Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
To verify that you have the launch version installed, you can check for the "assets_swtor_main" version file in the following location on your computer: \Program Files (x86)\EA\BioWare\Star Wars – The Old Republic\assets. If you have that file present, you do not need to reinstall the game client.
"For my friends, anything; for my enemies, the law."
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Ryzen 9 3900x | Crosshair VI Hero | 16GB DDR4-3200C14 | Asus 2080 Ti
Let wel, ik heb er niet heel nauwlettend op gelet in de stress beta. Ik kreeg vooral het gevoel dat het zo werkt.
http://www.reddit.com/r/s...proffesions_and_leveling/So I'm doing some research (giggle) on the crafting side of the game and I can't seem to find a few things.
1: When you send an companion on a mission do you allways get one skill up? Can a mission fail or get 2 skill ups?
2: When you choose Underworld trading your companion can come back with "luxury fabrics and underworld metals used to construct prototype and artifact armor, earpieces, grenades, space upgrades and weapons and armor modifications" I supose the fabrics are for Synthweaving and the metals are for Armormech but it's random or does your crafting skill decide what you get since luxury fabrics won't do much for Armormech (or am I wrong about this?)
3: You can sent multiple companions on missions. Does that mean you can sent them on the same quest so it goes faster (1 companion = 6 minutes, 2 companions = 3 minutes) or does it mean that you get skill ups when they get back from their different missions?
4: You can get schematics from Missions but also from Gathering? Are these BOP, is there a chance you get the same schematic a few times through these Missions/Gathering. I supose you can buy schematics from NPC's in the market area that are linked to your level of crafting.
5: The reverse engineering means that you get certain base materials back and have a small chance of getting a schematic back for an better version of that item. But is that better version linked to your crafting level? So you start with an green schematic and start to reverse engineer it on level 2. What if you get an blue schematic for that version while you are only on level 2, can you make that item or does it have an hight required level to make then the previous item?
[ Voor 4% gewijzigd door MrVegeta op 06-12-2011 00:28 ]
Verwijderd
Leveren ze dan het fysieke spel + early access code? want volgens mij heb ik het spel al geregistreerd destijds toen ik een leeg hoesje met daarin een code ontving.GrumpyGamerDad schreef op maandag 05 december 2011 @ 16:48:
[...]
Bol.com levert ook op 15-12 dus zit ik goed.
Iemand die dit kan bevestigen gaarne! alvast dank!
Dat was de early acces code die je al geregistreerd hebt. Als je op je account page kijkt staat daar als het goed is ook dat je early game access geregistered hebt. 15-12 krijg je dus gewoon de game om te installeren.Verwijderd schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 01:21:
[...]
Leveren ze dan het fysieke spel + early access code? want volgens mij heb ik het spel al geregistreerd destijds toen ik een leeg hoesje met daarin een code ontving.
Iemand die dit kan bevestigen gaarne! alvast dank!
Lol die zerg op die 2 rode op 1:27

ontopic: Heb me prima vermaakt met de weekend beta vorige week. Ben nog niet zeker of ik meteen vanaf launch ga spelen.
[ Voor 13% gewijzigd door Tr!gger op 06-12-2011 02:41 ]
"The only thing necessary for the triumph of evil is that good men do nothing" -- Edmund Burke
Ik start net mn client om te kijken of ik al een update binnen kan halen.
Na een kleine update zie ik de "play" button oplichten...
game client start, en ik kom in de server lijst waar 1 server online is.
helaas krijg ik een "not autorised" error als ik de server op wil.
[ Voor 12% gewijzigd door RocketKoen op 06-12-2011 03:41 ]
[ Voor 77% gewijzigd door MrVegeta op 06-12-2011 03:55 ]
Paar pagina's terug staat topicwarning over guild recruiting spam. Niet doen dus.Malvae schreef op maandag 05 december 2011 @ 22:24:
Ik weet niet of het geoorloofd is, maar ik probeer het maar even..
Voor diegene die nog een op zoek zijn naar een casual nederlandstalige SWTOR guild is misschien de Flying Dutchmen iets, mocht je interesse hebben kijk dan even op de site..
http://www.flyingdutchmen.enjin.com/recruitment
Met vriendelijke groeten,
Malvae
Beide guilds zijn nog steeds onofficiele guilds van Tweakers.net. Ze hebben dus geen verworven rechten boven andere guilds. Recruitment spam van die 2 guilds is ook niet toegestaan.MrBlueEyes schreef op maandag 05 december 2011 @ 22:28:
[...]
