Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• dreezz
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 16-09 17:39
quote:
AmbroosV schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 16:51:
Het customlettertype dat je gebruikt bevat die symbolen blijkbaar niet :) Daarom dus ook dat andere calculators die het systeemfont gebruiken niet werken!
haha, dat ik daar niet aan heb gedacht.

ben inmiddels met wat andere fonts bezig, maar er blijken er meer die dat soort simpele tekens niet hebben opgenomen in de fontset |:(

thx!

*zoekt verder naar wat leuks...*

Acer i7 M7720+dell 2407 / Dropad A8 tablet

• AmbroosV
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 14:54

AmbroosV

Moderator Mobile
En nog een hint, als je op de nieuwste software van je Ray zit, dan heb je normaal screenshotfunctionaliteit ingebouwd in je standbymenu!

• dreezz
i know, maar screenshot it heeft veel meer mogelijkheden dan de ingebouwde se-functie ;)

• mregeling2005
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 16-09 12:29
er is een nieuwe software versie uit.

.62 op het eind.

hij is nu aan het updaten, zal zo kijken welke versie het nu precies is.

update :

foto bijgevoegd.

https://dl-web.dropbox.com/get/Public/ray.jpg?w=0f9a93af

mregeling2005 wijzigde deze reactie 12-01-2012 19:31 (29%)

• mregeling2005
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 16-09 12:29
As promised, here I am with new info.

These restart issues you experience may be caused by an unexpected memory behavior and for this a new software release (4.0.2.A.0.6x) will be made available to improve the memory management. This goes for Xperia neo V and some other phone models with similar software.

The roll out of this is planned to start early next year - but please note that a software release depends on operator approval and timeline. All will not get it at the same time and I currently have no way to foresee when certain phones will get it.

The software will be made available via both PC Companion and FOTA (if supported by your operator).

This is all info I have for the time being.

• Amdwarrior
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 00:46
YouTube: Backlight bleeding on sony ericsson xperia active

Valt dit onder garantie? Ik kan het nergens vinden.

• Cubic X
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 21:43
quote:
mregeling2005 schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 19:36:
As promised, here I am with new info.

These restart issues you experience may be caused by an unexpected memory behavior and for this a new software release (4.0.2.A.0.6x) will be made available to improve the memory management. This goes for Xperia neo V and some other phone models with similar software.

The roll out of this is planned to start early next year - but please note that a software release depends on operator approval and timeline. All will not get it at the same time and I currently have no way to foresee when certain phones will get it.

The software will be made available via both PC Companion and FOTA (if supported by your operator).

This is all info I have for the time being.
Aha, dus daar kwamen die reboot issues dus vandaan! Soms tijdens het spelen van een 3D game besloot de telefoon om te restarten, ik twijfelde nog om hem op te sturen. Ben benieuwd wanneer deze update uitkomt.

• REDFISH
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 01-03 16:16

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Loopt ICS een beetje op de Ray? Ik vind 2.3 lekker snel, en wil geen tragere telefoon.

Blijven je programma's en instelingen bewaard? Ik heb namelijk een paar dagen terug de oude firmware teruggezet en toen moest alles opnieuw.

• AmbroosV

AmbroosV

Moderator Mobile
Bij een upgrade blijven alle gegevens behouden.

• tweak_dude
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 23:21
quote:
REDFISH schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 09:41:
Loopt ICS een beetje op de Ray? Ik vind 2.3 lekker snel, en wil geen tragere telefoon.

Blijven je programma's en instelingen bewaard? Ik heb namelijk een paar dagen terug de oude firmware teruggezet en toen moest alles opnieuw.
De update is versie 4.x maar stiekem is het nog geen ICS. Huidige release zitten ook al op 4.x namelijk...

• REDFISH

REDFISH

Ja ik zag het ja. Gewoon een build nummer 4.0.2. Beetje flauw.

edit: beh, werkt supermanager niet meer en staat mijn hele telefoon weer vol met bloatware. Gatverdamme!

REDFISH wijzigde deze reactie 13-01-2012 13:56 (46%)

• 02Sjoerd
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 08-09 16:08
Ik heb een vraag. Als ik bij toepassingen maar 'actief' geheugen ga, dan zie ik hoeveel mb er wordt gebruikt en hoeveel nog vrij is. Is dit het werkgeheugen of het geheugen wat op de telefoon zit? Ik heb namelijk nog maar 400 mb over op de micro SD, en hij wil een spel wat ik heb niet updaten omdat er niet genoeg opslag geheugen zou zijn. Maar 400 mb lijkt mij nog ruim genoeg.
Dus ik dacht dat het er aan zou kunnen liggen dat er niet genoeg geheugen wat standaard op de mobiel zit vrij is, aangezien elke app dat geheugen een beetje gebruikt..

Edit: Als ik google maps wil updaten staat er 'onvoldoende oplagscapaciteit'. Dat is dus de foutmelding die ik bedoelde.

02Sjoerd wijzigde deze reactie 14-01-2012 10:19 (10%)

• AmbroosV

AmbroosV

Moderator Mobile
quote:
02Sjoerd schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 10:17:
Ik heb een vraag. Als ik bij toepassingen maar 'actief' geheugen ga, dan zie ik hoeveel mb er wordt gebruikt en hoeveel nog vrij is. Is dit het werkgeheugen of het geheugen wat op de telefoon zit? Ik heb namelijk nog maar 400 mb over op de micro SD, en hij wil een spel wat ik heb niet updaten omdat er niet genoeg opslag geheugen zou zijn. Maar 400 mb lijkt mij nog ruim genoeg.
Dus ik dacht dat het er aan zou kunnen liggen dat er niet genoeg geheugen wat standaard op de mobiel zit vrij is, aangezien elke app dat geheugen een beetje gebruikt..

Edit: Als ik google maps wil updaten staat er 'onvoldoende oplagscapaciteit'. Dat is dus de foutmelding die ik bedoelde.
Het is die totaal ongeveer 400MB interne opslag die bij gedownload staat die telt. Als je wat Apps op je SD zet zou het moeten lukken. Gewoon naar de tab 'op geheugenkaart' gaan en overal een vinkje zetten.

