Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gulf_5
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-10-2024
Afbeeldingslocatie: http://www.maxfotografie.nl/Forum/2011/Meet/small/IMG_2398.jpg
^^ Ja, dit is nou een Gulfstream 5 ^^

Mini-Meet Vliegtuigspotten

Naar aanleiding van diverse kreten, uitroepen en toejuichingen (waarvoor dank :)) gaan we maar eens proberen een meeting te organiseren, met een heus DOEL, apart from gewoon gezellig babbelen over kisten en gear en plaatjes schieten.

Wie ?
Eigenlijk is iedereen die in de topics van het vliegtuigspotten en de vliegtuigfoto's actief is, voor deze speciale meet uitgenodigd, omdat het wel leuk is om alle gekke bekken uit deze topics op 1 foto te verenigen...
Uiteraard geldt dat hoe meer zielen hoe meer vreugd, maar we trekken een streep bij die mensen die niet meer gezellig zijn, niks met fotografie en niks met vliegtuigen hebben... :) Dus heb je wel iets met vliegtuigen, fotografie (of beiden) en ben je gezellig (of alleen maar heel gezellig) meld je dan vooral aan :Y

Doel ? WTF ?? 8)7
Jazeker... een heus doel... Vorige meet hebben we een hele leuke groepsfoto laten maken door oom padvinder, maar zoals het Tweakers betaamt tillen we dit naar een hoger plan ! :Y Letterlijk en figuurlijk !
Natuurlijk is het de vraag of dit gaat lukken, aangezien we afhankelijk zijn van ongeveer alles wat op SPL niet beïnvloedbaar is.... het weer, het baangebruik, vertragingen, en Derice :+
Maar we gaan het proberen ! Namelijk een foto door Derice gemaakt, vanuit zijn vliegtuig, van onze hele groep die langs de baan naar hem staat te zwaaien/foto staat te maken van Derice z'n kist... (poging Derice op de plaat te zetten ;))
hier moet ie ongeveer zitten
Afbeeldingslocatie: http://www.maxfotografie.nl/Forum/2011/Meet/Position_Derice.jpg

Waar...?
Moet ik hier echt serieus antwoord op geven ? :P
:Y .... Schiphol dus :)
Afbeeldingslocatie: http://www.maxfotografie.nl/Forum/2011/Meet/schiphol.jpg

Waarom een Mini-Meet en geen gewone Meet
De gewone meet wordt ook gepland, een maand of 2 later. Hier komt binnen een paar dagen een apart topic voor. Met enkele mensen zijn we hierover nog aan het brainstormen hoe we die gaan vormgeven.
De Mini-Meet is Mini omdat we begrijpen dat niet iedereen van ver kan komen, voor "slechts" een groepsfoto en wat leuk fotootjes maken, en op relatief korte termijn op een dag in een maand waarin je zowel zonneschijn kunt hebben, maar evengoed, en zelfs grotere kans hebt, om met gear en al in een plensbui of sneeuwhoop terecht te komen. :9
Gezien de gemiddelde te verwachten temperatuur op 20 februari, is een kortere meet voordehandliggender dan een dagtour... De "grote meet" zal wel de mogelijkheid hebben om de hele dag mee te hollen, vanaf bijvoorbeeld even vóór zonsopkomst tot wanneer je er geen zin meer in hebt...

Wanneer, hoe laat en waar precies ??
20 februari dus, verzamelen om 10:00 bij de MacDonalds langs de 09-27 "Buitenveldertbaan"
Loevesteinserandweg 230, 1118EL Schiphol
Met het OV kom je daar door vanaf SPL Centrum/Plaza bus 192/193/195/197/199/300 te nemen naar halte Loevesteinse Dwarsweg. (Voor lijn 300 is dat Halte Schiphol Noord, 4 min lopen ongeveer)

Vanaf daar is het natuurlijk van alle mogelijke factoren afhankelijk waar we heen crossen. Dit zal in principe per auto zijn... Misschien is het handig om als je je hebt opgegeven, even te vermelden of je met een auto komt en of je het aandurft een stel andere Tweakers achterop de trekhaak mee te nemen naar de volgende spot. In principe gaan we naar de baan waar Derice van vertrekt, en nestelen ons daar ergens, zodat we klaar zijn, onze make-up goed zit en onze stropdas recht, voor als Derice langs komt...
En als dit niet mocht lukken, gaan we gewoon vliegtuigfoto's maken :Y

Lijkt je dit een leuk plan: geef je dan hier op voor 20 februari
Vanaf 10:00, langs 12:00 voor de foto, tot zolang het leuk is...

