Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Mini Poeper
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 24-01 14:18
Een beetje te algemene vraag, maar mijn voorkeur gaat uit naar Sony of Onkyo, vandaar dat ik vraag hier stel.

Aangezien een 5.1 systeem voor mij overkill is, maar wel iets meer wil dan alleen stereo leek mij het BOSE 2.1 systeem wel iets... veeeel te duuuur en niet mijn merk voor in de huiskamer.

Ik zat te denken aan receiver, blue-ray speler, luidsprekers en subwoofer van Jamo of KEF (zoals S602, C1en C3).
Bovendien heb ik een Synology NAS staan, dus leg ik een utp kabel van router naar reciever. Bediening kan dan vanaf iPad/iPhone.

Dus enkel stereo opstelling met subwoofer... Wat aan te schaffen en hoe aan te sluiten? Sony, Onkyo, Jamo, KEF...? Kunnen jullie mij hierin adviseren?

Mini Poeper wijzigde deze reactie 24-12-2011 10:28 (7%)

 iMac 21,5" 2011 (2,5GHz i5, SSD, 16GB RAM)  iPad 2 16GB wifi  iPhone 4S 16GB

• 19william85
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 08-07-2013
quote:
robpol schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 19:10:
[...]

Ik heb op goed geluk even wat mailtjes verstuurd. Ik had hem namelijk bij 1 van die winkels besteld, maar dan krijg je na een week ineens te horen dat hij toch niet geleverd kan worden, terwijl hij op het moment van bestellen zogenaamd op voorraad was.
Heb toevallig deze week bij Correct in R'dam de 809 voor een heerlijk lage prijs kunnen meenemen. Wellis waar uit de koopjeskelder en een beschadigde doos, maar dat mag de pret niet drukken. Ik was ook al bij diverse winkels langs geweest en overal uitverkocht.

Succes nog even met je zoektocht, en veel plezier wanneer je hem hebt.

• Mini Poeper
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 24-01 14:18
Recievers met een UTP ingang kunnen die ook streamen vanaf de NAS?

Ik heb een Synology NAS (DiskStation) voor met name backup van m'n iMac. Daarnaast staan er foto's en muziek op. Deze muziek kan ik dmv een app (DS Audio) afspelen op m'n iPhone/iPad. Ik neem aan dit ook mogelijk is op een reciever, zonder tussenkomst van iPhone/iPad. Laatste enkel voor bediening.

Hoe wordt dit aangesloten of werkt dit dan? UTP kabel of audiokabel (usb-audiocard) tussen reciever en NAS?
Dit vraag ik ivm verbouwing van woonkamer en ik graag wil weten welke leidingen ik in de muur moet aanbrengen.

Bij voorbaat dank!

 iMac 21,5" 2011 (2,5GHz i5, SSD, 16GB RAM)  iPad 2 16GB wifi  iPhone 4S 16GB

• kgb545
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 09:20
De muziek wordt inderdaad als data ge-streamed. Dus een direct verbinding tussen je NAS en je Onkyo is niet nodig. Als beiden maar zijn aangesloten op je netwerk dan werkt het gewoon. Let wel dat dan beide apparaten wel DLNA moeten kunnen (google maar eens op DLNA en uPNP), maar dat zal bij Synology geen probleem zijn, en de Onkyo heeft dat ook.
quote:
Mini Poeper schreef op zondag 25 december 2011 @ 10:00:
Recievers met een UTP ingang kunnen die ook streamen vanaf de NAS?

Ik heb een Synology NAS (DiskStation) voor met name backup van m'n iMac. Daarnaast staan er foto's en muziek op. Deze muziek kan ik dmv een app (DS Audio) afspelen op m'n iPhone/iPad. Ik neem aan dit ook mogelijk is op een reciever, zonder tussenkomst van iPhone/iPad. Laatste enkel voor bediening.

Hoe wordt dit aangesloten of werkt dit dan? UTP kabel of audiokabel (usb-audiocard) tussen reciever en NAS?
Dit vraag ik ivm verbouwing van woonkamer en ik graag wil weten welke leidingen ik in de muur moet aanbrengen.

Bij voorbaat dank!

• coendeurloo
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 31-03 15:58
Ik krijg momenteel geen enkel geluid uit mijn Onkyo TX-SR308.

Ik had een iPhone met Aux geconnect aan de receiver, om wat muziek te luisteren. Toen belde iemand naar de iPhone, en was het signaal blijkbaar te sterk want de receiver ging op standby met het rode lampje. In de handleiding staat dat je dan de stekker er even uit moet halen en weer erin moet doen, wat ik dus deed.

Toen de receiver weer aanstond, leek hij weer te werken, alleen ik had geen audio. Er is geen enkele error op de receiver te zien en de menu's doen het ook nog, ik heb alleen geen enkele audio. Ik heb verschillende bronnen geprobeerd (HTPC via HDMI, XBox360 via optical, iPhone via AUX), maar niks geeft meer audio. Ik heb de kabels voor alle zekerheid gechecked en ook de settings, zoals Speakers A/B, en ik heb ook het systeem gereset zoals beschreven staat in de handleiding, maar helaas werkt niets. Ik dacht dat misschien mijn 5.1 boxen stuk waren, ook al is dit zeer onwaarschijnlijk, maar ik hoor ook geen geluid als ik de koptelefoon aansluit, deze zou het altijd moeten doen.

Hebben jullie een idee wat ik kan doen om dit te fixen of lijkt dit een geval voor reparatie?

• Ken1984
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 30-12-2011
Heb op de 609 de PS3 en ook de Digibox (Telenet, BelgiŽ) voor kabeltelevisie aangesloten via HDMI. De HDMI out gaat naar de TV. Vaak heb ik schokkende beelden, is dat omwille van het feit dat de Onkyo het beeld wil upscalen naar 1080? Iemand hiermee ervaring? Kan je die upscaling uitschakelen of...? Of kan ik beter die Digibox dan rechtstreeks koppelen aan de TV (zoals vroeger) ipv de versterker tussenstap?

• Mork_Van_Ork
  • Registratie: oktober 2001
  • Niet online
quote:
Ken1984 schreef op zondag 25 december 2011 @ 20:39:
Heb op de 609 de PS3 en ook de Digibox (Telenet, BelgiŽ) voor kabeltelevisie aangesloten via HDMI. De HDMI out gaat naar de TV. Vaak heb ik schokkende beelden, is dat omwille van het feit dat de Onkyo het beeld wil upscalen naar 1080? Iemand hiermee ervaring? Kan je die upscaling uitschakelen of...? Of kan ik beter die Digibox dan rechtstreeks koppelen aan de TV (zoals vroeger) ipv de versterker tussenstap?
Ik merk ook wel verschil met mijn Onkyo tussen mn tv en de decoder. Zappen duurt langer omdat het beeld een paar keer verspringt. De meeste Nederlandse zenders zijn 1080p, dus dan hoeft m'n tv niet te switchen, maar je hebt ook een aantal 720p en 596p ertussen zitten. Ik dacht m'n Onkyo nr609 ingesteld te hebben op altijd 720p output (heb namelijk een HDReady tv, maar accepteert ook 1080p), maar het switchen blijft. Ga het nu maar proberen om op m'n Samsung decoder in te stellen dat hij altijd 720p uitspuugt, maar dat kan ik niet zo snel vinden.

Hebben jullie ook dat je favoriete vTuner zenders niet meer laden na 1 keer geluisterd te hebben? Ik krijg dan steeds Cannot play! te zien, maar als ik de zender opnieuw op zoek met Search, dan speelt hij hem gewoon weer af. Alleen vanuit mijn Favorieten speelt hij sommige zenders nooit meer, anderen weer wel.

Dus...

• HyPeR-X
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 24-04-2013
quote:
This-is-life schreef op woensdag 07 december 2011 @ 17:19:
[...]

Het gebeurd bij modern warfare 3, ik heb de laatste tijd weinig tv/films gekeken maar ik heb niet het idee dat het aan de ps3 ligt aangezien hij na het geluid ook meteen afslaat en soms ook zonder het geluid afslaat...
Even terugkomen hierop; Dit is een glitch in MW3, heb ik ook geregeld last van tijdens MP. Geluid blijft dan enigszins hangen en maakt een pokke lawaai xD

• Jan Gruuthuse
  • Registratie: augustus 2009
  • Niet online
quote:
Mork_Van_Ork schreef op maandag 26 december 2011 @ 01:49:
[...]

Ik merk ook wel verschil met mijn Onkyo tussen mn tv en de decoder. Zappen duurt langer omdat het beeld een paar keer verspringt. De meeste Nederlandse zenders zijn 1080p, dus dan hoeft m'n tv niet te switchen, maar je hebt ook een aantal 720p en 596p ertussen zitten. Ik dacht m'n Onkyo nr609 ingesteld te hebben op altijd 720p output (heb namelijk een HDReady tv, maar accepteert ook 1080p), maar het switchen blijft. Ga het nu maar proberen om op m'n Samsung decoder in te stellen dat hij altijd 720p uitspuugt, maar dat kan ik niet zo snel vinden.
Meeste zenders zenden uit in
- voor HD = 1080i (bvb Satelliet: NED 1/2/3 HD / 720p (een HD, eins HD, ZDF HD, ...)
- (niet HD) = 576i
toont je TV 1080p in de info display dan wordt er geŁpscaled (door Onkyo of de decoder). Naar gelang de aangeboden kwaliteit van het signaal zal er meer of minder rekentijd, voor het upscalen, nodig zijn. Vertraging in het zappen zou eerder aan de gebruikte CI/CI+ cam en het vrijschakelen van de smartcard kunnen liggen.
Praktijk ervaring: officiŽle canaldigitaal CI cam schakelt trager vrij tegenover interne kaartlezer ontvanger of CCcam server (intern kaart delen over cat5e thuis netwerk)

• pvanmegen
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 09-10-2013
Als ik met de tablet de Onkyo app gebruik kan ik zonder problemen muziek streamen naar de Onkyo. De muziek uit mijn NAS wordt probleemloos afgespeeld, evenals ik het via de reciever doe. Als ik echter vanuit windows 7 dit probeer dan gaat het soms wel, soms niet en dan moet de muziek lokaal staan. Heeft er iemand een programma dat wel goed werkt? De app kan ik niet op mijn pc krijgen.