• evil kim
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 15-09 18:54
Begin steeds beter mijn weg te vinden in android, soms wel een beetje "moeilijk / veel stappen" maar bon.
Iemand een idee hoe ik de weather widget op het lockscreen krijg ? (kan dit zonder extra apps)

• 02Sjoerd
quote:
AmbroosV schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 11:08:
[...]

Het is die totaal ongeveer 400MB interne opslag die bij gedownload staat die telt. Als je wat Apps op je SD zet zou het moeten lukken. Gewoon naar de tab 'op geheugenkaart' gaan en overal een vinkje zetten.
Oke bedankt (ik dacht dat alles wat onder 'op geheugenkaart' staat al op de geheugenkaart is, maar ik zag niet in dat er vinkjes bij stonden).

En alles wat onder 'Alles' staat, dat is wat er op de telefoon zelf staat?

Ik vind het alleen wel raar dat die 4 GB kaart al vol is bij mij, terwijl ik er echt niet veel op heb staan.. (er lijken meer apps te staan op de telefoon zelf dan op de geheugenkaart).
Maar binnenkort heb ik er 1 van 32 GB en dan is het probleem opgelost (:

• AmbroosV

AmbroosV

Moderator Mobile
Geheugenkaarten onder Android zijn inderdaad snel vol. Ik heb die van mij al eventjes niet meer gecontroleerd, maar heb nog maar 500MB vrij van de 8GB, en daar staat zelfs bijna geen muziek op, nog geen gigabyte :P Staan blijkbaar een rits afleveringen van Spooks op, twv 4GB :P

Van die Gameloft-games die in de app zelf nog data downloaden nemen vrij veel plaats in op je geheugenkaart, en die data blijft staan zelfs als je de applicatie wegdoet.

Hang je Ray eens in MSC-modus (kan je wisselen in de notificatiebalk bij verbinding) aan je computer en laat er dan Treesize eens op los!

AmbroosV wijzigde deze reactie 14-01-2012 19:18 (50%)

• 02Sjoerd
Wow blijven die gameloft dingen staan? Dan denk ik er nog wel 2 keer over na als ik een nieuwe kaart heb.

• 02Sjoerd
Hebben jullie trouwens ook dat als je inlogt met je google account en dan naar deze app gaat (op de pc) en dat er dan staat "Deze app is niet compatibel met uw Sony Ericsson ST18i."

Deze link, eerst inloggen met je google account;
Android Market: Assassin's Creed™ - Apps op Android Market#?t=W251bGwsMSwxLDEsImNvbS5nYW1lbG9mdC5hbmRyb2lkLkdsb2Z0QVNDUiJd

• AmbroosV

AmbroosV

Moderator Mobile
quote:
02Sjoerd schreef op zondag 15 januari 2012 @ 13:33:
Hebben jullie trouwens ook dat als je inlogt met je google account en dan naar deze app gaat (op de pc) en dat er dan staat "Deze app is niet compatibel met uw Sony Ericsson ST18i."

Deze link, eerst inloggen met je google account;
Android Market: Assassin's Creed™ - Apps op Android Market#?t=W251bGwsMSwxLDEsImNvbS5nYW1lbG9mdC5hbmRyb2lkLkdsb2Z0QVNDUiJd
Vreemd, bij mijn Neo (die eigenlijk compleet hetzelfde is als de Ray) geeft hij wel aan dat 't compatibel is...

• 02Sjoerd
Ja daarom vroeg ik het me ook af of t bij andere rays ook was. Ik heb de mijne bij belsimpel gekocht en ik had gelezen dat ze soms Russische telefoons leveren. Die van mij is zo een volgens mij (ook al staat er op de site dat hij Nederlands zou zijn) en misschien ligt t daar aan. En dan stuur ik hem terug

• Sick Nick
  • Laatst online: 23:31

Sick Nick

Drop the top!

Bij mijn ray geeft ie ook aan dat ie er niet op kan werken, dat is er eentje uit de UK met de meest recente firmware. Als ik zo de screenshots zien ben ik er niet huiverig om, wat ziet die game er triest ouderwets en lelijk uit.

SLK 230 Kompressor | Surface Pro 2 - 8GB - 512GB | Lenovo Y510p - i7 4700MQ - 16GB RAM - 512GB SSD - 2 x GT 755M SLI
Sony RX1 | Sony RX10 | Ricoh GR

• AmbroosV

AmbroosV

Moderator Mobile
quote:
02Sjoerd schreef op zondag 15 januari 2012 @ 17:05:
Ja daarom vroeg ik het me ook af of t bij andere rays ook was. Ik heb de mijne bij belsimpel gekocht en ik had gelezen dat ze soms Russische telefoons leveren. Die van mij is zo een volgens mij (ook al staat er op de site dat hij Nederlands zou zijn) en misschien ligt t daar aan. En dan stuur ik hem terug
Normaal is er geen verschil tussen de verschillende regiovarianten van de telefoons van Sony Ericsson.
Via wotanserver.com kan je trouwens zelf de software van een andere regio flashen, maar dat gaat voor dat spel echt geen verschil maken...

• 02Sjoerd
quote:
AmbroosV schreef op zondag 15 januari 2012 @ 17:17:
[...]

Normaal is er geen verschil tussen de verschillende regiovarianten van de telefoons van Sony Ericsson.
Via wotanserver.com kan je trouwens zelf de software van een andere regio flashen, maar dat gaat voor dat spel echt geen verschil maken...
Ok bedankt dat stelt mij gerust :)

@ Stick Nick ja dat spel boeit mij ook niks

• FaceDown
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 21:48

FaceDown

Fothermucker.

Vandaag een besteld voor mijn vrouw via gsmtopdeal.nl. T-Mobile abo voor 20,- per maand (2 jaar), 225 minuten, 75 sms, onbeperkt 1mbit internet, toestel 'gratis', 30,- aansluitkosten. Leek me een heel aardige deal!

Krast het scherm snel? Maw is een screenprotector een must? Op mijn iPhone heb ik er zelf geen, maar dat scherm is aardig krasbestendig.

