[DVB-T] Het grote Digitenne topic deel 10 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 15 Laatste
Acties:
  • 110.480 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 205081 schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 17:36:
[...]

[MODBREAK]
En nu is het afgelopen met deze vervelende ondertoon..

Daarnaast wordt het als zeer vervelend ervaren als je op de man afspeelt door te spreken van 'suggestie', 'opzettelijk', 'one liners', 'begrijpelijk Nederlands gebruiken'.

Als je commentaar of kritiek hebt, kun je dat ZELF ook op een fatsoenlijke manier doen, middels correct/gepast taalgebruik, het verzoek om meer signaalwoorden te gebruiken of je maakt gewoon een topicreply aan.

Ik verzoek je dan ook zeer dringend deze wijze van aanspreken te staken.

De discussie op deze manier is nu dan ook afgelopen.

[/MODBREAK]
_/-\o_ Waarvoor mijn dank en ik had hem niet eens zelf aangemeld _/-\o_

[ Voor 19% gewijzigd door Edje_Kroketje op 29-03-2012 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 205081

Anoniem: 205081 schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 00:01:
Vraagje over de antenne wizard.

In de loop van dit jaar worden de kanalen boven 60 naar andere kanalen omgezet.
Op programmaplaats 29 worden we op dit moment doodgegooid met een instructie fimpje hoe we daar straks op moeten reageren als die kanalen daadwerkelijk zijn omgegooid.
Wat blijkt nou, die procedure is helemaal niet anders dan wanneer we de ontvanger voor de eerste keer zouden installeren.

Nou had ik ooit begrepen dat die antenne wizard er was om te voorkomen dat de ontvanger kanalen gaat scannen die in een andere provincie gebruikt worden, dus met andere woorden alleen de kanalen die in de eigen provincie worden gebruikt.
Dit om te voorkomen dat programma plaatsen worden bezet met bouquetten uit een buur provincie en de bouquetten uit de eigen provincie op reserve plaatsen worden geplaatst enkel omdat die kanalen later worden gescant dan die die in de buur provincie worden gebruikt.

Als simpele ziel denk je dan dat in die antenne wizard enkel een lijst met kanaalnummers is opgeslagen.
Dus als je één van die kanaal nummers vervolgens gaat wijzigen (van boven 60 naar beneden 60) moet je dan ook niet die antenne wizard gaan aanpassen middels een update van alle ontvangers die zo'n wizard hebben? Want als dat nieuwe kanaal er niet in staat wordt het alsnog niet gescand en het bijbehorende bouquet ook niet gevonden. Alle instructie ten spijt.

Of zit 't slimmer in elkaar? Moet haast wel zou je zeggen.
Is er per provincie misschien een andere provider ingesteld en hoeft de ontvanger dus enkel maar te filteren op de juiste provider?

Wie o wie?
Okee, dit kan dus allemaal naar de prullebak.
De antennewizard doet helemaal niks, anders dan enkel de tuner op een kanaal zetten waarop voor
de desbetreffende regio een signaal uitslag verwacht mag worden zodat je je antenne netjes kan
uitrichten zonder eerst kennis te hoeven hebben van kanaal nummers van je regio. Dan valt de
ietwat vreemde term antenne wizard ineens zomaar op z'n plaats. Juist omdat KPN er de installatie
procedure aan vast heeft geknoopt zijn we er iets diepers achter gaan zoeken wat er helemaal niet is.
Het is eigenlijk dezelfde functionaliteit als die onder het SAT M1 of ANT Antenne Optimalisatie
knopje zit voor een al geinstalleerde ontvanger maar dan nu voor een nieuw uit de doos ontvanger.
Ook de signaal sterkte functionaliteit van de TF5300k (rood) werkt op afroep bij de Antennewizard.
De installatie procedure verloopt niet wezenlijk anders dan als je zonder antennewizard zou hebben
gescant. De sterkste kanalen winnen nog steeds van de zwakkere voor hun plek in de voorkeurs lijst
en ingeval van een naburige regionale zender gaat die nog steeds op 22 ipv de eigen regionale zender.

De antenne wizard gaat dus voor Groningen niet meer werken nadat bouquet 1 daar van plaats is verhuisd.
Misschien dat KPN toch nog gaat besluiten om een update uit te doen gaan (fingers crossed).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:52
Irritant dat sinds een tijdje de ondertiteling aan staat op BBC...ik heb alles geprobeerd maar kan deze niet uitschakelen. Hebben meer dit euvel?

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 205081 in "\[DVB-T] Het grote Digitenne topic deel 10", laatste alinea

In ieder geval voor wat betreft de TF5300k.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 205081 op 31-03-2012 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cobb schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 20:39:
Irritant dat sinds een tijdje de ondertiteling aan staat op BBC...ik heb alles geprobeerd maar kan deze niet uitschakelen. Hebben meer dit euvel?
Je kan hem uitzetten met de ondertitelingsknop naast de teletekstknop. En als je hem voor altijd wil killen in het taalmenu (even uit mijn hoofd). RTFM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:52
Dan moet ik maar even gaan zoeken, ik gebruik een module in mijn tv daar zit geen ot knop op...

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aart44
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-06 08:00
Cobb schreef op zondag 01 april 2012 @ 13:20:
Dan moet ik maar even gaan zoeken, ik gebruik een module in mijn tv daar zit geen ot knop op...
Maar er is toch wel een afstandsbediening bij met een knop sub of subtitle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
aart44 schreef op zondag 01 april 2012 @ 16:00:
[...]

Maar er is toch wel een afstandsbediening bij met een knop sub of subtitle.
Meestal is die er inderdaad wel. Vaak ziet hij er uit als een teletekstknop maar dan met 1 lijntje erin, in plaats van 3 of 4 die die teletekstknop heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-05 22:54
Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/a29pir.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Merkwaardig,
ik had zonet een bericht van de ontvanger rechtsboven in m'n scherm staan tijdens CSI Miami op 5.
Op ongeveer de zelfde plek als waar de programma naam verschijnt bij PIP.
De text was "Nieuws" en veranderde in "News" nadat ik -om zeker te zijn- de menu taal veranderde naar Engels. Het overleefde dus dat uitstapje naar Setup maar 't verdween helaas nadat ik nog een ander uitstapje naar Radio maakte. Uiterst merkwaardig allemaal. Dacht zelfs heel even dat er een update was.

Overigens -nu ik er over na begin te denken- had ik eerder op de avond al een probleem met een opname programmeren via EPG waar de 5300 meteen van 't duplicate reservation scherm doorsprong naar het timer settings scherm. En tijdens CSI Miami zaten er nogal wat hikken en andere storingen in 't beeld.
Vermoedelijk was de ontvanger weer eens zachtjes aan aan 't crashen.
Toch raar dat na het verdwijnen van die tekst de storingen ook meteen over waren.

Naderhand nog geconstateerd dat het onderwerp van de duplicate reservation -'The Unit'- (al weer) niet is opgenomen (week eerder ook al niet) en dat de tijd slider en info functie bij afspelen wel werkten maar niet vanzelf weer verdwenen en/of geupdate werden.

Na uit- en aanschakelen werkt alles weer normaal maar de default groeps namen in de Fav List die ik
eerder had verwijderd of omgenoemd zijn nu weer terug. Er zit blijkbaar een of ander disaster recovery
mechanisme in de Firmware.

Edit: Opgelost.

Wat blijkt nou, mijn favoriete zenders zaten ongemerkt weer terug onder favorieten lijst News/Nieuws
en als je van een favoriet lijst gebruik maakt wordt die -in tegenstelling tot de standaard zenderlijst- kort
bij 't over schakelen (of bij info toets) in de rechter bovenhoek getoond. Die terugval naar de standaard
lijstnamen moet dus al voor of tijdens de storing zijn gebeurd. Als je een uitstapje maakt naar radio blijkt
bij terug komst dat je weer in je standaard programma lijst staat, hetgeen verklaart waarom het 'probleem'
als vanzelf 'verdween'.

[ Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 205081 op 02-04-2012 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 453426

Anoniem: 262821 schreef op maandag 19 maart 2012 @ 20:39:
Hey,

Vandaag heb ik een Elgato EyeTV One aangeschaft, het leek mij een mooie oplossing om op mijn iDevices televisie te kijken. (iMac/Macbook/iPhone).. eenmaal alles aangesloten krijg ik bij alle zender (m.u.v. ned1/2/3) deze error:

Card problem - check card

Wat kan ik hieraan doen?

Mvg,

Jelmer
Dit probleem heb ik ook met de EyeTV One voor Digitenne. Ik heb inmiddels drie EyeTV's en vier Digitenne smart cards (waarvan een door KPN opgestuurd) geprobeerd en allemaal resulteren in de foutmelding "Card problem -- check card" bij de encrypted kanalen.

