[DVB-T] Het grote Digitenne topic deel 10 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 ... 15 Laatste
Acties:
  • 110.450 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RTBravo
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-06 15:33

RTBravo

Verkopen jullie ook jojn?

Ik heb geprobeert ffdshow codec in te stellen, maar mce zegt dan dat de codec niet bestaat of ondersteund wordt, terwijl hij 100% zeker installed is... kan ik nog andere codecs gebruiken? Tis windows 7 mce trouwens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-05 22:54
Edje_Kroketje schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 16:48:
[...]

Je hebt gelijk ploink. Maar ik denk toch echt dat de voeding overleden is. even googlen hoe je hem kan repareren.
Gevonden:
http://digitenne.geens.nl/
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?f=60&t=92094

Het ding heeft dus een ingebouwde voeding varvan waarschijnlijk 2 condensatoren stuk zijn.
Nivali schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 13:55:
[...]

Ik heb exact dit pakket:
http://www.fmtvdx.eu/tvdx/KPN_Samsung_Single_Tuner.jpg

Maar als de voeding stuk zou zijn, dan zou ik dus nooit de melding van DVB-T tuner ver 1.23 kunnen krijgen lijkt mij? Aangezien deze melding in de opmaak style van het "menu" komt.
Als condensatoren in de voeding stuk zijn, dan is de spanning niet meer stabiel en dat veroorzaakt storing in de digitale circuits en kan de software doen crashen.

Als je ervaren bent met solderen kun je ze vervangen, maar anders kun je hem beter terug sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Edje_Kroketje schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 16:48:
[...]

Je hebt gelijk ploink. Maar ik denk toch echt dat de voeding overleden is. even googlen hoe je hem kan repareren.
Staat ook in de topicstart hoor. :)
RTBravo schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 18:10:
Hierbij een linkje naar een stukje opname met de blokjes in beeld:

http://groeiiiiest.mijnhout.com/test.wtv

wtf, ik kijk dit filmpje terug in media player classic en idd is er niets te zien! Kijk ik em terug op mn mediacenter, zie ik dezelfde blokjes! Zou de codec van mediacenter kaput zijn?
Ziet er hier normaal uit.

Kijk eens of je videokaartacceleratie (DXVA heet het dacht ik onder Windows) uit kan zetten.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caballeros
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
RTBravo schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 22:54:
Ik heb geprobeert ffdshow codec in te stellen, maar mce zegt dan dat de codec niet bestaat of ondersteund wordt, terwijl hij 100% zeker installed is... kan ik nog andere codecs gebruiken? Tis windows 7 mce trouwens
Ik heb deze gevonden
http://shark007.net/index.html

Op de SWAP tab onder "MPEG2 codec in DirectShow players" ffdshow aanzetten (ik heb ook dxva aangezet)

Bij mij is die lastige balk eindelijk weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-05 22:54
Als je ffdshow gebruikt zou ik deinterlacing aan zetten.
Klik tijdens het afspelen op het FFv icoontje in de system tray. Bij "ffdshow video decoder configuration" deinterlacing aanvinken en methode kiezen.
Ik heb goede resultaten met methode "yadif" en "Double framerate" aangevinkt.

En als je de monitor op 75Hz zet ipv de standaard 60Hz, dan beweegt het beeld misschien wat vloeiender.

[ Voor 15% gewijzigd door Ploink op 04-05-2012 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-04-2023
Hmmm, ik heb al jaren probleemloos een FireDTV kaart (helaas niet meer te koop) maar werk met DVBViewer omdat deze de zuivere TS op slaat. De interface van MCE is weliswaar heel mooi, maar de software bewerkt helaas het signaal en slaat het bovendien op in een eigen bestandsnorm waar ik deze blokjesvorm ook van herken. Na veel problemen ben ik overgestapt op andere software.

Advies om te zoeken naar een alternatief voor MCE waarbij het signaal wordt opgeslagen als .TS

[ Voor 12% gewijzigd door giant2000 op 04-05-2012 12:53 ]

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caballeros
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
giant2000 schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 12:51:
Hmmm, ik heb al jaren probleemloos een FireDTV kaart (helaas niet meer te koop) maar werk met DVBViewer omdat deze de zuivere TS op slaat. De interface van MCE is weliswaar heel mooi, maar de software bewerkt helaas het signaal en slaat het bovendien op in een eigen bestandsnorm waar ik deze blokjesvorm ook van herken. Na veel problemen ben ik overgestapt op andere software.

Advies om te zoeken naar een alternatief voor MCE waarbij het signaal wordt opgeslagen als .TS
Mijn firedtv is gesneuveld en ik moet ook zeggen dat de combinatie Anysee//DVBLink bij mij een stuk stabieler werkt.

Volgens mij slaat MCE de MPEG2 stream ook gewoon op alleen dan in een ander type container.

Ik zou trouwens niet weten waarom ik naar een alternatief moet zoeken, ik heb sinds 2004 mce en het bevalt me prima. Af en toe is er een probleempje om op te lossen, maar het lijkt me sterk dat dat bij de alternatieven niet voor komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Ik vind de opnames van MCE van iets mindere kwaliteit, alsof het toch op een of andere manier wordt bewerkt. Ik hou het liever bij de originele TS.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
KPN geeft trouwens sinds een paar dagen het signaal van Ketnet tot 20:00 door op Canvas. Sneu voor de liefhebbers van de giro (wielrennen).
Bij KPN zeggen ze dat ze er geen invloed op hebben en dat dit signaal vanuit België zo aangeleverd wordt.
Ik hoop dat vanaf 14 mei Canvas wel volledig wordt uitgezonden.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankRicard
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:03
De uitzendingen van Canvas starten gewoonlijk om 20 uur, maar soms zendt Canvas ook overdag uit. Op weekdagen start de programmering van Canvas met het actualiteitenprogramma Terzake. Vanaf 14 mei 2012 wordt de programmering van Canvas uitgebreid met ook programma's vanaf 14 uur.[1] Dit wordt mogelijk doordat Ketnet, waarmee Canvas het tweede VRT-net momenteel deelt, een eigen kanaal krijgt.[2]

bron: wikipedia

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Programma wijzigingen per 2 juli
Nieuwe zenders en prijs Digitenne

Voor Digitenne-klanten wordt het abonnementstarief per 1 juli a.s. verhoogd met 0,50 euro per maand. Klanten betalen vanaf deze datum 9,50 euro per maand.

Het basispakket van Digitenne wordt per 2 juli a.s. verrijkt met 24Kitchen. Bovendien komen de huidige bonuszenders 13th Street, Nickelodeon/ TeenNick en de radio bonuszenders BBC 1, BBC 2, BBC 3 en BBC 4 voortaan in het basispakket.

Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h1ddo
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 04-06-2022
Misschien dat het al ergens in dit enorme 10 delige topic besproken is, maar ik begreep net van de klantenservice van KPN dat je een 2e tv alleen nog maar kunt aansluiten met een gehuurde 2e tuner/insteekkaart. Dus een CAM module kopen + smartcard kan dus niet (meer?).. iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:05

MeNTaL_TO

The future is not set

Edje_Kroketje schreef op maandag 07 mei 2012 @ 13:19:

Voor Digitenne-klanten wordt het abonnementstarief per 1 juli a.s. verhoogd met 0,50 euro per maand. Klanten betalen vanaf deze datum 9,50 euro per maand.

Het basispakket van Digitenne wordt per 2 juli a.s. verrijkt met 24Kitchen. Bovendien komen de huidige bonuszenders 13th Street, Nickelodeon/ TeenNick en de radio bonuszenders BBC 1, BBC 2, BBC 3 en BBC 4 voortaan in het basispakket.

Bron
Dacht even dat we alle 4 de bbc tvzenders gingen krijgen, helaas ging het op radiostations.
Nu nog meiden van Holland als laatste zender in de rij en ik ben tevreden.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _XipHiaS_
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ja dat klopt, ze lijken afgestapt van gratis 3 kaartjes op je abbo te registreren. Dus of je nu een eigen tuner gebruikt of niet, je gaat altijd 4Eu extra dokken voor elke extra geactiveerde smartcard.
Cam en kaart zou op zich we moeten werken maar kost wat meer per maand nu. Losse kaartjes verkopen ze ook niet meer.
h1ddo schreef op maandag 07 mei 2012 @ 14:59:
Misschien dat het al ergens in dit enorme 10 delige topic besproken is, maar ik begreep net van de klantenservice van KPN dat je een 2e tv alleen nog maar kunt aansluiten met een gehuurde 2e tuner/insteekkaart. Dus een CAM module kopen + smartcard kan dus niet (meer?).. iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankRicard
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:03
_XipHiaS_ schreef op maandag 07 mei 2012 @ 15:26:
Ja dat klopt, ze lijken afgestapt van gratis 3 kaartjes op je abbo te registreren. Dus of je nu een eigen tuner gebruikt of niet, je gaat altijd 4Eu extra dokken voor elke extra geactiveerde smartcard.
Cam en kaart zou op zich we moeten werken maar kost wat meer per maand nu. Losse kaartjes verkopen ze ook niet meer.

