Mijn website - Versie 3 online!
Flickr
Facebook
5DII + TS-EF17-200 f/2.8-4 L IS USM II + 2xIII + licht
Teveel mm's op m'n camera.quote:Thetallguy schreef op zondag 23 januari 2011 @ 19:30:
[...]
Jammer dat je de winglets eraf gecropt hebt!
Maar gelukkig toch nog eentje mét winglets, speciaal voor jou:

Dan heb je die MD-11F echt néééééét gemist. (sla niet te hard met je kop tegen de muur)quote:Tyno schreef op zondag 23 januari 2011 @ 19:42:
@ Derice, ik had al zo'n vermoeden dat jij hem wel had kunnen pakken. Ik was netjes om 12:00 op schiphol... dijkt de World weer te zijn vertraagd(ik hoorde 14:20). Helaas moest ik echt om 14:00 uur weer weg (richting het zuiden), maar ik heb hem volgens mij echt net gemist (dan maar volgende week zondag opnieuw proberen).
Driemaal raden wie ik bij het hek zag staan (op de kop van de Kaagbaan) toen ik rond 14:00 uur weer weg reed, (de volgende keer zal ik toeteren., blauwe opel Astra Station)
Die Baltic 757 is echt Super
Volgens m'n camera kwam deze om 14:05 voorbij zeilen.
(Geen scanner bij je? Had je hem kunnen horen in de ether).
Stond idd met mijn auto bij de schipholparking, bij dat bord "geen spotters op ons terrein aub".
Als je toetert, niet als er een kist aankomt, dan ben ik toch doof voor alles en iedereen om mij heen.
@nlqlimaxnl:
Je foto's zijn qua kleur / scherpte prima.
De scheve horizon is voor mij bij veel platen een afknapper, vooral bij de platen waar dat in het extreme loopt.
Die KLM Skyteam, had je denk ik prima scherp kunnen krijgen, je camera heeft zo te zien scherp gesteld op de staart links in beeld. Maar gelukkig komt die kist vaker voorbij op Schiphol, volgende keer heb je em wel.
Zet bij nummer #7 de horizon recht (zie TS voor tips) en dan is dat mijn favorite plaat uit je serie!
Beschikbaar als Freelance Fotograaf, zie onderstaande websites
Mijn reizen over de wereld
Foto's waar ik trots op ben
"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~
Na eerst wat gegeten te hebben bij de McDonald's (dat doet toch elke spotter
Daar vlogen de kisten vlak over mijn hoofd en heb ik de eerste vliegende machines op de foto gezet.
Hier kwam ik Derice tegen (wat was nou ook alweer zijn echte naam
Deze waarschijnlijk beginnende piloot snap niet zo goed dat je in de lengte richting over de baan moet om op te stijgen. Gelukkig kwam er geen verkeer van rechts.

Robin Hood Baby
Volgens de kenners was dit de kist van de dag. Ik heb hem ook bij daglicht!
Elke beginnende spotter moet deze foto toch een keer gemaakt hebben?

ABC @Schiphol
Snel even landen, bijtanken en een uur later stijgt hij weer op.

Airbus A320
Hierna ben ik Derice achterna gereden naar de Polderbaan om daar de opstijgende toestellen vast te leggen.
Tweakers.net voor Windows Phone 7 met Pricewatch scanner.
En dat detailsshots ook leuk zijn.
Een blauwe zou ik zeggen.
Op verzoek nog een Martinair cargo
Wie gaf ik ook alweer een compliment over zijn foto's dat het zo leuk is als de toren er ook op staat. Dat moet ik ook proberen.
Panning, deze had nlqlimaxnl gisteren aan de gate op de foto gezet. (Mag wel wat lichter)
Panning les 2.
Had er iemand wat tegen bloempjes?
Een uur geleden op de foto gezet toen hij ging landen. Nu met de buik weer vol omhoog.
En nog eentje om het niet af te leren.
neevedr wijzigde dit bericht 23-01-2011 21:05 (97%)
Nee, moet je teleurstellen. Mij zul je daar niet zien ;-)quote:neevedr schreef op zondag 23 januari 2011 @ 20:53:
Na eerst wat gegeten te hebben bij de McDonald's (dat doet toch elke spotter)
Verder toffe foto's. Vooral die met die runway lampjes zijn erg tof
Ow en die Martinair Cargo
Flickr
Facebook
Arnoud. (Zie signature)quote:neevedr schreef op zondag 23 januari 2011 @ 20:53:
Hier kwam ik Derice tegen (wat was nou ook alweer zijn echte naam) die mij een spoedcursus vliegtuigspotten heeft gegeven. In korte tijd toch weer veel geleerd.
Dat panning heb je leuk opgepikt!
Leuke serie geworden voor een 1e keer bij Schiphol!
Let alleen op je horizon (eenvoudig recht te zetten in PS), en nummer je foto's even dat is wat makkelijker bij gerichter commentaar.
De KLM MD-11 (PH-KCE), is mijn favoriet. Mooi panning shot van deze bak!
Mij vind je overigens alleen bij de McD om te urineren, het verloren vocht weer aan te vullen met water en of thee, op te warmen op een koude dag, maar zeker niet om te eten.
ps. je foto's staan op flickr als private, kan de grotere versies dus niet bekijken.
Derice wijzigde dit bericht 23-01-2011 21:16 (11%)
Kijk super, bedankt voor de kritiek puntjes.quote:MarkCantPark schreef op zondag 23 januari 2011 @ 04:18:
@Nustys Heerlijke plaat weer zeg!
@Tyno Toffe serie, misschien mogelijk dat er wat meer conrast in de platen te krijgen? Dan knallen ze wat meer denk ik.
@Ibin
#1 - Rechts raakt de vleugel je crop en links heb je ruimte "over" Had IMO iets netter gecropt kunnen worden.
#2 - Toffe plaat! De wolken op de achtergrond komen mooi tot zijn recht, echter zonde dat de vleugel weer de rand raakt.
#3 - Gears in motion! Altijd tof! Jammer dat de staart er niet helemaal netjes opstaat!
#4 -![]()
#5 - Tof! Alleen weer die vleugel rechts![]()
#6 - De aandacht had iets meer naar rechts mogen liggen. Knappe plaat gewoon
#7 & 8 - Gewoon nette foto's. Misschien iets meer contrast de volgende keer? Dan knallen ze nog wat beter.
#9 Heel erg vet! Iets meer contrast en een wat betere uitsnedeen je hebt een super plaat!
Gewoon een vette serie hoor Ibin! Zeker omdat je ook een nieuwe camera hebt ziet er helemaal niet verkeerd uit! Iig stukken beter dan mijn eerste spotting serieGewoon vaker gaan zou ik zeggen!
Na jouw commentaar gelezen te hebben er idd achter gekomen dat het qua croppen nog niet lekker zit.
Probeer dit ook direct te vertalen in de komende platen. Ben nog wat aan het shoppen geslagen en dat zijn dan toch de dingetjes waar je dan even extra op let. Ook over kleur / contrast. Thnx!
@nlqlimaxnl
#7 is een leuke plaat. Nog mooier zou het geweest zijn als dat stuk gebouw linksonder er niet op stond.
Wellicht dat je hem van iets verder weg hebt zonder gebouw?
@needvedr
De tweede set platen zijn goed gelukt! Met namde de MD11's staan er goed op.
Alleen als kritiekpuntje nog even de horizons recht zoals eerder is aangegeven.
Net zelf nog even aan de slag gegaan, hoop dat het nu meer knalt!
(De eerste twee zijn eerder gepost)
Het kan trouwens ook wat eentonig overkomen vanuit één standpunt maar in deze fase ben ik nog puur aan het oefenen/spelen met diafragma etc. omdat deze manier van fotografie nog een compleet nieuwe ervaring is. Dus jullie zijn gewaarschuwd.
10