Zijn er EyeTV One voor Digitenne gebruikers die dit probleem niet hebben? Weet iemand de oplossing?

Groet,
Lieven

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 453426 schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 00:14:
[...]

Dit probleem heb ik ook met de EyeTV One voor Digitenne. Ik heb inmiddels drie EyeTV's en vier Digitenne smart cards (waarvan een door KPN opgestuurd) geprobeerd en allemaal resulteren in de foutmelding "Card problem -- check card" bij de encrypted kanalen.

Zijn er EyeTV One voor Digitenne gebruikers die dit probleem niet hebben? Weet iemand de oplossing?

Groet,
Lieven
Ik zie wel dat je alle zenders zegt maar even specifiek wil ik je vragen toch even te kijken, krijg je dit probleem ook als je op RTL4 probeert te kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 453426

Ja, RTL 4 geeft, net als alle andere betaallkanalen, de foutmelding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dan zit er niets anders op dan je leverancier of de importeur te contacten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-12-2024
Anoniem: 205081 schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 17:36:
[...]
Overigens zou die Samsung dat digitenne kaartje gewoon moeten accepteren als ie z'n updates heeft gehad.
Van de Samsungs is ieder geval wel bekend dat de CAM-locks eraf zijn gehaald via updates. De Samsungs
in mijn omgeving accepteren het dan ook probleemloos. Ook mijn TF5300k heeft er geen problemen mee dus
ligt 't voor de hand dat ze 't ook doen in de andere KPN Topfields. Alleen de Nozema Digitenne ontvangers zijn achtergebleven met een provider CAM lock.
Begrijp ik nou hieruit dat de oude Samsungs uit het verleden (wat heet: oktober 2004) en de TF-5300k kaarten van andere providers accepteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

In principe wel, in de praktijk waarschijnlijk niet.

Is waarschijnlijk ook geen pijl op te trekken want wat er met de ene update af is gehaald kan er eventueel
met een volgende weer op zijn gezet. Zoals het er nu naar uit ziet zit er een seriereeks CAM-lock op de
oudere ontvangers. Tot en met 014 3xxx xxxx zit je goed, daarboven fout.

En misschien is er toch nog iets raars met reeks 014 29.
Als Franssie nou nog even kan melden welk groene digitenne kaart er niet in elke KPN ontvanger werkt?

Edit:
Die 014 55xx xxxx losse kaarten die het alleen zouden doen in de Rebox zouden het volgens de winkel
die ze nog levert ook in de Topfield TBC5000 PVR ready moeten doen. De kans dat die dan ook met
020 kaartjes werken is daarmee weer groter geworden. Een tweedehandswinkel in Alkmaar schijnt er
daarvan nog een aantal te hebben, voor een vriendenprijsje.

[ Voor 45% gewijzigd door Anoniem: 205081 op 06-04-2012 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _XipHiaS_
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik weet niet of het al eerder is langsgekomen, maar ik wilde het toch even melden. Toen ik in 2009 voor Digitenne koos vond ik dit vooral een interessante goedkope en flexibele oplossing, mede door de de prijs van inmiddels 9 Euro. En flexibel, omdat je 2 extra kaartjes kunt kopen en laten registreren op je abbo, voor zover ik toen dacht, zonder extra kosten, behalve voor de aanschaf van de kaartjes natuurlijk. Lekker handig voor de TV's op de slaapkamers.

Gister wilde ik daar eindelijk gebruik van maken, kaartje gekocht en even bellen met KPN om het kaartnummer te laten registreren. Nu blijkt dat voor iedere extra kaart er ineens 4Euro extra moet worden betaald per maand???
Hebben meer mensen dit ondervonden?

En de mensen die reeds extra kaarten hebben laten registreren in het verleden, zijn die ook meer gaan betalen?
Als dit niet zo is voelt dat een tikkie belazerd en lijkt me een beetje discriminerend.

Dus even kijken of het aan mij licht of niet, anders wordt dit een gevalletje Radar, niet dat 4 Euro een enorm bedrag is, maar voor 2 kaartjes is dat waarschijnlijk 8?, dus dat betekent bijna een dubbele abbo prijs, niet leuk.

[ Voor 17% gewijzigd door _XipHiaS_ op 03-04-2012 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
_XipHiaS_ schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 22:58:
Ik weet niet of het al eerder is langsgekomen, maar ik wilde het toch even melden. Toen ik in 2009 voor Digitenne koos vond ik dit vooral een interessante goedkope en flexibele oplossing, mede door de de prijs van inmiddels 9 Euro. En flexibel, omdat je 2 extra kaartjes kunt kopen en laten registreren op je abbo, voor zover ik toen dacht, zonder extra kosten, behalve voor de aanschaf van de kaartjes natuurlijk. Lekker handig voor de TV's op de slaapkamers.

Gister wilde ik daar eindelijk gebruik van maken, kaartje gekocht en even bellen met KPN om het kaartnummer te laten registreren. Nu blijkt dat voor iedere extra kaart er ineens 4Euro extra moet worden betaald per maand???
Hebben meer mensen dit ondervonden?
Ja, als je even door de laatste pagina's zoekt zal je zien dat meer mensen dat hebben ondervonden.
En de mensen die reeds extra kaarten hebben laten registreren in het verleden, zijn die ook meer gaan betalen?
Ik betaal nog steeds €9,-.
Dus even kijken of het aan mij licht of niet, anders wordt dit een gevalletje Radar, niet dat 4 Euro een enorm bedrag is, maar voor 2 kaartjes is dat waarschijnlijk 8?, dus dat betekent bijna een dubbele abbo prijs, niet leuk.
Inderdaad, dan is het net zo duur als kabel..

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Die 4€ is de huur voor een ontvanger of insteek kaart, inclusief smartcard.
Als je een kaart aanmeld en je krijgt die ontvanger cq insteek kaart niet thuisgestuurd dan is KPN in gebreke.
Dat een kaartje zowiezo geaccepteerd wordt moet eigenlijk al niet kunnen aangezien die huur ontvanger of insteek-kaart al met een kaartje komt.

Waar heeft XipHiaS die kaart eigenlijk gekocht want eigenlijk zouden die nu niet meer te koop mogen zijn.

Hoewel er nergens een pers bericht te vinden is over de wijzigingen wordt je toch wat wijzer in de veel gestelde vragen sectie bij KPN :

Digitenne: Hoe activeer ik mijn Smartcard?
  • Activeren van de Smartcard Hebt u de tv-ontvanger en Smartcard bij KPN gekocht, dan is de Smartcard al geactiveerd. Hebt u de Smartcard ergens anders gekocht, dan moet u de Smartcard voor gebruik eerst activeren.Is de Smartcard nog niet geactiveerd, dan kunt u alleen Nederland 1, 2 en 3 bekijken. De andere zenders worden beschikbaar zodra de Smartcard geactiveerd is.
Voorbereiding
In de verpakking (of via een aftrekbare sticker op de verpakking) vindt hij een voucher met een unieke vouchercode.

U hebt Digitenne gekocht, zoals u weet (zie ook instructies op de verpakking) wordt uw kooppakket
omgezet in een huurabonnement
. U krijgt uw aankoopbedrag teruggestort op uw rekeningnummer.

Digitenne: Ik ben mijn Smartcard kwijt, wat nu?
  • Als u uw Smartcard kwijt bent dan adviseren wij u
...
Het is niet meer mogelijk om losse smartcards te kopen.
KPN levert de smartcard ALTIJD in combinatie met de tv-ontvanger.

KPN vindt kwaliteit belangrijk en kan deze kwaliteit niet waarborgen als de KPN smartcard gebruikt wordt in apparatuur die niet bij KPN of partners van KPN zijn aangeschaft. Aangeboden tv-ontvangers via niet KPN-gerelateerde sites ondersteunt KPN niet, ondanks dat deze tv-ontvangers er wellicht hetzelfde uitzien.
Vaak blijkt de software in de tv-ontvanger afwijkend te zijn en bestaat de kans dat de tv-ontvangers op een oneigenlijke wijze verkregen zijn en daardoor goedkoop aangeboden worden.

Het excuus van KPN voor deze operatie is dus dat er te veel namaak of gestolen Digitenne ontvangers op
de markt circuleren. Ben benieuwd wanneer de lijst met niet door KPN Digitenne ondersteunde nep TV's
gaat uit komen.

En deze wilde ik jullie ook niet onthouden (vanwege bericht hierboven):

Digitenne: Ik kan niet alle zenders bekijken
  • Als u Digitenne langere tijd niet gebruikt hebt dan kan het voorkomen dat u alleen Nederland 1, 2 en 3 kunt bekijken
.
Oplossing
Stem de tv-ontvanger af op RTL4. U krijgt de melding dat u de zender niet kunt bekijken.
De Smartcard meldt zich automatisch opnieuw aan. Zodra de Smartcard weer aangemeld is,
kunt u weer alle zenders bekijken.