Binnen dit topic, en binnen deze post zal ik in de komende periode wat updates neerzetten omtrent weersverwachting en planning voor de dag en strijdplan m.b.t. de groepsluchtfoto :)

Hopelijk tot op de 20e... En let's hope for weather like this :) (in februari :Y, blijven hopen !!!)
(Gulf_5 in actie op LBG in de zomer van 2010)
Afbeeldingslocatie: http://www.maxfotografie.nl/Forum/2011/Meet/Gulf5_inaction800.jpg

iets met foto's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gulf_5
Tot nu toe zijn de volgende tweakers aangemeld !!
Afbeeldingslocatie: http://www.meeting-manager.nl/874/days.png

(nu nog moederziel allenig :'() niet meer *O* Who joins me us ? :)

[ Voor 16% gewijzigd door Gulf_5 op 25-01-2011 09:06 ]

iets met foto's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-06 16:10
Zo :)
Twee!

Edit, Gulf: haal even de maten uit de img tag van de meeting manager, anders ziet het er nogal verfrommeld uit...

[ Voor 88% gewijzigd door Zandpad op 25-01-2011 01:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-05 22:00
haha, lijkt me prachtig om eindelijk eens zelf gefotografeerd worden - count me in :Y)

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyno
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23-11-2017

Tyno

Wegenbouwer

Dat plaatje van 747 heb je bijzonder mooi in elkaar geshopt. Ik zal er ook zijn.

Canon 5D III / 1DIV & EF 16-1400mm L IS USM Macro Fisheye | Flickr | Tyno Photography @ Facebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servertje
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-06 16:57
Op voor hand heb ik me aangemeld. Het is over pak weg een maand dus dat moet wel lukken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubencs
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01-06 22:19
Doe ook wel mee, wordt dan wel weer eens tijd om langs te gaan.
Zal de portretlens meenemen. :)
Evt lift voor mede tweakers, ik heb geen trekhaak, maar wel drie stoelen in de auto over indien nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gulf_5
Zandpad schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 00:46:
Zo :)
Twee!

Edit, Gulf: haal even de maten uit de img tag van de meeting manager, anders ziet het er nogal verfrommeld uit...
Done :Y

iets met foto's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickH
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-04 06:58
Gaaf! Gister Derice nog geDM'd over een meeting, en nu is er gewoon een topic! _O_

* NickH heeft zich aangemeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111246

_/-\o_ :D 8)

Nou ja, ik ben er dan dus ook, sort off... :P
Hoop dat het gaat lukken om die foto te maken (en dat ie scherp is), zou wel erg gaaf zijn. :D
Geen idee of dat ooit eerder zo is geprobeerd/gedaan?

Of je mij ziet, is natuurlijk de vraag, want als ik een foto maak zie je waarschijnlijk alleen een 7D met een 24-105 erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickH
Anoniem: 111246 schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 09:28:

Of je mij ziet, is natuurlijk de vraag, want als ik een foto maak zie je waarschijnlijk alleen een 7D met een 24-105 erop.
Aan het aantal mm's zal het niet liggen, denk dat er in totaal wel 5000mm komt :p En anders doen we toch het volgende: body + 2.0 TC + 2.0 TC + 2.0 TC + 2.0 TC + 2.0 TC + 2.0 TC + 500mm :p

Mocht er trouwens nog iemand een lift nodig hebben uit de omgeving van R'dam heb ik nog 1 plek (of 2 krappe) over.

[ Voor 10% gewijzigd door NickH op 25-01-2011 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmithNL
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-03 09:10
Ik ga zeker proberen om er bij te zijn..! Zal me alvast inschrijven.

Denk ook maar weer een lens huren...! Nog even de vraag of dat weer de 100-400 gaat worden, of misschien een prime...

Leuke opdracht ook ;)

Oh ja... in principe 2 plekken in de auto vanaf omgeving a'foort beschikbaar. De 4e plek kan niemand zitten aangezien mijn stoel ivm lengte heeeeeeeeeeeeeelemaal naar achter moet ;)

[ Voor 30% gewijzigd door SmithNL op 25-01-2011 09:56 ]

Canon 760D // EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM // EF 70-200mm f/4L USM -- My pictures @ airliners.net -- iPhone X -- DJI Mavic Air

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

_O- LOL @ Doel :D

20 Februari moet lukken en de foto's van de vorige meeting vond ik niet echt gelukt dus we gaan het nog een keer proberen !!

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Ik begrijp dat Derice tijdens take-off z'n foto moet maken. Krijgt ie dan niet een hoop gezeik met de cabin crew?
Elektronica uit tijdens TO/L en dergelijke...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorest0rm
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 13-06 12:25
Aanwezig!
Heb er zin in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyno

Tyno

Wegenbouwer

@ Kaj. de laatste keren dat ik vloog heb ik tijdens take-off naar hartelust foto's zitten maken met de compact (nu valt dat minder op dan een DSLR).