[...]
Weet iemand eigenlijk hoe het zit met al geregistreerde kaartjes? Blijven die gewoon gratis of moet daar binnenkort ook 4 euro p/m voor betaald worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _XipHiaS_
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Dat vroeg ik me ook af, handig als je al kaartjes hebt geregistreerd, maar beetje onredelijk tegenover klanten die er later ook gebruik van willen maken en meer betalen dan andere kijkers.
En ja, je betaalt extra voor het geregistreerde kaartje, ook als je geen extra tuner bij leent.

Zou big business zijn voor KPN als ze iedereen met extra geregistreerde kaartjes een hogere rekening zenden. Anderzijds denk ik dat er ineens veel klanten weglopen. Ben zelf namelijk ook al aan het kijken naar iets anders hierdoor...

Denk dat als dit in RADAR komt ze òf terug moeten naar de oude regeling voor kaartjes, òf de andere klanten ook gelijk laten betalen zoals de nieuwe, zou kunnen dat KPN zich anders een beetje in de vingers snijd...
FrankRicard schreef op maandag 07 mei 2012 @ 15:54:
[...]

Weet iemand eigenlijk hoe het zit met al geregistreerde kaartjes? Blijven die gewoon gratis of moet daar binnenkort ook 4 euro p/m voor betaald worden?

[ Voor 29% gewijzigd door _XipHiaS_ op 07-05-2012 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 205081

h1ddo schreef op maandag 07 mei 2012 @ 14:59:
Misschien dat het al ergens in dit enorme 10 delige topic besproken is, maar ik begreep net van de klantenservice van KPN dat je een 2e tv alleen nog maar kunt aansluiten met een gehuurde 2e tuner/insteekkaart.
Dus een CAM module kopen + smartcard kan dus niet (meer?).. iemand hier ervaring mee?
Ik weet niet wat het standaard aantal posts per pagina is maar bij mij staat die nu op 100 (om Google*
tevreden te stellen) en dan staat diezelfde vraag nog gewoon bovenaan de laatste (deze dus) pagina.

Je kunt die CAM/ontvanger/recorder incl. smartcard nog steeds 'kopen' in de winkel (tegen betaling van
borg) maar die wordt bij aanmelding alsnog omgezet in een huurcontract (met terug storting van de borg).
Mogelijk dat je daar dan wel de eventuele verzendkosten mee kan uitsparen.

* Google zoekresultaten zijn op basis van pagina nummer en kloppen niet als je niet dezelfde pagina
opzet hebt ingesteld als waarvan Google kennelijk gebruik maakt.
FrankRicard schreef op maandag 07 mei 2012 @ 15:54:
[...]

Weet iemand eigenlijk hoe het zit met al geregistreerde kaartjes?
Blijven die gewoon gratis of moet daar binnenkort ook 4 euro p/m voor betaald worden?
Dat hangt er waarschijnlijk van af of KPN haar Belgische Telecom bedrijf BASE een beetje goed
weet te verkopen en of de besparingen bij de duitse dochter e-plus voldoende geld opleveren.

Dat KPN het concurrentie verschil met de Digitenne abo wederverkopers nog eens extra (negatief)
vergroot geeft al aan dat ze behoorlijk wanhopig zijn.
Dat ze die verhoging nu aandurven geeft waarschijnlijk ook aan dat het gemor tot nog toe binnen
de perken blijft.

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 205081 op 07-05-2012 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Ik heb 3 kaartjes actief binnen het Interactieve TV pakket (als 2e tv, ik kan ook een 2e itv tuner nemen, maar ik wil Digitenne behouden) en heb nog niets gehoord hierover.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-12-2024

Bron
En weer een gemiste kans voor die marketeers: ze hadden nu een mooie kans gehad om hier Ketnet toe te voegen i.p.v. 24Kitchen. Als ik zo eens rondkijk op Google denk ik dat daar meer mensen op zitten te wachten. En nee, Jacob Middeldorp en Diederik Rosenbaum, er zijn geen alternatieven voor Ketnet want dat is de enige reclamevrije kinderzender, nog los van het pedagogisch onverantwoorde geweld op de zogenaamde alternatieven.

Ik zit dus na bijna 8 jaar eens goed over alternatieven voor Digitenne na te denken. ;w

[ Voor 0% gewijzigd door Hageneis op 08-05-2012 12:27 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Hageneis schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 12:26:
[...]

En weer een gemiste kans voor die marketeers: ze hadden nu een mooie kans gehad om hier Ketnet toe te voegen i.p.v. 24Kitchen. Als ik zo eens rondkijk op Google denk ik dat daar meer mensen op zitten te wachten. En nee, Jacob Middeldorp en Diederik Rosenbaum, er zijn geen alternatieven voor Ketnet want dat is de enige reclamevrije kinderzender, nog los van het pedagogisch onverantwoorde geweld op de zogenaamde alternatieven.

Ik zit dus na bijna 8 jaar eens goed over alternatieven voor Digitenne na te denken. ;w
Je hebt helemaal gelijk. 24Kitchen mag wel een hele goede onderhandeling met KPN gehad hebben, want wat is dat nou voor een flutzender... bovendien ben ik vegetarier en dan zal ik 24 uur per dag naar verheerlijking van geslacht vee kijken. Ik mag hopen dat 24Kitchen gauw failliet gaat, kan Ketnet alsnog worden toegevoegd. Nevermind, ik zet dat kreng toch niet tussen de favorieten.

Nog een leuke:
KPN: nieuwe slogan, klant centraal in strategie
Nederland | 8-mei-2012 | Nieuws
'KPN doet 't gewoon' is vanaf 1 augustus 2012 de nieuwe slogan van KPN. Het concern wil zich weer meer richten op de klant.
KPN richt zich meer op de klant voegt dus 24Kitchen toe i.p.v. Ketnet. Hahahaha!!!!

[ Voor 13% gewijzigd door giant2000 op 09-05-2012 10:55 ]

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!
giant2000 schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 10:40:
[...]KPN richt zich meer op de klant voegt dus 24Kitchen toe i.p.v. Ketnet. Hahahaha!!!!
Ik eet wel vlees, heb geen kinderen dus weg met Ketnet en kom maar op met 24Kitchen. Hahahaha!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav1d
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Edje_Kroketje schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 11:23:
Ik eet wel vlees, heb geen kinderen dus weg met Ketnet en kom maar op met 24Kitchen. Hahahaha!!!!
Edje_Kroketje, blijkt de kroket ook nog eens beter voor het milieu dan vleesvervangers:
quote: TROS Radar
Zo kan je beter haas eten dan konijn, zijn kroketten in sommige gevallen een betere keuze voor het milieu dan vleesvervangers van soja en bevatten hamburgers vlees van uitgemolken melkkoeien.
Sorry giant2000 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Sorry, maar waar heb ik een vleesvervanger voor nodig?
Andere discussie. Stoppen maar. ;)

[ Voor 59% gewijzigd door giant2000 op 09-05-2012 15:25 ]

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
Als KPN zich meer wil richten op de klant moeten ze snel zijn met Ketnet:
http://www.totaaltv.nl/index.php?action=nieuws&id=8890

Voor de prijs is het tegenwoordig ook niet meer zo interessant....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 294251

Beste mensen,

Ik ben opzoek naar iemand met wie ik Digitenne van KPN kan delen of bij wil ik in het abbonement erbij kan
Sinds kort ben ik namelijk in het bezit van een Lenco TFT-711, een portable tv die geschikt is voor digitenne.
Echter heb ik deze alleen maar in gebruik tijdens wachturen op mijn werk en heb ik thuis geen digitenne.
Helaas vind ik het te duur om voor 1 tvtje een abbonement af te sluiten.

Dus wil ik via deze weg vragen of ik niet mee kan liften met iemand die al bezig is van een abbonement.
Uiteraard onder betaling!

Mocht iemand interesse hierin hebben wilt u mij dan even een mailtje of pb sturen?

Alvast bedankt! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

giant2000 schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 10:40:
[...]

Nog een leuke:

[.'KPN doet 't gewoon' .]

KPN richt zich meer op de klant voegt dus 24Kitchen toe i.p.v. Ketnet. Hahahaha!!!!
Stond er toch bij? Vanaf 1 augustus pas! Tot die tijd steken ze nog snel even de middelvinger op :+
Want je moet er niet aan denken dat dat 'KPN doet 't gewoon' wordt geassocieerd met 'prijsverhoging'.
Daar hebben ze 't bij de NMa al druk genoeg mee.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 205081 op 09-05-2012 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 294251 schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 18:29:
Beste mensen,

Ik ben opzoek naar iemand met wie ik Digitenne van KPN kan delen of bij wil ik in het abbonement erbij kan
Sinds kort ben ik namelijk in het bezit van een Lenco TFT-711, een portable tv die geschikt is voor digitenne.
Echter heb ik deze alleen maar in gebruik tijdens wachturen op mijn werk en heb ik thuis geen digitenne.
Helaas vind ik het te duur om voor 1 tvtje een abbonement af te sluiten.

Dus wil ik via deze weg vragen of ik niet mee kan liften met iemand die al bezig is van een abbonement.
Uiteraard onder betaling!

Mocht iemand interesse hierin hebben wilt u mij dan even een mailtje of pb sturen?

Alvast bedankt! _/-\o_
Neem iTV van KPN voor thuis, dan heb je Digitenne er gratis bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Buiten dat je nog steeds 4€ p/m per kaartje kwijt bent heb je dan ook nog eens heel duur internet van KPN.

Kijk, da's nog 's een Goeie Deal, van KPN.

Nou dacht ik eigenlijk dat interactieve TV nog niet eens zo heel lang geleden máár 10€ p/m koste.
En dan nu 16€?

Wow ;w

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 205081 op 09-05-2012 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:26
maar laten we wel redelijk blijven. Als KPN een goede aanbieding had (en dat hadden ze) en iedereen maakt er misbruik van, dan stoppen ze ermee.
Dit soort card-sharing valt buiten de voorwaarden en nu is iedereen er de dupe van.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het hele probleem zit 'm nu juist in het feit dat ze van die goedkope ontvangertjes leveren die omwille van
de aantallen allemaal met een kaartslot moeten zijn uitgerust (waar dan dus ook allemaal een kaartje in
moet) ipv een systeem met echte card sharing waarbij je één master ontvanger hebt (card server) en een onbegrensd aantal slave ontvangers die enkel binnen een woning contact met elkaar kunnen onderhouden.
We moeten terug naar vroeger -gelijk de analoge kabel- waar op 1 centraal punt de beslissing genomen
werd wat er op de kabel kwam en wat niet, -afhankelijk van 't abonnement dat je had- zonder enige beper-
kingen op te leggen aan het aantal TV's dat je wilde aansluiten.

Juist het uitreiken van die extra kaartjes als alternatief maakt het systeem locatie onafhankelijk en daar
door fraude gevoelig.
Fraude is overigens een groot woord aangezien Digitenne juist het aspect van 'TV overal' heeft gebruikt
om het systeem aan de man te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bron
Ik snap het nog steeds niet.
Het aantal klanten met Digitenne daalde met 9 procent naar 800.000 gebruikers, maar in totaal steeg het aantal klanten dat tv-diensten bij KPN afneemt door de opkomst van zijn iptv-diensten.
9% eraf! En als reactie daarop gooit KPN de prijs nog maar eens omhoog en gaat voortaan €4/maand extra vragen voor de tweede en derde smartcard. En dan nog Ketnet eraf.

Makes sense.. not.

Ik vraag me ook steeds vaker af waarom ik niet gewoon weer Ziggo neem. Even door de zure appel heenbijten wat betreft aanschaf nieuwe tuners en smartcards, maar dan is de beeldkwaliteit wel zoveel beter.

Ik snap iig niet wat de strategie van KPN is. Misschien moet Digitenne gewoon kapot zodat ze er dan helemaal mee kunnen kappen en er ook geen kosten meer aan hebben? Oid? Anders weet ik het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58485

Wellicht worden de kosten van zenders duurder doorberekend aan KPN, en derhalve zo eindelijk op de klant wordt doorberekend met een zinloze extra of 2.

Digitenne begon geloof ik ooit met 8 euro per maand TV kijken. Was zeer voordelig tov huidig aanbod Ziggo, UPC enz. Wellicht gewoon een marketingsstunt om op langere duur de prijs op te schroeven. :) Ik heb Digitenne opgezegd, en kreeg 2x 4 euro retour. Aardig :) In ruil daarvoor ligt hier nu IPTV / 60Mbit glasvezel van KPN. Zappen is alleen idioot traag (Duurt paar sec per kanaal) en vele HD kanalen worden gewoon geupscaled. Geluid is wel ietsjes beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:24
Digitenne voor in de caravan, of op de boot. Dus dan is het hele cardsharing idee toch niet raar? Zelf heb ik 3 cards actief. Maar ga over een tijdje over naar ziggo. Digitenne wordt als maar duurder. In het begin betaalde ik nog 6,50 geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 387149

Sinds een week is de beeldkwaliteit van Digitenne bij mij thuis (1171) niet meer aanvaardbaar. Maakte tot nu toe nooit uit hoe ik de antenne had staan, overal in de vensterbank op de 1e verdieping was OK.

Maar nu dus niet meer, gisteren al lopen stoeien met de M1 knop om antenne signaal te meten, maar dit schommelt zo tussen de 60 en 80%, als ik naar de commerciëlen ga wordt het nog 20% minder (en het is echt schommelen, ik krijg het niet voor elkaar een vaste waarde te krijgen.) Zendmast opnieuw ingesteld voor NH, kanalen opnieuw opgezocht, geen verbetering

Ga vanavond nog eens proberen om antenne goed richting de zendmast te zetten, maar zijn er mensen die nog meer tips hebben qua testen of verbeteren van signaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KamiKaaze
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18:53
Kan de topic niet gewijzigd worden naar DVB-T/DAB topic aangezien KPN zich uit de markt prijst ;)

Heeft misschien weer een voordeel dat er weer wat meer goedkope Dreambox achtige klonen op de markt komen.
Een paar goedkope dvb-t sticks erbij+een hoog tweakers gehalte 8) en overal in huis zou je via een laptop/pc/mediacenter tv moeten kunnen gaan kijken... :9 (mits het signaal voldoende is natuurlijk ;) )

Zelf net een vrij goedkope breedband richtantenne besteld, voor het gratis gedeelte.
Ben al tijden benieuwd of ik wat meer kan ontvangen hier op het gebied van DAB/DVB-T hier in het westen.... ook buiten de condities om...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 294251

Ik ben alleen wel benieuwd wat ik nou dadelijk met mijn Lenco 711 aan moet................. iemand een idee? als kpn stopt bedoel ik dan he!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dacuuu schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 08:18:
Digitenne voor in de caravan, of op de boot. Dus dan is het hele cardsharing idee toch niet raar?
Meerdere kaartjes op 1 abo vind ik niet echt cardsharing. Dat is meer abo sharing en dat
kost KPN geld omdat meerdere families op deze manier TV kunnen kijken voor bijna niks.
Cardsharing is een enkele kaart die door meerdere ontvangers op 1 locatie gedeeld wordt.

Maar omdat dat niet mogelijk is hebben ze dat idiote compromis bedacht van maximaal
2 extra kaartjes voor niks per abo en maximaal 3 abo's per adres om het misbruik enigs
zins te beperken.

Voor boot en caravan heb je ook niet meerdere kaartjes nodig, je kunt die ene kaart ook
gewoon meenemen naar de boot of caravan.
KamiKaaze schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 15:37:
Kan de topic niet gewijzigd worden naar DVB-T/DAB topic aangezien KPN zich uit de markt prijst ;)

Heeft misschien weer een voordeel dat er weer wat meer goedkope Dreambox achtige klonen op de markt komen.
Een paar goedkope dvb-t sticks erbij+een hoog tweakers gehalte 8) en overal in huis zou je via een laptop/pc/mediacenter tv moeten kunnen gaan kijken... :9 (mits het signaal voldoende is natuurlijk ;) )

Zelf net een vrij goedkope breedband richtantenne besteld, voor het gratis gedeelte.
Ben al tijden benieuwd of ik wat meer kan ontvangen hier op het gebied van DAB/DVB-T hier in het westen.... ook buiten de condities om...
Als KPN zich uit de markt prijst blijft er alleen Free To Air over en kun je al je mooie plannetjes in de ijskast zetten.

[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 205081 op 12-05-2012 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 424539

Ik kan nog nergens echt bevestiging vinden dat je voor extra smartcards extra kosten per maand zou moeten betalen, ook niet op de links hier genoemd (men praat daar over "insteekkaarten" en daar worden cam module's mee bedoeld en niet Smartcards!
het zou op zijn zachtst gezegd ook zeer onredelijk zijn, immers is er door onze (R)overheid een aantal eisen gesteld aan de analoog-digitaal omzetting,een daarvan is dat je digitaal op zijn minst overal de publieke en regionale omroepen moet kunnen ontvangen en dat is al minder dan in het analoge tijdperk.
de andere is volgens mij dat je in een normaal gezin op zijn minst op drie plekken tv moet kunnen ontvangen net als bij de kabel (wat ook al een stuk moeilijker is geworden na de digitale overstap).
Zou je in dit geval 2x 4,- extra moeten betalen dan zou je nog duurder uit zijn dan via de kabel! dit kan natuurlijk niet de bedoeling zijn! want er wordt immers een veel beperkter en kwalitatief slechter product geleverd, dit terwijl de kosten voor digitenne al veel duurder is dan bij de intreding (6.50 per maand) let wel, men praat hier nu wel over 9.50 Euro! dat is meer dan 20,- gulden! en dus beslist niet voor niks! zoals door iemand hier gesuggereert.
Zoals gezegd is het bij de kabel zelfs mogelijk 5! kaarten te activeren op een abonnement.
Op de site van kpn is dit dan ook nergens te vinden, nog dat je extra moet betalen nog dat je drie kaarten kan activeren, erg onduidelijk dus! Ook de verschillende meningen hier op dit forum maken het niet duidelijk, op een na, die volgens de klantenservice wel 4,- zou moeten betalen, maar was dit misschien een misverstand of een een of ander callcenter miep? Kortom, wie weet het echt???
EDP heeft trouwens door toedoen van Kpn ook al leverings problemen,dus veel concurentie is er ook al niet meer.
Die onzinnige opmerkingen, over dat je de kaart dan maar moet meenemen naar de camping slaan natuurlijk nergens op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-06 12:36
Ik heb digitenne met een smartcard maar heb een oude LG tv (32LG5700) dus ik testte even of het werkte, maar krijg alleen NED 123. Deze TV heeft geen DVB-C tuner, maar voor digitenne is dat toch niet nodig?

NED123 zien er in ieder geval een stuk beter uit dan via de kpn box + scart.

@hierboven, we hadden net 2 digitenne bijbesteld (eentje scart, eentje via cam module) dus kregen twee pakketjes met alle spullen + 2 smartcards. Dit kost €4 per maand per card, bovenop je €9.50.

[ Voor 25% gewijzigd door YoshiBignose op 11-05-2012 20:19 ]

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mijn naam staat er gewoon naast hoor.

Die links laten niets aan duidelijkheid over ook al blijft 't uiterst merkwaardig dat je deze informatie uit de
meestgestelde vragen moet halen. Staat tegenover dat ze 't ook weer zonder dat er een persbericht als
bewijs achterblijft net zo snel weer terug kunnen draaien, alsof 't nooit gebeurt is. Verder zijn de berichten
in alle fora (inclusief Telfort) 't zelfde: het is niet meer mogelijk om losse smartcards bij te schrijven zonder
een bijbehorende ontvanger te huren.
Ook de vergelijking van de abonnementsprijs bij intro exclusief de huur van de (destijds veel duurdere)
ontvanger(s) met heden (inclusief de huur van een ontvanger) valt vlak. Toen KPN toetrad als aanbieder
was hun abonnee prijs zelfs veel hoger maar boden ze hun ontvanger(s) weer goedkoper aan dan Digitenne.
Verder belet niemand het je om je hele huis vol te stouwen met FTA ontvangers waar je precies evenveel
zenders mee kan ontvangen als vroeger.
YoshiBignose schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 20:18:
@hierboven, we hadden net 2 digitenne bijbesteld (eentje scart, eentje via cam module) dus kregen twee pakketjes met alle spullen + 2 smartcards.
Dit kost €4 per maand per card, bovenop je €9.50.
Officieel (of moeten we zeggen: officieus) is dat de huurprijs voor de ontvanger en de insteek kaart + smart
cards. Het gebruik van de extra smartcards zelf zit al in de abonneeprijs inbegrepen.

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 205081 op 11-05-2012 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 205081 schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 20:29:
[...]

Mijn naam staat er gewoon naast hoor.

Die links laten niets aan duidelijkheid over ook al blijft 't uiterst merkwaardig dat je deze informatie uit de
meestgestelde vragen moet halen. Staat tegenover dat ze 't ook weer zonder dat er een persbericht als
bewijs achterblijft net zo snel weer terug kunnen draaien, alsof 't nooit gebeurt is. Verder zijn de berichten
in alle fora (inclusief Telfort) 't zelfde: het is niet meer mogelijk om losse smartcards bij te schrijven zonder
een bijbehorende ontvanger te huren.
Ook de vergelijking van de abonnementsprijs bij intro exclusief de huur van de (destijds veel duurdere)
ontvanger(s) met heden (inclusief de huur van een ontvanger) valt vlak. Toen KPN toetrad als aanbieder
was hun abonnee prijs zelfs veel hoger maar boden ze hun ontvanger(s) weer goedkoper aan dan Digitenne.
Verder belet niemand het je om je hele huis vol te stouwen met FTA ontvangers waar je precies evenveel
zenders mee kan ontvangen als vroeger.

[...]

[...]

Officieel (of moeten we zeggen: officieus) is dat de huurprijs voor de ontvanger en de insteek kaart + smart
cards. Het gebruik van de extra smartcards zelf zit al in de abonneeprijs inbegrepen.
Volgens mij was de introductieprijs van Kpn Digitenne destijds 6.50 per maand en niet zoals jij beweert!
en die links laten dus juist wel aan duidelijkheid te wensen over, zoals gezegd worden daar de cam module's bedoeld en niet de kaarten, erg onduidelijk blijft het allemaal dus
als het daadwerkelijk zo is,dan gaan ze klanten verliezen, want meer betalen dan voor de kabel en satelliet met zo'n beperkt aantal zenders en lage bandbreedte en dan ook nog zonder dat je alle zenders kan ontvangen op meerdere ontvangers, is gewoon pure oplichting!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Veel geschreeuw en een totaal gebrek aan wol.

http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/37985249
Digitenne: Hoe activeer ik mijn Smartcard?
U hebt Digitenne gekocht, zoals u weet (zie ook instructies op de verpakking) wordt uw kooppakket
omgezet in een huurabonnement. U krijgt uw aankoopbedrag teruggestort op uw rekeningnummer.
Het is niet meer mogelijk om losse smartcards te kopen.
KPN levert de smartcard ALTIJD in combinatie met de tv-ontvanger.
http://www.digitenne.nl/digitenne-vragen/

Wat kost een extra tuner? Hoeveel tuners kun je per abonnement gebruiken?
Met een abonnement van € 9,50 per maand kun je maximaal 3 tuners/insteekkaarten gebruiken. Voor elke aanvullende tuner betaal je € 4,00 per maand. Voor een abonnement met 3 tuners betaal je dus (9,50 + 4 + 4 = ) € 17,50 per maand.
KPN begint met Digitale TV
kost ongeveer €13,95 tot €7,95 in combinatie met andere KPN diensten.
Glashelder schreef op 04 oktober 2004 @ 18:17:
Standaard nadeel nummer 1: maar op 1 TV te gebruiken, of je moet bijbetalen.
/quote

Dit is dus onzin, je mag maximaal 3 startpakketten ZONDER extra kosten aanschaffen. Je krijgt dus maximaal 3 smartcards voor hetzelfde geld. Bij digitenne moet je wel per decoder betalen.
Digitenne
Het Digitenne abonnement bedraagt € 8,95 per maand.* Digitenne Digitenne biedt abonnees daarnaast de mogelijkheid om een tweede abonnement af te sluiten voor maar € 4,95 per maand. Met Digitenne kunt u de 25 meest populaire televisiezenders en de 16 best beluisterde radiostations ontvangen.
Alleen de prijs van een Digitale Ontvanger is wat aan de dure kant: vanaf € 169
\[DVB-T] Het grote Digitenne topic deel 10

Opening post:
Q: Hoe is de prijsontwikkeling van Digitenne verlopen?
A: Leuk dat je het vraagt! Want ik heb een lijstje.

maart 2003 - september 2004 €8,95 (toen Digitenne nog niet van KPN was)
oktober 2004 - januari 2007 €7,95 (KPN klant met ADSL+telefonie) / €10,95 (KPN telefonie klant) / €13,95 (nog geen KPN-klant)
februari 2007 - juli 2007 €9,95 (tarief ging niet direct in voor bestaande klanten van €7,95)
augustus 2007 - september 2008 €6,95
oktober 2008 - augustus 2009 €7,50
september 2009 - mei 2011 €8,50
juni 2011 - heden €9,00
Helaas is de vergelijking enigszins scheef gezien het ontbreken van inclusief exclusief (huur van) ontvanger.

[ Voor 106% gewijzigd door Anoniem: 205081 op 11-05-2012 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Typische arrogantie van iemand die zelf bij kpn werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 20:53
Wat heb ik nodig om de gratis DVB-T kanalen op mijn TV te krijgen? Ik wil graag NL123 in HD ontvangen. Mijn TV heeft een DVB-tuner en een CI+ slot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Met een paar miljoen euro, een jaar ontwikkeltijd en genoeg vriendjes bij de overheid moet 't wel lukken.

Voor hetzelfde in SD ben je al klaar: gewoon antenne aansluiten en scannen maar.

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 205081 op 11-05-2012 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ter vergelijking

Canal digitaal basis pakket met 2 extra aansluitingen
Uw Bestelling: Abonnement: BasisHD-pakket

Apparatuur:
BasisHD-pakket satellietset
2 x extra kaart met ontvanger

Per maand: € 17,95

Eenmalige kosten € 366,90
Korting op de eenmalige kosten € 70,00
Totaal eenmalige kosten € 296,90
Die eenmalige kosten zijn activatie + 2 extra ontvangers = €79 + 2 x €109

De twee extra kaartjes kosten samen 3€ per maand, het abo zelf is €14,95

Als je die 2 ontvangers + activatie in 3 jaar afschrijft zit je dus op plm 26€ p/m voor de eerste 3 jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
hoe kan je eigenlijk uitvogelen welke kaart onder wel abonnement hangt? Ik heb twee abonnementen, vijf kaarten (waarvan eentje overleden).
Het is denk ik dus wel aantrekkelijk om 1 werkende maar niet actief bekeken kaart op te offeren. Scheelt weer een paar euro per maand.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb het antwoord niet, maar dat zal alleen aantrekkelijk zijn als die je nog steeds 3 kaarten onder één abo hebt. Als er onder beide abo's twee actieve kaarten hangen zal je er 2 op moeten geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aart44
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10-06 12:47
Byte_Me schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 23:12:
Wat heb ik nodig om de gratis DVB-T kanalen op mijn TV te krijgen? Ik wil graag NL123 in HD ontvangen. Mijn TV heeft een DVB-tuner en een CI+ slot.
Als je TV een DVB-T tuner heeft heb je alleen een (kamer)antenne nodig voor de gratis kanalen in HD kan niet omdat het niet in HD wordt uitgezonden.

[ Voor 7% gewijzigd door aart44 op 12-05-2012 07:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Heeft iemand nog een antwoord op mijn vraag? :$ Krijg E05 error op alle andere zenders, onbekende smartcard ofzo.
YoshiBignose schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 20:18:
Ik heb digitenne met een smartcard maar heb een oude LG tv (32LG5700) dus ik testte even of het werkte, maar krijg alleen NED 123. Deze TV heeft geen DVB-C tuner, maar voor digitenne is dat toch niet nodig?

[ Voor 8% gewijzigd door YoshiBignose op 12-05-2012 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
YoshiBignose schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 10:12:
Heeft iemand nog een antwoord op mijn vraag?
Wat zei de KPN-helpdesk toen je ze je vraag stelde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-06 14:09

Nikeo

Jawelles

Ik heb digitenne opgezegd. We kijken zelden tv en als we dat toch doen is het meestal een serie van de mediaspeler. Van die reclames en debiele series op tv word je ook knettergek. We hebben maar besloten 4x per jaar uit eten te gaan van de besparing.

Het opzeggen ging erg makkelijk, dat viel me echt alles mee! Je vult je nummer in op de site en ze bellen je terug. De telefoniste vroeg waarom we het op wilden zeggen. Ik zei dat we nooit tv keken en daarmee was de kous af, geen poging tot overhalen om te blijven, al dan niet met een aanbod. Dat vond ik wel fijn. De brief kwam gisteren in de bus en over 3 weken mag de tuner opgestuurd worden. Al met al was digitenne een fijne ervaring maar het is mooi geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
Anoniem: 424539 schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 18:56:
.....het zou op zijn zachtst gezegd ook zeer onredelijk zijn, immers is er door onze (R)overheid een aantal eisen gesteld aan de analoog-digitaal omzetting,een daarvan is dat je digitaal op zijn minst overal de publieke en regionale omroepen moet kunnen ontvangen en dat is al minder dan in het analoge tijdperk.....
In het analoge tijdperk waren alleen Ned 1, 2, 3 en sommige regionalen in de ether. Nu zijn tenminste alle regionalen FTA. Maar ik zag al verderop dat jij je weinig door feiten laat leiden.

Maar KPN is inderdaad stom bezig. Ik begin nu langzaamaan FamilieHD van CanalDigitaal te overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

W3ird_N3rd schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 05:49:
Ik heb het antwoord niet, maar dat zal alleen aantrekkelijk zijn als die je nog steeds 3 kaarten onder één abo hebt.
Als er onder beide abo's twee actieve kaarten hangen zal je er 2 op moeten geven.
Buiten dat dat niet erg voor de hand ligt (met 5 kaarten), waarom dat?
Zoals ik 't begrijp moet je zowiezo met een mens van KPN in gesprek en die kun je precies uitleggen
wat je wilt. Lijkt me sterk dat ze niet een kaartje kunnen verhuizen van 't ene abo naar een ander abo.
En onder druk wordt alles vloeibaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aart44
YoshiBignose schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 10:12:
Heeft iemand nog een antwoord op mijn vraag? :$ Krijg E05 error op alle andere zenders, onbekende smartcard ofzo.

[...]
Ja die smartkaart zit ergens in hoe heet dat ding toch niet in een ci+ van de kabel gestopt?
Het moet een Conax ci module zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
aart44 schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 16:01:
[...]

Ja die smartkaart zit ergens in hoe heet dat ding toch niet in een ci+ van de kabel gestopt?
Het moet een Conax ci module zijn.
Oh inderdaad gewoon even de CI+ van m'n andere tv (icm ziggo) gedaan. Was volgens mij een smit ofzo. Wat is er speciaal aan die conax ci module dan? En kan digitenne sowieso wel werken met alleen DVB-C op mn tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
YoshiBignose schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 17:19:
[...]Oh inderdaad gewoon even de CI+ van m'n andere tv (icm ziggo) gedaan. Was volgens mij een smit ofzo. Wat is er speciaal aan die conax ci module dan? En kan digitenne sowieso wel werken met alleen DVB-C op mn tv?
Ziggo gebruikt Irdeto codering en Digitenne CONAX. Die modules zijn de feitelijke decoders. Je hebt dus een decoder van het juiste systeem nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aart44
YoshiBignose schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 17:19:
[...]

Oh inderdaad gewoon even de CI+ van m'n andere tv (icm ziggo) gedaan. Was volgens mij een smit ofzo. Wat is er speciaal aan die conax ci module dan? En kan digitenne sowieso wel werken met alleen DVB-C op mn tv?
Ja met de verkeerde ci module werkt het niet.
Het kan werken op je TV maar niet tegelijk natuurlijk je moet er dan een antenne aan hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Aah oke bedankt :)

Maar kan dus geen digitenne ontvangen zonder DVB-T?

[ Voor 60% gewijzigd door YoshiBignose op 12-05-2012 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hageneis schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 13:10:
[...]

In het analoge tijdperk waren alleen Ned 1, 2, 3 en sommige regionalen in de ether. Nu zijn tenminste alle regionalen FTA. Maar ik zag al verderop dat jij je weinig door feiten laat leiden.

Maar KPN is inderdaad stom bezig. Ik begin nu langzaamaan FamilieHD van CanalDigitaal te overwegen.
Met dat het minder is dan bij digitenne doel ik niet op het aantal zenders,maar dat je NU nog steeds niet overal de zenders kan ontvangen! iets wat in het analoge tijdperk wel mogelijk was,met andere woorden er zijn nog steeds "blinde" plekken op de kaart
daar komt bij dat je juist NIET de regionale omroepen overal fta kan ontvangen, als je op de grens van een provincie woont,wordt er voor jou bepaald welke regionale omroep je mag ontvangen,iets wat in de analoge tijd geen probleem was,toen kon je namelijk wel beide of zelfs meerder regionale omroepen ontvangen
die opmerking over feiten slaat dus nergens op, en die feiten ken je zelf kennelijk niet eens

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 424539 op 12-05-2012 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-04 18:53
Anoniem: 424539 schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 18:46:
[...]

Met dat het minder is dan bij digitenne doel ik niet op het aantal zenders,maar dat je NU nog steeds niet overal de zenders kan ontvangen! iets wat in het analoge tijdperk wel mogelijk was,met andere woorden er zijn nog steeds "blinde" plekken op de kaart
Volgens mij zijn er inderdaad wel wat blinde vlekken en dat is inderdaad ook erg jammer.
daar komt bij dat je juist NIET de regionale omroepen overal fta kan ontvangen, als je op de grens van een provincie woont,wordt er voor jou bepaald welke regionale omroep je mag ontvangen,iets wat in de analoge tijd geen probleem was,toen kon je namelijk wel beide of zelfs meerder regionale omroepen ontvangen
die opmerking over feiten slaat dus nergens op, en die feiten ken je zelf kennelijk niet eens
Dit wordt dus absoluut niet voor je bepaald (in tegenstelling tot de kabelaars). Het hangt gewoon af van de sterkte van de zendmasten die de betreffende regionale omroepen uitzenden en of je die kan ontvangen.
Ik woon in de provincie Groningen (niet langs een provincie- of landsgrens) en toen de mast in Hoogersmilde nog in de lucht was kon ik zowel RTV Noord als RTV Drenthe ontvangen. Als de mast straks herbouwd is zal dat allicht wel weer zo zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[quote]Anoniem: 205081 schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 23:20:
[...]

Maar omdat dat niet mogelijk is hebben ze dat idiote compromis bedacht van maximaal
2 extra kaartjes voor niks om het misbruik enigszins te beperken.

Voor boot en caravan heb je ook niet meerdere kaartjes nodig, je kunt die ene kaart ook
gewoon meenemen naar de boot of caravan.

[...]

Dat was helemaal geen idioot compromis,hoe kan je anders op meerdere plekken in je eigen huis naar de tv kijken? bij analoog was dit gewoon onbeperkt, jij vindt dus terecht dat je maar op een plek in je eigen huis tv mag kijken?? en kom nou niet met die opmerking dat je wel overal naar ned,1,2, en 3 kan kijken! dat is/was met de kabel ook niet zo

En jij vindt het dus ook normaal dat als de ouders op de camping/boot zitten en de kinderen thuis,dat je dan maar moet loten om wie de kaart mag mee hebben?? ;w

Het systeem was vanaf de basis al niet goed,laten ze een voorbeeld nemen aan de Duitsers, daar kan je overal alles vrij ontvangen,maar nee, hier moeten ze weer meer verdienen ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aart44
YoshiBignose schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 18:04:
Aah oke bedankt :)

Maar kan dus geen digitenne ontvangen zonder DVB-T?
Het is toch deze TV 32LG5700 die heeft een DVB-T tuner zoiets kun je ook zelf uitzoeken.
Een antenne er aan en laten scannen kun je de niet gecodeerde zenders ontvangen met de juiste ci module en digitenne smartkaart ook de gecodeerde.

Maar als ik de specs lees zit er geen DVB-C tuner (digitale kabel) in je hebt dus de ci module van je andere TV gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat viel er nou niet te begrijpen aan:
Het hele probleem zit 'm nu juist in het feit dat ze van die goedkope ontvangertjes leveren die omwille van de aantallen allemaal met een kaartslot moeten zijn uitgerust (waar dan dus ook allemaal een kaartje in moet) ipv een systeem met echte card sharing waarbij je één master ontvanger hebt (card server) en een onbegrensd aantal slave ontvangers die enkel binnen een woning contact met elkaar kunnen onderhouden.
We moeten terug naar vroeger -gelijk de analoge kabel- waar op 1 centraal punt de beslissing genomen werd wat er op de kabel kwam en wat niet, -afhankelijk van 't abonnement dat je had- zonder enige beperkingen op te leggen aan het aantal TV's dat je wilde aansluiten.
Leer eerst eens fatsoenlijk lezen en begrijpen voordat je gelijk begint te toeteren.
En als je dan toch bezig bent: leer ook eens je excuses te maken als je op een
leugen wordt betrapt. Meerdere mensen hebben je nu al terecht moeten wijzen.
(Bovenstaande quote was overigens een reactie op het fraude argument van franssie,
dus niet weer uit z'n verband proberen te peuteren he).

Welke onverantwoordelijke ouders laten hun kinderen alleen thuis?

En om maar 's in je eigen vergelijking met de kabel mee te gaan:
Hoe had je gedacht om je kabel naar de boot of de camping mee te nemen?
Dat is dus totaal niet vergelijkbaar. Een abonnement is voor een lokatie (oftewel een adres).
Bij de kabel ligt die lokatie vast in de wijkkast, bij ether televisie dus niet (en sateliet ook niet)
Bij de kabel kun je je abo dus niet delen met anderen (tenzij je in een studentenhuis zit), met
ether televisie dus wel. Dat vereist daarom een andere aanpak, maar omdat dat met de huidige
ontvangers niet gaat hebben ze een compromis bedacht dat de fraude binnen de perken houdt.
(maximaal 3 kaartjes, daarna opnieuw een abo, tot 3 keer toe en daarna is het afgelopen).
Ter vergelijking: bij canal digitaal krijg je ook maar twee extra kaartjes en daar betaal je ook
extra voor per maand. Er is een reden waarom dingen zo zijn zoals ze zijn.

Als oplossing zou Digitenne een apart abo (extra kaartje) op de markt kunnen brengen voor ge-
bruik buiten de woning die je gewoon per week of weekend kunt activeren. Dan betaalt alleen
degene die er daadwerkelijk gebruik van maakt ipv dat iedere abonnee er aan mee betaald.

En zo komen we dan op Duitsland: waarom moet iedere belasting betaler met kabelTV mee beta-
len aan een gratis TV pakket voor een paar mensen die niet voor hun TV pakket willen betalen?

En oh ja, (digitale) TV kijken voor 3€ in de maand noem ik inderdaad kijken voor "bijna niks".
En nog 's ja, ik ben daar zelf ook zo'n gebruiker van en van mij mag 't ook absoluut zo blijven,
maar dat verlet niet dat ik daarover geen discussie kan of mag voeren.

Hou toch 's op met me voortdurend woorden in de mond te leggen die ik niet gezegd heb. Het
is een heel vervelende taktiek om een discussie dood te maken, om op die manier je gelijk te
halen. Je doet me ineens heel erg denken aan razende Rolandje van het DVBTALL forum, die
flikt dat ook als iemand 't niet met 'm eens is in z'n voortdurende kruistochten tegen zijn "K"PN.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 205081 op 12-05-2012 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Joen schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 19:03:
[...]

Volgens mij zijn er inderdaad wel wat blinde vlekken en dat is inderdaad ook erg jammer.
Digitenne is commerciele abonnee TV, dat er blinde vlekken zijn in het Digitenne dekkings gebied wil
nog niet zeggen dat er dan dus ook geen publieke zenders te ontvangen zijn. Dat staat los van elkaar:
Het een sluit 't ander niet uit. Dat is met een relatief goedkope steunzender op te lossen.
Ik meen dat er in Wijk aan Zee ook eentje staat al weet ik niet zeker waar die voor gebruikt wordt.

Bovendien moet je onderscheid maken tussen wat je kunt ontvangen met een binnen antenne (Digitenne)
en wat met een buitenantenne (DVB-t FTA publieke omroep).

Wat Coevorden en Emmen aangat zou 't zomaar zo kunnen zijn dat met de straks hogere mast van Hoogersmilde dat probleem eerdaags ook is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor de publiek omroep is er een wettelijke verplichting dat die op een "ouderwetse" manier op 10 meter hoogte met een "echte" antenne buiten, yagi dus, landelijk te ontvangen moeten zijn. Dat zijn ze ook, zelfs in Emmen nu, vanuit Zwolle. In Hoogeveen zag ik op de eerste verdieping van een flat nog goede ontvangst van de noodmast in Assen.
Dat niemand dat meer wilt is wat anders. Digitenne voldoet aan die wettelijke landelijke verplichting voor de PO.
Voor de commercielen is er geen verplichting uiteraard, maar ook daar geldt voor dat die met een goede antennne op 10 m hoogte buiten vijwel door heel Nederland te ontvangen zijn.

Nederland is wat dat betreft een vreemde eend in de bijt. Het dichte netwerk in stedelijke gebieden is uniek in de wereld. Nergens vind je zoveel zenders, grote steden hebben zelfs allemaal 2 zenders. Kijk maar eens in het buitenland, daar is het netwerk opgebouwd voor 10m buitenantennes.

[ Voor 5% gewijzigd door Edje_Kroketje op 13-05-2012 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
aart44 schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 19:41:
[...]

Het is toch deze TV 32LG5700 die heeft een DVB-T tuner zoiets kun je ook zelf uitzoeken.
Een antenne er aan en laten scannen kun je de niet gecodeerde zenders ontvangen met de juiste ci module en digitenne smartkaart ook de gecodeerde.

Maar als ik de specs lees zit er geen DVB-C tuner (digitale kabel) in je hebt dus de ci module van je andere TV gebruikt.
Ooh ik had het omgedraaid zit inderdaad geen DVB-C op wel DVB-T. Dus DVB-T is voor digitenne en DVB-C voor digitale TV. Nu begrijp ik het :P dus even zo'n conax smartcard kopen ipv die van m'n ziggo abo. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
YoshiBignose schreef op zondag 13 mei 2012 @ 10:34:
[...]

Ooh ik had het omgedraaid zit inderdaad geen DVB-C op wel DVB-T. Dus DVB-T is voor digitenne en DVB-C voor digitale TV. Nu begrijp ik het :P dus even zo'n conax smartcard kopen ipv die van m'n ziggo abo. Bedankt!
Nou uhm, bijna. Digitenne is ook Digitale TV, daarom gebruiken ze ook DVB-T wat staat voor Digital Video Broadcasting-Terrestrial

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-04 18:53
Edje_Kroketje schreef op zondag 13 mei 2012 @ 13:20:
[...]

Nou uhm, bijna. Digitenne is ook Digitale TV, daarom gebruiken ze ook DVB-T wat staat voor Digital Video Broadcasting-Terrestrial
En de C in DVB-C staat voor Cable. B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En de S in DVB-S staat voor Satellite. B)

[ Voor 3% gewijzigd door Edje_Kroketje op 13-05-2012 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Digitenne bereik met buiten antenne

[ Voor 42% gewijzigd door Anoniem: 205081 op 22-05-2012 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Let wel op dat bovenstaand plaatje niet realistisch is. Het is een puur theoretisch gegeven met volgens mij antennecoordinaten uit internationaal overleg. KPN kan gewoon afwijken in mindere mate, nooit meer. Verder is dit gebaseerd op veldsterkte. Dit is niet alles zeggend. Je hebt eigen inteferentie maar ook inteferentie van buitenlandse zenders tijdens zgn. "condities". Als de ontvangst zeg 1 % van de tijd gestoord wordt op een bepaalde locatie en er dus geen ontvangst is, dan zal KPN dit diskwalificeren op die locatie. Veldsterkte genoeg maar toch officieel geen dekking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Edje_Kroketje schreef op zondag 13 mei 2012 @ 13:20:
[...]

Oke :P
Joen schreef op zondag 13 mei 2012 @ 15:15:
[...]

En de C in DVB-C staat voor Cable. B)
En oke :P
Edje_Kroketje schreef op zondag 13 mei 2012 @ 15:57:
En de S in DVB-S staat voor Satellite. B)
En oke :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Volgens dat plaatje heb ik in Turnhout ook digitenne bereik. Dat klopt, met mooi weer kan ik Ned 1, 2, 3, RTL4, 5 (7 misschien, die kijk ik nooit) en SBS6 kijken. Maar zo gauw het een beetje bewolkt wordt dan stoort het als een gek en alle andere zenders kan ik niet ontvangen. Heb het van het weekend maar opgezegd.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
Anoniem: 424539 schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 18:46:
[...]
Analoog had binnenshuis ook een hoop blinde vlekken. Juist in de grote steden. Die hebben nu allemaal een of meer zendmasten staan. Op dakniveau zou de PO-mux nagenoeg landelijk moeten dekken. Daar hebben ze in RRC06 specifiek op ingezet.

Welke feiten ken ik zelf niet eens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Feiten als dat Digitenne bij introductie voor €6,50 door KPN werd aangeboden.

Dat jij dat nou niet wist, Hageneis !?
Edje_Kroketje schreef op maandag 14 mei 2012 @ 07:32:
Let wel op dat bovenstaand plaatje niet realistisch is.
Hoor ik je nou zeggen dat 't nog erger is?
Het is een puur theoretisch gegeven met volgens mij antenne coördinaten uit internationaal overleg.
Als er enkel cirkels in zouden staan dan gaf ik je gelijk. En ik verwacht dat die cirkels in werkelijkheid ook niet cirkelvormig zijn. Ze hebben gerust niet elke vierkante meter met een meetwagen afgereden en dus is 't een artist impression of sorts.
KPN kan gewoon afwijken in mindere mate, nooit meer. Verder is dit gebaseerd op veldsterkte. Dit is niet alles zeggend. Je hebt eigen interferentie maar ook interferentie van buitenlandse zenders tijdens zgn. "condities". Als de ontvangst zeg 1 % van de tijd gestoord wordt op een bepaalde locatie en er dus geen ontvangst is, dan zal KPN dit diskwalificeren op die locatie. Veldsterkte genoeg maar toch officieel geen dekking.
Nou, dan kun je hier hele straten wel afschrijven. ;w
Marzman schreef op maandag 14 mei 2012 @ 08:25:
[...]

Volgens dat plaatje heb ik in Turnhout ook digitenne bereik. Dat klopt, met mooi weer kan ik Ned 1, 2, 3, RTL4, 5 (7 misschien, die kijk ik nooit) en SBS6 kijken. Maar zo gauw het een beetje bewolkt wordt dan stoort het als een gek en alle andere zenders kan ik niet ontvangen. Heb het van het weekend maar opgezegd.
Dan heb je denk ik toch niet de juiste antenne lokatie. Die kan van de ene dag op de andere ook zomaar wijzigen. Zo heb ik op de plek waar ik voorheen mijn antenne had staan (destijds keurig uitgezocht en voetje vastgeplakt) vandaag een signaal sterkte van 99% maar slechts een signaal kwaliteit van tussen de 5 en
10%. Dat is overigens op m'n nieuwste Topfield PVR, op de oude PVR is dat toch nog zo'n 30%.
Voor een beetje fatsoenlijke kwaliteit moet ik de antenne een halve meter verplaatsen. Het grappige is dat
als ik de antenne op de oorspronkelijke posite 180 graden draai de ontvangst aanmerkelijk verbeterd maar
dat het op de zgn betere positie niet tot nauwelijks wat uitmaakt. ... totdat ik iets ga schuiven. En dan blijkt
ineens dat de omgekeerde orientatie beter signaal kwaliteit oplevert. Kortom, op sommige plekken komt het
signaal door allerlei kieren en gaten en lijkt 't dat je daar ontvangst hebt (zicht op de zender) maar ontvang
je hoogstwaarschijnlijk reflecties, in werkelijkheid is er een betere plek met wel direkt zicht op de zender.

Gelukkig heb ik op de nieuwe plek (andere kant woning) gewoon nog steeds goede ontvangst (97 om 99).
Overigens is dat met de nieuwe bi/bu antenne terwijl bovenstaande experimenten zijn uitgevoerd met de
kleine grijsmetaliek gespoten Funke.

[ Voor 124% gewijzigd door Anoniem: 205081 op 14-05-2012 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRAX
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01:08
aart44 schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 07:56:
[...]

Als je TV een DVB-T tuner heeft heb je alleen een (kamer)antenne nodig voor de gratis kanalen in HD kan niet omdat het niet in HD wordt uitgezonden.
Dus om Ned 1,2,3 te ontvangen heb ik enkel deze antenne nodig ? http://www.kpn.com/televi...=ZRYKAyQad1AAAAErTplQv7Jx
Of is het aan te raden om gewoon de starterskit te kopen ?
Tv is pricewatch: Samsung UE32D5000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
Je hebt een 5volt inserter nodig voor de digitenne antenne, voor de versterker. Die zit wel in de starterkit, maar daar zit ook de CI/CAM in en dus betaal je voor iets dat je niet gebruikt.
Als het puur voor free-to-air gaat kan je misschien ook een simpel DVB-T antennetje vinden bij conrad, die hebben ook passieve antennes (dus zonder versterker). Of zelf bouwen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRAX
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01:08
franssie schreef op maandag 14 mei 2012 @ 18:59:
Je hebt een 5volt inserter nodig voor de digitenne antenne, voor de versterker. Die zit wel in de starterkit, maar daar zit ook de CI/CAM in en dus betaal je voor iets dat je niet gebruikt.
Als het puur voor free-to-air gaat kan je misschien ook een simpel DVB-T antennetje vinden bij conrad, die hebben ook passieve antennes (dus zonder versterker). Of zelf bouwen natuurlijk.
Dus dit zou perfect moeten zijn, kost echt niks: http://www.conrad.nl/ce/n...otionareaSearchDetail=005.
Of zijn duurdere antennes echt veel beter? In ieder geval bedankt voor je reactie. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
Je kan het proberen. Ik ben er nooit zo heel erg over te spreken: de antenne moet op een stalen ondervlak staan (of koffie blik oid) als tegencapaciteit. Als je dan niet te ver van de zender woont werkt het wel overigens. Verzenden is bij conrad pas vanaf EUR25 en ideal gratis dacht ik.
Om te testen kan je ook van een coax tv kabel de pvc buitenmantel er 13cm afstrippen, de gevochten metalen mantel terugvouwen. Dan heb je een basis dipooltje. Werkt dat dan zal deze het ook wel doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

franssie schreef op maandag 14 mei 2012 @ 18:59:
Of even langs gaan bij je Aldi en vragen of ze nog restant voorraden USB DVB-t sticks hebben voor €3,75
Krijg je dat (universele) antennetje er gratis bij. >:)

(En zo niet, even doorvragen welke Aldi winkel ze wel heeft)

Afbeeldingslocatie: http://www.getprice.com.au/images/uploadimg/1004/_1_40468_large.jpg
maar dan in het zwart

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 205081 op 15-05-2012 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
Dat is nog geeneens zo'n slecht idee. OF als je geduld hebt ebay: New 5 dBi Digital DVB-T TV Freeview HDTV Antenna Aerial http://www.ebay.nl/itm/180868784356

[ Voor 42% gewijzigd door franssie op 14-05-2012 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Trouwens, voor wie zijn vaste Digitenne op z'n computer of op z'n smartphone of tablet wil kijken,
de Vulkano's zijn op 't ogenblik ook in de ramsj bij selecte Aldi's voor maar 35€ (van 139€).
(mocht je ze tegen komen: even opletten, ze zijn er zowel in zwart als grijs/beige).

Monsoon's Vulkano sluit je aan tussen de AV uitgangen van je digitenne ontanger en een
ingang op je router (of via WIFI).
Ook te gebruiken als video recorder of live pauze TV of als AV digitizer of HDMI converter.
Ingebouwde Youtube (vereist SD kaartje.of usb memory stick)
Ingebouwde netwerk mediaspeler (als paasei)

De lever omvang is die van de Platinum maar voor de mogelijkheden moet je even bij de Deluxe kijken.
(Deluxe is gewoon een Platinum maar dan inclusief bijgeleverd opslag medium).
De EPG werkt echter alleen in Noord Amerika en dat is wel jammer.

Hoewel deze door ALDI als 'Envivo' Vulkano wordt aangeprezen is 't in werkelijkheid gewoon een Monsoon,
al staat dat er nergens op. De enige aanpassing is een europese stekkervoeding en een extra Scart blokje.
Hij update ook meteen vanaf de Monsoon website naar de nieuwste FW van afgelopen januari.

[ Voor 68% gewijzigd door Anoniem: 205081 op 15-05-2012 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
lijkt me een leuk projectje, al heb ik al twee mobiele DVB-T TVs ... misschien leuk om in het buitenland DWDD oid te zien. Nu in de aanbieding lees ik dus morgen eens even kijken. Ook wel leuk om evt eens een videocamera als webcam te gebruiken. Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kan ook, maar 't is dan wel een persoonlijke dus geen echte webcam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
Anoniem: 205081 schreef op maandag 14 mei 2012 @ 17:25:
Nee, want het was in oktober 2004 resp. 13,95/10,95/7.95 afhankelijk of je 1 of 2 andere diensten afnam van KPN.

O ja, en bij de oude Digitenne (vanaf 2003) was het resp. 8,95/11,95/14,95 voor 1,2 of 3 smartcards.

[ Voor 13% gewijzigd door Hageneis op 15-05-2012 11:23 . Reden: Tariefplan oude Digitenne teogevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Anoniem: 205081 schreef op maandag 14 mei 2012 @ 17:25:

[...]

Hoor ik je nou zeggen dat 't nog erger is?

[...]

Als er enkel cirkels in zouden staan dan gaf ik je gelijk. En ik verwacht dat die cirkels in werkelijkheid ook niet cirkelvormig zijn. Ze hebben gerust niet elke vierkante meter met een meetwagen afgereden en dus is 't een artist impression of sorts.

[...]

Nou, dan kun je hier hele straten wel afschrijven. ;w

[...]

Dan heb je denk ik toch niet de juiste antenne lokatie. Die kan van de ene dag op de andere ook zomaar wijzigen. Zo heb ik op de plek waar ik voorheen mijn antenne had staan (destijds keurig uitgezocht en voetje vastgeplakt) vandaag een signaal sterkte van 99% maar slechts een signaal kwaliteit van tussen de 5 en
10%. Dat is overigens op m'n nieuwste Topfield PVR, op de oude PVR is dat toch nog zo'n 30%.
Voor een beetje fatsoenlijke kwaliteit moet ik de antenne een halve meter verplaatsen. Het grappige is dat
als ik de antenne op de oorspronkelijke posite 180 graden draai de ontvangst aanmerkelijk verbeterd maar
dat het op de zgn betere positie niet tot nauwelijks wat uitmaakt. ... totdat ik iets ga schuiven. En dan blijkt
ineens dat de omgekeerde orientatie beter signaal kwaliteit oplevert. Kortom, op sommige plekken komt het
signaal door allerlei kieren en gaten en lijkt 't dat je daar ontvangst hebt (zicht op de zender) maar ontvang
je hoogstwaarschijnlijk reflecties, in werkelijkheid is er een betere plek met wel direkt zicht op de zender.

Gelukkig heb ik op de nieuwe plek (andere kant woning) gewoon nog steeds goede ontvangst (97 om 99).
Overigens is dat met de nieuwe bi/bu antenne terwijl bovenstaande experimenten zijn uitgevoerd met de
kleine grijsmetaliek gespoten Funke.
Ik kan er weinig aan veranderen, woonkamer in het noorden, antenne staat buiten (in een boterhamzakje op een vensterbank op 3 hoog tegen de weersinvloeden :p ) en is gericht op het zuiden. Ik durf hier niet het dak op (appartement :p ).

Ik heb wel het idee dat het beter gewerkt heeft vorig jaar zomer (al was die mast die toen affikte toch echt out of range). Het ligt er maar net aan wat voor weer het was toen ze hebben gemeten, dat heeft er erg veel invloed op op deze afstand.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hageneis schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 11:18:
[...]

Nee, want het was in oktober 2004 resp. 13,95 / 10,95 / 7.95 afhankelijk of je 1 of 2 andere diensten afnam van KPN.
O ja, en bij de oude Digitenne (vanaf 2003) was het resp. 8,95 / 11,95 / 14,95 voor 1, 2 of 3 smartcards.
Maar dat was pas in februari 2004. Daarvoor koste 't €8,95 en €4.95 voor een 2e abo.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 205081 op 15-05-2012 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
Anoniem: 205081 schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 13:05:
[...]

[...]

Maar dat was pas in februari 2004. Daarvoor koste 't 5€ per extra abo.
???? Het was toch echt precies zoals ik hierboven had geschreven. En waar ineens februari 2004 vandaan komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ga jij nu ook al een Ronly doen?

http://www.veit.nl/188762-digitenne-kijken-voor-5-euro
16.01.2004, 05:42
m1z

De Digitenne abonnementsprijzen gaan wat omlaag lees ik net op
http://www.digitenne.nl/watheeftunodig/2eabonnement.asp

Per 1 februari aanstaande zijn de maandelijkse abonnementsgelden als volgt:

Abonnement 1 TV-toestel totaal € 8,95
Abonnement 2 TV-toestellen totaal € 11,95
Abonnement 3 TV-toestellen totaal € 14,95

.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
Zo, jij maakt vrienden ;)
Maar wat was dan het tariefplan hiervóór? Bij mijn weten is het vanaf het begin 8,95/11,95/14,95 geweest.

Gevonden: http://www.zdnet.nl/techz...e-van-start-in-nederland/. Standaardabonnement was dus altijd al 8,95. Misschien dat de tweede en derde aansluiting duurder was in het begin.

[ Voor 21% gewijzigd door Hageneis op 15-05-2012 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Yup , en dat stond hier http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/38208533 allemaal al te lezen
onder het kopje Digitenne en die quote staat ook gelijk op de eerste pagina van dat originele 'Digitenne' topic.
En dus vertelde ik in http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/38228668 helemaal niks nieuws :*)

Zeker nog niet helemaal wakker? :O

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 205081 op 15-05-2012 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kan Marzman dat onnodig dooie gras misschien ook even maaien?
Het heeft weinig zin te quoten als je duidelijk niet verwacht dat 't ook gelezen wordt.

Die kopregel in bold kan gewoon geklikt worden als men de originele quote/text toch nog mocht willen lezen.

Ontopic dan maar:
Als je in Belgie woont en je wilt Nederland ontvangen en je hebt je antenne op richting Frankrijk staan dan mag je in je handen knijpen dat je überhaupt nog iets ontvangt.
Je zal die antenne dan toch echt in een slaapkamer moeten installeren of om 't even wat dat op het noorden ligt.
Woonkamer, misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Anoniem: 205081 schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 00:17:
[...]
...Ontopic dan maar:
Als je in Belgie woont en je wilt Nederland ontvangen ...
Heel Nederland? Dat is onmogelijk...

[ Voor 37% gewijzigd door giant2000 op 16-05-2012 08:42 ]

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Moet toch geen probleem zijn .... met al die bierbrouwerijen daar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 349157

Ik heb al twee jaar lang Digitenne en tot nog toe zeer tevreden. Echter wilde ik onderhand alweer 4 dagen geleden zappen en kreeg ik de volgende melding in beeld: Gecodeerd signaal. Ofwel alle publieke zenders kan ik gewoon bekijken, maar de commerciële ineens niet meer. Hetzelfde geldt voor de radiozenders.

Wat heb ik gedaan:
1. TV uitgeschakeld/ingeschakeld. Zelfde probleem
2. TV uit netstroom, in netstroom. Zelfde probleem
3. TV opnieuw kanalen laten zoeken via digitenne. Zelfde probleem
4. Conax module eruitgehaald. De kaart schoongemaakt en terug ingestopt, vervolgens stap 1t/m3 herhaald. Zelfde probleem

5. Klantenservice KPN gebeld a 0.10 cent per minuut. Betaling geen problemen. Kaart is geactiveerd. Verder niks, en zou moeten werken. Mevrouw vertelde me dat ik Nederland 1 op moest zetten een half uur lang en daarna weer mocht zappen. Uitgevoerd en zonder succes.

Voor de duidelijkheid:
Televisie: samsung LE37C650
Gebruik Conax kaart van SMIT met simkaart van KPN

Wat denken jullie?
Probleem van de simkaart? Ligt het aan de decoder/conax kaart? Toen ik hem eruit haalde voelde hij vrij warm. Kan zo'n ding bijvoorbeeld oververhit raken? Of zou het op het gebied van mijn TV liggen?

Met vriendelijke groet,

Gregory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
kan je in het menu van je TV de status van de CAm en de kaart vinden? Zo ja wat zeggen die? Wordt de CAM en de Kaart herkend en wat is dan je abonnementsstatus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee, ik kan geen menu vinden die dat aangeeft helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 349157 schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 19:36:
Wat denken jullie?
Probleem van de simkaart? Ligt het aan de decoder/conax kaart? Toen ik hem eruit haalde voelde hij vrij warm. Kan zo'n ding bijvoorbeeld oververhit raken? Of zou het op het gebied van mijn TV liggen?
Is het een oude CAM? Zoja, zet de TV uit. Haal de kaart uit de CAM en zet de TV aan.
Wacht een minuut en stop de kaart in de CAM. Met een beetje geluk activeert de kaart dan binnen een minuut of 12.

Je moet toch eens op zoek naar een menu waar je gegevens over je kaart en CAM kan zien. Die moet er zijn als de CAM herkent wordt door de TV.
Dat de CAM warm wordt is wel normaal.

[ Voor 18% gewijzigd door Edje_Kroketje op 18-05-2012 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Net geprobeerd maar zonder succes.

Het enige wat ik kan vinden is een bronlijst:
AV: -
Component: -
HDMI/DVI: -
etc.

Het lijkt me dat die dan bij component die kaart zou moeten zien. Maar ik kan me niet herrineren dat ik daar voorheen die kaart heb zien staan.
Pagina: 1 ... 11 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.