Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:15
Volgens mij klopt het niet echt maar dat kan aan mij liggen?
Ik ben premium player en heb 5 bags standaard op al mijn characters, geen currency cap, kan gewoon mijn riding skill halen met de quest, heb alle trait slots tot mijn beschikking. Daar staat overal in de lijst een streep of een ster. Misschien iets verduidelijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micha88
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 30-06 19:49
dank voor snelle feedback. ik neem aan dat je in het verleden wel eens VIP bent geweest? in dat geval heb je op alle characters waar je toen bent ingelogd 5 bags, geen currency cap, alle trait slots unlocked, en behoud je de riding skill als je die toen hebt gedaan via de VIP quest.

Ik zal het wel proberen te verduidelijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micha88
bij deze een aanpassing, die hopelijk wat duidelijker maakt wat F2P / Premium / VIP betekent. Daarnaast ook geconverteerd naar Google Docs.

https://docs.google.com/s...YwLXR4MnV5dVliM0k5amVJVWc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:15
Ben inderdaad lang VIP geweest in het verleden. Dan zal dat het zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-08 22:19
Dus voor de rest een zeer goede tip. Eén maand sub betalen, is voldoende om de voordelen te unlocken en deze te behouden, ook al ben je weer f2p.

[ Voor 5% gewijzigd door Hurtebise op 28-12-2012 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:09

TAA

Liever IRC

Hurtebise schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 14:11:
Dus voor de rest een zeer goede tip. Eén maand sub betalen, is voldoende om de voordelen te unlocken en deze te behouden, ook al ben je weer f2p.
Dat riep ik een stuk of 15 posts hierboven al toen er gevraagd werd wat wijsheid was voor beginnende spelers :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huntedjohan
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19:05
snap nog niet precies het verschil tussen premium en vip. voor zover ik weet heb ik nooit maandelijks betaald maar heb wel 5 character slots vrij, als ik inlog krijg ik ook bij mn nicknaam de optie tot reactiveren dus je zou zeggen dat is dus ooit vip geweest ben. toch klopt ook dat weer niet want ik heb zo te zien nog wel de currency cap (kan m aanschaffen in store dus neem aan dat ik het niet op mn account heb) betekent dit nu dat ik tijdelijk die 5 character slots heb en dat het na bijvoorbeeld een maand opgeheven word als ik dan nog geen 5 chars aangemaakt heb?

en nog even 1 vraag, game time cards van het originele lotro zijn die nog altijd geldig om te gebruiken voor vip?

dat ik nu 5 char slots heb blijkt te komen door het moria pack zo te zien ( te snel door de sheet gelezen :P )

[ Voor 7% gewijzigd door huntedjohan op 29-12-2012 10:31 . Reden: te snel door de sheet heen gelezen ]

[img]https://valid.x86.fr/cache/banner/q3c163-6.png[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren door Fangorn Forest heengegaan. Wat een verstikkende boel was dat daar, erg mooi gemaakt. Wel een grappig verhaal ook. Vind sowieso dat de verhalen in Riders of Rohan erg goed zijn en ook fijn dat het soepel van de ene hub naar de andere gaat.

Is er inmiddels al wat end game content bijgekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Naja durchest (1e baas BG) wordt kapot gefarmed op T1 :)
Heb ook wel wat runnetjes gedaan want het levert toch af en toe een symbol, crystal, relic removal scroll of een jewel etc. op. Het is op zich wel weer leuk om de DG instances op 85 te doen. SG is bijvoorbeeld nu best pittig... vooral de brutes slaan erg hard. De nieuwe 3 mans heb ik nog niet gedaan (1x Iorbar's Peak gedaan). Och het is nu gewoon leuke spulletjes farmen tot de volgende instances uitkomen. Hopelijk zijn de 12mans raids die er aan komen niet al te makkelijk.

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huntedjohan
moet je altijd de riding skill via TP kopen? of zijn er ook andere manieren om je riding skill te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

huntedjohan schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 17:23:
moet je altijd de riding skill via TP kopen? of zijn er ook andere manieren om je riding skill te krijgen?
Als je VIP bent kun je riding skill met een quest krijgen bij hengstacer farm in bree land.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
Was toch vanaf lvl 20. Lager lvl kan je toch voor 95 TP deze skill aanschaffen. Zo doe ik het meestal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JohnnyV76 schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 12:14:
Naja durchest (1e baas BG) wordt kapot gefarmed op T1 :)
Darn vertel mij wat, snelste t1 durchest tot nu toe wat ik gedaan heb is iets meer dan 5min. Dat is toch niet normaal meer, en dan hebben 12 man kans op symbols en crystals.... mij hoor je niet echt klagen, want zo kom je vrij makkelijk aan je items :*) , maar echt eerlijk is het niet meer.

De 3 nieuwe instances heb ik inmiddels ook incl T2HM gecomplete. IP is tochwel erg makkelijk. Zeker als je zonder tank gaat en gewoon met 2 dpssers en een healer :). Scuttledells en GT heb ik wat minder gedaan, maar ook die zijn goed te doen, vooral met een goede warden gaat het lekker vlot. Tot dusver nog geen golden loot voor mn burglar.

euh...ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snappie88
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-08 19:48

Snappie88

Mr. Hollywood

Heb ook zojuist dat triple pack gekocht via de Turbine store, maar krijg bij het upgraden van mijn account deze melding:

ATTENTION: One or more of your subscriptions has been suspended or downgraded from VIP status due to non-payment. Please click “Resume Subscription” to restore the subscription`s former Active or VIP status.