[ Voor 78% gewijzigd door Anoniem: 205081 op 04-04-2012 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _XipHiaS_
  • Niet online
Iemand ervaring met EPDNet. Kaartje van mijn oom gekregen, die gaat ook weer over op iets anders, hij had ze gekocht toen dat nog mogelijk was, bij KPN winkel, zijn witte kaartjes met groen label.... denk uit 2008 of '9.
Heb die eerst netjes afgemeld, waarbij er natuurlijk niet werd gerept dat bij heractivering nu 4Eu moest worden betaald....
Kan zo net zo goed weer over op iets anders, kabel of dvb-s misschien zelfs, kost hooguit een keer decoders aanschaffen. misschien wil kpn wel stoppen met dvb-t net als dvb-h, want dit is klanten wegjagen. Nee volgens de "dame" kreeg ik voor die 4 Euro geen decoder toegezonden. Lijkt erop dat er nogal verschillend wordt gehandeld bij de KPN...

[ Voor 57% gewijzigd door _XipHiaS_ op 04-04-2012 08:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-12-2024
Misschien zou EDPnet of Online nog een oplossing kunnen zijn voor mensen die extra smartcards nodig hebben. Als het kan met EDPnet-smartcards in mijn eigen KPN-apparatuur is dat voor € 6,95/maand (eigenlijk € 83,40/jaar) wel aantrekkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _XipHiaS_
  • Niet online
Hageneis schreef op woensdag 04 april 2012 @ 09:49:
Misschien zou EDPnet of Online nog een oplossing kunnen zijn voor mensen die extra smartcards nodig hebben. Als het kan met EDPnet-smartcards in mijn eigen KPN-apparatuur is dat voor € 6,95/maand (eigenlijk € 83,40/jaar) wel aantrekkelijk.
Ik probeer nog even info te vinden of de kaartjes van EPDNet in de decoders van de KPN werken (oa TF6000COK). Want het ziet er naar uit dat die niets extra's voor het gebruik van meerdere kaartjes vragen.

[ Voor 9% gewijzigd door _XipHiaS_ op 04-04-2012 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

http://www.sat4all.com/fo...iew__findpost__p__2069569
Vandaag heb ik de Online Digitale TV ontvanger binnen gekregen. Smartcard voor gebruik van Digitale Televisie, welke begint met 020 werkt helaas niet in mijn Topfield TF6000COK ontvanger. Jammer, zoveel concurrentie heb je daardoor niet echt.
De kaartjes van edpnet beginnen ook met 020 en ook dat was hier kortelings al eerder gemeld.

Het enige wat bekend is van edpnet is dat die extra kaartjes 20€ kosten.
De link naar hoe je daar aankomt en of er een maximum is en wat een extra start pakket kost loopt dood op deze pagina.

Edit:
Als je je pakket wilt kiezen kom je in een scherm waarin 't lijkt alsof je eerst klant moet worden.
Als je echter het email adres vak leeg laat en doorklikt kom je in een bestel scherm terecht waarin
je je gewenste configuratie zou moeten kunnen opgeven maar vervolgens gaat 't daar alsnog mis.
Ook de pop-up informatie is zeer verwarrend. Zo zijn de losse kaartjes alleen bedoeld voor edpnet
apparatuur (anders eigen risico) maar de edpnet (koop) apparatuur wordt al met kaartje geleverd.
Het gratis start pakket daarentegen weer niet. Ook kun je maar 1 los kaartje aanvinken.
Kortom: een drama.
Die koop apparatuur kost overigens 100€.

[ Voor 64% gewijzigd door Anoniem: 205081 op 07-04-2012 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ze zijn nu helemaal doorgeschoten bij KPN _/-\o_
Das balen, zit te wachten op pakketje van Edpnet.
Bel toch maar eens, zijn er problemen met het activeren van de kaarten. Zoals ik begrijp ligt het probleem bij Kpn.
Zeker teveel nep edpnet digitenne ontvangers in omloop.

Ook bij KPN dochter Telfort blijven ze nog steeds om de hete brij heen draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 205081 in "\[DVB-T] Het grote Digitenne topic deel 10"
[.over TF5300k firmware updates.]
  • Overigens mag er wat mij betreft best nog eentje komen om die maffe spook timer opnames uit de EPG te bannen en ook de opstart en het zappen mag van mij een stuk sneller (en zekerder). Eerder al eens meegemaakt dat de display omgekeerd werkte aan de aan/uit toestand: tijdweergave tijdens aan, kanaal nummer tijdens uit.Ook meegemaakt dat de recorder fingeerde dat de afstandbediening op een knopje bleef hangen terwijl het de recorder zelf was die dacht dat er iets binnenkwam en het voorgaande com-mando bleef herhalen. Een zakdoek losjes over de display maakte daar vreemd genoeg een eind aan en een dag later was 't probleem vanzelf opgelost.En vandaag had ik weer dat ie zonder harde schijf was opgestart.
http://forum.www.trosrada...ic.php?p=1001429#p1001429
  • Sinds vanavond het volgende probleem: de afstandsbediening van mijn TF5300k is niet meer te gebruiken. [u]Het lijkt wel alsof de recorder denkt dat het knopje van de afstandsbediening blijft hangen[/u]. Druk ik bijvoorbeeld op 'pauze', dan springt de recorder razendsnel naar en van pauze. Dit geldt voor alle knoppen, dus zappen is er ook niet meer bij (je rolt als een razende door de hele lijst met zenders). Het ledje dat normaal aangaat bij ontvangst van een signaal van de afstandsbediening knippert vrolijk in de maat mee, zelfs als ik ondertussen de batterijen uit de afstandsbediening haal. Dat signaal ontvangt'ie dus helemaal niet. Bedienen van de recorder met de knoppen op het apparaat zelf werkt probleemloos. Iemand enig idee wat de oorzaak en - belangrijker nog - de oplossing is?
Dat van de klok tijdens aan was overigens in 2008 ook al bekend.

Die litanie aan problemen met deze recorder houdt dus nu al bijna 4 jaar aan.

Verder weet ik nu ook wat de oorzaak is van de crash die o.a. herkenbaar is aan informatie die in de
rechter bovenhoek van 't scherm blijft staan. Het zal denk ik niet echt verbazen dat dit weer met de
spooktimer opnames in de EPG te maken heeft.

De TF5300k crasht als je een programma vanuit EPG gaat programmeren met de record toets als het
desbetreffende programma al in de opname timer lijst staat omdat er een wekelijks of anderszins repe
terende reservering voor is gedaan maar dit niet duidelijk is omdat de re-presentatie hiervan in de EPG
naar een spookplaats is opgeschoven. Op dat moment springt de ontvanger via het dubbele reserverings
scherm meteen door naar het Timer instellingen menu en op dat moment is de crash een feit. Hoewel
de ontvanger nog steeds lijkt te werken doen een aantal functies het effectief niet meer waaronder ook
opnemen. De bewuste reservering wordt gewoon afgewerkt, dwz schuift gewoon door maar word effectief
niet uitgevoerd. Ook opnemen van het lopende programma lijkt te worden uitgevoerd maar in werkelijkheid
wordt er geen byte opgenomen. Ook treden er haperingen op in de ontvangst.

Gewoon uit- en weer aan schakelen verhelpt de storing.
Tot nog toe niet gemerkt dat de standaard favorieten lijsten als gevolg hier van weer terug waren, dat schijnt
er los van te staan want die had ik gisteren al weer terug nadat ik ze de vorige keer weer had opgeschooond.

Update:
Die als bij toverslag terugkerende favorieten default lijstnamen ligt aan het wisselen van de menutaal.
Dan komen eerst enkel de overgebleven cq hernoemde lijsten default uit de ingestelde menutaal terug.
Ga je echter via Setup de menulijsten editen zijn ze ineens allemaal met default naam weer terug.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 205081 op 06-04-2012 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _XipHiaS_
  • Niet online
Heb ook maar even een e-mailtje naar de klantenservice over wat ze hiermee willen bereiken.
Maar inderdaad, het zijn XXL weken bij de KPN, de prijzen gaan omhoog, wel een toepasselijke naam voor hun actie :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

http://dvbt4all.nl/digitenne/kanalen-en-zenders

Bouquetten genummerd 1 t/m 5

http://radio-tv-nederland.nl/dvbt/digitenne-kpntv.html

NPO afzonderlijk en de commerciële bouquetten genummerd 1 t/m 4

echter, ook op datzelfde rtvnederland.nl:
http://radio-tv-nederland.nl/dvbt/Kaart met alle DVB-T zenders in Nederland.pdf

hier weer met de bouquetten genummerd 1 t/m 5

Ook hier in Wikipedia: DVB-T-frequenties zijn ze daardoor in opperste verwarring (ondanks hulp van de N3rd).

