Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royjn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-09 08:53
Yep, 2012-09-18-wheezy-raspbian werkt wel. Als de pen test image het ook bij jullie niet doet dan weet ik voldoende.

Dan ga ik mijn eigen Pen test image maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:29

franssie

Save the albatross

ik draai ook die wheeny - op OSX 10.7.5 volgends de instructies van raspberry pi site gemaakt. Het dd gebeuren in de terminal duurde wel vrij lang en geeft idd geen feedback.
2012-09-18-wheezy-raspbian.img is de image die ik heb gebruikt.

edit:// Dus misschien een eigen versie maken idd

[ Voor 24% gewijzigd door franssie op 26-10-2012 20:53 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stevanov
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07-09 10:54
-

[ Voor 139% gewijzigd door Stevanov op 16-02-2015 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben zwaar onder de indruk wat ik allemaal lees over de Raspberry Pi maar toch nog 2 vraagjes
1. Ik wil de RP gaan aansluiten op de usb van mijn router (via usb-kabel) heb ik dan nog een aparte voeding nodig. Ik gebruik de RP heel licht
2. Ik ben flink bekend met Ubuntu dus bestaat er ook een ubuntu-image voor de RP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:27

Rmg

Verwijderd schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 21:09:
Ben zwaar onder de indruk wat ik allemaal lees over de Raspberry Pi maar toch nog 2 vraagjes
1. Ik wil de RP gaan aansluiten op de usb van mijn router (via usb-kabel) heb ik dan nog een aparte voeding nodig. Ik gebruik de RP heel licht
2. Ik ben flink bekend met Ubuntu dus bestaat er ook een ubuntu-image voor de RP?
1. Moeilijk te zeggen, iig zonder de router te weten ga er vanuit van niet. Mijn gok is dat het al onwaarschijnlijk is dat er 500ma uit je usb poorten van je router kan komen laat staan de 700 voor de pi.

2. Ubuntu heeft geen armv6 versie van ubuntu / heeft de support ervoor gedropt. Dus nee niet echt. Maar raspbian is op debian gebaseerd en debian is ook de voorouder van ubuntu dus daar heb je ook gewoon apt als packet manager ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

#RMG
En als ik de RP aansluit dmv micro-usb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:14

Compizfox

Bait for wenchmarks

Eh, hoe wou je hem anders aansluiten dan?

Hij heeft gewoon 700 mA nodig. Ik zou het er niet op wagen dat je router dat kan leveren (waarschijnlijk levert die gewoon wat de USB-standaard voorschrijft, namelijk 500 mA)

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:28

Edd

Ik zou zeggen, gewoon proberen.. Als ie stabiel draait levert de router blijkbaar voldoende voeding. Doet ie dat niet, dan zou je een externe voeding nodig moeten hebben. Ligt er natuurlijk ook een beetje aan wat je ermee wilt gaan doen.
Zelf heb ik hem aangesloten gehad op een Linksys E4200 met archlinux als OS. Weliswaar niet met zwaar gebruik, maar draaide stabiel.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-09 17:48
Compizfox schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 21:24:
Eh, hoe wou je hem anders aansluiten dan?

Hij heeft gewoon 700 mA nodig. Ik zou het er niet op wagen dat je router dat kan leveren (waarschijnlijk levert die gewoon wat de USB-standaard voorschrijft, namelijk 500 mA)
De Rev.2 kun je ook aansluiten via de "usb host" poorten aangezien de zekeringen er tussenuit zijn.
Niet dat je er wat aan hebt aangezien de USB-poort op een router ook host is.

En het lijkt me inderdaad heel stug dat een router de 500mA zou halen, vaak zit er zo'n heel klein adaptertje bij dat al niet veel meer dan 500mA kan produceren, en het leeuwendeel daarvan wordt natuurlijk al door de router zelf opgestookt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

mcDavid schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 10:09:
[...]
De Rev.2 kun je ook aansluiten via de "usb host" poorten aangezien de zekeringen er tussenuit zijn.
Niet dat je er wat aan hebt aangezien de USB-poort op een router ook host is.
Dus dan gebruik je dus een USB-A <--> USB-A kabel? Maar waarom zou je één van de host-poorten willen gebruiken daarvoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieuwe15
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:28
Dat is bruikbaar als je een gevoedde usb hub gebruikt. Aangezien je die gewoon aansluit op de Pi is er verder geen kabel meer nodig ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Ah, op die manier! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firelock
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 03-09 09:08
Vandaag me Pi ontvangen en aangesloten. Toen ik hem wou verplaatsen raakte ik heel licht het SD kaartje en brak er een randje van de socket af. Dat word alweer direct maken.

Steam: Lelocky - Origin - Lelocky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-09 05:38

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Firelock schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 20:06:
Vandaag me Pi ontvangen en aangesloten. Toen ik hem wou verplaatsen raakte ik heel licht het SD kaartje en brak er een randje van de socket af. Dat word alweer direct maken.
RMA lijkt me handiger? Als die socket zo zwak is, is't een maandag-model. Ik kan m'n pi op de grond laten vallen terwijl hij "draait" en er gebeurd niets.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• repsaj
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-08 15:18
Heb m binnen, NewIT uit de uk, binnen 5 dagen. Alleen jammer dat je een USB keyboard nodig hebt :') Alleen maar draadloze toetsenborden in huis, dus maar even besteld.. of kan het toch zonder toetsenbord? ;-)

x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mno
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:35

mno

Jaspur schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 20:47:
Heb m binnen, NewIT uit de uk, binnen 5 dagen. Alleen jammer dat je een USB keyboard nodig hebt :') Alleen maar draadloze toetsenborden in huis, dus maar even besteld.. of kan het toch zonder toetsenbord? ;-)
Aan een USB muis heb je volgens mij voldoende (gebruik het on-screen toetsenbord). Tenminste, als je alleen XBMC wil gebruiken.

Gewoon rösti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Draadloos tobo + USB-receiver werkt ook wel toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emilio_TT
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:04

Emilio_TT

Never fear...I is here!