Nu wil ik mijn subscription dus niet verlengen want ik wil gewoon premium speler blijven. Heb alleen nergens de optie om dit aan te passen. Al contact opgenomen met Techsupport maar heb er weinig vertrouwen in dat deze binnen een week respons geven. Iemand een idee?

Surfin' paradise!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huntedjohan
weet iemand een nederlandse guild/kinship op de snowbourn server?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 08-09 17:10
huntedjohan schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 22:53:
weet iemand een nederlandse guild/kinship op de snowbourn server?
Dutch Dunedain :)

(een beetje teruglezen in dit topic had je vele malen dit antwoord al gegeven trouwens)

[ Voor 20% gewijzigd door EdwinB op 04-01-2013 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huntedjohan
zag net al dat ik een beetje een onzinnige post gedaan had. excuus daarvoor. vanavond maar even iemand van DD proberen te wisperen. ben wel benieuwd. ben nu lvl 18 en heb er tot nu toe veel plezier in. veel leuke content, vind de quests niet vervelend of herhalend en het craften bevalt me ook goed. nu snel op naar mn eerste dungeon, dat word voor mij belangrijk omdat ik daar altijd de meeste plezier uit haal. met een groep lekker dungeons doen.

en zal proberen minder onnodige vragen te stellen en dit topic beter door te spitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinder83
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-08 10:21
Iemand hier op de ook server Landroval? of ben ik de enige :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
Check de starttopic. Landroval wordt niet eens vermeld. Dus ik vermoed van niet of in ieder geval slechts enkelingen.

[ Voor 40% gewijzigd door Hurtebise op 04-01-2013 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huntedjohan
als er toevallig iemand van dutch dunedain dit leest, ik heb mezelf gister geregistreerd maar moet nu nog bevestiging hebben van beheerder. wil graag apply doen maar dat kan pas als ik kan inloggen wat nu dus niet lukt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 09-09 10:04
net weer eens het spel gepakt en weer gaan spelen. wat is dat open tabbing en de lootbag heerlijk zeg. geen looten van de kills meer. gaat allemaal wat vlotter. zeker als je hunter speelt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinB
jaydenjarno schreef op zondag 06 januari 2013 @ 12:07:
net weer eens het spel gepakt en weer gaan spelen. wat is dat open tabbing en de lootbag heerlijk zeg. geen looten van de kills meer. gaat allemaal wat vlotter. zeker als je hunter speelt :D
Vind het zelf ook wel fijn dat je een 'named signature' kill mooi meepakt als je de quest hebt en een andere speler is daar ook al mee bezig. Vroeger moest je dan altijd wachten of fellowships creeren bij zulke quests. Praat ik wel over de periode dat het nog wel wat drukker was in veel gebieden en de level cap nog 50 was :P

Quests die je in gebieden automatisch in beeld krijgt en meteen completed zijn als je ze afgemaakt hebt zijn ook erg handig vind ik.

Ook wel heel erg fijn is dat je lootbag een heel stuk minder overstroomt met meuk waar je echt helemaal niets aan hebt (de 6e bag helpt daar ook wel wat bij denk ik).

Mounted combat vind ik persoonlijk echter een grote sof. Ik doe de quests wel die dit benodigd, maar verder mijd ik het zoveel mogelijk. Heb ook heel erg het idee dat ik meer server lag heb zodra ik gebruik maak van de warsteed, maar dat kan ook meer een gevoel zijn, want ik zou niet weten hoe ik dat moest meten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben inmiddels lvl 84 en vond het weer eens tijd om de Ettenmoors op te zoeken. Ik heb zo'n 6.000 in het groene balkje staan als hunter en wat schetst mijn verbazing, zo'n beetje alle creeps hebben 20.000+. Dat ik wat onder het gemiddelde was met HP wist ik, maar zoveel? Wat te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:12
Ook al is 6K wel wat aan de lage kant, zeker voor pvp, je mag freep morale niet vergelijken met creepmorale. Lvl 85 Hunters met goede gear zullen 8-10 K hebben, pvp armour en morale jewelry zonder al te veel in te hoeven leveren op mastery.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je niet als lekker hapje rond wil lopen in ettens is 10k echt het minimale. Ik heb nu voor PvE al bijna 8k zonder voor een ettens/morale build te gaan. Ik PvP overigens niet. De meeste ettens hunters lopen met 12k rond.

Creeps hebben idd een flinke boost gekregen en er is ook veel over geklaagd aan freepkant dat creeps overpowered zijn nu. Mijn motto: weg blijven uit PvP gebied :)

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
Laten we even niet uit het oog verliezen dat er, vooral onder de pvp'ers, altijd enorm veel en luid geklaagd wordt.

Een hunter hoeft beslist geen 10K of meer morale te hebben, als je mitigations op orde zijn en vooral als je weet wat je doet dan kan je met minder morale prima uit de voeten. Persoonlijk zie ik hunters (zonder externe buffs) met 12K morale als een makkelijkere prooi dan de bekende hunters die een veel lagere morale hebben.