Easyjet G-EZEW by Superibin, on Flickr
11

IMG_3927 (2) by Superibin, on Flickr
Airbus Alert!
12

Air One by Superibin, on Flickr
13

Iberia by Superibin, on Flickr
14

Vueling by Superibin, on Flickr
15

Arkefly takeoff 36L @ Schiphol by Superibin, on Flickr
16

US Airways B757 by Superibin, on Flickr
Hierbij mijn shots voor vandaag, (niet zo spectaculair als jullie shots, vandaag was meer voor de regs).
1. De Air Baltic 757

2.

3.

4. Fokker 70 word richting hangaar gesleept.

5. Leuk detail, de ondersteuning van de staart tegen het het achterover kiepen van het toestel.

@ Ibin, het goed als je je foto's bewerkt, maar probeer te voorkomen dat je ze te zwaar bewerkt. Nr. 11 is hiervan een voorbeeld (het orgineel van Nr. 11 vond ik beter). Verder ben ik er persoonlijk wel van om alles in een verhouding the houden (16:9 / 3:2 / 4:3), als er veel verschillende formaten in een post zit wordt de post wat rommelig. Verder geen commentaar, de shots zien er goed uit. Keep the shots coming.
Tyno wijzigde dit bericht 23-01-2011 22:19 (12%)
Canon 5D II / 1DIII & TS-E 16-1400mm L IS USM Macro Fisheye | Flickr
Maar ja... ik moest karten vandaag, direct na mijn bezoekje aan SPL, samen met neefje Tommy-160
Ik was er vandaag dus maar kort, maar heb een aantal kisten hier voorbij zien komen die ik ook op de plaat heb gezet dus er moeten tweakers vlakbij hebben gestaan bij me ...
Voor mij was het 3 kwartier stevig pannen geblazen... normaal ben ik niet zo van de EXIF, maar ik zal er bij deze pics een paar bij zetten...
#1 (gokje) dezelfde baby die ik eerder met vortex voorbij heb zien komen
ISO 400, 1/125, f/8, 500mm

#2 Melbourne had ik al (min of meer letterlijk) voorbij zien schuiven....
ISO 400, 1/100, f/7.1, 500mm

#3 11.... met ruis

#4 11... ook met ruis... maar iets beter en begint alweer meer op 11 te lijken
ISO 800, f/6.3, 1/320, 500mm

#5 11... wederom met ruis
ISO 800, f/6.3, 1/400, 500mm

Na wat matige kwaliteit... (hey, t was mijn enige 11 ja...
nu dan wat echte onvervalste panning plaatjes
#6 ISO 400, f/8, 1/80, 244mm

#7 ISO 400, f/8, 1/80, 332mm

#8 1/60 op 373mm

#9 1/60 op 287mm

#10 gezien de EXIF, niet slecht, al zeg ik t zelf... 1/60 op 500mm

#11 en nog een leuke voor de spotters.... (1/100, 332mm)

#12 idem... (1/100, 373mm)

#13 1/100, 413mm

#14 wat Derice al zei... ben t deels met m eens... in mooi weer is dit best een leuke om te platen... maar met dit grijze grauwe weer is dit echt een smerige ranzige bak
1/125, 500mm