Jaspur schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 20:47:
Ik speel nu al 3 weken met dePi en heb er nog nooit een scherm aan gehangen :P
HTC lader en UTP erin en gaan! SSH for the win! 8)

Learning to fly is learning how to throw yourself at the ground and miss...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firelock
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 03-09 09:08
Net gesproken met Farnell Nederland. Na een defect aan de SD socket heb ik hun gebeld. Zei konden niet in de order kijken en werd doorverwezen naar de Export afdeling. Heb mijn verhaal uitgelegd en krijg een nieuwe binnen 7 dagen thuisgestuurd.

Steam: Lelocky - Origin - Lelocky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-08 16:56
Iemand dit al gezien? Echt super leuk Kickstarter project. Ze zijn nog niet volledig funded dus grijp je kans ;).

Afbeeldingslocatie: https://s3.amazonaws.com/ksr/assets/000/237/156/84c53452ce555a631a842d11c477d017_large.jpg?1351687521

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arie_papa
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21:36

arie_papa

Running on Ubuntu

Iemand al een neatx/freenx server aan de praat gekregen op de RPi?
Ik kwam deze link al tegen http://www.tiaowiki.com/w/Install_NX_Server_on_Raspberry_Pi en deze http://www.raspberrypi.or...iewtopic.php?f=66&t=11882.
Ik ben nog aan het wachten op levering van het B model, verwachte levertijd wk47 via Farnell zakelijk, dus kan zelf nog niet aan de pruts.
Naast multimedia (misschien xbmc) wil ik hem ook gaan inzetten als NAS en het liefst ook nog als een remote desktop server, die vlot werkt over het internet. VNC en remoteX zijn veel te traag mede doordat ik op bepaalde locaties achter een proxy zit.

Momenteel gebruik ik daar nu een P3-900mhz laptop met 512mb, dus ik ben erg nieuwschierig om die 2 qua snelheid en power te vergelijken (het remote desktop gedeelte dan)

Nog een vraagje, (sorry ben niet zo heel erg thuis in elektronica). Ik las hier in het forum dat je de RPi kan voeden via een powered usb hubje. Kan het kwaad om zowel de RPi rechtstreeks via de mini-usb te voeden terwijl er ook een powered usb hubje aan hangt? Of maakt dat in principe niks uit?

[ Voor 8% gewijzigd door arie_papa op 31-10-2012 19:18 ]

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eppie
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
(overleden)
code:
1
2
3
4
5
  PID USER      PR  NI  VIRT  RES  SHR S  %CPU %MEM    TIME+  COMMAND
 1908 root      20   0  235m  25m  12m R  86.0 10.3   0:45.82 xbmc.bin
   27 root       0 -20     0    0    0 S   3.6  0.0   0:01.72 VCHIQ-0
 1949 root      20   0  3096 1328  924 R   1.3  0.5   0:00.14 top
   28 root       0 -20     0    0    0 S   1.0  0.0   0:00.53 VCHIQr-0

Heb kale installatie van xbian er op gezet en de load is me hoog zonder dat ik wat doe :s

Tevens het onderstaande geprobeert maar geen verbetering. Iemand hetzelfde?

Xbian is de laatste versie 0.8,3
MorosMyrddin schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 09:12:
ik draai de 11708, nieuwe install
Geen problemen mee, draait soepel
Wel volgende conifg.txt
code:
1
2
arm_freq=900
gpu_freq=275

en advancedsettings.xml
XML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>
<advancedsettings>
    <splash>false</splash>
    <showexitbutton>false</showexitbutton>
    <destroywindowcontrols>false</destroywindowcontrols>
    <fanartheight>512</fanartheight>
    <thumbsize>256</thumbsize>
    <bginfoloadermaxthreads>2</bginfoloadermaxthreads>
    <useddsfanart>true</useddsfanart>
    <gui>
        <algorithmdirtyregions>3</algorithmdirtyregions>
        <nofliptimeout>0</nofliptimeout>
        <visualizedirtyregions>off</visualizedirtyregions>
    </gui>
    <network>
        <cachemembuffersize>30242880</cachemembuffersize>
    </network>
    <samba>
        <clienttimeout>30</clienttimeout>
    </samba>
</advancedsettings>

Acties:
  • 0 Henk 'm!
XBMC gerelateerde vragen kun je tegenwoordig kwijt in hieronder genoemd topic.
Bij 'Let op'... :)

Bij mij heeft het overigens ook geen effect. OpenELEC r12080.
De CPU staat op ~95% als er iets beweegt en ~20-30% als het beeld stil is.
Dit is met en zonder de settings...dus hoe dit nu moet werken geen idee.

[ Voor 53% gewijzigd door technorabilia op 31-10-2012 21:18 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• repsaj
Emilio_TT schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 23:51:
[...]

Ik speel nu al 3 weken met dePi en heb er nog nooit een scherm aan gehangen :P
HTC lader en UTP erin en gaan! SSH for the win! 8)
Hoe dan? Dan moet er toch eerst iets worden gedaan op de Pi zelf? Ik heb nu Raspbmc erop staan, maar kan er niet bij met ssh.

code:
1
2
ssh pi@192.168.1.50
ssh: connect to host 192.168.1.50 port 22: Operation timed out

[ Voor 11% gewijzigd door repsaj op 31-10-2012 21:53 ]

x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emilio_TT

Emilio_TT

Never fear...I is here!

Jaspur schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 21:43:
[...]