En wegblijven uit pvp gebied? Als pvp niet jouw interesse heeft dan lijkt me dat een goed idee, maar als pvp wel jouw ding is dan kan dat heel leuk zijn.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!
botoo schreef op maandag 07 januari 2013 @ 12:05:
Laten we even niet uit het oog verliezen dat er, vooral onder de pvp'ers, altijd enorm veel en luid geklaagd wordt.
Dit is een van de redenen waarom ik het niet (meer) doe. Heb voorheen wel veel op creep gespeeld en er is altijd gezeur over die is een noob en die is lame en die is een ganker etc. PvP in Lotro stelt gewoon niet zo veel voor. Andere games zijn daar veel sterker in.
Een hunter hoeft beslist geen 10K of meer morale te hebben, als je mitigations op orde zijn en vooral als je weet wat je doet dan kan je met minder morale prima uit de voeten. Persoonlijk zie ik hunters (zonder externe buffs) met 12K morale als een makkelijkere prooi dan de bekende hunters die een veel lagere morale hebben.
Dat is volgens mij niet de praktijk... zoals ik zeg heb ik zat op creep gespeeld (ook recent nog wel om burglar gear te farmen) en dan hoor je wel vaak... "Oeh pak die 6k hunter" en niet "oeh pak die 12k hunter ipv die 6k hunter want die zal wel slechte mitigations hebben". Freeps staan niet bekend om hun hoge mitigations... creeps wel dus ga je als creep gewoon voor de laagste morale freep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
"Oeh pak die 6k hunter" en niet "oeh pak die 12k hunter ipv die 6k hunter want die zal wel slechte mitigations hebben"
Ghehe, nee zo expliciet niet, maar de meesten waar ik mee team zijn long-term creeps en wij weten doorgaans heel goed wie makkelijk neer te halen is en wie niet. Er zijn meerdere hunters op Eldar die geen hoge morale hebben maar beslist niet als eerste op de korrel genomen worden, maar een onbekende hunter met veel morale is wel snel de pineut, net als de meer bekende moralewhore hunters waarvan bekend is dat ze niet vooraan gestaan hebben toen skills uitgedeeld werden :+

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!
botoo schreef op maandag 07 januari 2013 @ 14:14:
[...]
net als de meer bekende moralewhore hunters waarvan bekend is dat ze niet vooraan gestaan hebben toen skills uitgedeeld werden :+
huh hunters hebben toch maar 3 skills; quick shot, barred arrow en swift bow. :o

euh...ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oi! vergeet blood arrow niet he :)
Toch... als ik als creep zou moeten kiezen tussen een 6k hunter die gecapped is op 50% mitigations en een 12k hunter die wellicht max 30% mitigation heb dan zou ik nog steeds voor de 6k hunter gaan. Met 100% meer morale en 20% minder mitigations gaat de 6k hunter alsnog veel sneller dood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
Ik heb het ter leering ende vermaeck nog eens in kaart gebracht. De Ettenmoors hunters waarvan ik weet dat ze hun class uitermate goed kennen hebben rond de 9K morale (en dat is incl. buffs), de slappe zakken zitten daar allemaal ruim boven. 't Is natuurlijk niet alleen mitigations wat telt, ook het inzetten van de juiste skills op het juiste moment telt natuurlijk ook zwaar mee. Het grappige is dat juist diegenen die dat laatste niet voldoende in de vingers hebben ook degenen zijn die voor een morale-build gaan.

Gisteren nog een 'interessante' chat gehad met twee members van een hagelnieuwe tribe die blijkbaar in het leven geroepen is om hun vriendjes te laten clubben. Argumenten als 'hij houd niet van pvp maar wil wel de pvp armour hebben', 'wij spelen hoe we willen' en 'waar wij vandaan komen doen we dat altijd zo' voerden de boventoon. Ze spraken uiterst brak engels overigens, ik vermoed dat het spelers uit het verre oosten zijn. Triest dat Turbine, in tegenstelling tot Codemasters, clubben wel toestaat. Neemt niet weg dat ik ze helder heb uitgelegd dat ze cheaters waren en dat ik mijn best zou doen om ze te grazen te nemen zodra ik ze zou zien. Een aantal van hun quotes heb ik tot plezier van de andere creeps ook in ooc geventileerd, ik vermoed dat die tribe een kort leven beschoren is :+

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

botoo schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 11:36:
Gisteren nog een 'interessante' chat gehad met twee members van een hagelnieuwe tribe die blijkbaar in het leven geroepen is om hun vriendjes te laten clubben.
Ehh....wat is clubben?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2013 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ergens afspreken in de ettens met freeps en creeps (bv op teamspeak) zodat de freeps constant deze creeps doden en zo snel renown/infamy verzamelen zonder eigenlijk moeite te doen. (andere mogelijkheid is dat ze echt vechten 1vs1 en de winnaar dus de punten krijgt, dit is minder frowned upon omdat je hier effectief ook wat skills voor nodig hebt). Dan even rezzen en opnieuw doen.

Er zit wel een kleine beveiliging op, namelijk als je telkens dezelfde creep doodt binnen bepaalde tijd, vermindert de renown die je ervan krijgt snel, maar dat is gemakkelijk op te lossen door bv te swappen naar andere creep of creep deleten en nieuwe aanmaken. Of gewoon met zoveel komen dat je ongelimiteerd renown kan verzamelen.

