Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• ppl
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online
quote:
Sjah schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 12:06:
Wat me ook opvalt aan Fx in OsX, is dat die zo te zien (in processen) 64 bit is? Huh daar wel, in W7 niet...? Wat evenzo vreemd is, de plugin-container meldt niet 64 bit te zijn? Goh, gaat een hele wereld voor me open met deze Hackintosh.
Yep, de Firefox versie voor OS X is al een tijdje 64 bit. De plugin-container is een los proces voor plugins als Flash, Silverlight, etc. Iedere plugin krijgt z'n eigen plugin-container proces. Tegenwoordig krijg je in Activity Monitor ook netjes tussen haakjes te zien om welke plugin het nou gaat (bijv. Firefox Plugin Process (Shockwave Flash) voor de Flash plugin). Safari doet tegenwoordig ook al zoiets (je krijgt dan: Flash Player (Safari Internet Plug-in)). Die plugin-container is afhankelijk van de plugin zelf 32 of 64 bit (mijn Flash plugin is netjes 64 bit, Silverlight zit nog op 32 bit).

Naar ik meen was men bij Linux ook al zover maar lopen ze voor Windows nog achter met zo'n 64 bit build. Er is er wel eentje (zie een stukje terug in het topic) maar dat zijn allemaal zelf gemaakte builds die vaak alleen even door de 64 bit compiler worden gehaald of experimentele builds van een daadwerkelijke 64 bit geprogrammeerde Firefox. Die plugin sandboxing (plugin-container) is iets wat inmiddels onder ieder OS wat door Firefox ondersteund wordt standaard gedrag is.

Wat betekent dit allemaal voor de gebruiker? Niks, 't werkt gewoon en er echt wat aan hebben doe je niet (althans, niet voor het webbrowsen).

• Aham brahmasmi
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 22-09 14:38
quote:
Propheticus schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 18:35:
@ onbekend, probeer eens de toetscombinatie cntrl+shift.
Da's alt+shift, niet ctrl+shift.

Firefox add-on werkt niet meer na update van Firefox? -> Permanente oplossing.

• Cubic X
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 18:21
Je kan Waterfox en FireFox blijkbaar niet naast elkaar draaien? Als ik Waterfox installeer en vervolgens Waterfox open, krijg ik doodleuk mijn Firefox 11 beta te zien.

• Propheticus
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 20:25
quote:
Aham brahmasmi schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 22:51:
[...]

Da's alt+shift, niet ctrl+shift.
Nee, tijdelijk switchen van landinstellingen is toch echt cntrl+shift. Dat zorgt er voor dat een : bijvoorbeeld opeens een ▒ wordt.

Propheticus wijzigde deze reactie 08-02-2012 10:22 (4%)

• HaTe
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 22:52

HaTe

Now playing:

quote:
Cubic X schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 10:00:
Je kan Waterfox en FireFox blijkbaar niet naast elkaar draaien? Als ik Waterfox installeer en vervolgens Waterfox open, krijg ik doodleuk mijn Firefox 11 beta te zien.
Dat klopt. Ze gebruiken het zelfde profiel. Maak dus een nieuwe aan (opstarten met -p als argument) of sluit Firefox eerst af.

Ken je Palemoon? Ik snap niet dat mensen voor Waterfox kiezen, wat gewoon 64bit Firefox is, als er ook een geoptimaliseerde 64bit versie is. Lijkt mij dat als je een 64bit OS hebt, je ook wel een moderne PC hebt waar Palemoon dus voor geoptimaliseerd is.

edit: Ik heb het nog eens beter bekeken, blijkt dat Pale Moon ook wat features weglaat en dat hij nog maar op versie 9 zit. Zo lijkt Pale Moon 9 nog de layout van Firefox 3.6 te hebben.. Wat mij betreft is dat ook een dealbreaker :)

HaTe wijzigde deze reactie 08-02-2012 14:03 (15%)

Specs

• desalniettemin
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 22-10 19:11
Palemoon 10 komt er niet en het verschil tussen 32 en 64 bit merk ik niet, op het hogere geheugengebruik na dan. Ik blijf voorlopig bij Fx 10 :)

• Raven
  • Registratie: november 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Ik weet niet hoe maar de virusscanner slaat niet meer alarm als ik het Session Manager menu open in FF :)

edit: te vroeg gejuicht :/
edit2: Nu is het wÚÚr weg :?

Raven wijzigde deze reactie 10-02-2012 17:28 (26%)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Renissi
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 11-02-2012
Hallo.

Heb net versie 10 (had een probleem) naar versie 10.0.1 ge updated. Maar probleem blijft.

Probleem (ligt wellicht niet aan firefox) is dat als ik met rechts (nieuw tabblad openen) op een link klik in google.nl of .com of .de ik alleen maar een witte pagina krijg..
En als ik dan kijk in de link staat er in de link %2F i.p.v. /

Als ik met links op een link klik in google gebeurd er niks (alleen in het tabblad staat vebinden, en dan weer terug naar google)
Nu weet ik niet of DAT het probleem is, maar is wel frustrerend.

Iemand anders daar ook last van?

Lost forever in a happy crowd

• desalniettemin
Geen last van :) Fx 11 beta 2 niet en Fx 10 ook niet :?

• Aham brahmasmi
quote:
Propheticus schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 10:20:
[...]

Nee, tijdelijk switchen van landinstellingen is toch echt cntrl+shift. Dat zorgt er voor dat een : bijvoorbeeld opeens een ▒ wordt.
Ok, ik heb English (US) en NL (US-International) als ge´nstalleerde talen en wissel met alt+shift. Was vergeten dat je als je meerdere keyboard layouts per taal kunt instellen en hiertussen met ctrl+shift kunt wisselen.

