Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mafiatounes
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
[quote]harley schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 14:32:
zonder
vind dat zo onhandig telkens een headset erbij pakket _ nog iets wat me op moet laden en meenemen.)

Thx je hebt gelijk zal het eens proberen zonder headset en zien hoe dat gaat.

Jah het is een phablet! de Galaxy Nexus (4.65 inch) is al redelijk moeilijk met 1 hand te bedienen maar gaat net nog, de Note (5.3 inch) zal een ander verhaal zijn maar ik heb mijn prioriteiten meer bij emails, google reader, browser, youtube enz dus het is voor mij meer een pluspunt dan minpunt. :*)

Multiple pc builds in progress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:15
Je kan er echt prima mee bellen, ik snap het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waarom blijft iedereen zo zeuren over het formaat ?
Neem het toestel dan niet .... blijf lekker op je 3,5 / 4" scherm spelen ... who cares !

Op dit moment heb je de keuze tussen 3, 3,5 4, 4.6 en 5,3" ( met de tussenmaten ook nog )
Ga in de winkel spelen, en neem je toestel naar keuze, maar ga niet lopen evangeliseren over wat volgens jou het beste is ..

De Note is gewoon vast te houden, en er is normaal mee te bellen. Het is een flink toestel, maar gewoon handelbaar
Wil je de "kracht" van de Note, maar niet het oppervlak neem je lekker een S2. het scheelt 200mhz maar dat is dan ook wel verwaarloosbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
mede omdat de S2 een lagere reso heeft en alles dus kleiner kan renderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvin
  • Laatst online: 18-05 18:10
Hah, heb mezelf tot zo ver in kunnen houden om die Chinese rom te flashen. Hopelijk komt vanavond de EU versie uit anders gaat die Chinese er toch op. Heb een mooie Nandroid backup dus maak me nergens zorgen om.

De voordelen van ICS schijnen volgens de korte gsmarena preview wel aanwezig te zijn; duidelijk soepeler lopende interface, ICS browser (+mogelijkheid tot Chrome), beter rambeheer, nieuwe taskmanager (dat ding werkt zo fijn!) enz. Het is alleen wel serieus jammer dat Samsung niet heeft gekozen voor wat meer ICS 'feel' in de interface. Maar dat zal snel opgelost zijn met een theme :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Mee eens over het commentaar over de maat. Koop wat je zelf fijn vindt...

Ik heb zelf niet zulke grote handen, maar de Note is platter dan mijn oude ipaq waarmee ik ook prima kon bellen.

Hij past alleen wat minder geslaagd in m'n broekzak, dan maar colbert jasje aan dan past het wel ;)
Of misschien moet ik wel aan de handtas.

...

Nah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:04
Silvin schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 15:55:
Hah, heb mezelf tot zo ver in kunnen houden om die Chinese rom te flashen. Hopelijk komt vanavond de EU versie uit anders gaat die Chinese er toch op. Heb een mooie Nandroid backup dus maak me nergens zorgen om.

De voordelen van ICS schijnen volgens de korte gsmarena preview wel aanwezig te zijn; duidelijk soepeler lopende interface, ICS browser (+mogelijkheid tot Chrome), beter rambeheer, nieuwe taskmanager (dat ding werkt zo fijn!) enz. Het is alleen wel serieus jammer dat Samsung niet heeft gekozen voor wat meer ICS 'feel' in de interface. Maar dat zal snel opgelost zijn met een theme :)
Let wel dat Chainfire op vakantie is, waardoor er dus niet direct een CF-Root kernel gaat komen. Verder is de CWM in de Chinese ICS wel redelijk b0rked :9. Maar terugflashen naar KKA (of eerder) en dan een Nandroid doen hoeft geen probleem te zijn natuurlijk :).

Overigens blijft de batterij flink flatlinen, 67% over na 16.5u.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Alle syncshit enzo gewoon aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15-05 22:26
Ik zeur niet over het formaat en zie dat ook niet gebeuren. Ik maak wel een opmerking over hoe ik het formaat ervaar. En in de winkel proberen is iets anders als enkele dagen in gebruik hebben. Daarnaast is het forum ook voor mensen die nog twijfelen over de aanschaf en dan vind ik het persoonlijk handig om te weten hoe anderen het formaat ervaren.

batterij ging de 1e keer bijna 2 dagen mee gisteren redde ik het nog geen 18 uur ermee.

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-05 13:23
harley schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 14:32:
zonder
vind dat zo onhandig telkens een headset erbij pakket _ nog iets wat me op moet laden en meenemen.

Moet nog steeds wennen aan de grootte, maar da vooral in mijn broekzak omdat hij telkens kantelt en dus in landscape ipv portrait in mijn broekzak zit en dan is hij best groot :P Maar als ik de iPhone er weer even bijpak dan is die ERG klein.

Ook het met 1 hand surfen is niet echt optimaal dan houd je hem niet stevig genoeg vast helaas :( Twijfel of ik niet beter een Galaxy nexus had kunnen pakken.

Ben benieuwd wanneer de ICS update officieel is. Heb eerlijk gezegd geen zin in gerotzooi met een GSM. als het nou een tablet alleen was maakt het me niet uit maar ik moet op een GSM kunnen vertrouwen. Hoop wel dat hij snel komt zodat ik chrome kan installeren (handig met snelkoppelingen enzovoorts)

Iemand trouwens een idee hoe je dat tap n talk uit kunt schakelen ?
Nexus S is een flut ding. Scherm is veel te lang en niet breed genoeg. HD2 FTW wint het qua formaten en scherm afmetingen van de GSII en die Nexus S. Lang scherm zuigt hard. Toestel is bijna net zo hoog als een Note :S Veel langer dan een GSII.

Dus dat zegt meer over die Nexus S dan over de note. Ik ben zelf super happy met me note. Me HD2 bediende ik ook bijna altijd met twee handen omdat dat sneller was. en sms'en kan ik prima met een hand op de note.

[ Voor 5% gewijzigd door Astennu op 17-02-2012 16:59 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Ja, Google Talk en GMail en HD Widgets met eens per uur verversing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyThes
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16-05 17:38
Mijn batterij gaat een stuk minder lang mee maar dat komt omdat ik vandaag iedereen van alles(Face Unlock etc) heb moeten laten zien... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mafiatounes
  • Niet online
http://www.sammobile.com/ Jongens klikken maar de ICS leak is er voor de N7000!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 00:02
Wel voorzichtig, want ik hoor voornamelijk slechte ervaringen.

No matter the age, never lose the Kramer inside

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyThes
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16-05 17:38
Hmtsjmftsch schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 22:49:
Wel voorzichtig, want ik hoor voornamelijk slechte ervaringen.
Ik lees inderdaad ook niet veel goeds. Zijn zelfs veel mensen die beweren dat de i9220 leak stabieler is dan de n7000 leak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmonTobin
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 05-05 17:03
Ik pas wel even...lijkt niet echt de moeite waard. Sowieso zou ik het enkel aandurven met een CWM flashable ROM en voor de ROM van sammobile zie ik die nog nergens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Ik ben toch weer terug naar GB gegaan. Na drie Sleep of Deaths in een dag vind ik het wel mooi geweest. Het is een leuke build, maar ik wacht nog even op een AOSP variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waar denk je dat die Sleep of Death vandaan komt ?

