Anoniem: 205081 in "\[DVB-T] Het grote Digitenne topic deel 10"
[.over TF5300k firmware updates.]
- Overigens mag er wat mij betreft best nog eentje komen om die maffe spook timer opnames uit de EPG te bannen en ook de opstart en het zappen mag van mij een stuk sneller (en zekerder).
Eerder al eens meegemaakt dat de display omgekeerd werkte aan de aan/uit toestand: tijdweergave tijdens
aan, kanaal nummer tijdens uit.Ook meegemaakt dat de recorder fingeerde dat de afstandbediening op een
knopje bleef hangen terwijl het de recorder zelf was die dacht dat er iets binnenkwam en het voorgaande com-mando bleef herhalen. Een zakdoek losjes over de display maakte daar vreemd genoeg een eind aan en een
dag later was 't probleem vanzelf opgelost.En vandaag had ik weer dat ie zonder harde schijf was opgestart.
http://forum.www.trosrada...ic.php?p=1001429#p1001429- Sinds vanavond het volgende probleem: de afstandsbediening van mijn TF5300k is niet meer te gebruiken. [u]Het lijkt wel alsof de recorder denkt dat het knopje van de afstandsbediening blijft hangen[/u].
Druk ik bijvoorbeeld op 'pauze', dan springt de recorder razendsnel naar en van pauze. Dit geldt voor alle knoppen, dus zappen is er ook niet meer bij (je rolt als een razende door de hele lijst met zenders). Het ledje dat normaal aangaat bij ontvangst van een signaal van de afstandsbediening knippert vrolijk in de maat mee, zelfs als ik ondertussen de batterijen uit de afstandsbediening haal. Dat signaal ontvangt'ie dus helemaal niet.
Bedienen van de recorder met de knoppen op het apparaat zelf werkt probleemloos.
Iemand enig idee wat de oorzaak en - belangrijker nog - de oplossing is?
Dat van de klok tijdens aan was overigens in
2008 ook al bekend.
Die litanie aan problemen met deze recorder houdt dus nu al bijna 4 jaar aan.
Verder weet ik nu ook wat de oorzaak is van de crash die o.a. herkenbaar is aan informatie die in de
rechter bovenhoek van 't scherm blijft staan. Het zal denk ik niet echt verbazen dat dit weer met de
spooktimer opnames in de EPG te maken heeft.
De TF5300k crasht als je een programma vanuit EPG gaat programmeren met de record toets als het
desbetreffende programma al in de opname timer lijst staat omdat er een wekelijks of anderszins repe
terende reservering voor is gedaan maar dit niet duidelijk is omdat de re-presentatie hiervan in de EPG
naar een spookplaats is opgeschoven. Op dat moment springt de ontvanger via het dubbele reserverings
scherm meteen door naar het Timer instellingen menu en op dat moment is de crash een feit. Hoewel
de ontvanger nog steeds lijkt te werken doen een aantal functies het effectief niet meer waaronder ook
opnemen. De bewuste reservering wordt gewoon afgewerkt, dwz schuift gewoon door maar word effectief
niet uitgevoerd. Ook opnemen van het lopende programma lijkt te worden uitgevoerd maar in werkelijkheid
wordt er geen byte opgenomen. Ook treden er haperingen op in de ontvangst.
Gewoon uit- en weer aan schakelen verhelpt de storing.
Tot nog toe niet gemerkt dat de standaard favorieten lijsten als gevolg hier van weer terug waren, dat schijnt
er los van te staan want die had ik gisteren al weer terug nadat ik ze de vorige keer
weer had opgeschooond.
Update:
Die als bij toverslag terugkerende favorieten default lijstnamen ligt aan het wisselen van de menutaal.
Dan komen eerst enkel de overgebleven cq hernoemde lijsten default uit de ingestelde menutaal terug.
Ga je echter via Setup de menulijsten editen zijn ze ineens allemaal met default naam weer terug.
[
Voor 9% gewijzigd door
Anoniem: 205081 op 06-04-2012 16:13
]