Nu alleen nog hopen dat Derice een van een gunstige baan opstijgt....

Canon 5D III / 1DIV & EF 16-1400mm L IS USM Macro Fisheye | Flickr | Tyno Photography @ Facebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickH
Naar New York met Delta (vanaf Brussel) gewoon m'n D90 met 18-70 tijdens TO/L gebruikt en helemaal niets gehoord. Op de terugvlucht was het zelfs zo rustig dat ze het wel gezien MOETEN hebben.

Keer daarvoor naar NY liet de purser expres zijn telefoon aan staan omdat hij de "welkom in groenland" smsjes zo leuk vond. [/flauw]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19894

*O*

Lijkt mij een mooi moment om mijn 70-300VR te ontmaagden op vliegtuiggebied O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:36

Milo.

klik

Tijdens TO/L zit de crew meestal ook in hun stoeltjes.
Naja wel hopen dat het raampje vant toestel een beetje krasvrij is.

|| Flickr || 500px || Apple || Windows || Nikon || Canon ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wees daar maar niet bang voor. :P
Al vaker gedaan met een DSLR.
Zelfs op Beijing nog tijdens het taxien mijn camera uit m'n tas laten halen, moest wel we gingen langs Airforce One rijden, geloof dat ze niet helemaal begrepen waarom ik zo enthousiast werd. :P
Zie ook: http://arnoud.raeven.nl/?p=483&page=16
(En ja ik maak ook zo'n verslag van mijn komende reis, als de foto gelukt is, komen jullie er ook in voor :P).

Maar goed, trucje:
Voordat je gaat zitten leg je je cam al op je stoel.
Je haalt de rest van je benodigdheden uit je tas (GPS logger, mp3 speler, lap voor over je ogen, oordoppen, etc), vervolgens ga je zitten. Cam tussen raam en jezelf 'verstoppen'. Klaar. :)
Dan op de crew letten, waar ze lopen/kijken. En als ze uit het zicht zijn, kun je je ding doen.
Vooral de 'line of sight' is handig, als je achter de stoel duikt van je voorganger zien ze je al een stuk lastiger.
Geen hond die er wat van zegt, of iets van ziet.

1x wel gehad dat iemand er iets van zei: "Eigenlijk mag het niet", reply: "Eigenlijk wil ik wel heel graag foto's maken en eigenlijk hou ik hem heel goed vast en eigenlijk heb je het niet gezien".
Reactie: Nou ja, oke. Wat wilde u drinken zei u? :+
(Was wel bij een NL maatschappij).

Ook 1x met 2 lakens over m'n hoofd gezeten (zoals men vroeger foto's maakte) tegen het raam aan (verlichting reflecteerde) en foto's zitten maken. Toen keken ze wel raar bij China Airlines, maar ach ze vonden de paaseieren allang lekker. :P

Oh en ik SMS altijd bij aankomst in NL zodra ik ontvangst heb (ja mag ook niet) naar mijn ouders, dat ze me kunnen ophalen op SPL, wonen ongeveer 20km van het veld, dus met een beetje timing stappen ze dan in de auto en komen richting SPL, vaak zijn we tegelijk bij het pickup & go gedeelte van Schiphol Plaza.
Omgekeer is dat geen probleem, ik ben ze dan meestal toch al aan het spotten. :+

Wat betreft krasvrij raamje, daar moet je idd mazzel mee hebben.
Ook dat het niet nat is, want dan kun je het ook wel vergeten.
1x echt mazzel gehad onderweg naar Beijing: http://www.jetphotos.net/viewphoto.php?id=6890743

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 111246 op 25-01-2011 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87842

Ik meld me ook aan, leuk! Haha. Mogelijk met +1 versterking maar dat nog onder voorbehoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickH
12 man al, tis bijna geen minimeet meer! Ik weet dat Zartok zich waarschijnlijk ook gaat aanmelden en met mij mee rijd dus dat is al 13 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 317759

Misschien dat ik ook kom maar dat moet ik nog even bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servertje
Ik ga ook kijken of ik nog wat lange lenzen kan meenemen.
En waarschijnlijk is er dan nog plek in onze auto voor twee. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibin
  • Laatst online: 14-05 23:48
Uiteraard erbij! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zartok
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-12-2024
Present, al was het niet echt een verrassing na NickH zijn laatste post.

Goh, goed te zien dat iedereen dan kan, er staat niemand op rood in de meeting manager :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:48
Wow Derice! Wat een kippenvel foto. Dat landschap gewoon! Ik wil naar Azië en dan op doorvlucht naar AUS. Ik wil dit zien! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickH
Zartok schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 18:29:
Present, al was het niet echt een verrassing na NickH zijn laatste post.