Wie heeft er gelijk of doen ze er allebei maar een slag naar hoe 't zou kunnen zijn?

Edit:
rtvnederland.nl heeft z'n pagina intussen aangepast.

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 205081 op 17-04-2012 19:52 . Reden: rtvnederland.nl heeft z'n pagina intussen aangepast. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat is je vraag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07-06 18:14
Bestaat er ook een dvb-t tuner speciaal voor radio? Dus dat ik niet mijn tv hoef aan te zeten om een radio signaal te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De ontvangers van KPN hebben allemaal cinch (tulp) connectoren op de achterkant. Die kan je zo op een versterker aansluiten en dan heb je radio zonder dat je de TV aan hoeft te zetten. Als je een CAM (insteekkaart) hebt dan moet uiteraard altijd je TV aanstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zie ik nou goed dat de glorieuze KPN de favorieten lijsten uit de Topfield TBC5000 heeft gesloopt
enkel en alleen om het opname menu onder het FAV knopje te kunnen onder brengen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-04-2023
Anoniem: 205081 schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 23:47:
http://dvbt4all.nl/digitenne/kanalen-en-zenders

Bouquetten genummerd 1 t/m 5

http://radio-tv-nederland.nl/dvbt/digitenne-kpntv.html

NPO afzonderlijk en de commerciële bouquetten genummerd 1 t/m 4

echter, ook op datzelfde rtvnederland.nl:
http://radio-tv-nederland.nl/dvbt/Kaart met alle DVB-T zenders in Nederland.pdf

hier weer met de bouquetten genummerd 1 t/m 5

Ook hier in Wikipedia: DVB-T-frequenties zijn ze daardoor in opperste verwarring (ondanks hulp van de N3rd).

Wie heeft er gelijk of doen ze er allebei maar een slag naar hoe 't zou kunnen zijn?
The Bouquet Recidence... ;)

De bouquetten hebben geen officiele namen of nummers. het zijn er in Nederland per zendmast 5, één FTA en 4 gecodeerd. Bij DVB-S zijn het er zoveel en die wijzigen bijna dagelijks dat men praat over transponders met bijbehorende frequenties.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 282436

Iemand ervaring met slechte ontvangst van Digitenne?
Zelfs met een buitenantenne blijven we het houden.
Terwijl het bij de buurman gewoon goed werkt.
Wat zou het dan kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zet 'm 's bij de buurman neer.
giant2000 schreef op woensdag 11 april 2012 @ 15:46:
[.Bouquetten.]

The Bouquet Recidence... ;)

De bouquetten hebben geen officiele namen of nummers. het zijn er in Nederland per zendmast 5, één FTA en 4 gecodeerd. Bij DVB-S zijn het er zoveel en die wijzigen bijna dagelijks dat men praat over transponders met bijbehorende frequenties.
Met andere woorden die namen zoals "RTS Bouquet 1" en "NTS1 Bouquet 2" enz enz zijn gewoon door
dbvt4all uit de dikke duim gezogen?

Dat zou verklaren waarom goegel deze enkel en alleen op de dvbt4all website terug kan vinden.
Zelfs de copycat (met bronvermelding naar) sites van dvbt4all maken geen gebruik van deze benamingen.

[ Voor 92% gewijzigd door Anoniem: 205081 op 11-04-2012 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:36
@pgrferrari of vermeld welke ontvanger je gebruikt en of er 5 Volt op de antenne staat?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 282436 schreef op woensdag 11 april 2012 @ 16:27:
Iemand ervaring met slechte ontvangst van Digitenne?
Zelfs met een buitenantenne blijven we het houden.
Terwijl het bij de buurman gewoon goed werkt.
Wat zou het dan kunnen zijn?
Brand het lampje wel op de antenne en welke ontvanger gebruik je? Als het een Topfield TF6000COK is dan zou je eens kunnen kijken of je hier last van hebt. Ook kan je de ontvangers van jou en je buurman is even van plaats wisselen.

[ Voor 6% gewijzigd door Edje_Kroketje op 11-04-2012 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Op de KPN helpdesk gebruiken ze consequent Bouquet 1 t/m 5. Waarbij bouquet 1 de regio is, 2 NTS1, 3 NTS2, 4 NTS3 en bouquet 5 NTS4.

Overigens staat NTS staat voor Nationale Transport Stroom en RTS dus voor Regionale Transport Stroom, de officiele KPN BCS benaming.

En wat de rest er lekker zelf bij verzint moet ieder maar voor zich weten _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat je met een beetje aanmoediging toch al niet kan bereiken.
Nu nog een officieel document om 't te bevestigen.

[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 205081 op 12-04-2012 04:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

franssie schreef op woensdag 11 april 2012 @ 17:57:
@pgrferrari of vermeld welke ontvanger je gebruikt en of er 5 Volt op de antenne staat?
Het is gewoon het standaard kastje wat bij Digitenne geleverd wordt.
Weet niet of daar alweer verschil inzit. maar als ik Google op TF6000COK dan is het qua uiterlijk hetzelfde kastje.
Verder maakt het niks uit of ik de buitenantenne of binnenantenne aangesloten heb.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 282436 op 12-04-2012 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
En het lampje brandt ook? Op welke mast probeer je te richten?

Zie ook de opmerkingen van Edje_Kroketje in "\[DVB-T] Het grote Digitenne topic deel 10"

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 282436 schreef op donderdag 12 april 2012 @ 14:28:
[...]

Het is gewoon het standaard kastje wat bij Digitenne geleverd wordt.
Weet niet of daar alweer verschil inzit. maar als ik Google op TF6000COK dan is het qua uiterlijk hetzelfde kastje.
Verder maakt het niks uit of ik de buitenantenne of binnenantenne aangesloten heb.
We willen je wel helpen maar geef nou is antwoord op de vragen 8)7
brand het lampje op de antenne en welke ontvanger is het (staat rechts bovenaan op de ontvanger). De TF6000COK en TF6500COK zien er hetzelfde uit maar hebben andere hardware. Komt nog bij dat met de TF6000COK er soms voedingsproblemen zijn die jouw problemen kunnen veroorzaken. Niet googlen maar ff kijken op de ontvanger. Het komt nogal precies.

Heb je trouwens problemen met alle zenders of met maar een paar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Edje_Kroketje schreef op donderdag 12 april 2012 @ 14:59:
[...]

We willen je wel helpen maar geef nou is antwoord op de vragen 8)7
brand het lampje op de antenne en welke ontvanger is het (staat rechts bovenaan op de ontvanger). De TF6000COK en TF6500COK zien er hetzelfde uit maar hebben andere hardware. Komt nog bij dat met de TF6000COK er soms voedingsproblemen zijn die jouw problemen kunnen veroorzaken. Niet googlen maar ff kijken op de ontvanger. Het komt nogal precies.

Heb je trouwens problemen met alle zenders of met maar een paar?
Het lampje brand van de antenne.
Kan ik moeilijk zeggen vanaf hier als hij 100km verderop staat. ;)
smartcard met het nummer zit eruit uiteraard in, dus kan ook geen mail sturen naar de klantenservice.

Heb idee dat ik er bij de ene zender meer last van heb dan de ander. Maar wel overal dus.
blokjes en dergelijke, of dat het signaal ineens helemaal weg is.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 282436 op 12-04-2012 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En dan de laatste vraag: is het altijd goed geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Edje_Kroketje schreef op donderdag 12 april 2012 @ 15:38:
En dan de laatste vraag: is het altijd goed geweest?
Nee, nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
als het nooit goed is geweest kan het ook je CV ketel of een koelkast zijn die stoort. Verder moet je antenne liefst zicht hebben, dus bij een raam oid (alhoewel je zei dat een buitenantenne buiten ook niet werkte).
Toch raar dat het bij je buurman wel werkt, dus er zit iets in je huis, ontvanger of wat dan ook dat het verschil maakt. De kunst is om dat door eliminatie te vinden (bijv. door ontvanger te wisselen met de buurman, etc etc). Hou ons op de hoogte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ontvangers omwisselen en bij geen verschil de antennes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

franssie schreef op donderdag 12 april 2012 @ 22:23:
als het nooit goed is geweest kan het ook je CV ketel of een koelkast zijn die stoort. Verder moet je antenne liefst zicht hebben, dus bij een raam oid (alhoewel je zei dat een buitenantenne buiten ook niet werkte).
Toch raar dat het bij je buurman wel werkt, dus er zit iets in je huis, ontvanger of wat dan ook dat het verschil maakt. De kunst is om dat door eliminatie te vinden (bijv. door ontvanger te wisselen met de buurman, etc etc). Hou ons op de hoogte!
We hebben soms wel het idee dat het de koelkast is die stoort.
Is het dan gewoon een kwestie van de stekker eruit trekken en dan zou hij niet meer moeten storen?

