Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

nl-x schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 14:49:
[...]

Ik heb mijn Griekse Note gratis naar een Nederlandse laten omzetten bij een Samsung Service Punt.
(Vind de Samsung Service punten op de website van Samsung. De mijne was toevallig bij mij in het winkelcentrum, in een bestaande belwinkel.)

Duurde uiteindelijk niet eens een halfuur.

(Ga wel op een door-de-weekse dag. Niet in het weekend. En ruim voor sluitingstijd. Anders heb je kans dat je, zoals ik, opnieuw moet gaan of je telefoon moet achterlaten..)
Goede tip! Garantie behouden + updates van NL ! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

418O2 schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 14:34:
Je kan het zien aan het al dan niet aanwezig zijn van een flipcover. Als die er niet bij zit heb je grijze import.
Ik heb ook bij Studentmobiel besteld en was volgens mij gewoon een Nederlands model, doosje + handleiding e.d was nederlands en inclusief flipcover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Verwijderd schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 15:08:
[...]

Ik heb ook bij Studentmobiel besteld en was volgens mij gewoon een Nederlands model, doosje + handleiding e.d was nederlands en inclusief flipcover
Thanks voor de info. Dan weet ik wat ik kan verwachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmonTobin
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 05-05 17:03
Get!em schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 15:09:
[...]

Thanks voor de info. Dan weet ik wat ik kan verwachten :)
Niet wat salescode betreft i.i.g. (en daar gaat het om met updaten).

Ik heb mijn Note ook van Studentmobiel en op die Note stond in eerste instantie de Japanse salescode ingesteld. Toen kon ik hem nog wel aanpassen naar Europees.

[ Voor 9% gewijzigd door AmonTobin op 21-02-2012 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17:35
Verwijderd schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 15:08:
[...]

Ik heb geen flipcover van studentmobiel gehad, (witte note). CSC is wel XEN als ik nu kijk. Had net een OTA update te pakken waardoor ik nu ook op de LA4 zit. Al staat er bij sommige aanduidingen ook LA6. Snap die hele serie type aanduidingen nog niet heel erg. Wonder dat ze het bij Samsung zelf nog snappen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkeltje
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 28-06-2024
TerreurBV schreef op maandag 20 februari 2012 @ 16:43:
[...]

En van mij kant kan ik het niet snappen dat je het kan accepteren dat je iets koopt maar blijkbaar de producent kan blijven bepaald wat jij wel en niet op je telefoon hebt staan, zonder dat je flashed of root.
Ik heb ook dingen in mijn auto zitten waar ik niet om gevraagd heb maar die de auto wel duurder maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkpaulus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-03 19:47
*#06# om je IMEI code te achterhalen
*#272*IMEI# om je CSC code te achterhalen

Let wel op dat je daar geen andere code selecteert en alleen kijkt wat hij nu is, want bij het kiezen van een code wordt nl. je telefoon gereset.
Gebruik van de 2e code is dan ook geheel voor eigen risico.
Als ik dit intoets bij mijn bel gedeelte : *#272*IMEI# dan krijg ik eerst de melding USSD-code actief en na een paar seconden krijg ik de melding : unknow application.

Wat doe ik verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Henkpaulus schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 19:08:
[...]

Als ik dit intoets bij mijn bel gedeelte : *#272*IMEI# dan krijg ik eerst de melding USSD-code actief en na een paar seconden krijg ik de melding : unknow application.

Wat doe ik verkeerd?
Ik denk dat je het woord IMEI letterlijk hebt ingevoerd?

Zoek eerst de IMEI op en voer het nummer dat je dan krijgt in op de plaats waar IMEI staat.

Dus eerst: *#06# om je IMEI code te krijgen en daarna invullen *#272*IMEI-nummer#

Succes

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2012 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkpaulus
Verwijderd schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 19:27:
[...]

Ik denk dat je het woord IMEI letterlijk hebt ingevoerd?

Zoek eerst de IMEI op en voer het nummer dat je dan krijgt in op de plaats waar IMEI staat.
Ja dat klopt hehe, nu is het wel gelukt :)

Maar nu krijg ik de code : KOR en bovenaan staat Korea.
Dus neem aan dat dit een koreaans toestel is, maar hoe kan ik deze nu het beste updaten aangezien ik nog op 2.3.5 zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Henkpaulus schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 19:32:
[...]

Ja dat klopt hehe, nu is het wel gelukt :)

Maar nu krijg ik de code : KOR en bovenaan staat Korea.
Dus neem aan dat dit een koreaans toestel is, maar hoe kan ik deze nu het beste updaten aangezien ik nog op 2.3.5 zit?
Al geprobeerd met kies of anders via ota?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkpaulus
Met kies krijg ik de melding : uw apparaat ondersteund geen software upgrade via kies.
En via Ota krijg ik de melding dat er geen update beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Henkpaulus schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 19:45:
Met kies krijg ik de melding : uw apparaat ondersteund geen software upgrade via kies.
En via Ota krijg ik de melding dat er geen update beschikbaar is.
Dan kun je nog hier naartoe en daar de laatste firmware downloaden.

De laatste is LB1 (duitsland)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkpaulus
Oke bedankt!

Maar ben hier redelijk nieuw mee en daarom erg voorzichtig. Maar klopt het dat ik dan deze moet hebben GT-S8500

S8500BULB1 *

2012 February

S8500VFGLB1

Netherlands (Vodafone) ?

Er staat tussen haakjes vodafone, maar heb een simlock vrij toestel en heb er een sim in van kpn

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Henkpaulus schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 19:56:
Oke bedankt!

Maar ben hier redelijk nieuw mee en daarom erg voorzichtig. Maar klopt het dat ik dan deze moet hebben GT-S8500

S8500BULB1 *

[...]
Nee dat is voor de Samusng GT-S8500, de Wave geloof ik. Mocht je het niet weten kun je het beste gewoon bij de standaardrom blijven of eventueel je CSC veranderen en dan proberen te upgraden. Of natuurlijk jezelf goed inlezen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Henkpaulus schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 19:56:
Oke bedankt!

