Lexus CT200H

Pagina: 1 ... 3 ... 33 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-05 10:05
De 14% regeling heeft hybrides enorm populair gemaakt. Nu wil niet iedereen in een Prius gezien worden. Toyata heeft dat goed opgelost door de Auris HSD uit te brengen, een iets meer "gewone" auto die qua prijs onder de Prius is geplaatst. Nu ook de Auris HSD goed loopt, kiezen ze voor een uitbreiding naar de bovenkant van de markt. Logische keuze.

Daar moet het merk Lexus dus aan geloven. Ook logische keuze want Lexus is nu eenmaal de bovenkant van de Toyota range. Of het een "echte" Lexus is moet wat mij betreft nog blijken. Ik vind dat het merk Lexus een steek heeft laten vallen door 1:1 de bestaande HSD aandrijflijn over te nemen, in plaats van iets meer eigen identiteit erin te leggen. Beetje meer power had best gemogen, verschil tussen Toyota en Lexus moet er nu eenmaal zijn. En het had het merk (van de radiocommercial "omdat u liever achterwielaandrijving hebt") gesierd als ze een cardan hadden gemonteerd.

Ik weet zeker dat we heel veel CT's gaan tegenkomen op de snelweg. Maar ik vrees wel dat het allemaal leaseauto's zullen zijn.
Maar wat mij betreft is de vuurdoop voor een auto de acceptatie in de prive-markt. Hoe goed deze verkoopt als mensen hem met hun eigen geld moeten betalen en zonder een enorme belastingkorting door het 14% tarief.

Gaan veel mensen 35000 euro voor een CT neerleggen of blijven ze in die klasse toch liever een A3 kopen?
Ik ben best een liefhebber van het merk Lexus maar blijf een beetje sceptisch over de CT. Misschien dat ik voor de lol eens een stukje ga proefrijden (zal wel achteraan sluiten zijn dus ik wach rustig een paar maanden af) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Als de kofferbak van de CT200H ook maar een klein beetje lijkt op die van de Auris, valt hij direct af. Toen ik de kofferbak van de Auris open deed moet ik hardop lachen. Ik verwacht een kleine kofferbak, maar niet zo klein.

EDIT: De CT200H heeft met banken omhoog 100 liter extra ruimte en plat 250 liter, scheelt weer ;)

Hoe kom jij op 90,- netto verschil? Het prijsverschil is 8000,-, wat neerkomt op 90,- bruto.

[ Voor 42% gewijzigd door PWM op 19-02-2011 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonicfreak
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:32
PWM schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 15:19:
[...]

Als de kofferbak van de CT200H ook maar een klein beetje lijkt op die van de Auris, valt hij direct af. Toen ik de kofferbak van de Auris open deed moet ik hardop lachen. Ik verwacht een kleine kofferbak, maar niet zo klein.

EDIT: De CT200H heeft met banken omhoog 100 liter extra ruimte en plat 250 liter, scheelt weer ;)

Hoe kom jij op 90,- netto verschil? Het prijsverschil is 8000,-, wat neerkomt op 90,- bruto.
Volgens de leasemaatschappij ING Car Lease heeft de CT200h een kofferbak van 345 liter. Als je op de site van Lexus kijkt dan staat er 0,345 m3. In de documentatie op de site van Lexus staat 375 liter, maar blijkbaar is dat toch iets te enthousiast en waarschijnlijk met de bak onder de laadplank meegerekend. De Auris HSD heeft 279 liter, maar dan is de bak onder de laadplank niet meegerekend. Reken je die ook mee dan kom je op 310 liter. Ik vond 100 liter verschil t.o.v. de Auris HSD al veel en ik kon maar niet zien waar dat verschil in zit aangezien het maar 10 centimeter scheelt. Ik zou zeggen, ga de CT200h en de Auris HSD maar eens in het echt bekijken en neem een rolmaat mee. Dan zul je zien dat het echt heel weinig scheelt.
Ik kom op 90 euro netto verschil omdat ik alles meegerekend heb. Dan bedoel ik dus overschrijding leasebedrag, privé bijdrage en bijtelling. Via Fleet Agent van ING Car Lease kan ik precies berekenen wat de auto netto (dus inclusief overschrijding leasebedrag + privé bijdrage + bijtelling) per maand kost. Als ik dat vergelijk met de CT200h dan kom ik op een verschil van 90 euro netto per maand. En dan heb ik bij de Auris HSD nog extra accessoires zoals Iguan velgen en een fietsendrager. Trek ik die eraf dan is het verschil nog groter, meer dan 100 euro netto per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Moet je wel op zo'n praktische manier kijken naar een Lexus? Als je puur naar de kosten en het gebruiksnut kijkt, zal de vergelijking altijd in het voordeel van de Toyota uitvallen. Hetzelfde geldt voor een Audi. De A1 is ook veel duurder dan de Polo. En ook nog eens geen vijfdeurs van te krijgen. Als je op die manier redeneert dan vallen eigenlijk alle Mercedessen, BMW's, Audi's en Volvo's af.

Zelf rij ik een BMW coupe. ik had voor minder geld een sedan kunnen kopen die bovendien eigenlijk wat handiger is bij het in- en uitstappen. Maar we vonden de coupe gewoon leuker ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-05 14:34

@r!k

It is I, Leclerq

Haha, ik ben een weekje weg en het topic ontploft.

Ik kwam vrijdag weer thuis en zag dat er post van Lexus was, een menukaart waarop je je voorkeursinstellingen kunt aangeven voor de ct200h. Weer leuk gedaan door Lexus.

Een hele rij microsoft certificeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
De Auris is niet echt een ergonomische auto. De stoel kan niet laag genoeg, of de armsteunen zijn te laag. Wat is het nut van armsteunen als je er niet op kan leunen.

De lexus heb ik nog niet geprobeerd,maar als die wel normale ergonomie heeft zou dat voor mij een verschil van 100 euro per maand meer dan rechtvaardigen. Dit is dan zeker niet alleen om een dom lexus logo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassio
  • Laatst online: 23:26
@r!k schreef op zondag 20 februari 2011 @ 20:43:
Ik kwam vrijdag weer thuis en zag dat er post van Lexus was, een menukaart waarop je je voorkeursinstellingen kunt aangeven voor de ct200h. Weer leuk gedaan door Lexus.
Lexus heeft het voor de 3e keer op rij voor elkaar gekregen om een verkeerd adres te gebruiken. Uitnodiging voor het passen van de pakken bij de First Edition nooit gekregen. Werd ik op de dag zelf gebeld dat ik de antwoord kaart niet teruggestuurd had... (nee logisch als je niks krijgt!) Champagne ook niet gekregen. Toen maar gebeld. Ze hadden het pakketje terug gekregen vanwege verkeerd adres.. Later alsnog gekregen.

Menu kaart ook niet gehad. Had van een collega al gehoord dat hij het gehad had... Gelukkig wordt de auto bij de dealer afgeleverd, anders was iemand anders de gelukkige eigenaar van mijn CT200h geworden denk ik...

Morgen maar weer bellen met Lexus.... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05:03

FreakNL

Well do ya punk?

Ben het wel met Sonicfreak eens in deze discussie. De CT200h stond ook op mijn lijstje, maar hij is (mijn inziens) gewoon te duur voor wat je terugkrijgt. Het blijft een compacte auto, en waarom zou je dan geen Auris nemen.. Die is bijna hetzelfde, en de motor is hetzelfde.

Maar dat blijft natuurlijk de eeuwige discussie in autoland. Waarom een Passat rijden als een Octavia hetzelfde biedt voor veel minder geld? Ik heb het er zelf niet voor over, maar eenieder is vrij om te kiezen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k

@r!k

It is I, Leclerq

Buiten het uiterlijk om is het voor mij heel simpel. In de Lexus kan ik een kinderwagen meenemen. In de auris niet op een normale manier. Prius vind ik niet mooi, evenals de hybrides van Honda.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonicfreak
@r!k schreef op maandag 21 februari 2011 @ 07:28:
Buiten het uiterlijk om is het voor mij heel simpel. In de Lexus kan ik een kinderwagen meenemen. In de auris niet op een normale manier. Prius vind ik niet mooi, evenals de hybrides van Honda.
Ligt eraan hoe groot de kinderwagen is. Op het Toyota Prius NL forum gaf iemand aan dat een Citroën C1 met 2 kinderen en een kinderwagen ook wel te doen was. Dan moet dat in de Auris HSD ook wel gaan lukken. We hebben bij een babyzaak van een kinderwagen de maten genomen en dat moet gewoon gaan passen. Het ligt er natuurlijk maar net aan hoe groot de kinderwagen is. Die zijn er in allerlei verschillende soorten en maten.
Overigens is de Auris HSD in mijn geval ook bedoeld als gezinsauto. Op dit moment is dat nog niet aan de orde, mijn vrouw en ik zijn nog met z'n tweeën, maar aangezien we een kinderwens hebben en 5 jaar met de auto moeten doen was het wel iets om rekening mee te houden. En nogmaals, het verschil in kofferruimte tussen de CT200h en de Auris HSD is echt niet zo groot.

[ Voor 4% gewijzigd door Sonicfreak op 21-02-2011 08:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonicfreak
Z___Z schreef op zondag 20 februari 2011 @ 21:15:
De Auris is niet echt een ergonomische auto. De stoel kan niet laag genoeg, of de armsteunen zijn te laag. Wat is het nut van armsteunen als je er niet op kan leunen.