En zou een speciaal elektrablok helpen om die storing er dan uit te filteren?

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 282436 op 13-04-2012 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
Sommige schakelaars (zoals die in koelkasten ook voorkomen) maken nogal breedbandige pulsen die alles storen. Je zou het op een AM radiootje goed moeten kunnen horen wanneer ie aan en uitslaat. Maar een uurtje de stekker eruit zou ook verschil moeten maken als het de schuldige is. Mocht de koelkast eea veroorzaken dan ben je er nog niet zo uit. Je zou kunnen proberen een ferrietkern om de stekker kabel van de koelkast te zetten, dicht bij de koelkast, mocht deze als antenne werken - maar het effect daarvan is beperkt. koelkast op een andere groep zetten is ook wel ingrijpend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als 't nodig is om de stekker van een koelkast uit 't stopcontact te trekken om vast te kunnen stellen of
deze je TV ontvangst stoort dan wordt 't hoog tijd om een nieuwe te nemen. Scheelt een hoop ijs bikken
en hoef je 's avonds ook je pilsje niet eerst te ontdooien. Koelkasten staan van zichzelf al de meeste tijd uit.

Verstoring door het in en uitschakelen van elektrische apparaten valt niet onder slechte ontvangst.

Elektrische apparaten storen niet constant. Een koelkast heeft volgens mij een inductie motor en die kan
niet storen zoals dat bij een wasmachine of centrifuge motor met vonkende koolborstels bijvoorbeeld wel kan. Maar niemand wast 24 uur per dag en zelfs een wasmachine draait niet constant.

Een constante verstoring moet gezocht worden in apparaten die constant aan staan en in functie zijn.
Als die er niet zijn ligt 't gewoon aan de locatie of aan de ontvanger zelf.
De kortste klap is dat ding gewoon bij de buren uit te proberen.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 205081 op 13-04-2012 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nu dat de glorieuze KPN de los verkochte smartcards in een klap waardeloos heeft ge-
maakt en de detailhandel daarvoor kennelijk niet heeft gecompenseerd duiken er steeds
meer aanbiedingen op waarbij deze kaartjes tegen dumpprijzen worden aangeboden.
Je hebt nu al een waardeloze smartcard voor minder dan 5€. Als dat geen koopje is.

Is 't niet heerlijk als een bedrijf z'n eigen waarheid mbt illegale praktijken creëert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankRicard
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-06 11:51
Anoniem: 205081 schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 16:17:
Nu dat de glorieuze KPN de los verkochte smartcards in een klap waardeloos heeft ge-
maakt en de detailhandel daarvoor kennelijk niet heeft gecompenseerd duiken er steeds
meer aanbiedingen op waarbij deze kaartjes tegen dumpprijzen worden aangeboden.
Je hebt nu al een waardeloze smartcard voor minder dan 5€. Als dat geen koopje is.

Is 't niet heerlijk als een bedrijf z'n eigen waarheid mbt illegale praktijken creëert.
Ook behoorlijk smerig van zo'n handelaar om die dingen nog te verkopen nu ze waardeloos zijn geworden.
Ben overigens wel benieuwd hoe lang mijn extra kaartjes gratis blijven werken. Gelukkig heb ik die 50 euro voor de ci-module+smartcard er al uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tja, als je zelf een hak gezet wordt, hoe pak je ze dan terug .... nou, via hun klanten dus.

Hier nog een interessante vraag/opmerking mbt tot een week gratis kijken die al langer duurt dan een week.
Deze gekregen smartcard wordt gebruikt om naar Classic FM te luisteren en daar staat de ontvanger op die gekoppeld aan de CD ingang van mijn radio. Nu wil het geval dat deze niet aangemelde kaart tot 14 april was geautoriseerd maar nu is het 17 april en hij blijft gewoon doorgaan.?
Komt dit doordat het ‘einde verhaal’ signaal alleen via de TV kanalen wordt verzonden, of is dit een bijzonder geval.
En hier een reportage over laatste ontwikkeling herbouw mast Hoogersmilde.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 205081 op 17-04-2012 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robber57
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-02-2021
Hallo, ik heb net een TBC-5000 recorder gekocht,doet het perfect op 1 ding na: de manual verteld van de spelletjes optie in het menu en mijn zoontje wil ze graag spelen maar ik kan de hele optie "spelletjes" niet vinden?

Kijk ik niet goed of zo?

Overigens: ik heb die tbc-5000 gekocht voor 40 eu, nieuw in doos, nou lees ik hierboven iets van geneuzel van kpn die kaartjes weigert ed.
Ik gebruik het kaartje/abo dat ik al had en het spulletje werkt (nog?) goed.

Ik zie ook dat deze tuner eigenlijk iets van 140 eu kost, mijn vraag is dus nu: wat is de catch?
Stopt het ding er soms mee na een tijdje?, is het een baggerding?,zijn ze gejat? enz enz, kortom; waarom worden ze zo goedkoop verkocht?

[ Voor 48% gewijzigd door robber57 op 21-04-2012 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
Als ie het doet gaat het goed. In het ergste geval update ie de kaart niet (maar aangezien ie het doet en dus Conax, zou me dat verbazen).
De prijs kan kloppen. EUR40,- is niet heel overdreven en nu ze geen losse kaarten meer verkopen moeten ze toch vanaf lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je ze voor €40 nieuw in doos koopt, lijkt het mij persoonlijk dat ze niet eerlijk zijn.

Die spelletjes zijn verdwenen in latere software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

'Persoonlijk' vind ik executieverkoop ook je reinste maffia praktijk maar het is volledig legaal in dit land.

Als de glorieuze KPN dit niet goed vindt had ze ze maar terug moeten halen.

KPN heeft echter andere problemen, de banken willen nl hun centjes terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robber57
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-02-2021
Edje_Kroketje schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 09:13:
Als je ze voor €40 nieuw in doos koopt, lijkt het mij persoonlijk dat ze niet eerlijk zijn.

Die spelletjes zijn verdwenen in latere software.
Ik heb hem gekocht in een winkel,een tweede hands spullen shop, ze hadden er een hele berg, ze kunnen gestolen zijn maar dat lijkt me sterk, executie oid lijkt me dan waarschijnlijker.

Ok, de spelletjes zitten er dus niet meer in, jammer.

bedankt!

[ Voor 28% gewijzigd door robber57 op 21-04-2012 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Anoniem: 205081 schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 16:07:
Als 't nodig is om de stekker van een koelkast uit 't stopcontact te trekken om vast te kunnen stellen of
deze je TV ontvangst stoort dan wordt 't hoog tijd om een nieuwe te nemen. Scheelt een hoop ijs bikken
en hoef je 's avonds ook je pilsje niet eerst te ontdooien. Koelkasten staan van zichzelf al de meeste tijd uit.

Verstoring door het in en uitschakelen van elektrische apparaten valt niet onder slechte ontvangst.

Elektrische apparaten storen niet constant. Een koelkast heeft volgens mij een inductie motor en die kan
niet storen zoals dat bij een wasmachine of centrifuge motor met vonkende koolborstels bijvoorbeeld wel kan. Maar niemand wast 24 uur per dag en zelfs een wasmachine draait niet constant.

Een constante verstoring moet gezocht worden in apparaten die constant aan staan en in functie zijn.
Als die er niet zijn ligt 't gewoon aan de locatie of aan de ontvanger zelf.
De kortste klap is dat ding gewoon bij de buren uit te proberen.
Mijn vrouw maakt een product wat 10 dagen lang op een constante temperatuur moet blijven. In dit apparaatje zit een thermostaat die ca. elke 2 minuten even kort aanslaat. Dit gaf een elke 2 min. een lichte storing in het beeld i.d.v.v. blokvorming. Mijn computer met dvb-t kaart gaf een heel ander beeld: de opnames die ik maakte waren waardeloos door deze storing, niet om naar te kijken.
De antenne stond destijds boven in de slaapkamer aan de voorzijde, het apparaat in de keuken aan de achterzijde
Verplaatsten van het apparaat naar een verderopgelegen ruimte (maar wel op ons net aangelsoten) heeft het probleem opgelost.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

giant2000 schreef op maandag 23 april 2012 @ 13:34:
[...]

Mijn vrouw maakt een product wat 10 dagen lang op een constante temperatuur moet blijven.
En zo heeft iedereen weer zo z'n eigen luxeproblemen ;)

De vraag blijft of je nou last had van een elektrische verstoring of van een elektromagnetische verstoring.