Canon 7D, 400D; Canon 70 - 200 F4 USM IS; 50 1.8 II; Sigma 17 - 70

• Mork_Van_Ork
  • Niet online
quote:
Jan Gruuthuse schreef op maandag 26 december 2011 @ 11:04:
[...]

Meeste zenders zenden uit in
- voor HD = 1080i (bvb Satelliet: NED 1/2/3 HD / 720p (een HD, eins HD, ZDF HD, ...)
- (niet HD) = 576i
toont je TV 1080p in de info display dan wordt er geŁpscaled (door Onkyo of de decoder). Naar gelang de aangeboden kwaliteit van het signaal zal er meer of minder rekentijd, voor het upscalen, nodig zijn. Vertraging in het zappen zou eerder aan de gebruikte CI/CI+ cam en het vrijschakelen van de smartcard kunnen liggen.
Praktijk ervaring: officiŽle canaldigitaal CI cam schakelt trager vrij tegenover interne kaartlezer ontvanger of CCcam server (intern kaart delen over cat5e thuis netwerk)
Ik zou alleen niet weten waarom mijn decoder of de Onlyo een 1080i zou upscalen naar 1080p en de andere resoluties (720p/596) niet. Volgens mij heeft Ziggo echt 1080p voor Ned 1,2,3 en zo trouwens. Maar nu ook nog de Onkyo er tussen zit lijkt er nog vaker upscaling plaats te vinden. Moet nog maar eens goed de instellingen langs, ik kwam er niet zo 1, 2, 3 uit.

Gebruikt niemand verder de NET/vTuner functionaliteit? Echt gigantisch veel zenders, maar alleen jammer dus dat het kiezen van zenders vanuit mijn favorieten dus niet voor alle zenders werkt (Cannot Play! error).

Dus...

• Jan Gruuthuse
  • Registratie: augustus 2009
  • Niet online
Ziggo geven niet aan of dit 1080i of p HD TV is.
https://www.ziggo.nl/#pro...es-over-digitale-tv/hdtv/
volgens ziggo gebruikers: 1080i, staat ook wat van instellingen hier:
http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=35195

• Zeropaid
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 17-04 19:40
Ik heb de s5405 set, bestaande uit een reciever die waarschijnlijk gebasseerd is op de 309.
Ik vraag me af of ik nog upgrade opties heb.
Of kan ik misschien beter meteen een andere reciever kopen mocht ik willen upgraden?

Ik weet niet of focals van 450 per stuk goed gaan werken icm mijn reciever...

• sjaool
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 20:29

sjaool

Every life should have 9 cats

quote:
Mork_Van_Ork schreef op maandag 26 december 2011 @ 16:35:
[...]
Volgens mij heeft Ziggo echt 1080p voor Ned 1,2,3 en zo trouwens.
Nee, in Nederland wordt alleen 1080i gebruikt op de kabel.
1080p is geen standaard voor televisiesignalen, 720p wel maar wordt voor de Nederlandse zenders niet toegepast.

• Exorcist
  • Registratie: maart 2002
  • Niet online

Exorcist

UitdrijvŻrrrr!

Ik zit te kijken naar de Onkyo HT-S6405, met de NR509 versterker en Onkyo 5.1 speakers. Ik vraag me alleen af of de pootjes eraf te halen zijn, daar het ding anders net niet past in ons meubel.

Verder: iemand ervaring met het speakersetje dat erbij zit? Ik ben bookshelfs gewend (Pioneer), en geef meer om surround dan muziek, maar dat hoeft niet te betekenen dat alles gelijk k*t is van dat formaat. Het speakersetje is een SKS-HT648 ( http://www.nl.onkyo.com/en/products/sks-ht648-43281.html ).

En oh ja: als je iets in TrueHD/DTS-HD afspeelt, blijft dat dan ook in het display als dusdanig staan? Op mijn huidige versterker staat er dan alleen HD-AUDIO met daarboven in het klein het TrueHD logo of DTS-HD logo. Ik zie het liever met tekst en dan continu. :+

• FeaR
  • Laatst online: 21:02

FeaR

Moderator Consumentenelektronica

In GoT we trust

quote:
Exorcist schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 15:12:
Ik zit te kijken naar de Onkyo HT-S6405, met de NR509 versterker en Onkyo 5.1 speakers. Ik vraag me alleen af of de pootjes eraf te halen zijn, daar het ding anders net niet past in ons meubel.
Die pootjes zitten er niets voor niets onder. En als het zonder pootjes maar net past dan heeft de receiver zonder pootjes dus maar enkele millimeters ruimte. Receivers worden nu eenmaal warm en hebben airflow nodig. Als je een laag meubel hebt kijk dan liever een een Marantz of Pioneer, die hebben slimline receivers.

PSN-ID: FeaR1986 || Xbox Live Gamertag: FeaR1986

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

UitdrijvŻrrrr!

quote:
FeaR schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 15:14:
[...]

Die pootjes zitten er niets voor niets onder. En als het zonder pootjes maar net past dan heeft de receiver zonder pootjes dus maar enkele millimeters ruimte. Receivers worden nu eenmaal warm en hebben airflow nodig. Als je een laag meubel hebt kijk dan liever een een Marantz of Pioneer, die hebben slimline receivers.
Ik neem dat risico voor lief; ik begrijp de functie van de pootjes, maar dat is mijn vraag niet. Bij mijn huidige zijn ze er ook af, evenals de Pioneer VSX die ik daarvoor had. Niet om het goed te praten ;)

Een slimline zoek ik absoluut niet namelijk.

(overigens : er is te weinig ruimte om de receiver anders te plaatsen. Eenmaal in dat meubel is er aan de bovenkant weldegelijk meer ruimte aanwezig. Ook niet al te veel, maar het ding staat niet strak tegen de randen aan).

Exorcist wijzigde deze reactie 27-12-2011 15:22 (13%)

• Mork_Van_Ork
  • Niet online
quote:
Exorcist schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 15:12:

En oh ja: als je iets in TrueHD/DTS-HD afspeelt, blijft dat dan ook in het display als dusdanig staan? Op mijn huidige versterker staat er dan alleen HD-AUDIO met daarboven in het klein het TrueHD logo of DTS-HD logo. Ik zie het liever met tekst en dan continu. :+
Bij mijn 609 blijft het groot staan in het display, dus zal bij de 509 ook wel zijn.

Dus...

• Dacuuu
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 19:22

Dacuuu

raspberrypihelp.net

Zijn er veel mensen met de Onkyo TX-NR609? Zoals ik hier en daar wat lees in dit topic hebben jullie het er best veel over. Ik heb vanochtend op iBood de Jamo A 102 HCS 6 v besteld, dus er moet een receiver bij komen.

Raspberry Pi Tutorials!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

UitdrijvŻrrrr!

quote:
Mork_Van_Ork schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 19:29:
[...]

Bij mijn 609 blijft het groot staan in het display, dus zal bij de 509 ook wel zijn.
Thx! Besteld :)

• Chris12
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 07-02 14:30
Is een Jamo 210 (200W) subwoofer een goede combi voor een Onkyo NR609 ? Niet dat deze gemakkelijk is op te blazen etc. ?

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

quote:
Chris12 schreef op woensdag 28 december 2011 @ 09:07:
Is een Jamo 210 (200W) subwoofer een goede combi voor een Onkyo NR609 ? Niet dat deze gemakkelijk is op te blazen etc. ?
Het is een actieve subwoofer, die combinatie met de receiver maakt niets uit. Als je wilt kan je een subwoofer van 10.000 euro op een receiver van 100 euro aansluiten. Enige wat de receiver naar de subwoofer stuurt is een signaal, geen vermogen zoals dat bij speakers wel het geval is.

• Chris12
Maar is de subwoofer voldoende voor een huiskamer van 6 bij 5, bij voornamelijk films kijken (en niet de buren teveel tot hinder zijn).
verder stond er bij de specs in pricewatch bij impedantie 22 , wat houd dit in ? (de hoge waarde, ik dacht dat speakers altijd 2/4/6/8 waren)

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

quote:
Chris12 schreef op woensdag 28 december 2011 @ 09:15:
Maar is de subwoofer voldoende voor een huiskamer van 6 bij 5, bij voornamelijk films kijken (en niet de buren teveel tot hinder zijn).
Ervaring met die subwoofer heb ik niet, dus of het voldoende is durf ik niet te zeggen. Dat is over het algemeen ook niet af te lezen aan alleen specificaties. Dat heeft ook met de opbouw van de subwoofer te maken (gesloten, reflex, etc.).
quote:
verder stond er bij de specs in pricewatch bij impedantie 22 , wat houd dit in ? (de hoge waarde, ik dacht dat speakers altijd 2/4/6/8 waren)
De Pricewatch is voor dit soort producten lang niet altijd volledig. Als je op de site van Jamo zelf kijkt en dan bij de specificaties van de SUB 210 dan staat er dat de impedantie 22K is, oftewel 22.000 Ohm. En dit is de ingangsimpedantie van de versterker en niet van de woofer. Dus de site van Jamo geeft een waarde op die je niet veel ziet en Tweakers neemt deze verkeerd over.

Overigens wellicht beter om dit soort vragen in [Speakers] Het Jamo Ervaringen Topic deel 2 te stellen ;)

• Chris12
Ok, ik kende dat topic nog niet.. iig bedankt, ga ik daar even verder kijken!

• Dacuuu

Dacuuu

raspberrypihelp.net

Gisteren dus de Jamo A102HCS6 besteld op iBood. Nu zag ik deze receiver: Onkyo TX-NR609
De 609 is wel een 7.2. Terwijl de Jamo boxen 5.1 zijn. Maar dan heb je natuurlijk wel altijd de mogelijkheid om een paar boxjes van jamo er bij te kopen. en de 609 heeft meer hdmi poorten.
de 609 heeft 160 watt output per kanaal. Dit moet geen probleem zijn voor de jamo boxen?

