[TFT] Dell UltraSharp Serie - Deel 18 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 17 Laatste
Acties:
  • 113.654 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
heeft er hier iemand ervaring met het verwijderen van de antiglare folie van zijn of haar Dell (U2711)?

hier heeft iemand dat gedaan en ik vind het er zeer gelikt uitzien.. maar wil graag weten of er hier ook mensen zich er aan hebben gewaagd.. en zo ja.. strookt het een beetje met wat ze op het hardforum beweren?

ik ga dit zelf wel tzt proberen op een oud scherm dat ik hier nog heb staan..

je garantie gaat natuurlijk meteen om zeep met zoiets, lijkt mij althans... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recrush
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08:40
Ik heb de antiglare van een oude Dell 15" gehaald:
Afbeeldingslocatie: http://di1-4.shoppingshadow.com/images/pi/42/df/2d/25063751-260x260-0-0_Dell+Dell+1503FP+15+Inch+1024+x+768+Black+LCD+Moni.jpg

Ik denk dat er wel verschil zit tussen oude en nieuwe schermen, want ik heb de mijne toch echt ruw behandeld terwijl op een ander forum waar ik veel gelezen heb mensen hun scherm verpest hadden terwijl ze enorm voorzichtig te werk gingen.

Dat was dit forum:
http://forums.overclockers.com.au/showthread.php?t=878149

Mijn ervaring was dat het demonteren van het scherm het moeilijkste was.. Het verwijderen van de antiglare zelf is opzich niet moeilijk. Het gevaar zit hem vooral in de lijmresten die achterblijven over het gehele scherm, wat staat beschreven op het forum hierboven. Daardoor blijven veel stofresten plakken en krijg je ook eerder last van vette vingerafdrukken e.d. Bij het verwijderen van de lijmresten is het bij veel jongens op het Overclockersforum fout gegaan, ze spraken hier over (ik meen verticale) lijnen/strepen met pixels die verkeerde kleuren aannamen. Dit is geloof ik niet meer te fixen.

Het aparte is dus dat de jongens daar heel voorzichtig te werk zijn gegaan met het verwijderen van die lijmresten. Bij mijn 15" heb ik gewoon een microvezeldoekje met verdund wasbenzine gepakt en heb aardig hard lopen schrobben. Praktisch alle lijm is eraf en hij werkt nog in volle glorie..

Ik wil het ook bij mijn U2312HM doen maar ik durf het nog even niet aan, omdat er dus ook veel zijn die hun scherm ermee verpest hebben..

Edit:
Even als toevoeging, ik ben super over het resultaat te spreken. Die 15" van mij is nog steeds een crappy scherm, zeker naast de U2312HM, maar de beeldkwaliteit en scherpte is er echt superveel op vooruit gegaan. Ben vooral te spreken over de zwartwaarden die veel mooier zijn geworden. En het glossy opzich waar ik gewoon van houd.. :Y

[ Voor 9% gewijzigd door Recrush op 11-02-2012 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:27
Respect for the ones who do. Maar daar ga ik me dus echt niet aan wagen :P

Snap wel niet waarom die glare-laag er uberhaupt op zit als het resultaat zonder veel mooier is. Er moet toch ooit iemand bij Dell een proefexemplaar zonder hebben gezien?

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meessen
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14-03-2024
Snap niet dat ze niet gewoon twee versies verkopen; met en zonder anti glare.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louise525
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-04 14:06
Meessen schreef op zondag 12 februari 2012 @ 13:30:
Snap niet dat ze niet gewoon twee versies verkopen; met en zonder anti glare.
Inderdaad. Misschien moeten er dan eerst verzoeken hiertoe binnen komen bij Dell.
Overigens ben ik juist erg blij met het AG op mijn U2711.

Off topic: Het verbaast mij dat het bijna niet mogelijk is om een laptop met AG te kopen terwijl het daarnaast bijna niet mogelijk is om een los beeldscherm zonder AG te kopen. :?

Mac Mini i5 Late 2012 / Dell XPS 15 i5 L502 FHD GTM525 / Dell U2711 /Nexus 6 64 GB White

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
mij stiekem niet echt :P

ik heb bijvoorbeeld een Asus laptop.. --> productreview: Asus K53SV-SX838V review door Shanquish

ik nuanceer het nog een beetje in de review wat betreft het scherm.. maar de kleurweergave is behoorlijk onder de maat.. als je als voorbeeld de modstatus van reacties hier op tweakers bekijkt.. je ziet amper kleurverschil tussen een status "on-topic" of "informatief"

daarmee bedoel ik te zeggen dat ze het scherm expres glossy hebben gemaakt zodat het scherm er alsnog gelikt uit ziet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan had je niet die laptop moeten kopen...

Van de high-quality laptops is ongeveer de helft glossy. Maar in principe zijn alleen de XPS 15, 17 en sony SE echt high quality binnen een redelijke prijsklasse. die zijn respectievelijk glossy, glossy, en semi glossy/mat. Valt mij op dat vrijwel alle matige schermen die een hogere resolutie van 768p een mat scherm zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 13 februari 2012 @ 10:36:
Dan had je niet die laptop moeten kopen...
als de kleurweergave een absolute eis was geweest niet nee, maar voor de zakelijke toepassingen waar ik 'm voor heb aangeschaft is dat van minder belang.
ik hoef 'm hier niet aan de tekenaar te geven met z'n Solidworks/Autocad werkzaamheden.. dan ligt ie binnen no -time in de sneeuw :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eerlijk gezegd vind ik een resolutie van minimaal 900p echt een must bij zakelijke toepassingen. Het enige waarbij 768p voldoet is gamen en film kijken. En wat wil je dan juist? Een kwalitatief goed scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
Arfman schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 16:50:
3 2412M's binnengekregen voor een Eyefinity setup :)
Prachtige schermen, rev A03. Brightness op 50% gezet, verder nog niet naar instellingen gekeken, maar lijkt erop dat ik goede exemplaren te pakken heb. Eyefinity is echt prachtig!
ik zag je setup in de HK voorbij komen, complimenten hoor d:)b
gebruik je ze alle 3 continu of alleen tijdens iracing ?
en hoe heb je ze precies aangesloten? alle 3 op DP of ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:16

Arfman

Drome!

shameete schreef op maandag 13 februari 2012 @ 13:20:
[...]

ik zag je setup in de HK voorbij komen, complimenten hoor d:)b
gebruik je ze alle 3 continu of alleen tijdens iracing ?
en hoe heb je ze precies aangesloten? alle 3 op DP of ?
Thanks! Heb ze vooral voor iRacing aangeschaft, maar Left 4 Dead 2 is ook een ... aparte belevenis :P
Moet wel zeggen dat het allemaal erg wennen is. Maximaliseren van bv. je browserwindow leidt ertoe dat je over 3 schermen zit te internetten, niet praktisch. Daarvoor heb je dan weer HydraGrid nodig (AMD download) die dat weer oplost. Ook is het nog maar zeer kort mogelijk om bv. je taskbar op het middelste scherm te krijgen ipv. de linker, wat bij mijn setup niet echt praktisch was geweest.

Merk overigens nu al dat ik ze voor meer dingen ga gebruiken, gisteren even op afstand gewerkt (linkerscherm), middelste scherm een Excel open en rechts TweetDeck :+

Ik heb ze alle 3 via DVI aangesloten, alleen de middelste heeft een actieve DP -> DVI adapter omdat je minstens 1 DP poort moet gebruiken voor Eyefinity.

Ik merk overigens dat ze eigenlijk iets hoger moeten maar de voeten kunnen niet hoger. Papier eronder vind ik lelijk, zijn er "stellages" te koop die ik op mijn bureau kan monteren waarop 3 monitoren kunnen?

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spocky
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Kid Jansen schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 13:53:
De nieuwe Datacolor Spyder4Express Display Calibration heb je al voor €89. Ik heb alleen geen idee hoe die presteert want er zijn nog geen reviews van te vinden.
Ik heb deze laatst aangeschaft en er op mijn blog een artikeltje aan gewijd. Omdat ik nog nooit een scherm had gecalibreerd kan ik niet zeggen of deze beter of slechter is dan andere modellen.

Wel moet ik zeggen dat ik een beetje baal van het feit dat de Dell 2408 WFP een wide gammut scherm is, het valt nu ontzettend op de meeste software geen ondersteuning biedt voor kleurprofielen. Gelukkig ondersteunt Firefox wel kleurprofielen, maar het is ontzettend wennen.
Ik ontwerp alleen voor het web en nooit voor print, het is daarom heel vreemd dat mijn monitor nu de juiste kleuren weergeeft terwijl vrijwel alle website bezoekers dit anders zien.

