Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Folkert_R
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 15-12-2013

Folkert_R

Regio IJmond

Tenzij edpnet jouw smartcard kan omruilen voor een ouder exemplaar heb je pech. Dat gaat niet werken.
Ook de nieuwe serie smartcards van KPN doen 't niet in KPN ontvangers anders dan de Rebox.

Waar dat precies aan ligt is nog gissen. Misschien voldoende reden om te mogen annuleren?

TF5300k (v1.55) en TBC-5000 (v2.01)

• W3ird_N3rd
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 17:38

W3ird_N3rd

echo "Forgive me!" > /dev/sda

quote:
Folkert_R schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 00:16:
Tenzij EDPnet jouw smartcard kan omruilen voor een ouder exemplaar heb je pech. Dat gaat niet werken.
Ook de nieuwe serie smartcards van KPN doen 't niet in ontvangers anders dan de Rebox.

Waar dat precies aan ligt is nog gissen. Misschien voldoende reden om te mogen annuleren?
Volgens mij zit de beperking niet in de smartcard maar in de ontvanger. Stop de smartcard in een CAM en ieder "merk" (edpnet, kpn, tele2) doet het gewoon. Dit was al eerder een issue met -ik geloof- Tele2, waar hele bergen ontvangers waardeloos werden toen Tele2 geen Digitenne meer aanbood. (allemaal naar de milieustraat.. goed voor het milieu.. mh!)

W3ird_N3rd wijzigde deze reactie 03-03-2012 00:53 (5%)

You are not free.

• Folkert_R

Folkert_R

Regio IJmond

Je doelt op SIM (CAM) lock?
Voor zover ik heb begrepen doen de oude kaartjes het prima op de nieuwe boxjes.
Alleen andersom niet.

Het zou echter zo kunnen zijn dat de CAM-lock niet echt ooit is uitgezet maar is uitgebreid naar een
grotere mix van kaartnummers van voorheen Digitenne en KPN samen en desnoods nog wat extra erbij
en dat de nieuwe kaartjes met hun nummering daarbuiten vallen en alsnog de CAM-Lock triggeren.

Folkert_R wijzigde deze reactie 13-03-2012 21:05 (55%)

• W3ird_N3rd

W3ird_N3rd

quote:
Folkert_R schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 00:57:
Je doelt op SIM lock?
Voor zover ik heb begrepen doen de oude kaartjes het prima op de nieuwe boxjes.
Alleen andersom niet.
Precies, maar ik geloof niet dat er iets in die kaartjes zou zitten om ze te laten weigeren in een edpnet/tele2 box. Daar is ook geen reden voor, de smartcard is het abonnement, zolang dat abonnement loopt is de aanbieder blij.

Een aanbieder ziet echter liever niet dat je boxjes afneemt (vaak met "subsidie") en daar vervolgens een ander abonnement insteekt. Daarom hebben een aantal "standaard" boxjes een lock.

W3ird_N3rd wijzigde deze reactie 03-03-2012 01:26 (4%)

You are not free.

• Folkert_R

Folkert_R

Regio IJmond

quote:
W3ird_N3rd schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 01:24:
[...]

Precies, maar ik geloof niet dat er iets in die kaartjes zou zitten om ze te laten weigeren in een edpnet/tele2 box.
Dat moet er natuurlijk wel inzitten want anders kan een CAM-Lock helemaal niet werken, die moet ergens op terug kunnen grijpen om een beslissing te kunnen nemen. De vraag is nu alleen: wat. De oude kaartjes werken voorzover ik weet op de ontvangers van de andere aanbieders, dus die ontvangers zullen dan ook geen CAM-Lock hebben, mag je aannemen.

Is de techniek van 't kaartje misschien veranderd waardoor een op zich geldige kaart niet meer herkend
wordt door de oudere ontvangers als zijnde een SIM/CAM kaart maar bijvoorbeeld als een betaalpas.

Of is het toch iets met de nummering:

http://wiki.edpnet.nl/images/c/c7/Settop_box_plus_smartcard_New_V2.jpg

Het kaartje hier begint bvb met 020 ipv 014. Merk ook op dat dit weer een nieuwe variant is van de TF6000

De verwachting is overigens dat de nieuwe KPN kaartjes ook gewoon zullen werken op de nieuwste boxjes van edpnet.

Folkert_R wijzigde deze reactie 13-03-2012 21:19 (0%)
Reden: 020 ipv c20 / CAM ipv SIM

• Hageneis
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 19-12 13:57
quote:
Edje_Kroketje schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 12:25:
Het kan aan mij liggen maar ik zie helemaal geen missende blokken meer! :*)
Het is nu bij mij ook weer in orde. Alleen jammer dat KPN reageert dat er helemaal geen probleem was. Zo onprofessioneel. Je zou toch denken dat ze wat geleerd hadden van de hack van speedtest.wxs.nl laatst. 8)7

• Edje_Kroketje
  • Registratie: mei 2008
  • Niet online
De helpdesk vertelde mij laatst dat het een bekend probleem was en dat er aan gewerkt werd.

• W3ird_N3rd

W3ird_N3rd

quote:
Folkert_R schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 02:15:
[...]

Dat moet er natuurlijk wel inzitten want anders kan een SIM-Lock helemaal niet werken,
Natuurlijk wel. Die KPN-smartcard zegt "Hallo, ik ben een KPN-smartcard."

Normale ontvanger: "Oh hoi, jij spreekt Conax he? Laten we samenwerken!"
Locked ontvanger: "Jou mot ik niet, opdonderen!"

Waarom oudere kaartjes dan wel werken weet ik niet, misschien zei de smartcard toen nog "Hallo, ik ben een Digitenne-smartcard." ofzo. Of wat jij zegt, dat ze ooit met een firmware update de lock probeerden eraf te slopen maar alleen de serie die op dat moment in omloop was toelieten maar niets anders.

W3ird_N3rd wijzigde deze reactie 03-03-2012 19:49 (13%)

You are not free.

• Folkert_R

Folkert_R

Regio IJmond

quote:
Hageneis schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 12:56:
[...]

Het is nu bij mij ook weer in orde.
Alleen is de EPG van sommige bouquetten ineens wel een dag tot zelfs twee dagen korter dan van de publieke. Bovendien zie je tijdens het updaten nog steeds gaten die weliswaar alsnog ingevuld worden als je even wacht maar dat geeft toch te denken. Toen het nog helemaal mis was zag je ook gaten verdwijnen maar ook nieuwe ervoor terug komen.
quote:
Alleen jammer dat KPN reageert dat er helemaal geen probleem was. Zo onprofessioneel.
D'r is vast ook niks mis met die nieuwe kaartjes. Allemaal de schuld van de nieuwe aanbieders. O-)
quote:
Je zou toch denken dat ze wat geleerd hadden van de hack van speedtest.wxs.nl laatst. 8)7
Wat was daamee?

Vandaag weer eens een nieuwe zeperd met de TF5300k.

Voor de lol dit keer een spook timer in de EPG maar eens op de goede plek gezet. Slecht idee.
Die spooktimer stond voor "Kassa" maar werd een paar uur later bij "Ik vertrek" weergegeven. .
Dus bij Kassa in de EPG op de record toets gedrukt, bij "Duplicated Reservation" op Delete (OK) gedrukt.
Vervolgens opnieuw op de record toets gedrukt, en nog eens om de reservering te editen naar wekelijks
en afgesloten. Kortom, zag er goed uit allemaal.
Fout:
Kom ik om 5 over 7 thuis: geen opname van Kassa en in de timer sectie ook geen Kassa meer terug te vinden.

Iemand trouwens al ontdekt dat de subtiteling ontvanger wijd aan en uitgeschakeld wordt en niet per programma? Dus op BBC1 aangezet dan ook op BBC2 aan en anders om.
Bovendien dat als je het uit hebt gezet en je zet de ontvanger uit en daarna weer aan de subtiteling weer
default aan staat? Dat ondanks dat subtitel in Setup op Nederlands staat dat helemaal niet uitmaakt?
Je moet 'm op disable zetten om er van af te zijn. Dat dan vervolgens ook de instelling van 2e subtitel om
zeep wordt geholpen, welk warhoofd heeft dit allemaal bedacht?! Geen wonder dat dit ding zo vol ziektes zit.

• Hageneis
quote:
Edje_Kroketje schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 14:53:
De helpdesk vertelde mij laatst dat het een bekend probleem was en dat er aan gewerkt werd.
Dit kreeg vrijdag om 12.00 ik als antwoord:
quote:
Ik moest inderdaad wat langer op antwoord wachten, excuses. Er is echter geen storing met de EPG in Digitenne
In plaats dat ze blij zijn dat klanten het werk van KPN doen, namelijk het monitoren van de diensten.

• Hageneis
quote:
Folkert_R schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 22:20:
Alleen is de EPG van sommige bouquetten ineens wel een dag tot zelfs twee dagen korter dan van de publieke. Bovendien zie je tijdens het updaten nog steeds gaten die weliswaar alsnog ingevuld worden als je even wacht maar dat geeft toch te denken. Toen het nog helemaal mis was zag je ook gaten verdwijnen maar ook nieuwe ervoor terug komen.
Dat is volgens mij altijd al zo geweest: publieken 4 dagen en de rest 2 dagen.
quote:
Wat was daamee?
https://tweakers.net/nieuws/79885/hacker-had-toegang-tot-privegegevens-kpn-klanten.html
quote:
Vandaag weer eens een nieuwe zeperd met de TF5300k.

Voor de lol dit keer een spook timer in de EPG maar eens op de goede plek gezet. Slecht idee.
Die spooktimer stond voor "Kassa" maar werd een paar uur later bij "Ik vertrek" weergegeven. .
Dus bij Kassa in de EPG op de record toets gedrukt, bij "Duplicated Reservation" op Delete (OK) gedrukt.
Vervolgens opnieuw op de record toets gedrukt, en nog eens om de reservering te editen naar wekelijks
en afgesloten. Kortom, zag er goed uit allemaal.
Fout:
Kom ik om 5 over 7 thuis: geen opname van Kassa en in de timer sectie ook geen Kassa meer terug te vinden.

