Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-04 00:03
USB-hub. Daarmee kun je zelfs de Raspberry-Pi ook voeden. (situatie die normaal niet mag, maar met een R'pi wel)

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HJTP
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 02-05 13:36
TD-er schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 13:36:
USB-hub. Daarmee kun je zelfs de Raspberry-Pi ook voeden. (situatie die normaal niet mag, maar met een R'pi wel)
Ok, stel dat ik dan de hub neem die ik in m'n berichtje noemde. Dat ding levert 1A volgens de site, dus daar zou de HDD ruim genoeg aan hebben. Toch lijkt het me dan niet verstandig de voeding van Raspi er maar gewoon uit te trekken? Die eigen voeding is 700mA, nou geloof ik zeker niet dat hij zoveel gebruikt, maar toch..

I didn't want to believe my dad was stealing from his job as a road worker. But when I came home, all the signs were there.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
1A is inderdaat wat krap.
Als ik kijk naar mijn eigen USB-hubs, dan zit daar eigenlijk altijd een 2A voeding bij. Daar ging ik ook een beetje vanuit dus.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Admins, zou er in de topic waarschuwing ook een verwijzing kunnen komen naar het [GPIO] Raspberry Pi topic?

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApOE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-01 10:09
Raspberry Pi nu standaard met 512MB RAM

Linl naar de bron :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• straider
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-04 08:59
Eindelijk kunnen spelen met de Pi!

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/G5XQml.jpg

Ik heb m'n 7" touchscreen werkend, evenals QT5.0. Alleen QT registreert mijn touch input niet, programma's zijn zegmaar transparant voor touch, want hij werkt op de achtergrond in X gewoon door. Iemand enig ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 03-05 17:01

Perkouw

Moderator General Chat
Na het nieuwsbericht op tweakers is de volgende vraag toch weer bij mij naar boven gekomen. Is een Raspberry Pi geschikt als (mini)seedbox voor thuis of is er dan niet fatsoenlijk mee te werken ?

Ik vind op google helaas geen ervaringen van mensen die dit gedaan hebben. Voor mij een reden om hem aan te schaffen als het werkt, toch wat zuiniger dan de pc. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iChaos
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:11

iChaos

It's Lupus.

Perkouw schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 15:00:
Na het nieuwsbericht op tweakers is de volgende vraag toch weer bij mij naar boven gekomen. Is een Raspberry Pi geschikt als (mini)seedbox voor thuis of is er dan niet fatsoenlijk mee te werken ?

Ik vind op google helaas geen ervaringen van mensen die dit gedaan hebben. Voor mij een reden om hem aan te schaffen als het werkt, toch wat zuiniger dan de pc. :)
De mijne download geregeld torrents, en sinds de laatste updates doet hij dat zeer goed, en nog geen crashes gehad (dat was 2 maanden geleden wel anders). Met de nieuwste Raspbian, geconfigureerd om 240MB aan de CPU te geven, en ik zie niet in waarom het niet zou kunnen.

(met uitzondering van de stroomtoevoer van de Pi en een HDD).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
iChaos schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 16:23:
[...]

De mijne download geregeld torrents, en sinds de laatste updates doet hij dat zeer goed, en nog geen crashes gehad (dat was 2 maanden geleden wel anders). Met de nieuwste Raspbian, geconfigureerd om 240MB aan de CPU te geven, en ik zie niet in waarom het niet zou kunnen.

(met uitzondering van de stroomtoevoer van de Pi en een HDD).
Interessant!
Is dit met GUI of zonder ? (heb zelf geen ervaring met Raspbian)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HJTP
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 02-05 13:36
Perkouw schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 15:00:

Mijn headless Raspi (Archlinux) draait transmission (ik haal geregeld dingen als linux iso's binnen, en m'n internet is niet al te snel) en dat werkt uitstekend. Was even pielen om het goed werkend te krijgen met systemd, maar inmiddels kan ik er via m'n netwerk bij. Prima web-UI, overdrachtssnelheid als ik de bestanden weer kopieer naar m'n desktop is niet om over naar huis te schrijven, maarja. Ik ga er binnenkort een externe HD aan hangen zodat hij wat meer opslag heeft.

I didn't want to believe my dad was stealing from his job as a road worker. But when I came home, all the signs were there.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
HJTP schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 16:35:
[...]

Mijn headless Raspi (Archlinux) draait transmission (ik haal geregeld dingen als linux iso's binnen, en m'n internet is niet al te snel) en dat werkt uitstekend. Was even pielen om het goed werkend te krijgen met systemd, maar inmiddels kan ik er via m'n netwerk bij. Prima web-UI, overdrachtssnelheid als ik de bestanden weer kopieer naar m'n desktop is niet om over naar huis te schrijven, maarja. Ik ga er binnenkort een externe HD aan hangen zodat hij wat meer opslag heeft.
Het blijft er jammer dat de netwerkpoort maar 100mbit heeft, het zou fijn zijn als hij gbit had en dit ook aan kon. Ik ben benieuwd of Debian ook werkt i.c.m. rtorrent.

Maar als ik het zo hoor ga ik hem eerdaags maar bestellen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-05 16:24
Perkouw schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 16:39:
[...]

Het blijft er jammer dat de netwerkpoort maar 100mbit heeft, het zou fijn zijn als hij gbit had en dit ook aan kon. Ik ben benieuwd of Debian ook werkt i.c.m. rtorrent.

Maar als ik het zo hoor ga ik hem eerdaags maar bestellen denk ik.
Schijnt goed te werken: rtorrent met web interface.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Ryatzu schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 16:45:
[...]

Schijnt goed te werken: rtorrent met web interface.
Dat was ook exact mijn plan inderdaad. Ben benieuwd wat voor snelheden er te halen zijn (lees of je de 100MBIT ook echt kan halen).

[ Voor 49% gewijzigd door Perkouw op 15-10-2012 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logic
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-05 22:17

Logic

SmartOS:Love at First Boot

straider schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 14:17:
Eindelijk kunnen spelen met de Pi!