Daar hebben we Empire of Tweakers en Republic of Tweakers al voor.
shit man, dan heb ik niet zo lang meer om skyward sword uit te spelen! en kheb skyrim nog niet uit
En dan ook nog mijn pvp verslaving genaamd BF3.
Ik kan niet wachten om lekker te gaan tanken met een dual bladed saber
Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383
http://www.tomshardware.c...ng-tests-review,3087.html
Ik denk dat ik zelf de client een keer opnieuw download. Even een keer opschonen. Werkt dezelfde link nog zoals die je destijds bij beta weekend hebt gekregen? (oftewel exe downloaden en hij doet zijn ding?)
[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2011 09:24 ]
vind het wel erg vroeg maar ik zal het gaan afwachten.
http://tinyurl.com/5sdar8p
Dat zal je early access code zijn. De dvd met spel komt pas op de 15de.Ienni1983 schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 09:42:
zojuist een mailtje van bol.com gekregen dat mijn SWTOR C Edition gisteren verstuurd is.
vind het wel erg vroeg maar ik zal het gaan afwachten.
Bij bol.com zie je ook dat je 2x een zending krijgt.
http://youtube.com/c/Mikesgameworld | Blizzard addict | Gamer pur sang
Empire Gear sets
BH:http://i.imgur.com/CQWXj.jpg
SI:
http://i.imgur.com/8iwNP.jpg
IA:
http://i.imgur.com/izGhN.jpg
SW:
http://i.imgur.com/VwdYy.jpg
De laatste sets van IA en SW lijken een beetje op Ironman
En.... de website changes komen er aan!
Allison Berryman:
This Saturday, Dec. 10th, the Forums will become unavailable as we make preparations for launch. When they become available again, you'll notice many exciting changes!
First of all, we'll have many new forums available where you can discuss all aspects of the game, from Crew Skills to PvP. The Guild Hall forums will be expanded significantly and will include new "Looking for Guild" forums, class forums will contain sub-forums for each Advanced Class, and we'll introduce a new Story and Lore forum for discussion of the game's setting and story. To encourage constructive community building, you'll also notice a "New Player Help" forum and a Community section that includes areas for regional check-ins and meetups, all kinds of fan creations and role-playing, and forums for server event organization. These are just some of the new forums we'll be introducing. We're looking forward to all the great discussion!
Another new feature we're implementing is our Community blog, which will appear at the top of www.SWTOR.com/community. We'll use this blog for important community announcements, updates, and to post articles of interest to our community members, so make sure to check it out frequently!
The launch Forums will be a fresh start: all threads, posts, and private messages will be removed and warnings and infractions on your account will be deleted. If you have any special posts or private messages that you would like to save, please do so now! When Early Game Access begins, only those who have redeemed their Pre-Order Code will be able to post on the forums, though everyone will be able to view them. Then, when the game officially launches, only those who have active game time will be permitted to post.
As we move forward, we will continue to improve our community forums. You can expect to see new features that make it easier to find developer posts and several updates to our skin to make everyday use of the forums easier for everyone.
We're very excited about the changes that are coming, and we can't wait to work with you to make the Star Wars™: The Old Republic™ community a great experience for everyone!
[ Voor 102% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2011 09:49 ]
gezellig krijg ik die weer dubbelGrumpyGamerDad schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 09:44:
[...]
Dat zal je early access code zijn. De dvd met spel komt pas op de 15de.
Bij bol.com zie je ook dat je 2x een zending krijgt.

Hmmm jammer dat er niet bij staat welke AC ze zijn, hoop dat daar toch duidelijke verschillen in gaan komen.Verwijderd schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 09:46:Empire Gear sets
BH:
http://i.imgur.com/CQWXj.jpg
SI:
http://i.imgur.com/8iwNP.jpg
IA:
http://i.imgur.com/izGhN.jpg
SW:
http://i.imgur.com/VwdYy.jpg
[...]
Verder wel leuk om te zien natuurlijk!
Amiga 500, eos 350d, HTPC, GamePC
RockJaw geeft vervolgens ook aan dat je de post moet lezen op swtor.
Daar staat dan idd als je al voor de 25e hebt gespeeld dat je moet deinstallen...
Maar als je weer dat bestand hebt, dan weer niet.
