Het grote Volvo topic - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 13 Laatste
Acties:
  • 76.534 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peukiemon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-07 14:07
Ik zou hem eens uit laten lezen bij iemand, dan kan je in iedergeval dingen als een luchtmassameter, lamba sensoren uitsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:28

kraats

Ik rol

Net een 480 voor m'n vrouw gekocht..... alhoewel..rijdt wel erg lekker.. misschien dat ik er ook wel af en toe in ga rijden :)
Afbeeldingslocatie: http://www.vandekraats.net/Volvo480/images/image/Volvo480-01.jpg
Foto van vorige eigenaar

[ Voor 8% gewijzigd door kraats op 18-02-2011 22:03 ]

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Wat een gaaf ding! 8)

En auto nr 2 heeft de pijp tijdelijk aan Maarten gegeven: bij het ontwijken van een bellende huisvrouw die op mijn weghelft terecht kwam heb ik een gat in de weg meegenomen en is daardoor de schokbreker rechtsvoor van mijn 940 compleet gaar. :X Het ding klinkt nu alsof er een nest mussenjongen bij 't voorwiel zit. :/

* Bart-Willem begint het uitgebreide wagenpark met 3x onderhoud een beetje beu te raken. :X

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

2 uur voor beide zijden ;)

Toffe 480 Kraats 8)

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15:39
Rostvertol-Mil schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 16:42:
Damn, ben verliefd geworden op Propus velgen, wat zijn die dingen mooi :9~ :9~
[afbeelding]
Kan ze alleen echt helemaal nergens vinden, iemand nog weet van een setje propussen of tritons?
In Amerika zijn ze redelijk goedkoop zie ik net http://market.autopartsfa...?campaign=trustmymechanic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-06 07:39

MrN

Ik denk er ook over een 480 voor mijn vriendin te kopen.
Hoe zijn die dingen qua onderhoudsgevoeligheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16-07 10:57
MrN schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 11:04:
Ik denk er ook over een 480 voor mijn vriendin te kopen.
Hoe zijn die dingen qua onderhoudsgevoeligheid?
Kidding, no? ;)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Rostvertol-Mil schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 16:42:
Damn, ben verliefd geworden op Propus velgen, wat zijn die dingen mooi :9~ :9~
[afbeelding]
Kan ze alleen echt helemaal nergens vinden, iemand nog weet van een setje propussen of tritons?
Prachtige velgen ja! _O_ En die zijn ook amper te vinden haha, en bij de dealer betaal je de hoofdprijs. :P
kraats schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 22:02:
Net een 480 voor m'n vrouw gekocht..... alhoewel..rijdt wel erg lekker.. misschien dat ik er ook wel af en toe in ga rijden :)
[afbeelding]
Foto van vorige eigenaar
Sjiek sjiek, blijven toch prachtige auto's die 480's. 8)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrN

MrN

Hoe bedoel je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Reken wel op nog ff zo'n 300/350 extra voor verzenden/belastingen om ze hier te krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16941

Ik vind die 480 dan weer een van de minder geslaagde volvo's. Allemaal net niet zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Laatst online: 16:27

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Vanmiddag mooi wat werk verricht.

-Stuk vacuumslang vervangen, was gescheurd. Ik kan nou weer normaal rijden (remmen en 4x4 normaal)
-Achteruitrij schakelaar was brak (die op de bak) stukje opgelast is weer goed :)

Nadeel is wel dat het fubar koud is, me hele handen naar de...

Ik merk wel dat de buren me nieuwe bandjes accepteren...ik woon in een blauwe zone en heb nog geen vergunning. Wat prima gaat want ze controleren normaal 1x per jaar...Had altijd zo;n schijf met klokje. Maar de laatste tijd is er steeds parkeer beheer die alleen een paar autos controleert. En nu had ik toch een boete :(

Lekker van die werkeloze buren die niet kunnen hebben dat je een dikke sloep hebt :(

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEN-O
Hydraulik-Phunk schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 20:12:
[...]

Reken wel op nog ff zo'n 300/350 extra voor verzenden/belastingen om ze hier te krijgen :)
Potdomme, inderdaad ! Maar ik heb ze al, ik had het niet voor mezelf opgezocht, Overigens dan nog is het niet duur als het echte zijn tenminste..

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2681/4367220721_78eee111c2.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door MEN-O op 19-02-2011 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

MEN-O schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 21:35:
[...]

Potdomme, inderdaad ! Maar ik heb ze al, ik had het niet voor mezelf opgezocht, Overigens dan nog is het niet duur als het echte zijn tenminste..

[afbeelding]
Ik heb een setje tritons achterin mn auto liggen. Opgehaald voor een bekende aangezien ik dit weekend die kant op moest :D.
Zijn inderdaad hele mooie velgen _/-\o_ .
Jammer dat de ET-waarde niet gelijk is anders had ik ze ff geprobeerd op mn 740 O+

Zo is het ook te "proberen"..:
Afbeeldingslocatie: http://i124.photobucket.com/albums/p32/dopdedouwer/eigen%20auto/Afb0329.jpg
crappy phone-pic

[ Voor 17% gewijzigd door DopdeDouwer op 21-02-2011 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

goed, update n.a.v. mijn trillende stuur perikelen............

Vorige week donderdag werd t zo erg dat ik m instant naar de garage heb gebracht (en ik voor t weekend naar NL op en neer in een Peugeot 206 moest rijden...teh horror!!!! ;( ).
Werd net gebeld door de garage, conclusie: de blokken en remschijven achter zijn kapoet.....hebben geblokkeerd en zijn toen veel te heet geworden en dat heeft alle rotzooi veroorzaakt oid....begreep t nog niet helemaal (uitleg in t Duits...) maar kwam er in ieder geval op neer dat de schijven en blokken vervangen moeten worden...dus zeg maar dag 650 euro :/ :P

Bon, t goeie nieuws is iig dat ie aan het einde van de middag weer gemaakt is...

edit:
wat ook vrij apart is trouwens is dat die knakker zei dat de handremietsgebeuren (weet niet exact wat ie nou zei) ook kaduuk zou zijn....toch knap aangezien de volledige handrem al een keer vervangen is en dat ik die eigenlijk helemaal nooit gebruik...