[afbeelding]

Ik heb m'n 7" touchscreen werkend, evenals QT5.0. Alleen QT registreert mijn touch input niet, programma's zijn zegmaar transparant voor touch, want hij werkt op de achtergrond in X gewoon door. Iemand enig ervaring hiermee?
Dat ziet er cool uit! ben benieuwd wat voor scherm je hebt aangesloten?

If it bleeds, it can be killed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Zojuist mijn derde Pi besteld, wederom bij Farnell :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApOE
BamSlam_ schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 18:02:
[...]

Zojuist mijn derde Pi besteld, wederom bij Farnell :)
Heb ook de neiging om er er 1 bij te bestellen, maar kan voor als nog de verleiding weerstaan :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:47

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Zou leuk zijn als de CPU ook nog zouden upgraden ;) Maar dat zal wel RPi 2.0 worden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• straider
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-04 08:59
Logic schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 17:46:
[...]

Dat ziet er cool uit! ben benieuwd wat voor scherm je hebt aangesloten?
Het is een standaard 7 inch touch screen a la dit. Ze zijn vaak wel prijzig, denk aan 80-100 euro. Werkt gewoon out of the box, alleen je moet 'm even calibreren en de settings daarvan opslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goderic
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 05-03 23:21
Vandaag is mijn Raspberry Pi aangekomen, ik was even bang dat ik net nog de 256MB versie had (hij was al op 12 oktober verzonden) maar het blijkt toch een 512MB versie te zijn :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:47

franssie

Save the albatross

niet dat de 256 versie onbruikbaar is, XBOX en PS3 schijnen ook 'maar' 512 te hebben volgens RPi op twitter, dus zijn ze nu par.
Snellere proc is ook wel leuk, maar een sneller geheugenkaartje heeft denk ik meer invloed op de snelheid van dit solid state systeem.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApOE
Ach voor alsnog zit ik voornamelijk via SSH middels Python te spelen met de GPIO's.
Dus meer geheugen en/of snellere CPU zal niet gek veel uitmaken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Msel
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-04 16:20

Msel

...

Misschien een domme vraag maar ik heb bijna geen verstand van Linux. Ik kon hier in dit forum ook geen antwoord vinden:

Ik zoek naar een goedkope oplossing om films te streamen vanaf het netwerk naar mijn analoge tv. Het gaat niet om 1080p films maar de kleinere avi's (700 tot 1400mb). En ik ga alleen de composiet aansluiting gebruiken.

Is het mogelijk (voor een Linux leek) om dit apparaatje soepeltjes te gebruiken als mediaspeler op een analoge tv?

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-05 12:25
straider schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 20:30:
[...]

Het is een standaard 7 inch touch screen a la dit. Ze zijn vaak wel prijzig, denk aan 80-100 euro. Werkt gewoon out of the box, alleen je moet 'm even calibreren en de settings daarvan opslaan.
Heb je toevallig ook een linkje waar je een 7" wallmount touch panel voor die prijs kan krijgen? Want ben al een tijdje op zoek, en het merendeel dat ik tegen kom is aanzienlijk duurder... Onder de 150,- ben ik ze nog niet tegen gekomen :{

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
Msel schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 12:12:
Misschien een domme vraag maar ik heb bijna geen verstand van Linux. Ik kon hier in dit forum ook geen antwoord vinden:

Ik zoek naar een goedkope oplossing om films te streamen vanaf het netwerk naar mijn analoge tv. Het gaat niet om 1080p films maar de kleinere avi's (700 tot 1400mb). En ik ga alleen de composiet aansluiting gebruiken.

Is het mogelijk (voor een Linux leek) om dit apparaatje soepeltjes te gebruiken als mediaspeler op een analoge tv?

Bedankt!
Jazeker; dat is geen enkel probleem. De Pi heeft naast een HDMI-aansluiting ook een composite out en een anologe audio-output. Enkel dus een composite-kabeltje (RCA), en een mini-jack naar RCA-kabeltje zijn nodig. Eventueel kan je die weer op een scart-adapter prikken zodat je op vrijwel elke TV wel gebruik kan maken van de Pi. Hou er wel rekening mee dat als je via composite gaat werken, de optie van CEC daarmee niet mogelijk is, en je dus bent aangewezen op de besturing van de Pi via de USB-poorten (muis, toetsenbord of IR-remote op USB).

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:13

Rmg

Msel schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 12:12:

Bedankt!
Goedkoop, ja. Soepel not so much.

Composiet ondersteuning is nog steeds wel aanklooien (imo), je krijgt dan (vziw) ook analoge audio, die niet zo best is. (of je moet een usb soundcard in de pi proppen)

Wat betreft de avi ondersteuning: hardware decoding is alleen H.265/MPEG-4 AVC. dus niet voor divx/xvid wat je vaak in avi containers ziet. (MPEG2 en VC-1 zijn evt bij te kopen). Dus dat gebeurd op de processor en de resultaten zijn wisselend.

OpenElec en Raspbmc zijn nog niet echt mature te noemen. Wat commandline ervaring is wel handig.

Zonder ervaring, op een analoge TV, is te doen. Hoewel met wat concessies ga er niet vanuit dat AL je avi media werkt. En soepeltjes als in inpluggen raspbmc/openelec installeren en nooit meer problemen hebben gaat je niet lukken denk ik.

De leercurve is daarentegen niet heel stijl en de community is redelijk behulpzaam en het is een interessant apparaat om ervaring mee op te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
analoge audio op de pi is inderdaad nog niet om over naar huis te schrijven, maar je zou dat met een USB-audiokaartje wel kunnen verhelpen. De vraag is dan wel of het nog zo'n goedkope oplossing is dan natuurlijk.
En inderdaad, digitale audio is alleen via HDMI uit de pi te toveren. Indien je HDMI niet kan gebruiken houdt 't enigszins op. (je zou natuurlijk via HDMI naar je versterker kunnen gaan, maar dan moet je versterker wel in staat zijn om de output van het beeld op composite over te kunnen zetten).