Ik heb de i9220 rom er nu anderhalve dag opstaan, en heb weinig problemen ondervonden.
Alleen doen een aantal navigatieapps het niet, maar de google maps variant voldoet voor mij prima op het moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkeltje
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 28-06-2024
Ik heb helemaal niets geupdated maar gisteren avond kreeg ik plots geen leven meer in mijn Note toen ik hem wilde aanzetten.
De batterij was zeker nog voor 35 a 40% vol.
Ik was behoorlijk geschrokken :-( en heb hem dan toch maar aan de lader gehangen.
Na zo'n 10 minuten wachten kreeg ik eindelijk een batterij op het scherm te zien.
Die was voor ongeveer de helft geel, dus toch voldoende geladen.
Ik snap noch altijd niet waarom die plots niet meer wilde.
Toen hij dan uiteindelijk opstarte moest ik mijn pincode weer opnieuw ingeven.
Dat moet toch alleen maar als hij ofwel uitgezet is ofwel volledig plat geweest is.
Enfin, ik heb hem dan volledig opgeladen en alles schijnt toch weer normaal te werken.

Zijn hier nog mensen die dat meegemaakt hebben, kan zoiet zo maar gebeuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 314200

onkeltje schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 11:31:
Ik heb helemaal niets geupdated maar gisteren avond kreeg ik plots geen leven meer in mijn Note toen ik hem wilde aanzetten.
De batterij was zeker nog voor 35 a 40% vol.
Ik was behoorlijk geschrokken :-( en heb hem dan toch maar aan de lader gehangen.
Na zo'n 10 minuten wachten kreeg ik eindelijk een batterij op het scherm te zien.
Die was voor ongeveer de helft geel, dus toch voldoende geladen.
Ik snap noch altijd niet waarom die plots niet meer wilde.
Toen hij dan uiteindelijk opstarte moest ik mijn pincode weer opnieuw ingeven.
Dat moet toch alleen maar als hij ofwel uitgezet is ofwel volledig plat geweest is.
Enfin, ik heb hem dan volledig opgeladen en alles schijnt toch weer normaal te werken.

Bij mij is dat ook een paar keer gebeurd en heb de batterij eruit gehaald en weer ingedaan en de note werkte weer.
ik weet ook niet of dit normaal is maar om voordit de note op te laten sturen heb ik geen zin want ik kan mijn note niet missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkeltje
Anoniem: 314200 schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 12:40:
[...]

Bij mij is dat ook een paar keer gebeurd en heb de batterij eruit gehaald en weer ingedaan en de note werkte weer.
ik weet ook niet of dit normaal is maar om voordit de note op te laten sturen heb ik geen zin want ik kan mijn note niet missen.
Dat was ik nog vergeten te schrijven; ik had mijn batterij ook verwijderd en na een 20 tal seconden er terug in gedaan maar toen ging het nog niet.

Maar ik ben toch al blij dat ik niet de enige ben.

Aja ik ben nu gaan kijken en er staat ; 3u 29m 46s op baterij terwijl ze nu voor 100% geladen is.
Is dat gewoon een verkeerde indicatie of is hier iets anders aan de hand.
Ik krijg die informatie via Circle Battery Widget.
In een voorbeeld hier
reviews: Groot, groter, Samsung Galaxy Note
staan en veel meer uren aangegeven.

Ik vind die 3u toch verdomd weinig, ik ga dat eens in de gaten houden.

Ach nu zie ik het, ik zie de tijd dat de batterij in gebruik is en niet de resterende tijd.
Dat ziet er al beter uit.

[ Voor 35% gewijzigd door onkeltje op 18-02-2012 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
FreshMaker schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 03:34:
Waar denk je dat die Sleep of Death vandaan komt ?

Ik heb de i9220 rom er nu anderhalve dag opstaan, en heb weinig problemen ondervonden.
Alleen doen een aantal navigatieapps het niet, maar de google maps variant voldoet voor mij prima op het moment.
Geen idee. Het was met wifi aan/uit, gps aan/uit, bluetooth nooit aangehad. Persoonlijk denk ik dat het komt door het aangepaste voltage van de 19220 tov de N7000. Maar zeker ben ik natuurlijk niet :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 24-04 11:03

Ken.

\m/.([oO]).\m/

[..]

Wuw.. dit had ik van de week precies zo. Vond het al zo raar omdat ik zeker wist dat ik nog minimaal 20% over zou moeten hebben. Aan de lader hangen deed niks, maar na het verwijderen en herplaatsen van de accu startte hij weer op met idd nog 20% over. Niet fijn.. zeker niet als het nog een keer in de nacht zou gebeuren waardoor mijn wekker dus niet af gaat. Fingers crossed :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
mede daarvoor heb ik hem s nachts aaltijd aan de lader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvin
  • Laatst online: 18-05 18:10
1 x meegemaakt, maar dat was met m'n Nexus S. Wel exact hetzelfde probleem.

Overigens kan je veel meer uit je batterij halen door hem te kalibreren. Kan zo maar tot 20% meer batterijduur gaan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Ik begin ook problemen te krijgen met het laden van de Note... :'(
Aan de originele Samsung lader (in de 230V) wil 'ie gewoon niet laden. Hij geeft wel aan 'charging', maar hij charged gewoon niet. Want uren later staat 'ie nog op dezelfde batterij waarde. (of zelfs minder)
Zowel met het toestel ingeschakeld alsmede uitgeschakeld.
Hij zegt notabene 'charging' maar het percentage loopt af, i.p.v. op! :?

ps: deze zelfde lader doet het wel bij andere mobieltjes (zoals een HTC legend en een gewone Galaxy) dus de lader zelf is wel ok.

Vervolgens geprobeerd een andere lader (de originele die bij een Galaxy S hoorde) te gebruiken. Zelfde verhaal, laadt niet.

Alleen nog maar met het USB kabeltje, aangesloten op een desktop PC of een laptop, dan wil 'ie laden, maar wel erg traag.
Ook de autolader doet het prima.

Iemand enig idee wat dit kan zijn?

En nee, ik heb 'm niet geroot, er draait gewoon de meest recente, orginele Samsung f/w op. Via KIES geupdate.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
het feit dat ie wel via usb op de pc laadt geeft wel aan dat het niet hardwarematig defect is.
Ik zou hem backuppen en een volledige software herinstallatie doen kijken of het dan wel werkt.

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
harley schreef op zondag 19 februari 2012 @ 14:22:
het feit dat ie wel via usb op de pc laadt geeft wel aan dat het niet hardwarematig defect is.
Ik zou hem backuppen en een volledige software herinstallatie doen kijken of het dan wel werkt.
Dit inderdaad. Maar heb je überhaupt je telefoon al eens uit/aangezet? Dat wil namelijk ook nog weleens zulke 'vage' problemen verhelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

alex3305 schreef op zondag 19 februari 2012 @ 14:24:
[...]

Dit inderdaad. Maar heb je überhaupt je telefoon al eens uit/aangezet? Dat wil namelijk ook nog weleens zulke 'vage' problemen verhelpen.
Eh, ja. De telefoon staat iedere nacht uit....
En de accu heb ik ook al een keertje los gehad en er weer in, maar dat maakt ook weinig uit.