[ Voor 16% gewijzigd door kamstra op 21-02-2011 10:28 ]

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Omdat het model niet bekend staat als meest betrouwbare/onderhoudsvrije auto ooit wellicht?
Anoniem: 16941 schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 21:09:
Ik vind die 480 dan weer een van de minder geslaagde volvo's. Allemaal net niet zeg maar.
Jaren met extreem veel plezier in gereden. Waanzinnige wegligging, voor die tijd enorm coole snufjes en met turbo blokje redelijk okay vooruit komend. Was echt niets mis mee. Zou er zo weer in gaan rijden :)

[ Voor 47% gewijzigd door Brad Pitt op 21-02-2011 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEN-O
DopdeDouwer schreef op maandag 21 februari 2011 @ 10:14:
[...]

Ik heb een setje tritons achterin mn auto liggen. Opgehaald voor een bekende aangezien ik dit weekend die kant op moest :D.
Zijn inderdaad hele mooie velgen _/-\o_ .
Jammer dat de ET-waarde niet gelijk is anders had ik ze ff geprobeerd op mn 740 O+

Zo is het ook te "proberen"..:
[afbeelding]
crappy phone-pic
Uit Belgie zeker ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Laatst online: 18:28

kraats

Ik rol

kamstra schreef op maandag 21 februari 2011 @ 10:26:
wat ook vrij apart is trouwens is dat die knakker zei dat de handremietsgebeuren (weet niet exact wat ie nou zei) ook kaduuk zou zijn....toch knap aangezien de volledige handrem al een keer vervangen is en dat ik die eigenlijk helemaal nooit gebruik...
Da's dan ook eigenlijk wel logisch. Handrem is een APK-punt, maar als je 'm niet gebruikt gaat hij erg snel vastzitten. Er hoeft maar wat zand of pekel tussen te komen en het beweegt niet meer.

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

kraats schreef op maandag 21 februari 2011 @ 17:11:
[...]
Da's dan ook eigenlijk wel logisch. Handrem is een APK-punt, maar als je 'm niet gebruikt gaat hij erg snel vastzitten. Er hoeft maar wat zand of pekel tussen te komen en het beweegt niet meer.
Nja, t waren dus de handremschoenen die kaduuk waren...was volledig geblokkeerd zeiden ze.
Vervangen dus maar (kostte geloof ik slechts 30 euro oid dus dat waren de kosten niet).
Verder schijven + blokken vervangen achter + wat klein werk, in totaal toch weer bijna 600 euro lichter....naja, hij rijdt weer iig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Nou, het tuning avontuur bij Rica zit er op. Behoorlijke mixed-feelings wel. De ene persoon is echt wel bereid wat te doen aan je auto, de andere zegt klaar en moven nu. Helaas op het einde de laatste categorie gehad zodat er mijns inziens veel meer uit was te halen maar nu niet is gebeurd.

Aan de andere kant ook wel weer beter voor m'n state of mind aangezien zo'n ouwe bak nu ook weer niet wonderen kan verrichten natuurlijk. Het koppel is wel enorm gestegen en dat merk je tijdens het rijden echt heel goed. Vroeger was het al een kleine lancering, dat is nu nog veel intenser. Plus als ik vroeger bij 120 in zijn "5" gas gaf gebeurde er niéts en nu schiet 'ie alsnog aardig vooruit. Niet geheel useless dus allemaal ;)

Zij zeggen dat de beperkte vermogenswinst ofwel komt door lekke slangen ergens (omdat de druk niet constant blijft en weer behoorlijk afzakt/gelijk blijft vanaf 4000 toeren) dan wel dat de turbo zelf op zijn laatste adem loopt. Dit laatste wil ik wel geloven, na 280.000km zal 'ie inderdaad niet nieuw meer zijn nee.

Oh well, het is alsnog een bovengemiddeld snel bakkie en de tussensprints zijn nu echt bizar :) Heb ook wat resultaten van andere getunede 850's gezien en sommige haalden dan wel 290pk maar de vermogen-en koppelcurves waren dan behoorlijk grillig. Ben nu wel blij dat het mooie regelmatige waardes zijn gebleven.

Resultaten hieronder. Grafiekjes zijn bij beide plaatjes identiek, alleen de waardes er onder verschillen dus.

Afbeeldingslocatie: http://auto.pfeffernuss.com/850r/850R-voor2.jpg Afbeeldingslocatie: http://auto.pfeffernuss.com/850r/850R-na2.jpg

410Nm ftw d:)b

[ Voor 11% gewijzigd door Brad Pitt op 22-02-2011 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:16

ST10©DE

Dus.............

Ghostrider schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 21:17:

Lekker van die werkeloze buren die niet kunnen hebben dat je een dikke sloep hebt :(
Als je het op deze manier schrijft, komt het op mij over, dat jij vindt dat je geen vergunning hoeft te hebben omdat je een dikke sloep rijdt.....

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
P. Mekes schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 16:12:
Als je het op deze manier schrijft, komt het op mij over, dat jij vindt dat je geen vergunning hoeft te hebben omdat je een dikke sloep rijdt.....
Niks mis mee. Zodra ik de sleutel omdraai is de weg ook geheel van mij. Vind ik dan hè, consensus verschilt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Laatst online: 16:27

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

P. Mekes schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 16:12:
[...]

Nou, ik zou het je anders stellen. Ik heb hem momenteel niet op mijn naam staan. en kennelijk kan je sinds de 1e van deze maand in zo'n geval geen vergunning meer aanvragen. Dus dat moet ik eerst ffe fixen :/
Die vergunning is 15eu dus dat zijn de kosten niet

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00d
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20-07 09:20
kamstra schreef op maandag 21 februari 2011 @ 17:59:
[...]

Nja, t waren dus de handremschoenen die kaduuk waren...was volledig geblokkeerd zeiden ze.
Vervangen dus maar (kostte geloof ik slechts 30 euro oid dus dat waren de kosten niet).
Verder schijven + blokken vervangen achter + wat klein werk, in totaal toch weer bijna 600 euro lichter....naja, hij rijdt weer iig ;)
Is maar beter dat ze vervangen zijn dan, je wil niet dat ze tijdens het rijden blokkeren (geloof me, je wiel staat dan echt ineens vast en je schikt je de ...)