S8500BULB1 *

2012 February

S8500VFGLB1

Netherlands (Vodafone) ?

Er staat tussen haakjes vodafone, maar heb een simlock vrij toestel en heb er een sim in van kpn
Nee, die moet je niet hebben.

GT-N7000

N7000XXLB1

2012 February

N7000OXALB1

Open Germany

Die moet je downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17:22
@Henkpaulus:

Laatste firmware:
http://www.hotfile.com/dl..._N7000OXALB1_DBT.zip.html

Hoe te installeren:
http://forum.xda-develope...1424997&referrerid=302037
PC Odin methode. Lijkt moeilijker dan het is

Altijd voor de zekerheid een back up maken (mocht je documenten hebben die je niet kwijt wilt)
Alleen doen als je er van bewust bent dat het wel eens mis kan gaan (is ook weer op te lossen)

No matter the age, never lose the Kramer inside

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkpaulus
Bedankt voor jullie hulp! Maar omdat ik over een koreaanse uitgave beschik moet ik dan in de toekomst altijd handmatig updaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hawleri
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
harley schreef op zondag 19 februari 2012 @ 21:50:
Wie heeft er overigens al een extra SDHC kaart in zijn note ?
Las dat niet alles evengoed werkt. zoals al eerder gezegd ik wil wel kunnen vertrouwen op mijn GSM dus ook op evt geheugenuitbreiding.
zat te denken aan 32GB
Dit omdat hij ook als filmviewer gebruikt gaat worden in de auto tijdens de vakantie voor de kleine mbv fietshouder aan de ruggesteun/kopsteun.
Sterker nog, de sandisk microsd kaart van 64gb werkt ook gewoon in de note.. En best rap ook nog moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• my_fiero
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12-09 11:32
Ook ik ben gezwicht voor de samsung note, ik heb altijd zeer tevreden de HTC HD2 met android 2.3 gebruikt.
Maar nu moest het er toch van komen, nog groter ;)

Ik loop echter tegen 1 probleem op.

voor heen deed ik via USB de HD2 aan een pc hangen waar geen internet op zit, en zo dan via tethering toch internet op die pc draaien.

bij de Note lukt het (nog) niet :(

ik krijg de volgende fout:
Afbeeldingslocatie: http://i15.photobucket.com/albums/a377/my_fiero/forums/USBfout.jpg

De orginele USB kabel is aangesloten!

Ik heb al Samsung kies geinstaleerd en daarna ook nog USB_Driver_for_ATT_I717_Galaxy_Note_v1_3_2200_0.exe
Maar helaas.

Het is overigens een Windows 7 systeem

Iemand een idee wat ik fout doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:07

Yucko

One clown to rule them all !

Probeer eens (op je toestel :P) onder "Instellingen" --> "Applicaties" --> "Ontwikkeling" --> "USB foutopsporing" uit te zetten. Dit zorgde er bij mij voor dat KiES het toestel weer vond.

[ Voor 5% gewijzigd door Yucko op 22-02-2012 10:26 ]

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• my_fiero
klopt, dat had ik hier al gelezen en dat werkte gedeeltelijk.
Ik heb nu de virus scanner uitgezet, en dan krijg ik wel via kies een verbinding.
En zie ik ook de sd en intern geheugen van de Note.
Maar tethering werk dan ook nog niet??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had eerst m'n Note geroot om van de overbodige Samsung applicaties af te komen. Updaten gaf problemen dus heb ik een unroot script gedraaid (succesvol). Na wat geklooi met Kies over en weer is de Note succesvol bijgewerkt naar de nieuwste firmware versie (Buildnummer XXLA6 - kernelversie 2.6.35.7-N7000XXLA6-CL907341 - baseband versie N7000XXLA4 voor wat het allemaal waard is). Alle Samsung applicaties die eerst verwijderd waren zijn weer opnieuw gedownload door Kies en geïnstalleerd. Die laat ik verder ook zitten, is niet erg. De Note werkt snel en zonder enig probleem dus dat gehack hoef ik niet meer.

Wijzigingen? Zelf heb ik wat kleine details opgemerkt. S Memo applicatie is gewijzigd, nu kun je duidelijk een titel van een memo opgeven en ook extra icoontjes zijn erbij gekomen in de rechterbovenhoek. In de vergrendelstand staat nu onderaan het scherm de tekst “Veeg over scherm om te ontgrendelen”. De muziek app heet nu 'MP3-speler". Hij lijkt zelfs nog ‘n tikkie sneller te reageren dan normaal. Ben erg benieuwd naar ICS in Maart!
Hawleri schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 21:16:
[...]

Sterker nog, de sandisk microsd kaart van 64gb werkt ook gewoon in de note.. En best rap ook nog moet ik zeggen.
64Gb microSDXC werkt inderdaad perfect (heb 'm zelf ook in m'n Note).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mafiatounes
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Voor al wie mijn review over de Note wil lezen hier is de link.

productreview: Samsung Galaxy Note (i9220, N7000) Zwart review door mafiatounes

Multiple pc builds in progress

• my_fiero
Leuk om te lezen.
Ik herken het helemaal :)
het fijne aan het grote scherm is lekker veel ruimte, echter de widgets zijn vaak maar 4 breed en niet aan te passen. :'(
maar daar kan ik wel mee leven :*)

Verwijderd

Ik heb de Note nu ook bijna een week.

Ik volg dit topic al een tijdje en ik heb een vraagje.

Zijn widgets van de HD2 overzetbaar naar de Note?
Zoja, waar staan die widgets opgeslagen op de HD2?