Net zoals nu weer. Hij hangt nu al 2 uur via USB aan de PC, en de battery charge waarde is van 36 naar 37% gegaan... 8)7

f/w versie
Net ff gechecked via KIES: PDA:LA4 CSC:LA4 (DBT)
Note: 2.6.35.7-N7000XXLA4-CL886827 Gingerbread.XXLA4

[ Voor 10% gewijzigd door ehtweak op 19-02-2012 14:50 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 342325

ehtweak schreef op zondag 19 februari 2012 @ 14:35:
[...]

Eh, ja. De telefoon staat iedere nacht uit....
En de accu heb ik ook al een keertje los gehad en er weer in, maar dat maakt ook weinig uit.

Net zoals nu weer. Hij hangt nu al 2 uur via USB aan de PC, en de battery charge waarde is van 36 naar 37% gegaan... 8)7

f/w versie
Net ff gechecked via KIES: PDA:LA4 CSC:LA4 (DBT)
Note: 2.6.35.7-N7000XXLA4-CL886827 Gingerbread.XXLA4
Als het goed is , is er al een nieuwere versie uit.
Een la6 versie.
Misschien dat die je probleem oplost. Of gewoon eens rooten!
Lijkt ingewikkeld maar is echt makkelijk!
Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Anoniem: 342325 schreef op zondag 19 februari 2012 @ 17:25:
[...]

Een la6 versie.
Succes!
LA4 is de nieuwste officiële rom. LA6 is een Russische rom van een Russische provider. Anyhow, ik kan niet weten dat jij je telefoon al eens gereboot hebt hè ;). Maar ik zou gewoon een factory reset proberen.

Laadt ie overigens wel op als de telefoon uitstaat? Want dan ligt het dus echt aan de rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

alex3305 schreef op zondag 19 februari 2012 @ 17:34:
[...]

LA4 is de nieuwste officiële rom. LA6 is een Russische rom van een Russische provider. Anyhow, ik kan niet weten dat jij je telefoon al eens gereboot hebt hè ;). Maar ik zou gewoon een factory reset proberen.

Laadt ie overigens wel op als de telefoon uitstaat? Want dan ligt het dus echt aan de rom.
Hmm, denk toch dat ik gelijk heb, lees maar :-)

http://m.nieuwemobiel.nl/n.php?id=1ba3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mafiatounes
  • Niet online
Op de site van Sammobile zijn enkel deze versies van LA6 beschikbaar allemaal oost euro.

N7000XXLA6 2.3.6 2012 January N7000OXELA1 Russia Download
N7000XXLA6 2012 February N7000OXXLA1 Romania (Cosmote) Download
N7000XXLA6 2012 February N7000OXXLA1 Romania (Vodafone) Download
N7000XXLA6 2012 February N7000OXXLA1 Serbia (Telenor) Download
N7000XXLA6 2012 February N7000OXXLA1 Hungary Download
N7000XXLA6 2012 February N7000OXXLA1 Hungary (VDH) Download
N7000XXLA6 2012 February N7000OXXLA1 Serbia Download
N7000XXLA6 2.3.6 2012 February N7000OXXLA1 Hungary (Telenor) Download
N7000XXLA6 2012 February N7000OXXLA1 Croatia (VIPNET) Download

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
Wie heeft er overigens al een extra SDHC kaart in zijn note ?
Las dat niet alles evengoed werkt. zoals al eerder gezegd ik wil wel kunnen vertrouwen op mijn GSM dus ook op evt geheugenuitbreiding.
zat te denken aan 32GB
Dit omdat hij ook als filmviewer gebruikt gaat worden in de auto tijdens de vakantie voor de kleine mbv fietshouder aan de ruggesteun/kopsteun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Anoniem: 342325 schreef op zondag 19 februari 2012 @ 17:25:
[...]

Een la6 versie.
Succes!
Nieuwere versie? Volgens KIES f/w update functie niet, dan zou mijn versie de meest recente moeten zijn...

Rooten? Maar ik voel er gewoon niks voor om er een 'afwijkend' toestel van te maken. Wat schiet ik daar mee op? Ben blij met de huidige functionaliteit...

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
harley schreef op zondag 19 februari 2012 @ 21:50:
Wie heeft er overigens al een extra SDHC kaart in zijn note ?
Las dat niet alles evengoed werkt. zoals al eerder gezegd ik wil wel kunnen vertrouwen op mijn GSM dus ook op evt geheugenuitbreiding.
zat te denken aan 32GB
Dit omdat hij ook als filmviewer gebruikt gaat worden in de auto tijdens de vakantie voor de kleine mbv fietshouder aan de ruggesteun/kopsteun.
Hier zit gewoon 32GB in de Note, gaat perfect. Wat zou dan niet goed meer werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

alex3305 schreef op zondag 19 februari 2012 @ 17:34:
[...]

Ja, maar alleen via USB. Ook via de officiele Samsung 230V lader, laadt 'ie NIET.
En met andere laders van andere mobieltjes ook niet.
Terwijl de Samsung lader wel weer andere mobieltjes laadt... 8)7

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Gewoon even terugzetten naar factory settings. Even doen via de recovery zodat je zeker weet dat alles gereset is. Blijft het probleem dan voortbestaan, eventueel even langs een Samsung Servicepoint gaan. Zij kunnen namelijk officieel een oudere/nieuwere versie er voor je opzetten om te kijken of het probleem softwarematig of hardwarematig is. Dit, mocht je niet willen kloten met je telefoon natuurlijk :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ehtweak schreef op zondag 19 februari 2012 @ 21:55:
[...]

Nieuwere versie? Volgens KIES f/w update functie niet, dan zou mijn versie de meest recente moeten zijn...

Rooten? Maar ik voel er gewoon niks voor om er een 'afwijkend' toestel van te maken. Wat schiet ik daar mee op? Ben blij met de huidige functionaliteit...
Waarom zit je dan op een site als tweakers?

Het is rooten van je telefoon is geen verplichting om in een forum als dit te mogen posten, hou dat even in je achterhoofd wanneer je weer zo'n opmerking maakt......

[ Voor 17% gewijzigd door Bullet NL op 20-02-2012 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Anoniem: 342325 schreef op zondag 19 februari 2012 @ 22:00:
[...]

Waarom zit je dan op een site als tweakers?
Mag je hier alleen maar vragen stellen als je je smartphone root dan? ;)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18-05 16:53
ehtweak schreef op zondag 19 februari 2012 @ 21:57:
[...]

