Mwaoh, ik ben het met je eens dat er genoeg te veranderen en verberen valt hoor, daar niet van, maar de traditionele quests mogen van mij best wegblijven, zeker als het doel meer contact met de wereld en NPCs is. Heb er zelf geen last van dat ik geen binding met de wereld heb. Dat is in mijn ogen toch iets wat je zelf in de hand hebt. Normaal wordt het in je gezicht geduwd, bij GW2 moet je het zelf opzoeken. Als je traditionele quests hebt dan leest 90% de bijbehorende verhaaltjes toch niet, vrijwel iedereen klikt direct door naar het "hoeveel mobs moet ik mollen en wat krijg ik er voor" deel. Dan heb je alsnog geen binding met de wereld of de NPC.
Je hebt in GW2 de keus of je achtergrondinformatie en diepgang wil, wat ik een betere aanpak vind. Nu vind ik het juist leuk om met random NPCs binnen het hartjesgebied te praten om te luisteren wat ze te zeggen hebben als ik er langs loop. Dat spreekt mij veel meer aan dan eerst allerlei tekst van de quest NPC door te moeten werken voordat ik op 'accept' kan drukken en daarna X dingen kan gaan halen/doden, waarna ik weer terug moet hobbelen naar de bewuste NPC. Misschien dat ze bij de Living Story meer grote gave quests kunnen toevoegen, zodat je wel een richtlijn hebt wat je kan/moet doen. Dus een langere quest, niet zomaar kill X en Y en breng me 4 huiden.
Nu hadden ze bijvoorbeeld via Ellen Kiel een grote, meer traditionele quest kunnen starten, in de vorm van een missie waarin het probleem beschreven wordt en je taken toegedeeld krijgt (die je al dan niet kan gaan uitvoeren, dat moet natuurlijk vrij blijven). Want je krijgt nu van alle kanten brokjes informatie, op de site staan verhaaltjes en via de dialogue van de NPCs krijg je ook vanalles mee, maar ik mis bij dat soort grote verhalen wel even de overview.
Ik zou dan persoonlijk gaan voor een soort "notitieboek" dat je via de game kan openen en waar je de verzamelde informatie bij elkaar ziet en waardoor je ook de verhalen over Canach etc. die nu op de site staan bij het spel betrekt. Want nu kan je via de achievements wel tracken hoeveel samples je hebt en wat je wel en niet gedaan hebt etc. alleen ik zou dat meer geintegreerd in het verhaal willen zien. Maar goed ze zijn dacht ik nog lang niet klaar met het uitwerken van Living Story, dus ik ben heel benieuwd hoe het zich verder gaat ontwikkelen.
Het Mini systeem moet wel echt anders, te beginnen met het verzamelen van die dingen lonend te maken. Je kan ze meenemen maar met één klik op deposit collectibles zitten ze allemaal weer in je bank en degene die je summoned had is ook foetsie. Je hebt natuurlijk de invisible bags, maar dat is geen oplossing voor het probleem. De helft van de mensen met mini's gebruikt ze niet omdat het gewoon irritant is. Het neemt plek in je inventory in, ze lopen 100km achter je dus niemand ziet ze, ze verdwijnen bij het wisselen van maps of onder water gaan.. Naast het verzamelen verbeteren moet ook gewoon het gebruiksgemak van die dingen opgekrikt worden. Een apart tabje met mini's in je hero panel waarmee je altijd de mini van je keuze kan summonen ofzo.
Verder vind ik meer skins altijd beter (ben echt gek op het veranderen en samenstellen van outfits voor m'n characters). Maar dan moet Anet eens ophouden met die weapon skins enkel verkrijgbaar te maken met een uberzeldzame ticket die je alleen door heel veel geluk kan krijgen of door bakken met geld in de gem store te pompen. Of, als ze dat al doen, alternatieven beschikbaar houden. Nu had je wel een handjevol Rox/Braham skins die gewoon te koop waren, maar ik vind dat naast de RNG meer aandacht besteed moet worden aan skins die je gewoon door te spelen kan krijgen.
Met Wintersday vond ik dat goed gedaan, skins in de gemstore gewoon direct koopbaar, andere skins met die kadootjes te koop.. Als ze nu ook nog een paar (super)zeldzame skins a la Halloween hadden toegevoegd dan hou je volgens mij veel meer mensen tevreden. Bij SAB ging het ook goed, je hebt het RNG aspect dat je een skin in de chest kan krijgen, maar je kunt ze ook gewoon met bubbles kopen als je actief speelt.
Ik hoop ook dat ze snel met een expansion komen, ik vermaak me op zich nog wel maar heb het meeste wat me echt interesseert wel gezien. Mounts zou ik overigens ook tof vinden, meestal vrees ik daarvoor omdat games er in slagen om paarden of andere beesten zo te laten bewegen dat ik echt de rillingen krijg, maar ArenaNet heeft met de meeste dieren de bewegingen goed laten lijken. Lijkt me echt tof om met mijn kleine Asura een megagrote fluffy dolyak te gebruiken als mount, haha.
Plus verder gewoon wat meer uitdagende/leuke dungeons. Hopelijk hebben ze de feedback op de MF dungeon ontvangen en komen er meer van zulk soort creaties of komt de MF zelfs terug. Sowieso moet dat CoF path 1 farmen als een van de weinige manieren om snel geld te verdienen er uit.