baronruud schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 12:20:
[...]

Sluit dan gewoon de laptop aan op je Receiver / Tv...

beetje off-topic
Dat is nog kutter. Ik heb gewoon een mediaspeler met 1TB staan die ik met mijn AB kan bedienen.
SinergyX schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 12:23:
[...]

Zijn aardig wat aspecten waar de Xbox het in principe beter zou kunnen doen, als ze het Win8 multi-platform goed benutten zouden ze met FM5 enorm veel kunnen doen (ze zouden zelfs Xbox vs PC kunnen gaan draaien).

Driveclub is leuk, maar ik verwacht arcade op z'n best (waar ik toch minimaal richting arcasim wil zitten), GT6 zal nog wel een lange tijd duren. Andere kant, ze hadden al aangegeven direct na GT5 direct aan GT6 te zijn begonnen, dat is inmiddels al kleine 2 jaar geleden.

Maargoed, controller van PS is bijna gelijk gebleven, blijft toch mijn voorkeur :P
Sorry, football manager? Wat is FM5?

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16-08 17:26

Oxigeon

En zo is dat!

bram1984 schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 12:27:
[...]

Sorry, football manager? Wat is FM5?
Ik denk dat hier Forza Motorsport 5 bedoeld wordt

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 15-08 13:31
bram1984 schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 12:26:
[...]

Dat is nog kutter. Ik heb gewoon een mediaspeler met 1TB staan die ik met mijn AB kan bedienen.
Ja, dat snap ik. Was ook en reactie op zijn manier van aansluiten. Een laptop op de tv is in mijn ogen fijner dan een usb in je ps3.

Ik heb een mediaspeler en een NAS met 4TB.... maar dat is niet relevant

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Afbeeldingslocatie: http://www.nerfnow.com/comic/image/957

:)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-08 19:02
Sony kan geen Europese 2013-release voor PS4 beloven

Zal dus wel februari/maart 2014 zijn, voor de console hier te krijgen is, net als met de PS3.

[ Voor 14% gewijzigd door SidewalkSuper op 21-02-2013 12:58 ]

• ProfoundValue
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
PlayStation 4-topic is in de maak boys!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

ProfoundValue schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 13:07:
Dat werd tijd :P

Verwijderd

Xbox kan wel een klap uitdelen als je met je Xbox kan spelen multiplayer tegen mensen met een PC bijvoorbeeld ;)

• DeBaroN
Heb je hem ook weer.....

Kom op met PS4 topic.... ;)

• nioz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 15:34
Ik vind het eigenlijk wel een voordeel dat consoles gescheiden zijn van PC's. Ik heb geen behoefte om te spelen tegen mensen die mods (kunnen) gebruiken om voordeel te behalen. Andere textures waardoor tegenstanders meer opvallen, aimbots et cetera. Ik heb mijn portie wel gehad in mijn counter-strike tijd :)
Daarnaast is controller vs muis ook niet ideaal.
Ik zie microsoft daarom ook geen xbox vs pc mogelijk maken.

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

nioz schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 13:26:
Ik vind het eigenlijk wel een voordeel dat consoles gescheiden zijn van PC's. Ik heb geen behoefte om te spelen tegen mensen die mods (kunnen) gebruiken om voordeel te behalen. Andere textures waardoor tegenstanders meer opvallen, aimbots et cetera. Ik heb mijn portie wel gehad in mijn counter-strike tijd :)
Daarnaast is controller vs muis ook niet ideaal.
Ik zie microsoft daarom ook geen xbox vs pc mogelijk maken.
Helemaal gelijk. Op pc's kun je makkelijker cheaten dan een console. Tevens heb ik zoon vermoeden dat je dmv een muis sneller kan reageren dan een pookje op je controller. Denk ook dat xbox het nooit zou willen om tegen pc te spelen. Een racegame zou ik me misschien nog iets bij in kunnen denken, maar denk dat het om de een of andere reden een lag gaat veroorzaken.

• EricNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-08 10:57
Dat Gaikai klinkt wel heel vet. Zou dat in kunnen houden dat ik straks, bijvoorbeeld, Star Ocean: Till the End of Time (PS2) gewoon volwaardig op de PS4 zou kunnen spelen (uiteraard begrijp ik dat het niet automatisch ook ineens op 1080p draait etc.)?

My PC  Steam Profile  PSN: AfcaEricNL

Verwijderd schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 13:22:
Xbox kan wel een klap uitdelen als je met je Xbox kan spelen multiplayer tegen mensen met een PC bijvoorbeeld ;)
Indertijd tijd voor een apart topic, zijn we ook van de Xbox fanboy verlost. Ga jij lekker met je controller tegen een speler met een muis spelen die alle textures heeft uitgeschakeld. Wat een voordeel, nou nou. ;w

• Verxx
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-08 09:52
Zonder textures word het wel moeilijk mikken...

:p

Verwijderd

Oxigeon schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 13:30:
[...]

Helemaal gelijk. Op pc's kun je makkelijker cheaten dan een console. Tevens heb ik zoon vermoeden dat je dmv een muis sneller kan reageren dan een pookje op je controller. Denk ook dat xbox het nooit zou willen om tegen pc te spelen. Een racegame zou ik me misschien nog iets bij in kunnen denken, maar denk dat het om de een of andere reden een lag gaat veroorzaken.
Shooters lijken mij ook niet geschikt nee maar meer de RPG's, puzzelgames etc.
Verxx schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 13:36:
Zonder textures word het wel moeilijk mikken...

:p
In MW2 kon je iets uitschakelen op de PC, waardoor rook niet meer getoond werd, en ook die lamellen op die map bovenop dat gebouw zag je dan niet meer.

• Verxx
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-08 09:52
Dat zijn vooral shaders die dan uitgeschakeld worden :)

Als je de textures zie je geen muren/bomen niets meer :P

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-04 07:10

McBoom

Broem

SinergyX schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 12:23:
Driveclub is leuk, maar ik verwacht arcade op z'n best (waar ik toch minimaal richting arcasim wil zitten), GT6 zal nog wel een lange tijd duren. Andere kant, ze hadden al aangegeven direct na GT5 direct aan GT6 te zijn begonnen, dat is inmiddels al kleine 2 jaar geleden.
Als ze er dan net zo lang over doen als over deel 5 is deel 6 in 2015 wel klaar :+
Maargoed, controller van PS is bijna gelijk gebleven, blijft toch mijn voorkeur :P
Hij ziet er wel wat groter uit dan de huidige, maar toch (wat ik zo op de foto's kan zien) blijven de triggers toch kleine ielepile dingetjes. Ik vind de grotere triggers op de 360-controller toch lekkerderder, vooral in racegames :) Maar dat is ieder zijn persoonlijke voorkeur.

The ramblings of an idiot

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:33
bram1984 schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 13:34:
Indertijd tijd voor een apart topic, zijn we ook van de Xbox fanboy verlost. Ga jij lekker met je controller tegen een speler met een muis spelen die alle textures heeft uitgeschakeld. Wat een voordeel, nou nou. ;w
Heeft niets met fanboy te maken, dat heet inspelen op een markt die steeds verder in elkaar gaat overlopen. PS4 gaat ook Vista/tablet/mobile ondersteunen (99% kans android), die gaan dus ook al crossplatform. Dust514 heeft al keyboard/muis ondersteuning gekregen, wat nog niet eens een crossplatform is.