Of met andere woorden, zonder problemen renown farmen doordat de tegenstander niet terugvecht en telkens komt teruggelopen om jou te helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sja... moeten ze maar geen PvP gear beter maken dan PvE gear. Slechte manier om mensen naar het PvP gebied te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
De meeste clubbers is het om de rank te doen, die willen zo snel en makkelijk mogelijk een hogere rank hebben zodat ze daarmee aanzien denken te krijgen. Het is domweg vals spelen en de meeste pvp'ers weten wel van elkaar wel wie er een clubber is en wie z'n rank zelf gehaald heeft.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goede Avond Heren/Dames
Ik was benieuwd of er iemand hier in het bezit is van een lifetime sub account die hij /zij van de hand wil doen. Ik zit de komende tijd thuis en heb interesse in een mooi account. DM me maar als je wat hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Succes! Ben benieuwd of er mensen bereid zijn hun lifetime te verkopen EN hier actief zijn in het topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinB
Ik ben een erg casual speler met lifetime en speel eigenlijk nu nog vooral omdat het geen geld meer kost. Als ik zou moeten betalen dan zou ik het niet meer spelen.

Wat zou zoiets nu nog waard zijn? Ik heb alle expansions ook op het account staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wil je hem verkopen dan? :)
Kom je niet in de knoei dan met de persoonlijke gegevens die aan het account gekoppeld zijn?
Ik denk dat een lifetime sub met alle expansions minimaal 100 euro waard is maar er nu niet echt een markt voor dus t is meer wat iemand er voor over heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evano
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21:35
Is dergelijke handel wel toegestaan eigenlijk? Bij veel spellen is het niet toegestaan in de voorwaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
Nee, een account is persoonsgebonden maar toch veranderen accounts regelmatig van eigenaar, ik heb maar uiterst zelden gemerkt dat Codemasters/Turbine daar negatief op gereageerd heeft.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinB
Misschien wel geinteresseerd om te verkopen ja. Heb HP2 even een DM gestuurd :)

Toegestaan of niet, alle info kan veranderd worden (accountnaam, e-mail adres) en Turbine gaat daar toch ook nooit achter komen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
Na iets meer dan 3 maanden is het me gelukt om een purperen badge boven mijn Defiler te krijgen,
'You will now be known as Chieftain Ignor to those you meet in your travels.'

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/3K4QTB9STAPAaaesUOVl6Z9j/full.png
Ignor Eme Chieftain Defiler in Sauron's army :Y) R12 en 600.000 infamy te gaan voor de volgende stap :+

Tegelijkertijd kreeg ik van een mede-speler een lootbox waar ik (eindelijk) Mordiriths Brand in vond :Y
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/k7ftA0ROAgMRESiZkc6r8kAp/thumb.jpg
* botoo happy Defiler >:)

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nou gratz dan he.
Je hoeft nog maar 30.000 freeps te killen (voor t gemak gemiddeld 20 infamy per freep genomen) tot je volgende rank! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
JohnnyV76 schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 08:12:
Nou gratz dan he.
Je hoeft nog maar 30.000 freeps te killen (voor t gemak gemiddeld 20 infamy per freep genomen) tot je volgende rank! ;)
Er zijn gelukkig nog zekerheden in het Middel-Aardse leven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grats Botoo :)
JohnnyV76 schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 08:12:
Nou gratz dan he.
Creep side is dat minstens 50 inf per kill dus dat valt dan weer mee. Op Laurelin doen de meest actieve creeps 15k - 20k per dag (lees: en dat is minstens de hele creep top 15 op de pvp daily statistics site) sinds de introductie van RoR. Op creep kun je tegenwoordig met een maand Rank 10 zijn als je een beetje doorspeelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is best wel veel. Op mijn hoogdagen in pvp (rond eind moria, begin mirkwood) als guardian, haalde ik ook wel tss de 1k à 2k op een uur, maar dat was 's avonds als er veel man was, en het moest al goed meezitten. Nu doet een guard wel niet zoveel damage, en was het toen all about solo-play, en geen inf/ren voor questen. Maar toch ook avonden dat ik met 400 renown afsloot na 3 uur.
PewPew was 2 renown per kill met let-fly + autoattacks :D 1vs1 gaf dan wel 100-120 renown per kill en was tof aan het einde van de sessie om nog een kleine boost te geven ^^

Either way, proficiat met je rank :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoe kom je aan minstens 50 infamy per kill?
Ik hou niet zo van PvP maar moest onlangs toch wat commendations grinden voor mn burglar set dus een paar avonden aan creep kant gespeeld. In een raid krijg je echt maximaal iets van 24/25 infamy per freep en als de freep al vaak gekilled is dan is het meer 16/17 infamy. 50 infamy haal je bij geen enkele kill als je in een raid speelt. Misschien als je solo speelt en er weinig andere mensen damage op de freep hebben gedaan je regelmatig 50 infamy krijgt maar op Snowbourn is het vaak raid vs raid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JohnnyV76 schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 15:04:
Hoe kom je aan minstens 50 infamy per kill?
Ik hou niet zo van PvP maar moest onlangs toch wat commendations grinden voor mn burglar set dus een paar avonden aan creep kant gespeeld. In een raid krijg je echt maximaal iets van 24/25 infamy per freep en als de freep al vaak gekilled is dan is het meer 16/17 infamy. 50 infamy haal je bij geen enkele kill als je in een raid speelt. Misschien als je solo speelt en er weinig andere mensen damage op de freep hebben gedaan je regelmatig 50 infamy krijgt maar op Snowbourn is het vaak raid vs raid.
Op mijn server spelen creeps praktisch altijd met alle DOF buffs en minstens 3 keeps - dus altijd minstens 120 % extra infamy. Als er eens een keep blauw is, zorgt de autoflip er wel voor dat ie weer rood wordt. Daarnaast altijd minstens twee OP's, maar vaker drie of vier.