Waterfox 10 is al een paar dagen beschikbaar: http://waterfoxproject.or...fox-10-Now-Available.html

• Chris7
  • Registratie: maart 2011
  • Niet online
quote:
Renissi schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 11:23:
Hallo.

Heb net versie 10 (had een probleem) naar versie 10.0.1 ge updated. Maar probleem blijft.

Probleem (ligt wellicht niet aan firefox) is dat als ik met rechts (nieuw tabblad openen) op een link klik in google.nl of .com of .de ik alleen maar een witte pagina krijg..
En als ik dan kijk in de link staat er in de link %2F i.p.v. /

Als ik met links op een link klik in google gebeurd er niks (alleen in het tabblad staat vebinden, en dan weer terug naar google)
Nu weet ik niet of DAT het probleem is, maar is wel frustrerend.

Iemand anders daar ook last van?
Dat had ik gisteren inderdaad ook, na een computer herstart werkte het weer. Lijkt me typisch een Firefox bug, maar misschien ligt het aan een add-on. Dacht eerst aan NoScript maar die had ik op die computer niet ge´nstalleerd... Dus ik zou niet weten waar het aan ligt.

• Renissi
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 11-02-2012
herstarten heb ik al meerdere malen gedaan... helpt niet...ik heb firefox beeindigt.. ik werk nu met chrome en opera..

Lost forever in a happy crowd

• Chris7
  • Niet online
Misschien dat een nieuw profiel helpt? Bij jou kan het natuurlijk een andere oorzaak hebben dan bij mij.

• Sjah
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 23:47
Firefox in OSX (hebje hem weer met zijn OSX ;) ) doet de tabs niet in de titelbalk, wat ik daar wel jammer vind, in 7 heb ik tabs in titelbalk uitgezet, omdat ik het daar juist weer irritant vind. Maar goed het lukt het dev team nog niet om de tabs in de titelbalk te krijgen, wat Chrome in Apple's besturingsysteem wel gelukt is.
Wat ik erover kwijt wilde, die titelbalk in OSX' Fx , daar wordt tenminste wel de volledige tekst van de geopende tab getoond, in 7's (of Xp/Vista) Fx gebeurt dat niet... daar staat niks. Jammer.

Specs

• DerOllie
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 17:39

DerOllie

Master of Science

Firefox 10.0.1 is uit, blijkbaar... update meldde het hier net, geinstalleerd.

PSN = DerOllie | "GOTP" GTA Online Crew Member | www.youtube.com/DerOllie

• Aham brahmasmi
quote:
Sjah schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 18:04:
Wat ik erover kwijt wilde, die titelbalk in OSX' Fx , daar wordt tenminste wel de volledige tekst van de geopende tab getoond, in 7's (of Xp/Vista) Fx gebeurt dat niet... daar staat niks. Jammer.
Met de add-on UI Fixer kun je weer aanzetten dat de tekst van de actieve tab in de titelbalk komt. Misschien dat het ook wel met een optie in about:config kan.
Edit: Ik geloof dat ik je post niet helemaal begrijp dus mijn reactie is misschien off-topic. :P

Aham brahmasmi wijzigde deze reactie 11-02-2012 21:55 (8%)

• Sjah
Nee, helemaal niet offtopic, dank. Alleen is dit niet wat ik zoek, hij geeft wel de tekst weer (erg fijn), maar helaas verneukt die ook de menuknop (onfijn).

deze doet het trucje wel: https://addons.mozilla.org/nl/firefox/addon/titlebar-text/

Sjah wijzigde deze reactie 11-02-2012 22:18 (21%)

Specs

• Aham brahmasmi
Die menuknop wil ik ook weg. :) Trekt veel teveel aandacht dat oranje blok.
Edit: Ter verduidelijking, die knop doe ik dus met UI Fixer (vervang hem weer met het oude FF icoontje).

Aham brahmasmi wijzigde deze reactie 12-02-2012 16:21 (52%)

• desalniettemin
quote:
Aham brahmasmi schreef op zondag 12 februari 2012 @ 12:19:
Die menuknop wil ik ook weg. :) Trekt veel teveel aandacht dat oranje blok.
Alsjeblieft :) https://addons.mozilla.or...n/movable-firefox-button/

• Sjah
Ok deze extensie zou de ultieme zijn maar bestaat niet denk ik (?), vond hem iig niet: U kent het wel F5 om te kijken of er een nieuwe reactie is op jouw favoriete fora in de threads waarin je zelf actief bent. Een extensie die dat in de gaten houdt zou ideaal zijn.

yup een email bericht laten sturen kan ook, maar nee dat vind ik geen lekkere route to go

Specs

• westlym
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 12:11
wat betreft veiligheid van firefox, klopt dit artikel: http://www.security.nl/ar...lware-bescherming%22.html

• desalniettemin
Grootste virus is nog altijd de gebruiker, die overal maar op klikt ;)

• ProXiMuZ015
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 01-03-2012
Hallo allemaal,

Gisteren vroeg Firefox of ik de update wou installeren.
Alleen werkt Firefox nu niet meer zoals ik het wil.

Wanneer ik een site al eerder heb geopend en ik klik erop in de geschiedenis, dan opent hij hem niet meer automatisch. Ik moet eerst op het pijltje rechts in de adresbalk klikken.
Als ik erop ga staan geeft die aan dat het knopje 'naar adres in locatiebalk gaan' heet.