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpino.rv
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-04 15:54
kroegtijger schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 12:22:
[...]

Hou er wel rekening mee dat als je via composite gaat werken, de optie van CEC daarmee niet mogelijk is, en je dus bent aangewezen op de besturing van de Pi via de USB-poorten (muis, toetsenbord of IR-remote op USB).
of natuurlijk de XBMC remote gebruiken op je smartphone!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
elpino.rv schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 13:13:
[...]

of natuurlijk de XBMC remote gebruiken op je smartphone!
Dat kan uiteraard altijd :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Msel

Msel

...

Bedankt voor de snelle reacties! Ik ben niet veeleisend, het is maar een oud CRT tv'tje op de slaapkamer. Ik wil af en toe gewoon de mogelijkheid hebben een filmpje te kijken. Er komt 's avonds weinig leuks meer op tv:p

Een extern usb soundkaartje heb ik nog liggen maar zonder externe voeding, is dat een probleem?

Ik hou wel van een beetje hobbyen dus ik ga de gok wel wagen! Nog 1 vraagje, je kan kiezen om een UK lader te bestellen. Ik neem aan dat een Europese voeding gewoon meegeleverd wordt?

Ps, besturing vanaf de smartphone klinkt interessant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Voeding moet je zelf verzorgen, micro USB heb je vast wel ergens liggen. Daarnaast een powered hubje voor je randapparatuur - dan ben je er.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Msel

Msel

...

Zoiets?

(Geschikt voor Ubuntu 8.10)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
Msel schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 13:20:
Bedankt voor de snelle reacties! Ik ben niet veeleisend, het is maar een oud CRT tv'tje op de slaapkamer. Ik wil af en toe gewoon de mogelijkheid hebben een filmpje te kijken. Er komt 's avonds weinig leuks meer op tv:p

Een extern usb soundkaartje heb ik nog liggen maar zonder externe voeding, is dat een probleem?
Hoeft geen probleem te zijn. En je kan natuurlijk altijd nog een powered USB-hub er tussen leggen om de stroomvoorziening te regelen.
Ik hou wel van een beetje hobbyen dus ik ga de gok wel wagen! Nog 1 vraagje, je kan kiezen om een UK lader te bestellen. Ik neem aan dat een Europese voeding gewoon meegeleverd wordt?
:Y bij mij wel in ieder geval (los te bestellen). Maar zelf vond ik het een heel irritant ding wat niet heel erg goed functioneerde met als gevolg regelmatige vastlopers. Uiteindelijk heb ik m vervangen voor een telefoon-lader van HTC en sinds dien loopt het geheel stabiel :)
Ps, besturing vanaf de smartphone klinkt interessant!
Sommigen vinden het ideaal, maar zelf vond ik het dermate vervelend worden dat ik voor elke actie naar mn telefoon moest kijken in plaats van de knopjes te kunnen voelen, dat ik geen touch-screen-besturing meer wil voor dit soort doeleinden. Zelf heb ik nu een iMon UltraBay aan mn Pi zitten, maar heb tot een week terug via CEC gewerkt (de UltraBay werd in eerdere builds van OpenElec nog niet ondersteund).
De goedkoopste oplossing is dus inderdaad via de smartphone, Een IR-remote op USB kan je via eBay voor pakweg €15,- al krijgen, dus mocht het niet bevallen, dan hoeft het geen kapitaal te kosten.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
Dat zal inderdaad wel gaan werken ja. Overigens kan je de Pi ook direct daar vandaan voeden; een aparte voeding is dan neit meer nodig.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Msel

Msel

...

Kijk, dit is informatie waar ik wat aan heb! Bedankt!

Ik ga de mikmak bestellen en alvast een cursusje Linux volgen:p Iemand nog tips? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 175972

Let wel op af ie de benodige stroom kan leveren! Moet minimaal 700mA zijn, geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Msel

Msel

...

Oke dankje, even verder zoeken dus (maximaal 500mA).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
Msel schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 16:41:
500mA is standaard; meestal is dat wel genoeg.
Als je zeker wilt zijn dat je stroomvoorziening voldoende is, dan kun je een USB-voeding nemen van een iPad. Deze kan geloof ik 2,5A leveren

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theMob
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06-11-2024
Msel schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 16:41:
Als je ook nog een soundcard en/of IR wilt voeden, mogelijk WiFi dongle of wat ook heb je een powered USB hub nodig. Die kan meteen de Pi voeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Msel

Msel

...

theMob schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 17:36:
[...]

Als je ook nog een soundcard en/of IR wilt voeden, mogelijk WiFi dongle of wat ook heb je een powered USB hub nodig. Die kan meteen de Pi voeden.
Daar was ik naar aan't zoeken:) Het lastige is dat de meeste maximaal 500mA hebben. Denk dat ik deze bestel. 2A zal toch wel genoeg zijn voor een externe soundcard en muis/keyboard?

IR zal niet nodig zijn als dat "XBMC" goed werkt met de smartphone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theMob
2A is vast wel genoeg, maar het hangt vooral af van de kwaliteit van de voeding; namelijk dat er niet een te grote voltage drop onstaat als er stroom wordt afgenomen want dan doet de Pi het niet meer. Die is nogal gevoelig.

Ik heb uiterlijk exact hetzelfde kastje, maar dan van Sitecom, en dat werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Msel

Msel

...

Deze bedoel je?

Kan nergens vinden hoeveel ampère die levert. Weet jij het toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:09

Edd

Msel schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 19:32:
Deze bedoel je?

Kan nergens vinden hoeveel ampère die levert. Weet jij het toevallig?
Ik heb hier heel toevallig de 4-poorts versie van, daar zit een adapter van 2A bij en de Pi draait er zonder problemen mee.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Op google is er niet op te zoeken voor mij dan: wat ik zoek is een USB powered hub, echter eentje die de spanning van USB krijgt.
Reden: De RPi is super draagbaar en ik wil me dus niet beperken tot 220V. Bij de action kan je voor een euro of twee super goede USB aansteker plugjes kopen met twee (!) USB uitgangen, één 1A en één 2A. Dus de 2A poort voor de hub, poort 1A voor de RPi.
Nu kan ik zelf de voedingskabel naar zo'n rond plugeje wel maken, maar heb zat oude USB kabels, en aangezien ik custom kabels altijd kwijt raak om eoa reden leek me dit wel een mooi iets, als het bestaat.