Daarnaast genoeg games waar je door wat 'modden' amper voordeel kan behalen, racegames, footies, RPG, leuk dat je graphics aan kan passen, maar de winst is marginaal. Plus dat diverse games al systemen hebben om realtime bestanden te blijven checken, zodat bestand aanpassingen kunnen worden gedetecteerd.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:10

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Verwijderd schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 13:36:
[...]

Als de xbox het kan kan de PS4 het ook, ze zijn qua hardware bijna gelijk, maar ze zitten allebei op een ander netwerk qua games te opzichte van een PC. Maargoed ik denk dat het niet gaat gebeuren en dat er toch nog de nodige technische drempels zijn. En als het niet met shooters kan is de markt veel te klein om het technisch mogelijk te maken.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Verwijderd

Chaoss schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 13:45:
[...]

Als de xbox het kan kan de PS4 het ook, ze zijn qua hardware bijna gelijk, maar ze zitten allebei op een ander netwerk qua games te opzichte van een PC. Maargoed ik denk dat het niet gaat gebeuren en dat er toch nog de nodige technische drempels zijn. En als het niet met shooters kan is de markt veel te klein om het technisch mogelijk te maken.
Shooters is niet de grootste markt he ;) Vergeet RPG's even niet ;)

Zie het niet bij PS4 komen omdat die geen banden hebben met Windows en Xbox wel > Microsoft etc.

• Avioto
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-06 19:17
bram1984 schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 13:34:
[...]

Deze post is wel een dubbele facepalm waard 8)7

De PS4 aankondiging vond ik erg tegenvallen. Gewoon een PS3 met betere graphics en wat extra features.
Het enige wat ik indrukwekkend vond, is de gameplay van Watchdogs. Maar dat is geen exclusive.
Ik hoop dat Quantic Dream wel met een game bezig is, ben ik persoonlijk erg fan van en zou een reden kunnen zijn voor mij om toch een PS4 te kopen.

Steam/XBL: Avioto

• McBoom

McBoom

Broem

Weet iemand ook een plek waar je het nageblaat van Gamekings kan terugzien? Ik ben na de presentatie zelf op bed gegaan met het idee dat vandaag even terug te kijken. Op de site vind ik alleen een filmpje van 'weltrusten jongens, dit was de PS4' van 24 seconden.... :/

• iPodKiller
  • Registratie: September 2010
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

McBoom schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 13:43:
[...]

Als ze er dan net zo lang over doen als over deel 5 is deel 6 in 2015 wel klaar :+

[...]
Hij ziet er wel wat groter uit dan de huidige, maar toch (wat ik zo op de foto's kan zien) blijven de triggers toch kleine ielepile dingetjes. Ik vind de grotere triggers op de 360-controller toch lekkerderder, vooral in racegames :) Maar dat is ieder zijn persoonlijke voorkeur.
Ze hebben met GT5 al een sterke basis, nu nog alleen uitwerken met nieuwe auto's en nieuwe modi, dit keer heb ik echt het gevoel dat PD iets groots gaat brengen. Ze zijn al gestopt met het maken van nieuwe DLC. Hoop alleen nog dat spec 3.0 komt voor 5, maar laat maar zitten als dat de ontwikkeling van GT6 tegenhoudt.

Ik hoop dat GT6 voor Q3 2014 klaar is, 3-4 jaar lijkt me toch wel genoeg voor GT6.

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-08 21:40
Gamekings:
Daar ging wat fout, want de poll-uitslag is er bijv niet, maar hier:
http://nl.twitch.tv/blammomedia/b/369546412
In de stream vielen delen weg.

P.s. vanaf 1:38:25

[ Voor 24% gewijzigd door Fleximex op 21-02-2013 13:55 ]

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Verwijderd schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 13:46:
[...]

Shooters is niet de grootste markt he ;) Vergeet RPG's even niet ;)

Zie het niet bij PS4 komen omdat die geen banden hebben met Windows en Xbox wel > Microsoft etc.
Dan zijn het nog steeds de game developers die het mogelijk moeten maken in hun software en die gaan voor 1 console die moeite niet doen, dat heb je wel gezien met de Cell optimalisatie voor de PS3. Zolang het geen exclusive titels zijn wil een gamedeveloper met zo weinig mogelijk kosten een game maken die op 2 platformen gaat draaien. Als game-devs extra netwerk code moeten schrijven voor een xbox titel waar ze verder niets aan hebben dan zie ik het zo gebeuren dat men dat links laat liggen.

Verwijderd

Chaoss schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 13:54:
[...]

Dan zijn het nog steeds de game developers die het mogelijk moeten maken in hun software en die gaan voor 1 console die moeite niet doen, dat heb je wel gezien met de Cell optimalisatie voor de PS3. Zolang het geen exclusive titels zijn wil een gamedeveloper met zo weinig mogelijk kosten een game maken die op 2 platformen gaat draaien. Als game-devs extra netwerk code moeten schrijven voor een xbox titel waar ze verder niets aan hebben dan zie ik het zo gebeuren dat men dat links laat liggen.
Tuurlijk is dat zo maar als een console zegt Oke dan werken we niet meer samen wil ik nog wel zien of ze overstag gaan ja of nee ;) Tevens zijn er ook developers die een game maar voor 1 console uitbrengen, daarmee zou het wel kunnen bijvoorbeeld.

• McBoom

McBoom

Broem

Fleximex schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 13:54:
Gamekings:
Daar ging wat fout, want de poll-uitslag is er bijv niet, maar hier:
http://nl.twitch.tv/blammomedia/b/369546412
In de stream vielen delen weg.

P.s. vanaf 1:38:25
Thanks d:)b Beetje rot geknipt dus :P

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

die gamekings stream viel gisteravond bij mij ook ineens uit en was niet meer aan de praat te krijgen ook

• DeBaroN
PS4 games zonder internet geen probleem:

http://www.psx-sense.nl/1...onder-internetverbinding/

[ Voor 7% gewijzigd door DeBaroN op 21-02-2013 14:06 ]

• iPodKiller
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Oh nice Sony! d:)b

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-06 16:12

DarthDavy

Excellent!

Zo, even alle informatie geabsorbeerd: ik kan nu eindelijk de playstation 4 playstation 4 noemen. :)

Ik vind de aankondiging best wel ok. Sony gaat dus een console maken gebaseerd op PC technology (x86 architectuur). Voor Sony als hardware maker is dat echt wel revolutionair. Normaal gezien komen ze altijd met een eigen architectuur op de proppen. Gelukkig heeft de machine indrukwekkende stats: een whopping 8GB DDR5 geheugen. Dat is wel wat anders dan die 512MB in de PS3 waar ik in 2005 al mijn bedenkingen bij had.

Een gevolg van die uniforme architectuur zal waarschijnlijk betekenen dat games nog meer mulitplatform worden. Sony heeft natuurlijk een leger van first party developers, maar het is nog maar de vraag of die single platform zullen blijven ontwikkelen. Ik denk dat we nu al wel kunnen stellen dat de volgende generatie nog minder exclusives zal tellen dan deze generatie. Exclusives zullen dus nog minder system sellers worden. Sony en Microsoft zullen consumenten dus op een andere manier aan hun machine moeten binden. Daarom is het spijtig dat ze zo weinig over het te behandelen business model tov de consumenten voor de PS4 hebben gesproken: hoeveel kost het ding? Blijft online gaming gratis? Hoeveel gaat cloud gaming kosten? Wat met Playstation plus op de PS4? Dit zijn vragen die de consumenten heeft en daar hebben we geen enkel antwoord op gekregen.

