[TFT] Dell UltraSharp Serie - Deel 18 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 17 Laatste
Acties:
  • 113.342 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:04

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Gister avond is de 2de van mijn Dell 2407's ontploft. Ik rook ineens een sterke 'electronica' lucht en gesmolten plastic lucht. Waarschijnlijk de voeding dus. De vorige was ook al kapot gegaan met een voedingsprobleem, alleen wat spectaculairder (luide knal).

Ik ben nu dus een beetje voorzichtig met het kopen van Dell monitoren, of is dat tegenwoordig beter geworden? Beide monitoren zijn ongeveer 4 jaar geworden, dus geen garantie. Ik heb met de vorige geprobeerd deze gerepareerd te krijgen, maar de 3 bedrijven die ik om een offerte gevraagd had melden allen dat ze er niet aan willen beginnen. Dus deze kan gewoon in de kliko lijkt me.

Dus wat is wijsheid? Weer 2x 2412's kopen en hopen dat die wat langer meegaan. Of een 2711? Of toch maar een HP of Samsung?

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als het alleen de voeding is kan het nooit zo moeilijk zijn om te repareren zou je zeggen, misschien dat iemand in Elektronica je wel kan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Ik zou er eens mee bij een lokale TV reparateur langsgaan en zeggen dat je er niet al te veel meer aan wilt spenderen gezien de leeftijd en vragen of ze denken dat ze hem voor een redelijk bedrag zouden kunnen repareren. Daarbij kun je dan voor jezelf al een maximum in gedachte houden van bijv. 50 euri of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Weet je toevallig ook hoeveel branduren je in die 4 jaar heb gemaakt? Wat heb je destijds voor die schermen betaald?

4 jaar is 35k uur. Zelfs al zou hij full time aan hebben gestaan, dan nog zou dat niet echt een probleem moeten zijn voor het paneel dat er in zit. Werkend is die 2407 denk ik zeker nog wel €150 waard, als je hem zou kunnen laten maken voor <€50 zou ik dat ook zeker doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Geen idee wat voor branduren. Maar maximaal 4 uur per dag. Hij staat wel de hele dag in standby. De eerste had ik voor 600 euro bij Qnix (Dell reseller toen) de 2de heb ik 2de hands gekocht toen die een half jaar oud was.

Het zijn (waren) mooie schermen en in al die tijd heb ik niet echt de noodzaak gezien om te upgraden. Maar nu zie ik een 27" wel zitten :) De eerste heb ik proberen repareren door de kapotte elco te vervangen, maar toen ik hem weer aansloot kreeg ik een nog luidere knal. Dat lijkt niet van de elco, want die zag en nadien nog goed uit. Wat er dan zo geknald heeft weet ik niet. Ik ben dus bang dat er best wel wat kapot is in die voeding. Die kapotte elco zag er overigens uit zoals op de foto's van @wcduck een paar pagina's naar beneden. Ik heb een DM gestuurd, maar nog geen antwoord.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joskuiper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-05 21:15

joskuiper

PapaCooper

Komplett bied er nu 4 aan voor 489.00.
Dit staat er bij:

Het product ziet er als nieuw uit, de verpakking is enkel open geweest. Originele Komplett prijs € 529,90

Kan ik de gok wagen?
Wat denken jullie?

EDIT:
Net even met Komplett gebeld, dit betreft een 4-tal monitoren die door klant terug zijn gestuurd.
Verkeren in een goede staat, maar ze worden niet getest op dode pixels.
Wel kan ik het scherrm terugsturen als er dode pixels inzitten.

Maar ja, deze 4 zijn zéér waarschijnlijk dus ook om die reden retour gegaan.
Voor dat verschil denk ik dat ik de gok maar niet waag :(

[ Voor 47% gewijzigd door joskuiper op 10-03-2012 15:10 ]

Game-PC: NZXT H7 Flow | Asus TUF Gaming x670E-plus | AMD 7700x | NZXT Kraken Z53 | 32GB Kingston Fury Renegade | Corsair RM1000x | Gigabyte RTX 4090 Gaming OC | 2x WD Black SN850x 2TB | LG Ultragear 27GL850 | LG Ultragear 27GR95QE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AoHxBram
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-05 19:47
3x de U2312HM's zonder de dikke Dell bezel

http://img819.imageshack.us/img819/2707/p1010006hq.jpg
http://img855.imageshack.us/img855/4826/p1010003r.jpg

tut. voor bezelless : http://widescreengamingfo...s-diy-also-valuable-users

[ Voor 21% gewijzigd door AoHxBram op 10-03-2012 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Sinds mijn 2407 overleden is ben ik op zoek naar een vervanger. Als je TFTcentral mag geloven is de 2711 toch echt wel de beste monitor is voor het geld (en 1 van de goedkoopste in de pricewatch). Hoewel de HP dicht in de buurt komt. Ik heb alleen een probleem met het wide-gamut aspect van de 2711. Een paar jaar geleden stond ik ook voor de keuze, nog een 24" erbij, of de Dell 3008, maar toen had je mega problemen met kleur verwerking en kleur profielen icm wide-gamut monitoren. Is dat tegenwoordig beter?

En wat is wijsheid? Bij Dell bestellen (en dan 950 betalen), of voor 530 bij 4launch kopen (zit bij mij om de hoek)? Is pixel garantie nodig voor de 2711?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als 4Launch bij jou om de hoek zit zou ik hem lekker daar halen, prima (web)winkel. Het is natuurlijk onzin om ruim €400 extra te betalen om hem direct van Dell te krijgen. Die garantie krijg je ook gewoon bij 4Launch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 386200

zonoskar schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 15:10:
maar toen had je mega problemen met kleur verwerking en kleur profielen icm wide-gamut monitoren. Is dat tegenwoordig beter?
Naar mijn mening niet. Iedere software gaat weer anders om met kleurbeheer, en voor dingen als video is er helemaal geen oplossing.
Ik koop daarom geen wide gamut meer.
Helaas zijn de meeste niet wide gamut monitoren tegenwoordig LED en ik vind de beeldkwaliteit van LED niet geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ook video kan met kleurprofielen werken dacht ik. Ik weet in ieder geval dat er meerdere wide color gamut standaarden zijn voor video. Eén van de bekendste daarvan is DCI-P3.

Wat ik wel moet toegeven is dat het met videobewerking allemaal een stuk lastiger is dan met fotobewerking als je met andere kleurruimtes wil werken. Standaarden als DCI-P3 worden volgens mij ook alleen maar gebruikt voor masters door de studio's zelf. Zijn ook maar heel weinig monitoren die daar mee om kunnen gaan. De voor normale consumenten nog enigszins bereikbare zijn de pricewatch: HP DreamColor LP2480zx en de Quato Intelli Proof 240 Motion (speciale versie van de Quato Intelli Proof 240 excellence LED die is toegespitst op videobewerking).

Ik denk dat de meeste consumentensoftware voor videobewerking ook niet color managed zal zijn, maar ik denk wel dat de meeste pakketten color aware zijn. Je kan dan dus zelf niks veranderen aan de kleurruimte, maar op een gekalibreerd scherm zou alles er wel goed uit moeten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 386200

Kid Jansen schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 17:40:
Ik denk dat de meeste consumentensoftware voor videobewerking ook niet color managed zal zijn, maar ik denk wel dat de meeste pakketten color aware zijn. Je kan dan dus zelf niks veranderen aan de kleurruimte, maar op een gekalibreerd scherm zou alles er wel goed uit moeten zien.
Mijn ervaring is dat video er altijd oversaturated uitziet op mijn wide gamut scherm, zowel in video editing software, players en sites als youtube.
Als video editing software al color managed/color aware is, dan geldt dit volgens mij niet voor het weergegeven video beeld zelf.
Vergelijkbaar met Firefox met kleurbeheer add on: kleuren van websites zijn dan goed, maar niet het videobeeld van de flashplayer op de website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik neem aan dat iMovie dus geen rekening houdt met kleurprofielen? Het gaat me overigens meer om foto's. Ik gebruik Lightroom, die zou toch goed moeten omgaan met wide-gamut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lightroom is niet volledig color managed, maar in ieder geval altijd color aware. Dus foto's die geschoten zijn in sRGB zien er op een wide gamut scherm gewoon goed uit, niet sterk oververzadigd.
Anoniem: 386200 schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 18:04:
Mijn ervaring is dat video er altijd oversaturated uitziet op mijn wide gamut scherm, zowel in video editing software, players en sites als youtube.
Welke editing software kijk je dan naar? Ik kan me namelijk best voorstellen dat dat voor Pinnacle geldt. Maar ik mag toch aannemen dat programma's zoals bijvoorbeeld Adobe Premiere Pro het gewoon goed doen.
Als video editing software al color managed/color aware is, dan geldt dit volgens mij niet voor het weergegeven video beeld zelf.
Dat denk ik wel
Vergelijkbaar met Firefox met kleurbeheer add on: kleuren van websites zijn dan goed, maar niet het videobeeld van de flashplayer op de website.
Dat klopt wel inderdaad. Veel spelers kunnen er zelf niet goed mee om gaan. Dus om het dan goed te krijgen moet je een calibration loader hebben die de kalibratie systeem breed forceert.

Die van DataColor en die van X-Rite doen dat vrij aardig, die van Windows zelf totaal niet (die is simpelweg kut).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 129319

Pff, het begint beetje tegen te steken :/

Vandaag mijn Dell U2711 ontvangen! Was al naar de winkel geweest voor een adapter te kopen mini-displayport naar displayport en dan nog een displayport kabel. Scherm moet hangen aan een Macbook Pro 15" Late 2011.

Met geen stokken werkende te krijgen.. DVI & HDMI wel maar slechts tot 1920x1080 (wist ik al op voorhand). Na wat te googlen blijkt zo goed als iedereen problemen te hebben met die displayport? Ik krijg er echt geen beeld uit..