Portugese Wijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik ben opzoek gegaan naar het euvel dat mijn 2407 heeft genekt. Bedankt voor de tips hoe de monitor open gemaakt kan worden. Zie ook hier: YouTube: Dell 2407WFP Monitor Power Button Repair Part 1 .
Direct bij waar de power-cable naar binnen gaat, zag ik een paar opmerkelijke dingen.

Deze zekering heb ik doorgemeten. Hij bleek een oneindige weerstand te hebben.
snip

Er liep prut uit deze condensator:
snip

Een weerstand zag er anders uit dan hoort:
snip

Kloppen mij analyses? Denken jullie dat wanneer ik deze componenten vervang de monitor weer zal werken?

4000*3000 is niet bevorderlijk voor mobiel browsen.. Op GoT verwachten we dat je echter thumbnails maakt.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2012 19:04 ]

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
proberen lijkt me geen kwaad te kunnen, en het zal vast geen grote investering zijn...
Arfman schreef op maandag 13 februari 2012 @ 13:27:
[...]

Ik merk overigens dat ze eigenlijk iets hoger moeten maar de voeten kunnen niet hoger. Papier eronder vind ik lelijk, zijn er "stellages" te koop die ik op mijn bureau kan monteren waarop 3 monitoren kunnen?
Ergotech heeft ze wel. oa, de100-D16-B03
die overigens best prijzig is...

Afbeeldingslocatie: http://ecx.images-amazon.com/images/I/51kb8WtoDdL.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door Shanquish op 13-02-2012 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
de U2711 inmiddels binnen en geinstalleerd :)

Afbeeldingslocatie: http://i177.photobucket.com/albums/w221/shameete/IMG_20120214_192202.jpg

eerste indruk... WOW :D
wel even wennen qua schermindeling, een fullscreen browser lijkt zo ineens geen optie meer :P
brightness op 50 procent is écht teveel.. die heb ik teruggezet naar 22... mij fel zat :)

servicetag staat op 22-12-2011, dus gelukkig redelijk recent :)

[ Voor 8% gewijzigd door Shanquish op 14-02-2012 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauldegroot
  • Registratie: April 2006
  • Niet online

pauldegroot

silent sounds

Ik kan een refurbished u2711 via marktplaats krijgen voor net geen 400 euro. Nu zal het belangrijkste doel fotobewerking zijn maar daarnaast ook gaming.

Ik heb begrepen dat de dell 1:1 pixel mapping ondersteund en dus ook scherp blijft op een lagere resolutie. Het beeld wordt dan wel wat kleiner maar dat maakt niet uit. Ik kom van een 1680x1050 22" monitor dus 1920x1200 zal waarschijnlijk qua gebruikt beeld oppervlakte vergelijkbaar zijn.

Wat ik me wel afvraag is in hoeverre de input-lag problemen geeft bij gamen. Ik kom nu van een HP W2207 monitor af met een TN paneel en dus amper input lag. Hebben (hoog niveau) gamers ervaring met dit scherm. en willen die dat met mij delen?

Verder vraag ik mij af of die 400 euro een goede prijs is voor een refurbished u2711 met een half jaar garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
bij mij geeft de input lag geen probleem met gamen, speel BF3, GTAIV en DiRT3 momenteel :)

persoonlijk vind ik 400 euro voor een 2ehands U2711 érg veel geld, leg 100 nogwat euro bij en je hebt een hagelnieuwe met de volle garantie.
dat verschil vind ik te klein, voor het mooie zou er nóg eens 100 euro af moeten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Ik ben geen 'hoog niveau' gamer (als in competitief) maar ik game al wel op pc's sinds 1991. Met name FPS, ik heb echt alles gespeeld sinds Wolfenstein 3D. U2711 vind ik echt m'n beste koop van de laatste jaren. In jouw geval zal 1920x1080 het beste zijn, ziet er prima uit en is ook 16:9.

Inputlag is echt een non-issue, alles beweegt gewoon vlot zoals het hoort, zie geen enkel verschil met een TN-paneel. (Behalve dan de véél mooiere kleuren :P )

Ik kan je wel aanraden te upgraden naar een videokaart die de native 2560x1440 resolutie aan kan, dat is echt zo geweldig. Ik ben overgegaan naar een 6970 en dat is goed genoeg om BF3 vlot op High te draaien. Ziet er echt prachtig uit, AA is minder belangrijk door de hoge pixeldichtheid en het voelt echt als een voordeel in het spel omdat zaken op afstand net even scherper zijn dan op 1920x1200 wat ik hiervoor had.

[ Voor 10% gewijzigd door EvaluationCopy op 14-02-2012 21:18 ]

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauldegroot
  • Niet online

pauldegroot

silent sounds

Videokaart maak ik me geen zorgen om (7970), het is meer het formaat beeld dat ik voorgeschoteld krijg wat gewoon lastiger te overzien is. Het aanbod van marktplaats laat ik eerst links liggen. Jammer dat de 2711 bijna niet tweedehands te krijgen is. 530 euro nieuw vind ik eigenlijk teveel ondanks dat hij het wel waard zal zijn.

Wellicht dat ik eerst naar iets meer simpels ga als een 2412m of u2410.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louise525
pauldegroot schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 21:36:
Videokaart maak ik me geen zorgen om (7970), het is meer het formaat beeld dat ik voorgeschoteld krijg wat gewoon lastiger te overzien is. Het aanbod van marktplaats laat ik eerst links liggen. Jammer dat de 2711 bijna niet tweedehands te krijgen is. 530 euro nieuw vind ik eigenlijk teveel ondanks dat hij het wel waard zal zijn.

Ik heb mijn U2711 nog geen 2 weken, maar de grootte went enorm snel. Als je 'm te duur vindt, valt deze monitor af en zijn bovenstaande opties ook hele goede. Er zijn natuurlijk meer 27" monitoren te koop van andere merken. Je zou eens kunnen kijken in het BBG Aanschaf Monitoren.

Mac Mini i5 Late 2012 / Dell XPS 15 i5 L502 FHD GTM525 / Dell U2711 /Nexus 6 64 GB White

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
pauldegroot schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 21:36:

Wat is je probleem dan met de resolutie? De 7970 zal alles op z'n sloffen (paar uitzonderingen waar het predikaat 'prima' op hoort) draaien op 2560x1440. Of begrijp ik het nou goed en ben je bang dat je het scherm te groot vindt? : :D

Gezien je woonplaats zou ik zeggen, als je een keer een Tilburg bent, geef maar een gil, dan mag je hem komen bekijken.

[ Voor 7% gewijzigd door EvaluationCopy op 15-02-2012 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTeek
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-09 11:33

TheTeek

TheTeek

Ook ik ben (weer) een trotse bezitter van een DELL ultrasharp monitor U2312, voor 177 bij computerland een echte super koop!

Zo helder mooi strak en neutrale kleur, ook over de input lag niets dan lof, dit scherm is echt super snel ondanks de 8ms response, ik kwam van een samsung XL2370 met 2ms paneel en speel voornamelijk FPS games zoals COD en nu voornamelijk BF3, maar ik ben nog steeds net zo goed/slecht als voor m'n DELL...;)

Nog wel een vraagje, er zit geen HDMI op dit scherm, maar display poort, is het mogelijk een HDMI naar displaypoort converter te gebruiken?
Ik heb zelf een displaypoort naar DVI converter geprobeerd, maar dat werkt niet, met DVI vanuit m'n PC naar de converter in de monitor gestoken.
Vanaf de videokaart heb ik alleen DVI en mini HDMI, echter wil ik ook een tweede cpu aan kunnen sluiten, dat doe ik nu via de VGA aansluiting, maar is niet ideaal.

No one knows what TheTeek is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
de signalen zijn niet zonder meer uitwisselbaar, je hebt er dus een actieve adapter voor nodig zoals bijv deze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTeek

TheTeek

TheTeek

He bedankt voor je snelle reactie.
Daar was ik al bang voor, voor die prijs vind ik VGA prima...:P
Het is jammer dat DELL zo stug aan displaypoort blijft hangen, maar goed het is niet anders beeld is verder helemaal prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTeek

TheTeek

TheTeek

[b][message=37668443,noline]

Kloppen mij analyses? Denken jullie dat wanneer ik deze componenten vervang de monitor weer zal werken?
Zo te zien ligt de oorzaak in de lekkende condensator, of door een dikke kortsluiting verderop in het circuit.
Je kan de componenten voor een paar euro zelf vervangen, doet ie het weer, dan heb je geluk.
Doet ie het niet dan zou je er een expert naar laten kijken.
Of wellicht een kompleet nieuwe voeding, als die los te verkrijgen zijn.

