Hoeveel gebruikers kunnen tegelijkertijd gekoppeld worden aan 1 Kindle? Het loont de moeite om te kijken op welke site (US, UK, DE) de boeken het goedkoopst zijn namelijk. Is het mogelijk om 3 accounts te koppelen aan 1 Kindle?
Helaas. Slechts een gebruiker tegelijk...pelt schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 12:51:
Hoeveel gebruikers kunnen tegelijkertijd gekoppeld worden aan 1 Kindle? Het loont de moeite om te kijken op welke site (US, UK, DE) de boeken het goedkoopst zijn namelijk. Is het mogelijk om 3 accounts te koppelen aan 1 Kindle?
Nee, dat kan niet. Als je op een van die sites een account aanmaakt, dan heb je op de andere sites dezelfde account. Ik heb alleen lang geleden een account gemaakt op de UK site, maar kon met dezelfde gegevens inloggen op de DE en US site toen ik later daar iets wilde bestellen.pelt schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 12:51:
Zelfs twee verschillende accounts maken gaat niet. Je registreert de Kindle namelijk in een account met behulp van het serienummer, en je kunt dat serienummer zover ik weet maar 1x gebruiken.
[ Voor 13% gewijzigd door Katsunami op 16-02-2012 17:22 ]
Hoe zit dat dan als je een tweedehands koopt? Of kan je hem dan ontkoppelen?Katsunami schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 17:21:
[...]
Nee, dat kan niet. Als je op een van die sites een account aanmaakt, dan heb je op de andere sites dezelfde account. Ik heb alleen lang geleden een account gemaakt op de UK site, maar kon met dezelfde gegevens inloggen op de DE en US site toen ik later daar iets wilde bestellen.
Zelfs twee verschillende accounts maken gaat niet. Je registreert de Kindle namelijk in een account met behulp van het serienummer, en je kunt dat serienummer zover ik weet maar 1x gebruiken.
Klopt, je kan hem wel gewoon loskoppelen. Maar dan verdwijnen volgens mij ook alle gesyncte boeken, dus dat is een beetje onhandig om steeds zo heen en weer te schakelen.pelt schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 21:54:
[...]Hoe zit dat dan als je een tweedehands koopt? Of kan je hem dan ontkoppelen?
[ Voor 21% gewijzigd door GekkePrutser op 16-02-2012 22:00 ]
Anoniem: 440041
Dit is niet de bedoeling, hier hebben we vraag en aanbod voor.......
[ Voor 71% gewijzigd door Bullet NL op 17-02-2012 11:09 ]
Hen de touch nu rechtstreeks bij amozon gekocht, je kunt nu naar nl laten shippen. De prijs inclusief EU adapter en Shipment is € 165? Kadootje voor mijn mams.
Nibe warmtepomp f2120 + VVM320, wandverwarming en 7500 kwp zonnepanelen
Kan je via de kindle zelf boeken kopen buiten de USA met de special offers kindle? Als je deze hier gewoon op de normale manier registreert? Of moet je daar de 'normale' versie voor hebben?
Anoniem: 424651
Via de kindle kan je bij mijn weten alleen direct in de Amazon winkel boeken kopen. Heb je een Nederlandse account dan zit je ingesloten in de Amerikaanse webshop en kan dus alleen daar kindle boeken kopen. Je kan via de kindle niet direct bij andere shops kopen zover ik weet. Wil je bij andere shops kindle boeken kopen dan zal je dat via de pc/mac moeten doen. Plus onthou dan wel dat het kindle formaat moet zijn of mobi formaat. Epub leest de kindle niet en wil je epub boeken op je kindle zetten dan zal je die eerst moeten converteren naar mobi formaat met calibre.pelt schreef op zondag 19 februari 2012 @ 21:09:
Kan je via de kindle zelf boeken kopen buiten de USA met de special offers kindle? Als je deze hier gewoon op de normale manier registreert? Of moet je daar de 'normale' versie voor hebben?
En versie maakt hier niet uit. Je kan de special offers kindle kopen, maar die special offers zal je hier niet kunnen gebruiken, die kunnen alleen de Amerikanen gebruiken. Misschien straks als Amazon ook met de Nederlandse online winkel komt dat ze voor ons ook actief worden. En wil je de kindle direct bij amazon bestellen dan denk ik dat je alleen de gewone versie zal kunnen kopen, bij mijn weten verscheept de special offers niet naar ons land.
Dank. Bij easereader kan je nu de special offers voor 109,- kopen. Ik las alleen berichten op een willekeurig forum, dat met de special offers versie je geen boeken direct op de kindle kan kopen in Europa, maar dat je dit moet doen via de website en dan moet syncen. Volgens deze persoon was dat omdat de special offers versie officieel niet is uitgekomen in Europa.Anoniem: 424651 schreef op maandag 20 februari 2012 @ 08:51:
[...]
Via de kindle kan je bij mijn weten alleen direct in de Amazon winkel boeken kopen. Heb je een Nederlandse account dan zit je ingesloten in de Amerikaanse webshop en kan dus alleen daar kindle boeken kopen. Je kan via de kindle niet direct bij andere shops kopen zover ik weet. Wil je bij andere shops kindle boeken kopen dan zal je dat via de pc/mac moeten doen. Plus onthou dan wel dat het kindle formaat moet zijn of mobi formaat. Epub leest de kindle niet en wil je epub boeken op je kindle zetten dan zal je die eerst moeten converteren naar mobi formaat met calibre.
En versie maakt hier niet uit. Je kan de special offers kindle kopen, maar die special offers zal je hier niet kunnen gebruiken, die kunnen alleen de Amerikanen gebruiken. Misschien straks als Amazon ook met de Nederlandse online winkel komt dat ze voor ons ook actief worden. En wil je de kindle direct bij amazon bestellen dan denk ik dat je alleen de gewone versie zal kunnen kopen, bij mijn weten verscheept de special offers niet naar ons land.
Klopt ik heb de Special Offers Touch via Easereader gekocht. Ik zou het eens moeten proberen want heb geloof ik nog nooit direct met mijn SO kindle een boek van de amazon site gekocht..Ik koop meestal mijn boeken via de pc, omdat het met mij meestal gratis boeken zijn die ik via facebook sites vindt etc. En dat gaat ook gewoon goed, 1 clicken en binnen een paar seconde staat je boek op je reader, zonder hem aan kabels te hoeven leggen etc.pelt schreef op maandag 20 februari 2012 @ 09:33:
[...]
Dank. Bij easereader kan je nu de special offers voor 109,- kopen. Ik las alleen berichten op een willekeurig forum, dat met de special offers versie je geen boeken direct op de kindle kan kopen in Europa, maar dat je dit moet doen via de website en dan moet syncen. Volgens deze persoon was dat omdat de special offers versie officieel niet is uitgekomen in Europa.
Heb het trouwens net even uitgeprobeerd en een gratis boek direct op mijn kindle gekocht in plaats van via mijn Mac en hij is zonder problemen gekocht en op mijn kindle geladen. Dus weet niet waar ze het vandaan halen dat het met een SO hier in nederland niet zou werken om direct op de kindle een boek te kopen. Is mij dus zonder problemen gelukt.
Anoniem: 451726
Tot mijn grote schrik zaten er opeens 2 barstjes in de Kindle 3, onderaan beide hoeken bij het scherm
Ik had de Kindle niet laten vallen of zo, maar ja, hoe bewijs je dat. Ik had weinig hoop maar toch een chat op Amazon.com gestart. Nadat die jongen even met zijn supervisor overlegde tada: ondanks dat mijn Kindle uit garantie is stuurde Amazon kosteloos een nieuwe!
Ongelooflijk, ik was echt even sprakeloos want had dit totaal niet verwacht. Hoopte eigenlijk maximaal iets van aardige kortingsregeling bij aanschaf van een nieuw exemplaar.
Amazon.com betaalde alle kosten, verzending per UPS, importbelastingen. Na 2 dagen stond UPS al op de stoep met de nieuwe Kindle. Kreeg een label toegemaild voor de retourzending van de oude Kindle, die is inmiddels weer terug naar Kentucky, USA is gegaan. En spiksplinternieuw, niet eens een refurbished exemplaar volgens de bon.
M'n loyaliteit voor Amazon.com is met minimaal 1000 punten gestegen!
Fijn en bijzonder om eens een bedrijf te vinden die echt voor z'n klanten gaat hoor.
Amazon.com betaalde alle kosten, verzending per UPS, importbelastingen. Na 2 dagen stond UPS al op de stoep met de nieuwe Kindle. Kreeg een label toegemaild voor de retourzending van de oude Kindle, die is inmiddels weer terug naar Kentucky, USA is gegaan. En spiksplinternieuw, niet eens een refurbished exemplaar volgens de bon.
M'n loyaliteit voor Amazon.com is met minimaal 1000 punten gestegen!
Fijn en bijzonder om eens een bedrijf te vinden die echt voor z'n klanten gaat hoor.
[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 451726 op 19-03-2012 17:08 ]
Dat was voor mij ook een van de redenen om voor de Kindle te gaan. Amazon heeft echt een voortreffelijke service. Wel eens vaker gelezen dat mensen 'm hebben laten vallen, scherm gebroken, en toch kosteloos een nieuwe ereader toegezonden hebben gekregen. Zelfs buiten de garantie doen ze vaak niet moeilijk. Een goede vorm van klantenbinding.
Just remember... if the world didn't suck, we'd all fall off.
Anoniem: 32279
Was voor mij ook de reden om een Kindle te kopen, hiervoor via het werk een andere reader gehad en die was kapot en via werkgever wel een nieuwe gekregen, maar ben er toen wel bij aanschaf van een persoonljik exemplaar op gaan letten. Ik had namelijk eerst niet door dat ze zo breekbaar zijn.