Nu na de openingspost gelezen te hebben kan je hem ook maximum resolutie aansturen met DVI-D! Ik dacht altijd dat er dan 2 DVI kabels moesten aangesloten worden maar blijkbaar niet! Ik vol enthousiasme aan het werk, ik had namelijk een mini-displayport to DVI liggen (met alle pinnetjes) en ook een DVI kabel met alle pinnetjes! Volgens de FAQ dus een DVI-D kabel! Ik alles aansluiten maar nog steeds max 1920x1080 :'( :'( :'(

Update: Met het programma SwitchResX heb ik een custom resolutie kunnen aanmaken van 2560x1440 en dat werkt! Helaas kan ik niet hoger dan 36hz (DVI-D) dus ziet het er nog niet perfect uit, ook krijg ik rap pijn aan de ogen. Enige suggesties?

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 129319 op 16-03-2012 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Ik vroeg me nog af...

Mijn U2412M heeft VGA, DVI en DisplayPort ingangen. Mijn nieuwe systeem heeft VGA, DVI, DisplayPort en HDMI uitgangen. Ik gebruik nu DVI want ik heb ook (nog) geen DP kabel. Is het nu eigenlijk zinvol om van DVI op DP over te stappen of zal dat totaal geen verschil maken? En dan niet alleen in de praktijk maar ook theoretisch. Gewoon omdat ik dat dan wil weten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 129319 schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 21:15:

Vandaag mijn Dell U2711 ontvangen! Was al naar de winkel geweest voor een adapter te kopen mini-displayport naar displayport en dan nog een displayport kabel. Scherm moet hangen aan een Macbook Pro 15" Late 2011.
Geen idee waarom dat niet werkt, zou namelijk gewoon moeten werken. Misschien doordat de U2711 niet DP1.2 compatible is. Aan de andere kant zou de DP aansluiting op de videokaart, ook als dat een mini-DP (versie 1.2?) aansluiting is, gewoon backwards compatible moeten zijn, dus dan zou het alsnog moeten werken.
Met geen stokken werkende te krijgen.. DVI & HDMI wel maar slechts tot 1920x1080 (wist ik al op voorhand). Na wat te googlen blijkt zo goed als iedereen problemen te hebben met die displayport? Ik krijg er echt geen beeld uit..

Nu na de openingspost gelezen te hebben kan je hem ook maximum resolutie aansturen met DVI-D! Ik dacht altijd dat er dan 2 DVI kabels moesten aangesloten worden maar blijkbaar niet! Ik vol enthousiasme aan het werk, ik had namelijk een mini-displayport to DVI liggen (met alle pinnetjes) en ook een DVI kabel met alle pinnetjes! Volgens de FAQ dus een DVI-D kabel! Ik alles aansluiten maar nog steeds max 1920x1080 :'( :'( :'(
Een female DVI aansluiting heeft altijd alle pinnetjes, ook als hij niet DVI-I of duallink compatible is. Voor (mini-)DisplayPort naar DVI-D duallink heb je een actieve adapter nodig. Die is vrij gemakkelijk te onderscheiden van een passieve, aangezien je dan naast een DisplayPort kabel ook een USB kabel moet inpluggen.

Je hebt zoiets nodig als dit: http://store.apple.com/nl/product/MB571Z/A (ook wel goedkoper van andere merken te krijgen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-05 20:40

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Die heb ik hier liggen, is een single-link helaas.

Deze heb ik ook nog liggen (ongebruikt in verpakking en is ev. te koop). Deze is wel dual-link:
pricewatch: Accel DisplayPort naar DVI Dual-Link Adapter
(let op: is Display port...niet Mini Display port).

[ Voor 5% gewijzigd door Da_maniaC op 17-03-2012 02:00 ]

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-04 07:23
Heel heel ver alleen waarom niet landscape mode? Dan zie me toch veel meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje 2
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 18:52
Beste tweakers,

Ik heb nu mijn Dell U2312HM iets minder dan een week hier staan, tot nu toe erg tevreden over het scherm. Wat me het meeste opvalt is een lichte blauwe gloed vooral bij het aan/uit knopje. Is dit nu die backlight bleeding waar iedereen over praat of is dit gewoon van het ledje van dat knopje? Voor derest moet ik zeggen dat lichte plekken minimaal zijn, zowiezo niet storend.

heb ff afbeeldingje bijgedaan om het makkelijker te maken:)
die wat lichtere streep naast het GTA logo komt door de hoek van de camera.

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/308folx.png

[ Voor 14% gewijzigd door jantje 2 op 17-03-2012 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:57
Ik zit te kijken voor de Dell U2711, heeft iemand enig idee of er al een nieuwe 27inch monitor aan zit te komen van dell? Heb namelijk het idee dat de beschikbaarheid wat afneemt, en de prijzen toenemen? Of is dit niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
whiplash1990 schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 10:12:
Ik zit te kijken voor de Dell U2711, heeft iemand enig idee of er al een nieuwe 27inch monitor aan zit te komen van dell? Heb namelijk het idee dat de beschikbaarheid wat afneemt, en de prijzen toenemen? Of is dit niet zo.
Ik heb nog niks van Dell zelf gehoord over opvolgers, maar de kans dat er dit jaar nog opvolgers komen voor de U2410, U2711 en U3011 is op z'n minst aannemelijk:
Kid Jansen schreef op maandag 20 februari 2012 @ 14:11:
Kreeg net een heads up van Simon (TFT Central) dat hij een roadmap heeft gevonden van LG Display voor display panels.

Er zitten meerdere panelen bij die mij prima kandidaten lijken voor opvolgers van een aantal van de huidige Dell UltraSharp modellen:

De LM240WU9 krijgt zo te zien twee versies, één lijkt erg op de LM240WU8-SLA2 die in de U2412M zit, de ander lijkt op een opvolger van de LM240WU4-SLB1 die in de U2410 zit. Die laatste wordt gepland voor Q2 2012, dus het is mogelijk dat de U2410 eind Q2 2012 of ergens in Q3 2012 een opvolger krijgt. Lijkt mij in ieder geval niet heel erg onwaarschijnlijk, aangezien de U2410 er ook al sinds augustus 2009 is.

De LM270WQ3 lijkt vooral voort te bouwen op de LM270WQ1-SLA1. Een paneel dat in een aantal van de Hazro 27" 2560x1440 schermen wordt gebruikt, alleen dan met een kleurbereik dat meer in de buurt komt van de LM270WQ2-SLA1 die in de U2711 gebruikt wordt. De kans dat er op redelijk korte termijn een vervanger komt van de U2711 lijkt me onwaarschijnlijk, maar niet onmogelijk. De U2711 is er sinds februari 2010, dus precies twee jaar nu. Voor de high-end modellen uit de UltraSharp serie is dat nog relatief kort.

De LM300WQ6 wordt de opvolger van de vele LM300WQ5 paneelversies en zal zonder enige twijfel in de opvolger van de U3011 komen, aangezien er eigenlijk toch geen andere kandidaten zijn en er maar één keer in de zoveel jaar een nieuw hoofdpaneel komt (ze doen al sinds januari 2008 met de LM300WQ5). De vraag is alleen wanneer en welke paneelversie. Aangezien de U3011 er pas anderhalf jaar is (oktober 2010) ga ik er van uit dat een opvolger van de U3011 sowieso niet meer dit jaar komt.
spoiler:
Misschien geen slecht idee om eens te beginnen aan de U2312HM review voordat ik Dell ga vragen naar opvolgers, die staat hier al sinds 6 oktober

[ Voor 4% gewijzigd door Kid Jansen op 17-03-2012 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 428891

jantje 2 schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 09:52:
Beste tweakers,

Ik heb nu mijn Dell U2312HM iets minder dan een week hier staan, tot nu toe erg tevreden over het scherm. Wat me het meeste opvalt is een lichte blauwe gloed vooral bij het aan/uit knopje. Is dit nu die backlight bleeding waar iedereen over praat of is dit gewoon van het ledje van dat knopje? Voor derest moet ik zeggen dat lichte plekken minimaal zijn, zowiezo niet storend.

heb ff afbeeldingje bijgedaan om het makkelijker te maken:)
die wat lichtere streep naast het GTA logo komt door de hoek van de camera.

[afbeelding]
geen bleeding,maar ziet er meer uit als IPS glow,naar mijn mening.Mijn 2209wa heeft dit ook.Is wel normaal voor IPS panelen wel 1 van de nadelen ds van IPS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:12
whiplash1990 schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 10:12:
Als je naar de goedkoopste aanbieders in de price-watch kijkt dan zou je zeggen van wel. Toch is hij nog prima verkrijgbaar voor 560. Hij is eventjes 530 geweest maar het dieptepunt is nu wel bereikt zo lijkt het.

Als je er graag één wil zou ik er nu gewoon voor gaan. Prijs/kwaliteit is ongeëvenaard, als er een opvolger komt (en dat kan best nog even duren, nog geen aankondiging of niks) dan heb je kans dat de introductieprijs richting de 1000 gaat, net zoals de U2711 destijds ook kostte.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Ik vind het stroomverbruik eigenlijk te hoog. Mijn laptop trekt standaard zo'n 30 watt als ik een beetje internet. Dan komt er ineens 80 watt bij. Iemand een idee wanneer er een LED versie komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Waarom zou je daar op wachten? Je hebt immers al de hazro schermen en de ACD met LED. Of je wilt wachten totdat dell met een led variant komt is de vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

REDFISH schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 15:30:
Ik vind het stroomverbruik eigenlijk te hoog. Mijn laptop trekt standaard zo'n 30 watt als ik een beetje internet. Dan komt er ineens 80 watt bij. Iemand een idee wanneer er een LED versie komt?
Als het stroomverbruik doorslaggevend is moet je een 22" schermpje kopen en niet naar een 27" kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Apple ben ik allergisch voor dat is gewoon zelfde meuk maar dan met een prijskaart van 150% of meer.