Nog een vraagje: De verschillende kleuren, betreft dit alleen de battery cover? MAW: Kun je van een zwarte Ray een witte maken door alleen de battery cover te vervangen?

FaceDown wijzigde deze reactie 23-01-2012 09:15 (19%)

Error #405 Signature not found.

• Bazza nl
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 01-09 16:03
Op de ray zit al standaard een (erg goede) screenprotector. Ik heb er een screenprotector van blistex overheen zitten, waar al krasjes opzitten nu en ook erg vingerafdrukgevoelig is. Volgens mij is de kleur alleen anders bij de cover.

• bartvl
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 23:57

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Ik heb deze telefoon afgelopen vrijdag binnengekregen vanuit Gsmtopdeal. Wat een geweldige telefoon zeg! Hij is wat smal (juist een van de redenen voor mij om voor deze te gaan) en typt in portrait mode in het begin wat priegelig. Maar als je de T9 en het toetsenbord een beetje doorhebt: perfect!
Ook het scherm is echt in één woord Geweldig! Elke keer als ik naar het scherm kijk denk ik: Wauw! (komt vooral door de hoge PPI waarde, mégascherp!)

Daarnaast is dit mijn eerste ervaring met Android, kom van Windows Mobile (de oude dus). De schil van SE bevalt me tot nu toe érg goed.

Life is not about specs, it is about joy!

• dreezz
heb je de veegfunctie al geprobeerd? (vind je bij opties van het toetsenbord)
dat 'typt' nog sneller en foutlozer...
(ik gebruik swype beta btw)

• bartvl

bartvl

Ik kon die optie nog niet vinden. En er zouden ook geen updates zijn volgens de software.
Ah, gevonden. Werkt dus enkel bij volledig toetsenbord.
Na een eerste test ben ik nog niet zo heel enthousiast, toch nog wat vaak fouten. Misschien eens een beetje mee oefenen.
Zijn losse apps hierin beter?

bartvl wijzigde deze reactie 23-01-2012 12:18 (54%)

• AmbroosV

AmbroosV

Moderator Mobile
Swype is beter wanneer je niet zo precies veegt, die van Sony Ericsson vereist echt dat je precies op de letters stopt. Ik verkies die van Sony Ericsson, maar dat is ook wel op een Arc S :-P

• FaceDown

FaceDown

Fothermucker.

quote:
bartvl schreef op maandag 23 januari 2012 @ 11:52:
Ik heb deze telefoon afgelopen vrijdag binnengekregen vanuit Gsmtopdeal. Wat een geweldige telefoon zeg! Hij is wat smal (juist een van de redenen voor mij om voor deze te gaan) en typt in portrait mode in het begin wat priegelig. Maar als je de T9 en het toetsenbord een beetje doorhebt: perfect!
Ook het scherm is echt in één woord Geweldig! Elke keer als ik naar het scherm kijk denk ik: Wauw! (komt vooral door de hoge PPI waarde, mégascherp!)

Daarnaast is dit mijn eerste ervaring met Android, kom van Windows Mobile (de oude dus). De schil van SE bevalt me tot nu toe érg goed.
Hoelang heeft het bij jou geduurd van bestelling tot levering?

• bartvl

bartvl

Besteld op 2e kerstdag, geleverd afgelopen vrijdag. Kleine maand dus.

• Cubic X
quote:
dreezz schreef op maandag 23 januari 2012 @ 11:54:
heb je de veegfunctie al geprobeerd? (vind je bij opties van het toetsenbord)
dat 'typt' nog sneller en foutlozer...
(ik gebruik swype beta btw)
Ik was eerst sceptisch over deze functie, maar na een maand gebruiken wil ik niet meer anders! Werkt perfect :) .

• E2TK
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 15:26
Hoe is jullie ervaring met de 300 MB opslag geheugen? Mijn broer heeft een HTC Desire met 512 MB, hij geeft aan dat die 512 MB al veel te weinig is.
Ik heb het idee dat dat komt doordat HTC er veel bloatware op zet, is dit ook zo bij Sony Ericsson?

• AmbroosV

AmbroosV

Moderator Mobile
Sense is vrij zwaar. Ik heb geen problemen met mijn Arc (= Ray qua geheugen). Als je alle mogelijke apps naar de SD-kaart verplaatst heb je volgens mij toch bijna altijd genoeg geheugen vrij voor al je apps. En da's dan nog zonder root, dus geen "bloatware" verwijderd.

• Cubic X
quote:
E2TK schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 19:22:
Hoe is jullie ervaring met de 300 MB opslag geheugen? Mijn broer heeft een HTC Desire met 512 MB, hij geeft aan dat die 512 MB al veel te weinig is.
Ik heb het idee dat dat komt doordat HTC er veel bloatware op zet, is dit ook zo bij Sony Ericsson?
Sony Ericsson heeft ook veel bloatware (meer dan HTC), maar het geheugen van de Sony is echt veel groter dan dat van de Desire. Ik heb ook een Desire en die zit na de installatie van een paar apps helemaal vol, de Sony Ericsson heeft nog 170MB vrij terwijl daar meer apps op zijn geïnstalleerd. Ik heb zowel de Desire als de Sony Ericsson geroot en bloatware verwijderd.

• frere
  • Laatst online: 04-09 11:39
ik hoorde in een review van phoneArena.com dat de led van de camera niet automatisch aangaat, maar altijd handmatig aan gezet moet worden in de menu settings van de camera.
Kan iemand dit bevestigen, wil deze telefoon voor mijn vriendin kopen en ze gebruikt de camera veel.

• AmbroosV

AmbroosV

Moderator Mobile
quote:
frere schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 22:46:
ik hoorde in een review van phoneArena.com dat de led van de camera niet automatisch aangaat, maar altijd handmatig aan gezet moet worden in de menu settings van de camera.
Kan iemand dit bevestigen, wil deze telefoon voor mijn vriendin kopen en ze gebruikt de camera veel.
Niet waar, gaat helemaal vanzelf aan wanneer nodig.

• bartvl

bartvl

Bij mij anders niet hoor. Bij mij moet ik eerst ervoor kiezen of de LED aan of uit moet, dan werkt hij gewoon als een lampje, continu dus, en niet als flitser.