Iemand trouwens al ontdekt dat de subtiteling ontvanger wijd aan en uitgeschakeld wordt en niet per programma? Dus op BBC1 aangezet dan ook op BBC2 aan en anders om.
Bovendien dat als je het uit hebt gezet en je zet de ontvanger uit en daarna weer aan de subtiteling weer
default aan staat? Dat ondanks dat subtitel in Setup op Nederlands staat dat helemaal niet uitmaakt?
Je moet 'm op disable zetten om er van af te zijn. Dat dan vervolgens ook de instelling van 2e subtitel om
zeep wordt geholpen, welk warhoofd heeft dit allemaal bedacht?! Geen wonder dat dit ding zo vol ziektes zit.
Je moet iik meer afgaan op de timerlijst. En 1 keer in de week de spanning eraf. Anders wil het wel eens gebeuren dat een timeropname niet start vanuit stand-by, maar pas vanaf dat je hem zelf weer aanzet. Blijven vreemde bugs waar (de marketeers van) KPN niets aan willen doen (waarschijnlijk snappen ze het probleem al niet en gaat het ten koste van hun bonus als ze daar geld aan uitgeven).

• Edje_Kroketje
  • Niet online
Als hij een opname start als je hem aanzet dan weet je dat hij een opname gemist heeft. Meestal komt dit doordat hij tijdens het opstarten voor een opname, de initialisatie van de harde schijf is mislukt.

Leuke tip: Als je in je opnamelijst een item wil verwijderen dan druk je op je witte button, dan kies je ja en dan ok. Je kunt het item sneller/makkelijker verwijderen door 2 keer op de witte button te drukken.

• Folkert_R

Folkert_R

Regio IJmond

quote:
Hageneis schreef op zondag 04 maart 2012 @ 13:55:
[...]

Dit kreeg vrijdag om 12.00 ik als antwoord:

[.Ik moest inderdaad wat langer op antwoord wachten, excuses. Er is echter geen storing met de EPG in Digitenne.]
En gelijk had hij/zij. Die was namelijk net een minuut daarvoor opgelost :+
Daarom duurde 't ook zo lang voor je antwoord kreeg. Ze waren er nog druk mee bezig.
quote:
In plaats dat ze blij zijn dat klanten het werk van KPN doen, namelijk het monitoren van de diensten.
Ja, maar je moet natuurlijk wel hun dilemma begrijpen. Het is 't een of 't ander.
Of ze geven toe dat er iets aan de hand was en bedankt voor 't aanmelden of er was niets aan de hand
(en dus bedankt voor 't verspillen van hun tijd). Allebei gaat natuurlijk niet. De schijn moet ten allen tijde
opgehouden worden.
quote:
Hageneis schreef op zondag 04 maart 2012 @ 14:05:
[...]

Dat is volgens mij altijd al zo geweest: publieken 4 dagen en de rest 2 dagen.
Vreemd, ik heb er de laatste dagen enorm veel in rondgeneusd en toen is 't me niet opgevallen.
Misschien hadden ze het uitgebreid en was dat de reden waarom 't stuk liep en hebben ze 't weer op die
4/2 terug gebracht? Het was me eerder (vrijdag?) opgevallen dat niet alle bouquetten even lang waren, dus
ook de commercielen onderling niet. Nu zie ik dat 't zelfs dagen verschil is.
quote:
Gratis reclame, wie houdt daar nou niet van _/-\o_
quote:
[...]

Je moet iik meer afgaan op de timerlijst. En 1 keer in de week de spanning eraf. Anders wil het wel eens gebeuren dat een timeropname niet start vanuit stand-by, maar pas vanaf dat je hem zelf weer aanzet.
Dat was me tot vorige week bespaard gebleven, voorzover ik weet. Alleen timer opnames die mysterieus verdwijnen, waarvan ik me nu afvraag of ik daar niet stiekum zelf de oorzaak van ben geweest.
quote:
Blijven vreemde bugs waar (de marketeers van) KPN niets aan willen doen (waarschijnlijk snappen ze het probleem al niet en gaat het ten koste van hun bonus als ze daar geld aan uitgeven).
quote:
Edje_Kroketje schreef op zondag 04 maart 2012 @ 16:02:
Als hij een opname start als je hem aanzet dan weet je dat hij een opname gemist heeft.
Wat kompleet onzinnig is als 't programma allang voorbij is. De Finepass had dit probleem ook maar die was slim genoeg om de reservering door te schuiven of alleen dat deel van de opname dat resteerde op te nemen.
quote:
Meestal komt dit doordat hij tijdens het opstarten voor een opname, de initialisatie van de harde schijf is mislukt.
Als je 'm zelf aan moet zetten betekent dat dat ie zelfs niet eens is opgestart. Meer voor de hand ligt
dat de tijd inwendig niet is doorgelopen en dat bij het aanzetten de tijd geupdate wordt, het opname bitje
alsnog omvalt en de recorder domweg de eerste in z'n geheugen klaarstaande opname gaat doen.
quote:
Leuke tip: Als je in je opnamelijst een item wil verwijderen dan druk je op je witte button, dan kies je ja en dan ok. Je kunt het item sneller/makkelijker verwijderen door 2 keer op de witte button te drukken.
Voor wie 't eerst ook niet begreep, hij heeft 't over 't opname archief, niet de timer list.
D'r zijn wel meer van die 2x shortcuts, o.a. als je een opname wil stoppen gewoon twee keer op stop drukken.
Waar ik laatst toevallig weer achter kwam is dat je de horizontale EPG kan strekken en drukken met de snel spoel toetsen. Wat wel in de helpbar staat is dat je met de OK toets in de EPG ook opnames kunt reserveren.
Die toets is echter bloedlink want daarmee help je ongemerkt desnoods ook een reeds geplande opname om
zeep, zonder bevestiging. Het zou mij niet verbazen als een aantal van de missende repeat timers op deze
manier aan hun eind zouden zijn gekomen.

Folkert_R wijzigde deze reactie 06-03-2012 01:08 (72%)

• racinfo
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 19-12 11:39
Over missende EPG blokken gesproken; 9 dagen geleden had ik mijn recorder Rt ingesteld staan op de wekelijkse opname van Nikita op Veronica en toen ik deze opname wilde terugkijken stond er iets volkomen anders op de opname. Dus niet waarvoor hij al wekenlang geprogrammeerd stond. Overigens nam ie de weken ervoor wel goed op.

Ik heb alle voorgeprogrammeerde opnames verwijderd en deze weer opnieuw ingesteld. Daarna geen probleem meer ondervonden.

Wanneer ik op willekeurige zenders de EPG oproep staat vaak de gehele avond er in 1ste instantie NIET op; na 2 blokjes zie je meteen de volgende dag al staan terwijl het tijdstip van EPG bekijken nog vroeg in de avond is (rond 18:30h).

Ook zie ik de foute EPG van dat moment weleens verspringen (terwijl ik EPG kijk) naar de juiste waarden; alsof ie pas bijwerkt op moment van oproepen. Allemaal erg vreemd.

Hierdoor ben ik nu (bijna) verplicht om alle voorgeprogrammeerde EPG opnames op moment van START visueel te controleren op juistheid en duur van de opname. Ik krijg bijna de neiging de tuner (Topfield 5000) te resetten naar fabrieksinstellingen en opnieuw te beginnen. Ik woon 950 meter van zendmast Oegstgeest, dus daar kan het niet aan liggen. 100% ontvangst en kwaliteit. Ik gebruik de nieuwste antenne (binnen).

• Edje_Kroketje
  • Niet online
Het duurt een minuut voordat alle EPG data binnen is. Als je zenuwachtig wordt van verspringende blokjes omdat de ontvanger de EPG aan het opbouwen is, zou je kunnen overwegen om een minuut te wachten alvorens de EPG op te roepen.

• racinfo
quote:
Edje_Kroketje schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 13:20:
Het duurt een minuut voordat alle EPG data binnen is. Als je zenuwachtig wordt van verspringende blokjes omdat de ontvanger de EPG aan het opbouwen is, zou je kunnen overwegen om een minuut te wachten alvorens de EPG op te roepen.
Ik vergat nog te vermelden dat het fenomeen nieuw is; vroeger dus niet.

• Folkert_R

Folkert_R

Regio IJmond

quote:
Folkert_R schreef op maandag 05 maart 2012 @ 23:52:
[...]

[.twee keer witte toets drukken in plaats van 1x en bevestigen.]

Voor wie 't eerst ook niet begreep, hij heeft 't over 't opname archief, niet de timer list.
D'r zijn wel meer van die 2x shortcuts, ....
Had even geen opname voor handen om te checken dus nam 't voor waar aan.
Bij mijn versie werkt 't echter niet zo, moet toch echt bevestigen.

In de timerlist heeft het witte knopje geen functie.
quote:
racinfo schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 11:56:
Over missende EPG blokken gesproken; 9 dagen geleden had ik mijn recorder Rt ingesteld staan op de wekelijkse opname van Nikita op Veronica en toen ik deze opname wilde terugkijken stond er iets volkomen anders op de opname. Dus niet waarvoor hij al wekenlang geprogrammeerd stond. Overigens nam ie de weken ervoor wel goed op.
quote:
Ik heb alle voorgeprogrammeerde opnames verwijderd en deze weer opnieuw ingesteld. Daarna geen probleem meer ondervonden.
Met 1x per week en pas 9 dagen geleden lijkt me dat een tamelijk voorbarige conclusie.
quote:
Wanneer ik op willekeurige zenders de EPG oproep staat vaak de gehele avond er in 1ste instantie NIET op; na 2 blokjes zie je meteen de volgende dag al staan terwijl het tijdstip van EPG bekijken nog vroeg in de avond is (rond 18:30h).
Dit is de verticale EPG? Hoe staat 't met de horizontale (4 programmas boven elkaar)?
Die lege blokken zie je nl niet in de verticale EPG. Die eerste 2 blokjes komen met het op dat moment
ontvangen programma mee (nu en volgend).
Hoewel ik me kan voorstellen dat de EPG ingevuld wordt met de data die op dat moment voorbij komt
en dat de missende data wordt bijgevuld in de volgende slag dat deze verzonden wordt herken ik dat
niet als zodanig. Bij mij begint het invullen altijd vanaf 't begin en de volgende dag toets (geel) brengt
mij altijd op het eind van de laatst ingevulde data. Ook duurt 't nooit langer dat ie er mee start dan de
vaste vertraging tussen het bijwerken van de afzonderlijke update blokjes. Met andere woorden: hij
begint altijd van voren af aan en het niet ingevulde deel bevind zich altijd rechts op 't scherm.
quote:
Ook zie ik de foute EPG van dat moment weleens verspringen (terwijl ik EPG kijk) naar de juiste waarden; alsof ie pas bijwerkt op moment van oproepen.
Dat was dus met die lege blokken 't geval als ze weer eens van plaats wisselden.
Het bijwerken van de EPG van een bouquet begint zodra de ontvanger is afgestemd op dat bouquet.
quote:
Allemaal erg vreemd.Hierdoor ben ik nu (bijna) verplicht om alle voorgeprogrammeerde EPG opnames op moment van START visueel te controleren op juistheid en duur van de opname. Ik krijg bijna de neiging de tuner (Topfield 5000) te resetten naar fabrieksinstellingen en opnieuw te beginnen.
quote:
Ik woon 950 meter van zendmast Oegstgeest, dus daar kan het niet aan liggen.
Zeg nooit nooit.
quote:
100% ontvangst en kwaliteit. Ik gebruik de nieuwste antenne (binnen).