Wanneer ik een site intyp en op enter druk, opent hij hem ook niet meer.
Ook dan moet ik eerst op het pijltje klikken dat rechts staat in de adresbalk.
Dit pijltje staat er wanneer je bijvoorbeeld een adres intypt.

Weet iemand hoe ik er weer voor kan zorgen dat hij de site opent wanneer ik op eerdere geopende adressen klik die in het geheugen staan? Of die weer gaat zoeken als ik op enter druk?

Dit is echt heel irritant namelijk. Ik kan de instelling zelf niet vinden.
Heb ook geen idee hoe dit opeens kan. Maar sinds de update heb ik dat.

Opnieuw installeren heb ik al geprobeerd.

ProXiMuZ015 wijzigde deze reactie 14-02-2012 19:25 (4%)

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Heb je bij het opnieuw installeren wel je Firefox profiel weggegooid? (Of even tijdelijk verplaatst?)
Start -> uitvoeren -> %appdata%\Mozilla\Firefox\Profiles\

Raven wijzigde deze reactie 14-02-2012 20:13 (12%)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Aham brahmasmi
Foutje...

Aham brahmasmi wijzigde deze reactie 14-02-2012 21:02 (167%)

• westlym
quote:
desalniettemin schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 16:19:
Grootste virus is nog altijd de gebruiker, die overal maar op klikt ;)
maar klopt dit artikel wel?

• Evanescent
  • Registratie: september 2001
  • Niet online

Evanescent

Tweakers abonnee Tweakers abonnementen

Allround prutser

Heeft Firefox 11 nu ook taaldetectie voor de spellingscontrole? In de gmail moet ik hem steeds opnieuw op Nederlands zetten.

Ik vind de look van een enkele afbeelding in de 11-beta wel briljant! Fijn gecentreerd en met een niet-witte achtergrond.

Evanescent wijzigde deze reactie 01-01-1970 00:00 (0%)

• desalniettemin
quote:
westlym schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 06:54:
[...]

maar klopt dit artikel wel?
Wij van wc-eend...

• Lizard
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 24-10 19:59

Lizard

quote:
sjaakduhuuhl schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 10:40:
Heeft Firefox 11 nu ook taaldetectie voor de spellingscontrole? In de gmail moet ik hem steeds opnieuw op Nederlands zetten.

Ik vind de look van een enkele afbeelding in de 11-beta wel briljant! Fijn gecentreerd en met een niet-witte achtergrond.
Daar gebruik ik de volgende add-on voor: Dictionary Switcher

Lizard wijzigde deze reactie 16-02-2012 01:43 (3%)

• DerOllie
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 17:39

DerOllie

Master of Science

hmmm en Firefox 10.0.2 is uit...

Blijkbaar is er 1 critical leak verholpen

PSN = DerOllie | "GOTP" GTA Online Crew Member | www.youtube.com/DerOllie

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Als je dan ook de link naar de release notes vermeld... ;)
http://www.mozilla.org/en-US/firefox/10.0.2/releasenotes/

edit: nieuws: Mozilla: Firefox kwetsbaar voor kwaadaardige afbeeldingen

Raven wijzigde deze reactie 18-02-2012 19:30 (43%)

Oscar Wilde

• ChicaneBT
  • Registratie: november 2000
  • Niet online

ChicaneBT

.:Porsche:.

Ik heb nu toch maar geŘpdatet naar FF10 omdat er een beveiligingslek is ontdekt en wat ze hebben gedicht in FF10.

Mijn eerste indruk is dat de browser niet minder geheugen verbruikt dan bij FF8. Ik heb nu enkel deze pagina open dus 1 tab en FF10 verbruikt al 160MB.

....911....

• westlym
quote:
ChicaneBT schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 21:39:
Ik heb nu toch maar geŘpdatet naar FF10 omdat er een beveiligingslek is ontdekt en wat ze hebben gedicht in FF10.

Mijn eerste indruk is dat de browser niet minder geheugen verbruikt dan bij FF8. Ik heb nu enkel deze pagina open dus 1 tab en FF10 verbruikt al 160MB.
en hoeveel geheugen heb je in totaal in jouw systeem?

• desalniettemin
420MB met 11 tabs open, maar ik merk er niets van. Pagina's openen meteen. Fx 11 beta 3 :)

• westlym
firefox een halve avond opengelaten met 5 tabs. bijna 190 mb. heb wel 8 gig hier (ddr3). maar @ChicaneBT, loopt jouw systeem vast ofzo? trouwens, gebruik hier geen beta, maar ff 10.0.2 ofzo.

• Cubic X
Ik heb opzich geen problemen met het geheugen-verbruik van Firefox (Chrome gebruikt veeeel meer tegenwoordig), maar Firefox voelt zo sloom en log aan tegenwoordig. Het voelt ook alsof Firefox 1GB aan geheugen met zich mee moet dragen. De UI wordt traag en het laden van websites neemt ook meer tijd in.

• - J.W. -
  • Registratie: september 2005
  • Nu online
Dat ligt heeel vaak aan add-ons (misschien zelfs brakke plugins) of een 'stuk' profiel.

- J.W. - wijzigde deze reactie 19-02-2012 10:18 (23%)

• westlym
quote:
- J.W. - schreef op zondag 19 februari 2012 @ 10:17:
Dat ligt heeel vaak aan add-ons (misschien zelfs brakke plugins) of een 'stuk' profiel.
ja correct, ik heb hier twee machines staan, op beide heb ik geen addons staan.
maar ja, dat betekent niet dat firefox log moet aanvoelen.

ik vraag me meestal af: heb ik zo'n addon nodig?
ten tweede, wie maakt het?
en derde, hoe veilig is zo'n addon?