De lexus heb ik nog niet geprobeerd,maar als die wel normale ergonomie heeft zou dat voor mij een verschil van 100 euro per maand meer dan rechtvaardigen. Dit is dan zeker niet alleen om een dom lexus logo.
Ik weet niet hoe lang je bent. Ik ben zelf niet zo groot, 1.65 om precies te zijn, en ik had daar geen last van. De stoel kon voor mij laag genoeg en dan kon ik nog leunen op de armsteun. Mijn vrouw (die nog iets korter is dan ik) wil de stoel graag wat hoger en voor haar is dat ook geen probleem. Bovendien vond zij de stoelen in de Auris beter zitten omdat de stoelen (het zitvlak) in de CT200h iets meer achterover staan.
Ik heb ook in de CT200h gezeten en misschien kan de stoel lager dan in de Auris, maar ik kon niet echt merken dat je de stoel verder naar beneden kon doen. Wel had ik het idee dat je in de CT200h standaard iets lager zit. Dat is volgens mij gedaan vanwege een sportievere uitstraling. Maar goed, je kunt het beste eens bij de Toyota en de Lexus dealer langsgaan om voor jezelf te bepalen welke auto het meest comfortabel zit.

[ Voor 5% gewijzigd door Sonicfreak op 21-02-2011 08:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonicfreak
FreakNL schreef op zondag 20 februari 2011 @ 23:06:
Ben het wel met Sonicfreak eens in deze discussie. De CT200h stond ook op mijn lijstje, maar hij is (mijn inziens) gewoon te duur voor wat je terugkrijgt. Het blijft een compacte auto, en waarom zou je dan geen Auris nemen.. Die is bijna hetzelfde, en de motor is hetzelfde.

Maar dat blijft natuurlijk de eeuwige discussie in autoland. Waarom een Passat rijden als een Octavia hetzelfde biedt voor veel minder geld? Ik heb het er zelf niet voor over, maar eenieder is vrij om te kiezen..
Dank voor je support. :) Mag ik vragen voor welke auto je gekozen hebt i.p.v. de CT200h?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
FreakNL schreef op zondag 20 februari 2011 @ 23:06:
Er is meer dan de maat van een auto of de hoeveelheid opties die je krijgt voor je geld. Het afwerkingsniveau kan bijvoorbeeld aardig verschillen (ter illustratie, kijk naar het materiaal van het dashboard in een Polo en een Ibiza). Ook kan bij het ene model veel meer moeite zijn gedaan om hem stil en kraakvrij te krijgen, wat een enorm verschil maakt op de kwaliteitsbeleving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonicfreak
t_captain schreef op maandag 21 februari 2011 @ 08:41:
[...]

Er is meer dan de maat van een auto of de hoeveelheid opties die je krijgt voor je geld. Het afwerkingsniveau kan bijvoorbeeld aardig verschillen (ter illustratie, kijk naar het materiaal van het dashboard in een Polo en een Ibiza). Ook kan bij het ene model veel meer moeite zijn gedaan om hem stil en kraakvrij te krijgen, wat een enorm verschil maakt op de kwaliteitsbeleving.
Ik kan je vertellen dat het met het afwerkingsniveau in de Auris HSD wel goed zit. Ook de isolatie is goed want het is lekker stil tijdens het rijden. De afwerking in de CT200h gaat nog een stapje verder, bijvoorbeeld leder op het dashboard en de middenconsole. Of de CT200h ook stil is tijdens het rijden, kan ik niet beoordelen omdat ik er alleen in gezeten heb en het nog niet mogelijk was om een proefrit te maken. Ik verwacht dat de isolatie minstens net zo goed is als bij de Auris HSD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Sonicfreak schreef op maandag 21 februari 2011 @ 08:20:
[...]

Dank voor je support. :) Mag ik vragen voor welke auto je gekozen hebt i.p.v. de CT200h?
Ik heb uiteindelijk mijn portemonnee een nog groter plezier gedaan en ben voor een 14% Citroen DS3 gegaan. Niet te vergelijken, maar voor mij prima omdat ik 99% van de tijd alleen in de auto zit. En hoewel de DS3 kleiner is, is hij voorin juist ruimer, en dat is voor mij het belangrijkst, aangezien ik 2 meter lang ben. Ik zit in de DS3 gewoon goed, de Auris iets minder maar nog steeds prima (ligt vooral aan het middenconsole) en de CT200h kan net, maar houdt niet over. Om het rijtje van mijn potentiele auto's af te maken (qua ruimte); Prius in ondoenlijk, dus nooit een optie geweest. Honda Civic Hybrid hoor ik slecht verhalen over dus niet overwogen, Astra is heel goed te doen maar te duur, Clio is ook ruim maar te saai.

De DS3 is natuurlijk GEEN gezinsauto, maar dat vind ik de Auris en de CT200h ook niet. Als dat (en geld) een argument voor mij zou zijn zou ik eerder voor een Fabia Combi gaan...

Ik heb nu wel een "mindere motor", of in ieder geval minder PK's, maar een 90pk diesel van PSA rijdt misschien nog wel beter dan zo'n benzine-hybride motor, maar dat is persoonlijk, want ik ben sowieso meer fan van diesel dan benzine.

Als het alleen over bijtelling gaat tikt een lagere fiscale waarde met die 14% niet zo hard aan, maar vanwege het feit dat je bij mijn werkgever ook nog geld terugkrijgt van het leasebudget wat je niet gebruikt en de lagere fiscale waarde is de DS3 140 euro goedkoper dan de CT200h en 70 euro goedkoper dan de Auris. Netto. Van dat geld kan ik een hoop leuke dingen doen.

[ Voor 18% gewijzigd door FreakNL op 21-02-2011 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonicfreak
FreakNL schreef op maandag 21 februari 2011 @ 11:17:
[...]

Ik heb uiteindelijk mijn portemonnee een nog groter plezier gedaan en ben voor een 14% Citroen DS3 gegaan. Niet te vergelijken, maar voor mij prima omdat ik 99% van de tijd alleen in de auto zit. En hoewel de DS3 kleiner is, is hij voorin juist ruimer, en dat is voor mij het belangrijkst, aangezien ik 2 meter lang ben. Ik zit in de DS3 gewoon goed, de Auris iets minder maar nog steeds prima (ligt vooral aan het middenconsole) en de CT200h kan net, maar houdt niet over. Om het rijtje van mijn potentiele auto's af te maken (qua ruimte); Prius in ondoenlijk, dus nooit een optie geweest. Honda Civic Hybrid hoor ik slecht verhalen over dus niet overwogen, Astra is heel goed te doen maar te duur, Clio is ook ruim maar te saai.

De DS3 is natuurlijk GEEN gezinsauto, maar dat vind ik de Auris en de CT200h ook niet. Als dat (en geld) een argument voor mij zou zijn zou ik eerder voor een Fabia Combi gaan...

Ik heb nu wel een "mindere motor", of in ieder geval minder PK's, maar een 90pk diesel van PSA rijdt misschien nog wel beter dan zo'n benzine-hybride motor, maar dat is persoonlijk, want ik ben sowieso meer fan van diesel dan benzine.

Als het alleen over bijtelling gaat tikt een lagere fiscale waarde met die 14% niet zo hard aan, maar vanwege het feit dat je bij mijn werkgever ook nog geld terugkrijgt van het leasebudget wat je niet gebruikt en de lagere fiscale waarde is de DS3 140 euro goedkoper dan de CT200h en 70 euro goedkoper dan de Auris. Netto. Van dat geld kan ik een hoop leuke dingen doen.
Ik ben zelf juist meer een fan van benzine auto's en vind de hybride techniek zeer interessant, maar smaken verschillen natuurlijk. Bij mijn werkgever krijg je ook geld terug van je leasebudget dat je niet gebruikt. In mijn geval ging dat niet op omdat ik juist iets over het leasebedrag ben gegaan (ook) vanwege de extra accessoires. Je wordt in ieder geval wel beloond als je een groene auto least want de privé bijdrage wordt verlaagd als je voor een label A auto kiest, blijft gelijk bij een label B auto en je moet extra betalen als je voor een label C auto kiest. Er wordt dus gestimuleerd om een schonere auto te gaan rijden.
Overigens vind ik de DS3 inderdaad ook een mooie auto, maar aangezien mijn werkgever werkt met voorkeursmerken kon ik die niet kiezen. Anders had een DS4 ook nog wel een optie geweest. Vier jaar geleden stond Citroën nog wel in de keuzelijst, maar nu niet meer en daar is Skoda voor in de plaats gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Sonicfreak schreef op maandag 21 februari 2011 @ 11:38:
[...]

Je wordt in ieder geval wel beloond als je een groene auto least want de privé bijdrage wordt verlaagd als je voor een label A auto kiest, blijft gelijk bij een label B auto en je moet extra betalen als je voor een label C auto kiest. Er wordt dus gestimuleerd om een schonere auto te gaan rijden.
Dus je werkgever doet een schepje bovenop de prijsdifferentiatie van de verschillende belastingmaatregelen. Leuk voor de liefhebbers van een auto met hoge eigen bijdrage en groen label. Zal wel een parkeerplatss vol BMW EfficientDynamics editions en Lexus RX-en opleveren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjvandesande
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-05 14:29

pjvandesande

GC.Collect(head);

Bestelling is de deur uit. Lexus CT 200H full option op het sport onderstel na in de kleur silvery blue en het grijswitte leer, precies zoals op de volgende foto: http://carview-img01.bmcd...1/lexus_ct200h02/02_l.jpg

Ik ben benieuwd naar de bevestiging met de verwachte levertijd.