Folkert_R wijzigde deze reactie 08-03-2012 01:21 (71%)

• racinfo
Vandaag is de ontvangst van Ned 1-2-3 weer om te huilen; de signaal sterkte en kwaliteit springt om de seconde van FULL 100% naar 0%; radeloos weer met de antenne (die gewoon hetzelfde stond) aan het schuiven geweest maar niets hielp. Even terzijde, het maakt niet uit hoe die staat; signaalsterkte blijft in 360 graden draaiend gewoon 100%.

Toen kwam ik plots op de gedachte dat mijn digitenne signaal wellicht te sterk zou zijn, immers ik woon nog geen km'er van de zendmast op de Kwaaklaan af. Wat zou er gebeuren wanneer ik de versterker in de antenne zou uitschakelen? Zo gezegt, zo gedaan. Dat ik daar niet eerder op ben gekomen ;)

Nu het blijkt het ei van columbus. De signaal sterkte / kwaliteit zakte wel terug naar circa 45%, maar met deze handeling totaal geen storing op 1-2-3 meer.

Hamvraag: kan het signaal te sterk zijn wanneer je op korte afstand van de zendmast woont?
De storing vond alleen bij 1-2-3 plaats; alle andere zenders bleven eerder goed in weergave.

Edit/
Bij controle blijken zonder antenne versterking de zenders 4-5-6-7-8-13-14-15-17-19-20-21 niet meer te werken. Dus echt fijn is/wordt deze oplossing (nog) niet.

En... kan dit van invloed zijn op de EPG ?

racinfo wijzigde deze reactie 08-03-2012 20:47 (27%)
Reden: controle zenders zonder versterking

• Edje_Kroketje
  • Niet online
quote:
racinfo schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 20:28:
Hamvraag: kan het signaal te sterk zijn wanneer je op korte afstand van de zendmast woont?
Ja dat kan, welke antenne heb je? Heb je die zwarte waar de kabel niet aan de antenne zelf vast zit?
quote:
En... kan dit van invloed zijn op de EPG ?
Nee

• racinfo
Ik gebruik de (bijgeleverde) antenne (Funke V4 845650) met F-connector kabel aansluiting.
Tuner is de Topfield 5000 met usb op de voor- en achterkant.

Even terzijde, de oude antenne stoort ook bij keuze van Ned. 1-2-3

De antenne is (binnen) geplaatst op circa 2.70 meter boven de grond en ik heb vanaf mijn antenne vrij zicht op de digitenne zendmast; er staat niets tussen. Ik heb meerdere antennes geprobeerd, zowel oude als nieuwe; er is geen verschil te bemerken bij de ontvangst van Ned 1-2-3, altijd volle uitslag.

Edit/
Ik kijk zojuist (06.15h / 9 maart) even; (voeding op antenne weer aan) maar nu is het weer beter; af en toe (eens per 2 a 3 minuten) nog 'clippen' merkbaar.
Ik krijg de indruk dat men (af en toe) aan het "rommelen" is aan het zendersignaal of is er sprake van storing door de zogenaamde zonnewind gisteren?

De ontvangst sterkte is 48-63% zonder voeding; met voeding 99% op Ned 1-2-3.

Het vreemde is dat de storing niet altijd is; het gaat weken goed en plots 'clipt/stottert' het dan weer erg, waarbij de ontvangst staat te 'schakelen tussen 0 en 99% alsof de tuner wordt overstemd.

racinfo wijzigde deze reactie 09-03-2012 06:46 (107%)

• Edje_Kroketje
  • Niet online
Er wordt niet "gerommeld" aan het signaal.

Wat belangrijk is, is de kwaliteit van het signaal, dit is de balk die je oproept door op de Sat toets te drukken. De sterkte is van ondergeschikt belang. Immers, als de kwaliteit goed is dan is de sterkte uiteraard ook voldoende.

Aanbeveling:
Draai op het moment dat je storing ervaart, de antenne in stapjes van 45 graden rond. Uiteraard hou je ondertussen nauwlettend de kwaliteitsbalk in de gaten en ga zo voor een zo hoogst mogelijke en stabiele kwaliteit.
Oversturing is niet helemaal uit te sluiten, maar deze antenne kan wel heel veel hebben. Waarschijnlijker is het dat je last hebt van een reflectie van het signaal dat afbreuk doet aan de kwaliteit. Zo'n reflectie kan tegen een gebouw zijn, een kraan, een huis achter of voor je of gewoon een bestelbusje in de straat. Als de kwaliteit aangetast wordt dan is dat een indicatie dat het gereflecteerde signaal ongeveer even hard is als het gewenste signaal. Dit is killing voor de tuner. Door de antenne te draaien, kan je door de richtwerking ervan, het verschil tussen gewenst ongewenst groter maken. Dit doe je automatisch zonder er over na te hoeven denken als je voor de hoogst mogelijke kwaliteit gaat.
Het kan zelfs zo zijn dat de reflectie groter is dan het directe signaal van de zender, ook in dit geval werkt het prima. Het gaat erom dat, in sterkte, het verschil tussen de twee signalen zo groot mogelijk wordt.

Ik hoop dat het duidelijk is wat ik bedoel.

Edje_Kroketje wijzigde deze reactie 09-03-2012 09:49 (3%)

• ssj_gohan
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 30-12-2013

ssj_gohan

Darwin FTW!

Wellicht een vraag die al vaker is gesteld, maar wordt "24 kitchen" ook toegevoegd aan het pakket?

Kenzy von Hollandheim 6-12-1996 - 5-7-2009 - Gravity is not a version of the truth. It is the truth. Anyone who doubts it is invited to jump out a tenth story window.

• racinfo
Helaas geen echte oplossing dus;
ik woon midden in de polder en heb vrij zicht tot de zender, maar ook naar alle kanten ernaast, erachter en ervoor, ook geen straat - alleen een pad waar alleen wij op rijden.

Draaien van antenne levert geen minder signaal op dan de reeds genoemde 99% ; anders gezegd, 360 graden draaien in stapjes van 5 graden heeft geen enkel effect op de ontvangst sterkte of kwaliteit; beiden blijven full scale aanwijzen. Er zijn 5 antennes uitgeprobeerd doch geen verschil in aanwijzingen.

De klacht is niet van vandaag; is al meermalen doorgespeeld. We hebben er vrede mee, jammer genoeg ligt hier in de polder geen UPC kabel want anders zou Digitenne er vlug uit vliegen... Daarnaast zijn we dolgelukkig Digitenne te hebben anders hadden we helemaal niets. Schotel even daargelaten (heb ik ook!).

Jammer dat u geen oplossing biedt; het is niet anders.

racinfo wijzigde deze reactie 09-03-2012 10:14 (11%)

• Edje_Kroketje
  • Niet online
Ik zou hem dan in ieder geval met de connector naar de zender laten wijzen. Als het oversturing is, wel raar dat het af en toe is, dan krijg je zo in ieder geval het minste signaal binnen.
Of in een metalen kist zetten of alufolie erom heen om minder signaal te krijgen ;)

en anders gewoon een spriet antenne of een stukje draad achter in de ontvanger ;)

Succes ermee

• Ploink
  • Laatst online: 18:55
quote:
Edje_Kroketje schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 11:01:
en anders gewoon een spriet antenne of een stukje draad achter in de ontvanger ;)
Lijkt me inderdaad de beste oplossing. Als je geen spriet antenne hebt, bevestig dan een stukje draad van 10 tot 15cm aan het middencontact aan het eind van een coax kabel. Of strip gewoon de metalen buitenmantel van de kabel zover af, dat is ook goed.
Dit geeft bij mij betere ontvangst dan de Funke antenne zonder voeding, maar zal het signaal niet snel oversturen.

• franssie
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 19:02

franssie

Save the albatross

En als een stukje coax nog te veel signaal geeft kan je ook dit proberen: http://www.allekabels.nl/.../215/Coax-Verzwakker.html

Keep Calm, Carry On | PD7F | Een goed Probleem komt nooit alleen | Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing

• Folkert_R

Folkert_R

Regio IJmond

Of de antenne plat neerleggen (foute polarisatie).
Dat scheelt bij mij tot wel 50% in kwaliteit en 30% in signaaal sterkte op sommige kanalen.
Maar de resultaten varieren enorm per kanaal.
Bij sommige kanalen veranderd er bijna niets, bij andere alleen de signaal kwaliteit en de sterkte
amper en bij een derde dan weer allebei.
quote:
Folkert_R schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 00:11:

Hoewel ik me kan voorstellen dat de EPG ingevuld wordt met de data die op dat moment voorbij komt
en dat de missende data wordt bijgevuld in de volgende slag dat deze verzonden wordt herken ik dat
niet als zodanig. Bij mij begint het invullen altijd vanaf 't begin en de volgende dag toets (geel) brengt
mij altijd op het eind van de laatst ingevulde data. Ook duurt 't nooit langer dat ie er mee start dan de
vaste vertraging tussen het bijwerken van de afzonderlijke update blokjes. Met andere woorden: hij
begint altijd van voren af aan en het niet ingevulde deel bevind zich altijd rechts op 't scherm.
Damn., dat was gisteren (en eergisteren en...). En dan zal je net zien dat dat vandaag toch weer anders gaat.
Dat wat ik me voor kon stellen maar nooit zag gebeuren, dat gebeurde vandaag dan dus toch. Je zou bijna zeggen dat er iemand mee zit te spelen :o

Folkert_R wijzigde deze reactie 09-03-2012 15:03 (62%)
Reden: work in progress

• Edje_Kroketje
  • Niet online
quote:
franssie schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 12:44:
En als een stukje coax nog te veel signaal geeft kan je ook dit proberen: http://www.allekabels.nl/.../215/Coax-Verzwakker.html
Ik weet niet hoe dat ding inwendig in elkaar zit, maar ik zou dan voor de zekerheid wel de 5 volt antennevoeding uitzetten in het installatiemenu.

@Folkert Die EPG draait in een caroussel rond, het is maar net waar je instapt. Als je nu instapt dan is de kans groter dat die morgen als eerste laat zien, dan vandaag. Gewoon omdat bijna 75% van de dag al voorbij is.

