Na veel meekijken en lezen in het casemod forum nu toch maar besloten om de mod die ik al een tijdje in m'n hoofd heb zitten te gaan bouwen. Een HTPC in dezelfde behuizing als mijn huidige receiver, de Harman/Kardon AVR355 (zie logo)
Nu stream ik media vanaf m'n pc naar m'n Playstation3 dmv PS3 Media Server. (1080p, DTS.) Dit werkt opzich prima, maar om een film te kijken moeten m'n pc, ps3, receiver en tv aanstaan. Dat kan zuiniger dus wil ik een redelijk zuinig* systeem gaan bouwen dat dezelfde films kan afspelen rechtstreeks op de tv.
Er mag ivm gaming wel iets van power inzitten..
Als hardware heb ik momenteel het volgende samengesteld, dit kan eventueel nog veranderen mocht dat nodig zijn
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Samsung EcoGreen F4EG HD204UI, 2TB | € 60,- | € 60,- |
1 | Scythe Big Shuriken | € 26,75 | € 26,75 |
1 | Intel Core i3 2100 | € 96,50 | € 96,50 |
1 | be quiet! Pure Power L7 430W | € 44,20 | € 44,20 |
1 | Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G | € 35,50 | € 35,50 |
1 | Sapphire HD 6450 1GB DDR3 | € 41,39 | € 41,39 |
1 | MSI H61MU-E35 (B3) | € 60,80 | € 60,80 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 365,14 |
De enige wijziging in dit lijstje is de voeding, dat is een 350 Watt versie geworden, de rest is besteld (30-5-2011) zoals op de lijst.
Via de topics van Tuglio en Reinier kwam ik erachter dat CE Repair lege behuizingen verkoopt. Dus daar een mailtje heen gestuurd en een behuizing besteld. Na een paar weken ontving ik een lege AVR355 behuizing. (Alle hardware was verwijderd, op de printplaten achter het frontpaneel na.)
07-05-2011
Print met de power en stand-by led, ook zit hier de power switch.

Powerswitch en power led aangesloten op een redelijk lompe manier, de koper sporen op de print heb ik met een dremel bewerkt..

Daarna de volume knop aangepast, achter de volume knop zit een print met daarop een potmeter en 3 leds die de volume knop verlichten:

De leds heb ik in serie doorgelust zodat ze aangesloten kunnen worden op de voeding en de volume knop mooi wit oplicht:

30-5-2011
Na een heerlijke vakantie in Italië en Frankrijk ben ik vandaag weer kort met de kast bezig geweest.
Ik heb een 2-tal aluminium hoekstukken in de kast gelijmd, zodat hier de bodemplaat op kan rusten:

De bodemplaat kan dan aan beide zijkanten rusten op de hoekstukken. Hier zie je ook de originele gatenkaas achterkant van de behuizing, die wordt (deels) vervangen door een nieuwe plaat waar de aansluitingen voor de pc in komen.

Tevens begonnen aan het rek voor de harde schijf. Een rekje van 4 plaatjes aluminium en 4 stukken draadeind met daarover aluminium buisjes.
De 4 aluminium plaatjes:

Zo komt de harde schijf op de plaatjes te zitten, vastgeschroefd aan een van de plaatjes, op het andere plaatje komt de schijf los te liggen, met daartussen een strookje dun rubber om de trillingen te absorberen. (De HD is dummy om te controleren of de maten goed zijn)

Zo zit het draadeind door de plaatjes, hierom komt het aluminium buisje zodat dit netjes afgewerkt is.

Vandaag ook de knoop doorgehakt en de hardware besteld (zie lijstje bovenaan in de post) en ook een aantal sleeves (Titanium Grey & Zwart) besteld bij MDPC-X.

31-05-2011
Vandaag verder gegaan met de ophanging voor de harde schijf. De bedoeling is om deze aan de bodemplaat vast te zetten. Over de onderste gedeeltes van de draadeinden komen ook nog aluminium buisjes.

[Rek voor de harde schijf verder afgemaakt en vastgezet aan de bodemplaat. Het rek heeft nu ruimte voor 1 harde schijf, maar ik kan het in de toekomst makkelijk aanpassen mocht ik er nog eens schijf bij willen. De buisjes hiervoor heb ik al op maat gezaagd

Zo ziet het geheel er nu uit zonder de bovenkap:

Nog genoeg ruimte binnenin voor de rest van de onderdelen

That's it...for now! Vragen & opmerkingen hoor ik graag
[ Voor 11% gewijzigd door Meelobee op 05-06-2011 21:11 ]
Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black