[ Voor 11% gewijzigd door pjvandesande op 21-02-2011 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k

@r!k

It is I, Leclerq

pjvandesande schreef op maandag 21 februari 2011 @ 17:14:
Bestelling is de deur uit. Lexus CT 200H full option op het sport onderstel na in de kleur silvery blue en het grijswitte leer, precies zoals op de volgende foto: http://carview-img01.bmcd...1/lexus_ct200h02/02_l.jpg

Ik ben benieuwd naar de bevestiging met de verwachte levertijd.
Heb je wel het stuur aan de goede kant laten zetten :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Sonicfreak schreef op maandag 21 februari 2011 @ 08:15:
[...]

Ik weet niet hoe lang je bent. Ik ben zelf niet zo groot, 1.65 om precies te zijn, en ik had daar geen last van. De stoel kon voor mij laag genoeg en dan kon ik nog leunen op de armsteun. Mijn vrouw (die nog iets korter is dan ik) wil de stoel graag wat hoger en voor haar is dat ook geen probleem. Bovendien vond zij de stoelen in de Auris beter zitten omdat de stoelen (het zitvlak) in de CT200h iets meer achterover staan.
Ik heb ook in de CT200h gezeten en misschien kan de stoel lager dan in de Auris, maar ik kon niet echt merken dat je de stoel verder naar beneden kon doen. Wel had ik het idee dat je in de CT200h standaard iets lager zit. Dat is volgens mij gedaan vanwege een sportievere uitstraling. Maar goed, je kunt het beste eens bij de Toyota en de Lexus dealer langsgaan om voor jezelf te bepalen welke auto het meest comfortabel zit.
Ik ben ook niet zo lang (1.80 m), maar misschien is die 15 cm precies de afstand tussen m'n elleboog en de armsteun, waardoor dat ding er net zo goed niet in kon zitten. Het gaat me dan ook niet zo zeer om het lage zitten, maar meer om het hoogteverschil tussen het zitvlak en de armsteun. Dat Toyota dit wel kan bewijzen ze met de Prius en de Avensus, waarbij de armsteun blijkbaar wel op de juiste hoogte kunnen.

Maar goed ik heb de ct200h nog niet gereden, dus kan ook nog niet oordelen of ze hierin wel de armsteun op voor mij de juiste hoogte heeft. Binnenkort maar eens langs gaan om te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjvandesande

pjvandesande

GC.Collect(head);

Gisteren meerdere CT's in gestapt. Een aantal zaken vielen me op:

* Personen achterin hebben minder ruimte dan in mijn huidige Seat Leon.
* Interiuer is geweldig!
* Groene knopjes op het middenconsole ogen cheap.
* Stoel zit prima, ik ben 1.87
* De muis waarmee je de computert bedient werkt beter dan verwacht. De force feedback doet haar werk goed.
* Stoffe bekleding past echt niet bij de auto. Hij verdient leer.
* Het ivore leer is extreem geel. Viel mij erg tegen.
* Geluid van de standaard speakers is indrukwekkend.
* Laad ruimte viel mij niet tegen.
* Ziet er van buiten nog beter uit dan op de meeste foto's.
* Goed zicht in alle spiegels.
* Erg, erg, erg, stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:34

djidee

Mr. Slungel

En voor 2.06m wordt het problematisch (inschatting?).. Een Fiat Bravo bv. is no go, terwijl in mn Fiesta ik keurig kan zitten...
* Erg, erg, erg, stil.
Ook wanneer je hem stevig de sporen/toeren in jaagt? Daar zit mijn angst ( en negatieve ervaring met zowel Prius als Auris)..

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

djidee schreef op zondag 27 februari 2011 @ 14:42:
[...]

En voor 2.06m wordt het problematisch (inschatting?).. Een Fiat Bravo bv. is no go, terwijl in mn Fiesta ik keurig kan zitten...

[...]

Ook wanneer je hem stevig de sporen/toeren in jaagt? Daar zit mijn angst ( en negatieve ervaring met zowel Prius als Auris)..
Ik heb met 2.00m in de CT200h gezeten (niet gereden), en dat hield, zowel qua beenruimte als hoofdruimte, niet over. Er zijn betere auto's te krijgen als je lang bent. Frans is vaak goed te doen, Skoda is ook prima. Als je dan toch veel geld gaat uitgeven zou ik eerder (met jouw lengte) voor een SUV/crossover gaan, bijvoorbeeld een Qashqai of de (interessant in de lease, want 20%) Mitsubishi ASX...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

een lang iemand past ook prima in een Polo of een Golf..
Hoef je niet in een zogenaamd groene suv te gaan rijden met de stroomlijn van een baksteen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjvandesande

pjvandesande

GC.Collect(head);

djidee schreef op zondag 27 februari 2011 @ 14:42:
[...]

Lastig in te schatten. Voor mijn gevoel was er meer ruimte over dan in mijn huidige auto. Veel meer zelfs. Of het genoeg is voor iemand van 2.06m kan ik niet inschatten.
[...]

Hij is een stuk stiller dan de Prius en de Auris. Echt een stuk stiller. Je hoort hem nog wel als hij de toeren in schiet, maar het is minder storend. Veel minder storend.

Nu moet ik wel zeggen dat ik een diesel gewend ben. Die zijn over het algemeen ook lawaaierig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonicfreak
pjvandesande schreef op maandag 28 februari 2011 @ 05:44:

Hij is een stuk stiller dan de Prius en de Auris. Echt een stuk stiller. Je hoort hem nog wel als hij de toeren in schiet, maar het is minder storend. Veel minder storend.

Nu moet ik wel zeggen dat ik een diesel gewend ben. Die zijn over het algemeen ook lawaaierig.
Ik neem aan dat je ook gereden hebt in de Prius en de Auris HSD? Ik kan mij bijna niet voorstellen dat de CT200h zoveel stiller is. De Auris HSD is heel erg stil tijdens het rijden en hoor je alleen wanneer je het gaspedaal flink intrapt en toeren gaat maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k

@r!k

It is I, Leclerq

Afgelopen zaterdag ook even bij de dealer langsgeweest, ik had in de prijslijst gezien dat er nu alsnog een lederen bekleding mogelijkheid is voor de busisnessline versies dus wou ik het er toch nog even over hebben.

Ik werd meteen even meegenomen naar een andere ruimte waar al een paar ct200h's stonden, Wauw, wat zijn die dingen mooi geworden zeg. Vervolgens bleek hij ook nog een ct te hebben staan waar de silk ivory bekleding in zat (die heb ik dus ook besteld) en toen ik dat zag was leder totaal geen optie meer voor mij, wat een prachtige bekleding was dat.

Afgesproken dat ik sowieso binnenkort nog even een proefrit ga doen met zo'n ct (niet dat het uitmaakt, 1 mei krijg ik de mijne) maar na dit gezien te hebben kan ik echt niet wachten om hem op te mogen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:34

djidee

Mr. Slungel

brilsmurfffje schreef op zondag 27 februari 2011 @ 17:10:
Hoef je niet in een zogenaamd groene suv te gaan rijden met de stroomlijn van een baksteen.
Wisselt heel erg per auto, en een Polo is 1 die absoluut niet gaat... Hoofd tegen het dak. Jammer.
Een Fiat Bravo, de C1/107/Aygo's maar ook een Hyundai I30 zijn ook problematisch, terwijl kleinere wagentjes als de Fiesta (die rij ik nu al ruim 100.000km naar volle tevredenheid) maar ook bv een Cuore wel weer prima gaan...
Klasse zegt, helaas niets...

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:19
Sowieso. Er zijn nogal veel vormen van lang. Ik ben bv maar 1.91 maar heb wel vrij lange benen. Geeft een heel ander effect dan iemand van 1.91 die juist een lang bovenlichaam heeft. Zomaar zeggen dat lange mensen (of kleine voor that matter) wel in een auto passen is gewoon een beetje dom ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Korvaag op 28-02-2011 08:55 ]

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassio
Zijn er al mensen die bericht hebben gehad dat ze hun 1st edition mogen ophalen? Nu ze bij de dealer staan lijkt het mij een kwestie van tijd voordat ze ook uitgeleverd kunnen worden. Ik hoop dat we ze deze week nog op kunnen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
brilsmurfffje schreef op zondag 27 februari 2011 @ 17:10:
Niet helemaal mee eens. Met mijn 1.75 zat ik best lekker in de nieuwe Polo, maar ik had niet veel langer moeten zijn. Het zitvlak van de bestuurdersstoel was namelijk al aan de korte kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-05 11:48
Ehm, VW's kunnen volgens mij met drie maten stoelen geleverd worden. Misschien eens naar vragen.

Iemand zijn CT200h al? Ik mag 'm donderdagavond pas ophalen terwijl hij er vrijdag al was :/ .

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 00:23

Bullet NL

Eigen Wijs

FreakNL schreef op zondag 27 februari 2011 @ 16:59:
[...]

Ik heb met 2.00m in de CT200h gezeten (niet gereden), en dat hield, zowel qua beenruimte als hoofdruimte, niet over. Er zijn betere auto's te krijgen als je lang bent. Frans is vaak goed te doen, Skoda is ook prima. Als je dan toch veel geld gaat uitgeven zou ik eerder (met jouw lengte) voor een SUV/crossover gaan, bijvoorbeeld een Qashqai of de (interessant in de lease, want 20%) Mitsubishi ASX...
Ik ben het hier dus niet mee eens! Ook ik ben meer dan gemiddeld lang en heb voor mijn werk verschillde auto's gehad.

Frans bleek altijd te klein, o.a. door de verschikkelijke korte zittingen en door de mogelijkheid dat ik zelfs met mijn knieen tegen het dashboard aan kwam was dit een verschikkelijke ervaring.

Ook gangbare auto's als een Ford Foucus geven problemen. Zelf sommige auto's uit de A4, BMW3, Isignia, Mazda 6 klasse laten zien dat de stoelrails nog steeds niet ver genoeg naar achteren kan.