Mare ik ook heb nu een trillend / vanzelf bewegend stuur. Na een blik onder de auto was me al snel duidelijk dat me fuseekogel rechts voor het begeven heeft.. o en me rechter voorband is compleet uitgedroogd en ingescheurd. Hij gaat lekker zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15:28
Nice! Mag ik vragen wat het gekost heeft??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-07 11:53
Mijn vriendin en ik denken erover om een volvo V70 (eerste mode, liefst uit 2000l) te kopen (althans, vooralsnog wil ik dat graag), liefst eentje op LPG met zo'n 2 ton op de teller. Nou zouden we het liefst een automaat nemen, maar ik meen wel eens gehoord te hebben dat die automaten niet zo degelijk zijn. Klopt dat? Wat zijn verder nog punten waar we op moeten letten bij dat model?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Met name de draagarmen. :P Automaat kan je zonder al teveel troubles kopen hoor. :P Ik zweer erbij. ;) Gewoon goed bij een testrit kijken of 'ie niet slipt enzo. Een handbak die 2 ton heeft zal waarschijnlijk een koppeling hebben die bijna op het punt staat om vervangen te moeten worden. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Frickin_Evil
  • Laatst online: 03-07 11:53
Laat ik het zo stellen; m'n vader heeft een s70 (datzelfde model dus) en die heeft in de 10jr (100dkm) dat ie hem rijdt eigenlijk nauwelijks echt grote onkosten gehad. Is dat model ook zo betrouwbaar als je van een volvo zou verwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00d
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20-07 09:20
Tja het is idd een betrouwbare auto, alleen ik heb de pech dat ik alle slijtage punten tegelijk krijg: wiellagers voor, remmen rondom inc handrem, banden voor, en nu 1ste draagarm. (in nog geen jaar tijd). Maar eerlijk is eerlijk, hij heeft nu 185k gelopen en het zijn gewoon slijtage punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Red devil schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 20:53:
Nice! Mag ik vragen wat het gekost heeft??
Was een aanbieding via GroupOn voor 299 Euro. Had gekocht voor mijn broers Scirocco maar die durfde niet :) Echter via de 850 Club is het €375, dus niet echt mega veel verschil. Baal van de peekaatjes, geniet van de koppeltjes though ;) Wellicht dat het op een andere 850 meer resultaat geeft, niet iedere auto is gelijk natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Ik zou ook niet zozeer naar de harde specs kijken, maar naar het gevoel. Klinkt alsof je nu heel wat meer punch hebt gekregen, wat imo de investering zeker waard is. Ik zou ook eens kijken naar je verbruik als je weer wat rustiger rijdt ;)
410Nm uit zo'n blokje is echt heel netjes hoor 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Hydraulik-Phunk schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 10:58:
Ik zou ook niet zozeer naar de harde specs kijken, maar naar het gevoel.
Is ook zo ja. Klinkt allemaal misschien een beetje negatief maar ben er op zich erg blij mee hoor :)
Klinkt alsof je nu heel wat meer punch hebt gekregen, wat imo de investering zeker waard is.
De punch is (nou ja, vind ik) echt bizar ja. Niet zozeer bij 200+ maar vooral waar het "telt", bij 50/80/100 en zo.
Ik zou ook eens kijken naar je verbruik als je weer wat rustiger rijdt ;)
Terugrit van Wateringen naar Wassenaar als een ouwe oma gereden en verbruik was 7.8 liter per 100km. Dat was wel okay ja. Staat nu uiteraard gewoon weer ouderwets op 14 8)
410Nm uit zo'n blokje is echt heel netjes hoor 8)
Zekers! Blijft natuurlijk ook maar gewoon een 2.3'tje hè. Gisteren bij kleine stoplichtsprint van Wassenaar naar Leiden een nieuwe BMW 5-serie zijn avond weer zuur gemaakt. Heerlijke momenten zijn dat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Precies, daar gaat 't om 8)

Anoniem: 22039

ik gooi mijn vraag hier maar even neer, omdat google mij helaas niet verder helpt.

Ik heb een S40 uit 2008 en ik moet normaliter om de 20000 km naar de garage. Nu zit ik over de 50000 km en bij de 50000 km kreeg ik een melding dat ik onderhoud moest laten uitvoeren. Lekker genegeerd die melding :+

Nu zit ik op 52000 en verschijnt de melding dat het onderhoud te laat is. Garage gebeld, ik moet langskomen om 'm te laten resetten zodat de melding verdwijnt.

Weet iemand hoe ik zelf de reset moet uitvoeren? Want om nou naar de garage te gaan voor iets wat waarschijnlijk een minuutje werk is, vind ik onzin.

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:26

_Apache_

For life.

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

• B-lennium
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-06 21:34

B-lennium

Volvo 164 1975!

Heeft iemand ervaring met de 'performance' spullen van tinustechniek? ik heb mijn 164 + holset turbo verbouwing nu zo ver dat ik tijdens een launch (launch control via megasquirt) dwars door de koppeling heen ga . De motor maakt toeren en er slipt iets, maar niet mn banden :P

Nu verkoopt tinus een drukgroep die goed moet zijn tot 450nm, maar als ik dat vergelijk met een SPEC stage 2 (360nm) dan lijkt me dat wel heel overdreven de SPEC set is nog duurder ook!

3 liter + 0.7bar boost is leuk >:)

De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel

Anoniem: 22039

Thanks d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

De Volvo 740 is vandaag bij de Volvo expert geweest. 1 op 5 benzine houdt een keer op ;)

Helaas, ze hebben geen aantoonbare redenen gevonden waarom hij teveel verbruikt. Alle usual suspects zijn bekeken. Hij kan kleppen gaan stellen e.d., maar dan word het 1 op 5.5, geen 1 op 9. Denk dat hij er maar eens uit moet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

PWM schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 13:05:
De Volvo 740 is vandaag bij de Volvo expert geweest. 1 op 5 benzine houdt een keer op ;)

Helaas, ze hebben geen aantoonbare redenen gevonden waarom hij teveel verbruikt. Alle usual suspects zijn bekeken. Hij kan kleppen gaan stellen e.d., maar dan word het 1 op 5.5, geen 1 op 9. Denk dat hij er maar eens uit moet :(
Is er niet ergens een leiding lek ?