En dan is het kwestie van voldoende WL's, defilers en weavers in de raid - powerdrain en slow en zergen maar :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
Heb nog tal van deeds te doen, voornamelijk die van x quests in gebied y completed. Nu vroeg ik mij af of de tasks op die borden ook meetellen als volbrachte quests in dat specifieke gebied en deze alsnog meetellen voor deze deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jammer genoeg niet. Je zult dus aan de bak moeten als je die deeds wilt halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Woei... Turbine heeft het Durchest farmen om zeep geholpen met de laatste patch :)
Op zich ben ik er wel blij mee. Je moet weer echt wat doen voor je symbols.

Ondertussen blijf ik farmen voor mn orange burglar boots want die bonus (+5% postional damage) is zo'n beetje de beste van alle orange items van alle classes. Vooralsnog scoor ik alleen goed wat bounties betreft :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAA

TAA

Liever IRC

JohnnyV76 schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 08:54:Je moet weer echt wat doen voor je symbols.
Nou, wat een lol. Deze week 2x Durch/Twins T2CM gedaan (telkens net te laat om Lt ook nog mee te pikken) met als loot een handvol bounties en sinds gister ook wat T5 relics. In totaal een symbol of 4 en een crystal gezien bij anderen. Niet echt mijn idee van rewards voor 5 uur T2CM raiden met 12 mensen.

De hele loot nerf is gewoon een dikke, dikke #fail. Turbine had BG gewoon dicht moeten gooien zoals ze met de Hytbold instances gedaan hebben. Maar ja, dan hadden ze natuurlijk helemaal gezeik gehad tijdens de feestdagen. Nu was iedereen te druk met farmen om te klagen over het uitstel van de nieuwe group content.

Oh en btw, over het "echt iets doen"; niet iedereen pakt 5 symbols uit 10 runs. Ik heb 85 Durchest runs gedaan voor 5 symbols. 'Net' niet genoeg voor 6 endgame chars :(

[ Voor 9% gewijzigd door TAA op 25-01-2013 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
Zouden ze toch eens wat aan mogen doen. Kunnen ze nu niet de UI-settings gewoon account bound maken. Nu moet je bij elke char weer de hele zut gaan instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je kan layouts saven en loaden. Uit mijn hoofd:
/ui layout save Hurtebise
/ui layout load Hurtebise
Dus je gaat op je main, zet alles goed. En dan save je (ipv hurtebise in mijn voorbeeld kan je eender wat nemen). Dan maak je een alt (of swapped naar je alt) en daar doe je een load. Alles komt op dezelfde plaats.

Wel een paar opmerkingen:
- chat wordt niet mee opgeslagen (kleur text en tabbladen + filters). Behalve als ze dat het voorbije jaar hebben toegevoegd.
- Sommige champs hebben extra panels (lm pet, warden gambit, rk attunement ...) deze kunnen wel overlappen als je load. (eenvoudig achteraf te verplaatsen, maar hou het in het oog zodat er niet eentje plots "verdwijnt").

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
Woow, thx. Wist ik niet. En speel al sinds de eerste week van de release. 8)7
En dat loaden hoeft slechts één keer te worden geactiveerd? Of dien je dat bij elke log te doen?

[ Voor 29% gewijzigd door Hurtebise op 25-01-2013 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Slechts 1 keer. Het is alsof je manueel alles zou verplaatsen.
Je kan ook 2 maand later bij een nieuwe alt opnieuw de load doen, deze is nog altijd bewaard. Ik doe ook bij elke nieuwe alt, elke session play of chicken run meteen een /ui load Lointje. Staat meteen alles goed, heb je meteen je 6 quickslotbars aan staan, ...

Ik denk wel dat de /ui save files lokaal worden bewaard, dus je zal niet vanop een andere pc dit kunnen loaden zonder eerst opnieuw een save te doen op een char waar alles al goed staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
Pas ook die 6e bag aangeschaft voor 995 TP. Wel de moeite. Zat constant met die overflow bag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinder83
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-08 10:21
Hurtebise schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 11:59:
Pas ook die 6e bag aangeschaft voor 995 TP. Wel de moeite. Zat constant met die overflow bag.
Ik heb geen 6e bag, maar wel premium wallet, die is ook erg aan te raden, vooral ook handig voor dingen die account shared zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hurtebise schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 11:59:
Was dit weekend net in de aanbieding....20% off. Weet niet of dat nog zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micha88
volgens mij is de bag nog t/m donderdag in de aanbieding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeAnne
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-04 11:42
Speel het spel nu alweer een poos, met vrienden en familie op de Evernight server. Ben F2P, maar heb een poos geleden de Mithril Edition aangeschaft en raad dat de meeste nieuwe spelers die het spel leuk vinden ook aan. Voor 19,99 dollar kun je je niet een hele bult vallen. Een vriend van mij had hem laatst in de aanbieding zelfs voor 9,99 dollar
http://www.gamestop.com/p...ine-mithril-edition/97978

Deze editie bevat de zgn path of the Fellowship, (Trollshaws, Eregion en Moria). Met daarnaast de Steed of the Horse lords en 2000 TP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En de patchnotes zijn er voor U10....

