Inmiddels ben ik toe aan mijn 4e Volvo (auto's worden 1 jaar bereden en dan vervangen (speciale regeling werkgever)). Het klinkt arrogant, maar ik kan het echt niet helpen dat ik qua auto's bij mijn werkgever in een enorm luxe positie zit.
Sinds februari ben ik in het bezit van een C30 (MY2011). Het is wel even wennen, want mijn vorige auto was een S40 DrivE (MY2010) en deze is toch wel een stukje vlotter (en onzuiniger...).
Type: D3 Momentum Geartronic
Kleur: Cosmic White, Java Brown panelen (geen echte bodykit)
Velgen: Serapis 17"
Opties: Professional Line, Interior Air Quality System, Reserve wiel, Zonder motor\type aanduiding

Knappe wagen hoor, gefeliciteerd.
Kijk aan, leuk leuk! Ben benieuwd.DopdeDouwer schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 08:55:
[...]
U
![]()
Ik heb een 744TIC en die gele 142 is van mn broertje.
Zal binnenkort eens fatsoenlijke fotos maken + specs posten.
Dat ze smaller monteren is sowieso al apart, dat ze dan denken ook nog een 10% hoger te nemen omdat de band ook 1cm smaller is, dat is heel slecht._Apache_ schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 09:09:
Is er wel eens iemand geweest die verkeerde banden gemonteerd heeft gekregen vanuit de garage?
De S40 mk1 '99 heeft 185/65 gemonteerd gekregen. Terwijl het boekje 195/55 als maximum hanteert. Deze is 107mm hoogte, de gemonteerde zijn 120mm hoog. Die 13mm is nekt precies de sneeuwketting om tussen de band en een steun van de ophanging door te komen. We hebben het wiel - opgekrikt - geprobeerd te draaien, maar dat lukt niet.
De garage vroeg op voorhand al het kenteken om het eea zeker te weten en er is grof geld voor betaald.
Voel me eerlijk gezegd wat genaaid.De banden zitten er nu ongeveer 5k km onder, en gaan er binnenkort onderuit voor de zomer sloffen.

Whaha ja i know, krijg je als je 3 jaar in België op school zit.ThinkPadd schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 09:10:
[...]
Beetje een (irritante) tic van Joopieboy
Jij hebt het echt luxe zeg, prachtige C30 trouwens, dubbel uitlaatje smoelt ook zeer goed.fredkroket schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 11:15:
Ik zag dat ik me nog niet eerder had gemeld in dit topic.
Inmiddels ben ik toe aan mijn 4e Volvo (auto's worden 1 jaar bereden en dan vervangen (speciale regeling werkgever)). Het klinkt arrogant, maar ik kan het echt niet helpen dat ik qua auto's bij mijn werkgever in een enorm luxe positie zit.
Sinds februari ben ik in het bezit van een C30 (MY2011). Het is wel even wennen, want mijn vorige auto was een S40 DrivE (MY2010) en deze is toch wel een stukje vlotter (en onzuiniger...).
Type: D3 Momentum Geartronic
Kleur: Cosmic White, Java Brown panelen (geen echte bodykit)
Velgen: Serapis 17"
Opties: Professional Line, Interior Air Quality System, Reserve wiel, Zonder motor\type aanduiding
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik voeg je toe aan de TS.
Edit: je staat erbij!
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Dat ze een smallere band monteren is juist wel slim, meer druk /oppervlak._Apache_ schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 09:09:
Is er wel eens iemand geweest die verkeerde banden gemonteerd heeft gekregen vanuit de garage?
De S40 mk1 '99 heeft 185/65 gemonteerd gekregen. Terwijl het boekje 195/55 als maximum hanteert. Deze is 107mm hoogte, de gemonteerde zijn 120mm hoog. Die 13mm is nekt precies de sneeuwketting om tussen de band en een steun van de ophanging door te komen. We hebben het wiel - opgekrikt - geprobeerd te draaien, maar dat lukt niet.
De garage vroeg op voorhand al het kenteken om het eea zeker te weten en er is grof geld voor betaald.
Voel me eerlijk gezegd wat genaaid.De banden zitten er nu ongeveer 5k km onder, en gaan er binnenkort onderuit voor de zomer sloffen.
Maar dit jaar heb je de sneeuwkettingen hopelijk niet nodig gehad. Ik zou ze de banden gewoon teruggeven en voor volgende winter nieuwe, in de juiste (hoogte) maat, bijvoorbeeld 185/60R15.
[ Voor 0% gewijzigd door DopdeDouwer op 10-03-2011 16:26 . Reden: typo ]
Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler
Screw you guys, I'm goin' home! >_>
Vind deze C30 wel héél erg hoog staan. Enorme ruimte in die wielkasten zo, erg zonde. Verlagen is mústfredkroket schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 11:15:
Sinds februari ben ik in het bezit van een C30 (MY2011).
Nickname does not reflect reality
Hiervoor al eens een verlaagde V50 gehad en daar werd ik niet blij van... Misschien voor het oog niet helemaal top, voor het comfort in ieder geval wel!Brad Pitt schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 12:22:
[...]
Vind deze C30 wel héél erg hoog staan. Enorme ruimte in die wielkasten zo, erg zonde. Verlagen is múst
flickr - WOT Profile - Game PC

Maar het staat friggin' cool. That's the only thing that mattersBart-Willem schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 22:52:
Bij die C30 2.0D R-Design Powershift trillen je vullingen uit je kiezen met die verlagingsset.
Nickname does not reflect reality
Volvo V60 D3 (163 pk / 400 Nm) Summum (dus met mooie chromen stukken rond de luchinlaat en nog wat leuke opties als standaard Xenon, electrisch bedienbare stoelen, 7" navigatie, etc). De kleur is Inscription Black, maar is gewoon niet op foto's vast te leggen. Ze noemen het zwart, maar in de zon is het gewoon bijna bruin/aubergine. Van dichtbij zou je het bijna kitsch noemen, zo veel kleuren zie je er dan in.