Overigens, in een SUV Crossover mag je door z'n hoogte wel (vaak niet meer dan redelijk) kunnen zitten, je vergeet alleen dat door dat deze auto's een relatief korte wielbasis hebben er bij lange bestuurders totaal geen ruimte achter in meer overblijft.

Wanneer je kinderen hebt, en deze in kinderzitjes zitten, heb je dan ook een probleem.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Bullet NL schreef op maandag 28 februari 2011 @ 11:03:
[...]

Ik ben het hier dus niet mee eens! Ook ik ben meer dan gemiddeld lang en heb voor mijn werk verschillde auto's gehad.

Frans bleek altijd te klein, o.a. door de verschikkelijke korte zittingen en door de mogelijkheid dat ik zelfs met mijn knieen tegen het dashboard aan kwam was dit een verschikkelijke ervaring.

Ook gangbare auto's als een Ford Foucus geven problemen. Zelf sommige auto's uit de A4, BMW3, Isignia, Mazda 6 klasse laten zien dat de stoelrails nog steeds niet ver genoeg naar achteren kan.

Overigens, in een SUV Crossover mag je door z'n hoogte wel (vaak niet meer dan redelijk) kunnen zitten, je vergeet alleen dat door dat deze auto's een relatief korte wielbasis hebben er bij lange bestuurders totaal geen ruimte achter in meer overblijft.

Wanneer je kinderen hebt, en deze in kinderzitjes zitten, heb je dan ook een probleem.
Het is voor ieder lang mens verschillend, en dat komt omdat (ook door iemand anders al opgemerkt) omdat de één relatief lange benen heeft en de ander een relatief lang bovenlijf. Frans bleek bij mij juist altijd prima, vooral vanwege het zwevende dashboard wat er vaak in te vinden is...

Maar een SUV mag dan een relatief korte wielbasis hebben, je hebt altijd nog meer ruimte dan in de Lexus, ook in de lengte... Daar was mijn opmerking een beetje op gericht... Zit je vaak alleen in de auto, dan is de Lexus (en ook de Auris) prima.. Maar als gezinsauto mijns inziens niet echt geschikt, en in dezelfde klasse (qua geld) is veel meer en vooral veel groter te vinden... Alleen dan staat er geen Lexus logo op....

[ Voor 3% gewijzigd door FreakNL op 28-02-2011 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k

@r!k

It is I, Leclerq

We zouden het bijna vergeten maar vandaag is de CT200h officieel beschikbaar gekomen. Ze hebben wel een grappige actie, als je twittert en in je bericht #ct200h zet verschijnt je tweet op de lexus site en op nu.nl

Om nog even over de lengte door te gaan, ik ben zelf 1.96 maar zit iets meer naar voren dan een hoop vrienden van me die ongeveer even lang zijn, daardoor is het voor mij geen probleem om in de ct mijn dochtertje achterin goed mee te kunnen nemen, echter kan ik me voorstellen dat dit als je graag languit zit een flink probleem kan zijn met een lengt van 1.90 of hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Had net even de leasemij aan de lijn voor iets totaal anders. We hadden het ook even over het bestelproces. Ik vertelde hem dat ik wellicht de CT200h in Luxury trim wil hebben. Krijg ik van hem terug:
Als je die augustus wilt hebben, moet je wel deze maand bestellen
Zit dus toch wel wat druk op :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k

@r!k

It is I, Leclerq

PWM schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 11:16:
Had net even de leasemij aan de lijn voor iets totaal anders. We hadden het ook even over het bestelproces. Ik vertelde hem dat ik wellicht de CT200h in Luxury trim wil hebben. Krijg ik van hem terug:

[...]

Zit dus toch wel wat druk op :+
Haha, ja de dealer wist me zaterdag te vertellen dat er inmiddels rond de 1000 al besteld waren, vind ik echt heel veel voor een auto waarin niemand nog kon proefrijden. Je kunt er denk ik ook wel vanuit gaan dat tussen de 80 en 90 % leaserijder zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Zie nu dit op de Telegraaf:
GENÈVE - Precies een dag voor de officiele marktintroductie wist Lexus exact 1000 orders voor de fonkelnieuwe CT200h te noteren. Een opvallende score, aangezien het merk over heel 2010 zo'n 700 auto's registreerde.

De importeur houdt vooralsnog vast aan de verkoopdoelstelling van 1.500 eenheden van de CT200h voor 2011. Maar doordat reeds tweederde van het doel al voor de officiele levering is vergeven, kijkt het importbedrijf al naar verhoging van het aantal beschikbare auto's. ''Het is nog te vroeg om om extra auto's bij de fabriek te vragen,'' legt de woordvoerder uit, ''maar natuurlijk ontgaat het ook Lexus niet dat de CT200h een voortvarende verkoopstart in Nederland kent. Mochten de verkopen in een dergelijk tempo doorzetten, dan zullen we er alles aan doen om de levertijden onder controle te houden.''
Met zo'n defensieve houding, zie ik het nog wel grondig mis gaan met de levertijden. Krijg je de meest populaire auto van Nederland, die niet te leveren is. Ik ben benieuwd hoe dit gaat lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassio
Ik vind het jammer dat ze er niet voor gezorgd hebben dat de 1st edition gewoon vanaf 1 maart klaar stonden voor de eerste 100 kopers. Voor alsnog is het uiterst stil vanaf de kant van de dealer/leasemij. Terwijl ze toch gezegd hadden ruim voor aflevering contact op te nemen. Dat kan betekenen dat het nog wel even kan duren helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
PWM schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 11:55:
Zie nu dit op de Telegraaf:

[...]

Met zo'n defensieve houding, zie ik het nog wel grondig mis gaan met de levertijden. Krijg je de meest populaire auto van Nederland, die niet te leveren is. Ik ben benieuwd hoe dit gaat lopen.
Volgens mij zijn ze juist wel slim bezig. Als je nu het maximale uit de verkopen van de CT gaat halen, dan zet je waarschijnlijk 3000 CT's weg, wat totaal buiten proportie is in verhouding tot de andere modellen. Gevolg: Lexus wordt steeds meer het merk van de prijsbewuste leaserijder. Zo kun je aan je eigen succes ten onder gaan.

Een betere verhouding van verkopen zou zijn:
1500x CT (allemaal nieuwe Lexus klanten die je daarna moet gaan binden)
750x a 1000x IS
500x RX
100 a 250 x GS en LS

Om dat te bereiken moet Lexus vooral minder CT's en meer IS'en verkopen. Station van de IS zou helpen, hybride IS zou helpen. Upgraden van de model range van de CT zou ook helpen (m.a.w. alles onder de 33000 uit de prijslijsten schrappen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
bassio schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 12:06:
Ik vind het jammer dat ze er niet voor gezorgd hebben dat de 1st edition gewoon vanaf 1 maart klaar stonden voor de eerste 100 kopers. Voor alsnog is het uiterst stil vanaf de kant van de dealer/leasemij. Terwijl ze toch gezegd hadden ruim voor aflevering contact op te nemen. Dat kan betekenen dat het nog wel even kan duren helaas.
Ik zou toch echt even contact opnemen met jouw dealer dan. Ik kan mijn CT200h donderdagavond ophalen tijdens een "feestje". Eerder mocht niet, later zou een week later betekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
t_captain schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 12:39:
[...]

Volgens mij zijn ze juist wel slim bezig. Als je nu het maximale uit de verkopen van de CT gaat halen, dan zet je waarschijnlijk 3000 CT's weg, wat totaal buiten proportie is in verhouding tot de andere modellen. Gevolg: Lexus wordt steeds meer het merk van de prijsbewuste leaserijder. Zo kun je aan je eigen succes ten onder gaan.

Een betere verhouding van verkopen zou zijn:
1500x CT (allemaal nieuwe Lexus klanten die je daarna moet gaan binden)
750x a 1000x IS
500x RX
100 a 250 x GS en LS

Om dat te bereiken moet Lexus vooral minder CT's en meer IS'en verkopen. Station van de IS zou helpen, hybride IS zou helpen. Upgraden van de model range van de CT zou ook helpen (m.a.w. alles onder de 33000 uit de prijslijsten schrappen).
Dat laatste lijkt me het beste. Er is geen enkele reden voor Lexus om onder die 35k te gaan zitten. Laat die maar aan de Prius, en dan kunnen ze alles erboven oppakken.

De IS is voor de meeste mensen geen serieuze auto, door het simpele feit dat die echt, maar dan ook echt, te klein is voor zijn klasse. De 3-serie en A4 zijn geen ruime auto's, maar in vergelijking met de IS zijn het reuzen van binnen. Ik denk dat Lexus pas meer IS weg kan zetten met het nieuwe model (en andere, niet V6 motoren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Volgens mij heeft Lexus best een brok werk voor zich liggen waar het gaat om klantenbinding.

De meeste autofrabrikanten hebben een bepaalde logica in hun modellengamma, wat erop is gericht dat de modellen niet teveel de andere modellen van hetzelfde merk beconcurreren, en om een klant over een langere periode te kunnen binden. Ik vind Volvo een voorbeeld van deze strategie. Hun gamma begint met de C30, zowel qua (lease)prijs als qua vormgeving en maatvoering duidelijk gericht op twintigers. Dan de S40/V50 die niet zo flamboyant zijn maar wel wat praktischer en niet al te duur. Typisch bedoeld voor de levensfase van jonge gezinnen. De range wordt heel logisch voortgezet met een S60 voor mannen die iets verderop in hun leven op een punt zijn gekomen met wat meer geld en die graag wel weer eens een meer aansprekende auto willen rijden. Ook voor deze levensfase de V70. Iets meer gericht op gezinnen met groter wordende kinderen en erg geliefd bij moeders met hockeyende kinderen. Tenslotte de S80 voor als de kinderen de deur uit zijn en je een rustige, comfortabele en niet al te opvallende auto wilt rijden. Het mooie is, ze hebben heel veel gezamenlijk DNA in hun vormgeving terwijl ze toch hele andere doelgroepen aanspreken.

