol beginners fouten).
-Bugs in raids/operations op end-game (het leek erop alsof ze dachten daar wat meer tijd voor te hebben na release aangezien de lagere versies wél strak gepolijst waren).
-AH functioneerde matig, gebrek aan economie cq viable crafts.
-Al die clonen van jezelf op de fleet, weinig custon gear.
-Enige wat je op 50 in pve kunt doen is dailies, er zijn nauwelijks achievements/titles om voor te exploren.
-En met als resultaat dalende populatie.
Ik kijk over een half jaartje wel weer hoe het ermee staat (begrijp me goed, het heeft/had veel potentieel).
[ Voor 7% gewijzigd door Sneezzer op 06-06-2012 13:52 ]
Amiga 500, eos 350d, HTPC, GamePC
Denk dat dit een van de beste opsommingen is die ik al gezien heb.Sneezzer schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 13:51:
Simpel, end-game was er te weinig.
-Geen grote battles op Ilum (vlak voor release volledig gestript en nog was het een slide show).
-Warefronts werkten slecht (goede ideen maar vol beginners fouten).
-Bugs in raids/operations op end-game (het leek erop alsof ze dachten daar wat meer tijd voor te hebben na release aangezien de lagere versies wél strak gepolijst waren).
-AH functioneerde matig, gebrek aan economie cq viable crafts.
-Al die clonen van jezelf op de fleet, weinig custon gear.
-Enige wat je op 50 in pve kunt doen is dailies, er zijn nauwelijks achievements/titles om voor te exploren.
-En met als resultaat dalende populatie.
Ik kijk over een half jaartje wel weer hoe het ermee staat (begrijp me goed, het heeft/had veel potentieel).
De game heeft een enorm goeie leveling experience en is heel erg leuk om te spelen tijdens het levelen, zowel pvp als pve. Maar eens je level 50 bent is het uit met de meeste pret.
Een hyped release en tegenvallende ( voor meeste gamers ) end game content.lanerios schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 10:30:
Compleet mee eens, Frostclaw is redelijk druk nog schijnbaar, maar de rest is gewoon jammer genoeg doodIk had zoveel hoop voor dit spel, maar wat is er fout gegaan? En begin niet over "it's a wow clone" want sorry, die argumenten kan ik gewoon niet serieus nemen.
Wat er ook niet meer heeft geholpen is dat Bioware vervolgens te veel servers ging hosten en niet toe liet dat servers echt vol gingen raken.
Dus zodra en hype een beetje over was en de eerste maand subscription voorbij was gingen meeste light servers dood.
Ze hadden minder verschillende servers moeten hosten en meer mensen op 1 server moeten laten, maar hopelijk zijn deze veranderingen niet te laat en word het spel alsnog een succes.
Denk dat dit vooral reden nummer 1 is, veel te veel servers bij de launch. Ze hadden beter als een server bijna vol raakt een extra aan kunnen zetten dan dit.Daisai schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 21:31:
Wat er ook niet meer heeft geholpen is dat Bioware vervolgens te veel servers ging hosten en niet toe liet dat servers echt vol gingen raken.
De voornaamste reden voor mij is het feit dat je bij elke class toch weer dezelfde main storyline (voor elke char gelijk) doorspeelt dat heb ik na 1keer ook wel gezien. Ik hoef niet 6 keer dezelfde missie te doen.
Op dit moment heb ik een char op lvl 50 en 3 andere (elk andere class) op lvl 11-15 maar ik heb al een week of 3 niet gespeeld, ook niet echt behoefte meer aan ook al zit ik in een clan met vaak ~5-10 man online wat voor die server veel is (paragus mining)
Denk dat dit de eerste en laatste MMORPG is die ik ga spelen, dat hele het spel veels te serieus nemen gedoe (zoals bij elke attack kijken op de punt naukeurig hoeveel dmg er gedaan wordt

if (!coffee) {
Work = false; }
1.3 waarschijnlijk een week erna
Als ze nou eens die spaceship pvp erin zetten, meer pvp velden/ mogelijkheden, PVE instances maken waar je met een dungeon finder in kan met +40 man instances voor epische raids tegen de tegen partij oid, pet fights, swoop bike races in plaats van het standaard update plan zult wat je ook bij iedere andere doorsnee MMO ziet, dan zou het mischien weer wat meer mensen kunnen aantrekken.
Niet dat ik te klagen heb, azie heeft maar 3 servers, en die zitten allemaal redelijk vol nu, en aangezien in azie we wel van een MMO houden blijft dat voorlopig nog wel
Ik zie wel hoe dat transfer gedoe gaat as dinsdag. Zie mezelf sowieso niet zo gauw meer met m'n sentinel spelen.
Waarschijnlijk juist wel.jim[beam] schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 17:16:
Ik denk niet dat Red Eclipse een Destination server wordt. Dat snap ik dan wel maar vind het wel jammer. Had graag m'n level 50 sentinel en Shadow mee willen nemen.
Ik zie wel hoe dat transfer gedoe gaat as dinsdag. Zie mezelf sowieso niet zo gauw meer met m'n sentinel spelen.
