[DVB-T] Het grote Digitenne topic deel 10 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 ... 15 Laatste
Acties:
  • 110.727 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Component is een video-ingang op je TV. Je moet het CAM-menu hebben.

Gewoon even in de handleiding kijken, staat er gegarandeerd in.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!
welk merk en type TV heb je? Dan kijken wij wel even in de handleiding ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het spijt me heel erg. Maar ik kijk er wellicht echt overheen dan...

Website met handleiding:
http://www.samsung.com/nl...downloads?downloadName=UM

Televisie:
Samsung LE37C650

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pagina 19: Algemene inferface dat is hem

Maar als de CAM er niet goed in zit dan heb je waarschijnlijk ook dat menu niet.

Waarschijnlijk moet de CAM in de TV met de SMiT tekst richting acherkant (muur). Je kan het controleren want op de goede manier gaat hij ongeveer een halve cm dieper in de TV dan op de foute manier.

[ Voor 78% gewijzigd door Edje_Kroketje op 18-05-2012 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De kaart heeft er altijd goed ingezeten en het altijd netjes gedaan, gedurende 2 jaar. Toen zat de kaart er dus ook goed in. Ik weet ook zeker dat de kaart er op de goede wijze insteekt. Tot slot, had ik dat paragraaf ook gelezen, maar is deze optie in het menu zoals je zei niet toegankelijk (staat er niet tussen). Ofwel er is geen verbinding tussen de twee.

Ik kan dus concluderen dat de CAM module stuk is en daardoor niet herkent wordt door de TV, of de TV heeft een hardwareprobleem waardoor de verbinding stuk is met de insteekkaart. Eerstgenoemde lijkt me meest logische.

Ik probeer morgen nog een keer de helpdesk van Digitenne te bereiken en kijken wat zij aanbevelen. Wellicht is er een probleem met de simkaart en laat ik een nieuwe opsturen. Anders zal ik vragen of het mogelijk is om de CAM te vervangen. Hopende dat hier garantie op zit natuurlijk...

In ieder geval dank voor de snelle reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:34
Als de CAM in het menu niet meer zichtbaar is vrees ik dat ie of los zit, of overleden, de 'chipkaart' kan dan nog wel ok zijn, ik weet dan ook niet of veel bellen met digitenne veel zal helpen tenzij ze je een CAM toesturen, en een nieuwe ciipkaart, om te testen waar het nu fout gaat. Heb je natuurlijk ook nog een kleine kans dat je TV de fout in stuurt.
Analoog was wel zo lekker makkelijk, vroeger en zo :+

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom denkt iedereen toch dat de electronica in die CAM module zoveel slechter is als de electronica in de TV?
Tenzij Smit er om bekend staat lijkt het mij toch echt 50/50 kans.
Als de CAM module zelf al niet door de firmware herkend wordt dan ligt het aan de CAM module of aan de TV, niet aan de smartcard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 00:03:
Ik kan dus concluderen dat de CAM module stuk is en daardoor niet herkent wordt door de TV, of de TV heeft een hardwareprobleem waardoor de verbinding stuk is met de insteekkaart. Eerstgenoemde lijkt me meest logische.
In ieder geval dank voor de snelle reacties!
Je zou nog kunnen proberen je TV van spanning af te halen. Stekker eruit even paar minuutjes wachten, ondertussen nog even controleren of je CAM er echt goed in zit en dan weer spanning er op.

Ik las in je handleiding dat het, als de TV aanstaat, het 2-3 minuten kan duren voordat je CAM geinitialiseerd is.

Als dat niet helpt zou je is de TV kunnen resetten naar fabrieksinstellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRAX
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-09 23:51
franssie schreef op maandag 14 mei 2012 @ 18:59:
Je hebt een 5volt inserter nodig voor de digitenne antenne, voor de versterker. Die zit wel in de starterkit, maar daar zit ook de CI/CAM in en dus betaal je voor iets dat je niet gebruikt.
Als het puur voor free-to-air gaat kan je misschien ook een simpel DVB-T antennetje vinden bij conrad, die hebben ook passieve antennes (dus zonder versterker). Of zelf bouwen natuurlijk.
Ik heb de antenne eindelijk binnen http://www.conrad.nl/ce/n...-antenne/1319502&ref=list . En het werkt voor zover ik 5 minuten heb gekeken goed. Kan Nederland 1,2 en 3 kijken en de andere zenders zijn gecodeeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
hee leuk! Dat lijkt me idd een goede antenne - veel kijkplezier!

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In ieder geval een heel grote uitvoering van dat Aldi antennetje maar of dat nou wel zo praktisch is?
Dat Aldi antennetje kun je nl uitvouwen tot een echte dipool (sprieten in elkaars verlengde) en dan vertikaal gepolariseerd ophangen aan een raam. Bij deze gaat dat dus niet, hier moet je beide sprieten parallel recht
omhoog zetten en ik heb eerlijk gezegd geen flauw idee wat dat voor de ontvangst kwaliteit doet.
Ik vermoed dat je 'm 't beste haaks op de zender richting kan zetten (beide sprieten even ver van de zender).

Het voordeel van zo'n spriet is wel dat je 'm kunt tunen op de frequentie welke je beter wilt ontvangen enkel door de spriet een centimeterje meer of minder uit te trekken nadat je 'm eerst op een veelvoud van 13 cm hebt ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dan_NL
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 09-03-2024
Wie weet er iets van 'jaarlijks' overlijden van CAM's in SONY BRAVIA LCD tv's......

:( :(

In mei 2008 heb ik een 'Sony Bravia KDL26P3000e' gekocht. Gelijk daarbij een CONAX CAM gekocht in setje voor de digitennekaart. Ongeveer na een jaar komen er blokken/vlekken in het beeld op NL1/2/3. Als je de module er uittrekt is de ontvangst weer perfekt [NL1/2/3]. Een paar dagen later vallen ook de RTL's etc weg [cam erin]. Kreeg een nieuwe CAM via de winkel. Een jaar later wéér ; nieuw via KPN. Jaar later wéér , coulance via KPN. Nu is de coulance 'op'. Ik heb een klacht bij Sony neergelegd omdat volgens mij het 'overlijden' van de CAM een gevolg is van een ontwerpfout in de Sony TV. Sony molt dus de CAM en is civiel rechtelijk aansprakelijk voor 'gevolgschade'. KPN was zéér blij met mijn informatie. Zij zijn gaan onderzoeken of er een verband is tussen kapotte modules en Sony TV's. Na twéé weken krijg ik geen reaktie van een lijnmanager van Sony [zoals op 8 mei belooft...], maar begint de klantenservice weer te melken dat de TV naar een servicentrum moet... Dat ken ik ; € 50 rekenen en melden dat de 'TV niet stuk is'.. 8)7 Dat wist ik dus al. Daarom nieuwe e-mail met aansprakelijkheidsstelling en .cc naar aantal managers bij Sony Global [mét een in het engels gestelde 'executive abstract'...]. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afloop post: gecodeerd signaal

Ik heb zoals ik mijn vorige post contact opgenomen met Digitenne. De aardige dame is met mij nogmaals alle stappen doorgelopen. Ze zei tevens dat het geen drol uitmaakt of je de tv 30 minuten op ned1 moet laten en vervolgens nogmaals moet kijken, zoals haar collega mij een aantal dagen daarvoor wijsmaakte. Conclusie was dat de simkaart geactiveerd was, de Samsung TV de CAM module niet herkend. Kortom, ze stuurde zonder problemen een nieuwe CAM module op. Ik heb hem net binnen en kan jullie melden dat hij werkt! Gelukkig, want was al bang dat ik Samsung weer moest benaderen.

Nu lees ik hierboven een stukje over een Sony die CAM modules eet. Even hopen dat niet hetzelfde gebeurt bij mijn TV. Ikzelf denk dat het toch iets te maken heeft met de hitteproductie en de CAM. De CAM is namelijk achterlijk heet als ik hem uit mijn TV haal na een uur gebruik...

Nogmaals dank voor de snelle reacties van iedereen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-04-2023
Verwijderd schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 14:55:
Afloop post: gecodeerd signaal

Ik heb zoals ik mijn vorige post contact opgenomen met Digitenne. De aardige dame is met mij nogmaals alle stappen doorgelopen. Ze zei tevens dat het geen drol uitmaakt of je de tv 30 minuten op ned1 moet laten en vervolgens nogmaals moet kijken, zoals haar collega mij een aantal dagen daarvoor wijsmaakte. Conclusie was dat de simkaart geactiveerd was, de Samsung TV de CAM module niet herkend. Kortom, ze stuurde zonder problemen een nieuwe CAM module op. Ik heb hem net binnen en kan jullie melden dat hij werkt! Gelukkig, want was al bang dat ik Samsung weer moest benaderen.

Nu lees ik hierboven een stukje over een Sony die CAM modules eet. Even hopen dat niet hetzelfde gebeurt bij mijn TV. Ikzelf denk dat het toch iets te maken heeft met de hitteproductie en de CAM. De CAM is namelijk achterlijk heet als ik hem uit mijn TV haal na een uur gebruik...

Nogmaals dank voor de snelle reacties van iedereen!
Ik heb dit verhaal nog niet eerder gehoord, want dat klinkt erg vreemd. Zo'n CAM is toch niks anders dan een decodertje? Waarom wordt dat ding dan zo warm?
Ik heb een CAM in mijn computer zitten (floppydtv kaart) en die werkt al jaren zonder problemen.

Kan het te maken hebben met de 5V spanning? Bij de ene tv kan je dat instellen, bij de andere moet je er een power inserter tussen zetten. Ik heb er zo'n P.I. tussen.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Ik krijg mijn menu en infobalk niet op dezelfde resolutie als ik nu tv kijk. Is dat te veranderen of moet ik niet zeiken en genoegen nemen met een ovale infobalk en een onscherp menu?

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:01
Dan_NL schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 13:30:
Wie weet er iets van 'jaarlijks' overlijden van CAM's in SONY BRAVIA LCD tv's......

:( :(

In mei 2008 heb ik een 'Sony Bravia KDL26P3000e' gekocht. Gelijk daarbij een CONAX CAM gekocht in setje voor de digitennekaart. Ongeveer na een jaar komen er blokken/vlekken in het beeld op NL1/2/3. Als je de module er uittrekt is de ontvangst weer perfekt [NL1/2/3]. Een paar dagen later vallen ook de RTL's etc weg [cam erin]. Kreeg een nieuwe CAM via de winkel. Een jaar later wéér ; nieuw via KPN. Jaar later wéér , coulance via KPN. Nu is de coulance 'op'. Ik heb een klacht bij Sony neergelegd omdat volgens mij het 'overlijden' van de CAM een gevolg is van een ontwerpfout in de Sony TV. Sony molt dus de CAM en is civiel rechtelijk aansprakelijk voor 'gevolgschade'. KPN was zéér blij met mijn informatie. Zij zijn gaan onderzoeken of er een verband is tussen kapotte modules en Sony TV's. Na twéé weken krijg ik geen reaktie van een lijnmanager van Sony [zoals op 8 mei belooft...], maar begint de klantenservice weer te melken dat de TV naar een servicentrum moet... Dat ken ik ; € 50 rekenen en melden dat de 'TV niet stuk is'.. 8)7 Dat wist ik dus al. Daarom nieuwe e-mail met aansprakelijkheidsstelling en .cc naar aantal managers bij Sony Global [mét een in het engels gestelde 'executive abstract'...]. 8)
De secretaresses van die managers gooien die mail vast en zeker bovenop de stapel! Hebben toch tijd genoeg.

Daarvan afgezien. Ik zou die tv inderdaad niet laten nakijken. Maar heb je niet gewoon garantie op die Cam module?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jarenlang lid geweest van UPC. Nu ben ik geen fan van UPC en daarom ben ik er weg gegaan. Maar ik begin een beetje spijt te krijgen. Niet vanwege de kwaliteit van digitenne, want daar ben ik best tevreden over. Maar ik heb nog nergens anders meegemaakt dat de abonnementsprijs elke paar maanden wijzigt. Dan weer omlaag, om vervolgens weer een aantal malen omhoog te gaan. Gisteren lag er ALWEER een enveloppe van ze in de bus met een prijsverhogign van 50 cent ditmaal. Als ik ergens behoefte aan heb, dan is het aan een abonnement wat niet telkens wijzigt qua prijs. Wat is dat voor een vreemd beleid bij KPN dat men denkt dit te kunnen doen??? Ik snap het niet en erger me er dood aan. Ik heb behoefte aan een constante prijs (ik snap het heus wel als er na verloop van tijd een prijswijziging komt om wat voor reden dan ook, maar om de paar maanden? Gun ons rust KPN!).Zucht! :( :-( 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

giant2000 schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 08:45:
[...]

Ik heb dit verhaal nog niet eerder gehoord, want dat klinkt erg vreemd. Zo'n CAM is toch niks anders dan een decodertje? Waarom wordt dat ding dan zo warm?
Ik heb een CAM in mijn computer zitten (floppydtv kaart) en die werkt al jaren zonder problemen.

Kan het te maken hebben met de 5V spanning? Bij de ene tv kan je dat instellen, bij de andere moet je er een power inserter tussen zetten. Ik heb er zo'n P.I. tussen.
Je haalt twee dingen door elkaar: De ontvanger is een DVB decoder en een CAM is een encryptie decoder, een decrypter, beide een decoder maar voor twee heel verschillende dingen. Een ontvanger heeft desnoods een 5V voeding voor een actieve antenne, een CAM heeft daar helemaal niets mee te maken, die zit in de ontvanger voor abonnee tv mogelijk te maken. Je hebt iets te veel naar die onzin van KPN geluisterd.

Floppydtv is dan ook een DVB-t decoder (ontvanger) met ingebouwde CAM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 14:15:
Sinds een week is de beeldkwaliteit van Digitenne bij mij thuis (1171) niet meer aanvaardbaar.
Bleek dat de ELCO van mijn TF6000COK niet goed was, juffrouw van de Helpdesk vertelde binnen de minuut dat ik een nieuwe kreeg opgestuurd. Speciale set binnen gekregen voor als je oude kastje stuk was, met een TF6500COK er in, aangesloten en alles is OK.

Pluspuntje voor Digitenne

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 15:51:
[...]

Bleek dat de ELCO van mijn TF6000COK niet goed was, juffrouw van de Helpdesk vertelde binnen de minuut dat ik een nieuwe kreeg opgestuurd. Speciale set binnen gekregen voor als je oude kastje stuk was, met een TF6500COK er in, aangesloten en alles is OK.

Pluspuntje voor Digitenne
Als je een beetje handig bent kan je die oude ontvanger zelf ook nog wel even repareren ;)
http://dvbt4all.nl/digite...chte-ontvangst-tf6000cok/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat ging mij wel lukken, maar ik kreeg gratis een nieuwe van Digitenne, de liefhebber mag de oude gratis ophalen in Badhoevedorp ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 13:53:
Ik heb behoefte aan een constante prijs (ik snap het heus wel als er na verloop van tijd een prijswijziging komt om wat voor reden dan ook, maar om de paar maanden? Gun ons rust KPN!).Zucht! :( :-( 8)7
Je kalender is kapot. De laatste prijsverhoging is meer dan een jaar geleden, de laatste prijsverlaging vijf jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
ik zit nu in een studentenhuis waar nog tv via de analoge kabel gekeken wordt. Door 6x te verdelen zonder versterker is het tv signaal vrij brak. Als ik digitenne aanschaf en gebruik maak van de CI+ module, wordt het beeld dat ik ontvang dan beter? Ik twijfel daar zelf over omdat het signaal nog steeds over die zwakke kabel moet komen.

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SirLenncelot schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 09:46:
ik zit nu in een studentenhuis waar nog tv via de analoge kabel gekeken wordt. Door 6x te verdelen zonder versterker is het tv signaal vrij brak. Als ik digitenne aanschaf en gebruik maak van de CI+ module, wordt het beeld dat ik ontvang dan beter? Ik twijfel daar zelf over omdat het signaal nog steeds over die zwakke kabel moet komen.
Digitenne is een op zichzelf staand systeem met een eigen antenne en ontvanger (waarop je jouw televisie aansluit). Je hebt niks met het oude systeem te maken. Als je voor meerdere bewoners een aansluiting nodig hebt, schaf je voor iedere bewoner een pakket aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
Beter investeer je eenmalig in een goede versterker en dito pluggen. Digitenne is relatief duur in vergelijk met gedeelde analoge kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
franssie schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 11:03:
Beter investeer je eenmalig in een goede versterker en dito pluggen. Digitenne is relatief duur in vergelijk met gedeelde analoge kabel.
Ja, die optie heb ik ook al overwogen. Probleem is echter dat wij geen toegang hebben tot de plek waar ons signaal binnenkomt en dat de huisbaas ons verboden heeft iets aan die infastructuur te veranderen. Bovendien kan ik bij digitenne Eredivisielive kijken :)

Als ik een 2e kaart en module aanvraag gaat dit nog ten koste van de kwaliteit van het signaal? De kosten delen is natuurlijk aantrekkelijker.

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SirLenncelot schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 11:51:
[...]
Als ik een 2e kaart en module aanvraag gaat dit nog ten koste van de kwaliteit van het signaal?
Nee, want de tweede module staat los van de eerste module. Je hebt twee onafhankelijke systemen met eigen module, antenne en kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Verwijderd schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 15:31:
[...]

Je haalt twee dingen door elkaar: De ontvanger is een DVB decoder en een CAM is een encryptie decoder, een decrypter, beide een decoder maar voor twee heel verschillende dingen. Een ontvanger heeft desnoods een 5V voeding voor een actieve antenne, een CAM heeft daar helemaal niets mee te maken, die zit in de ontvanger voor abonnee tv mogelijk te maken. Je hebt iets te veel naar die onzin van KPN geluisterd.

Floppydtv is dan ook een DVB-t decoder (ontvanger) met ingebouwde CAM.
Je hebt gelijk ik heb het wat krom verwoord. Mijn vraag was alleen of het warm worden van die CAM te maken kan hebben met die 5V spanning. Wellicht zit de CAM in de DVB-T ontvanger gedrukt, net als mijn Floppydtv, en kan dat die warmte veroorzaken. Want dat warm worden van de CAM lijkt me toch het probleem dat deze elk jaar overlijdt en dat zou onderzocht moeten worden (waar komt die warmte vandaan). Ik zou liever een power inserter gebruiken dan de ingebouwde 5V van een tuner.

[ Voor 3% gewijzigd door giant2000 op 01-06-2012 08:58 ]

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulcrusher
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-09 11:40
Is het mogelijk om een abonnement van edpnet te combineren met de EyeTV One om zo tv te kunnen kijken op mijn pc?
Is er verder nog verschil tussen digitenne van edpnet of kpn? het signaal komt toch van kpn maar edpnet is wel erg veel goedkoper.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zie op dit moment niet in waarom dat niet zou kunnen. Wel moet je zelf dan de SIM voor de EyeTV One uitknippen uit de grote EDPnet kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

giant2000 schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 08:57:
[...]

Je hebt gelijk ik heb het wat krom verwoord. Mijn vraag was alleen of het warm worden van die CAM te maken kan hebben met die 5V spanning.
Best mogelijk maar de CAM heeft niks met de antenne en dus ook niet met de antennevoeding te maken.
Dat die antennevoeding dezelfde is als de interne 5V voeding is dan weer een ander verhaal.
Wellicht zit de CAM in de DVB-T ontvanger gedrukt, net als mijn Floppydtv, en kan dat die warmte veroorzaken. Want dat warm worden van de CAM lijkt me toch het probleem dat deze elk jaar overlijdt en dat zou onderzocht moeten worden (waar komt die warmte vandaan).
Ik zou liever een power inserter gebruiken dan de ingebouwde 5V van een tuner.
Maar dat heeft dus geen zin omdat de CAM daar niet op zit.
Bovendien zitten CAMs bij Digitenne vrijwel altijd in TVs en die hebben niet eens een antenne voeding.
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
Er zijn overigens best wel TVs met antennevoeding, kijk maar in de tabel in de topic start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:15
Ik heb gisteren een eyeTV one aangeschaft om tv te kunnen kijken op mijn iMac.
Ned1 tm 3 werken prima, maar alle overige zenders blijven gedecodeerd en KPN heeft zojuist telefonisch bevestigd dat mijn simcard inmiddels geactiveerd is.

Als ik naar een gedecodeerde zender switch dan krijg ik kort de melding: card error - check card.
Tevens kan in de software de CI module niet benaderen ivm dezelfde card error.

Volgens mij past de sim maar op een manier in de dongle, dus heb ik het vermoeden dat de sim zelf defect is :(

Iemand hier nog tips / opties die kan ondernemen waarmee dit bevestigd kan worden ?

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
toch andersom proberen?
Verder kaart proberen in een digitenne ontvanger (iemand in je omgeving?) en uiteindelijk een andere kaart proberen. Neem desnoods je smartcard/computer (als het een laptop is) mee naar een primafoonwinkel (als die nog bestaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
franssie schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 19:30:
toch andersom proberen?
Verder kaart proberen in een digitenne ontvanger (iemand in je omgeving?) en uiteindelijk een andere kaart proberen. Neem desnoods je smartcard/computer (als het een laptop is) mee naar een primafoonwinkel (als die nog bestaan).
Dit is geen smartcard maar een simcard en deze past maar op een manier in het apparaat.
Ik denk dat ik sowieso morgen maar even bij iCentre langs ga.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
natuurlijk, die heb ik ook in mijn lenco tvtje. Dan best naar iCentre inderdaad.
(het is trouwens nog steeds een smartcard, simkaarten waren vroeger ook zo groot)

[ Voor 34% gewijzigd door franssie op 14-06-2012 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
franssie schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 19:36:
natuurlijk, die heb ik ook in mijn lenco tvtje. Dan best naar iCentre inderdaad.
(het is trouwens nog steeds een smartcard, simkaarten waren vroeger ook zo groot)
van KPN.NL

Het is niet meer mogelijk om losse smartcards te kopen. KPN levert de smartcard ALTIJD in combinatie met de tv-ontvanger.
KPN vindt kwaliteit belangrijk en kan deze kwaliteit niet waarborgen als de KPN smartcard gebruikt wordt in apparatuur die niet bij KPN of partners van KPN zijn aangeschaft. Aangeboden tv-ontvangers via niet KPN-gerelateerde sites ondersteunt KPN niet, ondanks dat deze tv-ontvangers er wellicht hetzelfde uitzien. Vaak blijkt de software in de tv-ontvanger afwijkend te zijn en bestaat de kans dat de tv-ontvangers op een oneigenlijke wijze verkregen zijn en daardoor goedkoop aangeboden worden

Heerlijk dit, anders had ik simpelweg wel een nieuwe simcard besteld om te testen ...
De KPN hulplijn is ook heerlijk behulpzaam ... not ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bospa01 schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 19:25:
Ik heb gisteren een eyeTV one aangeschaft om tv te kunnen kijken op mijn iMac.
Ned1 tm 3 werken prima, maar alle overige zenders blijven gedecodeerd en KPN heeft zojuist telefonisch bevestigd dat mijn simcard inmiddels geactiveerd is.

Als ik naar een gedecodeerde zender switch dan krijg ik kort de melding: card error - check card.
Tevens kan in de software de CI module niet benaderen ivm dezelfde card error.

Volgens mij past de sim maar op een manier in de dongle, dus heb ik het vermoeden dat de sim zelf defect is :(

Iemand hier nog tips / opties die kan ondernemen waarmee dit bevestigd kan worden ?
Card error heeft niets met activaties te maken. Blijkbaar kan die de smartcart niet goed lezen of is die gewoon defect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bospa01 schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 19:32:
[...]

Dit is geen smartcard maar een simcard .....
SIM cards zijn wel degelijk (ook) smartcards:
A smart card may have the following generic characteristics:

Dimensions similar to those of a credit card. ID-1 of the ISO/IEC 7810 standard defines cards as nominally 85.60 by 53.98 millimetres (3.370 × 2.125 in). Another popular size is ID-000 which is nominally 25 by 15 millimetres (0.984 × 0.591 in) (commonly used in SIM cards). Both are 0.76 millimetres (0.030 in) thick.
Verwijderd schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 00:22:
[...]

Card error heeft niets met activaties te maken. Blijkbaar kan die de smartcart niet goed lezen of is die gewoon defect.
Dat zou je inderdaad verwachten maar geen van de twee personen die zo'n ding -op jouw aanraden notabene- hebben aangeschafd en die dit hier dit jaar al eerder gemeld hebben is terug gekomen met een oplossing.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2012 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dingen op zich werken prima, als het dan niet werkt ga je even terug naar je leverancier. De eerste series werden geleverd met een, uit een grote smartcard gestanste SIM smartcard. Zijn gewoon dezelfde dingen alleen is de grote meer geschikt voor het zelf wisselen bij abonnees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.gsmpedia.nl/wp-content/uploads/simkaart-300x203.jpg

Alle SIMmetjes worden gestanst uit een grotere kaart, daar staat nl de barcode op, dus dat is niks nieuws.

Niet elke SIM is echter identiek voor alle merken voor wat betreft de orientatie van de chip (kontakt vlakken) dus misschien dat daar iets verkeerd is gegaan. Dat zou dan kunnen betekenen dat er hele series EyeTV zijn geleverd met een foute SIM kaart.

Maar dat zou dan weer bekend moeten zijn bij de helpdesk. En bij jou, natuurlijk :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
Bij deze een update op mijn probleem met de EyeTV eerder deze week.
Het probleem werd veroorzaakt door de EyeTV zelf niet de SIM.

Mijn Sim gaaf geen problemen met de demo eyetv in de winkel, maar de sim uit de demo eyetv werkte ook niet.
Daarna heb ik een nieuwe eyetv gekregen en deze is nog even voor de zekerheid positief getest in de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
Dank voor de opvolgpost - het is dus opgelost neem ik aan. Veel kijkplezier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hit & miss kennelijk bij EyeTV, met wat je in je handen gedrukt krijgt
(onder aanname dat die andere twee het zelfde probleem hebben gehad).
Te hopen is dat 't aan slechte kwaliteitscontrole te wijten is en niet dat maar ze een kort leven beschoren zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie dat het overzicht dat al een tijdje op http://dvbt4all.nl/digite...a-wijzigingen-per-2-juli/ staat, nu door Digitenne is overgenomen en op programmaplaats 29, het Digitenne infokaaal, te zien is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:01
Verwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 19:13:
Ik zie dat het overzicht dat al een tijdje op http://dvbt4all.nl/digite...a-wijzigingen-per-2-juli/ staat, nu door Digitenne is overgenomen en op programmaplaats 29, het Digitenne infokaaal, te zien is.
Inclusief onwijs vage bromtoon op de achtergrond en brak lettertype.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulcrusher
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-09 11:40
ik krijg geen gecodeerde zenders door met mijn eyetv one, mijn kaartje is wel geactiveerd bij kpn. media center werkt niet op mijn laptop dus ik moet het met een alternatief doen. Weet iemand hoe ik de status van de cam kan opvragen? Verder viel me ook op dat ik die sim kaart er nou niet bepaald makkelijk inkreeg, dat klepje krijg ik er niet ver genoeg uitgetrokken, of is dit normaal?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Iemand al leuke verweggie-zenders ontvangen n.a.v. atmospherische storingen van dit moment?

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zou voor mij dan Engeland moeten zijn maar daar staat dan weer een flat tussen dus dat zal niks worden.

Maar ook acoustisch gezien zijn de omstandigheden heel goed: het Awakenings festival bij Halfweg / Zwanenburg (recreatie gebied Houtrak, grens amsterdam havens) komt hier op grens Heemskerk/Beverwijk nog prima binnen :P Dat is toch gauw zo'n 12 kilometer en dan ook nog 's met de skipuist van recreatie gebied Spaarnwoude er tussen in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:35
Ik ga een vriendin van me misschien een 22 incher kado doen, groot genoeg voor haar, en ik wil van de DVB-c mogelijkheid gebruik maken omdat die gratis Nl 1-3 heeft, en daar heeft ze oren naar. Welk regionale zender is in Amsterdam West te krijgen, AT5 of RVT-nh? Nu nog even een 22 incher in de aanbieding vinden; die tip met gestripte verlengkabel als antenne ga ik proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjah schreef op zondag 01 juli 2012 @ 13:19:
Welk regionale zender is in Amsterdam West te krijgen, AT5 of RVT-nh?
Ik denk dat je ze beide krijgt, want ik heb AT 5 hier in Brabant (wordt gedeeld met Eredivisie Live) ook. De regionale zender zal dan wel RTV-NH worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Sjah schreef op zondag 01 juli 2012 @ 13:19:
Ik ga een vriendin van me misschien een 22 incher kado doen, groot genoeg voor haar, en ik wil van de DVB-c mogelijkheid gebruik maken omdat die gratis Nl 1-3 heeft, en daar heeft ze oren naar. Welk regionale zender is in Amsterdam West te krijgen, AT5 of RVT-nh? Nu nog even een 22 incher in de aanbieding vinden; die tip met gestripte verlengkabel als antenne ga ik proberen.
DVB-C is digitale kabel tv, je bedoelt waarschijnlijk DVB-T.
In Amsterdam kan je gratis kijken naar Nederland 1, 2 en 3 en RTV Noord Holland. Hiervoor hoef je slechts een (actieve) antenne aan te sluiten. Let op dat deze niet standaard bij de tv geleverd wordt dus zal je deze apart aan moeten schaffen (15 euro te bestellen via http://www.kpn.com/televi...=ZRYKAyQad1AAAAErTplQv7Jx )
Mocht je de andere zenders ook willen onvangen dan kan je beter meteen een Digitenne abonnement nemen. Dan ontvang je ook AT5.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:35
Ok dank dank. Jammer wel NH, en geen AT5, want NEE ik wil geen Digitenne abo.

edit: DVB-T ja, uiteraard.

[ Voor 20% gewijzigd door Sjah op 02-07-2012 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Voordeel van DVB-T: tijdens het onweersgeweld van gistermiddag geen enkel probleem op Digitenne bij het kijken naar de Tour de France. De schotel gaf helemaal geen beeld meer door tijdens de enorme hoosbuien (ondanks 80 cm) en IPTV schokt bij elke flits/donderklap.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:56

Koppensneller

winterrrrrr

Hoe kom ik achter het changelog van de software-update van mijn ontvanger van vandaag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier

[ Voor 13% gewijzigd door Edje_Kroketje op 09-07-2012 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Laatst online: 22:56

Koppensneller

winterrrrrr

Dank je :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink
  • Laatst online: 21-08 13:05
Zijn er misschien werkzaamheen aan de EPG ofzo? De laatste tijd heb ik vaker gezien dat er iets niet klopt, maar op dit moment is het helemaal een puinhoop.
De EPG was compleet anders dan wat ik zie op die zenders en nu, even later, is de EPG helemaal weg..
Er is wel NOW/NEXT info beschikbaar.
Op Canvas kijk ik volgens 'NOW' naar Terzake (dat pas om 2200 begint) en de NEXT info is hetzelfde.

Edit: Zo te zien is de hele EPG twee uur verschoven. Alle programma's die om 20:30 beginnen, die beginnen volgens de EPG om 22:30 en daarvoor is geen informatie beschikbaar.

Ze zullen bij KPN wel weer een klok verkeerd hebben gezet, misschien door een server reboot ofzo en dan moet iemand nog even de juiste tijd inkloppen of even 'ntpdate' doen.
Even een ;) aan onze meelezer van KPN, mischien dat het helpt...

[ Voor 34% gewijzigd door Ploink op 12-07-2012 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laat die 2 uur verschil nou net het verschil zijn met Coordinated Universal Time (UTC) oftewel GMT zonder zomer/wintertijd correctie. Blijkbaar zitten er Nederlandse tijden in de EPG ipv UTC tijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier klopt de EPG wel. Het is alweer opgelost, of het ligt aan jullie ontvangers?

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er is gewoon een storing volgens mij ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 23:24:
Laat die 2 uur verschil nou net het verschil zijn met Coordinated Universal Time (UTC) oftewel GMT zonder zomer/wintertijd correctie. Blijkbaar zitten er Nederlandse tijden in de EPG ipv UTC tijden.
Nee, dat is het niet. Ik heb nu hetzelfde probleem, terwijl het tot gisteren steeds goed was. Bij is er bij sommige zenders één uur, bij sommige twee uur verschil, maar bij sommige zenders wordt ook de juiste tijd aangegeven.
Ik ga er ook vanuit dat er een storing is en dat het snel is opgelost.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2012 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het is opgelost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink
Bedankt meelezer van KPN gewaardeerd forumlid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Haha, nee was dat maar waar. Maar zat EPG te kijken en zag dat het goed sprong en toen klopte alles weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mysteryman
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-09 22:14

Mysteryman

kan jij wat ik kan...

De laatste tijd (voor mijn gevoel sinds de zender update) is de kwaliteit er niet beter op geworden.

Voorheen had ik nooit problemen, en nu zie ik (met een signaalbalk van 83%) op alle zender veel artifacts en stoort/stottert zelfs het geluid. Hebben meer mensen daar last van in de regio Leiden of komt het gewoon door het weer van de afgelopen weken ;) ?

Het is voor mij in iedergeval niet tv-kijk-baar meer op deze manier.

Everybody happy??? I soon change that here we go...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat voor antenne en ontvanger gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-12-2024
Weet iemand of de software-update voor de Topfield-recorders nu aanstaande dinsdag (17 juli volgens KPN) of de volgende dinsdag (24 juli volgens DVBT4All) komt? Er zou dus ook iets met de beperking van de Conax-kaarten gebeuren? Dat zou wel interessant zijn i.c.m. T-mobile. Daar kost een abonnement nog steeds € 8,50.

[ Voor 22% gewijzigd door Hageneis op 14-07-2012 14:00 . Reden: links toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
17 juli volgens dvbt4all en ik zie dat Rebox geen datum meer heeft.

[ Voor 47% gewijzigd door Edje_Kroketje op 14-07-2012 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat heb je best snel veranderd, Edje :+

Ik zie dat de software versie van de TBC5000 ook stiekem verhoogd is tov de laatste keer (1.99)
Dat kan dus nooit de actuele versie zijn. Actueel associeer je met de laatste over the air update, maw wat iedereen heeft. Dat actuele versie kun je beter veranderen in hoogste versie of desnoods in actuele fabrieksversie.

Of zet ze er desnoods allebei in, laatste ota update en actuele fabrieksversie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
Verwijderd schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 21:31:
Dat heb je best snel veranderd, Edje :+

Ik zie dat de software versie van de TBC5000 ook stiekem verhoogd is tov de laatste keer (1.99)
Dat kan dus nooit de actuele versie zijn. Actueel associeer je met de laatste over the air update, maw wat iedereen heeft. Dat actuele versie kun je beter veranderen in hoogste versie of desnoods in actuele fabrieksversie.

Of zet ze er desnoods allebei in, laatste ota update en actuele fabrieksversie.
Bij de TF-5300 lijkt het ook niet te kloppen: 1.70 i.p.v. 1.58 (januari 2010)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink
Tsja, de EPG doet het weer, maar een oud probleem is daarmee weer terug.

Ik bedoel het "No Event Informaton" syndroom.
Elk boeket heeft een aparte datastream voor EPG informatie. Als ik de TV aanzet op Ned1 en ik ga naar de EPG, dan zie ik alleen EPG informatie van boeket 1 zenders. Bij de andere zenders staat "No Event information".

Pas als ik naar een zender van een ander boeket zap, dan zie ik de EPG voor dat boeket.
Gedurende een periode, ik weet niet meer sinds wanneer, had ik hier niet of nauwelijks last van. Het leek wel of alle EPG info met elk boeket werd meegezonden, dus dat boeket 1 ook informatie gaf over de overige boeketten. Soms stond er toch nog wel ergens een fout of een "No event info" blokje in de EPG, maar over het algemeen werkte dit wel fijn.

Nu moet ik weer als vroeger een rij zenders langs zappen voordat ik de hele EPG heb verzameld. Helaas doet mijn Bravia TV dit niet automatisch op de achtergrond en als ik 'm uit zet dan vergeet ie alles weer :-(

Volgens mij heeft KPN een experiment beëindigt en het systeem weer terug gedraaid naar de oude situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hageneis schreef op maandag 16 juli 2012 @ 10:25:
[...]

Bij de TF-5300 lijkt het ook niet te kloppen: 1.70 i.p.v. 1.58 (januari 2010)
Het probleem is dat nieuwere versies soms wel uitstromen, maar (nog) niet via SSU beschikbaar worden gesteld.
Zo wordt de TF5300K al een tijdje met versie 1.70 uitgeleverd. Dit is de versie waar het "Conax probleem" is verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mysteryman

Mysteryman

kan jij wat ik kan...

Edje_Kroketje schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 12:12:
Wat voor antenne en ontvanger gebruik je?
Een TF6000COK (Topfield) en een Zwarte antenne met een grijze voet: Afbeeldingslocatie: http://weblog.digitaleportfolio.nl/wp-content/pictures/gallery/lelijke_digitenne_antenne.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wellicht heb je last van het voedingsprobleem van de 6000COK. Die antenne is wel ok.
Lees hier meer http://dvbt4all.nl/digite...chte-ontvangst-tf6000cok/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mysteryman

Mysteryman

kan jij wat ik kan...

Edje_Kroketje schreef op maandag 16 juli 2012 @ 18:59:
wellicht heb je last van het voedingsprobleem van de 6000COK. Die antenne is wel ok.
Lees hier meer http://dvbt4all.nl/digite...chte-ontvangst-tf6000cok/
Dank voor de hint, maar volgens mij huur ik het apparaat van KPN... Het zou iig wat hardwarematigs kunnen zijn.
Ik zal punt twee van de gegeven website eens testen. Mocht het scherm niet goed opkomen, wordt het even bellen naar de KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
het is als ALLE zenders storen en niet 1 echt helemaal ongestoord dan is die defect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mysteryman

Mysteryman

kan jij wat ik kan...

Crap! Daar was ik al bang voor... Bedankt voor de hulp iig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
Nou firmware 1.71 zit in mijn TF-5300k, hoor. Maar wie heeft er bedacht dat ik geen bestandsnamen van timeropnamen mag wijzigen?

En nog iets: het opstartscherm is inderdaad gewijzigd, maar niet als 16/9 geflagd. Het ziet er dus op een fatsoenlijk ingestelde tv* erg smal uit. Ook weer zo slecht bedacht door KPN....je moet dat ook niet door marketeers laten bepalen.

En er vallen nog steeds gaten in de EPG.

* omdat 80% van de mensen zijn tv continu op breed of volledig heeft staan is dat nog niet de goede instelling.

[ Voor 62% gewijzigd door Hageneis op 17-07-2012 11:35 . Reden: opstartscherm en EPG toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kan het zijn dat je TV standaard op 4:3 staat en de PVR hem naar 16:9 schakelt? Een 16:9 scherm hoort standaard op 16:9 en dat kies je dan ook in de PVR. Met de 0-toets kan je snel schakelen en het eerste dat je zien is het aangesloten beeldscherm met daarachter hoe hij een 4:3 scherm moet weergeven. Ik kies zelf voor 16:9/gecentreerd. Dit is 16:9 uitzendingen in 16:9 en 4:3 uitzendingen in de juiste verhoudingen dus met zwarte ballken links en rechts (pillar mode) en dus geen brede hoofden.
Ik hoor het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
Edje_Kroketje schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 12:00:
kan het zijn dat je TV standaard op 4:3 staat en de PVR hem naar 16:9 schakelt? Een 16:9 scherm hoort standaard op 16:9 en dat kies je dan ook in de PVR. Met de 0-toets kan je snel schakelen en het eerste dat je zien is het aangesloten beeldscherm met daarachter hoe hij een 4:3 scherm moet weergeven. Ik kies zelf voor 16:9/gecentreerd. Dit is 16:9 uitzendingen in 16:9 en 4:3 uitzendingen in de juiste verhoudingen dus met zwarte ballken links en rechts (pillar mode) en dus geen brede hoofden.
Ik hoor het wel.
Sorry Edje, je kraamt grote onzin uit. Een tv hoort standaard in 4/3 te staan en door de PVR of dvd-speler naar 16/9 geschakeld te worden. Kijk jij dvd's met 4/3-materiaal dan als breedbekkikkers? Bijvoorbeeld bijna alle Kubrick-films. Ik ken geen enkele dvd-speler die zelf een 4/3-beeld in een 16/9-frame (met wat in de volksmond zwarte balken wordt genoemd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dan zijn hier de meningen over verdeeld. Bij mijn LCD TV instellingen kan ik kiezen uit verschillende instellingen en ik kies daar 16:9 en heb er nooit problemen mee. Best wel raar voor mijn gevoel dat je een 16:9 scherm standaard op 4:3 moet zetten zodat het goed werkt. Maar goed, is een menu optie in de TV dus het kan wel. Ik vermoed dat er meer wegen naar Rome leiden dan dat ik nu kan overzien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
Edje_Kroketje schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 13:37:
Dan zijn hier de meningen over verdeeld. Bij mijn LCD TV instellingen kan ik kiezen uit verschillende instellingen en ik kies daar 16:9 en heb er nooit problemen mee. Best wel raar voor mijn gevoel dat je een 16:9 scherm standaard op 4:3 moet zetten zodat het goed werkt. Maar goed, is een menu optie in de TV dus het kan wel. Ik vermoed dat er meer wegen naar Rome leiden dan dat ik nu kan overzien ;)
Ik heb die instellingen inderdaad ook en laat dus de beeldbron bepalen of er geschakeld moet worden naar 16/9. Maar hoe kijk jij dan dvd's met 4/3-materiaal? Dat lijkt me in jouw geval onmogelijk zonder het beeld te vervormen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Eerlijk gezegd kijk ik nooit DVD's dus ik moet het antwoord schuldig blijven.
Overigens is de EPG snelheid ook weer verhoogd zie ik, die gaat weer turbo. Binnen paar seconden alles binnen, zonder gaten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-08 18:34
Bij het opstartscherm kun je nog geen beeldverhouding wijzigen. Dat is het allereerste scherm dat je in beeld krijgt bij het aan zetten van die Topfield tuners.
Ik merk het ook bij mijn beamer die alleen 4:3 formaat beeld kan doorgeven: het opstartlogo is in de breedte opgekropt. Men heeft blijkbaar de aanname gedaan dat die tuners altijd aan breedbeeld-tv's zitten.
Afijn... mij stoort het niet. Het gaat maar om 2 tot 3 seconden en meestal heeft mijn beamer net oveel tijd nodig om het signaal van de tuner op te pikken via de composiet kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
Joen schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 14:21:
Bij het opstartscherm kun je nog geen beeldverhouding wijzigen. Dat is het allereerste scherm dat je in beeld krijgt bij het aan zetten van die Topfield tuners.
Ik merk het ook bij mijn beamer die alleen 4:3 formaat beeld kan doorgeven: het opstartlogo is in de breedte opgekropt. Men heeft blijkbaar de aanname gedaan dat die tuners altijd aan breedbeeld-tv's zitten.
Afijn... mij stoort het niet. Het gaat maar om 2 tot 3 seconden en meestal heeft mijn beamer net oveel tijd nodig om het signaal van de tuner op te pikken via de composiet kabel.
Het gaat er ook niet om of het storend is, maar het is wel heel erg knullig, om niet te zeggen amateuristisch. Daar is duidelijk niet over nagedacht, of toch in ieder geval niet door iemand met een technische achtergrond. Dat geeft wel ontzettend te denken over het niveau van testen bij KPN.

Wat wel stoort is dat de laadsnelheid van de EPG helemaal niet verbeterd is en er blijven de eerste minuten nog steeds enorme gaten in zitten. En - zoals al eerder gemeld - kan ik geen bestandsnaam meer wijzigen bij een timeropname.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als ik hier mijn ontvanger aanzet dan is het opstartscherm netjes op 16:9 in de goede verhoudingen
EPG laadt in seconde of 10 compleet. te controleren door in EPG modus op de rode knop te drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edje_Kroketje schreef op maandag 16 juli 2012 @ 11:53:
[...]

Het probleem is dat nieuwere versies soms wel uitstromen, maar (nog) niet via SSU beschikbaar worden gesteld.
Zo wordt de TF5300K al een tijdje met versie 1.70 uitgeleverd. Dit is de versie waar het "Conax probleem" is verholpen.
Ja maar ook bij dat oude apparaat (system ID10436) stond 1.70 en die is al een hele poos niet meer geleverd.
Dat kon dus niet kloppen. Ook de laatste versie (10437) is al enige tijd uit de roulatie. Dat er nieuwere updates uit zijn wil nog niet zeggen dat ze ook actueel op apparaten te vinden zijn.

Als aannemelijk is dat 10436 nooit met 1.70 ooit uit de fabriek is gelopen wordt 't ook een stuk aannemelijker dat 10437 nooit met 1.70 uit de fabriek is gelopen . Temeer daar de ssu versies voorheen al uitelkaar liepen (1.55 vs 1.58) en nu opnieuw weer uitelkaar lopen (1.70 vs 1.71).
Hageneis schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 11:28:
Nou firmware 1.71 zit in mijn TF-5300k, hoor. Maar wie heeft er bedacht dat ik geen bestandsnamen van timeropnamen mag wijzigen?
Dezelfde prutser die de TBC5000 ook heeft verkloot.
En de info toets onbruikbaar heeft gemaakt zodat die alleen nog in EPG mode naar volledig scherm kan schakelen. Voor volledige informatie moet je dus altijd eerst via EPG en dan naar I, tegen die tijd is dat dan al mosterd na de maaltijd. Om eruit te komen moet je ook nog eens twee keer exit doen.
Dus dat wordt dan I-I (ojee, fout) guide-I-exit-exit ipv simpel I-I klaar.

Heb je je favorietlijsten nog wel?
Die zijn in de TBC5000 nl ook weg bezuinigd tbv het onderbrengen van de timerlist onder de fav toets.
Edje_Kroketje schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 17:58:
EPG laadt in seconde of 10 compleet, te controleren door in EPG modus op de rode knop te drukken.
Dat zegt helemaal niks. Dat geeft je hooguit de eerste 12 uur van de EPG en voorzover ik weet kan je niet snel door je EPG naar het eind bladeren om te kijken of ie alles al heeft. Dat de eerste 12 uur als laatste wordt geupdate is puur afhankelijk van toeval.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2012 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er zijn ook Service PVR's die, naar ik aanneem, met de laatste software geleverd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maw, het is een enkel een aanname.

Service PVR's rollen niet apart van de band, die komen gewoon uit bestaande voorraad.
Het kost goud geld om een paar van die dingen achteraf nog eens een keer te gaan produceren.
Daarbij, een 10436 vervang je gewoon door een 10437. Vinden ze waarschijnlijk nog mooier ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
1 Het is een aanname dat je gewoon een 10436 door 10437 zou vervangen
2 Het is een aanname dat "ze" een 10437 waarschijnlijk mooier zouden vinden.
3 Het is een aanname dat 10437 altijd zwart "mooier" is, terwijl een 10437 ook net zo goed grijs 160GB kan zijn.
_/-\o_ ;w

[ Voor 3% gewijzigd door Edje_Kroketje op 18-07-2012 08:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
Edje_Kroketje schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 17:58:
Als ik hier mijn ontvanger aanzet dan is het opstartscherm netjes op 16:9 in de goede verhoudingen
EPG laadt in seconde of 10 compleet. te controleren door in EPG modus op de rode knop te drukken.
Dat jouw opstartscherm wel in 16:9 is komt door de instellingen van jouw tv. PAL is van nature 4:3 dus dat zou de normale instelling moeten zijn.

EPG is sinds gisterenavond inderdaad veel sneller. In mijn beleving ziet Edje alle wijzigingen steeds eerder. Zou dat per zendmast kunnen verschillen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
EPG is 10 keer zo snel ;) belangrijker is dat de gaten weg zijn in de PVR, daarom was de snelheid verlaagt.
Er zijn 4 Nationale Transport Stromen (NTS 1t/m4) deze zijn landelijk exact gelijk en kunnen dus niet per zendmast anders zijn. De regionale zijn 13 verschillende TS en die kunnen dus wel per stroom anders zijn, maar ook weer niet per zendmast. Dus alle masten in bijv. Brabant zenden allemaal hetzelfde regionale TS uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edje_Kroketje schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 08:03:
1 Het is een aanname dat je gewoon een 10436 door 10437 zou vervangen
2 Het is een aanname dat "ze" een 10437 waarschijnlijk mooier zouden vinden.
3 Het is een aanname dat 10437 altijd zwart "mooier" is, terwijl een 10437 ook net zo goed grijs 160GB kan zijn.
_/-\o_ ;w
Gewoon ruiterlijk iets toegeven was nooit je sterkste punt, he edje.
Dan worden de rookgordijnen maar weer eens hoog opgetrokken om de aandacht af te leiden.
Waarmee mijn oorspronkelijk gemaakte punt feitelijk nog maar eens bevestigd wordt.
Hageneis schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 11:36:
[...]
In mijn beleving ziet Edje alle wijzigingen steeds eerder. Zou dat per zendmast kunnen verschillen?
Edje zit gewoon bovenop de bron, logisch dat ie alles eerder weet.

Wat ik heb begrepen is dat alleen de publieken per deelgebied hun eigen muxen hebben dus daar zou mogelijk verschil te maken zijn. De rest krijgt immers alles 't zelfde voorgeschoteld (zie AT5 en Drenthe tijdelijk). Dat de een wat anders ziet dan de ander zal vermoedelijk met het moment van inschakelen te maken hebben en waar in welk punt in de tijd de EPG datastroom op dat moment was of hoeveel tijd al verstreken was voordat je de EPG opriep. Wat ik me eventueel nog wel voor zou kunnen stellen is dat de foutcorrectie voor text data mogelijk preciezer komt dan die voor beeld en geluid en dat daardoor EPG blokken pas worden ingevuld als ze foutloos zijn aangekomen. Dat zou kunnen verklaren waarom de een iets wel opmerkt en een ander niet, enkel door verschil van locatie en de lokale ontvangst omstandigheden.

Een tweede mogelijkheid is dat de ontvanger kan crashen maar op een manier waarop dat niet meteen duidelijk is maar wat zich in subtiele dingen laat merken. Zo had ik m'n tk5300k onlangs in verwarring gebracht door tijdelijk de antenne er uit te trekken voor wat experimenten met de TBC5000 waardoor die TK begon te miepen op het moment dat timer opnames gingen lopen. Vanaf dat moment kreeg ik een scherm waarop een keuze gemaakt moest worden welke programmeringen (die overigens allang voorbij waren) ik wilde stoppen maar daar kwam ie niet meer uit dus dat ding uit en weer aan gezet. Vanaf dan start de PVR op met verifying file structure (oid) wat ie anders nooit doet. Eerst volgende symptoom is dat de klok op het display blijft staan, tijdens aan. Next, de 4 a 5 puntjes die eventjes in de display verschijnen op het moment dat het apparaat uitgeschakeld wordt, wat ook niet normaal is. Dit zijn de meer opvallende symptomen van een niet goed werkende PVR maar wie zegt dat er geen subtielere crashes zijn waarbij dingen op 't eerste gezicht normaal verlopen maar dat in wezen niet doen.
Die verschijnselen van hierboven verdwenen overigens zoals gebruikelijk na een power reset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oliveroms
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10-09 18:55
Hey allen,

Ik woon tussen de 500 en 600m vanaf deze zendmast van digitenne. https://maps.google.com/?....001516,0.003243&t=h&z=19

Nu zitten er hier wat muren en een plafond tussen, maar heb eigenlijk altijd slechte ontvangst. Ongeveer 55%. De SNR is zeer goed (99%) al zag ik wel dat er aardig wat error correction toegepast moet worden. Ik gebruik de Indoor antenne van de KPN met voeding. Verplaatsen overal in de woonkamer helpt niet. Ik weet eigenlijk niet meer wat ik hieraan kan doen (behalve een dikke coax helemaal naar boven trekken). Ik dacht dat op deze afstand zelfs een simpele antenne voldoende was, maar vond ook dat tegenvallen (geen verschil). Nu kan het verdeel station onder de antenne natuurlijk voor aardig wat storing zorgen, maar dat weet ik niet.

Ook vind ik de prijs wel steeds meer tegenvallen, zelfs extra smartcards kosten extra nu! (Had ik nu maar een 3de aangemeld voor deze prijswijziging).

Het enige wat ik misschien nog zou kunnen proberen, is een stuk coax van 12.5cm maar ik huiver. Ik vermoed dat het gewapende beton van de muren/plafond het signaal erg tegenhouden ondanks dat het signaal mega sterk zou moeten zijn (of woon ik TE dichtbij?).

Heeft iemand nog wat tips? Verder, zijn er evt firmware updates te krijgen voor de conax CAM? Ik heb volgens mij een SMIT kaart met firmware 3.40. Hij decodeerd de signalen wel goed, maar krijg heel vaak 'kanaal niet beschikbaar' op Bouqet 2 (VDR met technotrend PCI 1500 dvb-T) bij het zappen. Als ie het eenmaal doet blijft ie rustig uren lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat voor een antenne gebruik je? Ik zou beginnen te zorgen dat je een KPN DSC-500 antenne gebruikt. Deze is zeer gevoelig en heeft richtwerking om problemen met reflecties en het ontvangen van meerdere zenders te elimineren.
Ik lees ook je ontvangt direct via aan TV. Nu zijn de tuners die in de TV zitten niet altijd even goed in het omgaan met probleem ontvangst. Ik zou je willen aanraden om de ontvangst ook is met een KPN ontvanger te testen en dan geen Samsung. Ik denk dat de ontvangst dan al stukken beter is dan met je TV en insteek module.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oliveroms
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10-09 18:55
VDR is linux software, technotrend PCI is een PCI insteek kaart :)

Ik heb de 'funke' antenne van de kpn, http://www.movieathome.nl/index.php/antenne/ b.v.

Maar op < 600Meter afstand mag toch de antenne niet uitmaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• he3763
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik ben tot nu toe niet erg blij met de update. Ik heb een TF5300K en een TBC-5000, maar ik had voorheen geen enkel probleem en nu zit ik met een aantal functies die veranderd zijn die ik niet wil, zoals de I knop die niet meer werkt en het niet kunnen hernoemen van timer opnames (dat laatste heb ik nog niet geprobeerd, maar als dit echt zo is dan is dat super onhandig.) Favorieten gebruikte ik nooit, maar ik kan mij voorstellen dat er mensen zijn die dat wel deden. Maar daarnaast heb ik nu ook regelmatig dat er een restje van het menu klein in beeld blijft hangen, om dat weg te krijgen moet ik dan weer naar het menu en het menu afsluiten, dan is het weg. Dat laatste is volgens mij echt een bug.

Is het op de 1 of ander manier mogelijk om de oude firmware weer terug te krijgen? Bij de 5300 zal dat wel lastig zijn, maar de 5000 heeft toch een usb poort, dus misschien kun je daar iets mee doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die Funke DSC250 is een onding. Hoewel die omnidirectioneel heet te zijn is ie wel degelijk richting gevoelig met een voorkeur voor de achterkant, wat vreemd is aangezien de interne antenne in de vorm van een vraagteken op het interne printje met de antenne versterker is geëtst dus zou voor of achter feitelijk niet uit mogen maken. De DSC500 is veel duidelijker in het uitrichten doordat de signaal kwaliteit behoorlijk verslechterd op het moment dat je 'm verkeerd uitricht (uitricht = pijltje richting zendmast) al betekend dat in mijn geval (2 zenders in zichthoek) dat je 'm wel bijna 180 graden moet draaien om dat voorelkaar te krijgen

Ik zeg voorkeur voor de achterkant bij de DSC250 in vergelijking met de afstelling van de DSC500 aangezien ik niet weet hoe de signalen in werkelijkheid bij mij aankomen. Dat kan ook via reflecties zijn maar ik denk dat mijn DSC500 inderdaad direct op de (hoofd)zender staat uitgericht (Haarlem) en daarbij de beste signaal kwaliteit levert en in vergelijking daarmee moet de DSC250 met de achterkant in de zelfde richting wijzen.
Ik sluit echter niet uit dat de 250 ook net als z'n voorganger en opvolger over de langs richting gevoelig is
(Edit: dit blijkt achteraf idd 't geval, op mijn exemplaar mist 't pijltje dat op latere versies wel is aangebracht)
aangezien de DSC500 over een redelijk brede hoek een goed signaal blijft leveren (zichthoek 3 meter brede houten schuifpui en er zit ook nog een kleinere zender (Wormer) op 90 graden van de hoofdzender (Haarlem)
Dat zou voor de hand liggen omdat dan de lus van dat 'vraagteken' (zie foto verderop in dit topic) achter het staande deel ervan zou verdwijnen (en dus een rechte spriet zou vormen die dan dus niet voor verstoring kan zorgen) maar als ik daarop ga testen kom ik er niet echt uit. Op een andere plek -aan de andere kant van de woning- met zicht naar buiten (maar wel op een flat) deed ie het ook al beter met de achterkant naar buiten wijzend. (Edit, met de kennis van nu betekent dat met de achterkant naar Haarlem gericht (in de huidige situatie) de antenne (wat het pijltje betreft) in werkelijkheid gericht stond op de hulpzender in Wormer. In de eerdere (onbevredigende) situatie zou deze dan wel op Haarlem moeten hebben zijn uitgericht, met direct zicht in langsrichting van de straat en dus niet via reflectie van flat aan overkant zoals ik eerst vermoede).

Omdat die (oorspronkelijke) plek niet meer voldeed en steeds problematischer werd (geen eenduidige goede plek te vinden voor alle kanalen) ben ik geswitched van antenne en omdat die ook meteen een stuk groter bleek ook maar direct geswitched van antenne locatie die een stuk minder probleemloos is ondanks dat er nu 10 meter kabel tussen zit.

Oh ja, laatst nog even de DSC250 op z'n oorspronkelijke (probleem)plek terug gezet met de voorkant naar buiten gericht en vergeleken met een passief dubbel sprietje van een DVB-t stick op het raam geplakt met de sprieten in elkaars verlengde. De signaal kwaliteit van dat passieve sprietje was beter dan van de Funke.

Go figure.

(Edit: met de kennis van achteraf stond ie daarmee in werkelijkheid uitgericht op Alkmaar terwijl het sprietje naar alle waarschijnlijkheid Haarlem op pikte)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2012 16:40 . Reden: kennis van nu, op latere uitvoering staat toch een pijltje voor richtingsgevoeligheid ]

Pagina: 1 ... 12 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.