Raspberry Pi Tutorials!

• AtleX
  • Registratie: maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tweakers abonnee Tweakers abonnementen
Die 160w per kanaal is nogal optimistisch, maar wat je in de praktijk haalt is voldoende voor een bijzonder oncomfortabel luid volume dus daar hoef je je geen zorgen over te maken.

AlexKamsteeg.nl - Automotive Photography

• mngm
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 08:49
Net zoals velen hier gisteren de A102HCS6 besteld en nu ook aan het kijken naar receivers. Vooral dan de TX-NR509 en TX-NR609.
Spotify vind ik een grote plus, maar de 509 krijgt een update hiervoor (http://www.eu.onkyo.com/e...onkyo-products-60339.html).
Dan zie ik niet veel dat de 609 meer heeft dan de 509. Enkel HD upscaling (heb ik niet nodig, alles dat ik aansluit is al HD) en 1 HDMI poort extra (ook niet nodig).
Zijn er nog dingen die ik over het hoofd zie?

• Dacuuu

Dacuuu

raspberrypihelp.net

quote:
AtleX schreef op woensdag 28 december 2011 @ 10:48:
Die 160w per kanaal is nogal optimistisch, maar wat je in de praktijk haalt is voldoende voor een bijzonder oncomfortabel luid volume dus daar hoef je je geen zorgen over te maken.
Het is niet dat ik die perse wil, maar zag het aantal hdmi poorten + de upscaling. Ik wil gewoon de goede kopen zeg maar, niet dat ik er 2 maanden ťťn heb en dan zeg van 'ik had eigenlijk dit en dit wel handig gevonden wat ik nu niet heb'.

Raspberry Pi Tutorials!

• ReinTheMan
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 10:06
quote:
mngm schreef op woensdag 28 december 2011 @ 10:52:
Net zoals velen hier gisteren de A102HCS6 besteld en nu ook aan het kijken naar receivers. Vooral dan de TX-NR509 en TX-NR609.
Spotify vind ik een grote plus, maar de 509 krijgt een update hiervoor (http://www.eu.onkyo.com/e...onkyo-products-60339.html).
Dan zie ik niet veel dat de 609 meer heeft dan de 509. Enkel HD upscaling (heb ik niet nodig, alles dat ik aansluit is al HD) en 1 HDMI poort extra (ook niet nodig).
Zijn er nog dingen die ik over het hoofd zie?
Je vergeet het feit dat de 609 4K resoluties aan kan(de eerste 4K tv's komen eind 2012 uit), en deze 7.2 is, mocht je in de toekomst nog speakers willen toevoegen. Hij is in deze zin meer future-proof dan de 509.

• Dacuuu

Dacuuu

raspberrypihelp.net

quote:
ReinTheMan schreef op woensdag 28 december 2011 @ 12:32:
[...]

Je vergeet het feit dat de 609 4K resoluties aan kan(de eerste 4K tv's komen eind 2012 uit), en deze 7.2 is, mocht je in de toekomst nog speakers willen toevoegen. Hij is in deze zin meer future-proof dan de 509.
Maar hoe zit het dan met het wattage waar AtleX het over had?

Raspberry Pi Tutorials!

• thunder8
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 07:54

thunder8

Het gedonder begint weer.

Dat geldt net zo hard voor de 509. Ook daar zullen de waarden optimistisch zijn. Voor het geringe extra bedrag, zou ik altijd voor een 609 gaan tov een 509. (tenminste, las in deze thread dat het verschil nog iets van 40§ is).

PSN-ID: Thunder8nl

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

quote:
Dacuuu schreef op woensdag 28 december 2011 @ 12:43:
[...]
Maar hoe zit het dan met het wattage waar AtleX het over had?
Vermogen moet je niet op letten. Sowieso niet zoals Onkyo het opgeeft. Die meten bij ťťn kanaal op 6 Ohm en bij 1000 Hz. Vermogen gemeten bij 8 Ohm, op minstens 2 kanalen en bij 20 - 20.000 Hz is een stuk realistischer. Valt wel een stuk lager uit, maar het is wel eerlijk. Helaas zien mensen liever een hoog getal en daarom dat veel merken zo het vermogen laten zien. Sowieso is een paar Watt al voldoende om het gros van de speakers te laten spelen, dus zeker met een simpel setje zoals de Jamo. De TX-NR609 heeft zeker wel pluspunten ten opzichte van de TX-NR509 maar puur voor het vermogen is het geld niet waard.

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

UitdrijvŻrrrr!

Doet Harman Kardon dat wel realistisch opgeven? Vaak zie ik bij HK modellen bijv. 5x30W, hetgeen in schril contrast LIJKT te staan met Pioneers/Onkyos die 5x80W doen of meer.

• fredkroket
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
Vorige maand op jacht geweest naar een NR-509 en uiteindelijk had ik hem ook gekocht bij de MM voor § 294,-. Ik had een aanbetaling gedaan, maar helaas kwam de receiver maar niet binnen.

De verkoper van de MM belde dat ik voor hetzelfde geld een NR-579 mocht ophalen. Sinds een maandje ben ik dus echt een gelukkige eigenaar van een lekker apparaat. Samen met de Jamo S426 HCS 3 Surround Speakerset is het gewoon een heerlijk geluid (moet bekennen dat ik alleen de 2 frontspeakers heb aangesloten, die vond de vrouw al afgrijselijk genoeg).

Helaas heb ik sinds van de week het euvel dat ik geen radiozenders meer kan vinden via vTuner. Ik heb er nog niet echt goed naar gekeken, maar voorheen werkte het vlekkeloos. Zal er van het weekend even naar kijken, misschien dat er met de nieuwe firmware een oplossing is.

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

quote:
Exorcist schreef op woensdag 28 december 2011 @ 13:26:
Doet Harman Kardon dat wel realistisch opgeven? Vaak zie ik bij HK modellen bijv. 5x30W, hetgeen in schril contrast LIJKT te staan met Pioneers/Onkyos die 5x80W doen of meer.
Van Harman Kardon was bekend dat ze altijd opgaven hoeveel er sowieso geleverd kon worden. Of dat nu nog steeds zo is durf ik niet te zeggen, maar als ze nog steeds met dingen als 5 x 30 Watt komen dan zal dat wel zo zijn. Naar mijn inziens de beste en eerlijkste manier om vermogen aan te geven. Alleen is 30 Watt voor een gemiddelde consument weinig en koopt dat merk dan niet.

En met Pioneer en Onkyo (en Sony) tegenover Harman Kardon heb je dus meteen twee uitersten te pakken: maximaal vermogen bij ťťn kanaal op 1000 Hz tegenover minimale vermogen op meerdere kanalen en een groter bereik.

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

UitdrijvŻrrrr!

quote:
fredkroket schreef op woensdag 28 december 2011 @ 13:43:

Helaas heb ik sinds van de week het euvel dat ik geen radiozenders meer kan vinden via vTuner. Ik heb er nog niet echt goed naar gekeken, maar voorheen werkte het vlekkeloos. Zal er van het weekend even naar kijken, misschien dat er met de nieuwe firmware een oplossing is.
Als je in dit topic zoekt op vtuner, ben je blijkbaar niet de enige..
quote:
FeaR schreef op woensdag 28 december 2011 @ 13:53:
[...]

Van Harman Kardon was bekend dat ze altijd opgaven hoeveel er sowieso geleverd kon worden. Of dat nu nog steeds zo is durf ik niet te zeggen, maar als ze nog steeds met dingen als 5 x 30 Watt komen dan zal dat wel zo zijn. Naar mijn inziens de beste en eerlijkste manier om vermogen aan te geven. Alleen is 30 Watt voor een gemiddelde consument weinig en koopt dat merk dan niet.

En met Pioneer en Onkyo (en Sony) tegenover Harman Kardon heb je dus meteen twee uitersten te pakken: maximaal vermogen bij ťťn kanaal op 1000 Hz tegenover minimale vermogen op meerdere kanalen en een groter bereik.
Ja, dat is eigenlijk kwalijk. Maar kwalijker is dat de meesten toch geen idee hebben hoe en wat, die RMS en PMPO niet eens van elkaar kunnen onderscheiden.

Exorcist wijzigde deze reactie 28-12-2011 14:03 (48%)

• mike123
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 18-04 23:18
Ik heb begin van de week een facebook account aangemaakt om gebruik te maken van Spotify op mijn Onkyo TX-NR 509. Heb ook meteen op de site van Spotify mijn account om laten zetten naar een gebruikersnaam die de Onkyo ook snapt omdat je met de facebook inloggegevens niet kan inloggen via de Onkyo.
Het heeft 3 dagen gewerkt en nu kan ik niet meer inloggen met mijn Spotify account via de Onkyo.
Iemand die dit probleem ook heeft. Ik kan met dezelfde gegevens wel inloggen op de site van Spotify.
Spotify account is de gratis versie met reclame.
Tis niet zo'n grote ramp maar is wel leuk als het gewoon werkt.

Een ander probleem wat ik heb gehad is dat als ik ga (ging) zoeken naar een artiest in Spotify via mijn Galaxy S en ik vond het lang duren en drukte op de back toets, dan kreeg ik na de tijd geen verbinding meer met de Onkyo. Met geen 1 apparaat wat via het netwerk werkt.
Nadat de Onkyo 1 minuut spanningsloos was geweest kreeg ik opnieuw weer verbinding en werkte het weer normaal.
Iemand enig idee hoe dit komt?

• thunder8

thunder8

Denk dat je 3 dagen geluk hebt gehad. Met het gratis account kan je namelijk niet streamen naar apparatuur anders dan je PC. Daarvoor heb je een betaald spotify premium account voor nodig.

link 1 (Laatste optie:Play Spotify through music systems) resulteert in link 2 --->
link 2

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

quote:
Exorcist schreef op woensdag 28 december 2011 @ 14:03:
[...]
Ja, dat is eigenlijk kwalijk. Maar kwalijker is dat de meesten toch geen idee hebben hoe en wat, die RMS en PMPO niet eens van elkaar kunnen onderscheiden.
PMPO is ook zo'n term waar je niets aan hebt, piekvermogen voor wellicht 0,001 seconde. Maar idem met de THD van sommige setjes. Geven ze netjes het vermogen op bij meerdere kanalen, over een groot bereik (dus niet alleen bij 1000 Hz), maar dan wel bij 10% THD... Gemiddelde consument weet niet wat het THD inhoudt en gaat er toch voor.