#15 Engines fogged-in
1/125, 373mm

#16 en nog een pannertje om het af te maken
1/80, 203mm

Voor de volgende keer zeg ik: zeiknatte baan... hoge luchtvochtigheid voor vortex... zonnetje op elke kist en een blauwe lucht met wat wolkjes er achter... en veel MD-11's van exotische maatschappijen gaerne
EOS 7D + 40D, Bigma OS, Sigma 17-70OS, BG-E2N + E7, 430EX, 60GB-CF, Lowepro ProRunner 450AW
@ Iedereen : Er zijn echt knappe plaatjes geschoten zeg! Volgens mij stond zowat heel vliegtuig beminnend tweakers.net langs de baan
Flickr Photostream | Canon 7D | 17-40 | 70-200 | 300 |
Al mijn compliment gaan naar jullie toe! Mooie sets weer. Goed gepand.
Echt super plaatjes!
Mijn favoriet is de Martinair Cargo van Neevedr en Derice.
Ik hoop er aanstaande Zaterdag te zijn. Wie kan ik dan misschien zien?
Servertje wijzigde dit bericht 24-01-2011 09:24 (18%)
Upcoming Cinemaphotographer met een DSLR, Macbook Pro, iPhone 4S en een iPad 2! In Memoriam: Steve Jobs 1955-2011
Volgens mij was ik echt nét weg toen jij begonnen bent met platen.quote:Gulf_5 schreef op maandag 24 januari 2011 @ 00:32:
Sjonge... ik ben geloof ik een beetje te laat vandaag...alle leuke kisten alweer prima foto's van gezien... dus wat doe ik hier nog ?
![]()
Maar ja... ik moest karten vandaag, direct na mijn bezoekje aan SPL, samen met neefje Tommy-160
Ik was er vandaag dus maar kort, maar heb een aantal kisten hier voorbij zien komen die ik ook op de plaat heb gezet dus er moeten tweakers vlakbij hebben gestaan bij me ...
Voor mij was het 3 kwartier stevig pannen geblazen... normaal ben ik niet zo van de EXIF, maar ik zal er bij deze pics een paar bij zetten...
Voor de volgende keer zeg ik: zeiknatte baan... hoge luchtvochtigheid voor vortex... zonnetje op elke kist en een blauwe lucht met wat wolkjes er achter... en veel MD-11's van exotische maatschappijen gaerne
Wat betreft je weerswens voor de volgende keer, helemaal mee eens.
Maar, mooie serie geworden!
Panning is
#7, 8, 9 & 16 heb je erg lekker mee getrokken.
Reg. datum: 24 december 2010
Helaas moet ik het nog even een paar wekies doen met de miniatuur versie, vanwege de gebroken voet. Maar misschien moet ik die dan maar op de plaat gaan zetten.
Laten we niet allemaal gaan rondlopen als Tynoquote:neevedr schreef op maandag 24 januari 2011 @ 13:11:
Leuk om dezelfde kisten nog beter op de foto voorbij zien komen. Misschien handig om als Tweakers een kenmerk te hebben zodat andere Tweakers kunnen zien dat je een Tweaker bent. Een oranje vlaggetje ofzo
Ik zie mezelf nou niet echt met een oranje vlaggetje rondlopen trouwens, maargoed.
Flickr
Facebook
We hebben net kudo's gehad, dus dat ligt wel in lijn
Allemaal een zwart/rode bodywarmer of vest ofzo, met het T.net logo op de rug. (Wel je tas voor je op de grond zetten...
EOS 7D + 40D, Bigma OS, Sigma 17-70OS, BG-E2N + E7, 430EX, 60GB-CF, Lowepro ProRunner 450AW
Zit op meer (spotters) fora dan alleen tweakers.
Ik vind een thermosfles (voor in de winter) en een 0,5l drink fles (voor in de zomer) wel iets dat gesponsord kan worden.
Wat betreft een meet prima: Wie voelt zich geroepen om er een topic over aan te maken?
Anders wij twee Derice?
Upcoming Cinemaphotographer met een DSLR, Macbook Pro, iPhone 4S en een iPad 2! In Memoriam: Steve Jobs 1955-2011
Count me in
Double Exposure - Tweakers.net Community Filmproject!
Als men me een of 2 daagjes de tijd wil geven, draai ik wel effe een post in mekaar
Ik zal dan een aantal data in mijn agenda opsnorren dat ik kan en dat zijn dan de data waarop we gaan inzetten... Zien wel waar het schip strandt dan
Zodra dat draadje up is geef ik wel een brul
@ Servertje: en wat betreft Derice... aardig jong
maar als er 100 man naar de meet komt, en Derice kan dan niet... of Derice kan wel, maar er komt 20 man... dan heeft Derice toch pech....
[in principe dus he... ]
Gulf_5 wijzigde dit bericht 24-01-2011 17:16 (28%)
hmm... dat ^^^^ was voordat je je edit doorvoerde... (bedoel voor je bereidheid voor het aanmaken van een meeting topic).
Maar snap het nou man, ze komen voor mij, niet die vliegtuigen.
Toch?
Maar serieus, what he said.
Derice wijzigde dit bericht 24-01-2011 17:20 (99%)
Ik heb het idee dat de afgelopen 3 weekenden al elke dag een mini-meet waren
Maar werderom weer super initiatief. Maar gaan we dan nog ergens speciaal heen (qua locatie)?
Lees nu pas het gebeuren over een mini meet.
Had het er ook al even met Derice over gehad maar die hangt met een paar weken rond deze tijd 11km hoog
Dus Gulf, mocht er iets geregeld moeten worden a la -weetikveul- roept u dan maar!
In het vorige topic al eerder aangeboden en dat aanbod geldt nog steeds.
Aangezien we dat niet in het geheim via T.net kunnen organiseren... gaarne iedereen die daar wat voor voelt, mij DM-enquote:Tyno schreef op maandag 24 januari 2011 @ 18:55:
We kunnen ook met zijn alle Derice gaan spotten, als hij weg gaat of terug komt.
edit:
of we doen t anders... we organiseren de minimeet op de dag dat hij vertrekt... en krijgt hij als opdracht een luchtfoto van onze groep te maken vanuit zijn kist in T/O
Gulf_5 wijzigde dit bericht 24-01-2011 22:12 (18%)
Kan ik leuk zeggen dat al die fotografen langs de baan mij komen uitzwaaien.
Of ik een shot kan maken vanuit de kist is natuurlijk een gok. Heb wel een windowseat, rechts in het toestel.
Gulf_5 weet de details (die gooi ik liever niet publiekelijk online, vind graag mijn huis terug met spullen er nog in
Derice wijzigde dit bericht 24-01-2011 22:27 (3%)
Helaas is het morgen nog wat regenachtig, maar hopelijk kan ik vrijdag wel wat fotos gaan schieten.
DAAR DAN !!!
maarre.... moet ook nog een topic voor de grote meet maken
Nog een beetje rommelen met de juiste verhoudingen etc.
SPL Spotting Mini Meet (Schiphol, 20 februari 2011) voor de (semi) MiniMeet
Ook nog een kleine bijdrage vanaf deze kant.
PH-KCA closeup