Maar gelukkig leeft die van mij nog, ook al krijg je een nieuwe, je bent er toch wel aan gehecht.
Maar gelukkig leeft die van mij nog, ook al krijg je een nieuwe, je bent er toch wel aan gehecht.
Klopt het dat de kindle touch geen progress bar onderin het scherm heeft? Ik vond dit zelf toch wel een zeer fijne functie. Op de screenshots kan ik deze niet vinden en ik vroeg me af of er een optie was om deze toch aan te zetten.
Heeft geen signature.
Ik heb de Touch zelf niet, maar bij al mijn Kindles (ook de oudere 3), verschijnt de progress bar alleen als je een boek opent vanuit het hoofdmenu, of als je het menu oproept. Zodra je een pageturn doet verdwijnt hij. Dus tijdens het normale lezen zie je hem niet. Ik vind dat ook wel prettig, minder om af te leiden. Als je wil weten waar je bent dan druk je de menu knop in.dommerick schreef op maandag 26 maart 2012 @ 15:14:
Klopt het dat de kindle touch geen progress bar onderin het scherm heeft? Ik vond dit zelf toch wel een zeer fijne functie. Op de screenshots kan ik deze niet vinden en ik vroeg me af of er een optie was om deze toch aan te zetten.
Ik neem aan dat het bij de Touch ook zo is maar misschien kan iemand anders dat bevestigen.
Je kan op de kindle trouwens wel heel weinig instellen. Dat is me altijd al tegengevallen.
Ik heb de Touch en het klopt dat de Touch geen progress bar meer onderin heeft. Wel zie je hoeveel procent je in het boek bent. De progress bar was wel fijn, heb hem wel op de keyboard, maar mis hem niet echt. Vindt persoonlijk de Touch een heel fijn apparaat.dommerick schreef op maandag 26 maart 2012 @ 15:14:
Wat bedoel je met weinig instellen?GekkePrutser schreef op maandag 26 maart 2012 @ 16:51:
[...]
Ik heb de Touch zelf niet, maar bij al mijn Kindles (ook de oudere 3), verschijnt de progress bar alleen als je een boek opent vanuit het hoofdmenu, of als je het menu oproept. Zodra je een pageturn doet verdwijnt hij. Dus tijdens het normale lezen zie je hem niet. Ik vind dat ook wel prettig, minder om af te leiden. Als je wil weten waar je bent dan druk je de menu knop in.
Ik neem aan dat het bij de Touch ook zo is maar misschien kan iemand anders dat bevestigen.
Je kan op de kindle trouwens wel heel weinig instellen. Dat is me altijd al tegengevallen.
Bij mijn Kindle 3 en mijn vriendin haar Kindle 4 blijft de progress bar wel degelijk heel de tijd staan hoor. En dat vind ik ook prettig. De statusbar daarentegen (met de klok en het batterijsymbool) verdwijnt wel na één pageturn.GekkePrutser schreef op maandag 26 maart 2012 @ 16:51:
Ik heb de Touch zelf niet, maar bij al mijn Kindles (ook de oudere 3), verschijnt de progress bar alleen als je een boek opent vanuit het hoofdmenu, of als je het menu oproept. Zodra je een pageturn doet verdwijnt hij. Dus tijdens het normale lezen zie je hem niet. Ik vind dat ook wel prettig, minder om af te leiden. Als je wil weten waar je bent dan druk je de menu knop in.
En je kan inderdaad relatief weinig instellen. Zo zou ik bijvoorbeeld die statusbar soms wel willen laten aanstaan zodat ik het klokje ten alle tijden kan zien.
[ Voor 8% gewijzigd door Admiral Freebee op 27-03-2012 08:36 ]
OepsAdmiral Freebee schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 08:35:
[...]
Bij mijn Kindle 3 en mijn vriendin haar Kindle 4 blijft de progress bar wel degelijk heel de tijd staan hoor. En dat vind ik ook prettig. De statusbar daarentegen (met de klok en het batterijsymbool) verdwijnt wel na één pageturn.
Vreemd dan dat de progress bar op de Kindle Touch altijd verdwijnt...
En inderdaad, van dat instellen, het valt me gewoon tegen hoe weinig je het ding naar je eigen wensen in kan stellen. Het werkt zoals het werkt (wat dat betreft zijn ze nog minder flexibel dan Apple bijvoorbeeld).
Op de bebook one die ik gehad heb kon je alternatieve firmware installeren en dan merk je pas wat je mist bij de instelmogelijkheden op de Kindle. Het stoort me verder niet, maar meer dan wat Amazon je wilt laten zien krijg je niet te zien.
Een klokje continue in beeld zal mij wel bevallen. Maar dat doen ze waarschijnljik niet omdat dat klokje alleen update als je een pagina omslaat en dat vinden ze vast onduidelijk. Maar ik vond het wel handig, nu druk ik op menu en werkt het ook.
Verder wil ik eigenlijk wel eigen afbeeldingen erin doen, mijn vrouw heeft bijvoorbeeld op haar Sony prs 350 een foto van de kids als screensaver. Of zoals de Sony prs 650 de cover van het boek als screensaver.
Toch maar weer eens kijken of er een firmware hack is, maar ik meen van niet.
Een klokje continue in beeld zal mij wel bevallen. Maar dat doen ze waarschijnljik niet omdat dat klokje alleen update als je een pagina omslaat en dat vinden ze vast onduidelijk. Maar ik vond het wel handig, nu druk ik op menu en werkt het ook.
Verder wil ik eigenlijk wel eigen afbeeldingen erin doen, mijn vrouw heeft bijvoorbeeld op haar Sony prs 350 een foto van de kids als screensaver. Of zoals de Sony prs 650 de cover van het boek als screensaver.
Ik heb sinds kort ook een (baby) Kindle, ik ben allergisch voor touchscreens.
Het enige wat ik daar méér aan zou willen kunnen instellen is:
-1- De manier waarom boeken gesorteerd worden (kom een heel eind met Calibre, maar nog niet ideaal voor bijvoorbeeld series)
-2- De cover van het boek wat ik aan het lezen ben als screensaver
Verder doet 'ie gewoon precies wat ie moet doen. Je kunt er boeken mee lezen en mee kopen. Ik hoef verder geen internet/mp3/camera etc. Dan koop ik wel een tablet/smartphone. Ideaal ding, beste aankoop van 2012 (so far)
Het enige wat ik daar méér aan zou willen kunnen instellen is:
-1- De manier waarom boeken gesorteerd worden (kom een heel eind met Calibre, maar nog niet ideaal voor bijvoorbeeld series)
-2- De cover van het boek wat ik aan het lezen ben als screensaver
Verder doet 'ie gewoon precies wat ie moet doen. Je kunt er boeken mee lezen en mee kopen. Ik hoef verder geen internet/mp3/camera etc. Dan koop ik wel een tablet/smartphone. Ideaal ding, beste aankoop van 2012 (so far)
Voor de Kindle (in ieder geval de 3) zijn er hacks die je kan uitvoeren om alternatieve firmware of andere afbeeldingen te laden. Ik heb het nog niet uitgeprobeerd, omdat een aantal functies voor mij eerder een "nice to have" dan "must have" zijn.Anoniem: 32279 schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 11:23:
Internet gebruik in wel vaak (wikipedia) om iets over een auteur of serie te lezen. Ik heb er zoveel boeken op en gebruik die mogelijkheid om iets nieuws uit te zoeken wat ik ga lezen.Jorizzz schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 08:30:
Ik hoef verder geen internet/mp3/camera etc.
Eigen screensaver op de Kindle Non Touch:
YouTube: how to get into developer mode on kindle 4 non-touch version
vervolgens
YouTube: How to set custom screensaver on kindle 4 nontouch
user: root
pass: mario
En als dat niet werkt:
http://members.ping.de/~sven/kindle.html
Je moet het alleen wel aandurven, zie toch wat reacties waarbij het misgaat (al staan daar volgens mij ook weer oplossingen tussen).
Ik wacht zelf even op een echte hack of alternatieve firmware die meer kan dan dit. Dan wil ik wel testen, maar voor alleen een screensaver is het mij niet echt de moeite waard.
vervolgens
En als dat niet werkt:
Je moet het alleen wel aandurven, zie toch wat reacties waarbij het misgaat (al staan daar volgens mij ook weer oplossingen tussen).
Ik wacht zelf even op een echte hack of alternatieve firmware die meer kan dan dit. Dan wil ik wel testen, maar voor alleen een screensaver is het mij niet echt de moeite waard.
[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 28-03-2012 09:03 ]
En ik heb mijn Amazon Kindle Touch ook binnen. Gekregen als verjaardagscadeautje. Heb er al even mee gespeeld en ben er aardig enthousiast over. Wel even wennen als je andere touch devices gewend bent, maar dat had ik al verwacht.
Ik heb iets waar ik tegenaan loop, ik heb boeken op de kindle en dan wil ik even op bijvoorbeeld amazon.com kijken waar het boek over gaat. Is dat mogelijk zonder handmatig de titel of auteur ofzo in te voeren? Ik zie wel een mogelijkheid om gelijk naar de browser te gaan, maar dan moet ik nog de titel overnemen.
Op mijn touch ga ik naar menu terwijl ik in dat boek ben, klik op book description en dan wordt ik gelijk doorgestuurd naar de boek beschrijving in de Amazon shop.Anoniem: 32279 schreef op woensdag 04 april 2012 @ 10:26:
Ik heb iets waar ik tegenaan loop, ik heb boeken op de kindle en dan wil ik even op bijvoorbeeld amazon.com kijken waar het boek over gaat. Is dat mogelijk zonder handmatig de titel of auteur ofzo in te voeren? Ik zie wel een mogelijkheid om gelijk naar de browser te gaan, maar dan moet ik nog de titel overnemen.
Zeer interessante ontwikkeling, ik ga hem gelijk kopen als dat mogelijk wordt:
nieuws: 'Nieuwe Kindle krijgt verlicht e-inkscherm'