Als ik het Hazro topic doorspit dan komen er best wat kritische geluiden en de LED met een normale hoeveelheid aansluitingen kost 650 euro in Duitsland. Dat is best een groot prijsveschil met de Dell vind ik. Erg jammer dat die Samsung niet meer leverbaar is. Hopelijk laat een opvolger daarvan niet lang op zich wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louise525
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-04 14:06
Op mijn U2711 (begin februari geleverd) heb ik op de rechter helft van het beeldscherm last van horizontale streepachtige flikkeringen. Deze zijn wit op een donkere achtergrond en zwart op een lichte achtergrond. Het is niet continu zo, maar wel vaak. Ze zijn er niet van begin af aan geweest. 8)7

De U2711 zit aangesloten op mijn Dell XPS15 met een DP-kabel met een verloopstukje van mini-DP naar DP ervoor.

Heeft iemand hetzelfde? Wie heeft een idee wat het flikkeren veroorzaakt? :?

En vooral: hoe kan ik er vanaf komen? :)

Mac Mini i5 Late 2012 / Dell XPS 15 i5 L502 FHD GTM525 / Dell U2711 /Nexus 6 64 GB White

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je de pricewatch: Samsung Syncmaster S27A850D bedoelt zou ik daar niet al te hard om treuren, ik heb dat scherm namelijk getest voor Hardware.info en ik was er niet echt over te spreken.

Het contrast is voor een scherm uit dit segment gewoon waardeloos en het wordt nog erger door de backlightbleeding en "IPS glow" (dat heb je op PLS dus ook blijkbaar). Verder heeft dat scherm een heel raar kleurbereik, waardoor je zowel de nadelen van standard gamut als van wide gamut hebt, zonder de voordelen te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Misschien dat ie daarom vrijwel niet meer te krijgen is. Het energieverbruik was wel erg lekker. Ik denk dat ik nog maar even wacht. 27" met 50Watt max dat is wel erg lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Zit heel hars te twijfelen tussen een mooie 27inch of 3 x 20/21/22/23/24imch full HD. Adviseren jullie om een scherm met 120hz te kopen? Hoorde goede verhalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zou dat energieverbruik zo veel mogelijk negeren, of in ieder geval op de laatste plaats laten komen. Je komt een scherm toch om z'n functionaliteit: je wil zo goed mogelijk beeld. En met White LED krijg je dat gewoon niet (en RGB LED is juist minder zuinig dan CCFL en veel duurder).

Op 120 cd/m² zal je met de S27A850D nog geen €20 goedkoper uit zijn per jaar dan met de Dell als je hem elke dag 6 uur gebruikt. Dat is echt geen geld om het om te laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kid Jansen schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 01:35:
[...]

Geen idee waarom dat niet werkt, zou namelijk gewoon moeten werken. Misschien doordat de U2711 niet DP1.2 compatible is. Aan de andere kant zou de DP aansluiting op de videokaart, ook als dat een mini-DP (versie 1.2?) aansluiting is, gewoon backwards compatible moeten zijn, dus dan zou het alsnog moeten werken.
Ben zaterdag een ander verloopstukje gaan halen van een ander merk en die werkte meteen perfect! Zorgen voorbij dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 77710

weet iemand waar je tegen een goede prijs nog een u2412m kunt vinden? afgezien van redcoon dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 77710 schreef op maandag 19 maart 2012 @ 10:35:
weet iemand waar je tegen een goede prijs nog een u2412m kunt vinden? afgezien van redcoon dan.
Dell Ultrasharp U2412M

Kijk gewoon bij een aantal winkels met een hoge shopscore naar het aantal reviews en kies dan gewoon de goedkoopste winkel die een goede shopscore heeft en een redelijk hoog aantal reviews.

Doe dat bij de U2412M en je krijgt:

Komplett
Azerty
Zercom
Afuture

Wat je ook kan doen is gewoon dit topic en de laatste paar voorgaande delen doorlezen, dan kom je er ook.

[ Voor 11% gewijzigd door Kid Jansen op 19-03-2012 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louise525
De horizontale flikkerende lijnen is een vaker voorkomend probleem bij de U2711. Ik kon er filmpjes over vinden op YouTube. Ik denk daarom dat mijn beeldscherm moet worden vervangen en dat al na ruim 6 weken. :/

Gelukkig heb ik 3 jaar NBD-garantie bij Dell. :*)

Nu nog even uitzoeken hoe dat allemaal in z'n werk gaat. :)

Mac Mini i5 Late 2012 / Dell XPS 15 i5 L502 FHD GTM525 / Dell U2711 /Nexus 6 64 GB White

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Kid Jansen, wil je mijn vraag is beantwoorden?

Zit heel hars te twijfelen tussen een mooie 27inch of 3 x 20/21/22/23/24imch full HD. Adviseren jullie om een scherm met 120hz te kopen? Hoorde goede verhalen

Wat zal jou keus zijn? En is 120hz volgens jou een echte meerwaarde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kid Jansen schreef op maandag 19 maart 2012 @ 12:41:
[...]
Je loopt hier al 9 jaar rond en nog steeds niet van de Pricewatch gehoord?

(...)

Wat je ook kan doen is gewoon dit topic en de laatste paar voorgaande delen doorlezen, dan kom je er ook. Ik snap niet dat je hier zelf niet op kan komen, waarschijnlijk ben je gewoon extreem lui...
wat een belachelijk korzelige reactie, en dat van jou..

natuurlijk ken ik pricewatch, maar bij de eerste 3 shops in de lijst zijn ze niet leverbaar en bij vrijwel elke andere winkel zijn ze een stuk duurder. zo af en toe zijn er shops die stunten met prijzen of een bepaald product. omdat iedereen hier zo bezig is met de ultrasharp-schermen hoopte ik gewoon op een tip of een goeie deal.

voor de duidelijkheid: ik heb dit hele topic, alsmede 'BBG aanschaf monitoren', jouw recensie, de recensie op anandtech, en elke andere site die ik kon vinden gelezen. je kunt een hoop mensen (zeker de helft van de posters hier) betichten van luiheid, maar mij niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 77710 schreef op maandag 19 maart 2012 @ 13:02:
wat een belachelijk korzelige reactie, en dat van jou..
Mijn excuses, maar je reactie straalde nou niet bepaald uit dat je zelf veel had ondernomen om je vraag te beantwoorden, ik heb m'n reactie inmiddels aangepast.
natuurlijk ken ik pricewatch, maar bij de eerste 3 shops in de lijst zijn ze niet leverbaar...
Als ik op de site van Komplett zelf kijk zie ik dat er op het moment 0 stuks op voorraad zijn, maar ik kan het scherm daar gewoon bestellen. Het zal dan wat langer duren voordat je hem binnen hebt, maar hij is dus gewoon leverbaar.
...en bij vrijwel elke andere winkel zijn ze een stuk duurder.
Als je Redcoon al overwoog kan je ook net zo goed Azerty overwegen, die is in de totaalprijs (verzendkosten inbegrepen) maar €5 duurder.

Afuture is €16,37 duurder dan Redcoon, nog steeds niet erg veel, maar op die prijs wel alweer een merkbaar verschil, of je het er om zou moeten laten is aan jou zelf.

Het lijkt er overigens op dat Zercom in die drie kwartier tussen m'n vorige reactie en deze de prijs met een paar euro heeft verhoogd, want net was hij maar een heel klein beetje duurder dan Azerty, maar nog wel goedkoper dan Afuture.
...zo af en toe zijn er shops die stunten met prijzen of een bepaald product. omdat iedereen hier zo bezig is met de ultrasharp-schermen hoopte ik gewoon op een tip of een goeie deal.
Ik zou gewoon bij Komplett bestellen, duurt waarschijnlijk een paar dagen langer, maar scheelt je wel weer €31 ten opzichte van Azerty.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louise525
Louise525 schreef op maandag 19 maart 2012 @ 12:45:
De horizontale flikkerende lijnen is een vaker voorkomend probleem bij de U2711. Ik kon er filmpjes over vinden op YouTube. Ik denk daarom dat mijn beeldscherm moet worden vervangen en dat al na ruim 6 weken. :/

Gelukkig heb ik 3 jaar NBD-garantie bij Dell. :*)

Nu nog even uitzoeken hoe dat allemaal in z'n werk gaat. :)
Ik heb zojuist contact gehad met Dell over mijn U2711. De technisch medewerker van Dell wil dat ik test of dit probeem wellicht aan mijn videokaart ligt, dus moet ik het scherm op een ander systeem aansluiten om te kijken of ik het flikkeringen-probeem dan nog steeds heb. Ik heb nog een oude pc maar daarop kan ik de U2711 alleen met VGA aansluiten om dit te testen. Ik heb afgesproken om dat uit te proberen.
Wel heb ik nu een casenummer en een telefoonnummer waarmee ik sneller vervolgcontact kan krijgen.

Wat ik mij afvraag, is of het uberhaupt wel mogelijk is dat een videokaart horizontale flikkeringen veroorzaakt op een deel van het beeldschem (in mijn geval de rechterhelft). Bovendien heb ik 2 videokaarten (in mijn Dell XPS15), namelijk de Intel 3000 geintegreerd en een NVidia.

Als ik bij aansluiten op de pc ook flikkeringen zie, kan zo'n technisch medewerker gaan twijfelen aan de videokaart van mijn pc.

Ik kan helaas niet mijn oude 19inch TFT op mijn laptop aansluiten omdat ik geen VGA-aansluiting (of DVI) heb.

Is er niemand die dit probleem ook heeft gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Jake
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-06-2020
Vergeef me dat ik op zo een zonnige middag ophet terasje geen zin heb om alle topics ervoor te gaan lezen of te doorzoeken om te kijken of er deze vraag al is gesteld resp. Beantwoord. Dus : Sorry!

Begrijp ik het goed dat de laaste 2 getallen vooral duiden op het jaartal wanneer ze zijn uitgekomen ?
Dus moet er eigenlijk in niet zo Lange tijd meer een U2712 en/of U 3012 uitkomen ?
(Misschien met een USB 3 hub). Zo Ja,Dan wacht ik wel met min aanschaf.

