Reg. datum: 29-12-2001
Acer i7 M7720+dell 2407 / Dropad A8 tablet
Home » Forum » Smartphones » Android Smartphones » Sony Ericsson Xperia Ray
haha, dat ik daar niet aan heb gedacht.quote:AmbroosV schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 16:51:
Het customlettertype dat je gebruikt bevat die symbolen blijkbaar nietDaarom dus ook dat andere calculators die het systeemfont gebruiken niet werken!
Come with me, and you'll be, in a world of pure procrastination...

mregeling2005 wijzigde deze reactie 12-01-2012 19:31 (29%)
Aha, dus daar kwamen die reboot issues dus vandaan! Soms tijdens het spelen van een 3D game besloot de telefoon om te restarten, ik twijfelde nog om hem op te sturen. Ben benieuwd wanneer deze update uitkomt.quote:mregeling2005 schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 19:36:
As promised, here I am with new info.
These restart issues you experience may be caused by an unexpected memory behavior and for this a new software release (4.0.2.A.0.6x) will be made available to improve the memory management. This goes for Xperia neo V and some other phone models with similar software.
The roll out of this is planned to start early next year - but please note that a software release depends on operator approval and timeline. All will not get it at the same time and I currently have no way to foresee when certain phones will get it.
The software will be made available via both PC Companion and FOTA (if supported by your operator).
This is all info I have for the time being.
De update is versie 4.x maar stiekem is het nog geen ICS. Huidige release zitten ook al op 4.x namelijk...quote:REDFISH schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 09:41:
Loopt ICS een beetje op de Ray? Ik vind 2.3 lekker snel, en wil geen tragere telefoon.
Blijven je programma's en instelingen bewaard? Ik heb namelijk een paar dagen terug de oude firmware teruggezet en toen moest alles opnieuw.
02Sjoerd wijzigde deze reactie 14-01-2012 10:19 (10%)
Het is die totaal ongeveer 400MB interne opslag die bij gedownload staat die telt. Als je wat Apps op je SD zet zou het moeten lukken. Gewoon naar de tab 'op geheugenkaart' gaan en overal een vinkje zetten.quote:02Sjoerd schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 10:17:
Ik heb een vraag. Als ik bij toepassingen maar 'actief' geheugen ga, dan zie ik hoeveel mb er wordt gebruikt en hoeveel nog vrij is. Is dit het werkgeheugen of het geheugen wat op de telefoon zit? Ik heb namelijk nog maar 400 mb over op de micro SD, en hij wil een spel wat ik heb niet updaten omdat er niet genoeg opslag geheugen zou zijn. Maar 400 mb lijkt mij nog ruim genoeg.
Dus ik dacht dat het er aan zou kunnen liggen dat er niet genoeg geheugen wat standaard op de mobiel zit vrij is, aangezien elke app dat geheugen een beetje gebruikt..
Edit: Als ik google maps wil updaten staat er 'onvoldoende oplagscapaciteit'. Dat is dus de foutmelding die ik bedoelde.
Oke bedankt (ik dacht dat alles wat onder 'op geheugenkaart' staat al op de geheugenkaart is, maar ik zag niet in dat er vinkjes bij stonden).quote:AmbroosV schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 11:08:
[...]
Het is die totaal ongeveer 400MB interne opslag die bij gedownload staat die telt. Als je wat Apps op je SD zet zou het moeten lukken. Gewoon naar de tab 'op geheugenkaart' gaan en overal een vinkje zetten.
AmbroosV wijzigde deze reactie 14-01-2012 19:18 (50%)
Vreemd, bij mijn Neo (die eigenlijk compleet hetzelfde is als de Ray) geeft hij wel aan dat 't compatibel is...quote:02Sjoerd schreef op zondag 15 januari 2012 @ 13:33:
Hebben jullie trouwens ook dat als je inlogt met je google account en dan naar deze app gaat (op de pc) en dat er dan staat "Deze app is niet compatibel met uw Sony Ericsson ST18i."