nieuws: 'Nieuwe Kindle krijgt verlicht e-inkscherm'
Ik ga er nog eens naar kijken, ik meen dat het ook zo gewerkt heeft bij mij, maar nu niet meerAnoniem: 424651 schreef op donderdag 05 april 2012 @ 13:51:
Op mijn touch ga ik naar menu terwijl ik in dat boek ben, klik op book description en dan wordt ik gelijk doorgestuurd naar de boek beschrijving in de Amazon shop.

[ Voor 43% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 07-04-2012 13:18 ]
Ik ben wel tevreden met de cover met ingebouwd lampje. Ik vind dat al een charmante oplossing voor het probleem. Zou ook nooit meer een ereader zonder hoesje willen hebben. Twee dagen een kindle 3 zonder cover gebruikt, maar dat voelt echt te fragiel.
Heeft geen signature.
Op zich werkt dat lampje van Amazon wel goed, maar het is niet bepaald gelijkmatig verlicht op die manier... Die van de Kindle 3 niet in elk geval. En die van de 4 schijnt in je ogen dus die vind ik ook niet zo geweldig. Ik vind zo'n lightspreader wel een goed idee, mits het de leesbaarheid niet af doet nemen.dommerick schreef op donderdag 12 april 2012 @ 14:42:
Ik ben wel tevreden met de cover met ingebouwd lampje. Ik vind dat al een charmante oplossing voor het probleem. Zou ook nooit meer een ereader zonder hoesje willen hebben. Twee dagen een kindle 3 zonder cover gebruikt, maar dat voelt echt te fragiel.
Met die glow verlichting en nog net ff wat beter contrast is de epaper techniek wat mij betreft wel volwassen.
Komen er nog eens nieuwe experimenten zoals die webbrowser? Die mag ook weleens updaten. Soms loopt hij vast en ik wil een adblocker erin.
Gebruik hem toch wel elke dag 10 minuten, handiger dan de laptop pakken. Maar een nieuwe firmware zou leuk zijn, gewoon wat nieuws weer.
Gebruik hem toch wel elke dag 10 minuten, handiger dan de laptop pakken. Maar een nieuwe firmware zou leuk zijn, gewoon wat nieuws weer.
Tja gelijkmatige verlichting bereik ik ook niet met een lamp in de meeste zithoeken. Dit vind ik dus totaal geen probleem. Ik vind het vooral handig dat het lampje uitgaat zodra mijn reader uitgaat en van dit licht heeft mijn vriendin stukken minder last als we gaan slapen.GekkePrutser schreef op donderdag 12 april 2012 @ 14:57:
[...]
Op zich werkt dat lampje van Amazon wel goed, maar het is niet bepaald gelijkmatig verlicht op die manier... Die van de Kindle 3 niet in elk geval. En die van de 4 schijnt in je ogen dus die vind ik ook niet zo geweldig. Ik vind zo'n lightspreader wel een goed idee, mits het de leesbaarheid niet af doet nemen.
Met die glow verlichting en nog net ff wat beter contrast is de epaper techniek wat mij betreft wel volwassen.
Die van kindle 4 heb ik niet gebruikt, mocht ik ooit een kindle 4 aanschaffen zou dat toch wel met verlichte cover zijn.
Heeft geen signature.
Ik heb het gisteren toevallig gedaan, niet eens gelezen dat het hier ook stond.Anoniem: 32279 schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 09:00:
Eigen screensaver op de Kindle Non Touch:
vervolgens
En als dat niet werkt:
Die filmpjes zijn overigens leuk, maar best onhandig, ik zat een uur in dat filmpje te scrollen, pauzeren, weer verder etc. Daardoor lijkt het lastiger en meer werk dan het eigenlijk is.
De diagnostic tool is ook leuk om eens te bekijken zonder dat je er verder rare dingen mee gaat doen, kan je paar testjes uitvoeren enzo, is een kwestie van dat ENABLE_DIAGS bestandje neerzetten in de root, Kindle uit en aan en je bent er in.
Dat bestandje neerzetten (rechtermuisknop, nieuw bestand, filenaam typen) is dus waar dat bovenste filmpje al 2 minuten voor nodig heeft. Stel niks voor dus.
Echt mis kan het volgens mij niet gaan, ik ben ook Linux n00b, maar eigenlijk is het enige dat je effectief doet een mapje waar de standaard screensavers in staan renamen naar 600x800.old en een nieuw leeg mapje 600x800 maken.
Daar omheen zitten dan nog 2 commando's die een soort van shortcut maken, alles dat je in het screensaver mapje op je root zet staat eigenlijk in dat 600x800 mapje. Het is dus niks anders dan de PNGs vervangen door eigen exemplaren, kan niet echt wat mis aan gaan.
Dat gezegd hebbende, ik had het dus ook verkeerd gedaan
Maar uiteindelijk bleek dat mijn mapje om een of andere reden 600?800 heette (vertypt, verkeerde codering, weet ik het), dat was met één rename commando weer opgelost.
Een makkelijkere duidelijkere guide in HTML staat oa hier:
http://www.gadget-reviews...reensavers-on-amazon.html
Die laatste 2 commentaren zijn dus van mij
Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO
Ah, heel interessant. Dat ga ik ook doen, heb net mijn nas en alles aan de praat en een nieuwe theme gemaakt voor mijn mediaplayer, heb wat tijd over en de kindle is een goed object om wat mee te knutselen, kan het misschien stiekem toch niet laten (had het ook al op mijn vorige ereaders namelijk).
Heb je misschien in je zoektocht ook leuke kant en klare screensaverplaatjes gevonden?
Heb je misschien in je zoektocht ook leuke kant en klare screensaverplaatjes gevonden?
[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 18-04-2012 20:26 ]
Nog niet echt veel wallpapers gezocht, veel is ook gewoon rotzooi, lage resoluties, te donker.
Ik had toevallig wat covers/posters van boeken die aan het lezen was gevonden, dat is wel leuk vind ik, maar een aantal had ik er ook zelf gemaakt, zolang het een PNG is van 600x800 werkt het. En dan zelf even mooi naar grijswaardes omzetten.
http://kindlewallpapers.tumblr.com is wel leuk om eens doorheen te scrollen.
Het root password heb ik overigens ook via http://members.ping.de/~sven/kindle.html achterhaald, was geen mario, maar fionac3df. Kom je zelf niet achter
Maar het is de moeite wel waard in elk geval die eigen screensavers, die standaard ben je ook snel op uitgekeken, zijn redelijk saai
Ik had toevallig wat covers/posters van boeken die aan het lezen was gevonden, dat is wel leuk vind ik, maar een aantal had ik er ook zelf gemaakt, zolang het een PNG is van 600x800 werkt het. En dan zelf even mooi naar grijswaardes omzetten.
http://kindlewallpapers.tumblr.com is wel leuk om eens doorheen te scrollen.
Het root password heb ik overigens ook via http://members.ping.de/~sven/kindle.html achterhaald, was geen mario, maar fionac3df. Kom je zelf niet achter
Maar het is de moeite wel waard in elk geval die eigen screensavers, die standaard ben je ook snel op uitgekeken, zijn redelijk saai
Deze is wel gaaf omdat ik nu dat boek lees:
http://26.media.tumblr.co...u7dqBesV1qcxjs1o1_500.jpg
Maar het is me wat teveel werk om voor elk boek wat ik lees een cover erop te gaan zetten, of is daar een tooltje voor?
Ik ga er vanavond even mee bezig
Toffe site trouwens met die covers, ga ze even allemaal opslaan, zitten een hele berg op zeg. Ben zelf niet supercreatief, dus het komt goed van pas.
http://26.media.tumblr.co...u7dqBesV1qcxjs1o1_500.jpg
Maar het is me wat teveel werk om voor elk boek wat ik lees een cover erop te gaan zetten, of is daar een tooltje voor?
Ik ga er vanavond even mee bezig
Toffe site trouwens met die covers, ga ze even allemaal opslaan, zitten een hele berg op zeg. Ben zelf niet supercreatief, dus het komt goed van pas.
[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 19-04-2012 08:58 ]
Als je de kindle aan de USB hangt krijg je in je explorer gewoon een mapje screensavers direct in je Kindle root.
Dus het is even een PNG slepen en klaar, denk niet dat een tool dat veel sneller kan?
Of bedoel je een tool om automatisch covers te zoeken of genereren? Die ken ik niet, maar misschien bestaat het wel, wellicht zelf in Calibre?
Ik lees zelf alleen 's avonds, dus ik doe wel 1-2 maanden met een boek dus dat kost mij niet veel werk met zo weinig boeken per jaar
Dus het is even een PNG slepen en klaar, denk niet dat een tool dat veel sneller kan?
Of bedoel je een tool om automatisch covers te zoeken of genereren? Die ken ik niet, maar misschien bestaat het wel, wellicht zelf in Calibre?
Ik lees zelf alleen 's avonds, dus ik doe wel 1-2 maanden met een boek dus dat kost mij niet veel werk met zo weinig boeken per jaar
Ik heb dat mapje niet, welk model heb jij?Klippy schreef op donderdag 19 april 2012 @ 12:18:
Als je de kindle aan de USB hangt krijg je in je explorer gewoon een mapje screensavers direct in je Kindle root.
Ik ben bang dat ik het met putty moet doen en dat werkt wel prima, maar een automatische tool zou helemaal relaxed zijn via calibre inderdaad
[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 21-04-2012 16:18 ]
Kindle 4, non-touch.
Dat mapje maak je zelf met:
Het laatste commando:
Zorgt ervoor dat alles wat je daarna via explorer in je screensaver map zet eigenlijk terecht komt in
/mnt/base-mmc/opt/amazon/screen_saver/600x800
Dat mapje maak je zelf met:
code:
1
| mkdir /mnt/us/screensaver |
Het laatste commando:
code:
1
| ln -sfn /mnt/us/screensaver /mnt/base-mmc/opt/amazon/screen_saver/600x800 |
Zorgt ervoor dat alles wat je daarna via explorer in je screensaver map zet eigenlijk terecht komt in
/mnt/base-mmc/opt/amazon/screen_saver/600x800
Ga denk ik binnenkort voor de Kindle 4 non-touch. Zit nog te twijfelen tussen de Non-touch en de Touch 3G. 3G is zeker handig op vakantie, zeker aangezien je dan ook het nieuw binnen kan krijgen. Maar je hebt tegenwoordig bijna overal WiFi.
Als ik de Kindle uit Duitsland haal kan ik toch wel gewoon hem in het engels instellen, en evt als amazon naar nederland komt een nederlands account gebruiken?
Als ik de Kindle uit Duitsland haal kan ik toch wel gewoon hem in het engels instellen, en evt als amazon naar nederland komt een nederlands account gebruiken?
Ah, ik begrijp het, ik dacht dat je het mapje al had zonder het aan te maken.
ja, kan in het engels en je kan je profiel verhuizen naar amazon.nl ofzo als dat er ooit komt, dat hoef je niet in je kindle te regelen.tomk94 schreef op maandag 23 april 2012 @ 16:54:
[ Voor 46% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 23-04-2012 19:02 ]
Heb je een verzendadres in Duitsland?
Want anders kan je hem alleen bestellen op Amazon.com en is waarschijnlijk ook nog niet langer onderweg dan vanuit .de
Want anders kan je hem alleen bestellen op Amazon.com en is waarschijnlijk ook nog niet langer onderweg dan vanuit .de
Ok bedankt voor je reactie. Kwam er net achter dat je niet naar Nederland kan shippen vanuit DuitslandAnoniem: 32279 schreef op maandag 23 april 2012 @ 19:00:
[...]
ja, kan in het engels en je kan je profiel verhuizen naar amazon.nl ofzo als dat er ooit komt, dat hoef je niet in je kindle te regelen.