En wat is wijsheid : Echt Afgeien van de prijs. Dus geld speelt geen rol! Welke is beter de U2711 of de U3011?

Ik Ben eider een zeer dankbaar voor elke serieuze,eerlijke en constructieve antwoord.

En een antwoord van Kid Janssen zou nog de Kers op de slagroom zijn. :-))

De reviews van hem had ik al gelezen en die 160 pixels hoogte meer kunnen toch niet het enigste prijsbverschil zijn. Zijn ze kwa kwaliteit beide (27 & 30) gelijkwaardig ?

[ Voor 19% gewijzigd door Dr.Jake op 19-03-2012 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dr.Jake schreef op maandag 19 maart 2012 @ 16:33:
Begrijp ik het goed dat de laaste 2 getallen vooral duiden op het jaartal wanneer ze zijn uitgekomen ?
Aangezien mijn U2711 van het jaartal 2009 is gok ik van niet ;)

Ivm je keuze 27-30", lees de product reviews van Kid eens van beide toestellen, zal je al een pak wijzer van worden.

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 129319 op 19-03-2012 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Jake
Ik wil trouwens ermee gain games op een Amd 7970 of een Nvidia 680.

Soms een een shooter ( UT CtF / Crysis (2) / Duke Nukem / Syndicate) tussendoor maar vooral stracraft II,Supreme Commander, Civ V, C&C en Anno 2070.

En geloof het of niet maar ik Moët nog alle 3 Delen van de Mass Effect serie beginnen met spelen. 8)7

Iemand er ring met een can die spelled op een U2711 of U3011 ?

Welke winkles zijn trouwens aan te Arden vim met de guaranties in het algemeen een een "Zero dead pixel "garantie?

[ Voor 65% gewijzigd door Dr.Jake op 19-03-2012 18:27 . Reden: Typos ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louise525
Dr.Jake schreef op maandag 19 maart 2012 @ 17:00:

Welke winkles zijn trouwens aan te Arden vim met de guaranties in het algemeen een een "Zero dead pixel "garantie?
Volgens mij ben je het beste af met rechtstreekse aankoop bij Dell. Dan heb je 3 jaar NBD-garantie. Dat is ook meteen de duurste "winkel". Ik heb mijn U2711 ook rechtstreeks bij Dell gekocht maar toen-ie in de aanbieding was met 20% korting plus cashbackkorting (7% cashbackkorting op het aanschafbedrag excl. BTW) via HaalMeerUitJeCArd).
En anders CS Solutions of Zercom.

Bij Dell krijg je als het goed is al een nieuwe voordat de oude is opgehaald. Bij andere winkels zit je bij mijn weten een tijd zonder monitor.

Ik moet nu zelf helaas na 6 weken al een beroep doen op de garantie van Dell. Dan is het wel fijn als de garantie goed geregeld is.

Off topic: zit je te typen op een Apple-device met auto-aanvullen?????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Jake
Louise525 schreef op maandag 19 maart 2012 @ 18:26:
[...]

Volgens mij ben je het beste af met rechtstreekse aankoop bij Dell. Dan heb je 3 jaar NBD-garantie. Dat is ook meteen de duurste "winkel". Ik heb mijn U2711 ook rechtstreeks bij Dell gekocht maar toen-ie in de aanbieding was met 20% korting plus cashbackkorting (7% cashbackkorting op het aanschafbedrag excl. BTW) via HaalMeerUitJeCArd).
En anders CS Solutions of Zercom.

Bij Dell krijg je als het goed is al een nieuwe voordat de oude is opgehaald. Bij andere winkels zit je bij mijn weten een tijd zonder monitor.

Ik moet nu zelf helaas na 6 weken al een beroep doen op de garantie van Dell. Dan is het wel fijn als de garantie goed geregeld is.

Off topic: zit je te typen op een Apple-device met auto-aanvullen?????
Goed gezien / opgemerkt ! Ik typ op mijn IPad 2. 8)

Bedankt trouwens voor je antwoord.

Dus Zercom en CS Solutions geven dus zonder extra kosten een zero dead pixel garantie ? Of is dat al standaard inbegrepen in de garantie bij elke Dell monitor/product ?

[ Voor 12% gewijzigd door Dr.Jake op 19-03-2012 18:42 . Reden: Typos ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
De U2711 heeft een hogere pixeldichtheid dan de U3011 maar ik heb ze nog nooit naast elkaar gezien dus of dat veel uitmaakt... geen idee.

Qua gamen heb ik er wel ervaring mee: fantastisch. Al die verhalen over lage inputlag etc verwijs ik altijd naar het rijk der fabelen: ik zie het niet. Gamen op zo'n ding is geweldig, de hoge resolutie biedt absoluut toegevoegde waarde, zeker op afstand zie je vijanden sneller en scherper. (Battlefield 3)

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Jake
Er is trouwens weer een korting van 20% bij Dell beschikbaar :

-----------------------
Speciale aanbiedingen in detail

20% korting op Dell UltraSharp U2711 breedbeeldmonitor332898

Speciale aanbieding - geldig t/m:dinsdag 27 maart 2012

---------------------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat is alsnog € 674,97 bij dell.nl, of 635 met shopkorting. Niet erg interessant als je het mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobB
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:17
Ik wil binnenkort mijn U2311H op gaan hangen, is mijn Dell gemaakt voor universele ophanging? Zo ja, welke dan? Ik heb wat gelezen over VESA 100, klopt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Jake
Anoniem: 303530 schreef op maandag 19 maart 2012 @ 19:29:
Dat is alsnog € 674,97 bij dell.nl, of 635 met shopkorting. Niet erg interessant als je het mij vraagt.
Ja, klopt. Had niet gezien dat er nog de btw enz. op/bij kwam. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
  • Laatst online: 19-04 14:34
Ik zoek een opvolger voor mijn Samsung 2494HM, prima scherm waar ik heel veel plezier van heb. Grote pluspunten: mat scherm, HDMI, ingebouwde speakers, pivot mode.
Nu zoek ik een minimaal een 24'' scherm met een beter panel zodat ik mijn foto's beter kan bewerken. Heb niet echte vereisten, ik zoek vooral een scherm met een beter panel en waarmee ik ook nog enigszins kan gamen (CoD, BF3).

Ik heb bij bol.com de pricewatch: Dell Ultrasharp U2412M besteld, maar liep ook te twijfelen om de pricewatch: HP ZR24w te halen.

Kan iemand mij vertellen of de HP de 100 euro meer waard is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louise525
Dr.Jake schreef op maandag 19 maart 2012 @ 18:30:
[...]

Goed gezien / opgemerkt ! Ik typ op mijn IPad 2. 8)

Bedankt trouwens voor je antwoord.

Dus Zercom en CS Solutions geven dus zonder extra kosten een zero dead pixel garantie ? Of is dat al standaard inbegrepen in de garantie bij elke Dell monitor/product ?
Nee, niet helemaal. Ik heb uit een shoprecentie van CS Solutions op Tweakers.net begrepen dat je dan een refurbished monitor terugkrijgt. En ik bedoelde Komplett ipv Zercom. Ergens op dit forum kwam iemand voorbij die zijn monitor door de winkel naar Dell op kon laten sturen. Maar NBD heb je dan volgens mij sowieso niet. Dde mensen die bij bijvoorbeeld Komplett hun monitor gekocht hebben zullen beter dan ik weten hoe het bij defecten verder gaat.

De pixelgarantie heeft bij mijn weten altijd betrekking op een bright pixel defect, niet op een subpixel.

Je weet nooit van tevoren of je een beroep zal moeten gaan doen op de garantie. Ik moet dat nu wel doen en ik heb inmiddels vast kunnen stellen dat mijn monitor een defect heeft en niet mijn videokaart. Morgen kan ik je laten weten of de garantie-afhandeling rechtstreeks bij Dell daadwerkelijk meerwaarde heeft.

Off topic: zie onderschrift, ik gebruik zelf ook een paar iDevices. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louise525
Anoniem: 129319 schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 21:15:

Bij mij zat de displayportkabel gewoon in de doos, die zou er bij jou ook in hebben moeten zitten.

Vreemd overigens dat je er geen beeld op kan krijgen vanaf je MBP eind 2011. Ik gebruik mijn U2711 op een Dell XPS15 uit mei 2011.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kid Jansen schreef op maandag 19 maart 2012 @ 13:25:
[...]
Als ik op de site van Komplett zelf kijk zie ik dat er op het moment 0 stuks op voorraad zijn, maar ik kan het scherm daar gewoon bestellen. Het zal dan wat langer duren voordat je hem binnen hebt, maar hij is dus gewoon leverbaar.
helaas, ik probeerde dat natuurlijk al bij Komplett maar als je dan naar Betalen gaat krijg je een melding dat er onleverbare producten bijzitten. Heb ze erover gemaild, maar geen reactie. Morgen maar proberen te bellen en anders toch maar genoegen nemen met Redcoon. Hopelijk geen Franse handleiding dit keer.. :)

Dank voor je hulp!

Edit: overigens werkte je trucje om bij Dell als B2B-klant te bestellen niet (meer), maar vind dat sowieso wel beetje risky.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 77710 op 19-03-2012 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louise525
Anoniem: 303530 schreef op maandag 19 maart 2012 @ 19:29:
Het is niet het allergoedkoopste, maar de vraag is ook wat je ervoor terugkrijgt. Als het betekent wat het zou moeten betekenen, namelijk dat je 3 jaar lang niet zonder beeldscherm komt te zitten, kan dat heel interessant zijn. Ik heb het er in ieder geval voor over gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 77710 schreef op maandag 19 maart 2012 @ 21:32:
[...]
Edit: overigens werkte je trucje om bij Dell als B2B-klant te bestellen niet (meer), maar vind dat sowieso wel beetje risky.
Huh. Iets van de dell-site wat ik nog niet ken? :+ --> TS

Je kan hem met url-hacks overigens als consument bestellen, inclusief BTW. Het epp-gedeelte behoort ook tot de mogelijkheden. Handig als je er een laptop bij wilt. Dan zit je al snel aan 8% korting.
Louise525 schreef op maandag 19 maart 2012 @ 23:54:
[...]