• Sick Nick
  • Laatst online: 23:31

Sick Nick

Drop the top!

Hier hetzelfde, zelf aan moeten zetten en dan is het gewoon een lampje en geen flitser. Niet dat het veel uitmaakt, het bereik van dat lampje is hooguit 2 meter en dan nog is het redelijk ruk :P

SLK 230 Kompressor | Surface Pro 2 - 8GB - 512GB | Lenovo Y510p - i7 4700MQ - 16GB RAM - 512GB SSD - 2 x GT 755M SLI
Sony RX1 | Sony RX10 | Ricoh GR

• DevilsProphet
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 21:47

DevilsProphet

stop playing ethnic tunes

quote:
E2TK schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 19:22:
De Xperia 2k11-lijn hebben allen 1GB intern opslaggeheugen waarvan zo ongeveer 300MB vrij is om te vullen naar eigen goeddunken. De Desire heeft 512MB in totaal waarvan bijna niks vrij is. Daarom ook dat ze 2.3 moesten strippen van de meeste bloatware die HTC normaal meelevert, anders paste het niet eens op die 512MB.

Taal; een gids voor dummies -- Webstek: How to force YouTube to use Expanded View by default (and even larger)

• E2TK
quote:
DevilsProphet schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 15:33:
[...]

De Xperia 2k11-lijn hebben allen 1GB intern opslaggeheugen waarvan zo ongeveer 300MB vrij is om te vullen naar eigen goeddunken. De Desire heeft 512MB in totaal waarvan bijna niks vrij is. Daarom ook dat ze 2.3 moesten strippen van de meeste bloatware die HTC normaal meelevert, anders paste het niet eens op die 512MB.
Bedankt voor de reacties. Heb sinds gisteren de Xperia Ray in bezit.
Bevalt me er goed, vooral het mooie compacte formaat, heb geen problemen met typen.

Wel heb ik een probleem met het bellen:
De sensor aan de voorkant ziet dat ik de telefoon aan mijn oor doe, het scherm wordt uitgeschakeld. Wanneer ik het toestel weer weg haal bij mijn oor gaat het scherm niet weer aan. Pas als ik hem aan de computer hang krijg ik weer beeld. Iemand een oplossing hiervoor? ;)

• REDFISH

REDFISH

Gewoon veel zooi verwijderen zoals chinese en japanse invoermethoden. Scheelt al 15Mb. Als je de rest een beetje opschoont en zoekt naar topics wat je wel en niet weg kunt gooien dan heb je zo redelijk wat ruimte vrij, maar het houdt niet over nee.

Ik neem volgende keer toch een tel die 0.5 inch groter is. Het is toch wat priegelig. Ook met swype, als hij een woord niet kent dan is het echt veel gedoe.

• bas-r
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 17-09 03:53
Simpelste manier om de ruimte op de ray te gebruiken is: rooten en met link2sd de apps automagisch op een 1GB partitie (ext2/3/4) op je sd-kaart te zetten. Ideaal. Ik merkte dat ik op mijn Arc echt te weinig ruimte had voor apps. Heb nu een Ray omdat mijn Arc gestorven is, totdat de Xperia S er is.

tweakinventaris / te koop

• E2TK
quote:
E2TK schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 17:01:
[...]

Bedankt voor de reacties. Heb sinds gisteren de Xperia Ray in bezit.
Bevalt me er goed, vooral het mooie compacte formaat, heb geen problemen met typen.

Wel heb ik een probleem met het bellen:
De sensor aan de voorkant ziet dat ik de telefoon aan mijn oor doe, het scherm wordt uitgeschakeld. Wanneer ik het toestel weer weg haal bij mijn oor gaat het scherm niet weer aan. Pas als ik hem aan de computer hang krijg ik weer beeld. Iemand een oplossing hiervoor? ;)
Even een aanvulling van mijn probleem.
Ik heb een gebruiker gevonden die dezelfde problemen heeft als ik heb.

http://talk.sonyericsson.com/message/149429#149429

Ook zie ik in het service menu dat mijn proximity sensor niet weer uit gaat wanneer ik mijn vinger (oor) ervoor weg haal.
Ik heb contact opgenomen met de webshop (gigavolt.nl) en zij geven aan dat ik de telefoon direct terug kan sturen.

• evil kim
Nog mensen onlangs de .62 update gekregen ?

Heb de update tool van sony moeten gebruiken, want op de normale manier gaf hij een fout.
Toestel is nu wel nietmeer geroot, blijkbaar nog niet mogelijk (of nog niet gevonden door mij)

• roberto1988
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 12-02-2012
ik heb de laatste update geïnstalleerd(62), alleen is het waarschijnlijk mislukt en gaat mijn ray nu niet meer aan.
via de pc companion heb ik m geprobeerd te herstellen, alle stappen doorlopen, tijdens het inhouden van de aan/uit knop knippert de led lamp bij de home button groen maar blijft verder uit.
iemand enig idee wat dit kan betekenen of er ervaring mee heeft na het updaten?

• AmbroosV

AmbroosV

Moderator Mobile
quote:
roberto1988 schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 01:15:
ik heb de laatste update geïnstalleerd(62), alleen is het waarschijnlijk mislukt en gaat mijn ray nu niet meer aan.
via de pc companion heb ik m geprobeerd te herstellen, alle stappen doorlopen, tijdens het inhouden van de aan/uit knop knippert de led lamp bij de home button groen maar blijft verder uit.
iemand enig idee wat dit kan betekenen of er ervaring mee heeft na het updaten?
Hang hem eens aan Sony Ericsson Update service...
http://dl-www.sonyericsso...rvice_Setup-2.11.12.5.exe

• VorteX
  • Registratie: juni 1999
  • Laatst online: 10-09 15:54

VorteX

held

quote:
bas-r schreef op maandag 06 februari 2012 @ 12:03:
Simpelste manier om de ruimte op de ray te gebruiken is: rooten en met link2sd de apps automagisch op een 1GB partitie (ext2/3/4) op je sd-kaart te zetten. Ideaal. Ik merkte dat ik op mijn Arc echt te weinig ruimte had voor apps. Heb nu een Ray omdat mijn Arc gestorven is, totdat de Xperia S er is.
Dit is inderdaad heel handig. Ik heb een 0.5GB ext2 partitie gemaakt en het werkt prima, behalve af en toe na een reboot. Dan zijn de gelinkte apps verdwenen en moet ik een 'quick reboot' doen in de link2sd app om ze weer terug te krijgen.
Doe ik iets verkeerd of is dit normaal?