Hoe dan? Dan moet er toch eerst iets worden gedaan op de Pi zelf? Ik heb nu Raspbmc erop staan, maar kan er niet bij met ssh.

code:
1
2
ssh pi@192.168.1.50
RaspBMC had bij mij out of the box SSH open staan, dus het lijkt me niet logisch dat het bij jou niet het geval zou zijn. Weet je heel zeker dat je Pi op 192.168.1.50 zit? Check voor de zekerheid in je router, en als je daar toch bent kan je daar meteen een vast IP-adres aan het MAC-adres van je Pi hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

skinlee78 schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 17:54:
Naast multimedia (misschien xbmc) wil ik hem ook gaan inzetten als NAS en het liefst ook nog als een remote desktop server, die vlot werkt over het internet. VNC en remoteX zijn veel te traag mede doordat ik op bepaalde locaties achter een proxy zit.
NAS? Lijkt me niet handig (er zitten geen SATA-poorten op, enkel USB!)
Jaspur schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 21:43:
[...]

code:
1
2
ssh pi@192.168.1.50
Weet je zeker dat ie op dat IP zit dan? Bij XBian stond dropbear (SSH server) standaard aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• repsaj
Emilio_TT schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 22:17:
[...]

RaspBMC had bij mij out of the box SSH open staan, dus het lijkt me niet logisch dat het bij jou niet het geval zou zijn. Weet je heel zeker dat je Pi op 192.168.1.50 zit? Check voor de zekerheid in je router, en als je daar toch bent kan je daar meteen een vast IP-adres aan het MAC-adres van je Pi hangen.
Ok, apart. Dan heb ik vast een verkeerd IP. Eventjes 1 van de andere 28 proberen..
Bij raspbmc heb je ook pi : raspberry als username/password? Ja dus
Gelukt! Moest clients list even refreshen om de beschikbare ip's vd router te zien

Nu iemand nog tips om remote desktop view te krijgen van de xbmc?

[ Voor 19% gewijzigd door repsaj op 31-10-2012 22:48 ]

x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arie_papa
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21:36

arie_papa

Running on Ubuntu

Compizfox schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 22:33:
[...]
NAS? Lijkt me niet handig (er zitten geen SATA-poorten op, enkel USB!)
[...]
Ach het hoeft alleen maar wat mp3-tjes documenten en foto's te sharen, dus usb lijkt me op dit moment niet echt een probleem. Op het verlanglijstje staat wel een http://cubieboard.org/, die heeft wel een sata aansluiting, maar gezien de levertijd wordt dat eerder sinterklaas 2013 denk ik ;-)
Jaspur schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 22:35:
[...]

Nu iemand nog tips om remote desktop view te krijgen van de xbmc?
Ik zou eens kijken naar Freenx / Neatx / NX Server, zie mijn vorige bericht voor wat links. Als je alleen lokaal over je netwerk het nodig hebt dan is VNC en remoteX natuurlijk ook een optie

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emilio_TT

Emilio_TT

Never fear...I is here!

skinlee78 schreef op donderdag 01 november 2012 @ 08:25:
[...]

Ach het hoeft alleen maar wat mp3-tjes documenten en foto's te sharen, dus usb lijkt me op dit moment niet echt een probleem. Op het verlanglijstje staat wel een http://cubieboard.org/, die heeft wel een sata aansluiting, maar gezien de levertijd wordt dat eerder sinterklaas 2013 denk ik ;-)

[...]

Ik zou eens kijken naar Freenx / Neatx / NX Server, zie mijn vorige bericht voor wat links. Als je alleen lokaal over je netwerk het nodig hebt dan is VNC en remoteX natuurlijk ook een optie
Mooi dat het gelukt is :)

Ik meen me te herinneren dat RaspBMC geen remote desktop achtige dingen ondersteunt, omdat het geen X-server is.. Volgens mij heb ik dat tijdens het scrollen in een FAQ voorbij zien komen.
Dus voor dat je allerhande servers gaat installeren, zou ik eerst even de RaspBMC-site checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Misschien een beetje off-topic, maar ik zag deze hub in de Aldi folder staan. Misschien flink wat lomper dan reguliere hubs met voeding kan deze handig zijn vanwege de aanwezige stekkerdoos (denk aan stroom voor de Pi; externe HDD o.i.d.). Kost ook maar €12.99 wat niet veel is.
Afbeeldingslocatie: http://www.aldi.nl/images/normal_3d8b149e75896ab4b32f4940eec55de5.jpg
Hier: http://www.aldi.nl/aldi_v...g_0311_48_5_348_4091.html

Ik dacht, misschien is het wat voor jullie.

EDIT: dom ja. Even niet bij nagedacht. Dit is dus geen hub :F |:( ...

[ Voor 15% gewijzigd door Piet91 op 01-11-2012 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Natsu
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07-09 09:32
Dat is geen hub toch? Volgens mij kun je die usb-poorten alleen gebruiken om iets mee op te laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• repsaj
Misschien een domme vraag, maar is het niet mogelijk om zo'n digitaal fotolijstje te openen en het scherm op de gpio aan te sluiten? Iemand dit al eens gedaan, of gezien hoe het zou kunnen?

x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

WildeBeestje schreef op donderdag 01 november 2012 @ 15:54:
Dat is geen hub toch? Volgens mij kun je die usb-poorten alleen gebruiken om iets mee op te laden.
Volgens mij is het wel een hub - iig de conrad versie ervan heb ik als hub in gebruik. Hij is echter niet powered dacht ik.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Jaspur schreef op donderdag 01 november 2012 @ 16:20:
Misschien een domme vraag, maar is het niet mogelijk om zo'n digitaal fotolijstje te openen en het scherm op de gpio aan te sluiten? Iemand dit al eens gedaan, of gezien hoe het zou kunnen?
Ongetwijfeld, maar dan is een los schermpje kopen waarschijnlijk makkelijker, goedkoper en beter van kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik snap het niet, heb een Raspberry PI met 512 MB. Als ik naar de memorysplit ga zie ik dit:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/OJRSIbQzL9qyyeK220virYQk/full.png

Via Google kom ik op deze pagina: http://www.raspberrypi.org/archives/2180 en via die pagina kom ik op https://github.com/raspberrypi/firmware/tree/master/boot

Welke bestand moet ik nou gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iChaos
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:48

iChaos

It's Lupus.

Uit die link die je gaf van Github fixup.dat en start.elf downloaden en in de root van je FAT partitie zetten. Daarna in config.txt:

gpu_mem=64

En er gaat 64MB naar de GPU, rest is voor CPU. Getal kan aangepast worden in stapjes van 1, lager dan 16 zou ik niet gaan.