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 10:09:
Zijn widgets van de HD2 overzetbaar naar de Note?
Zoja, waar staan die widgets opgeslagen op de HD2?
HTC heeft zijn eigen schil om android heen, genaamd Sense. De Note is van Samsung niet van HTC, en deze heeft (dus) een Samsung schil.

Er zijn wel Sense-achtige widgets te downloaden in de market. Als je in de market zoekt op "sense widgets" dan kom je er wel een paar tegen.

• oNo
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-09 18:34

oNo

Als je bereid bent een andere launcher dan TouchWiz te gebruiken dan is het volgende misschien wat voor je. Deze launchers zijn uitgebreid met widgets waardoor je screens allemaal eenzelfde stijl kan geven.

Launcher Pro. Wel de Pro versie want deze heeft Sense like widgets. Het voordeel van deze launcher is dat je widgets kan resizen. Overigens kan dat ook met veel andere launchers.

SPB Shell heeft erg mooie widgets en de tablet mode is ook een leuke toevoeging.
Echter vind ik de dockbar niet prettig :(
dragon2 schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 10:34:
[...]

HTC heeft zijn eigen schil om android heen, genaamd Sense. De Note is van Samsung niet van HTC, en deze heeft (dus) een Samsung schil.

Er zijn wel Sense-achtige widgets te downloaden in de market. Als je in de market zoekt op "sense widgets" dan kom je er wel een paar tegen.
Daarnaast heeft de HTC HD2 Windows Mobile (6.5) en niet eens Android (officieel). Dus uiteindelijk is het maar gissen welke widgets bedoeld worden 8)7.

Verwijderd

Begin December heb ik ook een note aangeschaft, Via Ritel met een abbo van tele2. Gisteren gekoppeld aan kies en deze gaf aan dat er een update beschikbaar was, enfin de update loopt en stopt abrupt door een foutmelding (geen idee welke). Kies gaf aan dat hij em wel kon herstellen. dit gedaan en deze loopt ook vast waarna Kies crasht en afsluit. Kies opnieuw geïnstalleerd maar mijn telefoon heeft dus maar een halve update gehad waardoor deze niet meer aan wil.

Wanneer ik em aan doe krijg ik de melding:
Firmware upgrade encountered an issue. Please select recovery mode in Kies & try again.

Dit kan dus niet want Kies ziet mijn telefoon niet meer.

Nu heb ik via Odin gepuzzeld en 3 verschillende rom's uitgeprobeerd en meerdere malen het programma gedraaid maar deze stoppen op 80 procent van het proces waarna Odin het volgende weergeeft:

<ID:0/004> Odin v.3 engine (ID:4)..
<ID:0/004> File analysis..
<ID:0/004> SetupConnection..
<ID:0/004> Initialzation..
<ID:0/004> Get PIT for mapping..
<ID:0/004> Firmware update start..
<ID:0/004> boot.bin
<ID:0/004> NAND Write Start!!
<ID:0/004> cache.img
<ID:0/004> factoryfs.img
<ID:0/004> Removed!!
<ID:0/004> Complete(Write) operation failed.
<OSM> All threads completed. (succeed 0 / failed 1)

De rom die ik heb geprobeerd is: N7000OXAKJ1 en N7000XXKKA_N7000XENKK1_XEN gevonden op het XDA forum.. deze tut heb ik ook gevolgd.

Oftewel.. zit met mijn handen in het haar en heb een niet werkend toestel

NB: Behoud van de gegevens is een pre, maar kan begrijpen dat door het geknooi de data al weg is...

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2012 15:44 ]

Start hij helemaal niet meer op?

Je komt ook niet meer in de recoverymode? Heb je een wipe-rom gekozen?

Verwijderd

Nee, ik krijg een plaatje van mn telefoon met een verbinding naar een pc. met daarin een geel uitroepteken. daar blijft het bij en dan krijg ik de foutmelding zoals te lezen in mijn bericht,

Recovery mode is toch volume omhoog - power - button?

Daar kom ik wel in nadat ik em flash met alleen de Zimage. De gekozen roms zijn geen wipe versies

Verwijderd

alex3305 schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 14:39:
[...]

Daarnaast heeft de HTC HD2 Windows Mobile (6.5) en niet eens Android (officieel). Dus uiteindelijk is het maar gissen welke widgets bedoeld worden 8)7.
Ik heb er Android op staan :+
Pak een willekeurige ROM, het liefst KKA mocht je nog willen rooten, anders LA4 of LA6. Download deze samen met Odin3. Start dan Odin op in Administrator modus. Zet je telefoon aan in Download modus en sluit deze aan op je computer.

Als je telefoon is aangesloten kies je het volgende in Odin:
Odin3 Samsung Galaxy Note instellingen

code:
1
2
3
4
5
6
Re-Partition:            Nee
Auto Reboot:              Ja
F. Reset Time:            Ja
Flash Lock:              Nee
Phone EFS Clear:         Nee
Phone Bootloader Update: Nee

code:
1
2
3
4
5
PIT:        leeg
BOOTLOADER: leeg
PDA:        *_CODE_*.tar
PHONE:      MODEM_*.md5           (of .tar)
CSC:        *-MULTI-CSC-*.md5     (of .tar)

Met deze instellingen moet het flashen goed gaan. Let vooral op dat je in Administrator opstart en dat de instellingen goed staan!

• Hmtsjmftsch
Als aanvulling: de gedownloade ROM komt meestal als ZIP file. Deze unzippen met 7-zip. Het klinkt gek dat het perse met deze moet, maar het schijnt uit te maken.
Bovenstaande geldt als je 3 files krijgt na unzippen, soms is dat er maar eentje. In dat geval deze in PDA plaatsen en phone en CSC open laten.
Succes!