Inexperienced travellers might think that 'Aargh!' is universal, but in Betrobi it means 'highly enjoyable' and in Howondaland it means, variously, 'I would like to eat your foot', 'Your wife is a big hippo' and 'Hello, Thinks Mr Purple Cat.'

• evil kim
quote:
Deze heb ik ook gebruikt, denk dat ik volgende updates ook zo zal doen, kan het minste mee misgaan volgens mij

• bas-r
quote:
VorteX schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 10:02:
[...]

Dit is inderdaad heel handig. Ik heb een 0.5GB ext2 partitie gemaakt en het werkt prima, behalve af en toe na een reboot. Dan zijn de gelinkte apps verdwenen en moet ik een 'quick reboot' doen in de link2sd app om ze weer terug te krijgen.
Doe ik iets verkeerd of is dit normaal?
Ergens doe je iets verkeerd dan. Ik heb daar geen last van namelijk. Ik heb een 1GB ext3 primary partitie op mijn sd kaart staan. Kijk eens hier of je een oplossing kunt vinden.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=919326

• roberto1988
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 12-02-2012
quote:
thnx, het is gelukt met de update service.
hij doet het weer als nieuw!!!

• AmbroosV

AmbroosV

Moderator Mobile
quote:
roberto1988 schreef op zondag 12 februari 2012 @ 13:42:
[...]
thnx, het is gelukt met de update service.
hij doet het weer als nieuw!!!
Super!

Het is echt vreselijk dat Sony Ericsson dit tooltje niet meer doorgeeft op hun pagina's voor Android-telefoons. PC Companion is een ramp qua updates, met Update Service loopt alles altijd vlot.

• Vlassie1980
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 16:06
Afgelopen vrijdag was er bij mij op het werk een programmeur aan het werk van een ander bedrijf, die had ook een Ray en ik mocht hem ff checken. Zeer mooie telefoon en het scherm zag er zeer goed uit. Krijg hem ergens volgende week binnen 8)

• dreezz
ik heb sinds een paar dagen een niet weg te klikken notificatie dat update .62 beschikbaar is. :|

aangezien alles prima werkt, alles is ingesteld zoals ik het wil (geroot, ontdaan van allerlei prutapps, ander font etc etc) heb ik, geheel tegen mijn natuur in (met m'n vorige mobieltje wisselde ik continue van custom rom) besloten te wachten tot ICS (+root!) beschikbaar komt.

het zegt wel iets over mijn tevredenheid over de Ray 8)

• Vlassie1980
Nou ik heb hem inmiddels ook binnen, wat een heerlijk formaat telefoon is dit zeg. Weg met die big @ss iPhone!

Vanavond maar weer even lekker verder spelen ermee. Vooral de kwaliteit en scherpte van het scherm valt me zeer positief op.

• Christiano007
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 21:57

Christiano007

Ich bin der champion

Ik vind de Ray ook een enorm mooi toestel, ik moet ook geen telefoon van 3'7 inch of groter.

Alleen hij is me te duur, misschien dattie nog wat goedkoper wordt binnenkort. 2dehands is hij net zo duur als nieuw bij de meeste mensen :')

Ter land, ter zee en in de kroeg

• KVanL
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 13:57

KVanL

Alles is relatief

Het klopt dat de Ray niet de goedkoopste telefoon is, maar ik vind de prijs (in vergelijking met de concurrentie) eigenlijk best meevallen. Vooral als je bedenkt dat deze telefoon uit alles laat blijken dat hij echt 'af' is.
De software van de Ray werkt gewoon altijd vlot, en als je er geen gekke dingen mee doet loopt hij vrijwel nooit vast.

Op de Samsung Galaxy Spica die ik voor de Ray had na heb ik niet veel persoonlijke ervaringen met andere Android-toetellen, maar ik geloof dat er genoeg Android toestellen zijn die regelmatig een 'harde reset' nodig hebben. De Spica viel in ieder geval in deze categorie, en ik moet zeggen dat ik geen heimwee heb naar de regelmatige vastlopers sinds ik de Ray heb.

Ik wil niet zeggen dat je meer geld uit moet geven aan een telefoon dan je eigenlijk van plan bent, maar ik wil vooral duidelijk maken dat ik liever wat meer uitgeef aan een telefoon die gewoon goed werkt dan dat ik een paar tientjes bespaar om me de komende jaren te gaan ergeren aan software die afgeraffeld lijkt te zijn.

• AmbroosV

AmbroosV

Moderator Mobile
De 2011-toestellen van Sony Ericsson zijn op dit moment érg scherp geprijsd, zeker als je ze in Duitsland zonder simlock koopt. https://www.clevertronic.de (klik links op Hersteller > Sony Ericsson) heeft ENORM scherpe prijzen!

AmbroosV wijzigde deze reactie 14-02-2012 21:52 (27%)

• FaceDown

FaceDown

Fothermucker.

quote:
AmbroosV schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 21:51:
De 2011-toestellen van Sony Ericsson zijn op dit moment érg scherp geprijsd, zeker als je ze in Duitsland zonder simlock koopt. https://www.clevertronic.de (klik links op Hersteller > Sony Ericsson) heeft ENORM scherpe prijzen!
Nou.. in de pricewatch zijn ze goedkoper..

• 02Sjoerd
Even vraagje over facebook inside xperia; worden alle Facebook foto's die in de galerij opduiken opgeslagen op je telefoon? Want in dat geval zet ik die optie uit : )

• evil kim
Heeft iemand zijn xx.62 al kunnen rooten :?