• Mork_Van_Ork
  • Niet online
quote:
fredkroket schreef op woensdag 28 december 2011 @ 13:43:

Ik heb dit probleem: (enkele posts boven deze)
---
Hebben jullie ook dat je favoriete vTuner zenders niet meer laden na 1 keer geluisterd te hebben? Ik krijg dan steeds Cannot play! te zien, maar als ik de zender opnieuw op zoek met Search, dan speelt hij hem gewoon weer af. Alleen vanuit mijn Favorieten speelt hij sommige zenders nooit meer, anderen weer wel.
---

Dus misschien als je je zenders handmatig zoekt, dat hij het dan wel weer doet?

Ik heb nu overigens ook de laatste firmware gedownload en daarna niet meer getest, dus moet even opnieuw kijken.

Dus...

• mike123
quote:
thunder8 schreef op woensdag 28 december 2011 @ 15:50:
Denk dat je 3 dagen geluk hebt gehad. Met het gratis account kan je namelijk niet streamen naar apparatuur anders dan je PC. Daarvoor heb je een betaald spotify premium account voor nodig.

link 1 (Laatste optie:Play Spotify through music systems) resulteert in link 2 --->
link 2
Ik denk ook dat dat het is. Na alles nog eens goed te hebben doorgenomen. Volgens mij heb ik ook gelezen dat je eerst 48 uur de tijd hebt op alle apparaten en dat je daarna alleen nog maar het gratis account op je pc kan gebruiken.

• mngm
Je krijgt in het begin inderdaad een 'gratis' premium account. Vanaf als deze vervalt zal het wss niet meer werken op de Onkyo. Je zult dus een premium account moeten aanschaffen als je er van gebruik wilt blijven maken.

Als ik een onkyo koop, ga ik hem in mijn nieuw tv meubel zetten. Ik vrees echter dat er te weinig airflow zal zijn om de warmte af te voeren. Ik ben dus van plan om achteraan in het meubel een verluchtingsgat te maken waar ik een 120mm pc fan zal bevestigen. Hiervoor ik natuurlijk 12V nodig. Is er een manier om dit af te tappen van de receiver (509/609)?
Ik kan natuurlijk met een simpele adapter werken en die rechtstreeks in het stroomnet pluggen, maar ik wil graag dat de fan enkel aangaat als de receiver aan staat (of eventueel als een bepaalde temperatuur bereikt wordt)

mngm wijzigde deze reactie 28-12-2011 19:58 (16%)

• Hoodlum77
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 11-04 10:35
Ik heb al een tijd, naar grote tevredenheid, een Onkyo 608.
Hierop heb ik 2 xbox360, een TVIX6500 en een humax settopbox aangesloten via HDMI.
Er gaat 1 hdmi kabel van de receiver naar mijn TV.

Alles werkt zoals het moet.
Nu hebben de kinderen van de kerstman een Wii gekregen.

Deze wil ik uiteraard ook via de 608 aansluiten, ik krijg dit niet voor elkaar.

Ik heb een component kabel gekocht en aangesloten op in1, geluid in game (rood wit tulp). Daarna de in het menu Game toegewezen aan comp1. Zodra ik de receiver op game zet krijg ik groen/zwart flikkerend beeld.

Meerdere inputs geprobeerd en ook aan verschillende knoppen toegewezen(tv/cab/sat etc) allemaal zelfde resultaat. Wii rechtstreeks op de TV via component en het beeld op 480p gezet. Weer terug op de receiver zelfde probleem.

Al 2 dagen aan het googlen, maar kom er neit uit. De TV is een samsung 42Q7h (oud beessie) kan dit een handshake issue zijn?

Hopelijk heeft iemand een idee.

Asus A8R MVP Radeon X200 - AMD Opteron 146 - Sapphire GTO2 - Corsair XMS 3200 c2 - 2x WD caviar Sata2 raid0

• Mork_Van_Ork
  • Niet online
quote:
Hoodlum77 schreef op woensdag 28 december 2011 @ 20:45:
Ik heb al een tijd, naar grote tevredenheid, een Onkyo 608.
Hierop heb ik 2 xbox360, een TVIX6500 en een humax settopbox aangesloten via HDMI.
Er gaat 1 hdmi kabel van de receiver naar mijn TV.

Alles werkt zoals het moet.
Nu hebben de kinderen van de kerstman een Wii gekregen.

Deze wil ik uiteraard ook via de 608 aansluiten, ik krijg dit niet voor elkaar.

Ik heb een component kabel gekocht en aangesloten op in1, geluid in game (rood wit tulp). Daarna de in het menu Game toegewezen aan comp1. Zodra ik de receiver op game zet krijg ik groen/zwart flikkerend beeld.

Meerdere inputs geprobeerd en ook aan verschillende knoppen toegewezen(tv/cab/sat etc) allemaal zelfde resultaat. Wii rechtstreeks op de TV via component en het beeld op 480p gezet. Weer terug op de receiver zelfde probleem.

Al 2 dagen aan het googlen, maar kom er neit uit. De TV is een samsung 42Q7h (oud beessie) kan dit een handshake issue zijn?

Hopelijk heeft iemand een idee.
Ik weet het niet zeker, maar misschien is dit het probleem:

Ik ken component als 5 stekkers, 2 audio en 3 beeld. Misschien kan jouw versterker alleen inkomende HDMI bronnen doorgeven aan de HDMI out, maar niet component. Dan zou je dus je beeldstekkers (rood, groen,blauw) naar je tv moeten trekken, als die componentingangen heeft dan. De audio kan je dan aan je versterker laten hangen.

Dus...

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

quote:
Mork_Van_Ork schreef op woensdag 28 december 2011 @ 20:57:
[...]Ik ken component als 5 stekkers, 2 audio en 3 beeld.
Component is alleen beeld, die twee RCA voor audio horen er niet bij.
quote:
Misschien kan jouw versterker alleen inkomende HDMI bronnen doorgeven aan de HDMI out, maar niet component.
Analoog naar Digitaal converting was er vanaf de TX-SR508, daar mag het probleem dus niet zitten.

• JoMi
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 29-01 20:19
Ik heb sinds vorige week mijn nieuwe TX NR-609 geÔnstalleerd en er een set 5.1 Jamo's S426 HCS 3 op aangesloten.
Dus in de Attema plintgoten veel kabels getrokken en tevens twee boxen voor zone 2 aangesloten om die voornamelijk voor gebruik met de tuner te benutten.
De Jamo set werkt perfect maar uit de zone 2 krijg ik geen geluid terwijl ik in de setup bij 'speaker settings' in 'Powered zone 2' 'ja' ingevuld heb.
Vlak bij de boxen hoor je iets van radiogeluid maar draaien aan de volumeknop veroorzaakt geen verandering.
Ik heb ijverig in de 87 (!!) bladzijden van de gebruiksaanwijzing zitten spitten en ook meerdere settings geprobeerd maar het blijft in zone 2 (te) stil..........
Wat kijk ik over het hoofd of doe ik niet goed?
Graag advies/tips van ervaren gebruikers.

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Wel een analoge bron aangesloten? Zone 2 kan alleen audio weergeven welke via een analoge weg binnen is gekomen, digitaal wordt niet doorgestuurd.

• JoMi
quote:
FeaR schreef op woensdag 28 december 2011 @ 21:51:
Wel een analoge bron aangesloten? Zone 2 kan alleen audio weergeven welke via een analoge weg binnen is gekomen, digitaal wordt niet doorgestuurd.
Ik wil die zone 2 in hoofdzaak gebruiken tezamen met de radio-tuner functie en dat is bij Ziggo bij mijn weten een analoge bron.

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

UitdrijvŻrrrr!

quote:
JoMi schreef op woensdag 28 december 2011 @ 22:30:
[...]

Ik wil die zone 2 in hoofdzaak gebruiken tezamen met de radio-tuner functie en dat is bij Ziggo bij mijn weten een analoge bron.
Het komt digitaal binnen, dan zou je FM moeten proberen.

• Ivanzoomski
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 04-08-2013
quote:
pvanmegen schreef op maandag 26 december 2011 @ 13:47:
Als ik met de tablet de Onkyo app gebruik kan ik zonder problemen muziek streamen naar de Onkyo. De muziek uit mijn NAS wordt probleemloos afgespeeld, evenals ik het via de reciever doe. Als ik echter vanuit windows 7 dit probeer dan gaat het soms wel, soms niet en dan moet de muziek lokaal staan. Heeft er iemand een programma dat wel goed werkt? De app kan ik niet op mijn pc krijgen.
Via WMP 12 kan ik wel eenvoudig streamen naar de 609 via het netwerk mits de tracks lokaal staan. Streamen vanaf een andere pc op het netwerk werkt bij mij alleen als ik in WMP 12 de mediabibliotheek van die andere pc benader. Dan werkt de 'Play To / Afspelen Met' functie wel.

• pvanmegen
quote:
Ivanzoomski schreef op woensdag 28 december 2011 @ 22:56:
[...]

Via WMP 12 kan ik wel eenvoudig streamen naar de 609 via het netwerk mits de tracks lokaal staan. Streamen vanaf een andere pc op het netwerk werkt bij mij alleen als ik in WMP 12 de mediabibliotheek van die andere pc benader. Dan werkt de 'Play To / Afspelen Met' functie wel.
Thanx voor je antwoord. Bij mij werken lokale files meestal, om een of andere reden ook niet altijd. Ik heb geprobeerd de twonkyserver die op de homeserver draait als mediabibliotheek te selecteren en dan af te spelen maar dan doet hij het ook niet. Ook Twonkymanager doet dit overigens niet. Vreemde is dat het met de Onkyo-app op de SG2 het simpel en zonder problemen wel werkt. Er moet toch iets zijn waarmee dit werkt, anders vind ik het DLNA certified label ook niet veel waarde hebben....

