Toon posts:

[CIP] Harman/Kardon HTPC

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:33

Meelobee

‎‏‏‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏‎ ‎‎‎¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter

Na veel meekijken en lezen in het casemod forum nu toch maar besloten om de mod die ik al een tijdje in m'n hoofd heb zitten te gaan bouwen. Een HTPC in dezelfde behuizing als mijn huidige receiver, de Harman/Kardon AVR355 (zie logo)

Nu stream ik media vanaf m'n pc naar m'n Playstation3 dmv PS3 Media Server. (1080p, DTS.) Dit werkt opzich prima, maar om een film te kijken moeten m'n pc, ps3, receiver en tv aanstaan. Dat kan zuiniger dus wil ik een redelijk zuinig* systeem gaan bouwen dat dezelfde films kan afspelen rechtstreeks op de tv.
Er mag ivm gaming wel iets van power inzitten..

Als hardware heb ik momenteel het volgende samengesteld, dit kan eventueel nog veranderen mocht dat nodig zijn

#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung EcoGreen F4EG HD204UI, 2TB€ 60,-€ 60,-
1Scythe Big Shuriken€ 26,75€ 26,75
1Intel Core i3 2100€ 96,50€ 96,50
1be quiet! Pure Power L7 430W€ 44,20€ 44,20
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 35,50€ 35,50
1Sapphire HD 6450 1GB DDR3€ 41,39€ 41,39
1MSI H61MU-E35 (B3)€ 60,80€ 60,80
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 365,14

De enige wijziging in dit lijstje is de voeding, dat is een 350 Watt versie geworden, de rest is besteld (30-5-2011) zoals op de lijst.

Via de topics van Tuglio en Reinier kwam ik erachter dat CE Repair lege behuizingen verkoopt. Dus daar een mailtje heen gestuurd en een behuizing besteld. Na een paar weken ontving ik een lege AVR355 behuizing. (Alle hardware was verwijderd, op de printplaten achter het frontpaneel na.)

07-05-2011
Print met de power en stand-by led, ook zit hier de power switch.

Powerswitch en power led aangesloten op een redelijk lompe manier, de koper sporen op de print heb ik met een dremel bewerkt.. }:O Niet heel mooi maar wel functioneel. De kabels worden nog afgewerkt met sleeves.

Daarna de volume knop aangepast, achter de volume knop zit een print met daarop een potmeter en 3 leds die de volume knop verlichten:

De leds heb ik in serie doorgelust zodat ze aangesloten kunnen worden op de voeding en de volume knop mooi wit oplicht:

http://b.zdclan.nl/tweakers/htpc/__update_banner.jpg
30-5-2011

Na een heerlijke vakantie in Italië en Frankrijk ben ik vandaag weer kort met de kast bezig geweest.
Ik heb een 2-tal aluminium hoekstukken in de kast gelijmd, zodat hier de bodemplaat op kan rusten:

De bodemplaat kan dan aan beide zijkanten rusten op de hoekstukken. Hier zie je ook de originele gatenkaas achterkant van de behuizing, die wordt (deels) vervangen door een nieuwe plaat waar de aansluitingen voor de pc in komen.

Tevens begonnen aan het rek voor de harde schijf. Een rekje van 4 plaatjes aluminium en 4 stukken draadeind met daarover aluminium buisjes.

De 4 aluminium plaatjes:

Zo komt de harde schijf op de plaatjes te zitten, vastgeschroefd aan een van de plaatjes, op het andere plaatje komt de schijf los te liggen, met daartussen een strookje dun rubber om de trillingen te absorberen. (De HD is dummy om te controleren of de maten goed zijn)

Zo zit het draadeind door de plaatjes, hierom komt het aluminium buisje zodat dit netjes afgewerkt is.

Vandaag ook de knoop doorgehakt en de hardware besteld (zie lijstje bovenaan in de post) en ook een aantal sleeves (Titanium Grey & Zwart) besteld bij MDPC-X.