• patshad
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 24-05 20:26
quote:
evil kim schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 16:39:
Heeft iemand zijn xx.62 al kunnen rooten :?
Er staat op xda een topic in het ray development forum waarin beschreven wordt hoe dat moet. Specifiek voor de .62 firmware. Ik heb die guide gevolgd en werkt zoals het hoort.

• evil kim
quote:
patshad schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 16:44:
[...]

Er staat op xda een topic in het ray development forum waarin beschreven wordt hoe dat moet. Specifiek voor de .62 firmware. Ik heb die guide gevolgd en werkt zoals het hoort.
Heb die ook net gezien, moet je dan alles herinstalleren of behoud je alles ?

• patshad
quote:
evil kim schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 16:49:
[...]

Heb die ook net gezien, moet je dan alles herinstalleren of behoud je alles ?
Volgens mij blijft alles behouden. Voor het rooten flash je namelijk alleen een tijdelijke cwm; daarmee kan je root installeren, je device wordt niet gewiped. Ik weet het echter niet 100% zeker. Je moet wel een unlocked bootloader hebben.

patshad wijzigde deze reactie 15-02-2012 17:09 (4%)

• bas-r
Aangezien jullie geroot zijn kun je met Titanium Backup een backupje van je apps met instellingen maken.
Dat kunje makkelijk terugzetten als je een nieuwe rom op je Ray installeert. Ik draai Rayonium, een snelle, van bloatware ontdane rom.
Als je bv doomkernel installeert (handig voor overclock en andere snelheidsverbeteringen), heb je gelijk de laatste Clockworkmod erbij geinstalleerd op je telefoon. Wel zo handig.

Mijn ray draait op 1,4Ghz, en is lekker snappy zo :-)

• patshad
quote:
bas-r schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 17:18:
Aangezien jullie geroot zijn kun je met Titanium Backup een backupje van je apps met instellingen maken.
Dat kunje makkelijk terugzetten als je een nieuwe rom op je Ray installeert. Ik draai Rayonium, een snelle, van bloatware ontdane rom.
Als je bv doomkernel installeert (handig voor overclock en andere snelheidsverbeteringen), heb je gelijk de laatste Clockworkmod erbij geinstalleerd op je telefoon. Wel zo handig.

Welke kernel heb je op je telefoon staan; die van doomlord of die van aire? Ik had met die kernel van aire last van veel battery drain. Overnacht (in 8 uur tijd) in idle makkelijk 20% weg wanneer op 3g. Nauwelijks wackelocks. Op 2g was er niks aan de hand, en ging er zo ~ 6% van de batterij af. Vond ik niet zo leuk, dus maar weer terug naar stock .42 met root en zelf de meeste rommel eraf gegooid. Geen last meer van die drain.

• evil kim
Rayonium ziet er inderdaad wel interessant uit >:)

• evil kim
Bezig aan t sukkelen met fastboot, blijkbaar mag optie -i niet (fastboot.exe -i)

• pino85
  • Laatst online: 31-08 09:22

pino85

FP ProMod Tweakers abonnementen

Im just a Bird in the Sky

quote:
bas-r schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 17:18:

Hoeveel invloed heeft dit op jou accuduur?

• bartvl

bartvl

Een ''nadeel'' van deze telefoon (vind ik) is dat telefoongesprekken compleet vrij van ruis zijn. Op zich erg mooi natuurlijk, alleen vraag ik me erg vaak af bij stiltes of de verbinding weggevallen is of dat het gewoon even stil is. Af en toe wel vreemd.

• AmbroosV

AmbroosV

Moderator Mobile
quote:
bartvl schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 17:46:
Een ''nadeel'' van deze telefoon (vind ik) is dat telefoongesprekken compleet vrij van ruis zijn. Op zich erg mooi natuurlijk, alleen vraag ik me erg vaak af bij stiltes of de verbinding weggevallen is of dat het gewoon even stil is. Af en toe wel vreemd.
Ruisonderdrukking kan je uitschakelen bij Instellingen > Oproepinstellingen ^^

• Lonewolf59
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 03-03-2012
na dit bijna alles gelezen te hebben kom ik ook met een vraag
ik wil er ook 1 aanschaffen , veel positive berichten overal te vinden
maar 1 ding heb ik nog nergens kunnen lezen

kun je per persoon een sms geluid hebben , of is het 1 geluid voor alle inkomende sms berichten?

soms krijg ik belangrijke sms en die zou ik er dan willen laten uitspringen
ik doe ook AED allert voor reanimatie's in de buurt
daarvoor zou ik graag een ander geluid hebben voor de sms
als ik zit te eten weet ik meteen dat het voor reanimatie is
anders zou ik eerst dooreten en daarna pas kijken

groet
Lonewolf

• AmbroosV

AmbroosV

Moderator Mobile
quote:
Lonewolf59 schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 19:19:

kun je per persoon een sms geluid hebben , of is het 1 geluid voor alle inkomende sms berichten?

groet
Lonewolf
Hallo!

Je kan per contact een andere ringtone instellen voor oproepen, maar een aparte ringtone per contact is niet mogelijk voor SMS-berichten. Waarschijnlijk kan het wel met één of andere app in de market, maar ik durf je niks verzekeren...

• Vlassie1980
quote:
Lonewolf59 schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 19:19:

groet
Lonewolf
Denk dat dit niet specifiek een issue is voor deze foon maar meer specifiek qua Android mogelijkheden. Kan me voorstellen dat het voor jou makkelijk is maar denk niet dat er echt veel vraag naar is.

Maar misschien is er inderdaad een appje voor.

• KVanL
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 13:57

KVanL

Alles is relatief

Ik heb net even gekeken, en in Handcent SMS kunt je voor ieder contact een ringtone instellen. Handcent is een alternatief voor het standaard SMS-programma in Android. Ik gebruik het zelf niet en heb de aparte ringtones voor verschillende contacten dus niet zelf getest, maar je kunt bij ieder contact wel een ringtone selecteren, dus ik ga ervan uit dat het gewoon werkt.

En zoals Vlassie al zei, of je ringtones apart kunt instellen ligt meer aan Android dan aan de Ray. Als het op de Ray niet zou kunnen, kan het vrijwel zeker op geen enkele Android telefoon.