Daar ligt een uitdaging voor Lexus. Ze hebben nu een blik opengetrokken met een paar duizend nieuwe klanten (ik vermoed dat ze CT200h klanten bijna allemaal nieuwe klanten zijn voor het merk, of is hier iemand die al Lexus rijdt?). Nu moeten ze zorgen dat ze deze klanten over 4 jaar verleiden naar een IS.

Dit doel stelt eisen aan de nieuwe IS (uitstraling, leasemarkt, bijtelling!, stationcar!). Maar ook aan de klanten. Als je nu een heleboel mensen trekt die niets met het merk Lexus hebben en niets met "premium" merken, maar alleen op de 14% bijtelling en de iets grotere kofferbak t.o.v. de Auris afkomen, dan zul je een harde dobber hebben om ze straks een IS te verkopen. Die klanten rijden straks na 1 Lexus weer een Toyota of een Hyundai of een Honda of een VW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Laatst online: 17-05 13:33
Tja, je zou ook kunnen zeggen dat er op dat moment weer een nieuwe groep klaar staat voor de CT200 of opvolgers ervan...

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Er moet natuurlijk niet vergeten worden dat Lexus een niche merk is. Het hoeft dus niet zoals in het hierboven aangehaalde volvo voorbeeld te functioneren.
Lexus richt zich namelijk totaal niet op gezinnen..
Lexus is meer voor de zakenmensen. Dit straalt de website ook uit, en zo is hun service volgens het red carpet treatment ook.

Het Lexus gamma is dus als volgt
CT = beginnende nog niet heel succesvolle zakenman
IS = al wat meer successen achter de rug
GS = meer voor directeuren
LS = voor als je een auto met chauffeur zoekt :+
RX = ?
LFA = voor in het weekend :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
brilsmurfffje schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 15:10:
Er moet natuurlijk niet vergeten worden dat Lexus een niche merk is. Het hoeft dus niet zoals in het hierboven aangehaalde volvo voorbeeld te functioneren.
Lexus richt zich namelijk totaal niet op gezinnen..
Lexus is meer voor de zakenmensen. Dit straalt de website ook uit, en zo is hun service volgens het red carpet treatment ook.

Het Lexus gamma is dus als volgt
CT = beginnende nog niet heel succesvolle zakenman
IS = al wat meer successen achter de rug
GS = meer voor directeuren
LS = voor als je een auto met chauffeur zoekt :+
RX = ?
LFA = voor in het weekend :+
Ik bedoelde ook niet dat Lexus hetzelfde gamma in de markt moet zetten als Volvo. Maar Volvo is wel een goed voorbeeld van een logisch opgebouwd gamma, vandaar dat ik dat merk als voorbeeld koos.

Feit blijft dat het voor Lexus interessant is om de nieuwe klanten vast te houden voor een relatie die meerdere auto's duurt (en bij voorkeur steeds duurdere auto's along the way). Ook al heeft het merk niets met gezinnen, het moet dus nog steeds mensen van de CT naar de IS krijgen. Als ik op dit forum de discussie over de CT lees, en ik kijk naar de IS die op dit moment leverbaar is, dan is er nog een kloof te dichten. Denk vooral dat het prijsverschil m.b.t. netto-kosten te hoog is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L-VIS
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-05 14:08
Ik snap wel een beetje wat t_captain bedoeld. Mini heeft had zo'n zelfde probleem. Veel nieuwe klanten, maar als ze een grotere auto wilden, waren ze weg. Dan moest je hopen dat ze misschien een BMW 1-serie kopen, dan bleven ze nog in het concern. Nu hebben ze daar een Countryman voor bedacht die de klanten moet behouden. Ik denk dat Mini nog wel 1 of 2 modellen erboven moet maken om klanten langer binnen het merk te houden.

Mensen de nu een Lexus CT kopen (leasen), kunnen op dit moment weinig doorgroeien in het merk. Zeker omdat de IS geen hybride en station heeft. wat me toch eigenschappen lijken voor een CT opvolger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Mini is ook een soort "instapmerk" voor BMW. Omwille van de dealer-klant relatie staan ze samen in dezelfde showroom.

De nieuwe Mini varianten (Clubman, Countryman etc) dienen volgens mij 2 doelen. Je bereikt een iets grotere doelgroep (dus meer instroom van nieuwe Mini/BMW rijders). En Mini is zo'n succesvol en eigen merk geworden dat misschien niet iedere Mini rijder over wil naar BMW. Dan moet je ook leuke opvolgers bedenken voor de Mini rijder die bij dat merk wil blijven.

Ik denk dat voor de Lexus IS het grootste probleem is dat er een erg grote kloof zit met de CT. De gemiddelde consultant rijdt een CT voor een euro of 200 netto per maand (eigen bijdrage 100 euro bovenop een leasenorm van +- 800, bijtelling 14% over 32000 tegen 42% IB). Een IS kost je meteen 600 of 700 euro aan netto kosten. Verder is de stationcar wel een gemis (kijk maar eens hoeveel je de 3, C en A4 als station ziet). Maar dat zie ik als een kleiner probleem dan het gapende gat tussen een 30.000x14% CT en een 40.000x25% IS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassio
Die Bruine schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 12:43:
[...]
Ik zou toch echt even contact opnemen met jouw dealer dan. Ik kan mijn CT200h donderdagavond ophalen tijdens een "feestje". Eerder mocht niet, later zou een week later betekenen.
ik had gisteren al gemaild en vandaag gebeld en zou teruggebeld worden, maar nog niks gehoord. Sowieso heb ik erg slechte ervaringen met de communicatie met Lexus dus dit verbaasd mij niet. Het wordt nog even geduld hebben, maar hij schijnt tergend dichtbij te zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
bassio schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 19:11:
[...]

ik had gisteren al gemaild en vandaag gebeld en zou teruggebeld worden, maar nog niks gehoord. Sowieso heb ik erg slechte ervaringen met de communicatie met Lexus dus dit verbaasd mij niet. Het wordt nog even geduld hebben, maar hij schijnt tergend dichtbij te zijn...
Dezelfde organisatie die eerst 10 klanten per maand te woord moest staan, heeft er nu 1000 in feb/mrt, daar zullen wel wat groeistuipen zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassio
Dat zal best, maar ook in het voortraject met het bestellen, de acties (Pakken passen, champagne en menukaart) is het nog niet 1 keer goed gegaan en heb ik er iedere keer zelf achteraan moeten bellen. Lijkt mij dat het ook handig is om de klanten die nu al een auto aangeschaft hebben ook tevreden te houden ipv alleen maar nieuwe klanten binnen te harken.

Edit:
Op de een of andere manier zit mijn 1st edition niet op de 1e boot en komt hij pas 17 maart binnen. Dan nog een week wachten voor hij afgeleverd wordt. Kortom, gaat nog een paar weken duren.

Kan iemand anders met een 1st edition bevestigen dat die hem ook later krijgt? Vindt het een raar verhaal...

[ Voor 30% gewijzigd door bassio op 02-03-2011 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k

@r!k

It is I, Leclerq

@ die Bruine,

Laat je nog even weten hoe het was was als je hem opgehaald hebt? Kennelijk maken ze er nogal een happening van van zo'n auto uitlevering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Terug van de Lexus dealer. De CT200h is van stip op 1 verplaatst naar het rijtje "never nooit", een prestatie op zich :P

De reden is in 1 woord samen te vatten: Ruimte. Of liever, het gebrek er aan.

Allereerst heb je de klep achterop de auto. Je vermoed dat daar een kofferruimte achter zit, maar niets is minder waar, het blijkt het handschoenenvakje te zijn. Ik weet niet wie er bij Lexus de ruimte op meet, maar een internationale standaard is niet gebruikt. De CT200h blijkt op dit vlak te concurreren met de Polo, niet de Golf, en daarbij wint de Polo het ook nog eens ruim.

Voorin, een geweldig dash, echt heel mooi. Jammer dat ik met mijn hoofd tegen het dak zit :+ Achterin zit een bank, dat wel. Wie er moet gaan zitten? Wellicht lukt het met een klein persoon voorin en een kleine achterin, maar de Hollandsche formaten gaan problemen opleveren.

De auto is mooi afgewerkt, en ziet er gewoon goed uit. Dash zoals gezegd, ook erg mooi. Het is echt een leuke auto voor mensen die < 1.85 meter zijn, en verder niet veel ruimte nodig hebben. Vergis je niet, in een Seat Ibiza heb je meer plek voor je spullen. Ben je met z'n 2-en, halen dat ding. Wil je iets meer ruimte of heb je vaak passagiers, dan niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:54

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

@PWM: Thanx.. dat bespaart mij een ritje naar de Lexus dealer :)

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k

@r!k

It is I, Leclerq

PWM schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 14:24:
Terug van de Lexus dealer. De CT200h is van stip op 1 verplaatst naar het rijtje "never nooit", een prestatie op zich :P

De reden is in 1 woord samen te vatten: Ruimte. Of liever, het gebrek er aan.

Allereerst heb je de klep achterop de auto. Je vermoed dat daar een kofferruimte achter zit, maar niets is minder waar, het blijkt het handschoenenvakje te zijn. Ik weet niet wie er bij Lexus de ruimte op meet, maar een internationale standaard is niet gebruikt. De CT200h blijkt op dit vlak te concurreren met de Polo, niet de Golf, en daarbij wint de Polo het ook nog eens ruim.