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

PWM schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 13:05:

Het is niet de eerste keer dat een moderne garage er dik naast zit. :+

Geloof me: er is veel meer met dat ding aan de hand. :P Er is trouwens een adresje in Rotterdam waar je goedkoop je injectors kan laten reinigen en nieuwe rubbertjes kan laten monteren. :)

Wanneer heeft dat ding voor het laatst nieuwe bougies etc gehad? Kan ook zijn dat de kleppen te strak gesteld staan, dan krijg je ook dit soort taferelen (gisteren toevallig nog meegemaakt met eenzelfde 244 uit '77 die ik ooit had: ding was tot in detail hetzelfde, maar dan nog wel met injectie :o ).

De automaat van m'n vriendin is qua specs 100% gelijk aan de jouwe (B230F met AW71-automaat, ding komt uit 1990) en die rijdt gemiddeld 1 op 10,5. Met lange stukken is 1 op 12 goed haalbaar zelfs. Met veel stadsverkeer etc zakt het wel richting de 1 op 9. Dus dat 1 op 5 "normaal" zou zijn kan niet kloppen. :P

[ Voor 13% gewijzigd door Bart-Willem op 25-02-2011 16:48 ]

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunshineCompany
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 24-02 10:02

SunshineCompany

Bedrijfsaccount The Sunshine Company

13.940 Wp

Had ik al gemeld dat de Volvo puzzelrit er aan komt? Is echt tof. Hele nacht toeren, puzzels oplossen, speuren, navigeren, oplossen, omkeren, etc.
8e Landelijke Nachtrit

Beste deelnemers!

Naar aanleiding van vragen en wensen van enkele aangemelde deelnemers
volgen hier nadere instructies, maar ook wijzigingen van start en eindtijd
van de komende nachtrit op 19 en 20 maart.

Starttijd in Barneveld 19 maart tussen 20.00 uur en 22.00 uur.
Eindtijd in Barneveld 20 maart om 05.00 uur
De lengte van de tocht bedraagt plm. 250 km.

De te rijden route naar Barneveld volt hieronder. We nemen hierbij aan
dat u over de A30 Barneveld gaat bereiken.
Neem op de A 30 de afslag 5 Barneveld.
U volgt bij einde afslag de borden Barneveld.
Bij T-splitsing richting Barneveld/de Valk.
Bij rotonde met kerk recht door.
Over het spoor tot de kruising met stoplichten.
Hier rechts af de Dr. Willem Dreeslaan op.
Bij rotonde scherp rechts af de Valkseweg op.
Na een paar honderd meter links: Volvo Classics!
Rijd bij ingaan op het terrein naar het grote gebouw links.

Als u bent gearriveerd krijgt u koffie/thee met iets lekkers.
Vervolgens tekent u na invulling het intakeformulier,
tevens vrijwaring van de organisatie.
U krijgt daarna de routebeschrijving, het vragenformulier met
antwoordenblad en een invulformulier voor de gevonden letters langs de
weg. Ook een Nachtrit schildje met 2 tieribs voor op de gril op de auto.
Daarna gaat u op weg en wanneer u deel 1 hebt afgelegd, krijgt u een kop
soep met een broodje aangeboden. Na enige rust rijdt u deel 2.
Als die is afgelegd, levert u de gevonden antwoorden- en letterformulieren
in, voorzien van uw naam. U krijgt nog een frisje aangeboden.
Na 2 weken krijgt u per mail thuis de volledige uitslag.

Onderweg kunt u 2 keer tanken aan een snelweg pompstation.
Mocht u van te voren in Barneveld warm willen eten dan zijn daar o.a. de
volgende gelegenheden (schuin tegenover het station Barneveld)
Restaurant Babbel, restaurant De Hebberd, Visrestaurant Schaap.
Tevens nog enkele snackbars vlak in de buurt.
Tot ziens op 19/20 maart ! Wim Bottinga en Henny Spruijt.

Eigen PV systeem: 68 stuks 205 Wattpiek Suntech zonnepanelen, SMA Tripower 15000TL omvormer. Realtime opbrengst via Sunny Webbox, op onze website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:29

tozzke

aka tozzert

was dat niet alleen voor klassieke volvo's weggelegd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19-07 12:45

Krentenbol

Prutz0r

Klopt

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rostvertol-Mil
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:16
Dumdumdumdidum:
Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/2yy8f93.jpg
Propus C's met Michelin 225/45R17 rubber :D
De centrale vergrendeling werkt ondertussen ook :)

dot.blaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Pietsie omlaag en hij is super dik! :9

Had ik u al in de TS? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Hoe kom je aan die velgen? :D En wat was er stuk aan de CV? Bij mij deed 'ie het altijd? :+

De 240 GLT komt toch vrij gemakkelijk door de APK (moeten wel meer onderdelen vernieuwd worden dan gedacht: alle silentblocs aan de achterzijde) maar voor de rest bleek het een prima wagentje te zijn. Hopelijk is het deze week allemaal gefixt. :P

En in mijn zoektocht naar 1 daily ipv 3-4 auto's is de V50 afgevallen. Vanochtend even wezen kijken voor zo'n ding (ook naar een S60) en ik pas er niet eens goed in. :') Ik heb lange benen maar in zo'n V50 zit je gewoon dubbelgevouwen qua beenruimte. :X Een S60 of V70 zit echt 100x beter. :P Verder kijk je nogal tegen de raamstijl aan en tegen het dak aan en hangt de binnenspiegel nogal in de weg. :P Voor de rest heerlijke stoelen en een goede armsteun aan de deur, maar het is wel erg klein vergeleken met een 940 of 240, of S60/V70. Was beetje een tegenvaller dus. ;(

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17:31
Bart-Willem schreef op maandag 28 februari 2011 @ 18:11:
Hoe kom je aan die velgen? :D En wat was er stuk aan de CV? Bij mij deed 'ie het altijd? :+

De 240 GLT komt toch vrij gemakkelijk door de APK (moeten wel meer onderdelen vernieuwd worden dan gedacht: alle silentblocs aan de achterzijde) maar voor de rest bleek het een prima wagentje te zijn. Hopelijk is het deze week allemaal gefixt. :P

En in mijn zoektocht naar 1 daily ipv 3-4 auto's is de V50 afgevallen. Vanochtend even wezen kijken voor zo'n ding (ook naar een S60) en ik pas er niet eens goed in. :') Ik heb lange benen maar in zo'n V50 zit je gewoon dubbelgevouwen qua beenruimte. :X Een S60 of V70 zit echt 100x beter. :P Verder kijk je nogal tegen de raamstijl aan en tegen het dak aan en hangt de binnenspiegel nogal in de weg. :P Voor de rest heerlijke stoelen en een goede armsteun aan de deur, maar het is wel erg klein vergeleken met een 940 of 240, of S60/V70. Was beetje een tegenvaller dus. ;(
Idem hier :+
Neem aan dat jij niet voor een diesel aan het kijken bent? Ik wel namelijk.