Het kan wel zijn dat een andere fabrikant deze mogelijkheid standaard in zijn roms inbouwt, zodat je geen aparte app nodig hebt, maar ik weet niet of er een fabrikant is die dat doet.

• Lonewolf59
Bedankt voor de input
kreeg vandaag van de vrouw te horen dat de nieuwe mobieltjes nog even moeten wachten
omdat het weer goed werkt op dit moment
helaas , dan wachten we maar weer tot ze stuk zijn
:'(

• Vlassie1980
Heb hem nu 3 dagen in gebruik, eerste reactie van collega's was dat ze hem nogal klein vonden maar ik vind het echt een prima formaat. Tekstinvoer in portret mode is wel wat foutgevoelig maar als ik die swype functie gebruik en goed kijk of alles goed gaat is het wel te doen.

Absoluut geen spijt van 8)

Ben benieuwd naar de update naar ICS

Vlassie1980 wijzigde deze reactie 17-02-2012 21:03 (6%)

• Lonewolf59
zojuist de ray besteld , ben benieuwd hoe die gaat bevallen

• Christiano007
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 21:57

Christiano007

Ich bin der champion

Nu de opvolger gaat komen van de Ray (Xperia U) zal de Ray ook wel in prijs iets zakken.

Kan iemand mij vertellen of er ook een alternatief toetsenbord te downloaden is zodat je iets grotere toetsen krijgt als je de telefoon normaal vast hebt?

Ter land, ter zee en in de kroeg

• 02Sjoerd
Als je gegevensverkeer uit hebt, maar roaming aan, gaat je batterij dan alsnog sneller leeg?

• tweak_dude
  • Laatst online: 23:21
quote:
02Sjoerd schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 16:18:
Als je gegevensverkeer uit hebt, maar roaming aan, gaat je batterij dan alsnog sneller leeg?
Als data-verkeer uit staat maakt het volgens mij niet uit of data-roaming aan staat want dat doet dan niets.
3g uitzetten kan wel aardig helpen trouwens, zeker als het bereik daarvan brak is. Als ik thuis zit met 3g aan geeft de batterij monitor aan dat er 40% van de tijd geen signaal is :X

• AmbroosV

AmbroosV

Moderator Mobile
Er is net een nieuwe officiële BETA-ROM van ICS voor de Xperia Ray, Arc S en Neo V!

http://developer.sonymobi...xperia-smartphone-models/

En ... tromroffel ... we krijgen bijna alle nieuwigheden van de 2012-software ook! Nieuw lockscreen, nieuwe widgets, nieuwe dialer, nieuwe icoontjes, nieuwe camerainterface, ... ! Een immens grote update die de 2011-Xperia's alleen nog maar beter maakt dan ze al waren ^^ !

• Vlassie1980
Ik heb de Blink app gedownload om de LED te customisen maar welke kleur ik ook kies hij werkt niet :(
In een van de reviews hier op Tweakers stond dat dat wel mogelijk was?

• AmbroosV

AmbroosV

Moderator Mobile
quote:
Vlassie1980 schreef op maandag 27 februari 2012 @ 13:13:
Ik heb de Blink app gedownload om de LED te customisen maar welke kleur ik ook kies hij werkt niet :(
In een van de reviews hier op Tweakers stond dat dat wel mogelijk was?
Met sommige apps werkt het wel, met sommige dan weer niet... Het is mij ook nog niet gelukt eigenlijk.

• reyals
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 00:49
Light flow werkt erg goed, is het bedrag wel waard

Android Market: Light Flow Lite - LED controle

reyals wijzigde deze reactie 28-02-2012 19:54 (88%)

Samsung Galaxy Note 3, Android 4.4.2 KitKat/Asus transformer tab TF300T, JB 4.2.1

• Lonewolf59
GVD F*CK F*CK F*CK

heb een gebruikte ray gekregen :( 8)7
klacht ingediend
hoop deze week een echte nieuwe te krijgen >:) :*)

• FaceDown

FaceDown

Fothermucker.

Hoe kun je nu facebook contacts met je phone contacts syncen? Sommigen zijn nu gesynct, maar van bijv 1 kwam de naam niet overeen, dat heb ik gecorrigeerd, maar nog steeds koppelt ie de contacts niet, ook niet als ik de synchronisatie opnieuw laat draaien.

• Lonewolf59
schijnt volgens alle bronnen toch een nieuwe ray te zijn
software matig staat er whatap extra bij op mijn ray
die van mijn vrouw heeft een oudere versie software , dus geen whatsap
nu nog dat mcaffee probleem op zien te lossen

contacten en facebook
ook bij mij sinct het niet
meeste contacten zijn niet gesinct , en een paar contacten wel
vraag me niet hoe het kan want ik weet het niet

• Vlassie1980
quote:
Lonewolf59 schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 09:34:

contacten en facebook
Gebruik in het vervolg svp leestekens, dit is nagenoeg onleesbaar :X

• evil kim
Ik kom nooit verden dan waiting for device |:(
Al allerhande drivers geïnstalleerd 8)7

• reyals
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 00:49
quote:
evil kim schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 10:52:
Ik kom nooit verden dan waiting for device |:(
Al allerhande drivers geïnstalleerd 8)7
ken het. je mist de S1 BOOT driver.
in dit XDA topic staan een zip met de drivers. pak deze uit op je bureaublad en installeer de driver vanuit apparaatbeheer (handmatig bladeren naar de map op je bureaublad) dan wordt de driver wel gevonden en geïnstalleerd en kun je wel verder.

Samsung Galaxy Note 3, Android 4.4.2 KitKat/Asus transformer tab TF300T, JB 4.2.1

• patshad
quote:
Lonewolf59 schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 09:34:

contacten en facebook
Je hebt het over versie 4.0.2.A.0.69 denk ik. Deze heb ik 2 dagen geleden geflasht en geroot, zit inderdaad whatsapp standaard bij.