Helaas maar een D3, maar door het opzetstuk op de uitlaat ziet het er nog wel oké uit:

Met Xenon:

En 18":

Nu eens zien hoe lang deze Volvo er staat. Onze eerste S60 werd na drie weken al weggehaald...
[ Voor 9% gewijzigd door FeaR op 12-03-2011 16:49 ]
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Lijkt me een interessante motor, de D3. Trekt die ook een beetje bij lage toeren en wil hij vervolgens ook graag toeren maken?
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Net even een stuk gereden en het is nog een beetje 50 - 50. De motor is natuurlijk nog niet ingereden, dus wellicht kan het karakter nog wat veranderen.Abbadon schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 14:48:
Lijkt me een interessante motor, de D3. Trekt die ook een beetje bij lage toeren en wil hij vervolgens ook graag toeren maken?
De D5 die we eerst hadden (185 pk / 400 Nm) was wel wat makkelijker te rijden: 70 - 75 in de zesde versnelling kon allemaal. Deze D3 gaat pas naar de zesde als je 85 rijdt. Anders kom je onder de 1500 toeren en is alles weg. Idem dat de oude D5 vanaf 2000 toeren flink begon te trekken, deze D3 doet dat pas bij 2500 toeren. Maar op de snelweg zit je zo aan de 140, voordat je het weet rijd je al die snelheid. En eigenlijk ook aan de 170. Harder kon nog even niet, want het was druk. Met de S60 D5 ging het wel wat vlotter, maar het is niet echt dat deze D3 echt langzamer is. Vanavond maar eens wat landweggetjes opzoeken, want willen de Xenon met adaptieve bochtenverlichting eens testen. Hopen dat het dan ook minder druk is.
Remmen van de V60 zijn ook een stuk beter. En over de handeling nog maar niet te spreken! Echt nog nooit in een auto gereden die zo direct was met sturen. Rotondes en klaverbladen worden bijna net zo leuk al met motorrijden. Dat remmen en de handeling maken dan veel van de missende 22 pk's goed
Ligt eraan welke verlaging je hebt, de oem 15mm (beter gezegd 20mm als hij is ingezakt) zijn de progressieve veren, je kunt ook 30-40mm verlaging krijgen maar dat zijn gewone veren.Bart-Willem schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 22:52:
Bij die C30 2.0D R-Design Powershift trillen je vullingen uit je kiezen met die verlagingsset.
Gefeliciteerd!FeaR1986 schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 14:33:
Vanaf vandaag bij ons op de oprit:
Volvo V60 D3 (163 pk / 400 Nm) Summum (dus met mooie chromen stukken rond de luchinlaat en nog wat leuke opties als standaard Xenon, electrisch bedienbare stoelen, 7" navigatie, etc). De kleur is Inscription Black, maar is gewoon niet op foto's vast te leggen. Ze noemen het zwart, maar in de zon is het gewoon bijna bruin/aubergine. Van dichtbij zou je het bijna kitsch noemen, zo veel kleuren zie je er dan in.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Helaas maar een D3, maar door het opzetstuk op de uitlaat ziet het er nog wel oké uit:
[afbeelding]
Met Xenon:
[afbeelding]
En 18":
[afbeelding]
Nu eens zien hoe lang deze Volvo er staat. Onze eerste S60 werd na drie weken al weggehaald...
En wtf met je eerste S60?

Trouwens over de snelheid van de D3 vs de D5, de D5 heeft een hybride turbo waardoor die onderin veel meer vermogen heeft, de D3 heeft een enkele turbo en die moet je meer op toeren houden wil die er vandoor gaan. En sowieso onder de 2000 toeren heeft ie echt niet veel. Het is meer een auto waarbij je moet schakelen dus.
Maar goed, veel plezier, succes met inrijden.
Eerste S60 was ook een D5, maar dan met 163 pk en de vijf-bak. En ook met losse navigatie aangezien het pakket van Volvo echt te duur was. Net één maand nadat we die auto hadden kwam de D5 met 185 pk en de zes-bak uit. Best balen natuurlijk. Maar twee maanden later werd ik 's ochtends wakker en miste de S60 van de oprit. Ingebroken.. sleutels en 50 euro weg. Maar toen mochten we wel een nieuwe auto uitzoeken. Dus toen de S60 D5 genomen met 185pk. Plus dat er ook nog eens een actie was met de Volvo navigatie voor maar €995 in plaats van de standaard xx duizend euro.
Deze D3 is dus weer een stapje terug. Maar eerst maar eens goed inrijden en dan na de zomer eens zien of er een chipje in kan
[ Voor 8% gewijzigd door FeaR op 12-03-2011 18:24 ]