Voorin, een geweldig dash, echt heel mooi. Jammer dat ik met mijn hoofd tegen het dak zit :+ Achterin zit een bank, dat wel. Wie er moet gaan zitten? Wellicht lukt het met een klein persoon voorin en een kleine achterin, maar de Hollandsche formaten gaan problemen opleveren.

De auto is mooi afgewerkt, en ziet er gewoon goed uit. Dash zoals gezegd, ook erg mooi. Het is echt een leuke auto voor mensen die < 1.85 meter zijn, en verder niet veel ruimte nodig hebben. Vergis je niet, in een Seat Ibiza heb je meer plek voor je spullen. Ben je met z'n 2-en, halen dat ding. Wil je iets meer ruimte of heb je vaak passagiers, dan niet :)
Hoe lang ben je want ik herken alleen het stukje van de achterbank, kofferruimte viel mij positief mee. Ik ben zelf 1.96 e had echt geen last van hoofd tegen het dak, had je er wellicht 1 met open dak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Ik ben 1m96 :) Ze hadden er 3 staan, alle 3 met glazen dak. Het moet dan echt een klap schelen.

Overigens was het sowieso een no-go, aangezien de verkoper aangaf dat ze nu al op 6 maanden levertijd zitten.

De koffertuimte kan meevallen, maar dan heb je ook geen verwachtingen ;) Denk dat hij inderdaad net zo groot is als die van de Auris hybride.

[ Voor 25% gewijzigd door PWM op 03-03-2011 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k

@r!k

It is I, Leclerq

glazen dak scheelt echt enorm, heb het in de prius ook gehad, met glazen dak paste ik daar echt neit in, zonder ging prima (hield niet heel veel hoofdruimte over maar zat in ieder geval niet met mijn hoofd tegen het dak)

Ik heb toen ook meteen de auris hybride gekeken en die viel meteen al af door de kofferbak ruimte, was echt te weinig, ik moet zonder problemen een buggy mee kunnen nemen. Wat dat betreft heeft de lexus als voordeel dat de hoedenplank model is dat je op kunt rollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06:02

Polariteit

Fietsende fotografeur

PWM schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 14:34:
Ik ben 1m96 :) Ze hadden er 3 staan, alle 3 met glazen dak. Het moet dan echt een klap schelen.

Overigens was het sowieso een no-go, aangezien de verkoper aangaf dat ze nu al op 6 maanden levertijd zitten.

De koffertuimte kan meevallen, maar dan heb je ook geen verwachtingen ;) Denk dat hij inderdaad net zo groot is als die van de Auris hybride.
Ben wel benieuwd naar jou ervaringen wat betreft de ruimte achter het stuur? en dan niet de hoogte in, maar voornamelijk voor de benen. kan je ver naar achteren met deze stoel in deze auto?

Nogal een belangrijk issue voor mij met mijn lengte van 2m16, en er is niet echt een dealer in de buurt om even te passen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
marceltuit schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 14:58:
[...]

Ben wel benieuwd naar jou ervaringen wat betreft de ruimte achter het stuur? en dan niet de hoogte in, maar voornamelijk voor de benen. kan je ver naar achteren met deze stoel in deze auto?

Nogal een belangrijk issue voor mij met mijn lengte van 2m16, en er is niet echt een dealer in de buurt om even te passen >:)
Ik kon zitten, maar mijn rechterbeen zat wel tegen het dashboard aan. Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet echt goed meer gepast heb, aangezien ik door de kofferruimte toch al snel klaar was :)

Als ik nu kijk naar een Golf 1.4TSI DSG Highline mett Executive pakket, dan is is vergelijkbaar met een CT200h van 34.000,-.

Dan heb je:
  • Meer ruimte
  • Een fijnere moter
  • Betere automaat
  • Iets meer uitrusting
Bijtelling scheelt niet eens echt, doordat de Golf 20% heeft, en een euro of 5000,- goedkoepr is. Eigenlijk, is dat een betere aanbieding. Maar goed, auto's zijn ook geen rationele zaken :P

Ik ga nu de BMW 320D Touring eens boven aan mijn lijstje zetten :)

[ Voor 28% gewijzigd door PWM op 03-03-2011 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k

@r!k

It is I, Leclerq

[...]

Met een lengte van 2.16 denk ik dat je het wel kunt vergeten. Stoel kan best ver naar achter maar ik vermoed nog niet ver genoeg voor jouw lengte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Ik zou er ook niet aan moeten denken met een behoorlijke lengte hoor. Ik ben 1m73, stevig gebouwd (nee geen Michelin model :o ). MIjn vrouw is nog veel korter en twee van mijn kinderen ook nog. Ik vind het wel prettig om zo "knus" te zitten achter het stuur. Maar als ik met mijn lichaamsbouw nog een cm of 10 erbij had zou ik zeker weten geen CT200h kiezen. Wat ik zeg, ik zat/zit precies goed. Daarnaast is dit voor mij echt een auto van de zaak. Voor het hele gezin heb ik een VW Caravelle ernaast. Dus mijn eisen zijn heel anders als die van mensen waarvoor ze alles met hun auto van de zaak "moeten" doen. Bij mij is het andersom, ik "moet" een auto van de zaak. Km's bijhouden of een auto kiezen die privé rijden leuk houdt naast een tweede auto stelt je toch voor andere keuzes. Ik heb ook nog naar een Scirocco gekeken zoals PWM naar de Golf. Toch maar voor 5 deuren gekozen. Denk dat ik gewoon een dakkoffer koop mocht ik ruimte nodig hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonicfreak
@r!k schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 14:40:
glazen dak scheelt echt enorm, heb het in de prius ook gehad, met glazen dak paste ik daar echt neit in, zonder ging prima (hield niet heel veel hoofdruimte over maar zat in ieder geval niet met mijn hoofd tegen het dak)

Ik heb toen ook meteen de auris hybride gekeken en die viel meteen al af door de kofferbak ruimte, was echt te weinig, ik moet zonder problemen een buggy mee kunnen nemen. Wat dat betreft heeft de lexus als voordeel dat de hoedenplank model is dat je op kunt rollen.
Dat roldoek is inderdaad een voordeel bij de CT200h, maar je kunt bij de Auris HSD natuurlijk ook de hoedenplank eruit halen. Dan heb je ongeveer net zoveel kofferruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonicfreak
PWM schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 14:34:

Klopt, de kofferruimte is ongeveer te vergelijken met die van de Auris HSD. Al lijkt het op de foto's een stuk ruimer, maar hier blijkt weer dat foto's kunnen bedriegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k

@r!k

It is I, Leclerq

Sonicfreak schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 17:02:
[...]

Klopt, de kofferruimte is ongeveer te vergelijken met die van de Auris HSD. Al lijkt het op de foto's een stuk ruimer, maar hier blijkt weer dat foto's kunnen bedriegen.
??? het scheelt bijna 100 liter man.

Kofferbak van de lexus is dieper, (meer ruimte achter de achterbank bedoel ik dus) Beiden hebben nog die gare bak eronder die volgens mij wel gewoon meegteld wordt. CT heeft toch echt een klap meer ruimte hoor.

Op autoweek kun je ook mooi de foto's vergelijken, beiden hebben meteen op de modelpagina een foto van de kofferbak, daar is het echt duidelijk te zien.

Maar ik moet er ook bij zeggen dat ze geen van beiden een kofferbakruimte hebben die je verwacht van een dergelijk formaat auto maar dat komt volgens mij puur door het accupakket.

[ Voor 11% gewijzigd door @r!k op 03-03-2011 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonicfreak
@r!k schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 17:21:
[...]

Kofferbak van de lexus is dieper, (meer ruimte achter de achterbank bedoel ik dus) Beiden hebben nog die gare bak eronder die volgens mij wel gewoon meegteld wordt. CT heeft toch echt een klap meer ruimte hoor.

Op autoweek kun je ook mooi de foto's vergelijken, beiden hebben meteen op de modelpagina een foto van de kofferbak, daar is het echt duidelijk te zien.

Maar ik moet er ook bij zeggen dat ze geen van beiden een kofferbakruimte hebben die je verwacht van een dergelijk formaat auto maar dat komt volgens mij puur door het accupakket.
Dat is precies mijn punt. Foto's geven niet de werkelijkheid goed weer. Als je beide auto's (CT200h en Auris HSD) qua kofferruimte in het echt gaat vergelijken dan scheelt het heel weinig. Blijkbaar is 100 liter verschil niet zo veel.
Nogmaals, ga maar eens naar de Toyota en de Lexus dealer en neem je rolmaat mee. Je zult nog verbaasd staan. Ik was ook behoorlijk verrast toen ik beide auto's in het echt met elkaar vergeleek. Ik dacht namelijk ook dat de Lexus qua kofferruimte veel ruimer zou zijn. In de praktijk valt dat tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
@r!k schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 17:21:
[...]

100 liter my ass :P Echt, totaal niet. Ik heb ze vanmiddag naast elkaar gezien (Toyota en Lexus in 1 pand).