Social media integratie. Boeit me niet echt, maar ah, social media is hip en het was wel te verwachten dat de PS4 hier erg ging in vooruit gaan. Het is trouwens ook het punt waar de PS3 echt veel slechter in is tov de Xbox360, dus in dat opzicht wel mooi dat Sony zich goed herpakt.

We hebben een nieuwe controller gezien, maar geen console. Is dat een nieuwe trend bij het aankondigen van nieuwe consoles? De WiiU deed het al en Sony nu ook. :) Ah, waarschijnlijk is de behuizing nog niet definitief en hij zal op de E3 op het podium te staan blinken.

Vita streaming is iets waar ik enorm naar uitkijk, maar ik vraag me wel af of het zal werken. De PS3 streamt nu ook al (bepaalde) games naar de Vita, maar dat werkt voor geen meter. Veel te veel lag! Hopelijk krijgen ze dit met de PS4 wel ok.

Het streaming model van Gaikai "Try before you buy" van volledige games is ook iets waar ik heel enthousiast over ben. Het is duur om een demo te maken en een demo an sich genereert geen opbrengst. Vandaar dat veel games geen demo krijgen of pas later als ze uit zijn alsnog een demo krijgen. Demo's geven ook niet altijd een correct beeld weer van de volledige game. Ik heb hoop dat het met deze nieuwe streaming manieren beter zal zijn.

Al bij al ben ik vrij enthousiast over de PS4. Het is jammer dat we geen antwoord gekregen hebben op bepaalde vragen, maar ik snap ook wel dat Sony niet onmiddellijk al zijn kruid wil verschieten. De hardware specs staan me allessinds wel aan.

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

idd nice,

Ik verbaas me eigenlijk nog steeds over de naam "Playstation 4" / "PS4", ik had dit vantevoren echt niet verwacht :)

• nioz
Avioto schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 13:48:
[...]

Deze post is wel een dubbele facepalm waard 8)7

De PS4 aankondiging vond ik erg tegenvallen. Gewoon een PS3 met betere graphics en wat extra features.
Het enige wat ik indrukwekkend vond, is de gameplay van Watchdogs. Maar dat is geen exclusive.
Ik hoop dat Quantic Dream wel met een game bezig is, ben ik persoonlijk erg fan van en zou een reden kunnen zijn voor mij om toch een PS4 te kopen.
Uit oprechte nieuwsgierigheid (Ik zeg het expliciet even, tekst wordt nogal eens verkeerd opgevat):
Wat had je dan willen zien of verwacht?

Voor mij voldoen de Xbox360 en PS3 op dit moment eigenlijk prima, alleen de resolutie mag wel een tandje hoger (minimaal 720p, liefst 1080p) en zou het fijn zijn als bepaalde zaken bij de ps3 iets beter in het OS geintegreerd zijn (zoals voicechat op de x360) en remoteplay. Dat zijn eigenlijk maar kleine upgrades die er gelukkig ook komen. Het enige wat dan overblijft zijn de games en die komen er... of watchdogs dan exclusive is of niet maakt me niet uit, zolang ik hem kan spelen :)

Waar had jij op gehoopt? Meer game informatie? of een grotere evolutie/revolutie van de console zelf? (Dus uitgebreidere motiongaming, tabletcontroller of iets ilumniroom-achtigs?)

Verwijderd

nioz schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 14:10:
[...]

Uit oprechte nieuwsgierigheid (Ik zeg het expliciet even, tekst wordt nogal eens verkeerd opgevat):

Voor mij voldoen de Xbox360 en PS3 op dit moment eigenlijk prima, alleen de resolutie mag wel een tandje hoger (minimaal 720p, liefst 1080p) en zou het fijn zijn als bepaalde zaken bij de ps3 iets beter in het OS geintegreerd zijn (zoals voicechat op de x360) en remoteplay. Dat zijn eigenlijk maar kleine upgrades die er gelukkig ook komen. Het enige wat dan overblijft zijn de games en die komen er... of watchdogs dan exclusive is of niet maakt me niet uit, zolang ik hem kan spelen :)

Waar had jij op gehoopt? Meer game informatie? of een grotere evolutie/revolutie van de console zelf? (Dus uitgebreidere motiongaming, tabletcontroller of iets ilumniroom-achtigs?)
Wat je had gehoopt of verwacht is bijvoorbeeld een opvolger van Blu-Ray (eventueel self-maded by Sony), SSD schijven, Interactie met tablet zou kunnen, hogere resolutie etc etc.

Ik weet ook wel dat er nog geen opvolger is voor de consument van Blu-Ray maar even voor het idee zeg maar :)

Verwijderd

Welke verbinding gebruiken ze om te streamen naar de Vita?

Xperia en Bravia hebben/krijgen Mirecast waarmee 1080P content gewoon goed gestreamd kan worden naar de tv. Als dit in de Vita en PS4 zit zal die lag zoals nu bij de PS3 verleden tijd zijn...
Verwijderd schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 14:12:
[...]

Wat je had gehoopt of verwacht is bijvoorbeeld een opvolger van Blu-Ray (eventueel self-maded by Sony), SSD schijven, Interactie met tablet zou kunnen, hogere resolutie etc etc.

Ik weet ook wel dat er nog geen opvolger is voor de consument van Blu-Ray maar even voor het idee zeg maar :)
Blu-ray heeft geen opvolger nodig en als er een opvolger komt zal het wel Cloud zijn

SSD is niks over verteld toch?

Interactie met tablets en smartphones zal aanwezig zijn en misschien nog wel wat met Playstation certified telefoons?

4k resolutie? Dan krijg je een console van 1000 euro.

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2013 14:16 ]

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Verwijderd schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 14:12:
[...]

Je moet wel reaal blijven, een SSD heeft in een console minimaal voordeel en maakt het apparaat onnodig duur. de PS3 is er al met SSD dus wie zegt dat de PS4 geen SSD versie krijgt?

Een opvolger van Blu-ray? jah serieus? die gaat er nog heel lang niet komen (misschien wel nooit), het enige wat gaat volgen zijn Blu-ray spelers/schijfjes met 100Gb opslag en er is niet gezegd dat de PS4 deze niet gaat ondersteunen.

Interactie met tablets en smarthphones IS aangekondigd

Als deze persconferentie je tegenvalt dan heb je niet-realistische verwachtingen en dan gaat de microsoft conferentie je ook tegenvallen. wat denk je dat die gaat brengen? eindelijk een console met blu-ray, een vernieuwde kinect en een windos 8 achtige interface nou poe.

[ Voor 4% gewijzigd door Chaoss op 21-02-2013 14:18 ]

Verwijderd

E3 gaat de show worden met veel spektakel..

Verwijderd

Chaoss schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 14:16:
[...]

Je moet wel reaal blijven, een SSD heeft in een console minimaal voordeel en maakt het apparaat onnodig duur.

Een opvolger van Blu-ray? jah serieus? die gaat er nog heel lang niet komen, het enige wat gaat volgens zijn Blu-ray spelers/schijfjes met 100Gb opslag en er is neit gezegt dat de PS4 deze niet gaat ondersteunen.