[ Voor 66% gewijzigd door iChaos op 01-11-2012 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApOE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-07 10:36
magnifor schreef op donderdag 01 november 2012 @ 22:14:
Ik snap het niet, heb een Raspberry PI met 512 MB. Als ik naar de memorysplit ga zie ik dit:

[afbeelding]

Via Google kom ik op deze pagina: http://www.raspberrypi.org/archives/2180 en via die pagina kom ik op https://github.com/raspberrypi/firmware/tree/master/boot

Welke bestand moet ik nou gebruiken?
Heb je de laatste rasbian image erop gezet?
Bij de laatste updates is er het eea veranderd waardoor je de start.elf niet meer hoeft te wisselen.

Zit je up een eerdere build dan kan je met
code:
1
2
sudo apt-get update
sudo apt-get upgrade

De laatste updates/firmware installeren.
Voeg vervolgens dit toe aan je config.txt
code:
1
2
sudo nano /boot/config.txt
gpu_mem=16mb   # vul hier in wat je wenst te gebruiken, ik gebruik mijn Pi alleen via SSH

Check bijv. met
code:
1
cat /proc/meminfo

of het is gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Oke. Thnx. :) Heb de image vorige week vrijdag (26-10) gedownload en geplaatst op mijn SD kaart. Zie dat de laatste build van 28 oktober is. Maar ik ga aan de slag. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwyrp2
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 26-08 10:34
Ik wil graag mijn RPi aansluiten op mijn stereo mbv de analoge uitgang. Ik lees echter dat deze nogal
minderwaardig cq slecht is.

Nu zie op pieterfloris.nl een MCP3008 - 8-Channel 10-Bit ADC staan.
http://www.pieterfloris.nl/shop/product.php?id_product=783 en las omschrijving staat er This chip will add 8 channels of 10-bit analog input to your microcontroller or PI It's super easy to use, only 4 pins are required.

Zou deze zorgen voor een beter (lees meer acceptabeler) geluid? En ik weet dat er een HDMI uitgang op zit maar die kan ik niet gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emilio_TT

Emilio_TT

Never fear...I is here!

qwyrp2 schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 12:48:
Ik wil graag mijn RPi aansluiten op mijn stereo mbv de analoge uitgang. Ik lees echter dat deze nogal

http://www.pieterfloris.nl/shop/product.php?id_product=783 en las omschrijving staat er This chip will add 8 channels of 10-bit analog input to your microcontroller or PI It's super easy to use, only 4 pins are required.

Zou deze zorgen voor een beter (lees meer acceptabeler) geluid? En ik weet dat er een HDMI uitgang op zit maar die kan ik niet gebruiken.
Nouja, als je ook daadwerkelijk iets wilt kunnen horen zou ik een DAC nemen ipv een ADC :+ Het gaat er namelijk om dat het digitale geluid van je Pi naar de analoge input van je stereo vertaalt moet worden.

Hiervoor zou ik eerlijk gezegd gewoon een USB geluidskaartje kopen. Hoeft helemaal niet duur te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwyrp2
Emilio_TT schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 12:52:
[...]

Hiervoor zou ik eerlijk gezegd gewoon een USB geluidskaartje kopen. Hoeft helemaal niet duur te zijn.
Wat zou dat ongeveer kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emilio_TT

Emilio_TT

Never fear...I is here!

qwyrp2 schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 12:53:
[...]

Dat weet ik zo niet. Ik denk dat het efficienter is als je zelf even googled, ipv dat ik dat doe en het vervolgens hier neerzet.. :P

De enige USB geluidskaart die ik ooit gebruikt heb was er eentje van DX.com van 3 dollar, maar dat was dan ook wel echt een slecht ding 8)7

Gok-modus: 20 euro voor goed geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fluppie007
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-09 12:06
Ook nog een leuke kickstarter voor alle mogelijke connectivity: http://www.kickstarter.co...reless-development-hardwa

SRF / RFM12B
Z-Wave
Enocean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincewind
  • Laatst online: 14-09 17:51

Rincewind

Take me in your arms tonight

En wat dacht je van deze: de PiCade en de WiPi

Vooral de PiCade vind ik erg leuk :)

Fan van Bokkiewokkie and the Three Degrees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ovigo
  • Laatst online: 08-09 18:59
qwyrp2 schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 12:48:

Ik zit in dezelfde situatie, maar ik moet zeggen dat ik onder Arch totaal niet te klagen heb over de geluidskwaliteit van de analoge uigang. Versterker en boxen die ik heb staan zijn ook niet heel veel waard, maar ik vind het prima aan te horen. Er zit een kleine kraak tussen wisselen van nummers, maar ach. Ik zou zeggen, probeer eerst even de analoge uitgang voordat je m afschrijft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Natsu
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07-09 09:32
Als je mpd gebruikt kun je ook de volgende workaround gebruiken: http://www.raspberrypi.or...8&t=8783&start=25#p134491

Als iemand weet of er ook zo'n workaround is voor xbmc dan hoor ik het graag :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15-09 07:02
qwyrp2 schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 12:53:
[...]

Deze zijn heel betaalbaar, rond de 10 euro. Gebruik zelf onderstaande icm een Synology NAS. Maar werkt ook prima op een PC dus mety de Raspberry Pi zal dit ook prima werken.

http://www.4allshop.nl/EM3751

Via pricewatch zijn er nog meer te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwyrp2
@MikeOO: weet je zeker dat deze ook werkt onder RPi (Linux) want het is niet zo dat elke apparaat wat onder Windows werkt ook onder Linux werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Tegenwoordig heb je niet echt veel redenen meer om aan te nemen dat iets niet zou werken, al is de kans er natuurlijk altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwyrp2
Ik heb nu mijn RPi werken als een openVPN-server. Deze handleiding http://geeksandtweaks.com...n-server-on-ubuntu-12-04/ werkt bij mij prima.

