[DVB-T] Het grote Digitenne topic deel 10 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 15 Laatste
Acties:
  • 110.450 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 386852

franssie schreef op woensdag 02 november 2011 @ 22:37:
[...]

Geen power op de actieve antenne? Heb je wel een antenne?

Als je de KPN antenne gebruikt, wil deze graag 5V - de meeste TV's leveren dat niet. Je kan ook zelf even een dipooltje maken van wat oude coax (tussen de 8 en 13 CM binnendraad laten zitten, de mantel er dus voor dat stuk afhalen en dan als het enigzins kan terugvouwen)
Ik gebruik een nieuwe rechthoekige KPN antenne, type Funke V4. Van het laatste gedeelte van je post begrijp ik de strekking niet echt, wat is een dispooltje en waar sluit ik die op aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:26
de antenne die je nu gebruikt is actief, dat betekent dat ie een versterker heeft ingebouwd. Die versterker heeft stroom (spanning) nodig, dat op de coax gezet kan worden. De meeste TV toestellen doen dat niet, dan werkt de antenne minder goed tot niet want dempt ipv versterkt.

vbw betreft de dipool (-s dus, lees het als twee-been) - neem een stuk coax kabel met pluggen eraan (een coax verlengkabeltje ligt denk ik wel in elke garage en schuur). Kijk welke kant er in je tv past. Knip de andere kant eraf. Strip 13cm van de mantel eraf (als het lukt hou je de mantel enigszins intact en vouw je die terug). Je hebt nu een puur on-versterkte antenne, de antenne der antennes: de dipool Wikipedia: Dipole antenna Wikipedia: Dipoolantenne

Alleen bouw je 'm uit coax, maar dat werkt prima (vaak zelfs beter dan de KPN antenne, enige nadeel is dat ie niet richting gevoelig is - dus heb je zo maar 4 regionale zenders)

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 347493

Beste mensen, een vriendin van mij heeft sinds kort digitenne van tele2. Daar wordt een, voor zover ik kan nagaan, prehistorische decoder/settopbox bij geleverd. De Finepass VTX 5000 cnx. Ze wil graag TV kijken op haar PC en wil daarvoor een Terratec Cinergy Stick gaan gebruiken. Ik heb veel gezocht en behalve een handleiding kan ik niets vinden op het net. Wat ik graag zou willen weten is of het signaal van de antenne uitgang gedecodeerd is of niet. In de handleiding staat dat het een 'antenne loop' is, wat voor mij suggereert dat het signaal ongedecodeerd wordt doorgegeven en dat je dus voor de PC nog een tweede conax cardreader nodig hebt. Iemand ervaring met dit stukje techniek uit de oude doos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij het woord antenne loop denk ik meer aan een doorlus van de DVB-T antenne. Dat hebben vrijwel alle ontvangers. Je kunt dan hetzelfde antennesignaal nog een keer voor een andere ontvanger gebruiken.

Als je Digitenne op je PC wilt kijken kan je beter de EyeTV one van Elgato nemen. Dat is een USB stick met een decoder erin. Hij wordt geleverd met een smartcard ter grootte van een Simkaartje. Alleen werkt dat kaartje met een Digitenne van KPN abo.

Wat je wel kunt doen is een 2de smartcard bij Tele2 nemen en dan het juiste gedeelte uit die smardcard knippen om in die Elgato te doen. Dat werk wel, heb ik vaker gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-04-2023
klopt, de "loop" geeft geen signaal door naar de tv, het is, zoals gezegt een doorlus voor meerdere ontvangers met 1 antenne. Een modulator is voor het laatste gesignaleerd op de Samsung twintuner van zo'n 5 jaar geleden. Nadien is die eruit bezuinigd.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 347493

Precies wat ik al dacht. Dank jullie wel voor de bevestiging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 184674

Hallo allemaal,

Ik zit met het volgende probleem en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
(KPN en SAMSUNG tot nu toe niet)

De volgende monitor heb ik aangeschaft bij plasma-discounter:

LED Monitor :
Samsung LT22A550 SyncMaster
Specs:
* DTV Reception: DVB-T / C
* DTV Tuner Ingebouwd
* CI+

In de beschrijving op de website van plasma-discounter stond: Geschikt voor Digitenne insteekkaart.

Vervolgens KPN digitenne pakket besteld.
Smartcard
CAM module: Conax van SMIT (standaard bij Digitenne pakket)
Binnenantenne

Aansluiten en het resultaat:
Nederland 1,2,3 perfect.
Voor de rest de melding "Gecodeerd signaal".

KPN zegt: smartcard geactiveerd en de Conax module zou moeten weken met een Samsung.
Samsung zegt: Monitor is geschikt voor CI+ en Digitenne is CI, dus gaat niet werken

Blijkbaar is CI+ is dus niet een verrijkte CI?

Maar goed:
Denken jullie dat deze tv/monitor geschikt zou moeten zijn en zou een andere insteekkaart een oplossing bieden?

BTW: plasma-discounter reageert tot nu toe heel goed. Mag de monitor terugsturen, maar dat is weer zo'n gedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
Kan je in het menu van de tv de status van de digitennekaart zien? Ziet de TV de CI(+) module? Soms moet de CI module net even iets harder erin, of omgekeerd... let op het kan ook stuk.
Soms zit de smart card er gewoon omgekeerd in.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan groen
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21:44
Heb je wel stroom (5V) op de antenne staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Blijkbaar is CI+ is dus niet een verrijkte CI?
CI+ is een verarmde CI. De enige "plus" die je krijgt is een bak DRM.

Desondanks moet een CI+ slot wel in CI-modus werken. Kan je bij het CAM-menu komen? Zo ja, vraag de smartcard gegevens op en post ze hier.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 184674

franssie schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 10:08:
Kan je in het menu van de tv de status van de digitennekaart zien? Ziet de TV de CI(+) module? Soms moet de CI module net even iets harder erin, of omgekeerd... let op het kan ook stuk.
Soms zit de smart card er gewoon omgekeerd in.
De monitor (het is dus geen tv) ziet m volgens mij niet.
In het menu zie ik staan "Algemene interface", maar deze optie kan ik niet selecteren.