Ja, maar alleen via USB. Ook via de officiele Samsung 230V lader, laadt 'ie NIET.
En met andere laders van andere mobieltjes ook niet.
Terwijl de Samsung lader wel weer andere mobieltjes laadt... 8)7
Heb je ook al een andere micro usb kabel geprobeerd met hetzelfde laadblokje van samsung?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkeltje
@ehtweak,
mij lijkt dat toch eerder een hardware probleem. Ik zou hem toch laten nazien bij een specialist ter zake.
Via de computer laadt hij ook bijna niets bij daarom.
Ik denk dat je een nieuwe batterij nodig gaat hebben, helaas.
Als ik zo lees wat je al allemaal geprobeerd hebt kan het bijna niet meer anders.
Misschien kun je even iemand anders zijn batterij in de Note stoppen en zien of die wel oplaadt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-12-2021
Nieuwe update on air .Van XXKKA naar XXLA6
Zie kleine verschillen maar niet echt sneller..... nog steeds 2.3.6

Jammer niet gelijk naar android 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 00:13

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Krijg ook de update binnen

ik heb N7000XXKKA
*Edit*
Update over the air weigert die te installeren, ben nu via Kies aan het updaten.
*Edit*

Afbeeldingslocatie: http://lmgs.nl/Images/2-update.png
Afbeeldingslocatie: http://lmgs.nl/Images/1-update.png

[ Voor 28% gewijzigd door 42dpi op 20-02-2012 12:44 ]

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkeltje
Ik heb nu ook de OTA update binnen. De grootte is 72,87 GB. (Dus niet via KIES)
Zo ver ik kon zien is alles vlot verlopen.

Ik heb: Android-versie: 2.3.6 (is dus gelijk gebleven.)
Baseband-versie: N7000XXLA4 en
Kernelversie: 2.6.35.7-N7000XXLA6-CL907341 dpi@DELL174 #2
Buildnummer: GINGERBREAD.XXLA6

Hopelijk is het allemaal zoals het zou moeten zijn.
Nu nog afwachten dat alles verdr vlot blijft werken.
Tja, een mens wilt altijd nieuwer maar of dat altijd beter is zullen we moeen afwachten hé.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Hier wordt ik wel zo godsvergeven moe van

Dit uploaden ze gewoon in een update een sms dienst uit 1962 waar echt je eerste 12 jaar Nigeriaanse Black money ervaring voor moet hebben om er in te trappen.
Afbeeldingslocatie: http://lmgs.nl/Images/welGVD.jpg

En ik heb mijn telefoon gewoon los gekocht laat Samsung lekker opzouten met die kudt spam, gelukkig heb ik root en is het weg met 2 klikken dat dan weer wel.

Fijn kudt update heeft mijn root ongedaan gemaakt.

[ Voor 6% gewijzigd door 42dpi op 20-02-2012 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:27
TerreurBV schreef op maandag 20 februari 2012 @ 12:58:

Dit uploaden ze gewoon in een update een sms dienst uit 1962 waar echt je eerste 12 jaar Nigeriaanse Black money ervaring voor moet hebben om er in te trappen.
[afbeelding]

En ik heb mijn telefoon gewoon los gekocht laat Samsung lekker opzouten met die kudt spam, gelukkig heb ik root en is het weg met 2 klikken dat dan weer wel.

nou nou... rustig maar, volgens mij is het nooit anders geweest dan dat root verdwijnt met een update, vandaar apps als rootkeeper (geen idee of deze werkt met de note overigens)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Prulleman schreef op maandag 20 februari 2012 @ 13:08:
[...]

nou nou... rustig maar, volgens mij is het nooit anders geweest dan dat root verdwijnt met een update, vandaar apps als rootkeeper (geen idee of deze werkt met de note overigens)
Nope vorige update deed niks 't is ook geen kernel update vandaar dat ik dacht dat die dan niks doet, wat er dus blijkbaar wel is gebeurd deze update zit ook vol met als die stock crap vandaar dat die zo groot is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-05 15:22

Yucko

One clown to rule them all !

Als je weet dat het geen update naar 4.0.x is (grootte van de update was je 1e hint), waarom dan toch de drang om te updaten? If it works, don't fix it!

Ik weet dat er voor DBT bv een update is zodat je een aangepast keyboard krijgt (eentje die ietswat meer naar rechts staat), maar hell no dat ik voor zo'n kleine aanpassing ga updaten. Het toestel doet op dit moment gewoon wat hij moet doen (ik gebruik toch alleen swype en wifikeyboard :P), en als ik niet weet wat een update precies inhoudt dan pas ik gewoon. Nog even daargelaten dat ik het net zoals jouw niet echt prettig zou vinden om mijn root te verliezen.

Afbeeldingslocatie: http://www.geeky-gadgets.com/wp-content/uploads/2012/01/Galaxy-Note.jpgplaatje (van oud en nieuw) zegt meer dan duizend woorden

Daarnaast vraag ik me af of die SMSdiensten niet gewoon iets is wat via je SIM geregeld wordt aangezien ik ook een los toestel gekocht heb en ik ook een icoontje van Vodafone in mijn lijst terugvind (vanaf het begin al trouwens) welke ook betrekking heeft op SMS diensten.

Afbeeldingslocatie: http://www.jajoah.nl/images/001.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jajoah.nl/images/002.png

Gewoon kijken of je je toestel weer geroot krijgt en dan die app freezen met Titanium Backup zodat hij ook niet meer in je app-lijst staat. Sommige launchers (zoals volgens mij LauncherPro, maar vast ook anderen) hebben ook een ingebouwde functionaliteit om bepaalde items uit je app-lijst te halen.

[ Voor 35% gewijzigd door Yucko op 20-02-2012 14:17 ]

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mafiatounes
  • Niet online
Hier ook net de update binnengehaald, heeft er iemand enig idee wat er veranderd is? Officieel reken ik er niet op maar een onofficiële changelog zou handig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
TerreurBV schreef op maandag 20 februari 2012 @ 12:58:

[afbeelding]

Die sms dienst zal je zelf gedaan hebben >:) heb hier twee x note en geen sms dienst.

Zie wel dat opening scherm tekst in verschenen ( veeg over scherm om te ontgrendelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

hetnet schreef op maandag 20 februari 2012 @ 14:23:
[...]

Die sms dienst zal je zelf gedaan hebben >:) heb hier twee x note en geen sms dienst.

Zie wel dat opening scherm tekst in verschenen ( veeg over scherm om te ontgrendelen)
Hell no, ik ben bijna autistisch als het gaat om troep op mijn telefoon, dit zat 100% in die update samen met andere crap zoals samsung mmm en social hub en mini dagboek.
Yucko schreef op maandag 20 februari 2012 @ 13:24:

Daarnaast vraag ik me af of die SMSdiensten niet gewoon iets is wat via je SIM geregeld wordt aangezien ik ook een los toestel gekocht heb en ik ook een icoontje van Vodafone in mijn lijst terugvind (vanaf het begin al trouwens) welke ook betrekking heeft op SMS diensten.

[afbeelding][afbeelding]

Gewoon kijken of je je toestel weer geroot krijgt en dan die app freezen met Titanium Backup zodat hij ook niet meer in je app-lijst staat. Sommige launchers (zoals volgens mij LauncherPro, maar vast ook anderen) hebben ook een ingebouwde functionaliteit om bepaalde items uit je app-lijst te halen.
Sowieso dat die sms diensten app geïnstalleerd wordt door Samsung (voor de update had ik alles verwijderd incl back .apk) misschien bij detectie van provider dat de app zijn naam veranderd.

Rooten ben ik nu mee bezig lijkt nog niks beter te zijn dan downgraden en flashen en een aangepast rom, maar dat wil ik niet ik wil de stock rom met root..... nu al spijt van de update.