Met behulp van VPN maak je op een veilige manier contact met je server waardoor je veiliger kan surfen, mailen etc. Verder zijn alle computers achter je router (m.a.w. je thuisnetwerk) gewoon voor je beschikbaar vanaf het internet alsof je thuiszit 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15-09 07:02
qwyrp2 schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 14:33:
@MikeOO: weet je zeker dat deze ook werkt onder RPi (Linux) want het is niet zo dat elke apparaat wat onder Windows werkt ook onder Linux werkt
Nee dat weet ik niet zeker. Kan het helaas niet testen aangezien mijn NAS nogal verstopt staat. Dus kan niet makkelijk bij de USB stick om deze tijdelijk te verwijderden.

Maar een Synology draait ook op een vorm van Linux dus op zich zou het moeten werken lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwyrp2
Ik heb een kaartje van 8Gb waarvan maar 2Gb geinstalleerd is. Weet iemand hoe ik die andere schijfruimte ook kan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Als het goed is, is tijdens de installatie van wheeny wheezy je gevraagd of je de partitie wilde vergroten. Iig bij mij wel, en toen had ik de volle 4GB (mijn kaart).
Welk OS gebruik je? (ik heb bijvoorbeeld geen ervaring met het installeren van RISC/OS en vraag me af waarom iemand dat zou willen draaien?) maar het kan wel http://www.raspberrypi.org/archives/2338

[ Voor 34% gewijzigd door franssie op 05-11-2012 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:27
qwyrp2 schreef op zondag 04 november 2012 @ 12:23:
Ik heb nu mijn RPi werken als een openVPN-server. Deze handleiding http://geeksandtweaks.com...n-server-on-ubuntu-12-04/ werkt bij mij prima.

Met behulp van VPN maak je op een veilige manier contact met je server waardoor je veiliger kan surfen, mailen etc. Verder zijn alle computers achter je router (m.a.w. je thuisnetwerk) gewoon voor je beschikbaar vanaf het internet alsof je thuiszit 8)
Wil me daar ook eens over buigen, maar de how-to ziet er best moeilijk uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwyrp2
Ik heb de 28okt WHeezy image op raspberry.org gedownload en mbv WIN32DISK op m'n SD-card gezet en daarbij heeft deze sowieso niets gevraagd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwyrp2
@Dacuuu
Tutorial is uitgebreid maar goed te doen gewoon 'domweg' de tut volgen: et voila it works !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theMob
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06-11-2024
qwyrp2 schreef op maandag 05 november 2012 @ 18:59:
Ik heb een kaartje van 8Gb waarvan maar 2Gb geinstalleerd is. Weet iemand hoe ik die andere schijfruimte ook kan gebruiken?
sudo raspi-config
en dan 'expand_rootfs' kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
qwyrp2 schreef op zondag 04 november 2012 @ 12:23:

Hier gaan er een paar dingen fout: "echo 1 > /proc/sys/net/ipv4/ip_forward" En nog een paar regels. Sommige dingen moet ik met 'nano' doen omdat ik ander acces denied krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwyrp2
Ws heeft dit met root-rechten te maken. Doe eerst sudo su en voer dan de commando's uit.
Nano is niets anders dan een editor maar je kan ook vi, pico etc gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
qwyrp2 schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 12:56:
Ws heeft dit met root-rechten te maken. Doe eerst sudo su en voer dan de commando's uit.
Nano is niets anders dan een editor maar je kan ook vi, pico etc gebruiken
Oke, dat ging al een stuk beter, Elke stap tot nu toe is gelukt ( inc certificaten aanmaken en (genereren wat een tijdje duurt?)

Nu ben ik bij "do “ifconfig” to get adapter name and ipaddress (venet0 was mine since my vps host is using openvz)
code:
1
iptables -t nat -A POSTROUTING -s 10.8.0.0/24 -o venet0 -j SNAT --to YOUR.VPS.IP

Moet ik gewoon simpel weg ook die regel overnemen? Ik heb bij YOUR.VPS.IP mijn externe ip ingevoerd(van ziggo dus)

Na het laatste commando "/etc/init.d/openvpn start" krijg ik starting up virtual bla bla, hier krijg ik een groene OK. Dus dit is goed. Na dat, zie ik in de tut het volgende te staan
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
begin newvpn.ovpn contents &#8211; copy below this line
dev tun
client
proto udp
remote YOUR.VPS.IP 1194
resolv-retry infinite
nobind
persist-key
persist-tun
ca ca.crt
cert client1.crt
key client1.key
comp-lzo
verb 3
end newvpn.ovpn contents &#8211; copy above this line
Wat moet ik hiermee? Ik heb een nano openvpn.conf gedaan, in dat bestand de txt hierboven neergezet, dat bestand staat nu in /etc/openvpn/ map Ik heb de client bestanden gekopieerd naar de pc (met WinCPP) Is dit de goede manier? Heb hier een galaxy s, rooted,busybox,tun module,open vpn er op. Dat is ook allemaal goed. Maar werken doet het nog niet.

[ Voor 40% gewijzigd door Dacuuu op 06-11-2012 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

qwyrp2 schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 12:56:
Dit is geen Ubuntu hè ;) Je kunt dus gewoon su doen.
Dacuuu schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 13:30:
[...]

Oke, dat ging al een stuk beter, Elke stap tot nu toe is gelukt ( inc certificaten aanmaken en (genereren wat een tijdje duurt?)

Nu ben ik bij "do “ifconfig” to get adapter name and ipaddress (venet0 was mine since my vps host is using openvz)
code:
1
iptables -t nat -A POSTROUTING -s 10.8.0.0/24 -o venet0 -j SNAT --to YOUR.VPS.IP

Moet ik gewoon simpel weg ook die regel overnemen? Ik heb bij YOUR.VPS.IP mijn externe ip ingevoerd(van ziggo dus)
Kijk met ifconfig wat de naam van je NIC is. Meestal is dit eth0. Vervang in die regel venet0 door je NIC-naam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Compizfox schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 15:18:
[...]
Dit is geen Ubuntu hè ;) Je kunt dus gewoon su doen.