31-05-2011
Vandaag verder gegaan met de ophanging voor de harde schijf. De bedoeling is om deze aan de bodemplaat vast te zetten. Over de onderste gedeeltes van de draadeinden komen ook nog aluminium buisjes.

[Rek voor de harde schijf verder afgemaakt en vastgezet aan de bodemplaat. Het rek heeft nu ruimte voor 1 harde schijf, maar ik kan het in de toekomst makkelijk aanpassen mocht ik er nog eens schijf bij willen. De buisjes hiervoor heb ik al op maat gezaagd 8)

Zo ziet het geheel er nu uit zonder de bovenkap:

Nog genoeg ruimte binnenin voor de rest van de onderdelen :)

That's it...for now! Vragen & opmerkingen hoor ik graag :)

[Voor 11% gewijzigd door Meelobee op 05-06-2011 21:11]

The Outsider

• Meelobee

Meelobee

Topicstarter
Dank je voor de info (hier en in DM's) Gnoom :)

Update 3 - 04-06-2011

Vandaag de eerste bestelling binnen gekregen, een doos vol onderdelen voor de htpc :D

Samsung EcoGreen 2TB (F4EG HD204UI)

Kingston ValueRAM 4Gb (KVR1333D3N9K2/4G)

Intel Core i3 2100

Skythe Big Shuriken CPU Cooler

MSI moederbord (H61MU-E35 B3)

Ati Radeon 6450 1Gb videokaart

Be Quiet! Pure Power 350W Voeding

Dus alles uitgepakt, geheugen, cpu en cpu cooler op het moederbord gezet en verder gegaan met het maken van de backplate waar alles op vast komt te zitten. Na veel passen en meten de mounting holes voor het moederbord en de psu afgetekend en geboord. Daarna er een soort van schoefdraad in getapt door een iets grotere schroef in en uit de gaten te draaien. (Ik moet nodig eens een tapsetje kopen..) In de gaten de afstandsbusjes voor het moederbord gedraaid en redelijk strak op de backplate vast gezet
De voeding past perfect naast het moederbord met nog net genoeg ruimte om de 4-aderige voedingskabel voor het moederbord er tussendoor te laten komen. De voeding zit aan de onderzant vast aan de backplate met 2 boutjes.

Voeding en moederbord gezellig naast elkaar op de backplate

Net genoeg ruimte voor de voedingskabel om tussendoor te kunnen

Overzichtje, hier zie je ook de gaten voor de Sata & ATX stekkers in de backplate zitten

Low height geheugen is we handig met deze cpu cooler

Morgen weer verder met waarschijnlijk de achterkant van de kast :)

[Voor 2% gewijzigd door Meelobee op 05-06-2011 21:12. Reden: Update banner toegevoegd.]

The Outsider

• GNOOM172
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-07-2016

GNOOM172

Gewoon een Gnoom

Begint mooi te worden, ik zie echter wel dat je nog wat mist 8) >:)

LED staat toch voor Licht En Duurzaam?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jckw
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 18-05 23:57
Coole mod, ik heb iets soortgelijks gedaan. Ik wilde ook een HTPC bijpassend bij mijn Harman Kardon AVR 630. Na contact met CE repair, is mijn behuizing een DPR 2005 geworden. Was nog wel spannend, aangezien deze behuizing maar een centimeter of 10 hoog is, maar dat paste precies met de big shuriken.

Als display heb ik een m-play 202 van vl systems ingebouwd, zoals hierboven ook al genoemd. Deze kan aangesloten worden via usb en werkt goed samen met Mediaportal, XBMC etc. Deze is ook te bedienen met een logitech harmony o.i.d. Laat je niet afschrikken door de groenige look van de display, dit een gekleurd plastic schermpje en wanneer je deze verwijdert, is de kleur vrijwel gelijk aan die van de originele display.