Dus:
code:
1
2
3
4
       _____
      |    |1A >>>> RPi  (USB-A naar USB-Micro
12V <      |
      |____|2A >>>> USB Powered hub (USB-A naar USB-B)

Iemand ooit zoiets gezien?

Lijkt me ideaal om ICM een oude laptopschijf (ook nog zat van) een leuk portable media spelertje te maken (en weer station, auto diagnostics op je phone en wat ik nog meer kan bedenken, oh ja achteruit rij camera. Klein 3"schermpje heb ik ook besteld op DX om eea visueel te houden als er geen HDMI beeld in de buurt is).

[ Voor 19% gewijzigd door franssie op 16-10-2012 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 17:21
franssie schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 20:33:
Op google is er niet op te zoeken voor mij dan: wat ik zoek is een USB powered hub, echter eentje die de spanning van USB krijgt.
Dat bestaat, dat noemen ze een unpowered hub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

mcDavid schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 20:36:
[...]

Dat bestaat, dat noemen ze een unpowered hub.
Klopt, en dan heb ik het probleem dat de spanning van de RPi moet komen, of ik mijn USB-in niet kan gebruiken. Ik wil het graag parallel hebben zodat een voltage val op de hub niet de RPi crashed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Dan zou ik gewoon een willekeurige hub zoeken met 5v adapter.
En even goed testen of die USB-voeding van de action daadwerkelijk 2 gescheiden cirquits heeft, want dat durf ik te betwijfelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

knutselen dus, prima.

En van die gescheiden circuits, ik zal er eentje slopen om te kijken wat er in zit. Maar goede tip, metenslopen is weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Op mijn planning staat een gaatjesbord/breadboard waarop ik met mijn GPIO projecten aan de slag kan. Een deel van het bordje wordt gelijk een geschakelde voeding die 12v, 5v en 3.3v kan leveren. Een losse 2A adapter kopen van +/- € 2 en klaar. Dan kan ik gelijk met grotere projecten aan de slag zonder dat ik mijn RPi overbelast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
CurlyMo schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 20:49:
Op mijn planning staat een gaatjesbord/breadboard waarop ik met mijn GPIO projecten aan de slag kan. Een deel van het bordje wordt gelijk een geschakelde voeding die 12v, 5v en 3.3v kan leveren. Een losse 2A adapter kopen van +/- € 2 en klaar. Dan kan ik gelijk met grotere projecten aan de slag zonder dat ik mijn RPi overbelast.
Dat is ook leuk, daar schijn je het verbruik nog aanzienlijk mee terug te kunnen dringen:
http://www.bitwizard.nl/w...umption_of_a_raspberry_Pi

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Begrijp ik het nu goed, dat ze de pi voeden met de 5v en 3.3v GPIO pinnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theMob
franssie schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 20:33:
Reden: De RPi is super draagbaar en ik wil me dus niet beperken tot 220V. Bij de action kan je voor een euro of twee super goede USB aansteker plugjes kopen met twee (!) USB uitgangen, één 1A en één 2A. Dus de 2A poort voor de hub, poort 1A voor de RPi.
Nu kan ik zelf de voedingskabel naar zo'n rond plugeje wel maken, maar heb zat oude USB kabels, en aangezien ik custom kabels altijd kwijt raak om eoa reden leek me dit wel een mooi iets, als het bestaat.

Dus:
code:
1
2
3
4
       _____
      |    |1A >>>> RPi  (USB-A naar USB-Micro
12V <      |
      |____|2A >>>> USB Powered hub (USB-A naar USB-B)

Iemand ooit zoiets gezien?

Lijkt me ideaal om ICM een oude laptopschijf (ook nog zat van) een leuk portable media spelertje te maken (en weer station, auto diagnostics op je phone en wat ik nog meer kan bedenken, oh ja achteruit rij camera. Klein 3"schermpje heb ik ook besteld op DX om eea visueel te houden als er geen HDMI beeld in de buurt is).
Wat ik doe: Ik heb een batterij gekocht ( http://ianker.com/Anker-A...ml?&cat_id=17&line_id=114 ) met een USB uitgang. Hier stop ik een y-kabel in (2x USB-A en 1x micro USB) die ik bij een draagbaar routertje heb gekregen; de data USB-A gaat in de unpowered hub (Kleine draagbare Kingston) en de power USB-A gaat in de batterij. De data-ingang van de hub (ook USB-A) gaat in de Pi. (volg je het nog :) )

In ieder geval wordt de hub gevoed door de batterij via de voorkant van de hub, die op zijn beurt weer de voeding doorgeeft aan de voorkant van de Pi. Werkt perfect. Wat je wel nodig hebt is een rev2 Pi bordje, anders zitten de polyfuses in de weg en dan werkt het niet (dus 256MB v2 of een 512MB, die is altijd v2).

Overigens heb ik laatst de Pi + wifi dongle, kaartlezer en USB data stick meer dan tien uur gepowered van die batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

10 uur is niet slecht! Geen idee of ik rev 2 heb, zal vanavond eens kijken. Na een hoop gezeur eindelijk Apache/php en MSQL etc erop draaiend (my sql ga ik op de grote media server thuis doen maar om snel even te testen wel zo makkelijk lokaal, en op reis).
Blijft een super leuk ding, sowieso omdat ie draadloos is em ik dus lekker met de laptop op schoot door kan werken via VNC of de commandline terwijl ie ergens in een hoekje ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
franssie schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 10:00:
Blijft een super leuk ding, sowieso omdat ie draadloos is em ik dus lekker met de laptop op schoot door kan werken via VNC of de commandline terwijl ie ergens in een hoekje ligt.
Dat is natuurlijk geen unieke eigenschap van de RPi ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

nee klopt, maar wel icm de GPIO etc, de arduino's gebruik ik weinig omdat je er eigenlijk toch een echte computer bij nodig hebt voor netwerk functionaliteit. RPi combineert alles in 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
CurlyMo schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 21:07:
Begrijp ik het nu goed, dat ze de pi voeden met de 5v en 3.3v GPIO pinnen?
Jup daar komt het precies op neer. En daarvoor gebruiken ze een veel efficiëntere regelaar dan op de RPi zelf zit.
Ook een aanrader voor theMob trouwens, ivm die batterijvoeding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dan toch maar eens proberen als ik alles binnen heb... Jammer dat ik dan een USB Female plug teveel heb besteld :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theMob
mcDavid schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 10:56:
[...]