Ik heb al BETA gespeeld voor de 25e november tot en met dit weekend en heb het bestand... en nu?
(vraag ook op swtor gepost maar verwacht geen reactie
[ Voor 2% gewijzigd door Zephyer op 06-12-2011 10:29 . Reden: Meer info... ]
er komt vanzelf een officiele statement, met een officiele solution. Als die er de 14e nog niet is zou je je druk kunnen maken.. of gewoon de client opnieuw downloaden/installeren
Er staat dat je de beta moet uninstallen als je na 25 nov niet gespeeld hebt.Zephyer schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 10:12:
Het is een vage mail over dat uninstallen van je client.
RockJaw geeft vervolgens ook aan dat je de post moet lezen op swtor.
Daar staat dan idd als je al voor de 25e hebt gespeeld dat je moet deinstallen...
Maar als je weer dat bestand hebt, dan weer niet.
Ik heb al BETA gespeeld voor de 25e november en heb het bestand... en nu?
(vraag ook op swtor gepost maar verwacht geen reactie)
dat is dus wat anders
Verwijderd
Volgens mij moet je het interpreteren als uninstallen als je niet na 25/11 nog een patch/update/install hebt gedaan. Als je na 25/11 nog gespeeld hebt zal je dat bestand wel hebben en niet moeten uninstallen.RocketKoen schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 10:19:
[...]
Er staat dat je de beta moet uninstallen als je na 25 nov niet gespeeld hebt.
dat is dus wat anders
Buiten wat twijfel over de te kiezen class ben ik er helemaal klaar voor. Ruimte gemaakt op mijn SSD, kaartje bijgeprikt en gepre-ordered. Nu nog tijd vinden....
dan hoef jij dus niet te uninstallenZephyer schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 10:29:
*kuch* ik heb gespeeld tot en met dit weekend*kuch*
Dit omdat de installatie folder veel groter zal zijn voor die mensen, aangezien ze dan ook nog allemaal oude patches hebben.
Ik denk dat het onderhand wel op elk interpreteerbare mogelijkheid gemeld is.Metalkai schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 10:35:
Ze raden iedereen die gespeeld heeft voor de 25ste aan te uninstallen, ook al heb je het genoemde bestand.
Dit omdat de installatie folder veel groter zal zijn voor die mensen, aangezien ze dan ook nog allemaal oude patches hebben.
Kunnen we nu verder over andere dingen ^^
Ik moest op mijn pc een clean windows doen omdat hij de launcher gewoon niet wou launchen,Raxious schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 10:45:
ach, ik vermoed dat we maandag de client kunnen gaan downloaden, dus ik download hem wel opnieuw. Wil vanavond toch nog ff een clean windows install doen op mijn laptopje ^^
Een complete re-install van je OS vanwege de launcher? Klinkt als een iets te harde maatregel...Ienni1983 schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 10:50:
[...]
Ik moest op mijn pc een clean windows doen omdat hij de launcher gewoon niet wou launchen,
"Find what you love and let it kill you"
Op een gegeven moment is het makkelijker om een reïnstall te doen dan het probleem te vinden.M-Opensource schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 10:55:
[...]
Een complete re-install van je OS vanwege de launcher? Klinkt als een iets te harde maatregel...
agh ik kan zo mijn oude systeem terugplaatsen.M-Opensource schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 10:55:
[...]
Een complete re-install van je OS vanwege de launcher? Klinkt als een iets te harde maatregel...
500GB schijfje terug en heb alles weer zoals het voorheen was.
Hangt van je wensen af. Linkje van Tomshardware geeft duidelijk aan dat bij bv een 6970 je 1920*1080 alles op high en 4FSAA ruim in je fps zit. Een 6950 zal het bijvoorbeeld ook met genoeg fps trekken. Ik denk dat je GTX 260 het ook goed zal doen als je bereid bent wat concessies te doen aan de kwaliteit.Raxious schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 11:17:
zit er wel aan te denken om mijn videokaart voor mijn PC te upgraden. Heb er nu een GTX 260 inzitten, maar weet niet zkr of dat nog genoeg zal zijn. Rest van mijn PC is voldoende ( i7, 6GB RAM ).
Draaien zal het zeker.Raxious schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 11:17:
zit er wel aan te denken om mijn videokaart voor mijn PC te upgraden. Heb er nu een GTX 260 inzitten, maar weet niet zkr of dat nog genoeg zal zijn. Rest van mijn PC is voldoende ( i7, 6GB RAM ).