En idd, chippen zal ook wel veel goed doen, iig bovenin veel meer vermogen aangezien de kromme dan doorloopt, en koppel zal ook wel omhoog gaan.
Die missende auto maakt op zich niet zo veel uit. Het idee dat er mensen in je huis zijn geweest die daar niet horen is erger. Plus dat het veel ellende met zich mee brengt met vervangend vervoer, andere sloten op het huis, aanschaf van een alarmsysteem, en ga zo maar verder...Joopieboy schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 18:29:
Brr moet je ook niet echt aan denken.Minder prettig dat soort dingen. Wel een voordeel trouwens dat je dan direct zo een mocht uitkiezen haha.
Ik heb een vraag:
Ik denk dat de koppeling van mijn Volvo S40 2.0 luxury edition uit 1997 aan zijn einde is. de koppeling 'pakt' pas als het pedaal bijna helemaal omhoog is. Anders dan ik me kan herinneren ten opzichte van een jaar geleden.
Nu is het wel zo dat de koppeling niet slipt ofzo.
Zelf heb ik totaal geen ervaring met problemen met auto's.
Kan iemand mij vertellen wat er allemaal vervangen moet worden in zo'n geval en wat dat ongeveer kan gaan kosten?
Ja en dat vooral, daar zou ik mij ook niet lekker bij voelen, brrr.FeaR1986 schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 18:49:
[...]
Die missende auto maakt op zich niet zo veel uit. Het idee dat er mensen in je huis zijn geweest die daar niet horen is erger. Plus dat het veel ellende met zich mee brengt met vervangend vervoer, andere sloten op het huis, aanschaf van een alarmsysteem, en ga zo maar verder...

Als je hem in zijn 5 op laat komen slaat hij ook af? Dikke kans dat je of te weinig olie heb ik je hydraulische koppelingssysteem, of een lek waardoor de olie eruit is.gewonecolalight schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 19:32:
Beste mede-genieters van deze heerlijke auto's.
Ik heb een vraag:
Ik denk dat de koppeling van mijn Volvo S40 2.0 luxury edition uit 1997 aan zijn einde is. de koppeling 'pakt' pas als het pedaal bijna helemaal omhoog is. Anders dan ik me kan herinneren ten opzichte van een jaar geleden.
Nu is het wel zo dat de koppeling niet slipt ofzo.
Zelf heb ik totaal geen ervaring met problemen met auto's.
Kan iemand mij vertellen wat er allemaal vervangen moet worden in zo'n geval en wat dat ongeveer kan gaan kosten?
[qoute]
Als je hem in zijn 5 op laat komen slaat hij ook af? Dikke kans dat je of te weinig olie heb ik je hydraulische koppelingssysteem, of een lek waardoor de olie eruit is.
[/quote]
Ik heb het getest in zijn 4 ipv 5 vanuit stilstand. Motor sloeg direct af, maar zonder schok ofzo (sloeg erg soepel af zo leek het... alsof je de sleutel terugdraaide).
Hoe kan ik zelf checken of er te weinig olie inzit? of kan ik dan toch beter even langs een expert gaan?
Indien het een lek is... kan zoiets makkelijk gefixt worden?
[ Voor 3% gewijzigd door gewonecolalight op 12-03-2011 20:25 ]

Nostalgie is ook al niet meer wat het geweest is.
Dan klopt het gewoon met je koppeling, niet tever versleten ofzo. Je zou eens moeten kijken waar het potje (reservoir) zit van de vloeistof voor je koppeling. Als deze leeg is, is het wel duidelijk.gewonecolalight schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 20:19:
[...]
Ik heb het getest in zijn 4 ipv 5 vanuit stilstand. Motor sloeg direct af, maar zonder schok ofzo (sloeg erg soepel af zo leek het... alsof je de sleutel terugdraaide).
Hoe kan ik zelf checken of er te weinig olie inzit? of kan ik dan toch beter even langs een expert gaan?
Indien het een lek is... kan zoiets makkelijk gefixt worden?
Regel maar!Joopieboy schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 21:09:
Ziet er weer netjes uit zeepoog! Ook een leuke foto voor in de TS.
Ik dacht al dat ik geen klagen had als systeem \ netwerkbeheerder, maar dan heb jij dat helemaal niet. Of moet ik "bij ons op de oprit" lezen als van pa of ma? Verder blijft het een mooie wagen uiteraard...FeaR1986 schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 14:33:
Vanaf vandaag bij ons op de oprit:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Met Xenon:
[afbeelding]
En 18":
[afbeelding]
@Joopieboy: Die V50 had een achteraf gemonteerde set progressieve veren (waren eronder gezet omdat die auto een jaar in de showroom in Beesd heeft gestaan), maar toch was het gewoon niet ideaal. Een Dynamic Chassis (fabrieks optie) is dan echt stukken fijner. Hoe "sportief" het dan ook mag voelen en ogen, geef mij maar de normale demping. Als ik dan met 200 over de haringvlietbrug rijd, zit in ieder geval mijn ruggengraat nog op zijn plek. Doe je dat met verlagingsveren of met een Dynamic Chassis dan ben je gewoon niet zo fris...
[ Voor 15% gewijzigd door fredkroket op 13-03-2011 01:37 ]