Nu wachten en daarna lekker lezen. Ben benieuwd hoe ik hem ga vinden:)
Edit:
Laten we dat hopenKlippy schreef op maandag 23 april 2012 @ 19:34:
Heb je een verzendadres in Duitsland?
[ Voor 21% gewijzigd door tomk94 op 23-04-2012 19:37 ]
Rond de 120 Euro kwam ik uit, misschien nu wat meer ivm andere wisselkoers, maar de douane (import) kosten en BTW zijn daar in verrekend, dus dat is 20 euro meer dan de .de site die waarschijnlijk als je daar zou kunnen bestellen ook nog rond de 10 Euro verzendkosten zou tellen, dus al met al valt het best mee toch?
Ben rond de 150(210 dollar) euro kwijt. Maar daar zit ook het hoesje bij dus dat klopt wel. Alleen 150 dollar klonk beterKlippy schreef op maandag 23 april 2012 @ 19:41:
Rond de 120 Euro kwam ik uit, misschien nu wat meer ivm andere wisselkoers, maar de douane (import) kosten en BTW zijn daar in verrekend, dus dat is 20 euro meer dan de .de site die waarschijnlijk als je daar zou kunnen bestellen ook nog rond de 10 Euro verzendkosten zou tellen, dus al met al valt het best mee toch?
[ Voor 5% gewijzigd door tomk94 op 23-04-2012 19:47 ]
De rechtzaak tegen Apple en een paar uitgevers geeft mooie resultaten, gisteren is dit bekend geworden:
http://www.tor.com/blogs/...ook-titles-to-go-drm-free
De verwachting is dat de USA poot volgt en dan stappen waarschijnlijk alle uitgevers over op DRM free e-boeken, als de grootste immers over de dam springt...
Nu nog de prijs omlaag naar het niveau van een jaar geleden.
http://www.tor.com/blogs/...ook-titles-to-go-drm-free
De verwachting is dat de USA poot volgt en dan stappen waarschijnlijk alle uitgevers over op DRM free e-boeken, als de grootste immers over de dam springt...
Nu nog de prijs omlaag naar het niveau van een jaar geleden.
Misschien een beetje off topic, maar voor diegene die vaak hun boeken kopen bij Amazon => ze gaan een stukje duurder worden om roaming kosten te dekken.
http://www.ereaders.nl/ar...s%29&utm_content=FaceBook
Het is volgens mij nog niet doorgevoerd, als ik naar de prijzen kijk, maar voor alle zekerheid het adres van mijn collega gevraagd en die toegevoegd aan mijn account (ik heb een wifi versie dus roam niet en heb geen zin om daar vervolgens wel voor te moeten betalen). Scheelt zo ie zo al een aantal dollars per boek en dan blijven we de nieuwe ontwikkelingen een beetje voor.
Het is volgens mij nog niet doorgevoerd, als ik naar de prijzen kijk, maar voor alle zekerheid het adres van mijn collega gevraagd en die toegevoegd aan mijn account (ik heb een wifi versie dus roam niet en heb geen zin om daar vervolgens wel voor te moeten betalen). Scheelt zo ie zo al een aantal dollars per boek en dan blijven we de nieuwe ontwikkelingen een beetje voor.
Over dat adres toevoegen. Ik heb mijn Kindle geregistreerd op een willekeurig Duits adres. Dat ging 2 maanden goed. Nu geeft de Kindle echter aan dat ik me niet bevind in het land van mijn adres. En kan geen boeken meer downloaden, tenzij ik mijn adres aanpas. Iemand hier ervaring mee?Tweety1 schreef op donderdag 26 april 2012 @ 15:16:
Misschien een beetje off topic, maar voor diegene die vaak hun boeken kopen bij Amazon => ze gaan een stukje duurder worden om roaming kosten te dekken.
Hoe zijn ze daar achter gekomen dan? Je kan toch gewoon zeggen dat dat je vakantieadres is of zo.pelt schreef op donderdag 26 april 2012 @ 15:36:
[...]
Over dat adres toevoegen. Ik heb mijn Kindle geregistreerd op een willekeurig Duits adres. Dat ging 2 maanden goed. Nu geeft de Kindle echter aan dat ik me niet bevind in het land van mijn adres. En kan geen boeken meer downloaden, tenzij ik mijn adres aanpas. Iemand hier ervaring mee?
Gokje... men bekijkt of het IP-adres van de Kindle waarmee je probeert te downloaden, hoort bij het land waarin het geregistreerde adres ligt. Als dat niet overeenkomt, dan mag je gaan fietsen, of je adres aanpassen.Tweety1 schreef op donderdag 26 april 2012 @ 17:00:
Hoe zijn ze daar achter gekomen dan?
Anoniem: 237382
Klopt, Geo-IP, check op het adres van je Credit Card en mogelijk ook een check op het IP van je Kindle.Katsunami schreef op donderdag 26 april 2012 @ 17:22:
[...]
Gokje... men bekijkt of het IP-adres van de Kindle waarmee je probeert te downloaden, hoort bij het land waarin het geregistreerde adres ligt. Als dat niet overeenkomt, dan mag je gaan fietsen, of je adres aanpassen.
Ik hoor van veel mensen dat je eromheen komt met :
- Amerikaanse Proxy (Goh, laat ik daar nou net nog een VPS hebben
- Gift certficates kopen en die registeren op je account ipv Credit Card gebruiken
- Kindle niet verbinden met internet (vooral met de 3G kindles schijnt dit riskant te zijn)
Tot nu aan toe gaat dat redelijk goed en ach, anders download ik weer gewoon mijn E-Books.
Ik vind het echt niet erg om 19% btw te betalen bovenop de Amerikaanse prijs maar het schiet mij een beetje in het verkeerde keelgat dat ik moet betalen voor het roamen van andere mensen.
Jullie doen wel heel lastig. Gewoon aangeven op amazon dat je verhuisd bent naar Nederland en klaar.
Of geeft dat bij deze specifieke kindle problemen (met bijv. 3g ?)
Dat is het hem nu juist. De boeken zijn dan duurder en volgens mij kunnen Amerikanen met hun Kindle 3G ook in het buitenland op internet (meer dan alleen wikipedia en amazon.com).Anoniem: 32279 schreef op donderdag 26 april 2012 @ 21:51:
Jullie doen wel heel lastig. Gewoon aangeven op amazon dat je verhuisd bent naar Nederland en klaar.
Inderdaad, een Amerikaans adres geeft je de mogelijkheid om de boeken te kopen tegen Amerikaanse prijzen en je kan vaak boeken eerder bestellen. Ik snap dat ze hun roaming kosten willen dekken, maar daar maak ik geen gebruik van met mijn wifi editie.Laudor schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 10:58:
[...]
Dat is het hem nu juist. De boeken zijn dan duurder en volgens mij kunnen Amerikanen met hun Kindle 3G ook in het buitenland op internet (meer dan alleen wikipedia en amazon.com).
Maar dit staat dus los van het feit dat veel boeken die ik wil kopen ook al 75% duurder zijn geworden?
Je kan bete alleen maar downloaden zonder te betalen of maar weer op papier gaan lezen
Je kan bete alleen maar downloaden zonder te betalen of maar weer op papier gaan lezen

Anoniem: 237382
Dat werkt ongeveer 1 dag, daarna wordt je geblokkeerd. Je krijgt dan een mailtje van Amazon met de vraag of je wilt bewijzen dat je toch echt een Amerikaan bent.Anoniem: 32279 schreef op donderdag 26 april 2012 @ 21:51:
Het zien van de prijzen is het probleem ook niet, het gaat mis als je daadwerkelijk een aantal boeken koopt.
Edit : Post van Dikkiedikdik verkeerd gelezen