Slechte ontvangst omstandigheden heb je als je een evenredig aantal seconden achter elkaar
goeie ontvangst hebt, afgewisseld met een aantal seconden slechte tot geen enkele ontvangst.
Geen (of heel slechte) ontvangst (omstandigheden) heb je als je alleen maar blokjes krijgt met een
heel enkele keer een stilstaand beeld er tussen door, afgewisseld met hele perioden waarbij beeld
en geluid volledig onderdrukt worden.

Je zou eventueel van marginale ontvangst omstandigheden kunnen spreken als je normale ontvangst hebt
die net iets te vaak verstoord wordt dan -door verstoringen in eigen huis veroorzaakt- verwacht mag worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
De elektrische verstoring zou door een beetje voeding afgevangen moeten worden... het beantwoord de vraag natuurlijk niet })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Het was in kijn belevenis het aanschakelen van de thermostaat die blijkbaar een piek geeft. Wellicht was de ontvangst destijds ook marginaal in huis. Ik heb nu door het wegvallen van de Smilde mast een buitenantenne op Zwolle gericht met ontvangst van 98% (=maximaal).

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!
franssie schreef op maandag 23 april 2012 @ 22:43:
De elektrische verstoring zou door een beetje voeding afgevangen moeten worden... het beantwoord de vraag natuurlijk niet })
Tja, maar als nou de antenne het signaal oppikte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
Dan is het dus electromagnetische storing :)
En aangezien die (vonken) breedbandig is, is deze lastig te filteren met een bandpass filter, maar met een richt antenne (!) zou je er minder/weinig last van moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

franssie schreef op maandag 23 april 2012 @ 22:43:
De elektrische verstoring zou door een beetje voeding afgevangen moeten worden...
Precies, en waar ligt de achilleshiel van de glorieuze KPN ontvanger ook al weer?
Sterker nog, de eerste symptomen van een aftakelende digitenne voeding is: gestoorde ontvangst.

Verder zitten de storende thermostaten juist vaak in apparaten met een volledig metalen behuizing terwijl
licht schakelaars vaak helemaal niet storen ondanks dat die open en bloot achter een plastic plaatje schuil gaan. Met een tondeuse krijg ik 't eens in de zoveel keer voorelkaar een storing te forceren. Met de koelkast lukt 't ook. Met twee gas aanstekers (een piezo mechanisch en een batterij elektrisch) lukt 't echter niet.
Mijn vermoeden is dan ook dat apparaten met een inductieve belasting en/of hoge inschakelstroom de boos doeners zijn. Hoewel m'n woning door een dikke 20cm betonnen steunmuur in tweeën wordt gedeeld geldt dat niet voor de groepen. Ook achter die betonnen muur lukt 't met de tondeuse op dezelfde groep een storing te veroorzaken. Op een andere groep is 't dan echter toch gebeurd met die storingen. Verder die tondeuse ook nog geprobeerd met twee in elkaar geplaatste gemetalliseerde (antistatische) zakken er omheen maar ook dat hielp niet aantoonbaar ondanks dat diezelfde zakken over de antenne heen het antenne signaal met 50% dempten.

Voor mij wijst dat er op dat de storingen in huis voornamelijk elektrisch van aard zijn en niet elektromagnetisch.
het beantwoord de vraag natuurlijk niet })
Help me even herinneren, welke vraag was dat ook al weer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
De vraag blijft of je nou last had van een elektrische verstoring of van een elektromagnetische verstoring.
Antwoord was op de vraag of het E of EM storing is ;)

[ Voor 84% gewijzigd door franssie op 25-04-2012 00:10 . Reden: quote ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 205081 schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 23:58:
terwijl licht schakelaars vaak helemaal niet storen ondanks dat die open en bloot achter een plastic plaatje schuil gaan.
Toen mijn antenne nog binnen stond kreeg ik ook storing door het inschakelen van een bepaalde gloeilamp, dus dat kan ook.

Maar Folkert, kan je alsjeblieft ophouden met dat woordje "glorieuze" iedere keer. Ik ben het ook niet eens met iedere beslissing kan KPN, maar het is niet leuk om jouw mening keer op keer weer te zien met ook nog eens precies dezelfde bewoording.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
vwb "glorieuze"
Daar ben ik het helemaal mee eens.

KPN is evil, maar dat is nu wel duidelijk en ze zijn UPC niet. (soms wel) Laten we het bij feiten houden.

[ Voor 84% gewijzigd door franssie op 25-04-2012 01:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

W3ird_N3rd schreef op woensdag 25 april 2012 @ 00:23:
[...]

.... kan je alsjeblieft ophouden met dat woordje "glorieuze" iedere keer.
Ja hoor, je hebt gelijk.
Ik denk dat ik dat ergerlijke en constant ophemelen van KPN hier nu wel zo ongeveer voldoende geparafraseerd heb :+
franssie schreef op woensdag 25 april 2012 @ 00:05:
[...]

Antwoord was op de vraag of het E of EM storing is ;)
Okee, dacht even dat je wat anders bedoelde. Dan zitten we idd op dezelfde lijn.
Hoog frequente electrische storing dempt net als electromagnetische storing ook uit met het
vergroten van de afstand en geeft dus geen uitsluitsel over welke vorm nu de veroorzaker is/was.
Aan 't voorkomen van een vonkbrug is nog wel relatief simpel iets te doen, 't voorkomen van een
tijdelijke kortsluiting bij 't inschakelen van inductieve belastingen en 't voorkomen van een spike
bij 't uitschakelen daarvan is echter een heel ander verhaal.

[ Voor 51% gewijzigd door Anoniem: 205081 op 25-04-2012 02:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbo_boy
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01-03-2024
Gister is bij ons de mast over gezet.
Moeder had brief gekregen dat ze ontvanger moest resetten en opnieuw moest zoeken naar zenders.
Alles goed en wel...

Maar nu zijn een aantal zenders waar regelmatig tot vaak de melding komt "Geen Signaal" terwijl dit
eerst wel goed bereik had.

Meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamievs
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-04-2024
Edje_Kroketje schreef op zondag 08 april 2012 @ 09:08:
De ontvangers van KPN hebben allemaal cinch (tulp) connectoren op de achterkant. Die kan je zo op een versterker aansluiten en dan heb je radio zonder dat je de TV aan hoeft te zetten. Als je een CAM (insteekkaart) hebt dan moet uiteraard altijd je TV aanstaan.
Is dit dan ook de manier om TV van digitenne via een HTPC op je TV te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Turbo_boy schreef op woensdag 25 april 2012 @ 15:23:
Moeder had brief gekregen dat ze ontvanger moest resetten en opnieuw moest zoeken naar zenders.
Alles goed en wel...

Maar nu zijn een aantal zenders waar regelmatig tot vaak de melding komt "Geen Signaal" terwijl dit

Sat of ANT knopje op de AB indrukken op een kanaal waar je slechte ontvangst hebt. Dan de antenne draaien of beetje verschuiven totdat de balk op je scherm zover mogelijk uitslaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoewel er een kans bestaat dat het probleem hierna is opgelost is de kans ook groot dat de andere kanalen
die nu nog wel goed zijn door deze aktie juist gaan verslechteren.

In gevallen als dit is 't de kunst om een plek te vinden waar alle 5 kanalen goed te ontvangen zijn en dat is niet noodzakelijkerwijs de plek waarbij bij deze (deel)oplossing de hoogste signaal opbrengst gevonden wordt.

'Schuiven' kan ook betekenen dat je de hoogte in moet of dat je een ander raam moet nemen tot zelfs een raam in een andere muur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink
Edje_Kroketje schreef op zondag 08 april 2012 @ 09:08:
Dat kan problemen geven als je dan wel de TV aan zet.
Veel moderne televisies hebben complexe beeldverwerking voor deinterlacing enzo en dat geeft een tijdvertraging van het beeld.
De TV geeft het geluid met dezelfde vertraging weer om het synchroon te laten lopen, maar als je het geluid direct op de versterker aansluit en niet via de TV laat lopen dan wordt het onvertraagd weergegeven en lopen beeld en geluid niet synchroon.
Het beste kun je dan doorlussen, dus geluid naar de "audio in" van de TV en dan weer van de TV "audio out" naar de versterker.

Wat ik dan niet weet is of het geluid ook nog doorgelust wordt als de TV uit staat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Turbo_boy schreef op woensdag 25 april 2012 @ 15:23:
Alles goed en wel...

Dan kan je moeder waarschijnlijk meerdere masten ontvangen. Kijk even welke frequenties wel goed binnenkomen, gebruik dit om erachter te komen van welke mast het sterktste signaal binnen komt, richt deantenne dan goed uit, ga opnieuw zender zoeken en mocht dat niet helpen ga dan de slechte zenders handmatig toevoegen (er zijn totaal maar 5 frequenties, dus dat lijkt meer werk dan het is).