Jup daar komt het precies op neer. En daarvoor gebruiken ze een veel efficiëntere regelaar dan op de RPi zelf zit.
Ook een aanrader voor theMob trouwens, ivm die batterijvoeding :)
OK, bedankt, ik had die link nog niet bekeken. Moet wel zeggen dat ik niet graag ga desolderen. Aan de andere kant heeft die batterij die ik heb wel een 12V uitgang, dus het zou probleemloos moeten werken.

Een ander punt is dat de twee hubs die ik geprobeerd heb allebei nogal warm worden, eigenlijk net zo warm als de Pi zelf. Ik vermoed dan ook dat deze nogal wat stroom verbruiken, maar heb het nog niet proberen te meten omdat ik dan twee USB kabeltjes moet slopen.

Iemand daar nog een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theMob
OK, maar ik voed de Pi 'van voren', dus via de data USB poort. Komt dat niet op hetzelfde neer? Volgens de foundation kan dat nu 'veilig', al vermoed ik dat die regulator niet meer in de loop zit zoals ik het aansluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
dat geldt alleen als je slechts de 5v pin voedt. Maar dan geldt eigenlijk het zelfde als voor de USB-voeding, volgens mij zit dat allemaal gewoon rechtstreeks aan elkaar. Op de RPi zit iig geen voltage-regulator voor de 5v lijn, dus of je nu de USB of GPIO pin gebruikt, het moet altijd een gereguleerde 5V zijn.

dat desolderen is voor als je de 3.3v lijn ook via de GPIO header wilt voeden. Anders wordt alsnog de minder efficiente voltage-regulator van de RPi zelf (mede) gebruikt.
-edit- hieraan toegevoegd, zou de RPi niet veel stabieler zijn als je alleen al de 3,3v lijn zo voed? volgens mij is dat het voltage dat uiteindelijk door de SOC gebruikt wordt, zolang die maar stabiel 3,3v blijft, zal wat schommeling op de 5v lijn weinig uitmaken toch?
theMob schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 11:25:
[...]

OK, bedankt, ik had die link nog niet bekeken. Moet wel zeggen dat ik niet graag ga desolderen. Aan de andere kant heeft die batterij die ik heb wel een 12V uitgang, dus het zou probleemloos moeten werken.

Een ander punt is dat de twee hubs die ik geprobeerd heb allebei nogal warm worden, eigenlijk net zo warm als de Pi zelf. Ik vermoed dan ook dat deze nogal wat stroom verbruiken, maar heb het nog niet proberen te meten omdat ik dan twee USB kabeltjes moet slopen.

Iemand daar nog een oplossing voor?
In dat geval geldt voor je USB-hub waarschijnlijk het zelfde: dat daar een inefficiente voltage-regulator op zit. Je zou op je USB-hub een soortgelijke "hack" toe kunnen passen, of juist een non-powered hub gebruiken en zo'n schakelende voeding gebruiken om direct de RPi te voeden. (komt beide eigenlijk op het zelfde neer)

(als dit klopt ga je de batterijduur daar ruimschoots mee verdubbelen, de usb-hub stookt dan namelijk 12-5=7 volt op, dus 1,4 keer zoveel als de RPi zelf verbruikt)

[ Voor 7% gewijzigd door mcDavid op 17-10-2012 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theMob
mcDavid schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 14:57:

In dat geval geldt voor je USB-hub waarschijnlijk het zelfde: dat daar een inefficiente voltage-regulator op zit. Je zou op je USB-hub een soortgelijke "hack" toe kunnen passen, of juist een non-powered hub gebruiken en zo'n schakelende voeding gebruiken om direct de RPi te voeden. (komt beide eigenlijk op het zelfde neer)

(als dit klopt ga je de batterijduur daar ruimschoots mee verdubbelen, de usb-hub stookt dan namelijk 12-5=7 volt op, dus 1,4 keer zoveel als de RPi zelf verbruikt)
Maar die USB hub is al een unpowered hub die ik ook van voren voed. Met mijn powered hub gebeurd hetzelfde, zowel als ik zijn eigen voeding gebruik als dat ik die eraf laat en hem van voren voed met de batterij. Het is ook precies op de plek van het ledje, dus ik vermoed dat de USB-hub-schakeling (LOL) stroom verbruikt. Er zit volgens mij een printplaatje in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:47

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Interessant! Het is dus gewoon een 5 volt rail waar je stroom aan kunt toevoeren of ontrekken? Ik dacht dat die pin alleen bedoeld was voor stroom levering aan dingen. Maar zo kan je er dus ook andere voedingen aan hangen die misschien stabieler zijn dan de gemiddelde usb lader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is dus ook mijn (nieuwe) doel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Dat kon natuurlijk sowieso al, als je even een USB-kabeltje doorknipte.

@theMob ik zie het, had je post een beetje verkeerd gelezen. Wel raar dat een hub (blijkbaar) zoveel stroom verbruikt dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DurkVell
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 01-05 10:39
Wat dacht je van een oude pc voeding met een doorgeknipt usv-verlengkabeltje: vrouwtje gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Foutje...

[ Voor 95% gewijzigd door CurlyMo op 17-10-2012 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwippie
  • Niet online

zwippie

Electrons at work

Onweerstaanbaar toch in combinatie met een rpi en kleine kinderen: http://www.makeymakey.com/ :)

Net besteld voor 55 dollar dus ruim 40 euro. Nu nog wat eenvoudige spelletjes verzinnen om te gaan maken.