• desalniettemin
Doe ik ook en kwam tot de conclusie dat ik bv tab utilities toch wel nodig heb, want daarmee kan je de breedte van een tab instellen, zodat je die irritante scrollbalk niet krijgt als je tig tabs open hebt staan. Vroeger kon je dat zelf instellen in about:config, maar dat kan niet meer helaas :)

• Cubic X
quote:
- J.W. - schreef op zondag 19 februari 2012 @ 10:17:
Ik heb sinds Firefox 10 een nieuw en schoon profiel gemaakt, dus dat lijkt mij sterk. Het zal dan inderdaad wel aan een plug-in liggen, ik verdenk zelf AdBlock Plus. Verder heb ik weinig interessante add-ons (Ghostery, HTTPS Everywhere, NoScript en Lastpass).

• - J.W. -
  • Nu online
quote:
Cubic X schreef op zondag 19 februari 2012 @ 12:18:
[...]

Ik heb sinds Firefox 10 een nieuw en schoon profiel gemaakt, dus dat lijkt mij sterk. Het zal dan inderdaad wel aan een plug-in liggen, ik verdenk zelf AdBlock Plus. Verder heb ik weinig interessante add-ons (Ghostery, HTTPS Everywhere, NoScript en Lastpass).
Probeer het eens :) Help > Restart with Add-ons disabled

• desalniettemin
Of een voor een. Zo kwam ik erachter dat het vaak Adblockplus is. Of een filterabo ;)

desalniettemin wijzigde deze reactie 19-02-2012 12:34 (65%)

• mcDavid
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 20:59
Ik heb wel vaker gemerkt dat addons die een pagina beinvloeden (zoals Adblock Plus, Greasemonkey, enz) inderdaad de boel soms gigantisch kunnen vertragen. Zelfs op pagina's waar ze helemaal niets doen.

zcflevo.nl

• Aham brahmasmi
quote:
westlym schreef op zondag 19 februari 2012 @ 11:01:
[...]

Veiligheid is echt geen issue; de meeste add-ons die interessant zijn bestaan al langere tijd en hebben duizenden gebruikers en ze zijn bovendien door Mozilla gehost, dus zijn staan er voor in dat het geen malware is, neem ik aan.

Of je een add-on nodig hebt kun je alleen zelf beslissen. Ik heb zelf 16 add-ons geinstalleerd en sommige ervan doen alleen visuele of functionele tweaks (geen of verwaarloosbare invloed op performance) en sommige voegen echt functionaliteit toe (Adblock, Stylish, Yet Another Smooth Scrolling, Firebug, FxIF, Gmail Manager, etc.). FF voelt iig zeker niet log aan voor mij.

• BtM909
  • Registratie: juni 2000
  • Niet online

BtM909

Moderator Devschuur«

RUINMYTUNE ( o Y o )

Met de laatste update zijn ook al m'n tooltips kwijt (bijvoorbeeld als je hovert op de titel van dit topic, dan geeft de tooltip het aantal views weer). Hebben meer mensen daar last van?

Nieuw profiel en / of zonder add-ons (heb er sws niet veel) geeft geen verschil.

Chromeo vs David Bowie - Jealous Dance (RUINMYTUNE MashUp) | The Prodigy vs Katy Perry - Smack my Dark Horse
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu

• Evanescent
  • Niet online

Evanescent

Allround prutser

Welke versie heb je dan precies? Beta of release?

• ChicaneBT
  • Registratie: november 2000
  • Niet online

ChicaneBT

.:Porsche:.

quote:
westlym schreef op zondag 19 februari 2012 @ 02:43:
[...]

en hoeveel geheugen heb je in totaal in jouw systeem?
Ik heb 2GB DDR2 :) erin zitten.

....911....

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Moderator Devschuur«

RUINMYTUNE ( o Y o )

quote:
sjaakduhuuhl schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 13:47:
Welke versie heb je dan precies? Beta of release?
Oh sorry, 10.0.2 (ik volg de release channel voor m'n "productiemachine" :)

Chromeo vs David Bowie - Jealous Dance (RUINMYTUNE MashUp) | The Prodigy vs Katy Perry - Smack my Dark Horse

• St00mwals
  • Laatst online: 19:56
quote:
BtM909 schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 13:29:
Met de laatste update zijn ook al m'n tooltips kwijt (bijvoorbeeld als je hovert op de titel van dit topic, dan geeft de tooltip het aantal views weer). Hebben meer mensen daar last van?

Nieuw profiel en / of zonder add-ons (heb er sws niet veel) geeft geen verschil.
Dit werkt bij mij nog wel gewoon.

Ook hier 10.0.2

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Moderator Devschuur«

RUINMYTUNE ( o Y o )

Ok, ligt dus niet compleet aan de versie dus. Ik ga wel verder op onderzoek uit; ben er inmiddels al achter dat het probleem zich ook voordoet bij tooltips van bijv. een abbr.

edit:

The plot thickens even more:
• De beta en Aurora doen het ook niet (zowel huidig als nieuw profiel)
• Starten in safe-mode lost het probleem op :)
• Alle add-ons uit lost het probleem ook niet op (hence het probleem bij een nieuw profiel)
• Complete uninstall en re-install lost het ook niet op

BtM909 wijzigde deze reactie 21-02-2012 17:50 (44%)

• desalniettemin
Deze net even geprobeerd, maar weer verwijderd, want je krijgt steeds een popup. Verschrikkelijk irritant.

http://www.donottrackplus....6&r=5353&t=ffamo

• stevens20
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 17:17
Hallo,

Laat maar: een Reboot heeft wonderen gedaan.