Als een condensator defect gaat is er grote kans dat deze gaat kortsluiten, zo te zien is dit een component aan de primaire zijde van de voeding, daar waar de spanning het hoogst is.
Dan krijg je een overbelasting wat de weerstand heeft doen doorbranden en uiteindelijk de zekering.
Iig is er een vrij kleine kans dat ander componenten hierdoor defect zijn geraakt buiten de voeding.

succes iig met de reparatie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TheTeek schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 09:36:
Het is jammer dat DELL zo stug aan displaypoort blijft hangen...
Nee, het is jammer dat er zoveel eigenwijze mensen zijn die denken dat HDMI een goede standaard is voor op monitoren en videokaarten. HDMI heeft wel potentie, maar aangezien een groot deel van de specificaties niet verplicht geïmplementeerd moeten worden is het naar mijn mening waardeloos. Belangrijkste daarvan vind ik de resolutie, sinds 1.3 kan HDMI 2560x1600 aan en inmiddels zijn we al bij 1.4a. Maar tot nu toe is het enige computer gerelateerde product dat hoger gaat dan 1920x1200 de AMD Radeon HD 7970.

Overigens kan je niet naar DisplayPort toe converteren van HDMI of DVI, alleen andersom. Je kan het scherm dus aansluiten met een HDMI naar DVI kabel, of met een DVI naar DVI kabel als je geen DisplayPort hebt op je videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
en dan te bedenken dat bij gebruik van de HDMI-standaard er licentiegeld betaald moet worden, dit terwijl DP licentievrij is.. prima om HDMI op HTPC achtige kaarten te gebruiken, maar voor een high end kaart heeft het imo geen toegevoegde waarde als er al DVI en DP voorhanden is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTeek

TheTeek

TheTeek

Kid Jansen schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 09:43:
[...]

Nee, het is jammer dat er zoveel eigenwijze mensen zijn die denken dat HDMI een goede standaard is voor op monitoren en videokaarten. HDMI heeft wel potentie, maar aangezien een groot deel van de specificaties niet verplicht geïmplementeerd moeten worden is het naar mijn mening waardeloos. Belangrijkste daarvan vind ik de resolutie, sinds 1.3 kan HDMI 2560x1600 aan en inmiddels zijn we al bij 1.4a. Maar tot nu toe is het enige computer gerelateerde product dat hoger gaat dan 1920x1200 de AMD Radeon HD 7970.

Overigens kan je niet naar DisplayPort toe converteren van HDMI of DVI, alleen andersom. Je kan het scherm dus aansluiten met een HDMI naar DVI kabel, of met een DVI naar DVI kabel als je geen DisplayPort hebt op je videokaart.
nou nou, eigenwijze mensen?!
Het is idd jammer dat HDMI nog veel implementatie vrijheid bied, maar HD Ready 1080P is dacht ik wel een vaste standaard, Full HD niet.

De max resolutie van mijn scherm is 1920x1080 dus ruim binnen de HDMI 1.3 specs.

Volgens de specificaties van mijn GPU (GTX570) ondersteund deze HDMI 1.4a en is de maximale digitale output resolutie 2560x1600.
http://www.nvidia.com/object/product-geforce-gtx-570-us.html

Niet heel duidelijk is of dat dan alleen geld voor DVI...:)

Alleen AMD levert (bijna standaard) Display poort op z'n videokaarten, Nvidia niet wel HDMI net als AMD dat doet.

iig bedankt voor je antwoord, jammer is alleen de toon, waarom dat tegenwoordig toch zo moet geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik kan je verzekeren dat dat niet voor HDMI geldt, dat zal gewoon 1920x1200 zijn. Nvidia vermeld het alleen vrijwel nooit erbij, maar dat maakt het niet minder waar.

AMD doet dat overigens wel. Zelfs de 6970 kon niet hoger dan 1920x1200:

[quote][list]• Cutting-edge integrated display support
[list=O]• DisplayPort 1.2
[list=X]• Max resolution: 2560x1600 per display
• Multi-Stream Transport
• 21.6 Gbps bandwidth
• High bit-rate audio
• HDMI 1.4a with Stereoscopic 3D Frame Packing Format, Deep Color, xvYCC wide gamut support, and high bit-rate audio
[list=X]• Max resolution: 1920x1200
• Dual-link DVI with HDCP
  • Max resolution: 2560x1600
  • VGA
    • Max resolution: 2048x1536
De 7970 is echt de eerste kaart waar specifiek wordt vermeld dat hij wel hoger kan dan 1920x1200 (en zo te zien ook een stuk hoger).

[quote][list]• Cutting-edge integrated display support
[list=O]• DisplayPort 1.2
[list=X]• Max resolution: 4096x2160 per display
• Multi-Stream Transport
• 21.6 Gbps bandwidth
• High bit-rate audio
• 2560x1600p60 Stereoscopic 3D
• Quad HD/4k video support
• 3GHz HDMI 1.4a with Stereoscopic 3D Frame Packing Format, Deep Color, xvYCC wide gamut support, and high bit-rate audio
[list=X]• Max resolution: 4096x2160
• 1080p60 Stereoscopic 3D
• Quad HD/4k video support
• Dual-link DVI with HDCP
  • Max resolution: 2560x1600
  • VGA
    • Max resolution: 2048x1536

[ Voor 6% gewijzigd door Kid Jansen op 15-02-2012 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

TheTeek schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 10:06:
iig bedankt voor je antwoord, jammer is alleen de toon, waarom dat tegenwoordig toch zo moet geen idee.
Omdat het redelijk irritant is dat mensen denken dat HDMI de heilige graal is (dankzij de marketing denk ik), terwijl Kid Jansen (toch geen nitwit in dit gebied) het iedere keer helder uiteen probeert te zetten.

Ik kreeg ook vragen van mensen of er geen HDMI op mijn 2412M's zat. Toen ik dat ontkende en zei dat deze DVI en DisplayPort hadden reageerden ze met "oh, jammer ...". Dan weet je ook weer wie je voor je hebt zegmaar ;)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTeek

TheTeek

TheTeek

Wat dat betreft loopt AMD altijd wel een streepje voor op de techniek.
Nu je het zo "zegt" ik dacht dat AMD dit ook bewust gedaan heeft in verband met Quad Full HD ondersteuning.

bedankt voor je opheldering!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTeek

TheTeek

TheTeek

Arfman schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 12:00:
[...]

Omdat het redelijk irritant is dat mensen denken dat HDMI de heilige graal is (dankzij de marketing denk ik), terwijl Kid Jansen (toch geen nitwit in dit gebied) het iedere keer helder uiteen probeert te zetten.

Ik kreeg ook vragen van mensen of er geen HDMI op mijn 2412M's zat. Toen ik dat ontkende en zei dat deze DVI en DisplayPort hadden reageerden ze met "oh, jammer ...". Dan weet je ook weer wie je voor je hebt zegmaar ;)
als je constant naar de bekende weg vraagt kan ik het begrijpen ja, maar als je mijn bericht goed gelezen hebt begrijp je mijn inhoudelijk argument, bij deze nogmaals:
Ik heb op mijn videokaart (GTX570) enkel DVI en HDMI, ik sleutel geregeld aan een tweede pc en dan is het verdomd handig als je een tweede vrije aansluiting hebt op je monitor, in dit geval ben ik aangewezen op VGA, daar display poort geen echt gemeen goed is in videokaart land.

Ik zeg nergens voor of tegen DP te zijn, alleen dat het jammer is dat er geen HDMI op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maar je kan toch ook de monitor op HDMI aansluiten door gebruik te maken van een HDMI naar DVI kabel? Dat kan wel gewoon, zoals ik eerder ook al zei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-06 18:56
De 7950 doet overigens ook hogere resoluties over HDMI (en is een stukje betaalbaarder). Of het echter voor alles in de 7xxx serie gaat gelden is nog maar de vraag. Ik had begrepen dat dat de lagere 7xxx kaarten een rehash van de 6xxx serie zouden zijn. De vandaag aangekondigde 7750/7770 kaarten zullen het waarschijnlijk ook ondersteunen maar die staan nog niet op AMD's eigen site.