• mike123
quote:
mngm schreef op woensdag 28 december 2011 @ 19:53:
Je krijgt in het begin inderdaad een 'gratis' premium account. Vanaf als deze vervalt zal het wss niet meer werken op de Onkyo. Je zult dus een premium account moeten aanschaffen als je er van gebruik wilt blijven maken.

Dan weet ik in iedergeval dat het daar echt aan ligt en maak ik mij verder niet meer druk, was ik toch al niet van plan ;) .
Dan luister ik wel naar mijn eigen muziek en via de webradio's.

Als ik een onkyo koop, ga ik hem in mijn nieuw tv meubel zetten. Ik vrees echter dat er te weinig airflow zal zijn om de warmte af te voeren. Ik ben dus van plan om achteraan in het meubel een verluchtingsgat te maken waar ik een 120mm pc fan zal bevestigen. Hiervoor ik natuurlijk 12V nodig. Is er een manier om dit af te tappen van de receiver (509/609)?
Ik kan natuurlijk met een simpele adapter werken en die rechtstreeks in het stroomnet pluggen, maar ik wil graag dat de fan enkel aangaat als de receiver aan staat (of eventueel als een bepaalde temperatuur bereikt wordt)
Kan je niet een stekkerdoos gebruiken met master/slave ? Zodra je de Onkyo aanzet dat de andere contacten ook ingeschakeld worden. Je stopt dan in 1 van die contacten de adapter met de voeding voor de ventilator.
bv bij Conrad of Popelectronics. Met de 2e link heb ik geen ervaring, het is meer bedoeld als voorbeeld.

• fredkroket
  • Niet online
quote:
Mork_Van_Ork schreef op woensdag 28 december 2011 @ 17:05:
[...]

Ik heb dit probleem: (enkele posts boven deze)
---
---

Dus misschien als je je zenders handmatig zoekt, dat hij het dan wel weer doet?

Ik heb nu overigens ook de laatste firmware gedownload en daarna niet meer getest, dus moet even opnieuw kijken.
Gisteravond nog eens rustig ervoor gaan zitten, maar het werkte weer helemaal naar behoren! Ik had nog niet de laatste firmware, maar het lijkt erop dat de "server" waar de zenderlijst vandaan werd gehaald voor mijn 579 gewoon even niet bereikbsaar is geweest.

• JoMi
quote:
Exorcist schreef op woensdag 28 december 2011 @ 22:36:
[...]

Het komt digitaal binnen, dan zou je FM moeten proberen.
Volgens mij komt het digitaal en analoog binnen en ik kan op de TX NR 609 op de FM tuner slechts in frequenties afstemmen.
En dat is zover mij bekend een analoge bron.
Ergens in de gebruiksaanwijzing meen ik gelezen te hebben dat je voor digitale ontvangst ook een DAB tuner moet aanschaffen.
Ik heb in mijn geval het idee dat ik een instelling over het hoofd zie, temeer omdat de volumeregeling bij het gebruik van zone 2 ook niet functioneert.
De grote vraag is natuurlijk wat dat nu is...............

• thunder8

thunder8

quote:
JoMi schreef op woensdag 28 december 2011 @ 21:43:
Ik heb sinds vorige week mijn nieuwe TX NR-609 geÔnstalleerd en er een set 5.1 Jamo's S426 HCS 3 op aangesloten.
Dus in de Attema plintgoten veel kabels getrokken en tevens twee boxen voor zone 2 aangesloten om die voornamelijk voor gebruik met de tuner te benutten.
De Jamo set werkt perfect maar uit de zone 2 krijg ik geen geluid terwijl ik in de setup bij 'speaker settings' in 'Powered zone 2' 'ja' ingevuld heb.
Vlak bij de boxen hoor je iets van radiogeluid maar draaien aan de volumeknop veroorzaakt geen verandering.
Ik heb ijverig in de 87 (!!) bladzijden van de gebruiksaanwijzing zitten spitten en ook meerdere settings geprobeerd maar het blijft in zone 2 (te) stil..........
Wat kijk ik over het hoofd of doe ik niet goed?
Graag advies/tips van ervaren gebruikers.
Is het niet dat Powered Zone 2 betekend dat je speakers aansluit met eigen versterking? Daar je wel geluid hebt, maar dat het erg zacht is en dat volume wijzigingen niet meegenomen worden. Dit lijkt me duidelijk als je boxen met eigen versterking hebt, want dat zou je daar ook pas het volume willen aanpassen.

• JoMi
quote:
thunder8 schreef op donderdag 29 december 2011 @ 09:22:
[...]

Is het niet dat Powered Zone 2 betekend dat je speakers aansluit met eigen versterking? Daar je wel geluid hebt, maar dat het erg zacht is en dat volume wijzigingen niet meegenomen worden. Dit lijkt me duidelijk als je boxen met eigen versterking hebt, want dat zou je daar ook pas het volume willen aanpassen.
Bedankt voor het meedenken.
Als ik Powered Zone 2 op No zet dan geven de twee boxen zelfs dat beetje geluid niet meer door.
Ik meen dat je Powered Zone 2 moet interpreteren dat dan de versterking uit de 609 komt.
Voor het gebruiken van een aparte versterker moet je volgens mij de andere uitgang voor zone 2 onder line-out benutten.

• Sh0ckTr00per
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 19:11
quote:
mngm schreef op woensdag 28 december 2011 @ 19:53:
Ik was in het begin ook een beetje huiverig voor de warmteontwikkeling (509). Bij mij staat hij in een dressoir waar 1 gat aan de achterkant zit voor de kabels. Maar echt heel warm wordt het niet in de kast. Eerder aangenaam :)

• mngm
quote:
Sh0ckTr00per schreef op donderdag 29 december 2011 @ 10:12:
[...]

Ik was in het begin ook een beetje huiverig voor de warmteontwikkeling (509). Bij mij staat hij in een dressoir waar 1 gat aan de achterkant zit voor de kabels. Maar echt heel warm wordt het niet in de kast. Eerder aangenaam :)
Ik kan het natuurlijk altijd proberen, er zit waarschijnlijk wel een beveiliging in tegen hoge temperaturen waardoor hij zichzelf uitzet? Als die beveiliging opspringt weet ik dat ik meer koeling moet voorzien :)

• AtleX
  • Registratie: maart 2003
  • Niet online

AtleX

Mijn 509 staat ook in mijn tv meubel en dat gaat prima. :) Links en rechts heb ik een halve cm over, maar daar zitten toch geen ventilatiegaten. Bovenaan is er ongeveer 4 centimeter ruimte en achterin heb ik met een gatenzaag twee 100mm gaten gemaakt voor kabeldoorvoer.

Ik gebruik mijn reciever met twee Wharfedale's Diamond 10.1 en een actieve sub en dan voornamelijk op lage volumes. De warmteontwikkeling zal bij mij dus minder zijn dan bij iemand die wel een volledige 5.1 set heeft en op hogere volumes speelt.

AlexKamsteeg.nl - Automotive Photography

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

quote:
JoMi schreef op woensdag 28 december 2011 @ 22:30:
[...]
Sluit eens een analoge bron (dus met twee maal RCA) aan op de Onkyo en hoor dan of er muziek uit de speakers van Zone 2 komt. Als er dan wel geluid is zal er toch iets met de radio zijn dat die niet naar Zone 2 gaat. Geeft ook het apparaat wat je analoog aan hebt gesloten geen geluid dan is er iets mis met de Zone 2.

• thunder8

thunder8

quote:
JoMi schreef op donderdag 29 december 2011 @ 09:50:
[...]

Bedankt voor het meedenken.
Als ik Powered Zone 2 op No zet dan geven de twee boxen zelfs dat beetje geluid niet meer door.
Ik meen dat je Powered Zone 2 moet interpreteren dat dan de versterking uit de 609 komt.
Voor het gebruiken van een aparte versterker moet je volgens mij de andere uitgang voor zone 2 onder line-out benutten.
Ok, was ook een gok. :) Ik gebruik het zelf (nog) niet, dus had me er nog niet echt in verdiept. Heb er al eens aan zitten denken een paar watervaste speakers erop aan te sluiten zodat ik van muziek kan genieten tijdens het douchen. :9~

• Hoodlum77
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 11-04 10:35
quote:
FeaR schreef op woensdag 28 december 2011 @ 21:05:
[...]

Component is alleen beeld, die twee RCA voor audio horen er niet bij.

[...]

Analoog naar Digitaal converting was er vanaf de TX-SR508, daar mag het probleem dus niet zitten.
Dit zou volgens het boekje moeten werken, maar krijg ik dus niet voor elkaar. Vandaag de component out ook maar even aangesloten op mijn TV en dan werkt het wel.

Alle kabels zijn ingevreest in de muur. Heb bijna 5 meter component nodig om dit aan te sluiten. Heb ik du niet zo zin in :(

Iemand nog een idee?

Asus A8R MVP Radeon X200 - AMD Opteron 146 - Sapphire GTO2 - Corsair XMS 3200 c2 - 2x WD caviar Sata2 raid0

• Koelie73
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 04-04 13:17
Ik wil mijn 11 jaar oude Onkyo 777 (die het nog steeds prima doet!) nu toch eens vervangen door een modern model met hdmi. Ik zie nu wat aanbiedingen langskomen voor de 609 onder 400 euro en gezien de specs en reviews lijkt me dit een goede keuze. Wat ik nergens terug kan vinden is of de 609 ook een feature heeft om muziek via een 5 channel stereo mode uit alle 5 (of 7) surroundspeakers te laten horen. Dus geen surroundoptie, maar gewoon muziek uit alle speakers om de ruimte te 'vullen'. Mijn oude 777 had die mogelijkheid en eigenlijk maak ik er bij het afspelen van muziek altijd gebruik van. Op de 777 heet die functie 5CH Stereo. Heeft de 609 dat ook?

Ik gebruik nu itunes met Airport Express om muziek naar de 'remote speakers'' aan de Onkyo 777 te sturen. Kan dit met de 609 ook via de netwerkaansluiting (met itunes)?