Samsung zegt dus dat dit door de CONAX module (insteekkaart) komt die CI is en geen CI+.

Ook de antenne heeft stroom via de power inserter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zie in de gebruiksaanwijzing dat je eerst een CI-adapter dient te plaatsen, maar neem aan dat je dat al hebt gedaan.
De CAM kan er op 2 manieren in. 9 Van de 10 keer moet hij met de logo's richting muur wijzen. Draai hem ook eens om.
Als de CAM er goed in zit zit hij zeker 0,5 cm dieper dan op de foute manier. Gaat hij er op beide manieren even ver in dan weet je dat die geen contact maakt.
Probeer met de logo's naar achteren voorzichtig door licht te bewegen de CAM er verder in te krijgen. De eerste keer kost het soms best nog wel eens wat kracht. Maar, hij werkt alleen als hij dieper zit dan als op de foute manier.

Hoop dat je snapt wat ik bedoel. Algemene interface is inderdaad de benaming hier voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maar wees wel voorzichtig, je moet ook weer niets forceren. Je voelt het wel als je hem goed erin schuift, dat gaat net als een PCMCIA-kaart in een laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Klopt maar bij een laptop is de geleiding veel beter. Ik heb zelf ook wel is zitten klooien bij iemand en uiteindelijk moest er net iets meer kracht op worden gezet. Iets wat tegen mijn gevoel inging als wat zo'n ding mocht hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niq
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:42

niq

Eet nooit gele sneeuw!

Wie digitaal tv-kijkt, krijgt volgend jaar minstens dertig zenders in het standaardpakket. Minister Van Bijsterveldt (OCW) wijzigt hiertoe de Mediawet. Zij wil zo voorkomen dat tv-aanbieders de kosten voor hun klanten opdrijven. Nu stoppen de aanbieders nog veel zenders tegen extra betaling in pluspakketten.
http://www.ad.nl/ad/nl/56...ertig-zenders-op-tv.dhtml

Als dit doorgaat moet KPN nog wat bandbreedte zoeken om extra zenders aan te kunnen bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
niq schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 08:25:
[...]

http://www.ad.nl/ad/nl/56...ertig-zenders-op-tv.dhtml

Als dit doorgaat moet KPN nog wat bandbreedte zoeken om extra zenders aan te kunnen bieden.
Oef, inderdaad. En een verplichte lokale publieke zender? Die is er bij ons niet eens.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:11
"KPN's Digitenne krijgt een uitzonderingspositie vanwege de beperkte bandbreedte; tot 2017 is het minimum voor deze dienst op 25 televisiezenders gezet."
nieuws: Minister verhoogt minimumaantal tv-zenders basispakket tot 30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-02-2022

racinfo

E-MTB

Waarschijnlijk is dit voor kabelontvangers van toepassing, als je het goed leest; dus niet voor Digitenne.

Kijkers met een digitaal tv-abonnement moeten volgend jaar minstens dertig zenders in het standaardpakket krijgen. Minister van Cultuur Marja van Bijsterveldt (CDA) wijzigt hiertoe de Mediawet, schrijft het AD.

De minister zou zo willen voorkomen dat tv-aanbieders de kosten voor hun klanten opdrijven. Momenteel staat het minimum op vijftien digitale zenders. Veel zenders zijn alleen tegen extra betaling te ontvangen.

De minister wil ook vijftig lokale programmaraden opheffen. Hun advies zou overbodig zijn omdat kijkers straks gegarandeerd een gevarieerd aanbod krijgen voorgeschoteld. Iedere aanbieder moet Nederland 1 tot en met 3, twee Vlaamse zenders, een regionale en een lokale publieke zender doorgeven. Verder mogen ze de samenstelling van het basispakket zelf bepalen.

[ Voor 14% gewijzigd door racinfo op 06-12-2011 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-12-2024
My-life schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 12:19:
"KPN's Digitenne krijgt een uitzonderingspositie vanwege de beperkte bandbreedte; tot 2017 is het minimum voor deze dienst op 25 televisiezenders gezet."
nieuws: Minister verhoogt minimumaantal tv-zenders basispakket tot 30
Dan moeten de twee Eredivisie Live-zenders er dus af? Of in ieder geval verplaatst worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
Waaruit maak je dat op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
Vreemd dat dit ook voor digitenne geld, uiteindelijk remmen ze zo de gang naar HD of er moet veel bandbreedte bij, wat weer geld kost, wat het weer duurder maakt.
Enfin - we zullen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
Volgens mij heeft KPN er toch onlangs frequenties bij gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pwehm
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12-02 23:37
Hallo,

Ik heb lang geleden, toen je de tuners bij digitenne nog kon kopen ipv huren, de single tuner gekocht.
Nu heb ik een nieuwe televisie (Samsung UE40D8000) met ingebouwde DVB-T, en wil ik een insteekkaart kopen. Ik wil niet bij KPN moeilijk doen met abonnementen enzo, via hun website zie ik ook niet echt de mogelijkheid om de tuner los te kopen, alleen maar via het abonnement.

Dus ben ik een beetje rond gaan zoeken op internet. Weet iemand wat het grote verschil is tussen pricewatch: KPN Digitenne Starterskit en pricewatch unsorted: Digitenne Starterskit (Cam-Module) (O)?

Bij de tweede link (die wat goedkoper is), zie ik bij geen van de websites een omschrijving of afbeelding van het product staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik weet niet wat er in die andere pakketten zit, maar die van de KPN zit ook de nieuwe antenne bijgesloten. Ik weet niet of je die al hebt anders zou ik die nemen. De nieuwe antenne is echt veel beter.

Overigens zijn de tuners van veel TV ontvangers niet zo goed als de tuners in de ontvangers van KPN. Als je TV beeld haperingen vertoond is het altijd verstandig om (tijdelijk) een KPN ontvanger aan te sluiten. Verdwijnen dan de storingen dan weet je dat het aan de tuner in je TV ligt en niet aan de ontvangst van Digitenne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan groen
Bij een abonnement is 1 tuner gratis. Gewoon even naar de KPN winkel en een gratis insteekkaart halen. Het beeld wordt er echt een stuk beter van. Ik heb het laatst ook gedaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jan groen schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 14:21:
Bij een abonnement is 1 tuner gratis. Gewoon even naar de KPN winkel en een gratis insteekkaart halen. Het beeld wordt er echt een stuk beter van. Ik heb het laatst ook gedaan!
Hij heeft al een abo dus dat gaat niet op.