Volgens mij is het probleem nu dat er geen VGA op zit? Maar goed, een HDMI switchje kost ook geen drol.

In tegenstelling tot dual-link DVI switches trouwens, daar betaal je op zijn minst het 9-voudige voor en als je het in Nederland wil kopen zelfs wel het 12+ voudige!

MSI GX640 - 8GB RAM, Radeon 5970, 80GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTeek

TheTeek

TheTeek

Kid Jansen schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 12:29:
Maar je kan toch ook de monitor op HDMI aansluiten door gebruik te maken van een HDMI naar DVI kabel? Dat kan wel gewoon, zoals ik eerder ook al zei.
Er is ook geen echt probleem, ik kan de monitor via DVI aansluiten op de videokaart van mijn primaire PC.
Een tweede PC niet via een digitale interface omdat de tweede PC's (vrienden/familie/kennisen) geen DP poort uitgang hebben, over het algemeen.
Met een DVI-VGA adapter kan ik alle markten bedienen. want VGA en of DVI zit over het algemeen op alle PC's.
VGA heeft echter als een nadeel dat de pixel-pixel vertaling niet ideaal is.

De monitor zelf heeft een afzonderlijke VGA-DVI-DisplayPoort ingang.
Ultiem had het geweest als de monitor twee DVI ingangen zou hebben gehad.

Maar dit hele kleine nadeel zou ik echt niet in overweging nemen als je zelf ooit een ultrasharp wil aanschaffen, want net als bij mijn 20" 2007wfp, wat is dat beeld toch ongelooflijk mooi... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauldegroot
  • Niet online

pauldegroot

silent sounds

EvaluationCopy schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 08:37:
Wat is je probleem dan met de resolutie? De 7970 zal alles op z'n sloffen (paar uitzonderingen waar het predikaat 'prima' op hoort) draaien op 2560x1440. Of begrijp ik het nou goed en ben je bang dat je het scherm te groot vindt? : :D

Gezien je woonplaats zou ik zeggen, als je een keer een Tilburg bent, geef maar een gil, dan mag je hem komen bekijken.
Ik heb geen problemen met de resolutie, dat is juist een reden waarom ik hem wil hebben. (fotobewerking lijkt me fijn door de hoge pixel pitch) Alleen als ik van 22 naar 27" ga kan ik me goed voorstellen dat ik het overzicht verlies tijdens het gamen. Simpelweg omdat er teveel buiten mijn focuspunt gebeurt.

Dus die 1:1 pixel mapping zou ik dan alleen willen voor het gamen waar een snelle reactietijd nodig is. Nu zit ik alleen nog te dubben of ik even door zal sparen voor een u2711 of dat ik net zo blij zal zijn met een u2412m. :? Mijn meeste fotobewerking is voor het web dus sRGB maar in de toekomst kan het nog veranderen en dan heb ik misschien spijt dat ik geen wide gamut scherm gekocht heb.

[ Voor 7% gewijzigd door pauldegroot op 15-02-2012 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Ik denk dat alle eigenaren van de U2711 zullen zeggen: 'spaar maar even door'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
pauldegroot schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 13:38:
[...]

Ik heb geen problemen met de resolutie, dat is juist een reden waarom ik hem wil hebben. (fotobewerking lijkt me fijn door de hoge pixel pitch) Alleen als ik van 22 naar 27" ga kan ik me goed voorstellen dat ik het overzicht verlies tijdens het gamen. Simpelweg omdat er teveel buiten mijn focuspunt gebeurt.

Dus die 1:1 pixel mapping zou ik dan alleen willen voor het gamen waar een snelle reactietijd nodig is. Nu zit ik alleen nog te dubben of ik even door zal sparen voor een u2711 of dat ik net zo blij zal zijn met een u2412m. :? Mijn meeste fotobewerking is voor het web dus sRGB maar in de toekomst kan het nog veranderen en dan heb ik misschien spijt dat ik geen wide gamut scherm gekocht heb.
ik heb niet het idee dat ik dingen mis tijdens het gamen.. zo'n groot oppervlak is eerder een verademing :)
eea. is denk ik wel afhankelijk van je kijkafstand, bij mij is m'n bureau zo'n 70 cm diep...
EvaluationCopy schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 13:44:
Ik denk dat alle eigenaren van de U2711 zullen zeggen: 'spaar maar even door'.
inderdaad :P

ik heb overigens de instellingen zoals voorgesteld in de monitorsettings op tftcentral overgenomen en daarnaast het ICC profiel geladen.

wat ik alleen niet duidelijk krijg, zijn dat settings zoals deze algemeen als 'prettig' worden ervaren of is er een bepaalde balans icm het ICC profiel ?
Edit: gevonden, TFTcentral zet de uitleg voor het gemak maar onder zo'n waslijst 8)7
OSD settings are recommended and related to the calibration process which produces the ICC profile. You may or may not find them useful on their own. Combining them with the attached ICC profile is recommended
weten we dat ook weer :)

[ Voor 21% gewijzigd door Shanquish op 15-02-2012 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
TheTeek schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 09:42:
[...]

Zo te zien ligt de oorzaak in de lekkende condensator, of door een dikke kortsluiting verderop in het circuit.
Je kan de componenten voor een paar euro zelf vervangen, doet ie het weer, dan heb je geluk.
Doet ie het niet dan zou je er een expert naar laten kijken.
Of wellicht een kompleet nieuwe voeding, als die los te verkrijgen zijn.

Als een condensator defect gaat is er grote kans dat deze gaat kortsluiten, zo te zien is dit een component aan de primaire zijde van de voeding, daar waar de spanning het hoogst is.
Dan krijg je een overbelasting wat de weerstand heeft doen doorbranden en uiteindelijk de zekering.
Iig is er een vrij kleine kans dat ander componenten hierdoor defect zijn geraakt buiten de voeding.

succes iig met de reparatie!
Bedankt voor de analyse. Ik ga denk ik toch maar proberen de kapotte componenten te vervangen. Nu maar hopen dat er inderdaad voor de rest niets kapot is gegaan.

• pauldegroot
  • Niet online

pauldegroot

silent sounds

Ik heb toch besloten om nog even te wachten totdat ik een U2711 kan halen. (volgende week :9~)

Leuk om de prijzen van de U2711 te volgen, vijf shops sinds vandaag op €535,45 incl. verzending. Ben benieuwd of ik eentje voor €500 kan bestellen alhoewel me dat stug lijkt. Onze leverancier biedt hem voor ongeveer €500,- aan excl. btw/verzending/marge.

Verwijderd

vraagje over kleurbeheer instellingen windows:

ik had een enkele monitor setup, en in windows kleurbeheer/geavanceerd mijn monitor profiel ingesteld.
Adobe software pikte dit op, bij andere software moest ik het profiel in de software zelf instellen.

Nu heb ik twee monitoren aangesloten, maar onder kleurbeheer/geavanceerd kan ik maar een enkel profiel instellen.

Dus heb ik nu onder kleurbeheer/apparaten voor ieder beeldscherm een profiel toegevoegd en op ''als standaard profiel instellen'' geklikt.
Is dit de juiste manier om monitor kleurprofielen in te stellen in windows?

Het lijkt te werken, als is deze windows instelling om eerlijk te zijn alleen van belang voor Adobe
Andere software of negeert kleurprofielen volledig of je kunt het in de software zelf aangeven.

[ Voor 180% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2012 18:16 ]

Het maakt natuurlijk wel verschil als de 2408 niet gekalibreerd is / op de sRGB modus staat. Dan worden de kleuren op de 2408 oververzadigd weergegeven.