How much can you compute with the "ultimate laptop" with 1 kg of mass and 1 liter of volume? Answer: not more than 10^51 operations per second on not more than 10^32 bits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
Klopt het dat OpenElec op de Pi voor alsnog alleen naar een TVHeadend-Backend kan connecten?? Ik draai bij mij alles in een windows-omgeving, en mijn tuner (DVB-C) werkt met MediaPortal. For the Record connect weer daar naartoe. De HTPC (windows7) connect prima naar de server op de For the Record-plugin, maar deze lijkt op de Pi nog niet te werken. De server functioneert dus naar behoren. (pi heeft meest recente build sinds gisteren-avond). Iemand al een dergelijke setup werkend gekregen?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
zwippie schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 22:31:
Onweerstaanbaar toch in combinatie met een rpi en kleine kinderen: http://www.makeymakey.com/ :)

Net besteld voor 55 dollar dus ruim 40 euro. Nu nog wat eenvoudige spelletjes verzinnen om te gaan maken.
Wat ontzettend grappig, maar daar blijft het voor mij persoonlijk dan ook wel bij. Het lijkt me leuk voor een keer om mee te spelen, maar echt een praktische toepassing kan ik zo een twee drie nog niet verzinnen. Haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik kan niet echt meer lekker zoeken op T7 dus waarschijnlijk staat dit al ergens, excuses.

Maar welke IR receiver kan ik gebruiken met de Pi? In combinatie met een Harmony One+.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
http://www.ebay.nl/itm/Ph...nters&hash=item3f077d32c9

Ik heb twee van die, nog niet aan de RB, maar wel aan XBMC. Werkt als een zonnetje met een Harmony one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bedankt, Flirc zou ook moeten werken toch?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kraades schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 22:14:
Bedankt, Flirc zou ook moeten werken toch?
Gewoon een TSOP IR ontvanger aan je GPIO pinnen hangen. Scheelt een hoop kosten en geen geouwehoer met specifieke modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob Z
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18:35
Msel schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 14:14:
Kijk, dit is informatie waar ik wat aan heb! Bedankt!

Ik ga de mikmak bestellen en alvast een cursusje Linux volgen:p Iemand nog tips? :)
http://linuxcommand.org/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CurlyMo schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 23:32:
[...]

Gewoon een TSOP IR ontvanger aan je GPIO pinnen hangen. Scheelt een hoop kosten en geen geouwehoer met specifieke modellen.
Bedankt, maar volgens mijis Flirc wat makkelijker te wisselen tussen Pi's en OS'en. Althans dat hoop ik. Iemand al ervaring met Flirc?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-04 06:02

Sprite_tm

Semi-Chinees

Even patsen :P Heb zelf ook een behuizing ontworpen en lasergesneden, en nog wat meer met hardware geprutst... is meteen duidelijk waarom ik dat schermpje aan mijn Pi wilde hebben:
Afbeeldingslocatie: http://meuk.spritesserver.nl/foto/foto/misc15/tmb-IMG_0871.JPG
(klikbaar, ofcourse)

Het jammere is dat de Pi eigenlijk niet krachtig genoeg is voor emulatie... iig niet met de setup die ik nu heb; met een overclock naar 1GHz haalt advmame nog steeds de 100% in Nemesis (wat een vrij simpel Z80-based spel is) niet.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Sprite_tm schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 00:58:
Even patsen :P Heb zelf ook een behuizing ontworpen en lasergesneden, en nog wat meer met hardware geprutst... is meteen duidelijk waarom ik dat schermpje aan mijn Pi wilde hebben:
[afbeelding]
(klikbaar, ofcourse)

Het jammere is dat de Pi eigenlijk niet krachtig genoeg is voor emulatie... iig niet met de setup die ik nu heb; met een overclock naar 1GHz haalt advmame nog steeds de 100% in Nemesis (wat een vrij simpel Z80-based spel is) niet.
Geniaal! :)
Voor meer power zijn bordjes als de ODROID X wel interessant -> Klik
Alleen erg jammer dat ze zo duur zijn :(. $129,- en dan niet eens een GBIT poortje, dat zou het nou echt afmaken.

[ Voor 5% gewijzigd door Perkouw op 20-10-2012 08:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincewind
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:56

Rincewind

Take me in your arms tonight

Sprite_tm schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 00:58:
Even patsen :P Heb zelf ook een behuizing ontworpen en lasergesneden, en nog wat meer met hardware geprutst...
In een woord: geniaal ! Waanzinnige mod en prachtig afgewerkt. <jaloers> O+ _/-\o_

Fan van Bokkiewokkie and the Three Degrees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
kraades schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 20:30:
Ik kan niet echt meer lekker zoeken op T7 dus waarschijnlijk staat dit al ergens, excuses.

Maar welke IR receiver kan ik gebruiken met de Pi? In combinatie met een Harmony One+.
Mogelijk niet helemaal wat je zoekt, maar als je een TV aansluit die CEC (of een andere naam voor dezelfde functionaliteit) over HDMI doet. Dan kun je de de boel ook met een remote bedienen, maar hoef je niet in 't zicht te zitten van de remote.
Als er geen TV aan hangt, of die staat niet altijd aan, dan is het natuurlijk niet wat je zoekt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TD-er schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 12:55:
[...]