TRE is een erg drukke server als ik me niet vergis.
Het is een stuk minder werk om drukke servers als destination server te gebruiken.
Alle transfers moeten namelijk handmatig worden gedaan.
Je kan helaas niet kiezen wat je destination server is, als je op een origin server zit.jim[beam] schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 18:43:
ohh maar dat zou echt geweldig zijn als dat zo is. Als het zo is dan zoek me eens op in Cantina. Krijg je een Correllian steak van me
Ja, Bioware kiest één destination server.... Erg teleurstellend als je het mij vraagt, een aantal destination servers zou ik nog kunnen begrijpen, maar je kan dus niet transferren naar servers waar vrienden spelen.jim[beam] schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 18:51:
Wacht, kan je me even goed uitleggen wat je dan wel kan doen? Wordt de Destination server gekozen door Bioware ofzo? En heb ik zelf geen input ?
In mijn specifieke geval is het jammer, mijn oude SWG guild ging in eerste instantie niet spelen, dus ging ik met een andere SWG guild op Luka Sene, later gingen ze toch spelen en waren (zijn het dan wel echte vrienden, als je daar al van kan spreken via internet.....?
i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm
lol, kunnen nu nauwelijks 8m raids starten.Anoniem: 57942 schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 03:39:
Als ze nou eens die spaceship pvp erin zetten, meer pvp velden/ mogelijkheden, PVE instances maken waar je met een dungeon finder in kan met +40 man instances voor epische raids tegen de tegen partij
Hoezo wanhopig? Het is een slimme tactiek om meer spelers aan te trekken. Meestal doet iedereen huilie huilie wanneer er geen demo is, komt er een demo zijn er nog steeds mensen die huilie huilie doen.Tripp schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 20:59:
Nu al f2p tot level 15. Ziet er weer uit als en wanhopige actie. In the free weekends was het ook al triest. Dit zal niet veel verandering brengen.
[ Voor 39% gewijzigd door MrVegeta op 09-06-2012 12:33 ]
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Maar pas als al dit server merge (want dat is het eigenlijk) gedoe is afgelopen. En waarschijnlijk niet gratis.
Slimme tactiek? Wellicht. Gaat het helpen? Nee, om meerdere redenen.MrVegeta schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 12:32:
[...]
lol, kunnen nu nauwelijks 8m raids starten.
[...]
Hoezo wanhopig? Het is een slimme tactiek om meer spelers aan te trekken. Meestal doet iedereen huilie huilie wanneer er geen demo is, komt er een demo zijn er nog steeds mensen die huilie huilie doen.
1 Het is een zinkend schip. Dus ja ze moeten alles uit de kast trekken om dat zoveel mogelijk te rekken. Mij ga je iig niet wijsmaken dat dit voor launch al zo vroeg op de planning stond. Kennelijk zijn de f2pweekends ook niet genoeg
2 Deze accounts tellen als actieve accounts, Iets met aandeelhouders enzo.
3 Maar WoW doet het ook! Klopt, en ze doen het om dezelfde redenen. WOW is op dit moment steady, mede dankzij aantrekken nieuwe spelers oa op deze manier. Alleen deden ze het niet 6 maanden al na de launch
4 level 1-15 is eigenlijk een hele leuk ervaring en is een leuk koekje, alleen wordt die later nogal droog door has no endgaem.
Het was een erg leuk spel, maar het begon al aardig snel door te schemeren dat ze zowat alles slechter doen dan WoW, op MMORPG vlak. Waarom de vergelijking met WoW? Omdat het WoW in space is

Ik heb mijn roze bioEAbril al een tijdje geleden afgezet. Nu de rest nog. Bij sommig individuen zit die alleen vastgeplakt met onoplosbare superlijm
/2 cents van een SW fan die erg teleurgesteld is in product dat zo veel meer had moeten zijn. Ik zie het liever keihard zinken om hele duidelijke redenen.
Waarom? Blijkbaar verwachtte jij wat anders en heb je het verkeerde spel gekocht. Als SW fan kan ik het spel toch wel waarderen. De single-player verhaallijn was over het algemeen uitstekend. De end-game is voor wat minder mensen te behappen, maar dat werd al vrij snel duidelijk en daarvoor heb je er al heel wat uurtjes op zitten.Tripp schreef op maandag 11 juni 2012 @ 05:10:
/2 cents van een SW fan die erg teleurgesteld is in product dat zo veel meer had moeten zijn. Ik zie het liever keihard zinken om hele duidelijke redenen.
Accepteer nou gewoon dat je plezier hebt gehad en ga verder met je leven.
Tripp schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 22:51:
Alhoewel er valide punten zijn vind ik de meesten maar een stel whinende kneuzen. Dat uit zich ook op metacritic, dat tegenwoordig een thuisbasis is voor user troll scores uitdelen.
Ik verwachtte een MMORPG met een genoeg (innoverende) endgame. Dat mag ook wel want ze hebben 7 jaar ontwikkeling gehad en veel af kunnen kijken bij de concurrentie. Bovendien hebben ze er me toch een lading geld in gepompt. Maar je hebt wel gelijk wat 1 ding betreft: Ik had inderdaad het verkeerde spel gekocht_H_G_ schreef op maandag 11 juni 2012 @ 07:31:
[...]