PH-KCA Closeup by Superibin, on Flickr
Ik heb hier nog even over na zitten denken.... wat dacht je van een Tweakers.net sticker op je zonnekap doen? Zijn die er eigenlijk wel stickers van Tweakers.net.... misschien wel een grappig ideequote:Gulf_5 schreef op maandag 24 januari 2011 @ 13:49:
We moeten ons laten sponsoren door Tweakers.net...
We hebben net kudo's gehad, dus dat ligt wel in lijn
Allemaal een zwart/rode bodywarmer of vest ofzo, met het T.net logo op de rug. (Wel je tas voor je op de grond zetten...)
Dus misschien dat de Mods ons willen vertellen wat er mogelijk is?
Exif bij alle foto's : 1/10 | F4.0 | ISO800

Easyjet underway for take off at Polderbaan EHAM at 1/10 by MarkCantPark, on Flickr

KLM take off from Polderbaan EHAM at Night at 1/10 by MarkCantPark, on Flickr

Easyjet take off from Polderbaan EHAM at night at 1/10 by MarkCantPark, on Flickr
Verdiend zeker nog is een 2e poging... misschien is er bij de Kaagbaan wat meer omgeving licht
Zelf nog even Googelen bracht mij hierheen:quote:Gulf_5 schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 23:41:
De Mods lezen dit ook en gok dat zij wel weten wat er voor merchandise er eventueel te verkrijgen is... En anders weet ik wel iemand die dat kan regelen voor ons... Geen idee alleen of je t logo van T.net zomaar mag gebruiken van bv VNUmedia?
http://tweakers.net/tweakgear
what happened..... ??
verder zoeken op Google levert meestal hits van begin 21e eeuw op... zo ergens tussen 2003 en 2005 in... maar kan daar nog niet erg wijs uit worden waarom de tweakgear shop er nu niet meer zou zijn.... Je hoort er tegenwoordig ook niemand over... dus ben wel benieuwd
edit:
Via een behulpzame Mod hierop gekomen:
Daniel in "Tweakgear shop offline?"
Er staat wel dat er nog spullen zijn
Weet iemand of die op de een of andere manier uit dat magazijn te halen zijn ? Of blijft dat daar tot het einde der tijden liggen als die webshop niet meer de lucht in gaat ?
Gulf_5 wijzigde dit bericht 26-01-2011 00:55 (40%)
quote:MarkCantPark schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 23:57:
[...]
Exif bij alle foto's : 1/10 | F4.0 | ISO800
[...] donkere plaatjes

Voor een eerste keer zeker niet slechtquote:vervolg...
Verdiend zeker nog is een 2e poging... misschien is er bij de Kaagbaan wat meer omgeving licht
Die KLM van jou doet me aan een foto van een tijdje geleden denken die ik hier had gepost.
Lijkt best aardig
(ISO 1600, f6.3, 373mm, 1/30e)
Gulf_5 wijzigde dit bericht 26-01-2011 01:03 (15%)
#4 Exif: 1/10 F4.0 ISO500 @300mm

KLM underway at night to Polderbaan at Amsterdam Schiphol Airport by MarkCantPark, on Flickr
Erg veel van de merchandise weten wij ook niet af. Ik denk dat je het beste naar zeef himself toe kan gaan. Het T.net logo gebruiken zal zomaar niet mogen nee. Persoonlijk lijken mij comfortabele T.net neckstraps erg gaafquote:Gulf_5 schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 23:41:
De Mods lezen dit ook en gok dat zij wel weten wat er voor merchandise er eventueel te verkrijgen is... En anders weet ik wel iemand die dat kan regelen voor ons... Geen idee alleen of je t logo van T.net zomaar mag gebruiken van bv VNUmedia?
Sony A580 || Sigma 8-16 f/4.5-5.6 || Tamron 17-50 f/2.8 || Minolta AF 28 f/2.8 || Sony 50 f/1.8 || Minolta AF 75-300 f/4.5-5.6 || HVL-F43AM
Sony NEX-C3 || Sony 16 f/2.8 || Minolta MD 28 f/2.8 || Sigma 30 f/2.8 || Minolta MD 45 f/2
Zelf ben ik blij met de canon neckstraps, dus als er canon straps maar dan in tweakers-versie mogelijk zijn, dan houd ik me zeer zeker aanbevolen. Knalgroen is niet lelijk, heeft weinig met Canon(Rood)/Nikon(Geel)/Sony(Oranje) te makenquote:PowerUp schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 13:10:
[...]
Persoonlijk lijken mij comfortabele T.net neckstraps erg gaaf
Flickr
Facebook
Reg. datum: 08 januari 2002
Leukquote:MarkCantPark schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 23:57:
In het kader van spotting_at_night wat een paar pagina's terug is besproken, toch de stoute schoenen aangedaan het gewoon simpel weg gaan proberen. Het is nog verdomt lastig zeg!
ATCBOXlive! installeren en gebruiken op de laptop of mobielquote:MarkCantPark schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 23:57:
Echter... elke kist is interessant, omdat je soms amper kan zien wat er aankomt.
http://www.atcbox.com/modules.php?name=html-ATCBOXlive
Gisteren ook nog 2 uurtjes geweest.
De wegtrekkende regen trok te snel weg
1 Taking off 36C ! http://farm6.static.flick...88089447_848df4ffc8_o.jpg