Goh, goed te zien dat iedereen dan kan, er staat niemand op rood in de meeting manager :P
Sorry, did I ruin it? :-(

DickCAH heeft ook interesse maar hij heeft z'n agenda nog niet zo goed gepland dat 'ie kan zeggen of hij erbij is of niet.

Goh, ik lijk wel een PA hier :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08-06 13:05

Dani86

AeroGeek

Ik kom ook wel ff langs :)

@Krusher: Hij zal je niet teleurstellen ;)

[ Voor 46% gewijzigd door Dani86 op 27-01-2011 11:16 ]

Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 176826

@Nick: PA als in Persoonlijke Assistent of PA als in het geluidssysteem gedoe?

Inderdaad wel interesse. Puntje is dat ik op het ogenblik best ver van huis zit door de week en dus worden weekends ineens heel snel heel druk... Kortom ik ga dit wel in mijn agenda zetten, maar waarschijnlijk weet ik een dag van te voren pas of het gaat lukken om te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 392736

Ik wilde helaas wel mee... maar ben op vakantie dan :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 392736 schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 21:08:
Ik wilde helaas wel mee... maar ben op vakantie dan :(
Ik ga die dag op vakantie en ben er toch ook bij? :P ;)
Dus vakantie vind ik geen argument. :+
Verzin maar wat anders, of kom gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:26

sapphire

Die-hard pruts0r

Ik ga er over nadenken maar kom denk ik wel even :)

Wilde al een tijdje nog eens gaan spotten aangezien ik het toch wel leuk vond de laatste keer. Dit keer zal ik ook foto's maken :+
Had alleen geen idee hoe of wat zoiets aan te pakken dus leuk initiatief :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08-06 13:05

Dani86

AeroGeek

Na het lezen van smakeloze grappen over fietsen heb ik besloten deze meet maar te skippen :)

Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• natasdiamon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 28-04-2021
Ik ga helaas niet komen, Alblasserdam-Amsterdam is me iets te gortig qua reisgeld. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87842

Ik hoop wel dat het mooi helder weer is. Achterlijk grijs weer vandaag en zicht is dus !goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

natasdiamon schreef op maandag 31 januari 2011 @ 09:09:
Ik ga helaas niet komen, Alblasserdam-Amsterdam is me iets te gortig qua reisgeld. :P
Wellicht kun je kijken of je een lift kunt ritselen bij NickH, die vertrekt vanaf omgeving rotterdam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat is handig om mee te nemen, een 3 poot statief, een monopod of iets om op te staan? Kom overigens met het OV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyno

Tyno

Wegenbouwer

@ Krusher, mijn ervaring is dat je geen van drie nodig zult hebben. Bij sommige vliegvelden is een (klein) trappetje soms handig. Maar bij schiphol kun je bijna overal, zonder al te veel hekken fotograferen.

Qua lens ondersteuning gebruik is zelf weinig (heel soms een monopod), meestal schiet ik het gewoon uit de hand. Lens ondersteuning is gewoon niet handig omdat het toestel begin vlak en daarna gaat hij schuin omhoog, das een hele lastige beweging voor monopod. Monopod is alleen handig als je toestellen recht van voren pakt. En een statief kan dat wel, maar die is weel onhandig als je veel wilt lopen (en voor de beste plekjes moet je vaak wel ff lopen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mooi, scheelt weer sjouwen. Schiet toch het meeste uit de hand. Bedankt voor de info :)

Heb er zin an *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Ik heb me gewoon opgegeven, zie dat mijn grote vriend Ruben er is dus dat word weer gezellig :p

Is er iemand die een 1,4x extender heeft, als het zou kunnen zou k daar wel eens naar willen kijken :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sapphire schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 23:30:
...

Is er iemand die een 1,4x extender heeft, als het zou kunnen zou k daar wel eens naar willen kijken :)
Zou handig zijn als je meld welke mount je hebt ;) niet iedereen is op de hoogte van wat iemand heeft aan gear :>
En nee, ik heb er geen.

Als iedereen verschijnt is er niets meer mini meer aan deze minimeet iig :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
Sapphire is van het andere (rode) kamp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zandpad schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 01:08:
Helaas :'( :+

Over herkenbaarheid, mogelijk dat ik met Henk op de achterkant van m'n jas rondhobbel O+

Voor degene die Henk niet kennen ( :( )

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/c1q1hDmEbw1nWbEsLf5hcS2A/full.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 19894 op 04-02-2011 01:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyno

Tyno

Wegenbouwer

sapphire schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 23:30:
Ik heb me gewoon opgegeven, zie dat mijn grote vriend Ruben er is dus dat word weer gezellig :p