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Nee ik had berekend dat zo'n D5 pas bij 20k of meer interessant is, vergeleken met een S60/V70 benzine. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:53

Youk

Volvo For Life

Je had de stoel toch volledig naar beneden gezet hoop ik? Anders heb ik ook vol zicht op het dak hoor. En ja die dikker raamstijl is tegenwoordig bij praktisch alle auto's. Zeker als je voor dagelijks vervoer gewoon bent van op de motor te rijden (dus geen raamstijl), dan heb je echt wel zin om daar de zaag in te zetten. Ok, een V50 is niet bepaald een ruime auto als je deze gaat vergelijken met een 2/7/8/9 serie, maar voor mij toch net voldoende. En met mijn 1,93 m ook met lange benen ben ik toch ook niet van de kleinsten.

Volvo Classic Club Belgium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Ik zit altijd graag hoog in auto's, dus heb die stoel niet naar beneden gezet eigenlijk. :P Maar dat zal toch niet zoveel schelen met de beenruimte denk ik?

De 244 diesel heb ik nu definitief in de verkoop gegooid. Erg zonde is het ergens, maar aan de andere kant: heel veel rij ik er de laatste tijd niet in en (lang) stilstaan is moordend voor oldtimers. :P Voor alle auto's trouwens. :/

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Ruilen tegen een 740 benzine :p Pas 170k gelopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk

Youk

Volvo For Life

Het geeft toch wel een stuk extra beenruimte, want bij het naar beneden zetten van de stoel gaat die ook nog verder naar achteren. Maar inderdaad ook bij mij staat de stoel helemaal achteraan en helemaal naar onder. Ach ja, zo staat de stoel in mijn 850 ook trouwens. En volgens mij kan de stoel van mijn 144 ook nog een standje lager. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

PWM schreef op maandag 28 februari 2011 @ 20:28:
Ruilen tegen een 740 benzine :p Pas 170k gelopen ;)
Dan heb ik 2x een 740 automaat hier staan. :+
Youk schreef op maandag 28 februari 2011 @ 20:36:
Het geeft toch wel een stuk extra beenruimte, want bij het naar beneden zetten van de stoel gaat die ook nog verder naar achteren. Maar inderdaad ook bij mij staat de stoel helemaal achteraan en helemaal naar onder. Ach ja, zo staat de stoel in mijn 850 ook trouwens. En volgens mij kan de stoel van mijn 144 ook nog een standje lager. :P
Hmm hoeveel scheelt dat dan, als je 'm meer naar beneden zet? Als ik te laag zit vind ik dat ook weer niet heel tof. :+

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rostvertol-Mil
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:16
Joopieboy schreef op maandag 28 februari 2011 @ 17:55:
Pietsie omlaag en hij is super dik! :9

Had ik u al in de TS? :)
Ben bang dat lager niet echt gaat lukken, voor heeft ie al niet zoveel ruimte meer. Sta al in de TS maar ondertussen is er al veel veranderd, moet maar eens een nieuwe foto fixen :)
Bart-Willem schreef op maandag 28 februari 2011 @ 18:11:
Uh, de CV deed het best ja. Nu ook op de afstandsbediening :*)

dot.blaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Ik kan in mijn Golf (vloeken in de kerk, I know) mijn stoel ook nog achterover kantelen. Scheelt enorm in de hoeveelheid beenruimte :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Hmm misschien moet ik zo'n V50 toch nog een tweede kans geven dan. :P Had het erover met een maat van me die een C30 heeft en die is een nogal lang en past goed in een C30. Alhoewel ik het idee heb dat in de C30 de stoelen verder naar achter kunnen, maar zijn stoel staat wel altijd vrij laag. :P

Eerst wilde ik een V50 of V70 en vond ik de S60 wat minder, maar na vandaag staat die stiekem wel op 1. :$

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Rostvertol-Mil schreef op maandag 28 februari 2011 @ 22:54:
[...]

Ben bang dat lager niet echt gaat lukken, voor heeft ie al niet zoveel ruimte meer. Sta al in de TS maar ondertussen is er al veel veranderd, moet maar eens een nieuwe foto fixen :)

[...]

Uh, de CV deed het best ja. Nu ook op de afstandsbediening :*)
Met die Propussen kan 'ie nog wel een stuk lager hoor. Een vriend van me heeft 18" met 225 voor en 245 achter wat nét goed gaat. Hoewel, achter loopt het linker wiel wat aan bij kuilen in de weg, maar daar komen nog 225ers om dat op te lossen. Dan gaat 'ie ook nog verder omlaag.

Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/28mffiu.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Bart-Willem schreef op maandag 28 februari 2011 @ 23:50:
Hmm misschien moet ik zo'n V50 toch nog een tweede kans geven dan. :P Had het erover met een maat van me die een C30 heeft en die is een nogal lang en past goed in een C30. Alhoewel ik het idee heb dat in de C30 de stoelen verder naar achter kunnen, maar zijn stoel staat wel altijd vrij laag. :P

Eerst wilde ik een V50 of V70 en vond ik de S60 wat minder, maar na vandaag staat die stiekem wel op 1. :$
Klopt ja in een C30 kun je tegen de achterbank aan gaan zitten, bij een V50 gaat dat minder goed. Ik zit net aan goed in de V50, maar ik moet wel even zoeken naar een goeie positie om in te kunnen zitten. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizzy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-05 13:34
Net terug van de vakantie met met V50. Heb voldoende ruimte met mijn 1,85 in een V50 D2 sport en ik kan een goede zithouding vinden. Moet zeggen dat het wel een beetje jammer is als je merkt dat de auto bij 195km/u inhoud en de begrenzer erop gaat. Niet dat ik het ooit in Nederland rijdt, maar in Duitsland verscheidene keren goed door kunnen rijden.