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 237382 op 27-04-2012 12:11 ]
Dat is een beetje het dilemma dat ik momenteel heb. Waar bij fysieke boeken een tweedehands markt bestaat en na verloop van tijd boeken in een uitverkoop kunnen komen is dat voor ebooks niet het geval. Feitelijk ben je een graf aan het graven. Naarmate ebooks populairder worden zal de prijs van fysieke boeken toe 'mogen' nemen. Fastforward en er is nergens meer druk om de prijzen laag te houden, weinig tot geen concurrentie van fysieke boeken en alleen de readers kunnen in prijs dalen door ontwikkeling. Een ebooks zitten niet 'te wachten' op een doorbraak of toename van efficiëntie. De enige doorbraak zou op het vlak van auteursrecht en/of upgrade prijzen van boeken zijn. Om die reden zit ik eraan te denken of de aanschaf uit te stellen of voor een DX (formaat) te gaan.Anoniem: 32279 schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 11:08:
Maar dit staat dus los van het feit dat veel boeken die ik wil kopen ook al 75% duurder zijn geworden?
Een andere reden waarom ik aan een DX zit te denken is omdat ik geen fictie lees, die juist prima schalen. Boeken met screenshots, verklarende visualisaties, grafieken, ... hebben een groter scherm nodig. Per slot van rekening worden die momenteel nog altijd gemaakt voor fysieke boeken (>=10") en aangepakt voor ereaders. Daarnaast ben ik dan vrijer om 'eigen' content erop te zetten zonder teveel gezeur te krijgen. (Denk aan wetenschappelijke papers in PDF formaat.)
Vrijdag de Kindle 4 (standard) binnen gekregen. Wat een geweldig ding, vind het eerlijk gezegd fijner lezen dan een echt boek. Tis lichter en door het hoesje kun je tijdens het in bed liggen de kindle op je buik laten rusten xD. Enigste nadeel wat ik tot nu toe gevonden heb is dat de knoppen aan de zijkanten voor het bladeren af en toe per ongeluk ingedrukt worden.
Denk dat ik nu een stuk meer ga lezen.
Denk dat ik nu een stuk meer ga lezen.
Waarom bijvoorbeeld Amazon geen nieuwe DX uitbrengt heb ik ook niet begrepen. Nu is de huidige (althans ik neem aan dat ze hem nog verkopen) DX erg goed, maar ook erg duur. Nog steeds 380 dollar, 40 dollar goedkoper dan 3 jaar geleden.Dadona schreef op maandag 30 april 2012 @ 12:57:
Een andere reden waarom ik aan een DX zit te denken is omdat ik geen fictie lees, die juist prima schalen. Boeken met screenshots, verklarende visualisaties, grafieken, ... hebben een groter scherm nodig.
Ik wil ook graag een DX, een vriend van mij heeft hem wel gekocht en dat is wel een mooi ding, zeker met pdf weergave wat gewoon uitstekend is omdat er een A4 papier op past.
Maar kennelijk is de e-ink technologie nog niet zover dat grote schermen ook goedkoop kunnen. Hopelijk komt het wel, bij lcd tv's was 3 jaar geleden bijvoorbeeld een 32 inch een euro of 800, nu heb je voor 500 euro een goede 40 inch versie. Als dat nu eens doorzet naar e-readers
Ik denk dat je op die 40" e-reader nog lang kunt wachten. Het lijkt me gewoon niet zo handig....
[ Voor 26% gewijzigd door Katsunami op 30-04-2012 21:40 ]
formaat ipad zou prima werken, daar hoor ik nooit iemand over klagen. Zelf vond ik hem trouwens wel wat zwaar om op te lezen, voorwaarde voor mij is wel dat hij niet te zwaar is.Katsunami schreef op maandag 30 april 2012 @ 21:39:
Ik denk dat je op die 40" e-reader nog lang kunt wachten. Het lijkt me gewoon niet zo handig....
De iPad is met ~600 gram in mijn ogen veel te zwaar om lang vast te houden in portraitstand. De breedbeeld Galaxy Tab van ~550 gram gaat nét, maar dan is het ook krap aan. (En in de lengte is die veel te lang.)
Eigenlijk vind ik een kleine e-reader juist erg prettig. Ik ben zeer bijziend, en lees zonder bril, op korte afstand. Een groot oppervlak is dan voor mij erg lastig, en 6-7 inch is eigenlijk precies goed
(Ik heb wel een leesbril, voor de computer, maar als ik veel lange tekst lees, vind ik dat vervelend.)
Eigenlijk vind ik een kleine e-reader juist erg prettig. Ik ben zeer bijziend, en lees zonder bril, op korte afstand. Een groot oppervlak is dan voor mij erg lastig, en 6-7 inch is eigenlijk precies goed
Ik had al een tijdje de kindle niet meer in de hand gehad, maar liet mijn boekenwebserver zien aan een maat en toen begon mijn kindle opeens te updaten en ik heb een mooie update op mijn non-touch kindle gekregen
Ik kan nu stripboeken lezen, heb meer woordenboeken en nog wat meer coole dingen. Verder heb ik op amazon.com na een tip van die maat gezocht op dictionary dutch en deze voor een paar dollar gekocht. Nu heb ik een engels - nederlands woordenboek, werkt perfect, 88000 woorden zitten erin.
Strips moet ik nog even uitzoeken, dat klinkt heel heel interessant. Maar dat ga ik later vanavond bekijken, er is een soort panel view ofzo gekomen.
Ik kan nu stripboeken lezen, heb meer woordenboeken en nog wat meer coole dingen. Verder heb ik op amazon.com na een tip van die maat gezocht op dictionary dutch en deze voor een paar dollar gekocht. Nu heb ik een engels - nederlands woordenboek, werkt perfect, 88000 woorden zitten erin.
Strips moet ik nog even uitzoeken, dat klinkt heel heel interessant. Maar dat ga ik later vanavond bekijken, er is een soort panel view ofzo gekomen.
Kun je eens aanwijzen hoe je dat hebt gedaan? Ik heb een synology 108j en wil dat daarop ook opzettenAnoniem: 32279 schreef op zondag 24 juni 2012 @ 19:49:
Ik had al een tijdje de kindle niet meer in de hand gehad, maar liet mijn boekenwebserver zien aan een maat
ja, even zien hoe ik dat hier krijg, heb het op een ander forum staan. Uno momento.maartend schreef op zondag 24 juni 2012 @ 20:02:
[...]
Kun je eens aanwijzen hoe je dat hebt gedaan? Ik heb een synology 108j en wil dat daarop ook opzetten
Ok, deel 1:
I have created my own bookserver for my Kindle ereader. I am curious if more people created something like this.
First thing I did was using Calibre to get a part of the collection correct in the Calibre database.
Second thing I did was using calibre2opds to create a really nice website from the Calibre database.
I have put this website on my synology nas (webserver --> virtual host) and I made sure you can only get to it within my internal network (no port forwarding / virtual server on my router).
Now you can access the website with your ereader when you are at home, it looks like this and is really really superb and great:

[ Voor 59% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 24-06-2012 22:13 ]
En uitleg deel 2:
I will explain it more because it's just so great and everyone can use it. [color=#BF0000]I see a lot of people think this is difficult, but ccoking an egg is really more difficult, everyone can do this. Look how easy it is:[/color]
First you have to put some books in Calibre. If you would like to try this, just create a new directory and put about 15 books from a few authors in this library. Make sure all the meta data is correct and all the books have covers, it takes some time to put everything nicely in Calibre, but it will be worth is.
Ok, now we start creating the websites. You need Calibre2opds, you can download it here for free: http://calibre2opds.com/
Install the software and install also Java if you don't have it allready (Calibre2opds needs Java to run).
When you have installed the software, for example in C:\Program Files (x86)\Calibre2opds , go to this location. In the Calibre2opds folder you will find a lot of files. You need OpdsOutput-3.1-SNAPSHOT.jar to start the software, I made a shortcut to this file on my desktop.
Start OpdsOutput-3.1-SNAPSHOT.jar and you can create your own website. First you have to select the database folder, this is the Calibre database folder from your Calibre library. Second you have to select a Destination folder, this is only a temporary folder, the program needs this to build the website. Now you can select a lot of nice options if you like, I just use the basic options because they fit almost all my needs, but you can do whatever you like. I have a Kindle and I choose to only display mobi files. It's quit powerful, it will fit everybody's needs and wishes.
When you are ready you select Generate Catalogue (I prefer to call it a website). It takes a few minutes for every 100 books.
When you are ready, you can find the website in Calibre database folder from your Calibre library. It's a folder called _catalog. Inside this folder you will see the file called index.html. This is the main page of your website (there is also a index.xml if you prefer a xml file).
If you have a synology nas, you can activate the webserver. You will get a folder called web on your nas and inside you can put your whole Calibre database folder from your Calibre library, you need the whole folder otherwise you can't download the books to your ereader!
On my synology nas I created with the webservice a virtual host for this site and when this is ready you can use your kindle to navigate to your website. I bookmarked it on my Kindle and you are ready to go.
I hope all of you understand how easy it is.
And you can use this perfect tool for all your ereaders, for example:

It's just amazing what this tool can do for you. There are also apps for your mobile telephone:

I hope you all will enjoy this great tool, it changed a lot for me. I have no ebooks on my Kindle anymore, if I start a new book I will use my website to read about the books I have and about the authors and choose which one to download, it's perfect.
Oh, I forgot to tell you about the great geneated URL's you get on your website, each book has working links to get more info about the book (and author!) on wikipedia, amazon, goodreads, librarything and much and much more, you can even use your own websites, it just so easy and one of the best things I have next to Calibre.
I will explain it more because it's just so great and everyone can use it. [color=#BF0000]I see a lot of people think this is difficult, but ccoking an egg is really more difficult, everyone can do this. Look how easy it is:[/color]
First you have to put some books in Calibre. If you would like to try this, just create a new directory and put about 15 books from a few authors in this library. Make sure all the meta data is correct and all the books have covers, it takes some time to put everything nicely in Calibre, but it will be worth is.
Ok, now we start creating the websites. You need Calibre2opds, you can download it here for free: http://calibre2opds.com/
Install the software and install also Java if you don't have it allready (Calibre2opds needs Java to run).
When you have installed the software, for example in C:\Program Files (x86)\Calibre2opds , go to this location. In the Calibre2opds folder you will find a lot of files. You need OpdsOutput-3.1-SNAPSHOT.jar to start the software, I made a shortcut to this file on my desktop.
Start OpdsOutput-3.1-SNAPSHOT.jar and you can create your own website. First you have to select the database folder, this is the Calibre database folder from your Calibre library. Second you have to select a Destination folder, this is only a temporary folder, the program needs this to build the website. Now you can select a lot of nice options if you like, I just use the basic options because they fit almost all my needs, but you can do whatever you like. I have a Kindle and I choose to only display mobi files. It's quit powerful, it will fit everybody's needs and wishes.
When you are ready you select Generate Catalogue (I prefer to call it a website). It takes a few minutes for every 100 books.
When you are ready, you can find the website in Calibre database folder from your Calibre library. It's a folder called _catalog. Inside this folder you will see the file called index.html. This is the main page of your website (there is also a index.xml if you prefer a xml file).
If you have a synology nas, you can activate the webserver. You will get a folder called web on your nas and inside you can put your whole Calibre database folder from your Calibre library, you need the whole folder otherwise you can't download the books to your ereader!
On my synology nas I created with the webservice a virtual host for this site and when this is ready you can use your kindle to navigate to your website. I bookmarked it on my Kindle and you are ready to go.
I hope all of you understand how easy it is.
And you can use this perfect tool for all your ereaders, for example:

It's just amazing what this tool can do for you. There are also apps for your mobile telephone:

I hope you all will enjoy this great tool, it changed a lot for me. I have no ebooks on my Kindle anymore, if I start a new book I will use my website to read about the books I have and about the authors and choose which one to download, it's perfect.
Oh, I forgot to tell you about the great geneated URL's you get on your website, each book has working links to get more info about the book (and author!) on wikipedia, amazon, goodreads, librarything and much and much more, you can even use your own websites, it just so easy and one of the best things I have next to Calibre.
Mocht je er niet uitkomen, laat dan maar weten. Het werkt hier echt uitmuntend, naast sickbeard en dergelijke is dit een van de mooiste toepassingen van je synology nas. Toch jammer dat je java zo lastig daarop laat werken samen met de standaard calibre server, maar dit is een heel mooie oplossing en ziet er heel gelikt uit.
Klinkt goed. Is dit ook toegankelijk van buitenaf? Als ik bijvoorbeeld achter de computer in verwegistan zit?Anoniem: 32279 schreef op zondag 24 juni 2012 @ 22:17:
Mocht je er niet uitkomen, laat dan maar weten. Het werkt hier echt uitmuntend, naast sickbeard en dergelijke is dit een van de mooiste toepassingen van je synology nas. Toch jammer dat je java zo lastig daarop laat werken samen met de standaard calibre server, maar dit is een heel mooie oplossing en ziet er heel gelikt uit.
kan je voor kiezen, ik heb hem alleen voor intern opengezet.maartend schreef op zondag 24 juni 2012 @ 22:39:
[...]
Klinkt goed. Is dit ook toegankelijk van buitenaf? Als ik bijvoorbeeld achter de computer in verwegistan zit?
Het is wel heel riskant om het open te zetten voor buiten je netwerk, google heeft hem dan snel gevonden en je wilt denk ik niet een boekenserver hebben waar iedereen bijkan. Je kan natuurlijk met wat knutselwerk een inlogpagina maken, maar toch... ik zou het risico niet nemen.
En de hele rommel blokkeren met robots.txt, werkt dat niet?
Maar als het werkt, kun je nog direct dingen downloaden als je de url weet...
Bedankt voor het melden van de update, ik ben benieuwd naar de comic-mogelijkheden.
overigens afgelopen week nog een hilarische mail van Amazon ontvangen, een refund van 6 cent op mijn in september aangeschafte Kindle.
overigens afgelopen week nog een hilarische mail van Amazon ontvangen, een refund van 6 cent op mijn in september aangeschafte Kindle.
Precies, het is een klein risico, maar een risico dat ik niet wil lopen. Voor thuisgebruik is het wel heel ideaal.Katsunami schreef op maandag 25 juni 2012 @ 03:56:
Verder is er nog niet veel bekend over de comics, nergens zijn comics te koop in panel view en er komt kennelijk wel een api die bijv. in calibre gaat werken, maar dat is nog niet zeker. Ik heb wel comics geprobeerd te kopen, maar 1 comic bleek een boek te zijn