• JoMi
quote:
FeaR schreef op donderdag 29 december 2011 @ 10:49:
[...]

Sluit eens een analoge bron (dus met twee maal RCA) aan op de Onkyo en hoor dan of er muziek uit de speakers van Zone 2 komt. Als er dan wel geluid is zal er toch iets met de radio zijn dat die niet naar Zone 2 gaat. Geeft ook het apparaat wat je analoog aan hebt gesloten geen geluid dan is er iets mis met de Zone 2.
Het geluid van de TV met de RCA stekkers aangesloten, maar dat geeft geen ander resultaat.
Als je dicht bij de boxen van zone 2 luistert hoor je zachtjes het geluid van de TV.
En de volumeregelaar doet nog steeds niet mee.
In eerste instantie ga ik er ook nu nog van uit dat ik iets in de setup nog niet goed heb staan.
Wie helpt mij verder?

• pvanmegen
quote:
Koelie73 schreef op donderdag 29 december 2011 @ 20:03:
Wat ik nergens terug kan vinden is of de 609 ook een feature heeft om muziek via een 5 channel stereo mode uit alle 5 (of 7) surroundspeakers te laten horen. Dus geen surroundoptie, maar gewoon muziek uit alle speakers om de ruimte te 'vullen'. Mijn oude 777 had die mogelijkheid en eigenlijk maak ik er bij het afspelen van muziek altijd gebruik van. Op de 777 heet die functie 5CH Stereo. Heeft de 609 dat ook?
De Onkyo kan dat, geen enkel probleem. Maar ik zat me dat toevallig deze week af te vragen.
Ze noemen het all channel stereo maar dat kan toch eigenlijk niet, stereo is toch 2 speakers? Ik zou ook niet weten hoe ze het moeten noemen maar ik vroeg het me gewoon af.

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

UitdrijvŻrrrr!

Mn 509 werkt helemaal prima, en de Onkyo speakerset is zoveel beter dan wat ik had..

Onkyo app voor Android werkt ook vlekkeloos, maar hoe zoek ik specifiek 1 nummer? Ik heb het fredkroket zien doen op zijn 579, maar hij werkte volgens mij direct op zijn NAS en ik werk met PlayStation Media Server of TVersity die beiden op mijn (2008 R2) server geÔnstalleerd staan.

Ik vertel mijn vriendin de Onkyo app te downloaden voor haar Galaxy Tab en Desire HD. Had ik niet moeten doen. Zonder verdere uitleg streamt ze via mijn DLNA servers Dirk Scheele kinderliedjes. Mooi!

Exorcist wijzigde deze reactie 29-12-2011 23:31 (21%)

• Ken1984
  • Laatst online: 30-12-2011
Nog altijd hetzelfde probleem...PS3 en Cable/SAT box (Telenet BelgiŽ) aangesloten via HDMI op de 609. HDMI out naar TV (Panasonic G42 Plasma). Krijg irritant vaak een eenmalige flikkering (beeld slaat precies door). Zou ik mijn HDMI kabels, goedkope HAMA's moeten vervangen of aan wat kan dit liggen?

• fredkroket
  • Niet online
quote:
Exorcist schreef op donderdag 29 december 2011 @ 23:12:
Mn 509 werkt helemaal prima, en de Onkyo speakerset is zoveel beter dan wat ik had..

Onkyo app voor Android werkt ook vlekkeloos, maar hoe zoek ik specifiek 1 nummer? Ik heb het fredkroket zien doen op zijn 579, maar hij werkte volgens mij direct op zijn NAS en ik werk met PlayStation Media Server of TVersity die beiden op mijn (2008 R2) server geÔnstalleerd staan.

Ik vertel mijn vriendin de Onkyo app te downloaden voor haar Galaxy Tab en Desire HD. Had ik niet moeten doen. Zonder verdere uitleg streamt ze via mijn DLNA servers Dirk Scheele kinderliedjes. Mooi!
Denk dat je het verkeerd gezien hebt... Denk gewoon dat mijn muziek op mijn Synology beter geordend is :).

• Mork_Van_Ork
  • Niet online
quote:
Koelie73 schreef op donderdag 29 december 2011 @ 20:03:
Ik wil mijn 11 jaar oude Onkyo 777 (die het nog steeds prima doet!) nu toch eens vervangen door een modern model met hdmi. Ik zie nu wat aanbiedingen langskomen voor de 609 onder 400 euro en gezien de specs en reviews lijkt me dit een goede keuze. Wat ik nergens terug kan vinden is of de 609 ook een feature heeft om muziek via een 5 channel stereo mode uit alle 5 (of 7) surroundspeakers te laten horen. Dus geen surroundoptie, maar gewoon muziek uit alle speakers om de ruimte te 'vullen'. Mijn oude 777 had die mogelijkheid en eigenlijk maak ik er bij het afspelen van muziek altijd gebruik van. Op de 777 heet die functie 5CH Stereo. Heeft de 609 dat ook?
Zoals hierboven ook al is gezegd, dat kan inderdaad met de optie 'All channel stereo'. De linker front + surround krijgen beide hetzelfde signaal, en de rechter front en surround het andere stereo signaal. Wat de center precies doet, weet ik niet eerlijk gezegd :P

Dus...

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

UitdrijvŻrrrr!

Fraai. Mijn HTPC en PS3 hebben af en toe verlies van beeld en geluid (of spikkels/artifacts), ook na wissel van HDMI kabel op de PS3. Kan zijn dat deze van hetzelfde "merk" zijn, maar dan nog; met mijn oude Samsung HDMI versterker had ik hier totaal geen last van. Of ik mis iets.

Exorcist wijzigde deze reactie 30-12-2011 20:12 (4%)

• pberchum
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 26-01 18:01
Ik overweeg een Onkyo NR579 aan te schaffen, maar ik heb geen zin in gezeur met mijn UPC Cisco HDDVR.
Heb je ondertussen dit probleem opgelost?
quote:
ReinBijlsma schreef op maandag 16 mei 2011 @ 15:09:
[...]

Ik heb een beetje een probleem wat hier op lijkt:

Mijn UPC Media HD is met de HDMI-kabel aangesloten op de CableSat ingang van mijn TX-NR609, die weer met HDMI naar de TV gaat.
Daarnaast nog een Sony DVR/HD op de DVR-ingang aangesloten en een Playstation 3 op de BR/DVD ingang.
TV of BD/DVD kijken via de laatste twee apparaten geeft geen problemen.

Wil ik echter TV kijken vanaf de UPC-box dan is er kort beeld, de TV schakelt keurig naar de HDMI-1 ingang maar daarna wordt het scherm zwart en geeft de receiver aan dat er geen signaal binnenkomt. Vervolgens is er weer even kort beeld en daarna herhaling van het voorgaande,
Ook als de receiver is uitgeschakeld en ik dus alleen de TV gebruik om de UPC te bekijken, doet zich dit probleem voor.
Het lijkt dus of er met de signaaldoorvoer in de receiver iets niet in orde is. Ik heb ook al andere ingangen geprobeerd.

• fredkroket
  • Niet online
quote:
Exorcist schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 20:01:
Fraai. Mijn HTPC en PS3 hebben af en toe verlies van beeld en geluid (of spikkels/artifacts), ook na wissel van HDMI kabel op de PS3. Kan zijn dat deze van hetzelfde "merk" zijn, maar dan nog; met mijn oude Samsung HDMI versterker had ik hier totaal geen last van. Of ik mis iets.
Ik gebruik zelf de kabels van de Action (@ § 1,79) en mij is niets opgevallen. Ik weet niet hoe opvallend ik het me moet voorstellen?

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

UitdrijvŻrrrr!

quote:
fredkroket schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 07:47:
[...]

Ik gebruik zelf de kabels van de Action (@ § 1,79) en mij is niets opgevallen. Ik weet niet hoe opvallend ik het me moet voorstellen?
Ik gebruik ook die kabels (en nog andere geprobeerd), maar het is vrij opvallend. Beeld valt simpelweg weg, of er zitten andere nukkigheden in zoals dat het geluid wegvalt maar het beeld weer niet. Ga een iets ander kabeltje online kopen, weet het anders ook niet. Jij hebt een slimline, misschien dat dat HDMI-wise nog iets uitmaakt..

Probleem LIJKT opgelost; deep colour uitgezet. Ook leek het te helpen dat ik eerst een spel start om daarna naar het dashboard te gaan.

Exorcist wijzigde deze reactie 31-12-2011 14:01 (10%)

• Ivanzoomski
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 04-08-2013
quote:
pvanmegen schreef op woensdag 28 december 2011 @ 23:28:
[...]

Thanx voor je antwoord. Bij mij werken lokale files meestal, om een of andere reden ook niet altijd. Ik heb geprobeerd de twonkyserver die op de homeserver draait als mediabibliotheek te selecteren en dan af te spelen maar dan doet hij het ook niet. Ook Twonkymanager doet dit overigens niet. Vreemde is dat het met de Onkyo-app op de SG2 het simpel en zonder problemen wel werkt. Er moet toch iets zijn waarmee dit werkt, anders vind ik het DLNA certified label ook niet veel waarde hebben....
DLNA lijkt nog in de kinderschoenen te staan hoewel dat natuurlijk niet zo is. Maar het is dus wel werkend te krijgen met de mediabibliotheek van WMP 12, ook via het netwerk.

Ik zit er wel aan te denken om toch maar een Spotify Premium te nemen. Dat schijnt wel goed te werken en vervangt dan de andere mediaspelers.

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

UitdrijvŻrrrr!

Vraag:

Mijn Onkyo zit nu "vol" met HDMI apparaten. De PS3, 360, HTPC en Cisco decoder zijn aangesloten.
Nu wil ik tzt een Onkyo Blu-ray speler kopen en uiteraard HDMI aansluiten.

Nu dit niet meer kan op de versterker, dacht ik dat ARC wellicht een mogelijkheid hierin was. Als ik de Onkyo BR speler aansluit middels HDMI op een andere poort van mijn TV, kan het geluid dan via de ARC poort van mijn TV weer naar de Onkyo, of zie ik dit totaal verkeerd?