• onkeltje
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 28-06-2024
ehtweak schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 13:44:
M'n Note blijft raar doen met dat oplaadgebeuren. En zo te zien heeft de laatste f/w update ook niet geholpen. Hij hangt nu al weer een paar uur aan een netoplader. Geeft aan dat 'ie aan het opladen is, maar inwerkelijkheid laadt 'ie NIET op. Zowel met de Note aan of uit, blijft de batterij capaciteit teruglopen, ipv oplopen.

En het rare is, hij herkent ook keurig of er een AC oplader aanhangt of puur USB (via een PC), alleen hij doet er weinig mee. :?

Heb trouwens een XEN model (= gewoon NL). Iemand enig idee wat de meest onbureaucratische manier is van service? Rechtstreeks bij Samsung of via de winkel (gigavolt) waar ik 'm gekocht heb?

Lastige is natuurlijk dat dit weer zo'n 'vaag' probleem is. Loop groot risico 'm terug te krijgen met "er is niks aan de hand hoor" :F
Dat is inderdaad een stom voorval.
Al eens nagekeken dat de contactjes van de batterij goed aansluiten op de contactjes in de GSM.
Misschien eens heel voorzichtig met een heel fijn schroevendraaiertje die contactjes een beetje openplooien.
Ik heb dat vroeger eens meegemaakt met een apparaatje en dat was toen het probleem.
Als je dat doet moet het wel zo gebeuren dat het niet zichtbaar is, kwestie van waarborg als het toch niet zou helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hop,

Hij doet het! het lag of aan het uitvoeren met Admin rechten of het feit van de 7-Zip.

Ik heb zelfs alle data nog, en dat na 5 binaire counts ofzo... Hoe zit dat nu met updates via Kies? die krijg ik nu niet meer?! Ik moet nu zelf bij houden welke software uitkomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die zou je gewoon moeten ontvangen, alhoewel je officieel nu je garantie kwijt bent. Maar ach, zolang het ding niet opstart kan niemand dat zien natuurlijk :+. Fijn om te horen dat alles werkt overigens. Echter ben ik niet bekend met de 7-Zip truc, WinRAR is voor mij zeker voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Ik krijg nu een update binnen van 72.87 MB. vreemd, ik dacht dat ik helemaal bij was.

2.3.6 is de versie nu, maar ik dacht dat hij dat al was?

[ Voor 31% gewijzigd door Moby op 24-02-2012 06:38 ]

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-09 22:26

SgtStrider

Fractal Switchover!

Moby schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 06:24:
Ik krijg nu een update binnen van 72.87 MB. vreemd, ik dacht dat ik helemaal bij was.

Klopt, maar deze update verandert niets aan het versienummer, er zijn regelmatig updates die andere onderdelen bijwerken.

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
alex3305 schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 00:37:
Echter ben ik niet bekend met de 7-Zip truc, WinRAR is voor mij zeker voldoende.
Dat zou goed kunnen, hoor. Ik had het van het xda forum. Degene die daar de procedure uitlegde, legde daar nogal de nadruk op. Heb het altijd maar braaf gevolgd. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Ben dan wel benieuwd wat er wel veranderd is, ik kan niets vinden zo snel. Is dat ergens te vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkpaulus
Ik krijg nu regelmatig meldingen voor aanbiedingen van applicaties die ik kan aanschaffen. Heb alle overbodige applicaties al verwijdert en gescand op spyware maar kan zo niks vinden.
Hierbij een voorbeeld van 1 van de meldingen.

Afbeeldingslocatie: http://www.freebits.nl/images/429SC20120224_065012_tn.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Moby schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 06:24:

Bij about this phone moet je de baseband en kernel version even checken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er hier ook mensen die bij hun telefoon aanbieder het aantal gebruikte Mb's zien oplopen, terwijl ze
internet via wifi aan hebben staan.?

Heb dit eens uitgeprobeerd;

Internet via de aanbieder uitgezet, wifi aan en gaan internetten met de mobiel.
Wat blijkt: na een dag internetten is mijn internetgebruik volgens de gegevens
van mijn aanbieder (Telfort) met 10 mb opgelopen 8)7 |:(

Wat is hier aan de hand?

Graag jullie ervaring mensen!

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2012 08:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko

Yucko

Nu weet ik even niet meer hoe dit bij Telfort zit (ben daar gelukkig al weer een tijdje weg :P) maar bij Vodafone kan het even duren voor je stats bijgewerkt zijn.

Dus als jij 's morgens kijkt dan kan het zo zijn dat je verbruik van de voorgaande uren nog niet verwerkt is. Kijk je dan 's avonds dan zie je een toename in 3G data, terwijl je in de tussentijd geen 3G meer gebruikt hebt.

Oftewel, kijk het langer dan 1 dag aan.

10 MB op 1 dag .. dat is bijna voor 1/3 maand verbruik voor mij :P. Deze maand ga ik uitkomen op +/- 35 MB totaal

Daarnaast ben ik van mening dat je de verbruiken op de provider-sites volgens mij niet kloppen. Vodafone zit gelukkig te laag met hun verbruik bij mij (zij komen op 6 MB uit terwijl ik alleen al down op 25,25 MB zit)
Henkpaulus schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 09:33:
Ik krijg nu regelmatig meldingen voor aanbiedingen van applicaties die ik kan aanschaffen. Heb alle overbodige applicaties al verwijdert en gescand op spyware maar kan zo niks vinden.

[afbeelding]
Sorry, maar je plaatje is redelijk klein en derhalve kan ik niet goed zien wat de melding precies is. Heb je ook een grotere versie ?

[ Voor 59% gewijzigd door Yucko op 24-02-2012 10:47 ]

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gingerbread
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 28-04 21:19

[afbeelding]
Precies hetzelfde probleem hier. Ik heb alle applicaties nagekeken maar ik kom er niet uit van welke het is. Ik heb alle applicaties ook op mijn vorige telefoons gebruikt en daar kreeg ik de reclame niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gingerbread
Bij nader inzien ben ik erachter gekomen wat de boosdoener is: MP3 Music Download V3-No ads
De ''No ads'' slaan dus alleen op no ads in de app zelf, maar wel veel meer irriterende ads in de notificatiebalk.