• W3ird_N3rd

W3ird_N3rd

quote:
Edje_Kroketje schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 11:01:
Paperclip in de antenneingang schijnt ook te werken. :P

You are not free.

• painkill
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 00:47

painkill

Tweakers abonnee Tweakers abonnementen

Pain(k)(ill)

Is het mogelijk om over te stappen van canal digitaal naar digitenne zonder aanpassingen aan de antenne?
En is het ook mogelijk als de andere gebruiker canal digitaal wil behouden?

Edit: Ik moet beter lezen, digitenne werkt totaal niet met de antenne van Canal Digitaal.

Als ik het goed begrijp is de insteekkaart gratis bij een abbo?

painkill wijzigde deze reactie 10-03-2012 03:47 (30%)

Mijn SNES verzameling!

• Edje_Kroketje
  • Niet online
quote:
painkill schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 03:40:
Als ik het goed begrijp is de insteekkaart gratis bij een abbo?
Hij kost 4 Euro maar je krijgt ook weer 4 euro korting op je eerste ontvanger of Insteekkaart. Netto is het dus wel gratis.

• Folkert_R

Folkert_R

Regio IJmond

quote:
Edje_Kroketje schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 16:53:
[...]
Ik weet niet hoe dat ding inwendig in elkaar zit, maar ik zou dan voor de zekerheid wel de 5 volt antennevoeding uitzetten in het installatiemenu.
Die kan er tegen. De antennevoeding heeft een hoge inwendige weerstand.
quote:
@Folkert Die EPG draait in een caroussel rond, het is maar net waar je instapt.
Dat is de theorie, zoals 't van zenderzijde wordt aangeboden. Hoe de ontvanger daarmee in de praktijk
omgaat is weer een heel ander verhaal. Die kan gewoon wachten tot de EPG zich herhaalt.
Als de Topfields dat ook zouden doen dan zou die fout in de verticale EPG nooit zijn opgemerkt en alle
kommotie er omheen nooit zijn ontstaan. Gewoon weer zo'n domme fout van warhoofd de ontwerper.
Waarom die EPG elke keer weggegooid moet worden als je de ontvanger uit zet is me ook een raadsel.
Vasthouden is de grootste winst die je kan maken bij 't aanzetten.
quote:
Als je nu instapt dan is de kans groter dat die morgen als eerste laat zien, dan vandaag.

Gewoon omdat bijna 75% van de dag al voorbij is.
De kans dat 't morgen is is even groot als overmorgen of de dag erop of de dag daarop of zelfs nog
een dag verder. Op 't bouquet waar de EPG maar 2 dagen bestrijkt is de kans dus aanmerkelijk groter.
Bovendien begint de EPG de hele dag al vanaf 01:00 uur en loopt door tot 01:00 uur 2, 3 tot 4 dagen later.
Die eerste uren zie je dan wel niet als je de EPG voor 't eerst oproept maar ze zijn er wel degelijk. Dus die
kans blijft gewoon over de hele dag 't even groot.

Overigens heeft mijn 5300k vannacht geheel zelfstandig besloten dat ik Nachtegiel moest zien en dat dus
voor me opgenomen. Ik vind deze opeenhoping van incidenten zo langzamerhand wel verontrustend worden.
quote:
Edje_Kroketje schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 08:26:
[...]

Hij kost 4 Euro maar je krijgt ook weer 4 euro korting op je eerste ontvanger of Insteekkaart. Netto is het dus wel gratis.
Maar niets is voor niets. Ook die ene huur je uiteindelijk gewoon mee in je standaard abonnement.

Het schijnt dat je ook die eerste ontvanger nog steeds vergoed (vaste eenmalige vergoeding) kunt krijgen
als je 'm zelf aanschaft (of dus al hebt, en dus geen gebruik wilt/hoeft maken van de huur ontvanger). In
dat geval verkoop je je eigen ontvanger symbolisch aan KPN en die verhuurt 'm vervolgens weer aan jou
terug via 't standaard abonnement.

• franssie

franssie

Save the albatross

quote:
Edje_Kroketje schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 16:53:
[...]
<>
Ed en Folkert, ik had daar niet zo erg bij stil gestaan en beter is denk ik de voeding toch wel uit te zetten. Een antenneverzwakker zou niet met een kortsluiting weerstand moeten/mogen werken, maar je weet niet hoe zo'n ding in elkaar zit uiteindelijk dus beter van niet proberen of eerst even meten.

Keep Calm, Carry On | PD7F | Een goed Probleem komt nooit alleen | Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing

• RobWest
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 05-12 15:14
Ik wil 1, eventueel later 2, Anysee ontvanger aan mijn computer hangen. Hier draait inmiddels MediaPortal al op.
Maar ik zie even niet welke Anysee geschikt is. TV kijken doe ik middels Digitenne.

Volgens mij heb ik de keus uit de
pricewatch: Anysee E30 Plus
pricewatch: Anysee E30TCPlus

Nu zullen jullie zeggen: Neem de TC, want dan heb je voor een klein beetje meer T en C.

Maar kijk ik bij anyseedirect.eu dan zie ik de 30 Plus voor 79,95 staan en selecteer ik het item op die pagina dan staat er zelfs een prijs 72,50

Kijk hier maar:
http://www.anyseedirect.e...-E30plus/flypage.tpl.html
http://www.anyseedirect.e...us-KPNTV/flypage.tpl.html

Ben ik nou 8)7 of zijn het allemaal dezelfde apparaten?

Rob

• Edje_Kroketje
  • Niet online
Ik zou gaan voor de elgato EyeTV one, vooral als je windows7 draait. De drivers komen via windowsupdate dus dan weet je dat het kwalitatief wel goed zit. KPN is niet voor niets jaren geleden gestopt met die Anysee denk ik.

• Folkert_R

Folkert_R

Regio IJmond

Zowel de Smartcards van edpnet als die van Online hebben nummers die beginnen met 020 (niet C20 zoals eerder gemeld) en die doen 't niet in de oudere KPN ontvangers.
quote:
W3ird_N3rd schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 00:52:
[.CAM lock.]

Volgens mij zit de beperking niet in de smartcard maar in de ontvanger. Stop de smartcard in een CAM en ieder "merk" (edpnet, kpn, tele2) doet het gewoon. Dit was al eerder een issue met -ik geloof- Tele2, waar hele bergen ontvangers waardeloos werden toen Tele2 geen Digitenne meer aanbood. (allemaal naar de milieustraat.. goed voor het milieu.. mh!)
Wat ik aldoor vergat te vragen: wat issue was dat eigenlijk dat ze onbruikbaar werden?

Folkert_R wijzigde deze reactie 13-03-2012 20:58 (0%)
Reden: SIM lock => CAM lock

• RobWest
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 05-12 15:14
quote:
Edje_Kroketje schreef op maandag 12 maart 2012 @ 17:51:
Ik zou gaan voor de elgato EyeTV one, vooral als je windows7 draait. De drivers komen via windowsupdate dus dan weet je dat het kwalitatief wel goed zit. KPN is niet voor niets jaren geleden gestopt met die Anysee denk ik.
Werkt die ook lekker onder MediaPortal?

Rob

• W3ird_N3rd

W3ird_N3rd

quote:
Folkert_R schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 00:52:
[...]

Wat ik aldoor vergat te vragen: wat issue was dat eigenlijk dat ze onbruikbaar werden?
Dat je (bijvoorbeeld) Tele2 ontvanger is gereduceerd tot paperweight omdat er geen tele2 smartcards meer beschikbaar zijn om erin te steken, terwijl het apparaat technisch gezien nog perfect werkt?

W3ird_N3rd wijzigde deze reactie 13-03-2012 16:28 (7%)

You are not free.

• Folkert_R

Folkert_R

Regio IJmond

Ik vat 't niet. Die dingen werden toch ook geleverd met smartcard :?
Dus waarom zouden ze dan ook niet op de 2e hands markt door brokers weggezet kunnen worden met origineel geleverde smartcard. Lijkt me sterk dat Tele2 wel de smartcards heeft terug gevorderd en niet de tuners zelf.
Als je een slechte naam voor jezelf wilt moet je vooral dat doen: onbruikbaar maken en dan voor iedereen te zien rond laten slingeren op kofferbak markten.

• W3ird_N3rd

W3ird_N3rd

quote:
Folkert_R schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 17:23:
Ik vat 't niet. Die dingen werden toch ook geleverd met smartcard :?
Dus waarom zouden ze dan ook niet op de 2e hands markt door brokers weggezet kunnen worden met origineel geleverde smartcard. Lijkt me sterk dat Tele2 wel de smartcards heeft terug gevorderd en niet de tuners zelf.
Nee, ze leveren gewoon geen abonnement meer. Dat bieden ze gewoon niet meer aan. Dan werken die smartcards dus ook niet meer. (nu wellicht weer wel/niet, maar iirc zijn er aanbieders in en weer terug uit de Digitenne-markt gestapt)

W3ird_N3rd wijzigde deze reactie 13-03-2012 18:33 (9%)

You are not free.

• Folkert_R

Folkert_R

Regio IJmond

Dat snap ik maar dat zal mij als potentiele afnemer of broker een zorg zijn als KPN die kaartjes gewoon accepteert.

• Edje_Kroketje
  • Niet online
quote:
RobWest schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 13:21:
[...]Werkt die ook lekker onder MediaPortal?
Weet niet, aleen gezien op windows media center, anders mail je ze even

• Folkert_R

Folkert_R

Regio IJmond

Klein onderzoekje (uitkomst misschien ook interessant voor de start post):

Willen mensen met een Topfield 5000 of een Rebox 2100 van KPN eens kijken wat voor kaart nummer ze hebben gekregen op hun abonnement? Het gaat om de eerste 3 cijfers.
Mensen met een kaart beginnend met anders dan 013 en 014 ongeacht ontvanger ook welkom.

Als je 'm er niet uit wilt trekken dan kan je het nummer opvragen onder Setup/Conditional Access/Conax CA

• Folkert_R

Folkert_R

Regio IJmond

quote:
Sneezzer schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 15:21:
Morgen staat er een USB DVB-T te koop bij de Aldi ( http://aldi.nl/OFFER_NL_MI/OFFER_38/OFF23.SHTML ).

Volgens mij kan ik met deze enkel de vrij kanalen ontvangen, op zich gaan probleem. Maar zal deze goed genoeg zijn om prettig ontvangst te hebben? Maw. heeft iemand al eerder een dergelijke antenne bij de Aldi gehaald?
quote:
magnifor schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 15:57:
[...]