Momenteel is de Onkyo dus op de ARC poort van mijn TV verbonden.

• strompel
  • Laatst online: 18-04 19:33
volgens mij kan dit wel, maar is misschien makkelijk uit te proberen door even de ps3 aan te sluiten op de tv.

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

UitdrijvŻrrrr!

quote:
strompel schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 15:03:
volgens mij kan dit wel, maar is misschien makkelijk uit te proberen door even de ps3 aan te sluiten op de tv.
Slim 8)7 , had ik zelf kunnen bedenken. Thanks, ga het zo even proberen.

• strompel
  • Laatst online: 18-04 19:33
quote:
Exorcist schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 15:06:
[...]

Slim 8)7 , had ik zelf kunnen bedenken. Thanks, ga het zo even proberen.
het is volgens mij ook aan te raden de ps3 rechtstreeks op de tv aan te sluiten als je online gamed in verband met eventuele lag, ik heb de ps3 met hdmi verbonden aan de tv en optisch aan de receiver

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

quote:
Exorcist schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 14:10:
Nu dit niet meer kan op de versterker, dacht ik dat ARC wellicht een mogelijkheid hierin was. Als ik de Onkyo BR speler aansluit middels HDMI op een andere poort van mijn TV, kan het geluid dan via de ARC poort van mijn TV weer naar de Onkyo, of zie ik dit totaal verkeerd?
Kan, maar ik zou niet de Blu-rayspeler op de TV aansluiten. Aan HDMI ARC zitten wat nadelen verbonden. Zo worden niet alle audiosignalen door HDMI ARC gevoerd. Je kan dus beter een apparaat als een Digitale Decoder aansluiten. Zeker omdat een Blu-rayspeler DTS HD en Dolby TrueHD zal doen en dat ga je via HDMI ARC niet krijgen. Een Digitale Decoder doet dat niet en zou daarom mijn keuze zijn.
quote:
strompel schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 15:12:
[...]
het is volgens mij ook aan te raden de ps3 rechtstreeks op de tv aan te sluiten als je online gamed in verband met eventuele lag, ik heb de ps3 met hdmi verbonden aan de tv en optisch aan de receiver
De lag die de receiver zal geven is te verwaarlozen. De inputlag van de TV zal groter zijn. De PS3 (of een andere console) eerst via de receiver mag ook geen probleem zijn.

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

UitdrijvŻrrrr!

quote:
FeaR schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 15:17:
[...]

Kan, maar ik zou niet de Blu-rayspeler op de TV aansluiten. Aan HDMI ARC zitten wat nadelen verbonden. Zo worden niet alle audiosignalen door HDMI ARC gevoerd. Je kan dus beter een apparaat als een Digitale Decoder aansluiten. Zeker omdat een Blu-rayspeler DTS HD en Dolby TrueHD zal doen en dat ga je via HDMI ARC niet krijgen. Een Digitale Decoder doet dat niet en zou daarom mijn keuze zijn.

[...]

De lag die de receiver zal geven is te verwaarlozen. De inputlag van de TV zal groter zijn. De PS3 (of een andere console) eerst via de receiver mag ook geen probleem zijn.
Bedankt voor de tip, dan zal het inderdaad de decoder worden die anders zal worden aangesloten, daar DTS-HD MA en Dolby TrueHD "vereisten" zijn.

• 205Gutmann
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 15-10-2012
Ik zit met een probleem aangaande mijn Onkyo tx-sr608,
Ik heb de ontvanger van de digitale tv via hdmi aangesloten op de versterker en vanaf de Onkyo gaat het signaal weer naar de tv.
Nu is het probleem dat als ik op een hd kanaal aan het kijken ben en dan overstap naar een analoog kanaal,
Dan heb ik geen geluid meer.
Als ik dan vervolgens even terugzap naar een hd kanaal en dan weer terug naar een analoog kanaal heb ik wel geluid.
Ik heb zelf het idee dat dit ermee te maken heeft dat de versterker moet overschakelen van het soort ingangs signaal.
Ik heb de manual al geraadpleegd en alle settings eens nagelopen maar ik kan eigenlijk niks vinden dat het probleem oplost.
Heb ook al eens met ziggo gebeld en die zeggen dat het probleem in mijn versterker zit en niet in de digitale ontvanger (cisco)
Zijn er meer mensen met dit probleem of heeft er iemand een oplossing voor?

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

UitdrijvŻrrrr!

quote:
205Gutmann schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 15:54:
Ik zit met een probleem aangaande mijn Onkyo tx-sr608,
Ik heb de ontvanger van de digitale tv via hdmi aangesloten op de versterker en vanaf de Onkyo gaat het signaal weer naar de tv.
Nu is het probleem dat als ik op een hd kanaal aan het kijken ben en dan overstap naar een analoog kanaal,
Dan heb ik geen geluid meer.
Als ik dan vervolgens even terugzap naar een hd kanaal en dan weer terug naar een analoog kanaal heb ik wel geluid.
Ik heb zelf het idee dat dit ermee te maken heeft dat de versterker moet overschakelen van het soort ingangs signaal.
Ik heb de manual al geraadpleegd en alle settings eens nagelopen maar ik kan eigenlijk niks vinden dat het probleem oplost.
Heb ook al eens met ziggo gebeld en die zeggen dat het probleem in mijn versterker zit en niet in de digitale ontvanger (cisco)
Zijn er meer mensen met dit probleem of heeft er iemand een oplossing voor?
Ligt 100% aan je Cisco, google er maar eens op. Ik heb hetzelfde met mijn Cisco, ook op mijn vorige HDMI versterker.

• JoMi
quote:
JoMi schreef op donderdag 29 december 2011 @ 20:04:
[...]

Het geluid van de TV met de RCA stekkers aangesloten, maar dat geeft geen ander resultaat.
Als je dicht bij de boxen van zone 2 luistert hoor je zachtjes het geluid van de TV.
En de volumeregelaar doet nog steeds niet mee.
In eerste instantie ga ik er ook nu nog van uit dat ik iets in de setup nog niet goed heb staan.
Wie helpt mij verder?
Heb het zelf voor elkaar gekregen.
Was een combinatie van RTFM en nou niet direct zo helder omschreven in die gebruiksaanwijzing.
Had dit wel eerder gelezen en uitgevoerd, maar toch niet zo letterlijk zoals het had gemoeten............

• 911GT2
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 16:12

911GT2

en bouwen maar!

Ik heb net 2 dagen mijn TX-NR709 en afspelen van muziek via NET gaat prima, maar ik heb ook een folder op mijn NAS waar muziek in staat die de Onkyo niet kan zien...

Is er een mogelijkheid om locaties toe te voegen?

Pickydubs.com - Buggy Project - Ex '65 Kever1200L

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

UitdrijvŻrrrr!

quote:
911GT2 schreef op zondag 01 januari 2012 @ 14:04:
Ik heb net 2 dagen mijn TX-NR709 en afspelen van muziek via NET gaat prima, maar ik heb ook een folder op mijn NAS waar muziek in staat die de Onkyo niet kan zien...

Is er een mogelijkheid om locaties toe te voegen?
Heeft die folder een vreemde structuur dan? Volgens mij kun je geen SMB locaties toevoegen.

• JustMeIkke
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 16:27
Hoi allemaal,

Allemaal nog de beste wensen voor 2012.
Ik ben sinds 3 dagen de gelukkige bezitter vam een tx-nr609.
Is er iemand die de remote control code van de satelliet ontvanger VU+DUO weet?
Ik heb de dream multimedia geprobeert, maar die werkt niet :'( .
Of is er een merk-code die gelijk is aan de vu-duo afstandbediening?
Dit is mijn eerste home cinema receiver ooit, dus ik heb nog een hoop te leren.
Veel is voor mij nog abracadabra, maar ik volg dit forum nu op de voet.

Alvast bedankt voor de reactie,

Hans.

• Dacuuu

Dacuuu

raspberrypihelp.net

Hallo, ook ik heb sinds gisteren een NR609, nu staat er al een popcorn hour A210 bij de tv, waarvan ik de UPNP aan heb gezet. nu heb ik een probleem met de UPNP van de pch, want als ik vanuit windows7 de upnp benader dan zie ik de map structuur van de pch maar als ik dan de map van de muziek in wil gaan, krijg ik de melding dat er geen content in zit. Deze error krijg ik ook als ik via mijn smartphone (samsung i9000) de pch benader. Nu weet ik dat de 609 ook via UPNP werkt, en ik had graag muziek gestreamt vanaf de pch op de 609. Iemand hier die hier die ook een Popcornhour gebruikt icm een onkyo receiver?

Raspberry Pi Tutorials!

• HeroS
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 20:42

HeroS

www.domotica-blog.nl

Ik heb het wel eens aangezet op me PCH maar heb nu gewoon een NAS draaien met me muziek erop. Je moet even zorgen dat de DLNA server van de popcorn aan staat.

Blog over domotica: http://www.domotica-blog.nl

• Dacuuu

Dacuuu

raspberrypihelp.net

quote:
HeroS schreef op maandag 02 januari 2012 @ 10:40:
Ik heb het wel eens aangezet op me PCH maar heb nu gewoon een NAS draaien met me muziek erop. Je moet even zorgen dat de DLNA server van de popcorn aan staat.
DLNA staat aan(UPNP) dan. Nu zat ik net een video te kijken op de PCH, en nu kan ik er opeens wel op met de telefoon! (en ook met windows7) Ik heb de hele tijd geprobeerd als de pch op standby staat, aangezien de shares dan normaal gewoon werken. Maar UPNP dus niet. Werkt bij jou UPNP wel als je pch op standby staat?

Raspberry Pi Tutorials!

• HeroS
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 20:42

HeroS

www.domotica-blog.nl

Niet geprobeerd maar kan me best voorstellen dat die in Standby niet werkt. Misschien moet je even kijken op: http://www.networkedmediatank.com/

Want aan je Onkyo ligt het niet.