2 Vortex

3 Windmolen en vliegtuig in één foto

4 http://farm6.static.flick...90048701_9dda721905_o.jpg

Jammer dat ik al verplichtingen heb..
Canon 450D // EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM // EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS -- My pictures @ airliners.net -- HTC Desire
Die had ik ook zien aankomenquote:SmithNL schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 23:44:
volgens mij is dit weekend een mooi spot-weekend..! http://www.weeronline.nl/...Amsterdam-Airport/4952006
Jammer dat ik al verplichtingen heb..
Ik ga morgen sowieso me 55-300 uitproberen op schiphol.
Hopelijk werken de banen mee met het OV
En van het weekend ga ik ook langs, mits de banen meewerken
Met de bus(187) naar halte Van Zanten en vervolgens op het gras gestaan, op de hoek...hier dus
Helaas was de Aalsmeerderbaan ook in gebruik, en kreeg ik alleen de kleinere kistjes, maar ook hier heb ik me met de nieuwe 55-300 goed mee vermaakt.
De 55-300 maakt echt een ontzettend groot verschil met de 50-200 die ik eerst had.
Ik ben geen toestel/nummertjes expert, dat laat ik over aan de kenners
#1.

IMGP7549-1 by Dorest0rm, on Flickr

IMGP7551-1 by Dorest0rm, on Flickr

IMGP7560-1 by Dorest0rm, on Flickr

IMGP7564-1 by Dorest0rm, on Flickr

IMGP7567-1 by Dorest0rm, on Flickr

IMGP7571-1 by Dorest0rm, on Flickr

IMGP7603-1 by Dorest0rm, on Flickr
#8 Zou iemand dat paaltje even kunnen wegbuigen, hij stond nét in de weg

IMGP7604-1 by Dorest0rm, on Flickr
#9 Vogeltje

IMGP7620-1 by Dorest0rm, on Flickr
#10 Snelle poging tot wat andere settings.

IMGP7644-1 by Dorest0rm, on Flickr
#11 Het werd even wat rustig dus ik liep weer terug naar de punt van de baan, toen werd het weer spitsuur

IMGP7665-1 by Dorest0rm, on Flickr
#12 Deze wiebelde heel erg bij het binnenkomen, jammer genoeg reed er net een vrachtwagen voor me neus toen ik een shot van veraf wou maken

IMGP7675-1 by Dorest0rm, on Flickr
Leuk dat dit soort discussies toch opleven en uiteindelijk tot platen leiden. #1 & #2 zijn naar mijn idee goed gelukt!
@nustys #1
@Dorestorm, zomaar even wat dingetjes die mij te binnen schieten bij het zien van jouw platen.
Nr 1 t/m 4 had wat mij betreft wat meer gecropt en centraler gemogen.
#5 Het grote lap weiland had er van mij niet opgehoeven. Zie dat die wel op 300mm is genomen dus wellicht dat je vanuit deze positief niet anders kon. Dus misschien ook nog even een puntje in het nabewerken, om te croppen.
#7 mis ik net de linkerkant van de staart. Betrap mijzelf hier ook heel vaak op hoor! No offence naar jou persoonlijk.
#10 Ziet er tof uit!! Deze plaat vind ik echt de uitblinker in jouw serie. Van deze vind ik dat die juist weer niet gecropt hoeft te worden. De kleur en achterliggende wolken geven een aparte sfeer.
Kritiek is zeker niet persoonlijk bedoelt maaar wellicht kun je er wat mee.
Heb zelf namelijk in een vrij korte periode ervaren, dat je heel veel kunt leren van de comments die je krijgt op je eigen platen. Dus op diezelfde manier probeer ik dat ook bij anderen te doen.
Ibin wijzigde dit bericht 27-01-2011 19:10 (3%)
Reden: Grammaticaal
@Ibin - Thanks! Binnenkort poging 2 maar is doen
@Dores0rm - Tof om te lezen dat je weer en wind trotseert
# 1t/m4 - Vind de uitsnede van de foto niet spannend genoeg, kan een stuk spannender denk ik
# 5 - Jammer dat de toren is "afgesneden" en iets minder groen was ook goed geweest
# 6 - Net te ver weg geschoten denk ik, had nog even 2 tellen gewacht tot ze beeld vullend was
# 7 - Wat ibin al zei... er mist een stukje staart
# 8 - Best gaaf dat je zoiets toch post... persoonlijk zou ik het niet eens overwegen
# 9 - Horizon
# 10 - Gave contrast plaat! Had echter ook wat meer scherm vullend kunnen zijn denk ik
# 11 - Vette plaat!
# 12 - Zoals je zelf al zei in je comment dat de kist 'wibbelde' had het geprobeerd terug te laten komen in de foto.
Wat Ibin zegt klopt helemaal, ook ik leer hier steeds wat bij als ik foto's post. Uiteindelijk posten we allemaal foto's hier op Tweakers.net om een "betere" fotograaf te worden in de tak van fotografie die ons aanspreekt.
Keep up the good work en wellicht kom je dit weekend wel tegen langs de baan
MarkCantPark wijzigde dit bericht 27-01-2011 22:06 (5%)
Same problem here. Ik ga waarschijnlijk niet naar Schiphol dit weekend.quote:MarkCantPark schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 22:03:
@Tyno & Nusty - Thanks, echter verdienen ze nog niet de schoonheidsprijs! Het kan en moet beter vind ik zelfMoet toch ook is kijken hoe die ATCBox!Live op een MBP werkt
Op een andere website heb ik alleen "mooi" gekregen, dus dit is iets waar ik aan kan werken!
Bij 5 verlies ik net iets teveel kwaliteit om het stuk weiland weg te croppen.
Bij 8, is dit wellicht beter(op de originele stond de toren ook niet helemaal erop)