Situatie:
Ik ben altijd een tevreden FF gebruiker geweest, nu was het de laatste tijd zo dat het allemaal wat traag en log aanvoelde. Ik heb hierop wat Add-ons uitgeschakeld en ik heb gekreken of het sneller werkte in ''administrator-mode'' maar. Gelukkig werkte het uitzetten van de Add-ons prima.

Probleem:
Helaas is het nu zo dat ik sinds dien niet meer bij het opstarten de tabs krijg die ik de vorige keer open heb laten staan. ook de app-tabbladen zijn weg.

Pogingen om het op te lossen:
Ik heb alles weer terug gezet naar hoe het was maar het wil niet werken... Ik heb gekeken of die instelling nog zo stond en dat is het geval.

Add-ons die ik heb:
Adobe Acrobat (aan)
Java Platform (aan)
Microsoft Windows Media Player FF plugin (aan)
QuickTime Plugin (aan)
Silverlight (net geinstalleerd)
2007 Microsoft Office (uit)
Google Update (uit)
Java Deployment Toolkit (uit)
NVIDIA 3D vision (uit)
Shockwave Flash (uit) <-- weet niet waar deze voor is
Windows Live Photo Gallery (uit)

Ik zou heel blij zijn wanneer iemand mij kan helpen. Ik weet het niet meer...

M.v.g.
Mij

http://specs.tweak.to/18172

• - J.W. -
  • Nu online
Tools > Options > General: When Firefox starts > Show my windows and tabs from last time

- J.W. - wijzigde deze reactie 21-02-2012 21:13 (12%)

• KroontjesPen
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 16:38

KroontjesPen

► te oud voor GoT ☺ ◄

Wel is het jammer dat je bij het afsluiten van je laatste FF venster niet meer de keuze krijgt om alles wel of niet te sluiten als je meer tabs hebt open staan.

May the Force be with you

• - J.W. -
  • Nu online
In about:config

browser.showQuitWarning >> true
browser.warnOnQuit >> true

• ppl
  • Niet online
Hij slaat alles automatisch op maar laadt dat niet bij een volgende start weer automatisch in (is overigens wel instelbaar via Preferences > General > "When Firefox starts"). Na het opstarten kun je die sessie weer terughalen via het History menu of indien je about:home als startpagina hebt ingesteld (zou de standaard instelling moeten zijn) via de "restore previous session" knop (die je echt niet kunt missen, hij is huuuuge). Als je daar geen gebruik van maakt zit die opgeslagen sessie je verder ook niet in de weg. Echt veel doen die warnOnQuit en showQuitWarning dan ook niet.

• KroontjesPen
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 16:38

KroontjesPen

► te oud voor GoT ☺ ◄

quote:
- J.W. - schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 23:07:
In about:config

browser.showQuitWarning >> true
browser.warnOnQuit >> true
Door verkeerd kopiŰren en plakken had ik de quote verminkt.

Na het alleen browser.showQuitWarning nog op true te moeten zetten gaf dit niet het gewenste resultaat.
Als het laatste venster meerder tabs open zijn dan wordt dat venster gelijk gesloten.
De vraag of je de tabs wil bewaren komt niet meer.

KroontjesPen wijzigde deze reactie 21-02-2012 23:44 (181%)

May the Force be with you

• - J.W. -
  • Nu online
Vaag, hier wel en het switchen van browser.showQuitWarning verandert dat gedrag*

* als er meerdere tabs zitten in het laatste venster en je klikt op het kruisje krijg je een pop-up en kun je kiezen uit: Save and Quit, Quit, Cancel

@ppl: ik neem aan dat wanneer je Quit kiest de sessie niet bewaard wordt..

• Evanescent
  • Niet online

Evanescent

Allround prutser

Een sessie kun je ook restoren via Firefox -> History -> Restore Previous Session.
En natuurlijk via about:sessionrestore in de adresbalk, maar die kent iedereen wel :)

• Orian
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online
Ik ben nu al een tijdje op zoek naar de mogelijkheid om de link die als een pop-up linksonder in firefox komt zodra je ergens overheen gaat met je muis, naar rechtsonder te krijgen. Hoewel hij wel naar rechts verspringt als je met de muis linksonder zit zit daar voor mijn gevoel wel een vertraging in. Aangezien ik vaker linksonder dan rechtsonder met mijn muis zit in firefox (o.a. door google reader) is het makkelijker dus om hem aan de andere kant te krijgen.
Alleen, hoe doe ik dat? Googlen levert niet veel op, ook door een gebrek aan zoekwoorden (ik heb geen idee hoe dat ding heet). Iemand tips?

“You do realise this plan has me walking into hell too? Hah, just like old times...” - Mijn games collectie

• desalniettemin
Volgens mij is dat niet in te stellen :?

• HaTe

HaTe

Now playing:

Met status 4 ever (zoiets, kan even niet nakijken), kan je het een en ander veranderen. Ik heb het zelf in de locatie balk staan.

Specs

• Orian
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online
Bedankt. Met status 4 ever kon ik hem gewoon 'standaard aan de rechterkant' zetten :)

“You do realise this plan has me walking into hell too? Hah, just like old times...” - Mijn games collectie

• ppl
  • Niet online
quote:
- J.W. - schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 23:53:
@ppl: ik neem aan dat wanneer je Quit kiest de sessie niet bewaard wordt..
Dat is dan een verkeerde aanname :) Dat doet hij dus exact wel. Firefox doet dat al sinds versie 4 ofzo en loopt daarmee dus voor op Apple (Resume in OS X Lion). Het werkt zelfs zo goed dat bij crashes je ook keurig netjes je sessie kunt restoren in bijna alle gevallen (het moet heel gek lopen wil het niet lukken). De tab groups neemt hij trouwens ook keurig netjes mee, zelfs de inhoud van bijv. de quick reply textbox op dit forum. Geniaal systeem wat gewoon in 1x goed werkt.