En met mijn eigen brouwsels kom ik niet echt ver, beter wordt het er niet op. Ik haeb dat dus maar even uit het hoofd gezet, ik was verheugd, maar het is kennelijk een feature die nu al aangeboden wordt, maar de content is er pas over een paar weken op zijn vroegst (en de comics zijn reteduur op amazon, dat betaal ik er echt niet voor, 15 euro is heel normaal en dan koop ik hem toch echt op papier en dan is hij ook in kleur).
[ Voor 60% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 25-06-2012 15:06 ]
Ik heb tweedehands een Kindle 3 overgenomen. Ik zat te denken om duokan te installeren, maar gezien dat weinig populair is en standaard Chinees wordt geinstalleerd (je moet de taal wijzigen), neem ik liever geen risico.
Ik merk wel dat een bibliotheek van honderden boeken al vrij lastig te managen is. Ik moet vaak nog de titel, auteur en andere meta data corrigeren en op je Kindle zet je niet snel duizenden boeken, omdat je anders 100 pagina's door moet voor het boek te hebben.
Ik merk wel dat een bibliotheek van honderden boeken al vrij lastig te managen is. Ik moet vaak nog de titel, auteur en andere meta data corrigeren en op je Kindle zet je niet snel duizenden boeken, omdat je anders 100 pagina's door moet voor het boek te hebben.
Met de kindle plugin voor Calibre kan je eenvoudig folders/collectieachtige mapjes maken wat goed werkt.chronoz schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 10:40:
Zelf heb ik een calibre webservertje gebouwd, maar als je het onderhoud van je bibliotheek met Calibre doet en exporteerd naar je reader ben je al een heel eind.
Anoniem: 21889
Welke heb je precies gekocht, heb je misschien een linkje?Anoniem: 32279 schreef op zondag 24 juni 2012 @ 19:49:
Verder heb ik op amazon.com na een tip van die maat gezocht op dictionary dutch en deze voor een paar dollar gekocht. Nu heb ik een engels - nederlands woordenboek, werkt perfect, 88000 woorden zitten erin.
Deze:Anoniem: 21889 schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 13:58:
Welke heb je precies gekocht, heb je misschien een linkje?
http://www.amazon.com/Eng...keywords=dictionary+dutch
Wel een leuk ding, hij komt gewoon bij je dictionary's in het mapje te staan en lekker goedkoop.
De reviews erbij slaan nergens op naar mij mening, maar die lees ik ook nooit. Het is zeg maar een havo / vwo prisma woordenboek qua woordenschat, niet een dikke van dale 3 delen versie zoals sommigen kennelijk verwachten voor 3 a 4 euro.
[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 11-07-2012 14:21 ]
Zijn er hier mensen die actief gebruik maken van collecties? Ik heb een kindle met toetsenbord, maar de besturing met menu, de pijltjes, e.d. is wel erg traag. Het kost zo 10 minuten tijd om 20 boeken in te delen in collecties.
Het stoort me dat als ik boeken download en toevoegen, dat de meta-data altijd zo lelijk is en dat er nauwelijks te sorteren valt in verschillende mappen. Het zou erg handig zijn om mappen als "Computers", "Nederlandse romans", "Engelse romans", "Engels non-fictie", e.d. in te kunnen delen.
Het stoort me dat als ik boeken download en toevoegen, dat de meta-data altijd zo lelijk is en dat er nauwelijks te sorteren valt in verschillende mappen. Het zou erg handig zijn om mappen als "Computers", "Nederlandse romans", "Engelse romans", "Engels non-fictie", e.d. in te kunnen delen.
Zelf zet ik hoogstens een paar boeken tegelijk op de Kindle. In tegenstelling tot mp3's hoef ik ze niet allemaal bij me te hebben omdat het lezen van een boek hier een paar dagen duurt, en niet 5 minuten. Geen collecties dus. Metadata in epubs pas ik aan met Sigil voordat ik de boeken in Calibre importeer.
Ik lees de boeken van tom clancy, dus ik doe gemakkelijk een maand over zo'n boek. Ik heb dus niet echt de nood om 500 boeken op m'n kindle te hebben.
wel een van m'n beste aankopen van het afgelopen jaar. Ik heb er al enorm veel geniet van gehad!
wel een van m'n beste aankopen van het afgelopen jaar. Ik heb er al enorm veel geniet van gehad!
Ja, ik heb er ook nooit meer dan een paar tegelijk op. Zeker omdat ik ze meestal bij Amazon koop, en dan kan je ze altijd opnieuw downloaden als je wil.Tarkin schreef op maandag 16 juli 2012 @ 08:21:
Ik lees de boeken van tom clancy, dus ik doe gemakkelijk een maand over zo'n boek. Ik heb dus niet echt de nood om 500 boeken op m'n kindle te hebben.
Trouwens een tip voor als je het niet wist: Er is een maximum aantal apparaten (en software Kindle clients) waar je een boek tegelijk op mag hebben (volgens mij verschilt het aantal per boek, i.v.m. wat is afgesproken met de uitgever).
Als je een Kindle verkoopt, zorg dan dat je eerst alle boeken die je bij Amazon hebt gekocht er af gooit, en hem van je account loskoppelt terwijl je op internet zit (of een sync doet), doe dit voordat je hem gewoon een factory reset geeft. Dit geldt ook voordat je de software clients verwijdert (dus de iPhone / android app bijvoorbeeld).
Als je dat niet doet denkt hij dat de boeken er nog op staan, en dan kan je in de problemen komen als je een nieuwe kindle koopt of app installeert. Ik had dat laatst toen ik een van mijn twee Kindles verkocht had en een iPhone 4 had gekocht, terwijl ik het betreffende boek ook al eens op de computer had zitten lezen en gedownload. Omdat ik die verkochte Kindle had gewiped terwijl hij niet op WiFi zat, dacht hij dat het boek daar ook nog op stond. Gelukkig had ik de oude iPhone nog dus kon ik hem er daar af gooien.
Ik ben op mijn Kindle keyboard gaan zitten en nu heb via de klantenservice de volgende keuzes:
1. Kindle, Wi-Fi, 6" E Ink Display - includes Special Offers & Sponsored Screensavers-$64.00
2. Kindle Fire, Full Color 7" Multi-touch Display, Wi-Fi - $160.00
3. Kindle Touch, Wi-Fi, 6" E Ink Display - includes Special Offers & Sponsored Screensavers - $80.00
4. Certified Refurbished Kindle Touch 3G (ATT), Free 3G + Wi-Fi, 6" E Ink Display - includes Special Offers & Sponsored Screensavers - $104.00
Voor de duidelijkheid: optie 1 is gewoon de 109 dollar versie zonder adds met 45 dollar korting. Omdat ik aan het chatten was met de klantenservice en ik in een split second eigenlijk moest beslissen heb ik voor optie 1 gekozen (non touch). Zijn er redenen (behalve de betere accu) om toch voor de touch (optie 3) te gaan?
Mijn vriendin heeft de Sony T-1 en daar heb ik het idee dat als er een fruitvliegje op het scherm gaat zitten dat de bladzijde wordt omgeslagen.
Ik zal nu het topic doorlezen, maar wil graag al wat input, om zo nodig mijn bestelling nog op tijd te kunnen wijzigen.
1. Kindle, Wi-Fi, 6" E Ink Display - includes Special Offers & Sponsored Screensavers-$64.00
2. Kindle Fire, Full Color 7" Multi-touch Display, Wi-Fi - $160.00
3. Kindle Touch, Wi-Fi, 6" E Ink Display - includes Special Offers & Sponsored Screensavers - $80.00
4. Certified Refurbished Kindle Touch 3G (ATT), Free 3G + Wi-Fi, 6" E Ink Display - includes Special Offers & Sponsored Screensavers - $104.00
Voor de duidelijkheid: optie 1 is gewoon de 109 dollar versie zonder adds met 45 dollar korting. Omdat ik aan het chatten was met de klantenservice en ik in een split second eigenlijk moest beslissen heb ik voor optie 1 gekozen (non touch). Zijn er redenen (behalve de betere accu) om toch voor de touch (optie 3) te gaan?
Mijn vriendin heeft de Sony T-1 en daar heb ik het idee dat als er een fruitvliegje op het scherm gaat zitten dat de bladzijde wordt omgeslagen.
Ik zal nu het topic doorlezen, maar wil graag al wat input, om zo nodig mijn bestelling nog op tijd te kunnen wijzigen.
Si hoc legere scis nimium eruditiones habes
Alsjeblieft, begin niet weer over de Sony en de fruitvliegjesNeurd schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 22:57:
De non-touch is trouwens een goede optie hoor! Lekker licht, en de touch heeft geen gewone knoppen (zoals de Sony wel heeft) dus je moet echt van touch houden wil je hem gebruiken. De fire is wel cool maar als je er boeken op gaat lezen wat minder geschikt vanwege het glimmende scherm. Je zit trouwens zeker in de VS? Gezien de dollar prijzen.
Met tekstinvoer is het veel handiger, maar hoe vaak doe je dat op een Kindle? Ik gebruik de mijne alleen om boeken te lezen dus ik heb alleen een keertje mijn WiFi paswoord ingevuld.
Ik geloof dat ik iets gemist heb, maar uit je opmerking haal ik dat ik niet de enige ben die dit was opgevallen?GekkePrutser schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 23:12:
[...]
Alsjeblieft, begin niet weer over de Sony en de fruitvliegjes
Goed om te weten dat de touch geen knoppen heeft en je dus de touch eventueel ook niet kan disablen tijdens het lezen. Als er dan geen grote voordelen zijn dan laat ik het maar bij de non touch, al is de meerprijs van 16 dollar nou niet iets om van wakker te liggen. (en nee ik woon gewoon in NL, de aardige dame van de chat gaf mij deze opties in dollar prijzen
Sorry ik was even in de war met een ander topic. Hier: Het Ebookreader - ervaringentopic - Deel 3 was op een gegeven moment een verhitte discussie ontstaan over de gevoeligheid van de Sony T1 voor kruimels en vliegenNeurd schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 23:23:
[...]
Ik geloof dat ik iets gemist heb, maar uit je opmerking haal ik dat ik niet de enige ben die dit was opgevallen?
Ja van de Kindle Touch weet ik het eigenlijk niet, ik heb er niet zo veel over gehoord, maar dat komt ook omdat hij in Nederland officiëel nog niet leverbaar is (ze leveren hem pas sinds kort buiten de VS en dan alleen in Engeland en Duitsland). De Fire is nog helemaal niet buiten Europa te krijgen, dus ik ben wel verbaasd dat ze je hem aanboden, misschien dachten ze dat je in Amerika woont?Neurd schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 23:23:Goed om te weten dat de touch geen knoppen heeft en je dus de touch eventueel ook niet kan disablen tijdens het lezen. Als er dan geen grote voordelen zijn dan laat ik het maar bij de non touch, al is de meerprijs van 16 dollar nou niet iets om van wakker te liggen. (en nee ik woon gewoon in NL, de aardige dame van de chat gaf mij deze opties in dollar prijzen
Calibre met kindle plugin, kost je 5 minuten werkom 20 collecties te maken met honderden boeken erin.chronoz schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 23:38:
Zijn er hier mensen die actief gebruik maken van collecties? Ik heb een kindle met toetsenbord, maar de besturing met menu, de pijltjes, e.d. is wel erg traag. Het kost zo 10 minuten tijd om 20 boeken in te delen in collecties.
Boeken verwijderen in bulk doe je ook met calibre, scheelt je uren werk.
Een maand over een boek van pakweg 500 a 600 pagina's? Je moet wat sneller lezenTarkin schreef op maandag 16 juli 2012 @ 08:21:
Ik vind het ook wat vreemd, maar ik denk dat hij wel de beste keuze gemaakt heeft, ads kunnen altijd nog afgekocht worden via je amazon account als dat stoort.GekkePrutser schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 01:16:
De Fire is nog helemaal niet buiten Europa te krijgen, dus ik ben wel verbaasd dat ze je hem aanboden, misschien dachten ze dat je in Amerika woont?
[ Voor 44% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 06-08-2012 09:45 ]
Volgens mij is de Touch gewoon te koop vanuit NL. sorry niet goed gelezenGekkePrutser schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 01:16:
Ja van de Kindle Touch weet ik het eigenlijk niet, ik heb er niet zo veel over gehoord, maar dat komt ook omdat hij in Nederland officiëel nog niet leverbaar is (ze leveren hem pas sinds kort buiten de VS en dan alleen in Engeland en Duitsland). De Fire is nog helemaal niet buiten Europa te krijgen, dus ik ben wel verbaasd dat ze je hem aanboden, misschien dachten ze dat je in Amerika woont?
En ook ik had last van muggen en stokbroodkruimels.
Maandag de Kindle baby besteld en vandaag in huis. Koste mij bij elkaar 100 dollar (80-85 euro?). Geen nieuwe Kindle voor nop zoals we de verhalen mogen geloven, maar ik zat dan ook al een half jaar buiten de garantie. Ik ben dan ook tevreden met de korting.
Ik lees dat verschillende mensen de Kindle plugin voor Calibre gebruiken. Als ik het goed begrijp kan je geen mapjes in mapjes maken. Als ik collecties maak op author, dan kan ik daarin geen collectie maken van een serie, toch? Bijvoorbeeld: author: Steven Erikson, Serie: Malazan Empire of the Fallen.
Is het op één of andere manier wel mogelijk om de boeken in een serie in de juiste volgorde te laten zetten? Als ik nu een collectie maak op series dan zet hij alle boeken door elkaar heen.
Ik lees dat verschillende mensen de Kindle plugin voor Calibre gebruiken. Als ik het goed begrijp kan je geen mapjes in mapjes maken. Als ik collecties maak op author, dan kan ik daarin geen collectie maken van een serie, toch? Bijvoorbeeld: author: Steven Erikson, Serie: Malazan Empire of the Fallen.
Is het op één of andere manier wel mogelijk om de boeken in een serie in de juiste volgorde te laten zetten? Als ik nu een collectie maak op series dan zet hij alle boeken door elkaar heen.
@Neurd:
Ja dat kan: met Calibre kun je heel eenvoudig een volgnummer meegeven aan een boek uit een serie, of andere kenmerken "vertalen" voordat je je boek naar de Kindle overzet, en dan kun je op je Kindle ook sorteren. Dat gaat via het Plugboard van Calibre. Uitleg hierIs het op één of andere manier wel mogelijk om de boeken in een serie in de juiste volgorde te laten zetten? Als ik nu een collectie maak op series dan zet hij alle boeken door elkaar heen.
[ Voor 23% gewijzigd door AlterEgo op 08-08-2012 20:44 . Reden: edit ]
Thnx, ik zal het gaan proberen!AlterEgo schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 20:43:
@Neurd:
[...]
Ja dat kan: met Calibre kun je heel eenvoudig een volgnummer meegeven aan een boek uit een serie, of andere kenmerken "vertalen" voordat je je boek naar de Kindle overzet, en dan kun je op je Kindle ook sorteren. Dat gaat via het Plugboard van Calibre. Uitleg hier
Nog een vraag je over de Kindle plugin. Als ik een collectie Author, Series en Tags maak, dan kan een bepaald boek uit een serie dus in alle drie de collecties terechtkomen? Staat het er dan daadwerkelijk fysiek 3x op of blijft het 1 boek die benaderbaar is via author, serie of tags?
Misschien heb ik iets verkeerd gedaan, maar ik mis de optie om via het menu de wifi aan of uit te zetten. Nu moet ik eerst Home>settings>wifi settings clicken en dan vliegtuig mode aan of uit zetten. Eerst was er altijd een optie om direct via de Optie knop de wifi aan of uit te zetten, maar die mis ik dus (ook na een restart).
De gekoppelde dictionary is zeer handig. Wat nog handiger zou zijn is dat je naast de keuze om het op te zoeken in het woordenboek de mogelijkheid zou hebben om het op te zoeken in wikipedia. Wanneer je een bepaalde serie leest, kunnen er op een gegeven moment honderden characters in voorkomen. Het is niet voor het eerst dat ik wiki moest raadplegen hoe het ook alweer zat
Heeft er tot slot nog iemand ervaringen met de lighted covers van ebay? Die lijken precies op de officiele covers van amazone, maar dan voor de helft van de prijs:
http://www.ebay.nl/itm/Ne...ories&hash=item43aff77988
Dat is nog eens handig. Ik gebruikte al de plugins om DRM te verwijderen van aangekochte boeken, plugins om collecties aan te maken, maar ik bleef er tegen aan lopen dat mijn boeken door elkaar gingen en dus gign ik op een gegeven moment cijfers in de titels verwerken. Niet ideaalAlterEgo schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 20:43:
@Neurd:
[...]
Ja dat kan: met Calibre kun je heel eenvoudig een volgnummer meegeven aan een boek uit een serie, of andere kenmerken "vertalen" voordat je je boek naar de Kindle overzet, en dan kun je op je Kindle ook sorteren. Dat gaat via het Plugboard van Calibre. Uitleg hier