[ Voor 16% gewijzigd door 42dpi op 20-02-2012 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualjoe
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-05 10:32
Kun je de Note ook zonder problemen opladen met 2000ma (2A) ipv de standaard 1000ma (1A)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

virtualjoe schreef op maandag 20 februari 2012 @ 14:35:
Kun je de Note ook zonder problemen opladen met 2000ma (2A) ipv de standaard 1000ma (1A)?
Ja dat moet wel kunnen ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
TerreurBV schreef op maandag 20 februari 2012 @ 14:34:
Rooten ben ik nu mee bezig lijkt nog niks beter te zijn dan downgraden en flashen en een aangepast rom, maar dat wil ik niet ik wil de stock rom met root..... nu al spijt van de update.
Pff, je doet wel heel para bradda ;) Omdat er 3 apps opzitten die niets doen als je ze niet gebruikt flip je de tent uit?

Dan zou ik lekker CM7 gaan installeren als ik jou was, heb je helemaal geen Samsung/provider meuk meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheeks
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 31-01 09:55
Net de update geïnstalleerd, dingen die ik zie:

Mijn agenda synct weer goed
De boekenbol app is weg(eindelijk)
De iconen lijken kleiner
Sommige iconen zijn wat aangepast(bel icoon, zal wel iets legaals zijn)
Unlock patroon is wat kleiner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

418O2 schreef op maandag 20 februari 2012 @ 14:45:
[...]

Pff, je doet wel heel para bradda ;) Omdat er 3 apps opzitten die niets doen als je ze niet gebruikt flip je de tent uit?

Dan zou ik lekker CM7 gaan installeren als ik jou was, heb je helemaal geen Samsung/provider meuk meer.
Flippen doe ik niet, ik erger me er gewoon aan als een toestelmaker mij probeert op te zadelen met apps die niet te verwijderen zonder root en die structureel zijn ontworpen om iemand uit te lokken en kosten te maken voor iets wat zeer achterhaald is en totaal niet in waarde staat met de kosten daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:27
TerreurBV schreef op maandag 20 februari 2012 @ 15:19:
[...]

Flippen doe ik niet, ik erger me er gewoon aan als een toestelmaker mij probeert op te zadelen met apps die niet te verwijderen zonder root en die structureel zijn ontworpen om iemand uit te lokken en kosten te maken voor iets wat zeer achterhaald is en totaal niet in waarde staat met de kosten daarvoor.
dat had je eerder moeten bedenken en een nexus moeten halen. (of je installeert natuurlijk gewoon een CM rom of andere kale android versie).

Er zijn genoeg oplossingen voor je "probleem" dus je moet het of accepteren of oplossen, maar je moet je niet druk maken over iets wat je tijdens de aanschaf al had kunnen weten (afgezien van het feit dat deze app er misschien niet eerder opstond wist je dat het toestel met TW wordt geleverd en dus allerhande samsung crap bevat.)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
Prulleman schreef op maandag 20 februari 2012 @ 15:34:
[...]

dat had je eerder moeten bedenken en een nexus moeten halen. (of je installeert natuurlijk gewoon een CM rom of andere kale android versie).

Er zijn genoeg oplossingen voor je "probleem" dus je moet het of accepteren of oplossen, maar je moet je niet druk maken over iets wat je tijdens de aanschaf al had kunnen weten (afgezien van het feit dat deze app er misschien niet eerder opstond wist je dat het toestel met TW wordt geleverd en dus allerhande samsung crap bevat.)
En dan nog ...... heb jij um die app van sms dienst ?
Ik heb hier 2 Note gevallen en kan die sms dienst niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

jip_86 schreef op zondag 19 februari 2012 @ 22:34:
[...]

Heb je ook al een andere micro usb kabel geprobeerd met hetzelfde laadblokje van samsung?
Andere kabel maakt geen verschil...

Had vandaag de Note in de auto, aangesloten aan het no-name-eBay-oplaadsnoertje. En dat werkt als een speer. Gewoon goed laden en na 2 uurtjes gewoon helemaal vol. :?

[ Voor 25% gewijzigd door ehtweak op 20-02-2012 16:36 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

hetnet schreef op maandag 20 februari 2012 @ 16:29:
[...]

En dan nog ...... heb jij um die app van sms dienst ?
Ik heb hier 2 Note gevallen en kan die sms dienst niet vinden.
Simtoolkit ook goed, het heeft verschillende namen in talen en per provider.
Prulleman schreef op maandag 20 februari 2012 @ 15:34:
[...]

Nee ik wou en wil geen nexus ik wou een Note, en ik wist en weet dat ze die troep er opzetten ik heb het ook over algemeen waarom ze zulke praktijken verrichten, ik weet hoe ik het er af moet krijgen maar 97% van de Android toestellen weet dit niet daar maar ik mij kwaad om.

Elke laptop fabrikant doet ook altijd de grootste moeite om een laptop/prefab dekstop tot de nok toe afgeladen te leveren met trial en bloatware maar goed die zooi kan je nog verwijderen zonder al te veel moeite, dit kan dus niet bij veel android toestelen omdat ze de apps als systemapps kenmerken.

Ik kan me nog goed herinneren mijn eerste abbo telefoon de W800I die zat toen afgeladen met robbie williams ringtones plaatjes en troep (was geen limited edition met cd ofzo) stond ook allemaal opslot en waarom?!

Ik rage/spuug m'n gal gewoon om het feit dat ze zoveeeeel troep op de toestellen zetten.
Want ze moeten allemaal een ''eigen'' market leveren die toch faalt of een of andere chat app waar niemand zich voor aanmeld of een of ander boeken app waar je nog goedkoper uit bent als je het boek fysiek koopt.

[ Voor 8% gewijzigd door 42dpi op 20-02-2012 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
De samsungstore heeft een paar apps die je anders niet kan downloaden, of waar je voor moet betalen. Ik snap eerlijk waar niet wat je probleem is, die software doet niets als je het niet opstart.

dat is wat anders dan bloatware op je laptop dat constant meedraait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

418O2 schreef op maandag 20 februari 2012 @ 16:38:
De samsungstore heeft een paar apps die je anders niet kan downloaden, of waar je voor moet betalen. Ik snap eerlijk waar niet wat je probleem is, die software doet niets als je het niet opstart.

dat is wat anders dan bloatware op je laptop dat constant meedraait.
En van mij kant kan ik het niet snappen dat je het kan accepteren dat je iets koopt maar blijkbaar de producent kan blijven bepaald wat jij wel en niet op je telefoon hebt staan, zonder dat je flashed of root.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Mja, ik heb er geen last van dus ik maak me er niet zo druk om...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko

Yucko

TerreurBV schreef op maandag 20 februari 2012 @ 16:43:
[...]

En van mij kant kan ik het niet snappen dat je het kan accepteren dat je iets koopt maar blijkbaar de producent kan blijven bepaald wat jij wel en niet op je telefoon hebt staan, zonder dat je flashed of root.
Tja, de merken willen zich onderscheiden van de ander en dat gebeurd nu eenmaal ook middels software (waaronder bv. de skin/launcher en andere apps) die men meeleverd op de telefoon.

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl-x
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-03 14:07
Maar, uh... Iets van een changelog ? Of iemand iets nuttigs opgemerkt aan deze versie?
Ik zou bij god niet weten wat er mis is met de huidige geinstalleerde versie bij mij.
Alles werkt super. Alles...
(Ok, ok, de stock mail client heeft kuren met de everyone.net mail server. Maar dat zullen ze vast niet hebben opgelost.)