Ik zou MyCom even mailen (of langsgaan als er eentje bij je in de buurt zit), maar ik gok dat het dezelfde starterskit is. en anders heb je nog koop-op-afstand :P

[ Voor 5% gewijzigd door Mentalist op 09-12-2011 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan groen
Hij heeft al een abo dus dat gaat niet op.
Volgens mij geeft hij aan dat hij kooptuners heeft...Dan heb je dus nog "recht" op een "gratis" huurtuner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jan groen schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 20:34:
[...]

Volgens mij geeft hij aan dat hij kooptuners heeft...Dan heb je dus nog "recht" op een "gratis" huurtuner.
Dat lijkt me niet eigenlijk, ik heb jaren terug een abo genomen en toen €90 cash teruggekregen. voor mijn in Duitsland gekochte tuner :P Dat zou betekenen dat ik nu ook weer naar de winkel kan lopen voor een gratis huurtuner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij jouw abo hoort inderdaad een (eerste) gratis huurtuner. Ik denk als je je abo laat vernieuwen dat je die ook wel gaat krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

Edje_Kroketje schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 09:44:
Bij jouw abo hoort inderdaad een (eerste) gratis huurtuner. Ik denk als je je abo laat vernieuwen dat je die ook wel gaat krijgen.
Mijn 1e abo was bij ConceptView; de tuner zelf betaald. Zou de KPN ook deze tuner vervangen voor een gratis exemplaar als de conceptview tuner stuk gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gewoon bellen, ik denk wel dat ze eisen dat je je abo met een jaar verlengd. Maar dat lijkt me best wel logisch, helemaal voor niets gaat de zon ook weer niet op ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nu ook HbbTV via Digitenne Bron hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert888
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-06-2018
Heeft iemand al ervaring met deze?

Technisat KPN / Digitenne HDT-4 Conax
http://www.technisat-daun...ie_met_technisat_7008.pdf
blz 6

Deze sluit je aan via hdmi.
En het beeld word ook verbeterd.
incl kpn smartcard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zojuist is TV Drenthe op plaats 29 van Digitenne vervangen door 101TV van BNN.

Zoals wellicht bekend zal 101TV van 18 tot 24 december live, 24 uur per dag, Serious request uitzenden vanuit het glazen huis in Leiden.

Bron: http://dvbt4all.nl/digite...the-vervangen-door-101tv/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

Edje_Kroketje schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 12:15:
Zojuist is TV Drenthe op plaats 29 van Digitenne vervangen door 101TV van BNN.

Zoals wellicht bekend zal 101TV van 18 tot 24 december live, 24 uur per dag, Serious request uitzenden vanuit het glazen huis in Leiden.

Bron: http://dvbt4all.nl/digite...the-vervangen-door-101tv/
Is dit vast of alleen ter gelegenheid van het glazenhuis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

Edje_Kroketje schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 12:01:
gewoon bellen, ik denk wel dat ze eisen dat je je abo met een jaar verlengd. Maar dat lijkt me best wel logisch, helemaal voor niets gaat de zon ook weer niet op ;-)
Bedankt. Het was maar een vraag. Intussen ben ik helemaal op eigen tour verder gegaan; zo staan er momenteel 3x topfield usb recorders (5000) in huis en heb zelfs alvast een reserve aangeschaft. De mogelijkheid om 2 zenders gelijktijdig op te nemen en te kijken naar een derde is ideaal voor tv verslaafden zoals wij met zijn allen in dit bejaardenhuis (we geraken steeds meer op leeftijd ;) )

We hebben een drie-delig abo hiervoor incl voetbal.

[ Voor 3% gewijzigd door racinfo op 17-12-2011 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-04 18:53
racinfo schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 09:11:
[...]
Ik gok op dat laatste...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
racinfo schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 09:11:
[...]
tijdelijk ivm Serious Request ja..

Daarna is het weer wachten wat er op komt.

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
SMSfreakie schreef op maandag 19 december 2011 @ 16:33:
[...]

tijdelijk ivm Serious Request ja..

Daarna is het weer wachten wat er op komt.
Waarschijnlijk òf RTV Drenthe weer, òf het KPN interactieve TV reclame krantje.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
Omdat EL 1 op 24 zit en EL2 op 25 samen met AT5 en iets voor kindernet of zo. Minister eist 25 zenders in basispakket en de extra mux (zenders 26 t/m 29) is tot 1 januari gratis te kijken. KPN kennende....vul maar in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
EPG loopt bij mij sinds vanochtend maar tot donderdag 7 uur. Hebben meer mensen dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hageneis schreef op woensdag 21 december 2011 @ 17:10:
[...]

Omdat EL 1 op 24 zit en EL2 op 25 samen met AT5 en iets voor kindernet of zo. Minister eist 25 zenders in basispakket en de extra mux (zenders 26 t/m 29) is tot 1 januari gratis te kijken. KPN kennende....vul maar in.
Ik vraag me nog steeds af of ze nu ècht per 1 januari Nickelodeon eraf gaan gooien.
Hageneis schreef op woensdag 21 december 2011 @ 17:12:
EPG loopt bij mij sinds vanochtend maar tot donderdag 7 uur. Hebben meer mensen dit?
Viel mij ook al op!

[edit]
Dit is nog steeds het geval. Nog 4,5 uur en daarna komen er geen programma's meer! Mijn gok? Over 4,5 uur vergaat de wereld. :+ (heb het al naar kpnwebcare getwittert)

[ Voor 16% gewijzigd door Mentalist op 22-12-2011 02:28 ]

• Hageneis
W3ird_N3rd schreef op woensdag 21 december 2011 @ 20:08:
[...]
Dit is nog steeds het geval. Nog 4,5 uur en daarna komen er geen programma's meer! Mijn gok? Over 4,5 uur vergaat de wereld. :+ (heb het al naar kpnwebcare getwittert)
Nou het laatste programma voor 7.00 uur wordt weergegeven als 'now' en bij het journaal was nog steeds geen item dat de wereld was vergaan, behalve dan voor AZ :o

Digitennepersoneel heeft zeker een vroege Kerstvakantie genomen?

• harydoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15:33
Vraagje:
Voor de enkele keer dat ik TV kijk ga ik geen groot TV scherm aanschaffen. Mijn plan is om Digitenne aan te sluiten op mijn 27 inch monitor. Maar ik zie dat de DVB- T ontvanger alleen een scart aansluiting heeft. Is hier een oplossing voor? Een apart kastje om het signaal om te zetten zie ik niet zitten. Of is het mogelijk een andere tuner aan te schaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

harydoo schreef op donderdag 22 december 2011 @ 15:23:
Vraagje:
Voor de enkele keer dat ik TV kijk ga ik geen groot TV scherm aanschaffen. Mijn plan is om Digitenne aan te sluiten op mijn 27 inch monitor. Maar ik zie dat de DVB- T ontvanger alleen een scart aansluiting heeft. Is hier een oplossing voor? Een apart kastje om het signaal om te zetten zie ik niet zitten. Of is het mogelijk een andere tuner aan te schaffen?
Ben bang dat een omvormer je enige optie is; in principe kan het RGB signaal van de scart wel tot HDMI omgevormd (geconverteerd) worden hoewel dat geen kwaliteits verbetering van je beeld oplevert. Er zijn combi tuners in de handel waarmee je behalve DVB-T ook bijvoorbeeld Satelite kunt ontvangen en deze zijn (meestal) ook voorzien van een HDMI of DVI aansluiting. Die zijn echter vrij prijzig.

Edit
Indien je de ontvanger wil aansluiten op je PC Monitor is een losse TV kaart in je PC ook een middel om Digitenne te zien; ik kijk zelf al 9 jaar op die manier.

[ Voor 21% gewijzigd door racinfo op 24-12-2011 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

harydoo schreef op donderdag 22 december 2011 @ 15:23:
Vraagje:
Een USB-stickontvanger voor je pc dan?

edit: Gibt es DVB-T-Tuner mit DVI oder HDMI-Anschluss?
edit2: de link in dat topic werkt niet meer.

[ Voor 18% gewijzigd door Raven op 24-12-2011 13:32 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!
racinfo schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 11:45:
[...]
Ben bang dat een omvormer je enige optie is; in principe kan het RGB signaal van de scart wel tot HDMI omgevormd (geconverteerd) worden hoewel dat geen kwaliteits verbetering van je beeld oplevert. Er zijn combi tuners in de handel waarmee je behalve DVB-T ook bijvoorbeeld Satelite kunt ontvangen en deze zijn (meestal) ook voorzien van een HDMI of DVI aansluiting. Die zijn echter vrij prijzig.
80 euro in Duitsland. Ferguson Ariva 120. HDMI, DVB-S2, DVB-T, ethernet, USB, CI en Conax. (dat het kan voor 80 euro..)

Zonder HD en ethernet (DVB-S ipv. DVB-S2) lijkt er nog een goedkopere optie te zijn: Opticum X80. Wel HDMI en volgens de beschrijving een Conax kaartlezer.

[ Voor 5% gewijzigd door Mentalist op 24-12-2011 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Arrow Jazz FM is toegevoegd aan Digitenne. Wel even opnieuw scannen om de zender in je lijst te krijgen.
Bron: DVBT4ALL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Raven schreef op woensdag 21 september 2011 @ 10:43:
Ik heb dat stickje van de Aldi hier nu liggen, straks eens proberen. Ideaal voor als ik de deur uit ga, als ik al tv kijk is het alleen journaal enzo, dan heb ik aan NED1-2-3-RTVOost voldoende en het kost geen cent :P
Raven schreef op woensdag 21 september 2011 @ 12:40:
Ik heb geen flauw idee :S

Heb het ding trouwens werkend met VLC Mediaplayer. Freq van lokale zendmast hier gevonden: http://radio-tv-nederland.nl/dvbt/digitenne-kpntv.html, VLC instructies: http://www.izitips.com/so...-t-with-vlc-media-player/
Bij bandbreedte 8MHz ingevuld en ik kan NED1, 2, 3 en RTV Oost kijken + wat radiozenders luisteren.

De afstandsbediening reageert ie echter niet op, geen idee waarom, maar maakt niet uit. Zappen kan in VLC :)
Dat USB stickje had ik toen geprobeerd onder XP met mijn laptop, in de tussentijd heb ik weer een werkende desktop pc die voorzien is van 7x64. Had geen verwachtingen van of 't ding daar wel onder zou werken, maar het werkt :)

Wel vaag dat de vendor-code (1D19, dev 1101) niet bekend is bij PCIDatabase.com (zocht naar merk/type chip voor recentere driver), heb de driver van de meegeleverde cd maar gebruikt, werkt gelukkig goed.

Windows noemt 't ding "DK DVBT Dongle" en de leverancier is Realtek. Dat laatste had ik overigens wel verwacht, maar raar dat dat niet aan het hardware-ID af te leiden valt. :S

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• sanook
  • Laatst online: 03-06 22:49

sanook

_/-\o_

Is er voor de gebruiker een verschil tussen de Topfield 6500 of de Rebox decoder ?

Ik heb onlangs een extra decoder aangeschaft wat een Rebox is, had al 2 Topfields. Ik gebruik ze zelf niet dus ben niet op de hoogte van de functionaliteit.

Anoniem: 98928

Heeft iemand ervaring met Epdnet ? lijkt hetzelfde product als Digitenne, ze gebruiken dezelfde infrastructuur dacht ik.

• franssie
Volgens http://nl.wiki.edpnet.be/index.php/Digitale_TV staat het DVB-T signaal los van hun internet, en voorzover ik weet is dat ook zo en heb je dus geen internet van epd nodig om met een DVB-T kastje TV te kijken, alleen op een beperkt aantal zenders maar wel zonder abonnement (zoals hier in NL NED123)?

• harydoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15:33
Ik heb inderdaad al een tv- ontvanger gekocht in usb vorm. Dat was in de tijd dat we het WK volgden op een beamer. Soms heb ik gewoon zin om even tv te kijken zonder de pc aan te zetten. Maar daar is dus nog niet echt een oplossing voor.

Misschien gewoon een kleine tv kopen en gebruiken als monitor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
harydoo schreef op donderdag 29 december 2011 @ 22:06:
Ik heb inderdaad al een tv- ontvanger gekocht in usb vorm. Dat was in de tijd dat we het WK volgden op een beamer. Soms heb ik gewoon zin om even tv te kijken zonder de pc aan te zetten. Maar daar is dus nog niet echt een oplossing voor.

Misschien gewoon een kleine tv kopen en gebruiken als monitor.
Ik had toch 2 ontvangers gepost waarmee het kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 205081

En nummer 3 staat gewoon pontifikaal boven z'n vraag op deze zelfde pagina gemeld:

bert888 in "\[DVB-T] Het grote Digitenne topic deel 10"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120539

Sinds een paar dagen aan het spelen met een gekregen ontvanger en een geleende kaart.
Wat ik mij afvroeg, en ik realiseer me dat het vast in de afgelopen 10 topics is voorgekomen (maar ik kon het niet vinden), is hoe het activeren van zo'n kaart technisch werkt. Niet omdat ik iets wil hacken ofzo, daar zijn vast andere mensen beter in, maar gewoon uit technische interesse.
Wat ik me zo voorstel is dat van elke geauthoriseerde kaart het nummer meegestuurd wordt met het DVB-T signaal, en dat daardoor de tuner weet dat de kaart al dan niet actief is?
Is dat inderdaad hoe het werkt? En voor hoeveel kaarten is er dan capaciteit? en/of leidt dat niet tot problemen in landen waar heel veel kaarten worden gebruikt? Of wordt een kaart geactiveerd per regio?

Er is door mij weinig gevonden over de techniek achter het geheel. Iemand goeie links?

Dank!

Dave

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hb1964
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22-08-2021
Anoniem: 120539 schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 12:44:
...
Wat ik me zo voorstel is dat van elke geauthoriseerde kaart het nummer meegestuurd wordt met het DVB-T signaal, en dat daardoor de tuner weet dat de kaart al dan niet actief is?
Is dat inderdaad hoe het werkt? En voor hoeveel kaarten is er dan capaciteit? en/of leidt dat niet tot problemen in landen waar heel veel kaarten worden gebruikt? Of wordt een kaart geactiveerd per regio?

Er is door mij weinig gevonden over de techniek achter het geheel. Iemand goeie links?
Je moet zoeken op 'conditional access', dan komen de zoekmachines wel met links, zoals deze.

Inderdaad zit er een datastroom in het DVB signaal dat je ontvanger naar de smartcard stuurt. De smartcard vist hier de aan hem geadresseerde boodschappen eruit. Hierin zit onder andere welke services mag ik vrijgeven, over welke periode.

Die aan de smartcard gerichte boodschappen worden regelmatig herhaald uitgezonden. Je kunt het vergelijken met een carrousel op een kermis, dezelfde data komt regelmatig weer voorbij. Als er veel kaarten in gebruik zijn dan neemt de carrouseltijd tijd toe. Of de netwerkoperator geeft meer bandbreedte aan deze datastroom waardoor de carrouseltijd afneemt. Zo is er niet echt een maximum aan het aantal smartcards dat geadresseerd kan worden.

Operators hebben maar één Conditional Access stroom, ze weten immers niet van welke zender (mast of satelliet) jij het signaal ontvangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120539

Duidelijk. Goeie link ook!
Dank!

Dave

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-06 20:11
Ik heb 2 smartcards te koop en nu vraagt een potentiele koper om de nummers, omdat naar zijn zeggen KPN weigert oudere kaarten te activeren omdat die 'te oud' zijn en niet meer geactiveerd kunnen worden.
Dit is nieuw voor mij. Is dit een broodje aap of echt waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vraag hem welke series volgens hem niet meer te activeren zijn. Het lijkt mij raar verhaal. Hoelang heb je die kaarten zelf dan pas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HCMarX
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:00
Hier zijn in korte tijd twee Samsung decoders overleden. Vermoedelijk door het probleem dat in de TS wordt genoemd. Zijn er mensen die ervaring hebben met (de uitbesteding) van het repareren?

Mocht er hier iemand zijn die ze tegen een redelijke vergoeding kan repareren dan ben ik ook geïnteresseerd. Zelf mis ik de tijd, het geduld en de handigheid om ze te repareren, maar nieuwe kopen als het niet perse nodig is vind ik ook een beetje zonde.

Gamecube (games) kopen of ruilen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
HCMarX schreef op maandag 09 januari 2012 @ 20:05:
Hier zijn in korte tijd twee Samsung decoders overleden. Vermoedelijk door het probleem dat in de TS wordt genoemd. Zijn er mensen die ervaring hebben met (de uitbesteding) van het repareren?

Mocht er hier iemand zijn die ze tegen een redelijke vergoeding kan repareren dan ben ik ook geïnteresseerd. Zelf mis ik de tijd, het geduld en de handigheid om ze te repareren, maar nieuwe kopen als het niet perse nodig is vind ik ook een beetje zonde.
edit: foutje

[ Voor 8% gewijzigd door raven22 op 09-01-2012 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
Edje_Kroketje schreef op maandag 09 januari 2012 @ 19:53:
Vraag hem welke series volgens hem niet meer te activeren zijn. Het lijkt mij raar verhaal. Hoelang heb je die kaarten zelf dan pas?
het zou gaan om de 01429 serie, ik heb zelf kaarten beginnend met 01428 en 01430 en die doen het prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nou dan zullen die het ook gewoon doen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Die Samsung dingen zijn zo langzamerhand wel heel erg gedateerd en voldoen niet echt meer aan de laatste stand van de techniek. Het gaat dan vooral om het tuner gedeelte. Alleen HardWare versie 3,5 en 4 zijn misschien nog de moeite waard. Ouder spul zou ik vervangen in plaats van repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Edje_Kroketje schreef op maandag 09 januari 2012 @ 21:31:
[...]