Waarom? Blijkbaar verwachtte jij wat anders en heb je het verkeerde spel gekocht. Als SW fan kan ik het spel toch wel waarderen. De single-player verhaallijn was over het algemeen uitstekend. De end-game is voor wat minder mensen te behappen, maar dat werd al vrij snel duidelijk en daarvoor heb je er al heel wat uurtjes op zitten.
Accepteer nou gewoon dat je plezier hebt gehad en ga verder met je leven.
Ik heb zeker zo mijn plezier gehad totdat ik doorhad (na level 50 bereikt te hebben) dat ik niets anders dan een wow clone in space aan het spelen was.Nou is dat op zich niet het grootste probleem, maar alles is eigenlijk slechter uitgewerkt dan in WoW.
Leuk dat je al die moeite gedaan hebt om die post op te zoeken[...]
Zoals ik zei heb ik mijn roze bril afgezet. Ik wilde er toen nog niet aan geloven omdat ik nog teveel plezier had en nog in het goede deel van het spel zat(de story is immers best wel goed gedaan). Daarna kwamen de gaten in het spel pas toch wel naar voren. Als SW fan toch volharden, want ja het is een SW IP. Ware het ook dat ik in een goede en leuke guild zat. 1.2 was teleurstellend en bracht eigenlijk helemaal niks nieuws en verandering. Rated WZ eruit 1 dag van te voren, etc.
Dus ja, zoals je ziet is mijn mening veranderd, na werkelijk het geheel te hebben gezien, net zoals de meesten die het spel al verlaten hebben.
De exodus spreekt voor zich. En nee dit is niet normaal voor een MMO

Biodrones.
SW spelers met weinig MMO ervaring.
Personen die nog niet zover in het spel zijn.
Nieuwe spelers.
[ Voor 79% gewijzigd door Tripp op 11-06-2012 09:24 . Reden: Link naar _H_G_'s post toegevoegd. ]
Als je zegt dat SWTOR veel beter moet zijn dan wow, omdat het 7 jaar later uit is gekomen. Dan moet je het ook vergelijken met WoW vanilla, en niet met de versie die nu draait.
Ik heb me eigenlijk prima vermaakt met de endgame, ook al was ik na 2 weken al max level. Tot 3 weken geleden ofzo toen de laatste actieve clan op mn server dood ging. Nu is er niks meer te doen...
Ik heb dus goede hoop voor morgen, als de server merges beginnen.
Oh dit weer....RocketKoen schreef op maandag 11 juni 2012 @ 14:41:
Wat een gezeur over de endgame.
Als je zegt dat SWTOR veel beter moet zijn dan wow, omdat het 7 jaar later uit is gekomen. Dan moet je het ook vergelijken met WoW vanilla, en niet met de versie die nu draait.
Ik heb me eigenlijk prima vermaakt met de endgame, ook al was ik na 2 weken al max level. Tot 3 weken geleden ofzo toen de laatste actieve clan op mn server dood ging. Nu is er niks meer te doen...
Ik heb dus goede hoop voor morgen, als de server merges beginnen.
Dus swtor vergelijken met wow "vanilla", ok....
Dan gaan we dus ook battlefield 3 en cod en alle andere FPS games vergelijken met wolfenstein, want ja je moet toch games vergelijken met wanneer ze zijn uitgekomen.
En niet over hoe de games nu zijn?
Nee, je moet swtor vergelijken met wow nu...Daisai schreef op maandag 11 juni 2012 @ 19:24:
[...]
Oh dit weer....
Dus swtor vergelijken met wow "vanilla", ok....
Dan gaan we dus ook battlefield 3 en cod en alle andere FPS games vergelijken met wolfenstein, want ja je moet toch games vergelijken met wanneer ze zijn uitgekomen.
En niet over hoe de games nu zijn?
Maar dan mag je niet het argument aanhalen dat wow 7 jaar ouder is.
En toen WoW uitkwam (ja 7 jaar geleden) heb dat spel wel zo hard het raam uitgegooid. het was verschrikkelijk. Ik begon het pas leuk te vinden na dat Arthas Menethil zijn intrede deed.
Swtor daarintegen heb ik plezier mee van af het begin. En ja, ze hebben het te snel uitgebracht. En ja, de servers bloeden dood.En ja, de end game is nog niet heel erg veel. Maar ik heb plezier en daar gaat het bij een spel toch om? Ik heb ook nog ergens een lvl50 zweven op een kompleet dooie server. Maar sind ik naar een andere server ben overgestapt... fun fun fun
Dan zijn niet echt veel servers....chieldtm schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 15:26:
server change is online.. http://www.swtor.com/transfer
Hopelijk snel meer dan.
Dat gaat ook gebeuren met SWTOR, geef het de tijd. Het moet groeien en uitgebreid worden.
Oeverloze discussies over maintenance van de servers is niet interessant en nogal zinloos, laat dit dan ook achterwege.