Gebruik jij deze app toevallig ook?

[ Voor 113% gewijzigd door Gingerbread op 24-02-2012 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Dat denk ik ook als ik hier kijk: Android Market: MP3 Music Download Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gingerbread
Als je op dit stuk doelt: ''[WARNING] A virus applications named 'MP3 Music Download V2 - NO ADS' is in Android market and it is harmful. Do not download it.''

Het is niet dezelfde app als hierboven beschreven. Die is allang uit de market verdwenen.

Nog een tip voor Henkpaulus: Download AirPush Detector, dan zie je direct welke app(s) het probleem veroorzaken. Deze app heeft ook direct bevestigd dat het de mp3 Music Download is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

[b][message=37737515,noline]

10 MB op 1 dag .. dat is bijna voor 1/3 maand verbruik voor mij :P. Deze maand ga ik uitkomen op +/- 35 MB totaal

Daarnaast ben ik van mening dat je de verbruiken op de provider-sites volgens mij niet kloppen. Vodafone zit gelukkig te laag met hun verbruik bij mij (zij komen op 6 MB uit terwijl ik alleen al down op 25,25 MB zit)
Via 3G watchdog houd ik al een tijd mijn verbruik bij maar dan is Vodafone toch wel aardig precies. 500 tot 600MB in de maand, dus dat komt mooi overeen met mijn metingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gingerbread schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 10:43:
[...]

Precies hetzelfde probleem hier. Ik heb alle applicaties nagekeken maar ik kom er niet uit van welke het is. Ik heb alle applicaties ook op mijn vorige telefoons gebruikt en daar kreeg ik de reclame niet.

[afbeelding]
Probeer het hier eens mee

Android Market: Lookout Ad Network Detector

Lookout add detector, geeft ook aan of je je kan 'afmelden' bij zo'n netwerk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi allemaal ......
Ik heb sinds een paar dagen iets vreemds ... heel vreemds ....

Mijn telefoon kan in ene praten ...
Hij zegt in ene dingen als :

You have one new email,
you have whatsapp message,
hij gaat alle cijfers opnoemen die ik indruk
als mijn dienst in mijn agenda staat en als dan het alarm afgaat zegt hij : bijvoorbeeld L2010 within an hour

enz enz
het vervelende is, dat ik pas kan bellen als die alle 10 de cijfers opgenoemd heeft ....

Iemand enig idee waar ik moet zijn om dit uit te schakelen?
Of zou ik een hard reset via het menu moeten doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Talkback staat waarschijnlijk aan bij Toegankelijkheid (Accessibility). Dit is voor slechtzienden en blinden bedoeld :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar dacht ik ook al aan, maar de talkback staat uit

EDIT :
Bij Instellingen > Spraak in- en uitvoer > Instellingen tekst naar Spraak > Autostand

Deze staat ingeschakeld ...
Moet ik dus even uitschakelen.

Zou deze ingeschakeld kunnen zijn, nadat ik hem vorige week voor het eerst in de originele autohouder geplaatst heb?
Toen is het probleem wel ontstaan namelijk, nu ik me dit zo bedenk.

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2012 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
heb je de carmode niet aanzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Een aantal android phones hebben gevoeligheid voor een magneetje aan de zijkant of onderkant. Deze zet de telefoon in CarMode of Dockingmode. Je kunt dit zelfde magneetje ook gebruiken om hem er weer uit te halen, echter werkt dit soms niet.

In de originele dockings en carholders zitten vaak deze magneetjes.

Zelf uitzetten is dan inderdaad de mogelijkheid als het niet automagisch gebeurt.

(ik heb mijn eigen Note nog steeds niet, dus ik weet niet of dit bij de Note aan de hand kan zijn, maar grote kans dat het zo is).

[ Voor 14% gewijzigd door Get!em op 24-02-2012 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke dan weet ik dat voor de volgende keer, dat ik hem dan handmatig weer uit moet zetten.

Zodra ik hem erin stop, verschijnt er bij mij een automatisch (engels) menu , voor navigation en dergelijke wat werkt op spraak.

Alleen ik heb van mezelf geen harde stem, dus dat gaat bij mij niet werken.
Sluit dan ook altijd het menu af en werk gewoon via de standaard navi-app die op de foon zit van google maps ...

werkt perfect voor mij ....

Nu er toch mensen online zijn ....
Ik wou mijn launcher veranderen ...

welke launcher is het beste volgens jullie ervaring?
betaald of onbetaald, maakt me niet uit ....

Zo moeilijk is het niet om alles zelf in te stellen, oke het kost wat tijd, maar als dat alles is ....
Zat te googlen op ADWLauncher Ex, GoLauncher of LauncherPro ....

of raden jullie iets anders aan?
(mocht het uiteindelijk toch niet naar mijn zin zijn, verwijder ik de app en de launcher is weer standaard)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2012 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 17:15
Wilde nog wel even meedelen dat mijn accu het tot op heden langer uithoudt als verwacht. Vorige week nog geen 13 uur en dat verbaasde me in negatieve zin maar nu toch zeker 2 dagen per lading en as we speak zit ik 33% vol na 2d 13u 54m dus dat valt me echt reuze mee.

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe krijg je dat voor elkaar?
Die van mij is (bij intensief gebruik van whatsapp / wordfeud) na 15u toch echt wel dood ....

Bij weinig gebruik red ik de 2d wel, maar dan moet ik echt zowat niks doen ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 09:48:
Zijn er hier ook mensen die bij hun telefoon aanbieder het aantal gebruikte Mb's zien oplopen, terwijl ze
internet via wifi aan hebben staan.?