Ik ga het niet installeren , tenzij ik later nog lees dat andere iets de moeite waard hebben gevonden.

Wel jammer dat ze op de valreep met een nieuwe 2.3.6 update komen. Betekent vast ics nog even op zich zal laten wachten.

[ Voor 10% gewijzigd door nl-x op 20-02-2012 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mafiatounes
  • Niet online
nl-x schreef op maandag 20 februari 2012 @ 22:06:
Maar, uh... Iets van een changelog ? Of iemand iets nuttigs opgemerkt aan deze versie?
Ik zou bij god niet weten wat er mis is met de huidige geinstalleerde versie bij mij.
Alles werkt super. Alles...
(Ok, ok, de stock mail client heeft kuren met de everyone.net mail server. Maar dat zullen ze vast niet hebben opgelost.)

Ik ga het niet installeren , tenzij ik later nog lees dat andere iets de moeite waard hebben gevonden.

Wel jammer dat ze op de valreep met een nieuwe 2.3.6 update komen. Betekent vast ics nog even op zich zal laten wachten.
Dit zijn de veranderingen die ik tot nu toe heb opgemerkt, er is mogelijk onderhuids ook wat verbeterd denk aan bereik, batterij enz.

er zijn wat iconen aangepast
Unlocken werkt wat beter
Er is in het toetsenbord een extra rij met nummers toegevoegd

Deze update betekent niet dat ICS niet snel zal komen er zijn al twee ICS alpha of beta's geleakt dus er wordt wel degelijk aan gewerkt bij Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01:51
TerreurBV schreef op maandag 20 februari 2012 @ 16:43:
[...]

Je weet dat je laptop/smartphone er goedkoper door wordt als die bloat erbij wordt geinstalleerd?
Voortaan gewoon even checken of de update al geroot is, voordat je eraan begint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
De LAx-roms zijn echt een heel stuk beter dan de KKx-roms hoor. Ze werken veelal een stuk soepeler en lijken performance-wise erg op de Ice Cream Sandwhich roms, alhoewel die laatste natuurlijk nog een tijdje sneller en beter zijn.

De voornaamste changes zijn in ieder geval:
  • Eenhandig gebruik van het toestel
  • Touchscreen is een stuk soepeler (althans voor mij vanaf KKA)
  • Betere batterijduur
  • Kortere unlock en screen-off tijd
  • Unlockscherm is een stuk beter
  • S-pen werkt beter voor sommige users (bij mij)
  • Zaklampwidget zit erin :) (vanaf KKA)
LA3 - LA6 raad ik dus erg aan om te installeren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ik wil hem wel, maar de update komt niet binnen

http://t.co/9xndaiem
Afbeeldingslocatie: https://p.twimg.com/AmGpbnVCEAAVTJy.png

En de samsung webcare op twitter helpt ook niet echt, want ze snappen er niet zoveel van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Hmmm, net de Note aan kies gehangen. En zowaar, hij zag dat er een f/w update was. Ok, gaat u gang...
(dezelfde procedure heb ik al meerdere malen uitgevoerd)
Downloaden en laden in de Note.
Vervolgens "downloading... Do not turn off target !!" staat er op het scherm van de Note.
Dit plaatje dus:
Afbeeldingslocatie: http://1.bp.blogspot.com/-WGYwek386qg/Twqlkl7HU8I/AAAAAAAAACA/IYT-BoR9ntQ/s1600/Galaxy-S2-Download-Mode.png

En dat nu al een kwartier lang.... :?

KIES op de PC heeft inmiddels een foutmelding gegeven "Apparaat reageert niet. Start apparaat opnieuw op om het probleem op te lossen"
Wat denken jullie? Zal ik wel/niet de Note nu uit kunnen zetten? Zou de f/w update voltooid zijn, of is 'ie nu gecrashed? :S

[ Voor 11% gewijzigd door ehtweak op 21-02-2012 09:36 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

ehtweak schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 09:30:
Hmmm, net de Note aan kies gehangen. En zowaar, hij zag dat er een f/w update was. Ok, gaat u gang...
(dezelfde procedure heb ik al meerdere malen uitgevoerd)
Downloaden en laden in de Note.
Vervolgens "downloading... Do not turn off target !!" staat er op het scherm van de Note.
Dit plaatje dus:
[afbeelding]

En dat nu al een kwartier lang.... :?

KIES op de PC heeft inmiddels een foutmelding gegeven "Apparaat reageert niet. Start apparaat opnieuw op om het probleem op te lossen"
Wat denken jullie? Zal ik wel/niet de Note nu uit kunnen zetten? Zou de f/w update voltooid zijn, of is 'ie nu gecrashed? :S
Zolang je dat ziet is die alleen aan het downloaden geweest van de update.zip dus nog niks geïnstalleerd, je kan het apparaat gewoon veilig rebooten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
bij mijn kernel wakelocks staat dit

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/jHWRBgP0VzQha8Q3OD8bl9wA/full.png

Zoveel GPS tijd lijkt mij niet handig? GPS staat uit en heb maps niet aanstaan ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Toch is dat Samsung KIES wel brakke software zeg. :N
Regelmatig herkent 'ie een mobiel niet. En dat heb ik op diverse platforms (zowel op een XP als een Win7 machine). En in kombinatie met een Note of een Galaxy S. Het is af en toe net een gokspelletje, doet 'ie het wel of doet 'ie het niet?

BTW: zojuist (tweede poging) is de f/w upgrade van de Note wel succesvol voltooid. Ben benieuwd of het ook invloed heeft op het oplaadproces.

[edit]
Toch bizar. De Note is via USB aangesloten op de PC. Geeft keurig aan dat 'ie aan het opladen is. En vervolgens zie ik de accustatus TERUGlopen?! Van 83, 82, 81% 8)7
Dat noem ik geen OPladen, maar ONTladen.

[ Voor 20% gewijzigd door ehtweak op 21-02-2012 10:17 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Laptop of PC? Laptops leveren namelijk niet altijd even veel stroom en dan kan het zijn dat hij meer stroom verbruikt dan krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Maar dat was nu juist het probleem. Via de netoplader wilde 'ie NIET laden, en via de PC (zowel laptop als desktop) wel.
En nu niet meer... :?
Ik heb de Note zelfs uitgezet, en zelfs dan, na een uur weer aangezet, geeft 'ie een lagere accustand aan (terwijl 'ie ondertussen heeft geladen) bij het weer inschakelen.

[ Voor 37% gewijzigd door ehtweak op 21-02-2012 10:55 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Oke, dat is wel apart.

Ik krijg dus geen update omdat ik geen NL toestel heb (grieks geloof ik). Lekker kak, wel een nadeel van het kopen bij een "prijsvechter"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko

Yucko

418O2 schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 10:54:
Oke, dat is wel apart.

Ik krijg dus geen update omdat ik geen NL toestel heb (grieks geloof ik). Lekker kak, wel een nadeel van het kopen bij een "prijsvechter"
dat heeft volgens mij niets te maken dat je geen NL toestel hebt want de mijne is dat ook niet (Pools) en ik krijg toch echt een andere melding te zien in KiES (dat ik de nieuwste firmware heb en dat er geen update is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 219809

alex3305 schreef op maandag 20 februari 2012 @ 22:21:
De LAx-roms zijn echt een heel stuk beter dan de KKx-roms hoor. Ze werken veelal een stuk soepeler en lijken performance-wise erg op de Ice Cream Sandwhich roms, alhoewel die laatste natuurlijk nog een tijdje sneller en beter zijn.