IMGP7604-2 by Dorest0rm, on Flickr
Helaas zie je dan wel het paaltje wat meer, als het niet zo koud was, had ik wat verder gelopen.:p
Dorest0rm wijzigde dit bericht 28-01-2011 00:27 (50%)
Alleen staat de horizon nog wel scheef. Dat is iets waar je wel op moet letten, zeker bij de nabewerking.
quote:Dorest0rm schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 18:27:
#8 Zou iemand dat paaltje even kunnen wegbuigen, hij stond nét in de weg![]()
[afbeelding]
IMGP7604-1 by Dorest0rm, on Flickr

Welk paaltje?
Meuk
Ook nog een shot van mij (uit de oude doos), deze kwam ik tegen bij het uitsorteren van foto's.
T-235 (KDC-10 tanker van de Luchtmacht) tijdens de open dag van Luchtmacht 2008

Die vliegen vanaf 7 juni direct tussen Amsterdam & Guangzhou (Kanton).
http://airlineroute.net/2011/01/16/cz-amsyvr-s11/
Derice wijzigde dit bericht 28-01-2011 12:54 (14%)
A330, altijd mooi! China Southern zou in de toekomst best eens zijn A380 kunnen gaan brengen... (?)!quote:Derice schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 12:49:
Vanaf deze zomer zijn er trouwens China Southern A330's te spotten op Schiphol.
Die vliegen vanaf 7 juni direct tussen Amsterdam & Guangzhou (Kanton).
http://airlineroute.net/2011/01/16/cz-amsyvr-s11/
Canon 450D // EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM // EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS -- My pictures @ airliners.net -- HTC Desire
CZ heeft SPL ook op hun lijstje staan. Of SPL echter de eerste bestemming wordt met hun A380's is nog onduidelijk. Zal echter niet op korte termijn zijn, verwacht dat pas eigenlijk over 1 a 2 jaar.
Hopelijk zit het mee en komt de 787 eerder op reguliere basis naar SPL, dan dat lelijke Franse ding.
Hier tijdens tussenstop op Singapore Airport.
Canon EOS 40D - 8 tot 300mm - Sloot geheugen - En wat crumpler spul
morgenochtend vanaf 0800uur op SPL... eerst wat kloten in het donker en dan de eerste zonnestralen voor de PH-BXO (hopelijk)
Verder op mijn wishlist voor morgen, besides alle MD-11'en:
0905 OE-LVJ
0927 B18206
1010 OYCIM (Cimber Air ATR72)
1220 HZANC
1320 VQBIA
(dat zijn de arrivaltijden)
en verder zie ik wel wat het brengt ...
verder ga ik es een poging doen om wat andere pics te maken dan normaal.... gewoon es wat hele nieuwe dingen proberen... nog geen idee wat precies maar dat zie ik morgen wel...
Misschien tot morgen !
Ik ben misschien later op de middag bij een van de, met OV bereikbare, banen te vinden.:p
Ik vind het echt vervelend!
Reg. datum: 08 januari 2002
Sorry, ikke niet, ik haat blauwe lucht en departures naar het noordenquote:Derice schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 22:44:
Mooie plannen. Ik sluit me er bij aan in de loop van de ochtend.
Nog 3 fotootjes van donderdagmiddag
1 Panningshot 1/30 met 1000mm !! Wel een statief gebruikt ( en handschoenen want het was echt vukking koud buiten ). http://farm6.static.flick...98095470_25e9b0fc78_o.jpg

2 Panningshot 1/30 met 1000mm !! Ook op statief. http://farm6.static.flick...98166222_6fef7e3d38_o.jpg

De widebodies waren gewoon te groot en pastten niet in het beeld
3 Ondertussen bij de Kaagbaan ; CS-DFE Dassault Falcon 2000
1/160 met 1000mm handheld http://farm6.static.flick...98166368_6bef24dfed_o.jpg