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbo_boy
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01-03-2024
giant2000 schreef op donderdag 26 april 2012 @ 08:03:
[...]

Dan kan je moeder waarschijnlijk meerdere masten ontvangen. Kijk even welke frequenties wel goed binnenkomen, gebruik dit om erachter te komen van welke mast het sterktste signaal binnen komt, richt deantenne dan goed uit, ga opnieuw zender zoeken en mocht dat niet helpen ga dan de slechte zenders handmatig toevoegen (er zijn totaal maar 5 frequenties, dus dat lijkt meer werk dan het is).
Ik zal niet weten hoe je kan zien dat hij meerdere masten ontvangt. Maar gister ben ik
er even geweest en nogmaals reset en zoek opdracht gedaan, alles heeft nu weer volledig bereik.
Antenne staat overigens nog steeds op de zelfde plek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
opgelost dus.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

giant2000 schreef op donderdag 26 april 2012 @ 08:03:
[...]

Als je meerdere 'masten' kan ontvangen wil dat nog niet zeggen dat je daardoor slechte ontvangst moet hebben. Bij een automatische scan kiest de ontvanger per bouquet gewoon de beste 'mast' uit en als dat eentje is uit een andere regio dan zij dat zo. Het enigste probleem dat je dan hebt is dat je mogelijk niet de juiste regio zender hebt. Slecht ontvangen kanalen betekent dat er op het moment van de scan geen beter alternatief voor handen was.
Slecht ontvangen kanalen worden ook niet ineens beter omdat je ze met de hand invoert wat overigens op de huidige ontvangers volgens mij niet eens mogelijk is. Het handmatig scannen van een kanaal voorkomt dat de ontvanger een andere keuze maakt dan bij een automatische scan, puur door gebrek aan vergelijkings materiaal. Daarvoor zul je waarschijnlijk wel het ongewenste kanaal cq programmaplaats(en) eerst moeten weggooien.

Het ging hier overigens niet om een mast wisseling maar om een frequentie wisseling in Gelderland,
Overijssel en Noord Flevoland. Waarschijnlijk is de omschakeling niet helemaal in één keer goed gelukt.
Ploink schreef op donderdag 26 april 2012 @ 01:36:
[...]

Dat kan problemen geven als je dan wel de TV aan zet.
Veel moderne televisies hebben complexe beeldverwerking voor deinterlacing enzo en dat geeft een tijdvertraging van het beeld.
De TV geeft het geluid met dezelfde vertraging weer om het synchroon te laten lopen, maar als je het geluid direct op de versterker aansluit en niet via de TV laat lopen dan wordt het onvertraagd weergegeven en lopen beeld en geluid niet synchroon.
Het beste kun je dan doorlussen, dus geluid naar de "audio in" van de TV en dan weer van de TV "audio out" naar de versterker.

Wat ik dan niet weet is of het geluid ook nog doorgelust wordt als de TV uit staat...
Zonder er nu verder op in te gaan of bovenstaande nou wel of niet geldt voor de huidige generatie tv's, het
is helemaal niet van belang: je sluit de cinch aansluitingen van die extra ontvanger gewoon aan op de radio ingang van je versterker en laat de TV aansluiting zoals die is (ook als die ook op diezelfde versterker zit aangesloten).
Ook als je die extra Digitenne (radio)ontvanger op de (Digitenne)TV zou aansluiten gaat de audio zowiezo
al naar de TV via de SCART dus daar hoef je ook al helemaal niks extra voor te regelen.

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 205081 op 26-04-2012 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

robber57 schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 18:06:
[...]

Ik heb hem gekocht in een winkel, een tweede hands spullen shop, ze hadden er een hele berg, ze kunnen gestolen zijn maar dat lijkt me sterk, executie oid lijkt me dan waarschijnlijker.
Had bijna voor die 40€ (eerder nog 50€) ook even bij Used Products in Alkmaar langs willen gaan.
Blijkt dat er een hele keten van deze winkels/pandhuizen is, waaronder dus ook eentje bij mij in
de buurt. Na even zoeken op marktplaats vervolgens ook z'n webwinkel gevonden, alleen kosten
ze hier dan ineens 60€. Totdat ik ontdekte dat er een tweede foto in de fotogalerij afgebeeld stond:

Afbeeldingslocatie: http://fotos.marktplaats.com/kopen/d/97/HDLTvDHBJhhDu21r6N5nhg==.jpg

Dus ik ga er even langs en ja hoor, twee Digitenne Recorders in de vitrine voor €59,99 elk.
Op mijn briljante opening: "Zijn die KPN recorders ineens 2 keer zo duur geworden" zegt ie:
"Ja, we hadden ze te goedkoop geprijsd want een collega shop in Almere had ze voor 100€.
Maar als ik er eentje wou hebben dan kon ik 'm wel voor die 30€ krijgen". Ik zeg: "Doen" _/-\o_

En hij loopt vervolgens naar achteren (opslag) en komt met een doos met -jawel hoor- zo'n zelfde
prijssticker als op de foto erop terug.

Moraal van 't verhaal: laat je niet afleiden door de aangegeven prijs, ze hebben die dingen heel
goedkoop ingekocht en blijkbaar veel ook.

Wat ik overigens wel merkwaardig vind is dat op de doos 'Digitenne huurpakket' staat vermeld.
En helaas -voor wie zich dat mocht afvragen- geen voucher.

Die verkoper is overigens behoorlijk bij de tijd want hij heeft meteen 't advertentie nummer
gewijzigd en die tweede foto met de prijssticker is nu verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RTBravo
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-06 18:48

RTBravo

Verkopen jullie ook jojn?

Beste allen,

Ik gebruik al jaren de Anysee USB tuner om digitenne te bekijken via Windows 7 Mediacenter. Echter sinds een paar weken heb ik een vreemde storing.

Alleen boven in beeld verschijnen blokjes (een rij of 3) bij bewegende beelden die van boven naar onder bewegen. Beelden die van links naar rechts of onder naar boven gaan zien er perfect uit.

Ik heb van Online al een nieuwe antenne ontvangen, maar ik hou een signaal van 80%. Geen idee wat mijn oude signaal was. Drivers zijn allemaal up to date van videokaart/anysee/bios etc etc. De ontvanger die ik van Online gehad heb heeft 100% signaal op diezelfde antenne en geeft helemaal geen artifacts. Ook het installeren van de anysee op een andere PC geeft exact dezelfde symptomen.

Heeft iemand hier al ervaring mee? Is de Anysee overleden? Kan ik het fixen?

Thnx vast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RTBravo schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 22:35:
Alleen boven in beeld verschijnen blokjes (een rij of 3) bij bewegende beelden die van boven naar onder bewegen. Beelden die van links naar rechts of onder naar boven gaan zien er perfect uit.
Tuner en antenne lijken me dan goed. Ik zou het zoeken in de software.

Als je opneemt, zitten de blokken dan ook in de opname? En kan je dat dan uploaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RTBravo

RTBravo

Yep, als ik terugspoel zie ik op exact dezelfde momenten de storing en ik kan het zelfs op pauze zetten.

Het vreemde is dat hij bij die andere machine exact dezelfde problemen toont, dus daarom leek het me sterk dat het in de software zit? Ik zal vanavond even een screenshot/filmpje neerzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caballeros
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
RTBravo schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 22:35:
Ik heb sinds 1 maand last van een soortgelijke storing op 1 transponder (RTL 4,5,7 SBS6 en NET5)
Zodra er veel beweging in het beeld zit krijg ik een balk met storing bovenin. ( bij een camera beweging omhoog schuift de storing de rest van het beeld in)

Ik heb 4 anysee tuners die er allemaal last van hebben. De antenne uitrichten lijkt niet veel te doen.

Het gaat hier precies om de transponder die gewijzigd gaat worden (818000 naar 698000) aleen zit er op 698000 nog geen signaal. Ik ben bang dat ik nog even geduld moet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivali
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13-06 16:08
Ik heb sinds enkele dagen het probleem dat mijn digitenne er spontaan mee gestopt is. De meeste tijd is het tv beeld gewoon zwart, en af en toe komt er een melding iets in de trend van "DVB-T tuner ver 1.23".

Er is zover ik weet niks raars gebeurt met mijn ontvanger, hij staat op de slaapkamer dus word 99% van tijd alleen door mij gebruikt.

De ontvanger reageert niet op de afstandsbediening, en als ik op de ontvanger aan uit knop in druk dan komt af en toe die melding.

Heeft iemand enig idee wat hier aan de hand kan zijn, kpn webcare ook een tweetje gestuurd.. maar die word zoals gewoonlijk weer eens genegeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RTBravo

RTBravo

Ah dan ligt het dus waarschijnlijk niet aan mijn tuner?