De voornaamste changes zijn in ieder geval:
  • Eenhandig gebruik van het toestel
  • Touchscreen is een stuk soepeler (althans voor mij vanaf KKA)
  • Betere batterijduur
  • Kortere unlock en screen-off tijd
  • Unlockscherm is een stuk beter
  • S-pen werkt beter voor sommige users (bij mij)
  • Zaklampwidget zit erin :) (vanaf KKA)
LA3 - LA6 raad ik dus erg aan om te installeren!
Heb zojuist de update gedownload en heb nu versie LB1. :)
Zal wel komen omdat ik een duits toestel heb.
Volgens SamMobile is er voor Duitsland een versie LB1 uit.

Heb nog geen verschillen kunnen ontdekken.

Wel flutsoftware dat Kies:

Krijg eerst een melding dat er een nieuwe update is, gaat vervolgens downloaden en geeft daarna
aan dat mijn toestel niet herkent wordt 8)7

Moest het toestel afkoppelen, batterij eruit, er weer in, aanzetten en weer koppelen met Kies
en vervolgens begint het downloaden opnieuw en herkent het toestel zowaar. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Yucko schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 11:20:
[...]

dat heeft volgens mij niets te maken dat je geen NL toestel hebt want de mijne is dat ook niet (Pools) en ik krijg toch echt een andere melding te zien in KiES (dat ik de nieuwste firmware heb en dat er geen update is)
Samsung Nederland @Samsung_NL · Open
@maxx0r Je kunt niet zorgen dat je toestel Nederlands wordt, dat kan niet. Helaas heb ik geen informatie over updates in het buitenland.
40m maxx0r @maxx0r · Open

@Samsung_NL of ik moet mijn CSC zelf aanpassen dus?
28m Samsung Nederland @Samsung_NL · Open

@maxx0r Maar dat is niet mogelijk
20m maxx0r @maxx0r · Open

@Samsung_NL via de officiele manier? Uit welk land komt mijn telefoon dan wel?
7m Samsung Nederland @Samsung_NL · Open

@maxx0r Dat weten we niet, alleen weten we dat het geen Benelux telefoon is
5m maxx0r @maxx0r · Open

@Samsung_NL Dan zoek ik wel even een rom op en ga ik met Odin aan de slag.
Samsung Nederland @Samsung_NL Close

@maxx0r Ik had graag gewild dat ik wat anders kon melden, maar dat kan ik helaas niet! Wij kunnen hem namelijk ook niet Nederlands maken
Hide conversation
11:31 AM - 21 Feb 12 via web · Details
Reply Retweet Favorite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Zoals bij elke telefoon fabrikant worden updates per land of serie van landen uitgerold. Uit welk land je telefoon komt (waarvoor hij geproduceerd wordt) zit vastgebakken in het serienummer van de telefoon. Ook de softwareconfiguratieversie geeft dit weer bij mijn Motorola Milestone ( in dat nummer zit IT als laatste letters, wat weergeeft dat hij meegaat met de italiaanse update schema's)

Ze proberen te voorkomen dat de update servers plat gaan door dit soort update schema's.

Helaas blijkt ook dat niet alle landen even ver gaan in die updates. Dit is de fabrikant WEL aan te rekenen.
Dat je in NL via grijze import telefoons hebt met serienummers vanuit heel EU is puur een probleem gecreëerd door de importeurs (prijsvechters) van telefoonwinkels. Voor update schema's moet je vaak de website, facebook of andere bronnen rondom de fabrikant raadplegen. Soms geven ze aan dat de eerste week een serie landen geupdate wordt, en dat daarna een tweede week een volgende serie aan de beurt is.

Kun je aangeven waar jij je griekse prijsvechters Note vandaan hebt? Misschien kunnen we dan de winkels/importeurs koppelen aan de landen, zodat iedereen een beetje kan nagaan welk landen-update schema zijn telefoon bij hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
belsimpel.

maar ik zit op kka, sowieso vrij oude sw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Hier is de website om het een beetje bij te houden welke updates per land er beschikbaar zijn, tevens zie je de landcode, die je ook terugziet op de device als het goed is.

http://devsrom4android.bl...-note-n7000-firmware.html

February 2012 firmware updates for Galaxy Note
Europe
Austria ATO - N7000XXLA6/N7000OXXLA1/N7000XXLA4 (Android 2.3.6 Gingerbread)
Baltic SEB - N7000XXLA6/N7000OXXLA1/N7000XXLA4(Android 2.3.6 Gingerbread)
Belgium LUX - N7000XXLA6/N7000LUXKL1/N7000XXLA4 (Android 2.3.6 Gingerbread)
Croatia (Vipnet) VIP – N7000XXLA6/N7000OXXLA1/N7000XXLA4 (Android 2.3.6 Gingerbread)
Czech Republic XEZ - N7000XXLA6/N7000OXXLA1/N7000XXLA4 (Android 2.3.6 Gingerbread)
Hungary XEH -N7000XXLA6/N7000OXXLA1/N7000XXLA4 (Android 2.3.6 Gingerbread)
Hungary VDH -N7000XXLA6/N7000OXXLA1/N7000XXLA4 (Android 2.3.6 Gingerbread)
Hungary (Telenor) PAN -N7000XXLA6/N7000OXXLA1/N7000XXLA4 (Android 2.3.6 Gingerbread)
Romania (Cosmote) COA – N7000XXLA6/N7000OXXLA1/N7000XXLA4 (Android 2.3.6 Gingerbread)
Romania (Vodafone) CNX – N7000XXLA6/N7000OXXLA1/N7000XXLA4 (Android 2.3.6 Gingerbread)
Russia SER – N7000XXLA6 / N7000OXELA1/N7000XXLA4 (Android 2.3.6 Gingerbread)
Serbia (Telenor) MSR – N7000XXLA6/N7000OXXLA1/N7000XXLA4 (Android 2.3.6 Gingerbread)
Slovakia XSK – N7000XXLA6/N7000OXXLA1/N7000XXLA4 (Android 2.3.6 Gingerbread)
Turkey TUR – N7000XXLA4/N7000OJVKL1/N7000XXLA4 (Android 2.3.6 Gingerbread)
Netherlands XEN - N7000XXLA6/N7000XENLA1/N7000XXLA4/N7000XXLA6 (Android 2.3.6 Gingerbread)

Tevens een lijst met stockroms als je ODIN wilt gebruiken:
http://droidangel.blogspo...xy-note-gt-n7000-all.html

Edit, bovenste link vervangen door de echte....

[ Voor 10% gewijzigd door Get!em op 21-02-2012 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
ik heb nu nee. die lopen dus achter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmonTobin
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 05-05 17:03
Anoniem: 290423 schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 15:51:
[...]

Op deze manier moet ik het nu doen,ik heb vanwege mijn werk 4 mailacounts
En krijg ongeveer 40+ mailtjes per dag......das een hoop klikken.
Syncen gaat niet wij halen de mail via pop op.(lang verhaal).