Verwijderd

bedankt, maar ik heb mijn bericht al veranderd, oorzaak lag bij mijzelf: ik had in picture viewer software monitor profiel van 2408 ingesteld, en toen later de foto met de software op het andere scherm bekeken. Dus met verkeerde monitor profiel. Ik vind kleurbeheer al een gedoe, maar met twee verschillende monitoren, waarvan een wide gamut, wordt het allemaal erg ingewikkeld.
Kid Jansen schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 18:08:
Het maakt natuurlijk wel verschil als de 2408 niet gekalibreerd is / op de sRGB modus staat. Dan worden de kleuren op de 2408 oververzadigd weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ovindel
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 25-08 12:52
Gisteren heb ik besloten om de U2312HM te bestellen bij Komplett, hij was lekker goedkoop en ik wilde hem toch al een tijd bestellen. Zojuist is hij al binnengekomen, en zou ik graag willen weten waar ik op moet letten als ik hem voor het eerst aan heb staan. Backlight bleeding e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louise525
pauldegroot schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 16:09:
Ik heb toch besloten om nog even te wachten totdat ik een U2711 kan halen. (volgende week :9~)
Heb je ook al bekeken hoe je je scherm aan gaat sluiten? Mocht je een verloopje nodig hebben, dan kun je dat tenminste tijdig bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauldegroot
  • Niet online

pauldegroot

silent sounds

Ik heb een 7970 dus kan dvi/dp/hdmi allemaal gebruiken. Kabels zitten bij de monitor toch of heb ik iets gemist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louise525
pauldegroot schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 16:08:
Ik heb een 7970 dus kan dvi/dp/hdmi allemaal gebruiken. Kabels zitten bij de monitor toch of heb ik iets gemist?
Nee.
Maar mijn laptop heeft alleen HDMI en mini-DP, dus dan heb je een verloopje nodig als je de maximale resolutie wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauldegroot
  • Niet online

pauldegroot

silent sounds

Ah ok, thanks for the heads-up though!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ovindel
Ik heb ondertussen mijn U2312 aangesloten, maar ik kom echt niet meer uit hoe ik de kleuren moet instellen. Ik heb in elk geval de monitor op 6500K gezet, maar moet ik nog andere dingen instellen (misschien ook nog helderheid/contrast?) en welk kleurprofiel moet ik nou gebruiken? Op tftcentral staat ook een kleurprofiel, wat zou ik daarmee kunnen doen? Bij Kleurbeheer in win7 kan je bij het 'Apparaten' tabblad een profiel instellen, maar ook bij 'Geavanceerd' zijn er meerdere mogelijkheden. Wie kan mij hiermee helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Ik heb een vraag. Ik heb op dit moment 3 2412M monitoren in Eyefinity draaien met een Radeon 5870. Omdat die kaart niet snel genoeg is heb ik een 7970 besteld. Deze heeft een mini-Displayport aansluiting. Is het voor Eyefinity voldoende om een mini DP naar DP kabel te bestellen? Op dit moment heb ik een DP naar DVI actieve adapter (die moest perse actief zijn), maar ik neem an dat er niks actiefs tussen hoeft als je helemal bij DisplayPort blijft?

tl;dr: heb ik voor Eyefinity genoeg aan een "simpele" mini DP naar DP kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauldegroot
  • Niet online

pauldegroot

silent sounds

Ja dat is voldoende. :)

[ Voor 4% gewijzigd door pauldegroot op 18-02-2012 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
yup, ik heb op dit moment een miniDP naar DP adapter ertussen zitten, maar je hebt dan best een flink stuk ruimte nodig tussen (in mijn geval) de muur en de pc-behuizing.

binnenkort maar eens een (kort) verloopje of een complete kabel bestellen, zo staat de pc teveel naar voren toe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Bedankt voor de antwoorden, mini DP naar DP kabel is besteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ovindel
Ik heb daarnet even zitten kijken of mijn monitor last heeft van backlight bleeding. Ik zie aan alle hoeken wat licht wat logisch is, in de linkeronderhoek iets meer, maar rechtsonder het meest. Opvallend is dat behalve rechtsonder het licht wit/gelig is, maar rechtsonder meer wit/blauwig. Kan dit niet komen door het blauwe lampje waarmee je de monitor aan zet? Dat zou dan ook verklaren waarom daar het meeste lcith vandaan komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
een beetje offtopic vraagje wellicht.. maar is de vergrendeling van de displayport stekker een onderdeel van de specificatie?
ik heb de NL en de ENG wiki erop nageslagen, evenals de website van DisplayPort.org.
maar kan dit niet vinden.

wat ik met de vraag bedoel is dat als ik een losse DP kabel wil kopen, dat ik er vanuit kan gaan dat het vergrendelmechanisme er standaard opzit. en er dus geen extra rekening mee hoef te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterlelie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-03-2023

Waterlelie

CHTH

Goed.
Ik wil dus ook een 2412u(16:10) scherm halen.
Daar ik een redelijk actief battlefield 3 speler ben en dit een native 16:9 spel is heb ik enkele vraagjes.
Ik heb gehoord van enkele mensen dat als je het scherm op 16:9 insteld je dan boven en onder en zwrte balk te zien krijgt.(wat mijn uiteindelijke doel is)
Graag zou ik van mensen weten hoe zij dit hebben weten te bereiken.
Als je namelijk het spel op 16:10 insteld er aan de zijkanten net ff wat afvalt.

[ Voor 11% gewijzigd door Waterlelie op 20-02-2012 12:47 ]

G502_Roccat Taito_Asrock Z77 Extreme4_3770K@4.5Ghz_Samsung 750 512Gb_WD 2TBGreen_600W OCZ_MSI gtx980ti_16GB_ASUS VG278H_Philips Fidelio X2HR

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kreeg net een heads up van Simon (TFT Central) dat hij een roadmap heeft gevonden van LG Display voor display panels.

Er zitten meerdere panelen bij die mij prima kandidaten lijken voor opvolgers van een aantal van de huidige Dell UltraSharp modellen:

De LM240WU9 krijgt zo te zien twee versies, één lijkt erg op de LM240WU8-SLA2 die in de U2412M zit, de ander lijkt op een opvolger van de LM240WU4-SLB1 die in de U2410 zit. Die laatste wordt gepland voor Q2 2012, dus het is mogelijk dat de U2410 eind Q2 2012 of ergens in Q3 2012 een opvolger krijgt. Lijkt mij in ieder geval niet heel erg onwaarschijnlijk, aangezien de U2410 er ook al sinds augustus 2009 is.

De LM270WQ3 lijkt vooral voort te bouwen op de LM270WQ1-SLA1. Een paneel dat in een aantal van de Hazro 27" 2560x1440 schermen wordt gebruikt, alleen dan met een kleurbereik dat meer in de buurt komt van de LM270WQ2-SLA1 die in de U2711 gebruikt wordt. De kans dat er op redelijk korte termijn een vervanger komt van de U2711 lijkt me onwaarschijnlijk, maar niet onmogelijk. De U2711 is er sinds februari 2010, dus precies twee jaar nu. Voor de high-end modellen uit de UltraSharp serie is dat nog relatief kort.

De LM300WQ6 wordt de opvolger van de vele LM300WQ5 paneelversies en zal zonder enige twijfel in de opvolger van de U3011 komen, aangezien er eigenlijk toch geen andere kandidaten zijn en er maar één keer in de zoveel jaar een nieuw hoofdpaneel komt (ze doen al sinds januari 2008 met de LM300WQ5). De vraag is alleen wanneer en welke paneelversie. Aangezien de U3011 er pas anderhalf jaar is (oktober 2010) ga ik er van uit dat een opvolger van de U3011 sowieso niet meer dit jaar komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauldegroot
  • Niet online

pauldegroot

silent sounds

Oh leuk, daar kom je vandaag mee net nu ik een U2711 wil gaan bestellen ;)
Maar leuk dat er weer wat info beschikbaar is, ben benieuwd wat er verbetert gaat worden de komende maanden.

Ik ben wel benieuwt hoe ze een Adobe RGB bereik willen halen met WLED (witte ledjes) als achtergrondverlichting.

[ Voor 24% gewijzigd door pauldegroot op 20-02-2012 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met B+RGled. Maar tot nu toe maakt alleen AUO die panelen. Al schijnt sharp ook wide gamut led panelen te maken voor de vaio Z.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het zou best kunnen dat er dit jaar nog helemaal niks wordt vervangen, of alleen de U2410. Met de prijs van de U2711 op dit moment zie ik om eerlijk te zijn geen reden om hem niet te kopen. Het is al een geweldig scherm en ik ben nog altijd niet echt overtuigd door LED backlighting. Zou best kunnen dat de opvolger helemaal niet beter wordt optisch gezien, alleen veel zuiniger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
Precies, een opvolger hoeft (helaas!) niet altijd een verbetering te betekenen.
een beeldscherm moet in eerste instantie een goed beeld geven.. daar koop je 'm immers voor.
een energiezuinig exemplaar is mooi meegenomen.. maar niet dé reden voor aanschaf.. beter koop je dan helemaal geen scherm, zuiniger dan dat wordt 't namelijk niet :P

voorlopig ben ik maar wat blij met m'n 2711, nu pas zie je eigenlijk wat ik al die tijd heb moeten missen met een TN panel. (klink cliché, ik weet het :P )

[ Voor 35% gewijzigd door Shanquish op 20-02-2012 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauldegroot
  • Niet online

pauldegroot

silent sounds

Verwijderd schreef op maandag 20 februari 2012 @ 15:38:
Met B+RGled. Maar tot nu toe maakt alleen AUO die panelen. Al schijnt sharp ook wide gamut led panelen te maken voor de vaio Z.
Ik weet dat het wel kan, nog beter met RGB leds natuurlijk maar ze hebben het in het artikel over WLED waarin W volgens mij staat voor WHITE. Daarom lijkt het me stug dat ze het over B+RG of RGB leds hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

B+RGled wordt vaak gewoon WLED genoemd. Wat het feitelijk ook is. Het is een kleur LED met wat fosfor erbij om de andere kleuren te maken: bij Wled is dat alleen geel, bij B+RGled zit er rood en groen fosfor in de plaats daarvan.