• evil kim
quote:
reyals schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 11:24:
[...]

ken het. je mist de S1 BOOT driver.
in dit XDA topic staan een zip met de drivers. pak deze uit op je bureaublad en installeer de driver vanuit apparaatbeheer (handmatig bladeren naar de map op je bureaublad) dan wordt de driver wel gevonden en geïnstalleerd en kun je wel verder.
Nope, krijg geen S1 BOOT driver, de zeus kan k wel kiezen, maar blijft zelfde probleem.

Jammer had die rayonium graag gedraaid

• patshad
quote:
evil kim schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 13:21:
[...]

Nope, krijg geen S1 BOOT driver, de zeus kan k wel kiezen, maar blijft zelfde probleem.

Jammer had die rayonium graag gedraaid
Flashtool al geprobeerd? Maakt flashen van roms en kernels erg gemakkelijk. Na de installatie staat er in program files een mapje met drivers waarvan je geloof ik enkel gordons gate dient te installeren (ggsetup). Als je daarna de telefoon aansluit op je pc in flashmode of in fastboot mode dan worden de drivers vanzelf geinstalleerd als je flashtool hebt draaien. Die zou je telefoon dan ook moeten herkennen (wordt aangegeven).

patshad wijzigde deze reactie 03-03-2012 13:30 (7%)

• evil kim
quote:
patshad schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 13:29:
[...]

Flashtool al geprobeerd? Maakt flashen van roms en kernels erg gemakkelijk. Na de installatie staat er in program files een mapje met drivers waarvan je geloof ik enkel gordons gate dient te installeren (ggsetup). Als je daarna de telefoon aansluit op je pc in flashmode of in fastboot mode dan worden de drivers vanzelf geinstalleerd als je flashtool hebt draaien. Die zou je telefoon dan ook moeten herkennen (wordt aangegeven).
Had het al geprobeerd, maar die tip van de drivers had k over 't hoofd gezien |:(

Heb dus nu rayonium en doomlord kernel.
Gaat lekker vlot, evenals de batterij, misschien toch nog die andere kernel flashen 8)7

Vond wel vreemd dat er geen sms app in zat, maar handcent ontdekt en denk dat k het ga houden _/-\o_

• patshad
quote:
evil kim schreef op zondag 04 maart 2012 @ 12:32:
[...]

Had het al geprobeerd, maar die tip van de drivers had k over 't hoofd gezien |:(

Heb dus nu rayonium en doomlord kernel.
Gaat lekker vlot, evenals de batterij, misschien toch nog die andere kernel flashen 8)7

Vond wel vreemd dat er geen sms app in zat, maar handcent ontdekt en denk dat k het ga houden _/-\o_
Ik had rayonium een tijdje geleden geprobeerd, V3 geloof ik, zat de standaard sms app van sony in. Handcent is echter ook wel een leuke inderdaad!

Wat die kernels betreft: de standaard kernel van sony heeft voor mij op 3g de beste idle batterijduur. Ik heb dit meerdere keren getest met verschillende roms, maar telkens kwam er weer hetzelfde uit. De kernels van aire en doomlord drainden in idle zo 2/3% per uur in 3g. Wanneer ik 2g gebruikte was het idle verbruik ongeveer hetzelfde als met de stock kernel.Undervolten leek voor mij niks positiefs te doen, alleen frustratie wanneer die telefoon weereens resette omdat ik hem te veel had geundervolt :+. Verbruik tijdens browsen etc. was ook voor mijn gevoel hetzelfde.

Waar die drain bij 3g vandaan kwam, geen idee. Custom kernels voor de desire HD welke ik hiervoor had hadden hier geen last van. Ik heb die custom kernels dus maar opgegeven, voor die overclock hoef je het ook niet te doen want telefoon loopt gewoon soepel op 1.0 Ghz. En hij wordt er niet minder zuinig door heb ik gemerkt.

• LeT0W
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 18-12-2012
Mijn Ray loopt vandaag ineens een uur achter, iemand enig idee hoe dat kan gebeuren?

H E L L R A I S E R

• AmbroosV

AmbroosV

Moderator Mobile
quote:
LeT0W schreef op zondag 04 maart 2012 @ 15:12:
Mijn Ray loopt vandaag ineens een uur achter, iemand enig idee hoe dat kan gebeuren?
Gebruik je automatische tijdsinstellingen?

• LeT0W
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 18-12-2012
Ja. Automatisch, gebruik door netwerk aangegeven waarden.

H E L L R A I S E R

• evil kim
quote:
patshad schreef op zondag 04 maart 2012 @ 13:32:
[...]

Ik had rayonium een tijdje geleden geprobeerd, V3 geloof ik, zat de standaard sms app van sony in. Handcent is echter ook wel een leuke inderdaad!

Wat die kernels betreft: de standaard kernel van sony heeft voor mij op 3g de beste idle batterijduur. Ik heb dit meerdere keren getest met verschillende roms, maar telkens kwam er weer hetzelfde uit. De kernels van aire en doomlord drainden in idle zo 2/3% per uur in 3g. Wanneer ik 2g gebruikte was het idle verbruik ongeveer hetzelfde als met de stock kernel.Undervolten leek voor mij niks positiefs te doen, alleen frustratie wanneer die telefoon weereens resette omdat ik hem te veel had geundervolt :+. Verbruik tijdens browsen etc. was ook voor mijn gevoel hetzelfde.

Waar die drain bij 3g vandaan kwam, geen idee. Custom kernels voor de desire HD welke ik hiervoor had hadden hier geen last van. Ik heb die custom kernels dus maar opgegeven, voor die overclock hoef je het ook niet te doen want telefoon loopt gewoon soepel op 1.0 Ghz. En hij wordt er niet minder zuinig door heb ik gemerkt.
Ok, das duidelijk, en handig dat iemand het al allemaal geprobeerd heeft.
Kan je me zeggen waar ik de standaard kernel kan vinden :?

Welke rom draai jij nu ? en wat zijn de voordelen (klinkt alsof je wel al wat getest hebt :-) )
Pagina: 1 2 3 ... 8 Laatste

Populair:Apple iPhone 6DestinyAssassin's Creed UnityFIFA 15Nexus 6Call of Duty: Advanced WarfareApple WatchWorld of Warcraft: Warlords of Draenor, PC (Windows)Microsoft Xbox OneApple iOS 8

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013