't Is echt een hok, voorspoiler hing er los aan, roest rondom (behalve aan de bodem), blok loopt maar matig stationair, kapotgescheurde motorrubbers, lekke uitlaat etc. en een mooie deuk aan de zijkant.
Pluspunten zijn de Xenon die goed werkt en niet hinderlijk is, LPG, leuk stuurtje en het interieur is opvallend netjes. Goede winterbanden, al zit er op 1 band een bal. Er zit een 5-bak onder en hij rijdt best wel goed
Weet nog niet wat ik er mee ga doen, als ik 'm echt netjes ga maken dan komt er ook een B230FT turboblok in. Zie wel. Eerst mn Impala af maken.
Wát... een koningswagenHydraulik-Phunk schreef op zondag 13 maart 2011 @ 01:37:
Vandaag wat 'nieuws' gehaald.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
't Is echt een hok, voorspoiler hing er los aan, roest rondom (behalve aan de bodem), blok loopt maar matig stationair, kapotgescheurde motorrubbers, lekke uitlaat etc. en een mooie deuk aan de zijkant.
Pluspunten zijn de Xenon die goed werkt en niet hinderlijk is, LPG, leuk stuurtje en het interieur is opvallend netjes. Goede winterbanden, al zit er op 1 band een bal. Er zit een 5-bak onder en hij rijdt best wel goed
Weet nog niet wat ik er mee ga doen, als ik 'm echt netjes ga maken dan komt er ook een B230FT turboblok in. Zie wel. Eerst mn Impala af maken.
[afbeelding]
Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat
Mooi ding, hoor! Hoewel je qua plaatwerk misschien nog beter die van mij had kunnen kopenHydraulik-Phunk schreef op zondag 13 maart 2011 @ 01:37:

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?
Je moet ook niet met 200 over die brug rijden.fredkroket schreef op zondag 13 maart 2011 @ 01:32:
@Joopieboy: Die V50 had een achteraf gemonteerde set progressieve veren (waren eronder gezet omdat die auto een jaar in de showroom in Beesd heeft gestaan), maar toch was het gewoon niet ideaal. Een Dynamic Chassis (fabrieks optie) is dan echt stukken fijner. Hoe "sportief" het dan ook mag voelen en ogen, geef mij maar de normale demping. Als ik dan met 200 over de haringvlietbrug rijd, zit in ieder geval mijn ruggengraat nog op zijn plek. Doe je dat met verlagingsveren of met een Dynamic Chassis dan ben je gewoon niet zo fris...
Super vette bak! Beetje opknappen en gebruiken als circuitbak.Hydraulik-Phunk schreef op zondag 13 maart 2011 @ 01:37:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Mag ik deze toevoegen aan de ts? Zo ja heb je wat meer info voor mij?

Morgen witte sidemarkers bestellen en daarna op zoek naar een setje Volvo velgen voor zomerbanden en wat hoogglans zwarte folie om die notenhouten delen in te wrappen.
Wie heeft er nog advies voor de Volvo? Ik zou namelijk graag van die chrome handgrepen er in zetten, zoals je wel eens ziet op die duurdere uitvoeringen, maar ik zou niet weten waar je die kan vinden...
En wat zeggen we dan?Hydraulik-Phunk schreef op zondag 13 maart 2011 @ 01:37:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Feli, en ik voeg je toe aan de TS!Barracuda_82 schreef op zondag 13 maart 2011 @ 12:11:
Gisteren onze Beetle omgeruild tegen een S40:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Morgen witte sidemarkers bestellen en daarna op zoek naar een setje Volvo velgen voor zomerbanden en wat hoogglans zwarte folie om die notenhouten delen in te wrappen.
Wie heeft er nog advies voor de Volvo? Ik zou namelijk graag van die chrome handgrepen er in zetten, zoals je wel eens ziet op die duurdere uitvoeringen, maar ik zou niet weten waar je die kan vinden...
En handgrepen kun je bij de dealer halen, wel niet echt super goedkoop.
[ Voor 3% gewijzigd door Joopieboy op 13-03-2011 12:21 ]
Dealer lijkt mij onnodig duur, zeker omdat dat model S40 al een tijdje bestaat en je dus prima via de sloop ofzo onderdelen kunt vinden.
Dat kleurtje van die S40 vind ik echt supernice!
En voor de velgen: zie http://www.swedishautoparts.com/S40/Volvo-S40-Rims.html voor een overzicht.
[ Voor 9% gewijzigd door Bart-Willem op 13-03-2011 12:32 ]
Maar geen specialistische slopen, of een forum waar veel S/V40 spullen aangeboden worden?
www.volvo40forum.nl
In die lijst met velgen staan bij lange na niet alle velgen die ooit op een S40 hebben gezeten... Ik vind deze namelijk altijd erg mooi (geen idee hoe ze heten):Bart-Willem schreef op zondag 13 maart 2011 @ 12:22:
Auto Rima in Druten eens bellen, wellicht dat zij die dingen zo hebben liggen.Marans in Veldhoven kan ook, maar die zijn vaak wat duurder.
En voor de velgen: zie http://www.swedishautoparts.com/S40/Volvo-S40-Rims.html voor een overzicht.