Die Samsung dingen zijn zo langzamerhand wel heel erg gedateerd en voldoen niet echt meer aan de laatste stand van de techniek. Het gaat dan vooral om het tuner gedeelte. Alleen HardWare versie 3,5 en 4 zijn misschien nog de moeite waard. Ouder spul zou ik vervangen in plaats van repareren.
Ach, als ze het verder nog goed doen en voldoen aan de wensen zou ik niet weten waarom je ze niet zou repareren. Als je problemen met de ontvangst hebt kan vervangen wel een overweging zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:24
Heb al een jaar of 4 digtenne. Maar wat is de prijs omhoog gegaan zeg. Pfff. Nu al 9 euro per maand!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Dacuuu schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 10:32:
Heb al een jaar of 4 digtenne. Maar wat is de prijs omhoog gegaan zeg. Pfff. Nu al 9 euro per maand!
maart 2003 - september 2004 €8,95 (toen Digitenne nog niet van KPN was)
oktober 2004 - januari 2007 €7,95 (KPN klant met ADSL+telefonie) / €10,95 (KPN telefonie klant) / €13,95 (nog geen KPN-klant)
februari 2007 - juli 2007 €9,95 (tarief ging niet direct in voor bestaande klanten van €7,95)

9 euro valt best mee dus.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HCMarX
Edje_Kroketje schreef op maandag 09 januari 2012 @ 21:31:
[...]

Wij hebben hier in huis alleen maar CRT televisies staan dus upgraden is vanuit de beeldkwaliteit gezien niet nodig. Daarnaast is het natuurlijk gewoon onzin dat je tv kijkt en dat je dan elke drie jaar 80 euro per tv zou moeten uitgeven om tv te kunnen (blijven) kijken. Dat vind ik knap veel voor een tv als ik misschien 2-4 uur tv kijk per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HCMarX schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 21:01:
Dat vind ik knap veel voor een tv als ik misschien 2-4 uur tv kijk per maand.
Dan kan je het beste de stekker eruit trekken wanneer je niet kijkt, scheelt energie (dus geld) en je condensatoren gaan langer mee.

Ik zou het op zich best voor je willen doen, maar ben geen bijzondere soldeerheld en weet ook niet hoe klein het spul is. (hoeveel ruimte je hebt in die dingen) En ik woon waarschijnlijk niet in de buurt.

[ Voor 24% gewijzigd door Mentalist op 12-01-2012 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22

Ik heb hier nog eentje liggen die ik al gemodificeerd heb, en dus niet snel weer stuk zal gaan. Voor een tientje kun je hem overnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patv
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23-03 21:42
Ik heb een digitenne kastje gekregen. Nu wil ik digitenne uitproberen , maar zie dat het een jaarcontract is. Kan je na het aanmelden na een maand nog annuleren of binnen paar dagen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HCMarX
W3ird_N3rd schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 21:08:
[...]

Dan kan je het beste de stekker eruit trekken wanneer je niet kijkt, scheelt energie (dus geld) en je condensatoren gaan langer mee.

Ik zou het op zich best voor je willen doen, maar ben geen bijzondere soldeerheld en weet ook niet hoe klein het spul is. (hoeveel ruimte je hebt in die dingen) En ik woon waarschijnlijk niet in de buurt.
Dankje voor het aanbod, maar mijn moeder had er al eentje laten repareren en dat werkt (voorlopig) weer :) Dankje voor het aanbod in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 247292

patv schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 19:35:
Ik heb een digitenne kastje gekregen. Nu wil ik digitenne uitproberen , maar zie dat het een jaarcontract is. Kan je na het aanmelden na een maand nog annuleren of binnen paar dagen ?
Als je ook de antenne hebt, kun je nu al zonder abonnement Nederland 1, 2 en 3 ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankRicard
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:03
Anoniem: 247292 schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 08:15:
[...]
Als je ook de antenne hebt, kun je nu al zonder abonnement Nederland 1, 2 en 3 ontvangen.
Houd er dan ook rekening mee dat de kwaliteit van de andere zenders lager is dan die van de publieken, niet iedere zender krijgt evenveel bandbreedte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

patv schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 19:35:
Volgens mij kun je binnen 7 dagen annuleren bij internetaankopen (ook bij diensten, daarom zit er vaak een bedenktijd op adsl-aanvragen waarin de aanbieder niks anders doet dan wachten tot je bedenkdagen om zijn)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nsa1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14:56
Zo eindelijk uitgelezen, althans deel 10 dan. De eerdere delen heb ik even links laten liggen omdat de techniek erg snel lijkt te veranderen. En ik denk dat ik inmiddels een aardig idee heb van hoe het dvb-t (digitenne) min of meer functioneerd.

Een korte situatie schets:
Binnenkort ga ik het huis uit en wat tv betreft wil ik heel graag het volgende kunnen:
a) Tv kijken en een willekeurig (dus niet noodzakelijk in dezelfde transportstream) tweede kanaal tegelijkertijd kunnen opnemen.
b) Opnemen en tegelijkertijd een eerdere of lopende opname kunnen terug kijken.

Qua abonnement lijk ik uit te komen op de tripledeal aangeboden door t-mobile, waarbij het tv signaal via het dvb-t/digitenne systeem word aangeboden.

Als ik dan alles goed begrijp denk ik dat ik daarvoor een tv met een dvb-t/digitenne decoder nodig heb, en daarnaast een hddrecorder/pvr met een dvb-t/digitenne decoder. Waarbij voor zowel de tv als de recorder geld dat die met een externe dvb-t/digitenne decoder of een interne dvb-t/digitenne decoder en een insteekkaart uitgevoerd moeten worden.

Klopt dit zover of zijn er inmiddels recorders die met een dvb-t/digitenne decoder een kanaal op de tv laten zien en tegelijkertijd een willekeurig (dus niet noodzakelijk in dezelfde transportstream) ander kanaal kunnen opnemen?