Blog over domotica: http://www.domotica-blog.nl

• Dacuuu

Dacuuu

raspberrypihelp.net

quote:
HeroS schreef op maandag 02 januari 2012 @ 11:32:
Niet geprobeerd maar kan me best voorstellen dat die in Standby niet werkt. Misschien moet je even kijken op: http://www.networkedmediatank.com/

Want aan je Onkyo ligt het niet.
En nu heb ik de pch weer op standby gezet( op standby kan je wel op je pc door de hard disk browsen) torrent client en usenet client werken ook gewoon op standby. En nu probeer ik via mijn telefoon muziek te streamen en nu werkt het wel! heel raar..maar het werkt.

Raspberry Pi Tutorials!

• Pixeltje
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 08:42

Pixeltje

Woo-woohoo!

Er zit wat meer schot in mijn upgradeplan dan ik oorspronkelijk verwachtte, als het een beetje meezit kan ik aan twee IMF TLS 50's komen, in goede staat. Het schijnen nogal goede speakers te zijn, dus ik ben erg benieuwd. (waarschijnlijk AS zaterdag luisteren). Dan blijft over de versterker,

zoals ik zei ben ik aan het kijken naar de pricewatch: Onkyo TX-8050 (Zwart) , maar ik vraag me af waarom je er zo weinig over ziet/hoort. Als ik dit topic zo doorlees heeft bijna niemand er een, terwijl ook hier genoeg mensen zitten met een stereo setup, en dus de functionaliteit van een surroundreceiver niet nodig hebben. Is daar een reden voor?

Mij lijkt de tx 8050 een ideaal apparaat door de phono-ingang, twee digitale ingangen ťn netwerkaansluiting. Ik gebruik twee speakers en wellicht een subwoofer, maar daar heeft deze versterker een "subwoofer Pre_out" voor. Ik neem aan dat ik daar een actieve (of apart versterkte) subwoofer op kan aansluiten? Is het inderdaad een prima apparaat of zie ik iets over het hoofd?

Pixeltje wijzigde deze reactie 02-01-2012 14:56 (20%)

But we all do sort of the same thing, And that is rearrange what you thought was real. And, hmm, They remind you of the beauty of very simple things. You forget, because you're so busy going from A to Z, that there's... hmm ... 24 letters in between...

• Razzy
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 17-04 11:00
Ik heb sinds een paar dagen een 509.
Deze gebruik ik met de volgende apparatuur.

Panasonic plasma 42PV70 (hdmi)
UPC Philips HD-harddisk recorder (hdmi, optical)
PS3 (hdmi, optical)

De recorder en de PS3 zijn via de 509 aangesloten.

Nu heb ik het volgende probleem:
Ik heb last van artifacts als ik naar HD-kanalen kijk, bv Ned1.
Ik heb echter nergens last van als ik Ned1 via hdmi through bekijk.
De artifacts zijn blokjes. Deze lijken op de blokjes die je soms ook bij digitale tv hebt.

Nu dacht ik dat dit aan twee dingen kon liggen:

- of de video processing in de 509
- of de hdmi-kabels die ik gebruik. (weet namelijk niet precies of die 1.3 of wat dan ook zijn).

Ik heb al in deze thread gezocht en ook op het internet maar ik kan niet echt iets vinden over dit probleem.
Wie weet waar het aan ligt? Kan ik de video processing/upscaling ook ergens uitzetten?

• shaowoo
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 17-04 23:07
gents,,,

hopelijk kunnen jullie wat helderheid brengen. Onlangs heb ik een philips 46PFL6606 gekocht met een wirless dongle, zodat ik media kan streamen van mijn NAS (synology). En via HDMI mijn xbox, op dit moment heb ik gewoon ouderwets coax kabel voor tv (en nog geen mediabox van UPC)

Nu wil ik film kijken met dolby surround sound. En ben ik gaan kijken naar mooi setjes, een collega raadde Onkyo HT-S5405BL aan. Nu de vraag.. als ik via de Digitale audio-uitgang (coaxiaal) van TV aansluit op de versterker. Krijg ik dan de dolby surround geluid van de xbox 360 spel en films (met DTS) ?

Ik weet dat je video (xbox en films) via de versterker moet afspelen maar is de bovenstaande opzet mogelijk ?

IT Freelancer since 2005, and still loving it.

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

quote:
shaowoo schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 00:03:
Nu de vraag.. als ik via de Digitale audio-uitgang (coaxiaal) van TV aansluit op de versterker. Krijg ik dan de dolby surround geluid van de xbox 360 spel en films (met DTS) ?

Ik weet dat je video (xbox en films) via de versterker moet afspelen maar is de bovenstaande opzet mogelijk ?
Mogelijk qua aansluiten is het zeker, maar DTS geluid krijgen zal voor 99,9% niet werken. TV's die DTS doorsturen zijn redelijk zeldzaam namelijk. Zeker als het DTS geluid via een externe bron als een XBox naar binnen komt. DTS via een interne CI wil nog wel eens werken maar ook niet altijd. De kans dat Dolby Digital door wordt gestuurd is al wat groter, maar niet zo groot dat je er van uit mag gaan dat dit voor 100% werkt. Hangt namelijk van de TV af wat deze met het signaal doet. Veel TV's sampelen nog terug naar 2.0 en dan heb je dus niets meer aan je DTS of DD track. Als je niets alles met HDMI naar je receiver wilt laten gaan dan zou ik liever werken met een extra kabel voor de audio (optische toslink of digitale coax), dan ben je wel verzekerd van DTS en DD 5.1.

• shaowoo
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 17-04 23:07
@FeaR
" Als je niets alles met HDMI naar je receiver wilt laten gaan dan zou ik liever werken met een extra kabel voor de audio (optische toslink of digitale coax), dan ben je wel verzekerd van DTS en DD 5.1."

Maar begrijp ik dat ik dan een hdmi kabel kan gebruik om geluid van de TV via de versterker af te spelen. Sorry, ik ben ook een harstikke leek |:(

Dus als ik dit heb
1)
[synology] ---- wifi ---- [TV] ---- HDMI -- [versterker] --- speakers (5.1)
xbox 360 ------HMDI----|
tv -------- coax kabel----|

dan heb ik dolby surround, DTS etc geluid over de versterker naar de speakers?

shaowoo wijzigde deze reactie 03-01-2012 10:13 (6%)

IT Freelancer since 2005, and still loving it.

• roger910
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 17-12-2013
Als newbie op dit vlak heb ik een paar vraagjes omtrent mijn recent aangeschafte TX-NR609 en de geluidsinstellingen. Ik heb al e.e.a. proberen te zoeken op dit forum (en elders op Internet) maar kom er nog niet zo uit.

Mijn configuratie: Een TX-NR609 met een Teufel Columa 300M 5.1 set
Verder aangesloten: een Onkyo BlueRay speler, een AppleTV en een UPC mediabox

Qua geluid ben ik nog aan het stoeien met de beste instellingen. Qua helderheid van het geluid geen klachten. Als ik een film met 5.1 of 6.1 geluid bekijk klinkt het geweldig in surround.
Voor een stereo-bron (alles via UPC, maar ook het merendeel wat uit AppleTV komt) zoek ik nog de juiste instelling.
All channel stereo klinkt goed, maar in dat geval zijn de achterluidsprekers redelijk overheersend. (Het geluid lijkt voornamelijk van achteren te komen). Wanneer ik dan kies voor een van de surround opties dan komt er vrijwel geen enkel geluid meer uit de achterluidsprekers en komt alles alleen van voor. Het klinkt in ieder geval niet heel erg ruimtelijk meer. Heb ik dan iets verkeerd ingesteld?
Heb in de setup trouwens ook voor de BlueRay speler ingesteld dat wanneer er surround sound wordt aangeboden hij moet kiezen voor THX Cinema, maar toch moet ik nog handmatig dit verzetten wanneer ik een DVD opzet.
Ook heb ik het idee dat alles bij All channel stereo veel voller klinkt dan wanneer ik voor een van de Dolby of Neo opties kies.
Hoe kan ik dit het beste instellen? Alle tips zijn welkom!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

quote:
shaowoo schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 10:11:

[synology] ---- wifi ---- [TV] ---- HDMI -- [versterker] --- speakers (5.1)
xbox 360 ------HMDI----|
tv -------- coax kabel----|

dan heb ik dolby surround, DTS etc geluid over de versterker naar de speakers?
Wat de TV doet met het signaal wat via WiFi binnen komt durf ik niet te zeggen. Maar waarom alles met HDMI naar de TV en dan via ťťn digitale coax naar de receiver? Alles met HDMI kan je ook meteen naar de receiver doen, dan ben je 100% gegarandeerd van DTS en DD. Want TV's die DTS en DD doorlaten zijn dus zeldzaam.
quote:
roger910 schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 13:02:
Ook heb ik het idee dat alles bij All channel stereo veel voller klinkt dan wanneer ik voor een van de Dolby of Neo opties kies.
Hoe kan ik dit het beste instellen? Alle tips zijn welkom!
All Channel Stereo gooit alles over de speakers en doet verder niets aan effecten, dus elke speaker krijgt het normale volume mee. Dingen als Neo:6 en Dolby Pro Logic bootsen 5.1 na, dus uit de rear speakers komt dan minder volume aangezien de rears veelal voor de effecten zijn. Dus dat All Channel voller klinkt is niet zo gek.

Persoonlijk luister ik 2.0 bronnen gewoon in 2.0 Stereo of All Channel Direct, ik heb het niet zo op de Dolby Pro Logic en DTS Neo6 dingen.

• Dacuuu

Dacuuu

raspberrypihelp.net

ik heb de 609 inc Jamo A102HCS6 Home Cinema Set. Nu vind ik het geluid uit de boxjes vrij 'hol' klinken. alsof er geen bas in zit, ik snap wel dat de echte bas uit de subwoofer moet komen. Maar als er vrijwel geen bas in een nummer zit, dan klinkt het nummer vrij blikkerig. Nu kan ik wel van alles instellen op de onkyo, maar wat moet ik instellen om de speakertjes iets meer 'vol' geluid te geven?

Raspberry Pi Tutorials!

Pagina: 1 ... 18 ... 54 Laatste