Interactie met tablets en smarthphones IS aangekondigd

Als deze persconferentie je tegenvalt dan heb je niet-realistische verwachtingen en dan gaat de microsoft conferentie je ook tegenvallen. wat denk je dat die gaat brengen? eindelijk een console met blu-ray, een vernieuwde kinect en een windos 8 achtige interface nou poe.
Denk ook dat die gaat tegenvallen ja maar ook de manier van deze persconferentie was erg matigjes. Mag veel meer spektakel en show want wij hebben wel 7 jaar gewacht. Breng zoiets met veel bombarie leek soms op een uitvaart met alle respect. SSD duur mwa worden wel goedkoper en zeker als je er 10 miljoen inslaat natuurlijk. De techniek gaat steeds verder en verder dus waarom niet :) Wat mij betreft hadden ze helemaal geen nieuwe consoles uit hoeven brengen zowel Sony als Microsoft niet.

Opvolger van Blu-Ray zijn ze allang mee bezig, las zoiets tijd terug al op Wiki en Nu.nl ofzo.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2013 14:19 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 14:18:
[...]

Denk ook dat die gaat tegenvallen ja maar ook de manier van deze persconferentie was erg matigjes. Mag veel meer spektakel en show want wij hebben wel 7 jaar gewacht. Breng zoiets met veel bombarie leek soms op een uitvaart met alle respect.

Opvolger van Blu-Ray zijn ze allang mee bezig, las zoiets tijd terug al op Wiki en Nu.nl ofzo.
Die presentatie was helemaal aan het begin gewoon prima hoor, bombarie en zo komt wel bij de E3, daar draaid ehet nu niet om.

Je maakt jezelf belachelijk met die bronnen :') Kom met een echte bron ipv wiki waar iedereen dingen kan plaatsen en nu.nl die dikwijls onzin praten over elektronica.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2013 14:20 ]

• Avioto
nioz schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 14:10:
[...]

Ik mis gewoon een nieuwe, toffe manier van games spelen. Nintendo bedenkt altijd iets leuks bij een nieuwe console/handheld. Dat de console mooiere graphics tevoorschijn kan toveren, is leuk. Maar het interesseert mij gewoon minder tegenwoordig. Komt omdat ik ook wel verwend ben met mijn pc natuurlijk. Maar je speelt games gewoon weer met een dualshock controller, op dezelfde manier.

Misschien moet ik dit niet verwachten van Sony. Maar met de PS4 informatie die we nu hebben, zou ik veel liever een Wii U kopen dan een PS4. Hopelijk kondigt Sony de komende maanden nog wat leuks aan.

Verwijderd schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 14:15:
[...]

Gast hou aub je mond want ik heb een PS3 en geen Xbox pannekoek (had ik al eerder gezegd maar je leest alleen wat je wilt lezen schijnbaar).

Ja dit is een fail en hard ook. We zien geen fantastische games, geen console, een plastic controller met een touchscreen en dat kost 400 euro dalijk?

Streamen is een mooie toevoeging maar vraag jezelf eens af, wil ik daar 400 voor aftikken? Streamen met een Elgato kost 150 euro en dat is er al dus reken uit je winst.
Natuurlijk, dat zou ik ook zeggen, en dan jezelf Xbox2go noemen. 8)7

Je geeft echter nergens antwoord op mijn vraag.

Geen fantastische games? Ik ben toch aardig weggeblazen door Killzone en in mindere mate Watch Dogs (omdat ik die al kende). Denk je dat ze alles in één keer op tafel gooien met de E3 nog voor de boeg.

Heb je wel begrepen wat je precies kan doen met dat streamen en de share knop? Alsof iedereen met zo een Elgato ding gaat zitten. Nu is het gewoon een vette actie maken, share knop indrukken en hoppa, uploaden naar YouTube. Dan heb je ook nog Gaikai en gewoon dikke systemspecs. Dus wat wil je dan? Een betaalmodel zoals Xbox? :X

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Sony heeft nog nooit een pers-conferentie gehouden met veel show, ze houden het zakelijk en dat is ook prima, ik wil specs en achtergrond info geen optreden van Usher oid, wij zijn geen mtv-publiek.

Verwijderd

Avioto schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 14:19:
[...]

Ik mis gewoon een nieuwe, toffe manier van games spelen. Nintendo bedenkt altijd iets leuks bij een nieuwe console/handheld. Dat de console mooiere graphics tevoorschijn kan toveren, is leuk. Maar het interesseert mij gewoon minder tegenwoordig. Komt omdat ik ook wel verwend ben met mijn pc natuurlijk. Maar je speelt games gewoon weer met een dualshock controller, op dezelfde manier.

Misschien moet ik dit niet verwachten van Sony. Maar met de PS4 informatie die we nu hebben, zou ik veel liever een Wii U kopen dan een PS4. Hopelijk kondigt Sony de komende maanden nog wat leuks aan.
Niks tegen Nintendo hoor maar ik geloof niet in de Wii als hoofdconcept. Aan het begin is het leuk maar daarna raak je Mario party 27 toch wel weer zat, helemaal omdat de spellen in het algemeen gewoon tegenvallen. De PS3/4 hebben een veel langer leven als je ziet wat er nu nog voor de PS3 verschijnt aan exclusives

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Ik weet niet meer wie er naar een overzicht vroeg van het verleden van bedrieglijke presentaties van sony, maar nu blijkt dat wired.com vandaag een interessant artikel online gezet heeft:
Kijk naar de beloftes die in 2006 over de ps3 gemaakt zijn en oordeel hoeveel er effectief waargemaakt zijn. Leuk leesvoer :)
http://www.wired.com/gamelife/2013/02/sony-ps3-promises/

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

• Pannekoek_NL
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15-08 12:09
Chaoss schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 14:20:
Sony heeft nog nooit een pers-conferentie gehouden emt veel show, ze houden het zakelijk en dat is prima, ik wil specs en achtergrond info geen optreden van Usher oid, wij zijn geen mtv-publiek.
zo als ze het nu doen is gewoon slim het publiek teasen en de mense in het duister late tasten van wat er nog komen gaat op de E3 gewoon goeie tactiek imo.

Mensen moeten willen googlen naar extra nieuwe over de PS4, en de live stream van de E3 willen volgen omdat ze er alles over willen weten

Verwijderd

bram1984 schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 14:19:
[...]

Natuurlijk, dat zou ik ook zeggen, en dan jezelf Xbox2go noemen. 8)7

Je geeft echter nergens antwoord op mijn vraag.

Geen fantastische games? Ik ben toch aardig weggeblazen door Killzone en in mindere mate Watch Dogs (omdat ik die al kende). Denk je dat ze alles in één keer op tafel gooien met de E3 nog voor de boeg.

Heb je wel begrepen wat je precies kan doen met dat streamen en de share knop? Alsof iedereen met zo een Elgato ding gaat zitten. Nu is het gewoon een vette actie maken, share knop indrukken en hoppa, uploaden naar YouTube. Dan heb je ook nog Gaikai en gewoon dikke systemspecs. Dus wat wil je dan? Een betaalmodel zoals Xbox? :X
Je weet dat Elgato alles zelf doet he? Alleen aanzetten rest gaat vanzelf dus net zo handig als een share knop ;)

Geen fantastische games nee. Killzone topgame op zeker maar de graphics waren gewoon PS3 kwaliteit wees even eerlijk. Gran Turismo had ik wel verwacht evenals nog wat andere IP's. E3 moeten ze gebruiken voor third party maar dit was wel het moment om eigen games te laten zien in plaats van die van third party's.

Betaalmodel zoals Xbox? Mwa zou kunnen alhoewel je dat ook hebt met PSN Plus natuurlijk. Xbox heeft betaalmodel maar vergeet niet dat de Xbox gemiddeld ook 50 euro goedkoper is dus eigenlijk zijn ze even duur/goedkoop.