[...]
Kijk met ifconfig wat de naam van je NIC is. Meestal is dit eth0. Vervang in die regel venet0 door je NIC-naam.
Hmz, ik heb daar alleen iptables -t nat -A POSTROUTING -s 10.8.0.0/24 -o venet0 -j SNAT --to YOUR.VPS.IP

De YOUR VSP IP Veranderd naar mijn externe ziggo ip, dit is wel goed toch? Wat moet ik nu over doen om de venet0 naar eth0 te veranderen? Alle stappen overnieuw of niet?
En mijn interne netwerk is een 192.168.178.x geval. moet ik dan de 10.8.0.0 ook veranderen in 192.168.178.0 ?

[ Voor 8% gewijzigd door Dacuuu op 06-11-2012 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwyrp2
Je hoeft niet alles te herhalen je kan gewoon het commando uitvoeren:
iptables -t nat -A POSTROUTING -s 10.8.0.0/24 -o eth0 -j SNAT --to 192.168.178.x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwyrp2
10.8.0.0 is je ip van je VPN-verbinding dus die staan allemaal goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
qwyrp2 schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 22:56:
Je hoeft niet alles te herhalen je kan gewoon het commando uitvoeren:
iptables -t nat -A POSTROUTING -s 10.8.0.0/24 -o eth0 -j SNAT --to 192.168.178.x
En de 192.168.178.x X is dan een random cijfer binnen de ip pool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:41
ik vind het zo jammer dat er geen spdif out op zit. Nu moet ik voor AirTunes mijn tv aan laten staan plus ik wil gewoon kunnen genieten van DD en DTS. ( IK hebben Hdmi amp dus). Iemand een oplossing voor spdif op de PI?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oXygeN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-07 15:44

oXygeN

oftewel oxje...

Je hebt een HDMI receiver? Dan kan je toch gewoon alles via de receiver laten lopen ipv via je TV? (sowieso lijkt me dat de juiste setup).

Of doet je receiver soms geen passthrough?

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:41
Shit. Géén Hdmi reciever dus. Sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drpeer_holland
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:22
Animal schreef op woensdag 07 november 2012 @ 13:22:
ik vind het zo jammer dat er geen spdif out op zit. Nu moet ik voor AirTunes mijn tv aan laten staan plus ik wil gewoon kunnen genieten van DD en DTS. ( IK hebben Hdmi amp dus). Iemand een oplossing voor spdif op de PI?
Je kan toch gewoon deze kopen:

1080p 4-Port HDMI Input to HDMI + Optical/Coaxial Audio Output Converter (100~240V AC)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Net even een tutorial in elkaar gezet in mijn beste engels 8)7

Openvpn server voor de Raspberry Pi

Met hulp van Tweaker: qwyrp2

Misschien hebben jullie er wat aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Net op een 8GB SD class4 kaartje van de Appie ook met succes de tweede RPi aan de praat gekregen. De DealExtreme USB adapter werd ook weer direct herkend, top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertalizer
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13:39
Lijkt als 2 druppels water op de Monoprice HDX-401TA, die volgens iemand op onderstaand forum zonder problemen wordt gebruikt in combinatie met een Raspberry Pi:
http://openelec.tv/forum/...0718-spdif-via-usb-#41432
http://openelec.tv/forum/...-?limit=20&start=20#41693

Maar is het geen optie om voor een USB soundcard met spdif uitgang te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwyrp2
Stel dat mijn RPi toch langdurig te warm wordt, kan deze dan ook in de fik vliegen of legt die het loodje zonder mijn huis in de as te leggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Laatst online: 14-09 22:29
qwyrp2 schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 17:17:
Stel dat mijn RPi toch langdurig te warm wordt, kan deze dan ook in de fik vliegen of legt die het loodje zonder mijn huis in de as te leggen?
Of iets in de fik kan vliegen hangt af van hoe warm bepaalde componenten maximaal kunnen worden en hoe brandbaar de spullen zijn die in de buurt liggen. (of eigenlijk hoe laag de ontbrandingstemperatuur is)
Meestal heeft dat soort chips een range van 0 ... 75 graden C, waarbinnen het goed zal blijven werken.
Uiteraard wil dat niet zeggen dat het bij 75.1 graad stuk gaat, maar langdurig een temp van 90 graden zal de elektronica toch niet zo prettig vinden en dus stuk gaan.
En dan nog, als er binnen een paar cm geen stukjes papier of stof liggen die in de fik kunnen vliegen, zal het wel meevallen.

Maar mocht je de levensduur van de Pi willen verlengen, dan zou ik overwegen kleine koellichaampjes op de chips te plakken.
Daarvoor kun je ook vrij makkelijk een oude CPU-koeler in stukken zagen. (een aluminium koeler, koperen variant kom je met je ijzerzaagje niet doorheen)

Kijk alleen wel uit dat je geen kortsluiting maakt.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
qwyrp2 schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 17:17:
De RPi core heeft een temp. limiet van 85C, boven die temperatuur clocked die automatisch terug.. Op een normale clock haal je die temperatuur overigens nooit. De RPi kan zichzelf normaal niet kapot maken.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb een tijdje terug 3 Kingston SD10V/8GB kaartjes gekocht.

Wat een brakke kwaliteit! Vallen letterlijk uit elkaar...

Afbeeldingslocatie: http://img29.imageshack.us/img29/5379/kapotu.jpg

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Laatst online: 14-09 22:29
Er zijn best wel veel kaartjes van zogenaamd bekende merken in de handel die alleen niet uit de fabrieken komen wat er op de kaartjes staat.
In andere woorden, er is heel veel namaak te koop.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
OpenELEC r12080.

Ik heb nu een Pi met 512MB i.p.v. 256MB.
Nu wilde ik de installatie op de SD kaart van de 256MB versie gebruiken zodat ik niet opnieuw moet installeren.
Moet ik dan alleen de start.elf te vervangen door de laatste stat.elf om gebruik te maken van 512MB?
Of zijn er andere files die dan niet compatible zijn?