Ik heb meestal de 1,4x en 2x bij me, dus er zal vast wel een moment op deze dag dat ik de 1.4x kan missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Zandpad schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 01:08:
Duh, what else :+

@ Tyno, gaaf :)
Ik heb de vorige meet namelijk de TC 1,4x van AJHaverkamp geleend maar te kort gehad om nou echt een mening te vormen. Ben stiekem het meest benieuwd naar Kenko's maar de Canon's zijn zó mooi qua kleur bij m'n 70-200 :+

[ Voor 40% gewijzigd door sapphire op 04-02-2011 18:04 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmithNL
http://www.weeronline.nl/...Amsterdam-Airport/4952006

Hopelijk gaat er nog wat aan veranderen...... (14daags)

Canon 760D // EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM // EF 70-200mm f/4L USM -- My pictures @ airliners.net -- iPhone X -- DJI Mavic Air

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 313963

Ik wil deze dag misschien ook komen. Hoop dat ik van iemand de Canon 300 mm f4 L kan lenen, of de 400 mm L.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 313963 op 09-02-2011 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gulf_5
14 dagen vooruit is altijd weer afwachten... maar laten we idd met zijn allen beginnen met blazen, misschien dat we dan een stukje blauwe lucht overhouden tegen die tijd :)

iets met foto's...

Zeg, zijn er nog Nikonians die langs komen en wat lang prime glas meenemen. (dwz langer dan 200, want ik kan me tot 200 mm uitstekend redden met de 70-200 VR.)

Nog steeds niet duidelijk of ik kan, ligt er ook aan wat ik de volgende dag moet doen... Werk !! 8)7

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05 00:25

ajhaverkamp

gewoon Arjan

sapphire schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 18:02:
[...]
@ Tyno, gaaf :)
Ik heb de vorige meet namelijk de TC 1,4x van AJHaverkamp geleend maar te kort gehad om nou echt een mening te vormen. Ben stiekem het meest benieuwd naar Kenko's maar de Canon's zijn zó mooi qua kleur bij m'n 70-200 :+
Misschien kom ik ook nog wel langs (kans is echter niet zo groot). Ik heb ondertussen ook de Kenko 1.4x :)

This footer is intentionally left blank

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Genoeg aapjes om te bekijken hoor bij zo'n meet, maargoed dat weet je zelf ook ;)

Gabriël AM5

• Gulf_5
Even nog een kleine brainstormsessie op gang helpen :
Bij de Mac 09-27 is het sinds enige tijd mode voor mensen met blauwe petten en witte overhemden, rijdend in opvallende, soms overdreven gepantserde auto's, om op de parkeerplaats aldaar, bij wijze van "ik heb niks beters te doen dan spottertje pesten", te conroleren op blauwe schijven achter de voorruit van geparkeerde voertuigen. Het is weliswaar altijd al een blauwe zone geweest daar, maar tot enkele weken terug werd daar nooit gecontroleerd.
Het is denk ik wel even wijs om te bedenken voor diegenen die met de auto komen, wat ze de rest van de meet met hun auto gaan doen. De meesten zullen denk ik de eigen auto meenemen gedurende het vervolg op en rond SPL, maar misschien dat een enkeling bedacht had mee te rijden en zijn auto te laten staan. Wees dus bedacht op dit blauwe-zone-spotters-terrorisme. ;)

uiteraard is de beeldvorming in deze post overtrokken en betreft het echt niet alleen spottertjepesten, sterker: vaker niet dan wel, maar de boete is uiteindelijk even hoog, en je dag net zo hard verpest als je het niet had verwacht...

iets met foto's...

• SmithNL
Gulf_5 schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 18:52:
Even nog een kleine brainstormsessie op gang helpen :
Bij de Mac 09-27 is het sinds enige tijd mode voor mensen met blauwe petten en witte overhemden, rijdend in opvallende, soms overdreven gepantserde auto's, om op de parkeerplaats aldaar, bij wijze van "ik heb niks beters te doen dan spottertje pesten", te conroleren op blauwe schijven achter de voorruit van geparkeerde voertuigen. Het is weliswaar altijd al een blauwe zone geweest daar, maar tot enkele weken terug werd daar nooit gecontroleerd.
Het is denk ik wel even wijs om te bedenken voor diegenen die met de auto komen, wat ze de rest van de meet met hun auto gaan doen. De meesten zullen denk ik de eigen auto meenemen gedurende het vervolg op en rond SPL, maar misschien dat een enkeling bedacht had mee te rijden en zijn auto te laten staan. Wees dus bedacht op dit blauwe-zone-spotters-terrorisme. ;)

uiteraard is de beeldvorming in deze post overtrokken en betreft het echt niet alleen spottertjepesten, sterker: vaker niet dan wel, maar de boete is uiteindelijk even hoog, en je dag net zo hard verpest als je het niet had verwacht...
Oh wist niet eens dat het daar een blauwe zone was.. Is er ook nog een limiet?
Maar goed, de schijf ligt in de auto!