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01:34
Sony heeft nog nooit een pers-conferentie gehouden emt veel show, ze houden het zakelijk en dat is prima, ik wil specs en achtergrond info geen optreden van Usher oid, wij zijn geen mtv-publiek.
Ik ook niet hoor, maarja, gaming is wel mainstream geworden en ik wil sony niet aan populariteit zien verliezen omdat MS bv Justin Bieber gaat inzetten als show ;(

Verwijderd

Sony heeft nog nooit een pers-conferentie gehouden met veel show, ze houden het zakelijk en dat is ook prima, ik wil specs en achtergrond info geen optreden van Usher oid, wij zijn geen mtv-publiek.
En dit dus. Dit was gewoon een eer nette zakelijke presentatie zoals het hoort. Die shows komen wel later dit jaar.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 14:23:
[...]

En dit dus. Dit was gewoon een eer nette zakelijke presentatie zoals het hoort. Die shows komen wel later dit jaar.
Marketingtechnisch hebben ze dit niet goed aangepakt laat ik het zo zeggen dan. Wij zijn niet waarvan Sony het moet hebben. Jan modaal met 2 kids die bij papa lopen te zeuren om een PS4 dat is de grootste doelgroep en die moet je omver blazen zoals Steve Jobs dat altijd deed ja. In ieder geval met meer geloof in je donder als je daar staat te praten.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 14:24:
[...]

Marketingtechnisch hebben ze dit niet goed aangepakt laat ik het zo zeggen dan. Wij zijn niet waarvan Sony het moet hebben. Jan modaal met 2 kids die bij papa lopen te zeuren om een PS4 dat is de grootste doelgroep en die moet je omver blazen zoals Steve Jobs dat altijd deed ja. In ieder geval met meer geloof in je donder als je daar staat te praten.
Jan modaal met 2 kids zat gisteren niet te kijken, die leest in de krant dat de PS4 eind dit jaar komt en begint te sparen of houdt dat artikel buiten het zicht van zoonlief.

Wat jij wilt komt op de E3 of bij de release heus wel. Maar wat wil je nou bereiken hier?

• nioz
Verwijderd schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 14:22:
[...]
Killzone topgame op zeker maar de graphics waren gewoon PS3 kwaliteit wees even eerlijk.
Volgens mij had iemand in dit topic al een interview aangehaald waaruit bleek dat het 1080p30 draaide, dat trekt de ps3 al niet. Daarnaast vond ik de drawdistance en hoeveelheid detail in de omgeving ook wel wat hoger. Maargoed mijn stream was niet in 1080p, dus het blijft lastig oordelen ;w

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 14:26:
[...]

Jan modaal met 2 kids zat gisteren niet te kijken, die leest in de krant dat de PS4 eind dit jaar komt en begint te sparen of houdt dat artikel buiten het zicht van zoonlief.

Wat jij wilt komt op de E3 of bij de release heus wel. Maar wat wil je nou bereiken hier?
Natuurlijk komt dat nog maar dan denk ik vanwaar deze ''kijk ons eens interessant doen'' persconferentie? Had ook niet gekund (geld in de knip gehouden) en het op de E3 mega uitgegeven.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Harstikke slim van Sony, iedereen praat tussen nu en de E3 over de PS4 ;) dat heet nu slimme marketing.

[ Voor 17% gewijzigd door Chaoss op 21-02-2013 14:30 ]

Verwijderd

Chaoss schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 14:29:
Harstikke slim van Sony, iedereen praat tussen nu en de E3 over de PS4 ;) dat heet nu slimme marketing.
Klopt alleen het merendeel wel negatief ;)

• Avioto
Verwijderd schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 14:22:
[...]

Niks tegen Nintendo hoor maar ik geloof niet in de Wii als hoofdconcept. Aan het begin is het leuk maar daarna raak je Mario party 27 toch wel weer zat, helemaal omdat de spellen in het algemeen gewoon tegenvallen. De PS3/4 hebben een veel langer leven als je ziet wat er nu nog voor de PS3 verschijnt aan exclusives
Dat kan. Ik ben persoonlijk heel erg fan van de games van Nintendo.
Maar het gaat mij erom dat Nintendo wat meer risico durft te nemen als het gaat om gameplay. Als ik goede graphics wil, speel ik wel games op mijn pc. Dat viel mij gewoon tegen van Sony vannacht.

Maar zoals ik al zei, misschien kondigen ze wel wat leuks aan de komende maanden.

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Klopt alleen het merendeel wel negatief
Negatief niet. Wel teleurgesteld, vanwege de zeer magere presentatie.

• nioz
Wat first party spellen betreft is Sony volgens mij altijd een beetje problematisch.
De bestaande fans willen bestaande franchises, maar de meeste van die franchises zijn geen console sellers. Ik ben zelf een groot fan van Uncharted, maar het is wat appeal betreft blijkbaar geen Halo of CoD. (God of War, Gran Turismo misschien wel?) En innovatie is altijd risky. Al vind ik dat sony het niet verkeerd heeft gedaan bij de PS3, zie onder andere journey en de pixeljunk spellen.

• Ryceck
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-07 12:30

Ryceck

Constants and Variables

Evenals Sony een gigantische klap kan uitdelen als ze het mogelijk maken om de Gaikai-streaming voor de PC beschikbaar te maken. Ik (en een hoop anderen met mij) heb er best een paar euro voor over om PS3 games te kunnen streamen naar mijn PC hoor....

Technisch is er ook geen reden voor ze om het niet mogelijk te maken, behalve wellicht de controler-beperkingen maarja ook daar is omheen te werken.

Ahhh... if only :)

Het zou toch mooi zijn; een Steambox onder mij TV waarop ik PS3 kan streamen, via Wine mijn PC-games kan spelen en tegelijkertijd de Xbox-games kan emuleren. *wishful thinking*

[ Voor 12% gewijzigd door Ryceck op 21-02-2013 14:35 ]

If everything is working perfect, break something before someone else fucks up.

Verwijderd

Ryceck schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 14:34:
[...]

Evenals Sony een gigantische klap kan uitdelen als ze het mogelijk maken om de Gaikai-streaming voor de PC beschikbaar te maken. Ik (en een hoop anderen met mij) heb er best een paar euro voor over om PS3 games te kunnen streamen naar mijn PC hoor....

Technisch is er ook geen reden voor ze om het niet mogelijk te maken, behalve wellicht de controler-beperkingen maarja ook daar is omheen te werken.

Ahhh... if only :)
Ja alleen dat streamen dat kan al ;) Elgato (check Google)

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:58
Chaoss schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 14:29:
Het is wel naïef om te denken dat niet Microsoft ook nog met een aankondiging komt vóór de E3. Daarna pasten de flamewars pas echt los ben ik bang. Ben benieuwd hoeveel we van de PS4 terugzien in de "new Xbox" en andersom, want Sony heeft het apparaat niet voor niets nog niet laten zien.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22:47
Wat ik vooral hoop bij de nieuwe Playstation, is dat ze niet de framerates cappen op 30 fps. Ik heb bij het spelen van Battefield 3 veel last gehad van lag, nadat ik het op de PC heb gespeeld!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Phusebox schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 14:39:
[...]