Heb dit eens uitgeprobeerd;

Internet via de aanbieder uitgezet, wifi aan en gaan internetten met de mobiel.
Wat blijkt: na een dag internetten is mijn internetgebruik volgens de gegevens
van mijn aanbieder (Telfort) met 10 mb opgelopen 8)7 |:(

Wat is hier aan de hand?

Graag jullie ervaring mensen!
En hup vandaag weer 2 Mb erbij nadat ik alleen via wifi op het internet ben geweest. :(

Gaat maar door zo, denk dat ik maar wegga bij Telfort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:32
Verwijderd schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 23:25:
Die van mij is (bij intensief gebruik van whatsapp / wordfeud) na 15u toch echt wel dood ....

Zoals vaker gezegd, scherm tijd is de key. Zeker bij wordfeud die je voor je gevoel niet veel, maar je telefoon moet werk een lap van 5,3'' verlichten.
Kijk bij je accu verbruik naar eens naar de tijd die je scherm heeft aangestaan, bij 3 uur is het niet gek dat je accu na 15 uur leeg is

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
@trein47 Installeer anders even "my data manager free". Deze app meet je data verbruik en vertelt je ook waardoor dit verbruik is ontstaan. Het zou kunnen dat er iets op de achtergrond draait wat voor data verbruik zorgt op de momenten dat je geen wifi contact hebt. Zo kwam ik erachter dat mijn exchange account veel data verbruikte voor het syncen van de contacten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de tip Hmtsjmftsch, ga ik proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimescene
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07-01 19:40
Sinds een weekje ook in het bezit van de Note. Accu verbruik vind in tot nu toe best meevallen, 2 dagen bij regelmatig gebruik.

Gelukkig hoef ik me over dataverbruik niet druk te maken, aangezien ik nog een Hi eindeloos online heb.

Heb mijn vorige abbo niet verlengd en gewoon door laten lopen. Als ik zou verlengen zou ik wel met de nieuwe voorwaarden zitten. De Note heb ik gewoon simlockvrij gekocht.

[ Voor 8% gewijzigd door crimescene op 25-02-2012 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zit het met de batterij problemen, heeft de Galaxy Note hier last van. En kun je gemiddeld 5 uur lang op een 3g verbinding je telefoon (bij intensief gebruik) gebruiken? Ik ga namelijk mijn iPhone 4S verkopen en een nieuwe Note halen.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2012 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Verwijderd schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 14:28:
Hoe zit het met de batterij problemen, heeft de Galaxy Note hier last van. En kun je gemiddeld 5 uur lang op een 3g verbinding je telefoon (bij intensief gebruik) gebruiken? Ik ga namelijk mijn iPhone 4S verkopen en een nieuwe Note halen.
info die niet heel lastig te vinden is:
reviews: Groot, groter, Samsung Galaxy Note
253 minuten (ruim 4 uur) bij browsen dus, of dit wifi of 3g is maakt volgens mij niet zo veel meer uit, het scherm is hier de grootste verbruiker.
Een groot scherm heeft een boel voordelen en 2 nadelen.. energie verbruik en meeneem formaat... ;)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 17:15
Verwijderd schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 23:25:

Euhm geen games alleen bellen, :P internetten en emailen verder scherm om laagste helderheid want dat vind ik echt irritant

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 08:27:
[...]

En hup vandaag weer 2 Mb erbij nadat ik alleen via wifi op het internet ben geweest. :(

2Mb :')

wat zegt de klantenservice ervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

He mede Note gebruikers,

Hebben jullie ook als je de Note aan de pc hangt dat die zegt dat er 11 gb inzit ??

Sorry, al gevonden met de zoekfunctie 8)7

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2012 20:52 . Reden: Niet goed gezocht ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvtonger
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-09 21:43
Ik heb een probleem met een aantal geïnstalleerde applicaties. In de Market staat dat de applicaties niet voor mijn toestel zijn geschikt. Ze werken wel gewoon. Wissen van de cache (market en applicaties) lost het probleem niet op.

Ik heb mijn KK1 ROM naar LA6 geupdate. Vervolgens gedowngrade omdat ik geen root kon krijgen. Vervolgens met odin mobile de LA6 ROM opnieuw geïnstalleerd. Er is geen enkele keer een wipe toegepast.
Verder staat mijn dpi op 260.

Iemand een suggestie? (Naast ROM vers installeren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pvtonger schreef op zondag 26 februari 2012 @ 11:51:
Ik heb een probleem met een aantal geïnstalleerde applicaties. In de Market staat dat de applicaties niet voor mijn toestel zijn geschikt. Ze werken wel gewoon. Wissen van de cache (market en applicaties) lost het probleem niet op.

Ik heb mijn KK1 ROM naar LA6 geupdate. Vervolgens gedowngrade omdat ik geen root kon krijgen. Vervolgens met odin mobile de LA6 ROM opnieuw geïnstalleerd. Er is geen enkele keer een wipe toegepast.
Verder staat mijn dpi op 260.

Iemand een suggestie? (Naast ROM vers installeren)
Dit komt door de dpi van 260, zet je dpi op 320 clear cache van de market app installeer de apps die je wilt en zet hem terug op 260 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gingerbread
Hebben jullie ook last van heel licht gekraak op de achterkant bij de volume rocker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• my_fiero
FreshMaker schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 12:50:
[...]

[...]

Probeer het hier eens mee

Android Market: Lookout Ad Network Detector

Lookout add detector, geeft ook aan of je je kan 'afmelden' bij zo'n netwerk
Bedankt voor de TIP!

Ik heb even een scan gedaan en kreeg de melding dat "Soundhound" de camera op afstand aan en uit kan zetten!!!!!!
Meteen van het systeem verwijderd natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• my_fiero
Verwijderd schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 09:48:
Bedankt voor de tip Hmtsjmftsch, ga ik proberen.
Ook een handig programma (gratis) is ONAVO
Deze laat (via widget) zien of je Online of via de WIFI zit, en ook een handig overzicht van welk programma hoeveel data via g3 heeft gebruikt.
Daarnaast scant hij de apps die je instaleerd en waarschuwd hij als het data verslinders zijn.
Dan kun je kiezen of dit mag of alleen als er een WIFI verbinding is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 08:27:
[...]