Toch bedankt voor de hint ;)

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10-06 12:14

ReseTTim

Chocolate addicted

ik ben er ook bij.. wel weer lachen..

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

limiet is geloof ik 3 uur.
Geen last van die zondag. :P
(Sorry, tel nog wat harder af dan jullie denk ik).

• SmithNL
Anoniem: 111246 schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 21:46:
limiet is geloof ik 3 uur.
Geen last van die zondag. :P
(Sorry, tel nog wat harder af dan jullie denk ik).
Laten we dat hopen..! Jij legt er iets meer € voor neer dan wij, gok ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb geen auto helaas, OV slachtoffer hier :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmithNL
Anoniem: 19894 schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 01:14:
Ik heb geen auto helaas, OV slachtoffer hier :X
Misschien valt er te liften?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickH
* NickH heeft nog één (of twee krappe) plek(ken) over vanaf Rotterdam.

Ken evt. ook iemand van een station o.i.d. in de buurt ophalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SmithNL schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 07:43:
[...]

Misschien valt er te liften?
Op Schiphol en de MacDonalds kom ik wel (woon min of meer in de "buurt"), alleen vanaf daar is een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickH
Ik geloof niet dat iedereen met een volle auto komt, zoals hierboven staat heb ik nog wel twee plekjes vrij om mensen mee te nemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou ik kan sowieso niet komen, heb geen camera meer op dit moment, is uit mn hand gerukt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is al beter, geen druppels voor de 20ste op dit moment. :)

@D-magic, dat is flink balen zeg! :(
Maar je kunt altijd nog voor de gezelligheid/sfeer komen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111246 schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 21:23:
[...]

Is al beter, geen druppels voor de 20ste op dit moment. :)

@D-magic, dat is flink balen zeg! :(
Maar je kunt altijd nog voor de gezelligheid/sfeer komen? :)
Tja, ben blij dat mn vriendin vorig jaar pushte dat ik het zou verzekeren.

Dat zou ook nog kunnen inderdaad, ik zal er nog even over nadenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

mja ik kom wel met de auto maar ga wss net als de vorige meeting wel eerder weg O-)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickH
sapphire schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 18:38:
mja ik kom wel met de auto maar ga wss net als de vorige meeting wel eerder weg O-)
Willem de party-pooper ;-)

Nee geintje, altijd leuk om je op een meeting te zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyno

Tyno

Wegenbouwer

[Weer-Check-Modus aan]
Weersvoorspelling : Weeronline geeft droog en koud weer aan.

Windvoorspelling : Windfinder geeft als windrichting oost en zuid-oost.
[Weer-Check-Modus uit]

Voor alsnog ziet het weer er dus aardig uit. Hopelijk draait wind wel een beetje, anders zien we derice niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tuurlijk wel, gewoon aan de andere kant van de baan gaan staan. ;)
Zijn legio mogelijkheden om aan beide kanten van vrijwel elke baan te staan.
Dat je dan in sommige gevallen tegenlicht hebt, is dan jammer :P

Heb even een kaartje in elkaar geflanst, waarvan ik denk dat het handig is om te gaan staan bij vetrek vanaf een bepaalde baan. Rekeninghouden met ''line of sight". Jullie zien dat vliegtuig ongetwijfeld (als er geen laag hangende bewolking is), maar ik moet jullie ook kunnen zien, kijkhoek is van achter zo'n raampje beperkt.
Kaartje komt van de scramble guide: http://www.scramble.nl/airports/publish/eham.htm

Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/2z9jeir.jpg

Toelichting:

Bijvertrek vanaf:
1 - Polderbaan (optie 1) - De rotonde aan het einde van de IJweg [b]niet/b] toegestaan. Spot 14
2 - Polderbaan (optie 2) - In het gras langs de hoofdweg, uitzicht op de taxibaan. Parkeren kun je het beste doen bij de begraafplaats aan de andere kant van het viaduct. (Ga daar aub NIET spotten! Alleen parkeren)
3 - Zwanenburgbaan - Langs de Tweeduizend El, parkeren kan lastig zijn. Iets verder dan spot 12.
4 - Kaagbaan - De toekan weg (aan de 'verkeerde kant' van de kaagbaan). Parkeren kán lastig zijn, mag niet hier. Spot 2
5 - Aalsmeerbaan - Bij "Jan de Rijk", spot 5. Teveel auto's wordt lastig daar i.v.m. geparkeerde vrachtwagens op zondag.
6 - Buitenveldertbaan - Parkeren bij de Mac (spot 10) en dan het fietspad aflopen naar de op/afrit van de A9.