Het is wel naïef om te denken dat niet Microsoft ook nog met een aankondiging komt vóór de E3. Daarna pasten de flamewars pas echt los ben ik bang. Ben benieuwd hoeveel we van de PS4 terugzien in de "new Xbox" en andersom, want Sony heeft het apparaat niet voor niets nog niet laten zien.
Dat zeg ik ook nergens, ik ga er zelfs vanuit dat Microsoft ergens in maart/april ook een eigen persconferentie gaat houden Maar ik ben niet diegen die roept "ze hadden tot de E3 moeten wachten". Sony heeft nu het media-balletje aan het rollen gebracht

[ Voor 4% gewijzigd door Chaoss op 21-02-2013 14:45 ]

• AlphaBlack_NL
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 15-08 20:46
Lees net dat PS4 alleen 802.11n 2.4ghz gaat ondersteunen en niet 5Ghz.... Erg rare keuze als de console ~8 jaar mee moet gaan en Gaikai game streaming,4K content streamen en Remote play belangrijke features gaan zijn in de toekomst

• McBoom

McBoom

Broem

Chaoss schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 14:38:
[...]

jouw mening, lang niet van iedereen, als je de pers er op na leest als gamekings.tv, tweakers.net etc dan zijn die allemaal positief.
Boris van GK gaf het hele gebeuren een 7, niet slecht, maar ook niet een cijfer wat je geeft als je van je sokken geblazen bent. Ik kon mijzelf wel vinden in zijn cijfer. Ik ben niet zozeer van shooters van het kaliber Killzone/Halo/BF/MW, dus voor bij had dat stukje ook niet echt meerwaarde. Zag er leuk uit, maar niet meer dan dat.

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:50
Verwijderd schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 14:39:
[...]

Kijk even internationaal my friend ;) Gamekings die kunnen we niet echt serieus nemen of course.
Mensen op internet zijn ongeveer de grootste azijnzeikerds die er rondlopen. Men heeft alijd wel iets te klagen, te zeiken of te mekkeren. Voeg daar aan toe dat mensen die tevreden zijn minder snel dat zullen uiten dat mensen die iets negatiefs te melden hebben. Zo gaat het altijd met nieuwe games, consoles, hardware en gadgets.

Net zoals met al dat soort gehypte spul, ook al wordt er zoveel geklaagd, kraakt iedereen iets steen en been af, als die PS4 released is het gewoon weer een verkoop hit, idem voor de nieuwe Xbox.

• nioz
Zijn die gedetaileerdere controller foto's hier al langsgekomen?

http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=514468

Verwijderd

Ik vraag me eerlijk gezegt af off microsoft met vergelijkbaar iets zal komen als sony.

Verwijderd

Post van iemand anders;

Waarom bluetooth 2.1 en niet 4.0?

6x bluray drive? Zit men echt te wachten op een trage physical drive in een tijd waar alles snel moet kunnen.

Processor AMD jaguar??? Srsly. Deze zouden dus moeten concurreren met de Atomen, die je dus in netbooks vind.

GDDR5 klinkt leuk maar heeft dezelfde snelheid als reguliere DDR3.

Dat bluetooth etc heeft hij wel een punt denk ik.

• JeroenNietDoen
Verwijderd schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 14:48:
Ik vraag me eerlijk gezegt af off microsoft met vergelijkbaar iets zal komen als sony.
Ik ga er niet vanuit dat 1 van de 2 spectaculairder zal zijn dan de andere.

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:58
Verwijderd schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 14:48:
Ik denk het wel, een doos die je op je tv aansluit en een apparaatje dat je met twee handen vasthoudt en waarmee je invloed uitoefent op de bewegende plaatjes op je tv.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

McBoom schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 14:45:
[...]

Boris van GK gaf het hele gebeuren een 7, niet slecht, maar ook niet een cijfer wat je geeft als je van je sokken geblazen bent. Ik kon mijzelf wel vinden in zijn cijfer. Ik ben niet zozeer van shooters van het kaliber Killzone/Halo/BF/MW, dus voor bij had dat stukje ook niet echt meerwaarde. Zag er leuk uit, maar niet meer dan dat.
Ow jah ik zou het ook een 7 of 7,5 geven, ik ben niet weggeblazen maar het is ook niet minder dan ik vantevoren had verwacht en dan is een 7 gewoon positief, niets meer en niets minder
Verwijderd schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 14:49:
Dat bluetooth etc heeft hij wel een punt denk ik.
Want? gaat er data transfer via bluetooth plaatsvinden? maakt het uit welke BT versie het is?

[ Voor 17% gewijzigd door Chaoss op 21-02-2013 14:52 ]

• iPodKiller
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Triggers van de controller zien er goed uit!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:37

BM

Moderator Spielerij
Phusebox schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 14:49:
[...]

Ik denk het wel, een doos die je op je tv aansluit en een apparaatje dat je met twee handen vasthoudt en waarmee je invloed uitoefent op de bewegende plaatjes op je tv.
_O-

Hmmz, controller lijkt iets groter te zijn, wat positief is. Holle sticks is ook prettig. Alleen betwijfel ik of de triggers nu wel 'echte' triggers zijn, of toch weer verkapte knoppen. Dat was imho echt 1 van de minpunten van de DS3. Ze hebben nu iig wel een dusdanige vorm dat je vingers er niet meer zo eenvoudig vanaf glijden

[ Voor 48% gewijzigd door BM op 21-02-2013 14:56 ]

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• Kimo
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:30
Zo`n presentatie valt altijd een beetje tegen omdat je altijd meer wilt zien. Maar ik begrijp goed dat ze nog wat dingen achter de hand houden voor e3 en de final reveal.
Ik geef de presentatie een 8 was heel vermakelijk.

• Sssquirrel
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02-08-2023
Ik had eerst mijn vraagtekens bij het zien v/d controller, maar op deze foto's ziet hij er toch wel goed uit. Hij nodigt uit om vast te houden met van die anti-slip(?) structuur :) Ook de triggers en thumb-sticks zien er beter uit dan de PS3 variant.

This is a Rapture reminder..

• JeroenNietDoen
Yep, misschien goed dat er een dedicated Playstation 4 topic gaat komen.

Het Tweakers.net artikel, goed stuk: reviews: Wat brengt de PlayStation 4?

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Sssquirrel schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 14:55:
[...]

Ik had eerst mijn vraagtekens bij het zien v/d controller, maar op deze foto's ziet hij er toch wel goed uit. Hij nodigt uit om vast te houden met van die anti-slip(?) structuur :) Ook de triggers en thumb-sticks zien er beter uit dan de PS3 variant.
Het is ook nog niet de finale versie natuurlijk. Bij de ps3 destijds was de controller op dit punt dat vreemde boomerang geval dat ze (thank god) door de DS3 vervangen hadden tegen E3.

Verwijderd

Dat lampje is wel handig op de achterkant van de DS4 maar ik heb nu 2 DS3's hier liggen en ze voelen (zeker met grote handen) erg plastic fantastic aan en ik vrees dat de DS4 niet anders zal zijn :(

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15-08 22:56

Player1S

Probably out in the dark

Sssquirrel schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 14:55:
[...]

Die Share knop zit wel verraderlijk dichtbij de directionpad of hoe je die ook wilt noemen.....Ben je intensief aan het gamen, slipt je vinger, druk je die knop in....popup om aan te geven waar je het op wilt sharen en met welke begeleidende tekst. :X

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• iPodKiller
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Btw, wel leuk die controller maar hoeveel gaat dat grapje kosten? 70 euro? Sony accessoires kosten altijd een fortuin.

[ Voor 22% gewijzigd door iPodKiller op 21-02-2013 14:59 ]

• Sssquirrel
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02-08-2023
boe2 schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 14:57:
[...]