En als je niet blij bent met de prestaties, kun je altijd nog upgraden.
Om van tevoren al te upgraden is voorbarig. Of je moet geld teveel hebben.
Sony A7R4+A7III, Sigma 35mm f1.4 ART, Tamron 17-28mm f2.8, Sony 85mm f1.8, Sony G II 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5
Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg.
Verwijderd
In de beta was AA wel uitgeschakeld.Who Am I? schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 11:24:
Ik ga spelen op een dual core Turion van 2.2ghz met een ATI mobile 3450 en 4GB geheugen. De beta liep niet vloeiend maar met de instellingen niet te hoog was het prima te doen. Een upgrade van mijn gewone PC staat wel op de planning, maar omdat die al 7 jaar oud is zal dat een flinke investering zijn...
Serieus? Wat doe ik fout dan?Mango84 schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 11:25:
Koop gewoon zo'n bestbuy gamepc van tweakersmijne is van februari en ik draai alles max op 110fps, paar honderd euro en klaar!
Ik draai op een laptop, Dell Precision, Windows 7 64bit, i7 2720QM 2.2Ghz, 8GB geheugen, ATI FirePro M8900 en ik haal gemiddeld 30FPS
Dennis van der Stelt schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 11:32:
[...]
Serieus? Wat doe ik fout dan?
Ik draai op een laptop, Dell Precision, Windows 7 64bit, i7 2720QM 2.2Ghz, 8GB geheugen, ATI FirePro M8900 en ik haal gemiddeld 30FPS
Volgens mij is het ook een redelijk oude i7 processor kan dat?ATI FirePro M8900
Ik heb overigens beta wel met FSAA gespeeld, had bij mij weinig impact op de framerate. (GTX 560 Ti)
ATI FirePro M8900 - dat is je probleem. Geen kaart voor games.Dennis van der Stelt schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 11:32:
[...]
ATI FirePro M8900, dat dus. Ten eerste is het een mobile GPU en ten tweede 1 uit het professional segment.Dennis van der Stelt schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 11:32:
[...]
De eerste i7's kwamen in 2008, de zijn is een sandy bridge i7, 2011 dus. Zijn hele laptop is top, had er enkel maar een huidige generatie "game" gpu ingezeten dan had hij SWTOR met gemak kunnen draaien.Verwijderd schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 11:33:
[...]
Volgens mij is het ook een redelijk oude i7 processor kan dat?
[ Voor 32% gewijzigd door JeroenNietDoen op 06-12-2011 11:42 ]
Met dank aan IT afdeling. We hadden een ander voorstel gedaan, maar mocht geen XPS of iets zijn, moest een precision zijn. Misschien wel uit afgunst dat voor deze is gekozen. In de trend van, ze zullen er niet op gamen!Kaap schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 11:35:
[...]
ATI FirePro M8900, dat dus. Ten eerste is het een mobile GPU en ten tweede 1 uit het professional segment.
[...]
De eerste i7's kwamen in 2008, de zijn is een sandy bridge i7, 2011 dus.
Maar goed, laatste weekend ging het wel ineens beter en trok ik hogere fps. We zullen het zien als het uit is. Het was goed te spelen verder, alleen met PvP battles zoals video van paar posts geleden zal ik niet trekken op de laptop. Nogmaals, we gaan het zien.
Daarom zit ik dus in de IT afdelingDennis van der Stelt schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 11:44:
[...]
Met dank aan IT afdeling. We hadden een ander voorstel gedaan, maar mocht geen XPS of iets zijn, moest een precision zijn. Misschien wel uit afgunst dat voor deze is gekozen. In de trend van, ze zullen er niet op gamen!![]()
Maar goed, laatste weekend ging het wel ineens beter en trok ik hogere fps. We zullen het zien als het uit is. Het was goed te spelen verder, alleen met PvP battles zoals video van paar posts geleden zal ik niet trekken op de laptop. Nogmaals, we gaan het zien.
Ik heb dus wel een gaming laptop gekregen
Verwijderd
De firepro mist dingen zoals de TeraScale UPA en texture units...Dennis van der Stelt schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 11:44:
[...]