Deze link, eerst inloggen met je google account;
Android Market: Assassin's Creed™ - Apps op Android Market#?t=W251bGwsMSwxLDEsImNvbS5nYW1lbG9mdC5hbmRyb2lkLkdsb2Z0QVNDUiJd
SLK 230 Kompressor | VAIO Z fully loaded | Xperia Tablet Z | NEX 6 + 16-50 + Zeiss 24 1.8 | Cyber-shot RX100 | Xperia Z
Normaal is er geen verschil tussen de verschillende regiovarianten van de telefoons van Sony Ericsson.quote:02Sjoerd schreef op zondag 15 januari 2012 @ 17:05:
Ja daarom vroeg ik het me ook af of t bij andere rays ook was. Ik heb de mijne bij belsimpel gekocht en ik had gelezen dat ze soms Russische telefoons leveren. Die van mij is zo een volgens mij (ook al staat er op de site dat hij Nederlands zou zijn) en misschien ligt t daar aan. En dan stuur ik hem terug
Ok bedankt dat stelt mij gerustquote:AmbroosV schreef op zondag 15 januari 2012 @ 17:17:
[...]
Normaal is er geen verschil tussen de verschillende regiovarianten van de telefoons van Sony Ericsson.
Via wotanserver.com kan je trouwens zelf de software van een andere regio flashen, maar dat gaat voor dat spel echt geen verschil maken...
FaceDown wijzigde deze reactie 23-01-2012 09:15 (19%)
PC | spelcomputer | 2 tablets | stuk of 3 fotocamera's | 2 filmcamera's | 1 leaseauto | 1 huis | 1 vrouw
Sony α200 | Sigma 18-50 f/2.8-4.5 DS OS HSM | SAL-50F18 | Metz Mecablitz 48 AF-1
bartvl wijzigde deze reactie 23-01-2012 12:18 (54%)
Sony α200 | Sigma 18-50 f/2.8-4.5 DS OS HSM | SAL-50F18 | Metz Mecablitz 48 AF-1
Hoelang heeft het bij jou geduurd van bestelling tot levering?quote:bartvl schreef op maandag 23 januari 2012 @ 11:52:
Ik heb deze telefoon afgelopen vrijdag binnengekregen vanuit Gsmtopdeal. Wat een geweldige telefoon zeg! Hij is wat smal (juist een van de redenen voor mij om voor deze te gaan) en typt in portrait mode in het begin wat priegelig. Maar als je de T9 en het toetsenbord een beetje doorhebt: perfect!
Ook het scherm is echt in één woord Geweldig! Elke keer als ik naar het scherm kijk denk ik: Wauw! (komt vooral door de hoge PPI waarde, mégascherp!)
Daarnaast is dit mijn eerste ervaring met Android, kom van Windows Mobile (de oude dus). De schil van SE bevalt me tot nu toe érg goed.
PC | spelcomputer | 2 tablets | stuk of 3 fotocamera's | 2 filmcamera's | 1 leaseauto | 1 huis | 1 vrouw
Ik was eerst sceptisch over deze functie, maar na een maand gebruiken wil ik niet meer anders! Werkt perfectquote:dreezz schreef op maandag 23 januari 2012 @ 11:54:
heb je de veegfunctie al geprobeerd? (vind je bij opties van het toetsenbord)
dat 'typt' nog sneller en foutlozer...
(ik gebruik swype beta btw)
Sony Ericsson heeft ook veel bloatware (meer dan HTC), maar het geheugen van de Sony is echt veel groter dan dat van de Desire. Ik heb ook een Desire en die zit na de installatie van een paar apps helemaal vol, de Sony Ericsson heeft nog 170MB vrij terwijl daar meer apps op zijn geïnstalleerd. Ik heb zowel de Desire als de Sony Ericsson geroot en bloatware verwijderd.quote:E2TK schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 19:22:
Hoe is jullie ervaring met de 300 MB opslag geheugen? Mijn broer heeft een HTC Desire met 512 MB, hij geeft aan dat die 512 MB al veel te weinig is.
Ik heb het idee dat dat komt doordat HTC er veel bloatware op zet, is dit ook zo bij Sony Ericsson?
Niet waar, gaat helemaal vanzelf aan wanneer nodig.quote:frere schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 22:46:
ik hoorde in een review van phoneArena.com dat de led van de camera niet automatisch aangaat, maar altijd handmatig aan gezet moet worden in de menu settings van de camera.
Kan iemand dit bevestigen, wil deze telefoon voor mijn vriendin kopen en ze gebruikt de camera veel.