Lexus rekent gewoon een beetje vals volgens mij. Bij normale auto's word er gerekend tot het hoogste punt van de achterbank, bij Lexus tellen ze hem tot het dak ofzo. Het zou op zich ook wel gek zijn, want waar moeten ze het vandaag halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Net de auto opgehaald. Aardige mensen bij die dealer, maar om het nou een feestje te noemen. Het is gewoon een Lexus aflevering. Heb dat tweemaal eerder mogen meemaken. Voor de deur stonder er 2 in luxury line en binnen 5 FE's die op hun "baasje" stonden te wachten. Een hapje en drankje, tekst en uitleg en wegwezen. Met 17" een keiharde demping moet ik zeggen. Geluid valt mij eerlijk gezegd tegen over de radio (bass ontbreekt). Misschien valt dat met MP3's weg, merk het morgen wel. Jammer genoeg andere verplichtingen dus een lange rit zit er niet in. Ben wel blij met het stuurgedrag. Hybrid of niet, je kunt best wel sportief sturen met deze wagen. Een Civic Hybrid rij ik zoek, zeker weten. Deze rolt minder en stuurt net iets directer vind ik. Vraag me af hoeveel zo een sportdemper scheelt. Misschien eens een testrit aanvragen ;) . Over 10 weken voor de eerste beurt (15.000km).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EQJim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:08
Ben benieuwd hoe hij bevalt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
[...]
Het enige wat ik zo kan verzinnen is een nieuwe Astra eens proberen daar kan de stoel echt
ver naar achteren, verder dan nodig is voor 1.95.
De Prius zit voor mij ook goed en aardige kofferbak, alleen de adviesprijs valt tegen op vergelijkbare
D-segmenters zit 6000 tot 7000 euro BPM dat verschil zie ik niet terug.
De kofferbak van de Auris Hybride valt echt tegen, deze is kleiner dan een Grande Punto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

PWM schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 15:11:
[...]
Als ik nu kijk naar een Golf 1.4TSI DSG Highline mett Executive pakket, dan is is vergelijkbaar met een CT200h van 34.000,-.

Dan heb je:
  • Meer ruimte
  • Een fijnere moter
  • Betere automaat
  • Iets meer uitrusting
Fijnere motor ben ik het niet mee eens, ik vind die TSI-tjes niet zo heel bijzonder. En zeker qua loopcultuur is de Lexus hybride superieur. Geen rare vibraties, geen schokken door de drivetrain, smooth en continue acceleratie. Meer torque lage snelheden.

Ook de "automaat" vind ik beter bij de Lexus, voor zover je van een automaat kan spreken. Onder andere vanwege boven genoemde redenen. Bovendien is DSG wel een verbetering, maar komt niet in de buurt van de e-cvt qua comfort.

Daarnaast is de Lexus ook een stuk zuiniger, en is het model toch wat exclusiever dan een 13-in-een-dozijn Golf waar in elke straat minimaal 3 exemplaren staan.

Maar goed, iedereen kijkt er natuurlijk anders tegenaan en vind andere dingen belangrijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonicfreak
bouwfraude schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 13:23:
[...]

Het enige wat ik zo kan verzinnen is een nieuwe Astra eens proberen daar kan de stoel echt
ver naar achteren, verder dan nodig is voor 1.95.
De Prius zit voor mij ook goed en aardige kofferbak, alleen de adviesprijs valt tegen op vergelijkbare
D-segmenters zit 6000 tot 7000 euro BPM dat verschil zie ik niet terug.
De kofferbak van de Auris Hybride valt echt tegen, deze is kleiner dan een Grande Punto.
Als je de kofferbak van de Auris HSD tegen vindt vallen dan zal die van de CT200h je ook gaan tegenvallen. Die is namelijk bijna net zo groot (iets groter, maar verschil is te verwaarlozen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Als de koffer zo een probleem is he, waarom nemen jullie dan niet gewoon een dakdrager met dakkoffer? Dat is namelijk wat ik ga doen. Heb ik bewust mijn keuze niet van af laten hangen. Die paar keer dat ik meer ruimte nodig heb gebruik ik dat ding wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k

@r!k

It is I, Leclerq

Die Bruine schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 10:27:
Als de koffer zo een probleem is he, waarom nemen jullie dan niet gewoon een dakdrager met dakkoffer? Dat is namelijk wat ik ga doen. Heb ik bewust mijn keuze niet van af laten hangen. Die paar keer dat ik meer ruimte nodig heb gebruik ik dat ding wel.
Dat was dus ook mijn idee, ding moet wel groot genoeg zijn om de kinderspullen mee te kunnen nemen maar voor de vakanties komt er gewoon een dakkoffer bij hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Is er een mogelijkheid tot dakrailing inclusief dakdragers dan? Heb zo even niet de accessoire-lijst bij de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Staat in de optielijst ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Laatst online: 00:23

Bullet NL

Eigen Wijs

Falcon schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 11:52:
Is er een mogelijkheid tot dakrailing inclusief dakdragers dan? Heb zo even niet de accessoire-lijst bij de hand.
Dakreling ala je veel op stations ziet niet. Er is wel een mogelijkheid op direct dakdragers op de daarvoorbestemde bevestigingspunten te plaatsen.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:42

knakworst

Get more sats!

Bartjuh schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 14:14:
[...]

Fijnere motor ben ik het niet mee eens, ik vind die TSI-tjes niet zo heel bijzonder. En zeker qua loopcultuur is de Lexus hybride superieur. Geen rare vibraties, geen schokken door de drivetrain, smooth en continue acceleratie. Meer torque lage snelheden.

Ook de "automaat" vind ik beter bij de Lexus, voor zover je van een automaat kan spreken. Onder andere vanwege boven genoemde redenen. Bovendien is DSG wel een verbetering, maar komt niet in de buurt van de e-cvt qua comfort.

Daarnaast is de Lexus ook een stuk zuiniger, en is het model toch wat exclusiever dan een 13-in-een-dozijn Golf waar in elke straat minimaal 3 exemplaren staan.

Maar goed, iedereen kijkt er natuurlijk anders tegenaan en vind andere dingen belangrijk ;)
Bovendien als je de high executive vergelijkt met de luxury lijn van Lexus, is de Lexus veel completer. Of krijg je bij VW ook red carpet treatment, Mark Levinson, navigatie, leer met stoelverwarming, LED, parkeersensoren voor en achter, camera, navigatie standaard?

Bovendien als ik 40K 14% bijtelling heb ten opzichte van 35K 20%, blijft het verschil zo'n 1.400 euro bruto per jaar. En als eigen zaak rijder krijg je ook nog het voordeel van kleinschaligheidsinvesteringsaftrek en geen wegenbelasting. Geen moeilijke keus _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000

Arfman

Drome!

Omdat dat er niet uitziet en killing is voor je benzineverbruik? Het kan, alleen op vakantie, maar daar wil je toch niet constant of zelfs maar regelmatig mee rondrijden?

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Een Golf 1.4TSI DSG Highline is 27k, de Lexus die jij beschrijft 41k, da's nog wel een verschil.

Als de Lexus een kofferbak had, had ik hem morgen genomen, laat daar geen misverstand over bestaan.

Voor hybride wacht ik nog wel even 3 jaar voor als dat is opgelost ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k

@r!k

It is I, Leclerq

PWM schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 15:52:
Een Golf 1.4TSI DSG Highline is 27k, de Lexus die jij beschrijft 41k, da's nog wel een verschil.

Als de Lexus een kofferbak had, had ik hem morgen genomen, laat daar geen misverstand over bestaan.

Anders ga je toch voor die grote prius die later dit jaar komt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Arfman schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 15:48:
[...]

Omdat dat er niet uitziet en killing is voor je benzineverbruik? Het kan, alleen op vakantie, maar daar wil je toch niet constant of zelfs maar regelmatig mee rondrijden?
Ik had zo een ding ook op een Civic Hybrid. Dakkoffer was er in 10 minuten af. Op festivals rij ik niet rond met mijn wagen. En die koffer kan op vakantiebestemming altijd wel een een kamer, in de tuin of op het balkon. Ik zal inderdaad niet dagelijks met zo een ding rondrijden. Maar tot nu toe kon die koffer altijd wel ergens blijven staan. Alleen een stacaravan biedt volgens mij geen oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
@r!k schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 15:54:
[...]

Ik heb mijn ogen inmiddels laten vallen op 2 "echte" stations van andere merken ;) Over 20 jaar denk ik me weemoed terug aan een auto met een moter er in ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

@r!k schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 15:54:
[...]

Die volgens velen waarschijnlijk niet in de 14% bijtelling gaat vallen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:42

knakworst

Get more sats!

PWM schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 15:52:

De DSG is ruim 30K. Maar ook in vergelijking met de business line pro van Lexus mis je heel veel opties op de Golf. Als je dus geen caravan moet trekken, en kunt leven met de kofferbak, is de prijs best concurrerend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
knakworst schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 16:55:
[...]

De DSG is ruim 30K. Maar ook in vergelijking met de business line pro van Lexus mis je heel veel opties op de Golf. Als je dus geen caravan moet trekken, en kunt leven met de kofferbak, is de prijs best concurrerend.
Volgens de prijslijst van VW zelf kost hij toch echt 27.390 voor de DSG versie ;) Voor ruim onder de 30k heb je hem compleet als de Business Pro van Lexus, maar dan heb je al wel bijvoorbeeld Navi en Xenon in je Golfje zitten.

Als je puur kijkt naar de aanschafprijs, dan is de Golf gewoon een stuk goedkoper dan de Lexus. Het is puur de 14% die hem interessant maakt.

Als je puur naar prestaties kijkt, is overigens de 1.2TSI vergelijkbaar met de Lexus, en nog een bak goedkoper.

De Lexus is geen slechte aanbieding. Ik dacht, tot ik er in zat, echter wel dat hij beter was dan hij is. Ik had verwacht dat hij dezelfde grootte had als een Golf/Focus/Astra, en dat blijkt hij dus niet te zijn. Als je de ruimte niet nodig hebt is dat prima.