Met dank aan IT afdeling. We hadden een ander voorstel gedaan, maar mocht geen XPS of iets zijn, moest een precision zijn. Misschien wel uit afgunst dat voor deze is gekozen. In de trend van, ze zullen er niet op gamen!![]()
Misschien kan je het eens proberen in OpenGL modus?
i7 sandybridge begint toch pas bij 2,8 ghz?Kaap schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 11:35:
[...]
De eerste i7's kwamen in 2008, de zijn is een sandy bridge i7, 2011 dus. Zijn hele laptop is top, had er enkel maar een huidige generatie "game" gpu ingezeten dan had hij SWTOR met gemak kunnen draaien.
Volgens speccy heb ik een Sandy Bridge, model 04YY4M, Socket 988B rPGA. Zegt mij allemaal niet meer zo veel, maar moet een echte tweakert voldoende aan hebben, toch?!Verwijderd schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 13:47:
[...]
i7 sandybridge begint toch pas bij 2,8 ghz?
De laatste is van 4 mei dit jaar... volgens mij is er een hoop veranderd.
Desktop Sandy Bridge cpu's wel, maar hij heeft een mobile.Verwijderd schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 13:47:
[...]
i7 sandybridge begint toch pas bij 2,8 ghz?
i5-450M
4GB DDR3
ATI Radeon HD 5870m 1GB DDR5
draai aantal dingen op High en haalde zo rond de 20 - 35 FPS.
Vraag me wel af in hoeverre de volledige game zal gaan draaien, zo had ik na het volledig uitzetten van de shadows geen FPS winst, terwijl ik het toch wel verwacht had.

Maar een bestelling bij bol.com gedaan, die heeft blijkbaar de CE liggen.
En is volgens de dame van de helpdesk gegarandeerd op 15 december in huis.
Kan niet wachten op release

Na de laatste 2 beta weekenden te hebben gespeeld heb ik zelfs geen zin meer in Skyrim

Iemand End of Beta world PVP al gezien?
YouTube: End of Beta World PVP
Brengt toch wel veel swg herinneringen met zich mee
Ik heb het zelfde probleem, maar dan met Asassins Creed Revelations...flash2adv schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 15:50:
amazon.com blijft zich zo te zien aan de 21december shipping date houdendit zou betekenen dat mijn preorder uiterlijk 28 december geleverd gaat worden
![]()
Kan niet wachten op release![]()
Na de laatste 2 beta weekenden te hebben gespeeld heb ik zelfs geen zin meer in Skyrim

Sony A7R4+A7III, Sigma 35mm f1.4 ART, Tamron 17-28mm f2.8, Sony 85mm f1.8, Sony G II 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5
Het irritante wat ik altijd heb bij een MMO is dat ik bang ben dat ik achter loop als ik niet vanaf release speel.. bij singleplayer games kan ik gewoon een tijdje wachten totdat ik ga spelen..
Waarom hou je dan de bestelling bij amazon.com vast?flash2adv schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 15:50:
amazon.com blijft zich zo te zien aan de 21december shipping date houdendit zou betekenen dat mijn preorder uiterlijk 28 december geleverd gaat worden
![]()
Kan niet wachten op release![]()
-Is er al iemand die een duidelijke lijst van de craftingskills, wat ze maken, en welke bij elkaar horen?
-Kan deze in de FP opgenomen worden?
Edit: ik post en vervolgens struikel ik over http://www.starwarsmmolevelingguide.com/crafting-guide/
[ Voor 25% gewijzigd door Sneezzer op 06-12-2011 16:08 ]
Amiga 500, eos 350d, HTPC, GamePC
Die ga ik bij thuiskomst waarschijnlijk annuleren, vandaar die nieuwe bestelling bij bol.comMango84 schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 16:00:
[...]
Waarom hou je dan de bestelling bij amazon.com vast?
28december is toch echt te laat

Inderdaad. Ik heb hem nu ook maar gecanceld bij Amazon. De pre-order code die ik gebruikte in augustus, staat in ieder geval nog steeds op SWTOR.com dus dat zit wel goed volgens mij.Mango84 schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 16:00:
[...]
Waarom hou je dan de bestelling bij amazon.com vast?
MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80
Ryzen 9 3900x | Crosshair VI Hero | 16GB DDR4-3200C14 | Asus 2080 Ti
Jawel, want de pre-order code van amazon.com blijft gewoon staan. Die kunnen ze niet ongedaan maken.DragonSupremacy schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 16:24:
Je zal dan ws wel niet meer de volledige 5 dagen Early Access hebben aangezien de bestelling veel later gedaan is.