Mogelijk niet helemaal wat je zoekt, maar als je een TV aansluit die CEC (of een andere naam voor dezelfde functionaliteit) over HDMI doet. Dan kun je de de boel ook met een remote bedienen, maar hoef je niet in 't zicht te zitten van de remote.
Als er geen TV aan hangt, of die staat niet altijd aan, dan is het natuurlijk niet wat je zoekt. :)
Dat was ook mijn eerste insteek.
Ik heb een Philips 47PFL9732D uit 2007 waar het geen EasyLink maar "HDMI Control" heet maar ik krijg het daar dus helaas niet mee aan de praat...
Ik heb wel wat met cec-client zitten prutsen maar volgens mij komt er niks door.
De TV reageert wel op uit/aan signaal van de Pi en je ziet ook wel dat de TV connected is maar verder niks.
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img248/7329/cecu.jpg

@Sprite_tm: FANTASTISCH!!! _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door technorabilia op 20-10-2012 13:21 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 479092

Ik heb een Eminent EM6500 e-CENTRE controlecentrum met kleuren touchscreen, welke ik niet gebruik.
Nu wil ik de touchscreen gebruiken voor mijn Rpi, echter het is een of ander vaag chinees 'ding'. Ik kom maar op een paar chieze sites terecht, en die geven geen info. Heeft iemand toevallig een datasheet liggen?
Ik zou er erg blij mee zijn....
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-04 06:02

Sprite_tm

Semi-Chinees

...waarbij wel aangetekend moet worden dat dit niet zo'n grote stap is als het bericht doet vermoeden. De OpenGL-implementatie van Broadcom draait voor 99% in de GPU; het enige wat ze nu vrijgegeven hebben is het flinterdunne laagje code wat de OpenGL-calls van je programma's 1-op-1 doorgeeft aan de GPU-code. Het kan dus eigenlijk alleen gebruikt worden om OpenGL op andere OSsen te implementeren; upgrades of bugfixes in de OpenGL-code of zaken als OpenCL zijn nog steeds even onmogelijk als hiervoor.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je moet eens lezen wat er op http://www.raspberrypi.org/archives/2221 allemaal wordt geschreven. Daar lusten de honden geen brood van.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petje72
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 02-05 21:03
Ik ga de mikmak bestellen en alvast een cursusje Linux volgen:p Iemand nog tips?
Rob Z schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 23:40:
[...]

http://linuxcommand.org/
Ik, als linuxbeginner, heb dit boekje besteld BOL, ± 7 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjen9551
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21:51
Met het risico dat dit hier al eens gevraagd is (zoekfunctie in forum is nog even stuk), ik ben een tijdje aanhet kijken naar een Raspberry Pi, om die aan mn tv te hangen en dan daarlangs series/films/anime te kijken.. Series en films geloof ik wel, maar iemand enige ervaring met anime reeksen? MKV files met ingebouwde (karaoke) subs, codecs weet ik zo even niet uit mn hoofd en kan ik ook niet opzoeken hier @ work. Ik kijk oa One Piece (released door Yonkou fansubs) en Hunter x Hunter (Horriblesubs), iemand hier ervaring mee of dat moet werken? Ik heb namelijk wel eens eerder meegemaakt dat subs via een mediaspeler niet werkten.
Mocht er niemand ervaring mee hebben, zou iemand dan zo tof willen zijn een episode te downloaden en even te testen? O-)

EDIT:
ik was overigens van plan XBMC te runnen, weet niet of dat nog enige invloed heeft?

[ Voor 5% gewijzigd door arjen9551 op 25-10-2012 11:58 ]

n.a.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emilio_TT
  • Laatst online: 04-05 23:40

Emilio_TT

Never fear...I is here!

arjen9551 schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 11:56:
Met het risico dat dit hier al eens gevraagd is (zoekfunctie in forum is nog even stuk), ik ben een tijdje aanhet kijken naar een Raspberry Pi, om die aan mn tv te hangen en dan daarlangs series/films/anime te kijken.. Series en films geloof ik wel, maar iemand enige ervaring met anime reeksen? MKV files met ingebouwde (karaoke) subs, codecs weet ik zo even niet uit mn hoofd en kan ik ook niet opzoeken hier @ work. Ik kijk oa One Piece (released door Yonkou fansubs) en Hunter x Hunter (Horriblesubs), iemand hier ervaring mee of dat moet werken? Ik heb namelijk wel eens eerder meegemaakt dat subs via een mediaspeler niet werkten.
Mocht er niemand ervaring mee hebben, zou iemand dan zo tof willen zijn een episode te downloaden en even te testen? O-)

EDIT:
ik was overigens van plan XBMC te runnen, weet niet of dat nog enige invloed heeft?
Zoals onder aan de pagina staat:

Opmerkingen & vragen over de levering van de Raspberry Pi kunnen in Raspberry Pi: aankoop&levering
Als je XBMC op je Pi wilt draaien: [Mediaplayer] Raspberry Pi met XBMC

Daar kunnen ze je waarschijnlijk meer vertellen. Er zijn bijvoorbeeld 3 verschillende 'hoofd' varianten van XBMC voor de Pi, dus wellicht zit daar ook weer verschil tussen.

[ Voor 6% gewijzigd door Emilio_TT op 25-10-2012 12:48 ]

Learning to fly is learning how to throw yourself at the ground and miss...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:55
kraades schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 13:19:
[...]

Dat was ook mijn eerste insteek.
Ik heb een Philips 47PFL9732D uit 2007 waar het geen EasyLink maar "HDMI Control" heet maar ik krijg het daar dus helaas niet mee aan de praat...
Ik heb wel wat met cec-client zitten prutsen maar volgens mij komt er niks door.
De TV reageert wel op uit/aan signaal van de Pi en je ziet ook wel dat de TV connected is maar verder niks.
[afbeelding]

@Sprite_tm: FANTASTISCH!!! _/-\o_
Sinds de laatste update doet mijn afstandsbediening van de televisie het ook niet meer via CEC. Misschien is er wat over te vinden op de RaspberryPi forums?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjen9551
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21:51
Emilio_TT schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 12:47:
[...]