Het mooiste zou zijn vertrek vanaf de Polder of Aalsmeerbaan (qua licht), althans voor jullie. :P (Ik heb 't dan tegen).

Maar goed, het lot zal beslissen. :)

Mochten jullie nou een andere plek gaan kiezen, lees ik dat 't liefste op zaterdagavond nog ergens. ;)
Zondag weinig kans dat ik nog op GoT het e.a. zal lezen. (Er moet ook achter de douane gespot worden. :P).

[ Voor 75% gewijzigd door Anoniem: 111246 op 13-02-2011 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

NickH schreef op zondag 13 februari 2011 @ 19:57:
[...]

Willem de party-pooper ;-)

Nee geintje, altijd leuk om je op een meeting te zien!
ja ik had eigenlijk al wat die dag dus ik heb maar even zitten schuiven om toch te kunnen komen :)
Alleen tot 3 uur is me dan echt te laat :X

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
Meh, slecht nieuws!
Ik ga de 19de naar Terschelling |:(
Dus helaas! Dan de normale meet maar!!

Veel plezier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servertje
Waarschijnlijk kan mijn vader niet mee volgende week.
Is het misschien mogelijk dat ik met iemand mee rij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmithNL
Servertje schreef op maandag 14 februari 2011 @ 16:28:
Waarschijnlijk kan mijn vader niet mee volgende week.
Is het misschien mogelijk dat ik met iemand mee rij?
Waar kom je vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servertje
Zoetermeer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmithNL
Dat is een beetje om vanuit omgeving Amersfoort..! Maar was er niet iemand die uit Den Haag naar SPL kwam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servertje
Haha dat is inderdaad niet echt dichtbij, dan maar wacht of er iemand uit Den Haag ofzo komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorest0rm
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 13-06 12:25
Kan ik trouwens een rondrij plekje stelen voor rondom schiphol? O-)
Ik ga met trein/bus naar de mac toe of iemand moet toevallig langs Almere rijden :p

[ Voor 14% gewijzigd door Dorest0rm op 14-02-2011 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyno

Tyno

Wegenbouwer

Ik komt uit (de buurt van) Woerden, alleen om via Zoetermeer te rijden is niet echt praktisch. Normaal rij ik binnendoor binnendoor en dan via de A2. Via Zoetermeer zou ik via de A12/A4 moeten rijden, alleen dan wordt de reis eens zo lang.

Je kunt ook met de Trein naar Schiphol, dan kan van ons je wel op Schiphol ophalen (richting de spottersplek)

[ Voor 19% gewijzigd door Tyno op 14-02-2011 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servertje
Je kan ook via Zoetermeer en dan achterlangs via Leiden en daar op de A4 dat is supersnel! Ik ben binnen 30 minuten op Schiphol.
Maar misschien kan m'n pa mij wel afzetten ergens langs de route.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmithNL
Dorest0rm schreef op maandag 14 februari 2011 @ 18:54:
Kan ik trouwens een rondrij plekje stelen voor rondom schiphol? O-)
Ik ga met trein/bus naar de mac toe of iemand moet toevallig langs Almere rijden :p
Kan je wel oppikken op station Weesp?

"In het weekend nemen de neerslagkansen weer toe. In grote delen van het land zal er regen vallen, maar het noordoosten maakt ook kans op wat sneeuw."

:X

[ Voor 28% gewijzigd door SmithNL op 15-02-2011 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zie anders bij Zondag nu 0 mm staan, wel wat wolken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmithNL
Anoniem: 111246 schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 11:10:
Ik zie anders bij Zondag nu 0 mm staan, wel wat wolken.
Niks zo veranderlijk als het weer... Wel oostenwind, lijkt het nu.. staan dus goed bij de Mac ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee, want ik zit aan de andere kant. ;)
(Rechts in het toestel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Hmmm ik krijg net een idee maar geheid dat ik dan weer bekend sta als mafkees....dillema.
To do of not to do :+

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hangt van het idee af. ;)
En mafkees.... tja... je bent tweaker... dat is al maf genoeg. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Jij hebt mij duidelijk nog nooit goed wakker op een meeting meegemaakt O-)
Ik l*l teveel, sta te stuiteren en er worden altijd erg charmante foto's gemaakt :X Afgelopen schiphol mee was een uitzondering :)

om het te onderbouwen:
http://farm5.static.flick...4738826004_338d7d247b.jpg

http://www.fotozegers.nl/got/emmen/JE7F3234.jpg

[ Voor 25% gewijzigd door sapphire op 16-02-2011 14:03 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servertje
Haha!

Maar wat is je idee?