Probleem is alleen dat de m-play inmiddels niet meer leverbaar is. Ik heb de mijne vorig jaar van Marktplaats gehaald, en laatst zag ik de advertentie wederom voorbijkomen. Ik denk dus dat die verkoper nog een partij heeft staan en deze langzaam aan het verkopen is. Marktplaats in de gaten houden dus. Succes met je mod, ik blijf hem volgen!

There are two types of people in this world: Those who can extrapolate from incomplete data.

• Meelobee

Meelobee

Topicstarter
Update 4 - 13-06-2011

Ik ben verder gegaan met het aanpassen van de achterkant van de behuizing. Als eerste heb ik het middenstuk waar alle gaten voor de aansluitingen zaten uit de originele achterkant weggezaagd:

(nog geen tijd gehad om te strijken....)

Dit moet ik moet ik nog wel iets verder afwerken, de hoek linksboven is nog niet helemaal recht en links onder in de hoek en midden bovenin moeten nog gaten komen waar boutjes door kunnen.

Daarna een alu plaat op maat gemaakt en daar het I/O shield in uitgezaagd:

Samen:

Past precies :) Het moederbord ligt nog los in de pc, als het vast zit zal het wat strakker aansluiten.

Ik heb ook de eerste bestelling van MDPC-X binnen dus ben ook begonnen met het sleeven van de voeding. Helaas had ik veel te weinig krimpkous besteld en kan ik tot de volgende bestelling binnen is niet verder met sleeven. Wat ik al wel heb gedaan ziet er zo uit:

Dat is het voor nu! Volgende stap is het uitzagen van het gat voor de voeding en verder met sleeven.

Tot de volgende update :)

[Voor 3% gewijzigd door Meelobee op 13-06-2011 15:38]

The Outsider

• Meelobee

Meelobee

Topicstarter
Dank jullie wel voor de positieve reacties, geeft goede moed om lekker door te gaan :)

De I/O gaten heb ik na zorgvuldig uitmeten afgetekend op de alu plaat, kleine gaatjes in de stukjes die eruit moesten geboord en uitgezaagd met een figuurzaag. Daarna heb ik ze met sleutelvijlen verder afgewerkt. Het is naar mijn idee nog niet helemaal netjes, maar ik heb geen fijnere vijlen.

Ik twijfel nog een beetje of ik de 6450 ga gebruiken, ik heb de setup al geïnstalleerd en kon een 1080p film met DTS vlekkeloos afspelen met de onboard videokaart, dus ik weet niet of de 6450 wat toe gaat voegen. Ik weet ook niet zeker of ik dan beeld en geluid via HDMI kan versturen, wat met de onboard HDMI uitgang wel kan. Maar als de kaart erin komt, dan gaat ie rechts naast de audio uitgangen op de achterplaat, de gaten hiervoor moet ik dan uiteraard nog wel maken.

Miniupdate 1
Ik heb niet stil gezeten vandaag, ik heb o.a. het gat voor de voeding in de achterplaat gemaakt, deze komt net als het moederbord nog iets strakker tegen de achterkant aan als hij vastzit. En ik heb de extra gaten voor de boutjes gemaakt. (Links onder en midden bovenin.) Het originele deel van de achterkant wordt uiteindelijk zwart gespoten, zodat alle teksten eraf zijn en de randen wat strakker ogen.

Tot de volgende update! :)

The Outsider

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Meelobee

Meelobee

Topicstarter

Laatste deel van de hardware binnen gekregen:

OZC Vertex II 60Gb SSD

De SSD is bevestigd op de bodemplaat, onder de harde schijf. En scheelt flink met opstarten vergeleken met een normale HD. Van aanzetten tot XBMC homescreen gaat nu in ongeveer 20 seconden!

Het VFD dat ik overgenomen heb van GNOOM172 heb ik aan de praat gekregen in Windows 7 (USB Driver 2.6.0.0 en MHC versie 1.4.7.0, met dank aan jckw.) Dus gister meteen het VFD achter het front venster van de HTPC bevestigd en ondanks dat het een kleiner formaat heeft als het originele display ziet het er goed uit :)

Ook heb ik een schakeling gemaakt die de standby led aanzet zodra de htpc uitgezet wordt. De witte led naast de aan/uit knop wordt dan oranje, net als bij de originele kast. (Met dank aan brambo123 voor de uitleg en het juiste schema.)