• Tabdroid
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 24-10 11:39
Ik kan vanuit versie 10.0 geen update meer uitvoeren.
Hij blijft 'hangen' in versie 10.0. Dit geldt trouwens ook voor Thunderbird 10.0 die ik niet meer kan updaten.
Als ik vanuit Help -> Over Firefox het infoschermpje krijg zie ik de huidige versie (10.0) staan en daaronder een knop 'Update toepassen'. Na daarop geklikt te hebben sluit FF (of TB) af, start opnieuw op zonder dat er sprake is van een update!
Ik heb FF hierna in de veilige mode gestart en dat maakt helaas geen verschil!
De enige oplossing is om de laatste versie (10.0.2) te downloaden en een nieuwe installatie uit te voeren, maar dat kan toch niet de bedoeling zijn??
Ik heb dit probleem op twee PC's met Windows 7 Premium 64-bits.
Heeft iemand een idee??

• desalniettemin

• Tabdroid
  • Laatst online: 24-10 11:39
Ik heb na wat googelen het volgende gevonden en met succes kunnen uitvoeren:

Verwijder de inhoud van de Update mappen in C:\Users\<user_name>\AppData\Local\Thunderbird\Mozilla Thunderbird\Updates en de inhoud van de daarin aanwezige submap 0.
Hetzelfde geldt voor de Update bestanden van Firefox (ook aanwezig in C:\Users\<user_name>\AppData\Local\)
Hierna wordt aangeraden de beide programma's (TB en FF) via het configuratiescherm (Programma's en onderdelen) te verwijderen en vervolgens de allernieuwste versies te installeren.

Dit heeft mij (tot nu toe) geholpen: ik zie nu wanneer ik het Help -> over FF/TB open het pop-up schermpje waarbij direct gecontroleerd wordt op nieuwe updates (iets wat in het verleden ook gebeurde). Daarna volgt de melding dat de software up-to-date is. de knop 'Update uitvoeren' is verdwenen!

Hopelijk blijft dit zo werken, en worden de nieuwe updates weer netjes automatisch ge´nstalleerd...

• ikt
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 24-10 22:50

ikt

💨

quote:
westlym schreef op zondag 19 februari 2012 @ 11:01:
[...]

Je hebt eigenlijk best weinig addons nodig. Enkele voor het zorgen dat je browser doet wat jij wilt (adblocks etc) en daarbij nog een addon die scripts laadt. Met die scripts kun je dan vanalles per website, erg handig en sites waarop de scripts niet werken laden gewoon normaal.

Sony Xperia Z3 Compact Review

• Darkstone
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 26-04 01:01

Darkstone

Het kan altijd sneller.

hmm. Ziet fullscreen er bij jullie ook zo uit?

http://tweakers.net/ext/f/wZRyRDANKRMTi7E8rhvb2DXl/thumb.png

en dan doel ik op dat ding linksboven met minimize/exit knoppen. Dat lijkt mij het resultaat van een oude addon. Die zag er precies zo uit, ik kan de naam alleen niet meer vinden.

'de sheet' -- Dell Latitude E6520, 1080p, i7-2820QM, X25-M 80GB, 16GB, 97Wh
Gezocht: Baan software development, C++, gave software, omgeving Delft.

• ppl
  • Niet online
quote:
Tabdroid schreef op zondag 26 februari 2012 @ 16:56:
Ik kan vanuit versie 10.0 geen update meer uitvoeren.
Hij blijft 'hangen' in versie 10.0. Dit geldt trouwens ook voor Thunderbird 10.0 die ik niet meer kan updaten.
Als ik vanuit Help -> Over Firefox het infoschermpje krijg zie ik de huidige versie (10.0) staan en daaronder een knop 'Update toepassen'. Na daarop geklikt te hebben sluit FF (of TB) af, start opnieuw op zonder dat er sprake is van een update!
Ik kwam het vandaag bij een gebruiker tegen. Ik heb toen maar Firefox 10.02 gedownload en geinstalleerd. Daarna nog eens gekeken of hij nu wel naar updates ging zoeken en dat deed hij. Dat probleem was overigens met Fx 6.0.2 en later met Fx 9.0.1 (kennelijk had hij 'm tussendoor dus toch nog weten te updaten).

• St00mwals
  • Laatst online: 19:56
quote:
Darkstone schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 22:22:

[afbeelding]

en dan doel ik op dat ding linksboven met minimize/exit knoppen. Dat lijkt mij het resultaat van een oude addon. Die zag er precies zo uit, ik kan de naam alleen niet meer vinden.
Bij mij niet, ik heb dan helemaal geen menubalk. Ga ik met mijn muis naar boven dan verschijnen alleen de tabbladen en de adresbalk.
Verder geen Min, Max of sluiten knoppen.

Dit is onder FF 10.0.2

• Aham brahmasmi
quote:
Darkstone schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 22:22:

[afbeelding]

Met een schoon profiel in FF 10.2 zie ik de minimize/restore/close knoppen helemaal rechts (mits je de muis over de tabbalk of menubalk hovered, anders auto-hide hij). Bij mijn normale profiel heb ik die knoppen ook links van de adresbalk; ik weet niet precies waarom. Misschien omdat ik de ABP knop rechts heb.