Vandaag weer 1,7 mb erbij. :(

Heb zojuist een email naar de klantenservice van Telfort gestuurd; ben benieuwd naar hun verklaring.

De aangevraagde verlenging van mijn internet abbo heb ik maar geannuleerd, vertrouw het niet meer. :(

Update 28-02-2012:

Vandaag was het dataverbruik voor het eerst in orde.
Had gegevensroaming uit gezet en s'nachts de vliegtuigstand aangezet.
Ga even uitproberen wat er gebeurd als ik alleen 1 van de 2 uitzet.

Wordt vervolgd.........

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2012 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
hoe heb je je data verbinding uitgezet? wat ik vaak doe is de APN verkloten (het veldje APN aanpassen van je telfort verbinding bij namen toegangspunten), zodat een 2/3g data verbinding helemaal niet meer mogelijk kan zijn.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
my_fiero schreef op maandag 27 februari 2012 @ 08:55:
[...]

Bedankt voor de TIP!

Ik heb even een scan gedaan en kreeg de melding dat "Soundhound" de camera op afstand aan en uit kan zetten!!!!!!
Meteen van het systeem verwijderd natuurlijk.
Ik heb net ook een scan gedaan en heb soundhound ook op mijn phone, maar bij mij rapporteerde hij niets over camera gebruik van soundhound?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• my_fiero
Hmtsjmftsch schreef op maandag 27 februari 2012 @ 10:44:
[...]

Ik heb net ook een scan gedaan en heb soundhound ook op mijn phone, maar bij mij rapporteerde hij niets over camera gebruik van soundhound?
8)7
Ik heb toch echt de melding!
(nogmaals ff geinstalleerd om te checken)
zie hieronder

Afbeeldingslocatie: http://i15.photobucket.com/albums/a377/my_fiero/capture_05.pngAfbeeldingslocatie: http://i15.photobucket.com/albums/a377/my_fiero/capture_06.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wordt daar niet mee bedoeld, dat dat KAN gebeuren ALS je op een advertentie klikt? .... dus zeg maar het zelfde als dat hele rijtje wat je krijgt over bellen, internetdata enz enz bij het installeren van een app uit de market?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markmart33
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-09 21:02
Is jullie iets bekend waarom Vodafone via de webshop en telefonische verkoop de Note niet meer leveren?
Ze laten me eerst 20 dagen wachten en ondertussen 2 keer gebeld, kreeg als reden vertraagde levertijd en nu hoor ik opeens we leveren hem niet meer, reden onbekend.
Alleen jammer, nu te laat met abbo opzeggen bij andere provider, goede service van Vodafone.
Met pijn en moeite kwam er een sorry uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

markmart33 schreef op maandag 27 februari 2012 @ 14:25:
Is jullie iets bekend waarom Vodafone via de webshop en telefonische verkoop de Note niet meer leveren?
Ze laten me eerst 20 dagen wachten en ondertussen 2 keer gebeld, kreeg als reden vertraagde levertijd en nu hoor ik opeens we leveren hem niet meer, reden onbekend.
Alleen jammer, nu te laat met abbo opzeggen bij andere provider, goede service van Vodafone.
Geen idee, ik ben in iedergeval blij dat ik het niet via de klantenservice heb gedaan nu ik jou zo hoor. Via studentmobiel is het me nu wel gelukt. Eerder nog wat perikelen met Sizz (ook vodafone) via studentmobiel, maar nu gewoon vodafone abbo via studentmobiel en dit is nu wel snel. Levering Note goedkoper dan via webshop vodafone. Andere webshops met voorraad zullen dat ook wel hebben. .
Voorraad kan een indicatie zijn dat ze het niet meer nabestellen of je niet nog langer willen laten wachten. Ik weet wel dat veel webshops afgelopen maand moeite hadden om de Note op voorraad te hebben, ze vlogen eruit. Daarom opletten, sommige webshops hebben alleen wit op voorraad, andere niks.

Wel van de klantenservice vodafone kerel vernomen dat hij in iedergeval wel te spreken was over hun demotoestel op de klantenserviceafdeling. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Prulleman schreef op maandag 27 februari 2012 @ 10:33:
hoe heb je je data verbinding uitgezet? wat ik vaak doe is de APN verkloten (het veldje APN aanpassen van je telfort verbinding bij namen toegangspunten), zodat een 2/3g data verbinding helemaal niet meer mogelijk kan zijn.
Ik heb de dataverbinding uitgezet volgens de (gebruikelijke) methode: aan/uitknop even vasthouden en vervolgens op dataverbindingstand tikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• my_fiero
Verwijderd schreef op maandag 27 februari 2012 @ 14:11:
wordt daar niet mee bedoeld, dat dat KAN gebeuren ALS je op een advertentie klikt? .... dus zeg maar het zelfde als dat hele rijtje wat je krijgt over bellen, internetdata enz enz bij het installeren van een app uit de market?
Zo kan je het ook lezen.
Maar dan nog! Jij weet niet waneer die dan word aangezet :(
Gewoon in de prullebak met de app, heb nu Shazam erop gezet doet het zelfde, maar dan zonder spy functie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volgens mij gebruikt SoundHound de camera functie voor de microfoon. Maar dat is met meer Android apps. Als je eenmaal ontwikkeld voor Android weet je hoe achterlijk die permissies soms zijn. Voor mijn gevoel moet je gewoonweg niet zo paranoïde doen, maar eerder gewoon naar de uitgever en applicatie kijken, zoals je dat op je computer ook doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
my_fiero schreef op maandag 27 februari 2012 @ 11:32:
[...]