Desondanks hele fijne reis auto. Mijn reisgenoot zei dat het hem opviel hoe stil de auto was, zelfs bij hogere snelheden. Lekker stabiel ook en toch wel heel fijn om mee te rijden op de bergpassen. Misschien geen sport auto, maar actief rijden is wel leuk.

Ik kan helaas niet chippen, rijd de auto namelijk van de zaak. Is trouwens ook niet nodig de begrenzer eraf te halen, maar viel me gewoon op dat de auto nog zoveel over had bij 195.

[ Voor 13% gewijzigd door Gizzy op 01-03-2011 12:22 ]

flickr - WOT Profile - Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Chippen haalt de begrenzer er ook uit als ik het mij niet vergis.
Maar zo is de C30 de stilste in zijn klasse, ik weet het niet van de V50 maar die is ook erg stil ja, zeer fijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Ik denk dat ik gewoon te verwend ben met de extreem veel ruimte voorin bij een 940. :+ Maar toch ga ik voor een S60 of V70 denk ik. :P En mijn besluit om alle oldtimers op te ruimen staat nu wel vast. :X

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk

Youk

Volvo For Life

Ik kan je geen ongelijk geven hoor. Ook ik weet uit ervaring dat je in een 740 of een 850 veel ruimte hebt. De V50 is daartegen toch wel een stuk kleiner, maar voor mij nog net groot genoeg om comfortabel te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Doe mij ook maar 'n C30 hoor :9

Wat dat betreft ben ik wel voor kilometerheffing via GPS oid. Een 940 voor het sleepwerk (aanhangers, 2 sets wielen erin, koelkasten, dat soort shit) en een schijnheilige 'eco' C30 erbij voor woon-werk.

Haha, wat bezielt zulke mensen ? 8)7 Rij verdorie je auto ff uit dat pakhuis en was 'm ff.
Kapotte lampen, rotte banden.. €5000,- :')

[ Voor 27% gewijzigd door Hydraulik-Phunk op 02-03-2011 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Inderdaad. Wel dikke profit willen, maar geen moeite willen doen :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:13
En eerste eigenaar vanaf 1997. Yeah right, kwam toen zeker uit de fabriek rollen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik heb in mijn S40 ook meer dan genoeg beenruimte (stoel max. naar achteren, licht naar achteren gekanteld. Kwa beenruimte is een S40 gelijk aan een V50 naar mijn weten. Ben 1.88 maar vrij lange benen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk

Youk

Volvo For Life

Zo, gisteren maar weer eens diep in de buidel getast, had bericht gekregen dat er het een en het ander was binnen gekomen. Het resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/bjorn.blommaert/Volvomodels.jpg

De nieuwe staan dus bovenaan. Vlnr. wagen van Harvey, presentation car, wagen van Rydell en uiteindelijk nog een P1800S die ik niet kon laten staan.

/me Youk is weer blij :*)

Nu is het enkel nog wachten op de BTCC estate, deze staat nog in bestelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:29

tozzke

aka tozzert

iemand enig idee of er van de C70 classic een schaalmodel verkrijgbaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEN-O
Ja, die zijn er : http://hobby.marktplaats....c70-coupe-1-43-zwart.html

Reken op een prijs tussen de € 50 en € 100 ..

De andere goedkopere uitvoeringen zijn gewoonweg ruk.

edit : een stuk goedkoper dan ik dacht : http://cgi.ebay.nl/Modell...autos&hash=item1e5ff0f510

[ Voor 26% gewijzigd door MEN-O op 05-03-2011 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeepoog
  • Laatst online: 01-02-2023
Jippie ik mag ook in dit topic! Want ik heb ook een Volvo! Wist van het bestaan van het topic niet af, maar werd daarop gewezen in het 'post je auto' topic.

Afbeeldingslocatie: http://www.zeepoog.nl/temp/volv3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.zeepoog.nl/temp/volv2.jpg

Een Volvo 855 met een 2.3 liter motor, 330.000 km's, handgeschakeld én een trekhaak die ik er zelf ondergeklust heb :-) Ik heb 'm nu een jaar.

Nostalgie is ook al niet meer wat het geweest is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk

Youk

Volvo For Life

2.3 liter, dus een T5 ook wel te zien aan de velgen. Zal wel iets vlotter gaan dan mijn 2.0 zonder turbo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrN

MrN

Rijd die op gas of benzine zeepoog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zsub
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15:17
Hey, ik ben met m'n vriendin aan het kijken naar een vervanger voor haar Fiat Seicento omdat airco toch wel heel chill (bah-dum-tisch) is. Die vervanger wordt dan ook echt 'onze' auto, dus dat is op zich wel leuk :)

Haar ouders hebben ooit 'n V40 gehad en die scheen erg goed te rijden. Zo'n V40 ziet er ook wel acceptabel uit qua afmeting/gewicht verhouding (ze betaalt nu peanuts aan wegenbelasting en benzine, Fiatje rijdt ~1:16-18). We zullen de auto voornamelijk gebruiken voor woon-werk verkeer, ~ 120-140 km/dag.

Mijn vraag is of een V40 inderdaad een goede keus zou zijn voor een budget van ~€8k, of dat we beter naar een ander type kunnen kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeepoog
  • Laatst online: 01-02-2023
De laatste keer goot ik er benzine in. Een gastank zit er niet in volgens de kenteken papieren. Hij rijdt inderdaad stevig door en kan lekker grunten :-) Iets wat je niet zou zeggen op 't eerste oog, hard optrekken bij 'n verkeerslicht werkt bij velen op de verrassingsspieren.

Nostalgie is ook al niet meer wat het geweest is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Youk schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 13:53:
Zo, gisteren maar weer eens diep in de buidel getast
Die rode 850, is die qua details afwerking een beetje okay? En zo ja, wat is het merk dan if I may ask? :P

[ Voor 4% gewijzigd door Brad Pitt op 07-03-2011 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Brad Pitt schreef op maandag 07 maart 2011 @ 11:26:
[...]