Het boek staat er fysiek 1 keer op, in hoeveel collecties je hem ook stopt.Neurd schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 22:45:
Nog een vraag je over de Kindle plugin. Als ik een collectie Author, Series en Tags maak, dan kan een bepaald boek uit een serie dus in alle drie de collecties terechtkomen? Staat het er dan daadwerkelijk fysiek 3x op of blijft het 1 boek die benaderbaar is via author, serie of tags?
In de meest recente update is dat zo aangepast, het is even wennen, maar gelijk aan bijv. de ipad of de kindle fire. Wel fijn dt nu al die mobiele apparaten gelijk geworden zijn met dat vliegtuigsymbool. Al moet even weten dat een vliegtuig betekend wifi uitgeschakeld.Neurd schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 22:45:
Misschien heb ik iets verkeerd gedaan, maar ik mis de optie om via het menu de wifi aan of uit te zetten. Nu moet ik eerst Home>settings>wifi settings clicken en dan vliegtuig mode aan of uit zetten. Eerst was er altijd een optie om direct via de Optie knop de wifi aan of uit te zetten, maar die mis ik dus (ook na een restart).
Dat kan de sony prs t1 wel (van mijn vrouw), bij de kindle inderdaad niet. Maarja, wikipedia in je browser en het is een paar klikken meer.De gekoppelde dictionary is zeer handig. Wat nog handiger zou zijn is dat je naast de keuze om het op te zoeken in het woordenboek de mogelijkheid zou hebben om het op te zoeken in wikipedia. Wanneer je een bepaalde serie leest, kunnen er op een gegeven moment honderden characters in voorkomen. Het is niet voor het eerst dat ik wiki moest raadplegen hoe het ook alweer zat
Wat je wel kan doen (dat doe ik): van een boek dat je leest op wikipedia zelf een boek maken. Misschien leg ik het nu wat krom uit, maar in wikipedia heb je de optie create book. Je kan dan aangeven welke pagina's van wikipedia erin moeten en je maakt er een mobi bestand van en zet dat ook op je ereader. Dat werkt echt fantastisch. Het is nog steeds wel dat andere boek openen, maar qua knoppen indrukken ben je dan sneller klaar (zelfs sneller als bij de sony prs t1 omdat je toch op wikipedia ook wat moet navigeren).
Dat doe ik uiteindelijk nog steeds. Ik heb 100 series met boeken op mijn kindle en het probleem van die serie tag op je kindle is dat je er geen auteur bij hebt. Ok, ik had het ook kunnen doen door de tag te maken als volgt:Tweety1 schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 08:27:
[...]
Dat is nog eens handig. Ik gebruikte al de plugins om DRM te verwijderen van aangekochte boeken, plugins om collecties aan te maken, maar ik bleef er tegen aan lopen dat mijn boeken door elkaar gingen en dus gign ik op een gegeven moment cijfers in de titels verwerken. Niet ideaal. Hier kan ik mee verder.
auteur - serie (jaartal)
Maar ik heb series met 12 boeken en ik weet nooit 100% zeker of het 1e boek ook op plek 1 staat, dus ik werk alsnog met nummers omdat ik anders weer moet zoeken op wikipedia of google wat boek 1 van de serie is.
Maar als je geen sf of fantasy leest zal je dit probleem waarschijnlijk niet hebben. Alleen in die genres zitten echt veel auteurs met veel series, bij thrillers enzo valt het meestal wel mee.
[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 09-08-2012 13:25 ]
Laat ik nou juist wel fantasy graag lezenAnoniem: 32279 schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 13:22:
[...]
Dat doe ik uiteindelijk nog steeds. Ik heb 100 series met boeken op mijn kindle en het probleem van die serie tag op je kindle is dat je er geen auteur bij hebt. Ok, ik had het ook kunnen doen door de tag te maken als volgt:
auteur - serie (jaartal)
Maar ik heb series met 12 boeken en ik weet nooit 100% zeker of het 1e boek ook op plek 1 staat, dus ik werk alsnog met nummers omdat ik anders weer moet zoeken op wikipedia of google wat boek 1 van de serie is.
Maar als je geen sf of fantasy leest zal je dit probleem waarschijnlijk niet hebben. Alleen in die genres zitten echt veel auteurs met veel series, bij thrillers enzo valt het meestal wel mee.

Helder vehaal, dank je.
Heb intussen nog een goedkopere lighted cover gevonden voor 17 euro:
http://www.ebay.nl/itm/Ne...ories&hash=item2c66f812c1
Het is alleen dat onderbuik gevoel he: if it's too good to be true...
Feist is nog makkelijk, helemaal mooi is Terry Pratchett en de discussies over de reading orderTweety1 schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 13:41:
Laat ik nou juist wel fantasy graag lezen. Een complicerende factor is nog dat bepaalde series ook weer in series zijn verdeeld zoals van Raymond Feist. Je moet toch wel een bepaalde volgorde aanhouden al zijn er ook een paar series die redelijk op zich zelf staan. Die vent heeft het pas echt ingewikkeld gemaakt om je verzameling het logisch te houden
Dan krijg je dit soort dingen, succes met het in je kindle zetten

Maar dit gaat wel erg offtopic
[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 09-08-2012 19:49 ]
Holy....Anoniem: 32279 schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 19:48:
[...]
Feist is nog makkelijk, helemaal mooi is Terry Pratchett en de discussies over de reading order![]()
Dan krijg je dit soort dingen, succes met het in je kindle zetten
[afbeelding]
[afbeelding]
Maar dit gaat wel erg offtopic

Producten uit China kosten echt geen drol, je hebt ze hier voor 8 dollar per stuk, maar je moet er wel meer dan 1 kopen helaasNeurd schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 13:44:
[...]
Helder vehaal, dank je.
Heb intussen nog een goedkopere lighted cover gevonden voor 17 euro:
http://www.ebay.nl/itm/Ne...ories&hash=item2c66f812c1
Het is alleen dat onderbuik gevoel he: if it's too good to be true...
http://www.alibaba.com/pr..._for_Amazon_kindle_4.html
Verkoop je ze vervolgens op ebay voor 10 dollar per stuk meer, heb je zo bij 200 stuks 2000 dollar verdiend
Ziet er op die site wel erg goed uit trouwens, ben benieuwd naar je ervaringen als je gaat aanschaffen.
[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 09-08-2012 19:58 ]
Ik heb de gok maar gewaagd. Voor 17 euro kan ik mij geen buil vallen.Anoniem: 32279 schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 19:55:
[...]
Producten uit China kosten echt geen drol, je hebt ze hier voor 8 dollar per stuk, maar je moet er wel meer dan 1 kopen helaas![]()
http://www.alibaba.com/pr..._for_Amazon_kindle_4.html
Verkoop je ze vervolgens op ebay voor 10 dollar per stuk meer, heb je zo bij 200 stuks 2000 dollar verdiend
Ziet er op die site wel erg goed uit trouwens, ben benieuwd naar je ervaringen als je gaat aanschaffen.
Ben benieuwd, ik ga hem dan ook kopen als hij je bevalt. Kan je hier een review posten als je hem hebt geprobeerd?
Sure Snoeki.Anoniem: 32279 schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 20:23:
Ben benieuwd, ik ga hem dan ook kopen als hij je bevalt. Kan je hier een review posten als je hem hebt geprobeerd?
Eerst maar eens afwachten of hij uberhaubt aan gaat komen
Let op:
Voor vragen omtrent het importeren, aankopen of naar Nederland verschepen van de Kindle kun je terecht in Shopping Forum.
Voor vragen omtrent het importeren, aankopen of naar Nederland verschepen van de Kindle kun je terecht in Shopping Forum.