Aangezien ik het liefst met zo min mogelijk afstandsbedieningen en losse apparaten loop te stoeien, heb ik voor het dvb-t/digitenne een nieuwe tv en recorder nodig.
Qua tv's heb ik al ontdekt dat de meeste recente tv's zijn uitgevoerd met een dvb-t tuner en CI(+) slot waar een CAM met smartcard in kan. Dus ik denk dat ik qua tv er wel uit ga komen, maar adviezen van merken / tv's die ik absoluut niet moet hebben of waar ik juist eens naar moet kijken zijn altijd welkom voor zover dat binnen dit topic mag en past.

Voor de recorders is de markt nog niet zo eenvoudig lijkt het. Eigenlijk alle providers bieden wel een huur constructie aan, maar er lijken maar weinig koop mogelijkheden te zijn. Als iemand mij in de goede richting kan sturen voor koop recorders dan zou dat gewaardeerd worden.
Zelf ben ik meer van het goed uitzoeken en kopen zodat de recorder ook echt doet wat ik ervan verwacht, maar tegelijkertijd zie ik veel berichten over "te snel" overlijdende recorders. En een huurrecorder is uiteraard de verantwoordelijkheid van de provider, waardoor (kosteloze) vervanging is stuk goedkoper is.
Wellicht iets om mee te wegen is dat ik hier nog een asus pundit-r htpc heb staan. Weleens waar zonder tv-kaart, maar volgens mij zit daar wel een smartcard reader bij ingebouwd. Ben daar trouwens niet heel zeker van want op de asus product specificatie pagina word daar niet over gesproken.

De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je hebt zo denk ik een paar voor de hand liggende opties:

1. TV met ingebouwde DVB-T + starterskit (CAM, antenne, smartcard). Daarnaast om op te nemen een USB DVB-T stick voor je PC, cardreader en smartcard kopen. Wel meer configwerk. Anysee of andere oplossing met CI kan ook, maar is duurder.

2. Digitenne recorder kopen, zoals de TBC-5000 (nieuw) of TF5300k (oud).

[ Voor 7% gewijzigd door Mentalist op 15-01-2012 05:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157478

Ik baal enorm dat Sport 1 niet te ontvangen is met Digitenne.

Zit nu te overwegen om over te stappen naar UPC. Weet iemand of de insteekmodule ook voor UPC kan worden gebruikt (immers allebei CI+)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De TBC-5000 recorder van KPN kan je al voor 4 euro per maand huren als je verder nog niets huurt. Er zit standaard 16 Gb stickje bij maar ik gebruik al meer dan een jaar een 320GB USB HDD naar volle tevredenheid.

Als je 1 programma opneemt dan kan je alle zenders gewoon zappen en je kan ook tijdens het opnemen een reeds opgenomen programma bekijken, dat werkt prima.

Als je 2 programma's opneemt uit dezelfde TS dan kan je alle zenders gewoon zappen en je kan ook tijdens het opnemen een reeds opgenomen programma bekijken, dat werkt prima

Als je 2 programma's opneemt uit verschillende TS dan kan je alleen nog maar zappen tussen de zenders van die 2 TS. Hij heeft immers maar 2 tuners. Maar ook hier kan je tijdens het opnemen van 2 TS een reeds opgenomen programma bekijken, dat werkt prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nsa1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14:56
W3ird_N3rd en Edje_Kroketje
Als ik het goed begrijp heb ik bij optie 1, twee smartcards met toebehoren nodig om een kanaal live te kunnen kijken en tegelijkertijd een willekeurig ander kanaal op te nemen. En bij optie 2 (met een dualtunner recorder) zou ik slechts 1 smartcard nodig hebben om een kanaal live te kunnen kijken en tegelijkertijd een willekeurig ander kanaal op te nemen.

Geloof dat daarmee voor mij het verhaal heel anders in elkaar zit dan dat ik begrepen had. Ik had namelijk in mijn hoofd zitten dat voor elk willekeurig apart te kiezen kanaal ik een aparte smartcard met toebehoren nodig zou gaan hebben.

Geen idee of het bestaat maar heel extreem gesproken zou het dus mogelijk zijn om een recorder te maken met bijvoorbeeld 16dvb-t tuners en 1 smartcard om zo 16 willekeurige kanalen op te nemen. (Dat er 4-5 kanalen in 1 transportstream zitten waardoor er per tuner 4-5kanalen opgenomen kunnen worden met maar een tuner maakt even niet uit.)

De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nsa1984 schreef op maandag 16 januari 2012 @ 00:11:
Geen idee of het bestaat maar heel extreem gesproken zou het dus mogelijk zijn om een recorder te maken met bijvoorbeeld 16dvb-t tuners en 1 smartcard om zo 16 willekeurige kanalen op te nemen. (Dat er 4-5 kanalen in 1 transportstream zitten waardoor er per tuner 4-5kanalen opgenomen kunnen worden met maar een tuner maakt even niet uit.)
Dit is prima te realiseren, Digitenne heeft namelijk maar 5 frequenties per zendmast. Dus met 5 DVB-T tuners (kunnen USB sticks van $10 zijn), TVheadend en de smartcard in een kaartlezer zou je in theorie heel Digitenne tegelijk op kunnen nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Anoniem: 157478 schreef op zondag 15 januari 2012 @ 13:29:
Ik baal enorm dat Sport 1 niet te ontvangen is met Digitenne.

Zit nu te overwegen om over te stappen naar UPC. Weet iemand of de insteekmodule ook voor UPC kan worden gebruikt (immers allebei CI+)?
De insteekmodule past in de tv en daar houd het ook mee op. Digitenne werkt met een ander abonnementsvorm en een andere codec dus dat kan je vergeten. Waarom stap je niet over op Interactiev TV van KPN? Dat kost maar 11 euro per maand en heb je wel Sport 1. Bovendien is je bestaande Digitenne dan gratis, dus kan je nog steeds gebruik van maken als 2e, 3e en zelfs 4e tv.
Ik zou wel 3 keer nadenken voor UPC te kiezen.

[ Voor 22% gewijzigd door giant2000 op 16-01-2012 15:29 ]

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

giant2000 schreef op maandag 16 januari 2012 @ 15:17:
[...]