Het is ook nog niet de finale versie natuurlijk. Bij de ps3 destijds was de controller op dit punt dat vreemde boomerang geval dat ze (thank god) door de DS3 vervangen hadden tegen E3.
Huh, jawel toch? Volgens mij las ik in de tweakers report dat dit wel dé nieuwe controller zou worden?

This is a Rapture reminder..

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Modbreak:Zo.. opgeruimd staat netjes dus zorg ook dat het netjes blijft.
Zie je iets wat volgens jou niet door de beugel kan stuur dan een TR of DM maar ga niet in het topic een discussie aan want dat heeft toch geen zin.

[ Voor 49% gewijzigd door psychoclown op 21-02-2013 21:19 ]

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

• Ps3gamer91
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 16-08 12:53
Denk dat de nieuwe Xbox niet veel verschillend zal zijn dan de uiteindelijke PS4. Denk niet dat de Xbox zo veel op t sociale gaat hameren..

''And maybe where the wind blows, Its all worth waiting for''

• voxxel
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-05 19:52
psychoclown schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 21:10:
[modbreak]Zo.. opgeruimd staat netjes dus zorg ook dat het netjes blijft.[/]
Thx :)

Pff.. Ik had vandaag toch wel een beetje spijt dat ik gisteren ben opgebleven. Normaal ga ik wel rond 11 uur slapen, dus ik voelde het wel in mijn fitheid vandaag :+

Maar goed, ik vond het wel erg leuk om mee te maken. Ik miste wel de flair van bijvoorbeeld een apple presentatie, maar de content was zeker de moeite waard. Als killzone een eerste benchmark gaat zijn voor de rest van de next gen games, dan zie ik het wel zitten. Ik ga er tenminste van uit dat game devs de komende jaren steeds meer uit de hardware weten te halen.

Ook de nieuwe controller vind ik er strak uitzien. Ik ben erg benieuwd hoe die in de hand ligt.

Zonnepanelen

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Alhoewel ik de presentatie op den duur ook wat saai vond worden, zie ik wel dat de PS4 erg veel potentie heeft. Vooral 8GB RAM ipv 4GB was een grote verrassing. Ik denk dat MS hier qua specs niet overheen zal gaan en de komende E3 zal Sony pas echt gaan knallen met hopelijk toppers als Uncharted en The Last Guardian.
Op zich een erg goeie taktiek om de echte toppers nog even achter te houden.

De nieuwe controller ziet er goed uit, al had ik stiekem wel gehoopt dat het touchscreen ook eenvoudige grafische symbolen of iets dergelijks kon weergeven. Ik vraag me nu eigenlijk wel af hoe die touchpad gebruikt gaat worden.
Verder hoop ik dat de bewegings-sensoren op het niveau van de Vita zitten. Het richten met zowel de stick als de sensoren in Uncharted PSVita werkt erg goed en achteraf moest ik wel weer even wennen dat ik dat niet kon bij de PS3 controller.

[ Voor 42% gewijzigd door SToRM666 op 21-02-2013 21:41 ]

PSN id: NL_SToRM

• nioz
Ik heb vandaag nog even een paar trailers op youtube gekeken, o.a. Killzone YouTube: Killzone Shadow Fall PS4 Debut Trailer
Via de stream liep het hier toch niet altijd helemaal lekker afgelopen nacht, en zo in een normale HD video is pas te zien hoe goed het er uit ziet vind ik. Weet iemand waar of ergens de rest van de presentatie (dus behalve de gametrailers) eenvoudig terug te kijken is? Ik kan alleen trailers van spellen vinden die ze hebben laten zien of ik kom uit bij streams die alles weer laten zien, maar waar je niet in kan skippen.

• Ps3gamer91
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 16-08 12:53
nioz schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 21:35:
Ik heb vandaag nog even een paar trailers op youtube gekeken, o.a. Killzone YouTube: Killzone Shadow Fall PS4 Debut Trailer
Via de stream liep het hier toch niet altijd helemaal lekker afgelopen nacht, en zo in een normale HD video is pas te zien hoe goed het er uit ziet vind ik. Weet iemand waar of ergens de rest van de presentatie (dus behalve de gametrailers) eenvoudig terug te kijken is? Ik kan alleen trailers van spellen vinden die ze hebben laten zien of ik kom uit bij streams die alles weer laten zien, maar waar je niet in kan skippen.
YouTube: Sony Playstation Meeting 2013!

Deze? ( Worden óók de game trailers weergegeven, maar je kan het skippen...)

[ Voor 4% gewijzigd door Ps3gamer91 op 21-02-2013 21:49 ]

''And maybe where the wind blows, Its all worth waiting for''

• TheDukemaster
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 03-08 22:21
Klopt het de PS4 nu en een dedicated(hd7850) gpu en een onboard gpu heeft? Waarbij de on die gpu gebruikt wordt voor Physics en Ai?

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Net de gameplay van killzone bekeken, ziet er idd beter uit dan tijdens de stream, en wat hier getoond wordt zou een PS3 echt niet trekken, de hoeveelheid vonken, rook, vuur en rondvliegende zooi icm de depth of field is best indrukwekkend.

En dit is echt geen prerenderd of opgenomen filmpje want dan hadden ze de framedrops er wel uitgehaald.
ProfoundValue schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 13:07:
Waar blijft dat topic? :P

[ Voor 21% gewijzigd door Chaoss op 21-02-2013 22:54 ]

• Falcon Heavy
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16-08 15:36
Leuk artikel, gematigd positief.

http://www.eurogamer.net/...ec-analysis-playstation-4

Ben zelf meer benieuwd naar de interface met het social gedeelte. Zoals video chat tijdens gamen, game stream van vrienden zien terwijl je naar hun profiel kijkt, vandaaruit direct joinen in co-op of full screen meekijken met video/voice chat erbij. Uploaden naar (private) pages op Facebook b.v. lijkt me ook erg tof.

Ook de aankondiging van een playstation app met het karakter om je ps4 te start/stoppen over te nemen / live video streams van vrienden te bekijken lijkt me ook wel tof. Je tablet/gsm op je schoot als een extra overview / MAP van levels of short cuts voor mmorpg's. Ammo health loadout etc...

[ Voor 35% gewijzigd door Falcon Heavy op 21-02-2013 22:52 ]

• Jackal131
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-08 01:31
nioz schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 21:35:
Op de site van gametrailers.com hebben ze de hele de hele stream nog staan + de aftershow met interviews met een aantal developers. Leuk om te zien hoe enthousiast de mensen zijn over de mogelijkheden. Als je het goed beluisterd heeft Sony nog maar een klein beetje van de potentie van de PS4 laten zien. Iedereen heeft nu zeer hoge verwachtingen van de E3...

psn: jackal131 | "When you jump from a plane and your parachute is broken, you've still got the rest of your life to fix it"

• m4yall
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:59
De hi res beelden van de controller bekeken en ziet er wel fijn uit zo vanaf het beeld. Het is natuurlijk afwachten maar de thumbsticks zien er beter uit en voor de wat grotere handen ziet het er goed uit, iets meer houvast maar wel op een manier (verlenging van de grip) dat de kleinere handen ook een fijne controller hebben.

Specs etc boeien me niet zo, allemaal high end zat en er zal wel weer genoeg rek in zitten voor de komende jaren.

Killzone zag er goed uit, veel detail, veel gebeurtenissen op het scherm. Het begin van het verhaal had wel iets weg van Mass effect 3. Watchdoggs was ook impressive, de rest heb ik niet bekeken.