Mijn add-ons:
Adblock Plus
Add-on Compatibility Reporter
BBCode
bug489729
Download Statusbar
Element Hiding Helper for Adblock Plus
Firebug
FxIF
Gmail Manager
Menu Editor
Status-4-Evar
switch-to-tab Blacklist
Tab Mix Plus
UI Fixer
Yet Another Smooth Scrolling

Aham brahmasmi wijzigde deze reactie 02-03-2012 12:43 (36%)

• desalniettemin
@Darkstone: ja. Fx 11 beta 4 :)

• HaTe

HaTe

Now playing:

@Darkstone: nee, Fx 11 beta 4 :)

Specs

• bitshape
  • Registratie: februari 2003
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

@Darkstone: nee, Fx 13 64bit Nightly :P

Fullscreen is bij mij geheel fullscreen zonder kaders, gehele forumpagina van boven naar beneden met links&rechts de grijze Tweakers-achtergrond.

Workstation: bit 1.2 - OldSkool IBM: nibble 1.1 - netwerk & VoIP

• desalniettemin
Krijg nou tietuh :D

Drukte zojuist weer op F11 en nu krijg ik gewoon dit topic zonder het Darkstone resultaat 8)7

• Sjah
Krijg de stop en reload knop niet meer op mekaar. Wil ze buiten de url-balk, en daar zijn ze alleen los van mekaar te krijgen...lijkt het. Waarom het me bij Firefox 3 (en 4) wel lukte.. weenie.

Specs

• HaTe

HaTe

Now playing:

Je moet de volgorde van de stop en refresh omdraaien, dan pakt hij ze wel in de url balk ;)
Zo dus van links naar rechts: URL - Refresh - Stop

HaTe wijzigde deze reactie 07-03-2012 23:05 (36%)

Specs

• Sjah
nee wil ze niet in url..:)
Ben eral uit, voor de 2 Homeknop gesleept, dan pakt het wel zoals ik wil, stop en refresh 1 knop buiten de url-bar. :)

Specs

• HaTe

HaTe

Now playing:

Ooh je wilt ze juist niet in de URL bar?
edit: ah, ik snap het. Je kan ze dus blijkbaar ook buiten de URL bar op elkaar hebben. Feit blijft dat de refresh knop links van de stop knop moet.

HaTe wijzigde deze reactie 07-03-2012 23:17 (71%)

Specs

• westlym
volgt iemand deze ontwikkeling? ik ben benieuwd of firefox ook wordt gehackt: http://www.security.nl/ar...dens_hackerwedstrijd.html

• desalniettemin
Ja. Firefox zal ook wel gehackt worden :)

Firefox op Windows 7 gekraakt:

https://secure.security.n...Firefox_op_Windows_7.html

Had ook niet anders verwacht ;)

Chrome voor de derde keer gehackt :P

https://secure.security.n...rome_via_3_zero-days.html

desalniettemin wijzigde deze reactie 10-03-2012 10:55 (123%)

• Chris7
  • Niet online
desalniettemin, je was me net voor ;)
Leek me ook vrij logisch, aangezien ze al maanden van tevoren beginnen met het zoeken naar een lek. Dan vind je er altijd wel een. Alleen Safari is niet gehackt omdat Charlie Miller niet meedeed.
Toch ligt het volgens mij niet per se aan Firefox, maar meer aan de beveiliging van Windows 7 zelf. Ze geven in het artikel al aan dat Chrome en IE9 via hetzelfde lek gekraakt zijn. Al zou Firefox wel moeilijker te kraken zijn als ze een sandbox gebruikten.

• desalniettemin
Zijn ze dat eigenlijk van plan?

Ik weet wel dat vanaf versie 13 Fx eindelijk een 64-bits versie krijgt 8)

• Lizard
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 24-10 19:59

Lizard

quote:
desalniettemin schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 11:07:
Zijn ze dat eigenlijk van plan?

Is onlangs wel in het nieuws geweest:

Mozilla maakt Firefox-sandbox speerpunt

Lizard wijzigde deze reactie 10-03-2012 16:09 (6%)

• desalniettemin
Zo te lezen gaat het nog wel even duren voordat Fx ook een sandbox heeft :)

Beta 8 al 8)7

desalniettemin wijzigde deze reactie 12-03-2012 16:24 (10%)

• Racing_Reporter
  • Laatst online: 13:46

Racing_Reporter

Journalist en Schrijver

HardwaReviews.net - Uw Recensies met een hoofdletter R.
HardwaReviews.net Configuratieservice - Hulp bij samenstelling van uw laptop en desktop-PC.

• Evanescent
  • Niet online

Evanescent

Allround prutser

quote:
Come again? Waarom zou je hem daar halen? Ik bedoel, waarom zou je dit vertrouwen? Ik bedoel, waarom niet gewoon bij de makers zelf?

http://www.mozilla.org/firefox/beta/

• bitshape
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

quote:
quote:
Date added: 2012-03-13 10:54:54
Haha, knap hoor van Hilbert Hagedoorn, onze 3D Tijdreizende Guru! :+
quote:
sjaakduhuuhl schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 00:36:
[...]

Come again? Waarom zou je hem daar halen? Ik bedoel, waarom zou je dit vertrouwen? Ik bedoel, waarom niet gewoon bij de makers zelf?

ftp://ftp.mozilla.org/pub/mozilla.org/firefox/nightly/11.0-candidates/

Op dit moment is hij hier bij de makers verkrijgbaar, let op, het is de release-candidate Build1 !
Grote kans dat dit de Final FF 11 zal worden, maar je weet maar nooit.