De insteekmodule past in de tv en daar houd het ook mee op. Digitenne werkt met een ander abonnementsvorm en een andere codec dus dat kan je vergeten. Waarom stap je niet over op Interactiev TV van KPN? Dat kost maar 11 euro per maand en heb je wel Sport 1. Bovendien is je bestaande Digitenne dan gratis, dus kan je nog steeds gebruik van maken als 2e, 3e en zelfs 4e tv.
Ik zou wel 3 keer nadenken voor UPC te kiezen.
Geen internet van kpn (woon op kamers), dus dat is probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Anoniem: 157478 schreef op maandag 16 januari 2012 @ 15:24:
[...]

Geen internet van kpn (woon op kamers), dus dat is probleem
Dan houdt het op, geen Sport1 op Digitenne.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

giant2000 schreef op maandag 16 januari 2012 @ 15:29:
[...]

Dan houdt het op, geen Sport1 op Digitenne.
Ja idd, en doe het dan samen met andere gast dus dan valt het nog enigszins mee qua kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morfang
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16-03 11:12
k heb hetzelfde, heb nu Digitenne + Eredivisie Live, en ik wil ook graag Sport1 erbij. Op Digitenne is dit niet mogelijk, en bij alle aanbieders is Sport1+EL erg duur omdat niemand een combinatiepakket heeft. Behalve UPC, maar die hebben we hier (Utrecht centrum) helaas niet...

Ik heb nu gewoon Digitenne+EL en een online abo bij Sport1 voor 10 euro per maand. HDMI kabeltje naar mijn tv en huppakee. Niet ideaal, maargoed. In ieder geval goedkoper dan de huidige alternatieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Digitenne werkzaamheden in 2012. Gedurende 2012 zullen er in een aantal nachten werkzaamheden plaats vinden aan het netwerk van Digitenne van KPN.

Vanwege internationale afspraken dient Digitenne voor 2013, alle kanalen boven UHF kanaal 60 vrij te maken. Deze ruimte gaat later dit jaar geveild worden voor een nieuwe generatie mobiel internet en data verkeer. Deze zogenaamde LTE (Long Term Evolution) is de laaste stap in de richting van de vierde generatie (4G). LTE wordt ook al gebruikt in de 2,6 GHz band maar het voordeel van de 800MHz band is dat het verder reikt en een betere doordringbaarheid heeft in gebouwen dan deze 2,6 GHz.

Als je nu al wilt weten welke kanalen gaan wijzigen kijk dan hier op het kanalen overzicht. De nieuwe kanalen staat tussen haakjes.

Binnenkort kunt u hier meer informatie verwachten. KPN heeft ook al een website in de lucht en op kanaal 29 van Digitenne is er ook al mee informatie beschikbaar.
Bron: http://dvbt4all.nl/digite...ne-werkzaamheden-in-2012/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 205081

Edje_Kroketje schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 20:29:
. KPN heeft ook al een website in de lucht en op kanaal 29 van Digitenne is er ook al mee informatie beschikbaar.
Bron: http://dvbt4all.nl/digite...ne-werkzaamheden-in-2012/
Dat is op programma nummer 29 (maakt hier in N-H gebruik van kanaal 27)

[ Voor 1% gewijzigd door Anoniem: 205081 op 19-01-2012 12:35 . Reden: zit niet op eigen extra bouquet zoals ik per abuis eerst dacht ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:29
Edje_Kroketje schreef op zondag 15 januari 2012 @ 16:11:
De TBC-5000 recorder van KPN kan je al voor 4 euro per maand huren als je verder nog niets huurt. Er zit standaard 16 Gb stickje bij maar ik gebruik al meer dan een jaar een 320GB USB HDD naar volle tevredenheid.
Ik heb toevallig vandaag gebeld om mijn oude decoder om te ruilen voor een recorder. Zag pas achteraf dat het nog beter is als ik dacht, want wist niet dat er überhaupt met (uitbreidbare) USBsticks wordt gewerkt.

Dat roept bij mij nog twee vragen op die het voor mij nog 100x mooier zouden maken....
1. Is het ook mogelijk om vanaf een USB, divx bestanden af te spelen?
2. Schrijft de recorder in een eigen formaat, of is het opgenomen materiaal ook op andere mediaplayers af te spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
1. nee
2. Eigen formaat, pc herkent het standaard niet en wil formatteren.

Via een tooltje is het er wel af te halen en dan via pc af te spelen.

Je kunt er ook gewoon zon mini harddisk op aansluiten. Zelf gebruik ik het ding met een 320GB schijfje al meer dan een jaar naar volle tevredenheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 205081 schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 23:44:
[...]

Dat is op programma nummer 29 (maakt gebruik van kanaal 27 )
Hier maakt het gebruik van kanaal 28 hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Edje_Kroketje schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 19:00:
[...]

Hier maakt het gebruik van kanaal 28 hoor!
Hier 33 of 35!

Is er echt geen manier om de opnames van die Topfield USB te lezen? Onder Linux misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
er is gewoon een windows tooltje hoor ;) google eens op topfhdrw

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Edje_Kroketje schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 23:10:
Ik las niet goed, je zei idd al dat er een tooltje voor is. Zou ik overigens niks aan hebben, ik zou echt geen Windows aan gaan zwengelen om dat spul uit te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:29
W3ird_N3rd schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 23:17:
[...]

Ik las niet goed, je zei idd al dat er een tooltje voor is. Zou ik overigens niks aan hebben, ik zou echt geen Windows aan gaan zwengelen om dat spul uit te lezen.
Heeft voor mij idd ook geen zin. Dan had ik er wel een htpc onder gezet en de hele digitenne recorder niet nodig gehad. Het leek me wel makkelijk om simpel uit te wisselen tussen de woon- en slaapkamer tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Edje_Kroketje schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 23:10:
Leest VLC de files niet in? Die is op elk platform beschikbaar.
Verder heb ik VideoReDo en die leest Topfield files gewoon in. Is helaas niet gratis, maar wel een heel mooi video edit programma.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja VLC leest ze wel maar je hebt tooltje nodig om ze zichtbaar te maken voor je PC.
Pagina: 1 ... 6 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.