Stat changes gaan denk ik grote gevolgen hebben... ben benieuwd.

http://forums.lotro.com/s...%281%29-SUBJECT-TO-CHANGE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAA

TAA

Liever IRC

Ze zorgen nu in ieder geval al voor een hoop QQ.

Wat hebben we allemaal toch een hekel aan verandering :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik vind de powerchange maar raar, de rest van de notes kan ik nog wel begrijpen.

Maar op zich hebben we binnenkort pas wat ze eigenlijk met rohan wilden opleveren. Met wat scaling toegevoegd in oude instances. (op zich niet slecht natuurlijk, geeft je wat meer te doen als endgame).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gister even wat op bullroarer rondgehuppeld. Burg naar 85 en wat redelijk standaard gear aangetrokken. Geen relics op LIs of niks en geen cloak nog e.d. maar ik had al een power pool van 5k :)
1 fate geeft nu ong. 5,5 ICPR dus had met slechts 240 fate al totaal iets van 1600 ICPR (waarvan 1300 van fate). Zoals t er nu naar uitziet heeft straks iedereen die een beetje fate stacked een ICPR van 3k+

Relics en jewels met ICPR erop worden m.i. straks nogal waardeloos. Nu was 60 fate min of meer gelijk aan 60 ICPR en 60 crit rating maar straks is het 330 ICPR en 150 crit rating. Jewels met main stat + hoge raw crit rating worden juist waardevoller denk ik. Agi classes zullen iig wat agi moeten dumpen voor fate maar t voordeel ervan is dat je er veel.ICPR voor terug krijgt en daardoor op andere plekken geen ICPR meer hoeft te hebben. Physical Mastery zal dalen. De vraag blijft hoe de power cost van skills zich zal verhouden tot de nieuwe ICPR.

Mensen hebben volgens mij een natuurlijke afkeer tegen verandering maar op zich is dat hier wel op zn plek. Als je nu je build net klaar gemaakt hebt voor de nieuwe raids met maxxed crit kans e.d. dan zul je straks aan de bak moeten om alles weer om te gooien. Een hunter uit mn kin bijvoorbeeld had de nieuwe gouden bracelet gemaakt met 119 agi, 119 vit en 400 crit omdat hij toch al maxxed crit had... gelukkig heb ik de andere variant gemaakt met 158 agi en 800 crit voor mn burg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
Turbine lijkt graag dingen te veranderen om de spelers bezig te houden zoals nu wederom een verandering in builds. Tegen dat soort veranderingen heb ik idd een afkeer, per saldo levert het in feite niets op maar je komt wel weer in een timesink terecht.

U10 zal wel serieuze veranderingen in Ettenmoors met zich meebrengen, creeps krijgen niets behalve de noodzaak om crit defence te gaan slotten (ten koste van andere corruptions natuurlijk), Freeps krijgen dubbelop.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand misschien een geupdate site waar staat hoe je een goede PvMP hunter kan bouwen met veel morale?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
Met de aangekondigde veranderingen zal dat volledig omgegooid worden Thorgrem, ik zou nu niet veel tijd investeren in een specifieke build omdat dat met U10 herschreven gaat worden.

Na drie jaar vrijwel niet met mijn warg gespeeld te hebben, toch een kleine push gedaan de laatste paar weken en na de 11K die ik vandaag bij elkaar geharkt heb *ding* R11 :Y) . Ik betwijfel of ik m'n warg nog veel verder zal brengen, 425.000 infamy is best een bulk en ik speel liever Defiler, ook al moet ik daar nog ruim een half miljoen inf op verzamelen voor R13 :+

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maar even een reactie voordat het topic van de pagina afvalt :)

Toch wel raar dat dit topic niet actiever is met de aankomende veranderingen.
Waar ik erg blij mee ben is de verandering qua armour set bonusses. In plaats van 3 en 5 piece bonus wordt het straks 2 en 4 pieces waardoor je dus makkelijker kunt combineren met sets... ga je voor 3x de 2 set bonus of 4 van de een en 2 van de ander... of andersom :) Je kunt zelf de sets aanpassen alnaargelang de situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03:49

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Na een jaar afk geweest te zijn ook LOTRO maar weer eens geinstalleerd. Had meer dan genoeg Turbine points staan om Riders of Rohan te kunnen scoren. Voormalig lifetime sub heeft zijn voordelen :)

Aangezien er in de afgelopen tijd veel verandert is ben ik met een frisse start begonnen. Op Snowbourn. Mijn RK is nu level 18 en een gezellige kin gevonden. Rangers of the Wild.

Speel het naast SW TOR, dus genoeg afwisseling tussen de twee. Hoogste karakter die ik heb is 51, dus ik heb nog heel veel van de game niet gezien. Daar moet nu maar eens verandering in komen denk ik zo.

Level wel aardig vlot met mijn RK. Dus daar zal het net niet aan liggen.