Met het ding dat ik thuis heb kan ik uiteraard alleen de ongecodeerde zenders bekijken maar tijdens het zoeken vind hij alle zenders. Aangezien die dongle el cheapo is (gehaald voor 15 euro tijdens WK2010) zal die antenne bij de Aldi ook wel voldoen denk ik. Je moet geen wonderen verwachten maar het zal zijn werk doen.
Wie zo'n 'ding' nu ook wel eens wil proberen voor minder dan een pakje sigaretten zou zich
bij z'n lokale Aldi kunnen vervoegen met de vraag of ze nog van die 'dingen' hebben liggen.
Merk Zolid mini USB DVB-T tuner, gesourced door Dexatek. Met standaard coax aansluiting.

tags:
Dexatek Technology DK DVB-T Dongle
Realtek DTV filter

Folkert_R wijzigde deze reactie 17-03-2012 19:26 (3%)
Reden: nu voor 3,75 dus

• rsure
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 12:04
Ik heb een vraag heb op mijn tv kaart een digitenne decoder aangesloten.
Vind 72 tv kanalen.
De vrije zenders ontvang ik maar de gecodeerde zenders niet?
Op mijn tv werkt het wel gewoon.
Wat doe ik nu fout?

• franssie

franssie

Save the albatross

kan je de status van je kaart opvragen in het menu? Anders kaart omdraaien misschien.

• rsure
??
Als ik de decoder op de tv zet werkt alles normaal.
Alleen in mediaplayer geeft hij aan zenders gecodeerd

• franssie

franssie

Save the albatross

aah met digitenne decoder bedoel je smartcard reader??
Zo'n digitenne kastje wordt namelijk ook decoder genoemd.
Verder mag het wel iets specifieker. Anders wordt het wel heel erg gokken.

• rsure
een topfield decoder op de tv kaart van mijn pc aangesloten.
De decoder werkt perfect op een tv maar op mijn pc geeft hij zender is gecodeerd?
de vrije zenders laat hij wel goed zien

• Ophidian
  • Registratie: oktober 2004
  • Nu online
Ik heb sinds ongeveer een week problemen met Digitenne. Ik heb een Samsung tv met CI kaart erin. Vorige week gaf hij opeens aan dat ik geen toegang meer had tot de kanalen (behalve 1, 2 en 3 natuurlijk). Contact opgenomen met KPN en na allerlei trucjes van hun kant een nieuwe insteekkaart gekregen. Het gekke was dat de oude insteekkaart zei dat mijn abo tot 31 januari liep en dat kreeg KPN met geen mogelijkheid goed.

Het TV kijken werkte weer met de nieuwe insteekkaart, tot vannacht. We waren een programma op discovery channel aan het kijken en letterlijk om klokslag 12 de melding dat ik geen toegang had. Als ik dan weer in het menu van de kaart kijk, staat er inderdaad dat ik t\m 17 maart toegang had. Vandaag weer halve dag met KPN aan de lijn gehangen, ze krijgen het maar niet goed. Dertig keer CI eruit en insteekkaart eruit gehaald voor ze (eigenlijk onlogisch, tot vannacht had ik gewoon televisie), maar ze krijgen het niet voor elkaar. Snap niet zo goed waarom dat ding opeens problemen geeft, aan de configuratie is niets veranderd.. :/

iMac i5 | Macbook Pro Retina i5 | iPad Air | iPad mini | iPhone 6

• franssie

franssie

Save the albatross

quote:
rsure schreef op zondag 18 maart 2012 @ 17:59:
een topfield decoder op de tv kaart van mijn pc aangesloten.
De decoder werkt perfect op een tv maar op mijn pc geeft hij zender is gecodeerd?
de vrije zenders laat hij wel goed zien
ok - je hebt dus een topfield (kastje dat het digitenne signaal decodeert en analoog maakt) via een ?? kabel aan je TV kaart gehangen.
Nu kijk je in je media player (?? welke) naar de output van je topfield via de line-in (??) en dan zegt ie gecodeerd? Of heb je ook een DVB-T kaart in je computer die je gebruikt in je media player?
Beschrijf eens wat je doet, evt met een screenshot oid want dit blijft gokken. Jij het het voor je staan maar wij hebben niet echt een duidelijk idee wat je doet. Dus welk OS, welke kaart, hoe aangesloten, etc etc.
quote:
Ophidian schreef op zondag 18 maart 2012 @ 19:47:
Ik heb sinds ongeveer een week problemen met Digitenne. Ik heb een Samsung tv met CI kaart erin. Vorige week gaf hij opeens aan dat ik geen toegang meer had tot de kanalen (behalve 1, 2 en 3 natuurlijk). Contact opgenomen met KPN en na allerlei trucjes van hun kant een nieuwe insteekkaart gekregen. Het gekke was dat de oude insteekkaart zei dat mijn abo tot 31 januari liep en dat kreeg KPN met geen mogelijkheid goed.

Het TV kijken werkte weer met de nieuwe insteekkaart, tot vannacht. We waren een programma op discovery channel aan het kijken en letterlijk om klokslag 12 de melding dat ik geen toegang had. Als ik dan weer in het menu van de kaart kijk, staat er inderdaad dat ik t\m 17 maart toegang had. Vandaag weer halve dag met KPN aan de lijn gehangen, ze krijgen het maar niet goed. Dertig keer CI eruit en insteekkaart eruit gehaald voor ze (eigenlijk onlogisch, tot vannacht had ik gewoon televisie), maar ze krijgen het niet voor elkaar. Snap niet zo goed waarom dat ding opeens problemen geeft, aan de configuratie is niets veranderd.. :/
Lijkt me niet direct aan KPN te liggen, ik heb het ook gehad met een sMit cam - die vertikte het ook om de abo data te updaten (kon ik dus leuk elke maand de kaart in een oude topfield stoppen voor de update en dat weer terug).
Dat was bij mij in een AZbox (geen tv) en het draait nu wel op een pocket/NP4 conax kaart. Maar of het daar aan lag ben ik nog steeds niet 100% zeker van. maar misschien dat het je op een spoor kan zetten.

franssie wijzigde deze reactie 18-03-2012 20:13 (48%)

• Edje_Kroketje
  • Niet online
quote:

Heb je geen losse ontvanger waar je de smartcard even in kan steken?
Als je die niet hebt kan je mij dan even een pm sturen?

• Ophidian
  • Nu online
quote:
Lijkt me niet direct aan KPN te liggen, ik heb het ook gehad met een sMit cam - die vertikte het ook om de abo data te updaten (kon ik dus leuk elke maand de kaart in een oude topfield stoppen voor de update en dat weer terug).
Dat was bij mij in een AZbox (geen tv) en het draait nu wel op een pocket/NP4 conax kaart. Maar of het daar aan lag ben ik nog steeds niet 100% zeker van. maar misschien dat het je op een spoor kan zetten.
Het heeft al 2 jaar gewerkt, opeens hield het op. Heb nooit een losse ontvanger gehad :o kan me ook niet herinneren dat er iets vooraf gebeurd is.

@ hierboven, je hebt dm.

• franssie

franssie

Save the albatross

Ja dan is de DM route waarschijnlijk beter, bij mij deed ie het vanaf het begin niet. Succes!

• W3ird_N3rd

W3ird_N3rd

quote:
franssie schreef op zondag 18 maart 2012 @ 20:07:
[...]

ok - je hebt dus een topfield (kastje dat het digitenne signaal decodeert en analoog maakt) via een ?? kabel aan je TV kaart gehangen.
Nu kijk je in je media player (?? welke) naar de output van je topfield via de line-in (??) en dan zegt ie gecodeerd? Of heb je ook een DVB-T kaart in je computer die je gebruikt in je media player?
Beschrijf eens wat je doet, evt met een screenshot oid want dit blijft gokken. Jij het het voor je staan maar wij hebben niet echt een duidelijk idee wat je doet. Dus welk OS, welke kaart, hoe aangesloten, etc etc.
Ik heb wel een sterk vermoeden. Ik denk dat rsure met een coaxkabel een DVB-T tuner voor de PC heeft aangesloten op de loop-uitgang van het Topfield kastje. Dan werken inderdaad alle zenders op het Topfield kastje maar op de PC alleen de FTA-kanalen. Hij zal niet de eerste zijn die denkt dat een decoder alles decrypt voor de loop-uitgang.. Je zou haast zeggen gat in de markt, veel mensen lijken zoiets te willen. (zou het zelf eigenlijk ook erg mooi vinden) Alleen zijn de vijf DVB-T modulators die je daarvoor nodig hebt een beetje te duur. :+

Oplossingen zijn dan:
1. DVB-T tuner met smartcardslot of CI+module in de PC zetten en daar een aparte smartcard indoen.
2. Topfield kastje met bijvoorbeeld een composietkabel (of S-video, weet niet of de Topfield dat support) aansluiten op een analoge TV-kaart voor de PC. Je moet dan wel zappen met de afstandsbediening van de Topfield, dat kan dan niet op de PC.

W3ird_N3rd wijzigde deze reactie 18-03-2012 20:39 (10%)

You are not free.

• Edje_Kroketje
  • Niet online
quote:
Ophidian schreef op zondag 18 maart 2012 @ 20:26:
[...]Het heeft al 2 jaar gewerkt, opeens hield het op. Heb nooit een losse ontvanger gehad :o kan me ook niet herinneren dat er iets vooraf gebeurd is.

@ hierboven, je hebt dm.
Er zijn oude SMiT CAM's van het eerste uur die het soms niet goed doen. Als je hem huurt even om laten ruilen.

• Ophidian
  • Nu online
Ik huur hem niet volgens mij. Heb een conax, staat geen smit op ;)

• Edje_Kroketje
  • Niet online
quote:
Ophidian schreef op zondag 18 maart 2012 @ 21:48:
Ik huur hem niet volgens mij. Heb een conax, staat geen smit op ;)
haha maar wel oranje/wit neem ik aan.

• Ophidian
  • Nu online
Yes! Knal oranje :D op google zag ik groot smit op die andere staan :p

• Edje_Kroketje
  • Niet online
het zijn de oude daar stond nog geen SMiT op.

• Folkert_R

Folkert_R

Regio IJmond

Opgepikt van Sat4all DVB-T forum:
quote:
Meer informatie gevraagd bij KPN over de camlock:

"Dat KPN zijn tuners voorziet van een CAM-Lock is meer dan normaal, andere providers doen dit ook.
De cam-lock wordt geplaatst zodat de tuners die KPN uitgeeft niet door andere providers gebruikt worden.

KPN is ook niet verplicht om klanten er op te wijzen dat op de tuners een cam-lock zit, dit is wel verplicht bij mobiele telefonie.
De cam-lock is ook niet te verwijderen door ons.