Daar lijkt het gelukkig wel op ja.Mango84 schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 16:24:
[...]
Jawel, want de pre-order code van amazon.com blijft gewoon staan. Die kunnen ze niet ongedaan maken.
MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80
Staat ook al beknopt in de startpost. Misschien dat er nog wel een beknopt diagrammetje bij moet van welke mission en gathering profession je het beste kunt pakken bij welke crafting profession.Sneezzer schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 16:06:
Een dubbele vraag:
-Is er al iemand die een duidelijke lijst van de craftingskills, wat ze maken, en welke bij elkaar horen?
-Kan deze in de FP opgenomen worden?
Edit: ik post en vervolgens struikel ik over http://www.starwarsmmolevelingguide.com/crafting-guide/
Hier is alvast 1 tip:Verwijderd schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 16:45:
[...]
Staat ook al beknopt in de startpost. Misschien dat er nog wel een beknopt diagrammetje bij moet van welke mission en gathering profession je het beste kunt pakken bij welke crafting profession.
Als je geen slicing pakt, en dit is je 1e char, doe dan maar niet de moeite om crafting skills te pakken of missions te doen. Je bent namelijk meteen blut.
En de gear die je kan craften is vaak slechter dan wat je van drops krijgt (tenminste, mid-game. ik weet niet hoe het end-game zit)
Ik zet dit wel even in de startpost:
Crafting Skill | Gathering Skill | Mission Skill |
Armormech | Scavenging | Underworld Trading |
Armstech | Scavenging | Investigation |
Artifice | Archeology | Treasure Hunting |
Biochem | Bioanalysis | Diplomacy |
Cybertech | Scavenging | Underworld Trading |
Synthweaving | Archeology | Underworld Trading |
Slicing is voor alle crafting profs interessant vanwege verkregen crew missions. Voor Cybertech extra interessant vanwege schematics.
Verwijderd
Ik dacht dat het underworld trading zou zijn voor biochem?
Goed bezig! Moet je nog commentaar van mij er bij?MrVegeta schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 17:17:
Ik ben bezig met een filmpje waarin het wat duidelijk wordt hoe crafting, reverse engineering en andere dingen in elkaar zitten. Als het mee zit is het vanavond wel klaar.
Ophis, head honcho of The Casual Reserves, SWTOR guild: http://www.swtor.com/guilds/191045/casual-reserves
Cybertech komt het meest in the buurt van WoW's Jewelcrafting. Je kan er namelijk armor en weapon mods mee maken, die iedereen wel nodig zal hebben.Echnon schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 17:15:
Crafting lijkt wel wat gebalanceerder dan in andere games. Als ik het zo bekijk dan kun je dus niet echt een crafting profession kiezen en het GTN hoggen terwijl je winstgevend spulletjes craft van materiaal wat je koopt, a la JC en inscription bij WoW, of mis ik een goeie profession? Biochem misschien maar hoe verplicht worden stims in wat stevige content?
Met jouw steenkolen Engels?Liasis schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 17:18:
[...]
Goed bezig! Moet je nog commentaar van mij er bij?
Stims en adrenals worden must-have voor competitive PvP en voor hardcore PvE denk ik net als herbalism/alchemy in WoW. Dedicated crafters gaan manieren krijgen om recipes te verkrijgen die beter zijn dan je met normaal reversed engineering kunt krijgen (dus artififact of beter), daar betaal je dan dus ook een premium prijs voor gezien de materiaalkosten wel hoog zullen zijn, maar ook de hoeveelheid reverse engineering voor je de recipe krijgt. Bioware wil daarmee bereiken dat er craftable items zijn die vergelijkbaar zijn met loot uit operations, maar wel enorm veel tijd van de crafter met zich mee brengt (en misschien wel recipes of ingrediënten vanuit raid locaties). Kan goed zijn dat je voor zo'n recipe wel 100 artifact items moet RE-en of zo.Echnon schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 17:15:
Crafting lijkt wel wat gebalanceerder dan in andere games. Als ik het zo bekijk dan kun je dus niet echt een crafting profession kiezen en het GTN hoggen terwijl je winstgevend spulletjes craft van materiaal wat je koopt, a la JC en inscription bij WoW, of mis ik een goeie profession? Biochem misschien maar hoe verplicht worden stims in wat stevige content?