Rijdt er iemand vanuit omgeving Den Haag, Zoetermeer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmithNL
Anoniem: 111246 schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 13:25:
Nee, want ik zit aan de andere kant. ;)
(Rechts in het toestel).
Je zorgt maar dat je een ander ticket krijgt 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ga ik deze meet ook niet meemaken. :D ;) :+
Maar spit it out. :P

@SmithNL, je wil niet weten hoeveel moeite het al heeft gekost om deze stoel te fixen + de overige voor mijn vlucht.
Maar zie kaartje wat ik hier eerder heb gepost, er zijn nog opties voor een 09 departure, je moet er alleen iets voor lopen. ;)

[ Voor 65% gewijzigd door Anoniem: 111246 op 16-02-2011 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubencs
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01-06 22:19
@sapphire, hoop dat je er bij bent. })
Maar je maakt mij zeker nieuwsgierig, dacht je aan helikopter lenen en naast meevliegen?

@servertje, als bij onderstaande Park en Ride plek staat om 9:15 uiterlijk kan je met mij meerijden.
P+R Hoornwijck
Laan van Hoornwijck 55
2289 DG Den Haag
Evt verder babelen hierover via PM

[ Voor 43% gewijzigd door Rubencs op 16-02-2011 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

OW nou zoiets heel geks nou ook weer niet hoor Ruben :$

Gabriël AM5

• NickH
toon volledige bericht
Zo ken ik je inderdaad ja! :Y

• Tyno

Tyno

Wegenbouwer

Zijn er dit keer trouwens ook weer mensen die het leuk vinden om vroeg op te staan?

Weer een beetje klooien in de ochtend zon lijkt mijn een mooi plan.

• Gulf_5
moet ie wel schijnen :P

nee, vroeg op is voor mijn geen optie.... hoewel ? :+
ik zal het even uitleggen. Morgen ga ik naar Antwerpen, samen met mijn vriendin. Ik kom zaterdag eind van de middag terug. Zal wel tikkie vermoeid zijn, want zal wel hele dag slenteren worden door winkelstraten en langs bezienswaardigheden wandelen enzo.... Paar uur later tuf ik gezellig naar Utrecht toe, en vermoedelijk ben ik dan ergens rond 0700uur op zondagochtend weer terug...

Nu kan ik kiezen.... of even douchen, even een uurtje slaap pakken en dan weer richting SPL.... of even douchen, camera meuk op mn rug en gewoon doorgaan richting SPL...

In beide gevallen... als initiator van deze meet, zorg ik dat er om 10:00 sowieso ben... maar geheel fit zal ik denk ik niet zijn... :+ ik heb dus alvast van te voren een excuus voor als de pics beroerd zijn :P

overigens.... heeft er iemand een bushhawk schouderstatief wat ik misschien zou kunnen uitproberen i.c.m. mijn 40D + Sigma 50-500 OS ?? Ik zit er over te denken zo'n ding aan te schaffen, maar een keertje vooraf uitproberen kan geen kwaad :)

overigens #2: ik print het lijstje uit post #2 uit voor ik naar SPL kom... en om 10:00 stipt kunnen we dan koppen tellen. Als mensen de behoefte voelen om mij te contacten dat ze iets later zijn o.i.d. stuur dan even een DM'metje, eventueel met je mobiele nummer, maar dan krijg je sowieso effe die van mijn :Y Op die manier kunnen we een beetje organiseren dat we uiteindelijk allemaal daar zijn waar 't gezellig is... (lekker warm op Plaza bij de Starbucks... en Derice zich maar afvragen waar ze in godsnaam zouden staan O-))

iets met foto's...

• Servertje
Haha!

Veel plezier in Antwerpen in iedergeval!

Je moet dan maar kijken wat je doet, als je erg moe bent dan kan je natuurlijk eerst even slapen.

Hmmm.. Starbucks!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Dm ennuh....de Meir is leuk winkelen vind ik. Vooral de passage's ;)

Gabriël AM5

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/vSuiB5KOvEpF2OPNIqO4ockH/full.jpg

:P

• Gulf_5
:D

iets met foto's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmithNL
Nou, het weer kunnen we redelijk tevreden zijn! Hopelijk breekt de zon af en toe door, zal in ieder geval wel goed koud worden denk ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zartok
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-12-2024
SmithNL schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 08:40:
Nou, het weer kunnen we redelijk tevreden zijn! Hopelijk breekt de zon af en toe door, zal in ieder geval wel goed koud worden denk ik..

Heeft wel voordelen dat het koud wordt, ik zal dan te herkennen zijn aan mijn groene sjaal en dan zal sapphire ook niet zo heel druk doen, er gaat dan immers energie weg naar het warmhouden van zijn lichaam ;) (tijdens de AWD was ie ook rustig toen we buiten waren).
Pagina: 1 2 3 Laatste