Het is niet het allergoedkoopste, maar de vraag is ook wat je ervoor terugkrijgt. Als het betekent wat het zou moeten betekenen, namelijk dat je 3 jaar lang niet zonder beeldscherm komt te zitten, kan dat heel interessant zijn. Ik heb het er in ieder geval voor over gehad.
Die garantie krijg je ook bij verschillende shops.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 20-03-2012 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530 schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 00:15:
Je kan hem met url-hacks overigens als consument bestellen, inclusief BTW. Het epp-gedeelte behoort ook tot de mogelijkheden. Handig als je er een laptop bij wilt. Dan zit je al snel aan 8% korting.
[...]
Die garantie krijg je ook bij verschillende shops.
Kun je me kort uitleggen wat voor URL-hack je precies gebruikt? Ik heb daar wel oren naar.

En is het niet zo dat een webshop meestal een jaar garantie geeft, maar dat je daarna direct naar de fabrikant (Dell) kunt gaan als je monitor binnen redelijke termijn kapot gaat? Van een monitor mag verwacht worden dat ie minimaal 3 jaar meegaat immers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louise525
Anoniem: 77710 schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 09:46:
[...]
En is het niet zo dat een webshop meestal een jaar garantie geeft, maar dat je daarna direct naar de fabrikant (Dell) kunt gaan als je monitor binnen redelijke termijn kapot gaat? Van een monitor mag verwacht worden dat ie minimaal 3 jaar meegaat immers.
Ik denk dat het verschil tussen rechtstreeks bij Dell of bij webshops kopen is dat je bij bijvoorbeeld de U2711 bij Dell 3 jaar NBD-garantie hebt en bij de webshops een carry-in. Dus bij Dell rechtstreeks zit je dan hooguit 1 dag zonder monitor en bij de webshops ben je je monitor voor onbepaalde tijd kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louise525
Mijn U2711 is vandaag op wonderbaarlijke wijze genezen van zijn horizontale flikkerende lijnen op de rechterhelft van het beeldscherm.

Gistermiddag heb ik 2 testjes losgelaten op mijn scherm.
1. Ik heb 'm via HDMI aangesloten op mijn STB (digitale tv van KPN). Resultaat: hetzelfde probleem.
2. Ik heb een Dell-monitorzelftest uitgevoerd, bestaande uit alle kabels verwijderen, aan-uit knop 5 seconden ingedrukt houden, daarna stroomkabel weer aansluiten en monitor aanzetten. Dan zie je een klein kleurenblokje over je scherm heen bewegen.
Resultaat: dezelfde strepen in de rechterhelft van de monitor.

Daardoor wist ik zeker dat het probleem aan de monitor lag en niet aan mijn videokaart of bekabeling (of het zou aan de stroomkabel moeten liggen maar lijkt me niet goed mogelijk).

Vanochtend heb ik contact gehad met de TD van Dell adhv mijn casenummer. Ik moest 3 foto's gaan maken van mijn monitor:
1. een foto van de hele monitor terwijl hij uitstaat (om het scherm op beschadigingen te controleren)
2. een foto van de monitor terwijl de zelftest wordt uitgevoerd
3. een foto van de monitor terwijl je in je besturingssysteem zit en er een applicatie aanstaat.
Die foto's moest ik dan ovm casenummer en naam behandelaar naar een bepaald emailadres van Dell sturen.

Toen ik de 2e foto wilde gaan maken kreeg ik de DP-kabel er bijna niet uit. Ik moest zo hard trekken dat opeens de hele monitor een stuk naar beneden kwam in z'n standaard. Ik heb de monitor weer wat hoger gezet en ben verder gegaan met de zelftest. Resultaat:
ALLE FLIKKERENDE STREPEN WEG! :*)

Daarna heb ik de DP-kabel weer aangesloten. Resultaat: NOG STEEDS ALLE FLIKKERENDE STREPEN WEG! :*)

Nu lijkt het erop dat doordat de monitor een stukje naar beneden is gevallen, er iets weer goed op zijn plek zit. Maar wat kan dat dan geweest zijn????? :F :?

Edit:
Te vroeg gejuicht. Ik ben even wat anders gaan doen en daarna was het probleem weer helemaal terug. |:( |:( |:(

Edit:
Ik heb het scherm op een lagere resolutie gezet om te kijken of ik het probleem dan nog steeds had. Ja! Daarna resolutie teruggezet, even een paar horizontale flikkeringen en nu al weer even ongestoord beeld.
Maar voor hoelang? :/

[ Voor 8% gewijzigd door Louise525 op 20-03-2012 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 77710 schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 09:46:
[...]

Kun je me kort uitleggen wat voor URL-hack je precies gebruikt? Ik heb daar wel oren naar.
zakelijk:
cs=nlbsdt1&s=bsd

consument:
cs=nldhs1&s=dhs

epp:
cs=nlepp1&s=dhs

Vergeet http://www.shopkorting.nl/winkel/Dell niet.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 20-03-2012 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
n0elite schreef op maandag 19 maart 2012 @ 19:56:
Ik zoek een opvolger voor mijn Samsung 2494HM, prima scherm waar ik heel veel plezier van heb. Grote pluspunten: mat scherm, HDMI, ingebouwde speakers, pivot mode.
Nu zoek ik een minimaal een 24'' scherm met een beter panel zodat ik mijn foto's beter kan bewerken. Heb niet echte vereisten, ik zoek vooral een scherm met een beter panel en waarmee ik ook nog enigszins kan gamen (CoD, BF3).

Ik heb bij bol.com de pricewatch: Dell Ultrasharp U2412M besteld, maar liep ook te twijfelen om de pricewatch: HP ZR24w te halen.

Kan iemand mij vertellen of de HP de 100 euro meer waard is?
De bestelling heb ik geannuleerd, kan niet kiezen tussen de U2412M en de HP ZR24W :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waar twijfel je dan over? Ik zou de ZR24W gewoon van je lijstje af halen. Als je de U2412M ergens tegenover wil zetten, zet hem dan tegenover de HP ZR2440w (XW477AT).

De ZR24W is misschien wel iets beter dan de U2412M, maar het is verschil is erg klein. Het is zeker weten niet die €142 meer waard, dat is 62,6% meer dan de U2412M.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louise525
Helemaal niemand die last heeft of last heeft gehad van horizontale flikkerende strepen op zijn U2711 of ander Dell-beeldscherm?

Als het probleem niet aan de monitor ligt, waaraan kan het dan wel liggen? In theorie kan het dan alleen aan de videokaart of aan de bekabeling liggen.

In mijn laptop zit de DP op de Intel graphics en HDMI op de NVidia.

Iemand een idee voor een testje???????

-O- -O- -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
Kid Jansen schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 16:33:
Waar twijfel je dan over? Ik zou de ZR24W gewoon van je lijstje af halen. Als je de U2412M ergens tegenover wil zetten, zet hem dan tegenover de HP ZR2440w (XW477AT).

De ZR24W is misschien wel iets beter dan de U2412M, maar het is verschil is erg klein. Het is zeker weten niet die €142 meer waard, dat is 62,6% meer dan de U2412M.
Ik kan alleen van Bol.com bestellen omdat ik door 300 aan cadeaubonnen voor 150 euro heb gekocht.
Nu kost de Dell U2412M 289 op Bol.com, maar met de bonnen ben ik alsnog 80 euro goedkoper uit dan de goedkoopste shop in de PW. De HP ZR24W kost 389 op Bol.com en de ZR2440W is nog niet bij hun beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ok, dat is zeker goed om te weten, dank! Maar.. zakelijk bestellen gaat nog steeds niet, tenzij je aangeeft dat je vrijgesteld bent van belasting. Dat vind ik te riskant.

Bovendien, de shopkorting-link gaat via tradedoubler. Je kan toch niet in hetzelfde scherm een URL uit een B2B-sessie plakken? Die deal heeft shopkorting vast niet gemaakt. Is het jou wel gelukt? Dan hoor ik het graag!

De bol.com-coupontruc is trouwens ook interessant..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 77710 schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 21:46:
Bovendien, de shopkorting-link gaat via tradedoubler. Je kan toch niet in hetzelfde scherm een URL uit een B2B-sessie plakken? Die deal heeft shopkorting vast niet gemaakt. Is het jou wel gelukt? Dan hoor ik het graag!
Dat kan van horen zeggen wel. Systeem/laptop in mandje gooien, en dan via de shopkorting link je mandje ophalen. Veiliger dan dat wordt het niet.

Maar ik zie sowieso niet waarom je nog B2B wilt bestellen. B2C of epp is even duur, en dan heb je meer rechten zoals de wet koop op afstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 299834

Deze week het scherm Dell Ultrasharp U2312HM gekocht. Super scherm, echter zoemt het scherm wanneer de helderheid niet op 100% staat. (bij 98% begint het scherm met zoemen...)
De zoem is erg goed hoorbaar dus erg storend! Morgen ga ik terug naar Paradigit waar het scherm gekocht is om het om te ruilen. Nu ben ik alleen wel wat sceptisch over een volgend scherm.

Hebben er al meer mensen dit euvel ervaren bij de U2312HM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

HÈ... WAT ZEI JE!?

MIJN SCHERM STAAT OP 0%!

[ Voor 3% gewijzigd door CaptJackSparrow op 21-03-2012 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 299834

CaptJackSparrow schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 17:15:
HÈ... WAT ZEI JE!?

MIJN SCHERM STAAT OP 0%!
Vanaf 98% begint het scherm te zoemen. Of hij nu op 0% staat of op 98%, dat maakt niet uit.
Kortom, altijd storend! :X

Edit - 20:43u
Inmiddels het nieuwe scherm hier staan, en doet het perfect. Geen zoem meer te horen!
Netjes omgeruild en een nieuwe mee gekregen.