8)7
Ik heb toch echt de melding!
(nogmaals ff geinstalleerd om te checken)
zie hieronder
Vreemd. Bij mij geeft hij bij deze melding (Mocean) geen soundhound, maar "helderste zaklamp gratis" (waar ik me ook wel wat bij kan voorstellen).

[ Voor 6% gewijzigd door Hmtsjmftsch op 27-02-2012 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko

Yucko

Mijn poolse Note krijgt nu ook een update aangeboden via WiFi (68.95MB) met als opmerking 'Verbeterde Stabiliteit'.

Vooralsnog toch maar niet binnentrekken (ik hecht teveel waarde aan mijn root :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
markmart33 schreef op maandag 27 februari 2012 @ 14:25:
er zijn genoeg andere verkoopkanalem toch?

opera mobile is geupdate en loopt nu nog beter op mijn note :) #tip ;)

[ Voor 6% gewijzigd door 418O2 op 27-02-2012 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had even een vraagje, ben beetje aan het experimenteren met Go Launcher Ex ...
had alles een beetje zoals ik het in eerste instantie hebben wou.

En toen draaide ik mijn foon terwijl die op de homescreen stond ...
Toen ging die in landscape-modus, iets wat voorheen niet kon met Touchwiz
en toen waren de dingen voor onderin (bellen/contacten/applicaties/sms/internet) in ene allemaal weg.

Stonden witte kruisjes zodat ik daar dingen toe kon voegen, maar krijg het dus niet meer zoals het was.

Overigens heb ik ook het idee dat de meldingen in de notificatiebalk niet altijd meer komen ...
had 5 emails, maar geen enkele melding in de notificatiebalk...

Kan dat kloppen??

Kan dit soort dingen nergens op internet vinden namelijk ....

En wat is het nut van de andere Go applicaties zoals SMS enz enz

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2012 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
die smsapp kan je handiger vinden. je kan swypen in de actionbar onderin bij go geloof ik. heb je dat al geprobeerd? of staan er niet allemaal plusjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualjoe
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:11
Was er al een Root tooltje voor de LA6 firmware trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 27 februari 2012 @ 23:16:
Ik had even een vraagje, ben beetje aan het experimenteren met Go Launcher Ex ...
had alles een beetje zoals ik het in eerste instantie hebben wou.

En toen draaide ik mijn foon terwijl die op de homescreen stond ...
Toen ging die in landscape-modus, iets wat voorheen niet kon met Touchwiz
en toen waren de dingen voor onderin (bellen/contacten/applicaties/sms/internet) in ene allemaal weg.

Stonden witte kruisjes zodat ik daar dingen toe kon voegen, maar krijg het dus niet meer zoals het was.

Overigens heb ik ook het idee dat de meldingen in de notificatiebalk niet altijd meer komen ...
had 5 emails, maar geen enkele melding in de notificatiebalk...

Kan dat kloppen??

Kan dit soort dingen nergens op internet vinden namelijk ....

En wat is het nut van de andere Go applicaties zoals SMS enz enz
Ik gebruik voornamelijk Go apps
De sms en launcher zijn perfect in te stellen naar je eigen wens

Het is even puzzelen, maar als je het eenmaal doorhebt, is het vele malen beter dan de TW launchers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karimmm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16:05
Wij hebben een witte Samsung Galaxy Note,

onze probleem hiervan is dat ie niet goed kan switchen tussen landscape en portrait mode. Is er al een oplossing hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoe bedoel je dat ?
aangezien het kantelen vaak al genoeg is om om te schakelen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualjoe
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:11
karimmm schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 11:55:
Wij hebben een witte Samsung Galaxy Note,

onze probleem hiervan is dat ie niet goed kan switchen tussen landscape en portrait mode. Is er al een oplossing hier?
Misschien je oriëntatie sensor opnieuw kalibreren? Menu Settings/Display

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karimmm

-- Ga naar media markt. Zij verkopen daar ook abbo's van Vodafone icm Note.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karimmm
@Joda77 Ook gedaan, lukt niet. Als ik hem draai, naar landscape draait ie wel 3 seconden later. Maar als ik terugwil naar portrait, moet ik zelfs automatisch draaien uitzetten, omdat ie niet wilt draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
karimmm schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 11:59:
@Joda77 Ook gedaan, lukt niet. Als ik hem draai, naar landscape draait ie wel 3 seconden later. Maar als ik terugwil naar portrait, moet ik zelfs automatisch draaien uitzetten, omdat ie niet wilt draaien.
Dat lijkt me niet goed

probeer een keer terug naar fabriekssettings te gaan ?
als dit het niet oplost, de software opnieuw installeren

Desnoods oven langs servicepunt van Samsung gaan, misschien wel hardware defect ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharkey1802
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-08 23:14
Yucko schreef op maandag 27 februari 2012 @ 18:37:
Mijn poolse Note krijgt nu ook een update aangeboden via WiFi (68.95MB) met als opmerking 'Verbeterde Stabiliteit'.

Vooralsnog toch maar niet binnentrekken (ik hecht teveel waarde aan mijn root :P)
Ik heb hem geinstalleerd, voorlopig is alleen een verandering in het lock screen te zien. De animatie is iets aangepast (groter slotje die ook steeds verder opengaat tijdens vegen) en er staat nu ook "veeg over scherm om te ontgrendelen" (wat nou weer niet hoeft van mij dus ik hoop op een optie om het weg te halen).
Heb wel het idee dat unlocken nu iets beter reageert op mijn duim, ik hoop dat dit ook voor het uitzetten van de wekker geld want dan heb ik vaak het probleem dat ik veeg zonder dat het programma op mijn vinger reageert.
Pagina: 1 ... 17 ... 43 Laatste

Let op:
Problemen met KIES horen in dit topic.

Alles over custom ROM's voor de Galaxy Note hoort in [Samsung Galaxy Note] Custom ROM's & Custom Firmware.