[ Voor 13% gewijzigd door technorabilia op 10-11-2012 11:45 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zou de hele firmware updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:41

Perkouw

Moderator General Chat
kraades schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 11:42:
OpenELEC r12080.

Ik heb nu een Pi met 512MB i.p.v. 256MB.
Nu wilde ik de installatie op de SD kaart van de 256MB versie gebruiken zodat ik niet opnieuw moet installeren.
Moet ik dan alleen de start.elf te vervangen door de laatste stat.elf om gebruik te maken van 512MB?
Of zijn er andere files die dan niet compatible zijn?
Van wat ik begreep maakt de nieuwste versie geen gebruik meer van .elf files.
Bron: http://www.raspberrypi.or...iewtopic.php?f=66&t=21590

Dus gewoon sudo apt-get update && sudo apt-get install raspi-config libraspberrypi* en voilá :)

[ Voor 10% gewijzigd door Perkouw op 10-11-2012 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er is nog steeds wel één .elf bestand nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:41

Perkouw

Moderator General Chat
CurlyMo schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 18:29:
Er is nog steeds wel één .elf bestand nodig.
In ieder geval niet meer om de geheugen 'truc' toe te passen. Voorheen had je daar wat gedoe voor nodig zoals;

cd /boot
rm arm*.elf
rm loader.bin
cp /root/.rpi-firmware/start.elf .
cp /root/.rpi-firmware/fixup*.dat .
echo "gpu_mem=waardeinmbhier" >> ./config.txt
reboot

[ Voor 10% gewijzigd door Perkouw op 10-11-2012 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Perkouw schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 17:49:
[...]

Van wat ik begreep maakt de nieuwste versie geen gebruik meer van .elf files.
Bron: http://www.raspberrypi.or...iewtopic.php?f=66&t=21590

Dus gewoon sudo apt-get update && sudo apt-get install raspi-config libraspberrypi* en voilá :)
Bedankt, maar ik zit op OpenELEC...dus dat gaat volgens mij niet werken dan...

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huijaa
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-05-2024
Ik heb Raspberry Pi al (met 256MB memory en 8GB sd-kaartje).
Hoe kan Qt5 werken bij Pi met image Raspbian “wheezy” ?
Ik heb alles geprobeerd vanuit website http://qt-project.org/wiki/RaspberryPi

Laat even maar, ik ondervond dat linuxbak 64bit draaiend is, terwijl het 32bit zou moeten zijn, daarom heb ik alles opnieuw geinstalleerd. En verder vond ik http://qt-project.org/wiki/RaspberryPi_Beginners_guide

Ik ga het nog weer iets uit proberen.

[ Voor 38% gewijzigd door huijaa op 11-11-2012 15:05 ]

since 21aug'04: Asus K8VSE Deluxe, AMD Athlon 64 3400+, Twimos 1 GB PC3200, Maxtor U133/7200 160GB+120GB, Asus V9999GE and SunBeam Aryclic Case

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpino.rv
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15:15
Dacuuu schreef op donderdag 08 november 2012 @ 23:40:
Net even een tutorial in elkaar gezet in mijn beste engels 8)7

Openvpn server voor de Raspberry Pi

Met hulp van Tweaker: qwyrp2

Misschien hebben jullie er wat aan :)
thnx! altijd handig zo'n tutorial, meteen opgeslagen in mn eigen dropbox.

Wel een vraagje hierover, ik weet wat VPN is, maar technisch weet ik niet goed hoe het werkt en ik heb het ook nooit gebruikt. Het lijkt me wel iets krachtigs..

De vraag is: Gaat ALLES wat je vanuit buiten naar binnen doet via de VPN server?

Als voorbeeld: ik wil een bestand kopieren van 100mb vanaf een PC thuis -> PC ergens anders op inet via VPN. Ik maak dus een VPN verbinding naar huis en browse in mijn lokale netwerk naar een specifieke PC share en kopieer het bestand van 100mb. Gaat deze 100mb nu door de RPi of regelt hij alleen wat basis dingen en heb je, qua kopieren van bv bestanden, een p2p connectie met de PC thuis zonder de RPi ertussen?
Verder, welk programma raadt je aan om de VPN te maken vanuit Windows, gewoon de executable op de OpenVPN.net site?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Alles gaat door de VPN server, die moet het immers ook encrypten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
elpino.rv schreef op maandag 12 november 2012 @ 14:09:
[...]

thnx! altijd handig zo'n tutorial, meteen opgeslagen in mn eigen dropbox.

Wel een vraagje hierover, ik weet wat VPN is, maar technisch weet ik niet goed hoe het werkt en ik heb het ook nooit gebruikt. Het lijkt me wel iets krachtigs..

De vraag is: Gaat ALLES wat je vanuit buiten naar binnen doet via de VPN server?

Als voorbeeld: ik wil een bestand kopieren van 100mb vanaf een PC thuis -> PC ergens anders op inet via VPN. Ik maak dus een VPN verbinding naar huis en browse in mijn lokale netwerk naar een specifieke PC share en kopieer het bestand van 100mb. Gaat deze 100mb nu door de RPi of regelt hij alleen wat basis dingen en heb je, qua kopieren van bv bestanden, een p2p connectie met de PC thuis zonder de RPi ertussen?
Verder, welk programma raadt je aan om de VPN te maken vanuit Windows, gewoon de executable op de OpenVPN.net site?
https://dl.dropbox.com/u/21429092/OpenVpn%20server%20Raspberry%20Pi.pdf

Updated versie gemaakt, helaas blijft de url van dropbox niet het zelfde :)
Wat is er geüpdatet? Het toevoegen van een 2e of meer certificaten.