Hierbij een screenshot waar het euvel zich voor doet:

Afbeeldingslocatie: http://groeiiiiest.mijnhout.com/artifacts.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink
Nivali schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 14:27:
Ik heb sinds enkele dagen het probleem dat mijn digitenne er spontaan mee gestopt is. De meeste tijd is het tv beeld gewoon zwart, en af en toe komt er een melding iets in de trend van "DVB-T tuner ver 1.23".

Er is zover ik weet niks raars gebeurt met mijn ontvanger, hij staat op de slaapkamer dus word 99% van tijd alleen door mij gebruikt.

De ontvanger reageert niet op de afstandsbediening, en als ik op de ontvanger aan uit knop in druk dan komt af en toe die melding.

Heeft iemand enig idee wat hier aan de hand kan zijn, kpn webcare ook een tweetje gestuurd.. maar die word zoals gewoonlijk weer eens genegeerd.
Ik heb de tuner zelf niet, maar als ie helemaal niets doet dan lijkt me dat ie stuk is. Als je wel dat tekstberichtje ziet dan zit het probleem dus niet in de tv of kabel verbinding.

Kijk eens in de handleiding of er ook een factory reset procedure bestaat. Bij sommige apparaten zoals wifi routers is er een reset knopje of een gaatje waar je een pen/paperclip in moet duwen terwijl je de stekker in het stopcontact steekt. Misschien dat zoiets nog helpt...

Je geeft aan dat ie op de slaapkamer staat... ik weet niet of je er wel eens kleding of andere spullen bovenop legt, maar dat kan oververhitting veroorzaken en daar gaat elk apparaat op den duur stuk van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink
RTBravo schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 18:15:

[afbeelding]
Bij een slechte ontvangst of tuner problemen verwacht je eerder de typische groene blokjes of artefacten die je in het hele beeld aan kan treffen. Als het maar op 1 mux zit en meer mensen hebben daar last van, denk ik eerder aan een probleem bij KPN, eventueel in combinatie met de anysee software.

Kun je ook een stuk video opnemen naar een file? De rauwe transport stream opnemen als *.ts file is het beste, dan krijg je de onbewerkte data zoals die uit de tuner komt.
Probeer die file daarna dan eens af te spelen met bijvoorbeeld VLC. Als het probleem dan weg is, dan ligt het duidelijk aan de software.

Je zou ook alternatieve software kunnen proberen zoals progdvb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ploink schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 22:07:
[...]

Bij een slechte ontvangst of tuner problemen verwacht je eerder de typische groene blokjes of artefacten die je in het hele beeld aan kan treffen.
Inderdaad, dit ziet er niet uit als MPEG-blokjes. Misschien een nieuwe driver voor de videokaart met een bugje erin, dat zou verklaren waarom meer mensen er last van hebben.

Opname maken en afspelen in VLC (en uploaden wat ik al vroeg :P) is een goed idee.

[ Voor 10% gewijzigd door Mentalist op 03-05-2012 02:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RTBravo

RTBravo

Ik heb in Mediacenter opnames gemaakt en die bevatten ook de blokjes bovenin als ik ze afspeel of op pauze zet. Vanavond zal ik een korte opname uploaden :) Dit is wel een opname vanuit Mediacenter en geen raw stream dus. Mocht dat onvoldoende zijn zal ik nog die andere software proberen.

Heb oude drivers van Anysee geinstalleerd van de tijd dat alles zeker weten goed werkte en die gaven hetzelfde probleem.

Videokaart kan ik uitsluiten, aangezien ik het op meerdere machines getest heb die compleet andere hardware specs hebben.

Thnx voor de hulp so far iig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivali
Ploink schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 21:57:
[...]

Ik heb de tuner zelf niet, maar als ie helemaal niets doet dan lijkt me dat ie stuk is. Als je wel dat tekstberichtje ziet dan zit het probleem dus niet in de tv of kabel verbinding.

Kijk eens in de handleiding of er ook een factory reset procedure bestaat. Bij sommige apparaten zoals wifi routers is er een reset knopje of een gaatje waar je een pen/paperclip in moet duwen terwijl je de stekker in het stopcontact steekt. Misschien dat zoiets nog helpt...

Je geeft aan dat ie op de slaapkamer staat... ik weet niet of je er wel eens kleding of andere spullen bovenop legt, maar dat kan oververhitting veroorzaken en daar gaat elk apparaat op den duur stuk van.
Nee er liggen nooit kleren of dergelijke overheen, verder heb ik ook al gekeken voor een reset knopje, deze kon ik niet vinden. Dus nu zou ik dus de kpn weer moeten bellen? (Pas al 3 weken zonder internet + telefoon gezeten door kpn, dus daar heb ik niet veel zin in..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nivali schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 08:53:
[...]

Nee er liggen nooit kleren of dergelijke overheen, verder heb ik ook al gekeken voor een reset knopje, deze kon ik niet vinden. Dus nu zou ik dus de kpn weer moeten bellen? (Pas al 3 weken zonder internet + telefoon gezeten door kpn, dus daar heb ik niet veel zin in..)
Menu, installatie en dan fabrieksinstellingen herstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caballeros
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

[afbeelding]
Dat is precies wat ik zie.
Ik heb gisteren even een opname in Windows Live Movie Maker geopend en dan zijn de storingen niet zichtbaar. Ik moet dus mee met de conclusie hierboven, het probleem zit aan de afspeelkant.

Ik gebruik op 1 van mijn media centers DVBLink om de tuners met 2 andere media centers te delen, het probleem doet zich voor op alle 3 de pc's.
Gebruik jij toevallig ook DVBLink?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:37

Wallie

Herr

[afbeelding]
Probleem heb ik ook sinds een paar weken (Nijmegen), bovenste paar cm van het beeld die steeds blokken. Gebeurt vooral bij RTL/Net 5. Is Windows Media center icm een Digital Devices DVB-T/C kaart. (Geen DVBLink)

[ Voor 7% gewijzigd door Wallie op 03-05-2012 09:59 ]

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivali
Edje_Kroketje schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 09:23:
[...]

Ik kan deze handeling nu even niet uitvoeren, aangezien ik op het werk zit.
Maar ik vrees ervoor dat dit niet mogelijk is, ik denk, puur een wilde gok dat ik een bugged OTA update heb gekregen?

Ik ga het vanavond sowieso even proberen, ik laat nog van me horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nivali schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 10:55:
[...]

Ik kan deze handeling nu even niet uitvoeren, aangezien ik op het werk zit.
Maar ik vrees ervoor dat dit niet mogelijk is, ik denk, puur een wilde gok dat ik een bugged OTA update heb gekregen?

Ik ga het vanavond sowieso even proberen, ik laat nog van me horen.
Ik denk eerder aan problemen met de voeding.
Wat voor ontvanger heb je? Merk type en software versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink
Edje_Kroketje schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 09:23:
[...]

Nivali schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 14:27:
..
Ik had hieruit begrepen dat ook het menu niet meer werkte.

Wat Ed zegt.. voeding zou stuk kunnen zijn. Misschien heb je nog een compatibel voeding liggen om te proberen, maar anders moet je helaas weer KPN bellen en om een nieuwe tuner zeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivali
Ploink schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 13:26:
[...]

[...]

Wat Ed zegt.. voeding zou stuk kunnen zijn. Misschien heb je nog een compatibel voeding liggen om te proberen, maar anders moet je helaas weer KPN bellen en om een nieuwe tuner zeuren.
Ik heb exact dit pakket:
http://www.fmtvdx.eu/tvdx/KPN_Samsung_Single_Tuner.jpg

Maar als de voeding stuk zou zijn, dan zou ik dus nooit de melding van DVB-T tuner ver 1.23 kunnen krijgen lijkt mij? Aangezien deze melding in de opmaak style van het "menu" komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ploink schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 13:26:
[...]

[...]

Je hebt gelijk ploink. Maar ik denk toch echt dat de voeding overleden is. even googlen hoe je hem kan repareren.

[ Voor 23% gewijzigd door Edje_Kroketje op 03-05-2012 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RTBravo

RTBravo

Hierbij een linkje naar een stukje opname met de blokjes in beeld:

http://groeiiiiest.mijnhout.com/test.wtv

wtf, ik kijk dit filmpje terug in media player classic en idd is er niets te zien! Kijk ik em terug op mn mediacenter, zie ik dezelfde blokjes! Zou de codec van mediacenter kaput zijn?

[ Voor 43% gewijzigd door RTBravo op 03-05-2012 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
Net even op mijn mac op vlc bekeken, niets vreemds te zien (op wat forse interlacing na maar dat is normaal). Lijkt mij een software/codec probleem inderdaad.

[ Voor 3% gewijzigd door franssie op 03-05-2012 21:20 ]

Pagina: 1 ... 10 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.