En deze, die heel zeldzaam zijn, de Arcadia's:

Als ze maar 16" of groter zijn.
Edit: dit was 'm dacht ik: http://ostroff.org/volvo/alloy_wheels.pdf
Edit2: toch niet want er staan wat fouten in en is verre van compleet.
[ Voor 25% gewijzigd door Bart-Willem op 13-03-2011 12:36 ]
Nee, hier zit wel wat minder werk aan, en hij was erg goedkoop. Plus dat 't interieur van deze me ook erg aanstaat, stoelen zijn erg tof imo.kraats schreef op zondag 13 maart 2011 @ 08:35:
[...]
Mooi ding, hoor! Hoewel je qua plaatwerk misschien nog beter die van mij had kunnen kopen![]()
Haha dank je voor de tip
Maar toch, ik heb 'm gekocht dus bedankt he
@ Joopie; wat wil je weten ?
1974 Volvo 242 DL
B23 motor, 120 PK oid? Het rijdt overigens meer alsof 'ie 70 PK heeft
Er lag ooit een B20 in, dus de motorsteunen moet je wel even vervangen voor de juiste en de carb heeft ook een betere afstelling nodig (hij had er toen bij ons een revisiesetje voor gehaald maar weet niet of 'ie dat gebruikt heeft of niet).
Ik zeg: even lassen, in een leuk kleurtje spuiten en voila!
Zow... volgens mij is het gefixt. Ik had sowieso te weinig motorolie erin zitten. Dat eens bijgevuld, en rijdt al een stuk beter. Bedankt voor de info!Joopieboy schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 21:09:
Ziet er weer netjes uit zeepoog! Ook een leuke foto voor in de TS.
[...]
Dan klopt het gewoon met je koppeling, niet tever versleten ofzo. Je zou eens moeten kijken waar het potje (reservoir) zit van de vloeistof voor je koppeling. Als deze leeg is, is het wel duidelijk.
Sowieso wil mijn auto eens na laten kijken... Ik zag op de site van volvo het volgende:
http://www.volvocars.com/...Pages/Volvojaarbeurt.aspx
Hebben jullie ervaring hiermee?
En die aanbieding voor die beurt is best een goeie aanbieding hoor, als die van jouw binnenkort een beurt nodig heeft zou ik dit toch serieus overwegen.
Rofl leuk sleutel project dus.Hydraulik-Phunk schreef op zondag 13 maart 2011 @ 12:53:
[...]
Nee, hier zit wel wat minder werk aan, en hij was erg goedkoop. Plus dat 't interieur van deze me ook erg aanstaat, stoelen zijn erg tof imo.
[...]
Haha dank je voor de tipMaar ik had er om eerlijk te zijn wel iets meer van verwacht. Het blok lekt olie, de kleppen tikken, loopt niet lekker stationair, de uitlaat was ghettofab (wel nieuw overigens) bevestigd, etc.
Maar toch, ik heb 'm gekocht dus bedankt he
@ Joopie; wat wil je weten ?
1974 Volvo 242 DL
B23 motor, 120 PK oid? Het rijdt overigens meer alsof 'ie 70 PK heeft
Maar motorblok is dus goed gaar zeker.

[ Voor 12% gewijzigd door Joopieboy op 13-03-2011 13:47 ]
Het lekken komt volgens mij van het kleppendeksel gezien 'ie tot daar nat is. Moet 'm ff met de lamp erbij afstellen denk ik, misschien de vervroegingscurve wat aanpassen ivm LPG.
Maar leuke auto, succes ermee!
Je staat trouwens erbij in de ts met deze auto.
Lekkere ragbak. Op MP staat een leuke B230FB, turbo + MS erbij kopen en je gaat al een raket.Hydraulik-Phunk schreef op zondag 13 maart 2011 @ 01:37:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Even een update van de garage. Er is inderdaad een fout gemaakt, er was niet duidelijke om welke S40 het ging (..), pre of post '99. Er zit dus verschil in. Het kenteken werd later aangeleverd voor de juiste maat, maar de bestelling voor de verkeerde bandenmaat was al de deur uit. Niemand heeft nog een dubbelcheck gedaan met de gegevens die het kenteken opleverde. Zaterdag rijdt ik er heen, gaat ie op de brug en dan controleren we het met mijn kettingen en kettingen van hun. Als het met dunne kettingen gaat mag ik ze direct meenemen, anders hebben we een uitdaging (gebruikte banden teruggeven, inwisselen/geld retour etc)._Apache_ schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 09:09:
Heb er zelf een hard hoofd in, de ruimte tussen de band en de steun van de ophanging is echt maar ~15mm. maar goed we zien het wel. Hopelijk zijn de troubles weg voordat er nieuwe zomerbanden ondergaan, de oude zijn namelijk ook op, die er dit weekend ondergaan. Waarschijnlijk valt de keuze op een wat hogere band, het lagere verbruik bevalt me wel. De wijzer staat nu op 20 liter en al 575 km gereden.
Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage
Scherp, maar nee. Deze kilometers zijn voornamelijk nog Duitse snelweg, stukje naar huis toe. Hier was de GPS exact gelijk met de snelheidsmeters, boven de 170 loopt de gps wat uit, prima voor in dit koude kikkerlandje dus.Eärendil schreef op maandag 14 maart 2011 @ 17:23:
Heb je ook echt meer gereden (volgens je GPS bijvoorbeeld)? Of lijkt het alleen zo omdat je snelheidsmeter is gekalibreerd voor kleinere banden en dus een te lage snelheid weergeeft?