Ps, de client die ik gebruikt komt van http://openvpn.se/

[ Voor 3% gewijzigd door Dacuuu op 13-11-2012 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -LA-
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 00:27
Mooiste case tot nu toe: http://shortcrust.net/ ...alleen nog niet in productie/verkoop
Afbeeldingslocatie: http://static.squarespace.com/static/5055b9e2e4b0088c25604625/5072a401e4b04b0e103bca06/50754133e4b01e64d213eb0c/1349861683674/DSC_0497_mmm.jpg?format=750w

MTB Trail Traffic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
-LA- schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 21:59:
Mooiste case tot nu toe: http://shortcrust.net/ ...alleen nog niet in productie/verkoop
[afbeelding]
Erg mooie case! Ik heb al een case, dus koop hem niet. Maar hij is wel erg mooi! Wat breder om de sdkaart er in te laten vallen. Erg mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Laatst online: 20:41

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

zijn er al mensen die een pi teruggestuurd hebben ivm garantie?
Mijn SD card lezer heeft nooit gewerkt. RMA aangevraagd op RaspberryPi@rswww.com nadat ik eerst contact had gezocht met de nl tak van rsonline.
Dit moest ik invullen en de pi terugsturen. Verder nooit meer iets gehoord, en zit ik al een maand zonder pi

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik niet maar zie:
https://twitter.com/Koenkk/status/266892507349127168/photo/1

Misschien een verschil tussen Farnell and rsonline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpino.rv
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15:15
Compizfox schreef op maandag 12 november 2012 @ 14:44:
Alles gaat door de VPN server, die moet het immers ook encrypten ;)
Idd! Snap m... logisch natuurlijk..
Dacuuu schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 16:09:
[...]

https://dl.dropbox.com/u/21429092/OpenVpn%20server%20Raspberry%20Pi.pdf

Updated versie gemaakt, helaas blijft de url van dropbox niet het zelfde :)
Wat is er geüpdatet? Het toevoegen van een 2e of meer certificaten.

Ps, de client die ik gebruikt komt van http://openvpn.se/
thnx for the info! De nieuwe ook ff opgeslagen, als ik er een keer behoefte aan heb kan ik meteen aan de slag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -LA-
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 00:27
Zijn er meer mensen met zowel een Pi van Farnell als van RS?

Bij mij werkt die van Farnell echt prima terwijk ik bij de RS versie echt alleen maar problemen heb (lees: kernel panics, corrupte SD's).

Heb die van RS toch al een paar keer het raam uit willen gooien >:)

MTB Trail Traffic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Ik heb beide maar één gebruik ik significant vaker dan de ander, maar heb geen problemen (maar stress ze dan ook niet). Ik neem aan dat je de SD kaarten al verwisseld hebt om de build/kaart uit te sluiten? Onder welke omstandigheden heb je de crashes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
-LA- schreef op woensdag 14 november 2012 @ 09:57:
Bij mij werkt die van Farnell echt prima terwijk ik bij de RS versie echt alleen maar problemen heb (lees: kernel panics, corrupte SD's).
Ik heb geen enkel probleem met mijn RS pi... Ik heb er nog geen van Farnell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817

sander817

ik heb er 2, 1 van rs online en 1 van newit
die van rsonline is bij mij dus ook kapot, en teruggestuurd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ovigo
  • Laatst online: 08-09 18:59
sander817 schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 23:28:
zijn er al mensen die een pi teruggestuurd hebben ivm garantie?
Mijn SD card lezer heeft nooit gewerkt. RMA aangevraagd op RaspberryPi@rswww.com nadat ik eerst contact had gezocht met de nl tak van rsonline.
Dit moest ik invullen en de pi terugsturen. Verder nooit meer iets gehoord, en zit ik al een maand zonder pi
Ik heb ergens vorige maand mijn pi RMA gestuurd naar RSonline. Meteen maar een mailtje achteraan gestuurd, naar het adres waar ik eerder ook al contact had gehad. Heb toen netjes in nog geen 2 weken een nieuwe pi op de post gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
-LA- schreef op woensdag 14 november 2012 @ 09:57:

Heb die van RS toch al een paar keer het raam uit willen gooien >:)
Ja, de RS was minder goed te overclocken.
Zie hier je exacte type http://elinux.org/RaspberryPi_Boards.

Hoe verhoudt de Pi zich qua RAM en CPU/GPU met de Apple TV 2?
RAM 512 MB vs. 256 MB. Duidelijk.
CPU ARM1176JZF-S vs. Apple A4.. Welke is beter qua grafische prestaties?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
kraades schreef op woensdag 14 november 2012 @ 18:40:
[...]

Ja, de RS was minder goed te overclocken.
Zie hier je exacte type http://elinux.org/RaspberryPi_Boards.

Hoe verhoudt de Pi zich qua RAM en CPU/GPU met de Apple TV 2?
RAM 512 MB vs. 256 MB. Duidelijk.
CPU ARM1176JZF-S vs. Apple A4.. Welke is beter qua grafische prestaties?
http://www.tomshardware.c...er-PErformance,14555.html
"Wij van WC-eend..." ...vinden hem aanzienlijk sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817

sander817

ovigo schreef op woensdag 14 november 2012 @ 17:00:
[...]

Ik heb ergens vorige maand mijn pi RMA gestuurd naar RSonline. Meteen maar een mailtje achteraan gestuurd, naar het adres waar ik eerder ook al contact had gehad. Heb toen netjes in nog geen 2 weken een nieuwe pi op de post gehad.
welk mail adres was dat?
Pagina: 1 ... 27 ... 54 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Opmerkingen & vragen over de levering van de Raspberry Pi of de cameramodule kunnen in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1494256">Raspberry Pi: aankoop&amp;levering</a>
Als je XBMC op je Pi wilt draaien: <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1511319">~~~~~~~~~~~~~~~[Mediaplayer] Raspberry Pi met XBMC</a>
Als je dingen aan en uit wilt zetten met je Pi: <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1514963">~~~~~~~~~~~~~~~[GPIO] Raspberry Pi</a>.

Lijstje met <a href="http://elinux.org/RPi_USB_Wi-Fi_Adapters">geteste USB WLAN stickjes</a>
Lijstje met <a href="http://elinux.org/RPi_Powered_USB_Hubs">geteste USB hubs</a>

~~~[/html]