En ik heb de gaten in de bodemplaat op goed op maat gemaakt zodat alle kabels er goed door passen en netjes uit het zicht weggewerkt kunnen worden.

De ATX, SATA en usb kabel (usb is nu nog extern, dit wordt een interne kabel) worden nog gesleeved en gaan dan meteen na de stekkers naar beneden onder de bodemplaat.

Nu maar hopen dat de volgende zending met sleeves snel hier is, dan kan ik verder met het sleeven van de bekabeling.

Tot de volgende update! :w

The Outsider

• Meelobee

Meelobee

Topicstarter

En weer een kleine update..

Ik heb de binnenkant verder afgewerkt, door een aluminium plaat achter de voorkant te maken. Hierdoor is de originele print die in de het front zit niet meer te zien. Uitsparingen erin gemaakt voor de usb aansluiting en 2 chips (roms?) op de print van het VFD.

Morgen een hoekijzer halen om de bovenrand af te werken en hopelijk op tijd thuis om de sleeves van MDPC op te halen van het postkantoor..

:w Tot de volgende update!

The Outsider

• Meelobee

Meelobee

Topicstarter
Thanks SA007, DM verstuurd, zal je morgen nog wat meer info sturen :)

Niet het hoekijzer gehaald, maar in plaats daarvan een envelop opgehaald van het postkantoor met daarin sleeves, krimpkous, Sata connectors & een pin-remover:

De rest van de voeding gesleeved en de bekabeling weggewerkt onder de dubbele bodem: (note to self: volgende keer de voorgesneden krimpkous bestellen..)

USB en Sata kabels ook gesleeved: De Sata kabels wil ik nog vervangen door versies met aan beide kanten haakse (down) connectors. Als iemand weet waar ik die kan bestellen hoor ik het graag.

[sneak preview]
Dit:

Plus dit:

[/sneak preview]

Dat was het weer... Tot de volgende update! http://b.zdclan.nl/tweakers/htpc/b-dremel.gif

[Voor 5% gewijzigd door Meelobee op 28-06-2011 22:11]

The Outsider

• Meelobee

Meelobee

Topicstarter

Van een geperforeerde aluminium plaat een cover gemaakt voor over het moederbord. (Gebogen door de aluminium plaat met lijmklemmen tussen 2 planken te klemmen.) Ik moet het nog wel iets verder afwerken, de gaten voor usb, P4 en powerswitch/led moeten er nog in. En de achterrand kan nog iets strakker zodat de cover beter aansluit op de achterkant van de kast.

Nog geen idee wat het met de warmte doet, hopelijk zijn de gaten in de cover in combinatie met de Skyte CPU cooler genoeg om de temperaturen niet te hoog te laten worden.

..Till next time! http://b.zdclan.nl/tweakers/htpc/b-dremel.gif

The Outsider

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:11
Gaaf!

Ik had dit topic nog niet gezien. Ziet er erg mooi uit allemaal. Prima ook dat je die behuizing hebt kunnen regelen, ik heb daar 100 miljoen miljard voor moeten uitgeven (vanuit de VS hierheen laten komen :( ).

Mijn HTPC ([CiP] Harman/Kardon HTPC) staat nog vrolijk te draien in z'n oorspronkelijke configuratie (maar met 1 extra HD erin). Het VFD-display gebruik ik absoluut nooit.

BTW, ik vind je update-header-plaatjes erg leuk, lijkt een heel klein beetje op de mijne ;)

http://tweakers.net/ext/f/69656a1b2f6cd80541407d51bafb70f3/full.png

• Meelobee

Meelobee

Topicstarter
Pixeltje schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 08:45:
Ziet er goed uit zo, en ik kan die plaat over je moederbord best waarderen eigenlijk :) Tof idee!
Reinier schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 10:53:
Gaaf!