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 299834 op 22-03-2012 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louise525
Ik heb mijn U2711 gisteren getest met aansluiting op mijn pc met VGA. Ook hier weer de trillende horizontale strepen op de rechterkant van het scherm.

Omdat ik gisteren toen de conclusie moest komen dat zowel de monitor, de bekabeling als de grafische kaarten in orde moesten zijn, terwijl ik toch een groot probleem had, bleef over de plek waar de monitor stond.

Ik heb de monitor op een andere plek gezet en sindsdien nog geen trillende strepen gezien. :)

Wie heeft een idee wat mogelijke externe storingsbronnen kunnen zijn voor zo'n monitor?
Omdat de monitor het probleem niet van begin af aan had, zou het om een bron moeten gaan die de laatste weken is veranderd. :?

Edit:
En ze zijn er weer! -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik denk dat je dan toch gewoon de monitor het beste kan retourneren en om een nieuwe exemplaar vragen. Je zou nog kunnen kijken of het probleem weg is als je de achterkant en zijkant afdekt met aluminiumfolie, als het dan weg is weet je in ieder geval vrijwel zeker dat het door storing komt. Zijn de strepen dan nog steeds aanwezig, dan ligt het sowieso aan de monitor en dan is het gewoon retour met dat ding.

EDIT: dat alufolie zie ik overigens meer als een test, niet als een oplossing voor je probleem. Zou niet nodig moeten zijn, computerapparatuur moet vandaag de dag gewoon redelijk afgeschermd zijn tegen storingen als ze daar gevoelig voor zijn.

[ Voor 23% gewijzigd door Kid Jansen op 23-03-2012 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12-05 00:16

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Ik ben van plan om een Dell Ultrasharp U2412M te gaan kopen maar nu las ik dat deze soms last heeft van reverse ghosting.

Momenteel bezig ik een Dell E228WFP en deze heeft als ik de reviews vergelijk ongeveer dezelfde ghosting als de U2412M. Bij mijn huidige scherm merk ik het nauwelijks (tenzij ik me er op ga concentreren).

Heeft iemand dit scherm en is (reverse) ghosting dan erg waarneembaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Met synthetische tests was het heel makkelijk om ghosting met een DSLR vast te leggen, maar zelfs dan vond ik het met het blote oog nauwelijks zichtbaar. In real life situaties denk ik dat je er niet tot nauwelijks last van zal hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12-05 00:16

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Dan weet ik genoeg, waarschijnlijk ben ik binnenkort de gelukkige eigenaar van een U2412M.

@Kid Jansen
De reviews die je hebt gemaakt van de Ultrasharp serie zijn erg informatief en leuk om te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Jake
@ KID Jansen maar ook iedereen :

Is er in het algemeen iets te zeggen over welke kaart beter kwa beeldkwaliteit/kleurweergave etc. Beter presteert op de hoogste resolutie van de U2711 en vooral U3011. ATI/AMD of NVIDIA ?

Ik wil me namelijk een U3011 halen en weet niet of ik me de AMD 7970 of de NVIDIA 680 mot gaan halen.
Want kwa prestaties /snelheid zijn ze ongeveer hetzelfde. Maar kwa (beeld)kwaliteit ?

Bedankt allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Beeldkwaliteit maakt de laatste jaren eigenlijk totaal niet meer uit, zeker niet met digitale aansluitingen zoals DVI-D, HDMI en DisplayPort. Vroeger, toen je alleen VGA had (of BNC), maakte het wel nog redelijk uit. Toen waren er een aantal Matrox kaarten die veel beter beeld gaven dan de meeste consumentenkaarten van ATI, Nvidia, 3dfx, S3 Graphics en SiS.

Waar het ook nog wel bij uit maakte was video out (S-Video mini-DIN of RCA Composiet), maar dat zie je inmiddels ook al jaren niet meer op videokaarten, door de opkomst van HD-TV's (die je gewoon met HDMI aansluit).

Ik zou dus gewoon de kaart halen die het best presteert in de games die je wil spelen voor het bedrag dat je maximaal aan een videokaart uit wil geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Jake
Bedankt KID,

Omdat het moment dat ik mijn monitor maar ook mijn nieuwe grafische kaart ga kopen steeds dichterbij komt,wordt ik steeds zenuwachtiger en komen er steeds meer (misschien stomme) vragen bij mij op.
Hoe hebben jullie allemaal jullie schermen aangesloten? HDMI / DVI / Display Port ? Vooral op de hoog(st)e resolutie 2560 x 1600 (bij mijn beoogde U3011) of 2560 x 1440(bij een 2711).

Want ik kwam iets bij de specificaties van de kaarten tegen :

Type Asus HD7970-DC2T-3GD5

http://www.asus.com/Graphics_Cards/AMD_Series/HD7970DC2T3GD5/#specifications

Resolution D-Sub Max Resolution : 2048x1536
DVI Max Resolution : 2560x1600

En/of

Type Asus GeForce GTX 680

http://www.asus.com/Graphics_Cards/NVIDIA_Series/GTX6802GD5/#specifications

Resolution DVI Max Resolution : 2560x1600

Betekent dat ik echt altijd DVI als aansluiting moet gebruiken als ik die hoge resolutie op de u3011 wil halen moet gebruiken .
Ik wilde eigenlijk voor displayport Als aansluiting gaan met deze kabel :
http://www.kabeltje.com/accell-greencable-displayport-kabel-3m-p-1566.html

Zou dat nou wel of niet kunnen ? ( KID ? )

Ik word langzamerhand gek hier. Moet tot dinsdag wachten voordat ik alles kan bestellen.

Maakt het trouwens wat uit hoeveel geheugen zo'n kaart heeft als je zulke hoge resoluties gebruikt /speelt ?
Mijn logica zou zijn dat bij hoere resoluties meer geheugen nodig is en dus het verschil tussen de AMD met 3gb en de NVIDIA met 2gb toch wel minstens een klein beetje verschil moet maken want de beeldinformatie moet ergens(geheugen) worden opgelagen om getoont te worden. Of toch niet ? :?

Nogmaals Bedankt iedereen.

[ Voor 29% gewijzigd door Dr.Jake op 24-03-2012 00:52 . Reden: typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louise525
Kid Jansen schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 16:21:
Ik denk dat je dan toch gewoon de monitor het beste kan retourneren en om een nieuwe exemplaar vragen. Je zou nog kunnen kijken of het probleem weg is als je de achterkant en zijkant afdekt met aluminiumfolie, als het dan weg is weet je in ieder geval vrijwel zeker dat het door storing komt. Zijn de strepen dan nog steeds aanwezig, dan ligt het sowieso aan de monitor en dan is het gewoon retour met dat ding.

EDIT: dat alufolie zie ik overigens meer als een test, niet als een oplossing voor je probleem. Zou niet nodig moeten zijn, computerapparatuur moet vandaag de dag gewoon redelijk afgeschermd zijn tegen storingen als ze daar gevoelig voor zijn.
Dat aluminiumfolie lijkt me een goede test, daar was ik zelf nooit opgekomen.

Voor wat betreft het retourzenden: dat kan bij Dell alleen op afspraak en je moet er wel wat voor doen (foto's maken e.d.). Ik heb al een casenummer, een contactpersoon en een emailadres.
Het gaat nu om het zo goed vaststellen wat het probleem met de monitor veroorzaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zero_cool89
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-09-2024
Ik heb ook last van het gezoem van de u2312mh op brightness onder de 99 %. Dell gebeld en ik kreeg de volgende dag een nieuwe. De oude moet ik terug sturen. Prima service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zero_cool89
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-09-2024
Dr.Jake schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 22:50:
Bedankt KID,

Omdat het moment dat ik mijn monitor maar ook mijn nieuwe grafische kaart ga kopen steeds dichterbij komt,wordt ik steeds zenuwachtiger en komen er steeds meer (misschien stomme) vragen bij mij op.
Hoe hebben jullie allemaal jullie schermen aangesloten? HDMI / DVI / Display Port ? Vooral op de hoog(st)e resolutie 2560 x 1600 (bij mijn beoogde U3011) of 2560 x 1440(bij een 2711).

Want ik kwam iets bij de specificaties van de kaarten tegen :

Type Asus HD7970-DC2T-3GD5

http://www.asus.com/Graphics_Cards/AMD_Series/HD7970DC2T3GD5/#specifications

Resolution D-Sub Max Resolution : 2048x1536
DVI Max Resolution : 2560x1600

En/of

Type Asus GeForce GTX 680

http://www.asus.com/Graphics_Cards/NVIDIA_Series/GTX6802GD5/#specifications

Resolution DVI Max Resolution : 2560x1600

Betekent dat ik echt altijd DVI als aansluiting moet gebruiken als ik die hoge resolutie op de u3011 wil halen moet gebruiken .

Ik word langzamerhand gek hier. Moet tot dinsdag wachten voordat ik alles kan bestellen.

Maakt het trouwens wat uit hoeveel geheugen zo'n kaart heeft als je zulke hoge resoluties gebruikt /speelt ?
Mijn logica zou zijn dat bij hoere resoluties meer geheugen nodig is en dus het verschil tussen de AMD met 3gb en de NVIDIA met 2gb toch wel minstens een klein beetje verschil moet maken want de beeldinformatie moet ergens(geheugen) worden opgelagen om getoont te worden. Of toch niet ? :?