[ Voor 20% gewijzigd door PWM op 09-03-2011 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Inmiddels heb ik er 900km op zitten. Ik kan niet anders zeggen dat ik er erg blij mee ben. Het is geen racemonster, maar je kunt vlot meerijden als dat nodig is (echt wel nodig in de file). Ik kan met een voor mij acceptabele snelheid een hoek om zonder dat de auto teveel rolt of overhelt. Twee dingen die mij irriteren zijn de ESP VSC (kun je niet uitschakelen en grijpt mij te snel in) en als ik te snel wil starten dan start de wagen helemaal niet meer (helemaal uitzetten, weer aanzetten en rustig wachten). Ik trek rustig op en bespaar zo wel degelijk brandstof. Rij ook vrijwel altijd in Eco mode. Maar tijdens de spits rij ik wel gewoon mee, voornamelijk omdat het kan. Met de Civic en Prius 1 kwam het regelmatig voor dat er iemand invoegde. Invoegen is ok, maar de meeste hier weten wel dat het meestal van die irritante #()$&-lijers zijn die even snel ertussen glippen waar er maar 1,2 autolengte ruimte is. Cruisen gaat fijn, cruisecontrol werkt goed en de navigatie doet ook zijn best. Ik moet nog wel wennen aan het snelheidsgevoel. Als je even niet oplet op de teller rij je al snel te hard. Op de snelweg kun je daar makkelijk cruisecontrol voor gebruiken, waar mogelijk. Maar in de stad op een brede en lange geasfalteerde weg waar je op andere dingen moet opletten werkt dat niet echt. Maar goed, dat is allemaal een kwestie van wennen. Die harde demping waar ik eerst last van had is nu ook weg lijkt het. Vraag me af of dat gewenning is of dat het echt minder is geworden. Ik denk een combinatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Niet online
Die Bruine schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 08:09:
Invoegen is ok, maar de meeste hier weten wel dat het meestal van die irritante #()$&-lijers zijn die even snel ertussen glippen waar er maar 1,2 autolengte ruimte is. .
Waarschijnlijk ben jij dan aan het kleven... Als niemand kleeft (2 seconden regel) is er vrijwel altijd ruimte voor invoegers... Niet dat ik er geen hekel aan heb als het begeurt, maar als je rationeel kijkt maak jij ook gewoon een fout door te kleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

@Bruine: Vering is altijd stug in het begin en zal op een gegeven moment wat soepeler worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassio
Zijn er nog mensen die een 1st edition besteld hebben en hem nog niet geleverd hebben gekregen steekt hand op...). Moet zelf nog wel een weekje of twee wachten vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-05 21:30

EXX

EXtended eXchange

Falcon schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 16:40:
[...]

Die volgens velen waarschijnlijk niet in de 14% bijtelling gaat vallen!
Kan ik me moeilijk voorstellen. Daarvoor moet de CO2 uitstoot hoger liggen dan de Prius II. Dat kan ik me haast niet voorstellen; zoveel verschilt de Prius+ niet van de huidige Prius III.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 399255

Zijn er nog mensen die een 1st edition besteld hebben en hem nog niet geleverd hebben gekregen steekt hand op...). Moet zelf nog wel een weekje of twee wachten vrees ik.
Raar, ik heb geen FE en gister vernomen dat de dealer volgende week de auto krijgt en de week erop gereed heeft voor mij :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassio
Bij mij komt hij ook 17 maart bij de dealer. Zal wel weer een nieuwe lichting zijn, ik stond waarschijnlijk niet op de eerste boot. Op zich raar verhaal, maar zijn wel meer rare dingen gebeurd tijdens het hele traject...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-05 13:15
Vanmiddag bij de Lexus dealer geweest in Amsterdam. Verkoper verwees me meteen naar boven 'ze staan boven hoor..'. Blijkbaar is het druk, louter om de CT200h. Direct vallen een stel jonge dames op in net mantelpakje. Grappig, ik zie nooit vrouwen bij autodealers. Behalve achter de telefoon bij BMW ofzo. Boven aangekomen zie ik al snel 4 CT200h's op een rij, heel handig, elk uitrusting niveau 1 stuk. Als ik even om me heen ga staan te kijken komt een van de meiden naar me toe en vraagt wat ik er van vind. Terwijl ik denk 'tjah, je bent een mooie vrouw' geef ik complimenten over .. de Ct200h. Die is natuurlijk ook best mooi ;)

Enfin, ik ben enthousiast. Heb al gekeken naar Peugeot 508, Renault, Passat, Jetta, Octavia en gereden in de Superb. Saai. Ruim en vollop keuze in allerlei opties, maar zo saai. Ik rij nu als economisch vluchteling een Civic Hybrid, was toentertijd een van de eerste die meteen 14% bijtelling kreeg. 20% is gevoelsmatig een stap. Toch is een Superb ook een stap, daar passen gevoelsmatig dan weer 2 Civics in.

Je moet er van houden, een Japanner. En van de CVT. En van de hybride techniek. Ik ben er fan van, niet omdat het zo zuinig is, maar omdat het een stap voorwaarts is. En die 14% is dan de laatste druppel natuurlijk. Echte autoliefhebbers die vinden het nix. Maarja.. toen ik instapte was m'n keuze gemaakt. Ik ben verkocht.

Maare.. iemand al serieuze levertijden vernomen als je nu besteld. Ik heb 'm pas met een half jaartje nodig, maar als de levertijd nu al 6 maanden is moet ik maar proberen te gaan bestellen.

Listen & subscribe to my Life as a Journey Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
fredkroket schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 10:41:
[...]

Waarschijnlijk ben jij dan aan het kleven... Als niemand kleeft (2 seconden regel) is er vrijwel altijd ruimte voor invoegers... Niet dat ik er geen hekel aan heb als het begeurt, maar als je rationeel kijkt maak jij ook gewoon een fout door te kleven.
Nou geloof me, meestal hou ik meer afstand tot de voorganger dan die tot zijn voorganger en zeker weten dan de persoon achter me. Juist daarom komt er altijd iemand tussen die er niet tussen hoort (vind ik). Met de Civic had ik dat dan gewoon te accepteren en op mijn remmen te gaan staan. Als de voorganger namelijk wat gas gaf vond de rijder rechts het nodig om in te voegen. Een Civic trekt dat niet effe bij. De Lexus wel, en daar ben ik echt blij om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
NiGeLaToR schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 19:52:

Toch is een Superb ook een stap, daar passen gevoelsmatig dan weer 2 Civics in
Nou, da's wel wat overdreven. Achterin de Superb combi kan waarschijnlijk 1 Civic Hybrid maar geen 2 ;)
En die 14% is dan de laatste druppel natuurlijk. Echte autoliefhebbers die vinden het nix. Maarja.. toen ik instapte was m'n keuze gemaakt. Ik ben verkocht.
Ik ben zo'n petrolhead en ik heb echt niets tegen 14% bijtelling of lage CO2 uitstoot. Als het maar in een seconde of 8 aan de 100 km/h zit en het liefst meer dan 4 cylinders heeft :) Volgens mij spreek ik hier voor meerdere autoliefhebbers.

Leuke hybride? --> de nieuwe Peugeot 908. Kan niet wachten op een homologatie voor de openbare weg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ja, de kattenbakkorrels en een kratje bier in de dakkoffer, dat is een fijn idee.
Als je maar een auto hebt moet deze ook wel een beetje praktisch zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door bouwfraude op 10-03-2011 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k

@r!k

It is I, Leclerq

bouwfraude schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 22:50:
[...]

Ja, de kattenbakkorrels en een kratje bier in de dakkoffer, dat is een fijn idee.
Als je maar een auto hebt moet deze ook wel een beetje praktisch zijn.
Neem jij kattenbakkorrels mee op vakantie? :X

Ontopic, die bruine, hoe is het verbuik van de ct tot nu toe, je zegt dat je 900 km hebt gereden dus ik gok dat je 1 keer hebt mogen tanken inmiddels. De dealer vertelde dat 1 op 20 zeker haalbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
De verwachting is dat hij iets onzuiniger is dan de Prius. De meest betrouwbare bron van verbruik is www.werkelijkverbruik.nl, die gevoed word door de tankcard van een paar honderdduizend leaserijders.

De Prius komt hierop uit:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/YxEGAJAhO5jCBwvxpvv3M3zS/thumb.png

Je moet dus goed je best doen voor de 1 op 20.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Hahahahaha 1:20. Misschien als ik heeeeeeeeeeel erg mijn best doe. Ik haal 1:16. En dan rij ik normaal. Met normaal bedoel ik wel degelijk rustig optrekken en rustig meerijden waar het verkeer dat toelaat. Maar ik trap het gas zo af en toe ook wel in. Bovendien heb ik de afgelopen week 6x in de file gestaan op de A4. Dan moet je denken aan iets van 20-30 minuten rem-gas-rem-gas met een gemiddelde snelheid van 35km/h. Daarnaast moet ik eerlijkheidshalve ook wel bekennen dat ik veel rond 130km/h heb gereden. Zeg maar 125-140. En dan nog haal ik 1:16 volgens de boordcomputer (heb ik ook zo ingesteld). Op mijn route is het haast niet te doen om eens zo zuinig mogelijk te proberen te rijden zonder een hartaandoening te krijgen. Daarvoor had ik hem een week eerder moeten krijgen tijdens de vakantie. Eerstvolgende vakantie zal ik het proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-05 13:15
Tsunami in Japan. Die Lexussen gaan dus niet meer gebouwd kunnen worden voorlopig. Een grote chaos; check dit: http://nos.nl/artikel/224...are-aardbeving-japan.html

Listen & subscribe to my Life as a Journey Podcast

Pagina: 1 ... 3 ... 33 Laatste