Nusty kom je ook 20 Februari?
Deden die daar dan? Was Eindhoven dicht?quote:Thetallguy schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 17:57:
2x Ryanair op AMS vandaag en geen foto's? Komop jongens zo vaak krijg je die kans niet
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Maar als een widebody te groot is, dan lukt toch vast een detail wel? Neuswiel/motor/main gear/staart?
Staking bij Aerlingus. Dus vlogen zij wat pax vluchten heen en weer.
Vandaag was een leuke & gezellige (maar lange) dag, veel gelachen.
Vanaf 08:00 tot 15:45 bij Schiphol gestaan.
Resultaat ruim 16GB aan plaatjes, (bijna 800 stuks). Nu de mooiste / beste / interessantste uitzoeken, bewerken, uploaden & posten. U hoort nog van mij (en nog wat andere Tweakers die er ook waren)
Ieder zo zijn/haar voorkeurenquote:nustys schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 16:06:
[...]
Sorry, ikke niet, ik haat blauwe lucht en departures naar het noorden![]()
[...]
Mooie pics, lekker gepand
Vanmorgen 08:00 stonden we (Pollewob, Derice en ondergetekende) bij de Kaagbaan... die niet in gebruik bleek
Nu opwarmen en pics bekijken
Gulf_5 wijzigde dit bericht 29-01-2011 17:04 (3%)
1000mm Je kan zowat portretfoto's van de piloten gaan schieten johquote:nustys schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 16:06:
[...]
Sorry, ikke niet, ik haat blauwe lucht en departures naar het noorden![]()
Nog 3 fotootjes van donderdagmiddag![]()
1 Panningshot 1/30 met 1000mm !! Wel een statief gebruikt ( en handschoenen want het was echt vukking koud buiten ). http://farm6.static.flick...98095470_25e9b0fc78_o.jpg
[afbeelding]
2 Panningshot 1/30 met 1000mm !! Ook op statief. http://farm6.static.flick...98166222_6fef7e3d38_o.jpg
[afbeelding]
De widebodies waren gewoon te groot en pastten niet in het beeld![]()
3 Ondertussen bij de Kaagbaan ; CS-DFE Dassault Falcon 2000
1/160 met 1000mm handheld http://farm6.static.flick...98166368_6bef24dfed_o.jpg
[afbeelding]
Reg. datum: 21 januari 2011
Als je op www.flickr.com een account aanmaakt en vervolgens op de flickr knop in Lightroom klikt, kom je denk ik al een heel eind.
Hier het fotootje van Tyno en Ibin...
"Tyno heeft de grootste........."

En alleen de grootste aso-prutsers parkeren hun auto zo.... Derice ?

Dat logo ook.
* Gulf_5 heeft idee, ogenblikje
Gulf_5 wijzigde dit bericht 29-01-2011 17:35 (25%)
Duitsers blijven raar, in de winter met een stoel en omdat ze geen gat kunnen graven in de bevroren grond, tonen ze dat van zichzelf maar

Volgens de eigenaar een Nikon onvriendelijke hond. Alleen de hond snapte het zelf niet helemaal

Lijkt erger dan het is, de hond is gewoon aan het spelen. Ging allemaal erg diervriendelijk. Het anti-Nikon gevoel moet wel bij de hond nog verder worden getraind.
Derice wijzigde dit bericht 29-01-2011 17:40 (15%)
knip, dat zijn wel hele oude "grappen"

PowerUp wijzigde dit bericht 30-01-2011 12:52 (40%)
Het was vandaag weer geweldig weer voor skyhigh shots. Had ik net verteld tegen Ibin dat ik graag nog een keer de Qantas A380 Skyhigh wou vastleggen, komt hij (toeval?) 5 minuten later overvliegen. Strak daarachter vloog nog de Singapore A380, later ook nog de Air France A380.
Dus speciaal voor Derice hierbij de foto's
"if it ain't a boeing, i ain't flying with it....")
Qantas

Singapore Airlines

Air France

De rest van de shots volgen binnenkort.
@ Tyno:

Ja, er zijn ook tshirts van.
Nette skyhigh shots, ook al zijn ze van een A380.
Derice wijzigde dit bericht 29-01-2011 17:48 (158%)
stank voor dank voor al die PS-effort...quote:
genoeg gerommeld, en nu weer verder met vliegtuigpics bekijken en bewerken...
Gulf_5 wijzigde dit bericht 29-01-2011 17:53 (22%)
Die Nikon hood is leuk, Duits.... *ril*....
(Tenzij het eten, bier of een vliegveld betreft).
Derice wijzigde dit bericht 29-01-2011 18:02 (35%)
Helaas werkte de zon niet mee, uurtje later was het van 't glas af gesmolten.
*slik* 140 platen waar ik tevreden mee ben. Leuk....
Nou ja, nu nog selecteren wat ik de moeite waard vind om hier te uploaden.
Derice wijzigde dit bericht 29-01-2011 18:58 (31%)
Camouflage, you are doing it wrong! Haha
Thnx!quote:Gulf_5 schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 17:25:
rechtstreeks vanuit LR kun je ze niet uploaden naar Tweakers. Er zijn wel plugins voor Flickr als ik het goed heb... Je kunt het beste exporteren vanuit LR naar JPG en dan uploaden via Flickr, of eigen webruimte als je dat hebt...
Hier het fotootje van Tyno en Ibin...
"Ibin heeft de dikste.........tas"[afbeelding]
En alleen de grootste aso-prutsers parkeren hun auto zo.... Derice ?
[afbeelding]
quote:Tyno schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 17:46:
@ Gulf_5, Dammit, je kan tegenwoordig niet eens meer rustig spotten zonder zelf gespot te worden. Maar hier was ik gewoon ervoor aan zorgen dat mijn mede-forum lid ook mooie plaatjes kan schieten. Echt weer geweldig zo'n micro-meet.
Het was vandaag weer geweldig weer voor skyhigh shots. Had ik net verteld tegen Ibin dat ik graag nog een keer de Qantas A380 Skyhigh wou vastleggen, komt hij (toeval?) 5 minuten later overvliegen. Strak daarachter vloog nog de Singapore A380, later ook nog de Air France A380.
Dus speciaal voor Derice hierbij de foto's, omdat je zo van Airbus houdt.... (hoe was het ook al weer?,
"if it ain't a boeing, i ain't flying with it....")
Qantas
[afbeelding]
Singapore Airlines
[afbeelding]
Air France
[afbeelding]
De rest van de shots volgen binnenkort.
De Saudi's waren lekker aan de late kant dus stond op het punt om weg te rijden toen ik opeens een lichtbruine Triholer in de verte zag hobbelen.
1.