Gewoon een goedkope dvi kabel of displayport kabel halen van ebay. Digitaal signaal kent geen verlies. Dure kabel is pure afzetterij. 3m kabel moet niet meer dan 10 euro kosten inclusief. Verder maakt dvi of displayport ook niet echt uit omdat beide kabels genoeg bandbreedte hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Dr.Jake schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 22:50:

- Geen zorgen, DisplayPort kan de hoge resoluties van beide schermen prima aan. Met DVI moet je uitkijken, met gewone DVI ga je dat niet redden namelijk, moet Dual Link DVI zijn. Mijn U2711 hangt aan een DisplayPort kabel (met een MiniDP-stekkertje anders kon het niet op mijn 6970)
- Dat geheugen maakt zeker uit. Battlefield 3 bv. Mijn videogeheugenverbruik op 2560x1440 gaat al richting de 1,5GB, als je dan nog flink AA gaat toepassen wordt het nog meer. Bij nieuwere spellen kan het misschien nog meer gaan vragen en dan is 3GB iets meer toekomstvast. Die 2GB van de GTX680 is voor nú perfect, (en het is een snellere kaart dan de 7970 maar dat is een andere discussie), maar kan zomaar eens te weinig gaan zijn om echt alle eyecandy open te gooien.

- En wat mijn voorganger zegt is ook waar. Niet veel geld aan uitgeven. Displayport kabel komt mee met de U2711 en U3011 en een verloopstekkertje MiniDP->DP hoeft niet meer dan een tientje te kosten. Hij slaat wel de plank mis wat betreft DVI, zoek maar eens wat terug in dit topic.
th a single DVI link, the highest supported standard resolution is 2.75 megapixels (including blanking interval) at 60 Hz refresh. For practical purposes, this allows a maximum screen resolution at 60 Hz of 1,915 × 1,436 pixels (standard 4:3 ratio), 1,854 × 1,483 pixels (5:4 ratio), or 2,098 × 1,311 (widescreen 16:10 ratio).
Dat ga je dus niet redden. Dual Link DVI it is. Maar waarom moeilijk doen, Displayport is de toekomst.

[ Voor 16% gewijzigd door EvaluationCopy op 24-03-2012 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ocmer70
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 01-04 23:45
Omdat dit zo'n fantastisch forum is en mij erg geholpen heeft bij de keuze voor een nieuwe monitor hierbij een pluim.

Nu de trotse bezitter van de Dell 2312 HM en tot nu toe geen enkel issue. Mooi scherm !
Heb hem nu naast een LG 2261VP staan en het geeft een hele andere dimensie aan wit ;) Geprobeerd dezelfde witkleur op de LG te krijgen, maar dat lukt me niet.

Helaas is het altijd net als met een nieuwe bril de eerste 2 minuten zeg je wauw wat helder allemaal om er vervolgens alweer aan gewend te zijn. Gelukkig kijk ik af en toe nog op mijn LG zodat ik het verschil weer kan zien ;)

[ Voor 0% gewijzigd door Ocmer70 op 24-03-2012 09:53 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvWijk
  • Laatst online: 13-05 17:55
Ik heb sinds 2 maanden een U2410, eerst gebruik gemaakt van het Adobe RGB kleurprofiel, nu op sRGB gezet omdat de kleuren me wel erg fel waren. Ik heb het scherm voornamelijk aangeschaft voor videobewerking en grafisch werk, ik deed al 8 jaar met een IIyama ProLite E481s en de resolutie werd me wat krap.

Wat me opvalt aan bijvoorbeeld deze plaat waar de man in een bak met roze/rood gekleurd water valt, is dat het er Photoshop of Windows Image Viewer veel neutraler uitziet dat in de thumbnails van Windows of in mijn browser (google Chrome). Daar lijken de kleuren er echt uit te knallen.

Ik heb geen kaas gegeten van kleurprofielen maar is er een manier om dat meer 'gelijk' met elkaar te krijgen?
Ik draai Windows 7 en ik heb Windows Update de laatste drivers van mijn scherm laten installeren.

[ Voor 5% gewijzigd door AvWijk op 24-03-2012 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AvWijk schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 22:55:
...voornamelijk aangeschaft voor videobewerking en grafisch werk...

...Ik heb geen kaas gegeten van kleurprofielen maar is er een manier om dat meer 'gelijk' met elkaar te krijgen?
Ik hoop dat je dan met "werk" niet professioneel werk bedoelt, anders is dat namelijk best wel slecht. Voor professionele kleurintensieve toepassingen moet je gewoon altijd kalibreren, dat gaat nog meer op wanneer je op een monitor werkt met een kleurbereik dat significant groter is dan de sRGB kleurruimte.

Zelfs een Eizo, NEC of Quato heeft out of the box niet de perfecte witbalans en gammacurve en het kleurbereik wijkt altijd op z'n minst een beetje af van de gangbare kleurruimtes.

Met alleen de monitor instellen op Adobe RGB schiet je eigenlijk niets op. Windows zal er namelijk nog steeds van uit gaan dat je monitor een sRGB monitor is. Alleen in volledig color managed programma's zoals Photoshop, waar je in het programma de profielen kan selecteren, kan je dan een goed resultaat krijgen door dan wel het juiste profiel te kiezen.

Om het in color aware programma's werkend te krijgen zal je op z'n minst een profiel moeten laden met de Windows Color Management kalibratielader, maar die is zwaar kut. Al helemaal als je het profiel systeembreed wil forceren, dus ook voor Windows zelf en programma's die niet color aware zijn.

Naar mijn mening eigenlijk de enige goede optie is het scherm kalibreren met een colorimeter / spectraalfotometer, van bijvoorbeeld X-Rite of DataColor. De beeldschermkalibratieoplossingen van die merken komen met een eigen kalibratielader, die veel beter werkt dan die van Windows (of elk ander besturingssysteem) zelf. Voor professionele toepassingen zou je dat dan eigenlijk ook nog minimaal één keer per maand moeten doen.

Ik zou zeggen kijken eens naar deze beeldschermkalibratieoplossingen:
Datacolor Spyder4Express Display Calibration
Datacolor Spyder4Pro
X-Rite i1Display Pro
X-Rite GmbH X-Rite ColorMunki Display / X-Rite ColorMunki Display

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvWijk
  • Laatst online: 13-05 17:55
Kid Jansen schreef op zondag 25 maart 2012 @ 01:00:
[...]

Ik hoop dat je dan met "werk" niet professioneel werk bedoelt, anders is dat namelijk best wel slecht. Voor professionele kleurintensieve toepassingen moet je gewoon altijd kalibreren, dat gaat nog meer op wanneer je op een monitor werkt met een kleurbereik dat significant groter is dan de sRGB kleurruimte.

Zelfs een Eizo, NEC of Quato heeft out of the box niet de perfecte witbalans en gammacurve en het kleurbereik wijkt altijd op z'n minst een beetje af van de gangbare kleurruimtes.

Met alleen de monitor instellen op Adobe RGB schiet je eigenlijk niets op. Windows zal er namelijk nog steeds van uit gaan dat je monitor een sRGB monitor is. Alleen in volledig color managed programma's zoals Photoshop, waar je in het programma de profielen kan selecteren, kan je dan een goed resultaat krijgen door dan wel het juiste profiel te kiezen.

Om het in color aware programma's werkend te krijgen zal je op z'n minst een profiel moeten laden met de Windows Color Management kalibratielader, maar die is zwaar kut. Al helemaal als je het profiel systeembreed wil forceren, dus ook voor Windows zelf en programma's die niet color aware zijn.

Naar mijn mening eigenlijk de enige goede optie is het scherm kalibreren met een colorimeter / spectraalfotometer, van bijvoorbeeld X-Rite of DataColor. De beeldschermkalibratieoplossingen van die merken komen met een eigen kalibratielader, die veel beter werkt dan die van Windows (of elk ander besturingssysteem) zelf. Voor professionele toepassingen zou je dat dan eigenlijk ook nog minimaal één keer per maand moeten doen.

Ik zou zeggen kijken eens naar deze beeldschermkalibratieoplossingen:
Datacolor Spyder4Express Display Calibration
Datacolor Spyder4Pro
X-Rite i1Display Pro
X-Rite GmbH X-Rite ColorMunki Display / X-Rite ColorMunki Display
Nee, geen drukwerk, wel videobewerking waar ik nu meestal mijn oude monitor naast aansluit om ondersaturnatie te voorkomen, op mijn scherm ziet het er natuurlijk mooier uit dan wat 'de rest' te zien krijgt. Al ken ik een designer die gewoon op goedkope TN schermen werkt (samsungs a 150 euro per stuk) en kennelijk pakt dat nog altijd goed uit.

Ik heb hem nu op sRGB staan en de kleuren zijn wat rustiger, maar andere fullscreen apps of browservensters die niet met colormanagement werken, daar knallen de kleuren gewoon uit. Dat geldt ook voor Premiere en After Effects.

Wat is nu aan te raden behalve dat kalibreren? Of kom ik daar echt niet onderuit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louise525
Ik heb gisteravond eindelijk de mail met foto's van het probleem op mijn U2711 verstuurd naar de behandelaar van mijn "case". Ik had eigenlijk de stille hoop dat ik vandaag al iets naders zou horen. :/

Het gaat dus om onderstaand probleem:

http://imageshack.us/phot...img3monitorprobleem5.jpg/
]Afbeeldingslocatie: http://img848.imageshack.us/img848/2947/img3monitorprobleem5.jpg[/URL] Uploaded with ImageShack.us[/img]

Het zijn dus trillende lijnen in de rechterhelft van het beeldscherm, maar dat laat zich wat moeilijk vangen in een foto. Ik schijn hier op GoT de enige te zijn die dit probleem heeft :X wat voor alle andere U2711-bezitters natuurlijk een enorm pluspunt is. :Y

Het zal mij benieuwen hoe snel die TD afdeling monitoren van Dell is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:36
AvWijk schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 22:55:
Ik heb sinds 2 maanden een U2410, eerst gebruik gemaakt van het Adobe RGB kleurprofiel, nu op sRGB gezet omdat de kleuren me wel erg fel waren. Ik heb het scherm voornamelijk aangeschaft voor videobewerking en grafisch werk, ik deed al 8 jaar met een IIyama ProLite E481s en de resolutie werd me wat krap.