Dat was eerst inderdaad underworld trading. Hebben ze veranderd met 1 van de laatste patches.Verwijderd schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 17:09:
Hoe zit dat met biochem - bioanalysis - diplomacy ?
Ik dacht dat het underworld trading zou zijn voor biochem?
Schijnbaar is daar ook wat misinformatie over geweest. Cybertech kan schijnbaar maar 1 of 2 mod slots vullen met recipes en de rest is ear slot, vehicles of grenades. Dus het is niet zo dat cybertech de profession is voor alle mod slots.Metalkai schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 17:20:
[...]
Cybertech komt het meest in the buurt van WoW's Jewelcrafting. Je kan er namelijk armor en weapon mods mee maken, die iedereen wel nodig zal hebben.
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2011 17:25 ]
moet je zo'n opmerking natuurlijk wel in correct NL maken
Ja maar dat zijn maar 2 slots. Voor de andere slots moet je weer andere professions hebben, bv armstech voor de barrels. De markt is wat meer verdeeld. Daarnaast kon je in de beta iig de mods er weer uit slopen dus het waren niet semi-consumables die altijd in demand zijn.Metalkai schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 17:20:
[...]
Cybertech komt het meest in the buurt van WoW's Jewelcrafting. Je kan er namelijk armor en weapon mods mee maken, die iedereen wel nodig zal hebben.
Hmpf. Dat crafting systeem is zo simpel nog niet.RocketKoen schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 17:22:
[...]
moet je zo'n opmerking natuurlijk wel in correct NL maken
Valt eigenlijk wel mee hoor.MrVegeta schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 17:24:
[...]
Hmpf. Dat crafting systeem is zo simpel nog niet.
Was het niet vier slots (nou, drie als je de crystal niet meerekend)?Echnon schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 17:23:
[...]
Ja maar dat zijn maar 2 slots. Voor de andere slots moet je weer andere professions hebben, bv armstech voor de barrels. De markt is wat meer verdeeld. Daarnaast kon je in de beta iig de mods er weer uit slopen dus het waren niet semi-consumables die altijd in demand zijn.
Mjah meer hoeveel opties er zijn en wat er bekend is. Bijvoorbeeld over het upgraden van items, als een craft crit heb je kans op sockets om upgrades op te plaatsen?
critcraft van een moddable item krijgt een extra mod slotMrVegeta schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 17:28:
[...]
Mjah meer hoeveel opties er zijn en wat er bekend is. Bijvoorbeeld over het upgraden van items, als een craft crit heb je kans op sockets om upgrades op te plaatsen?
consumable krijg je er 2
gathering krijg je een betere (blue) item extra
Verwijderd
Klopt ik heb het gezien dat het Diplomacy is http://www.torhead.com/crew-missions/catg/3Metalkai schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 17:12:
Underworld Trading geeft eigenlijk alleen maar metalen en stoffen. Heb je weinig aan voor Biochem.
Slicing geeft toch aan alle crafting crew skills schematics? Of had ik dat ergens verkeerd begrepen?Verwijderd schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 17:03:
Slicing is voor alle crafting profs interessant vanwege verkregen crew missions. Voor Cybertech extra interessant vanwege schematics.
alle missions. schematics ben ik zelf nog niet tegen gekomen (tot 340 gegaan in de beta)Merroc schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 18:18:
[...]
Slicing geeft toch aan alle crafting crew skills schematics? Of had ik dat ergens verkeerd begrepen?
Ze schijnen in de laatste bèta builds twee dingen gedaan te hebben: Slicing “generfed” (je krijgt er minder geld van) en het geld dat je van mobs en quests krijgt verhoogd. Dus dat zou nu niet het geval meer moeten zijn. Dit heb ik op een stream gehoord/gezien van een hoog level iemand.RocketKoen schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 16:52:
[...]
Hier is alvast 1 tip:
Als je geen slicing pakt, en dit is je 1e char, doe dan maar niet de moeite om crafting skills te pakken of missions te doen. Je bent namelijk meteen blut.
En de gear die je kan craften is vaak slechter dan wat je van drops krijgt (tenminste, mid-game. ik weet niet hoe het end-game zit)
"Slicing enables you to access secure computer systems and lockboxes and acquire valuable data, items, tech materials and rare schematics from it. This basically enables you to get various recipes that can later be used for different crafting skills to make mostly weapons and armor. "
Krijg ik met slicing bv ook dus recipes voor armstech? Ik denk dat ik in mn andere post schematics en recipes door erkaar haalde.