SLK 230 Kompressor | VAIO Z fully loaded | Xperia Tablet Z | NEX 6 + 16-50 + Zeiss 24 1.8 | Cyber-shot RX100 | Xperia Z
De Xperia 2k11-lijn hebben allen 1GB intern opslaggeheugen waarvan zo ongeveer 300MB vrij is om te vullen naar eigen goeddunken. De Desire heeft 512MB in totaal waarvan bijna niks vrij is. Daarom ook dat ze 2.3 moesten strippen van de meeste bloatware die HTC normaal meelevert, anders paste het niet eens op die 512MB.quote:E2TK schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 19:22:
Hoe is jullie ervaring met de 300 MB opslag geheugen? Mijn broer heeft een HTC Desire met 512 MB, hij geeft aan dat die 512 MB al veel te weinig is.
Ik heb het idee dat dat komt doordat HTC er veel bloatware op zet, is dit ook zo bij Sony Ericsson?
Taal; een gids voor dummies -- Webstek: How to force YouTube to use Expanded View by default (and even larger)
Bedankt voor de reacties. Heb sinds gisteren de Xperia Ray in bezit.quote:DevilsProphet schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 15:33:
[...]
De Xperia 2k11-lijn hebben allen 1GB intern opslaggeheugen waarvan zo ongeveer 300MB vrij is om te vullen naar eigen goeddunken. De Desire heeft 512MB in totaal waarvan bijna niks vrij is. Daarom ook dat ze 2.3 moesten strippen van de meeste bloatware die HTC normaal meelevert, anders paste het niet eens op die 512MB.
Even een aanvulling van mijn probleem.quote:E2TK schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 17:01:
[...]
Bedankt voor de reacties. Heb sinds gisteren de Xperia Ray in bezit.
Bevalt me er goed, vooral het mooie compacte formaat, heb geen problemen met typen.
Wel heb ik een probleem met het bellen:
De sensor aan de voorkant ziet dat ik de telefoon aan mijn oor doe, het scherm wordt uitgeschakeld. Wanneer ik het toestel weer weg haal bij mijn oor gaat het scherm niet weer aan. Pas als ik hem aan de computer hang krijg ik weer beeld. Iemand een oplossing hiervoor?
Hang hem eens aan Sony Ericsson Update service...quote:roberto1988 schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 01:15:
ik heb de laatste update geïnstalleerd(62), alleen is het waarschijnlijk mislukt en gaat mijn ray nu niet meer aan.
via de pc companion heb ik m geprobeerd te herstellen, alle stappen doorlopen, tijdens het inhouden van de aan/uit knop knippert de led lamp bij de home button groen maar blijft verder uit.
iemand enig idee wat dit kan betekenen of er ervaring mee heeft na het updaten?
Dit is inderdaad heel handig. Ik heb een 0.5GB ext2 partitie gemaakt en het werkt prima, behalve af en toe na een reboot. Dan zijn de gelinkte apps verdwenen en moet ik een 'quick reboot' doen in de link2sd app om ze weer terug te krijgen.quote:bas-r schreef op maandag 06 februari 2012 @ 12:03:
Simpelste manier om de ruimte op de ray te gebruiken is: rooten en met link2sd de apps automagisch op een 1GB partitie (ext2/3/4) op je sd-kaart te zetten. Ideaal. Ik merkte dat ik op mijn Arc echt te weinig ruimte had voor apps. Heb nu een Ray omdat mijn Arc gestorven is, totdat de Xperia S er is.
Inexperienced travellers might think that 'Aargh!' is universal, but in Betrobi it means 'highly enjoyable' and in Howondaland it means, variously, 'I would like to eat your foot', 'Your wife is a big hippo' and 'Hello, Thinks Mr Purple Cat.'
Deze heb ik ook gebruikt, denk dat ik volgende updates ook zo zal doen, kan het minste mee misgaan volgens mijquote:AmbroosV schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 01:24:
[...]
Hang hem eens aan Sony Ericsson Update service...
http://dl-www.sonyericsso...rvice_Setup-2.11.12.5.exe
Ergens doe je iets verkeerd dan. Ik heb daar geen last van namelijk. Ik heb een 1GB ext3 primary partitie op mijn sd kaart staan. Kijk eens hier of je een oplossing kunt vinden.quote:VorteX schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 10:02:
[...]