Zoals onder aan de pagina staat:

Opmerkingen & vragen over de levering van de Raspberry Pi kunnen in Raspberry Pi: aankoop&levering
Als je XBMC op je Pi wilt draaien: [Mediaplayer] Raspberry Pi met XBMC

Daar kunnen ze je waarschijnlijk meer vertellen. Er zijn bijvoorbeeld 3 verschillende 'hoofd' varianten van XBMC voor de Pi, dus wellicht zit daar ook weer verschil tussen.
Haha, kan schijnbaar niet lezen ;) thanks iig!

n.a.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• repsaj
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23-04 16:03
Iemand die ervaring heeft met deze schermen van Ebay? Mini 3,5" TFT dingen. Enig idee of en hoe die van stroom verzien kan worden zonder extra snoer naar het stopcontact? En zijn ze uberhaupt wel redelijk qua functionaliteit?
Of zijn er andere redelijk goedkope alternatieven om schermpjes te koppelen aan de Pi? Ik zie af en toe wel screenshots op internet met een 3,5 inch scherm, maar geen idee wat voor dingen dat zijn

[ Voor 20% gewijzigd door repsaj op 25-10-2012 19:48 ]

x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Ik heb http://www.ebay.nl/itm/261036622603 een vergelijkbare - nog ongebruikt op de onderdelenstapel. Zal wel werken denk ik.
Punt is wel dat die dingen normaliter voor in de auto zijn bedoeld dus standaard op 12V gevoed moeten worden. Misschien dat ze intern wel op 5 of 3.3 volt werken - geen behoefte de mijne open te maken.
Voor het geld kan je het proberen natuurlijk.

[ Voor 7% gewijzigd door franssie op 25-10-2012 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009

Compizfox

Bait for wenchmarks

Wel interessant dit. Is dit een beetje geschikt als HTPC?

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincewind
  • Laatst online: 17:56

Rincewind

Take me in your arms tonight

Jaspur schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 19:17:
Iemand die ervaring heeft met deze schermen van Ebay? Mini 3,5" TFT dingen. Enig idee of en hoe die van stroom verzien kan worden zonder extra snoer naar het stopcontact? En zijn ze uberhaupt wel redelijk qua functionaliteit?
Of zijn er andere redelijk goedkope alternatieven om schermpjes te koppelen aan de Pi? Ik zie af en toe wel screenshots op internet met een 3,5 inch scherm, maar geen idee wat voor dingen dat zijn
Hier is een hele dicussie over het koppelen van 3.5" en/of 7"-schermen aan de Pi. Conclusie: je hebt een aparte voeding nodig maar dan is koppelen geen punt.

Fan van Bokkiewokkie and the Three Degrees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Compizfox schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 22:12:
Wel interessant dit. Is dit een beetje geschikt als HTPC?
Zie topic warning (sinds die permanent zichtbaar zijn leest niemand ze meer lijkt wel) of we moeten toevoegen dat XBMC een HTPC systeem is, misschien is dat te onduidelijk?

[ Voor 14% gewijzigd door franssie op 25-10-2012 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009

Compizfox

Bait for wenchmarks

Sorry, niet gezien. Ik had het op zich ook nog niet eens over XBMC, maar dat is wel een goede mogelijkheid ;)

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:04
Bartje heeft zonet een tweede R Pi gescoord :) :

http://nexentastor.org/boards/12/topics/8462

Weet eigenlijk BIJ GOD nog niet wat ik er mee moet gaan doen

[ Voor 25% gewijzigd door HyperBart op 26-10-2012 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royjn
  • Laatst online: 11:35
Ik heb problemen met wat kant en klare raspberry images.
Ik wil namelijk mijn rasberry gebruiken als Pen testing computer. Gelukkig ben ik niet de eerste die dit wil en zijn er images beschikbaar.
b.v. http://www.pwnpi.net/ of http://sourceforge.net/projects/ha-pi/ maar het probleem is dat ik deze niet draaiend krijg.

De standaard debian OS van raspberry krijg ik wel werkend. Zou iemand eens 1 van de twee kunnen testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
royjn schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 15:54:
Ik heb problemen met wat kant en klare raspberry images.
Ik wil namelijk mijn rasberry gebruiken als Pen testing computer. Gelukkig ben ik niet de eerste die dit wil en zijn er images beschikbaar.
b.v. http://www.pwnpi.net/ of http://sourceforge.net/projects/ha-pi/ maar het probleem is dat ik deze niet draaiend krijg.

De standaard debian OS van raspberry krijg ik wel werkend. Zou iemand eens 1 van de twee kunnen testen?
Wat wil je precies getest (gedaan) hebben ? Zelf ben ik absoluut geen linux guru dus hoor ik graag wat er na het booten moet gebeuren. De PWNPI image heb ik in ieder geval al gedownload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royjn
  • Laatst online: 11:35
Nou ik heb een macbook en via het commando dd if=filename.img of=/dev/disk2 bs=1m flash ik de SD kaart alleen boot de image niet. Mijn op mijn pi blijft alleen een rood lampje branden. cq image niet goed oid.

Ik ben benieuwd of hij het bij jullie wel doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
royjn schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 19:14:
Nou ik heb een macbook en via het commando dd if=filename.img of=/dev/disk2 bs=1m flash ik de SD kaart alleen boot de image niet. Mijn op mijn pi blijft alleen een rood lampje branden. cq image niet goed oid.

Ik ben benieuwd of hij het bij jullie wel doet.
Werkt dit wel met de Wheezy image ? Zo niet, zou ik dat eerst even testen.
Mogelijk kan ik vanavond nog even testen of die image bij mij wel boot.

[ Voor 7% gewijzigd door Perkouw op 26-10-2012 20:30 ]

Pagina: 1 ... 26 ... 54 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Opmerkingen & vragen over de levering van de Raspberry Pi of de cameramodule kunnen in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1494256">Raspberry Pi: aankoop&amp;levering</a>
Als je XBMC op je Pi wilt draaien: <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1511319">~~~~~~~~~~~~~~~[Mediaplayer] Raspberry Pi met XBMC</a>
Als je dingen aan en uit wilt zetten met je Pi: <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1514963">~~~~~~~~~~~~~~~[GPIO] Raspberry Pi</a>.

Lijstje met <a href="http://elinux.org/RPi_USB_Wi-Fi_Adapters">geteste USB WLAN stickjes</a>
Lijstje met <a href="http://elinux.org/RPi_Powered_USB_Hubs">geteste USB hubs</a>

~~~[/html]