Mocht u dus DVB-T willen kijken via een andere aanbieder dan KPN, dan dient u een tuner aan te schaffen die niet door KPN is uitgegeven."
Interessant.
quote:
Heb ik ook eens gehad. Midden in de maand geen toegang meer en op de kaart abo tot eind maand er voor,
ondanks dat ik daarna nog gewoon toegang had gehad. Duurde twee weken voordat een techneut beschikbaar was. Lag aan de computers bij KPN. M'n kaart moest opnieuw toegevoegd worden en daarna was 't weer OK.
quote:
Het ligt aan KPN. Ze moeten 't opschalen naar hun Service Desk.
quote:
Edje_Kroketje schreef op zondag 18 maart 2012 @ 20:21:
[...]

Heb je geen losse ontvanger waar je de smartcard even in kan steken?
Z'n abonnement is bijgewerkt tot 17 maart, 't ding werkt dus gewoon.
Normaal staat je abo voor de gehele lopende maand in je smartcard.
Als dat niet zo is dan is die status tussentijds geupdate.
Maw, ze hebben 'm dus domweg afgesloten.
quote:
Als je die niet hebt kan je mij dan even een pm sturen?
Wat mogen wij -afgezien van je kaart nummer bij je TBC-5000- nu weer niet weten?

Folkert_R wijzigde deze reactie 19-03-2012 02:04 (58%)

• rsure
quote:
W3ird_N3rd schreef op zondag 18 maart 2012 @ 20:37:
[...]

Ik heb wel een sterk vermoeden. Ik denk dat rsure met een coaxkabel een DVB-T tuner voor de PC heeft aangesloten op de loop-uitgang van het Topfield kastje. Dan werken inderdaad alle zenders op het Topfield kastje maar op de PC alleen de FTA-kanalen. Hij zal niet de eerste zijn die denkt dat een decoder alles decrypt voor de loop-uitgang.. Je zou haast zeggen gat in de markt, veel mensen lijken zoiets te willen. (zou het zelf eigenlijk ook erg mooi vinden) Alleen zijn de vijf DVB-T modulators die je daarvoor nodig hebt een beetje te duur. :+

Oplossingen zijn dan:
1. DVB-T tuner met smartcardslot of CI+module in de PC zetten en daar een aparte smartcard indoen.
2. Topfield kastje met bijvoorbeeld een composietkabel (of S-video, weet niet of de Topfield dat support) aansluiten op een analoge TV-kaart voor de PC. Je moet dan wel zappen met de afstandsbediening van de Topfield, dat kan dan niet op de PC.
Ik heb deze kaart in de pc zitten

Asus DVB-T/Pal

1 - Coaxiale DVB-T/PAL (tv-ingang)

Interface: PCI

Ondersteunde transmissiestandaarden:

DVB-T (digitaal)*

PAL/SECAM (analoog)
* Antenne vereist

DVB-T- of PAL-signaal kan worden ontvangen. U kunt beide niet tegelijkertijd gebruiken.

Een 10-pins header op de kaart biedt extra S-Video-, Composite Video- en audio-ingangen voor multimedia-aansluitingen op de voorzijde van bepaalde pc-behuizingen

Ik heb inderdaad de coax kabel van de topfield op deze kaart aangesloten.
Ik heb windows 7 ultimate en gebruik daarin windows mediacenter live tv
Hij vind wel alle kanalen maar speelt alleen de vrije zenders af, bij de andere zegt hij gecodeerd
Ik hoop dat het zo duidelijk is

• franssie

franssie

Save the albatross

ja waar we al bang voor waren, je denkt dat de decoder het signaal 'ongecodeerd' doorgeeft. dat doet ie alleen zonder de encryptie eraf te halen. Als je de topfield er tussenuit haalt, krijg je hetzelde resultaat.
De topfield kan maar 1 zender ontvangen, en zet dat op de scart, niet op de coax

franssie wijzigde deze reactie 18-03-2012 22:52 (39%)

• rsure
quote:
franssie schreef op zondag 18 maart 2012 @ 22:50:
ja waar we al bang voor waren, je denkt dat de decoder het signaal 'ongecodeerd' doorgeeft. dat doet ie alleen zonder de encryptie eraf te halen. Als je de topfield er tussenuit haalt, krijg je hetzelde resultaat.
De topfield kan maar 1 zender ontvangen, en zet dat op de scart, niet op de coax
Ok, bedankt

• franssie

franssie

Save the albatross

ja sorry voor het slechte nieuws. Goede nieuws is dat er dus smarcard readers zijn die je media center kan hangen en met een softcam kan je dan wel kijken.

• Edje_Kroketje
  • Niet online
quote:
Folkert_R schreef op zondag 18 maart 2012 @ 22:34:
Z'n abonnement is bijgewerkt tot 17 maart, 't ding werkt dus gewoon.
Normaal staat je abo voor de gehele lopende maand in je smartcard.
Als dat niet zo is dan is die status tussentijds geupdate.
Maw, ze hebben 'm dus domweg afgesloten.
Waar baseer je dit op? Probeer het eens uit te leggen.

• The_Jelmer
  • Laatst online: 27-07-2012

The_Jelmer

Apple developer

Hey,

Vandaag heb ik een Elgato EyeTV One aangeschaft, het leek mij een mooie oplossing om op mijn iDevices televisie te kijken. (iMac/Macbook/iPhone).. eenmaal alles aangesloten krijg ik bij alle zender (m.u.v. ned1/2/3) deze error:

Card problem - check card

Wat kan ik hieraan doen?

Mvg,

Jelmer

• Folkert_R

Folkert_R

Regio IJmond

quote:
franssie schreef op zondag 18 maart 2012 @ 23:38:
....
Goede nieuws is dat er dus smarcard readers zijn die je media center kan hangen en met een softcam kan je dan wel kijken.
Nog aanraders? Iets wat je als een extensie op het OS installeert compleet met installer en dat door ieder willekeurig programma automatisch wordt herkend en gebruikt. Just install and forget.

Want hier word ik heel erg treurig van.

• Edje_Kroketje
  • Niet online
quote:
The_Jelmer schreef op maandag 19 maart 2012 @ 20:39:
Hey,

Vandaag heb ik een Elgato EyeTV One aangeschaft, het leek mij een mooie oplossing om op mijn iDevices televisie te kijken. (iMac/Macbook/iPhone).. eenmaal alles aangesloten krijg ik bij alle zender (m.u.v. ned1/2/3) deze error:

Card problem - check card

Wat kan ik hieraan doen?

Mvg,

Jelmer
Kaart controleren, zit het er wel goed in? Heb je het kaartje aangemeld bij KPN? Kan je het kaarje in een andere ontvanger/CAM even testen? Contact opnemen met support van EyeTV?

Het testen van het kaartje in een andere ontvanger kan natuurlijk alleen als hij als grote uitdrukbare kaart is geleverd.

• PolluxDKB
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 03:46
Ik fijn een insteekkaart pakket kopen, met de gedachte de smartcard te activeren bij het abonnement van mijn moeder zonder extra te betalen, is dat dus per 1 maart veranderd? :?

Las overal op internet dat je 3 smartcards per abonnement mag voor 9 (zolang je de decoder/insteekkaart zelf hebt) maar dat is dus veranderd vanaf 1 maart, mag wel wat duidelijker gemeld worden overal. Nu per smartcard 4 extra en dan krijg je het bedrag van je aangeschafte apparaat terug (afhankelijk van waar je het gekocht heb).

Daar heb ik natuurlijk geen zin in, 4 extra betalen per maand voor iets wat ik gekocht heb voor 40 (CI+ module + smartcard), 10 maanden TV kijken en je bent al duurder uit.

Mijn vraag is nu dus, kan ik een reeds geactiveerde smartcard (vorig jaar o.i.d, op dat abo staan nu 3 smartcards) gebruiken in een nieuwe CI+ module? Hier wordt niet 4 per maand extra gerekend?

• franssie

franssie

Save the albatross

oh daar lijkt het wel op http://www.digitenne.nl/digitenne-kosten/
Dat is nogal een verslechtering van de voorwaarden, ik heb 4 TVs in 1 huis (woon-, slaap- en logeerkamer + 1 mobiel voor op reis) en volgens mij loopt er ook nog een defecte kaart mee.
Alternatief kan zijn card-sharing, de meningen binnen 1 huishouden zijn daarover verdeeld, maar op het abonnement buiten een huishouden mag het in elk geval niet. Is ook niet zo netjes. EUR9,- per maand is toch ook wel te doen voor jezelf? Alleen voor een tweede TV EUR4,- bijbetalen vind ik relatief te veel en haalt het model van digitenne onderuit, het is analoge kwaliteit en moet dus ook zo geprijsd worden vwb extra TV's.
Wel typisch KPN dit.

edit: maar een reeds geactiveerde smartcard moet wel werken lijkt me - hoeft geen nieuwe te zijn.

franssie wijzigde deze reactie 20-03-2012 18:32 (6%)

• PolluxDKB
Ok, reeds geactiveerde moet ook nog ergens liggen :P Zoek ik die wel.

De nieuwe smartcard werkt overigens wel. Zal wel 1 maand op proef zijn?

• Folkert_R

Folkert_R

Regio IJmond

quote:
PolluxDKB schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 18:19:
Ik fijn een insteekkaart pakket kopen, met de gedachte de smartcard te activeren bij het abonnement van mijn moeder zonder extra te betalen, is dat dus per 1 maart veranderd? :?
Als je niet meer een extra kaart kan aanmelden, dan wel. Staat dat ergens?
Zijn alle apparaten en smart cards die bij de detaillisten staan ineens waardeloos?
quote:
Las overal op internet dat je 3 smartcards per abonnement mag voor 9 (zolang je de decoder/insteekkaart zelf hebt) maar dat is dus veranderd vanaf 1 maart,
Is dat zo?
quote:
mag wel wat duidelijker gemeld worden overal.
Niet als 't niet zo is. Wat wel beter mag is de info op KPN en Digitenne website zelf.
Die gedragen zich alsof zij de enige bron voor aanschaf van Digitenne apparatuur zijn.
Volgens mij zijn ze er ook zo wat dagelijks mee aan 't kloten want nu staat er ineens
weer gratis voor de eerste ontvanger waar er eerder deze maand -4 stond.
Jammer dat Google niet meer aan cached pages doet.
quote:
Nu per smartcard 4 extra en dan krijg je het bedrag van je aangeschafte apparaat terug (afhankelijk van waar je het gekocht heb).
Waar staat dat?
quote:
Daar heb ik natuurlijk geen zin in, 4 extra betalen per maand voor iets wat ik gekocht heb voor 40 (CI+ module + smartcard), 10 maanden TV kijken en je bent al duurder uit.
Je schijnt er 70 voor terug te krijgen.
quote:
Mijn vraag is nu dus, kan ik een reeds geactiveerde smartcard (vorig jaar o.i.d, op dat abo staan nu 3 smartcards) gebruiken in een nieuwe CI+ module? Hier wordt niet 4 per maand extra gerekend?
Ik zou niet weten waarom niet. Daar zijn ze toch voor? Zo werkt dat nou eenmaal.
Wat ik nou niet snap is dat je een 4e kaart op 't abonnement van je moeder wilde bijschrijven.
Daar was je zowiezo 9 extra voor kwijt geweest.