Maar zoals ik al zei, die techniek is gepatenteerd door AUO volgens mij. En sharp heeft schijnbaar een andere techniek ontwikkeld die hetzelfde doet.

En ook, 'witte' led is onzin. Er zit geen witte led in. Alleen een blauwe ;)

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2012 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauldegroot
  • Niet online

pauldegroot

silent sounds

Ah duidelijk! We zullen zien wat LG in petto heeft, ik heb in ieder geval net de U2711 besteld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireFrl
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:15
Waterlelie schreef op maandag 20 februari 2012 @ 12:20:
Goed.
Ik wil dus ook een 2412u(16:10) scherm halen.
Daar ik een redelijk actief battlefield 3 speler ben en dit een native 16:9 spel is heb ik enkele vraagjes.
Ik heb gehoord van enkele mensen dat als je het scherm op 16:9 insteld je dan boven en onder en zwrte balk te zien krijgt.(wat mijn uiteindelijke doel is)
Graag zou ik van mensen weten hoe zij dit hebben weten te bereiken.
Als je namelijk het spel op 16:10 insteld er aan de zijkanten net ff wat afvalt.
Ik snap niet waarom je met zwarte balken zou willen spelen. Je hebt meer pixels wat betekent dat je meer zichtbaar kan maken, eventueel de FOV aanpassen om meer van de 'battlefield' te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edje-bel
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11-09 00:09
naar aanleiding van deze tread die ik volgde ivm onderzoek naar een beter scherm was ik in de gelegenheid om een U2410 over te nemen.

Wauw wat een fantastische ervaring, ik ben er echt blij mee.

en dat boterhamzakje verhaal die over het scherm kan liggen, ja dat is er als je je focust op het scherm ipv in het scherm/de content dan kan het storend zijn.

Naar aanleiding van deze ervaring heb ik 2x de U2711 besteld en natuurlijk een callibratie tool om het af te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dus je hebt straks een U2410 én twee U2711's? Dat is wel een erg mooie opstelling.

Welke colorimeter heb je overigens besteld? Eén van de Spyder 4 meters, of een X-Rite i1Display Pro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edje-bel
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11-09 00:09
Kid Jansen schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 23:18:
Dus je hebt straks een U2410 én twee U2711's? Dat is wel een erg mooie opstelling.

Welke colorimeter heb je overigens besteld? Eén van de Spyder 4 meters, of een X-Rite i1Display Pro?
Een spyder 4pro, de x-rite tja die ken ik niet.. is die beter?

Hmm nee dat is overdreven 2x 27" en de 24" op mijn bureau, als ik het al ervaar wil ik dat plezier mijn dochter niet ontnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauldegroot
  • Niet online

pauldegroot

silent sounds

Ik heb de U2711 vandaag binnen gekregen, wat een scherm!
Binnenkort wel even verdiepen in goede kalibratie-hardware om echt alles eruit te halen.

Wel merk ik wat van de input-lag tov mijn HP W2207 TN monitor maar dat zal ook gewenning zijn.

Ik zal morgen even een plaatje posten van mijn setup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
Problemen beginnen zich op te stapelen met m'n U2311h; eerst alleen een dode pixel, nu ook de usb-hub die niet meer werkt...

Ik heb de monitor gekocht bij CS Solutions, maar heb geen zin om de monitor op te sturen. Nu las ik wel in de topicstart dat je de monitor bij dell kan laten zetten op je naam door CS Solutions. Ik lees dat alleen een beetje te laat ben ik bang, want ik heb de monitor nu al sinds juni 2011. Is het nog mogelijk om gebruik te maken van dells pick up and return garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Releases
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:35

Releases

Ja maar!

Trishul schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 12:33:
Problemen beginnen zich op te stapelen met m'n U2311h; eerst alleen een dode pixel, nu ook de usb-hub die niet meer werkt...

Ik heb de monitor gekocht bij CS Solutions, maar heb geen zin om de monitor op te sturen. Nu las ik wel in de topicstart dat je de monitor bij dell kan laten zetten op je naam door CS Solutions. Ik lees dat alleen een beetje te laat ben ik bang, want ik heb de monitor nu al sinds juni 2011. Is het nog mogelijk om gebruik te maken van dells pick up and return garantie?
Bel even met Dell, ze kunnen je servicetag registreren op je Dell account. Is zo gepiept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Alleen de U2711 en U3011 hebben een servicetag. Voor de rest van de schermen heb je de bestelinformatie nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schurem
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:34

Schurem

Anytime, Anywhere

Ik heb van de week mijn U2711 ontvangen. glorieuze beeldplaat. _/-\o_ Maar inderdaad een beetje het boterhamzakje effect bij grote egale grijze en witte vlakken.

Ligt dat aan mijn kleurinstellingen? ik heb m op 20% brightness en 50% contrast staan en de sRGB color preset. of moet ik m gewoon rma sturen en hopen op een betere?

De graka die ik gebruik is een 6950. voldoet prima. aansluiting is met de DVI. wat is beter, DVI of displayport? welke is mooier? sneller (input lag) ?

Oh! I have slipped the surly bonds of earth, And danced the skies on laughter-silvered wings; Sunward I've climbed, and joined the tumbling mirth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recrush
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08:40
Sinds een tijdje heb ik dus m'n U2312HM staan. Super tevreden mee enzo, alleen nu heb ik dus een Xbox 360 gekocht. Bij aankoop van m'n scherm nooit aan gedacht of rekening mee gehouden dus geen HDMI. Is het op een bepaalde manier mogelijk om toch een HD-signaal op mijn PC-monitor te krijgen? Met like een aparte adapter oid? Of zou ik dan moeten denken aan een TV-kaart in m'n pc?

Het is opzich ook niet dringend nodig aangezien ik hier ook een hdtv heb staan, maar voor het gemak zou het wel lekker zijn, en omdat de pixels natuurlijk veel kleiner zijn en ik ook niet heel erg ver van de TV af zit..
Schurem schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 20:15:
Ik heb van de week mijn U2711 ontvangen. glorieuze beeldplaat. _/-\o_ Maar inderdaad een beetje het boterhamzakje effect bij grote egale grijze en witte vlakken.

Ligt dat aan mijn kleurinstellingen? ik heb m op 20% brightness en 50% contrast staan en de sRGB color preset. of moet ik m gewoon rma sturen en hopen op een betere?

De graka die ik gebruik is een 6950. voldoet prima. aansluiting is met de DVI. wat is beter, DVI of displayport? welke is mooier? sneller (input lag) ?
Ik denk dat je hiermee doelt op de anti-glare? Of bedoel je iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XpanD
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Schurem schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 20:15:

Dat effect zal waarschijnlijk niet minder zijn bij een andere U2711, dus dat zal een kwestie zijn van gewenning. Ik zag het persoonlijk sinds de 2de dag al niet meer tijdens normaal gebruik, alleen nog als ik er op let. Kijk even of de backlight mooi uniform is met een zwarte afbeelding in full screen; als dat er goed uit ziet (een paar lichtere plekken zijn normaal) krijg je waarschijnlijk niet snel een betere U2711 door te gaan RMA-en.

Displayport is in theorie beter omdat deze 10 bits per kleurkanaal aan kan, en ook iets minder gevoelig is voor storende invloeden. Of dit in de praktijk merkbaar is is overigens de vraag, en DVI is ook iets stabieler op de U2711 - soms kan de monitor met Displayport vast komen te hangen door slaapstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsenboer
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 07-02 21:12
Sinds begin februari ben ik de gelukkige eigenaar van een U2711. Op het nippertje nog gebruik gemaakt van de aanbieding in januari en hem dus aangeschaft voor 666 Euro. Ruim duurder dan bij enkele shops in de pricewatch maar voor de garantie(oude service tags/overige gedoe) toch maar rechtstreeks bij Dell gehaald.