Die rode 850, is die qua details afwerking een beetje okay? En zo ja, wat is het merk dan if I may ask? :P
second that, die wil ik ook! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk

Youk

Volvo For Life

Het merk is Autoart en details zijn echt wel heel goed. Zo zit er echt stof in de kofferbak en ook de gordels met klikdingen hangen echt in de wagens. Alles kan open, dus de 4 deuren, koffer en motorkap. Enkel de prijs is iets minder. De schaal is 1:18, je kan ook aan de matchbox 740's wel ongeveer zien hoe groot ze zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Rostvertol-Mil schreef op maandag 28 februari 2011 @ 17:48:
Dumdumdumdidum:
[afbeelding]
Propus C's met Michelin 225/45R17 rubber :D
Pompiedompiedom:
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/_9BkofYasd3c/TXS9SQYt-4I/AAAAAAAABc0/at0McCMvWqs/s800/IMG_0601.JPG
Tritons met Michelin 225/40R18

[ Voor 10% gewijzigd door DopdeDouwer op 07-03-2011 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Youk schreef op maandag 07 maart 2011 @ 11:52:
Enkel de prijs is iets minder. De schaal is 1:18, je kan ook aan de matchbox 740's wel ongeveer zien hoe groot ze zijn.
Okay, $137 plus nog eens €35 verzenden... Kijk wel af en toe uit het raam naar de 850, dit gaat mij iets te ver ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk

Youk

Volvo For Life

Nog iets beter zoeken, ik had de mijne voor net geen 100 € incl. verzendkosten vanuit Duitsland (via ebay). Maar inderdaad, het verschil is niet zo groot. Afgelopen weekend ben ik nog naar een oldtimerbeurs gegaan in Antwerpen, en daar stonden ze ook met de BTCC versies. Daar vroegen ze dan 139 € voor, die heb ik voor 109 € kunnen kopen. Een ervan zelfs aan 95 € gekregen omdat ik reeds eind vorig jaar besteld had. Mja, dan weet je dus ook wel ongeveer welk bedrag die 2 plankjes vertegenwoordigen. :X Ik probeer er maar niet te veel aan te denken. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

DopdeDouwer schreef op maandag 07 maart 2011 @ 13:58:
[...]

Pompiedompiedom:
[afbeelding]
:9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

[...]

Pompiedompiedom:
[afbeelding]
De waarde van de auto is verdubbeld! :P Staat wel stoer! 8) Zou 'm alleen verder verlagen en dat dakding eraf. :+ Maar zijn deze definitief voor onder die auto? :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Bart-Willem schreef op maandag 07 maart 2011 @ 18:01:
[...]

De waarde van de auto is verdubbeld! :P Staat wel stoer! 8) Zou 'm alleen verder verlagen en dat dakding eraf. :+ Maar zijn deze definitief voor onder die auto? :P
Hhaha
We zijn bezig met verlagen inderdaad. De achterkant is al gedaan, maar de voorkant wilde niet meewerken één van de fusees wilde niet los.
Dakding is dat weekend functioneel gebruikt als fietsendrager (bak vol met velgen).

Die velgen zijn definitief voor de gele ja, dit waren die velgen die ik toen bij me had tijdens de wintertrial. Lijkt me wel slim om "slotbouten" te nemen (weet niet of die ook bestaan als moer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Die bestaan, m'n GLT heeft ze ook namelijk. :+ Ik heb alleen geen idee van welk merk die zijn (de juiste dop zit er ook bij maar staat volgens mij ook niet op hoe en wat).

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

[...]

Pompiedompiedom:
[afbeelding]
Staat goed :9
Nu nog ff iets verder omlaag van voor 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
[...]

Pompiedompiedom:
[afbeelding]
Dat staat echt super goed zeg! _O_

Ik heb u niet meer in de TS, welke auto's heeft u nu eigenlijk en heeft u wat meer specs? :)

[ Voor 12% gewijzigd door Joopieboy op 08-03-2011 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjants
  • Niet online
Ook maar eens wat posten in het topic :P
Voor de carbagerun dit jaar waren wij op zoek naar 4 auto's
Tot nu toe 2 pakezels kunnen vinden:

Een 850 2.5 20v 170pk 1995
Deze word in Rydell stickers uitgevoerd en 35mm verlaagd icm 18" velgen
Afbeeldingslocatie: http://www.tersteege.net/carbagerun/img/850/850_10.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.tersteege.net/carbagerun/img/volvo850.jpg
Afbeeldingslocatie: http://pix.crash.net/motorsport/360/510.jpg

Een 940 2.4 133pk 1997
Afbeeldingslocatie: http://www.tersteege.net/carbagerun/img/940/940_3.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.tersteege.net/carbagerun/img/940/940_6.JPG
Deze word compleet verbouwd en gespoten.
Op het dak komt nog een creatieve constructie te staan, daarvoor zijn we nog in overleg.

Meer lezen over deze auto's: Website

[ Voor 19% gewijzigd door arjants op 08-03-2011 12:08 ]

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Dat is bijna zonde van deze op het oog net uitziende volvo's haha. :P
Maar wel tof, heel veel succes met deze wedstrijd. :)

En ik zal u toevoegen aan de TS als u dat wilt?

[ Voor 5% gewijzigd door Joopieboy op 08-03-2011 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjants
  • Niet online
Joopieboy schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 12:18:
Dat is bijna zonde van deze op het oog net uitziende volvo's haha. :P
Maar wel tof, heel veel succes met deze wedstrijd. :)

En ik zal u toevoegen aan de TS als u dat wilt?
Geen probleem hoor :)
De 850 word alleen gestickerd en kan evt weer orgineel gemaakt worden.
Eerst low budget wit wrappen en daarna de Rydell stickers erop.
Het ding is helemaal nagekeken en krijgt nu een nieuwe APK.
Al vraag ik me af wat een 850 met 426k op de teller nog opleverd :P

De 940 is altijd dealer onderhouden en heeft alleen een nieuwe brandstofpomp nodig.
Die kunnen we betalen met het 3e bankje dat er nog in zit.
Verder word deze wel compleet verbouwd en kan naar de sloop vrees ik.
Je moet toch opvallen in een deelnemersveld van 250 auto's waarin veel volvo's rijden.