Wat me opvalt aan bijvoorbeeld deze plaat waar de man in een bak met roze/rood gekleurd water valt, is dat het er Photoshop of Windows Image Viewer veel neutraler uitziet dat in de thumbnails van Windows of in mijn browser (google Chrome). Daar lijken de kleuren er echt uit te knallen.

Ik heb geen kaas gegeten van kleurprofielen maar is er een manier om dat meer 'gelijk' met elkaar te krijgen?
Ik draai Windows 7 en ik heb Windows Update de laatste drivers van mijn scherm laten installeren.
Ik zou inderdaad eerst je scherm kalibreren en dan de gekalibreerde kleurenprofiel activeren in windows. Daarmee zou je alles "recht" kunnen trekken.

btw....geweldige foto's! _/-\o_

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De Dell U2412M is dus weer leverbaar bij Komplett voor een heel gunstige prijs.. Had er voor het weekend al 2 besteld toen ze op preorder stonden. Nu hopelijk snel in huis. Dank allemaal voor jullie ervaringen en Kid Jansen uiteraard voor je review. Die trok me uiteindelijk over de streep!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louise525
Vandaag gebeld door mijn Dell-contactpersoon. Deze had niet veel meer te melden dan dat van de 3 foto's er maar 1 geheel was doorgekomen via de mail. Dat was helaas de foto waarin de monitor uitstaat zodat deze door hun op beschadigingen kan worden gecontroleerd. :/

Daarom afgesproken dat ik elke foto in een afzonderlijke mail verstuur. Er mochten nu ook extra foto's bij, ik heb er nu in totaal 11 gemaild. :)

Dan kunnen ze het probleem daar gaan bestuderen. ;)

Ik ben zeer benieuwd tot wat voor analyse en conclusies de TD van Dell komt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Jake
Ik heb vanmiddag getracht mijn U3011 te bestellen bij komplett , :9~
Maar wat blijkt : ze hebben over nacht de prijs met 30€ verhoogd (964€ -> 994€) :( >:) :? en nu heb ik juist een ontoereikend saldo op mijn creditcardsaldo om dat te bestellen. :'(
Ik kom daardoor 11,60€ tekort want ik had nog wat betalingsachterstand bij iTunes blijkbaar. |:(

Mijn videokaart heb ik wel besteld bij komplett de ASUS Radeon HD7970-DC2T-3GD5 - 3GB - PCI-E voor 493,- €.

Ik wordt gek. 8)7

Dus maar wachten tot die weer goedkoper wordt of tot volgende maand. ;(

Wat het grappigste is wat er gebeurd is toen de monitor te bestellen en dus te betalen met mijn Creditcard omdat ik het(=de prijsverhoging) door had. Hebt faalde 3x en meteen nog bij de 3e poging werd ik juist gebeld op mijn mobiel door de ING Creditcard afdeling onderafdeling fraudezaken. Die vertelde dat iemand trachtte met mijn Creditcard een hoog bedrag te betalen. ;)
Toen vertelde ik die ING persoon dat ik dat zelf was, moesten we allebei lachen. :*)

Maar hulde aan de ING. Blijkbaar letten ze echt goed op. _/-\o_

[ Voor 57% gewijzigd door Dr.Jake op 27-03-2012 21:27 . Reden: Smilies aangepast ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thibaultvdb
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-02 17:59
Beste Tweakers,

Ik heb vandaag net mijn dell U2711 ontvangen, maar ik heb een probleem, als ik het beeld op zwart zet zie ik een bolletje van purpele pixels. En nu zie ik het natuurlijk ook in normaal gebruik omdat ik erop let. Hier zijn een paar foto's:

Afbeeldingslocatie: http://img853.imageshack.us/img853/9831/img0257b.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img716.imageshack.us/img716/3190/img0256vw.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img10.imageshack.us/img10/5766/img0255be.jpg

Nu heb ik eigenlijk niet veel zin om zo'n gigantische doos terug op te sturen, ook omdat ik geen flauw idee heb hoe dat zou moeten. Wat zouden jullie doen? Tot hiertoe ben ik nog niet helemaal tevreden met de monitor. De anti glare laag irriteert me soms. En ik heb bij apple een minidisplayport to DVI-D kabel gekocht (ze zeiden dat het zou werken) voor 30! euro, en nu werkt hij nog maar op 1080p.. gelukkig mag ik hem terug brengen, en nu heb ik op een 2dehands site een minidisplayport to displayport adapter gekocht voor 10 euro, die hopenlijk snel aankomt. Dit zou dan wel moeten werken juist? Ik hoop dat jullie mij wat kunnen verder helpen ;)

Mvg, Thibault

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Neem even contact op met je leverancier hoe te retourneren. Je bent gek als je dit defecte scherm houdt. Die anti-glarelaag wordt imho ruimschoots goedgemaakt door de hoge pixeldichtheid, ken eigenlijk niemand die zich daar aan stoort (we hebben hier alleen maar Dell schermen op het werk).

Dat van die kabel had je kunnen weten, dat komt hier elke pagina wel een keer voorbij. Leuk dat dat bij Apple werkt. Had die 30 euro bespaard en voor 10 euro (voor een nieuwe!) miniDP tot DP adaptertje gehaald. Ik snap dat gerommel met DVI niet, voegt niks toe.

Met dat kabeltje kun je inderdaad sowieso tot 2560x1440

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thibaultvdb
Ik was gisteren in Leuven aan het rondzoeken naar een mini displayport naar displayport kabel, maar in de fnac hadden ze het niet, en in de apple store beweerden ze dat het niet bestond. Dus heb ik eigenlijk met het kabeltje een inpulsaankoop gedaan (wat ik zelden doe). En idd, aan die antiglare laag wen ik wel. Ik kan gewoon niet wachten om die hoge res te testen :p Nu zit ik vast aan 1080p, en dat is toch wel wat wazig. En als ik nu nog op internet die kabel moest bestellen was dat 10 euro + nog eens 10 verzendingskosten. Daarom dat ik het 2dehands heb gekocht, hij regelt de verzendkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Natuurlijk bestaat dat niet volgens Apple. Volgens Apple bestaan alleen hun 40 euro kabeltjes/oplossingen :P

Kan me voorstellen dat je met de niet-maximale resolutie meer last heb van die anti-glare.Doet niks af aan het feit dat je gewoon een gaar exemplaar hebt gehad met die paarse stip, ik zou daar echt niet mee kunnen leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thibaultvdb
Ik ga de winkel eens contacteren (redcoon.be).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pientertje
  • Niet online
Ik ben een beetje op zoek naar een nieuwe monitor. Ik werk nu met een 1920x1080 en een tweede 1280x1024 monitor. Ik gebruik deze voornamelijk voor elektronica ontwerpen (schema's en printplaten), programmeren en browsen onder linux, maar heel af en toe speel ik een spelletje starcraft. Door het verschil in hoogte en en het verschil in de voet kan ik de tweede monitor niet echt handig gebruiken (staat te ver weg en op de verkeerde hoogte), ik vind deze echter - vooral bij het tekenen van printplaten en programmeren - echt super handig. Ook vind ik de verticale resolutie van mijn hoofd-monitor wel erg laag.

Ik ga volgend jaar studeren, electrical engineering en/of informatica aan de TU Delft dus ik vond dat het wel tijd werd voor een goede monitor setup. Maar ik kan echter niet kiezen tussen een setup van 2x de U2412 of 1x de U2711. beide setups hebben voor en nadelen. De duealhead heeft theoretisch gesproken de meeste oppervlakte, maar ik weet niet of dat ook bruikbare oppervlakte is. Het neemt echter wel veel ruimte in op mijn bureau, en ik weet nog niet hoeveel ruimte ik volgend jaar heb als ik op kamers ga (ervaringsdeskundigen???). De enkele monitor is erg scherp en ook daar kan ik mijn vensters naast elkaar kwijt, bovendien neemt hij minder ruimte in.

Wat zouden jullie doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:52

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

pientertje schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 11:42:
Maar ik kan echter niet kiezen tussen een setup van 2x de U2412 of 1x de U2711. beide setups hebben voor en nadelen. De duealhead heeft theoretisch gesproken de meeste oppervlakte, maar ik weet niet of dat ook bruikbare oppervlakte is. Het neemt echter wel veel ruimte in op mijn bureau, en ik weet nog niet hoeveel ruimte ik volgend jaar heb als ik op kamers ga (ervaringsdeskundigen???). De enkele monitor is erg scherp en ook daar kan ik mijn vensters naast elkaar kwijt, bovendien neemt hij minder ruimte in.

Wat zouden jullie doen?
Gezien je als student in de regel niet zo veel plek hebt zou voor mij de U2711 de voorkeur hebben. Kans is bovendien groot dat je tzt toch weer groter wilt als je met 2x 24" werkt, en je kan er dan (over xx jaar) "goedkoop" een 27" naast zetten.

Maar goed je geeft zelf al aan dat beide versies voor en nadelen hebben. Ik denk dat het belangrijkste is om voor jezelf gewoon na te gaan welke voor en welke nadelen het zwaarste wegen voor jezelf, en dat kan je eigenlijk alleen zelf.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
pientertje schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 11:42:
Het neemt echter wel veel ruimte in op mijn bureau, en ik weet nog niet hoeveel ruimte ik volgend jaar heb als ik op kamers ga (ervaringsdeskundigen???).
Dat hangt af van je prioriteiten. :p Afhankelijk van je bureau is 2x 24" goed te doen. Zelfs 2x 30" moet nog wel lukken. Voor games en films is 1 monitor natuurlijk veel handiger. De extra verticale resolutie is soms ook belangrijker dan extra horizontale resolutie.

[ Voor 15% gewijzigd door Olaf van der Spek op 28-03-2012 13:56 ]

Pagina: 1 ... 6 ... 17 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Als iemand een geschikte kandidaat weet of zichzelf als vrijwilliger wil opgeven voor danwel het onderhouden van de TS danwel het overnemen ervan, kan hij een DM sturen naar Kid Jansen.