Folkert_R wijzigde deze reactie 20-03-2012 23:59 (4%)

• 452330
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 30-04-2012
Wat een oplichters zeg

Aangezien er een nieuwe regel is per 1 maart en ik een extra kaart toch wil activeren op het abbo van me zus,
Wat kun je zeggen/doen zodat ze het wel activeren?

• W3ird_N3rd

W3ird_N3rd

quote:
PolluxDKB schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 18:19:
Weet je dat zeker?
quote:
Je kan maar 3 smartcards op n abo gebruiken. Logisch dus dat je geen vierde kon registeren.

Waarom zou je trouwens een CI+ module kopen? Koop gewoon een CI-module, geeft je minder gedonder. Die "plus" is alleen maar extra DRM.

W3ird_N3rd wijzigde deze reactie 23-03-2012 22:04 (9%)

You are not free.

• PolluxDKB
Misschien was het niet helemaal duidelijk, maar op dit abo staat er maar 1. Voor een 2e en 3e moet je bijbetalen (4 per maand).

Heb nu eentje genomen van een ander abo (waar er al drie op stonden, voor 9 per maand totaal aangezien het al jaren geactiveerd is) en dat werkt wel gewoon ja.

Maar sinds 1 maart 2012 kan je niet meer voor 9 per maand 3 smartcards activeren, dat kost 4 per maand extra. Dus in plaats van dat je gewoon de decoder/insteekkaart bezit betaal je er voor.

Om die reden kan je ook geen losse insteekkaarten of decoders kopen op de KPN Website.

Voor de ongelovigen:
quote:
Naar aanleiding van uw vraag over Digitenne van KPN kan ik u als volgt informeren:
>
> Op 9 januari 2012 heeft KPN besloten geen tuners meer te verkopen voor Digitenne van KPN.
> Daardoor is het vanaf 1 maart 2012 niet meer mogelijk om een losse smartcard te registreren.
>
> Alle tuners die na deze datum nog worden verkocht, worden verkocht met een borg van EUR 69,- (Single Tuner) of EUR 155,- (Tuner met recorder).
> U kunt deze pakketten herkennen aan een oranje sticker op de doos. Bij het aanmelden van de tuner wordt een huurcontract aangemaakt en zal er EUR 4,- per maand (Single Tuner)
> of EUR 8,- (Tuner met recorder) in rekening worden gebracht. Denkt u er aan de vouchercode aan de achterzijde van de sticker door te geven bij het aanmelden.
> Het aankoopbedrag wordt uiterlijk bij de tweede factuur gecrediteerd.
>
>
> Ik vertrouw erop u met deze informatie van dienst te zijn geweest.
>
>
> Met vriendelijke groet,

• W3ird_N3rd

W3ird_N3rd

Nou dan kunnen ze wel opdoeken. 9+4+4=17 dus kan je net zo goed kabel nemen.

Ik hoop dat ze abonnees die al actief zijn met 3 smartcards niet aan gaan pakken.

W3ird_N3rd wijzigde deze reactie 23-03-2012 22:40 (35%)

You are not free.

• 452330
wat bedoelen ze hiermee dan?

Denkt u er aan de vouchercode aan de achterzijde van de sticker door te geven bij het aanmelden.

bedoelen ze de code op de kaart?

• franssie

franssie

Save the albatross

quote:
W3ird_N3rd schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 22:40:

Ik hoop dat ze abonnees die al actief zijn met 3 smartcards niet aan gaan pakken.
Als ze dat doen dan hebben ze heel erg snel geen klanten meer denk ik. Sta je dan met je dure infra. 123 blijven wel, de rest kijk ik nauwelijks, dus ik zou er mee kunnen leven. Eens kijken wie we hier in de 2e Kamer over kunnen aanspreken want het lijkt me niet in de geest van de gunning van de frequenties van Digitenne?

• Folkert_R

Folkert_R

Regio IJmond

quote:
pazara schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 00:01:
wat bedoelen ze hiermee dan?

Denkt u er aan de vouchercode aan de achterzijde van de sticker door te geven bij het aanmelden.

bedoelen ze de code op de kaart?
Die oranje sticker die op de verpakking is geplakt, blijkbaar.
Waarschijnlijk om te voorkomen dat 2e hands apparaten worden ingeleverd voor cash.
Of ontvangers die niet door KPN aan de vakhandel zijn geleverd.

Ben benieuwd of KPN die losse smartcards nu ook uit de (vak)handel terug haalt.
quote:
W3ird_N3rd schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 22:40:
Maar dat gaat op termijn waarschijnlijk ook allemaal achter de smartcard.
quote:
Kun je altijd nog na 140/4 of 210/8 maanden opzeggen O-) Smartcards niet meegerekend.
Best wel benieuwd wat KPN voor een 2e hands ontvanger/recorder vraagt als je je (dan) leen/huur
toestel niet terug stuurt na opzegging. Al zijn die dan ook enkel nog geschikt als FTA ontvanger.
quote:
PolluxDKB schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 22:18:
Misschien was het niet helemaal duidelijk, maar op dit abo staat er maar 1. Voor een 2e en 3e moet je bijbetalen (4 per maand).

[...]
Precies. Vanwaar dan dat gemmer over 4 per maand als je toch de enigste bent op dat abo?

Folkert_R wijzigde deze reactie 25-03-2012 03:47 (48%)
Reden: work in progress

• evdm
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 11:31
quote:
Folkert_R schreef op zondag 25 maart 2012 @ 01:43:
[...]
Best wel benieuwd wat KPN voor een 2e hands ontvanger/recorder vraagt als je je (dan) leen/huur
toestel niet terug stuurt na opzegging. Al zijn die dan ook enkel nog geschikt als FTA ontvanger.
Ik ben vorig jaar overgestapt van Digitenne van KPN naar Digitenne van Scarlet. Ik mocht toen de KPN-decoder houden, omdat die voor KPN toch niks meer waard was en het te duur was om terug te sturen. Ik had de decoder toen twee of drie jaar.

• 452330
Wat een oplichters zeg

Aangezien er een nieuwe regel is per 1 maart en ik een extra kaart toch wil activeren op het abbo van me zus,
Wat kun je zeggen/doen zodat ze het wel activeren?

• Folkert_R

Folkert_R

Regio IJmond

Gewoon zeggen dat ze oplichters zijn en dan op het gevoel spelen _/-\o_

Per slot van rekening zijn ze hier nog steeds te koop. Daar staat hun naam op.

snip

teacher wijzigde deze reactie 25-03-2012 23:30 (76%)

• 452330
nvm

452330 wijzigde deze reactie 26-03-2012 19:36 (99%)

• W3ird_N3rd

W3ird_N3rd

Volgens mij kan je ook de starterskit huren, maar vraag het voor de zekerheid even na bij KPN.

You are not free.

• 452330
Hoe kom je erachter of iemand digitenne heeft..? :D :D

• KC Boutiette
  • Niet online
quote:
Folkert_R schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 00:52:
Zowel de Smartcards van edpnet als die van Online hebben nummers die beginnen met 020 (niet C20 zoals eerder gemeld) en die doen 't niet in de oudere KPN ontvangers.
Ik heb nu digitenne via Online (smartcard begint met 020) en was van plan om een 2e hands digtenne recorder op marktplaats te scoren. Alleen staan daar vooral recorders van KPN op, die dus niet hoeven te werken voor mij. Folkert, welke ontvangers bedoel je met 'de oude'? Weet iemand welke recorders wel met mijn smartcard zouden moeten werken?

• Folkert_R

Folkert_R

Regio IJmond

Dat heb ik proberen uit te zoeken maar niemand hier wil meewerken ;w

Van de nieuw(st)e smartcards van KPN wordt door n winkel beweerd dat deze alleen werken met de
KPN Reboxen en niet met de oudere KPN ontvangers. Helaas heeft deze bron niet gemeld om welke
kaartnummers het hier gaat. Er wordt tevens vermoed dat deze nieuwe reeks smartcards ook aan Online
en edpnet zijn geleverd. Die werken voor zover bekend in ieder geval niet in TF6x00COK en TF5300k.

Ik vermoed dat de nieuwe Rebox tuner en de nieuwe Topfield TBC5000 PVR ongeveer te zelfdertijd zijn
gentroduceerd en dus mogelijk ook met dezelfde kaartreeksen zijn uitgeleverd. De TBC5000 zou dus
een mogelijke kanshebber kunnen zijn.

Edit:
De nieuwste Smartcards uit de winkel zijn van serie 014 5 en blijken naast in de huidige Rebox tuner ook
in de laatste Topfield PVR ready te werken. Bron: digitennewinkel.nl

Folkert_R wijzigde deze reactie 05-04-2012 16:28 (11%)

• KC Boutiette
  • Niet online
Ok Folkert. Bedankt voor de info! Dat wordt dus ff proberen voor het kopen.

• Edje_Kroketje
  • Niet online
Alle ontvangers die KPN levert accepteren alle kaarten. In het verleden was dat anders.
De kaarten waar over gesproken wordt en die het niet doen in eerder geleverde ontvangers beginnen met 014 55.

Edje_Kroketje wijzigde deze reactie 27-03-2012 20:21 (38%)

• Folkert_R

Folkert_R

Regio IJmond

quote:
Edje_Kroketje schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 20:18:
  1. Alle ontvangers die KPN levert accepteren alle kaarten.
  2. In het verleden was dat anders.
  3. De kaarten waar over gesproken wordt en die het niet doen in eerder geleverde ontvangers beginnen met 014 55.
3. is in volle tegenspraak met 1. en 2. maar een kniesoor die daar op let

Hier meer info daarover.

En hier over bestaande kaartseries 013xx 01428 01429 en 01430

Die info is weliswaar van 2008 maar mijn stokoude (geheel groene) KPN kaartje is inderdaad een 014
28xx xxxx en mijn relatief nieuwe TF5300k van begin 2010 werd nog steeds geleverd met een 014
30xx xxxx kaartje. Mijn Digitenne Finepass kwam met een Digitenne 013 81xx xxxx kaartnummer.