Je krijgt met slicing crew missions?
Slicing missions @ moderate yield leveren je inderdaad amper wat op. Die sla ik dan ook over.Thormodo schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 18:25:
[...]
Ze schijnen in de laatste bèta builds twee dingen gedaan te hebben: Slicing “generfed” (je krijgt er minder geld van) en het geld dat je van mobs en quests krijgt verhoogd. Dus dat zou nu niet het geval meer moeten zijn. Dit heb ik op een stream gehoord/gezien van een hoog level iemand.
Verder is het nog steeds de enige skill die je direct credits geeft. Alle andere missions en crafts kosten je bakken met credits. Natuurlijk kun je die mats verkopen, maar ik denk niet dat het veel op zal leveren.
In tegenstelling tot WoW kun je in TOR namelijk rustig je crew er op uit sturen om low lvl mats te verzamelen, terwijl jij high lvl content aan het doen bent. Het gaat zelfs veel sneller, omdat je @ endgame 5 crewmembers hebt en @ lvl 10 maar 1.
♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 5800X, 32GB @ 3600cl16, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch ♠
* Bij WoW was het zo dat door competitie er twee dingen gebeurden: of de prijs werd zo hard gedrukt dat deze onder de vender/crafting price lagen (bv de uncommon/rare gems). Of je werd continue undercut en de prijs schommelde gigantisch (epic gems). Voor de verkoper is het eerste zeker niet leuk en het tweede is onvoorspelbaar, wat mogelijke (massa) verkopers af kan schrikken. Het tweede opent ook deuren voor market monopolies (het massaal opkopen en voor meer verkopen van dingen).
Voor de koper is het eerste natuurlijk leuk, maar het is (in een rationele economie althans) geen houdbare situatie, mensen verkopen liever niet voor lager dan kostprijs. De reden dat het in wow werkte is omdat deze vaak "gratis" verkregen waren (denk uncommon gems), in SWTOR krijg je de crafting mats (grotendeels) niet gratis, maar "koop" je ze via missies, dan speelt dit, denk ik sneller een rol. Het tweede is voor kopers niet leuk, schommelende prijs zorgt voor afwachtend gedrag: 'morgen is het mss goedkoper'. En kan voor prijsinflatie zorgen.
Anyway, my two cents, we zullen zien hoe het ingame er aan toe gaat. Ik ben iig benieuwd
PS sorry voor de wall of text.
Verwijderd
moet je wel genoeg geld hebben om de markt te controleren.Verwijderd schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 20:10:
een "kennis" van mij die maakte gewoon geld door zijn beroep uit te oefenen op de auction house , hij controleerde de markt. Ging er iemand onder kocht hij het gewoon bulk op en verkocht het weer ....
clanmaatje deed dat ook in L2. Maar hij was daarvoor al 1 van de rijkste spelers op de server.
Thanks voor de tip, zat de laatste dagen ook al een topic op de officiële forums te volgen over Amazon levertijden. Nu de CE bij Bol.com gepreordered, bij Amazon annuleer ik wel als die binnen is en ik zeker weet dat ik er één heb. Heb ik dan toch nog een dag of zes voor voor Amazon gaat versturen.flash2adv schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 15:50:
![]()
Jep, op iedere server zijn er wel enkele die dat doen. Heb ik ook wel es gedaan. In WoW was vooral enchanting mats hiervoor geliefd (geen kosten om een item te listen). Alleen vond ik dit een beetje de cheezy manier om t te doen. Mijn voorkeur ging uit naar JC, ore kopen, epic gems krijgen, gems cutten. Met af en toe de epic ring er doorheen.Verwijderd schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 20:10:
een "kennis" van mij die maakte gewoon geld door zijn beroep uit te oefenen op de auction house , hij controleerde de markt. Ging er iemand onder kocht hij het gewoon bulk op en verkocht het weer ....
Het grootste "probleem" dat ik voorzie is het gebrek aan een auctioneer. Maar dat zorgt gewoon voor minder concurentie
Zo probeert iemand op laag lvl al andere color crystal voor je saber te verkopen, omdat niemand weet dat je er makkelijk aan kan komen
Dit topic is gesloten.
Guilds met Tweakers erin zitten op:
The Red Eclipse (EU PvE)
Scepter of Ragnos (EU PvP)