Dit is inderdaad heel handig. Ik heb een 0.5GB ext2 partitie gemaakt en het werkt prima, behalve af en toe na een reboot. Dan zijn de gelinkte apps verdwenen en moet ik een 'quick reboot' doen in de link2sd app om ze weer terug te krijgen.
Doe ik iets verkeerd of is dit normaal?
thnx, het is gelukt met de update service.quote:AmbroosV schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 01:24:
[...]
Hang hem eens aan Sony Ericsson Update service...
http://dl-www.sonyericsso...rvice_Setup-2.11.12.5.exe
Super!quote:roberto1988 schreef op zondag 12 februari 2012 @ 13:42:
[...]
thnx, het is gelukt met de update service.
hij doet het weer als nieuw!!!
Ter land, ter zee en in de kroeg
AmbroosV wijzigde deze reactie 14-02-2012 21:52 (27%)
Nou.. in de pricewatch zijn ze goedkoper..quote:AmbroosV schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 21:51:
De 2011-toestellen van Sony Ericsson zijn op dit moment érg scherp geprijsd, zeker als je ze in Duitsland zonder simlock koopt. https://www.clevertronic.de (klik links op Hersteller > Sony Ericsson) heeft ENORM scherpe prijzen!
Er staat op xda een topic in het ray development forum waarin beschreven wordt hoe dat moet. Specifiek voor de .62 firmware. Ik heb die guide gevolgd en werkt zoals het hoort.quote:
Heb die ook net gezien, moet je dan alles herinstalleren of behoud je alles ?quote:patshad schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 16:44:
[...]
Er staat op xda een topic in het ray development forum waarin beschreven wordt hoe dat moet. Specifiek voor de .62 firmware. Ik heb die guide gevolgd en werkt zoals het hoort.
Volgens mij blijft alles behouden. Voor het rooten flash je namelijk alleen een tijdelijke cwm; daarmee kan je root installeren, je device wordt niet gewiped. Ik weet het echter niet 100% zeker. Je moet wel een unlocked bootloader hebben.quote:evil kim schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 16:49:
[...]
Heb die ook net gezien, moet je dan alles herinstalleren of behoud je alles ?
patshad wijzigde deze reactie 15-02-2012 17:09 (4%)
Welke kernel heb je op je telefoon staan; die van doomlord of die van aire? Ik had met die kernel van aire last van veel battery drain. Overnacht (in 8 uur tijd) in idle makkelijk 20% weg wanneer op 3g. Nauwelijks wackelocks. Op 2g was er niks aan de hand, en ging er zo ~ 6% van de batterij af. Vond ik niet zo leuk, dus maar weer terug naar stock .42 met root en zelf de meeste rommel eraf gegooid. Geen last meer van die drain.quote:bas-r schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 17:18:
Aangezien jullie geroot zijn kun je met Titanium Backup een backupje van je apps met instellingen maken.
Dat kunje makkelijk terugzetten als je een nieuwe rom op je Ray installeert. Ik draai Rayonium, een snelle, van bloatware ontdane rom.
Als je bv doomkernel installeert (handig voor overclock en andere snelheidsverbeteringen), heb je gelijk de laatste Clockworkmod erbij geinstalleerd op je telefoon. Wel zo handig.
Mijn ray draait op 1,4Ghz, en is lekker snappy zo :-)
Hoeveel invloed heeft dit op jou accuduur?quote:bas-r schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 17:18:
Aangezien jullie geroot zijn kun je met Titanium Backup een backupje van je apps met instellingen maken.
Dat kunje makkelijk terugzetten als je een nieuwe rom op je Ray installeert. Ik draai Rayonium, een snelle, van bloatware ontdane rom.
Als je bv doomkernel installeert (handig voor overclock en andere snelheidsverbeteringen), heb je gelijk de laatste Clockworkmod erbij geinstalleerd op je telefoon. Wel zo handig.
Mijn ray draait op 1,4Ghz, en is lekker snappy zo :-)
Ruisonderdrukking kan je uitschakelen bij Instellingen > Oproepinstellingen ^^quote:bartvl schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 17:46:
Een ''nadeel'' van deze telefoon (vind ik) is dat telefoongesprekken compleet vrij van ruis zijn. Op zich erg mooi natuurlijk, alleen vraag ik me erg vaak af bij stiltes of de verbinding weggevallen is of dat het gewoon even stil is. Af en toe wel vreemd.