BalenDGTL_Magician schreef op maandag 14 maart 2011 @ 17:39:
Grmbl. Iemand heeft afgelopen weekend in het bos in Duitsland onze S80 geprobeerd open te breken. Niet gelukt (topwagen!) maar wel schade, deur rond de handgreep helemaal ontzet. Doodzonde.
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Foto's?DGTL_Magician schreef op maandag 14 maart 2011 @ 17:39:
Grmbl. Iemand heeft afgelopen weekend in het bos in Duitsland onze S80 geprobeerd open te breken. Niet gelukt (topwagen!) maar wel schade, deur rond de handgreep helemaal ontzet. Doodzonde.
Vandaag het ik de schrik van mij leven gehad. Ik reed met 60 op een rotonde af.. plots viel alles electronica uit (radio - lampjes blower etc) en ik kon niet meer sturen en nog maar licht remmen. Op een haar na miste ik een fietser en reed tegen de stoep door een plantsoen... na circa 4-5 seconde merkte ik dat de blower weer aansloeg en kon ik weer sturen waardoor ik god zij dank erger kon voorkomen.
Ik herinnerde me dat vorige week iemand zei: wat heb je met je auto gedaan? hij ruikt naar een stroomdraad die door is gebrand?
Ook had ik erg veel last met starten enkele weken geleden... nieuwe accu erin (zat de originele van 2002) nog in en sinsdien nog maar een keer slecht starten...
Ik naar mn garage waar ook de monteur een electronische lucht rook. Na het openen van de zekeringenkast links van het stuur waren we beide van menig dat het daarvan af kwam. Omdat de monteur niet wist wat hij ermee aan moest de dealer gebeld. Deze herkende de problemen totaal niet maar gaf aan (toen kreeg ik kippevel) hoogstwaarschijnlijk de boordcomputer.... uitlezen gaf overigens geen foutcode
De dealer vond het erg vreemd bij een auto met een kmstand van 120.000 km.
Hebben jullie enig idee wat het kan zijn? de s60 is van 2002, een 2.4 140pk en in mijn bezit sinds 07-2010.... als het de bc is ben ik bang dat het me een hoop geld gaat kosten.....
..
[ Voor 49% gewijzigd door ThatsHollywood op 15-03-2011 20:04 ]
fixed, srryBart-Willem schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 19:51:
Zoiets komt net zo vaak voor als mensen die driedubbel in herhaling vallen.
Helemaal geblokkeerd zoals stuurslot, of heel zwaar als zonder stuurbekrachtiging.
Nu weet ik niet zo heel veel van auto elektronica, maar ik kan me heel slecht voorstellen dat een stuurslot en rembekrachtiging elektronisch geregeld worden. Als er gewoon druk op je remsysteem staat moet dat niet stoppen omdat er elektro problemen zijn... hoop ik.
Lijkt alsof de auto denkt dat hij uit staat en daardoor 'afsluit' (om in computertermen te blijven), maar omdat je ontsteking en nog wat meer motorgerelateerde zaken ook elektronisch werken kan ik me slecht voorstellen dat de motor dan wel gewoon blijft lopen.
Boordcomputer is dan ook een redelijk wazige term zover ik weet, want dat is niet maar 1 chipje ofzo...
Of denk ik nu helemaal verkeerd?
Denk niet eens dat het een heel groot probleem hoeft te zijn.
Gewoon naar de dealer brengen in elk geval...
Ben wel benieuwd naar de oorzaak als ze die vinden.
Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO
Kan je boordcomputer zijn, maar iets simpeler als een gesmolten draad die kortsluiting veroorzaakt zou ook kunnen natuurlijk. Kan ook een gevolg/oorzaak zijn van het slechte starten en wispelturige storingen.ThatsHollywood schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 19:24:
Mischien dat iemand mij hier kan helpen:
Vandaag het ik de schrik van mij leven gehad. Ik reed met 60 op een rotonde af.. plots viel alles electronica uit (radio - lampjes blower etc) en ik kon niet meer sturen en nog maar licht remmen. Op een haar na miste ik een fietser en reed tegen de stoep door een plantsoen... na circa 4-5 seconde merkte ik dat de blower weer aansloeg en kon ik weer sturen waardoor ik god zij dank erger kon voorkomen.
Ik herinnerde me dat vorige week iemand zei: wat heb je met je auto gedaan? hij ruikt naar een stroomdraad die door is gebrand?
Ook had ik erg veel last met starten enkele weken geleden... nieuwe accu erin (zat de originele van 2002) nog in en sinsdien nog maar een keer slecht starten...
Ik naar mn garage waar ook de monteur een electronische lucht rook. Na het openen van de zekeringenkast links van het stuur waren we beide van menig dat het daarvan af kwam. Omdat de monteur niet wist wat hij ermee aan moest de dealer gebeld. Deze herkende de problemen totaal niet maar gaf aan (toen kreeg ik kippevel) hoogstwaarschijnlijk de boordcomputer.... uitlezen gaf overigens geen foutcode
De dealer vond het erg vreemd bij een auto met een kmstand van 120.000 km.
Hebben jullie enig idee wat het kan zijn? de s60 is van 2002, een 2.4 140pk en in mijn bezit sinds 07-2010.... als het de bc is ben ik bang dat het me een hoop geld gaat kosten.....
..
Normaal gesproken heb je al gauw geen rembekrachtiging meer als je motor uitvalt (vacuum valt weg) en gaat het sturen veelal erg zwaar. Het zou alleen zeker wel mogelijk moeten zijn, ik heb wel eens een V70 gesleept waarvan het blok niet meer liep.
[ Voor 6% gewijzigd door Hydraulik-Phunk op 15-03-2011 21:17 ]
(Teminste BW, dit is bij jou in de straat toch?)
http://link.marktplaats.nl/432135911
Edit:
Nah, tis zeker mijn auto. De deukjes komen perfect overeen en de blade wisser achter ook.
Wat zal ik die lapschwans eens mailen
Edit2, Picca voor als ie weg is:

[ Voor 43% gewijzigd door Rostvertol-Mil op 17-03-2011 23:39 ]
dot.blaat

[ Voor 43% gewijzigd door Bart-Willem op 16-03-2011 00:26 ]
Ik denk dat je het nog niet begrijpt... Hij bied de onderdelen van jouw 850 aan... Dus mocht je binnenkort je trekhaak of interieur missen in de ochtend, dan heeft hij dat gewoon verhandeld!Rostvertol-Mil schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 23:49:
Ik kom een plaatje van mijn auto tegen bij een advertentie op marktplaats![]()
![]()
(Teminste BW, dit is bij jou in de straat toch?)
Edit:
Nah, tis zeker mijn auto. De deukjes komen perfect overeen en de blade wisser achter ook.
Wat zal ik die lapschwans eens mailen
Edit2, Picca voor als ie weg is:
[afbeelding]
Dus op zich is er dan toch niets mis met de advertentie!
Even kijken wattie te vertellen heeft

Trommel de GoT-knokploeg maar vast op
There is no replacement for displacement!
Mijn Volvo S40 2002 1.9D 102PK rijdt 1 op 19._Apache_ schreef op maandag 14 maart 2011 @ 16:57:
[...]
Heb er zelf een hard hoofd in, de ruimte tussen de band en de steun van de ophanging is echt maar ~15mm. maar goed we zien het wel. Hopelijk zijn de troubles weg voordat er nieuwe zomerbanden ondergaan, de oude zijn namelijk ook op, die er dit weekend ondergaan. Waarschijnlijk valt de keuze op een wat hogere band, het lagere verbruik bevalt me wel. De wijzer staat nu op 20 liter en al 575 km gereden.
1x 1035 KM gehaald voordat ik ging tanken.
dus....kenteken is niet zichtbaar dus wat maakt het uit
dot.blaat
Het is een 1.8 benzine, 3 jaar ouder. Niet echt te vergelijken dus. Daarnaast staat de wijzer op 20, dus 40 liter verbruikt ;-).. 1:14 7l/100kmSilver7 schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 12:17:
[...]
Mijn Volvo S40 2002 1.9D 102PK rijdt 1 op 19.
1x 1035 KM gehaald voordat ik ging tanken.
[ Voor 21% gewijzigd door _Apache_ op 16-03-2011 12:47 ]
Idem!
Heb hem nu gemaild dat ik het maar kansloos vind en dat er sowieso copyright etc op zit. En bij niet wijzigen dat ik Marktplaats maar in zal lichten.wat maakt dat uit het kenteken is niet zichtbaar
Mocht meneer geen gehoor geven, dan allemaal op "dit is niet ok!" klikken.
[ Voor 4% gewijzigd door Bart-Willem op 16-03-2011 12:57 ]
Wat een aap is het ook jaBart-Willem schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 12:56:
[...]
Idem!Ik had hem ook gemaild met dat het mijn oude auto is, het niet netjes om andermans foto's te gebruiken en vriendelijk verzocht de foto te verwijderen, krijg ik terug:
[...]
Heb hem nu gemaild dat ik het maar kansloos vind en dat er sowieso copyright etc op zit. En bij niet wijzigen dat ik Marktplaats maar in zal lichten.
Mocht meneer geen gehoor geven, dan allemaal op "dit is niet ok!" klikken.
- # Het is niet toegestaan om foto’s bij een advertentie te plaatsen die geen betrekking hebben op het aangeboden product.
- # Het aanbieden van, vragen om of plaatsen van foto’s waarop het auteursrecht of portretrecht van iemand anders rust is niet toegestaan.
- # Teksten en/of foto’s van derden mogen niet worden gebruikt zonder toestemming van de rechthebbende.
dot.blaat
Het leipe is nog: meneer doet alsof het kenteken door hem onzichtbaar is gemaakt, maar dat had ik dus ook al gedaan.
Edit: opnieuw een reactie:
Heb hem maar teruggemaild dat het nog steeds kansloos is en dat Marktplaats inmiddels ingelicht is en dat bij overtreding van hun regels een gebruiker de toegang ontzegt kan worden (beetje angst aanpraten is nooit verkeerdje doet maar
heb je niks beters te doen dan hierover te zeuren
[ Voor 53% gewijzigd door Bart-Willem op 16-03-2011 18:28 ]
Wel heel apart om zo je eigen auto tegen te komen op marktplaats.
dot.blaat
Het is in strijd met de MP regels, dat wel.
Maar ik zou me meer opwinden als het jou auto was, maar niet jou foto...
Ik ga 'm denk ik mailen om te vragen of de auto in z'n geheel te koop is; "hij ziet er nog goed uit en zonde om te slopen"... zoiets...
(ken een verhaal van iemand die een schilderij op MP zag staan: "hey die hebben wij ook", 1 week later was het schilderij gestolen en ad verdwenen)
Ik ook, al is het maar omdat er 2x een w ontbreektDopdeDouwer schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 11:27:
Maar ik zou me meer opwinden als het jou auto was, maar niet jou foto...