Op de orderbevestiging stond dat ik een mooie twee weken zou mogen wachten op het scherm maar uiteindelijk was die na 4 dagen al binnen. Mooi meegenomen. Blij als een klein kind dat ding aangesloten op mijn pc en met Pixeran nagekeken op defecte pixels. Helaas was het raak, een pixel die bij lichte kleuren op fel rood bleef staan. Bij donkere kleuren ging het wat beter, maar alsnog niet de juiste kleur.

Direct support gebeld. Kreeg een kerel aan de lijn die mij begon wijs te maken dat ik buiten de 7 dagen zat (wat overigens niet waar was) en die niets meer kon doen enz. Toen ik de kans kreeg te spreken heb ik 'm toch maar eens duidelijk gemaakt dat het echt om een Ultrasharp ging en die wel garantie hadden ongeacht het 7 dagen verhaal. Dat was hem schijnbaar allemaal iets te veel en dus verbond hij mij door met een ander.

Deze tweede man was wel goed op de hoogte van de garantie bij Ultrasharp modellen en startte een geheel ander traject. Moest een aantal foto's maken van de pixel en deze opsturen. Na het ontvangen daarvan heeft hij ervoor gezorgd dat er een nieuw exemplaar verzonden werd.

Helaas was dit nieuwe exemplaar geen nieuwe maar een gereviseerde. Nu was dat op zich geen probleem. Wat wel een probleem was dat ook deze een soortelijk pixeldefect vertoonde als de eerste. Wederom gaan bellen naar Dell.

Ook nu weer een vriendelijke man aan de telefoon met kennis van zaken. Hij deed totaal niet moeilijk en nam direct aan dat er wat mis was met het scherm. Nummer 3 kwam z.s.m. mijn kant op. Ditmaal wel een nieuwe.

Nu dus dit verhaal getypt kijkend naar mijn nieuwe scherm. Pracht ding en gelukkig geen pixeldefecten! Voorheen NT panelen gehad en ik moet zeggen dat dit echt een enorme stap vooruit is. De enorm hoge pixeldichtheid is wel wat wennen, vooral met lezen van teksten. Ik gebruik het scherm vooral om te gamen en voor werken met Excel en moet zeggen dat het me prima bevalt. De "traagheid" van het paneel heb ik gelukkig geen last van. Over het geheel gewoon een zeer prettig scherm. Ik zal een ieder die overweegt een scherm met soortgelijke resolutie te kopen aanraden om het gewoon te doen.

TL;DR
Goede service bij Dell & prachtig scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Goede service, mjaa, dat vind ik wel meevallen. Als je af en toe ziet hoeveel gereviseerde schermen ze opsturen naar mensen dan kunnen er twéé dingen aan de hand zijn:

- Er gaan er enorm veel kapot
- Ze proberen die paar gare schermen net zo lang rond te sturen totdat iemand ze wel accepteert.

Beide is niet ok natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu de dell ultrasharp u2711 27 inch.
Hij bevalt supergoed is echt een verademing op je desktop in het begin schrik je er zelfs van
hoe hoge resolutie dit is 2560 * 1440.

Ik ben er nu achter dat ik een paar jaar geleden een aantal miskopen heb gedaan met monitors.
Toen in 2006 zijn langzamerhand de flatscreen monitors er bij gekomen.
Ik was toen gewend om 200 euro uit te geven aan een crt monitor met bak er achter.
Alleen toen kwamen die flatscreen monitors en die waren een stuk duurder.
Dus vanaf 2006 tot 2012 had ik eigenlijk gewoon meer moeten opletten op de kwaliteit van de monitor.

Maar ik heb nu een goede monitor gekocht met een mooie resolutie en dat merk je!!!
Voortaan bespaar ik liever op mijn computer en steek dat liever in mijn monitor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu enkele weken een 2412M naast een 2408 staan en ik moet zeggen dat de 2408 me beter bevalt.
De kleuren van de 2412M zijn ''harder'' (meer schaduw) en minder natuurlijk dan bij de 2408. Het valt het meeste op bij fotobewerking. Video valt niet te vergelijken, omdat de 2408 wide gamut is. Surfen op internet maakt niet uit.
Sleutelen aan de instellingen heeft het verschil niet kunnen wegnemen.
Ik had een vermoeden dat het te maken heeft met de LED verlichting en ik vond dit artikel op internet dat mijn vermoeden bvestigt:

quote:
Looking across all nine of these monitors, we can generalize and say that LEDs definitely look more dramatic. The blacks are deeper, the whites brighter, and the colors more vibrant. At the same time, we found LEDs more prone to skewing toward a given color and needing more calibration in order to remedy this. CCFL displays often look semi-lifeless when sitting next to an LED, but their colors appear more photo-realistic. CCFL definitely renders more detail in shadows because the blacks haven’t been pushed down as strongly. Yes, sometimes the measurement data contradicts this, but we’re going by side-by-side visual comparisons, and it’s important to weigh both.

Ultimately, we’d pick LED for media consumption, but we’d pick CCFL for editing work where detail and accuracy are paramount. LED is more fun to watch; CCFL is more reliable.

http://www.tomshardware.c...ed-backlight,2930-16.html

Ik ben benieuwd naar ervaringen van anderen met LED versus CCFL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louise525
Verwijderd schreef op maandag 27 februari 2012 @ 23:14:
Ik heb nu de dell ultrasharp u2711 27 inch.
Off topic: de schermdiagonaal wordt aangegeven in de benaming van de monitor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteravond is mijn dell 3008 op zwart gesprongen, het gebeurde toen de pc aanstond en nu komt er geen stroom meer op. De lampjes blijven uit terwijl de pc wel opstart, ik heb een andere voedingskabel geprobeerd maar dit was ook de oplossing niet. Ik denk dus dat er een zekering oid kapot is, mijn vraag is er iemand hier ervaring mee heeft en wat ik er aan kan doen en waar ik hem kan laten repareren? Kan een zaak als mycom dit repareren of is dit te lastig voor ze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
Check eens de laatste post van mij. Ik heb hetzelfde probleem. De kans is erg groot dat het aan de voedings-printplaat ligt. Hier zullen enkele condensatoren en zekeringen gesprongen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad. Zoek een leuke tweaker (mux, sprite_TM, en weetikveel wie er nog meer electronica blogs schrijven) om dat op te lossen. Bij een winkel zou ik het niet direct doen: dat is vast erg duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08-09 19:35
Verwijderd schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 21:47:
Ik ben benieuwd naar ervaringen van anderen met LED versus CCFL.
Looking across all nine of these monitors, we can generalize and say that LEDs definitely look more dramatic. The blacks are deeper, the whites brighter, and the colors more vibrant.
[...]
CCFL definitely renders more detail in shadows because the blacks haven’t been pushed down as strongly {compared to LED}.
Complete onzin natuurlijk.
Tenzij we het over full-array LED, met local-dimming, backlit panelen hebben, heeft de achtergrond verlichting he-le-maal niets met het contrast te maken.

Het enige verschil zal zijn, dat het met LED backlighting relatief makkelijker is om het scherm enorm fel te maken, verder is CCFL in alle opzichten superieur (RGB-LED aside, maar die gebruikt toch vrijwel niemand).

LED heeft last van PWM-flicker (verschilt per monitor, sommigen werken niet via PWM) en heeft over het algemeen een kleiner kleurbereik dan een doorsnee CCFL.

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na de vele post in dit topic gelezen te hebben heb ik besloten de U2412M te bestellen met de AY511PA soundbar. Dit allemaal direct bij Dell voor de totale prijs van 313,16 euro met de monitor voor 263.36. Kortom maar 25,48 euro duurder dan de goedkoopste pricewatch op dit moment: Misco met 237,88.
De soundbar is steeds 49,80 en krijgt geen korting.

Niet gek als de monitor dan rechtstreeks van Dell komt dacht ik zo.

Om van het originele bedrag van 355,81 voor de U2412M naar dit bedrag te komen heb ik het volgende gedaan:
- gebruik gemaakt van -20% coupon: TGRQLC?MMV130W (tot eind maart geldig)
- via het EPP kanaal besteld: -2% (google maar op Dell EPP programma, *kuch*Rabobank*kuch*)
- geen verzendkosten (spullen boven de 40 euro algemene actie)

kosten waren toen nog iets van 278 voor de monitor. Ik mijn bestelling afronden via CC betaling en poef! prijzen droppen nog iets meer tot die 263 euro bij eindafrekening... rarara.