Ik vermoed dan ook dat 01455 een op zich zelf staande serie is met niets er tussen in aan-
gezien de shop die de oude kaartjes nog in voorraad heeft ook over 0143x kaartjes beschikt.

Hoewel 't nog steeds mogelijk is dat de nieuwere kaartjes technisch anders zijn dan de oude begint 't
er steeds meer op te lijken dat er nog wel degelijk een CAM-lock zit op de oudere ontvangers van KPN.

Misschien dat er een goede reden is waarom de 014 series niet meer op elkaar aansluiten want anders
zou je bijna gaan denken dat KPN dit met opzet gedaan heeft.

Iemand trouwens een idee wat er met die 01429 kaartjes aan de hand zou kunnen zijn?
Misschien iets met Scarlet of Tele2? Dat argument van speciale actie klinkt iets te oubollig.
Wat zou een geloofwaardige reden kunnen zijn om een bepaalde kaart reeks te weigeren.

Folkert_R wijzigde deze reactie 28-03-2012 23:23 (3%)

• franssie

franssie

Save the albatross

@folkert_r je analyse lijkt te kloppen. Er zit een lock op veel ontvangers die uitgeleverd zijn.
@edje - wat je zegt klopt vwb de nu uitgeleverde ontvangers misschien wel, maar verder niet. Ik heb nog een groene digitenne kaart die niet in elke ontvanger werkt. Lijkt toch een soort simlock op sommige ontvangers te zitten, in mijn AZ-Box werkt alles*.

*) dat gezegd hebbende moet ik nog eens wat testen maar ik dacht de meeste kaarten er wel in gehad te hebben, dus 90% zeker. Ik heb echter geen tele2 kaart dus als die niet meer in de update cyclus van digitenne/KPN zit dan valt zo'n kaart wel uit, ligt dan niet aan de ontvanger maar aan de aanbieder die niet meer bestaat.

franssie wijzigde deze reactie 28-03-2012 01:37 (31%)

• Folkert_R

Folkert_R

Regio IJmond

quote:
franssie schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 01:24:
@folkert_r je analyse lijkt te kloppen. Er zit een lock op veel ontvangers die uitgeleverd zijn.
quote:
@edje - wat je zegt klopt vwb de nu uitgeleverde ontvangers misschien wel, maar verder niet.
quote:
Ik heb nog een groene digitenne kaart die niet in elke ontvanger werkt.
Oh, dat verbaasd me zeer. Weer wat nieuws. Nummertje?
KPN niet op Digitenne of Digitenne niet op KPN, okee, maar n specifieke KPN reeks die niet op alle KPN ontvangers werkt?! What next.
quote:
Lijkt toch een soort simlock op sommige ontvangers te zitten, in mijn AZ-Box werkt alles*.

*) dat gezegd hebbende moet ik nog eens wat testen maar ik dacht de meeste kaarten er wel in gehad te hebben, dus 90% zeker. Ik heb echter geen tele2 kaart dus als die niet meer in de update cyclus van digitenne/KPN zit dan valt zo'n kaart wel uit, ligt dan niet aan de ontvanger maar aan de aanbieder die niet meer bestaat.
AZ-box heeft geen CAM-lock dus elke kaart die niet geaccepteerd wordt is waarschijnlijk technisch defekt.
Daarentegen schijnen er Conax modules te zijn die toch niet met elke Conax smartcard overweg kunnen
dus is het ook niet geheel onmogelijk dat er een kaart zou kunnen zijn (zoals van die nieuwe KPN kaartjes)
die desondanks niet door jouw box wordt geaccepteerd.

• Folkert_R

Folkert_R

Regio IJmond

Met beterekking tot de niet meer te activeren losse kaartjes, bij (notabene) KPN dochter Telfort weten
ze ook nog steeds van niks: mariusbrouwe in "Telfort Internet ervaringen topic - Deel 19"

Net als bij KPN iTV konden Telforters zich hier gratis aanmelden voor KPN Digitenne
maar komen ze er nu achter dat ze daar ineens 4 per kaart per maand voor kwijt zijn.

Overigens zegt KPN dat dit per 1 maart het geval is, echter stond de huidige informatie blijkbaar ook in
januari al zo op de Digitenne site, getuige weerstand in "Telfort Internet ervaringen topic - Deel 19"

• giant2000
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 01-07-2013
quote:
Alle ontvangers die KPN levert accepteren alle kaarten.
Ik heb een KPN Samsung tuner liggen die mijn blauwe Digitenne kaart niet accepteerd. Dus klopt niet helemaal.

2,00 m. + begane grond

• Edje_Kroketje
  • Niet online
quote:
giant2000 schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 10:05:
[...]

Ik heb een KPN Samsung tuner liggen die mijn blauwe Digitenne kaart niet accepteerd. Dus klopt niet helemaal.
Je Quote mij maar half:
quote:
Alle ontvangers die KPN levert accepteren alle kaarten. In het verleden was dat anders.
Die Samsung, minimaal 5 jaar oud is toch echt uit het verleden

• giant2000
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 01-07-2013
quote:
Edje_Kroketje schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 10:19:
[...]

Je Quote mij maar half:
[...]

Dan zijn het dus de tuners die KPN op dit moment levert. Ik wist niet dat die mijn oude Digitenne kaart accepteerde. Goed dat ik het weet.
Hoe zit dat met de CAM's voor in de TV's?

2,00 m. + begane grond

• Folkert_R

Folkert_R

Regio IJmond

quote:
En jij verschuilt je weer eens achter zo'n totaal doorzichtig argument terwijl het een kleine moeite is om je
post even zodanig aan te passen dat ie voor iedereen duidelijk is nu je daar door 3 mensen op gewezen bent.
quote:
[...]

En nu was jij 't die zichzelf weer selectief quote om onder je ongelijk uit te komen.
Hetzelfde slechte argument woord voor woord nog eens herhalen maakt 't ook niet ineens beter.

Blijft staan dat regel 3 regel 1 en 2 ontkent, ook nadat je regel 1 aanpast naar huidige KPN ontvangers.

Tenzij je dus weer eens over informatie beschikt die je opzettelijk hebt achtergehouden ondanks dat er
momenten zijn geweest waarop je die informatie vrijwillig met ons had kunnen delen. Zoals het er nu
bij staat doen die nieuwe kaartjes het alleen in de Reboxen en dat zou inhouden dat ze 't niet doen op
de huidige Topfield recorder.
Daarover zijn vragen gesteld en suggesties geopperd waar je je bijdrage aan had kunnen leveren maar dat
heb je niet gedaan. In plaats daarvan kom je weer eens met 3 niets zeggende oncontroleerbare one liners.
Die controleerbaarheid is juist zo belangrijk als je zelf uit die one liners je conclusies moet gaan trekken.
Ook heb ik nog nergens gelezen dat de 020 kaartjes 't wel doen op de huidige KPN ontvangers.
Dat zijn enkel nog verwachtingen.

Waarom kun jij nou nooit eens in begrijpelijk nederlands zeggen wat je weet en hoe je daar aan komt en
waarom moet dat elke keer weer met een roffel op de KPN trom gepaard gaan.

Overigens zou die Samsung dat digitenne kaartje gewoon moeten accepteren als ie z'n updates heeft gehad.
Van de Samsungs is ieder geval wel bekend dat de CAM-locks eraf zijn gehaald via updates. De Samsungs
in mijn omgeving accepteren het dan ook probleemloos. Ook mijn TF5300k heeft er geen problemen mee dus
ligt 't voor de hand dat ze 't ook doen in de andere KPN Topfields. Alleen de Nozema Digitenne ontvangers zijn achtergebleven met een provider CAM lock.

Modbreak:
En nu is het afgelopen met deze vervelende ondertoon..

"Regel 3 die 1 en 2 ontkent", kom op. Ooit gehoord van aanvullende voorwaarden? Een tweede, derde, vierde afwijkende voorwaarde kan altijd toegevoegd worden, aangezien er specifieke of uitzonderlijke situaties kunnen zijn.

Een winkel zegt ook vaak:
quote:
1- Wij leveren 2 jaar garantie op al onze producten.
2- Dit geldt echter niet voor accu`s, laders, software, allerhande meuk...
Ze hebben het eerste echter al gezegd. Is het dan fout? Nee, want door het geheel te lezen, staat het in de juiste context.

Daarnaast wordt het als zeer vervelend ervaren als je op de man afspeelt door te spreken van 'suggestie', 'opzettelijk', 'one liners', 'begrijpelijk Nederlands gebruiken'.

Als je commentaar of kritiek hebt, kun je dat ZELF ook op een fatsoenlijke manier doen, middels correct/gepast taalgebruik, het verzoek om meer signaalwoorden te gebruiken of je maakt gewoon een topicreply aan.

Ik verzoek je dan ook zeer dringend deze wijze van aanspreken te staken.

De discussie op deze manier is nu dan ook afgelopen.

Michael Knight wijzigde deze reactie 29-03-2012 22:01 (18%)
Reden: ongewenst gedrag

• Edje_Kroketje
  • Niet online
quote:
giant2000 schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 15:42:
[...]

Dan zijn het dus de tuners die KPN op dit moment levert. Ik wist niet dat die mijn oude Digitenne kaart accepteerde. Goed dat ik het weet.
Die CAM's zijn sowieso universeel, die accepteren alles.

• Folkert_R

Folkert_R

Regio IJmond

quote:
giant2000 schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 15:42:
[...]

Daar kan wel degelijk ook een CAM-lock opzitten als deze bvb in bruikleen geleverd wordt door de provider zelf. Een CAM-lock bij een apparaat met CAM-lock zit nl ook in het CAM-gedeelte zelf dus is een CAM met een CAM-lock ook helemaal niet onvoorstelbaar. Leveranciers van universele CAMs hebben daar natuurlijk helemaal geen baat bij. KPN heeft de mogelijkheid van CAM-locks op z'n ontvangers laten varen dus zal je er bij de door KPN geleverde CAMs vrij zeker ook geen last mee krijgen mocht je die ooit met een andere provider willen gebruiken. Maar met al die gedwongen winkelnering van tegenwoordig zal je daar waarschijnlijk toch niks mee opschieten. En in tegenstelling tot een complete ontvanger valt er aan een CAM weinig eer te behalen voor wat betrefd een voorkeur in gebruik.

Pagina: 1 ... 9 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.

Apple iPhone 6Samsung Galaxy Note 4Apple iPad Air 2FIFA 15Motorola Nexus 6Call of Duty: Advanced WarfareApple WatchWorld of Warcraft: Warlords of Draenor, PC (Windows)Microsoft Xbox One 500GBWebsites en communities

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True