He who controls the Spice, controls the Universe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik speel LOTRO sinds september vorig jaar, en moet zeggen dat het de leukste MMO is, die ik tot nu toe heb gespeeld, en dat zijn er heel wat. Mooie zeer uitgebreide wereld, met heel veel dingen te doen, en, ook heel belangrijk, een zeer aardige en behulpzame community.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is inderdaad wel iets waar lotro trots op mag zijn... de community. Tuurlijk is niet iedereen even vriendelijk maar gemiddeld genomen zit het wel goed. Vind het wel grappig dat je regelmatig mensen ziet die het spel nu pas ontdekken en meestal blij verrast zijn. Lotro is een beetje de stabiele factor in MMO land. Er zijn al zoveel lotro-killers uitgekomen die in meer of mindere mate niet aan hun beloftes voldaan hebben. Ik heb zelf ook al diverse andere spellen geprobeerd maar kom telkens terug bij lotro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nice om te zien idd dat er toch steeds mensen bij lbijven komen :)

Kom de laatste tijd niet al te veel aan spelen toen, maar heb Hytbold inmiddels bijna helemaal af, nog 2 towers en dan zit het erop :).
Zaterdag voor een uur in een cliving-train gezeten, maar jammer genoeg geen recipe drop voor me, helaas, wel 3 bags vol met taskitems en 30G rijker. Vraag me btw af of dit niet gezien kan worden als exploiten? Ja ok, de functionaliteit is aanwezig; met een raid kan en mag je normale mobs killen zodat iedereen loot krijg, en tjah die respawnrate in die instance is gewoon insane hoog >:) .

euh...ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
U10

Ik zie niet in waarom Wardens nu ineens Agility als main stat moeten krijgen ipv Might, je zou bijna denken dat Turbine dergelijke veranderingen (net als Burgs en Capts al eerder) doet om de speler bezig te houden. Evenmin waarom Fate nu ineens zo belangrijk moet worden. Maarja dat wordt dus een grondige herziening van builds, hebben we weer wat te doen.

Aangaande pvp ziet U10 er uiterst belazerd uit.
Freeps krijgen: 1A's, nieuwe (sterkere) shinies, hogere crits, grotere powerpool.
Creeps krijgen: een nerf van de basis crit-defence, dus min of meer de verplichting om een 3-tal corruptionslots voor critdefence aan te wenden wat voor velen ten koste gaat van damage/healing, oftewel een merkbare nerf. Tevens worden defiler flies verder generfed, dit in combinatie met de grotere powerpool bij freeps maakt powerdrain zeer ws onmogelijk.

Ik voorzie een Ettenmoors met een continue Gramscamping door hunters en tactical classes, grote wargpacks die wel buiten kunnen sluipen en een guerrilla zullen voeren tegen solo en kleine groepjes freeps die onderweg zijn, een bulk BA's vlak bij de one-shots met hun healers achter zich.

Turbine heeft wederom geen enig benul van een balans, maar goed, we zijn inmiddels wel gewend dat pvp weinig tot geen aandacht krijgt en als het dan aandacht krijgt dan is dat zeker niet gebaseerd op het creëren van een gebalanceerde pvp omgeving.

* botoo moppert

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huntedjohan
kan iemand vertellen of oude game cards van codemaster nog altijd geldig zijn voor het spel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor zover ik weet kun je die helaas niet meer gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

inderdaad, deze zijn niet meer te gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huntedjohan
was er al bang voor. bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
Kan nu voor het eerste een crafted relic maken als scholar (speel burglar). Maar vind een +50 power relic op lvl 85 toch minimaal. Zijn er recipes te vinden voor deze relics?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickD
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:17
Hurtebise schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 11:14:
Kan nu voor het eerste een crafted relic maken als scholar (speel burglar). Maar vind een +50 power relic op lvl 85 toch minimaal. Zijn er recipes te vinden voor deze relics?
De crafted relic recipes zijn alleen te halen bij je crafting guild (hoe hoger je crafting, hoe hoger de crafted relics).

Verder kun je ze zelf ook nog combineren bij de Relic Master, om de gewone beter te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
Maar het is niet zo dat je daar echt tiers van hebt? En dat je op tier 1 begint? Crafting is maxed nu. Rest van recipes die ik kan krijgen, zijn daar LI's (second age).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
Crafted relics zijn rep-gated en te koop bij je guild, niet als drop.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor crafted relics moet je van die speciale guild items maken. Dragon crown bv. Deze kan je dan deconstructen tot een relic. Er zijn wel tiers in, namelijk de "prijs" van die guild items. Bij het ene heb je een shard nodig, en een compendium boekje bv. Bij de andere enkel wat ingots.
Niet te vinden als drop, dus enkel bij crafting guild.

(voor de low tiers is elke craft anders (ene geeft vit, ander might, ...). Voor de hogere tiers is het wel hetzelfde bij iedereen denk ik (en ook bind on acquire). Iets van +health, + mitigations etc)

• micha88
Een poging tot verduidelijking van relics:
- elk legendary item (weapon of anders, maakt niet uit) heeft 4 slots: Setting / Gem / Rune / Crafted
- In elk van deze slots kun je de bijbehorende relics plaatsen van verschillende sterkte
- Relics hebben een tier van 1 t/m 9, waarmee ze sterker worden, daarnaast heb je ook verschillende unieke relics die je alleen bij een Relicmaster kunt laten maken.
- De unieke relics hebben een minimum level nodig voor het wapen of item waar je hem in wilt plaatsen, uiteraard zijn de beste unieke relics alleen te plaatsen in wapens of items van level 85
- Het maken van deze unieke relics gebeurt door melden bij een Relicmaster. Voor de beste unieke relics heb je heel veel shards nodig en veel andere relics
- Crafted relics gaan (uiteraard...) in het crafted slot. Voor elke professie (Tailor / Scholar / Woodworker etc.) zijn er speciale recepten te koop bij de Crafted Guilds (de Legendary Recipe Vendor)
- Deze speciale recepten zijn er voor Supreme / Westfold / Eastemnet niveau. Voor sommige moet je niet alleen proficient zijn op dat level, maar het level helemaal gemastered hebben.
- Ingredienten zijn enkele high-level crafted ingredienten, plus voor sommige relics ook de Compendiums die als questreward worden uitgegeven voor speciale quests
- Voor de beste L85 crafted relics dien je de prospector crafting instance in Hytbold te doen, deze geeft een Compendium IV als reward.
- Na het craften van een relic kun je deze inleveren bij een Guild Leader. Deze geeft je vervolgens een Sealed ... die je weer kunt deconstructen bij een Relicmaster.