TL;DR: U2412M nu bij Dell tot eind maart voor 'maar' 25 euro extra rechtstreeks te kopen.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2012 04:11 . Reden: spelfeaut ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wcduck schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 19:52:
Check eens de laatste post van mij. Ik heb hetzelfde probleem. De kans is erg groot dat het aan de voedings-printplaat ligt. Hier zullen enkele condensatoren en zekeringen gesprongen zijn.
Ik heb net de monitor losgemaakt maar nu blijkt dat de voeding vastgesoldeerd zit aan een achterplaat zodat ik de voeding niet kan losmaken en doormeten. Heeft er iemand ervaring met deze monitor en of het uberhaupt nog mogelijk is het te vervangen want het ziet er naar uit alsof het niet demonteerbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SirNobax schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 20:06:
[...]

Het enige verschil zal zijn, dat het met LED backlighting relatief makkelijker is om het scherm enorm fel te maken, verder is CCFL in alle opzichten superieur (RGB-LED aside, maar die gebruikt toch vrijwel niemand).

LED heeft last van PWM-flicker (verschilt per monitor, sommigen werken niet via PWM) en heeft over het algemeen een kleiner kleurbereik dan een doorsnee CCFL.
als CCFL echt zo superieur is, jammer dat er dan steeds meer LED schermen komen.

ik ben niet geinteresseerd in het kleurbereik van CCFL, sRGB is genoeg en het nadeel van wide gamut zijn de niet kleur beheerde toepassingen, dus ik zou graag een CCFL in sRGB willen hebben, maar die maakt DELL denk ik niet (meer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
andere soort markt, daar waar TN panelen voldoen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

shameete schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 22:32:
andere soort markt, daar waar TN panelen voldoen ;)
niet voor fotobewerking in sRGB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salutem
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-09 17:03
U2412M gekocht dit weekend, draait nu op een laptop E6420 van Dell met Intel HD 3000 graphics, VGA aansluiten gaat perfect, mooi beeld! Maarrrrr met een HDMI/Displayport kabel krijgt de monitor geen signaal, scherm gaat gelijk in standby..... Heb nu al x verschillende drivers van Intel geprobeerd maar niets werkt...
Het probleem is ook bekend bij Intel maar voor zover ik kan vinden geen oplossing.

Iemand een idee?

http://communities.intel.com/thread/26877

http://communities.intel.com/thread/20548

"Social progress can be measured by the social position of the female sex - Karl Marx"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AquaSheep
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 00:41
De displayport input van je scherm accepteert alleen displayport signalen, dus geen hdmi. hdmi werkt alleen op de dvi input.

[ Voor 84% gewijzigd door AquaSheep op 05-03-2012 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salutem
AquaSheep schreef op maandag 05 maart 2012 @ 11:58:
De displayport input van je scherm accepteert alleen displayport signalen, dus geen hdmi. hdmi werkt alleen op de dvi input.
Thanks AS!

Gek dat men dat niet op het Intel forum weet zou je denken....
Vanavond met HDMI -> DVI kabel proberen :)

"Social progress can be measured by the social position of the female sex - Karl Marx"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkLoki
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-09 20:42
Aan de mensen met een u2412m scherm. Ik heb deze sinds kort ook en vind het over het algemeen een goed scherm echter op witte achtergronden valt mij op dat aan de onderkant van het scherm de kleur afwijkt. Waar het wit in het midden gewoon wit lijkt lijkt het de onderste 1 à1,5 centimeter meer bruinig grijs. Komt dit meer voor bij dit scherm? Ik zit te twijfelen of ik hem wil terug wil bregen, zeker als in geen garantie heb dat de volgende beter is. Heeft het ook nut om direct met Dell contact op te nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heeft het alleen die kleur als je recht voor het midden van het scherm zit en er dan naar kijkt, of ook als je recht voor die onderste anderhalve centimeter zit?
salutem schreef op maandag 05 maart 2012 @ 11:11:
U2412M gekocht dit weekend, draait nu op een laptop E6420 van Dell met Intel HD 3000 graphics, VGA aansluiten gaat perfect, mooi beeld! Maarrrrr met een HDMI/Displayport kabel krijgt de monitor geen signaal, scherm gaat gelijk in standby..... Heb nu al x verschillende drivers van Intel geprobeerd maar niets werkt...
Het probleem is ook bekend bij Intel maar voor zover ik kan vinden geen oplossing.

Iemand een idee?

http://communities.intel.com/thread/26877

http://communities.intel.com/thread/20548
Dit is twee pagina's terug nog hier voorbij gekomen. Je kan niet passief HDMI of DVI omzetten naar DisplayPort (dus met alleen een kabel of met een passieve converter). Die kabels zijn bedoeld om op een DisplayPort-aansluiting op je videokaart aan te sluiten en een HDMI of DVI aansluiting op het scherm, NIET andersom...

Over DisplayPort-aansluitingen met het DP++ logo wordt namelijk ook het DVI / HDMI signaal uitgezonden. Dus daar is dan helemaal geen converter voor nodig (ook geen passieve).

Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/3/35/DisplayPort_plus_plus.svg/150px-DisplayPort_plus_plus.svg.png

[ Voor 79% gewijzigd door Kid Jansen op 05-03-2012 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salutem
Kid Jansen schreef op maandag 05 maart 2012 @ 16:58:
Heeft het alleen die kleur als je recht voor het midden van het scherm zit en er dan naar kijkt, of ook als je recht voor die onderste anderhalve centimeter zit?

[...]

Dit is twee pagina's terug nog hier voorbij gekomen. Je kan niet passief HDMI of DVI omzetten naar DisplayPort (dus met alleen een kabel of met een passieve converter). Die kabels zijn bedoeld om op een DisplayPort-aansluiting op je videokaart aan te sluiten en een HDMI of DVI aansluiting op het scherm, NIET andersom...

Over DisplayPort-aansluitingen met het DP++ logo wordt namelijk ook het DVI / HDMI signaal uitgezonden. Dus daar is dan helemaal geen converter voor nodig (ook geen passieve).

[afbeelding]
Tsja niet bij nagedacht bij het kopen van de kabel, nu met hdmi naar dvi kabel perfect beeld :)

Scherm vertoont overigens geen afwijkingen qua kleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkLoki
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-09 20:42
Kid Jansen schreef op maandag 05 maart 2012 @ 16:58:
Ook als je er recht voor zit alleen is het wel iets minder uitgesproken dan. Denk dat de backlight daar gewoon minder fel schijnt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dude86
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-09 17:38
Zojuist een U2412 binnengekregen en aangesloten. Er vallen me gelijk al 2 dingen op:

1. Twee blauwe vlekjes:
Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7049/6815528298_830f5e7452_z.jpg

2. Een wit 'meteoriet' vormig vlekje:
Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7067/6961644275_a8a5137c8a_z.jpg
iets dichterbij:
Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7208/6815528518_e305885893_z.jpg

Iemand enig idee wat deze twee vlekken zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DarkLoki schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 12:54:
Ook als je er recht voor zit alleen is het wel iets minder uitgesproken dan. Denk dat de backlight daar gewoon minder fel schijnt.
Als je er last van hebt zou ik hem dan gewoon retour doen.
Dude86 schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 15:03:
Zojuist een U2412 binnengekregen en aangesloten. Er vallen me gelijk al 2 dingen op:

1. Twee blauwe vlekjes:
[afbeelding]

2. Een wit 'meteoriet' vormig vlekje:
[afbeelding]
iets dichterbij:
[afbeelding]

Iemand enig idee wat deze twee vlekken zijn?
Geen idee wat het is, maar als het echt zo erg is als het op de foto lijkt zou ik dit exemplaar retour sturen en om een ander exemplaar vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Als ik niet zou weten dat het om een monitor ging zou ik zeggen: een meteoriet. Terug met dat ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Die 'meteoriet' lijkt mij het gevolg van een mechanische beschadiging. Kun je evt. als het scherm uit staat iets van krasjes op het oppervlak zien ter plaatse? Of een deukje?
Pagina: 1 ... 5 ... 17 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Als iemand een geschikte kandidaat weet of zichzelf als vrijwilliger wil opgeven voor danwel het onderhouden van de TS danwel het overnemen ervan, kan hij een DM sturen naar Kid Jansen.