Op naar de E3 voor meer details en games!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-08 12:33
Ja die nieuwe controllers zouden voor mij zomaar een reden kunnen zijn om de nieuwe PS in huis te halen (Omdat ze groter zijn) i.p.v. de nieuwe XBOX.

Ryzen 7 5700X 16GB RTX 5060 1TB NVMe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 01-07 12:51
dvdkiwi schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 08:32:
Van mij hoeft het ook allemaal niet zo innovatief.
De Wii en Kinect met hun bewegingssensoren? Niet mijn ding.
Spraakherkenning? Ook niet nodig.
Ik wil gewoon lekker op de bank gamen met een controllertje ;)

De PS3 voldeed aan die eisen meer dan genoeg. Daarbij komend dat deze ook dienstdoet als Blu-Ray speler en multimediacentrum (zoals muziek streamen vanaf de pc bv, wat ik echter nauwelijks gebruik).

Voor mij hoeft de PS4 alleen maar betere components te bevatten om betere graphics te verkrijgen en om in een spel als bv BF meer spelers te ondersteunen.

Verder ben ik met de PS3 uiterst tevreden en zou ik de PS4 als upgrade van de PS3 prima vinden.
(kijk wat ze nu, met de verouderde hardware, nog uit de PS3 weten te persen!)

Wat ik met phuse eens ben: een degelijkere controller (die van Xbox ligt beter in de hand) zou wel fijn zijn.
Geef ik je helemaal gelijk in. Ik snap de kritiek van sommigen ook niet echt...

- Langs de ene kant heb je de consolegamers die klagen dat ze toch meer innovatie verwacht hadden.
Nuja, op welk gebied is dit dan? Bedoel je puur op vlak van innovatie in game-genres of?
Of echt op hardware? Daar hebben we al de Move / Eye / Kinect voor... Probleem is daar alleen dat je minder accuracy hebt.
Ikzelf ben PC gamer en had het liefst gezien dat ze de controller gewoon volledig op de schoep namen! Vind nu echt niemand het bizar dat 99% van de shooters op console aim-assist nodig hebben om goed te kunnen gamen? Lets face it, de controller is flawed...
Ik hoop dat Sony het mogelijk maakt dat je met dat touchscreen je crosshair beter kunt plaatsen om zo snel voor headshots te aimen bv, of om sneller naar loot te graaien.
Zolang de controller zoals die er nu is, blijft, zal ik nooit overstappen op consolegaming. Geef mij maar de precisie van de muis.

Qua innovatie in gameplay: dat valt allemaal af te wachten. Feit is wel dat bij een nieuwe console cycle er steeds veel nieuwe IP's komen. Of elk van deze IP's veel baanbrekend werk zullen doen, valt nog af te wachten, maar die kans is er nu echt wel!
Langs de andere kant: big publishers wedden meestal op paarden waarvan ze weten dat ze veel winnen (lees: goed verkopen). Ze schuwen dus meestal in innovatie in gameplay. Kijk naar tal van games die nu zo innovatieloos zijn geworden naarmate ze meer sequels krijgen: Dead Space is geen horror meer, Crysis en zovele andere shooters kopieren CoD met al die onnozele perks en die kleine maps. Resident Evil is ook actie geworden, etc.
Als je ECHT innovatie qua genres en gameplay wilt, moet je naar indie developers gaan kijken. En die indies zijn meestal op het PC platform te vinden omdat alles daar veel vrijer en goedkoper is: patches kunnen bv. gratis gedeployed worden terwijl op consoles die deployment pér patch zeer veel kosten + er is een lang certificatieproces.
Daarnaast zijn de Sony en MS stores niet zo uitgebreid en duidelijk als de Steam store.
Je ziet ook dat het altijd op PC is dat er Survival Horror games uitkomen, maar op consoles wordt dit risico echt nauwelijks genomen.

- Langs de andere kant heb je PC gamers die zich in nauwe schoentjes voelen gedreven, door al deze pracht en praal van de trailers. Die nemen dan elk mogelijk moment op Youtube en forums om de PS4 nu al af te kraken. "The PS4 is already outdated and shit!"
Ik ben dus - zoals gezegd - een PC gamer in hart en nieren, maar ik geef er totaal niet om dat de PS4 zo mooi werk zal leveren. Hoe mooier, hoe beter, ik gun het iedere gamer.

Als je kijkt hoe Uncharted 2/3 en Killzone 2/3 er maar uitzien met 512 MB RAM, dan ben ik echt benieuwd hoe de PS4 met 8 GB (16 keer meer!!) het gaat doen!
Ikzelf ben ook vrij zeker dat de eerste 2-3 jaar de PS4 games er beter zullen uitzien dan de meeste PC games. Console games zijn namelijk zo ontzettend goed te optimaliseren, wat gewoon niet gaat op het PC platform met die zovele mogelijke configuraties...

Ik ben ook vrij zeker dat de PC gamers al mogen denken aan een totaal van 12 tot zelfs 16 GB in hun systeem. Als een perfect geoptimaliseerde PS4 game al de volle 8 GB gebruikt... dan moeten PC gamers echt nog een stuk geheugen erbij doen om het vloeiend te doen lopen. Dat is altijd al zo geweest. (Ook o.a. door de overhead van het Windows besturingssysteem.)

Kortom, ik vind het juist heel positief dat de PS4 er komt en ben niet jaloers. Integendeel: console ports gaan nu allemaal met DirectX 11 lopen en nu gaan onze game PC's eindelijk kunnen zwoegen. Buiten games zoals BF3, Crysis 3, Skyrim, etc zijn vele games niet echt veeleisend te noemen voor onze desktops.
Hopelijk verandert dit nu volledig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
master_viper schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 09:35:
Dus je ziet geen echte console of echte ingame footage (waar is bewijs) maar alleen de specs en controller.

Had wel wat meer verwacht tbh. Vindt het een beetje een gerushte actie.
Waarom willen zovele mensen de console concreet zien? Dat zou volgens jullie dan de press conference ineens beter gemaakt hebben?
(niet zeggende dat de press conference slecht was, ik vond ze goed genoeg.)

Al ziet de console uit als een hoop stront + vlagje met "Sony" erop, het gaat om de interne hardware en om de games. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
master_viper schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 09:40:
[...]

Wie zegt dat dit waar is? Je ziet niemand spelen op een machine die je niet ziet.

Nogal karig tbh, zeker na deze enorme acties in de media had ik meer verwacht.
Heb je gekeken naar hoe onaccuraat het mikken was? Ze gaan echt niet expres zoiets in CGI gaan maken. :P
Het was dus echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
Die technologie bestaat al lang :) en werd toegepast in deze game: Wikipedia: Shadowrun (2007 video game)

Alleen werden consolegamers afgeslacht door PC gamers. Ja, zelfs pro-consolegamers deden het niet goed tegen een doorsnee PC gamer met mouse & keyboard.

Sindsdien heeft MS nooit meer een game met die technologie gemaakt lol. _O-

(Bron http://www.eurogamer.net/...-xbox-cross-platform-play )

edit:
Verwijderd schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 13:36:
[...]

Idd, daarvoor dan weer wel.

[ Voor 14% gewijzigd door Asgaro op 22-02-2013 02:58 ]

Pagina: 1 ... 21 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Extra streng beleid
De sfeer verpesten, uitlokken of op de man spelen kan zeer snel tot een ban op Tweakers leiden. U bent gewaarschuwd.

Problemen in het topic? Rapporteer het door een Topic Report aan te maken. Reageer zelf niet op herriemakers!