Heel verhaal, maar hopelijk is het hiermee iets duidelijker, zo niet, ask away!

• TAA

TAA

Liever IRC

Voorlopig hebben we de komende 24 uur toch niets anders te doen :P

Helaas alleen werk aan de backend systemen en geen performance verbeteringen ingame :(

• botoo
TAA schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 10:25:
Voorlopig hebben we de komende 24 uur toch niets anders te doen :P
-----
Helaas alleen werk aan de backend systemen en geen performance verbeteringen ingame :(
Vziw is de geplande downtime 12 uur (maar we kennen Turbine ondertussen wel dus we kunnen alleen maar hopen dat het niet naar 24 uur uitloopt).
-----
Heb je meer info over dat onderhoud aan backend? Ik heb alleen maar geruchten gehoord op ooc/glff en dat kan net zo goed slechts de wens zijn en geen feit.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• micha88
quote van Sapience op de forums:
All Turbine Game Servers and http://myaccount.turbine.com will be offline for global maintenance from 6:00AM Eastern (-5 GMT) Thursday, February 14th until 6:00am Eastern Time (-5 GMT) Friday February 15th.

en andere quote van Sapience op de forums:
Once again, NO CHANGE TO THE GAME. I cannot stress or repeat this enough. This is stricktly to backend systems.

• TAA

TAA

Liever IRC

There you go...

• botoo
Turbine overtreft zichzelf, geplande downtime moet worden uitgesteld voor het begonnen is en de geplande downtime al verdubbeld, klasse toko! :+
NO CHANGE TO THE GAME
kan natuurlijk gewoon betekenen dat er geen wijziging/uitbreiding/fix van de content is maar werk aan de backend zou (noob hier) toch ook hunnen betekenen dat er performance verbetering bij de client optreed? Vermindering van de lag bv? (fingers crossend)

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Verwijderd

Heb ik het goed als dat betekend dat de game er gewoon 24 uur uit is?

• botoo
Twitter:
LOTRO ‏@lotro
@peldazac Not really as it's mainly support and billing systems being addressed. Unfortunately the game can't run while those are down.
Oftewel, wij als spelers zien niet direct iets terug voor deze downtime.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03:49

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Verwijderd schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 12:29:
Heb ik het goed als dat betekend dat de game er gewoon 24 uur uit is?
Yep.

He who controls the Spice, controls the Universe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
botoo schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 12:08:
Turbine overtreft zichzelf, geplande downtime moet worden uitgesteld voor het begonnen is en de geplande downtime al verdubbeld, klasse toko! :+
Ach ja:
@Lotro
Update: We're stil working, but it looks like we will not make our 6 AM EST (-5 GMT) window. More info once we have it.
Lol toch, hele nacht lees je tweets terug dat men op schema ligt en het perfect gaat... en dan 2 uur voordat men klaar behoort te zijn dit. Ik lig er iig niet meer wakker van.

euh...ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ach ja, we kunnen alleen maar wachten, en hopen dat het niet al te lang meer gaat duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAA

TAA

Liever IRC

Rfce schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 10:13:
Lol toch, hele nacht lees je tweets terug dat men op schema ligt en het perfect gaat... en dan 2 uur voordat men klaar behoort te zijn dit. Ik lig er iig niet meer wakker van.
Wat je waarschijnlijk bedoeld is dat je een tweet van 2 uur geleden gelezen hebt :P

Ik vind bjina 4 uur voor het einde aankondigen dat je het niet gaat redden niet zo heel gek hoor. Eigenlijk best vlot. Zeker als je bedenkt dat een groot deel van de playerbase om 03:30 EST gewoon nog ligt te pitten ;) Dan moet er nog heel wat gepland staan...

En even serieus, had je werkelijk wat anders verwacht? Denk dat we allemaal blij kunnen zijn als we vanavond na de koffie en GTST weer in kunnen loggen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
In feite is het dieptriest dat we idd niet eens anders verwachten dan dat de downtime weer verlengd zou worden.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

botoo schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 11:14:
In feite is het dieptriest dat we idd niet eens anders verwachten dan dat de downtime weer verlengd zou worden.
Helemaal mee eens.

Wat ik ook ontzettend jammer vind, nu hebben ze de kans om iets te doen aan de waardeloze performance, de bugs en de lag met 24 uur dowtime, maar nee hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAA

TAA

Liever IRC

Begin nu toch onderhand lichtelijk geïrriteerd te raken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wacht maar tot we straks super snelle servers hebben en geen last van lag meer zullen hebben...

**ZAP** en toen werd ik wakker.

Pagina: 1 ... 12 ... 23 Laatste