IMG_4872-2 by Superibin, on Flickr
2. Hoe bedoel je uitgezonderd?

IMG_4842-2 by Superibin, on Flickr
3.

IMG_4754-2 by Superibin, on Flickr
4. Emirates

IMG_4744-2 by Superibin, on Flickr
5. De kindercreche onderweg naar Spanje

IMG_4711-2 by Superibin, on Flickr
6.

IMG_4683-2 by Superibin, on Flickr
7. Ondanks dat het de laatste tijd niet mee zit voor Qantas toch postwaardig

IMG_4525-2 by Superibin, on Flickr
8.

IMG_4514-2 by Superibin, on Flickr
9. Na winters zonnetje voor de الامارات

IMG_4740-2 by Superibin, on Flickr
Helaas niet de Kaagbaan kunnen aan doen.
Elke keer als ik die kant op wil, gooien ze hem dicht maar volgende week is de Kaagbaan toch echt voor mij! (en andere tweakers)
Nette serie geworden trouwens.
MD-11 is favoriet.
Welk formaat crop je overigens op? Zijn niet helemaal de standaarden geloof ik?
(Niet dat er wat mis mee is, maar 't viel me op, en ben ik er dus benieuwd naar)
Derice wijzigde dit bericht 29-01-2011 20:26 (70%)
Die wil ik spotten op 20 Februari.
Ene wanneer gaan we een Meet houden? Dan kan ik alvast een mailtje doen naar een vriend van me pa. Wanneer ongeveer? ( Is ook goed.)
Ik mail wel dat het rond April is.
Servertje wijzigde dit bericht 29-01-2011 20:47 (54%)

#2 Geen dag op Schiphol zonder een Delta A330.

#3 En nog een... nét met de wieletjes aan de grond.

#4 KLM bakbeest.
Deze 747 wordt geleverd inclusief speciaal luik voor afhaal chinezen.

#5 1 Linker wiel al aan de grond, de rest volgde een fractie later.

#6 MD-11

#7 De mooiste Retro kist van allemaal!

#8 En weer thuis.

#9 MD-11, wordt door 3 andere vogels begeleid.

#10 Oudere BA kist.

#11 Arty Farty shot met een MD-11 van Martinair.

#12 LAN Cargo, bijna in de bomen?

#13 LAN Cargo, lekker inzoomen. Never gets old.

#14 En zet daar maar neer.

#15 Perspectief geintje. 't zou me anders toch een bende geven.

#16 Met wat vertraging, daar is ie dan eindelijk.

#17 Zo, die staat bijna. Tijd voor lunch en een kachel.

#18 Zelfde vliegveld, andere baan. Even een kijkje in de motoren van deze 747.

#19 Houston, we've got more passengers and are on our way to you again.

#20 Je hebt geen slecht weer nodig om te pannen.

#21 Neusje omhoog!

#22 Volgende keer met "United" erop?

#23 Vond ik die vorige MTV logojet van ze toch leuker.

#24 Laaaaaaaange Emirates 777.

#25 Kleurt zo lekker, blauw met groen. Trouwens handig dat ze voorop een pijl hebben staan, dan weet je welke kant het vliegtuig op gaat.

#26 En een oudere KLM 737 om het verhaal van vandaag mee af te sluiten.

#27 Nou ja nog ééntje dan, zwaan mag niet ontbreken tijdens een SPL bezoek.

Derice wijzigde dit bericht 29-01-2011 22:29 (43%)
1. N808NW on final voor de Kaagbaan

Eerst weer even op het panorama terras wezen kijken en te experimenteren.
2. Helaas was de oneven kant van de E-pier een beetje eentonig.

3. Miniatuur PH-MCL

4.

5. Nog een shot vanaf de kop van de polderbaan.

p.s. Morgenochtend (zondag 10:10 tot 12:40), weer één nieuwe andere World MD-11F (N384WA)
1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

11.

12.

13.

Was weer gezellig mensen! En koud ook trouwens
Adem in, adem uit... het is maar een grapjequote:Dani86 schreef op zondag 30 januari 2011 @ 00:05:
OMG wanneer houden we eens op met dat Nikon kraak gezeik. Hoe triest zijn jullie fuck! En JOUW fiets lag er naar alle waarschijnlijkheid niet in kerel!
faalhaas.
Pollewob wijzigde dit bericht 30-01-2011 00:20 (70%)
Specs - T.net gallery - Mail
quote:Dani86 schreef op zondag 30 januari 2011 @ 00:05:
OMG wanneer houden we eens op met dat Nikon kraak gezeik. ...
Gooi een Nikon only groepje bij elkaar en je krijgt Canon bashing.. Lighten up!
Oh en denk ook aan het volgende, er zijn mensen die Nikon lenzen op Canonbody's schroeven
Meuk
Tommy-160 wijzigde dit bericht 30-01-2011 00:49 (104%)
Dit topic is bedoeld voor foto's... dus....
PICS OR IT DIDN'T HAPPEN !!!!
twee nu ! en de rest komt morgen !

Derice' interpretatie van een Embraer... in zijn obsessie van de jacht op de PH-EZG
Check de startpost eens, heb 't e.a. toegelicht.quote:
Derice in "[verzamel] Jouw vliegtuigfoto's deel 3"
Dacht al... waar blijft ie.quote:Gulf_5 schreef op zondag 30 januari 2011 @ 01:17:
Derice' interpretatie van een Embraer... in zijn obsessie van de jacht op de PH-EZG
Trouwens gisteren was een goede keuze voor SPL, vandaag prut weer.
Lekker warm binnen zitten.
Derice wijzigde dit bericht 30-01-2011 11:26 (38%)
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 31 32 33 34 last