Hallo!quote:Lonewolf59 schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 19:19:
na dit bijna alles gelezen te hebben kom ik ook met een vraag
ik wil er ook 1 aanschaffen , veel positive berichten overal te vinden
maar 1 ding heb ik nog nergens kunnen lezen
kun je per persoon een sms geluid hebben , of is het 1 geluid voor alle inkomende sms berichten?
soms krijg ik belangrijke sms en die zou ik er dan willen laten uitspringen
ik doe ook AED allert voor reanimatie's in de buurt
daarvoor zou ik graag een ander geluid hebben voor de sms
als ik zit te eten weet ik meteen dat het voor reanimatie is
anders zou ik eerst dooreten en daarna pas kijken
groet
Lonewolf
Denk dat dit niet specifiek een issue is voor deze foon maar meer specifiek qua Android mogelijkheden. Kan me voorstellen dat het voor jou makkelijk is maar denk niet dat er echt veel vraag naar is.quote:Lonewolf59 schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 19:19:
na dit bijna alles gelezen te hebben kom ik ook met een vraag
ik wil er ook 1 aanschaffen , veel positive berichten overal te vinden
maar 1 ding heb ik nog nergens kunnen lezen
kun je per persoon een sms geluid hebben , of is het 1 geluid voor alle inkomende sms berichten?
soms krijg ik belangrijke sms en die zou ik er dan willen laten uitspringen
ik doe ook AED allert voor reanimatie's in de buurt
daarvoor zou ik graag een ander geluid hebben voor de sms
als ik zit te eten weet ik meteen dat het voor reanimatie is
anders zou ik eerst dooreten en daarna pas kijken
groet
Lonewolf
Vlassie1980 wijzigde deze reactie 17-02-2012 21:03 (6%)
Ter land, ter zee en in de kroeg
Als data-verkeer uit staat maakt het volgens mij niet uit of data-roaming aan staat want dat doet dan niets.quote:02Sjoerd schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 16:18:
Als je gegevensverkeer uit hebt, maar roaming aan, gaat je batterij dan alsnog sneller leeg?
Met sommige apps werkt het wel, met sommige dan weer niet... Het is mij ook nog niet gelukt eigenlijk.quote:Vlassie1980 schreef op maandag 27 februari 2012 @ 13:13:
Ik heb de Blink app gedownload om de LED te customisen maar welke kleur ik ook kies hij werkt niet
In een van de reviews hier op Tweakers stond dat dat wel mogelijk was?
reyals wijzigde deze reactie 28-02-2012 19:54 (88%)
Samsung Galaxy S III, Android 4.1.2 Omega rom 43.1/Asus transformer tab TF300T, JB 4.2.1
Gebruik in het vervolg svp leestekens, dit is nagenoeg onleesbaarquote:Lonewolf59 schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 09:34:
schijnt volgens alle bronnen toch een nieuwe ray te zijn
software matig staat er whatap extra bij op mijn ray
die van mijn vrouw heeft een oudere versie software , dus geen whatsap
nu nog dat mcaffee probleem op zien te lossen
contacten en facebook
ook bij mij sinct het niet
meeste contacten zijn niet gesinct , en een paar contacten wel
vraag me niet hoe het kan want ik weet het niet
ken het. je mist de S1 BOOT driver.quote:evil kim schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 10:52:
Ik kom nooit verden dan waiting for device![]()
Al allerhande drivers geïnstalleerd
Samsung Galaxy S III, Android 4.1.2 Omega rom 43.1/Asus transformer tab TF300T, JB 4.2.1
Je hebt het over versie 4.0.2.A.0.69 denk ik. Deze heb ik 2 dagen geleden geflasht en geroot, zit inderdaad whatsapp standaard bij.quote:Lonewolf59 schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 09:34:
schijnt volgens alle bronnen toch een nieuwe ray te zijn
software matig staat er whatap extra bij op mijn ray
die van mijn vrouw heeft een oudere versie software , dus geen whatsap
nu nog dat mcaffee probleem op zien te lossen
contacten en facebook
ook bij mij sinct het niet
meeste contacten zijn niet gesinct , en een paar contacten wel
vraag me niet hoe het kan want ik weet het niet
Nope, krijg geen S1 BOOT driver, de zeus kan k wel kiezen, maar blijft zelfde probleem.quote:reyals schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 11:24:
[...]
ken het. je mist de S1 BOOT driver.
in dit XDA topic staan een zip met de drivers. pak deze uit op je bureaublad en installeer de driver vanuit apparaatbeheer (handmatig bladeren naar de map op je bureaublad) dan wordt de driver wel gevonden en geïnstalleerd en kun je wel verder.