Als FF 11 echt gereleased zal worden, zal hij als eerste hier beschikbaar zijn.
En dan pas zijn ook de onderstaande links direct te gebruiken (officiŰle downloadlinks van FF 11) :

FF11 Nederlands (Windows): http://download.mozilla.org/?product=firefox-11.0&os=win&lang=nl
FF11 Frysk (Windows): http://download.mozilla.org/?product=firefox-11.0&os=win&lang=fy-NL
FF11 English US (Windows): http://download.mozilla.org/?product=firefox-11.0&os=win&lang=en-US

FF11 Nederlands (Mac OS X): http://download.mozilla.org/?product=firefox-11.0&os=osx&lang=nl
FF11 Frysk (Mac OS X): http://download.mozilla.org/?product=firefox-11.0&os=osx&lang=fy-NL
FF11 English US (Mac OS X): http://download.mozilla.org/?product=firefox-11.0&os=osx&lang=en-US

FF11 Nederlands (Linux): http://download.mozilla.org/?product=firefox-11.0&os=linux&lang=nl
FF11 Frysk (Linux): http://download.mozilla.org/?product=firefox-11.0&os=linux&lang=fy-NL
FF11 English US (Linux): http://download.mozilla.org/?product=firefox-11.0&os=linux&lang=en-US
quote:
desalniettemin schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 11:07:
De 64bits Windows versie van FF? Waar heb je dat gelezen over FF 13 ?

bitshape wijzigde deze reactie 13-03-2012 02:05 (65%)

• kaesve
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 30-09 18:52
koel, 11 :) Iemand een voorspelling van wanneer hun versienummer die van dit topic voorbij gaat? :D

• bitshape
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

quote:
kaesve schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 00:59:
koel, 11 :) Iemand een voorspelling van wanneer hun versienummer die van dit topic voorbij gaat? :D
Dat gaat dit jaar nog gebeuren gezien de huidige release-cycle! 8)

• Smultie
  • Niet online
quote:
bitshape schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 00:55:
[...]

Op dit moment is hij hier bij de makers verkrijgbaar, let op, het is de release-candidate Build1 !
Grote kans dat dit de Final FF 11 zal worden, maar je weet maar nooit.
Helaas, is er nog een build 2 tussendoor gekomen ;)

MBP 13" 2.4 Mid-2010 + 8GB RAM + OCZ Vertex II 120GB --- Nexus 5 --- Synology DS213 --- RPi met XBian --- Nexus 7 (2013)

• Winkey
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 17:14

Winkey

En is het linken naar release-candidates en melden dat Firefox <versienummer> gereleased is onzin. Websites kunnen beter wachten totdat de nieuwe versie echt gereleased is.

• Racing_Reporter

Racing_Reporter

Journalist en Schrijver

quote:
sjaakduhuuhl schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 00:36:
[...]

En ik maar denken dat ik naar een stable had gelinkt.. Pff.

HardwaReviews.net Configuratieservice - Hulp bij samenstelling van uw laptop en desktop-PC.

• Evanescent
  • Niet online

Evanescent

Allround prutser

Sowieso zou ik open source software, zeker gecompileerd, alleen bij de maker zelf halen. Tenzij je natuurlijk de hash checkt en die overeen komt met die van de maker zelf. Dan kun je het wel vertrouwen.

• IkHouVanMijnPC
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 13-09-2012
quote:
bitshape schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 01:03:
[...]

Dat gaat dit jaar nog gebeuren gezien de huidige release-cycle! 8)
Hoe willen de het aanpakken met de versienummers? Ze kunnen moeilijk ''Download nu Firefox 2131.2!'' neerzetten. ;)

• Racing_Reporter

Racing_Reporter

Journalist en Schrijver

quote:
sjaakduhuuhl schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 11:50:
Sowieso zou ik open source software, zeker gecompileerd, alleen bij de maker zelf halen. Tenzij je natuurlijk de hash checkt en die overeen komt met die van de maker zelf. Dan kun je het wel vertrouwen.
True maar in dit geval beetje gemekker in de marge, niet :P Guru3D bestaat al lang, daar heb ik wel vertrouwen in. Alleen jammer dat ze de filename aanpassen telkens maar niets dat daar niks aan kan doen.

• desalniettemin
@bitshape: ik weet helaas niet meer waar :')

• Firesphere
  • Registratie: september 2010
  • Nu online

Firesphere

Veritas Aequitas

11 is in FTP-release, maar auto-update helaas niet. Waterfox wel gewoon trouwens.

Bijzonder dat 11 niet gepusht wordt, misschien een build-error?

I don't have OCD. I have CDO. It's the same, but with the letters in the right order.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• westlym
quote:
Firesphere schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 00:14:
11 is in FTP-release, maar auto-update helaas niet. Waterfox wel gewoon trouwens.

Bijzonder dat 11 niet gepusht wordt, misschien een build-error?
ik heb 11 binnen via auto - update...ongeveer een half uur geleden.
wel apart, vandaag werd windows geupdate, nvidia drivers geupdate (ook via auto update).
dus mijn computer was vandaag wel ff bezig.

moet nog even kijken naar de release note. ook misschien een fix voor die ene hack tijdens dat hackwedstrijd van afgelopen weekend?
Pagina: 1 ... 21 ... 36 Laatste

Dit topic is gesloten.

Populair:Apple iPhone 6Samsung Galaxy Note 4Apple iPad Air 2FIFA 15Motorola Nexus 6Call of Duty: Advanced WarfareApple WatchWorld of Warcraft: Warlords of Draenor, PC (Windows)Microsoft Xbox One 500GBTablets

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013