Bleek een lager in het stuur te zijn geweest dat uit zijn baan was geschoten oid.
Garage kon het weer in elkaar zetten en rekende alleen voor resetten van Airbag lampje (moet een specialist voor overkomen).
Wellicht was het een van de auto's, hier wat eerder uit het topic? Maar omfg wat is die bestikkering gaaf. de 850 stond trouwens ook wat dikkere velgen met zwarte spaken en chromen rand. Ben benieuwd of deze 850 hier wellicht bekend is.
flickr - WOT Profile - Game PC
arjants schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 12:06:
Ook maar eens wat posten in het topic
Voor de carbagerun dit jaar waren wij op zoek naar 4 auto's
Tot nu toe 2 pakezels kunnen vinden:
Een 850 2.5 20v 170pk 1995
Deze word in Rydell stickers uitgevoerd en 35mm verlaagd icm 18" velgen
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Een 940 2.4 133pk 1997
[afbeelding]
[afbeelding]
Deze word compleet verbouwd en gespoten.
Op het dak komt nog een creatieve constructie te staan, daarvoor zijn we nog in overleg.
Meer lezen over deze auto's: Website
Mogen we jouw foto's dan ook gebruiken als we een auto verkopen?DopdeDouwer schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 11:27:
Wat is het probeem eigenlijk, het is niet zo dat je auto vandaag of morgen opeens op bierkratten staat omdat he velgen verkocht zijn.
Het is in strijd met de MP regels, dat wel.
Maar ik zou me meer opwinden als het jou auto was, maar niet jou foto...![]()
Ik ga 'm denk ik mailen om te vragen of de auto in z'n geheel te koop is; "hij ziet er nog goed uit en zonde om te slopen"... zoiets...![]()
(ken een verhaal van iemand die een schilderij op MP zag staan: "hey die hebben wij ook", 1 week later was het schilderij gestolen en ad verdwenen)
Wel een idee inderdaad: "ik wil graag die velgen hebben want ze glanzen zo mooi! En leuk die flatblade ruitenwisser, die wil ik ook!"
Ik heb hem ook ff voor je getiptBart-Willem schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 19:14:
[...]
Mogen we jouw foto's dan ook gebruiken als we een auto verkopen?Die knakker doet zelf maar moeite voor zijn foto's, ik sta er niet op te wachten om met mijn auto of mijn foto's hem een betere handel te geven. Hij zoekt 't maar uit met zijn rommel.
Wel een idee inderdaad: "ik wil graag die velgen hebben want ze glanzen zo mooi! En leuk die flatblade ruitenwisser, die wil ik ook!"
arjants? arjants in "Het grote Volvo topic - Deel 4"Gizzy schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 15:30:
Ik zag gisteren op de A2 richting Den Bosch net ten zuiden van Everdingen een V70 (verlaagd met wat dikkere velgen) met een autotrailder. Op de trailer stond een 850 met WTCC bestikkering en de naam Lammers in de achterste ramen. Bekend bij iemand hier. Wat een vet apparaat zeg. Had helaas geen cam bij de hand, anders had hier nu een foto staan.
Wellicht was het een van de auto's, hier wat eerder uit het topic? Maar omfg wat is die bestikkering gaaf. de 850 stond trouwens ook wat dikkere velgen met zwarte spaken en chromen rand. Ben benieuwd of deze 850 hier wellicht bekend is.
Heb vandaag de automaatbak gespoeld, remolie ververst en achter nieuwe blokjes geinstalleerd.
Bakolie was pikzwart. Volgens Volvo hoeft hij niet vervangen te worden, tenzij het lampje gaat branden of als ie bruin is, had best eerder gemogen dus
In totaal 12 liter olie nodig gehad en hij rijd weer heerlijk soepel zo
dot.blaat
Helaas is de onze nog lang niet af, ik post later wel een picca met de voortgang van beide volvo's
We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)
Je moet eens gaan zoeken op het Volvo 850 forum, daar is er iemand bezig om van zo'n wagen (een originele dus) terug een racewagen te maken om er zelf mee te racen.Gizzy schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 15:30:
Ik zag gisteren op de A2 richting Den Bosch net ten zuiden van Everdingen een V70 (verlaagd met wat dikkere velgen) met een autotrailder. Op de trailer stond een 850 met WTCC bestikkering en de naam Lammers in de achterste ramen. Bekend bij iemand hier. Wat een vet apparaat zeg. Had helaas geen cam bij de hand, anders had hier nu een foto staan.
Hoho, ik was eerstBart-Willem schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 19:14:
[...]
Dit topic is gesloten.