Flashtool al geprobeerd? Maakt flashen van roms en kernels erg gemakkelijk. Na de installatie staat er in program files een mapje met drivers waarvan je geloof ik enkel gordons gate dient te installeren (ggsetup). Als je daarna de telefoon aansluit op je pc in flashmode of in fastboot mode dan worden de drivers vanzelf geinstalleerd als je flashtool hebt draaien. Die zou je telefoon dan ook moeten herkennen (wordt aangegeven).quote:evil kim schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 13:21:
[...]
Nope, krijg geen S1 BOOT driver, de zeus kan k wel kiezen, maar blijft zelfde probleem.
Jammer had die rayonium graag gedraaid
patshad wijzigde deze reactie 03-03-2012 13:30 (7%)
Had het al geprobeerd, maar die tip van de drivers had k over 't hoofd gezienquote:patshad schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 13:29:
[...]
Flashtool al geprobeerd? Maakt flashen van roms en kernels erg gemakkelijk. Na de installatie staat er in program files een mapje met drivers waarvan je geloof ik enkel gordons gate dient te installeren (ggsetup). Als je daarna de telefoon aansluit op je pc in flashmode of in fastboot mode dan worden de drivers vanzelf geinstalleerd als je flashtool hebt draaien. Die zou je telefoon dan ook moeten herkennen (wordt aangegeven).
Ik had rayonium een tijdje geleden geprobeerd, V3 geloof ik, zat de standaard sms app van sony in. Handcent is echter ook wel een leuke inderdaad!quote:evil kim schreef op zondag 04 maart 2012 @ 12:32:
[...]
Had het al geprobeerd, maar die tip van de drivers had k over 't hoofd gezien![]()
Heb dus nu rayonium en doomlord kernel.
Gaat lekker vlot, evenals de batterij, misschien toch nog die andere kernel flashen![]()
Vond wel vreemd dat er geen sms app in zat, maar handcent ontdekt en denk dat k het ga houden
H E L L R A I S E R
Gebruik je automatische tijdsinstellingen?quote:LeT0W schreef op zondag 04 maart 2012 @ 15:12:
Mijn Ray loopt vandaag ineens een uur achter, iemand enig idee hoe dat kan gebeuren?
H E L L R A I S E R
Ok, das duidelijk, en handig dat iemand het al allemaal geprobeerd heeft.quote:patshad schreef op zondag 04 maart 2012 @ 13:32:
[...]
Ik had rayonium een tijdje geleden geprobeerd, V3 geloof ik, zat de standaard sms app van sony in. Handcent is echter ook wel een leuke inderdaad!
Wat die kernels betreft: de standaard kernel van sony heeft voor mij op 3g de beste idle batterijduur. Ik heb dit meerdere keren getest met verschillende roms, maar telkens kwam er weer hetzelfde uit. De kernels van aire en doomlord drainden in idle zo 2/3% per uur in 3g. Wanneer ik 2g gebruikte was het idle verbruik ongeveer hetzelfde als met de stock kernel.Undervolten leek voor mij niks positiefs te doen, alleen frustratie wanneer die telefoon weereens resette omdat ik hem te veel had geundervolt. Verbruik tijdens browsen etc. was ook voor mijn gevoel hetzelfde.
Waar die drain bij 3g vandaan kwam, geen idee. Custom kernels voor de desire HD welke ik hiervoor had hadden hier geen last van. Ik heb die custom kernels dus maar opgegeven, voor die overclock hoef je het ook niet te doen want telefoon loopt gewoon soepel op 1.0 Ghz. En hij wordt er niet minder zuinig door heb ik gemerkt.
Pagina: vorige 1 2 3 4 5 6 7 volgende laatste
Populair: Tablets Samsung Websites en communities Mobiele telefoons Google Apple Microsoft Sony Games Politiek en recht
© 1998 - 2013 Tweakers.net B.V. Contact Over Tweakers Jouw privacy Algemene voorwaarden Cookies
Tweakers wordt uitgegeven door De Persgroep en wordt gehost door True