Het zal dus k9 gaan worden,had graag het originele programma gebruikt.
Misschien bij de volgende update 8)7
Met de standaard e-mail applicatie in de gelekte ICS beta kun je nu per dag met één vinkje alle mails (dus voor die dag) selecteren en verwijderen. Op deze manier kun je wel een stuk sneller je mailboxen opschonen/beheren.

Voor nu heb je daar niet zo heel veel aan, maar wanneer ICS officieel uit is, wordt het je iig iets makkelijker gemaakt met de default e-mail applicatie... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkpaulus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-03 19:47
Ik krijg steeds de melding dat er geen update is voor mijn toestel is, ik kom er ook niet uit uit welk land dit toestel komt. Heb hem gewoon los gekocht bij belsimpel.nl

Afbeeldingslocatie: http://www.freebits.nl/images/751SC20120221_131855.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko

Yucko

Ik vind dat toch een bedenkelijk antwoord van Samsung_NL want zoals je zelf weet kun je een CSC code weldegelijk aanpassen, maar je bent beperkt tot de opties die jouw toestel je geeft. Zit je gewenste CSC code er dan niet tussen dan kun je inderdaad niet wisselen (zo kan ik niet wisselen naar XEN of DBT)

Mijn opties zijn bv:
(XSK, XEZ, XEO, XEH, XEF, XEE, WIN, VVT, VOM, VOD, VIP, VIM, VGR, VDH, VDF, VDC, TWO, TSR, TRA, TPH, TOP, TMU, TMT, TMS, SMO, SIM, SEB, ROM, PHE, PAN, ORS, ORA, OMN, O2U, O2I, O2C, NEE, MTL, MSR, MOB, MKO, KRO, ITV, HAT, GBL, FTM, FOP, EUR, ERO, DNF, CYV, CYO, CRO, COS, COA, CNX, BOG, BGL, AUT, ATO, ATL, AMN)
Henkpaulus schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 13:24:
Ik krijg steeds de melding dat er geen update is voor mijn toestel is, ik kom er ook niet uit uit welk land dit toestel komt. Heb hem gewoon los gekocht bij belsimpel.nl

[afbeelding]
*#06# om je IMEI code te achterhalen
*#272*IMEI# om je CSC code te achterhalen

Let wel op dat je daar geen andere code selecteert en alleen kijkt wat hij nu is, want bij het kiezen van een code wordt nl. je telefoon gereset.
Gebruik van de 2e code is dan ook geheel voor eigen risico.

[ Voor 29% gewijzigd door Yucko op 21-02-2012 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

M'n Note blijft raar doen met dat oplaadgebeuren. En zo te zien heeft de laatste f/w update ook niet geholpen. Hij hangt nu al weer een paar uur aan een netoplader. Geeft aan dat 'ie aan het opladen is, maar inwerkelijkheid laadt 'ie NIET op. Zowel met de Note aan of uit, blijft de batterij capaciteit teruglopen, ipv oplopen.

En het rare is, hij herkent ook keurig of er een AC oplader aanhangt of puur USB (via een PC), alleen hij doet er weinig mee. :?

Heb trouwens een XEN model (= gewoon NL). Iemand enig idee wat de meest onbureaucratische manier is van service? Rechtstreeks bij Samsung of via de winkel (gigavolt) waar ik 'm gekocht heb?

Lastige is natuurlijk dat dit weer zo'n 'vaag' probleem is. Loop groot risico 'm terug te krijgen met "er is niks aan de hand hoor" :F

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Als ik nu eenmalig de nederlandse ODIN Rom erover gooi pik ik daarna toch gewoon de reguliere updates mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko

Yucko

418O2 schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 13:48:
Als ik nu eenmalig de nederlandse ODIN Rom erover gooi pik ik daarna toch gewoon de reguliere updates mee?
lijkt me wel want die zal een lijst met CSC codes hebben waar dan de XEN code in staat en geselecteerd zal zijn.

Ik snap eerlijk gezegd ook niet wat het voordeel voor Samsung is om dezelfde toestellen met verschillende CSC opties/lijsten te leveren. Dit omdat er dus bestanden zijn die afwijken tussen de verschillende roms, ergo meer werk

[ Voor 4% gewijzigd door Yucko op 21-02-2012 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Dat je updates segmenteerd snap ik ook wel, maar als je het pushed kan je toch de hele wereld wel in 2 weken naar dezelfde versie brengen?

Apple brengt binnen 3 dagen alle iPhones en iPads naar 1 iOs versie, dan moet Samsung dat toch met gemak in 2 weken kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

418O2 schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 14:19:
Dat je updates segmenteerd snap ik ook wel, maar als je het pushed kan je toch de hele wereld wel in 2 weken naar dezelfde versie brengen?

Apple brengt binnen 3 dagen alle iPhones en iPads naar 1 iOs versie, dan moet Samsung dat toch met gemak in 2 weken kunnen?
Dat is ook een punt wat ik nog niet snap. Het enige is dat er verschillende versies zijn per type netwerk (vergelijk GSM hier en USA)
Mogelijk spelen er nog land gerelateerde regelgeving mee?

Anyhow, ik hoop dat mijn Note die onderweg is de NL versie heeft of in iedergeval eentje die goed te updaten is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Waar heb je hem besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Ik ga straks mijn telefoon maar downgraden het toetsenbord is na de update is verschrikkelijk elke keer als ik een aanslag terug wil druk ik per ongeluk op enter versturen dus, en ik wil mijn root terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Studentmobiel.

Vorige keer kreeg ik daar een Italiaanse Milestone, dus ben benieuwd waar de Note vandaag gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Je kan het zien aan het al dan niet aanwezig zijn van een flipcover. Als die er niet bij zit heb je grijze import.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Het zal sowieso een witte worden, dus ben heel benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko

Yucko

418O2 schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 14:19:

segmenteren ok, maar dat kan ook door iedereen dezelfde lijst met CSC codes te geven maar een andere optie te selecteren. Nu zit je dus met het probleem dat mijn lijst van CSC codes bv. niet overeenkomt met de lijst van iemand anders met een Note. Voor de rest precies hetzelfde toestel.

Voor de taal maakt het ook niets uit want volgens mij kun je op elk toestel nl. wel elke taal selecteren die je wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl-x
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-03 14:07
418O2 schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 10:54:
Oke, dat is wel apart.

Ik heb mijn Griekse Note gratis naar een Nederlandse laten omzetten bij een Samsung Service Punt.
(Vind de Samsung Service punten op de website van Samsung. De mijne was toevallig bij mij in het winkelcentrum, in een bestaande belwinkel.)

Duurde uiteindelijk niet eens een halfuur.

(Ga wel op een door-de-weekse dag. Niet in het weekend. En ruim voor sluitingstijd. Anders heb je kans dat je, zoals ik, opnieuw moet gaan of je telefoon moet achterlaten..)

[ Voor 17% gewijzigd door nl-x op 21-02-2012 14:50 ]

Pagina: 1 ... 16 ... 43 Laatste

Let op:
Problemen met KIES horen in dit topic.

Alles over custom ROM's voor de Galaxy Note hoort in [Samsung Galaxy Note] Custom ROM's & Custom Firmware.