Ik had dit topic nog niet gezien. Ziet er erg mooi uit allemaal. Prima ook dat je die behuizing hebt kunnen regelen, ik heb daar 100 miljoen miljard voor moeten uitgeven (vanuit de VS hierheen laten komen :( ).

Mijn HTPC ([CiP] Harman/Kardon HTPC) staat nog vrolijk te draien in z'n oorspronkelijke configuratie (maar met 1 extra HD erin). Het VFD-display gebruik ik absoluut nooit.

BTW, ik vind je update-header-plaatjes erg leuk, lijkt een heel klein beetje op de mijne ;)

[afbeelding]
Dank je, jou mod was een van de inspiraties om hier zelf ook aan te beginnen. De kast was inderdaad wel een stuk makkelijker te regelen. (Jammer dat jouwe zo beschadigd was)
De update header lijkt inderdaad op jouwe, is het meest herkenbare deel van een H/K receiver :)

Allereerst wil ik SA007 ontzettend bedanken dat hij het onderstaande voor mij in elkaar heeft gezet en me heeft geholpen met al mijn vragen over het aansluiten hiervan d:)b (erg fijne community hier!)

Dit is een microcontroller die door de PC herkend wordt als toetsenbord, hiermee kan ik de knoppen (incl. volumeknop) op de voorkant van de behuizing gebruiken in XMBC.

Dit zijn de knopjes die op de print achter het front van de receiver zitten:

Kleine testopstelling om te kijken of alles goed werkt:

In eerste instantie leek het niet goed te werken (ik kreeg de verkeerde toetsaanslagen op de pc) maar na alles goed aangesloten te hebben en de soldeereilandjes aan de achterkant van de knoppen te isoleren (op de lompe manier met een dremel...) werkt alles perfect.

Zo zit de print met de microcontroller op de originele H/K print. (je ziet hier ook het Mplay Display wat ik in de H/K print heb ingebouwd.) Dit geheel past echt precies op de milimeter achter de rechtopstaande alu plaat aan de voorkant van de pc.

Halverwege met het bekabelen van de knoppen:

Inmiddels is de microcontroller helemaal aangesloten en werkt deze goed, alleen de USB kabel moet ik nog omzetten naar een interne aansluiting. En ik ben in m'n enthousiasme vergeten om een foto te maken van de compleet aangesloten controller, deze houden jullie te goed!

Till next time! http://b.zdclan.nl/tweakers/htpc/b-dremel.gif

The Outsider

• Meelobee

Meelobee

Topicstarter
MrMilco schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 18:56:
en wanneer krijgen we de foto's te zien (A)
Nu! 8)

HTPC

Storage

En hier beide op hun plek onder de receiver:

The Outsider

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-05 21:58

SA007

Moderator Tweaking
Ik ben dus degene die die print gemaakt heeft.

Wat specs:
Is op basis van een Atmega88 met V-USB.
De originele print wat voor een prototype project welke omgebouwd is tot wat je ziet op de foto's.

Hier is het schema van die print:

Pinnen van de knopjes zitten nogal vreemd, maar dat komt doordat dat goed uitkwam op de printplaat.

Er kunnen ook meer dan 1 rotary encoders op, heb nog een versie gemaakt voor een andere tweaker met 2 rotary encoders.

Op de atmega88 draait een bootloader die je met een jumper kan bereiken en er dan andere software in kan zetten, bijv voor andere toetsenbordindeling.

De software is hier te downloaden Ik heb mijn eigen USB ID eruit gehaald dus daar zal je een andere in moeten doen (die van v-usb bijv)
Heb ook de software erbij zitten voor 2 rotary encoders. Het is een beetje moelijk te begrijpen hoe het werkt maar werkt prima.
In de keyReport array zet je wat je wil wat de knoppen doen.

Je moet wel eerst de bootloader inprogrammeren voordat je de software doet (die doe je gewoon via die bootloader).

Klok is stuk :(

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee