• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Heb dit neergepend in een prive discussie, maar eigenlijk hoort het perfect hier thuis: De "vierde" next gen console: De steambox. Overwegen mensen om hierop te wachten/zelf een steambox te bouwen ipv een xboxone/ps4 te kopen?

• Een PS4/XboxOne voor 400/500 euro kopen voor die 1 of 2 60 euro games in het komende halfjaar die je wil spelen
OF
• Een nieuw mediacenter/steambox voor je steam library die maar blijft groeien met kwaliteitsgames voor een paar euro vanwege de vele sales en humble bundles.

Heb een tijdlang een Xbox/ps4 overwogen, maar hoe meer ik er over nadenk, hoe slechter die keuze lijkt, vooral ook omdat de mediacentermogelijkheden van beide consoles nog altijd crap gaan zijn vergeleken met pakweg XBMC.

Ik wil enerzijds men mediacollectie kunnen beheren/bekijken op TV (men raspberry pi met XBMC doet dat momenteel fantastisch, maar wil op termijn sowieso iets krachtigers), anderzijds men games kunnen spelen, en als dat laatste lagloos gestreamed kan worden is er niet eens potige hardware nodig. Als alleskunner is dit momenteel eigenlijk de beste kandidaat voor mij.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

boe2 schreef op woensdag 25 september 2013 @ 11:00:
Heb dit neergepend in een prive discussie, maar eigenlijk hoort het perfect hier thuis: De "vierde" next gen console: De steambox. Overwegen mensen om hierop te wachten/zelf een steambox te bouwen ipv een xboxone/ps4 te kopen?

• Een PS4/XboxOne voor 400/500 euro kopen voor die 1 of 2 60 euro games in het komende halfjaar die je wil spelen
OF
• Een nieuw mediacenter/steambox voor je steam library die maar blijft groeien met kwaliteitsgames voor een paar euro vanwege de vele sales en humble bundles.

Heb een tijdlang een Xbox/ps4 overwogen, maar hoe meer ik er over nadenk, hoe slechter die keuze lijkt, vooral ook omdat de mediacentermogelijkheden van beide consoles nog altijd crap gaan zijn vergeleken met pakweg XBMC.

Ik wil enerzijds men mediacollectie kunnen beheren/bekijken op TV (men raspberry pi met XBMC doet dat momenteel fantastisch, maar wil op termijn sowieso iets krachtigers), anderzijds men games kunnen spelen, en als dat laatste lagloos gestreamed kan worden is er niet eens potige hardware nodig. Als alleskunner is dit momenteel eigenlijk de beste kandidaat voor mij.
Ik peins er niet over. Ik ben happy met men mijn (spellingnazi? :+) AC Ryan mediaplayer, muziek gaat vanaf de telefoon via de bluetooth dongle (maar meestal staat de radio aan), foto's hoef ik niet op de TV te kunnen zien (en als ik dat al wil, steek ik de SD kaart van mijn camera in de TV, werkt prima) en ook op het gebied van games zal een steambox voor mij voorlopig niet eens in de schaduw van de PlayStation mogen staan (er zijn maar weinig tot geen PC exclusives die ik de moeite waard vind, kan er zo geen een noemen in ieder geval).

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18:11

OF

Vergeet niet dat aardig wat games uit de steam catalogus eerst nog compatibel gemaakt moeten worden voor Valve's steam os, waarop de steambox zal draaien... Porten van windows naar linux kost toch aardig wat resources...
Je kunt ze als het goed is ook gewoon streamen vanaf je PC, dus dat is niet zo'n issue, maar Steam bevat ook niet alle games waardoor je toch wel wat zult gaan missen. Verder vind ik het wel erg voorbarig om te zeggen dat de mediacenter-mogelijkheden brak zullen zijn. Dat zal juist doordat het mogelijk is om apps te maken, veel makkelijker worden. Het zal me niet verbazen als over een jaar voor beide machines een port van XBMC beschikbaar is.

Maar goed, ieder zijn ding natuurlijk.

Martinspire - PC, PS5, XSX

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Ik koop de PS4 mede vanwege de exclusives, dus een steambox is voor mij geen optie.

[ Voor 5% gewijzigd door SToRM666 op 25-09-2013 12:32 ]

PSN id: NL_SToRM

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-03 18:03
Ik hou de ontwikkeling goed in de gaten, en als blijkt dat het allemaal perfect werkt dan is er een grote kans dat er ook een steambox naast mijn PS4 komt te staan.

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:33
OF
Er zijn games die veel beter spelen op de console, andere weer op de PC. Games exclusief voor de PC, of voor console. Ik zie in mijn situatie dus geen of/of, zelfs niet binnen het Steambox optie zelf. Genoeg games die ik niet via Steam speel (en ook niet op te starten zijn via), of - bij zelfbouw - gehannes met muis/keyboard.

Mijn PC staat naast mijn TV, wil ik streamen/TV-gamen, HDMI-kabel erin en draaien maar (handig, zo'n HDMI-ingang op de Xbox).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• SeamusXanthus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08-09-2024

OF

Geweldig die Steambox, maar in feite heb ik die al dmv een 10 meter lange HDMI kabel vanaf mijn PC boven naar mijn huiskamer. Daarom weet ik ook dat het geweldig is (Windows 8 + Steam Big Picture + XBMC = Win 8) . Alleen jammer dat Valve zo gebrand is windows buiten spel te zetten. Krijg je weer fragmentatie en vraag me af of developers nu zitten te wachten op weer een extra port. Ik betaal dan liever een paar tientjes meer voor een windows Steam Box waar ik mijn hele library op kan spelen.

• Arx
  • Laatst online: 16-11-2023

Arx

Two Thoughts Ahead!

zwembroek schreef op woensdag 25 september 2013 @ 12:57:
Ik hou de ontwikkeling goed in de gaten, en als blijkt dat het allemaal perfect werkt dan is er een grote kans dat er ook een steambox naast mijn PS4 komt te staan.
Ik heb al een SteamMachine in mijn woonkamer. Het enige wat erop ontbreekt is SteamOS. En die controller die à.s. vrijdag wordt aangekondigd ook nog niet. :+ Een prima aanvulling straks naast mijn PS4. :)

[ Voor 7% gewijzigd door Arx op 25-09-2013 22:55 ]

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

• beuker19
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 24-07 15:42

beuker19

Killerbeuker is so OP

Chaoss schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 19:45:
[...]

woa ik heb bij GTA5 toch wel regelmatig het gevoel "dit had beter gespeeld op een PS4", vooral de framedrops tijdens het rijden in de stad zijn niet leuk, volgens mij schommelt de game dan rond de 20fps en dat zie je duidelijk. Een Ps4 of XO zou die game veel beter trekken.

En niet alle games op de next-gen moeten er ook next-gen uitzien, sterker nog als dat je insteek is denk ik dat heel veel games tegen gaan vallen, de stap is qua hardware al niet zo gigantisch en heel veel games als Watchdogs, FIFA, AC komen op current en next-gen uit... Wat dat betreft had GTA daar ook prima een game van kunnen zijn.
Nou voor Fifa is een compleet nieuwe engine voor de next-gen ontwikkeld ;)
En natuurlijk had GTA V er op de PS4/X1 beter uitgezien.
Maar we mogen toch wel iets meer verwachten van de next-gen dan alleen wat betere graphics en FPS.
Als ik aan een next-gen GTA denk dat wil ik nog meer in de wereld , nog mooiere gfx en nog meer gemeplay vernieuwingen.
Maar dat voor jullie de lat zo laag ligt is misschien wel het probleem van de industrie op dit moment.
Ze hoeven niet meer te vernieuwen want iedereen koopt het toch wel kijk maar naar Fifa , CoD en AC :(
Maar gelukkig zijn er nog ontwikkelaars zoals Rockstar die daar net zo over denken _/-\o_

Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:12
beuker19 schreef op donderdag 26 september 2013 @ 12:12:
[...]

Nou voor Fifa is een compleet nieuwe engine voor de next-gen ontwikkeld ;)
En natuurlijk had GTA V er op de PS4/X1 beter uitgezien.
Maar we mogen toch wel iets meer verwachten van de next-gen dan alleen wat betere graphics en FPS.
Als ik aan een next-gen GTA denk dat wil ik nog meer in de wereld , nog mooiere gfx en nog meer gemeplay vernieuwingen.
Maar dat voor jullie de lat zo laag ligt is misschien wel het probleem van de industrie op dit moment.
Ze hoeven niet meer te vernieuwen want iedereen koopt het toch wel kijk maar naar Fifa , CoD en AC :(
Maar gelukkig zijn er nog ontwikkelaars zoals Rockstar die daar net zo over denken _/-\o_
Wat is GTA V dan? Ook gewoon meer van hetzelfde. Ik zie weinig vernieuwends in die titel.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• beuker19
  • Laatst online: 24-07 15:42

beuker19

Killerbeuker is so OP

Phusebox schreef op donderdag 26 september 2013 @ 12:30:
[...]

Wat is GTA V dan? Ook gewoon meer van hetzelfde. Ik zie weinig vernieuwends in die titel.
Nou dat is dus ook de reden dat R* het uitbrengt op de huidige generatie console's en niet op de next-gen ivm de hogere verwachtingen van een next-gen titel.

Ik vind GTA V op de huidige console's een 9,5 maar voor een next-gen denk ik een 7- gewoon omdat ik meer verwacht van een next-gen titel dan alleen maar betere GFX.
Daarom snap ik de fans van bijv. forza 5 ook niet want nu hebben we nog geen nacht races of dynamisch weer maar wel betere GFX (enigste verschil met deel 4 ) minder auto's en nog meer DLC en ieder een kijkt er weer naar uit :')

[ Voor 34% gewijzigd door beuker19 op 26-09-2013 12:46 ]

Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG

• Rub3s
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-07 14:38

Rub3s

+3 , omdat het kan

Er zijn ook mensen die het niet meer de moeite vinden om nog een current-gen console aan te schaffen, maar het toch wel zien zitten om gta 5 aan te schaffen voor de next-gen.

Ik hoop iig dat ze het nog gaan uitbrengen voor bijv. de ps4!

• SeamusXanthus
beuker19 schreef op donderdag 26 september 2013 @ 12:35:
[...]

Ik vind GTA V op de huidige console's een 9,5 maar voor een next-gen denk ik een 7- gewoon omdat ik meer verwacht van een next-gen titel dan alleen maar betere GFX.
Dat worden veel onvoldoendes komende generatie voor je dan (voorspel ik)

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 08:01
Rub3s schreef op donderdag 26 september 2013 @ 13:29:
Er zijn ook mensen die het niet meer de moeite vinden om nog een current-gen console aan te schaffen, maar het toch wel zien zitten om gta 5 aan te schaffen voor de next-gen.

Ik hoop iig dat ze het nog gaan uitbrengen voor bijv. de ps4!
Zo 1 ben ik dus ook. Ik speel nu gta5 op een geleende ps3 maar ik erger me toch wel aan de lage framerate. Vooral in de stad bij die grote bioscoop. Zou de game uitkomen op next-gen met minimaal 40 fps ben ik meteen verkocht.

Wie goed doet, die goed ontmoet.

• mobygo76
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 26-07 21:23
Op de xbox draait GTA prima. Ik heb niks gemerkt van framedrops…

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
De 360 versie loopt soepeler ja. Minder framedrops, vooral bij het rijden. Graphics zijn itt GTA4 (daar was de PS3 versie minderwaardig imho) aan elkaar gewaagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Exorcist schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 08:47:
De 360 versie loopt soepeler ja. Minder framedrops, vooral bij het rijden. Graphics zijn itt GTA4 (daar was de PS3 versie minderwaardig imho) aan elkaar gewaagd.
Ik las onlangs juist dat de gemiddelde FPS op de X360 hoger is, maar dat de PS3 versie constanter is. Meer framedrops op de 360 dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
  • Laatst online: 12-06 02:43

swopdark

ja doe maar...

Battlefield 4 op de xbone bevestigd als 720p/60. De ps4 versie draait in de dev omgeving op hogere res maar dev des in ntb dichter bij launch. Die wil parity voor beide consoles.... Jammer maar als de ontwikkelaars van fallout, marsen, en bayonetta ook parity achtervolgden dan vind ik het prima.

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
bram1984 schreef op zondag 29 september 2013 @ 21:23:
[...]

Ik las onlangs juist dat de gemiddelde FPS op de X360 hoger is, maar dat de PS3 versie constanter is. Meer framedrops op de 360 dus.
http://www.eurogamer.net/...and-theft-auto-5-face-off

DigitalFoundry/EuroGamer heeft over dit onderwerp een uitgebreid artikel geschreven en zowel de PS3 als X360 versie hebben voor- en nadelen t.o.v. van elkaar.

En daarmee sluiten we dit onderwerp af, want:

Modbreak:Dit is het PS4 vs Xbox One topic - niet een "GTA 5 draait beter op PS3", "nee, GTA 5 draait beter op X360"-topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
swopdark schreef op zondag 29 september 2013 @ 21:58:
Battlefield 4 op de xbone bevestigd als 720p/60. De ps4 versie draait in de dev omgeving op hogere res maar dev des in ntb dichter bij launch. Die wil parity voor beide consoles.... Jammer maar als de ontwikkelaars van fallout, marsen, en bayonetta ook parity achtervolgden dan vind ik het prima.
F#ck developers die kiezen voor parity. Wat een hekel heb ik al aan dat woord zeg. Ik vind sowieso dat ze gebruik moeten maken van betere hardware wanneer dit kan. Helemaal als je leest dat ze sommige PS4 builds zoals Watchdogs en BF4 al in een hogere resolutie en framerate hebben draaien! Om het dan maar te downgraden is gewoon onacceptabel! En als ze dit speciaal voor Microsoft doen dan hoop ik van harte dat die hele X1 totaal mislukt. Had Microsoft ook maar voor betere hardware moeten gaan. Ze hebben daarvoor tijd en geld genoeg gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser
  • Laatst online: 15:09

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Dan moet je op de pc gamen en niet huilen. De hele huidige generatie zit zo in elkaar. Er zit nagenoeg geen verschil in, op een exclusive na, wat echt alles uit het apparaat perst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

"Dan moet je op de pc gaan gamen en niet huilen".
Wat een loos argument is dat.
Ik kan me goed vinden in wat zwembroek zegt.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

swopdark schreef op zondag 29 september 2013 @ 21:58:
Bevestigd door wie? als je bron een tweet of een thread op vgchartz als bron aanhaalt kun je dat met een korrel zout nemen, de tweet is alweer ingetrokken en EA heeft het gerucht ontkracht. Voor beide consoles is nog geen definiteve resolutie bekend.

http://www.dualshockers.c...-representative-confirms/

ontkracht :
After the review of the product, during a Q&A session with the personnel at the DICE booth, we learned that the developer aims to have the same frame rate and resolution for the Xbox One and PS4 retail versions. We modified the contents of the article to match. Final specifications are unknown until officially published by EA DICE.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2013 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser
  • Laatst online: 15:09

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Wat is dan onacceptabel? Dat games worden getest in hogere resolutie is logisch? Ze kijken gewoon op welke settings de game niet onder een bepaald fps komt. Over het algemeen kan een game op bijv 1080P draaien met 60 fps, maar bij de actiestukken of drukke momenten dropt de fps dan dramatisch. Dan kom je er dus achter dat je moet downscalen om je 60 fps te behouden.

Een streven is nog altijd iets anders dan een harde maatregel. wat scheldwoorden gebruiken en tieren dat het onacceptabel is slaat dan net zo goed nergens op. Dan moet je op de PC gamen. Daar kan je mits je genoeg investeert Watchdogs wel in 1080P op minimaal 60fps laten lopen. Dat blijkbaar de Xbox en miss de Ps4 niet krachtig genoeg zijn om een grote open wereld op 1080P, 60 fps en met wat eye candy aan, is een keuze geweest. Ook om een bepaald prijspunt te kunnen bereiken. Als de consoles weer 599 hadden gekost dan was daar weer iedereen over aan het zeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
De helft heeft niet eens door in welke resolutie ze gamen, laat staan de precieze framerate te weten.

Ik maak me niet druk om downgrading omwille een andere platform/console, de 1 zal het dan nog steeds randje-net-aan kunnen draaien, de ander heeft ruimte genoeg om de game constant 60fps te laten draaien. Zo kunnen ze net zo goed op de betere console een extra standje AA hoger gooien, of iets betere lichtinstellingen, resolutie en framerate zijn onderdeel van het geheel, genoeg andere opties om wat extra eyecandy te maken.

Ik denk dat er flink wat mensen teleurgesteld gaan worden met de definitieve graphics van de next-gen.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Komt bij dat als je op je PC gamet je nog geen halve meter bij je scherm vandaan zit, en dus verschillen in 1080p, 30 - 60fps etc wel sneller en makkelijk ziet. Console gamen (voor de meeste mensen) vind plaats in huiskamer of gameroom op een 40 inch of hoger TV waar je al gauw 2.5 - 4 meter vandaan zit.

Op die afstanden en op die schermen zie je geen verschil tussen 720p en 1080p resolutie, echter zie je wel verschillen in framerates, zeker zware drops. Ook telt de game ervaring meer dan de resolutie op een console, het moet er goed uitzien.

Ik kan me dan ook voorstellen dat devs eerder gaan voor een iets lagere resolutie met meer AA/AF en betere textures in plaats van polygon count, zodat het er gewoon realistischer uitziet, zolang de fps maar constant 30 of hoger is zal dit de ervaring ten goede komen. Die paar mensen die belang hechten aan 1080p/60fps zullen dan inderdaad zoals aangegeven "op hun PC moeten gamen". Je kunt niet verwachten dat een console van 400/500 euro grafisch hetzelfde aankan als een game PC van 2000.

/edit
Reactie hierboven, eens, ik denk dat veel potentiele kopers van de one/PS4 een beetje het verkeerde idee hebben. Ja het zal er mooier uitzien dan de 360/PS3 maar ik verwacht geen wereldwonderen qua graphics (op allebei).
/edit

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2013 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
  • Laatst online: 12-06 02:43

swopdark

ja doe maar...

Chrosser schreef op maandag 30 september 2013 @ 09:54:
Dan moet je op de pc gamen en niet huilen. De hele huidige generatie zit zo in elkaar. Er zit nagenoeg geen verschil in, op een exclusive na, wat echt alles uit het apparaat perst.
Wat je zegt slaat als een vis op een pakje boter. natuurlijk is performance belangrijk en er zijn legio gamers die de console verkiezen boven pc. En ook zij willen dat hun game optimaal draait op hun console. Dat PC gamers graag een veelvoud aan geld uitgeven over een periode van 6 jaar om hun games te kunnen spelen is hun goed recht.

Er zijn zat voorbeelden te noemen waarbij er stevig verschil zat in de performance tussen de 360 en de ps3 deze generatie (fallout, Skyrim, battlefield 3, bayonetta, assasins creed etc etc. Dat kwam voornamelijk door de ease of development op de xbox 360 dan een groot hardwarevoordeel op de 360. De GPU in de 360 was welliswaar krachtiger dan die in de PS3 maar het verschil is deze next gen veel groter dan last gen.

Nu de PS4 zowel een streepje voor heeft op het gebied van het gemak van developen én een hardware voordeel heeft mag je verwachten dat de PS4 versies van multiplatform games het voordeel gaat hebben in meer veeleisende games. Dat ontwikkelaars hardop roepen voor "parity" te gaan is eigenlijk gewoon politiek nieuws. Ze kunnen moeilijk Microsoft of Sony schofferen door zo vroeg al in de generatie een groot voordeel te geven aan console a of b. waarschijnlijk gebeurd het wel (zie last gen) maar zullen ze het niet hardop toegeven.

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
Chrosser schreef op maandag 30 september 2013 @ 11:39:
Wat is dan onacceptabel? Dat games worden getest in hogere resolutie is logisch? Ze kijken gewoon op welke settings de game niet onder een bepaald fps komt. Over het algemeen kan een game op bijv 1080P draaien met 60 fps, maar bij de actiestukken of drukke momenten dropt de fps dan dramatisch. Dan kom je er dus achter dat je moet downscalen om je 60 fps te behouden.

Een streven is nog altijd iets anders dan een harde maatregel. wat scheldwoorden gebruiken en tieren dat het onacceptabel is slaat dan net zo goed nergens op. Dan moet je op de PC gamen. Daar kan je mits je genoeg investeert Watchdogs wel in 1080P op minimaal 60fps laten lopen. Dat blijkbaar de Xbox en miss de Ps4 niet krachtig genoeg zijn om een grote open wereld op 1080P, 60 fps en met wat eye candy aan, is een keuze geweest. Ook om een bepaald prijspunt te kunnen bereiken. Als de consoles weer 599 hadden gekost dan was daar weer iedereen over aan het zeuren.
Het gaat mij om het downgraden van een versie ten behoeve van een minder krachtig platform om beide maar gelijk te houden. Ook al heb je een kant en klare versie in 1080p@60fps draaien op console A, deze toch maar downgraden omdat console B niet krachtig genoeg is om dezelfde ervaring neer te zetten. Wie hou je dan voor de gek? En dan kan je wel zeggen dan moet je op de PC gamen, maar dat standpunt snijdt ook geen hout. Wat zeg je als er straks een high performance Steambox van Valve uitkomt, maar deze niet volledig wordt benut door de multiplatform dev's omdat men de andere console bouwers niet tegen het zere been wil schoppen? Dat is toch pure waanzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Laten we eerst even wachten tot de definitieve versie beschikbaar is. Zowel MS als Sony hebben de laatste maanden veel vooruitgang geboekt op het gebied van optimalisatie. Verder is DICE nooit een ontwikkelaar geweest die alles uit een console heeft gehaald. Hoewel BF3 en BFBC2 er niet verkeerd uit zagen, zijn er veel games die er vele malen mooier uitzien. Of dat komt door Frostbyte (waarvan de games toch altijd minder mooi zijn dan wat volgens mij mogelijk is) of door de games laat ik even in het midden, maar een ontwikkelaar als Crytek of Epic Games (of de developers die met hun engines werken) zie ik toch wel wat meer uit een console halen. Al had ik zelf wel iets meer van Ryse verwacht qua resolutie, maar dat is blijkbaar gewoon een keuze.

Verder onderschatten jullie de nieuwe generatie sterk. Kijk even naar een Forza of een Killzone, dat zijn de games die juist opvallen door hun graphics en dat is nog maar het begin van deze generatie. Start in vergelijking maar eens Call of Duty 2 of Project Gotham Racing 3 op (launchgames van de 360). Dat is ook een wereld van verschil met wat je nu ziet in games als GTA 5, Tomb Raider of Splinter Cell Blacklist (de mooie games van dit jaar voor de 360).

Sure met de PC kun je potentieel meer eruit halen omdat je daar gewoon met meer geld smijt en er betere graphics voor terug krijgt. Dat wil echter niet zeggen dat de next-gens low-end of medium pc's zijn. Sure, qua hardware zou je zeggen van wel, maar van de reeds bekende specs is dat nog maar een deel van het verhaal. Er zit wel wat meer techniek in dan in de gemiddelde PC en ook op software-vlak is het niet te vergelijken. Dus laten we de discussie hier even bij laten en het over zaken gaan hebben die wel interessant zijn zonder meteen te moeten praten vanuit onderbuikgevoelens (want dat is het).

Dit bijvoorbeeld:
Volition boss wants Battlefield studio DICE to resurrect Red Faction
It has "to be someone who has some experience in destruction," says Boone

After Red Faction Armageddon's disappointing sales figures in 2011, THQ quietly put the series to bed, not long before the publisher itself came to a messy and highly-publicised end. Nordic Games promptly snapped up the rights to the franchise, commenting that it had a "good concept" to work with, and is already discussing possibilities with as-yet unnamed developers.

According to Volition's senior producer Jim Boone, however, there's only one outfit qualified to carry on his studio's legacy - DICE, developer of the deformation-happy Battlefield series and the much-touted Frostbite engine.

"The fact that they [DICE] have had experience, and understand what it means to perform destruction, and what kind of compromises you actually have to make - maximising the opportunities that it presents from a design standpoint," Jim Boone told OXM in an interview you'll read in our latest issue. "I think you almost by definition have to be someone who has some experience in destruction so yeah, I'd totally be giving it up to DICE, if I could choose anyone."
Boone feels Red Faction's GeoMod engine allows for more accurate and precise destruction than DICE's tech, but suggested that compromising on fidelity actually helped earlier Battlefield games. "In Red Faction, I could destroy every single bit of wall I wanted to," he elaborated. "In Bad Company, I could destroy one part of wall, but the outer edges would stay. And the gamer didn't care.

"They just thought 'I shot that wall and it blew up and that's amazing.' Not 'I shot the wall right there and there's a hole right there.' Because DICE made that one compromise, everything else looked amazing. And I think that was a smart call, frankly."
Een vervolg op Redfaction Guerilla lijkt me echt geweldig _O_

Al vraag ik me af waarom Volition (die nu toch onder een andere vlag zitten) niet gewoon zelf met een nieuwe Red Faction komen, gezien die toch qua destruction wel voorop stond imo. Die van Dice is niet verkeerd, maar toch zie ik liever de totale vernietiging van RF:G. De multiplayer was daardoor echt hilarisch

[ Voor 3% gewijzigd door Martinspire op 30-09-2013 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
[b][message=40962500,noline]zwembroek schreef op maandag 30 september 2013 @ 12:03
Het gaat mij om het downgraden van een versie ten behoeve van een minder krachtig platform om beide maar gelijk te houden. Ook al heb je een kant en klare versie in 1080p@60fps draaien op console A, deze toch maar downgraden omdat console B niet krachtig genoeg is om dezelfde ervaring neer te zetten. Wie hou je dan voor de gek? En dan kan je wel zeggen dan moet je op de PC gamen, maar dat standpunt snijdt ook geen hout. Wat zeg je als er straks een high performance Steambox van Valve uitkomt, maar deze niet volledig wordt benut door de multiplatform dev's omdat men de andere console bouwers niet tegen het zere been wil schoppen? Dat is toch pure waanzin.
En PC gamers trap je dan niet tegen het zere been? Nu de consoles nog dichterbij de PC staat, ben ik eerder bang voor cheap-ass ports die amper schalen op diverse hardware, of nog voor geen meter draaien op state-of-the-art spul.

(al verwacht ik btw niet dat Steambox zo bizar high-eind gaat worden, zeker niet voor z'n formaat en beschikbare games).

Ik vraag me af wat in de praktijk nu echt de verschillen gaan worden, het gaat uberhaubt een jaar of 2-3 duren voordat ze de echte kracht uit een console kunnen halen en verschillen als 720@30fps tegen 1080@60fps zullen niet echt voorkomen.

Andere kant, ze kunnen de 'downgraded' console altijd wat extra settings meegeven, tandje hoger AA of dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zwembroek schreef op maandag 30 september 2013 @ 12:03:
[...]

Dit is in de current gen nu toch ook al zo, developers gaan niet specifiek op een console ontwerpen (behalve bij exclusives) omdat de kosten anders gewoon te hoog worden. Het enige voordeel dat ik zie met de next gen is dat PC ports nu waarschijnlijk wat minder slecht worden omdat de consoles nu meer PC architectuur gebruiken.

Overigens ben ik nog steeds van mening dat je de eerste 2 tot 3 jaar geen verschil ziet in de consoles qua output, beiden zijn krachtig genoeg. Met zowel de PS3 als de 360 kwamen devs ook niet aan de 720p de eerste jaren zonder compromissen te moeten doen ergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
SinergyX schreef op maandag 30 september 2013 @ 12:52:
[...]

En PC gamers trap je dan niet tegen het zere been?

Andere kant, ze kunnen de 'downgraded' console altijd wat extra settings meegeven, tandje hoger AA of dergelijke.
Dat geldt natuurlijk ook voor de PC.

Als ze die extra settings dan idd maar toevoegen.
Verwijderd schreef op maandag 30 september 2013 @ 12:58:
[...]
developers gaan niet specifiek op een console ontwerpen (behalve bij exclusives) omdat de kosten anders gewoon te hoog worden.
Dat kan ik me dan nog enigszins voorstellen, maar waar ik dus vooral op doelde is een reeds bestaande versie downgraden. Dan heeft niets meer met extra kosten te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
Martinspire schreef op maandag 30 september 2013 @ 12:49:

Dit bijvoorbeeld:
[...]
Een vervolg op Redfaction Guerilla lijkt me echt geweldig _O_

Al vraag ik me af waarom Volition (die nu toch onder een andere vlag zitten) niet gewoon zelf met een nieuwe Red Faction komen, gezien die toch qua destruction wel voorop stond imo. Die van Dice is niet verkeerd, maar toch zie ik liever de totale vernietiging van RF:G. De multiplayer was daardoor echt hilarisch
Wow dat zou echt geweldig zijn. Red faction guerilla was inderdaad geweldig destijds, echt leuk om te spelen en het principe van open, destructible world. Ik zou wel graag een nextgen versie van red faction willen zien. Twijfel er ook niet aan of die wel of niet zal komen; de rechten zijn immers niet voor niets gekocht. Denk wel dat DICE m niet gaat kunnen maken, zij hebben het de komende tijd echt te druk.

Ik zou persoonlijk ook graag een nieuwe midnight club willen zien. Wie weet komt die er ook, aangezien rockstar weer opnieuw gaat experimenteren met games om de nieuwe hardware te leren kennen. Ben trouwens benieuwd of ze voor de ps4 en x1 een nieuwe engine gaan bouwen, of de rage engine verder gaan ontwikkelen. De rage engine heeft namelijk sinds max payne 3 ook ondersteuning voor directx11 en kan grafisch nog aardig mee komen... Vind gta5 er nog behoorlijk goed uitzien op de huidige consoles, als je rekening houdt dat zowel de x360 als de ps3 een gpu heeft uit 2005...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IngamerX
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-07 12:17
Men moet niet te veel verwachten. De PS4 gaat maar 400 ballen kosten. Waar je als PC gamer toch al snel op de 700 euro zit. Dan moet je eromheen nog wel betalen voor de service, maar dan krijg je ook goede service.

De games zijn absoluut mooier dan op de prehic gen consoles (ps4/360). Dus voor console gamers zal het wel echt een stap vooruit zijn.

Omdat de PS4 zo cheap is wordt deze sneller/makkelijker in huis gehaald naast de PC. Bovendien hoop ik stiekem dat sony over 4 jaar een nieuwe console introduceert.

Want één ding is denk iedereen het wel over eens: nogmaals 8 jaar doen, en dan met dit stukje hardware, dat gaat 'm sowieso niet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21-07 13:41

CR1691

Hero of Time

Afbeeldingslocatie: https://scontent-b.xx.fbcdn.net/hphotos-frc3/1381359_10151957599876803_495503936_n.jpg

PS4 Destiny boxart. Sony zet hoog in op een goede samenwerking met Bungie als je het allemaal volgt de afgelopen maanden.

PSN: Finally_Chris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-city
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 03-04 07:54
IngamerX schreef op maandag 30 september 2013 @ 15:16:
Men moet niet te veel verwachten. De PS4 gaat maar 400 ballen kosten. Waar je als PC gamer toch al snel op de 700 euro zit. Dan moet je eromheen nog wel betalen voor de service, maar dan krijg je ook goede service.

De games zijn absoluut mooier dan op de prehic gen consoles (ps4/360). Dus voor console gamers zal het wel echt een stap vooruit zijn.

Omdat de PS4 zo cheap is wordt deze sneller/makkelijker in huis gehaald naast de PC. Bovendien hoop ik stiekem dat sony over 4 jaar een nieuwe console introduceert.

Want één ding is denk iedereen het wel over eens: nogmaals 8 jaar doen, en dan met dit stukje hardware, dat gaat 'm sowieso niet worden.
Sony maakt verlies op de PS4 en als PC gamer wordt er winst op je game pc gemaakt. Daarnaast hebben de PS4 en de XOne natuurlijk een goede deal met de hardware leverancier omdat ze miljoenen exemplaren afnemen. Ook kan de developer het maximale uit een console halen in tegenstelling tot de pc die geen vaste specificaties heeft.
Een PS4 van 'slechts' 400 euro is dan snel gelijkwaardig aan een pc van 700 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
k-city schreef op maandag 30 september 2013 @ 15:48:
[...]

Sony maakt verlies op de PS4 en als PC gamer wordt er winst op je game pc gemaakt. Daarnaast hebben de PS4 en de XOne natuurlijk een goede deal met de hardware leverancier omdat ze miljoenen exemplaren afnemen. Ook kan de developer het maximale uit een console halen in tegenstelling tot de pc die geen vaste specificaties heeft.
Een PS4 van 'slechts' 400 euro is dan snel gelijkwaardig aan een pc van 700 euro.
Even los daarvan: sommige gamers vinden het gewoon fijn om lekker op de bank/stoel/bed te zitten/liggen en lekker op TV een spelletje te spelen. Geen tot weinig gedoe: gewoon het schijfje erin (of als je digitaal doet: de game aanklikken) en je kan vrij snel beginnen.

Een ander voordeel is dat bijvoorbeeld de nieuwste games nog steeds worden uitgebracht op de PS3/X360, terwijl die dingen al een jaar of 7/8 oud zijn. Dat gaat echt niet meer gebeuren op PC's uit 2005/2006, tenzij het echt een dure, future-proof bak was.

Nogmaals: ieder zijn ding. Computers zijn heel makkelijk te upgraden, maar als je nu een PC koopt en daar over 7/8 jaar nog de nieuwste games op wilt spelen... dan zul je 'm toch moeten onderhouden en hier en daar misschien nog wat tweaken - als je de PS4 of Xbox One dit najaar koopt, dan zullen die over 7 jaar zonder gezeik nieuwe games kunnen afspelen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-city
Uniciteit schreef op maandag 30 september 2013 @ 17:16:
[...]

Even los daarvan: sommige gamers vinden het gewoon fijn om lekker op de bank/stoel/bed te zitten/liggen en lekker op TV een spelletje te spelen. Geen tot weinig gedoe: gewoon het schijfje erin (of als je digitaal doet: de game aanklikken) en je kan vrij snel beginnen.

Een ander voordeel is dat bijvoorbeeld de nieuwste games nog steeds worden uitgebracht op de PS3/X360, terwijl die dingen al een jaar of 7/8 oud zijn. Dat gaat echt niet meer gebeuren op PC's uit 2005/2006, tenzij het echt een dure, future-proof bak was.

Nogmaals: ieder zijn ding. Computers zijn heel makkelijk te upgraden, maar als je nu een PC koopt en daar over 7/8 jaar nog de nieuwste games op wilt spelen... dan zul je 'm toch moeten onderhouden en hier en daar misschien nog wat tweaken - als je de PS4 of Xbox One dit najaar koopt, dan zullen die over 7 jaar zonder gezeik nieuwe games kunnen afspelen..
Inderdaad, mooie aanvulling! :) Dit bovenstaande is ook niet onbelangrijk als je vrienden geen tweakers zijn en je toch online de nieuwere games met ze wilt spelen. Ik heb vaak genoeg dat ze een pc spel van een aantal jaar oud zelfs niet op de minimale specs kunnen draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clini
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17-04 12:58
Heren deze discussies zijn al jaren aan de gang en ieder heeft zijn eigen menig.
Maar het zeggen dat pc gaming duurder is dat is toch echt heel erg onjuist,
ja een pc bouwen is duurder zeker maar he verdiend zich terug door games die altijd goedkoper zijn voor de pc.
Ja je kan op een pc van 7 jaar oud nog steeds alle nieuwe games spelen je zult er alleen wat eye candy voor moeten inleveren, dus de settings terug stellen en zelfs dan ziet het er vaak nog steeds beter uit als het zelfde spel voor xbox360/ps3.
Uiteindelijk zullen de totale kosten over een periode van 7 jaar elkaar niet veel ontlopen.

Ik ga verder niet zeggen wat beter is of niet want dat is gewoonweg een persoonlijke keuze die een ieder voor zich zelf kan bepalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-city
Clini schreef op maandag 30 september 2013 @ 20:34:
Heren deze discussies zijn al jaren aan de gang en ieder heeft zijn eigen menig.
Maar het zeggen dat pc gaming duurder is dat is toch echt heel erg onjuist,
ja een pc bouwen is duurder zeker maar he verdiend zich terug door games die altijd goedkoper zijn voor de pc.
Ja je kan op een pc van 7 jaar oud nog steeds alle nieuwe games spelen je zult er alleen wat eye candy voor moeten inleveren, dus de settings terug stellen en zelfs dan ziet het er vaak nog steeds beter uit als het zelfde spel voor xbox360/ps3.
Uiteindelijk zullen de totale kosten over een periode van 7 jaar elkaar niet veel ontlopen.

Ik ga verder niet zeggen wat beter is of niet want dat is gewoonweg een persoonlijke keuze die een ieder voor zich zelf kan bepalen.
Het was ook geen discussie, slechts een uitleg dat er andere redenen zijn om voor een console te gaan dan dat het zogenaamd 'cheap ass' is. Zoals je idd aangeeft hoeven de kosten elkaar niet per se veel te ontlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:47
Uniciteit schreef op maandag 30 september 2013 @ 17:16:
[...]

Is dat op een pc met Steam, aangesloten op een HDTV en met een XBOX controller dan anders? :/
Updates gaan tegenwoordig ook grotendeels automatisch.. En qua gamecomfort is er geen verschil..

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja: drivers, hardware upgrades, installaties, en buiten dat mis je een hoop mooie exclusives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zwembroek schreef op maandag 30 september 2013 @ 09:41:
[...]

F#ck developers die kiezen voor parity. Wat een hekel heb ik al aan dat woord zeg. Ik vind sowieso dat ze gebruik moeten maken van betere hardware wanneer dit kan. Helemaal als je leest dat ze sommige PS4 builds zoals Watchdogs en BF4 al in een hogere resolutie en framerate hebben draaien! Om het dan maar te downgraden is gewoon onacceptabel! En als ze dit speciaal voor Microsoft doen dan hoop ik van harte dat die hele X1 totaal mislukt. Had Microsoft ook maar voor betere hardware moeten gaan. Ze hebben daarvoor tijd en geld genoeg gehad.
Stel MS en Sony voor dat ze voor de volgende generatie elkaar op de hoogte houden van de vorderingen bij de ontwikkelingen van de nieuwe consoles zodat ze even krachtig worden. Is het probleem van downscalen opgelost.
Geef je alleen weinig kans en dit is niet te voorkomen zonder onderling overleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-city
GAIAjohan schreef op maandag 30 september 2013 @ 22:23:
[...]

Is dat op een pc met Steam, aangesloten op een HDTV en met een XBOX controller dan anders? :/
Updates gaan tegenwoordig ook grotendeels automatisch.. En qua gamecomfort is er geen verschil..
Vermenigvuldig wat bram1984 zegt dan nog met het aantal vrienden waarmee je normaliter op de console online speelt dan heb je het 'gemak' van de pc in de huiskamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
bram1984 schreef op maandag 30 september 2013 @ 22:38:
Ja: drivers, hardware upgrades, installaties, en buiten dat mis je een hoop mooie exclusives.
Drivers gaan automatisch via steam
Hardware upgrades bepaal je zelf. Consoles worden ook niet op magische wijze sneller
Installaties heb je ook op current en op next gen. Met het verschil dat het op een PC met SSD oneindig veel sneller gaat. Ik installeer waarschijnlijk Windows 8 sneller dan een gemiddelde PSN update.
PC heeft ook exclusives die je niet op de consoles speelt

Het zijn een beetje achterhaalde argumenten eerlijk gezegd die vroeger veel meer opgingen dan nu. PC's zijn veel meer Plug & Play geworden en consoles juist minder.

Wat mij betreft het enige echte nadeel van PC gamen op de TV is dat sommige games te kleine letters op het beeld zetten omdat ze er vanuit gaan dat je achter de monitor zit. Bioshock Infinite bijvoorbeeld speelt perfect met controller van PC naar TV maar de letters zijn moeilijk te lezen als je er niet dicht bij zit.

Er zijn nog erg veel vooroordelen over PC gamen helaas. Vanwege ervaringen uit het verleden snap ik wel dat mensen het denken maar tijden zijn echt veranderd. Natuurlijk geen reden om geen PS4/X1 te kopen natuurlijk 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blijft spannend dit

http://gamrconnect.vgchartz.com/thread.php?id=167475

Leuke geruchten
There is a rumor pointing out that the Xbox one will have a second GPU, which will make it more powerful than the PS4.

I already made a thread, I will ask the mods to close that, and I'm making this to put all the clues in the OP, since I can't edit my other thread.

1. DirectX 11.2 is a Windows 8.1 and Xbox One Exclusive.
Source: http://www.tomshardware.c...Resources-Xbox,23322.html

2. At the Hot Chips even, Microsoft showed the GPU (GPU 1 of 2 if rumors are true) This GPU uses DirectX 11.1+
Source: http://www.extremetech.co...re-confirmed-by-microsoft

3. There is a unboxing video by OXM (Official Xbox Magazine) there is something in one of the corners of the X1. The guy making the video said it's covering specs that MS doesn't want them to reveal
Source: YouTube: Xbox One Unboxing - hands-on with the console, controller and Kinect 2

4. The website SemiAccurate recently published an article about the XBOX One GPU and the Hot Chips event. This is what they said. "SemiAccurate knows that there are several important sub-systems in the XBO that are not on the diagrams or in the talk but we are not sure if the 15 count includes them or not."
Source: http://semiaccurate.com/2...ne-gpu-and-on-die-memory/

5. A LinkedIn account for a AMD GPU Design Verification Engineer, this is in there:
Graphics Core IP Design Verification,APU/DGPU
Xbox One,Playstation 4
Source: http://www.linkedin.com/in/vinberlei

6. The Xbox One SOC is actually bigger than what MS said.
Source: http://misterxmedia.livejournal.com/132131.html

7. A slide from an AMD presentation, saying FUTURE TRENDS: APU+dGPU. If you don't know what an APU is, it's a term used by AMD, it includes a CPU and GPU in one. Which is what the Xbox and PS4 are using.
Source: http://ic.pics.livejourna...49619/67832/67832_600.jpg

8. Multiple Devs saying that there will be a difference between the next gen consoles. NFS's dev, Ubisoft dev, and Titanfall dev saying that Xbox One graphics will be on par with PC graphics.
Source: Google it there are multiple ones.

So now your asking "Why can't MS just come out and say this? Well, according to an Insider, there is a NDA (Non Disclosure Agreement) Between AMD-INTEL and Sony (Intel is involved because Intel and AMD cross license the x86 architecture). This NDA is supposed to end on September 29th. That's when MS should start talking.

It's a great rumor, I'm not getting my hopes up, but it really seems like MS is not telling us something.

You be the judge, what do you think?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 08:01
29 september was gisteren al. Verder lijkt het mij meer op wishfull thinking dan op daadwerkelijk bewijs. Als het waar zou zijn dan zou het wel een strakke actie zijn van microsoft.

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Laatst online: 12:13
Volgens mij was dat gerucht al onderuitgehaald door albert penello. Het slaat ook nergens op, waarom zou je een apu bouwen met een zeer bescheiden cpu en een redelijke gpu en er dan nog een discrete gpu naast zetten?

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

haarbal schreef op maandag 30 september 2013 @ 23:40:
Volgens mij was dat gerucht al onderuitgehaald door albert penello. Het slaat ook nergens op, waarom zou je een apu bouwen met een zeer bescheiden cpu en een redelijke gpu en er dan nog een discrete gpu naast zetten?
Deze site

http://misterxmedia.livejournal.com

Weet niet hoe geloofwaardig het is maar het klinkt logisch, dat ze nu weinig naar buiten brengen ivm de steambox.

En deze

[quote]
Trishul schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 01:02:
[...]

Wow interessante site, maar ik lees wederom een hoop bs. Zoals een hd7770 die gelabeld wordt als amd bonaire, 3.2tflops aan power voor de x1, dat de x1 veeeel krachtiger is dan de ps4, dat de x1 gpu in feite een gemodificeerde r9 280x radeon is...

Overduidelijk betreft het in die thread niet een insider, maar een xboy. Neemt niet weg dat als het waar is, ms de wereld op z'n kop zet...
Deze dan spant er wel om
Mistercteam: Analyisis about XBOX 1 actually bigger than 363 mm^2, also why MS said
363mm^2 is only for MainSOC

some backup data
- X1 MS claim X1 Main SOC = 363mm^2 = ~ 5 Billion
- 7970 is 365 mm^2
- Both 7970 and X1 use chip pacakaging that industri standard, that why you can perfectly match the rectangle area (Chip pacakaging dimension is the same but die area is not)

original source of image
-http://www.overclockers.ua/video/amd-radeon-hd7970-asus-dc2/15-big-amd-radeon-hd7970-asus-dc2.jpg
-http://content.hwigroup.net/images/products/xl/133573-34.jpg
-http://pc.watch.impress.co.jp/img/pcw/docs/612/762/01.jpg

First ReProcessed image source to make it same orientation and mark the rectagle area for overlay purposes:
*) to make it more openly i provide the source

7970
http://i.imgur.com/n8fx5cd.jpg

XB1
http://i.imgur.com/wpjZHEX.jpg

7970 rotate 45 degress
http://i.imgur.com/88Ho4ei.jpg

7970+X1 overlay each other plus reposition the X1 mark to 7970 die
http://i.imgur.com/KRQTuQK.jpg

Now Using Ruler tool
the 7970 --> 363-365 mm^2
the XB1 is suprisingly 522-525 mm^2
Basically there are 175 mm^2 space for something

All below assumption and further analysis is based on
remaining Transistor is for dGPU, also the dGPU SRAM already moved to MainSOC -> 47MB remember (more than 32MB, as 11-12 MB are for dGPU probably)
so with assumption all remaining Transistor budget for dGPU or Custom DX 11.2 or VI tech
then let we see. (remember 30-40% of 7970 for example is for SRAM budget, so 1792-2048 ALU without L2 SRAM takes less transistor budget than 4 billion of 7970)

so Analysis of 175mm^2

1st assumption 175 mm^2 is 28nm too (TSMC cowos can intermixed node process)
-> 175mm^2 without SRAM means : 2-3 Billion transitor enough for 1792-2048 ALU

2nd assumption 175 mm^2 is 20nm (die made from Glofo 20nm)
-> 175 mm^2 --> ~ 4Billion enough for 2304-2560 ALU

with SRAM & small CPU
--> 28nm => 1152-1280 ALU
--> 20nm -> 1792-2048 ALU

Imagine with 3D stack W2W

the good thing
it is 100% sure that 5 Billion is only for Main SOC, and MS still not tell the other transistor budget

My Own specualtion:
In my believe that probably it is only 2.5D COWOS and not full 3D but with above explanation who complaint, even with lower estimation the dGPU still pack > 3TF
but if W2W well damn.

Also explain why China rumor said 384bit --> radeon 8880 --> 1792/2048 ALU future GPU
also why pastebin listed as 20-26CU, 2.5-3TF

Interesting
Bron http://misterxmedia.livejournal.com/132131.html

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2013 01:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
Verwijderd schreef op maandag 30 september 2013 @ 23:59:
[...]

Deze site

http://misterxmedia.livejournal.com

Weet niet hoe geloofwaardig het is maar het klinkt logisch, dat ze nu weinig naar buiten brengen ivm de steambox.
Wow interessante site, maar ik lees wederom een hoop bs. Zoals een hd7770 die gelabeld wordt als amd bonaire, 3.2tflops aan power voor de x1, dat de x1 veeeel krachtiger is dan de ps4, dat de x1 gpu in feite een gemodificeerde r9 280x radeon is...

Overduidelijk betreft het in die thread niet een insider, maar een xboy. Neemt niet weg dat als het waar is, ms de wereld op z'n kop zet...

Edit: lol, scroll je naar beneden lees je ineens artikelen van dezelfde auteur over dat de chinese muur door de russen gemaakt is.. Blijkt dus een rommel site te zijn. Ook hilarisch zijn de oude artikelen, waarin sony en de playstation games volledig gekraakt worden... Gevalletje move over, nothing to see here...

[ Voor 18% gewijzigd door Trishul op 01-10-2013 01:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trishul schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 01:02:
[...]

Ja afwachten positief is de kloof dan kleiner en hoeven ze minder te downgraden voor games.

Grappig steambox app voor de xbox chill
Insider: Every body on the blog. Your just going to have to be a little more patient. I understand you have waited for the information to be officially verified by an offical response.

The delay is in fact based around valve and there steambox
and Amd. The nda are in place till after lunch window. Every body at Ms and even 3rd party developers have had to sign a 3 month contract agreement. Microsoft have not agreed to licence there api or group hardware effort with valve. And is making sure valve can not use it for there official steambox. This is why valve reveal there os and even talked about steambox around the ms amd design conference. Unfortunately to say this three month window in my eyes is so ms can secure a form of steam os as an app download for xbox 1's app market place. Not sure if it will be streaming or hardware tho.

The final kits have only just stated arriving to developers with the updated specifications
And is the course of bugs in live demonstrations. But like Phil said we have redudence built in the hardware.

And I do apologise for jumping the gun to fast. But when you know and have right in front of you the hardware its a shame that this was not announced. But I think the greed move from amd/nvidia/ and steam the last few days proves a valid point of the industry. They want you hooked on the 500$ upgrade every 6/12 months. And having x1 with top tier gpu specs means that in five years time pc gpu markets will stagnate due to this fact. But these pc guys dont understand factors like fan noise power cost and size. And simple of use.

Insider: And only 10% of the pc market can afford to have 3x sli or crossfire setups with 4k monitors. And even less for the average consumer can afford a 4k tv set. Most house holds are only moving to 1080p television now.

And the fact that pc piracy is so staggering high even steam is compromised on a daily basis in regards to software piracy. Its a sad industry when the pc hardware markets try to crush the developers of console hardware. Its even worse when these same hardware designers cant figure out that phones and tablets are the real enemy's of the industry.

I have heard that there will be a bigger gpu article going up soon from eurogamer . But after the extension on our nda, id believe it to be even more confusing. :(
Als laatste

Microsoft stopt 1 miljard in de xbox one(software) en ook een deal met AMD van 3 miljard en dat is zeker ook heel veel research. Als je laatste stuk ook leest van onderstaande quote. Wie weet nog een verrassing. Sowieso totaal 4 miljard vergelijk dat met Sony en Nintendo.
Insiders Daily.Microsoft helped AMD to create Volcanic Islands and will use its tech inside Xbox One

misterxmedia
September 24th, 14:22
Misterx: So...when they will something really big that will end Sonys lie parade? :)
Some 60 year old HP engiineer said internal PSUs is 40% more effective...comparing Xbox and Xbox 360 PSUs..:))
Insider: You guys just need to keep digging .. Do not believe everything .. Ms will put most of there hardware aspects into focus.. 25/30

Misterx: That detailed Eurogamer article...how can they say later "we have more than 12CUs and more GFX stuff here" without being suied now? That is strange...maybe Xbox One will have 2 different versions released the same date?
Insider: The memory set up is 100% like i said.. also the hint is they cant even talk 100% about the gpu. Other then we have two layers. Host and guest. They have not told any thing in this article other then the two memory sub systems. 26 30 :) they are not giving the whole picture. Like I said do not believe every thing you read. Nda

Insider: It not very good to watch the members on the blog turning against one another. This is not sonygaf.

Also I told you not to believe everything you read. The deep down was never going to be big. It was only a little hint. Check the date thats right 25 to 30 .. depends what country your in.

And one thing I ant no hacker or have old information to spread. Things change and so do specs. Look at sony with the gddr5. Also I told you about the power supply and ram. Even tho to some they still discredit information. And this info was only a little bit.

The information that is put here is here for people to pull apart and dig. Its not to pick on one anothers intellectual ability. Nobody has any obligation to come here other and choose who is right or wrong. We are here because you all want to know is the xbox 1 more powerful then ps4 and my answer is "YES" tf are not the only thing that makes a console gfx better. If a console has hardware rendering of 90% of all effects aa/ af/ raytracing lighting/ sound/ video/ and texture. And all of these abilitys never touched the 1.3tf gpu how powerful would this hardware be over a console with just a big older gen gpu that has to do all said features on the gpu alone.ask any body what happens when you aim for 4x aa @ 1080p will do to gpu performance. That big chunk of 1.8tf is going to go
down. That is the difference between custom hardware of the semi of the shelf nature. The big thing is that ms have modified the heck out of the gpu. That it had to be split in two. Host and guest can be looked at like memory or as gpu/s. I cant say more keep digging. But there is a lot of volcano in this one island that could go off at any time id expect sonygaf to head for the hills over the next few weeks

Also parasite your info has allways checked out. But remember just like me your insider is nda certified
Too.. But its going to be extremely volatile over the next week things are going to melt. Expecially in the cu area of the map.

And I here running 4 apps will explain why things drop native to 900p but hana 2 can work her magic. No apps running no worries. :)

Parasite76: Patience has it rewards. 😉
Parasite76: They are being upfront with the information they are allowed to talk about. Some islands in the sea have volcanoes.... :-)
Parasite76: Ms deal is a silicon model because they buy sea islands gpu from amd, heavily modify it for direct x 11.2, help joint develop volcanic islands tech and hsa like memory management and and fabs it for them.

Insider should be able to confirm what I just revealed.
Heb er nog wel vertrouwen in puur, omdat we er zo allemaal op vooruit gang.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2013 02:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SeamusXanthus schreef op maandag 30 september 2013 @ 23:01:
[...]

Drivers gaan automatisch via steam
Drivers voor je hardware ook?
Hardware upgrades bepaal je zelf. Consoles worden ook niet op magische wijze sneller
Nee, maar denk jij dat Uncharted 3 net zo goed draait op een PC uit 2006 als op de PS3?
Installaties heb je ook op current en op next gen. Met het verschil dat het op een PC met SSD oneindig veel sneller gaat. Ik installeer waarschijnlijk Windows 8 sneller dan een gemiddelde PSN update.
Die heb je inderdaad ook, maar het gros van de games kun je direct spelen. Het PSN netwerk zal flink verbeterd worden na de release van de PS4 en via PS Plus gaan je updates gewoon automatisch 's nachts. Ik merk er niks van.
PC heeft ook exclusives die je niet op de consoles speelt
Tja, maar dan vooral strategie games en hier en daar een MMO (die ook in grote getale naar de next gens komen. Het is niet echt vergelijkbaar en de aantallen exclusives liggen op de console toch wel iets hoger. Voor de rest uiteraard smaak afhankelijk, maar voor mij zit er op de PC vrijwel niets tussen dat kan opboksen tegen bijvoorbeeld een game als The Last Of Us.
Het zijn een beetje achterhaalde argumenten eerlijk gezegd die vroeger veel meer opgingen dan nu. PC's zijn veel meer Plug & Play geworden en consoles juist minder.
Niet echt mee eens, maar dat komt hierboven wel duidelijk naar voren denk ik.
Wat mij betreft het enige echte nadeel van PC gamen op de TV is dat sommige games te kleine letters op het beeld zetten omdat ze er vanuit gaan dat je achter de monitor zit. Bioshock Infinite bijvoorbeeld speelt perfect met controller van PC naar TV maar de letters zijn moeilijk te lezen als je er niet dicht bij zit.
Laat dat nu precies een game zijn die ik liever met een muis speel. Helaas is de FFX ondersteuning in de Bioschock games niet al te best.
Er zijn nog erg veel vooroordelen over PC gamen helaas. Vanwege ervaringen uit het verleden snap ik wel dat mensen het denken maar tijden zijn echt veranderd. Natuurlijk geen reden om geen PS4/X1 te kopen natuurlijk 8)
Mijn ervaring uit het verleden met de PC is juist prima. Ik heb tot een jaar of 5 geleden zelfs al mijn games op PC gespeeld en het enige echte grote voordeel voor mij is de muis die gegarandeerd met iedere game werkt. De FFX neemt een hoop van die zorgen weg, maar helaas werkt hij niet feilloos met alle games. Verder is voor mij, met een kleine van 1 en een hypotheek, een PC gewoon niet te betalen en gezien het game aanbod en het gemak, is een console voor mij onderaan de streep veel meer waard. Ik heb ten tijde van de release van FC3 wel heel even getwijfeld een PC te kopen, maar uiteindelijk speel je gewoon exact dezelfde game als op de consoles, met alleen een iets hogere resolutie en wat betere plaatjes an sich. In de core is het exact dezelfde game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ik geloof ook helemaal niks van die onzin, ook al heb ik een Xbox One in bestelling staan en wordt mijn PS4 pre-order gecanceld. De oude internetregel komt weer boven drijven: "If it's too good to be true, it probably is".

Uiteindelijk zullen de games elkaar niet zoveel ontlopen, en ook al heeft de PS4 dan mooiere exclusives, zoals nu ook met de PS3, who cares? Ik niet in ieder geval. Heb sinds de launch zowel een Xbox 360 en PS3 staan, waarbij ik 100x zoveel uur heb gegamed op de Xbox360 als de PS3, ontdanks alle exclusives.

Eerst maar eens zien dat Sony alle update, installatie en controller ellende echt goed heeft opgelost. De controller is in ieder geval al een stap vooruit, alleen die touchpad vind ik dan weer irritant, plus het feit dat het ding licht geef. Biedt je ook mogelijkheden, maar als je het niet uit kunt zetten is het voor mij alweer een minpuntje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Firmware 4.0 voor de Wii U is uitgekomen: nieuws: Update maakt spelen Wii-games op GamePad Wii U mogelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phusebox schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 10:44:
Ik geloof ook helemaal niks van die onzin, ook al heb ik een Xbox One in bestelling staan en wordt mijn PS4 pre-order gecanceld. De oude internetregel komt weer boven drijven: "If it's too good to be true, it probably is".

Uiteindelijk zullen de games elkaar niet zoveel ontlopen, en ook al heeft de PS4 dan mooiere exclusives, zoals nu ook met de PS3, who cares? Ik niet in ieder geval. Heb sinds de launch zowel een Xbox 360 en PS3 staan, waarbij ik 100x zoveel uur heb gegamed op de Xbox360 als de PS3, ontdanks alle exclusives.

Eerst maar eens zien dat Sony alle update, installatie en controller ellende echt goed heeft opgelost. De controller is in ieder geval al een stap vooruit, alleen die touchpad vind ik dan weer irritant, plus het feit dat het ding licht geef. Biedt je ook mogelijkheden, maar als je het niet uit kunt zetten is het voor mij alweer een minpuntje.
Waarom direct onzin.

Het is dus prima dat de ps4 nu schijnbaar superieur is qua hardware.

Als de xbox one nu juist die verrassing heeft dan is het juist voor de gamer een voordeel.

Bedoel ze produceren een massa console die zoveel jaar meegaat. Bedoel je gaat geen product ontwikkelen wat praktisch en tov ps3 snel outdated is. Zeker niet met 4 miljard wat je erin stopt, dit is meer dan Sony en Nintendo bij elkaar. AMD kan renderen van hmm pc markt zoveel omzet en met een massa console bereik je veel meer mensen en kan je de inkoop prijs aanzienlijk verlagen. Als de xbox one miljoenen gaat voorkopen heeft AMD hier profijt van die enkeling die geld heeft voor een pc met een videokaart van 500-700 euro.

Juist voor de gamer mooi, aangezien 500 euro dan geen slechte deal is, maar ik geef toe het zijn slechts geruchten, maar juist voor iedereen een win win.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2013 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:47
bram1984 schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 10:26:
[...]

Drivers voor je hardware ook?
Ja, ik krijg iig meldingen over mijn grafische kaart.

[quote]
[...]

Nee, maar denk jij dat Uncharted 3 net zo goed draait op een PC uit 2006 als op de PS3?[/quote[ nee, want het spel is niet uit op de pc, en anders had het wel gekund op ene high-end van toen. Daar zit gewoon het puntje ´optimalisatie´ in de weg voor de pc.
[...]

Die heb je inderdaad ook, maar het gros van de games kun je direct spelen. Het PSN netwerk zal flink verbeterd worden na de release van de PS4 en via PS Plus gaan je updates gewoon automatisch 's nachts. Ik merk er niks van.
Ik heb anders heel vaak na het aanschaffen van een game dat er weer ene patch is die ik eerst moet installeren. Op de PS3 moet je veel games gedeeltelijk installeren. Laatst gewoon een 1,5uur durende update van de PS3 gehad.. rampzalig..
[...]

Tja, maar dan vooral strategie games en hier en daar een MMO (die ook in grote getale naar de next gens komen. Het is niet echt vergelijkbaar en de aantallen exclusives liggen op de console toch wel iets hoger. Voor de rest uiteraard smaak afhankelijk, maar voor mij zit er op de PC vrijwel niets tussen dat kan opboksen tegen bijvoorbeeld een game als The Last Of Us.
Net waar je fan van bent, wat dat betreft maakt die redenatie niet zoveel uit..
[...]

Niet echt mee eens, maar dat komt hierboven wel duidelijk naar voren denk ik.
Toch denk ik dat veel gedoe over pc´s tegenwoordig vaak wel achterhaald is. Met name dat updaten e.d. zo moeilijk zou zijn, en dat dat weinig/niet voorkomt op console. Of dat gamen op de bank onmogelijk is.

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maar als het spel er zou zijn op de PC, dan had je een probleem gehad met een setup van 9 jaar oud. Daar hoeven we niet omheen te draaien. ;)

Anderhalf uur heb ik nog niet meegemaakt, maar toegeven: het kan echt stukken beter. Hoewel met PS Plus alle ergernissen zijn verholpen vanwege het automatisch updaten. Gelukkig pakt Sony een hoop problemen aan met de PS4.

Het updaten an sich is niet moeilijk, maar je moet maar net hopen dat je systeem geen conflicten kent met een nieuwe game. Hoe vaak lees je hier niet dat een game voor geen meter draait op een systeem dat er eigenlijk geen moeite mee hoort te hebben. Hell, er zijn zelfs PC problemen topics. En niet iedereen kan en heeft zin om soms urenlang een PC te tweaken totdat iets goed draait. Maakt verder ook niet uit, maar het is vaak het gemak dat de mens dient. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
Verwijderd schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 10:53:
[...]

Waarom direct onzin.

Zeker niet met 4 miljard wat je erin stopt, dit is meer dan Sony en Nintendo bij elkaar.
Is dat echt een feit dat de X1 ontwikkeling meer heeft gekost (4 miljard!) dan Sony en Nintendo bij elkaar?
Ik hoop het van harte dat het gerucht waar is hoor maar waarom worden Ryse, Killer Instinct, en Watchdogs dan terug gescaled? Het is gewoon dikke bullshit. Helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
zwembroek schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 11:11:
[...]

Is dat echt een feit dat de X1 ontwikkeling meer heeft gekost (4 miljard!) dan Sony en Nintendo bij elkaar?
Ik hoop het van harte dat het gerucht waar is hoor maar waarom worden Ryse, Killer Instinct, en Watchdogs dan terug gescaled? Het is gewoon dikke bullshit. Helaas...
Omdat er meer is dan alleen rauwe performance?
Kom op joh, je snapt toch wel dat die research meer is dan alleen hardware-gebaseerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Waarom direct onzin.

Als de xbox one nu juist die verrassing heeft dan is het juist voor de gamer een voordeel.
Ik zie geen reden waarom MS nu nog dingen zou achterhouden, zeker niet nu overal berichten te lezen zijn dat de PS4 zoveel % sneller is. Dan zou je toch denken dat MS snel in de tegenaanval zou gaan met de betere specs. Maar nee, het enige wat ze zeggen is zoiets als "5 billion transistors" en "power of the cloud" en dan weet je al snel dat ze het op specs niet gaan winnen.

[ Voor 4% gewijzigd door SToRM666 op 01-10-2013 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
Martinspire schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 11:12:
[...]
Omdat er meer is dan alleen rauwe performance?
Kom op joh, je snapt toch wel dat die research meer is dan alleen hardware-gebaseerd?
Zeker, maar dan is dat nog steeds opmerkelijk dat het meer kost dan Sony en Nintendo bij elkaar.
Maar ja wie geld heeft doet wonderen hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
bram1984 schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 11:10:
Maar als het spel er zou zijn op de PC, dan had je een probleem gehad met een setup van 9 jaar oud. Daar hoeven we niet omheen te draaien. ;)
Dat betwijfel ik. Het was met AoC uit 2006 al duidelijk, dat paar jaar later de console versie gestopt is omdat de console simpelweg niet krachtig genoeg was, welke ondertussen al bijna 3 jaar op de PC draaide (wel met hardware die factor 2 minimaal duurder was, maargoed).

Afaik uit die tijd is er geen soortgelijke RPG op de PC geweest, dus zal ook nooit een duidelijke vergelijking zijn. (NWN2 of Titan Quest op z'n best).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SToRM666 schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 11:13:
[...]

Ik zie geen reden waarom MS nu nog dingen zou achterhouden, zeker niet nu overal berichten te lezen zijn dat de PS4 zoveel % sneller is. Dan zou je toch denken dat MS snel in de tegenaanval zou gaan met de betere specs. Maar nee, het enige wat ze zeggen is zoiets als "5 billion transistors" en "power of the cloud" en dan weet je al snel dat ze het op specs niet gaan winnen.
Er schijnt een nda te zijn en ze wachten de steambox af ivm nvidia.

Dus dan kunnen ze hun kaarten laten zien. Nda datum die als laatst over de forums ging was 25 oktober ff bron zoeken.

Laatste twitter
@MinecraftGreek: @misterxmedia @albertpenello I wish Mr. Albert Penello would respond to the "insider" comments on your LJ. Either say yay or nay. Jeez.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2013 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Age of Conan (is wat ik vind via Google)? Zegt me niet zo heel erg veel, dus kan daarover niks zinnigs zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
zwembroek schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 11:11:
[...]

Nee. Die zgn. Insider zegt dat, maar het is niet publiekelijk bekend wat de ontwikkelingsbudgetten zijn van de ps4 en x1. Als je overigens die site verder bestudeerd, kom je trouwens erg twijfelachtige zaken tegen. Ook geinig is dat die zgn. Insider blijft volhouden dat de specs vier weken geleden pas vastgesteld zijn, terwijl majornelson toen aangaf en liet zien dat de eerste x1 al van de band gerold was...
Verwijderd schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 11:31:
[...]

Er schijnt een nda te zijn en ze wachten de steambox af ivm nvidia.

Dus dan kunnen ze hun kaarten laten zien. Nda datum die als laatst over de forums ging was 25 oktober ff bron zoeken.

Laatste twitter

[...]
Da's ook zo'n mooie. Die nda wordt telkens verschoven, net op het nippertje. Het blijft natuurlijk leuk infotainment, maar die hele site zit vol met diehard x1 boys van het hardste soort, die ik nog niet eerder tegengekomen ben :D

Ook wel apart is dat op die site de ps4 als technisch zwaar inferieur wordt beschouwd, en dat die multiplatform games tegenhoudt. Verder blijft het 3.2tflops x1 verhaal prachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-07 22:46
Misterx: So...when they will something really big that will end Sonys lie parade? :)
Dit lijkt mij bij uitstek de start van een betrouwbaar en objectief interview..

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trishul schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 11:44:
[...]

Nee. Die zgn. Insider zegt dat, maar het is niet publiekelijk bekend wat de ontwikkelingsbudgetten zijn van de ps4 en x1. Als je overigens die site verder bestudeerd, kom je trouwens erg twijfelachtige zaken tegen. Ook geinig is dat die zgn. Insider blijft volhouden dat de specs vier weken geleden pas vastgesteld zijn, terwijl majornelson toen aangaf en liet zien dat de eerste x1 al van de band gerold was...

[...]

Da's ook zo'n mooie. Die nda wordt telkens verschoven, net op het nippertje. Het blijft natuurlijk leuk infotainment, maar die hele site zit vol met diehard x1 boys van het hardste soort, die ik nog niet eerder tegengekomen ben :D

Ook wel apart is dat op die site de ps4 als technisch zwaar inferieur wordt beschouwd, en dat die multiplatform games tegenhoudt. Verder blijft het 3.2tflops x1 verhaal prachtig.
Wat vind je van deze insider ;)

Curious about Mantle? @anandtech's article is an excellent summary of our newly introduced technology: anandtech.com/show/7371/unde… #GPU14 bron https://mobile.twitter.com/AMDRadeon/tweets
Wrapping up our AMD product showcase coverage for the week, AMD’s final announcement for the showcase was a very brief announcement about a new API called Mantle. Mantle is something of an enigma at this point – AMD isn’t saying a whole lot until November with the AMD Developer Summit – and although it’s conceptually simple, the real challenge is trying to understand where it fits into AMD’s product strategy, and perhaps more importantly what brought them to this point in the first place. So although we don’t have all of the necessary details in hand quite yet, we wanted to spend some time breaking down the matters surrounding Mantle as much as we reasonably can.

Perspective #1: The Performance Case
The best place to start with Mantle is a high level overview. What is Mantle? Mantle is a new low-level graphics API specifically geared for AMD’s Graphics Core Next architecture. Whereas standard APIs such as OpenGL and Direct3D operate at a high level to provide the necessary abstraction that makes these APIs operate across a wide variety of devices, Mantle is the very opposite. Mantle goes as low as is reasonably possible, with minimal levels of abstraction between the code and the hardware. Mantle is for all practical purposes an API for doing bare metal programming to GCN. The concept itself is simple, and although low-level APIs have been done before, it has been some time since we’ve seen anything like this in the PC space.

Simplicity gives way to complexity however when we begin discussing not just what Mantle is, but why it exists. At the highest level Mantle exists because high level API have drawbacks in exchange for their ability to support a wide variety of GPUs. Abstractions in these APIs hide what the hardware is capable of, and the code that holds those abstractions together comes with its own performance penalty. Of all of those performance issues the principle issue at hand is the matter of draw calls, which are the individual calls sent to the GPU to get objects rendered. A single frame can be composed of many draw calls, upwards of a hundred or more, and every one of those draw calls takes time to set up and submit.

Although the issue will receive renewed focus today with the announcement of Mantle, we have known for some time now that groups of developers on both the hardware and software side of game development have been dissatisfied with draw call performance. Microsoft and the rest of the Direct3D partners addressed this issue once with Direct3D 10, which significantly cut down on some forms of overhead.

But the issue was never entirely mitigated, and to this day the number of draw calls high-end GPUs can process is far greater than the number of draw calls high-end CPUs can submit in most instances. The interim solution has been to attempt to use as few draw calls as possible – GPU utilization takes a hit if the draw calls are too small – but there comes a point where a few large draw calls aren’t enough, and where the CPU penalty from generating more draw calls becomes notably expensive.

Ergo: Mantle. A low-level API that cuts the abstraction and in the process makes draw calls cheap (among other features).

Perspective #2: The Console Connection
However even with a basic understanding of draw calls and their overhead, so far we haven’t really explained why Mantle exists, and indeed the entire frame of reference that Mantle resides in requires better understanding just why it exists. If Mantle was merely about providing a new low level API for GCN, then the issue would be far more straightforward, and Mantle in most likelihood remain an underutilized curiosity. Instead we have to talk about what is not said and not even hinted at, but what is more critical than Mantle’s performance improvements: the console connection.

As the supplier of the APUs in both the Xbox One and PS4, AMD is in a very interesting place. Both of these upcoming consoles are based on their GCN technology, and as such AMD owns a great deal of responsibility in developing both of these consoles. This goes not only for their hardware but also portions of their software stack, as it’s AMD that needs to write the drivers and AMD that needs to help develop the APIs these consoles will use, so that the full features of the hardware are made available to developers.

At the same time, when it comes to writing APIs we also have to briefly mention the fact that unlike the PC world, the use of both high level and low level APIs are a common occurrence in console software. High level APIs are still easier to use, but when you’re working with a fixed platform with a long shelf life, low level APIs not only become practical, they become essential to extracting the maximum performance out of a piece of hardware. As good as a memory manager or a state manager is, if you know your code inside and out then there are numerous shortcuts and optimizations that are opened up by going low level, and these are matters that hardcore console developers will chase in full. So when we talk about AMD writing APIs for the new consoles, we’re really talking about AMD writing two APIs for the new consoles: a high level API, equivalent to the likes of Direct3D and OpenGL, and a low level API suitable for banging on the hardware directly for maximum performance.

This brings us to the crux of the matter: what’s not being said. Simply put, what would happen if you ported both the high level and low level APIs from a console – say the Xbox One – back over to the PC? We already know what that high level API would look like, because it exists today in the form of Direct3D 11.2, an API peppered with new features that coincide with AMD GCN hardware features. But what about a low level API? What would it look like?

What’s not being said, but what becomes increasingly hinted at as we read through AMD’s material, is not just that Mantle is a low level API, but rather Mantle is the low level API. As in it’s either a direct copy or a very close derivative of the Xbox One’s low level graphics API. All of the pieces are there; AMD will tell you from the start that Mantle is designed to leverage the optimization work done for games on the next generation consoles, and furthermore Mantle can even use the Direct3D High Level Shader Language (HLSL), the high level shader language Xbox One shaders will be coded against in the first place.

Let’s be very clear here: AMD will not discuss the matter let alone confirm it, so this is speculation on our part. But it’s speculation that we believe is well grounded. Based on what we know thus far, we believe Mantle is the Xbox One’s low level API brought to the PC.

If indeed Mantle is the Xbox One’s low level API, then this changes the frame of reference for Mantle dramatically. No longer is Mantle just a new low level API for AMD GCN cards, whose success is defined by whether AMD can get developers to create games specifically for it, but Mantle becomes the bridge for porting over Xbox One games to the PC. Developers who make extensive use of the Xbox One low level API would be able to directly bring over large pieces of their rendering code to the PC and reuse it, and in doing so maintain the benefits of using that low-level code in the first place. Mantle will not (and cannot) preclude the need for developers to also do a proper port to Direct3D – after all AMD is currently the minority party in the discrete PC graphics space – but it does provide the option of keeping that low level code, when in the past that would never be an option.

Perspective #3: Developers, Developers, Developers
With that said, the potential for Mantle is not the same as the actual execution for Mantle, and even if we’re correct about Mantle’s Xbox One origins, Mantle’s success is far from guaranteed. Mantle right now is merely the toolset to realize the possibility of bringing over existing low level code to the PC. To be successful, AMD at a minimum needs to convince multiplatform developers that it’s worth their time to do Mantle enabled versions of their rendering engines, as despite the easy porting it’s still more work than just doing the typical Direct3D port. Even then, that only captures multiplatform ports; native PC games are another matter entirely. Mantle does not necessarily need native PC games to be successful for AMD, but certainly it would strongly validate the existence and capabilities of Mantle if AMD was able to get native PC games developed against it too. After all, the draw call benefits of Mantle are still very real, regardless of which platform is the lead platform for a game.

In fact the significance of developers in this entire process should not be understated. Mantle exists because it’s faster than high level APIs, it makes porting low level console code to the PC easier, and as it turns out, because it’s something developers have been telling AMD they want. More than anything else about Mantle, this is the point AMD has been trying to drive home, as they are well aware of the potential controversy Mantle would bring. Mantle doesn’t just exist because AMD wants to leverage their console connection, but Mantle exists because developers want to leverage it too, and indeed developers have been coming to AMD for years asking for such a low level API for this very reason. As such the impression we're getting from AMD – or at least the impression they're trying their best to give off – is that Mantle was created to satisfy these requests, rather than being something AMD created and is trying to drum up interest for after the fact.

The first game to use Mantle will be Battlefield 4, and as part of the Mantle announcement AMD had DICE put together a video for today’s product showcase, in which they spent some time discussing their own interest in Mantle and low level APIs. It’s one thing for AMD to claim that developers want Mantle – something that would be difficult for the press and consumers to validate – but it’s something else entirely when developers are willing to put together lengthy testimonials in support of Mantle. To that end DICE is just one developer, but with any luck for AMD they are the first of many developers. If AMD’s claims about developers asking for this are true, then we should be able to see for ourselves soon enough if and when more developers pledge support for the API.

Perspective #4: The Drawbacks of Low Level APIs
With all of that in mind, while Mantle has the potential to provide benefits to users and developers alike, there are also some very clear downsides to using a low level API in PC game development.

Unlike consoles, PCs are not fixed platforms, and this is especially the case in the world of PC graphics. If we include both discrete and integrated graphics then we are looking at three very different players: AMD, Intel, and NVIDIA. All three have their own graphics architectures, and while they are bound together at the high level by Direct3D feature requirements and some common sense design choices, at the low level they’re all using very different architectures. The abstraction provided by APIs like Direct3D and OpenGL is what allows these hardware vendors to work together in the PC space, but if those abstractions are removed in the name of performance then that compatibility and broad support is lost in the process.

A lot of press – ourselves included – immediately began comparing Mantle to Glide. Glide was another low level API that was developed by the long-gone GPU manufacturer 3dfx, and at the height of their power in the mid-to-late 90s 3dfx wielded considerable influence thanks to Glide. Glide was easier to work with than the immature Direct3D API, and for a time games either supported only Glide, or supported Glide alongside Direct3D or OpenGL. Almost inevitably the Glide rendering path was better in some respect, be it performance, features, or a general decrease in bugs. This was fantastic for 3dfx card owners, but as both AMD (nee ATI) and NVIDIA can tell you, this wasn’t great for those parties that were on the outside.

As a result of this, as great as Glide was at the time, it’s widely considered a good thing that Glide died out and that Direct3D took over as the reigning king of PC graphics APIs. Developers stopped utilizing multiple rendering paths, and their single rendering path was better for everyone as a result. Having games written exclusively in a common, industry standard API was better for everyone.

Mantle by its very nature reverses that, by reestablishing a low level API that exists at least in part in competition with Direct3D and OpenGL. Consequently while Mantle is good for AMD users, is Mantle good for NVIDIA and Intel users? Do developers start splitting their limited resources between Mantle and Direct3D, spending less time and resources on their Direct3D rendering paths as a result?

At the risk of walking a very fine line here, like so many aspects of Mantle these are not questions we have the answer to today. And despite the reservations this creates over Mantle this doesn’t mean we believe Mantle should not exist. But these are real concerns, and they are concerns that developers will need to be careful to address if they intend to use Mantle. Mantle’s potential and benefits are clear, but every stakeholder in PC game production needs to be sure that Mantle doesn’t lead to a repeat of the harmful aspects of Glide.

Final Words
When AMD first told us about their plans for Mantle, it was something we took in equal parts of shock, confusion, and awe. The fact that AMD would seek to exploit their console connection was widely expected, however the fact that they would do so with such an aggressive move was not. If our suspicions are right and AMD is bringing over the Xbox One low level API, then this means AMD isn’t just merely exploiting the similarities to Microsoft’s forthcoming console, but they are exploiting the very heart of their console connection. To bring over a console’s low level graphics API in this manner is quite simply unprecedented.

However at this point we’ve just scratched the surface of Mantle, and AMD’s brief introduction means that questions are plenty and answers are few. The potential for improved performance is clear, as are the potential benefits to multiplatform developers. What’s not clear however is everything else: is Mantle really derived from the Xbox One as it appears? If developers choose to embrace Mantle how will they do so, and what will the real performance implications be? How will Mantle be handled as the PC and the console slowly diverge, and PC GPUs gain new features?

The answers to those questions and more will almost certainly come in November, at the 2013 AMD Developer Summit. In the interim however, AMD has given us plenty to think about.

Bron
http://www.anandtech.com/...evel-graphics-api-for-gcn
We zullen het hoe dan ook wel snel horen. Anders leuk entertainment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21-07 13:41

CR1691

Hero of Time

Als ik zo de berichten leest is hij telkens nogal aan het afgeven op Sony. Hoewel iedereen dat voor zichzelf moet weten komt het niet objectief over en lijkt het mij eerder dat we te maken hebben met een enorme fanboy.

PSN: Finally_Chris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
[...]

Waarom direct onzin.

Bedoel ze produceren een massa console die zoveel jaar meegaat. Bedoel je gaat geen product ontwikkelen wat praktisch en tov ps3 snel outdated is. Zeker niet met 4 miljard wat je erin stopt, dit is meer dan Sony en Nintendo bij elkaar. AMD kan renderen van hmm pc markt zoveel omzet en met een massa console bereik je veel meer mensen en kan je de inkoop prijs aanzienlijk verlagen. Als de xbox one miljoenen gaat voorkopen heeft AMD hier profijt van die enkeling die geld heeft voor een pc met een videokaart van 500-700 euro.

Juist voor de gamer mooi, aangezien 500 euro dan geen slechte deal is, maar ik geef toe het zijn slechts geruchten, maar juist voor iedereen een win win.
Dat het leuk zou zijn maakt het niet minder onzinnig. De apu in de xbox one heeft al een prima gpu, het zou nergens op slaan om er een losse gpu bij te zetten, dan hadden ze beter een snelle cpu en een grotere discrete gpu kunnen gebruiken.

Ik heb geen idee waar dit gerucht vandaan komt, maar als je een beetje kijk op hardware hebt is er geen enkele reden het te geloven. De xbox one is qua gpu gewoon 30% langzamer, en zo veel is dat niet. Hij is duurder vanwege de kinect, die zal niet heel goedkoop te produceren zijn en er is een hoop r&d in gaan zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-07 21:57
Dit is topic voor de nextgen consoles, current gens hebben eigen topics ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Geen idee of dit al langs is gekomen, maar wel erg vet!
Nieuwe Remote Play info

Sony belooft al jaren fantastische dingen te gaan doen met Remote Play. De samenwerking tussen de PlayStation 3 en de PSP/PS Vita verliep echter een stuk stroever dan Sony in gedachte had en daarom is er nu nog maar weinig van terecht gekomen. Het lijkt er gelukkig wel op dat de relatie tussen de PlayStation 4 en PS Vita sterk is en Remote Play ook daadwerkelijk iets gaat toevoegen aan het game plezier.

Met Remote Play moet het straks mogelijk zijn om alle PlayStation 4 games naar de PS Vita te streamen, zodat je overal in huis, maar ook buiten de deur via Wi-Fi verder kan spelen. Een fantastische feature, maar moet je net als op de PS3 de PlayStation 4 daarvoor aanzetten en instellen, voordat je contact kunt maken via Remote Play? Het antwoord is nee! Shuhei Yoshida laat via Twitter weten dat de PS4 ook te benaderen is via Remote Play als de console gewoon op stand-by staat. Als je een PS Vita hebt en een Wi-Fi verbinding heb je dus altijd toegang tot je PS4.

Dat is al cool, maar het wordt nog gekker. Als je via Remote Play de game Knack speelt, kan een tweede speler dan joinen op de PS4 voor co-op? Het antwoord daarop is ja! Je kunt dus een game co-op spelen, terwijl iemand op de PS Vita speelt, en de ander op de PS4. Briljant!

Het is niet duidelijk of dit alleen bij Knack het geval is, of bij alle co-op games, maar het is een vette feature. Of Remote Play al meteen werkt bij launch is dan weer wel nog even afwachten. Nog twee maandjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Dat de PS4 niet aan hoeft te staan wist ik al, maar co-op tussen de Vita en PS4 is wel iets nieuws.
Ook is het handig dat de PS4 niet perse meer aan hoeft te staan om updates binnen te halen en controllers op te laden, dat zijn duidelijk dingen die ze geleerd hebben van de PS3 en nu veel beter gaan toepassen bij de PS4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
Ook een leuk weetje over remote play is dat de ps3 dit allang kan, met alle games. Je hebt CFW nodig op je ps3, en vervolgens kun je alle games via remote play op je vita spelen. Dus ook GTA5 :9~

Developers hoeven dus niks specifiek te programmeren!

[ Voor 12% gewijzigd door Trishul op 01-10-2013 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Trishul schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 12:45:
Ook een leuk weetje over remote play is dat de ps3 dit allang kan, met alle games. Je hebt CFW nodig op je ps3, en vervolgens kun je alle games via remote play op je vita spelen. Dus ook GTA5 :9~

Developers hoeven dus niks specifiek te programmeren!
En hoe zit dat met de controls dan? Die moeten geoptimaliseerd worden voor de touch screen en het ontbreken van enkele belangrijke fysieke knoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ach ja toen ik een PS3 kocht werd er ook remote play beloofd, en misschien werkt het inmiddels wel ok op de PS3, maar ik neem die nieuwe beloftes dan ook met een korreltje zout.

Bovendien, wie heeft er nu een Vita?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Phusebox schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 12:50:
Ach ja toen ik een PS3 kocht werd er ook remote play beloofd, en misschien werkt het inmiddels wel ok op de PS3, maar ik neem die nieuwe beloftes dan ook met een korreltje zout.

Bovendien, wie heeft er nu een Vita?
Bij ontwikkeling voor de PS3 worden devs dan ook niet verplicht gesteld om de game ondersteunend te maken voor de Vita. Bij de PS4 is dit wel het geval, dus alle games zullen ermee moeten werken.

Ik heb er een, en als deze functie straks goed werkt, zullen er heel veel volgen. De prijs is inmiddels ook verlaagd en ik verwacht nog wel een bundel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

haarbal schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 12:19:
[...]

Dat het leuk zou zijn maakt het niet minder onzinnig. De apu in de xbox one heeft al een prima gpu, het zou nergens op slaan om er een losse gpu bij te zetten, dan hadden ze beter een snelle cpu en een grotere discrete gpu kunnen gebruiken.

Ik heb geen idee waar dit gerucht vandaan komt, maar als je een beetje kijk op hardware hebt is er geen enkele reden het te geloven. De xbox one is qua gpu gewoon 30% langzamer, en zo veel is dat niet. Hij is duurder vanwege de kinect, die zal niet heel goedkoop te produceren zijn en er is een hoop r&d in gaan zitten.
Dit artikel geeft toch wel de voordelen aan.

http://www.extremetech.co...ar-in-kaveri-xbox-720-ps4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
Juist niet, dat artikel gaat over de voordelen van unified memory, als je een naast de xbox apu een discrete gpu met z'n eigen geheugen gaat plaatsen vervalt dat voordeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

haarbal schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 13:04:
[...]

Juist niet, dat artikel gaat over de voordelen van unified memory, als je een naast de xbox apu een discrete gpu met z'n eigen geheugen gaat plaatsen vervalt dat voordeel.
Klopt te snel gelezen my bad..d8 zelf dat je 2d en 3d opsplitst, aangezien de xbox super snel moet schakelen tussen gamen en de overige functies. Verdiep mij er wel beter in, maar ook het volgende artikel niet alles is nog duidelijk.

We zullen zien wel lijkt het er op dat xbox huma gaat gebruiken. http://www.extremetech.co...re-confirmed-by-microsoft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misterxmedia

Redelijk betrouwbaar
After going back and re-reading all of insiders post from last summer through to today I thought it might be a good idea to chronicle all the predictions he got right.

Last summer he announced a new Xbox slim would be announced at e3, we got the new slim a month earlier at May 21 reveal, At that time he announced that there would be 30 launch titles, Also specified 8 gigs memory, Announced a $450-500 price tag, And told us the system would have low clocks.

Last fall he told us about Killer Instinct, Forza 5, and told us a November release, at that time he also told us the PS4 would be 10x the power of the PS3, and that Sony was looking to add ram.

During last winter he told us the new Xbox would tie in with windows 8, and would have 3 operating systems. At this time he also said there would be a DSP for audio, and told us the ps4 was set to reveal on Feb 5th with an 8 core jag w 2threads / core

Early spring he said the x box would have 2 way TV, and that the PS+ would be a paid subscription

Recently he said something big would happen in 3 days, and we got a CPU increase and a release date.

Last September he talked about the “XBOX 1” soc chip, and in January he reffered to the console as the “361” as we all know the name is Xbox one
en dus dan zou het nog max 2 weken duren.
Penello:
"many important details have yet to be revealed". talking about XB1 hardware.
"no way we would give Sony any hardware advantage"

Nelson:
"truth will come out soon"

Then after amd said they're holding their Volcanic Islands gpu event on the 25th of September, MS comes out and says they will have a conference of their own the day after.

Then Nelson and Phil Spencer said on podcast the other day there will be a big shocker about XB1 in about two weeks.

Is it so out of the realm of possibility that MS has an ace up their sleeve?
bron: http://www.ign.com/boards...ct-predictions.453346557/

Waar we het allemaal wel over eens zijn is dat AMD het super goed doet
AMD has got deals with Sony and Microsoft to provide them with hardware for their new machines. Moreover, AMD could have got a deal with EA for Battlefield 4. This deal had cost between $5-8 million.

AMD would obtain a better optimization for Battlefield 4 on PC and the game will come free along a selection of AMD graphic cards. In the same vein, DICE would have obtained an early access to Mantle, the new AMD tech as a result of this agreement. Battlefield 4 would support Mantle tech in an update this December.

AMD is waging a new war, this time around between the PC users; maybe if you want to enjoy the best features for B4 on PC, you could need an AMD graphic card.
bron http://www.vgleaks.com/ba...ion-according-to-reports/

Wel geruchten, maar goed lijkt wel aannemelijk te zijn.

Straks console markt bijna alleen AMD een game, zoals de nieuwe battlefield gaat het heel goed doen op een AMD.

Stukje cloud en resultaten van stream test.
Microsoft is building its own cloud gaming service. Company officials demonstrated a prototype of the service during an internal company meeting today. Sources familiar with the meeting revealed to The Verge that Microsoft demonstrated Halo 4 running on a Windows Phone and PC, both streaming the game from the cloud. We're told that the concept service runs smoothly on both devices, and that Microsoft has managed to reduce the latency on a Lumia 520 to just 45ms.

We understand that Microsoft is building the service as a way to stream games to its Windows devices. Microsoft's demonstration included a Windows Phone with a Xbox controller attached through an accessory, and a low-end hybrid PC. Microsoft has not yet branded the cloud games service, and officials stressed it was simply prototype at this stage. It appears to be an answer to Sony's acquisition of Gaikai's streaming technology that the company plans to use for PS3 and PS4 game streaming sometime in 2014.

--------------------------------------------------------------------------------

Hints at cloud backwards compatibility for Xbox One

Microsoft has been gradually building a cloud service for Xbox One games, but the company also hinted that it may be able to stream older games to provide backwards compatibility. Microsoft's senior director of Xbox, Albert Penello, said "it could be more complicated things like rendering full games like a Gaikai and delivering it to the box," in a recent interview with Gamespot. "We just have to figure out how, over time, how much does that cost to deliver, how good is the experience."
bron: http://www.theverge.com/2...-the-cloud-to-windows-and

45 ms niet slecht op een Phone :-)

Deal tussen AMD en Microsoft iets uitgebreider
Bob Feldstein, currently the VP Technology Licensing at Nvidia, has revealed this via a post on his LinkedIn profile. He also states that AMD provided a custom silicon solution to Microsoft for the Xbox One, and it has signed a multi-year deal with the giant.

“AMD provided a custom silicon solution to Microsoft for the Xbox One, a game console and entertainment device. This required the coordination of multiple functional teams within AMD, as well as regular customer meetings with leadership teams responsible for handling the challenges of complex, muti-year deals. This project is valued at $3+B.”

$3 billion might seem like a lot of money but Microsoft plans to sell anywhere between 400 million and 1 billion Xbox one units during its lifetime and therefore it shouldn’t be taken as a surprise that it’s decided to invest big bucks for developing a robust system.

AMD has also provided key components for both Sony and Nintendo’s next-gen consoles: Wii U and PlayStation 4.
bron:http://www.vg247.com/2013...-one-cost-over-3-billion/

Vergeet niet ze hebben straks in China ook een nieuwe markt ivm console ban opheffing.

[ Voor 93% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2013 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
OF
Of 1+2=3.. Steam op de pc houden en gewoon een console voor de rest. Zo kan ik profiteren van de sales/humble bundles en oude games die ik niet op de console heb gespeeld toch nog spelen. En games waar ik echt naar uit kijk gewoon voor ~€40 binnen hengelen voor de console.

Al zit ik wel te twijfelen.. juist om wat jij zegt: PS4/XB1 kopen voor die 1/2 games voor het komende half jaar. Ik had al een tijdje besloten gewoon een PS4 te halen want met AC 4, FIFA 14 en WD zou die aankoop alleen al genoeg reden zijn om meteen voor de nieuwste generatie te gaan i.v.m. langere gameplay bij AC4/WD en betere engine bij FIFA. Maar nu ik de FIFA 14 review zo lees en dito voor de AC 4 preview zit ik toch weer te twijfelen of ik niet gewoon mijn PS4 preorder zal annuleren en meer tijd besteden aan mijn nog-uit-te-spelen-gameslijst aka backlog op de 360/PC.

Bedoel.. ik vond AC 1/2/Brotherhood tof omwille v/h verhaal, de tijdsgeest, de personages. Maar met Revelations/AC 3 is het verval ingezet, als in dat ze teveel afwijken wat AC 1 voor mij nou zo tof maakte. En v.w.b. FIFA, tja, ik heb nog 13 en wat in het vat zit vergaat niet, kortom.. alsof die Ignite engine nou zo'n grotere 'wow-factor' heeft, wanneer ze de carreer mode omgooien (mijn reden om FIFA te spelen) Resteert WD, waar je dan weer verhalen van hoort dat ze het grafisch dus liever stabiel hebben dan top notch. Dat naast mijn vrees dat het in feite gewoon copy/paste v/h AC-concept is in een andere setting en dan heb ik zoiets.. mja, ik weet het zo net niet meer.

En dat is vooral te danken aan het feit dat EA/Ubisoft logischerwijs (meer mensen bereiken = meer kans op grote omzet) zowel current als next-gen willen bedienen. Als ze gewoon de nieuwste games op de next-gens zouden uitbrengen en PC alleen, zonder support v/d current-gens, dan had ik geen keuze. Mijn vijf-jaar-oude PC upgraden is te duur (want processor, moederbord, geheugen en videokaart mag meteen drie generaties nieuwer) althans duurder dan 400/500 euro neerleggen voor een PS4/XB1. Dus tja, dan zou ik sowieso die PS4 niet alleen 'willen' maar ook 'moeten' kopen opdat ik de nieuwste games zou kunnen spelen. Maar nu.. de enige games die dit najaar mij trekken zijn AC 4/WD en bij beide heb ik nu zoiets.. dan maar de 360 versie halen en die hele PS4-aanschaf maar een jaartje uitstellen.

Kom ik dus rationeel gezien toch weer terug op deze video :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joosie200 schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 19:20:
[...]

Of 1+2=3.. Steam op de pc houden en gewoon een console voor de rest. Zo kan ik profiteren van de sales/humble bundles en oude games die ik niet op de console heb gespeeld toch nog spelen. En games waar ik echt naar uit kijk gewoon voor ~€40 binnen hengelen voor de console.

Al zit ik wel te twijfelen.. juist om wat jij zegt: PS4/XB1 kopen voor die 1/2 games voor het komende half jaar. Ik had al een tijdje besloten gewoon een PS4 te halen want met AC 4, FIFA 14 en WD zou die aankoop alleen al genoeg reden zijn om meteen voor de nieuwste generatie te gaan i.v.m. langere gameplay bij AC4/WD en betere engine bij FIFA. Maar nu ik de FIFA 14 review zo lees en dito voor de AC 4 preview zit ik toch weer te twijfelen of ik niet gewoon mijn PS4 preorder te annuleren en meer tijd besteden aan mijn nog-uit-te-spelen-gameslijst aka backlog op de 360/PC.

Bedoel.. ik vond AC 1/2/Brotherhood tof omwille v/h verhaal, de tijdsgeest, de personages. Maar met Revelations/AC 3 is het verval ingezet, als in dat ze teveel afwijken wat AC 1 voor mij nou zo tof maakte. En v.w.b. FIFA, tja, ik heb nog 13 en wat in het vat zit vergaat niet, kortom.. alsof die Ignite engine nou zo'n grotere 'wow-factor' heeft, wanneer ze de carreer mode omgooien (mijn reden om FIFA te spelen) Resteert WD, waar je dan weer verhalen van hoort dat ze het grafisch dus liever stabiel hebben dan top notch. Dat naast mijn vrees dat het in feite gewoon copy/paste v/h AC-concept is in een andere setting en dan heb ik zoiets.. mja, ik weet het zo net niet meer.

En dat is vooral te danken aan het feit dat EA/Ubisoft logischerwijs (meer mensen bereiken = meer kans op grote omzet) zowel current als next-gen willen bedienen. Als ze gewoon de nieuwste games op de next-gens zouden uitbrengen en PC alleen, zonder support v/d current-gens, dan had ik geen keuze. Mijn vijf-jaar-oude PC upgraden is te duur (want processor, moederbord, geheugen en videokaart mag meteen drie generaties nieuwer) althans duurder dan 400/500 euro neerleggen voor een PS4/XB1. Dus tja, dan zou ik sowieso die PS4 niet alleen 'willen' maar ook 'moeten' kopen opdat ik de nieuwste games zou kunnen spelen. Maar nu.. de enige games die dit najaar mij trekken zijn AC 4/WD en bij beide heb ik nu zoiets.. dan maar de 360 versie halen en die hele PS4-aanschaf maar een jaartje uitstellen.

Kom ik dus rationeel gezien toch weer terug op deze video :+
Als blijkt dat de ps4 en de xbox one mantle hebben. http://en.wikipedia.org/wiki/Mantle_(GPU_API) en laatste link http://www.anandtech.com/...evel-graphics-api-for-gcn goede argumentatie waarom er een grote kans bestaat dat ze beide mantle hebben.

Dan kunnen ze heel makkelijk games zowel op de pc als de console uitbrengen scheelt heel veel ontwikkeling.

Je zult alleen zien dat er altijd games exclusief zijn, maar grote kans dat microsoft de games op beide markten uitbrengt. Straks met die nieuwe videokaarten van AMD zou ik in jou geval in een pc investeren.

The xbox heeft niks voor niks allerlei media features om zich van de pc te onderscheiden en mensen die slechts basiskennis hebben en snel willen gamen zullen al snel vanwege lagere prijs en gebruiksgemak voor een console kiezen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2013 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 19:26:
[...]
Je zult alleen zien dat er altijd games exclusief zijn, maar grote kans dat microsoft de games op beide markten uitbrengt. Straks met die nieuwe videokaarten van AMD zou ik in jou geval in een pc investeren.
Ja, maar laat ik nou met name een console-gamer zijn omwille van gemak (dient de mens enzo), ik game liever met controller in mijn klauwen op de bank dan achter mijn bureaustoel. En vooral omwille van de exclusives die dus niet op de pc uitkomen. Multi-platforms kan ik rationeel gezien nog het beste verpakt in zo'n steam-sale/humble bundle gewoon aanschaffen ja. Heb laatst voor €12 GTA IV, BF3, LA Noir, Mirrors Edge, The Sims 3 binnen gehengeld die mij anders €40 p.s. hadden gekost op de console. Daarmee heb je in een klap de kosten voor een mid-end/bang-for-buck videokaart er wel uit.

Voor nu heb ik zoiets, met dank aan de afgelopen Humble Bundle en de backlog op mijn 360, die PS4 komt er wel ooit, over twee jaar o.i.d. Ik ga niet wachten op een prijsverlaging (met €400 gaat die prijs lijkt me niet snel veranderen) maar wel op bundels (met 2 controllers en 2 launch games naar keuze) Zoiets zou wel mogelijk moeten wezen in twee jaar na de launch lijkt me. Oude games raken niet opeens obsolete net zo min als dat mijn 360 slim opeens nog mankementen gaat vertonen. En gezien Microsoft nu het voornemen heeft om langere support te geven aan de 360 (eerst zien, dan geloven) kan ik iig voort tot de volgende Steam Sale en/of Humble Bundle :P En ach, anders heb ik nog mijn stapel 360 games :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
Nieuwe trailer Destiny

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joosie200 schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 19:34:
[...]

Ja, maar laat ik nou met name een console-gamer zijn omwille van gemak (dient de mens enzo), ik game liever met controller in mijn klauwen op de bank dan achter mijn bureaustoel. En vooral omwille van de exclusives die dus niet op de pc uitkomen. Multi-platforms kan ik rationeel gezien nog het beste verpakt in zo'n steam-sale/humble bundle gewoon aanschaffen ja. Heb laatst voor €12 GTA IV, BF3, LA Noir, Mirrors Edge, The Sims 3 binnen gehengeld die mij anders €40 p.s. hadden gekost op de console. Daarmee heb je in een klap de kosten voor een mid-end/bang-for-buck videokaart er wel uit.

Voor nu heb ik zoiets, met dank aan de afgelopen Humble Bundle en de backlog op mijn 360, die PS4 komt er wel ooit, over twee jaar o.i.d. Ik ga niet wachten op een prijsverlaging (met €400 gaat die prijs lijkt me niet snel veranderen) maar wel op bundels (met 2 controllers en 2 launch games naar keuze) Zoiets zou wel mogelijk moeten wezen in twee jaar na de launch lijkt me. Oude games raken niet opeens obsolete net zo min als dat mijn 360 slim opeens nog mankementen gaat vertonen. En gezien Microsoft nu het voornemen heeft om langere support te geven aan de 360 (eerst zien, dan geloven) kan ik iig voort tot de volgende Steam Sale en/of Humble Bundle :P En ach, anders heb ik nog mijn stapel 360 games :)
Ja heb zelf nu ervaring met zowel de ps3, xbox 360 en pc en kan op alle 3 prima gamen. Sommige games op console en speel shooters oldskool met muis op de pc. De xbox had volgens mij redelijk veel exclusieve titels die ook allemaal zijn uitgebracht op de pc. Je zou toch zelf ook soort dedicated server maken. PC met steambox software. Deze verbind je met je TV en zorg dat je een bluetooth controller krijgt.

Zelf neig ik om een xbox one te bestellen. Massa product(goedkoper te produceren)en pc beetje gelijkwaardig te krijgen een te dure grap. Wacht nu eerst lekker tot 11-14 november ivm AMD developer summit dan we duidelijkheid heeft zowel de xbox one en ps4 mantle.

http://sites.amd.com/us/microsoft/Pages/default.aspx

AMD heeft straks de volledige console markt in de hand. Handhelds doel ik niet op ;)

Het zou een logische zet zijn om zowel beide voor de mantle te voorzien, aangezien AMD hun api de standaard wordt en de games van xbox one en ps4 makkelijk kunnen worden omgezet. Je kunt de games dus best timed exclusive maken van bv een jaar. De ontwikkelaars maken geen extra kosten voor het omzetten en dit zorgt voor een grotere PC markt en dan heeft AMD naast de consoles ook een hele grote voordeel op de pc markt.

Denk dat Microsoft zijn games weer juist kan voorzien van hun eigen directx, aangezien Sony volgens mij toegang heeft dan tot open gl en mantle. Op deze manier zou AMD ook een licentie kunnen verlenen aan nvidia voor de pc markt.

AMD krijgt dan geld voor iedere console. Alle pc's met een AMD of nvidia kaart.

Ook gerucht gelezen dat Microsoft apu delen activeert met een golden membership, hier kunnen ze AMD ook een deel van bieden.
Every generation, as you've probably heard, has grown approximately 30%," he said. "So this generation is about 300 million units. Most industry experts think the next generation will get upwards of about 400 million units. That's if it's a game console, over the next decade."
bron http://www.oxm.co.uk/5471...illion-next-gen-consoles/
Voorspelling voor totale markt. Stel Microsoft pakt 40% marktaandeel

160 miljoen consoles. Hoeveel zouden een abonnement hebben en dit is elk jaar een cashcow

Zelfs de cloud services van xbox one wordt verzorgd door AMD. Ik denk daarom dat we straks nog wel een leuke verrassing kunnen verwachten van de apu van de xbox one.

Leuke video

[YouTube: http://www.youtube.com/v/5CgZ_-lazJc]
goede samenwerkingsverband. We zullen het zien
Yesterday, Microsoft’s corporate vice president, Phil Harrison, held an Xbox One developer conference covering a number of topics including the Xbox One’s production and indie developer support.

Phil Harrison confirmed that the Xbox one has had a GPU and CPU upgrade since the original announcement back at E3, and that this is the model currently in production. We were not given details on the specifications of these upgraded components.

He also reiterated the Microsoft Cloud Computing effort for the Xbox One, saying that Xbox Live will have another 300,000 servers added to the service. Harrison reaffirmed their message that the cloud will allow the Xbox One to evolve beyond its current abilities and granting extra capabilities for power, graphics and improvements to the AI.
bron http://www.gameora.com/xb...ence-eurogamer-expo-2013/

Houden de spanning erin :P

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2013 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trailer madden voor Xbox one en Ps4

Ziet er goed uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
Die zogenaamde GPU en CPU upgrade betreft enkel de clock snelheid. En no offence maar eh jij gelooft zeker ook nog in Sinterklaas?
Ik denk dat jij straks heel erg teleurgesteld gaat worden met je cowboy verhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zwembroek schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 21:04:
[...]

Die zogenaamde GPU en CPU upgrade betreft enkel de clock snelheid. En no offence maar eh jij gelooft zeker ook nog in Sinterklaas?
Ik denk dat jij straks heel erg teleurgesteld gaat worden met je cowboy verhalen.
Reageer dan inhoudelijk.
Phil Harrison confirmed that the Xbox one has had a GPU and CPU upgrade since the original announcement back at E3, and that this is the model currently in production. We were not given details on the specifications of these upgraded components.
Wij weten de volledige specificaties niet.

Wees niet bang ;) ik ga sowieso niet teleurgesteld worden, aangezien ik het nu puur voor interesse volg. De eerste maanden geen tijd om te gamen dus ik wacht wel geduldig af tot 2014.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
Verwijderd schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 21:24:
Wij weten de volledige specificaties niet.
Alle (voor games) relevante specs van de xbox one zijn wel bekend, ook van de ps4, alleen de cpu clockspeed van de ps4 heb ik nog nergens officieel gezien, maar goed, zal wel 1.6 GHz zijn, misschien iets hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx
  • Laatst online: 16-11-2023

Arx

Two Thoughts Ahead!

zwembroek schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 21:04:
[...]

Als het iets groots was, dan hadden we dat al groots uitgemeten gezien in de pers. Twee weken wachten om dan nog het tij te keren door verloren zielen terug te winnen, is twee weken lang die zielen naar de PS4 platform brengen. Kortom, wat ze achter houden is zeker geen Silver Bullet. :)

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arx schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 21:43:
[...]

Als het iets groots was, dan hadden we dat al groots uitgemeten gezien in de pers. Twee weken wachten om dan nog het tij te keren door verloren zielen terug te winnen, is twee weken lang die zielen naar de PS4 platform brengen. Kortom, wat ze achter houden is zeker geen Silver Bullet. :)
the truth of specs is coming but it is not coming when you think. my contact and myself had a nice chat since e3 and let me tell you , his group and several other developers, not publishers are pissed!
First of all, ubi and ms are not on very good terms right now because ms kept them in the dark and sent them development kits very late.
My contact told me , this was a result of ubi employees breaking nda in the past and Microsoft was not going to have it again. The reason watchdogs hasnt been shown on x1 yet is because ubi is on better terms with sony but in the end the x1 will clearly have the better looking game but will be gimped in the features department and to make matters worse, ubi will gloss right over the fact the x1 is 1080p 60 fps . my contact has spoken to his friend at ubi and that is where this info comes from. He is not sure about everyone else but his studio was made to sign a new nda specifically regarding hardware until the end of september. It is in my opinion this was a result of a sony contingency plan that called for them bumping certain hardware in the ps4 if they had to at the cost of profitability. speaking of profit.... most studios are amazed at the x1 price because the tech inside is much more valuable. He told me this specifically.
Now the bombshell, the studio that will clearly exploit the hardware difference between the x1 and ps4 will be none other then rockstar studios. My contact has a contact at rockstar who told him they have not been happy with sony since gta4 . Sony gives rockstar minimum support since they've taken credit for gta's success. Microsoft on the other hand has worked very hard to support rockstar even going as far as funding specific functions during the development of gta4 and gta5 . He went on to say that this new generation will be alot different and everyone will see why when Red Dead Rebellion is annouced as a exclusive for x1 and rockstar announces its only possible on x1.
Lastly , I asked him about the specs in the x1 and he clammed up and said he cannot tell me about the soc in regards to the cores . he actually got nervous... He did give me a hint about the gpu tho. He said the gpu is exactly "on paper" what they say it is . He then said the truth is in plain site. He actually laughed and said "those sneaky sons a bitches" .
Bron http://www.xboxlive.fr/news_affiche_22430.html

Nieuwe vervolg van rockstart exclusive en dat het alles op de x1 kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
Verwijderd schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 00:35:
[...]

[...]

Bron http://www.xboxlive.fr/news_affiche_22430.html

Nieuwe vervolg van rockstart exclusive en dat het alles op de x1 kan.
Link doet t niet. Wederom zitten er weer rare dingen tussen. Rockstar dat niet houdt van Sony. True, met GTA4 hebben ze de relatie behoorlijk verkloot, maar anno 2013 kun je juist niet anders dan concluderen dat de relatie weer op PS2 niveau is. GTA5 ziet er erg goed uit, en de PS3 mag er zelfs mee gebundeld worden :*) Ook is Rockstar nu juist zo'n developer dat haar winst wil maximaliseren, dus gaan ze 100% zeker niet voor exclusiviteit op een next-gen console die nog niet eens uit is. MS moest $50 miljoen neertellen voor de GTA4 DLC... om het als timed-exclusive te krijgen. Rockstar beseft goed hoeveel inkomsten het misloopt als het niet op de PS4 releast. Alleen de PS2 was een uitzondering, omdat die die generatie compleet over de concurrentie heen walste, en daarom GTA San Andreas maar liefst 21 miljoen exemplaren verkocht op de PS2 destijds. Verder lijkt het mij erg sterk dat Ubisoft glashard gaat zitten liegen dat de X1 geen 1080p 60FPS Watch Dogs draait.

Nogmaals, als de X1 werkelijk zo'n 3.2TFLOPS monster is, hadden we dat toch echt moeten zien aan de games, en die laten dat nu juist niet zien. Ryse @ 900p 30FPS, Killer Instinct @ 720p en Dead Rising 1080p @ 30FPS net als Forza 5, die overigens geen volledige dynamische belichting heeft... De X1 heeft gewoon ruwe performance @ 1.31TFLOPS, en daar is an sich niets mis mee. 1080p is prima mogelijk met MS' expertise op het gebied van graphics API's.

Maar als GTA6 exlusief op de X1 komt, weet ik al welke console ik ga halen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
Trishul schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 01:06:
[...]

Dead Rising 1080p @ 30FPS net als Forza 5
Forza 5 is gewoon 60fps toch?
Overigens andersom kan je ook zeggen als PS4 zo'n TFLOP monster is waarom draait singleplayer KZ 1080p @ 30 FPS, Driveclub @ 30 FPS. Terwijl 'reportedly' de drivers van PS4 veel verder zouden zijn geoptimaliseerd.

Niet dat ik ook maar iets van die verhalen geloof trouwens, maar ik wil alleen maar zeggen dat een paar launch titels noemen nu niet echt representatief is voor de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxurydiver
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17:32
Heb deze week de Playstation 4 bij Sony.nl besteld.
Ben zeer benieuwd of ik hem voor de kerst ga ontvangen, de levering staat nu gepland rond Sinterklaas.
De game waar ik het meest naar uitkijk is Assasins Creed 4.
Ik hoop dat de PS4 games DTS HD Master Audio gaan ondersteunen, dan wordt het pas echt genieten in de huiskamer.

Apple, AP, Porsche, Rolex & Panerai

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
SeamusXanthus schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 07:14:
[...]

Forza 5 is gewoon 60fps toch?
Overigens andersom kan je ook zeggen als PS4 zo'n TFLOP monster is waarom draait singleplayer KZ 1080p @ 30 FPS, Driveclub @ 30 FPS. Terwijl 'reportedly' de drivers van PS4 veel verder zouden zijn geoptimaliseerd.

Niet dat ik ook maar iets van die verhalen geloof trouwens, maar ik wil alleen maar zeggen dat een paar launch titels noemen nu niet echt representatief is voor de toekomst.
Ja volgens mij is Forza 5 zelfs de enige next-gen launch game die 1080p60 is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Wat een verhalen zeg.
De games die ik op de Gamescom heb gezien vond ik op de X1 er beter uitzien dan de PS4. Het zou kunnen komen omdat ontwikkelaar sneller met DirectX uit de voeten kunnen/konden dan OpenGL of omdat de X1 een geheim stukje hardware heeft. Geen idee. Hoe dan ook, nog een paar weken en we zullen de eerste vergelijkingen wel krijgen.

@Buayakeren: De PS3 ondersteunt al 7.1 LPCM, en de PS4 zal dat ook doen. Qua geluidskwaliteit is dat hetzelde als DTS-HD.

[ Voor 15% gewijzigd door Shiver23 op 02-10-2013 10:05 ]

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Shiver23 schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 10:03:
Wat een verhalen zeg.
De games die ik op de Gamescom heb gezien vond ik op de X1 er beter uitzien dan de PS4. Het zou kunnen komen omdat ontwikkelaar sneller met DirectX uit de voeten kunnen/konden dan OpenGL of omdat de X1 een geheim stukje hardware heeft. Geen idee. Hoe dan ook, nog een paar weken en we zullen de eerste vergelijkingen wel krijgen.

@Buayakeren: De PS3 ondersteunt al 7.1 LPCM, en de PS4 zal dat ook doen. Qua geluidskwaliteit is dat hetzelde als DTS-HD.
Wat voor verschillen zag je? Heb je dezelfde games naast elkaar gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySleeve
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 26-07 12:43

MonkeySleeve

It's just Monkey business

Waren die Xbone's op de Gamescom niet gewoon PC's met een Xbone controller?

Did you bring the banana's? Steam-id: MonkeySleeve

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

bram1984 schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 10:11:
[...]
Wat voor verschillen zag je? Heb je dezelfde games naast elkaar gezien?
Nee, verschillende games en daarom is het ook lastig vergelijken. Als je de exclusives vergelijkt.
Maar Forza had bijvoorbeeld voor meer detail, scherpte en soepelere framerate dan Driveclub. Die laatste vond ik grafisch echt tegenvallen. Ook Knack zag er niet heel goed uit. Weinig effecten en duidelijke slowdown.

PSN: Shiver23

Pagina: 1 ... 84 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Extra streng beleid
De sfeer verpesten, uitlokken of op de man spelen kan zeer snel tot een ban op Tweakers leiden. U bent gewaarschuwd.

Problemen in het topic? Rapporteer het door een Topic Report aan te maken. Reageer zelf niet op herriemakers!