Weet iemand nog leuke low budget mogelijkheden om de 850 te pimpen?
Ben nog op zoek naar bumpers (evt classic s70), sideskirts en (leen)velgen.
Voor de rest hebben we xeon, Stroboscopen in de koplampen, knightrider strip, 2x 14"LCD plafond en het nodige geluid.

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Einde deze week onderstaande V50 ophalen, ik neem de leaseauto van een collega over. Zijn er zaken waar ik bij het proefritje extra op moet letten? Ik heb wat airco en turbo betreft al wel wat klachten voorbij zien komen.

offtopic:
Het is mijn eerste auto, ik ben sinds 1,5 uur in het bezit van een rijbewijs :+

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/DZaSx.jpg

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Als hij goed rijd, geen rare rammels, geen zwarte of witte wolken bij volgas uit de uitlaat, trillen bij stationair of andere gekken dingen zal het wel loslopen.

Maar gefeliciteerd, dat is een zeer leuke 1e auto! _O_
Mag ik u toevoegen aan de TS? :P

[ Voor 14% gewijzigd door Joopieboy op 08-03-2011 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Ja, hij mag in de TS! Dank voor de tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Hij staat erin, snel eigen foto's nemen. ;)

Weet u ook al welke uitvoering dit is? :)
arjants schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 12:33:
[...]

Geen probleem hoor :)
De 850 word alleen gestickerd en kan evt weer orgineel gemaakt worden.
Eerst low budget wit wrappen en daarna de Rydell stickers erop.
Het ding is helemaal nagekeken en krijgt nu een nieuwe APK.
Al vraag ik me af wat een 850 met 426k op de teller nog opleverd :P

De 940 is altijd dealer onderhouden en heeft alleen een nieuwe brandstofpomp nodig.
Die kunnen we betalen met het 3e bankje dat er nog in zit.
Verder word deze wel compleet verbouwd en kan naar de sloop vrees ik.
Je moet toch opvallen in een deelnemersveld van 250 auto's waarin veel volvo's rijden.

Weet iemand nog leuke low budget mogelijkheden om de 850 te pimpen?
Ben nog op zoek naar bumpers (evt classic s70), sideskirts en (leen)velgen.
Voor de rest hebben we xeon, Stroboscopen in de koplampen, knightrider strip, 2x 14"LCD plafond en het nodige geluid.
Mja bijna 4,5 ton op de klok is een 850 echt niet veel meer waard. Hoewel ze dan nog gewoon goed rijden en vaak nog enorm lang mee kunnen. Maar ik zou het zelf ook niet echt aandurven. :)
Qua onderdelen, ik zou eens shoppen op het 850 forum of een lokale sloper die een T5 bumper heeft liggen of zo iets dergelijks. :)

Wel zonde van de 940 dan maar goed haha. :P Ben wel benieuwd wat jullie ervan gaan maken. Wel 2 enorm leuke en goeie auto's om deze rit mee te doen.

[ Voor 89% gewijzigd door Joopieboy op 08-03-2011 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjants
  • Niet online
Misschien ook wel leuk voor dit topic
De 850 word gesponsord door de bouwers van onderstaande Amazon:
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-I4H3SBL7.jpg
Afbeeldingslocatie: http://94.100.122.104/1112100001-1112150000/1112114701-1112114800/1112114714_6_Yxp5.jpeg
Afbeeldingslocatie: http://www.autobrinks.nl/images/Hellendoorn_Rally_Zaterdag_2010_454.jpg
Deze YS15 word gereden door Olaf Pothoven

Leuk de hoek om :)
YouTube: ele 2010 019.MP4

[ Voor 5% gewijzigd door arjants op 08-03-2011 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Het is een V50 Sport, de rest had je via de RDW al gevonden zie ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
FirePuma142 schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 13:17:
Het is een V50 Sport, de rest had je via de RDW al gevonden zie ik.
Haha ja inmiddels wel ja. :P

Thnx iig. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

FirePuma142 schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 12:49:
Einde deze week onderstaande V50 ophalen, ik neem de leaseauto van een collega over. Zijn er zaken waar ik bij het proefritje extra op moet letten? Ik heb wat airco en turbo betreft al wel wat klachten voorbij zien komen.

offtopic:
Het is mijn eerste auto, ik ben sinds 1,5 uur in het bezit van een rijbewijs :+

[afbeelding]
Er zijn inderdaad veel turbo problemen met de 1.6D, maar daar doe je verder niks aan. Je merkt vanzelf als het fout gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

PWM schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 17:31:
[...]

Er zijn inderdaad veel turbo problemen met de 1.6D, maar daar doe je verder niks aan. Je merkt vanzelf als het fout gaat.
Hij heeft vandaag zijn 60.000 km beurt gehad, geen grote zaken. Ik merk het inderdaad vanzelf wel, het voordeel van de leaseconstructie is dat het me in dat geval geen enorme problemen oplevert. Bedankt voor je tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Joopieboy schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 11:55:
[...]

Dat staat echt super goed zeg! _O_

Ik heb u niet meer in de TS, welke auto's heeft u nu eigenlijk en heeft u wat meer specs? :)
:? U :D
Ik heb een 744TIC en die gele 142 is van mn broertje.
Zal binnenkort eens fatsoenlijke fotos maken + specs posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:26

_Apache_

For life.

Is er wel eens iemand geweest die verkeerde banden gemonteerd heeft gekregen vanuit de garage?

De S40 mk1 '99 heeft 185/65 gemonteerd gekregen. Terwijl het boekje 195/55 als maximum hanteert. Deze is 107mm hoogte, de gemonteerde zijn 120mm hoog. Die 13mm is nekt precies de sneeuwketting om tussen de band en een steun van de ophanging door te komen. We hebben het wiel - opgekrikt - geprobeerd te draaien, maar dat lukt niet.

De garage vroeg op voorhand al het kenteken om het eea zeker te weten en er is grof geld voor betaald.
Voel me eerlijk gezegd wat genaaid. ;( De banden zitten er nu ongeveer 5k km onder, en gaan er binnenkort onderuit voor de zomer sloffen.

[ Voor 10% gewijzigd door _Apache_ op 10-03-2011 09:12 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Pagina: 1 ... 7 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.